Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meister Sachs schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:57:
Meestal vind ik HDR toch wel mooi in games die dat ook daadwerkelijk ondersteunen. Vandaag een aantal titels getest die eigenlijk geen HDR ondersteunen, maar dit via auto-HDR simuleren. Het beeld ziet er dan eigenlijk best wel "washed out" uit. Meer mensen die dit vinden? Is dit op te lossen via bepaalde settings?
Welke games?

Zelf met GTA 5, Banjo Nuts and Bolts en een paar andere titels vond ik het wel echt heel tof.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• V1RT
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-03 20:30
Katseviool schreef op woensdag 16 december 2020 @ 13:34:
[...]

Hier moet ik het wel even opnemen voor Google. De dienst heeft afgelopen jaar eerst in een soort beta gedraaid en komt nu vol gang - dat zie je in zowel samenwerking met publishers, social channels/marketing alsmede uitbreidingen van aantal landen waar ze de Stadia dienst aanbieden.

Wbt games hebben ze continue aanbiedingen, zo heb ik TD2 + NY expansion voor iets van €18 gekocht.

En prijstechnisch is het top, want voor die €18 game ik volledig gratis op HD kwaliteit. Geen maandelijkse subscription of speciale hardware nodig :)

Maar Google mikt nogmaals op een andere gebruikersgroep dan MS en Sony. Het is een prima dienst die ze echt niet 1-2-3 de nek wordt omgedraaid en ze hebben hun infra wbt game streaming wel erg goed voor elkaar. Op dat vlak zullen ze allicht bij Sony ( O-) ) wel een klein beetje jaloers zijn.
Begrijp dat je het wilt opnemen voor google, maar deze topic gaat over XSX.. tevens gaan we een streamingdienst niet vergelijken met consoles.. op de pc draait cyberpunk ook beter dan de console?! Dusja wat je daarmee wilt zeggen is me ook niet duidelijk. Maar goed wil het er verder niet meer over hebben omdat het totaal niet interessant is, gezien deze topic over XSX gaat.. :+

*edit Stadia heeft z’n eigen topic: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1913866

[ Voor 4% gewijzigd door V1RT op 16-12-2020 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:09
Torgo schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:24:
[...]

Ik vermaak mij ook wel aardig, maar sinds er steeds een fout melding komt en ik gedisconnect word van de servers vind ik het minder leuk. Dit terwijl ik niet eens echt tegen/met anderen speel, maar de hele tijd dat bericht krijgen is irritant.

Wat ik zelf niet zo goed snap is wat je nou precies kan met de andere mensen die je tegen komt. Zowizo lijkt het net alsof je 'vrienden' rond rijden maar dat zijn NPCs maar als je dan online bent en je map is vol met echte mensen dan is het weer vrij lastig daar interactie mee te hebben. En een online race event joinen of starten of whatever duurt weer best lang. Lang verhaal kort: Ik snap de online experience niet helemaal denk ik.
Die disconnect heb ik ook constant. En Horizon hangt zich regelmatig op, 1 keer tijdens een race, stopte de hele game ermee en een aantal keer toen ik pauze drukte kwam ik er niet meer uit. Is dat de game of mn XBSX

Acties:
  • +2 Henk 'm!
V1RT schreef op woensdag 16 december 2020 @ 14:15:
[...]

Begrijp dat je het wilt opnemen voor google, maar deze topic gaat over XSX.. tevens gaan we een streamingdienst niet vergelijken met consoles.. op de pc draait cyberpunk ook beter dan de console?! Dusja wat je daarmee wilt zeggen is me ook niet duidelijk. Maar goed wil het er verder niet meer over hebben omdat het totaal niet interessant is, gezien deze topic over XSX gaat.. :+

*edit Stadia heeft z’n eigen topic: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1913866
Dan reageer je eigenlijk wel op de verkeerde persoon... Die eerste vraag paste hier al niet. Het afkraken van de dienst van Martin paste ook helemaal niet, maar nu iemand zich dan genoodzaakt ziet om dat te corrigeren ga je die persoon scheef aankijken en naar het stadia topic sturen?
Snap sowieso nooit zo goed waarom mensen eerst ergens uitgebreid op reageren maar dan zeggen dat ze er over ophouden (helemaal als je zegt dat het niet interessant is)... Reageer dan gewoon niet. Eerst je eigen woordje zeggen en dan de high ground proberen in te nemen waardoor de ander niks meer mag zeggen... Bah.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:42

Licko

ZVDK

V1RT schreef op woensdag 16 december 2020 @ 14:15:
[...]

Ik vroeg wat de meningen waren van mensen hier die net als ik een Xbox hebben, over Google Stadia. Ik hoor dan inderdaad liever de meningen hier, dan die van mensen in het Stadia topic.

Zoals ik het nu inderdaad begrijp blijft Stadia achter op bepaalde aspecten zoals input lag, resolutie, VRR en dat soort zaken. Maar de reden dat ik het aanhaalde is dat het in theorie mogelijk moet zijn voor Google om deze problemen aan te pakken binnen de levensduur van de XSX. Wellicht is Stadia binnen 2 jaar nadat de XSX is gereleased qua graphics de Xbox al voorbij. Ik was benieuwd hoe jullie daar over denken.
Finraziel schreef op woensdag 16 december 2020 @ 14:41:
[...]

Dan reageer je eigenlijk wel op de verkeerde persoon... Die eerste vraag paste hier al niet. Het afkraken van de dienst van Martin paste ook helemaal niet, maar nu iemand zich dan genoodzaakt ziet om dat te corrigeren ga je die persoon scheef aankijken en naar het stadia topic sturen?
Eerste vraag past hier prima, zie mijn reactie hierboven.

[ Voor 16% gewijzigd door Licko op 16-12-2020 14:47 ]

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-09 14:30
@Licko Ik denk niet dat je Stadia moet vergelijken met Xbox Series X|S of PS5 maar met XBOX xCloud of Amazon's Luna.
Er is in ieder geval concurrentie op de cloudbased gamingmarkt dus ik zou dit vooral in de gaten houden om t.z.t. een weloverwogen keuze te maken.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:42

Licko

ZVDK

ariekanari schreef op woensdag 16 december 2020 @ 14:51:
@Licko Ik denk niet dat je Stadia moet vergelijken met Xbox Series X|S of PS5 maar met XBOX xCloud of Amazon's Luna.
Er is in ieder geval concurrentie op de cloudbased gamingmarkt dus ik zou dit vooral in de gaten houden om t.z.t. een weloverwogen keuze te maken.
Ik heb een XSX staan, maar het ging me er om dat die een levensduur van 5 jaar(?) heeft tot de volgende console van MS komt. In die 5 jaar is de XSX denk ik hard ingehaald door Stadia-achtige diensten. Nu is Stadia inderdaad nog geen concurrent.
Zo'n serverpark lijkt me eenvoudiger en sneller te upgraden. Sneller dan dat MS de opvolger released. Maar goed, ik hou er over op verder. We gaan het zien!

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:18
Licko schreef op woensdag 16 december 2020 @ 14:57:
[...] hard ingehaald door Stadia-achtige diensten. Nu is Stadia inderdaad nog geen concurrent.[...]
Op sommige vlakken heeft het voordelen, maar er zijn ook nadelen aan een mainframe ergens 50km verderop zetten (want dat is het eigenlijk in essentie) niet de minste dat je weinig kan doen aan de vertraging van het signaal (die zal toch pakweg 20ms roundtrip blijven in het gunstigste geval) en de instabiele factor daarvan (in een seconde kan het zomaar van 10 naar 300 en weer terug naar 10 vallen).
[...]
Zo'n serverpark lijkt me eenvoudiger en sneller te upgraden. Sneller dan dat MS de opvolger released.[...]
Jup, en dan krijg je super mooie beelden, maar nog steeds niet constant afgeleverd op je apparaat en altijd met een vertraging (hoe minimaal ook). Stadia, xCloud en dergelijke zie ik ook vooral als goed alternatief bij turn based spellen e.d., een FPS ga je er niet fijn mee spelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Licko schreef op woensdag 16 december 2020 @ 14:57:
[...]

Ik heb een XSX staan, maar het ging me er om dat die een levensduur van 5 jaar(?) heeft tot de volgende console van MS komt. In die 5 jaar is de XSX denk ik hard ingehaald door Stadia-achtige diensten. Nu is Stadia inderdaad nog geen concurrent.
Zo'n serverpark lijkt me eenvoudiger en sneller te upgraden. Sneller dan dat MS de opvolger released. Maar goed, ik hou er over op verder. We gaan het zien!
Zolang de streams niet minimaal 100mbit voor 4K zijn zal streaming altijd achterlopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hmm, heb nu een uurtje of 3/4 in Cyberpunk zitten en ik weet het nog niet. Geef mij maar een setting als The Witcher. Na elke shootout heb ik 10 nieuwe of dezelfde wapens met weer allerlei stats. De mainstory missies die ik heb doorlopen zijn wel tof en storytelling is goed gedaan. Maar het is gewoon weer teveel icons op een map. Teveel van alles. Dus zal me proberen te focussen op de echte main story lines en side missies ipv elke random encounter. :)

Speel verder op performance mode, want quality mode met locked 30fps is echt niet meer speelbaar voor mij. Ik wil gewoon vanaf nu geen games meer spelen op 30fps. Als je switched tussen performance en quality mode. Pff wereld van verschil. Heb ook AC op mijn One X nog geprobeerd, maar ook daar is 30fps echt verschrikkelijk.

Edit:

Mijn inventory space zit nu alweer vol. Wat een nutteloze uitvinding is dat ook in alles wat niet een survival game is. Kan ik om de 10 minuten weer guns disessamblen..

[ Voor 10% gewijzigd door uchiha tijntje op 16-12-2020 17:30 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-09 10:10
devilsnight schreef op woensdag 16 december 2020 @ 14:09:
[...]

Welke games?

Zelf met GTA 5, Banjo Nuts and Bolts en een paar andere titels vond ik het wel echt heel tof.
Gears of War Ultimate Edition of Sunset Overdrive b.v.. Vooral van die laatste vind ik het wel jammer. Is een kleurige game, dus ik verwachtte daar wel winst.

"Es hört doch jeder nur, was er versteht."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:07
Meister Sachs schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:57:
Meestal vind ik HDR toch wel mooi in games die dat ook daadwerkelijk ondersteunen. Vandaag een aantal titels getest die eigenlijk geen HDR ondersteunen, maar dit via auto-HDR simuleren. Het beeld ziet er dan eigenlijk best wel "washed out" uit. Meer mensen die dit vinden? Is dit op te lossen via bepaalde settings?
Volledig mee eens! Je merkt gewoon te duidelijk dat die games niet met HDR in gedachten zijn ontwikkeld (of dat auto-HDR niet goed genoeg functioneert, het is maar hoe je het bekijkt). Ik keek er enorm naar uit, maar ik heb auto-HDR inmiddels uitgeschakeld. Enkel voor Halo 5 zet ik het weer aan (en er zijn vast nog wel meer games waarbij het wèl goed werkt , maar die ken ik nog niet ;))

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
Rossi46 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 19:32:
[...]

Volledig mee eens! Je merkt gewoon te duidelijk dat die games niet met HDR in gedachten zijn ontwikkeld (of dat auto-HDR niet goed genoeg functioneert, het is maar hoe je het bekijkt). Ik keek er enorm naar uit, maar ik heb auto-HDR inmiddels uitgeschakeld. Enkel voor Halo 5 zet ik het weer aan (en er zijn vast nog wel meer games waarbij het wèl goed werkt , maar die ken ik nog niet ;))
Oké, ga ik Halo 5 ook effe testen. Gelukkig is auto-HDR wat dat betreft een optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woolfy681
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:34
Het hele cloud gaming spreekt mij totaal niet aan. Heb al mijn consoles nog gewoon in bezit en gebruik ze zo nu en dan ook nog.

Ik koop de consoles als een soort verzameling leuk om te hebben en koop een game die ik leuk vind. Als ik naar cloud gaming kijk dan zie ik daar geen heil in. Ik wil iets vast houden en kunnen gamen zonder een abonnement die je elke maand moet betalen. Eenmalige kosten vind ik gewoon veel fijner.

Aangezien ik een gezin heb kan ik niet elk moment van de dag of week gamen. Dan betaal ik liever eenmalig een bedrag en speel de game die ik wil. Als ik dat met een abonnement moet doen dan ben ik gewoon veel meer kwijt voor een game.

Dat gezegd hebben de ga ik weer opzoek naar een Xbox x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2020 @ 15:41:
[...]

Zolang de streams niet minimaal 100mbit voor 4K zijn zal streaming altijd achterlopen.
Precies dat. En nog wel hoger dan 100Mbit trouwens. Het mag dan wel op 4K in een server park gerendered zijn met alle grafische poespas wat je er bij kunt bedenken, maar zo lang zo'n stream met een bitrate van 10 a 15 mbit binnenkomt heb je alsnog lage kwaliteit. Hetgeen wat bij xCloud, stadia en dergelijke gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rossi46 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 19:32:
[...]

Ik heb eigenlijk totaal geen issues met Auto-HDR. Het werkt bij mij perfect i.c.m. een Sony XG95 TV. Als ik het uit zet heb ik het idee dat ik zelfs iets mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2020 @ 19:51:
[...]

Ik heb eigenlijk totaal geen issues met Auto-HDR. Het werkt bij mij perfect i.c.m. een Sony XG95 TV. Als ik het uit zet heb ik het idee dat ik zelfs iets mis.
Het heeft weinig met de tv te maken. Althans, Gears 5 en FH4 zien er in HDR prachtig uit op mijn LG C9. Maar de ene HDR implementatie is de andere niet. En auto-HDR vind ik over het algemeen een matige implementatie. Al is het geloof ik gebaseerd op machine learning, dus wat niet is kan wellicht nog komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rossi46 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 19:55:
[...]

Het heeft weinig met de tv te maken. Althans, Gears 5 en FH4 zien er in HDR prachtig uit op mijn LG C9. Maar de ene HDR implementatie is de andere niet. En auto-HDR vind ik over het algemeen een matige implementatie. Al is het geloof ik gebaseerd op machine learning, dus wat niet is kan wellicht nog komen.
Maar gebruikt Gears 5 en FH4 wel echt auto-HDR dan? Aangezien die games optimized voor de Series S/X zijn kan ik me voorstellen dat HDR daar ook op normale wijze is geïmplementeerd. Correct me if i'm wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2020 @ 19:59:
[...]

Maar gebruikt Gears 5 en FH4 wel echt auto-HDR dan? Aangezien die games optimized voor de Series S/X zijn kan ik me voorstellen dat HDR daar ook op normale wijze is geïmplementeerd. Correct me if i'm wrong.
Nee, dat is juist het punt 😉 Die games ondersteunen zelf al HDR, vanuit de ontwikkelaar. Dus specifiek afgestemd op de game. Auto-HDR doet het automatisch zonder game specifieke instellingen, wat - mijn inziens - duidelijk tot sub optimale resultaten leidt. Dermate dat ik veel oudere games (zonder native HDR ondersteuning) liever zonder auto-HDR speel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Afgelopen twee avonden maar eens nfs Heat geprobeerd... Maar die heb ik er zojuist weer afgegooid.

Het leek in eerste instantie wel ok, maar het is over het algemeen veel te makkelijk, waardoor alles al snel als een enorme grind aan voelt want het gaat alleen maar om rep en bank verzamelen. Difficulty op hard gezet maar lijkt weinig uit te maken, ik finish de meeste races nog steeds met de rest van het veld op 70-80%. Zo af en toe is er echter dan ineens een difficulty spike die ik totaal niet kan voorspellen, lijkt weinig te maken te hebben met de rating die bij races staat.

De politie had geinig kunnen zijn, maar 90% van de tijd merk ik nauwelijks dat ze er zijn... Tot ze je ineens met een of andere bs laten crashen en als je niet op tijd weg kunt zijn ben je ineens al je werk van die nacht kwijt wat weer enorme frust is vanwege de eerder genoemde grind.

Ondertussen gebruik ik de rem werkelijk nooit in races, elke bocht kun je gewoon insturen en als je hem niet haalt dan pomp je even 2 keer op je gas om een drift te starten waarmee je elke bocht nog haalt ook al kwam je met 250 aan zeilen. Vering lijkt ghost games ook nog nooit van gehoord te hebben... Met de hood view kan ik niet echt ontdekken dat mijn auto ooit naar een kant helt. Als je eens wel remt, meestal alleen om een event te starten, dan voelt dat ook heel raar want er is geen enkele feedback, de controller trilt niet en de motorkap duikt niet omlaag ook al ga je in een paar seconden van 200 naar 0...

Verhaal heb ik ook nog niet kunnen ontdekken. Je bent nieuw, je wil de nieuwe hot stuff zijn en de politie is gemeen. Ok, niet dat een race game per se een verhaal nodig heeft maar dat is normaal wel NFS zijn ding...

Anyway, even nog een rondje Forza horizon 4 gedaan net om de stink van me af te wassen :+ en mezelf weer even te herinneren dat je wel moet remmen voor een scherpe bocht...

Misschien maar eens Titanfall 2 gaan proberen, kijken of ik dan weer eens gewoon positief kan zijn over een EA game :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeWaanzin
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-09 21:36

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

Potver ik stoor me nu al aan sommige laad tijden in Fallen Order. Als ik voor de zoveelste keer kapot ga bij die eerste mini boss (ogdo bogdo) dan vind ik het echt te lang duren voordat ik weer een poging kan wagen.
Ik denk dat ik maar eens wat anders ga spelen, want dit wordt het denk ik niet voor me.

[ Voor 17% gewijzigd door DeWaanzin op 16-12-2020 21:46 ]

XBL: theArthurrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
DeWaanzin schreef op woensdag 16 december 2020 @ 21:44:
Potver ik stoor me nu al aan sommige laad tijden in Fallen Order. Als ik voor de zoveelste keer kapot ga bij die eerste mini boss (ogdo bogdo) dan vind ik het echt te lang duren voordat ik weer een poging kan wagen.
Ik denk dat ik maar eens wat anders ga spelen, want dit wordt het denk ik niet voor me.
De laadtijden daar vielen mij ook al op...

Dat beest in die kuil heb ik maar gewoon overgeslagen voor nu..

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +3 Henk 'm!
d:)b

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vanavond weer even met een maat een uurtje of 2 Gears 5 MP gespeeld. Hadden allebei al een maand of 9 geen Gears MP meer gespeeld, maar we hebben alle potjes behalve het 1e potje waar we in werden gedropt gewonnen. :) Dat zegt uiteraard veel over onze skills, maar nog meer over de skills van de andere spelers :P

Wat blijft het toch een toffe game. Heb in die 2 uur meer plezier gehad dan in 20 uur AC en 6 uur Cyberpunk. MIsschien moet ik dan toch niet beginnen aan dat soort type games. :)

En oh my god. Wat speelt het heerlijk op 120fps. Dit is voor mij echt next gen in plaats van geneuzel over raytracing. Ik ben er misschien erg gevoelig voor geworden in het afgelopen maand, maar ik hoop echt dat we 30fps achter ons gaan laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:23
uchiha tijntje schreef op woensdag 16 december 2020 @ 22:51:
Vanavond weer even met een maat een uurtje of 2 Gears 5 MP gespeeld. Hadden allebei al een maand of 9 geen Gears MP meer gespeeld, maar we hebben alle potjes behalve het 1e potje waar we in werden gedropt gewonnen. :) Dat zegt uiteraard veel over onze skills, maar nog meer over de skills van de andere spelers :P

Wat blijft het toch een toffe game. Heb in die 2 uur meer plezier gehad dan in 20 uur AC en 6 uur Cyberpunk. MIsschien moet ik dan toch niet beginnen aan dat soort type games. :)

En oh my god. Wat speelt het heerlijk op 120fps. Dit is voor mij echt next gen in plaats van geneuzel over raytracing. Ik ben er misschien erg gevoelig voor geworden in het afgelopen maand, maar ik hoop echt dat we 30fps achter ons gaan laten.
Vandaag voor het eerst Gow5 op de Series X gespeeld. Grafisch zie ik weinig verschil tussen de One X en de series X. Maar in MP slachtte ik de hele zooi af terwijl ik een gemiddelde speler ben. Het leek veel soepeler maar dat kan ook in mijn hoofd zitten hoor.

• Rossi46

Hier zeg je wel twee verschillende dingen, naar mijn mening. Want 30fps is inderdaad in veel gevallen niet plezierig. Ik vind 60fps véél fijner gamen. Maar dat gezegd hebbende, van 120fps ben ik eigenlijk niet zo overtuigd. Ik heb er inmiddels in drie games mee gespeeld (Ori, Dirt 5 en Halo MCC) en in alle gevallen speelde ik net zo fijn op 60fps 🙄

Verwijderd

Rossi46 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 00:08:
[...]

Hier zeg je wel twee verschillende dingen, naar mijn mening. Want 30fps is inderdaad in veel gevallen niet plezierig. Ik vind 60fps véél fijner gamen. Maar dat gezegd hebbende, van 120fps ben ik eigenlijk niet zo overtuigd. Ik heb er inmiddels in drie games mee gespeeld (Ori, Dirt 5 en Halo MCC) en in alle gevallen speelde ik net zo fijn op 60fps 🙄
Zolang je niet met een muis speelt is 120 fps niet super schokkend (hoewel bij Ori de scherpte wel een groot verschil maakt).
[...]

Oh ik kon ook prima 60fps zeggen. :) Alles wat minimaal het dubbele is van 30fps. En volgens mij was Gears 5 MP al 60 op de One X, maar ik moet zeggen dat ik het nog nooit zo vloeiend heb ervaren en voor mijn gevoel is het verschil dus wel degelijk merkbaar. Morgen een potje spelen op mijn One X om ff te vergelijken.

En of je net zo fijn speelt op 60 dan op 120, tja. dat kan :) Echter als het spel het kan ondersteunen zonder echt in te boeten aan graphics, bijv. een Ori of een Gears 5, geef me dan maar 120 :) Waarom niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online

Zo zie je maar hoe gaming zo'n breed begrip is. Zo veel smaken, voor ieder wat wils :) Hier 90 uur in Valhalla en 30 in Cyberpunk, en man wat hou ik van dit soort games. Lekker grote mappen om in te verliezen, je eigen tempo. Zo veel te zien en te verkennen. Heerlijke story.

Wel even switchen op z'n tijd tussen die 2. Fast paced multiplayer shooters zijn niets meer voor mij, zal wel aan de leeftijd liggen ondertussen :+ :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toshirou
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:09

Toshirou

Vinyl Surfer

Finraziel schreef op woensdag 16 december 2020 @ 21:35:
Afgelopen twee avonden maar eens nfs Heat geprobeerd... Maar die heb ik er zojuist weer afgegooid.

Het leek in eerste instantie wel ok, maar het is over het algemeen veel te makkelijk, waardoor alles al snel als een enorme grind aan voelt want het gaat alleen maar om rep en bank verzamelen. Difficulty op hard gezet maar lijkt weinig uit te maken, ik finish de meeste races nog steeds met de rest van het veld op 70-80%. Zo af en toe is er echter dan ineens een difficulty spike die ik totaal niet kan voorspellen, lijkt weinig te maken te hebben met de rating die bij races staat.

De politie had geinig kunnen zijn, maar 90% van de tijd merk ik nauwelijks dat ze er zijn... Tot ze je ineens met een of andere bs laten crashen en als je niet op tijd weg kunt zijn ben je ineens al je werk van die nacht kwijt wat weer enorme frust is vanwege de eerder genoemde grind.

Ondertussen gebruik ik de rem werkelijk nooit in races, elke bocht kun je gewoon insturen en als je hem niet haalt dan pomp je even 2 keer op je gas om een drift te starten waarmee je elke bocht nog haalt ook al kwam je met 250 aan zeilen. Vering lijkt ghost games ook nog nooit van gehoord te hebben... Met de hood view kan ik niet echt ontdekken dat mijn auto ooit naar een kant helt. Als je eens wel remt, meestal alleen om een event te starten, dan voelt dat ook heel raar want er is geen enkele feedback, de controller trilt niet en de motorkap duikt niet omlaag ook al ga je in een paar seconden van 200 naar 0...

Verhaal heb ik ook nog niet kunnen ontdekken. Je bent nieuw, je wil de nieuwe hot stuff zijn en de politie is gemeen. Ok, niet dat een race game per se een verhaal nodig heeft maar dat is normaal wel NFS zijn ding...

Anyway, even nog een rondje Forza horizon 4 gedaan net om de stink van me af te wassen :+ en mezelf weer even te herinneren dat je wel moet remmen voor een scherpe bocht...

Misschien maar eens Titanfall 2 gaan proberen, kijken of ik dan weer eens gewoon positief kan zijn over een EA game :+
Ik kan me volledig in je verhaal herkennen. De game is leuk net als het customizen van je auto maar de races voelen ook totaal niet aan alsof je met een goede 200km/u door de straten raced. Het ziet er visueel erg goed uit, maar het is gewoon ook qua gameplay te log en totaal niet direct. Zeker niet wanneer je FH4 dagelijks speelt, dan merk je helemaal hoe sloom alles aanvoelt.

De game is tof en zeker een die ik geregeld zal spelen, maar niet mijn go-to racegame. Dus... EA een 60fps patch? Dat zou al veel van het hierboven beschreven verhelpen ;)

Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9

Toshirou schreef op donderdag 17 december 2020 @ 06:01:
[...]

Ik kan me volledig in je verhaal herkennen. De game is leuk net als het customizen van je auto maar de races voelen ook totaal niet aan alsof je met een goede 200km/u door de straten raced. Het ziet er visueel erg goed uit, maar het is gewoon ook qua gameplay te log en totaal niet direct. Zeker niet wanneer je FH4 dagelijks speelt, dan merk je helemaal hoe sloom alles aanvoelt.

De game is tof en zeker een die ik geregeld zal spelen, maar niet mijn go-to racegame. Dus... EA een 60fps patch? Dat zou al veel van het hierboven beschreven verhelpen ;)
Klopt inderdaad... Toen ik weer even naar fh4 schakelde schrok ik gewoon echt van de snelheid en vloog ik snel bochten uit, ik moest echt weer even terug schakelen van nfs. Één 3 lap race gedaan (was eigenlijk bedtijd maar wilde even afschakelen van mijn nfs frust) en lag de eerste ronde achteraan daardoor. Gelukkig kwam het snel terug en kon ik daarna een mooie inhaalrace rijden en hem nog net winnen :)

Op zich denk ik trouwens ook wel dat ik nog wel lol zou kunnen hebben van Heat, beetje meer opletten dat ik niet door de politie gepakt wordt... Maar ik realiseerde me dat het gewoon niet leuk genoeg was en er zijn nog zo ontzettend veel goede games te spelen dat het het voor mij gewoon niet waard is. Next! :) (Lang leve gamepass :+)

Edit: moet trouwens wel zeggen dat het ook niet helemaal eerlijk is die vergelijking, in nfs reed ik met een net een beetje geupgrade '65 Mustang (~180 rating geloof ik), in fh4 in een S2 Elise GT :+

[ Voor 6% gewijzigd door Finraziel op 17-12-2020 06:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeWaanzin

DeWaanzin

FH4 en quick resume -> Wat een feest!
Ik zat midden in een race en moest gaan eten. Stopte m'n xbox dmv xbox knop indrukken en xbox afsluiten (staat op energy saving, niet op instant on).
Twee uurtjes later toch weer even verder en gewoon weer terug in diezelfde race en keihard verder gaan.

Dit is toch echt wel zo'n vooruitgang tov de vorige generatie consoles.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
PurpleBlue schreef op maandag 30 november 2020 @ 20:25:
[...]

Wauw!
Dan ga ik snel m'n zwager vragen of hij me rond kerst die disk kan terugbrengen.
Series X zit nog ff in de doos :/ (Eerst opleiding afronden en examen doen, anders gaat m'n tijd naar de XBOX ipv afronden opleiding ;) )
Zal t ff laten weten tegen de tijd :)
Gisteren examen behaald *O*
Vandaag ingepland om (als de kids op school zouden zijn) de Xbox te installeren.
Nu eerst wat huiswerk mee maken, en dan samen met de kids uitpakken en installeren :)

Forza motorsport 4 ondertussen ook weer in bezit ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
DutchOwnage schreef op donderdag 17 december 2020 @ 00:56:
[...]

Zo zie je maar hoe gaming zo'n breed begrip is. Zo veel smaken, voor ieder wat wils :) Hier 90 uur in Valhalla en 30 in Cyberpunk, en man wat hou ik van dit soort games. Lekker grote mappen om in te verliezen, je eigen tempo. Zo veel te zien en te verkennen. Heerlijke story.

Wel even switchen op z'n tijd tussen die 2. Fast paced multiplayer shooters zijn niets meer voor mij, zal wel aan de leeftijd liggen ondertussen :+ :9
En dan heb je nog van die gekkies die alles leuk vinden om te spelen :P
Gears, Valhalla, Cyberpunk, Heat, kom maar op !

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +3 Henk 'm!
DeWaanzin schreef op donderdag 17 december 2020 @ 07:25:
FH4 en quick resume -> Wat een feest!
Ik zat midden in een race en moest gaan eten. Stopte m'n xbox dmv xbox knop indrukken en xbox afsluiten (staat op energy saving, niet op instant on).
Twee uurtjes later toch weer even verder en gewoon weer terug in diezelfde race en keihard verder gaan.

Dit is toch echt wel zo'n vooruitgang tov de vorige generatie consoles.
Ik voel een 24H Le Mans aankomen :D

• Barth1234
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-02-2024
Hallo allemaal,

De xsx is sinds gisteren binnen en is nu aangesloten op een oudere full HD plasma tv van 46”.

Ik heb dit topic door gepluisd, maar hoop op wellicht een concreet advies.

Wat ik wil/mezelf realiseer:
- ik wil een tv of monitor:
- grootte monitor maakt niet uit / grootte tv minimaal 46”;
- HDMI 2.1 past niet binnen budget dus 120 frames @ 4K wordt niet mogelijk;
- wat is het beste betaalbare alternatief om wel 4K, HDR en VRR te hebben (ik begrijp dat dit de belangrijkste zaken zijn?)
- prijs bij voorkeur Max 550 euro

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-09 20:08
Barth1234 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 07:48:
Hallo allemaal,

De xsx is sinds gisteren binnen en is nu aangesloten op een oudere full HD plasma tv van 46”.

- wat is het beste betaalbare alternatief om wel 4K, HDR en VRR te hebben (ik begrijp dat dit de belangrijkste zaken zijn?)
Lekker doorsparen voor een hoger budget :) voor VRR op TV.

• Meister Sachs
[...]

Ik moet wel zeggen dat hogere fps gecombineerd met hogere refresh rate toch wel fijn is hoor. Persoonlijk vind ik het verschil goed merkbaar. Ik speel al een aantal jaren op de PC met een monitor die 144 Hz ondersteunt. Dat in combi met een hoge fps, heerlijk. Als ik dat terugschakel naar 60 fps, dan is het lang niet zo vloeiend. Laat onverlet uiteraard dat het erg fijn is dat de consoles nu ook meer consistent streven naar een hogere fps. Hopelijk concentreren ze zich daarbij in de eerste plaats op 60 fps. Op de lange termijn lijkt mij 120 fps vrij onrealistisch, aangezien games ook steeds complexer worden. Om het even in perspectief te plaatsen, heb sinds kort een RTX 3080. Een aantal games trekken echt niet 120 fps of hoger als alle settings op ultra staan. Stapje voor stapje lol.

• Barth1234
  • Laatst online: 04-02-2024
ErwinJ schreef op donderdag 17 december 2020 @ 08:14:
[...]

Lekker doorsparen voor een hoger budget :) voor VRR op TV.
Gaat een monitor met vrr en 4K mij niet een betere beeldkwaliteit leveren?

Grt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Barth1234 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 08:44:
[...]

Gaat een monitor met vrr en 4K mij niet een betere beeldkwaliteit leveren?

Grt.
Ja, maar niet voor dat budget. :) Voor verdere vragen wellicht toch even elders kijken op dit forum over tv's.

Televisies & Beamers

[ Voor 19% gewijzigd door uchiha tijntje op 17-12-2020 08:51 ]

• Springbokkie
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08-01 19:42

Had graag mee gedaan. Ik ben een lone wolf de laatste tijd en dan is 2 uur wel erg lang. Het blijft wel een goede game, al vind ik GoW4 lekkerder spelen.

Xbox Live: Springbok NL

• Springbokkie
Gisteren maar eens de moeite genomen om Black Ops Cold War opnieuw te installeren en na een bewogen voetbalavondje nog even gespeeld. Domination op Raid. Moest even inkomen (uiteindelijk e/d 18/19, niet wereldschokkend dus :+ ), maar blijft een goede map. Ben benieuwd naar The Pines.

[ Voor 6% gewijzigd door Springbokkie op 17-12-2020 08:55 ]

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:45

BM

Moderator Spielerij
uchiha tijntje schreef op donderdag 17 december 2020 @ 08:50:
[...]

Ja, maar niet voor dat budget. :) Voor verdere vragen wellicht toch even elders kijken op dit forum over tv's.

Televisies & Beamers
@Barth1234 Hoewel je er een Xbox op aansluit is dit topic niet echt bedoeld om te voorzien in aankoopadvies. Daarvoor verwijs ik je graag naar bovenstaande gelinkte fora :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Zawaponga
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:02
DeWaanzin schreef op woensdag 16 december 2020 @ 21:44:
Welke moeilijkheidsgraad speel je? Ik ben bij ogdo bogdo wel 20x of meer doodgegaan. Later ervaar je dan dat je tegen dit soort mini bossen ook later kunt vechten als je hoger gelevelt bent. Ik zou dit spel als ik jouw was niet opzij doen. Fallen order is de verrassing van dit jaar voor mij (9/10)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Springbokkie
Zawaponga schreef op donderdag 17 december 2020 @ 09:02:
[...]

Fallen order is de verrassing van dit jaar voor mij (9/10)
Niet van vorig jaar?

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-09 19:54
Nu EA Play in de gamepass zit zijn EA games voor mij persoonlijk allemaal een jaar vertraagd. Behalve de Mass Effect remaster en een eventuele Batllefront 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 19:32
Gisteren de nieuwe GOW campagne gespeeld, een lekkere rollercoaster ride. Ben wel lichtelijk GOW moe maar de triple A value spat er vanaf. Tot in het detail uitgewerkt en het speelt verschrikkelijk lekker.

Please laat er de komende jaren meer van dit soort hoogstaande goed afgewerkte games uitkomen voor xbox, ze zijn zo hard nodig. Met alles in de pijplijn heb ik er goed vertrouwen in!

Perfect dark kan echt een klapper gaan worden, en stiekem hoop ik op een surprise release van horizon 5 in een Japanse setting. Horizon 4 is een prima game, maar de wereld vind ik echt verschrikkelijk saai..

Overigens de vele HDR perikelen die voorbij komen, heel herkenbaar. Maar als ik dan een van de beste implementaties mag noemen steekt Gears 5 daar met kop en schouders boven uit.

[ Voor 13% gewijzigd door swoutr op 17-12-2020 09:28 ]

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:36

Willybubba

Nut up or shut up.

Hebben alle mensen met Auto-HDR problemen wel de HDR Tool gedraaid op de series X/S? Daarmee kun je je systeembrede HDR kalibreren.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

• Meister Sachs
Willybubba schreef op donderdag 17 december 2020 @ 09:20:
Hebben alle mensen met Auto-HDR problemen wel de HDR Tool gedraaid op de series X/S? Daarmee kun je je systeembrede HDR kalibreren.
Ja, gedaan. Levert een fantastisch resultaat op in b.v. Gears 5. Kleuren spatten van het scherm. In een game als GOW Ultimate Edition leidt het mijns inziens nog steeds tot "slechts" hogere waardes van brightness.

Edit: kleine toevoeging, kleuren lijken soms wat verzadigd.

[ Voor 6% gewijzigd door Meister Sachs op 17-12-2020 09:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Graft
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 08:44
Heeft iemand Skyrim vanuit de gamepass al geinstalleerd?

Zo ja, gebruik je ook bepaalde mods? Ik heb nu de uncap FPS mod draaien en wat texture packs ingestalleerd een het voelt praktisch als een nieuwe game op 60FPS. Mocht iemand nog aanraders hebben let me know. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mooraalkikker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-09 14:56
Graft schreef op donderdag 17 december 2020 @ 09:34:
Heeft iemand Skyrim vanuit de gamepass al geinstalleerd?

Zo ja, gebruik je ook bepaalde mods? Ik heb nu de uncap FPS mod draaien en wat texture packs ingestalleerd een het voelt praktisch als een nieuwe game op 60FPS. Mocht iemand nog aanraders hebben let me know. :)
Ik heb hem geïnstalleerd en inderdaad ook dezelfde mods gedownload. Wel heb ik hem alleen maar opgestart om te zien hoe het eruit zag om hem daarna meteen weer af te sluiten.

Ik moet namelijk toegegeven dat ik een beetje Skyrim moe ben. Ik heb hem op de xbox 360, pc en switch gespeeld. Ik voel niet echt de noodzaak om het verhaal nog een keer te spelen.

Wellicht pak ik hem nog een keer op als ik echt echt niks te spelen heb of net voor het uitbrengen van de Elder Scrolls deel 6. Nou roept het mij niet echt bepaald. Daar kunnen een paar mods niks aan veranderen.

• Zawaponga
  • Registratie: Juni 2011
Pas dit jaar ontdekt ;)

• Cyrax0508
Zo zeg. Ik wil een game installeren (disc) en de Xbox maakt een keihard geluid? Disc Drive kapot?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:01

Phydomir

Dennis

swoutr schreef op donderdag 17 december 2020 @ 09:20:
Perfect dark kan echt een klapper gaan worden
Hopelijk maken ze er iets meer van dan weer een shooter. Persoonlijk mag het wel een goede portie immersive sim hebben. Beetje Prey (2017) qua gameplay en mogelijkheden/vrijheid.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Phydomir schreef op donderdag 17 december 2020 @ 09:45:
[...]

Hopelijk maken ze er iets meer van dan weer een shooter. Persoonlijk mag het wel een goede portie immersive sim hebben. Beetje Prey (2017) qua gameplay en mogelijkheden/vrijheid.
Het stealth gedeelte zal de nadruk krijgen, als ik de trailer en verdere info goed begrijp. Dus Metal Gear Solid meets FPS?

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

[...]

Dat lijkt me ook wel prima :).

Na de teleurstelling van Cyberpunk hoop ik wel dat ze het bij de basis gaan houden en niet diverse genres willen proberen te combineren. Houd de gameplay en menu's simpel en clean en simpel. Dat valt me nu weer goed op bij Cyberpunk. De hoeveelheid menu's en opties en functies en skills etc doet het meer pijn dan goed in mijn optiek. En dat het een action RPG is, is geen excuus. Ik heb de nodige RPG's gespeeld in mijn leven en elke menu, optie, functie en skill dient een logische structuur en toegevoegde waarde te hebben.

• Mooraalkikker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-09 14:56
Nou nog een update dat je dit ding kan aanzetten met alleen de bluetooth functionaliteit. Moet nu telkens mijn xbox uitzetten, omdat die ook aanspringt.

• swoutr
  • Laatst online: 16-09 19:32
[...]

Inderdaad, wat dat betreft was ik nog gelukkiger geworden van een nieuwe Banjo. Hopelijk kunnen we daar nog een aankondiging van verwachten de komende jaren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qdLIAbfYQIEqg063u9Y4-z5pnEI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/b3GJHBnrqPVzoW5niOVhRtEM.png?f=user_large
Hopelijk word die vandaag verzonden :o :o :o

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Thalaron
  • Nu online
Cyrax0508 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 09:45:
Zo zeg. Ik wil een game installeren (disc) en de Xbox maakt een keihard geluid? Disc Drive kapot?
Ik weet niet wat jij onder keihard verstaat, maar ook hier maakt dat ding behoorlijk wat geluid bij het afspelen van een UHD Blu-Ray. Zeker in verhouding met de rest van de geluidsproductie erg jammer maar goed... Des te meer reden om digital only te gaan...

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• DeWaanzin

DeWaanzin

Zawaponga schreef op donderdag 17 december 2020 @ 09:02:
[...]

Welke moeilijkheidsgraad speel je? Ik ben bij ogdo bogdo wel 20x of meer doodgegaan. Later ervaar je dan dat je tegen dit soort mini bossen ook later kunt vechten als je hoger gelevelt bent. Ik zou dit spel als ik jouw was niet opzij doen. Fallen order is de verrassing van dit jaar voor mij (9/10)
Nu Story, toen ik begon de 1 na hoogste.
Ik ga er voorlopig mee stoppen denk ik, staat toch in EA Play.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Springbokkie
Ik heb gisteren trouwens toch maar die storage expansion card gekocht, voor nog geen EUR 235 op Amazon. Steeds meer spelletjes worden/zijn XSX optimized en dan is het toch wel prettig om die extra TB erbij te hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Springbokkie schreef op donderdag 17 december 2020 @ 10:52:
Ik heb gisteren trouwens toch maar die storage expansion card gekocht, voor nog geen EUR 235 op Amazon. Steeds meer spelletjes worden/zijn XSX optimized en dan is het toch wel prettig om die extra TB erbij te hebben.
Netjes!
Ik vind hem nu nog veel te prijzig voor 1TB :D

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Graft
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 08:44
Mooraalkikker schreef op donderdag 17 december 2020 @ 09:38:
[...]

Ik heb hem geïnstalleerd en inderdaad ook dezelfde mods gedownload. Wel heb ik hem alleen maar opgestart om te zien hoe het eruit zag om hem daarna meteen weer af te sluiten.

Ik moet namelijk toegegeven dat ik een beetje Skyrim moe ben. Ik heb hem op de xbox 360, pc en switch gespeeld. Ik voel niet echt de noodzaak om het verhaal nog een keer te spelen.

Wellicht pak ik hem nog een keer op als ik echt echt niks te spelen heb of net voor het uitbrengen van de Elder Scrolls deel 6. Nou roept het mij niet echt bepaald. Daar kunnen een paar mods niks aan veranderen.
Haha, dat snap ik.

Ik heb sinds Morrowind op OG Xbox geen Elder Scrolls game meer aangeraakt. Mijn broertje was destijds helemaal lyrisch over Skyrim. Dat alles is nog helemaal nieuw voor mij. Moet zeggen dat de game, zeker icm met de mods, de tand des tijds goed heeft doorstaan. :)

• Cyrax0508
Thalaron schreef op donderdag 17 december 2020 @ 10:41:
[...]

Ik weet niet wat jij onder keihard verstaat, maar ook hier maakt dat ding behoorlijk wat geluid bij het afspelen van een UHD Blu-Ray. Zeker in verhouding met de rest van de geluidsproductie erg jammer maar goed... Des te meer reden om digital only te gaan...
Mijn PS4 pro is er stil bij. Maar het is alleen bij de installatie van MK11, die ontzettend lastig te downloaden is. Moest het handmatig doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d.bakker84
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 29-08 10:55

d.bakker84

XBL: BloodyB2121

Ik heb net de Samsung T7 besteld van een TB. Houd ik het een flinke tijd mee vol totdat ik de expension card voor een schappelijker prijsje kan halen. Die externe SSD kan ik ook nog wel voor andere dingen gebruiken na die tijd.

XBox Series X: BloodyB2121

Acties:
  • +2 Henk 'm!
d.bakker84 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 11:06:
[...]

Ik heb net de Samsung T7 besteld van een TB. Houd ik het een flinke tijd mee vol totdat ik de expension card voor een schappelijker prijsje kan halen. Die externe SSD kan ik ook nog wel voor andere dingen gebruiken na die tijd.
Ik denk dat ik wacht tot er een 2TB beschikbaar is voor rond die prijs :o

• Thalaron
  • Nu online
Cyrax0508 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 11:01:
[...]

Mijn PS4 pro is er stil bij. Maar het is alleen bij de installatie van MK11, die ontzettend lastig te downloaden is. Moest het handmatig doen.
Lastig te beoordelen helaas zonder erbij te zijn. Ik heb ook geen PS4 om mee te vergelijken. Sowieso geen fysieke media apparaten naast de XBox hier in huis...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
Kan nog wel een dagje duren. Maar voordeel is wel dat ze met UPS bezorgen, dus dan zit je niet met de vertraging die PostNL momenteel heeft. Niet dat UPS zo snel is, maar in dit geval wel sneller, verwacht ik.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robolokotobo
  • Laatst online: 16-09 09:47
Ik heb de startpost van het pinball video games topic geupdate voor mensen die willen weten hoe het er voor staat en wat er gaat komen volgend jaar. Pinball Video Games (FX3/TPA/SPA)

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MissMe NL
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-08 08:16
Martinspire schreef op donderdag 17 december 2020 @ 11:34:
[...]

Kan nog wel een dagje duren. Maar voordeel is wel dat ze met UPS bezorgen, dus dan zit je niet met de vertraging die PostNL momenteel heeft. Niet dat UPS zo snel is, maar in dit geval wel sneller, verwacht ik.
Ik werk zelf bij PostNL en idd wees nu blij met UPS. We hebben nu zeker veel vertragingen.

• airwolf83
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 14:52
MissMe NL schreef op donderdag 17 december 2020 @ 11:41:
[...]

Ik werk zelf bij PostNL en idd wees nu blij met UPS. We hebben nu zeker veel vertragingen.
Bij mij is juist postnl de enige die op het moment gewoon de pakjes bij mij netjes op tijd afleverd.

Afgelopen 2 maanden kwam de xbox series x met ups en fenyx rising..

De series x kwam 2 dagen later zonder enige informatie op de ups app en ook fenyx rising kwam zelfs 3 dagen later aan met ups

• kesj
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-09 08:15
Barth1234 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 07:48:
Hallo allemaal,

Ik heb een LG 27UK850 monitor. Deze is 27", heeft een 4K IPS paneel, HDR10 en toen ik mijn XSX erop aansloot werd VRR (scherm heeft FreeSync) actief. Ik had het idee dat in COD:BOCW de framedrops minder werden dan op de tv waar ik normaal op speel. De HDR10 is volgens kenners geen 'echte' HDR. Maar ik vind het erg goed. Mooie contrasten, zwart is goed, beeld is scherp en kleuren knallen van het scherm. Hij haalt geen 120fps, maar ik vind 60 lekker spelen. Hij is te koop voor rond de 500 euro. En je kunt er ook je pc/laptop op aansluiten. Bij mij hangt er nog een pc via displayport aan en mijn MacBook Pro via USB-C, dus over één kabel beeld en laden.

Prijswatch:
pricewatch: LG 27UK850-W Zilver

Uitgebreide review:
https://www.displayninja.com/lg-27uk850-review/

Er is ook een iets goedkopere versie zonder speakers en USB-C. Maar of het paneel verder gelijk is durf ik niet met zekerheid te zeggen. Volgens mij wel.

Normaal heb ik de XSX aan een wat oudere Samsung 4K met HDR hangen. Maar die mist dus VRR en dat kan deze generatie best wel eens killing worden. Twijfel nu dus erg of ik hem aan de 43" laat hangen of toch aan mijn monitor ga aansluiten... Ik speel trouwens liever op 4K met constante 60fps zonder downgrade van de beeldkwaliteit dan op 120fps met mindere graphics. Maar ik snap het als anderen daar anders over denken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Martinspire schreef op donderdag 17 december 2020 @ 11:34:
[...]

UPS is echt ontzettend snel , maandag na 4 uur was de Xbox vertrokken uit Valthermond en de volgende ochtend om 9 uur was die al in het repair center in Frankfurt. Hopelijk hebben ze aan 2 dagen genoeg en gaat hij vandaag met UPS mee zodat hij met een beetje geluk morgen of zaterdag op de mat ligt _/-\o_

Verwijderd

Is ook echt wel een sterk punt van de console dat je zo makkelijk je SSD kunt uitbreiden. Vooralsnog heb ik genoeg aan wat er intern in de console zit, speel toch niet veel tegelijk en donwnloaden gaat snel. Wanneer de prijzen lager zijn haal ik wel 1 (of 2) tb.
Niet het optimale moment om de expansion card nu te halen, maar ik snap het volkomen. >:)

Hoop ook dat kerst xbox sales snel begint. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2020 12:48 ]

• Cyrax0508
Thalaron schreef op donderdag 17 december 2020 @ 11:23:
[...]

Lastig te beoordelen helaas zonder erbij te zijn. Ik heb ook geen PS4 om mee te vergelijken. Sowieso geen fysieke media apparaten naast de XBox hier in huis...
Het is luid,maar nu is hij weer muisstil aan het downloaden. Ik las dat het wel vaker voorkomt, ik maak me niet druk, maar ik had het niet zien aankomen. Digitaal is hij muisstil

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DeWaanzin schreef op donderdag 17 december 2020 @ 10:48:
[...]

Nu Story, toen ik begon de 1 na hoogste.
Ik ga er voorlopig mee stoppen denk ik, staat toch in EA Play.
Die Ogdo ook een aantal keer achter elkaar door gegaan en oa vanwege de laadtijden besloten dat even te laten. Speelde toen ook nog op de middelste difficulty en later op story, maar toen ik aan het eind van de game terug kwam had ik hem in 2 seconden of zo neer... Dus zelfs los van die difficulty, het maakt nogal een verschilletje, begin of eind van de game.

• Peter711
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21-01 22:52
airwolf83 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 11:55:
[...]

Bij mij is juist postnl de enige die op het moment gewoon de pakjes bij mij netjes op tijd afleverd.

Afgelopen 2 maanden kwam de xbox series x met ups en fenyx rising..

De series x kwam 2 dagen later zonder enige informatie op de ups app en ook fenyx rising kwam zelfs 3 dagen later aan met ups
Hier ook POST NL ok. Maar ligt dus aan wie in de wijk de pakketjes bezorgd. Dit jaar OK

DPD dumpt de bestellingen direct bij afhaalpunt bij mij zonder dus eerst op huisadres langs te komen.
Indien bedrijven DPD gebruiken en ik weet dan van te voren..... bestel ik nu altijd bij ander bedrijf.

UPS komen gewoon niet opdagen op afgesproken tijdstip ...of onaangekondigd

DHL we ...hebben u gemist... u was niet thuis yeah right... en vrijwel altijd niet van te voren bekend wanneer ze komen. Alleen als iets bij bijvoorbeeld Sideshow wordt gekocht houden ze zich aan afspraak maar dat is dan via DHL Express. Echter dan mailen ze rustig ook wel eens een dag eerder dan geplande tijd om 18:00 dat ze vandaag langskomen en staan dan 18:30 voor de deur! Dus ga ik dan meestal al eerder bij levering via DHL express naar de site om een vast tijdstip af te spreken als de verzender die mogelijkheid aanbiedt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Code Vein staat nu op Game Pass. Die gaan we straks eens even checken! Anime Souls. :P

• MrGizMo
  • Laatst online: 16-09 19:37
MissMe NL schreef op donderdag 17 december 2020 @ 11:41:
[...]

haha hier ook bij PostNL. Vergeet het maar ff met pakjes en op tijd zijn _O-

Acties:
  • +3 Henk 'm!
devilsnight schreef op donderdag 17 december 2020 @ 13:37:
Code Vein staat nu op Game Pass. Die gaan we straks eens even checken! Anime Souls. :P
Pfff nog meer moois om te spelen :X
Stop it Microsoft, stop it please !!!

Acties:
  • +3 Henk 'm!
justifire schreef op donderdag 17 december 2020 @ 13:52:
[...]

Pfff nog meer moois om te spelen :X
Stop it Microsoft, stop it please !!!
Game Pass keeps slaying.

Het is eigenlijk gestoord! :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!
The Medium loopt hier nu ook binnen (38.5 GB) :9

justifire schreef op donderdag 17 december 2020 @ 15:04:
The Medium loopt hier nu ook binnen (38.5 GB) :9
Die komt medio januari uit als het goed is. Hoop wel dat de game een beetje ok gaat draaien. Dat is niet iets waar developer Bloober Team bekend om staat. De raytracing in Observer is nog steeds niet in orde voor XSX.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-09 15:37

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Xbox Live: Miesjh NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Code Vein draait 60fps en auto HDR is echt super nice. Ik heb de game eerst gestart in SDR en daarna met auto HDR aan. Je ziet het echt meteen.

Valt me wel op dat de max volume van het geluid in deze game bizar zacht is met de headphones op. Ik heb de Stealth 700 gen 2 echt op zijn hardst staan en nog steeds is het echt te zacht in de game.

• Darow
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:59
Is het mogelijk je xbox een andere naam te geven?
Wanneer ik bij gamepass of bij de xbox app een game wil installeren zie ik momenteel 2 smilies met xbox en een smilie met de titel xboxone.

Hier staat natuurlijk mijn eigen xsx bij en diegene waarmee ik mijn account deel. Echter weet ik niet op welke xbox ik de game moet installeren.

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gbKJXd4hRQptZqmSmtfmnlUiy4A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/42SdKsDEXjtH67N8nomwGxxf.jpg?f=fotoalbum_large

Ook vet :D Helaas wel alleen maar US uiteraard...

https://twitter.com/Xbox/status/1339601325928009730?s=20

[ Voor 9% gewijzigd door uchiha tijntje op 17-12-2020 17:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:39
Darow schreef op donderdag 17 december 2020 @ 17:30:
Is het mogelijk je xbox een andere naam te geven?
Wanneer ik bij gamepass of bij de xbox app een game wil installeren zie ik momenteel 2 smilies met xbox en een smilie met de titel xboxone.

Hier staat natuurlijk mijn eigen xsx bij en diegene waarmee ik mijn account deel. Echter weet ik niet op welke xbox ik de game moet installeren.
Ja, dat kan onder instellingen -> systeem
(wel reboot voor nodig als ik mij goed herinner)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MissMe NL
MrGizMo schreef op donderdag 17 december 2020 @ 13:44:
[...]

haha hier ook bij PostNL. Vergeet het maar ff met pakjes en op tijd zijn _O-
Ik ben dan een postbezorger en vandaag beide wijken geen pakjes tas erbij. Meerdere collega's hadden het. Ze kunnen nu de druk absoluut niet aan in het sorteercentrum. Maak altijd een praatje met de pakketbezorger. Zegt ook al dat hij nog nooit zo druk heeft gehad zelfs niet tijdens de vorige feestdagen.

[ Voor 15% gewijzigd door MissMe NL op 17-12-2020 17:48 ]

• airwolf83
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 14:52
Wel bizar overigens hoeveel blocked doors er wel niet zijn in ACV, haha😀😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vanmiddag ff stukje gespeeld.
Dit hadden ze gewoon meteen met de release van de Series X uit moeten brengen.
Wat een watertandende graphics en dat geluid _/-\o_ :9~
Kreeg er flashbacks naar Crysis van.

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09:11
Sinds ik de PS5 in huis heb, heb ik de Series S niet meer aangeraakt... had deze juist gekocht voor Game Pass en heb me daar wel even mee kunnen vermaken. Toch trekt de PS5 mij meer omdat die meer next gen aanvoelt door de controller en de UI, waar de Series S voor mijn gevoel bijna niets verschilt van de vorige generatie.

Toch maar eens een kans geven en de Series S aansluiten op mijn laptop, zodat mijn vrouw door kan gaan op de PS5 :) nog tips voor must play Game Pass games?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
justifire schreef op donderdag 17 december 2020 @ 19:12:
[...]

Vanmiddag ff stukje gespeeld.
Dit hadden ze gewoon meteen met de release van de Series X uit moeten brengen.
Wat een watertandende graphics en dat geluid _/-\o_ :9~
Kreeg er flashbacks naar Crysis van.
Ik wil er ook aan beginnen een deze dagen, maar dan wel met HDR, want deze game is prachtig met HDR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Orangelights23 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 19:24:
Sinds ik de PS5 in huis heb, heb ik de Series S niet meer aangeraakt... had deze juist gekocht voor Game Pass en heb me daar wel even mee kunnen vermaken. Toch trekt de PS5 mij meer omdat die meer next gen aanvoelt door de controller en de UI, waar de Series S voor mijn gevoel bijna niets verschilt van de vorige generatie.

Toch maar eens een kans geven en de Series S aansluiten op mijn laptop, zodat mijn vrouw door kan gaan op de PS5 :) nog tips voor must play Game Pass games?
Vermintide 2 en Unruly Heroes !

• GT-R
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 22-09 17:14
Ik zou graag mijn draadloze koptelefoon willen gebruiken tijdens het gamen, want van die draden begin ik behoorlijk gestoord te worden. Nu weet ik dat dit niet rechtstreeks door de xbox wordt gesupport. Wel las ik ergens dat dit eventueel wel mogelijk is via een Bluetooth transmitter in de 3,5mm poort van je controller. Nu ben ik hier al naar op zoek gegaan maar het zijn allemaal van die lompe units. Heeft iemand hier een (goede) oplossing voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

GT-R schreef op donderdag 17 december 2020 @ 21:57:
Ik zou graag mijn draadloze koptelefoon willen gebruiken tijdens het gamen, want van die draden begin ik behoorlijk gestoord te worden. Nu weet ik dat dit niet rechtstreeks door de xbox wordt gesupport. Wel las ik ergens dat dit eventueel wel mogelijk is via een Bluetooth transmitter in de 3,5mm poort van je controller. Nu ben ik hier al naar op zoek gegaan maar het zijn allemaal van die lompe units. Heeft iemand hier een (goede) oplossing voor?
Voor Voicechat zou zo’n bluetooth 3.5mm dongle prima te doen zijn. Voor puur game sound zou ik het niet doen, Bluetooth creëert best wat latency waardoor het beeld/geluid dan niet synchroon loopt.

• GT-R
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 22-09 17:14
Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2020 @ 22:04:
[...]

Voor Voicechat zou zo’n bluetooth 3.5mm dongle prima te doen zijn. Voor puur game sound zou ik het niet doen, Bluetooth creëert best wat latency waardoor het beeld/geluid dan niet synchroon loopt.
Dat maakt me niet zoveel uit, ik ben niet zo'n audiofiel.

https://www.kamera-expres...btrF-EiVfzVBoCcL0QAvD_BwE

Zou het hiermee werken? Deze heeft tenminste een prima formaat.

[ Voor 25% gewijzigd door GT-R op 17-12-2020 22:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
GT-R schreef op donderdag 17 december 2020 @ 22:22:
[...]

Dat maakt me niet zoveel uit, ik ben niet zo'n audiofiel.

https://www.kamera-expres...btrF-EiVfzVBoCcL0QAvD_BwE

Zou het hiermee werken? Deze heeft tenminste een prima formaat.
Kan aan mij liggen maar ik zie daar nergens staan dat het een bluetooth ding is. Ziet meer uit als proprietary Rode ding.

Maar los daarvan, het heeft niks te maken met audiofiel of niet. Het gaat gewoon echt kut zijn als je geluid steeds vertraagd is. Behalve misschien als je alleen maar walking simulators of zo speelt waarbij timing totaal niet aan de orde is.

Als je draadloos geluid wil op je Xbox dan zou ik toch echt nog eens overwegen om iets meer uit te geven voor een headset die het draadloze Xbox protocol ondersteunt zoals bv turtle beach stealth serie. Maar het al vaker gelinkte headset topic kan je daar waarschijnlijk verder helpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MissMe NL
Voor de mensen die Interesse hebben in valhalla. Ultimate edition is nu wel heel goedkoop via braziliaanze store.

Edit: Normale editie ook heel goedkoop.

[ Voor 15% gewijzigd door MissMe NL op 18-12-2020 00:44 ]

Pagina: 1 ... 74 ... 347 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord