Net even wat raars. Ik sloot de console af met de controller en de XSX startte weer opnieuw op. Toen kreeg ik met geen mogelijkheid de controller (Elite V2) gepaired met de console. Stekker er maar even uit en daarna lukte het weer. Apart.

So far zo weinig issues, heerlijk. Beter blijft dat wel!
DutchOwnage schreef op donderdag 10 december 2020 @ 00:17:
[...]

Ja, daarom ben ik erg benieuwd hoe die 30fps gaat voelen bij Cyberpunk. Ik ben bang dat het niet zo fijn zal zijn. FH4 kan ik ook niet meer terug naar 30fps,voelt gewoon echt niet goed.
Ik heb FH4 nog niet getest, maar ik geloof je meteen. 60fps is wel echt de toekomst. XGS legt de focus op 60fps en ik denk dat we er alleen maar blij om moeten zijn. Hopelijk hebben ze nog genoeg resources om wel met prachtige graphics te komen, games waar alles lekker beweegt en leeft enzo.
MissMe NL schreef op donderdag 10 december 2020 @ 00:20:
[...]

Bij valhalla komt het omdat er geen motion blur in zit. Cyberpunk heeft wel motion blur. Ja ik weet dat motion blur voor sommige twee verboden woorden zijn 😜

Persoonlijk vind ik cyberpunk 30fps best speelbaar. Maar waarschijnlijk zijn velen het niet met me eens. In ieder geval beter dan de stutters die ik nu ervaar.

In het begin trouwens geen last van stutters. Pas als je uit de auto stapt en je naar beneden springt.
Maar met motion blur zou het juist toch alleen maar erger worden, of toch niet? Witcher 3 heeft die optie wel, maar ik dacht altijd dat het voor iets anders was. Ik ga dat morgen eens testen, zien of 30fps nog steeds zo smooth is als motion blur uit staat.

• MissMe NL
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-08 08:16
devilsnight schreef op donderdag 10 december 2020 @ 01:07:
[...]

Ik heb FH4 nog niet getest, maar ik geloof je meteen. 60fps is wel echt de toekomst. XGS legt de focus op 60fps en ik denk dat we er alleen maar blij om moeten zijn. Hopelijk hebben ze nog genoeg resources om wel met prachtige graphics te komen, games waar alles lekker beweegt en leeft enzo.

[...]

Maar met motion blur zou het juist toch alleen maar erger worden, of toch niet? Witcher 3 heeft die optie wel, maar ik dacht altijd dat het voor iets anders was. Ik ga dat morgen eens testen, zien of 30fps nog steeds zo smooth is als motion blur uit staat.
Had ooit ergens gelezen dat motion blur juist is ontworpen voor 30fps. Dat geeft dan een vloeiender ervaring. Bij 60fps heb je het niet nodig omdat het al vloeiend is.

• R0dsk0ll
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-09 16:20
Vraagje, is het mogelijk om op de series X en de pc op het zelfde account een spel te spelen? Dus bijvoorbeeld grounded te spelen tegelijk op hetzelfde account zodat ik deze kan cooppen?

Of heb je dan altijd een 2e account nodig?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:40

Phydomir

Dennis

devilsnight schreef op donderdag 10 december 2020 @ 00:10:
[...]
En ik kan me vergissen, volgens mij kun je niet veel games in quick resume hebben als ie volledig uit staat. Is geen ramp, dat niet. Maar voor nu hou ik de XSX op instant on.
QR is in beide gevallen hetzelfde. Zelfs als je de stroom er helemaal af haalt blijft dat nog werken.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:09
@DutchOwnage Al zeker drie keer gehad dat FH4 crashte en dat de Series X zich zelf uitschakelde. Altijd met een vermoedelijke (n=1) oorzaak geen online sessie of gameserverbinding op kunnen herverbinding vanuit een OR opstart. Een 'koude' start van een spel levert nooit problemen op.

Ik heb ook harde shutdowns gehad met enkele andere games gehad maar FH2-4 speel ik vrijwel dagelijks dus die herinner ik mij het best. Het totaal aantal ligt zeker nog onder de 10, dus met ±5 weken <2 p/w.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Rck010 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 21:59:
Hebben jullie je XSX in "instant-on" or "enery-saving" mode? Hier heeft ie eigenlijk sinds launch op instant-on gestaan, maar zoals bekend blijft de fan dan 24/7 draaien.

Ik twijfel eraan of dat wel zo goed is..
Dat is helemaal niet bekend en ook niet normaal. De fan hoort gewoon uit te gaan na een tijdje als hij niks aan het downloaden/installeren is. Als jouw fan echt 24/7 blijft draaien dan zou ik de Xbox eens volledig opnieuw opstarten en kijken wat hij dan doet. Geef hem wel echt even de tijd, kom bv na een half uur nog eens kijken of de fan nog draait (en uiteraard niet als je van alles aan het downloaden bent).

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!
devilsnight schreef op woensdag 9 december 2020 @ 22:13:
[...]

Speel je quality of performance mode? En zit het ok met HDR hier voor jou?
Performance mode, na Valhalla kan ik niet meer anders :X
Heb de nits op 1000, paperwhite op 200 (dank u Ubisoft voor deze waardes) en ziet er schitterend uit.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wom schreef op woensdag 9 december 2020 @ 23:05:
[...]

For real? Want Rage 2 speelde als een trein qua gunplay.
Iets trager, the feel is real.

[ Voor 3% gewijzigd door justifire op 10-12-2020 07:03 ]

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MissMe NL schreef op donderdag 10 december 2020 @ 01:12:
[...]

Had ooit ergens gelezen dat motion blur juist is ontworpen voor 30fps. Dat geeft dan een vloeiender ervaring. Bij 60fps heb je het niet nodig omdat het al vloeiend is.
Motion blur simuleert het effect wat je in een film hebt. Film is zelfs maar 24 beeldjes per seconde, maar zie je over het algemeen niet stotteren. Dat komt doordat de lens van een traditionele film camera (iets minder dan) 1/24e seconde open staat en als er in die tijd iets beweegt dan is dat dus een beetje blurry op de film. Zou je die film opnemen met een hele gevoelige camera die je juist maar 1/240e seconde sluitertijd geeft maar nog steeds maar 24 beeldjes per seconde opneemt en weergeeft, dan heb je die blur niet of veel minder en zie je juist wel gestotter bij snelle bewegingen.

Dat is bv ook deel van het probleem met films opnemen in hoge framerates. Die zien er prima uit zolang je ze op diezelfde hoge framerate afspeelt, maar speel je het af in een bioscoop die maar 24 of 30 beeldjes per seconde kan projecteren, dan ziet het er ineens veel slechter uit want er is geen of te weinig blur.

Games kunnen proberen dat te simuleren, maar de implementatie er van varieert heel erg waardoor het soms heel goed werkt en je nauwelijks merkt dat het maar 30 fps is en het soms een groot stotterfestijn is.

• Starbucks
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-02-2021
ariekanari schreef op donderdag 10 december 2020 @ 06:50:
@DutchOwnage Al zeker drie keer gehad dat FH4 crashte en dat de Series X zich zelf uitschakelde. Altijd met een vermoedelijke (n=1) oorzaak geen online sessie of gameserverbinding op kunnen herverbinding vanuit een OR opstart. Een 'koude' start van een spel levert nooit problemen op.

Ik heb ook harde shutdowns gehad met enkele andere games gehad maar FH2-4 speel ik vrijwel dagelijks dus die herinner ik mij het best. Het totaal aantal ligt zeker nog onder de 10, dus met ±5 weken <2 p/w.
Heb je er ook een externe harde schijf aan hangen toevallig? Nu lees ik dat dat bij de PlayStation 5 voor vele problemen zorgt. Misschien ook in sommige gevallen bij de Xbox?

Als dat niet het geval is, dan je console inderdaad eens terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Als het daarna nog gebeurt, dan maar richting garantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
B)

• Rck010
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-09 15:30
Finraziel schreef op donderdag 10 december 2020 @ 06:56:
[...]

Dat is helemaal niet bekend en ook niet normaal. De fan hoort gewoon uit te gaan na een tijdje als hij niks aan het downloaden/installeren is. Als jouw fan echt 24/7 blijft draaien dan zou ik de Xbox eens volledig opnieuw opstarten en kijken wat hij dan doet. Geef hem wel echt even de tijd, kom bv na een half uur nog eens kijken of de fan nog draait (en uiteraard niet als je van alles aan het downloaden bent).
Blijkbaar wel degelijk normaal gedrag volgens deze Microsoft employee:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WfvUf80jAK6CfrunvwxeowVyjHI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/J21LrbSolVuATBKqBuwiiHPM.png?f=user_large

Nja, ik zie wel wat ik doe.. Momenteel in mijn use case nog niet echt voordeel gehad van Instant-on.

Edit: Ik hoor ‘m verder ook niet ofzo, fluisterstil. Maar voel het wel als ik m’n hand erboven op leg.

[ Voor 5% gewijzigd door Rck010 op 10-12-2020 07:41 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rpower18
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 10:01

Rpower18

PSN: Rpower18

Siebelouis schreef op donderdag 10 december 2020 @ 00:26:
[...]

Lekker makkelijk antwoord, de verantwoording afschuiven.. (had ook niet niet anders verwacht eerlijk gezegd)

Moraliteit begint nu juist wel bij het individu, een 'bedrijf' kan per definitie niet moreel zijn aangezien het geen persoon is. Het is een groep individuen, net als de maatschappij, en moraliteit begint dus wel bij het individu.

Al die programmeurs, en artist zijn de afgelopen maanden kei hard bezig geweest om die game af te krijgen en hun kunstwerk met ons te delen. Ik moet er nog aan gaan beginnen, ik hoop dat het mooi werk is. en dat jij en ik veel momenten gaan hebben van; wow dit is gaaf!.

Elke keer dat je zo'n moment mee maakt heb je dus 'voor een dubbeltje op de eerste rang' willen zitten. En die 20 euro die je hebt bespaard gaat ten koste van het werk wat die mensen voor ons hebben geofferd. Of je daar niet wakker van ligt laat ik in het midden, het zou het voor mij wel minder leuk spelen maken.

Denk er maar aan als je die momenten mee maakt tijdens het spelen, heel veel plezier met de game!

One love O+
Ik voel mij toch genoodzaakt om te reageren. Want ik vind jou gedachte heel nobel, maar ook een tikje naïef.

In jou beschrijving mis ik namelijk dat het een kapitalistisch bedrijf is met een winstoogmerk. En hierin is een bedrijf verantwoordelijk voor zijn werknemers en wij als consument zijn hier zeker niet verantwoordelijk voor.

Als een dergelijk bedrijf winst maakt dan ben ik benieuwd wie de bonussen pakt de "gewone" werknemer of de CEO's?

Om antwoord te geven op jou vraag. Als de werknemers van een bedrijf top werk leveren, dan zouden ze daarvoor beloond moeten worden door het bedrijf zelf. Dit is geen rant naar jou persoonlijk, maar ik wilde hier toch wel op reageren...

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Hoe zijn de ervaringen hier met Cyberpunk 2077 op de Series S? Ik weet dat het helaas (nog) geen 60fps is, maar ik lees doemverhalen over de One/PS4 versies. Zelf de game nog niet aangeschaft.

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:33
Ik moest even goed kijken om daadwerkelijk verschil te zien, denk als je dit tijdens een video zou zien me dit minder was opgevallen. Detais zie ik voornamelijk in de jas en de ketting.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rck010 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 07:39:
[...]

[Afbeelding]

Nja, ik zie wel wat ik doe.. Momenteel in mijn use case nog niet echt voordeel gehad van Instant-on.

Edit: Ik hoor ‘m verder ook niet ofzo, fluisterstil. Maar voel het wel als ik m’n hand erboven op leg.
Dat is een Xbox ambassador, volgens mij zijn dat geen Microsoft medewerkers maar vrijwilligers die het leuk vinden wat vragen te beantwoorden.
Maar zelfs als het een medewerker was, blijft gewoon maar klantenservice hè... Microsoft support is goed maar je moet ze ook niet gaan overschatten.
En ik heb het idee dat Microsoft een nieuw blik open getrokken heeft voor de launch, hoor vaker dat ze dingen zeggen die gewoon niet kloppen.

De fan zal overigens niet snel kapot gaan van blijven draaien, maar je verbruikt wel wat meer stroom. 30 a 40 watt ipv een kleine 10 volgens mij eigen metingen als de Xbox actief is (fan draait). Zou hem dus toch eens rebooten als hij nooit stopt met draaien, sowieso niet verkeerd om af en toe te doen, zelf ook al lang niet gedaan trouwens...

• Rpower18
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 10:01

Rpower18

PSN: Rpower18

Ik heb gisteravond ook een paar uur Cyberpunk gedaan, maar ik vond de 30FPS quality mode echt onspeelbaar.. de game ziet er bij vlagen geweldig uit, maar soms valt het mij ook wel tegen.. misschien waren mijn verwachtingen wel iets te hoog.

Ik merkte heel erg duidelijk verbetering voor mijzelf tijdens de performance mode. De game was veel vloeiender en naar mijn mening beter speelbaar.

Het spel zelf moest ik erg inkomen, het is al met al een beetje overweldigend ofs. De game zelf heeft een erg coole futuristische vibe.. (duuh). De gamemechanics vond ik zelf niet erg vernieuwend tot nu toe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Gisteren rond een uur of half 1 begonnen en om half 3 gaan slapen. Vond hem dus wel leuk. :P ondanks dat de combat clunky aanvoelt en ik hem snel op “assisted” heb gezet wil ik deze game wel op 100% zetten. De sfeer vind ik toch wel tof en de game is niet heel lang.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• MissMe NL
Niet best. Cyberpunk op xsx met performance mode. Dit had ik dus ook. Weet niet of het filmpje day one patch heeft.

YouTube: TECH Xbox Series X - Cyberpunk 2077 | Framerate (Performance Mode)

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:01

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

MissMe NL schreef op donderdag 10 december 2020 @ 00:20:
[...]

Bij valhalla komt het omdat er geen motion blur in zit. Cyberpunk heeft wel motion blur. Ja ik weet dat motion blur voor sommige twee verboden woorden zijn 😜

Persoonlijk vind ik cyberpunk 30fps best speelbaar. Maar waarschijnlijk zijn velen het niet met me eens. In ieder geval beter dan de stutters die ik nu ervaar.

In het begin trouwens geen last van stutters. Pas als je uit de auto stapt en je naar beneden springt.
Valhalla heeft op de XSX wel motion blur, sterker nog, ditmaal per object motion blur! _/-\o_

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben begonnen aan Call of the Sea, kan dat soort games wel waarderen maar de onstabiele lage frame rate en vooral de enorme motion blur leidt echt enorm af. Draaien met de camera en rondkijken is bijna onmogelijk door de blur, je moet echt elke keer compleet stoppen met draaien om wat te zien. Dus geen per object motion blur, maar gewoon een dikke vette blur over alles heen.

Zo te zien is Cyberpunk voorlopig ook onspeelbaar...

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2020 09:20 ]

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-09 19:37
Koning-Admiraal schreef op woensdag 9 december 2020 @ 23:56:
Zo, ook meteen Cyberpunk gekocht voor €38,50 :). Morgen maar eens opstarten op de Series X.
Prima prijs wel! Waar ergens dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Rck010 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 07:39:
[...]

[Afbeelding]

Is al eerder voorbij gekomen, maar als je eerst quit game doet, en daarna de console uitzet dan gaat de fan ook gewoon uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MissMe NL
Thrace Grumble schreef op donderdag 10 december 2020 @ 09:07:
[...]

Valhalla heeft op de XSX wel motion blur, sterker nog, ditmaal per object motion blur! _/-\o_
En dat is nu juist het probleem. Het heeft dus niet volledige motion blur. Daarom is 30fps met valhalla bijna niet te doen.

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

MissMe NL schreef op donderdag 10 december 2020 @ 09:28:
[...]

En dat is nu juist het probleem. Het heeft dus niet volledige motion blur. Daarom is 30fps met valhalla bijna niet te doen.
Check, ik begrijp je punt :) :)

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

• MissMe NL
Rpower18 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 08:29:
Ik heb gisteravond ook een paar uur Cyberpunk gedaan, maar ik vond de 30FPS quality mode echt onspeelbaar.. de game ziet er bij vlagen geweldig uit, maar soms valt het mij ook wel tegen.. misschien waren mijn verwachtingen wel iets te hoog.

Ik merkte heel erg duidelijk verbetering voor mijzelf tijdens de performance mode. De game was veel vloeiender en naar mijn mening beter speelbaar.

Het spel zelf moest ik erg inkomen, het is al met al een beetje overweldigend ofs. De game zelf heeft een erg coole futuristische vibe.. (duuh). De gamemechanics vond ik zelf niet erg vernieuwend tot nu toe.
Dan heb je een probleem. Want performance mode is ook onspeelbaar. Hoop dat het echt gefixed word met de day one patch.

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:40

Phydomir

Dennis

MissMe NL schreef op donderdag 10 december 2020 @ 09:31:
[...]

Dan heb je een probleem. Want performance mode is ook onspeelbaar. Hoop dat het echt gefixed word met de day one patch.
Zou die day one patch niet gewoon al moeten zijn verwerkt in de game op het moment dat hij unlocked? Of komt er echt nog een losse patch achteraan vandaag of morgen?

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:12

Willybubba

Nut up or shut up.

MissMe NL schreef op donderdag 10 december 2020 @ 09:31:
[...]

De versie die er nu is is met de Day One patch.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:45
ariekanari schreef op donderdag 10 december 2020 @ 06:50:

Erg vervelend en lijkt mij eerlijk gezegd niet in orde. Ik had gisteren in FH4 wel regelmatig dat hij geen online sessie kon vinden (maar kon wel online racen), maar dit heeft hier nog nooit tot een harde shutdown geleid. Nogmaals, heb nog nooit een harde shutdown meegemaakt gelukkig. Ik neem aan dat je alle mogelijke obvious oorzaken uitgesloten hebt? Hitte, externe schijf enz?

• MissMe NL
Willybubba schreef op donderdag 10 december 2020 @ 09:59:
[...]

De versie die er nu is is met de Day One patch.
De versie die ik gister avond speelde nog niet. Ik heb namelijk nog niets moeten uodaten en heb hem vorige week gepreload. Automatische updates heb ik uit staan.

Edit: vergeten er was wel een update 3 dagen geleden van 15 gb kan ik mij herinneren maar dat kan hem niet zijn. Ze zeggen dat de day one patch ongeveer 43 gb is.

[ Voor 19% gewijzigd door MissMe NL op 10-12-2020 10:17 ]

• quorumz
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
(overleden)
MissMe NL schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:14:
[...]

De versie die ik gister avond speelde nog niet. Ik heb namelijk nog niets moeten uodaten en heb hem vorige week gepreload. Automatische updates heb ik uit staan.

Edit: vergeten er was wel een update 3 dagen geleden van 15 gb kan ik mij herinneren maar dat kan hem niet zijn. Ze zeggen dat de day one patch ongeveer 43 gb is.
gisteren kreeg ik een update van 15Gb... vandaag niets.

• MissMe NL
Phydomir schreef op donderdag 10 december 2020 @ 09:37:
[...]

Zou die day one patch niet gewoon al moeten zijn verwerkt in de game op het moment dat hij unlocked? Of komt er echt nog een losse patch achteraan vandaag of morgen?
Gelezen dat er echt een patch komt bij de release. Ff kijken of het nog kan vinden.

Edit. Versie moet dus gewoon 1.02 zijn. Dan is hij uptodate.

[ Voor 7% gewijzigd door MissMe NL op 10-12-2020 10:27 ]

• MissMe NL
quorumz schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:18:
[...]

gisteren kreeg ik een update van 15Gb... vandaag niets.
Die update was dus al eerder uit. Dat is dus die 15 waar ik het over heb.

• Torgo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:25
Inhakend op de discussie over het kopen van games via een buitenlandse store. Ik denk dat de game studio daar niet zo'n last van heeft, die verkoopt gewoon zijn game. Wie er echt last van heeft zijn de Free Record Shop e.d, maar die hebben we gezamenlijk al failliet laten gaan omdat bol.com makkelijker en goedkoper is. Ik denk ook dat het mensen overhaalt om makkelijker games te kopen, dus misschien zal dat zorgen voor meer verkopen in aantallen. Bovendien steun je een opkomende economie wat ook niet zo'n slecht idee is en zorgt het voor wat concurrentie en wellicht een prijs drukkend effect. (Je zal minder snel de prijs opdrijven naar 80 EUR in Nederland als het bekend is dat het makkelijk is om het elders te halen voor minder. Een beetje zoals de boodschappen en de benzine in de grensstreek). Al met al op de lange termijn lijkt het me niet aantoonbaar schadelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
Ik lees echt zó veel tegenstrijdige berichten over Cyberpunk. Van absoluut fanstastisch tot compleet onspeelbaar :9 . De waarheid zal wel ergens in het midden liggen? Morgen tijd om het zelf te gaan ervaren.

Maak mij nog het meest zorgen over die HDR issues. Juist een game als dit, met al zijn neon verlichting e.d, moet dit gewoon in orde hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:38
DutchOwnage schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:25:
Ik lees echt zó veel tegenstrijdige berichten over Cyberpunk. Van absoluut fanstastisch tot compleet onspeelbaar :9 . De waarheid zal wel ergens in het midden liggen? Morgen tijd om het zelf te gaan ervaren.

Maak mij nog het meest zorgen over die HDR issues. Juist een game als dit, met al zijn neon verlichting e.d, moet dit gewoon in orde hebben.
nog geen hdr issues gezien, maar ben pas uurtje onderweg.
heb wel in het begin gelijk het max aantal nits gelijk gezet aan wat de tv aan kan.

Daarnaast draai ik in quality mode

• DutchOwnage
Torgo schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:23:
Inhakend op de discussie over het kopen van games via een buitenlandse store. Ik denk dat de game studio daar niet zo'n last van heeft, die verkoopt gewoon zijn game. Wie er echt last van heeft zijn de Free Record Shop e.d, maar die hebben we gezamenlijk al failliet laten gaan omdat bol.com makkelijker en goedkoper is. Ik denk ook dat het mensen overhaalt om makkelijker games te kopen, dus misschien zal dat zorgen voor meer verkopen in aantallen. Bovendien steun je een opkomende economie wat ook niet zo'n slecht idee is en zorgt het voor wat concurrentie en wellicht een prijs drukkend effect. (Je zal minder snel de prijs opdrijven naar 80 EUR in Nederland als het bekend is dat het makkelijk is om het elders te halen voor minder. Een beetje zoals de boodschappen en de benzine in de grensstreek). Al met al op de lange termijn lijkt het me niet aantoonbaar schadelijk.
Is het bij Playstation ook zo makkelijk om even in het buitenland te shoppen? Ik vraag dat, omdat Playstation bekend staat om zijn grote AAA big-hitters, waar enorme ontwikkelkosten mee gemoeid zijn. Als een groot deel van de userbase die games voor de helft vd prijs elders op de kop tikt, kan ik mij zo voorstellen dat game studio's daar best wel last van hebben.

• MissMe NL
DutchOwnage schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:25:

Ik zelf ga denk ik op quality mode spelen. Het filmpje die ik poste liet al zien dat cyberpunk rond de 40 tot 60 fps draait met performance mode. Onacceptabel vind ik. Voelt ook heel schokkerig aan.

• kesj
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:36
Als je die optie niet ziet bij options -> graphics (in de game), dan heb je waarschijnlijk de XSX|S crossgen versie niet gekocht of niet goed geïnstalleerd. Ik heb pas in dit topic een video gedeeld over hoe je dat kunt checken. Even een search doen op mijn nickname.

• DutchOwnage
MissMe NL schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:30:
[...]

Ik zelf ga denk ik op quality mode spelen. Het filmpje die ik poste liet al zien dat cyberpunk rond de 40 tot 60 fps draait met performance mode. Onacceptabel vind ik. Voelt ook heel schokkerig aan.
Maar is quality dan een locked 30fps?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

[...]

Ik draai hem ook op quality inderdaad, liever een strakke 30fps dan een schokkerige 60. Plus, de hogere resolutie en meer crowd density die je bij quality settings krijgt is ook top. Hopelijk komt de echte next gen patch een beetje snel tho, dit voelt toch wel als een soort halfbakken compromis. Allang blij dat ik hem speel op een Series X en niet op een base console, want oef....

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

• MissMe NL
DutchOwnage schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:32:
[...]

Maar is quality dan een locked 30fps?
Ja. Ik speel liever stabiel 30fps(redelijk speelbaar. Zelf getest) dan instabiele framerate. Check ff die video dan snap je wat ik bedoel. Ik speel het op de xsx btw.

[ Voor 4% gewijzigd door MissMe NL op 10-12-2020 10:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 10:29
DutchOwnage schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:30:
[...]

Is het bij Playstation ook zo makkelijk om even in het buitenland te shoppen? Ik vraag dat, omdat Playstation bekend staat om zijn grote AAA big-hitters, waar enorme ontwikkelkosten mee gemoeid zijn. Als een groot deel van de userbase die games voor de helft vd prijs elders op de kop tikt, kan ik mij zo voorstellen dat game studio's daar best wel last van hebben.
Nee, praktisch onmogelijk.

Je moet dan per land een nieuwe PS account aanmaken en dan games kopen. Dan ben je dus je vriendenlijst kwijt, je achievements, je score etc.

En natuurlijk loopt e.e.a. schade op. Je betaald geen BTW in het land waar je woont, de marketing cijfers kloppen niet meer waar games goed verkopen, de lokale partners van Microsoft lijden veel economische schade etc.

Voor de developer denk ik dat het relatief meevalt wat ze missen. Het is vooral de belastingdienst, publisher en de retail die geld misloopt.

• DutchOwnage
MissMe NL schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:34:
[...]

Ja. Ik speel liever stabiel 30fps(redelijk speelbaar. Zelf getest) dan instabiele framerate. Check ff die video dan snap je wat ik bedoel. Ik speel het op de xsx btw.
Dat snap ik dan wel ja. Sta daar hetzelfde in. Morgen dan ook maar eens in Quality mode beginnen d:)b

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:50

BM

Moderator Spielerij
Voor degene die de hoop al (bijna) hadden opgegeven, als het goed is komt vandaag een update voor Watch Dogs: Legion uit die de save-issues op Xbox Series consoles verhelpt.

Kan me voorstellen dat niet iedereen [Multi] Watch Dogs: Legion volgt, dus vandaar hier ook de headsup :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sohus
MissMe NL schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:34:
[...]

Ik speel liever games die af zijn :+

Ondanks dat ik hem op op mijn PC heb staan wacht ik waarschijnlijk op de GOTY eind volgend jaar, of minstens patch >1.05. Bij de Witcher III hetzelfde gedaan en dat is me prima bevallen.

Jammer natuurlijk want het lijkt me een toffe game maar zeker niet de enige en heb een leuke backlog van games die wel af zijn en goed draaien op mijn systemen.

• Vecodo
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-09 08:48
kesj schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:31:
[...]

Als je die optie niet ziet bij options -> graphics (in de game), dan heb je waarschijnlijk de XSX|S crossgen versie niet gekocht of niet goed geïnstalleerd. Ik heb pas in dit topic een video gedeeld over hoe je dat kunt checken. Even een search doen op mijn nickname.
Volgens mij klopt dit niet. Er is geen cross-gen versie can Cyberpunk. Althans ik kan dit niet vinden in de microsoft store. Ik heb cyberpunk digitaal gekocht via de microsoft store.

Op bol.com = er is 1 versie voor zowel de current-gen en next-gen.

Of heb jij het over COD?

[ Voor 12% gewijzigd door Vecodo op 10-12-2020 10:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

BM schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:36:
Voor degene die de hoop al (bijna) hadden opgegeven, als het goed is komt vandaag een update voor Watch Dogs: Legion uit die de save-issues op Xbox Series consoles verhelpt.
About f*cking time. Bizar dat zoiets zo kapot op de markt kan komen en dat het dan zo lang moet duren voordat het gefixed wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sohus
Willybubba schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:40:
[...]

About f*cking time. Bizar dat zoiets zo kapot op de markt kan komen en dat het dan zo lang moet duren voordat het gefixed wordt.
Zeker. Maar mensen zijn ook hardleers. Dit is de reden waarom het beter is om geen pre-orders te plaatsen en te wachten tot games in de winkel liggen en er fatsoenlijke reviews zijn.

Publishers weten gewoon dat ze met al deze zaken keer op keer weg blijven komen.

Vote with your wallet.

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-09 11:43
Vecodo schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:39:
[...]

Volgens mij klopt dit niet. Er is geen cross-gen versie can Cyberpunk. Althans ik kan dit niet vinden in de microsoft store. Ik heb cyberpunk digitaal gekocht via de microsoft store.

Of heb jij het over COD?
CP draain in backwards combability mode en zal later een XCX/XSS patch krijgen.
Staat zo zelfs in de release trailer, runs also great on XSX/XSS en PS5, er is geen next gen versie van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• quorumz
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
(overleden)

keer wat anders dan cyberpunk, erg vermakelijk spel

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

[...]

Goeie. Hier überhaupt geen performance mode op de Series S maar ik geloof dat hij ook locked draait, zelf overigens nog niet gespeeld. 60fps moet 60fps zijn. Liever stabiel dan onstabiel. Her en der een dipje naar 58 is het probleem niet maar als een game naar 40 knalt dan is de lol er gauw af.

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

sohus schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:46:
[...]

Zeker. Maar mensen zijn ook hardleers. Dit is de reden waarom het beter is om geen pre-orders te plaatsen en te wachten tot games in de winkel liggen en er fatsoenlijke reviews zijn.

Publishers weten gewoon dat ze met al deze zaken keer op keer weg blijven komen.

Vote with your wallet.
Nouja, niet helemaal in dit geval, aangezien Watch Dogs het prima deed op last gen, ik heb het eerste stuk gespeeld op de One X. Het saven ging pas stuk bij de next gen versie, toen waren we de pre-order fase al dik voorbij.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Ik moet zeggen dat ik smart delivery een mooie functie vind, maar wel erg vermoeiend. Telkens dat wachten op een patch van 45gb+...had liever een separate disc gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melantrix
  • Laatst online: 23-09 11:29
BM schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:36:

Kan me voorstellen dat niet iedereen [Multi] Watch Dogs: Legion volgt, dus vandaar hier ook de headsup :)
Echter geen manual save button. Onbegrijpelijk. Wie zegt dat ie nu wel goed saved op de momenten dat ik wil dat ie saved? Ik heb er namelijk, door de bugs, weinig vertrouwen in.. |:(

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

• kesj
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:36
Vecodo schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:39:
[...]

Of heb jij het over COD?
Volgens mij reageerde ik op iemand die problemen had met COD:BOCW. Of zit ik ernaast?

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Hamazaki schreef op donderdag 10 december 2020 @ 11:10:
Ik moet zeggen dat ik smart delivery een mooie functie vind, maar wel erg vermoeiend. Telkens dat wachten op een patch van 45gb+...had liever een separate disc gezien.
Hoezo telkens? Is maar 1x per game, toch?
En dat kan hij ook doen als hij op standby staat, of niet?

• Farabi
  • Niet online
Fireshade schreef op donderdag 10 december 2020 @ 11:17:
[...]

Hoezo telkens? Is maar 1x per game, toch?
En dat kan hij ook doen als hij op standby staat, of niet?
Bij alle X-patched games op disc. Beetje vermoeiend om minimaal 2 uurtjes te wachten om een spel te spelen. Ik heb geen glasvezel ofzo..

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hamazaki schreef op donderdag 10 december 2020 @ 11:21:
[...]

Bij alle X-patched games op disc. Beetje vermoeiend om minimaal 2 uurtjes te wachten om een spel te spelen. Ik heb geen glasvezel ofzo..
Maar bijna alle spellen tegenwoordig hebben een grote day one patch, dus ik vraag me echt af of een disk nu echt een groot verschil zou maken.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Farabi
  • Niet online
ArthurMorgan schreef op donderdag 10 december 2020 @ 11:28:
[...]

Maar bijna alle spellen tegenwoordig hebben een grote day one patch, dus ik vraag me echt af of een disk nu echt een groot verschil zou maken.
Maar echt geen day one patch van 45GB+ hoor. Day one is meestal tussen 8-13GB.

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:24

Vagax

Hehe

Hamazaki schreef op donderdag 10 december 2020 @ 11:30:
[...]

Maar echt geen day one patch van 45GB+ hoor. Day one is meestal tussen 8-13GB.
Het verschilt vaak, maar de developers willen je een mooie ervaring op de Series S/X geven dus ze geven via daar ook hogere textures/models in mee.

Tja wat wil je dan van smart delivery

• Vagax

Vagax

Hehe

Hamazaki schreef op donderdag 10 december 2020 @ 11:21:
[...]

Een game wordt maanden van tevoren in de fabriek gebrand, in de tussen tijd zitten de developers niet stil en werken ze aan de day one patch, het is niet te doen om alles alsnog op de disc te krijgen voor het naar de fabriek gaat.

• Farabi
  • Niet online
Vagax schreef op donderdag 10 december 2020 @ 11:31:
[...]

Het verschilt vaak, maar de developers willen je een mooie ervaring op de Series S/X geven dus ze geven via daar ook hogere textures/models in mee.

Tja wat wil je dan van smart delivery
Zoals ik in mijn 1e post zei: een aparte disc was misschien beter geweest, aangezien niet iedereen een snelle verbinding heeft.

Ik ben day one patches niet aan het afkraken hoor. Het ging om de vergelijking.

• StefXBOX
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 10-12-2020
Ik heb een vraagje, ik heb een xbox series x en een xbox one s. Maar ik en mijn broer spelen erop, op mijn broer zijn account staat de xbox live gold waardoor ik op de xbox one s ook online kan spelen, maar mijn vraag is of wij dan ook met beide accounts online kunnen spelen op de xbox series x. En zo ja hoe fix ik dat?

• incomer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:47
StefXBOX schreef op donderdag 10 december 2020 @ 11:43:
Ik heb een vraagje, ik heb een xbox series x en een xbox one s. Maar ik en mijn broer spelen erop, op mijn broer zijn account staat de xbox live gold waardoor ik op de xbox one s ook online kan spelen, maar mijn vraag is of wij dan ook met beide accounts online kunnen spelen op de xbox series x. En zo ja hoe fix ik dat?
Je kan maar op 1 xbox met beide online spelen, dit komt door het home account.

Als je alleen op de series x beide wilt kunnen spelen moet je daar je broer zijn account als home account instellen, dan verlies je wel de mogelijkheid om met jouw account online te gaan op de one s.

(let op, switchen van home xbox kan maar 3 keer volgens mij, dus ga niet dagelijks/wekelijks switchen)

• Torgo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:25
sohus schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:35:
[...]

Je moet dan per land een nieuwe PS account aanmaken en dan games kopen. Dan ben je dus je vriendenlijst kwijt, je achievements, je score etc.

En natuurlijk loopt e.e.a. schade op. Je betaald geen BTW in het land waar je woont, de marketing cijfers kloppen niet meer waar games goed verkopen, de lokale partners van Microsoft lijden veel economische schade etc.

Voor de developer denk ik dat het relatief meevalt wat ze missen. Het is vooral de belastingdienst, publisher en de retail die geld misloopt.
De retailer heeft Microsoft er al tussenuit gehaald door mensen direct bij de microsoft store te laten kopen. Welke lokale partners van Microsoft doel je op? Over geen BTW betalen, tja dat is wel zo maar als je bij microsoft of amazon in NL koopt dan betalen zij weer geen winstbelasting door slimme truuks en afspraken met de belastingdienst. Dus geen BTW vind ik dan ook weer niet zo'n steekhoudend argument. En ook hier weer, je mag ook over de grens je benzine kopen en geen accijns betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-09 11:43
Sinds de XSX ben ik Lonely mountain downhill gaan spelen (enkel de eerste mountain maar gecleared). Verslavend en verdient een multiplayer, gewoon met 2-4 mensen de berg afrossen, meer is er niet nodig :).

• mcgloud
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-09 20:45
Hamazaki schreef op donderdag 10 december 2020 @ 00:28:
heeft iemand ervaring met keys kopen voor pc/xbox spellen? kan ik dit gewoon doen via allkeyshop of g2a? werken deze ook meteen op de xbox?
Ik heb dat gisteren nog gedaan. Blijft natuurlijk een grijs gebied dat hele game key website gebeuren maar het is wel beter voor mijn eigen portomonee >:) .
Ik doe zelf wel eens Amerikaanse keys kopen omdat die goedkoper zijn en dan middels VPN op de code redeem pagina van Microsoft redeemen. Staan ze naderhand gewoon op mijn Xbox en kan ze gewoon spelen.

Ben gisteren wel opgelicht via g2a, maar goed dat is nu eenmaal het risico van een shady game key website. Middels PayPal gewoon chargeback gedaan.

• Vecodo
Engineer Stewie schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:50:
[...]

CP draain in backwards combability mode en zal later een XCX/XSS patch krijgen.
Staat zo zelfs in de release trailer, runs also great on XSX/XSS en PS5, er is geen next gen versie van.
Right... dat dacht ik ook.

Heb herinstallatie van de Xbox gedaan, speelt iets beter op Quality modus, maar nog niet zoals ik het bij andere zie. Denk dat ik hem maar eens ga opsturen voor reparatie.

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20:13
Over performance mode in Cyberpunk zie ik menig persoon hier melden dat de framerate af en toe inkakt in Performance Mode en dat daarom Quality Mode 'maar' gebruikt wordt.
Hoe worden die framedips in performance Mode ervaren door eigenaars van een tv met VRR aan ?

• Vecodo
Iemand ervaring met het aanmelden van je Xbox Series X support/reparatie? Hoelang duurt dit gemiddeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vecodo
PepieNL schreef op donderdag 10 december 2020 @ 12:13:
Over performance mode in Cyberpunk zie ik menig persoon hier melden dat de framerate af en toe inkakt in Performance Mode en dat daarom Quality Mode 'maar' gebruikt wordt.
Hoe worden die framedips in performance Mode ervaren door eigenaars van een tv met VRR aan ?
Performance mode draait redelijk stabiel hier. Quality is hier niet te doen, 20FPS en dus speel ik dat niet.
Kan zijn dat mijn xbox niet helemaal lekker is (Series X).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Tot zo ver geen issues met performance gehad, ik draag de Omega Insider build van Xbox dus misschien dat dat effect had
gise schreef op donderdag 10 december 2020 @ 09:27:
[...]

Is al eerder voorbij gekomen, maar als je eerst quit game doet, en daarna de console uitzet dan gaat de fan ook gewoon uit.
En toen het eerder voorbij kwam heb ik dat ook al ontkracht... Fan stopt hier gewoon terwijl de game nog actief is (nou ja, de Xbox suspend hem zelf wel natuurlijk).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Sinds gisteren dan ook eindelijk de XSX binnen en een uurtje Valhalla gespeeld, (performance), ziet er mooi uit maar ook weer niet breathtaking, las hier al veel over de hdr settings (Oled C8) en het is indoors idd aardig licht.

Maar ben nog niet veel bezig geweest met settings dat ga ik nog wel wat proberen te finetunen.

Fucking stil apperaat idd trouwens, erg tevreden tot zover :) maar moet zeggen mijn One X was ook heerlijk stil.

Ook heel ff BF5 opgestart, man die laadtijden nu, super (y)

Vanmiddag vrij dus duik zo gelijk Valhalla weer in 8)
Finraziel schreef op donderdag 10 december 2020 @ 12:27:
[...]

En toen het eerder voorbij kwam heb ik dat ook al ontkracht... Fan stopt hier gewoon terwijl de game nog actief is (nou ja, de Xbox suspend hem zelf wel natuurlijk).
Bij mij bleef ie gisteren even draaien en in de ochtend was hij helemaal stil. Tot nu toe gaat dat zo elke dag, prima.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
sohus schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:35:
[...]

Dit is niet waar, is hartstikke simpel daar ook... Vond het zelfs makkelijker dan bij Xbox. Andere account heb je zo gemaakt en daar hoef je niet mee te spelen. Je koopt en downloadt het spel met dat andere account en dan schakel je met een paar knoppen zo terug naar je NL account en kun je het spel daarop spelen.
Maar goed dat hoort ook in het andere topic natuurlijk... Maar ik dacht voordat een Sony fan het schuimbekkend komt ontkennen, laat ik het even corrigeren :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sipio schreef op donderdag 10 december 2020 @ 12:28:
Sinds gisteren dan ook eindelijk de XSX binnen en een uurtje Valhalla gespeeld, (performance), ziet er mooi uit maar ook weer niet breathtaking, las hier al veel over de hdr settings (Oled C8) en het is indoors idd aardig licht.

Maar ben nog niet veel bezig geweest met settings dat ga ik nog wel wat proberen te fine tunen.

Fucking stil apperaat idd trouwens, erg tevreden tot zover :) maar moet zeggen mijn One X was ook heerlijk stil.

Ook heel ff BF5 opgestart, man die laadtijden nu, super (y)

Vanmiddag vrij dus duik zo gelijk Valhalla weer in 8)
Mocht je het voor elkaar krijgen. Please share de settings. Ik heb het opgegeven, SDR it is. Mooie black levels, huisjes, grotten etc zijn gewoon echt heel donker en je hebt een fakkel nodig en ik krijg dit met HDR niet voor elkaar. Sowieso blijft HDR een washed out look geven hiero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
@devilsnight Mocht het lukken zal ik het zeker delen, maar zal ook eerlijk zeggen dat ik me er geen uren mee bezig ga houden, als ik het speelbaar vind ga ik altijd liever spelen ipv met settings bezig te zijn (stiekem vind ik dat lichte indoors mischien minder erg dan anderen met die verrekte slangen in de game, dan zie ik ze hopelijk eerder voordat ik me elke keer de pleuris schrik) 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bozznl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:08

Bozznl

GT: The Bozzz88

Ikzelf gebruik performance mode op de series x met hdmi forum vrr aan. Ben nog niet ver in de game maar tot nu toe zelf geen frame drops ervaren. Hoe de ervaring later is in de stad weet ik nog niet.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
incomer schreef op donderdag 10 december 2020 @ 11:46:
[...]

Je kan maar op 1 xbox met beide online spelen, dit komt door het home account.

Als je alleen op de series x beide wilt kunnen spelen moet je daar je broer zijn account als home account instellen, dan verlies je wel de mogelijkheid om met jouw account online te gaan op de one s.

(let op, switchen van home xbox kan maar 3 keer volgens mij, dus ga niet dagelijks/wekelijks switchen)
Het lijkt erop alsof je 1 console per generatie home kunt maken. Mijn One X en mijn Series X zijn beiden mijn home console namelijk.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Sipio
  • Niet online
nvt

[ Voor 99% gewijzigd door Sipio op 10-12-2020 12:56 ]

Bozznl schreef op donderdag 10 december 2020 @ 12:34:
[...]

Ikzelf gebruik performance mode op de series x met hdmi forum vrr aan. Ben nog niet ver in de game maar tot nu toe zelf geen frame drops ervaren. Hoe de ervaring later is in de stad weet ik nog niet.
Maar met deze mode heb je minder grafische toeters en bellen lees ik. Minder burgers etc en grafisch echt een stuk waziger. Of vind je dit meevallen?

• Bozznl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:08

Bozznl

devilsnight schreef op donderdag 10 december 2020 @ 13:02:
[...]

Maar met deze mode heb je minder grafische toeters en bellen lees ik. Minder burgers etc en grafisch echt een stuk waziger. Of vind je dit meevallen?
Ik vind het tot nu toe heel erg meevallen maar zal vast nog paar keer heen en weer wisselen (wel motion blur en film grain direct uitgezet en klein beetje de HDR instellingen getweaked).

Wat je zegt over minder burgers in performance mode.... dit lijkt me sterk (het is een 'levende stad' wat adhv time of day etc ook invloed heeft op de drukte). Of het is wel zo en ik weet er niks van :+ .

[ Voor 3% gewijzigd door Bozznl op 10-12-2020 13:33 ]

Bozznl schreef op donderdag 10 december 2020 @ 13:32:
[...]

Ik vind het tot nu toe heel erg meevallen maar zal vast nog paar keer heen en weer wisselen (wel motion blur en film grain direct uitgezet en klein beetje de HDR instellingen getweaked).

Wat je zegt over minder burgers in performance mode.... dit lijkt me sterk (het is een 'levende stad' wat adhv time of day etc ook invloed heeft op de drukte). Of het is wel zo en ik weet er niks van :+ .
Had het hier gelezen gisteren volgens mij. :)

Maar ik kijk het nog even aan. Ik zit sowieso heerlijk in ACV nu, maar ben toch wel benieuwd ernaar natuurlijk. Even zien wat de mensen hier vandaag zeggen, misschien haal ik hem dan morgen of volgende week.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• tha_crazy
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:49

tha_crazy

Mafketel

First time Xbox user meld zich :w
Wel even wennen die interface, heb hiervoor een PS4 gehad maar die had al 3 jaar niet aangestaan :+

Maar, mevrouw wilde een fatsoenlijke 4k blu-ray speler, en die zijn ook aardig aan de prijs dus maken we er maar een xbox van he :+
game pass had ik toch al voor de pc, en kan ik eindelijk die nieuwe tv eens anders gebruiken dan alleen films via netflix.

Nu alvast de Cyberpunk disk erin gedaan, kan die vast download en kan ik na 5 uur gamen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Ff iets anders dan CP nu: gisteren Destiny 2 gespeeld op de XSX hier, wat speelt dat nu heerlijk in 4K op 60fps! Die staat wel ff weer in m'n speellijst nu, lekker met een fresh char :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-08 15:09
tha_crazy schreef op donderdag 10 december 2020 @ 13:45:
First time Xbox user meld zich :w
Wel even wennen die interface, heb hiervoor een PS4 gehad maar die had al 3 jaar niet aangestaan :+

Maar, mevrouw wilde een fatsoenlijke 4k blu-ray speler, en die zijn ook aardig aan de prijs dus maken we er maar een xbox van he :+
game pass had ik toch al voor de pc, en kan ik eindelijk die nieuwe tv eens anders gebruiken dan alleen films via netflix.

Nu alvast de Cyberpunk disk erin gedaan, kan die vast download en kan ik na 5 uur gamen :+
Arme vrouw. Wil ze een 4k speler en dan gebruikt haar man het apparaat telkens voor spelletjes :'( ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tha_crazy
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:49

tha_crazy

Mafketel

Alwayshappyz schreef op donderdag 10 december 2020 @ 13:51:
[...]

Arme vrouw. Wil ze een 4k speler en dan gebruikt haar man het apparaat telkens voor spelletjes :'( ;)
haha :+
Misschien dat ze dan ook eens gaat gamen :P

• sohus
Thrace Grumble schreef op donderdag 10 december 2020 @ 13:46:
Ff iets anders dan CP nu: gisteren Destiny 2 gespeeld op de XSX hier, wat speelt dat nu heerlijk in 4K op 60fps! Die staat wel ff weer in m'n speellijst nu, lekker met een fresh char :)
Ja oogt en loopt fantastisch. Aardig hoog next-gen gehalte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Engineer Stewie schreef op donderdag 10 december 2020 @ 11:52:
Sinds de XSX ben ik Lonely mountain downhill gaan spelen (enkel de eerste mountain maar gecleared). Verslavend en verdient een multiplayer, gewoon met 2-4 mensen de berg afrossen, meer is er niet nodig :).
Tof om te horen dat meer mensen deze game tof vinden. Komt erg hoog in mijn game of the year lijstje :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op donderdag 10 december 2020 @ 14:25:
[...]

Tof om te horen dat meer mensen deze game tof vinden. Komt erg hoog in mijn game of the year lijstje :).
YouTube: Lonely Mountains: Downhill Developers React to 27 Minute Speedrun

Developers die reageren op een speedrun. (Sowieso vaak leuke filmpjes van IGn over devs die reageren op speedruns).
Homeland schreef op donderdag 10 december 2020 @ 14:28:
[...]

YouTube: Lonely Mountains: Downhill Developers React to 27 Minute Speedrun

Developers die reageren op een speedrun. (Sowieso vaak leuke filmpjes van IGn over devs die reageren op speedruns).
Had ik gezien inderdaad. 1 van de redenen dat ik IGN nog volg op youtube. Die speedrun filmpjes met devs zijn erg leuk :)

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-09 19:37
sohus schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:46:
[...]

Vote with your wallet.
maar dit had nooit door de store check mogen gaan (of hoe je het ook wilt noemen) Sony en MS doen dit vrijwel bij elke release
uchiha tijntje schreef op donderdag 10 december 2020 @ 14:25:
[...]

Zeker een toffe game!
Dit is apart. Ik startte net Call of the Sea op en ik zie deze rare lijn ineens.

Ik ging ACV spelen, en nu zie ik ook die lijn tijdens cutscenes vooral. De lijn toont ook soms andere kleuren. OLED C9 met Xbox Series X.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whaam
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:09

Whaam

Meer beter

PurpleBlue schreef op woensdag 9 december 2020 @ 11:59:
Voor iedereen die aan het wachten is op zjjn/haar Otto controllers:
Ik wacht ook nog op mijn controllers (die blijkbaar apart verstuurd zijn).
Status verschilt van "gesorteerd" tot "Nog niet ontvangen"

Vanmorgen even gebeld, en blijkbaar was ik niet de enige die gebeld had waar de controllers bleven. :P
Medewerker kon mij wel vertellen dat het in NL was, maar door PostNL nog niet was verwerkt i.v.m. drukte.

Lees hier ook dat een aantal tweakers dezelde status hebben bij PostNL, of reeds de controller hebben ontvangen. dus zal vast goedkomen, maar we moeten wat meer geduld hebben.
Zonet mijn shock blauwe mogen unboxen, toch uiteindelijk geleverd. :)

puntgave blauw-witte ikki68 aurora R2 in de aanbieding

• PurpleBlue
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Whaam schreef op donderdag 10 december 2020 @ 14:47:
[...]

Zonet mijn shock blauwe mogen unboxen, toch uiteindelijk geleverd. :)
Hier ook mijn ROBOT White zojuist ontvangen. :)

Mijn blauwe nog niet ontvangen door PostNL :F

[ Voor 3% gewijzigd door PurpleBlue op 10-12-2020 14:52 ]

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:59
devilsnight schreef op donderdag 10 december 2020 @ 14:37:
Dit is apart. Ik startte net Call of the Sea op en ik zie deze rare lijn ineens.

Ik ging ACV spelen, en nu zie ik ook die lijn tijdens cutscenes vooral. De lijn toont ook soms andere kleuren. OLED C9 met Xbox Series X.

[Video: Weird line]
Ja, dat heb ik ook wel eens. Bijna altijd helemaal bovenaan het scherm, en meestal niet over de gehele breedte van het scherm.
Vorige week had ik het bij een spel op de XSX, ik denk dat het Full Throttle Remastered was. Maar heb het vaker gezien, ook op andere console, kan mij niet herinneren op dat op de One X of PS4 Pro was.
Aangezien het niet bij alle spellen gebeurt, dacht ik altijd dat het aan het spel lag, en niet aan de console. Maar durf m'n hand er niet voor in het vuur te steken.
Pagina: 1 ... 65 ... 347 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord