Antifon schreef op woensdag 25 november 2020 @ 21:25:
[...]
Zelf ook geïnteresseerd in een elite of scuff, dus even een vraag. Bij een shooter "rapporteert" de trigger bij het indrukken toch altijd 100%? Het is toch óf schieten, óf niet schieten?
Zoals ik het begrijp kun je met een elite dus instellen dat de de trigger minder ver ingedrukt hoeft te worden om input te registreren, zodat je sneller over kunt gaan tot schieten. Maar een range instellen is dan toch overbodig lijkt me. Of mis ik iets?
De controller rapporteert nog altijd zijn gewone range... Ik weet niet precies hoe het technisch werkt maar het zal wel iets zijn als een waarde die 0 is als je de trigger niet aanraakt tot 255 als hij helemaal ingedrukt is.
Als een game de triggers gebruikt om te schieten dan zal de game naar die waarde kijken en een bepaalde threshold hebben waarbij deze de trigger zal interpreteren als ingedrukt. De meeste shooters zullen al een vrij lage waarde zien als ingedrukt zodat de game meer responsief voelt (hij reageert sneller als je de trigger indrukt).
Stel dus dat de game al reageert bij 10% of 20% ingedrukt dan is er geen probleem bij het gebruik van trigger stops die na zeg 25% indrukken je trigger blokkeren (ik weet niet of het 25% is, verzin ik even).
Maar ik heb bij sommige games gemerkt dat ze niet meer reageerden als ik de stops gebruikte. Zo'n game reageert dan misschien pas als de gerapporteerde waarde 40% van maximum is of zo en zover kun je de trigger dan niet indrukken. Als je echter zoals ik instelt dat het volledige bereik van de trigger op de eerste 30% van de beweging gemapt moet worden dan lukt dat wel weer. Als je dan de triggerstop er op hebt zitten en je kunt hem maar voor 25% indrukken, dan rekent de Xbox dat om, 25 van 30 is zo'n 83%, dus dat rapporteert de Xbox dan aan de game en dat is wel altijd genoeg.
Die 30% heb ik ook maar lukraak gekozen en werkt goed voor mij tot nu toe. De meeste games is het ook niet voor nodig maar je zal er maar net een hebben en je af zitten te vragen waarom je triggers niet werken

En je hebt nog een klein voordeel dat je weer net nog iets sneller op het punt zit waar de game de triggerstand interpreteert als ingedrukt, dus weer net een milliseconde winst misschien