Acties:
  • 0 Henk 'm!
BM schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:37:
[...]

Wil je dat de stick of de paddle je laat rennen?

Ik doe even de aanname dat left-stick-click de standaard manier is om rennen te triggeren. Als dat naar de paddle wilt mappen selecteer je de paddle waar je 'm op wilt hebben, en selecteer je daar als primary actie de left-stick-click. Wat zoveel betekend dat als je die paddle indrukt, je Xbox dat ziet alsof het een left-stick-click is.

[...]

Bulletstorm is inderdaad een bijzonder vermakelijk kleur-explosie als ik het me nog goed herinner :)
Dit had ik precies zo staan, maar het werkte niet. Dus ik heb net het profiel verwijderd, een nieuwe gemaakt en nu werkt het super. Je hebt achterop de de controler boven de paddles ook een switch die je naar 3 standen kan zetten. Wat is dat precies dan? Ik moet echt even de handleiding gaan zoeken ervan.

Ik heb voor AC Valhalla het nu zo staan

Paddle 1 = B (bukken en veilig op een richel hangen en naar beneden klauteren.)

Paddle 2 = X (dodge, rollen)

Paddle 3 = A (Kilmmen, jump van bepaalde hoogtes af)

Paddle 4 = L Stick click (rennen)

Ideaal zeg!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-09 09:31

Vagax

Hehe

Wel handig, op Reddit staat een overzicht van titels (Xbox 360 en Xbox One) die 60 fps draaien op de Series X :)

[ Voor 4% gewijzigd door Vagax op 25-11-2020 12:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wom schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:31:
[...]

Herkenbaar. Het was ook wel leuk om alles te volgen en er hier over te discussiëren. Maar nu de consoles er zijn, draait het uiteindelijk toch om de games (en om welke tv je nu moet hebben geloof ik :+)

Gears Tactics is inderdaad een hele goeie game. Ben zelf nog maar bij die drie missies van 2-6, maar door de abilities die je vrijspeelt kun je heel gericht een bepaalde stijl forceren. Dat werkt gewoon goed.

Daarnaast vertrouw ik Sid niet 100% op dit moment, dus benieuwd hoe het verhaal zich verder ontvouwd. Wel fijn dat de setting echt helemaal 'Gears' is.
Snel verder spelen. De boss aan het einde van act 2 is echt heel tof. :) Ik heb zelf de game 1 keer uitgespeeld en ben nu op insane aanbeland bij 3.1. Erg tof omdat het zo lastig is en het is echt een puzzel om elke actie goed op elkaar te laten aansluiten, want je wordt gewoon bijna geoneshot. Zelfs door hammerbursts drones op 15 meter afstand als je niet in cover zit :).

[ Voor 16% gewijzigd door uchiha tijntje op 25-11-2020 12:11 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:53

BM

Moderator Spielerij
devilsnight schreef op woensdag 25 november 2020 @ 12:00:
[...]

Dit had ik precies zo staan, maar het werkte niet. Dus ik heb net het profiel verwijderd, een nieuwe gemaakt en nu werkt het super. Je hebt achterop de de controler boven de paddles ook een switch die je naar 3 standen kan zetten. Wat is dat precies dan? Ik moet echt even de handleiding gaan zoeken ervan.
Dat beperkt de travel van de triggers, voor bijvoorbeeld shooters kun je daarmee sneller schieten. Maar, niet om lullig te doen verder, waarom heb je eigenlijk een Elite controller gekocht als je kennelijk niet weet wat precies de voordelen zijn? :) Ze zijn te duur om 'zomaar' te kopen lijkt me :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!
devilsnight schreef op woensdag 25 november 2020 @ 12:00:
[...]

Ik heb voor AC Valhalla het nu zo staan

Paddle 1 = B (bukken en veilig op een richel hangen en naar beneden klauteren.)

Paddle 2 = X (dodge, rollen)

Paddle 3 = A (Kilmmen, jump van bepaalde hoogtes af)

Paddle 4 = L Stick click (rennen)

Ideaal zeg!
Die switch achterop heeft te maken met de triggers. :) Je kunt hem zo instellen dat je de triggers maar een paar mm hoeft in te drukken, in plaats volledig. Betreffen dus triggerstops.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hitmanovoski
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-12-2023
Ik heb even een klein vraagje

Ik heb Xbox adaptive gekocht
En adaptive gaming kit voor adaptive van Logitech dus allerlei knoptjes
Door mijn gehandicapt kan ik geen normale Xbox controller gebruiken en wil graag ook gamen
Mijn vraag is kan ik met exteme 3D pro yoystick
Battlefield en call of duty spelen of dat te doen is of jullie dat weten yoystick is meer bedoeld voor flight simulator als dat niet te doen is koop ik geen Xbox dan

🤪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:03
Vagax schreef op woensdag 25 november 2020 @ 12:02:
Wel handig, op Reddit staat een overzicht van titels (Xbox 360 en Xbox One) die 60 fps draaien op de Series X :)
Jedi Fallen Order staat daar als 60fps. Klopt dat? Ben er nog niet aan begonnen (te druk met AC Valhalla :9)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

DutchOwnage schreef op woensdag 25 november 2020 @ 12:36:
[...]

Jedi Fallen Order staat daar als 60fps. Klopt dat? Ben er nog niet aan begonnen (te druk met AC Valhalla :9)
Locked 60 fps :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 15:47

Ace

Happy Happy Joy Joy

Phydomir schreef op woensdag 25 november 2020 @ 06:04:
[...]

Dat was de eerste game op de XSX die ik heb uitgespeeld en helemaal zonder problemen kunnen spelen.
Ben blij dat ik gewacht heb op Gamepass want voor zo'n jankfest had ik niet graag betaald, jammer van wat een hele goede game had kunnen zijn met wat meer polish.

Ook wel vreemd dat ze er niet heel veel aan gedaan hebben na de release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Laatst online: 16-09 13:19
hitmanovoski schreef op woensdag 25 november 2020 @ 12:32:

Door mijn gehandicapt kan ik geen normale Xbox controller gebruiken en wil graag ook gamen
Battlefield en call of duty spelen of dat te doen is of jullie dat weten yoystick is meer bedoeld voor flight simulator als dat niet te doen is koop ik geen Xbox dan
Ik weet het antwoord op je vraag helaas niet, maar wil je de joystick gebruiken voor het lopen? Of wil je het kunnen gebruiken als je bijvoorbeeld moet vliegen in de betreffende games?

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:33
Ace schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 23:19:
Het kan toch niet zo zijn dat 1 bepaalde game voor controller disconnects zorgt?

Deze middag Jedi Fallen Order zitten spelen en om de 20-25 minuten begon de controller te knipperen, verbinding viel weg en mijn Jedi wandelde vrolijk van cliffs af etc.

XSX gereboot, controller aan de console gehangen met kabel (gewoon voor pairing, niet bekabeld gespeeld), gecheckt op een update maar het probleem bleef.

Nog een keer gereboot, Valhalla gaan spelen voor een paar uur en niks aan de hand.

Nu is Jedi Fallen Order sowieso al een buggy game maar zoiets kunnen veroorzaken lijkt me toch heel erg sterk?
Ik heb het al een paar uur gespeeld, nog nergens last van gehad. Ligt het niet aan jouw controller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online

De adaptive controller is compatible met twee Logitech 3D Pro joysticks. Je zou er dus bijvoorbeeld (geen idee wat je handicap is) eentje voor het lopen (ter vervanging van de linker analoge stick) en eentje voor het richten (ter vervanging van de rechter analoge stick) kunnen gebruiken.

Hoe dit speelt kan ik je helaas niet vertellen maar ik verwacht dat als je online wilt spelen dat je een achterstand hebt ten opzichte van mensen die gewone analoge sticks gebruiken. Technisch zou het in ieder geval ondersteund moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 21:38
voog schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:45:
Iemand al Quantum Break geprobeerd op de series X? De tussenfilmpjes (geanimeerd en echt ) schokken bij mij echt heel erg. Ik kijk op een LG 55GX. Waar zou dat door kunnen komen?
Heb je de nieuwe VRR firmware update voor je TV al uitgevoerd?

https://tweakers.net/nieuws/174786/lg-brengt-oled-tv-firmware-uit-tegen-stotterend-beeld-bij-120hz-en-vrr-of-g-sync.html

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voog
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:24
Jazeker! Zal eens proberen op 60hz, wellicht dat dat helpt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:37
@hitmanovoski Mocht je het gaan doen laat het dan even weten hoe je ervaring is. Vind dit soort dingen altijd super interessant, maar ken (helaas/gelukkig) niemand met een handicap die zoiets nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BM schreef op woensdag 25 november 2020 @ 12:14:
[...]

Dat beperkt de travel van de triggers, voor bijvoorbeeld shooters kun je daarmee sneller schieten. Maar, niet om lullig te doen verder, waarom heb je eigenlijk een Elite controller gekocht als je kennelijk niet weet wat precies de voordelen zijn? :) Ze zijn te duur om 'zomaar' te kopen lijkt me :)
Aaaah, ja hele begrijpelijke vraag. :)

Ik heb de Elite V2 zelf ook niet echt gekocht. Ik zou dat echt nooit doen, niet voor zulke bedragen. Nee, het stamt allemaal terug uit 2017 toen de Xbox One X uitkwam en ik had flink vantevoren bij MM de Scorpio editie gereserveerd. Bij release hadden ze hem echter niet en ik haalde uiteraard wel.

Ze kwamen meteen met een goedmaker, en wat voor één. Ze boden mij de eerste Elite aan omdat ze dus de Scorpio editie niet hadden. Geweldig blij dus. Na een tijdje begonnen de rubberen grips los te laten en ik ging ermee terug. MM had de eerste niet meer op voorraad en toen na een paar maanden zou de Elite V2 al komen. Ze boden een cadeaukaart aan en ik moest nog 30 euro bijbetalen voor de Elite V2. Geweldige service hier hoor. Poeh.

En ik ben eigenlijk verder nooit bezig geweest met het mappen van die knoppen. Nu wel. Super.
uchiha tijntje schreef op woensdag 25 november 2020 @ 12:15:
[...]

Die switch achterop heeft te maken met de triggers. :) Je kunt hem zo instellen dat je de triggers maar een paar mm hoeft in te drukken, in plaats volledig. Betreffen dus triggerstops.
Dat is wel heel gaaf eigenlijk. Ga ik een keer testen met een shooter. Hoewel ik denk ik terug zal blijven gaan naar wat ik gewend ben, volop die triggers in drukken, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
devilsnight schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:27:
[...]
Dat is wel heel gaaf eigenlijk. Ga ik een keer testen met een shooter. Hoewel ik denk ik terug zal blijven gaan naar wat ik gewend ben, volop die triggers in drukken, haha.
Ik denk van niet :) Ik hoor je graag over een paar weekjes :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RabNL
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 29-12-2020
Mocht je geld teveel hebben. Op Bol.com wordt de xbox series x nu aangeboden voor 657 Euro.

https://www.bol.com/nl/p/...mF1Jqg.1_4.6.ProductTitle

Uiteraard heb ik er zelf geen één gekocht en heb via de klantenservice van Bol.com een klacht ingediend.
Lijkt mij toch niet dat Bol.com een soort marktplaats gaat worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:54

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Misschien hier ook nog even kijken. Zag een foto staan van een joystick. Wellicht dat je wat informatie uit dit topic kan halen.

[XBO] Xbox Adaptive Controller

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!
devilsnight schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:27:
Bij sommige games kan het dan ook nodig zijn om de range van de triggers in te stellen... Althans, bij de v1 is dat zo, weet niet of dat misschien bij de v2 verbeterd is.
Ik heb zelf voor shooters meestal in een profiel staan dat de triggers bij 30% indrukken al 100% rapporteren.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
RabNL schreef op woensdag 25 november 2020 @ 14:01:
Mocht je geld teveel hebben. Op Bol.com wordt de xbox series x nu aangeboden voor 657 Euro.

Uiteraard heb ik er zelf geen één gekocht en heb via de klantenservice van Bol.com een klacht ingediend.
Schandalig zeg :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vagax schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:19:
Echt een bizare 'bug' meegemaakt.

Ik zat Halo MCC te spelen met wat andere en ik verbaas mijzelf dat er geen muziek is naast het hoofd menu, vervolgens maar de hele 100+ GB opnieuw geinstalleerd want ik dacht misschien is de installatie wel kapot of iets, wat blijkt, een vriend zegt dat hij op PC ook zijn muziek had uitgezet in Halo en in de Xbox versie staat de optie nergens om je muziek aan te passen, dus vervolgens op PC ingelogd, de muziek die uit stond weer op 100% zetten en vrijwel direct sync'de de settings met de Xbox versie en deed de muziek het weer. 7(8)7
Dat kan ik nog overtreffen :+
Had zelf zoiets toen ik van de zomer weer een one x kocht na een tijd alleen op de pc gespeeld te hebben... Bij Forza horizon 4 had ik heel veel moeite en had het idee dat ik niet goed kon zien waar ik naar toe ging, interface zat me echt in de weg, vooral in bochten, snapte er helemaal niks van.
Dat bleek dus te komen doordat ik op de pc met een 21:9 monitor speelde en op pc heb je settings om de interface dan wat meer naar het midden te halen (want op zo'n extra brede monitor is het niet fijn als dat helemaal aan de zijkant staat). Dat was dus mooi ook overgekomen naar de Xbox, de interface elementen stonden dus op de 16:9 tv ook meer in het midden... Game weer opgestart op de pc, settings naar default terug gezet en probleem was weg 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is nu eigenlijk de beste tv om te gamen op de Xbox? Ik zou graag een 40 inch willen, die heb ik nu ook maar met de nieuwste specs die nodig zijn lijkt dat wel te klein helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guerilla
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 25-08 23:47
Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2020 @ 14:11:
Wat is nu eigenlijk de beste tv om te gamen op de Xbox? Ik zou graag een 40 inch willen, die heb ik nu ook maar met de nieuwste specs die nodig zijn lijkt dat wel te klein helaas.
Kleiner dan 50 inch vind je ze niet. En als je een 40 inch vindt, dan zijn ze duurder dan 50 inch of groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krimglas
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14-03-2023
Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2020 @ 14:11:
Ik zou graag een 40 inch willen, die heb ik nu ook
Dan hou je die toch gewoon? Snap de noodzaak niet zo van verschillende mensen om bij een nieuwe console ook een nieuwe TV te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krimglas schreef op woensdag 25 november 2020 @ 14:13:
[...]

Dan hou je die toch gewoon? Snap de noodzaak niet zo van verschillende mensen om bij een nieuwe console ook een nieuwe TV te kopen.
Die van mij voldoet niet volledig aan de specs, tenminste ik kan maar beperkt 4k details zien op de een of andere manier. Zou graag de volledige ervaring hebben. ;)
Ben er ook niet zo happig op om spul zo snel te vervangen, maar wil het ook graag goed voor elkaar hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
[...]

Die snap ik zeker wel. Het is een wereld van verschil als je de XSX aansluit op een 1080p non-HDR scherm of op een (hoge kwaliteit) 4k HDR-scherm. De beleving is heel anders.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

[...]

Ik denk dat het meer mensen zijn die gewoon een oudere 1080p of 4k TV hebben die alle functies van de Series X willen benutten, ik heb een 4k LCD TV die me 350 euro kosten en ik ga ergens volgend jaar ook een nieuwe TV halen, waarschijnlijk ook een beetje wat MrBubbles wilt, een TV die het beste past bij de Xbox. (4k, OLED, 120hz, VRR)

Dit is mijn TV trouwens. Het kan HDR10 wel aan maar ik durf te zeggen dat HDR er slechter uit ziet dan SDR op deze TV, kleuren bijvoorbeeld zijn erg uitgewassen

[ Voor 16% gewijzigd door Vagax op 25-11-2020 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 13:22
voog schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:45:
Iemand al Quantum Break geprobeerd op de series X? De tussenfilmpjes (geanimeerd en echt ) schokken bij mij echt heel erg. Ik kijk op een LG 55GX. Waar zou dat door kunnen komen?
heb je de tussenfilmpjes als download pack gedownload of komen die binnen via streaming?
In het laatste geval zou ik ze eens downloaden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:56
Even een vraagje, hoeveel GB neemt een game als F1 2020 en of WRC 9 in beslag ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lentenaro
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 05-08-2024
Zojuist de Xbox series x geregistreerd in mijn Microsoft account. De garantieperiode loopt tot 1-3-2023. Is dit een gunst van Microsoft om langer dan 2 jaar service aan te bieden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SunnieNL
lentenaro schreef op woensdag 25 november 2020 @ 14:27:
Zojuist de Xbox series x geregistreerd in mijn Microsoft account. De garantieperiode loopt tot 1-3-2023. Is dit een gunst van Microsoft om langer dan 2 jaar service aan te bieden?
Nee, de garantie staat al vast als de xbox de verpakkingsdoos in gaat.
Dat is 2 jaar + aantal maanden omdat hij normaal een paar maanden kan duren voor hij de winkel uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starbucks
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-02-2021
Albert020 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 14:26:
Even een vraagje, hoeveel GB neemt een game als F1 2020 en of WRC 9 in beslag ?
F1 2020 rond de 45gb. WRC 9 weet ik zo niet.
Dit kun je trouwens zien in de store, voordat je hem koopt/downloadt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vagax schreef op woensdag 25 november 2020 @ 14:22:
[...]

Ik denk dat het meer mensen zijn die gewoon een oudere 1080p of 4k TV hebben die alle functies van de Series X willen benutten, ik heb een 4k LCD TV die me 350 euro kosten en ik ga ergens volgend jaar ook een nieuwe TV halen, waarschijnlijk ook een beetje wat MrBubbles wilt, een TV die het beste past bij de Xbox. (4k, OLED, 120hz, VRR)

Dit is mijn TV trouwens. Het kan HDR10 wel aan maar ik durf te zeggen dat HDR er slechter uit ziet dan SDR op deze TV, kleuren bijvoorbeeld zijn erg uitgewassen
Ja precies, ik wil graag helemaal kunnen genieten van het next-gen :) Ik heb nu een LG gezien maar die is 48 inch en inderdaad duurder dan de 55 inch versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springbokkie
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08-01 19:42
Guerilla schreef op woensdag 25 november 2020 @ 14:13:
[...]

Kleiner dan 50 inch vind je ze niet. En als je een 40 inch vindt, dan zijn ze duurder dan 50 inch of groter.
LG CX 48"? Is sowieso kleiner dan 50" en heeft de hoogste PPI.

Xbox Live: Springbok NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Springbokkie
Gaan we trouwens vanavond schieten, scheuren, hacken, slashen, zagen, knallen, verkennen of view points synchronizeren??

GEEN van allen, beste Mede-Tweakers. We gaan vanavond eens lekker ROLLEN! :Y

En dat gaan we doen in Katamari Damacy Reroll :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XfI_IGsh7cHqp2J7l5iZWNvCpt4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RWFlJEqBEvssgNbwHCGNtQqG.jpg?f=fotoalbum_large

Uit sinds vrijdag en is qua gameplay weer eens wat anders :)

Voor diegenen die niet bekend zijn met de Katamari-games: je begint met een kleine bal en door alles op te rollen wordt je bal steeds groter (het sneeuwbaleffect), tot planeten en sterrenstelsels aan toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voog
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:24
SunnieNL schreef op woensdag 25 november 2020 @ 14:25:
[...]

heb je de tussenfilmpjes als download pack gedownload of komen die binnen via streaming?
In het laatste geval zou ik ze eens downloaden...
Heb de gamepass versie, geen idee.. Is dat gewoon een optie in het menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooraalkikker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-09 14:56
Iemand ervaring met Warzone en the high texture pack?

Als ik op installeren druk, dan komt er fetching game install te staan, maar je ziet niet echt of die nou iets aan het downloaden is.

Heb hem een keer ruim een uur aan laten staan, maar bleef maar staan op dat beeld. Weet niet of die dan ondertussen bezig is om te downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noahr
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-05-2021
Iemand nog tips welke websites ik momenteel het beste in de gaten kan houden?

Daarnaast ben ik vooral ook benieuwd of het nog loont om de voorraad bij de winkels individueel te checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 10:29
Starbucks schreef op woensdag 25 november 2020 @ 14:29:
[...]

WRC 9 ongeveer 29gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Laatst online: 20-09 06:35

Phydomir

Dennis

RabNL schreef op woensdag 25 november 2020 @ 14:01:

Bol is al heel lang een platform waar ook andere partijen spullen kunnen verkopen. Wat voor een prijs die vragen voor hun producten is geheel aan die partijen. Ik vraag e af wat je denkt dat er gebeurd met je klacht.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phydomir schreef op woensdag 25 november 2020 @ 15:05:
[...]

Bol is al heel lang een platform waar ook andere partijen spullen kunnen verkopen. Wat voor een prijs die vragen voor hun producten is geheel aan die partijen. Ik vraag e af wat je denkt dat er gebeurd met je klacht.
Het is toch een kwestie van vraag en aanbod lijkt me. Als er iemand is die bewust veel te veel voor een console wil betalen dan heeft de verkoper het dus goed ingeschat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
Rossi46 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 14:19:
[...]

Die snap ik zeker wel. Het is een wereld van verschil als je de XSX aansluit op een 1080p non-HDR scherm of op een (hoge kwaliteit) 4k HDR-scherm. De beleving is heel anders.
Toch draai ik sommige games op 60 fps met Ray Tracing wat op een 4k resolutie niet altijd werkt :o

Plan t.z.t. wel een nieuwe TV maar zie echt de noodzaak niet zo als sommigen doen voorkomen. Blijf van mening dat de Series X de ultieme 1080p console is, en dat we voor echt solide 4k60 toch echt nog een generatie moeten wachten. Neemt niet weg dat je met een 4k televisie uiteraard hele mooie plaatjes te zien krijgt en ook HDR kan daadwerkelijk wel wat toevoegen :)

Ga eind volgend jaar eens shoppen als de 2e generatie HDMI 2.1 toestellen in de winkels ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:56
Starbucks schreef op woensdag 25 november 2020 @ 14:29:
[...]

Ja ik vraag dit omdat ik niet echt super veel games zal gaan downloaden wel wat race en vecht games,
maar meer zal het niet zijn, en of ik dat uit de voeten kan met een S serie of dat ik een X moet aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

noahr schreef op woensdag 25 november 2020 @ 15:01:
Iemand nog tips welke websites ik momenteel het beste in de gaten kan houden?

Daarnaast ben ik vooral ook benieuwd of het nog loont om de voorraad bij de winkels individueel te checken?
[XSX | XSS] Pre-order, bestellingen en levertijden

Dat topic in de gaten houden. Als ze ergens beschikbaar zijn komt het daar meestal wel aan bod.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh, goed dat je het zegt. Ik heb dit ook nog niet gedaan. Eerlijk gezegd heb ik dat ook niet met de Xbox One X gedaan of daarvoor de dikke Xbox One.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die van mijn tot ergens in november 2022, maanden verschil. Zal wel komen omdat ik de console bij Microsoft heb gekocht.
sohus schreef op woensdag 25 november 2020 @ 15:08:
[...]

Toch draai ik sommige games op 60 fps met Ray Tracing wat op een 4k resolutie niet altijd werkt :o

Plan t.z.t. wel een nieuwe TV maar zie echt de noodzaak niet zo als sommigen doen voorkomen. Blijf van mening dat de Series X de ultieme 1080p console is, en dat we voor echt solide 4k60 toch echt nog een generatie moeten wachten. Neemt niet weg dat je met een 4k televisie uiteraard hele mooie plaatjes te zien krijgt en ook HDR kan daadwerkelijk wel wat toevoegen :)

Ga eind volgend jaar eens shoppen als de 2e generatie HDMI 2.1 toestellen in de winkels ligt.
Native resolutie is 1 onderdeel. Persoonlijk vind ik Oled, HDR het meeste toevoegen. En als ik bijvoorbeeld kijk naar jedi fallen order in 1080p 60fps, ziet er prima uit op 4k scherm. :9
Native 4k60 met ray tracing kan lastig worden inderdaad maar bijvoorbeeld 1440p icm upsampling beloofd veel goeds.
En dan is er nog VRR en 10 bit etc. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2020 15:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Albert020 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 15:11:
[...]

Ja ik vraag dit omdat ik niet echt super veel games zal gaan downloaden wel wat race en vecht games,
maar meer zal het niet zijn, en of ik dat uit de voeten kan met een S serie of dat ik een X moet aanschaffen.
Eventueel een kleine harde schijf erbij kopen om af en toe games over te zetten als je ze niet opnieuw wilt downloaden. Maar ik merk (op de X) zelf al dat ik games als ik ze uit heb er simpelweg vanaf haal en de SSD maar half gevuld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Laatst online: 22:28
Mooraalkikker schreef op woensdag 25 november 2020 @ 15:00:
Iemand ervaring met Warzone en the high texture pack?

Als ik op installeren druk, dan komt er fetching game install te staan, maar je ziet niet echt of die nou iets aan het downloaden is.

Heb hem een keer ruim een uur aan laten staan, maar bleef maar staan op dat beeld. Weet niet of die dan ondertussen bezig is om te downloaden?
Ikke, had ook nogal een vaag installatieproces. Gewoon eens herstarten en je zult zien dat je high res pack geïnstalleerd is, voortgang kon ik ook niet achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooraalkikker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-09 14:56
JDL15 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 15:26:
[...]

Ikke, had ook nogal een vaag installatieproces. Gewoon eens herstarten en je zult zien dat je high res pack geïnstalleerd is, voortgang kon ik ook niet achterhalen.
Kreeg je daar over een melding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Laatst online: 19-09 15:47

Ace

Happy Happy Joy Joy

xminator schreef op woensdag 25 november 2020 @ 12:56:
[...]

Ik heb het al een paar uur gespeeld, nog nergens last van gehad. Ligt het niet aan jouw controller?
Dat dacht ik in eerste instantie ook maar andere games hebben dat probleem niet, zal vanavond Fallen Order nog eens een tweede kans geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SunnieNL
voog schreef op woensdag 25 november 2020 @ 14:53:
[...]

Heb de gamepass versie, geen idee.. Is dat gewoon een optie in het menu?
https://www.microsoft.com...tivetab=pivot:overviewtab

Zou in de store moeten staan.. of als je op het spel gaat staan in het dashboard en je drukt op menu, dan kun je daar kiezen voor manage. Daar zou de optionele pack ook bij moeten komen te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
Springbokkie schreef op woensdag 25 november 2020 @ 14:44:
Gaan we trouwens vanavond schieten, scheuren, hacken, slashen, zagen, knallen, verkennen of view points synchronizeren??

Kun je hem streamen zodat we mee kunnen kijken? Ben wel benieuwd naar de gameplay, maar vind hem te duur om zo maar te kopen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 19:32
swoutr schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:04:
Kunnen we nog een officieel statement verwachten vanuit Microsoft omtrent de huidige achterstand op PS5 wat betreft performance?

Ik verwacht wel dat het tij gaat keren, maar vind het wel apart dat ze de Xbox marketen als de meest krachtige console ever en de tower of power blabla. Maar vervolgens met elke game underperformen ten opzichte van de concurrentie. Ik verwacht wel verbetering, en we horen hier en daar dat het aan de devkits ligt. Maar waarom geen statement vanuit Xbox?

Waar is de transparantie nu? Een van de USPs van de xbox voor mij was namelijk zeer zeker de krachtigere hardware. Als blijkt dat dat in praktijk niet zo lijkt te zijn voel ik me toch enigszins bedonderd. En zoals ik al aangaf, het zal allemaal wel meevallen. Maar snap niet dat er nergens over gecommuniceerd wordt.
Nou het lijkt er dus wel op.

“We are aware of performance issues in a handful of optimized titles on Xbox Series X|S and are actively working with our partners to identify and resolve the issues to ensure an optimal experience,” says a Microsoft spokesperson in a statement to The Verge. “As we begin a new console generation, our partners are just now scratching the surface of what next-gen consoles can do and minor bug fixes are expected as they learn how to take full advantage of our new platform. We are eager to continue working with developers to further explore the capability of Xbox Series X|S in the future.”

https://www.theverge.com/...rformance-game-comparison

Toch fijn om het probleem erkend te zien worden, en tegelijkertijd goed om te zien dat MS hard aan het werk is om developers games te laten patchen, en uiteraard gaan we over een tijd pas echt zien waartoe de nieuwe generatie in staat is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Sinds vanmiddag heb ik ook een Series X in huis! *O*

Weet iemand toevallig of je de Kinect sensor 2 (via verloop adapter) op de Series X kan gebruiken?

Onlangs nog een Kinect sensor 2 op de kop getikt, en een adapter aangeschaft zodat ik hem op de One X kon gebruiken. Afgelopen weekend zelfs nog 2 games voor gekocht, en de kids mee blij gemaakt.
Als het niet werkt moeten ze binnenkort op zolder kinecten :P
(Kan het volgende week zelf ook wel even testen hoor, maar wellicht weet iemand dit al)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Springbokkie
PurpleBlue schreef op woensdag 25 november 2020 @ 15:51:

Weet iemand toevallig of je de Kinect sensor 2 (via verloop adapter) op de Series X kan gebruiken?

Onlangs nog een Kinect sensor 2 op de kop getikt, en een adapter aangeschaft zodat ik hem op de One X kon gebruiken. Afgelopen weekend zelfs nog 2 games voor gekocht, en de kids mee blij gemaakt.
(Kan het volgende week zelf ook wel even testen hoor, maar wellicht weet iemand dit al)
Is het niet zo dat Kinect-Xbox-One-games niet speelbaar zijn op Series S|X?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Alle BC games werken, behalve de Kinect games. Dus ik denk dat het qua dat finito is man, helaas. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online

Kinect, ook met de officiele adapter, wordt niet ondersteund op de XSX|S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Thanx voor de reacties..
Dat is wel balen zeg -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 14:52
PurpleBlue schreef op woensdag 25 november 2020 @ 15:58:
Thanx voor de reacties..
Dat is wel balen zeg -O-
Kinect is wel beetje ten onder gegaan aan vage implementaties en de Xbox One introductie malaise. Techniek zelf is niks mis mee en die Kinect games van Rare zijn gewoon heel goed, binnen het genre.

Maar perceptie kan veel doen :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Wat is Gears 5 mooi zeg. Echt met verbazing aan het spelen. Laat ook meteen de kracht van goede ray tracing zien en de capaciteiten van dit geweldige console, dat ook nog eens compleet stil is :). Begin me een beetje aan mijn console van Sony te storen als het op geluidsproductie aan komt.

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2020 @ 15:17:
[...]

Die van mijn tot ergens in november 2022, maanden verschil. Zal wel komen omdat ik de console bij Microsoft heb gekocht.
Die van mij staat nog steeds op 23-9-2022...
Het zal waarschijnlijk wel niet uit gaan maken, maar toch vreemd. Misschien toch eens bij de chat navragen hoe dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavel 128
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-09 18:02

Mavel 128

Gamertag: Mavel 128

Koning-Admiraal schreef op woensdag 25 november 2020 @ 16:31:
Wat is Gears 5 mooi zeg. Echt met verbazing aan het spelen. Laat ook meteen de kracht van goede ray tracing zien en de capaciteiten van dit geweldige console, dat ook nog eens compleet stil is :). Begin me een beetje aan mijn console van Sony te storen als het op geluidsproductie aan komt.
Is het zo erg dan? Ik meende berichten te lezen dat het allemaal wel mee valt. Maar misschien is het stil in vergelijking met een ps4 pro? Zelf geen playstation dus geen idee, wel oprecht benieuwd. Het ontwerp leek toch wel een insteek te hebben dat het zo koel mogelijk moest zijn.

Samsung 49RU8000 | Xbox Series X | Xbox One X | Xbox One | Xbox 360 | Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Kinect ondersteuning + veel Kinect games op Game Pass zouden het wel weer interessant voor mij maken, maar helaas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larentix
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-07-2024
Finraziel schreef op woensdag 25 november 2020 @ 16:36:
[...]

Die van mij staat nog steeds op 23-9-2022...
Het zal waarschijnlijk wel niet uit gaan maken, maar toch vreemd. Misschien toch eens bij de chat navragen hoe dat kan.
Bij die van mij eindigt de garantie op 20-11-2022, precies 2 jaar na de datum van aankoop bij de MS store. Heb jij die van jou toevallig op 22/23-9 gekocht?

[ Voor 0% gewijzigd door Larentix op 25-11-2020 16:45 . Reden: Datum stond verkeerd... ]

XBL / PSN: Larentix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springbokkie
SunnieNL schreef op woensdag 25 november 2020 @ 15:48:
[...]

Kun je hem streamen zodat we mee kunnen kijken? Ben wel benieuwd naar de gameplay, maar vind hem te duur om zo maar te kopen.
Zou ik op zich wel een keer kunnen doen, alleen niet vanavond: waarschijnlijk wordt het laat en dus zal ik niet al tè lang dan nog spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Mavel 128 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 16:42:
[...]

Is het zo erg dan? Ik meende berichten te lezen dat het allemaal wel mee valt. Maar misschien is het stil in vergelijking met een ps4 pro? Zelf geen playstation dus geen idee, wel oprecht benieuwd. Het ontwerp leek toch wel een insteek te hebben dat het zo koel mogelijk moest zijn.
Erg zou ik het niet kunnen noemen. Wel storend, vooral als je een Xbox er naast hebt staan. Met een headset op geen issues, maar altijd maar een headset gebruiken is ook niet te doen. Maar goed tot zover over de PS5 :p. Laten we het in dit topic maar weer over de Xbox hebben.

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Valt me op dat je geen screenshots of fimpjes kan delen direct naar mensen via Xbox live. Wel een beetje jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuka
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 20:12
Zoiets had ik ook. Dat zegt niks. Na levering wordt deze aangepast.

Xbox Series X "The Tower Of Power" - Skoda Enyaq iV80 Sportline '22 "The Beast"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
swoutr schreef op woensdag 25 november 2020 @ 15:51:
[...]

Nou het lijkt er dus wel op.

“We are aware of performance issues in a handful of optimized titles on Xbox Series X|S and are actively working with our partners to identify and resolve the issues to ensure an optimal experience,” says a Microsoft spokesperson in a statement to The Verge. “As we begin a new console generation, our partners are just now scratching the surface of what next-gen consoles can do and minor bug fixes are expected as they learn how to take full advantage of our new platform. We are eager to continue working with developers to further explore the capability of Xbox Series X|S in the future.”

https://www.theverge.com/...rformance-game-comparison

Toch fijn om het probleem erkend te zien worden, en tegelijkertijd goed om te zien dat MS hard aan het werk is om developers games te laten patchen, en uiteraard gaan we over een tijd pas echt zien waartoe de nieuwe generatie in staat is.
In dat stuk hebben ze het ook over Ubi die met een gameplay patch bezig is voor AC valhalla. Volgens DF zal Ubi hoogstwaarschijnlijk de dynamic resolution een beetje verlagen om de frame drops en screen tearing weg te krijgen. Dit laat wel zien dat ook Ubi er nog niet is. Je wil juist naar een hogere resolutie gelijk aan PS5 en geen framedrops en tearing.

Hopelijk kijken we hier over een paar jaar op terug en zeggen "kijk hoe nice die RDNA 2 features zijn, dat was het toch echt wel waard." Het wachten op die tech heeft hier voor gezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Larentix schreef op woensdag 25 november 2020 @ 16:44:
[...]

Bij die van mij eindigt de garantie op 20-11-2022, precies 2 jaar na de datum van aankoop bij de MS store. Heb jij die van jou toevallig op 22/23-9 gekocht?
Nu je het zegt, 22-9 was de dag dat de preorders open gingen. Eerst stond er bij mij volgens mij ook geloof ik een datum van februari 2023 ( voordat ik hem had, Microsoft had die toen automatisch voor je geregistreerd en was al zichtbaar voor launch) en sprong later ineens naar september.
Jeetje dat zou wel klunzig zijn als ze de datum van reserveren gebruiken om je garantie termijn te overschrijven. En een beetje suf om je klanten die direct bij jou bestellen te benadelen. Doet mij denken dat ik een volgende keer toch beter elders kan kopen.

Edit: 7 januari was het: Finraziel in "[XSX / XSS] Het aanloop naar release topic"

[ Voor 6% gewijzigd door Finraziel op 25-11-2020 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel Rainbow Six nu even, maar ik zie heel weinig verschil met de Xbox One. Maakt het scherm echt zo enorm veel uit? :O

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 14:52
Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2020 @ 17:09:
Ik speel Rainbow Six nu even, maar ik zie heel weinig verschil met de Xbox One. Maakt het scherm echt zo enorm veel uit? :O
Die krijgt 1 december zijn patch pas.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wom schreef op woensdag 25 november 2020 @ 17:10:
[...]

Die krijgt 1 december zijn patch pas.
haha oke, dan is dat het. ik zag het X/S logo staan bij Gamepass. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larentix
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-07-2024
Finraziel schreef op woensdag 25 november 2020 @ 17:07:
[...]

Nu je het zegt, 22-9 was de dag dat de preorders open gingen. Eerst stond er bij mij volgens mij ook geloof ik een datum van februari 2023 ( voordat ik hem had, Microsoft had die toen automatisch voor je geregistreerd en was al zichtbaar voor launch) en sprong later ineens naar september.
Jeetje dat zou wel klunzig zijn als ze de datum van reserveren gebruiken om je garantie termijn te overschrijven. En een beetje suf om je klanten die direct bij jou bestellen te benadelen. Doet mij denken dat ik een volgende keer toch beter elders kan kopen.

Edit: 7 januari was het: Finraziel in "[XSX / XSS] Het aanloop naar release topic"
Ik denk dat aankopen gewoon automatisch 2 jaar garantie krijgen vanaf de aankoopdatum. Normaal gesproken is dat natuurlijk ook prima als je de volgende dag je product geleverd krijgt. Nu heb jij met je pre-order ruim 1,5 maand moeten wachten. Het zou inderdaad wel netjes zijn van MS om in het geval van een pre-order 2 jaar te rekenen vanaf de launchdatum. Ik zou toch gewoon even contact opnemen met de klantenservice, niet geschoten is altijd mis.

XBL / PSN: Larentix

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sohus
Larentix schreef op woensdag 25 november 2020 @ 17:20:
[...]

Ik denk dat aankopen gewoon automatisch 2 jaar garantie krijgen vanaf de aankoopdatum. Normaal gesproken is dat natuurlijk ook prima als je de volgende dag je product geleverd krijgt. Nu heb jij met je pre-order ruim 1,5 maand moeten wachten. Het zou inderdaad wel netjes zijn van MS om in het geval van een pre-order 2 jaar te rekenen vanaf de launchdatum. Ik zou toch gewoon even contact opnemen met de klantenservice, niet geschoten is altijd mis.
Microsoft klantenservice is super. Gewoon even melden.

Bij mij ging conversie van 24 maanden EA Play naar Game Pass Ultimate niet goed. Is inmiddels ook recht getrokken dus heb er nu 9 maanden Game Pass Ultimate bijgekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sohus
swoutr schreef op woensdag 25 november 2020 @ 15:51:
[...]
Deze situatie gaat pas weg als Microsoft een maxi ultra 1st party titel dropped die laat zien wat de console kan, min of meer wat Demon Souls doet voor de PS5. Ik vind alle games tot nu toe fantastisch maar heb bij geen een titel het idee dat de Series X op zijn tenen wordt getrapt in de 6e versnelling.

Daarnaast ben ik ervan overtuigd dat RDNA 2 nog niet vol inzetbaar is op de Xbox. Zodra die tooling helemaal af is (ik krijg sterk het idee dat dit op dit moment nog niet het geval is) denk ik dat we vuurwerk gaan zien.

Hoe dan ook ben ik al erg tevreden met wat ik nu zie/speel dus maak me absoluut geen zorgen.

Ik verwacht dat Forza Motorsport hier een goede titel is, en wellicht Halo: Infinite afhankelijk van het soort game dat het is (e.g. live services vs singleplayer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2020 @ 17:09:
Je kunt wel vsync uitzetten en dan is de fps tegen de 140fps en hoger. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yes, Ray Tracing *O*
Zal dat een partij mooi worden ! :9~

Metro Exodus, Ghostrunner, Control :

[ Voor 20% gewijzigd door justifire op 25-11-2020 18:20 ]

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het was al erg mooi op PC volgens mij he? Maar dat zal denk ik niet in dezelfde mode zijn als de hogere framerate.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• airwolf83
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 14:52
sohus schreef op woensdag 25 november 2020 @ 17:23:
[...]

Microsoft klantenservice is super. Gewoon even melden.

Bij mij ging conversie van 24 maanden EA Play naar Game Pass Ultimate niet goed. Is inmiddels ook recht getrokken dus heb er nu 9 maanden Game Pass Ultimate bijgekregen.
Ben ik het wel mee eens.
Ik had bright memory gekocht en dit via mijn telefoon gedaan. Maar ik kon hem nergens vinden op de xbox zelf dus toen dacht ik.. zal dan wel gewoon op kopen moeten drukken op de xbox en dan zal hij wel zeggen dat ik hem al heb. Maar toen kocht ik hem dus 2 keer. Het was maar 7,99 dus had weinig zin om microsoft hierover te contacteren. Maar 3 dagen later hadden ze dus zelf al de betaling teruggestortt uit hun eigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 22:52
devilsnight schreef op woensdag 25 november 2020 @ 16:52:
[...]

In dat stuk hebben ze het ook over Ubi die met een gameplay patch bezig is voor AC valhalla. Volgens DF zal Ubi hoogstwaarschijnlijk de dynamic resolution een beetje verlagen om de frame drops en screen tearing weg te krijgen. Dit laat wel zien dat ook Ubi er nog niet is. Je wil juist naar een hogere resolutie gelijk aan PS5 en geen framedrops en tearing.

Hopelijk kijken we hier over een paar jaar op terug en zeggen "kijk hoe nice die RDNA 2 features zijn, dat was het toch echt wel waard." Het wachten op die tech heeft hier voor gezorgd.
En dan dropt Sony ineens een PS5 PRO met meer CU's en full RDNA2 feature set en heeft de XSX als beta test gefungeerd....

in niet mijn theorie maar van een ex sony dev (Chris Grannell) zit vaak bij xbox postcast nu. die dus zegt dat sony de eerste helft van de console cyclus wil winnen door het oude vertrouwde wat al geoptimaliseerd is door te zetten in evolutie en dan zodra devs over een paar jaar eindelijk volledige RDNA2 een beetje onder de knie doordat de XSX als beta platform functioneert een PS5 pro releasen met ook dezelfde features. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Series X en PS5 zijn niet eens een maand uit en nu al speculeren wat er bij de mid-cycle upgrade gaat gebeuren :P

[ Voor 5% gewijzigd door Vagax op 25-11-2020 19:20 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:09
Palindrome schreef op woensdag 25 november 2020 @ 19:11:
[...]

En dan dropt Sony ineens een PS5 PRO met meer CU's en full RDNA2 feature set en heeft de XSX als beta test gefungeerd....

in niet mijn theorie maar van een ex sony dev (Chris Grannell) zit vaak bij xbox postcast nu. die dus zegt dat sony de eerste helft van de console cyclus wil winnen door het oude vertrouwde wat al geoptimaliseerd is door te zetten in evolutie en dan zodra devs over een paar jaar eindelijk volledige RDNA2 een beetje onder de knie doordat de XSX als beta platform functioneert een PS5 pro releasen met ook dezelfde features. Ik ben benieuwd.
En wat houdt ms tegen om halverwege ook weer met een krachtigere machine te komen?
Ik denk niet dat het onder de knie krijgen van RDNA 2 een halve console cyclus gaat duren eerlijk gezegd.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Verwijderd

En dan zitten we in de "tweede cyclus", kunnen we een week daarna over ps6 praten.
Waar gaat dit toch over, geniet gewoon.
Al dat competitie gezeur. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 22:52
Xgar schreef op woensdag 25 november 2020 @ 19:21:
[...]

En wat houdt ms tegen om halverwege ook weer met een krachtigere machine te komen?
Ik denk niet dat het onder de knie krijgen van RDNA 2 een halve console cyclus gaat duren eerlijk gezegd.
is natuurlijk allemaal speculatie en zoals ik zei niet mijn uitspraak ;) maarde gpu in xsx is toch al vrij groot ? Groter kan natuurlijk maar dan zou ik eerder pas verwachten op 5nm ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Over technologische producten praten die over enkele jaren uit moet komen is vrij hoog "kijken in mijn glazen bol" gehalte.

Edit: ik zeg niet dat het niet mag natuurlijk. Maar meer over dat mensen fanatiek worden over wat hun mening is wat er over 2-3 jaar gaat gebeuren en er vervolgens nutteloze verhitte discussies uit komen

[ Voor 46% gewijzigd door Vagax op 25-11-2020 19:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Springbokkie schreef op woensdag 25 november 2020 @ 14:44:

[Afbeelding]

Uit sinds vrijdag en is qua gameplay weer eens wat anders :)

Voor diegenen die niet bekend zijn met de Katamari-games: je begint met een kleine bal en door alles op te rollen wordt je bal steeds groter (het sneeuwbaleffect), tot planeten en sterrenstelsels aan toe
Nice! Vond het al jammer dat Beautiful Katamari niet BC was. Ga zo even store checken voor prijs :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Geen reacties uitlokken en/of vs discussie starten aub

[ Voor 97% gewijzigd door Chaoss op 27-11-2020 19:26 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hcwizz_fts
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 25-04-2022
Recon24 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 20:07:
[...]

Je hoeft je inderdaad geen zorgen te maken, het zijn beide goede consoles, maar Microsoft heeft gewoon te hard van de daken lopen schreeuwen, terwijl een beetje gezond verstand al wist dat dit ze ging tegen werken, zeker dat zogenaamde "Full RDNA2" verhaal wat helemaal niks toevoegt op een console platform, maar alleen voor Microsoft die ook aan videokaart fabrikanten hun api moet kunnen verkopen, voordat Vulkan met de eer wegloopt.

Maar ondertussen moet je je er gewoon bij neerleggen dat specs op papier niks zegt over daadwerkelijke performance. Van bepaalde kanten in de media (zoals The Vege) roepen ze "hoe dit kan". Sony heeft gewoon duidelijk de games laten spreken in plaats een hoop te roepen maar niet te deliveren. En ik zeg hiermee niet dat de XSX in geen enkele game kan beaten, maar al 2 jaar horen we devs zeggen dat deze consoles zo dicht tegen elkaar liggen, en nog wisten er velen het te twisten en ja nu voelen sommige diehards het zelf ook blijkbaar.

Ook nu ben je dus veel te veel verwachtingen voor jezelf aan het creëren, wat bij mij overkomt als "proberen jezelf gerust te stellen".

De games draaien verder toch prima? Het is Microsoft die je hier moet blamen namelijk. Qua marketing hebben ze er nog steeds niks van geleerd.
Ok, gaan we nu weer door met ons leven ja!

Ff ontopic, mensen wel tevreden over de series X/S ? 🥳😃 ik namelijk wel!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JDL15
  • Laatst online: 22:28
hcwizz_fts schreef op woensdag 25 november 2020 @ 20:32:
[...]

Ik! Ding loopt als een tierelier, ben zo in mn nopjes! Hopelijk krijgen mn matties hem snel, pas bevestigingen voor eind dec of q1 2021.

Wil weer terug naar m'n REACH squat, denk alleen dat onze reflexen erop achteruit zijn gegaan sinds toen we het origineel speelden haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Net even Gears of War Ultimate aan geslingerd. Klopt het dat die niet op 60fps loopt. Liep niet echt hele vloeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
sohus schreef op woensdag 25 november 2020 @ 15:08:
[...]

You will see for yourself ;)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Recon24 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 20:07:
[...]

Je hoeft je inderdaad geen zorgen te maken, het zijn beide goede consoles, maar Microsoft heeft gewoon te hard van de daken lopen schreeuwen, terwijl een beetje gezond verstand al wist dat dit ze ging tegen werken, zeker dat zogenaamde "Full RDNA2" verhaal wat helemaal niks toevoegt op een console platform, maar alleen voor Microsoft die ook aan videokaart fabrikanten hun api moet kunnen verkopen, voordat Vulkan met de eer wegloopt.

Maar ondertussen moet je je er gewoon bij neerleggen dat specs op papier niks zegt over daadwerkelijke performance. Van bepaalde kanten in de media (zoals The Vege) roepen ze "hoe dit kan". Sony heeft gewoon duidelijk de games laten spreken in plaats een hoop te roepen maar niet te deliveren. En ik zeg hiermee niet dat de XSX in geen enkele game kan beaten, maar al 2 jaar horen we devs zeggen dat deze consoles zo dicht tegen elkaar liggen, en nog wisten er velen het te twisten en ja nu voelen sommige diehards het zelf ook blijkbaar.

Ook nu ben je dus veel te veel verwachtingen voor jezelf aan het creëren, wat bij mij overkomt als "proberen jezelf gerust te stellen".

De games draaien verder toch prima? Het is Microsoft die je hier moet blamen namelijk. Qua marketing hebben ze er nog steeds niks van geleerd.
Je zal jezelf niet al te populair maken hier in het Xbox topic(but who cares, feiten mogen gewoon verteld worden), maar ik kan gewoon met je verhaal meekomen hoor. Je laatste alinea is het belangrijkste, de games draaien gewoon prima.

Dat gezegd hebbende, heb ik toch wel een beetje een nare smaak. Aan wat voor termijn moet gedacht worden, alvorens 3rd party devs het volle potentieel weten te benutten? 1st party devs zullen daar minder moeite mee hebben, want volle support van Microsoft, maar ja, wanneer mogen we de eerste AAA exclusive verwachten... Het komt in mijn ogen een beetje neer op een Ferrari aan de toerenbegrenzer op deze manier. Dat is toch zonde?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:11
@DutchOwnage volgens mij is het simpel. Een xsx koop je nu voor:
- gamepass
- stille console
- afhankelijk van je smaak mooier design
Een console kopen voor de toekomst is altijd beetje tricky, zeker met de onzekerheid omtrent wat MS qua games nu kan neerzetten. Ja ze hebben een boel ontwikkelaars gekocht, maar ze hebben een slecht track record in de afgelopen generatie. En hebben eerder ook ontwikkelaars om zeep geholpen.

Mijn advies: koop de xsx nu vooral voor gamepass. De rest is koffiedik kijken.

[ Voor 5% gewijzigd door giantgiantus op 25-11-2020 21:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-08 15:09
hcwizz_fts schreef op woensdag 25 november 2020 @ 20:32:
[...]

Hier ook, de X is een fantastisch apparaat. Ik zie hem los van de concurrentie en geniet er gewoon lekker van. De komende jaren komen de games vanzelf. Het is niet alsof ik me nu verveel of zo. Zoveel games te spelen nog. Maar ik ben vrij casual. Enige nadeel is voor mij de discdrive die als er een schijfje in zit best veel herrie maakt. Hij staat bij mij op het TV meubel; dus dat hoor je best wel. Games bijna allemaal digitaal, maar films ga ik er ook maar niet op kijken. Geprobeerd met een UHD schijfje; jeetje :D Maar verder is het apparaat echt super stil en powerful. Heerlijk.

[ Voor 25% gewijzigd door Alwayshappyz op 25-11-2020 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antifon
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:44
Finraziel schreef op woensdag 25 november 2020 @ 14:04:
[...]

Bij sommige games kan het dan ook nodig zijn om de range van de triggers in te stellen... Althans, bij de v1 is dat zo, weet niet of dat misschien bij de v2 verbeterd is.
Ik heb zelf voor shooters meestal in een profiel staan dat de triggers bij 30% indrukken al 100% rapporteren.
Zelf ook geïnteresseerd in een elite of scuff, dus even een vraag. Bij een shooter "rapporteert" de trigger bij het indrukken toch altijd 100%? Het is toch óf schieten, óf niet schieten?

Zoals ik het begrijp kun je met een elite dus instellen dat de de trigger minder ver ingedrukt hoeft te worden om input te registreren, zodat je sneller over kunt gaan tot schieten. Maar een range instellen is dan toch overbodig lijkt me. Of mis ik iets?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Antifon schreef op woensdag 25 november 2020 @ 21:25:
[...]

Zelf ook geïnteresseerd in een elite of scuff, dus even een vraag. Bij een shooter "rapporteert" de trigger bij het indrukken toch altijd 100%? Het is toch óf schieten, óf niet schieten?

Zoals ik het begrijp kun je met een elite dus instellen dat de de trigger minder ver ingedrukt hoeft te worden om input te registreren, zodat je sneller over kunt gaan tot schieten. Maar een range instellen is dan toch overbodig lijkt me. Of mis ik iets?
De controller rapporteert nog altijd zijn gewone range... Ik weet niet precies hoe het technisch werkt maar het zal wel iets zijn als een waarde die 0 is als je de trigger niet aanraakt tot 255 als hij helemaal ingedrukt is.

Als een game de triggers gebruikt om te schieten dan zal de game naar die waarde kijken en een bepaalde threshold hebben waarbij deze de trigger zal interpreteren als ingedrukt. De meeste shooters zullen al een vrij lage waarde zien als ingedrukt zodat de game meer responsief voelt (hij reageert sneller als je de trigger indrukt).

Stel dus dat de game al reageert bij 10% of 20% ingedrukt dan is er geen probleem bij het gebruik van trigger stops die na zeg 25% indrukken je trigger blokkeren (ik weet niet of het 25% is, verzin ik even).

Maar ik heb bij sommige games gemerkt dat ze niet meer reageerden als ik de stops gebruikte. Zo'n game reageert dan misschien pas als de gerapporteerde waarde 40% van maximum is of zo en zover kun je de trigger dan niet indrukken. Als je echter zoals ik instelt dat het volledige bereik van de trigger op de eerste 30% van de beweging gemapt moet worden dan lukt dat wel weer. Als je dan de triggerstop er op hebt zitten en je kunt hem maar voor 25% indrukken, dan rekent de Xbox dat om, 25 van 30 is zo'n 83%, dus dat rapporteert de Xbox dan aan de game en dat is wel altijd genoeg.

Die 30% heb ik ook maar lukraak gekozen en werkt goed voor mij tot nu toe. De meeste games is het ook niet voor nodig maar je zal er maar net een hebben en je af zitten te vragen waarom je triggers niet werken :)
En je hebt nog een klein voordeel dat je weer net nog iets sneller op het punt zit waar de game de triggerstand interpreteert als ingedrukt, dus weer net een milliseconde winst misschien :+

Pagina: 1 ... 46 ... 347 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord