Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:23
Dan wel vreemd dat het bij hem geluid blijft maken nadat Startup Chime naar off is ingesteld... Ik zal eens vragen of hij de laatste update wel heeft voor het geval dat het daaraan zou kunnen liggen. Bij mijn XSX maakt hij bij die instelling iig géén geluid...
JDL15 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 12:51:
[...]

Whuutttt :?

Wat mis ik hier precies? Je wil een geweldige console terugsturen in een lockdown (en andere next-gen console ook niet te verkrijgen is) terugsturen vanwege het opstartgeluid 8)7
Ik had reeds gevraagd of hij ongesteld is O-)

[ Voor 29% gewijzigd door Thalaron op 15-12-2020 12:54 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-06 17:55

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Thalaron schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 12:33:
Is er een mogelijkheid om het opstart- en afsluitgeluid permanent en 100% uit te schakelen? Maat van mij wilt hem om die rede terugsturen (i know...) en wanneer Start-up Chime off = nog steeds geluid bij zowel opstarten als ook afsluiten..
Echt als ik zulke vrienden zou hebben: ;w Wat een moeilijk leven moet hij hebben zeg, een apparaat terug willen sturen omdat het een opstart/afsluit geluidje heeft. Voor de rest gaat het allemaal prima met hem ?

Maar welk geluid wil hij uitschakelen dan ? Je hebt er 4 namelijk.

1. Als de xbox uitstaat in standby mode en je drukt op de guide knop van de controller om de Xbox aan te zetten dan hoor je een geluidje;
2. Als je daadwerkelijk je account aanklikt op het account scherm of als je automatisch inloggen hebt aanstaan, hoor je een geluidje.
3. Als je Xbox helemaal uitstaat en dus ook niet in standby mode, dan krijg je het opstart geluid met de afbeelding van de SOC alvorens je het groene loading scherm krijgt;
4. Als je de Xbox uitzet, hoor je een geluidje.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-06 11:57
Thalaron schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 12:33:
Is er een mogelijkheid om het opstart- en afsluitgeluid permanent en 100% uit te schakelen? Maat van mij wilt hem om die rede terugsturen (i know...) en wanneer Start-up Chime off = nog steeds geluid bij zowel opstarten als ook afsluiten..
Ik ben heel erg benieuwd naar het achterliggende verhaal. Kan haast niet anders dan dat het te maken heeft met de partner die iets minder gesteld is op gamen ;)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Thalaron
  • Laatst online: 00:23
@MRE-Inc en @Rossi46

Iets met autistisch en overgevoeligheid voor bepaalde zaken ;-)
Maar ook dit is wat mij betreft van een mug een olifant maken haha

Edit; Ik was allang blij dat iemand die ik ken eindelijk eens een X-Box heeft gekocht :+

[ Voor 22% gewijzigd door Thalaron op 15-12-2020 13:07 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:54
@Springbokkie Ha, ha, herkenbaar. Driften zal ik nooit onder de knie krijgen.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 562971

JDL15 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 12:51:
[...]

Whuutttt :?

Wat mis ik hier precies? Je wil een geweldige console terugsturen in een lockdown (en andere next-gen console ook niet te verkrijgen is) terugsturen vanwege het opstartgeluid 8)7
En hij is al een tikkie zachter dan zijn 'voorgangers' :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Snowrunner heeft vandaag eindelijk mod support op consoles! *O*

Tijd om deze game weer eens op te pakken. Blijft een pareltje.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NukaWorldNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:42
Skyrim is ook beschikbaar op Gamepass :+ Toch wel weer een keer spelen blijft toch een tof spel. Zeker met wat mods die je kan gebruiken (kan tot 5GB aan mods gebruiken dat best wat) Daarbij wel makkelijk nu want nu hoef ik geen disc meer te gebruiken zolang die erop blijft staan. Is met Fallout New Vegas ook het geval. Daar had ik ook nog een disc versie van, maar kan gewoon de Gamepass versie gebruiken met de dlc van de discversie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-02 11:08
kuka schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 11:30:
Ik heb n.a.v. onderstaande gisteren in iOs 14.3 de Xbox Series X controller succesvol gekoppeld aan de iPhone maar na starten Xbox-app en de keuze "Extern afspelen op dit apparaat" nog steeds de melding dat er geen controller aangesloten zit. De stream naar de Xbox Series X werkt maar de controller doet niks. Iemand ook getest en idem geconstateerd of wel een werkende mogelijkheid gevonden?

nieuws: Apple geeft iPhone en iPad ondersteuning voor Xbox Series X-controller
Ook getest maar helaas dezelfde uitkomst. Ook nog geen oplossing gevonden.

The ones with the greatest power protect those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:27
blueline schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:13:
[...]

Er word nog aan gewerkt door Apple & Microsoft. Ik meende te hebben gelezen dat er officieel support zit in de final versie van 14.3. Nu zit 14.3 nog in beta fase. Ben hem zelf aan het testen en in de 2de beta werkt ie ook nog niet.
Als workarround zou je de controller met de Xbox verbonden kunnen laten, en enkel het beeld/geluid naar je iPad of iPhone laten streamen. Moet je wel dichtbij de Xbox zitten. Maar mocht de TV door vrouwlief bezet zijn is dat een werkbare workarround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:33
NukaWorldNL schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 13:44:
Skyrim is ook beschikbaar op Gamepass :+ Toch wel weer een keer spelen blijft toch een tof spel. Zeker met wat mods die je kan gebruiken (kan tot 5GB aan mods gebruiken dat best wat) Daarbij wel makkelijk nu want nu hoef ik geen disc meer te gebruiken zolang die erop blijft staan. Is met Fallout New Vegas ook het geval. Daar had ik ook nog een disc versie van, maar kan gewoon de Gamepass versie gebruiken met de dlc van de discversie.
Zijn dat ook mods die de graphics/textures verbeteren? (heb weleens gelezen dat er op een console minder kan) Heb deze game eigenlijk altijd genegeerd, want ik heb niks met draken/fantasy, maar als het er nog redelijk uit ziet wil ik nog wel een poging wagen.

[ Voor 3% gewijzigd door Beakzz op 15-12-2020 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NukaWorldNL
  • Laatst online: 16:42
Beakzz schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:19:
[...]

Zijn dat ook mods die de graphics/textures verbeteren? (heb weleens gelezen dat er op een console minder kan) Heb deze game eigenlijk altijd genegeerd, want ik heb niks met draken/fantasy, maar als het er nog redelijk uit ziet wil ik nog wel een poging wagen.
Op Xbox is veel beschikbaar hoor. Lang niet zoveel als pc natuurlijk, maar heel veel bekende mods die de pc ook heeft zijn er ook voor de Xbox ook vele grafische mods. Playstation is wel een drama qua modsupport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueline
Tux3.14 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:16:
[...]

Er word nog aan gewerkt door Apple & Microsoft. Ik meende te hebben gelezen dat er officieel support zit in de final versie van 14.3. Nu zit 14.3 nog in beta fase. Ben hem zelf aan het testen en in de 2de beta werkt ie ook nog niet.
Als workarround zou je de controller met de Xbox verbonden kunnen laten, en enkel het beeld/geluid naar je iPad of iPhone laten streamen. Moet je wel dichtbij de Xbox zitten. Maar mocht de TV door vrouwlief bezet zijn is dat een werkbare workarround.
Nou de iOS 14.3 zit niet in beta en heb die ook via het normale kanaal gepushed gekregen op mijn iPad.

Bedoeling van streaming is juist niet in de buurt te zitten van de Xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
NukaWorldNL schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:33:
[...]

Op Xbox is veel beschikbaar hoor. Lang niet zoveel als pc natuurlijk, maar heel veel bekende mods die de pc ook heeft zijn er ook voor de Xbox ook vele grafische mods. Playstation is wel een drama qua modsupport.
Goed om te lezen. Ben er even uit geweest als het om het Xbox platform gaat, maar dat maakt het allemaal een stuk interessanter :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
blueline schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:38:
[...]

Nou de iOS 14.3 zit niet in beta en heb die ook via het normale kanaal gepushed gekregen op mijn iPad.

Bedoeling van streaming is juist niet in de buurt te zitten van de Xbox.
Ik ben er van bewust dat steaming overal moet werken. Maar als workarround heb je in ieder geval iets. Bijvoorbeeld als de TV bezet is door vrouwlief ;)

Je hebt trouwens gelijk dat iOS14.3 niet meer in beta is. Heb ook de final versie en daar werkt het ook nog niet, jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sipio schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 09:13:
@Hulleman @quorumz

XSX met de Oled C8, alles ziet er bij mij echt washed uit uit, volgens mij heeft @devilsnight hetzelfde probleem, zal nog eens kijken naar die video van Vincent maar ik heb veel betere blacklevels bijv met SDR.

De voorgaande ac games zagen er bij mij wel prima uit maar met Valhalla krijg ik het niet netjes.
Klopt man.

Ik heb gisteren HDR weer eens getest omdat ik in een ander gebied zet, maar ik merkte het verschil meteen. Je mist wel wat toffe zon effecten, maar de rest is gewoon crap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-06 17:55

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

blueline schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:13:
[...]

De enige oplossing is dat Microsoft de Xbox app update in de App Store. Hier werkt het ook niet, maar dat ligt niet aan iOS.

EDIT: XBox is hier net geupdate. Volgens de changelog: Aangepaste afbeeldingen mogelijk in de chat... Okee dan....

En voor wie nog even de gangster wil uithangen, of zo af en toe voor B.A Baracus, Ice-T, Snoop Dogg of Flavor Flav door het leven wil gaan: https://gear.xbox.com/collections/all-products?page=2

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eUTz4133XfYn2C_BBV3WSmy08VU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/wbfv3CksJTyOSMtFikg6Mn1A.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tXJJb1Lx8HEUZnPx5yXTWTPw3Lg=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/P09JSU9Ezh7iwIsou6y6AyJl.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 69% gewijzigd door MRE-Inc op 15-12-2020 15:46 ]

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Laatst online: 19:30
Whahahah, lol, leuk die sieraden :D

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:40
Mmmm.. wat is dit nou weer voor onzin. Volgens mij staat het er verkeerd en heeft Pathé geen zin meer om de UWP app te onderhouden voor de xbox. Kan mij niet voorstellen dat Microsoft de apps niet meer ondersteund.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BzP0KA1-yvrulN3Dn3q-4U8CkSY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LFEJ094pj3fKrnrBJDmtngos.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
Springbokkie schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 09:57:
[...]

Voor mij is het dé racegame op Xbox. Van Xbox tot Xbox Series X Optimized. De setting, de authenticiteit van de wereld, bijvoorbeeld:
  • de borden: blauw op de motorway, groen op A-wegen, wit op B-wegen en bruin voor hotspots.
  • de uitgestrekte landschappen met stenen muurtjes.
  • die kaarsrechte weg in Edinburgh waarover de tram rijdt.
  • de Schotse hooglanden met de beroemde spoorbrug
Niet alles is letterlijk één op één na gemaakt (daarvoor mis ik Murrayfield in Edinburgh of sowieso überhaupt een stadion in Forza Horizon 4), maar die wereld is heel geloofwaardig.

Daarbij de gameplay, de 60fps op XSX, de post game support met zo nu en dan nieuwe content en de implementatie van de jaargetijden. Lekker glibberen door de sneeuw in het winterseizoen.

Ik blijf trouwens wel een teringhekel houden aan driften, dat zal geen enkele game kunnen veranderen. Ook Forza Horizon 4 niet, hoe fantastisch die game ook is. 8)7

The Eliminator vind ik een leuke, goed bedachte race-take op het battle royale-genre.
Super7 is een leuk tussendoortje: even 7 challenges doorlopen om een auto of een Super Wheelspin te winnen, maar niet echt heen denderend.
LEGO Speed Champions vind ik een leukere DLC dan Fortune Island. Al die brick challenges in die LEGO-DLC gaat mij niet lukken.

End of the Forza Horizon 4 appreciation post :+
Zal ik het stokje even van je overnemen? ;) Forza Horizon 4 is gewoon nog steeds een ongekende topper van een game(serie), die heel mooi geëvolueerd is. Want de basis is sinds deel 1 behoorlijk gelijk gebleven, maar de toevoegingen zijn behoorlijk spot-on geweest.

Overigens valt er ook nog genoeg te verbeteren hoor:
  1. Bovenaan mijn irritatielijst: de kleuren in de 'paint booth' zijn niet gelijk aan de kleuren in de game zelf. Laat ik mijn auto in een specifieke tint spuiten, ziet 'ie er in de speelwereld heel anders uit. Echt, waarom?!?
  2. Ik wil graag mijn eigen garage hebben, waar ik doorheen kan 'lopen' en zo al mijn auto's kan bewonderen. Oké, misschien beetje lastig met honderden auto's, maar nu is het veel te karig met enkel een lijst aan auto's. Daar valt véél meer uit te halen.
  3. Ik zou graag zien dat je beter met elkaar kunt 'meeten' in de game. Elkaars auto's bekijken, dat soort zaken. In FH3 was hier nog een speciaal gedeelte voor in de game (bij de landingsbaan), maar die heb ik in FH4 nog niet kunnen ontdekken).
  4. Als ik een andere uitlaat onder mijn auto schroef, dan wil ik dat ook graag horen.
  5. Waarom worden de 'schakeltijden' automatisch korter als ik een auto converteer naar AWD? Als ik dat wil, dan schaf ik die componenten wel los aan. Maar ik vind juist dat die lange schakeltijden horen bij auto's met een handbak, dus ik wil niet dat dat automatisch gaat als ik AWD 'aanschaf'.
  6. Online heb je enkel A, S1 en S2 races. Dat terwijl B, C en zelfs D races vaak veel leuker zijn omdat daarbij meer sprake is van echt 'close racing'.
  7. De menu structuur is echt bizar verwarrend.
  8. Een makkelijker manier om paints te zoeken/vinden
  9. Het word inmiddels wel erg goed zichtbaar dat een gedeelte van de auto's jaren geleden door de scanner zijn gehaald. De nieuwe scan zijn véél gedetailleerder. Daarbij heb ik zelfs het idee dat sommige proporties van de wat oudere scans niet lijken te kloppen (even uit m'n hoofd bijvoorbeeld de VW Golf 4 en de Porsche 993).
  10. De besturing van FH3 was beter dan die in FH4. Merkte ik in het begin direct en laatste nog even FH3 opgestart maar die game rijdt nog steeds fijner
  11. En zo zijn er vast nog een hoop punten...
Maar over het algemeen ben ik nog steeds super in m'n nopjes met deze game. Het geluid (al valt daar nog meer variatie in aan te brengen), de details, het enorme aantal auto's die je ook nog op enorm veel verschillende manieren kunt aanpassen waardoor je zelden exact dezelfde auto tegen zal komen, de uitgebreide map en uitgebreide mogelijkheden daarin, de geweldige HDR implementatie en sinds kort ook de heerlijk korte laadtijden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
SunnieNL schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:05:
Mmmm.. wat is dit nou weer voor onzin. Volgens mij staat het er verkeerd en heeft Pathé geen zin meer om de UWP app te onderhouden voor de xbox. Kan mij niet voorstellen dat Microsoft de apps niet meer ondersteund.

[Afbeelding]
Tsja, echt onlogisch vind ik het niet. De Xbox One is en blijft een relatieve zeldzaamheid in Nederland. Ik denk dat hun gebruikersdata dat ook laat zien. Met ondersteuning van Android TV, Samsung Tizen, LG Web OS en de PS4/PS5 heb je het gros van de gebruikers wel te pakken.

Voor Videoland geldt hetzelfde. Wel op de PS4/PS5, niet op de Xbox One.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
Rossi46 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:09:
[...]

Zal ik het stokje even van je overnemen? ;) Forza Horizon 4 is gewoon nog steeds een ongekende topper van een game(serie), die heel mooi geëvolueerd is. Want de basis is sinds deel 1 behoorlijk gelijk gebleven, maar de toevoegingen zijn behoorlijk spot-on geweest.

1. Bovenaan mijn irritatielijst: de kleuren in de 'paint booth' zijn niet gelijk aan de kleuren in de game zelf. Laat ik mijn auto in een specifieke tint spuiten, ziet 'ie er in de speelwereld heel anders uit. Echt, waarom?!?
  2. Ik wil graag mijn eigen garage hebben, waar ik doorheen kan 'lopen' en zo al mijn auto's kan bewonderen. Oké, misschien beetje lastig met honderden auto's, maar nu is het veel te karig met enkel een lijst aan auto's. Daar valt véél meer uit te halen.
  3. Ik zou graag zien dat je beter met elkaar kunt 'meeten' in de game. Elkaars auto's bekijken, dat soort zaken. In FH3 was hier nog een speciaal gedeelte voor in de game (bij de landingsbaan), maar die heb ik in FH4 nog niet kunnen ontdekken).
  4. Als ik een andere uitlaat onder mijn auto schroef, dan wil ik dat ook graag horen.
  5. Waarom worden de 'schakeltijden' automatisch korter als ik een auto converteer naar AWD? Als ik dat wil, dan schaf ik die componenten wel los aan. Maar ik vind juist dat die lange schakeltijden horen bij auto's met een handbak, dus ik wil niet dat dat automatisch gaat als ik AWD 'aanschaf'.
  6. Online heb je enkel A, S1 en S2 races. Dat terwijl B, C en zelfs D races vaak veel leuker zijn omdat daarbij meer sprake is van echt 'close racing'.
  9. Het word inmiddels wel erg goed zichtbaar dat een gedeelte van de auto's jaren geleden door de scanner zijn gehaald. De nieuwe scan zijn véél gedetailleerder. Daarbij heb ik zelfs het idee dat sommige proporties van de wat oudere scans niet lijken te kloppen (even uit m'n hoofd bijvoorbeeld de VW Golf 4 en de Porsche 993).
  10. De besturing van FH3 was beter dan die in FH4. Merkte ik in het begin direct en laatste nog even FH3 opgestart maar die game rijdt nog steeds fijner
Maar over het algemeen ben ik nog steeds super in m'n nopjes met deze game. Het geluid (al valt daar nog meer variatie in aan te brengen), de details, het enorme aantal auto's die je ook nog op enorm veel verschillende manieren kunt aanpassen waardoor je zelden exact dezelfde auto tegen zal komen, de uitgebreide map en uitgebreide mogelijkheden daarin, de geweldige HDR implementatie en sinds kort ook de heerlijk korte laadtijden ;)
Hoe dan ook meer verschillende geluiden zou fijn zijn. En de garage waar je door heen kon lopen had ik verwacht toen ze met de aankondiging van huizen kopen kwamen. Alle auto's zou te gek worden, maar gewoon GTA online stijl zo dat je verschillende garages hebt met een collectie van je favoriete auto's waar je kan rondlopen en vrienden kan inviten. Zelfs al zou dat betekenen dat je helemaal naar dat huis moet rijden om de auto op te halen. Of een mecahnic moet bellen :+

Verder zou ik een paar echte circuits in het spel willen hebben met het gebied er tussen als free roam.. Waar je dan naar toe kan rijden en als je echt wil racen in een aparte server komt. Meer seamless dus.

Edit : en Ohja ik heb al een paar maanden niet gespoeeld dus misschien is het anders geworden, maar de multiplayer races vond ik echt niets. 1 race over de weg en dan met dezelfde auto cross country..come one dat kan beter.

[ Voor 3% gewijzigd door Beakzz op 15-12-2020 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
Rossi46 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:14:
[...]

Tsja, echt onlogisch vind ik het niet. De Xbox One is en blijft een relatieve zeldzaamheid in Nederland. Ik denk dat hun gebruikersdata dat ook laat zien. Met ondersteuning van Android TV, Samsung Tizen, LG Web OS en de PS4/PS5 heb je het gros van de gebruikers wel te pakken.

Voor Videoland geldt hetzelfde. Wel op de PS4/PS5, niet op de Xbox One.
Ja maar zeg dat dan gewoon. Nu geven ze min of meer Microsoft de schuld. Overigens ben ik benieuwd of er meer AppleTV gen4 kastjes in gebruik zijn de Xbox One/Series XS. Daarnaast werkt de app op de xbox gelijk ook voor alle Windows 8.1 en Windows 10 endpoints. Maar die ondersteuning zal dan ook wel stoppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueline
Ik heb toch maar besloten om de Xbox series x op een verhoging te zetten om te airflow nog beter te krijgen. (verhoging is in dit geval een Intel NUC). Dit heeft wel effect. Idle is de lucht al minder koud die boven uit de Xbox komt. Ik ga vanavond een test onder load doen. ( FH4 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torgo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:33
Rossi46 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:09:
[...]

Ik vermaak mij ook wel aardig, maar sinds er steeds een fout melding komt en ik gedisconnect word van de servers vind ik het minder leuk. Dit terwijl ik niet eens echt tegen/met anderen speel, maar de hele tijd dat bericht krijgen is irritant.

Wat ik zelf niet zo goed snap is wat je nou precies kan met de andere mensen die je tegen komt. Zowizo lijkt het net alsof je 'vrienden' rond rijden maar dat zijn NPCs maar als je dan online bent en je map is vol met echte mensen dan is het weer vrij lastig daar interactie mee te hebben. En een online race event joinen of starten of whatever duurt weer best lang. Lang verhaal kort: Ik snap de online experience niet helemaal denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SunnieNL
blueline schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:23:
Ik heb toch maar besloten om de Xbox series x op een verhoging te zetten om te airflow nog beter te krijgen. (verhoging is in dit geval een Intel NUC). Dit heeft wel effect. Idle is de lucht al minder koud die boven uit de Xbox komt. Ik ga vanavond een test onder load doen. ( FH4 )
Ik hoop dat je minder warm bedoelt aan de bovenkant?
Als de NUC aan staat zuigt die warme lucht van de NUC aan, dat lijkt me ook niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueline
SunnieNL schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:24:
[...]

Ik hoop dat je minder warm bedoelt aan de bovenkant?
Als de NUC aan staat zuigt die warme lucht van de NUC aan, dat lijkt me ook niet de bedoeling.
NUC blijft in deze test ook uit 😄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Torgo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:33
blueline schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:25:
[...]

NUC blijft in deze test ook uit 😄
Wat is de exacte test hier? Ik bedoel, de XSX werkt toch al naar behoren, waarom wil je experimenteren met een aangepaste airflow? Toevallig gisteravond die van mij nog even gevoeld na een paar uurtjes Diablo 3 en die is niet eens warm aan de zijkant en slechts een beetje aan de bovenkant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-06 17:42
blueline schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:23:
Ervaar je nu problemen dan? Ding is neem ik aan gemaakt om te staan hoe die staat :). En daarmee voldoende airflow te creëren om koel genoeg te blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueline
bsmpower schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:27:
[...]

Ervaar je nu problemen dan? Ding is neem ik aan gemaakt om te staan hoe die staat :). En daarmee voldoende airflow te creëren om koel genoeg te blijven?
Ervaar geen problemen. Maar levensduur, warmteproductie. Dit is ook een test. Uiteraard is het design goed maar de afstand tussen de gaten en waar de Xbox opstaat had in mijn ogen hoger mogen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueline
Torgo schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:27:
[...]

Wat is de exacte test hier? Ik bedoel, de XSX werkt toch al naar behoren, waarom wil je experimenteren met een aangepaste airflow? Toevallig gisteravond die van mij nog even gevoeld na een paar uurtjes Diablo 3 en die is niet eens warm aan de zijkant en slechts een beetje aan de bovenkant.
Waar de Xbox staat is het redelijk warm (kantoor met verwarming aan). Dus komt best wel warme lucht boven uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Quick Resume werkte goed de afgelopen dagen met ACV. Echter vandaag niet. Ik start de game op nadat ik de console aanzette vanuit instant on en de game start volledig opnieuw op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:55
Torgo schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:24:
[...]

Ik vermaak mij ook wel aardig, maar sinds er steeds een fout melding komt en ik gedisconnect word van de servers vind ik het minder leuk. Dit terwijl ik niet eens echt tegen/met anderen speel, maar de hele tijd dat bericht krijgen is irritant.

Wat ik zelf niet zo goed snap is wat je nou precies kan met de andere mensen die je tegen komt. Zowizo lijkt het net alsof je 'vrienden' rond rijden maar dat zijn NPCs maar als je dan online bent en je map is vol met echte mensen dan is het weer vrij lastig daar interactie mee te hebben. En een online race event joinen of starten of whatever duurt weer best lang. Lang verhaal kort: Ik snap de online experience niet helemaal denk ik.
Gewoon Horizon Solo kiezen. Krijg je die irritante disconnect meldingen ook niet meer. Vind het trouwens wel lang duren voor dit gefixt wordt trouwens. Apart..

Overigens, @Rossi46 online lobby's geven ook cat. B races hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueFoxOne
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-06 13:45
Weet iemand hoe je het startup geluid uitzet wat je hoort als je ook het xbox logo ziet?

Bij energie modus staat het opstartgeluid al op uit maar toch hoor ik geluid met opstarten op de tv.

Xbox C#, .NET, Vissen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
devilsnight schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 17:28:
Quick Resume werkte goed de afgelopen dagen met ACV. Echter vandaag niet. Ik start de game op nadat ik de console aanzette vanuit instant on en de game start volledig opnieuw op.
Update gehad ? ;)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MissMe NL
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-06 10:08
Inderdaad. Las bij iemand dat er een update vandaag zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vind altijd maar niks dat wachten op een update van de status onder je apparaat op Microsoft, betrap mezelf me erop dat ik tevaak kijk of hij een stap verder is.. |:(

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
blueline schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:30:
[...]

Ervaar geen problemen. Maar levensduur, warmteproductie. Dit is ook een test. Uiteraard is het design goed maar de afstand tussen de gaten en waar de Xbox opstaat had in mijn ogen hoger mogen zijn.
Waarom had dat hoger moeten zijn? Aan de achterkant word de meeste lucht aangezogen.
Ik heb hem zelf in een TV meubel staan samen met een receiver. Gaat prima en dat ie warm is aan de 'bovenkant' is alleen maar goed, dat betekend dat de warmte er dus goed uitgeblazen word. Als hij koud aanvoelt zouden er juist alarmbellen moeten afgaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueline
Tux3.14 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 19:24:
[...]

Waarom had dat hoger moeten zijn? Aan de achterkant word de meeste lucht aangezogen.
Ik heb hem zelf in een TV meubel staan samen met een receiver. Gaat prima en dat ie warm is aan de 'bovenkant' is alleen maar goed, dat betekend dat de warmte er dus goed uitgeblazen word. Als hij koud aanvoelt zouden er juist alarmbellen moeten afgaan :P
Via de achterkant word inderdaad ook lucht aangezogen. Het verhogen creëert meer ruimte voor de gaten aan de onderkant. Hierdoor krijgt de Xbox meer / makkelijker koudere lucht aangevoerd. Tenminste hier wil ik achter komen of deze theorie ook klopt. Inderdaad moet er aan de bovenkant warme lucht komen dan weet je ook dat de warme lucht word afgevoerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tux3.14
blueline schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 19:43:
[...]

Via de achterkant word inderdaad ook lucht aangezogen. Het verhogen creëert meer ruimte voor de gaten aan de onderkant. Hierdoor krijgt de Xbox meer / makkelijker koudere lucht aangevoerd. Tenminste hier wil ik achter komen of deze theorie ook klopt. Inderdaad moet er aan de bovenkant warme lucht komen dan weet je ook dat de warme lucht word afgevoerd.
Dan zou je ook het echt moeten gaan meten. Eerlijk denk ik niet dat het een verschil gaat maken :)
Iedereen moet er natuurlijk zelf mee weten wat ie er mee gaat doen, maar ik zou 'm gewoon laten staan en niet teveel druk maken over warmte. Gewoon lekker gamen joh. Als de SOC te warm word krijgt de ventilator wel een seintje om harder te blazen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barth1234
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-02-2024
Hallo allen,

Ik krijg morgen de series x. Ik kan het wat minder snel terugvinden: hoe kan ik het beste (lees goedkoopste) games kopen als fifa 21 en call of duty ed? Via de Xbox zelf of gewoon een schijfje bij een online winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissMe NL
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-06 10:08
Barth1234 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 20:12:
Hallo allen,

Ik krijg morgen de series x. Ik kan het wat minder snel terugvinden: hoe kan ik het beste (lees goedkoopste) games kopen als fifa 21 en call of duty ed? Via de Xbox zelf of gewoon een schijfje bij een online winkel?
Via bepaalde methodes. Wat hier heel vaak is besproken 😁

Als je een geweten hebt dan fysiek online of in de winkel.

[ Voor 6% gewijzigd door MissMe NL op 15-12-2020 20:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 10:29
blueline schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:30:
[...]

Hoezo? Stilte en (gebrek aan) hitte productie zijn super, best in class. Ding doet precies wat hij moet doen, dus de gaten en lucht aanvoer lijken me precies zoals ze moeten zijn.

Maar goed, we zitten op Tweakers dus geniet ervan zou ik zeggen }:O

[ Voor 6% gewijzigd door sohus op 15-12-2020 20:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ooooh, op die fiets! Daarom zag ik in ACV ineens nu WEL wat ik kocht in de stores zoals cosmetics voor het schip, kapsels etc.

Ongetwijfeld hebben ze meer gefixed, behalve stotteringen tijdens sommige cutscenes nog (zelfs met VRR aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
Herinneren jullie nog de Series X die in brand vloog en een kokend geluid liet horen? Dat was niet fake maar echt.

Originele video (pools, met ondertiteling):

Na aanleidng van onderstaand YT filmpje.

Dit type probleem komt uiteraard niet vaak voor maar en MS heeft het uiteindelijk opgelost maar ook onder de pet gehouden.
Bovendien is het is opvallend dat gevestigde namen in het gamemedialandschap geen enkele poging tot hoor- en wederhoor hebben ondernomen en het filmpje met de rokende console meteen afgedaan als fake.
We nog enig vertrouwen had in objectieve gamemedia die zou hiervan zo langzamerhand genezen moeten zijn.

De enige die nog een poging tot hoor- en wederhoor heeft ondernomen is Tom Warren en de Poolse publicatie/website zoals genoemd in bovenstaand filmpje.

@Phydomir Ik heb niet voor niets het oorspronkelijke filmpje toegevoegd.

[ Voor 12% gewijzigd door ariekanari op 15-12-2020 21:47 . Reden: originele video toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rpower18
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-05 11:30

Rpower18

PSN: Rpower18

devilsnight schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 21:01:
[...]

Ooooh, op die fiets! Daarom zag ik in ACV ineens nu WEL wat ik kocht in de stores zoals cosmetics voor het schip, kapsels etc.

Ongetwijfeld hebben ze meer gefixed, behalve stotteringen tijdens sommige cutscenes nog (zelfs met VRR aan).
Wacht? Hebben jullie customizations & kappers???

Cries in cyberpunk.. 8)7 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ik wil ryse son of rome kopen op disc. het gaat om de legendary edition. weet iemand of dit om een code (legendary edition) gaat? of staat de dlc op de disc? heeft iemand dit spel in bezit? of waar kan ik dergelijke informatie vinden?

[ Voor 4% gewijzigd door Farabi op 15-12-2020 21:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:54

Phydomir

Dennis

ariekanari schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 21:17:

[YouTube: Burning XBOX Series X WAS REAL! Microsoft APOLOGIZES To Gamer! Other PS5 & XBOX Errors Persist]
Dit type probleem komt uiteraard niet vaak voor maar en MS heeft het uiteindelijk opgelost maar ook onder de pet gehouden.
.
Oh, dat is die gast die laatst ook die vrouwelijke journalist de grond inboorde naar aanleiding van het epilepsie gevaar in Cyberpunk, want compleet ongegrond was. Niets wat uit de mond van die gast komt is serieus te nemen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:07
BlueFoxOne schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 17:42:
Weet iemand hoe je het startup geluid uitzet wat je hoort als je ook het xbox logo ziet?

Bij energie modus staat het opstartgeluid al op uit maar toch hoor ik geluid met opstarten op de tv.
Volgens mij is die toggle voor het geluid als je hem aanzet, het deuntje wat je hoort direct als je je power klop indrukt.

Het geluid bij het logo/filmpje kun je niet uitzetten, je zou technisch gezien het introfilmpje aan kunnen passen op je schijf (kon bij de vorige) maar dan moet je hem aan zien te sluiten op de pc ;)

Lichtpuntje...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Update van vandaag voor Ghostrunner heeft een FOV slider toegevoegd en draait ook op fov120 nog netjes op 4K 60 fps.
Cyberpunk eat your heart out ! :9

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tongpo84
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-02 10:32
Weet iemand de oplossing voor het random verschijnen van een zwarte balk met daarin info betreft de ingang en resolutie icm een Marantz versterker?

De balk verschijnt enkele seconden en verdwijnt weer en komt weer te voorschijn etc. De balk verschijnt alleen bij Optimized voor Series X games (FH4, Cold War). Speel ik bijvoorbeeld CB2077 dan komt er geen balk. HDMI Sec is uitgezet op de XSX en de tv is up to date (auto-update). Onlangs factory default van de tv maar dat lost het niet op. De enigste oplossing is de versterker uitzetten en dan verschijnt het niet meer maar dan ben ik het surround verhaal kwijt..
Aansluit volgorde:
Sony kd49XG9005–MarantzNR1609–XSX

COD
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a0qLQwY1b8gqPk_olCwHqkOFtBk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AmR15wtFAk6aWSnkjMCOWCxB.jpg?f=fotoalbum_large
FH4
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rjBtLL0x8HcUOrfWyGMJdgJovSk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wALc5AUTRdEv2bzpP0RLtoCz.jpg?f=fotoalbum_large

Mando Disney +(Dolby Vision)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nc_6sBVPP1A6eWxsHkMo_fmzeyQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hFgBUPwEWpoz27iwxX3ddg0O.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:41

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Tongpo84 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 22:31:
Weet iemand de oplossing voor het random verschijnen van een zwarte balk met daarin info betreft de ingang en resolutie icm een Marantz versterker?

De balk verschijnt enkele seconden en verdwijnt weer en komt weer te voorschijn etc. De balk verschijnt alleen bij Optimized voor Series X games (FH4, Cold War). Speel ik bijvoorbeeld CB2077 dan komt er geen balk. HDMI Sec is uitgezet op de XSX en de tv is up to date (auto-update). Onlangs factory default van de tv maar dat lost het niet op. De enigste oplossing is de versterker uitzetten en dan verschijnt het niet meer maar dan ben ik het surround verhaal kwijt..
Aansluit volgorde:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Misschien VRR uitzetten? Wellicht dat het wisselen van framerate/verversingssnelheid zorgt voor die melding?

Ik word bijv. plat gegooid met 'Game Mode is on/off' meldingen op een QLED TV bij bijv. Destiny 2.

Edit: hmm, zo te zien heb je het ook met Disney+ en die doet niets met VRR afaik.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xlast88
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-04 18:39
devilsnight schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 17:28:
Misschien had die een update gehad, bij een update zal die overnieuw moeten starten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:07
@Tongpo84 misschien kun je je screen overlay uitzetten op de Marantz?

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tongpo84
Notna schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 22:36:
[...]

Misschien VRR uitzetten? Wellicht dat het wisselen van framerate/verversingssnelheid zorgt voor die melding?

Ik word bijv. plat gegooid met 'Game Mode is on/off' meldingen op een QLED TV bij bijv. Destiny 2.
Geen VRR op deze tv en de tv staan op ‘Game’
Krijg zo’n idee dat deze versterker de deur uit gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xlast88
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-04 18:39
Hamazaki schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 21:22:
ik wil ryse son of rome kopen op disc. het gaat om de legendary edition. weet iemand of dit om een code (legendary edition) gaat? of staat de dlc op de disc? heeft iemand dit spel in bezit? of waar kan ik dergelijke informatie vinden?
https://gamefaqs.gamespot.../691088-xbox-one/70768160

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

justifire schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 22:19:
Update van vandaag voor Ghostrunner heeft een FOV slider toegevoegd en draait ook op fov120 nog netjes op 4K 60 fps.
Cyberpunk eat your heart out ! :9
Heeft die game mouse en keyboard support? Ziet eruit als een interessante game, maar lijkt mij onspeelbaar met een controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-06 16:18

Licko

ZVDK

In hoeverre achten jullie het aannemelijk dat Google met hun stadia de next gen consoles binnen een paar jaar voorbij is? Las vandaag iets over raytracing voor stadia en cyberpunk draait er ook wel lekker op dacht ik.

Ik had me er niet echt in verdiept eerder want Google en abonnement enzo, maar op papier lijkt stadia perfect. Als xsx volgend jaar pas echte next gen titels krijgt kan Google al dezelfde grafische kwaliteit bieden of zie ik iets over het hoofd?

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-05 14:14
Herinneren jullie nog de Series X die in brand vloog en een kokend geluid liet horen? Dat was niet fake maar echt.

Originele video (pools, met ondertiteling): [YouTube: Xbox w oparach]

[YouTube: Burning XBOX Series X WAS REAL! Microsoft APOLOGIZES To Gamer! Other PS5 & XBOX Errors Persist]
Bovendien is het is opvallend dat gevestigde namen in het gamemedialandschap geen enkele poging tot hoor- en wederhoor hebben ondernomen en het filmpje met de rokende console meteen afgedaan als fake.
We nog enig vertrouwen had in objectieve gamemedia die zou hiervan zo langzamerhand genezen moeten zijn.

De enige die nog een poging tot hoor- en wederhoor heeft ondernomen is Tom Warren en de Poolse publicatie/website zoals genoemd in bovenstaand filmpje.

Die gast die de eerste rokende xbox online had gezet werd gedaan met vape en heeft hijzelf bevestigd.

Daarbij The Quartering. Nuff said. Zou een e-mail sturen dat je het aantal minuten van die video van je leven terug wilt want dat kanaal is het typische "wij hebben sensatie voor je en het liefst blazen we het nog 100x voor je op" kanaal.

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rpower18 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 21:19:
[...]

Wacht? Hebben jullie customizations & kappers???

Cries in cyberpunk.. 8)7 :'(
Ik hoorde van een vriend dat het inderdaad niet in Cyberpunk zit, dat is wel echt bizar. Je zou juist denken dat je nadat je je character gemaakt hebt ergens in die stad nog van alles kan aanpassen aan je character of voertuig. Jammer hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024

Aansluit volgorde:

COD
[Afbeelding]
FH4
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Versterker ertussenuit gooien. Rechtstreeks aansluiten op je tv en dan controleren of je nog steeds hetzelfde hebt.

Zo ja, andere HDMI kabel proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stylze
  • Laatst online: 19:37
Licko schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 23:31:
In hoeverre achten jullie het aannemelijk dat Google met hun stadia de next gen consoles binnen een paar jaar voorbij is? Las vandaag iets over raytracing voor stadia en cyberpunk draait er ook wel lekker op dacht ik.

Ik had me er niet echt in verdiept eerder want Google en abonnement enzo, maar op papier lijkt stadia perfect. Als xsx volgend jaar pas echte next gen titels krijgt kan Google al dezelfde grafische kwaliteit bieden of zie ik iets over het hoofd?
Heb een tijdje Google stadia gehad, het werkt best goed, maar je merkt wel echt dat je de game streamed dus het beeld is toch net een beetje wazig in vergelijking met een game op je eigen hardware hebben draaien. De vertraging (input lag) is echt merkbaar jammer genoeg en dat lijkt niet op te lossen te zijn in de nabije toekomst, dus consoles zullen op dat gebied nog altijd beter draaien. Ze moeten het ook de komende jaren nog alleen van multiplatform games (op kleine indies na) hebben aangezien hun eigen studio's pas net zijn opgericht.

Xbox is natuurlijk ook bezig met streaming dus dan kan je zelfs van beide profiteren met gamepass ultimate, al moet ik zeggen dat stadia beter werkte dan xcloud destijds.

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 159816 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 23:04:
[...]

Heeft die game mouse en keyboard support? Ziet eruit als een interessante game, maar lijkt mij onspeelbaar met een controller.
Durf ik niet te zeggen, ben juist blij met controller vanaf de bank.
Maar game is gewoon goed speelbaar met controller hoor.
Lekker bumperjumpen ala Titanfall en tijdens wallruns blijf je automatisch plakken zodat je de duimen vrij hebt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14

Aansluit volgorde:

COD
[Afbeelding]
FH4
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die overlay is volgens mij van je TV, niet van je Marantz. Ik herken dit namelijk omdat mijn Sony TV op de slaapkamer precies dezelfde overlay weergeeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:28
Tux3.14 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 08:21:
[...]

Die overlay is volgens mij van je TV, niet van je Marantz. Ik herken dit namelijk omdat mijn Sony TV op de slaapkamer precies dezelfde overlay weergeeft.
Klopt ik had dit ook nog in de tijd van toen ik een Sony had. Zodra bijv de xbox one x een HDR game starten, kwam die melding, zodra de resolutie veranderden kwam die melding en etc.

Volgens mij, maar dat weet ik niet meer zeker (heel lang heb ik dat ding niet gehad, want OLED is goed betaalbaar geworden haha), veranderde de beeldmodus ook wanneer je van je dashboard naar een game ging? Dus, dan krijg je ook weer die vervelende melding in beeld. Sowieso even nakijken of je beeldmodus wel hetzelfde is wanneer je in je dashboard zit of in een game of in netflix.

Ik had de xbox gewoon rechtstreeks op de tv, ik zou dus even nakijken of de problemen zonder de versterker ook gewoon aanwezig blijven. Zoja, dan komt dat omdat die type Sony's (Draken van tv's..) bij elke wijziging wat die binnenkrijgt mbt je beeld of geluid met die grote melding komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-06 21:30

Heb zowel een XSX als Stadia. Het ligt er voornamelijk aan wat voor spellen je wilt spelen aangezien de collectie games bij Google iets beperkter is. Tevens ligt de beeldkwaliteit wel hoger bij de XSX maar als casual gamer kun je prima uit de voeten met Stadia. Voor de beste ervaring moet je overigens wel via een bedrade CCU en controller spelen. Via laptop icm Chrome merk je wel meer lag.

Als je echter meer gamed dan heb je op de lange termijn waarschijnlijk meer aan Xbox (icm met evt Game Pass Ultimate). Uiteindelijk is lokale hardware toch sneller qua input en vind ik Stadia door Quick Resume van mn XSX weer traag opstarten :)

Maar beide platformen zijn verre van slecht en spreken verschillende doelgroepen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tongpo84
LopendeVogel schreef op woensdag 16 december 2020 @ 08:28:
[...]

Klopt ik had dit ook nog in de tijd van toen ik een Sony had. Zodra bijv de xbox one x een HDR game starten, kwam die melding, zodra de resolutie veranderden kwam die melding en etc.

Volgens mij, maar dat weet ik niet meer zeker (heel lang heb ik dat ding niet gehad, want OLED is goed betaalbaar geworden haha), veranderde de beeldmodus ook wanneer je van je dashboard naar een game ging? Dus, dan krijg je ook weer die vervelende melding in beeld. Sowieso even nakijken of je beeldmodus wel hetzelfde is wanneer je in je dashboard zit of in een game of in netflix.

Ik had de xbox gewoon rechtstreeks op de tv, ik zou dus even nakijken of de problemen zonder de versterker ook gewoon aanwezig blijven. Zoja, dan komt dat omdat die type Sony's (Draken van tv's..) bij elke wijziging wat die binnenkrijgt mbt je beeld of geluid met die grote melding komt.
Volgens mij is dit het probleem van de Sony tv, vervelende meldingen waar niemand op zit te wachten. De overlay is inderdaad van Sony en niet van de Marantz versterker. Edit, voor het moment niet meer aanwezig door onderstaande handelingen.
XSX rechtstreeks op tv en FH4 gestart (geen melding).
XSX aan versterker en daar viel op dat de Marantz het 'multi surround signaal' ontvangt. Binnen de audio settings van de XSX staat 7.1 surround aan terwijl dit 'Bitstream uit & Atmos' setting behoort te zijn.
Daarna FH4 gestart en er is geen melding van de tv. Zou dit de oplossing zijn? }:|

p.s.
De melding verschijnt ook niet meer tijdens het bekijken van Mandolorian (Disney+ Dolby Vision).

[ Voor 17% gewijzigd door Tongpo84 op 16-12-2020 09:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
Tongpo84 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 09:18:
[...]

Volgens mij is dit het probleem van de Sony tv, vervelende meldingen waar niemand op zit te wachten. De overlay is inderdaad van Sony en niet van de Marantz versterker. Er gaat vandaag een mail naar Sony met de vraag hoe dit opgelost kan worden. De XSX hangt aan de versteker om Atmos via suroound rond te pompen en de tv moet beeld weergeven en niets meer.
Ik zou ook is een andere HDMI kabel proberen. Of kijken of de aansluitingen wel schoon zijn, of uberhoubt de stekkers er wel goed inzitten. Het kan sowieso geen kwaad om te testen of de Xbox rechtstreeks op de TV dezelfde issues oplevert. Ondanks dat het een Sony overlay is, kan het nog steeds wel een Marantz issue zijn, bijvoorbeeld een HDMI chipset die wellicht langzaam aan het stuk gaan is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hcwizz_fts
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 25-04-2022

Originele video (pools, met ondertiteling): [YouTube: Xbox w oparach]

Haha, de media toch. Doen niets goed mbt corona en nu ook wordt game gerelateerd nieuws in twijfel getrokken... :? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

Het is geen groot nieuw geworden, omdat het om een enkele console gaat...

Als je dan toch de game media in twijfel wilt trekken, hoe zit het met al die hoge cijfer voor Cyberpunk, waarom was vrijwel niemand (Gamekings brachten een eerlijke video uit voor release datum met hun twijfels) hier eerlijk over? Ik zoek er geen complot achter, maar het toont wel aan dat veel game media meegaan in een hype (en mogelijk bang zijn om met hun kop boven het maaiveld van hoge cijfers uit te steken) en het kritische denken al lang vergeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
Wat is jullie ervaring met een headset. Ik probeerde gister mijn gewone over-ear koptelefoon met audiokabel op de controller aan te sluiten. Maar het geluid bleef zowel lopen via de headset EN luidsprekers. Ik kom er niet uit wat ik moet doen om al het geluid volledig over de koptelefoon te laten lopen? Ook heb ik behoorlijk wat ruis via de koptelefoon. Misschien pech met mijn huidige koptelefoon en moet dit normaal gesproken wel werken? Heb nog geen andere headsets geprobeerd moet ik eerlijk zeggen..

[ Voor 5% gewijzigd door bsmpower op 16-12-2020 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

bsmpower schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:15:
Wat is jullie ervaring met een headset. Ik probeerde gister mijn gewone over-ear koptelefoon met audiokabel op de controller aan te sluiten. Maar het geluid bleef zowel lopen via de headset EN luidsprekers. Ik kom er niet uit wat ik moet doen om al het geluid volledig over de koptelefoon te laten lopen? Ook heb ik behoorlijk wat ruis via de koptelefoon. Misschien pech met mijn huidige koptelefoon en moet dit normaal gesproken wel werken? Heb nog geen andere headsets geprobeerd moet ik eerlijk zeggen..
Heb je de instellingen op je Xbox aangepast zodat de luidsprekers ook daadwerkelijk uitstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-05 14:09
Wat is jullie ervaring met een headset. Ik probeerde gister mijn gewone over-ear koptelefoon met audiokabel op de controller aan te sluiten. Maar het geluid bleef zowel lopen via de headset EN luidsprekers. Ik kom er niet uit wat ik moet doen om al het geluid volledig over de koptelefoon te laten lopen? Ook heb ik behoorlijk wat ruis via de headset. Misschien pech met mijn huidige koptelefoon en moet dit normaal gesproken wel werken? Heb nog geen andere headsets geprobeerd moet ik eerlijk zeggen..
Het geluid over de speakers (van de tv) en over de headset heb ik ook met m'n draadloze headset (turtle beach 700 gen 2). Was daar ook verbaasd over, kan er geen goede reden voor bedenken waarom je dit zou willen en nu moet ik dus elke keer het geluid op de tv aan en uit zetten als ik wissel tussen tv kijken en xbox spelen (en het vooral niet vergeten, want dan maak ik misschien de kids nog wel wakker :| ). Op de PS4 was dit ook niet zo.

Ruis lijk ik ook wel een beetje last van de hebben helaas, maar tijdens het gamen zelf als er geluid is is het niet storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-03 01:03
Weet even niet wat je setup is, maar bij mij loopt t geluid van xbox naar tv naar soundbar. TV speakers staan bij mij sowieso uit, dus gaat om de soundbar. Bij aansluiten headset op controller (goed indrukken is nodig!) springt niet direct automatisch de soundbaar uit. Die moet ik dan nog muten of uitschakelen, maar geluid blijft dan gewoon via de headset lopen.

XBO: Michaël#3318

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bsmpower
Anoniem: 159816 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:16:
[...]

Heb je de instellingen op je Xbox aangepast zodat de luidsprekers ook daadwerkelijk uitstaan?
Ik ging er vanuit dat dit vanzelf zou gaan en/of met een instelling dat het geluid via de koptelefoon moet lopen. Zo gaat dit iig met de PS4. Maar je moet dus meer handelingen doen en de luidsprekers "uit" zetten? Niet echt gebruiksvriendelijk? En waar kan ik die setting vinden? Ik heb gister een beetje zitten zoeken en klikken in de geluidsinstellingen, maar die optie denk ik gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
bsmpower schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:19:
[...]

Ik ging er vanuit dat dit vanzelf zou gaan en/of met een instelling dat het geluid via de koptelefoon moet lopen. Zo gaat dit iig met de PS4. Maar je moet dus meer handelingen doen en de luidsprekers "uit" zetten? Niet echt gebruiksvriendelijk? En waar kan ik die setting vinden? Ik heb gister een beetje zitten zoeken en klikken in de geluidsinstellingen, maar die optie denk ik gemist?
Ow ik heb gewoon een soundbar aangesloten op de tv, die gaat automatisch aan wanneer de TV aangaat.
Zodra ik de xbox headset in de controller steek komt er geen geluid meer door de soundbar. Er zal dus vast wel een instelling voor zijn :)

Best wel gebruiksvriendelijk vind ik, ja het zou mooier zijn als de soundbar denkt van; ej er wordt een headset aangesloten op de controller, zal ik eens uitschakelen. Dit doet mijn soundbar niet, die schakel ik zelf uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bsmpower
LopendeVogel schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:23:
[...]

Ow ik heb gewoon een soundbar aangesloten op de tv, die gaat automatisch aan wanneer de TV aangaat.
Zodra ik de xbox headset in de controller steek komt er geen geluid meer door de soundbar. Er zal dus vast wel een instelling voor zijn :)

Best wel gebruiksvriendelijk vind ik, ja het zou mooier zijn als de soundbar denkt van; ej er wordt een headset aangesloten op de controller, zal ik eens uitschakelen. Dit doet mijn soundbar niet, die schakel ik zelf uit.
Die logica moet in de Xbox zitten toch, niet in je soundbar. Hoe het werkt met de PS4, wat ik wel fijn vond, is dat je de headset inplugt en in je instellingen alleen nog moet instellen of de chat, geluid of beide via de headset moet lopen. Hoef niet nog een keer handmatig het geluid van de luidsprekers uit te zetten. Maar ik ga even die instelling zoeken op de Xbox. Ook niet zo'n ramp voor die paar keer dat ik via de headset ga gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
bsmpower schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:26:
[...]

Die logica moet in de Xbox zitten toch, niet in je soundbar. Hoe het werkt met de PS4, wat ik wel fijn vond, is dat je de headset inplugt en in je instellingen alleen nog moet instellen of de chat, geluid of beide via de headset moet lopen. Hoef niet nog een keer handmatig het geluid van de luidsprekers uit te zetten. Maar ik ga even die instelling zoeken op de Xbox. Ook niet zo'n ramp voor die paar keer dat ik via de headset ga gamen.
Ik doe nooit iets met instellingen, alles gaat 100% automatisch.
Zodra ik de headset inprik gaat er geen geluid meer door de soundbar, zodra ik de headset eruit haal gaat het geluid wel via de soundbar.
Ik hoef ook niks qua instellingen te doen mbt de chat en etc, gewoon plug en play en de xbox regelt voor mij hoe en wat er moet gebeuren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Laatst online: 23:53
SunnieNL schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:05:

[Afbeelding]
Het feit dat PS3/4 wel online blijft maar Xbox One en Series niet, toont mij samen met de bewoording dat Pathé de app niet zelf ontwikkeld heeft en het contract met MS nu afloopt die de applicatie gemaakt heeft. Klinkt wel logisch, contract van iets van 4 of 5 jaar en vervolgens over moeten nemen, maar dat niet doen.

Ach, ik had toevallig laatst een bon om even wat te kijken, na een minuut of 10 een film uitzoeken maar wat anders gaan doen want het was veelal oude meuk en weinig interessants. Ik was zelfs bereid om wel wat voor de 2e keer op te zetten, maar vond ook daar niets wat de moeite waard was. Nee dat platform is gedoemd te falen. Wat in een tijd van Corona toch wel erg knap is. Maar goed, dan is er straks weer een abonnement minder nodig.

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bsmpower
LopendeVogel schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:29:
[...]
Ik doe nooit iets met instellingen, alles gaat 100% automatisch.
Zodra ik de headset inprik gaat er geen geluid meer door de soundbar, zodra ik de headset eruit haal gaat het geluid wel via de soundbar.
Ik hoef ook niks qua instellingen te doen mbt de chat en etc, gewoon plug en play en de xbox regelt voor mij hoe en wat er moet gebeuren :)
Heb jij een Xbox goedgekeurde headset toevallig? Misschien dat het daarom wel goed werkt, en met mijn "gewone" headset niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Laatst online: 07-06 08:32

Nogne

>.<

bsmpower schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:30:
[...]

Heb jij een Xbox goedgekeurde headset toevallig? Misschien dat het daarom wel goed werkt, en met mijn "gewone" headset niet?
Wat staat er in je instellingen? Want in je geluidsinstellingen kan je aangeven wat de Xbox moet doen als je je headset aan sluit.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Laatst online: 23:53

Ik moet eerst zien dat Google de dienst langer dan een jaar in de lucht houdt en ook nog eens met mooie aanbiedingen komt. Vrijwel alle games zijn full-price en Google bepaald volledig wat de prijzen zijn en wat de voorwaarden zijn. Als ze straks de stekker eruit trekken, dan ben je dus alles kwijt. Dan liever iets als Parsec waar je in principe gewoon een PC in de cloud hebt met je eigen Steam of Epic account.

Verder ga ik er niet vanuit dat Google er voorbij streeft. Hardware is duur en de performance al snel matig. De nieuwste Nvidia kaarten gaan ook door hun knieën met Cyberpunk en ik verwacht niet dat daar binnenkort echt veel in gaat veranderen.

Ik denk niet dat MS en Sony echt staan te trillen van Google Stadia. Het leeft ook helemaal niet en zoals ik zeg zijn de prijzen niet interessant genoeg om mensen te bewegen. Ze moeten flink onder de rest gaan zitten, wil ik het uberhaupt overwegen. Ik heb Google teveel diensten zien killen de laatste jaren dat ik niet de enige ben die wel even wacht. Ik zie ook alleen EA en Ubisoft echt in die dienst duiken, waardoor je dus al aardig wat dingen moet missen. Nee, dat wordt voorlopig niks zonder dat Google de portemonnee trekt om de dienst aantrekkelijker te maken.

Kijk, als ze nou een abonnement aanbieden van iets van 10 of 20 euro per maand waarmee je alle games kunt spelen, ala Gamepass, inclusief de nieuwste titels, dan wordt het interessant. Maar om de 1 of andere reden moet je lekker 60 euro neertellen voor de meeste games. Dat is gewoon niet interessant.

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
Nogne schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:31:
[...]
Wat staat er in je instellingen? Want in je geluidsinstellingen kan je aangeven wat de Xbox moet doen als je je headset aan sluit.
Heb volgens mij alle opties geprobeerd en geluid blijft (ook) altijd via mijn headset lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-06 09:18
[...]

Die instellingen heb ik ook niet gevonden, dus als je die even zou willen delen ben ik blij!

Ik kreeg laatst commentaar van mijn vriendin of ik nog wel fris onder mijn petje was met al dat geknal zo laat op de avond, terwijl ik dus dacht dat alleen nog maar geluid uit mijn headset kwam 8)7

Blijkbaar blijft het ook nog via de speakers lopen, ondanks dat ik de bedrade headset in mijn controller steek.
Ik ben overigens niet zo blij met mijn bedrade Arctis 3 (2019), ik heb soms echt moeite om te horen waar de enemies vandaan komen en in die fractie word ik afgeknald..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1486766

Hoe zijn de ervaringen hier met Valhalla op de XsX na de patch van gisteren?
Lees over opgeloste zaken maar ook over nieuwe bugs en ellende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcwizz_fts
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 25-04-2022
bsmpower schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:30:
[...]

Heb een artis 9x, en hetzelfde als jou. Nu is die headset specifiek voor de Xbox...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:14

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

[...]

Die heb ik ook nog niet gevonden, 7x hier. Ben erg benieuwd, ik zet nu ook telkens de soundbar op mute als ik de headset inschakel.

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geluid komt bij mij ook altijd nog over de receiver, ook al heb ik mijn headset aanstaan (TB Stealth 600). Dus moet m'n receiver ook altijd op Mute zetten.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.bakker84
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 05-06 12:08

d.bakker84

XBL: BloodyB2121

Het rare is dat als je in je instellingen kijkt bij Audio er op het moment dat je je headphones inplugt in de controller de opties voor speakers wel uitgrijzen. Zou het dan een bug zijn dat de audio wel gewoon over de speakers blijft komen?

XBox Series X: BloodyB2121

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ariekanari
@Tongpo84 Geen idee waarom er bij jou zwarte balken te zien zijn heb ook gecontroleerd of de "spellen mogen zwarte randen toevoegen" optie uit staat?

Zie: Instellingen > Algemeen > Opties voor tv en beeld > Videokwaliteit en overscannen. Hier vind je een optie overscanrand. Speel daar eens mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Anoniem: 1486766 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:48:
Ik had een bug waar een world event niet werkte naar behoren en zo te zien lijkt dat het geval te zijn met meerdere world events in Lunden. Of dit echter nieuwe bugs zijn.....

Verder zie ik in cutscenes nog altijd stotteringen, zelfs met VRR aan. Wel hebben ze de shops gefixt, je kunt nu zien wat je koopt voor je schip, je kapsel etc. Erg fijn dat ik nu kan zien wat ik echt voor mijn ingame money haal, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 1486766 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:48:
Ik hoop dat ze eindelijk die screen tearing gefixed hebben, ben daardoor gestopt met spelen.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1486766

G_Dragon schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:32:
[...]

Ik hoop dat ze eindelijk die screen tearing gefixed hebben, ben daardoor gestopt met spelen.
Hadden ze dat bij de vorige patch niet al opgelost?
Zag ook dat je "eindelijk" weer xp boosters kan kopen.. Ik blijf dat krankzinnig vinden. :P

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 1486766 op 16-12-2020 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 1486766 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:41:
[...]

Hadden ze dat bij de vorige patch niet al opgelost?
Zag ook dat je "eindelijk" weer xp boosters kan kopen.. Ik blijf dat krankzinnig vinden. :P
Nee ik had op de Xbox One X nog steeds last van na de vorige patch.
Hopelijk krijg ik mijn Xbox Series X vrijdag of zaterdag binnen van het repair center en hebben we bij de Series X geen screen tearing meer..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:41

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

G_Dragon schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:47:
[...]

Nee ik had op de Xbox One X nog steeds last van na de vorige patch.
Hopelijk krijg ik mijn Xbox Series X vrijdag of zaterdag binnen van het repair center en hebben we bij de Series X geen screen tearing meer..
Ik had al voor de patch 0 problemen met screentearing op een Series X icm Valhalla. Wel met VRR aan op een 65Q90R

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Notna schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:51:
[...]

Ik had al voor de patch 0 problemen met screentearing op een Series X icm Valhalla. Wel met VRR aan op een 65Q90R
Ah dat is fijn bericht, ik heb het constant op de Xbox One X op onze OLED.
Alsof Vsync uitstaat, als je dat kent van de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-06 12:33
Meestal vind ik HDR toch wel mooi in games die dat ook daadwerkelijk ondersteunen. Vandaag een aantal titels getest die eigenlijk geen HDR ondersteunen, maar dit via auto-HDR simuleren. Het beeld ziet er dan eigenlijk best wel "washed out" uit. Meer mensen die dit vinden? Is dit op te lossen via bepaalde settings?

"Es hört doch jeder nur, was er versteht."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 562971

Druk op HOME knop - Instellingen (tandwiel) - Zender installatie - Info-scherm uitzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-06 21:30
Martinspire schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:35:
[...]

Ik moet eerst zien dat Google de dienst langer dan een jaar in de lucht houdt en ook nog eens met mooie aanbiedingen komt. Vrijwel alle games zijn full-price en Google bepaald volledig wat de prijzen zijn en wat de voorwaarden zijn. Als ze straks de stekker eruit trekken, dan ben je dus alles kwijt. Dan liever iets als Parsec waar je in principe gewoon een PC in de cloud hebt met je eigen Steam of Epic account.

Verder ga ik er niet vanuit dat Google er voorbij streeft. Hardware is duur en de performance al snel matig. De nieuwste Nvidia kaarten gaan ook door hun knieën met Cyberpunk en ik verwacht niet dat daar binnenkort echt veel in gaat veranderen.

Ik denk niet dat MS en Sony echt staan te trillen van Google Stadia. Het leeft ook helemaal niet en zoals ik zeg zijn de prijzen niet interessant genoeg om mensen te bewegen. Ze moeten flink onder de rest gaan zitten, wil ik het uberhaupt overwegen. Ik heb Google teveel diensten zien killen de laatste jaren dat ik niet de enige ben die wel even wacht. Ik zie ook alleen EA en Ubisoft echt in die dienst duiken, waardoor je dus al aardig wat dingen moet missen. Nee, dat wordt voorlopig niks zonder dat Google de portemonnee trekt om de dienst aantrekkelijker te maken.

Kijk, als ze nou een abonnement aanbieden van iets van 10 of 20 euro per maand waarmee je alle games kunt spelen, ala Gamepass, inclusief de nieuwste titels, dan wordt het interessant. Maar om de 1 of andere reden moet je lekker 60 euro neertellen voor de meeste games. Dat is gewoon niet interessant.
Hier moet ik het wel even opnemen voor Google. De dienst heeft afgelopen jaar eerst in een soort beta gedraaid en komt nu vol gang - dat zie je in zowel samenwerking met publishers, social channels/marketing alsmede uitbreidingen van aantal landen waar ze de Stadia dienst aanbieden.

Wbt games hebben ze continue aanbiedingen, zo heb ik TD2 + NY expansion voor iets van €18 gekocht.

En prijstechnisch is het top, want voor die €18 game ik volledig gratis op HD kwaliteit. Geen maandelijkse subscription of speciale hardware nodig :)

Maar Google mikt nogmaals op een andere gebruikersgroep dan MS en Sony. Het is een prima dienst die ze echt niet 1-2-3 de nek wordt omgedraaid en ze hebben hun infra wbt game streaming wel erg goed voor elkaar. Op dat vlak zullen ze allicht bij Sony ( O-) ) wel een klein beetje jaloers zijn.
Pagina: 1 ... 73 ... 347 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord