Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:54

Nogne

>.<

MissMe NL schreef op maandag 14 december 2020 @ 17:44:
[...]

Ik bedoel om QR te activeren moet je een andere game opstarten. Dan gaat huidige game in QR. Vervolgens ga je weer terug en dan haal je game uit QR. Dat snap ik.

Ik speel nu valhalla en wil QR gebruiken. Maar als ik wil stoppen en de xsx wil afsluiten moet ik eerst een andere game opstarten zodat valhalla in QR gaat. Kan je ook QR activeren zonder eerst naar een andere game te switchen?
Quick Resume sessie word opgeslagen als je de game afsluit, naar een andere game gaat of je console uitzet. Je hoeft daar zelf niks voor te doen.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Krijg hier ineens een update van 22.45GB voor Ghost Recon Wildlands... Nogal onverwacht voor een oude game en kan er ook nergens iets over vinden qua nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Homeland schreef op maandag 14 december 2020 @ 18:16:
Krijg hier ineens een update van 22.45GB voor Ghost Recon Wildlands... Nogal onverwacht voor een oude game en kan er ook nergens iets over vinden qua nieuws.
Ze hebben de Predator missie verwijderd.
Waarom dat dmv een update van dik 22GB moet mag Joost weten.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

G_Dragon schreef op maandag 14 december 2020 @ 14:22:
De medewerker kon mij gerust stellen dat ik in 6 tot 8 werkdagen een nieuwe of gemaakte console thuis mocht verwachten,
Ik zou niet akkoord gaan met een gerepareerd exemplaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:15
Verwijderd schreef op maandag 14 december 2020 @ 17:38:
Zie toch echt teveel krankzinnige dingen over cyberpunk online. Ik haal deze week Valhalla wel wanneer de patch uit is, en dan cyberpunk ook pas met een goede patch. :)
Slim. Veel mensen spelen door de hype gewoon een game die niet af is en doen net of ze niks merken, maar ik zou gewoon wachten tot er een GOTY is (dat is wat ik doe iig). Snap de haast ook niet zo. Als het nou multiplayer was.

Deze reviewer was bijvoorbeeld zwaar fan van The Witcher 3 en laat zich niet afglijden in de hype :

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 14 december 2020 @ 18:25:
[...]
De vraag is hoe herken je het? :o

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beakzz schreef op maandag 14 december 2020 @ 18:26:
[...]

Slim. Veel mensen spelen door de hype gewoon een game die niet af is en doen net of ze niks merken, maar ik zou gewoon wachten tot er een GOTY is (dat is wat ik doe iig). Snap de haast ook niet zo. Als het nou multiplayer was.

Deze reviewer was bijvoorbeeld zwaar fan van The Witcher 3 en laat zich niet afglijden in de hype :

[YouTube: Cyberpunk 2077 Review - A gamers perspective, not a corporate one.]
Ik had precies dat filmpje in het Cyberpunk topic geplaatst. :)
Zo zijn er een aantal die ik serieus neem op YT.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2020 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcwizz_fts
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 25-04-2022
Beakzz schreef op maandag 14 december 2020 @ 18:26:
[...]

[YouTube: Cyberpunk 2077 Review - A gamers perspective, not a corporate one.]
“Worth a buy” altijd eerlijke reviews!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
G_Dragon schreef op maandag 14 december 2020 @ 18:27:
[...]

Ik heb op al mijn waardevolle spullen een 'onzichtbaar' merkje gemaakt.. daardoor weet ik altijd wat van mij is O-)

Iets met schade en schande :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

G_Dragon schreef op maandag 14 december 2020 @ 18:27:
[...]

Hoe het is ingepakt, dat lukt je namelijk nooit zo netjes zoals dat in de fabriek is gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
poor Leno schreef op maandag 14 december 2020 @ 18:43:
[...]

Ik heb op al mijn waardevolle spullen een 'onzichtbaar' merkje gemaakt.. daardoor weet ik altijd wat van mij is O-)

Iets met schade en schande :X
Wat schiet je daar mee op als je een nieuw of refurbished product retour krijgt :?

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
justifire schreef op maandag 14 december 2020 @ 18:56:
[...]

Wat schiet je daar mee op als je een nieuw of refurbished product retour krijgt :?
In dit geval weet je of je je eigen terug krijgt, of een ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissMe NL
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-08 08:16
Nogne schreef op maandag 14 december 2020 @ 18:00:
[...]

Quick Resume sessie word opgeslagen als je de game afsluit, naar een andere game gaat of je console uitzet. Je hoeft daar zelf niks voor te doen.
Niet helemaal als ik het nu goed heb. Heb net namelijk iets getest.

Als je het spel aan hebt staan(op voorgrond)en je xbox uit zet (volledig uit zetten) dan gaat hij niet in QR. Als je afsluiten klikt dan is het spel ook echt volledig afgesloten.

Als je een spel speelt en je wil QR gebruiken moet je gewoon naar dashboard gaan zonder op afsluiten te klikken en dan de xbox uit zetten. Ga je dus niet naar dashboard gaat het spel ook niet in QR lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:04

Phydomir

Dennis

Verwijderd schreef op maandag 14 december 2020 @ 18:25:
[...]
Snap de gevoelens, maar je hebt hier weinig invloed op en in geval van een technisch defect is een reparatie een prima oplossing.
MissMe NL schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:16:

Als je het spel aan hebt staan(op voorgrond)en je xbox uit zet (volledig uit zetten) dan gaat hij niet in QR. Als je afsluiten klikt dan is het spel ook echt volledig afgesloten.

Als je een spel speelt en je wil QR gebruiken moet je gewoon naar dashboard gaan zonder op afsluiten te klikken en dan de xbox uit zetten. Ga je dus niet naar dashboard gaat het spel ook niet in QR lijkt het.
Dat is niet mijn ervaring. Fenyx Rising als laatste gespeeld en gewoon de Xbox uitgezet door de knop in te houden en dan turn off kiezen (energie besparing). Game startte iedere keer netjes vanuit QR. Het duurt ook even voor de console uitgaat (omdat er naar QR moet worden weg geschreven.

[ Voor 55% gewijzigd door Phydomir op 14-12-2020 19:25 ]

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phydomir schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:22:
[...]

Snap de gevoelens, maar je hebt hier weinig invloed op en in geval van een technisch defect is een reparatie een prima oplossing.
Dan denk ik aan een retour gestuurd exemplaar wat in een rokerige omgeving heeft gestaan, een gebruikte controller van iemand die niet zijn handen heeft gewassen bij het verlaten van het toilet, een controller die na gebruik in hoek werd gesmeten van de bank maar er ook wel eens naast viel, een controller vol met opgedroogde snot en pulken.

Dat soort exemplaren....

Maar als jij je eigen apparaat retour stuurt die je altijd met liefde hebt behandeld, en er zoiets als bovenstaande voor terug krijgt, dan wens ik je er veel plezier mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissMe NL
Phydomir schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:22:
[...]

[...]

Dat is niet mijn ervaring. Fenyx Rising als laatste gespeeld en gewoon de Xbox uitgezet door de knop in te houden en dan turn off kiezen (energie besparing). Game startte iedere keer netjes vanuit QR. Het duurt ook even voor de console uitgaat (omdat er naar QR moet worden weg geschreven.
Ok net weer geprobeerd met valhalla maar nu dus geen QR bij het opstarten. Snap er nu niets meer van 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

MissMe NL schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:49:
[...]

Ok net weer geprobeerd met valhalla maar nu dus geen QR bij het opstarten. Snap er nu niets meer van 8)7
Ik weet eigenlijk niet beter dan dat Valhalla sowieso nog problemen heeft met QR. Op zouden die al moeten zijn opgelost?

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:30
poor Leno schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:03:
[...]

In dit geval weet je of je je eigen terug krijgt, of een ander.
Tja, zolang de garantie hetzelfde blijft en het product wat je terug krijgt er goed uit ziet is er toch niets aan de hand? Je zou het ook kunnen zien aan 't serienummer.
Sterker nog, als je een nieuwe andere xbox terug krijgt zou ik me er helemaal geen zorgen om maken. Dat heb ik nu bij een aantal hardware gehad bij MS en dan is het mooie dat je gewoon ook nieuwe (2 jaar) garantie krijgt. Dat is toch altijd mooi meegenomen als je hardware al een 1,5 jaar oud was. (x360 rrod, MS Band 2 waarvan de band scheurde, Nokia 950 die helaas overleed)

En als het zou betekenen dat je binnen een week weer kan gamen ipv wachten tot je eigen xbox is gemaakt (wat zomaar langer zou kunnen zijn omdat ze zaken nou eenmaal op volgorde afhandelen of misschien een onderdeel moeten bestellen) , dan zou ik er helemaal niet over wakker liggen.

Het wordt natuurlijk wat anders als je een refurbished versie terug krijgt die aan alle kanten schade vertoont. Maar daarom maak ik altijd foto's van hoe hij de doos is ingegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
Verwijderd schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:32:
[...]
Dan denk ik aan een retour gestuurd exemplaar wat in een rokerige omgeving heeft gestaan, een gebruikte controller van iemand die niet zijn handen heeft gewassen bij het verlaten van het toilet, een controller die na gebruik in hoek werd gesmeten van de bank maar er ook wel eens naast viel, een controller vol met opgedroogde snot en pulken.

Dat soort exemplaren....

Maar als jij je eigen apparaat retour stuurt die je altijd met liefde hebt behandeld, en er zoiets als bovenstaande voor terug krijgt, dan wens ik je er veel plezier mee.
Het zou wel heel gek zijn als ze een smerige controller terug sturen. Die dingen worden volledig schoongemaakt bij reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissMe NL
Phydomir schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:01:
[...]

Ik weet eigenlijk niet beter dan dat Valhalla sowieso nog problemen heeft met QR. Op zouden die al moeten zijn opgelost?
Als ik naar een andere game switch dan doet valhalla wel gewoon QR. Tijdelijk dan maar zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Gears 5 DLC review. :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ziet er goed uit. Die upgradeable ultimates spreken mij wel aan. *O*

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
SunnieNL schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:03:
[...]

Tja, zolang de garantie hetzelfde blijft en het product wat je terug krijgt er goed uit ziet is er toch niets aan de hand? Je zou het ook kunnen zien aan 't serienummer.
Sterker nog, als je een nieuwe andere xbox terug krijgt zou ik me er helemaal geen zorgen om maken. Dat
Oh maar dat is helemaal niet aan de orde.. ;)

G_Dragon vroeg enkel hoe je evt zoiets kon herkennen in zo'n geval. En ik gaf gewoon een voorbeeld.

Dat soort markeringen hebben mij eerder iig geholpen om een laptop, fiets en een dure lens terug te krigen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-09 14:30
Ik zou ook een foto nemen van het serienummer etc. om te zien of of je je eigen apparaat retour krijgt, en geen gebruikt exemplaar van een ander met zeer nadrukkelijk aanwezige gebruikssporen terwijl je eigen spullen z.g.a.n. zijn (Hallo, Mediamarkt). Zoals @poor Leno al schreef: schade en schande.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Met een lange lockdown en kerst zonder familie bezoek voor de boeg, welke games staan bij jullie op de planning voor de komende 5 weken?

Zelf heb ik de afgelopen dagen net Dirt 5, Just Cause 3 en WD Legion uitgespeeld, pak nu Forza Horizon 3 weer op, ook net begonnen met Titanfall 2 en mogelijk The Division 2 weer eens aan zetten, heb deel 1 enorm veel gespeeld maar deel 2 greep me niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:28
MissMe NL schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:09:
[...]

Als ik naar een andere game switch dan doet valhalla wel gewoon QR. Tijdelijk dan maar zo.
Als je eerst op de Xbox knop klikt en dan naar start. Dan gaat de game toch in QR. Daarna console afsluiten ...

The ones with the greatest power protect those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

blueline schreef op maandag 14 december 2020 @ 21:50:
[...]

Als je eerst op de Xbox knop klikt en dan naar start. Dan gaat de game toch in QR. Daarna console afsluiten ...
Nope, dat is gewoon alsof je alt-tabbed in Windows. Zolang je geen andere app start blijft die game gewoon actief op de achtergrond.

Als je instant on gebruikt wordt de game ook niet weg geschreven naar QR. Nu met Cyberpunk bezig en dan zit je echt direct weer in de game. Geen QR melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:28
Phydomir schreef op maandag 14 december 2020 @ 22:02:
[...]

Nope, dat is gewoon alsof je alt-tabbed in Windows. Zolang je geen andere app start blijft die game gewoon actief op de achtergrond.

Als je instant on gebruikt wordt de game ook niet weg geschreven naar QR. Nu met Cyberpunk bezig en dan zit je echt direct weer in de game. Geen QR melding.
Dat valt me wel vaker op. Bv bij Forza 4. Geen melding wel meteen in game.

The ones with the greatest power protect those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antigo
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 21-09 22:59
Homeland schreef op maandag 14 december 2020 @ 21:41:
Met een lange lockdown en kerst zonder familie bezoek voor de boeg, welke games staan bij jullie op de planning voor de komende 5 weken?

Zelf heb ik de afgelopen dagen net Dirt 5, Just Cause 3 en WD Legion uitgespeeld, pak nu Forza Horizon 3 weer op, ook net begonnen met Titanfall 2 en mogelijk The Division 2 weer eens aan zetten, heb deel 1 enorm veel gespeeld maar deel 2 greep me niet zo.
Ik ga Skyrim eens spelen. Nooit geprobeerd. Nu het in gamepass zit eens zien waarom iedereen dit zo goed vindt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Nou, Jedi fallen order uitgespeeld. Dat gevoel van een sterke Jedi zijn kwam richting het einde wel goed terug gelukkig, reguliere vijanden kun je dan wel heel snel doorheen (helpt ook dat je force een beetje terug genereert vanaf een bepaald punt waardoor je veel meer je powers kunt gebruiken). De laatste paar boss fights vond ik wel behoorlijk pittig... Althans, lukte wel in een keer, maar ik speel op story mode en haalde het maar net. Aangezien het verschil tussen Story en de reguliere moeilijkheidsgraad best wel enorm is denk ik niet dat ik het daarop nog leuk gevonden had (laat staan op de moeilijkste).
Al met al niet verkeerd om eens doorheen gespeeld te hebben maar ik ben blij dat ik hem niet heb hoeven kopen. Verhaal was ook redelijk voorspelbaar (door de positionering in de tijdlijn, zal er verder niet veel over zeggen).

Edit: wel weer jammer dat er geen stats zijn voor deze game... Ik snap niet dat Microsoft dat niet verplicht maakt, of in ieder geval de stats waar de game dev niks voor hoeft te doen altijd aan zet zoals time played...

[ Voor 18% gewijzigd door Finraziel op 14-12-2020 22:12 ]

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-09 00:00

Immortals fenyx rising, forza horizon 4 (fortune island en lego) en denk ik dat ik ook maar weer eens witcher 3 induik of misschien yakuza

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• airwolf83
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 14:52

Ben nog met valhalla bezig. Ik vermaak er uitstekend mee en ben er ook nog wel een tijdje mee bezig denk ik. Wil namelijk elk uithoekje gezien hebben. Daarna fenyx rising en dan heb ik cyberpunk ook nog. En ohja heb wd legion ook nog. Ik denk dat ik daar wel een tijdje mee vooruit kom. En zat van de week ook nog te denken om devil may cry 5 special edition aan te schaffen maar weet dat nog niet zeker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:25

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Lastig. Heb last van keuze stress ;)

Dit is de inhoud van mijn groep welke op m’n dashboard staat momenteel met de naam “Backlog”

Red Dead Redemption 2 (begonnen direct op launch maar halverwege chapter 2 gestopt);
Splinter Cell - Blacklist (360 titel);
Assassins Creed Origins;
Batman - Arkham Asylum (remaster van de eerste 360 titel);
Batman - Return to Arkham;
Batman - Arkham Knight;
Call of Duty Cold War.

De Batmans wil ik wel op volgorde spelen. Kom verder net uit een Ubisoft game namelijk Far Cry 5 inclusief Vietnam DLC, dus ben voorlopig wel even klaar met dat soort games, dus een AC Origins valt bijna al af.

RDR2, tja, mij kennende wil ik de story line volgen op dag 1 maar op dag 12 ben ik er door alles wat je kunt doen er nog steeds niet aan toe gekomen. Plus dat ik dan wel weer 30+ uur minimaal kwijt ben.

Misschien een on populaire mening maar die lange games zoals AC Origins, RDR2, Cyberpunk etc duren me eigenlijk te lang voor de weinige speeltijd per avond die ik heb. Ben dan over een maand of 3 nog bezig. Zie liever iets van 10 tot 15 uur met een uitloper naar 20 als je echt alles wilt doen. Dat valt nog wel in een week of 3 te doen.

Verder staat er ook nog een andere console waarop ik nog een backlog heb en momenteel Uncharted 4 op speel. Daar ligt nog Uncharted Lost Legacy, Spider-Man, Spider-Man Miles Morales en God of War te wachten. Wellicht ook nog Days Gone en Ghost of Tushima.

Lastige tijden voor een gamer. Zit eigenlijk ook nog wel te wachten op een next gen patch voor RDR2, maar denk dat we daar lang op kunnen wachten.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissMe NL
blueline schreef op maandag 14 december 2020 @ 21:50:
[...]

Dacht dat het zo werkte maar de tweede keer had ik geen QR bij valhalla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissMe NL
[...]

Dus het is niet mogelijk zonder een andere game te starten QR te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-09 21:00
Ik kom er net achter dat alle drie mijn Pc headsets (ook een hele goede Audio Technica!..) niet werken op de xbox als ik ze inplug in de USB...

Nu lees ik dat airpods met adapter wel kan, heeft iemand zo’n voorbeeld van zo’n adapter? Ik wil graag bij voorkeur draadloos geluid, al zie ik ook een poort in de controller?

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • +8 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LI9O2P00fzdrK5t8pTAz5AeATr4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KgqpBcvjYdKQhCnTj6i8pwpV.png?f=fotoalbum_large

Was weer een flinke tijd geleden dat ik FH4 had gespeeld. Dat blijft toch ook echt een enorm goeie game hoor. Lastig te bedenken wat je nog meer in een racegame zou willen zien.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:15
Verwijderd schreef op maandag 14 december 2020 @ 18:34:
[...]

Ik had precies dat filmpje in het Cyberpunk topic geplaatst. :)
Zo zijn er een aantal die ik serieus neem op YT.
Dat zal je dan vast in dank afgenomen zijn :+ Heb het bij wat gehypte vrienden geprobeerd gewoon om te zien of ze zich in de review konden vinden, maar die schieten gelijk allemaal in de verdediging en hebben zo goed als geen bugs vreemd genoeg 8)7 Het lijkt al een beetje op een geloofovertuiging.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhnl1979
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-09 13:36

Ben begonnen met Ori Will of the Wisps. Wow. Upscaled naar 6k60fps. Wat een schitterend spel qua kleuren en dergelijke. Adembenemend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

MissMe NL schreef op maandag 14 december 2020 @ 23:15:
[...]

Dus het is niet mogelijk zonder een andere game te starten QR te gebruiken?
Niet dat ik weet. Maar ik snap ook niet helemaal waarom je dat zou willen. Welk voordeel denk je daar uit te halen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• quorumz
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
(overleden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ghostrunner 25% off ! *O*
Aanrader voor de liefhebber van Mirror’s Edge en Superhot.
Verpakt in een loeistrak Cyberpunk jasje :9
Ennuh.... Smart Delivery _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door justifire op 15-12-2020 07:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14:09
MRE-Inc schreef op maandag 14 december 2020 @ 22:49:
[...]

Lastig. Heb last van keuze stress ;)

Dit is de inhoud van mijn groep welke op m’n dashboard staat momenteel met de naam “Backlog”
Dit klinkt alsof ik het geschreven kon hebben haha.
Gamepass helpt ook geen zak daarin want die blijft je maar afleiden met nieuwe content.
Ik moet het lijstje expres wat kort houden, voorlopig erg content met Cyberpunk, Battlefront 2 en Destiny 2.

De rest er maar afgegooid want anders neem ik overal een hapje van en kom je nergens echt goed aan toe zeg maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:11

BM

Moderator Spielerij
Wom schreef op maandag 14 december 2020 @ 23:32:
[Afbeelding]

Was weer een flinke tijd geleden dat ik FH4 had gespeeld. Dat blijft toch ook echt een enorm goeie game hoor. Lastig te bedenken wat je nog meer in een racegame zou willen zien.
Helemaal mee eens, 1 van de beste games van afgelopen generatie denk ik. Ik 'vrees' dan ook een beetje dat ze too-much willen bij een eventueel deel 5. Maar voor nu, topgame, en geweldige support :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Patch voor Valhalla vandaag, las helaas niks over HDR verbetering, echt zonde imo om zonder te spelen maar goed SDR ziet er beter uit op het moment imo

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• quorumz
  • Niet online
(overleden)
Sipio schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 08:10:
Patch voor Valhalla vandaag, las helaas niks over HDR verbetering, echt zonde imo om zonder te spelen maar goed SDR ziet er beter uit op het moment imo
zal wel aan mij liggen maar valhalla ziet er prima, als in super uit met HDR

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wybob
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23-11-2023
mhnl1979 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 04:29:
[...]

Ben begonnen met Ori Will of the Wisps. Wow. Upscaled naar 6k60fps. Wat een schitterend spel qua kleuren en dergelijke. Adembenemend.
Blind forrest net uitgespeeld, gisteren begonnen aan will of the wisps, wel in 120fps mode, het is een juweeltje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:57
Sipio schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 08:10:
HDR ziet er bij mij zeer goed uit op een OLED C7. AC heeft altijd een goede HDR implementatie gehad. Op wat voor tv speel je en welke settings gebruik je. Lijkt me namelijk dat het eerder daar aan ligt.

Hier goede HDR settings en uitleg.

Vincent Teoh noemt het "Very nice use of HDR, but not the most impactful". Als hij dat zegt, dan weet je dat HDR prima geïmplementeerd is.

[ Voor 6% gewijzigd door Hulleman op 15-12-2020 08:39 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• techix
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-09 17:31
ariekanari schreef op maandag 14 december 2020 @ 21:21:
Ik zou ook een foto nemen van het serienummer etc. om te zien of of je je eigen apparaat retour krijgt, en geen gebruikt exemplaar van een ander met zeer nadrukkelijk aanwezige gebruikssporen terwijl je eigen spullen z.g.a.n. zijn (Hallo, Mediamarkt). Zoals @poor Leno al schreef: schade en schande.
Gaat niet veel helpen. ze plakken een sticker op je "nieuwe" console met je eigen serienummer en de datum van de revisie. Normaal heb je nadien ook beperkte garantie. 6 maanden denk ik.

Zo was het toch met mijn defecte xbox one x. Ik had nog 8 maanden wettelijke garantie, maar op de site van Microsoft 6 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissMe NL
Phydomir schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 06:30:
[...]

Niet dat ik weet. Maar ik snap ook niet helemaal waarom je dat zou willen. Welk voordeel denk je daar uit te halen?
Uhhh Misschien direct in het spel zijn als je het spel start? QR is misschien ontworpen voor het switchen van games maar de kracht is juist save states maken. Geen intros van games en direct waar je gebleven was. Dat maakt het een geniale functie. Dat switchen van games is voor mij juist oninteressant.

[ Voor 6% gewijzigd door MissMe NL op 15-12-2020 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:58
BM schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 07:11:
[...]

Helemaal mee eens, 1 van de beste games van afgelopen generatie denk ik. Ik 'vrees' dan ook een beetje dat ze too-much willen bij een eventueel deel 5. Maar voor nu, topgame, en geweldige support :)
Speel nu vooral Forza Motorsport 7. Ook een erg goeie game. Hiervoor heel veel Gran Turismo Sport gespeeld en dacht altijd (weet niet waarom) dat Forza veel meer arcade zou zijn. Maar Forza bevalt me eigenlijk nog beter. Met hulpmiddelen uit een hele uitdaging en er zitten veel meer details in. Je voelt het echt als je door een plas water rijdt, je hoort het als je over een rooster heen rijdt, duidelijk verschil in ondergronden als je even buiten de baan beland, mooie weer veranderingen en effecten, etc.. Kijk nu al uit naar een volgend deel.

P.s. Forza Horizon deed het gister niet bij mij. Die is nu opnieuw aan het downloaden en installeren, straks eens kijken of het nu wel werkt...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:29
Hulleman schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 08:37:
[...]

HDR ziet er bij mij zeer goed uit op een OLED C7. AC heeft altijd een goede HDR implementatie gehad. Op wat voor tv speel je en welke settings gebruik je. Lijkt me namelijk dat het eerder daar aan ligt.

Hier goede HDR settings en uitleg.
[YouTube: Assassin's Creed Valhalla HDR Analysis on Xbox Series X + Best Settings]

Vincent Teoh noemt het "Very nice use of HDR, but not the most impactful". Als hij dat zegt, dan weet je dat HDR prima geïmplementeerd is.
Als console speler heb je toch helemaal geen zin om steeds al die instellingen te moeten aanpassen, games horen bij een console imo juist meteen op de goede settings te staan, anders kan je beter op een pc gaan spelen.

Zelf heb ik niks gedaan aan de settings en vind alle games er goed uit zien en echt een verbetering op de vorige Gen, maar als ik mijn console opstart ga ik gamen en niet eerst een half uur met instellingen lopen kloten dat is toch zonde van de gametijd.

Vind het ook rete irritant dat ze verschillende opties geven met spelen met 60/120 hz etc, laat de game gewoon draaien zoals de ontwikkelaars achten dat het beste is voor een game en geef ons niet zoveel keuze stress :+ Vindt dit een zeer slechte ontwikkeling voor de spelcomputers.

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
@Hulleman @quorumz

XSX met de Oled C8, alles ziet er bij mij echt washed uit uit, volgens mij heeft @devilsnight hetzelfde probleem, zal nog eens kijken naar die video van Vincent maar ik heb veel betere blacklevels bijv met SDR.

De voorgaande ac games zagen er bij mij wel prima uit maar met Valhalla krijg ik het niet netjes.

[ Voor 17% gewijzigd door Sipio op 15-12-2020 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBlokkertje
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09 16:59
Mijn Xbox series X ontvangen op 9 dec (Bol) is voor reparatie naar Microsoft. Zondag wou ik verder met Cyberpunk maar de xbox reageerder erg laggy met ook input dropouts. Na een restart nogsteeds hetzelfde probleem. Ook geen ethernet meer. De console even van de stroom afgehaald en na een minuutje opnieuw opgestart. Vanaf toen helemaal geen hdmi signaal meer. Fan, logo en blueray speler reageerder nog wel. Verschillende resets geprobeerd maar kreeg totaal geen beeld meer..

Gisteren (13:00) naar Frankfurt op gestuurd met UPS en vanmorgen (9:00) al aangekomen dus dat gaat lekker snel.
Ben benieuwd hoe ze te werk zullen gaan.

Hoop dat er snel iets retour komt i.v.m. de lockdown en vakantie periode. Was er wel erg tevreden over icm LG oled 55 GX en Sonos ARC 5.1 set.

[ Voor 10% gewijzigd door CBlokkertje op 15-12-2020 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Stylze schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 09:13:
[...]

Als console speler heb je toch helemaal geen zin om steeds al die instellingen te moeten aanpassen, games horen bij een console imo juist meteen op de goede settings te staan, anders kan je beter op een pc gaan spelen.
Dan haal je wel wat zaken door elkaar heen. Een tv heeft niet veel te maken met de hardware en grafische settings van de console/game. De ontwikkelaar weet niet op wat voor tv jij gamet. Je ontkomt er dus niet aan om HDR settings voor elke game te tweaken.

Al moet ik zeggen dat de HDR settings op mijn OLED C7 voor elke game echt goed zijn. Ik gebruik de technicolor settings als basis. Uiteraard afhankelijk van de implementatie van de ontwikkelaar.

[ Voor 9% gewijzigd door Hulleman op 15-12-2020 09:29 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Sipio schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 09:13:
@Hulleman @quorumz

XSX met de Oled C8, alles ziet er bij mij echt washed uit uit, volgens mij heeft @devilsnight hetzelfde probleem, zal nog eens kijken naar die video van Vincent maar ik heb veel betere blacklevels bijv met SDR.

De voorgaande ac games zagen er bij mij wel prima uit maar met Valhalla krijg ik het niet netjes.
Hmm, vreemd. Je zou op die tv toch wel één van de beste HDR ervaringen mogen verwachten wat mogelijk is.
Welke HDR settings gebruik je? Zelf mijd ik altijd de pc / game modus. Vind ik echt een vreselijk lelijk plaatje geven. Zelf gebruik ik of de technicolor- of de home cinema setting als uitgangspunt. Ik ervaar geen inputlag als ik de pc modus niet gebruik. Blijkbaar ben ik daar vrij ongevoelig voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Laatst online: 07:29
Hulleman schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 09:28:
[...]

Dan haal je wel wat zaken door elkaar heen. Een tv heeft niet veel te maken met de hardware en grafische settings van de console/game. De ontwikkelaar weet niet op wat voor tv jij gamet. Je ontkomt er dus niet aan om HDR settings voor elke game te tweaken.

Al moet ik zeggen dat de HDR settings op mijn OLED C7 voor elke game echt goed zijn. Ik gebruik de technicolor settings als basis. Uiteraard afhankelijk van de implementatie van de ontwikkelaar.
Ik heb op mijn OLED CX nog niks aangepast en de hdr spat altijd van het scherm af, nu is deze game wel volgens vele websites de beste game tv op dit moment dus misschien dat het daaraan ligt. Ik zou zelf ook echt niet alle settings weer opnieuw gaan aanpassen per game dan desnoods maar iets minder mooi beeld.

Vermaak me trouwens wel erg met DIRT 5, waren veel mensen in dit topic kritisch over de game maar ik haal hier toch wel heel veel plezier uit.
Die Ice tracks zijn wel lastig moet ik zeggen maar gelukkig kan je tracks ook skippen als ze te irritant worden en alsnog verder komen dat hebben ze handig gedaan.
Zijn ook ontzettend veel maps zo lijkt het en het ziet er echt rete mooi uit allemaal.

[ Voor 18% gewijzigd door Stylze op 15-12-2020 09:36 ]

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yes! De Xbox is aangekomen in Frankfurt _/-\o_ !
Dat is snel gegaan, gisteren na 4 uur hier meegenomen vanaf de supermarkt!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Stylze schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 09:34:
[...]
Ik zou zelf ook echt niet alle settings weer opnieuw gaan aanpassen per game dan desnoods maar iets minder mooi beeld.
Ik doe dat ook niet, tenzij ik merk dat het er niet goed uit ziet. Veel black crush of clipping in het wit, maar is vaak in de game HDR settings wel op te lossen. HDR spat eigenlijk altijd van het scherm af ja. Langleve OLED :)

De enige games waar HDR er echt slecht uitzag waren Uncharted 4 en Red Dead Redemption 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
[...]
Vermaak me trouwens wel erg met DIRT 5, waren veel mensen in dit topic kritisch over de game maar ik haal hier toch wel heel veel plezier uit.
Die Ice tracks zijn wel lastig moet ik zeggen maar gelukkig kan je tracks ook skippen als ze te irritant worden en alsnog verder komen dat hebben ze handig gedaan.
Zijn ook ontzettend veel maps zo lijkt het en het ziet er echt rete mooi uit allemaal.
Goed om te lezen, twijfel namelijk om deze game te kopen. Straks vakantie en er is toch weinig beters te doen dan gamen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
  • Laatst online: 10:10
Hulleman schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 09:28:
[...]

Maar je selecteert wel de spelmodus?

"Es hört doch jeder nur, was er versteht."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodaap
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-09 22:29
MissMe NL schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 09:05:
[...]

Uhhh Misschien direct in het spel zijn als je het spel start? QR is misschien ontworpen voor het switchen van games maar de kracht is juist save states maken. Geen intros van games en direct waar je gebleven was. Dat maakt het een geniale functie. Dat switchen van games is voor mij juist oninteressant.
Maar dat deed de Xbox One ook al (bij instant on) en de series ook. Als je vanuit een game de Xbox uitzet dan gaat bij weer aanzetten de game weer exact verder waar je was, niets nieuws en dat is ook geen QR. wel QR is dat je ook verder kan als je tussendoor een andere game hebt gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

MissMe NL schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 09:05:
[...]

Maar dit doet het toch ook? Nu met als voorbeeld Cyberpunk of Fenyx Rising wat ik hiervoor heb gespeeld. Zet ik direct vanuit de game mijn Xbox uit in "Instant On" modus, dan zit ik na het weer aanzetten direct in de game. Hij maakt niet eens een save state aan en ik kan verder waar ik was. Als ik hem direct vanuit de game uitzet in "energy save" modus dan maakt hij de save state aan en zie ik de volgende keer dat ik de game start het Quick Resume logo en duurt het hooguit een seconde of 6/7 en kan ik verder waar ik was.

Nu kwam je de vorige keer met ACV als voorbeeld maar dat is (voor zover ik weet) een game waarvan bekend is dat hij nog problemen heeft met QR en is dat de reden dat het niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
[...]

Ik heb op mijn OLED CX nog niks aangepast en de hdr spat altijd van het scherm af, nu is deze game wel volgens vele websites de beste game tv op dit moment dus misschien dat het daaraan ligt. Ik zou zelf ook echt niet alle settings weer opnieuw gaan aanpassen per game dan desnoods maar iets minder mooi beeld.

Ik denk toch dat het hoofdzakelijk de settings zijn. In de meeste gevallen hangt het logischerwijs ook af van de HDR-implementatie. Gears 5 vind ik een goed voorbeeld van een game met een mooie HDR-implementatie. Afgezien daarvan, blijft het ook wel een beetje subjectief. Ik ben niet zo'n liefhebber van hele felle HDR, kleuren kunnen daardoor nog wel eens te maken krijgen met oversaturatie. Heb trouwens zelf een C8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Hulleman schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 09:32:
[...]

Hmm, vreemd. Je zou op die tv toch wel één van de beste HDR ervaringen mogen verwachten wat mogelijk is.
Welke HDR settings gebruik je? Zelf mijd ik altijd de pc / game modus. Vind ik echt een vreselijk lelijk plaatje geven. Zelf gebruik ik of de technicolor- of de home cinema setting als uitgangspunt. Ik ervaar geen inputlag als ik de pc modus niet gebruik. Blijkbaar ben ik daar vrij ongevoelig voor.
Ik gebruik wel de game modus maar die gebruik ik eigenlijk altijd, zoals ik al zei de voorgaande ac games zagen er idd super uit, nu met HDR in Valhalla is het net alsof er een lichte grijze waas over het scherm hangt, op reddit las ik ook veel post daarover en werd door velen ook al aangeraden om het gewoon uit te zetten.

Maar als ik vanavond thuis ben zal ik die video van Vincent nog eens goed bekijken, hopelijk krijg ik het dan beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:03
Ik heb eigenlijk ook nooit problemen met HDR (tenzij HDR kapot is, vanuit de game). Ik gebruik de HDR calibratie tool van de console en de sliders in-game, indien aanwezig, en zorgen dat je tv settings goed staan. Dat laaste kan wel degelijk veel uitmaken.

Voor mij persoonlijk is tot op heden FH4 dé game, die er uit springt qua HDR implementatie. Nacht races, in combinatie met een nat wegdek, de koplampen. Waanzinnig.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Springbokkie
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08-01 19:42
[Afbeelding]

Voor mij is het dé racegame op Xbox. Van Xbox tot Xbox Series X Optimized. De setting, de authenticiteit van de wereld, bijvoorbeeld:
  • de borden: blauw op de motorway, groen op A-wegen, wit op B-wegen en bruin voor hotspots.
  • de uitgestrekte landschappen met stenen muurtjes.
  • die kaarsrechte weg in Edinburgh waarover de tram rijdt.
  • de Schotse hooglanden met de beroemde spoorbrug
Niet alles is letterlijk één op één na gemaakt (daarvoor mis ik Murrayfield in Edinburgh of sowieso überhaupt een stadion in Forza Horizon 4), maar die wereld is heel geloofwaardig.

Daarbij de gameplay, de 60fps op XSX, de post game support met zo nu en dan nieuwe content en de implementatie van de jaargetijden. Lekker glibberen door de sneeuw in het winterseizoen.

Ik blijf trouwens wel een teringhekel houden aan driften, dat zal geen enkele game kunnen veranderen. Ook Forza Horizon 4 niet, hoe fantastisch die game ook is. 8)7

The Eliminator vind ik een leuke, goed bedachte race-take op het battle royale-genre.
Super7 is een leuk tussendoortje: even 7 challenges doorlopen om een auto of een Super Wheelspin te winnen, maar niet echt heen denderend.
LEGO Speed Champions vind ik een leukere DLC dan Fortune Island. Al die brick challenges in die LEGO-DLC gaat mij niet lukken.

End of the Forza Horizon 4 appreciation post :+

Xbox Live: Springbok NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IndecentStapler
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
[Afbeelding]

Eens! Dankzij Gamepass ben ik er dit weekend mee begonnen. Omdat ik helemaal niet zo'n racefanaat ben had ik dit spel nooit zelf gekocht, maar dat ik gisteravond weer om 02:00 de Xbox uitzette na "even twee races" te gaan doen zegt genoeg. Zo veel te doen, zo veel te zien, zo veel te unlocken... Zo mag de mix tussen arcade en realisme wat mij betreft altijd zijn. Duik er in als je er zin in hebt, sla het lekker over als je gewoon een potje wilt racen. Enige jammere is dat ik de online freeroam sessies nog nooit heb zien werken en dat de Top Gear missie een vastloper veroorzaakt. Allebei schijnbaar bekende problemen, maar toch jammer voor een spel dat duidelijk goed wordt gesupport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Springbokkie schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 09:57:
[...]

Voor mij is het dé racegame op Xbox. Van Xbox tot Xbox Series X Optimized. De setting, de authenticiteit van de wereld, bijvoorbeeld:
  • de borden: blauw op de motorway, groen op A-wegen, wit op B-wegen en bruin voor hotspots.
  • de uitgestrekte landschappen met stenen muurtjes.
  • die kaarsrechte weg in Edinburgh waarover de tram rijdt.
  • de Schotse hooglanden met de beroemde spoorbrug
Niet alles is letterlijk één op één na gemaakt (daarvoor mis ik Murrayfield in Edinburgh of sowieso überhaupt een stadion in Forza Horizon 4), maar die wereld is heel geloofwaardig.

De geruchten over een FH5 (Festivals) release in 2021 worden overigens steeds hardnekkiger :9~

Daarbij de gameplay, de 60fps op XSX, de post game support met zo nu en dan nieuwe content en de implementatie van de jaargetijden. Lekker glibberen door de sneeuw in het winterseizoen.

Ik blijf trouwens wel een teringhekel houden aan driften, dat zal geen enkele game kunnen veranderen. Ook Forza Horizon 4 niet, hoe fantastisch die game ook is. 8)7

The Eliminator vind ik een leuke, goed bedachte race-take op het battle royale-genre.
Super7 is een leuk tussendoortje: even 7 challenges doorlopen om een auto of een Super Wheelspin te winnen, maar niet echt heen denderend.
LEGO Speed Champions vind ik een leukere DLC dan Fortune Island. Al die brick challenges in die LEGO-DLC gaat mij niet lukken.

Eens! Ik hoop dat die jaargetijden een blijvertje zijn ( en voor nóg meer impact gaan zorgen wat betreft rijgedrag, maar dan gaat het misschien teveel richting Forza). En driften zal ook nooit mijn ding worden. Nergens niet :9

De geruchten over een FH5 (Festivals) release in 2021 worden overigens steeds hardnekkiger :9~

[ Voor 4% gewijzigd door DutchOwnage op 15-12-2020 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Meister Sachs schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 09:42:
[...]

Maar je selecteert wel de spelmodus?
Nee, Technicolor of de Home Cinema modus. Ik gebruik in feite dezelfde HDR settings als bij fims. Deblur/Dejudder staan wel uit (bij films gebruik die wel). Spelmodus vind ik een lelijk plaatje geven, net zoals de pc modus. Ik ben vrij ongevoelig voor input lag.

[ Voor 23% gewijzigd door Hulleman op 15-12-2020 10:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14:09
Feit is wel dat we te maken hebben met een nieuw stukje hardware en de meesten hier een tv hebben die redelijk recent gekocht is ivm die console en dan wil je gewoon ff lekker samen kunnen discussieren over die settings om wegwijs te worden hierin, en dat kan heel mooi hier :P

Mja persoonlijk ook geen zin om voor elke game een papiertje met notities hoe tv in te stellen voor die game.
Ergens moet je gewoon een gouden middenweg zien te vinden die voor de games die jij speelt de indruk wekt dat het wel goed zit.
En dat kan heel erg verschillen per persoon natuurlijk, denk aan de verlichting in je woonkamer of natuurlijk iemands interpretatie van het gegeven lichtsignaal (i.e. je zicht).
Ook als iemand zijn console regelmatig gebruikt voor apps als netflix of weet ik wat voor streaming dienst kan ik me voorstellen dat de settings alweer afwijken van een ander persoon omdat zijn content nu eenmaal wat breder ligt dan alleen gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissMe NL
Roodaap schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 09:43:
[...]

Maar dat deed de Xbox One ook al (bij instant on) en de series ook. Als je vanuit een game de Xbox uitzet dan gaat bij weer aanzetten de game weer exact verder waar je was, niets nieuws en dat is ook geen QR. wel QR is dat je ook verder kan als je tussendoor een andere game hebt gespeeld.
Ok even wat genuanceerder. Ik haal altijd volledig de stroom er af van de xbox(knopje van de verlengdoos gaat savonds uit). Dan werkt de methode van jou dus niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissMe NL
Phydomir schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 09:49:
[...]

Maar dit doet het toch ook? Nu met als voorbeeld Cyberpunk of Fenyx Rising wat ik hiervoor heb gespeeld. Zet ik direct vanuit de game mijn Xbox uit in "Instant On" modus, dan zit ik na het weer aanzetten direct in de game. Hij maakt niet eens een save state aan en ik kan verder waar ik was. Als ik hem direct vanuit de game uitzet in "energy save" modus dan maakt hij de save state aan en zie ik de volgende keer dat ik de game start het Quick Resume logo en duurt het hooguit een seconde of 6/7 en kan ik verder waar ik was.

Nu kwam je de vorige keer met ACV als voorbeeld maar dat is (voor zover ik weet) een game waarvan bekend is dat hij nog problemen heeft met QR en is dat de reden dat het niet werkt.
Zelfde antwoord :)

Edit: Maar dan gebruik je dus 2 games wat ik dus nu ook doe. Ik gebruik bijvoorbeeld nu UNO om vahalla in QR te krijgen. Maar goed misschien is het dus valhalla het probleem.

[ Voor 9% gewijzigd door MissMe NL op 15-12-2020 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
MissMe NL schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 10:49:
[...]

Ok even wat genuanceerder. Ik haal altijd volledig de stroom er af van de xbox(knopje van de verlengdoos gaat savonds uit). Dan werkt de methode van jou dus niet meer.
Als je de xbox instelt op echt uitgaan (dus geen updates downloaden etc), dan zou die bij het uitschakelen de QR moeten inschakelen van de game die nog actief in het geheugen zit voordat hij uitschakelt. (beetje wat vmware workstation op mijn laptop doet als ik op de host kies om windows/laptop uit te schakelen)

Als dat niet werkt, wil ik het hier wel uitprobeen en eventueel een insider report sturen naar MS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:25
Moet je de xbox wel even de kans geven echt uit te gaan. Dus niet nadat het lampje uit is meteen die stekkerblok uitgooien, want grote kans dat die nog even wat aan het wegschrijven is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissMe NL
SunnieNL schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 10:52:
[...]

Als je de xbox instelt op echt uitgaan (dus geen updates downloaden etc), dan zou die bij het uitschakelen de QR moeten inschakelen van de game die nog actief in het geheugen zit voordat hij uitschakelt. (beetje wat vmware workstation op mijn laptop doet als ik op de host kies om windows/laptop uit te schakelen)

Als dat niet werkt, wil ik het hier wel uitprobeen en eventueel een insider report sturen naar MS.
Het gaat om valhalla. Als ik het speel en direct de xbox geheel uit zet dan maakt hij bij mij geen QR state. Ga ik eerst naar bijvoorbeeld UNO en dan de xbox uit zet dan heeft valhalla wel een QR state. Geeft dus wel aan dat QR werkt in valhalla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
MissMe NL schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 10:57:
[...]

Het gaat om valhalla. Als ik het speel en direct de xbox geheel uit zet dan maakt hij bij mij geen QR state. Ga ik eerst naar bijvoorbeeld UNO en dan de xbox uit zet dan heeft valhalla wel een QR state. Geeft dus wel aan dat QR werkt in valhalla.
Valhalla kan ik niet direct testen. Daar wacht ik op een goede aanbieding. Mogelijk in de december sale.
Maar kan het wel met cyberpunk doen.
Zal vanavond ff kijken wat die bij mij doet bij volledig uitschakelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MissMe NL
Caelorum schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 10:54:
Moet je de xbox wel even de kans geven echt uit te gaan. Dus niet nadat het lampje uit is meteen die stekkerblok uitgooien, want grote kans dat die nog even wat aan het wegschrijven is.
De controller blijft aan tot hij helemaal afgesloten is en klaar is. Zo kan je zien dat hij ook echt uit is. Let maar eens op als je hem uit zet. Als je een disc erin hebt weet je ook wanneer hij echt uit is. Een paar seconden na het uitzetten gaat de disc nog eventjes draaien. Dus te vroeg uit zetten gebeurd bij mij niet. Ben juist te bang dat ik het te vroeg uit zet daarom laat ik de xbox altijd langer aan de stroom.

[ Voor 17% gewijzigd door MissMe NL op 15-12-2020 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

MissMe NL schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 10:50:
[...]

Zelfde antwoord :)

Edit: Maar dan gebruik je dus 2 games wat ik dus nu ook doe. Ik gebruik bijvoorbeeld nu UNO om vahalla in QR te krijgen. Maar goed misschien is het dus valhalla het probleem.
Dat is wel iets anders dan hoe de meeste het waarschijnlijk doen ja. Ik hoorde voor release dat QR ook zou moeten werken als de Xbox helemaal van de stroom is geweest, maar later dat het weer niet zou werken. Weet niet hoe dat tegenwoordig zit. Kan het als ik thuis ben wel eens proberen met een game waarvan ik zeker weet dat het werkt.

Op welke setting staat jouw Xbox qua power off? Want als hij op Instant On staat en je haalt dan alsnog de stroom er af, dan klopt het wel dat QR niet werkt omdat hij dan inderdaad geen save state aanmaakt.
Wat ook een risico is als je hem in stand by zet zonder te saven en de stroom valt uit. Ik heb mezelf aangeleerd om altijd eerst te saven voordat ik een console uitzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

[...]

Dan ben ik eigenlijk wel benieuwd naar het energieverbruik als hij met "instant on" uit staat met een aantal games in het geheugen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aapjuh99
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-09 08:47
Rivanov schreef op woensdag 11 november 2020 @ 20:09:
Auto HDR is wel cool. 8)
Alan Wake opstarten en de Xbox 360 intro gewoon in HDR zien. :+
Alan Wake, classic 8)

"Whatever the mind of man can conceive and believe it can achieve" - Napoleon Hill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
Hulleman schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 10:21:
[...]

Nee, Technicolor of de Home Cinema modus. Ik gebruik in feite dezelfde HDR settings als bij fims. Deblur/Dejudder staan wel uit (bij films gebruik die wel). Spelmodus vind ik een lelijk plaatje geven, net zoals de pc modus. Ik ben vrij ongevoelig voor input lag.
Oké, bedankt voor de info. Ik had wel gelezen op Rtings dat het mogelijk is om het input label op PC te zetten i.p.v. console, om dan bij b.v. modus Technicolor alsnog dezelfde input latency te krijgen als die bij de modus Game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:25

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Hulleman schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 09:38:
[...]

De enige games waar HDR er echt slecht uitzag waren Uncharted 4 en Red Dead Redemption 2.
Oh, dus het ligt niet aan mij. Ik speel momenteel Uncharted 4 op de PS5 en was niet onder de indruk van oa HDR. Instellingen echt 10x nagekeken.
Springbokkie schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 09:57:
[...]

Paar weken geleden kwam ik er achter dat het zich oa afspeelt in het Lake District. Ik heb daar gewoond. In Ambleside maar vond het nou niet echt heel goed nagemaakt. De omgeving daar is wel echt super mooi. Zal vanavond nog eens kijken of eea daar echt klopt.
Edit: De Ambleside in FH4 komt idd niet overeen met de echte Ambleside volgens Google maps.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuka
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 20:12
Ik heb n.a.v. onderstaande gisteren in iOs 14.3 de Xbox Series X controller succesvol gekoppeld aan de iPhone maar na starten Xbox-app en de keuze "Extern afspelen op dit apparaat" nog steeds de melding dat er geen controller aangesloten zit. De stream naar de Xbox Series X werkt maar de controller doet niks. Iemand ook getest en idem geconstateerd of wel een werkende mogelijkheid gevonden?

nieuws: Apple geeft iPhone en iPad ondersteuning voor Xbox Series X-controller

Xbox Series X "The Tower Of Power" - Skoda Enyaq iV80 Sportline '22 "The Beast"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springbokkie
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08-01 19:42
MRE-Inc schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 11:26:

Paar weken geleden kwam ik er achter dat het zich oa afspeelt in het Lake District. Ik heb daar gewoond. In Ambleside maar vond het nou niet echt heel goed nagemaakt. De omgeving daar is wel echt super mooi. Zal vanavond nog eens kijken of eea daar echt klopt.
Edit: De Ambleside in FH4 komt idd niet overeen met de echte Ambleside volgens Google maps.
Het blijft natuurlijk een game, dus ook vooral een fantasie-rijke implementatie van de echte wereld. Er zitten dus verschillen tussen de game en de echte wereld, maar als je daar nooit komt kan ik mij voorstellen dat je door FH4 kàn denken dat locaties in die game er in de echte wereld er ook zo uit zien.

Xbox Live: Springbok NL

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jordy920
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08:55
Goedemorgen allemaal,

Gisteren de XSS besteld.
Komt als het goed is morgen binnen.
Ben heel benieuwd! Tijdje niet meer echt gegamed buiten af en toe een rondje Mariokart op de Nintendo Switch.

In het verleden wel veel consoles gehad. van PS1 en XB tot de XB-one en PS4.

Nu eigenlijk weer bij XSS terecht gekomen vanwege relatief lage instap prijs en voorraad.
En de gamepass lijkt me fijn!

Zag ook dat er een discord was.. moet nog even uitvinden hoe dat werkt.. Ben er al wat te lang uit geloof ik!

Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissMe NL
Phydomir schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 11:05:
[...]

Dat is wel iets anders dan hoe de meeste het waarschijnlijk doen ja. Ik hoorde voor release dat QR ook zou moeten werken als de Xbox helemaal van de stroom is geweest, maar later dat het weer niet zou werken. Weet niet hoe dat tegenwoordig zit. Kan het als ik thuis ben wel eens proberen met een game waarvan ik zeker weet dat het werkt.

Op welke setting staat jouw Xbox qua power off? Want als hij op Instant On staat en je haalt dan alsnog de stroom er af, dan klopt het wel dat QR niet werkt omdat hij dan inderdaad geen save state aanmaakt.
Wat ook een risico is als je hem in stand by zet zonder te saven en de stroom valt uit. Ik heb mezelf aangeleerd om altijd eerst te saven voordat ik een console uitzet.
De xbox staat op energy saving. Cyberpunk zou dus wel goed moeten werken. Heb ik namelijk ook. Ff daar mee proberen. Maar wat ik dus al aan gaf bij het volledig uitzetten werkt QR wel bij valhalla alleen moet ik dus een 2e game opstarten voordat ik alles uit zet.

Edit: net ff xbox opgestart en werkt na volledig de stroom eraf gehaald te hebben. Dat is dus met een 2e game opstarten.

[ Voor 12% gewijzigd door MissMe NL op 15-12-2020 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Meister Sachs schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 11:19:
[...]
Oké, bedankt voor de info. Ik had wel gelezen op Rtings dat het mogelijk is om het input label op PC te zetten i.p.v. console, om dan bij b.v. modus Technicolor alsnog dezelfde input latency te krijgen als die bij de modus Game.
Hmm, dat is wel interessant! Ga ik ook eens naar kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:58
bsmpower schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:47:
Iemand problemen met Forza Horizon 4? Ik heb inmiddels meerdere spellen geinstalleerd en zonder problemen kunnen spelen. Gister Horizon 4 geinstalleerd maar ik kom niet voorbij het laadscherm. Die zie ik een paar seconden waarna het spel zichzelf sluit en ik weer naar het hoofdmenu wordt gestuurd.
Voor wie het interesseert. Het verwijderen van het spel, opnieuw downloaden en installeren heeft het probleem opgelost. Het probleem lijkt gecreëerd te zijn toen ik het spel starte terwijl deze nog niet 100% was afgerond. Dus mochten andere dit probleem hebben, dan weet je hoe het bij mij is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-09 19:37
"We're really listening to that feedback... some of the feedback that we've heard is, the ability to know which games are Quick Resume enabled vs. not, or knowing which titles have a current Quick Resume state saved off, and other ideas that players have, so, we're continuing to listen to that feedback..."
Jason Ronald (Director of Program Management)
Zijn dus wel bezig met dat QR gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fluffybeast
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 23-09 09:31
Iemand die weet waarom ik de Chinese versie krijg van halo masterchief collection?
Al de andere games die ik download zijn wel gewoon in het Engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dioscuri
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20-09 20:13
MissMe NL schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 10:57:
[...]

Heb ik ook last van! Ik ben niet echt doelgericht aan het testen geweest, maar met Valhalla heb ik maar een enkele keer de QR bij het opstarten van de Xbox. Bijna alle keren moet ik weer de hele intro bekijken. Meestal save ik voor de zekerheid eerst ingame, waarbij ik vervolgens via de guidebutton de Xbox afsluit vanuit Valhalla. Ik ga (haast) nooit terug naar m'n dashboard of een andere app/game.

Zal er eens op letten of QR bij andere games wel werkt zonder switchen naar dashboard of andere game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nickdew
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:20
Fluffybeast schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 11:59:
Iemand die weet waarom ik de Chinese versie krijg van halo masterchief collection?
Al de andere games die ik download zijn wel gewoon in het Engels.
Als update gedownload is zet hij hem in het Duits. Vanuit daar kan je hem in het engels zetten bij de settings. Beetje raar inderdaad, had hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
SunnieNL schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 10:52:
[...]

Precies, de Xbox is een hypervisor en elke game is een eigen VM.
Voor de X360 BC wordt zelfs het hele X360 dashboard in de VM mee geladen, daarom heb je ook dat oude menu daar als je op de guide knop drukt daar.

Als je een game sluit dan gaat de VM dus gewoon op pause/suspend modus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
Hulleman schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 11:44:
[...]

Hmm, dat is wel interessant! Ga ik ook eens naar kijken.
Voor SDR content is dat ook handig om te weten, een kwalijk effect is dan namelijk dat bij de modus Game de color gamut op wide staat zonder dat je dat kunt veranderen. Blijkbaar een bug, op de C8 is dit in ieder geval nooit opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Laatst online: 09:29
nickdew schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 12:02:
[...]

Als update gedownload is zet hij hem in het Duits. Vanuit daar kan je hem in het engels zetten bij de settings. Beetje raar inderdaad, had hetzelfde
Nu nog MP games vinden en je kunt genieten 8)

Iemand van jullie al gelukt om MP games te vinden? Ik krijg alleen maar searching for players, terwijl ik 20 min wacht. Kan me niet voorstellen dat die MCC zo dood is, als ze een 120hZ @4K update hebben uitgebracht...

Bovendien is het niet dat er al heel veel nieuwe XSX only games zijn ofzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Laatst online: 14:51
Is er een mogelijkheid om het opstart- en afsluitgeluid permanent en 100% uit te schakelen? Maat van mij wilt hem om die rede terugsturen (i know...) en wanneer Start-up Chime off = nog steeds geluid bij zowel opstarten als ook afsluiten..

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Thalaron schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 12:33:
Is er een mogelijkheid om het opstart- en afsluitgeluid permanent en 100% uit te schakelen? Maat van mij wilt hem om die rede terugsturen (i know...) en wanneer Start-up Chime off = nog steeds geluid bij zowel opstarten als ook afsluiten..
Ja, dat moet ergens onder de settings staan. Weet alleen even niet waar precies, sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-09 19:37
2016 al zelfs

https://www.polygon.com/2...the%20controller%20button.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JDL15
  • Laatst online: 09:29
Whuutttt :?

Wat mis ik hier precies? Je wil een geweldige console terugsturen in een lockdown (en andere next-gen console ook niet te verkrijgen is) terugsturen vanwege het opstartgeluid 8)7
Pagina: 1 ... 72 ... 347 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord