Computers are useless. They can only give you answers.
Klopt helemaal, maar bij mijn tv lijken de kleuren juist fletser te worden als HDR wordt ingeschakeld. Aangezien dit ook lijkt te gebeuren op m'n PS4 Pro denk ik dat het aan de tv ligt en niet aan de XSX. Heb meerdere soortgelijke problemen gevonden op internet en het lijkt niet aan kalibratie of instellingen te liggen. Toch maar eens de BF deals gaan bekijken...LuisjeNL schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 18:34:
@Larentix
Je ziet toch je tv in hdr modus veranderen?
Dan weet je meteen dat er hdr getoond wordt
XBL / PSN: Larentix
Gespeeld met stuurtje of controller?sohus schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 19:36:
WRC 9 is een aanrader als je van race/rally games houdt, heeft al een goede Series S|X patch gehad. Nu in de aanbieding voor 35 euro voor de complete edition.
Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements
Series X/S verschil tov One X is 60fps tegen 30fps,en wellicht een hogere resolutie denk ik?sohus schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 19:36:
WRC 9 is een aanrader als je van race/rally games houdt, heeft al een goede Series S|X patch gehad. Nu in de aanbieding voor 35 euro voor de complete edition.
Echt raar inderdaad. Heb je er al een oplossing voor gevonden?justifire schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 17:02:
[...]
Dit heb ik dus ook.
Kan wel op de One X installeren die op zolder in een doos zitmaar niet op de Series X.
Moet dan eerst weer door mijn gamelibrary bladeren, nieuw aangeschafte game zoeken en daar vanuit installeren....
Set your goals high, and don't stop till you get there.
Het is de LG 86NANO916NA geworden

De eerste game die ik daarmee ga testen is denk ik Gears 5
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Dat wist ik niet, had ergens gelezen dat het een korte kabel zou zijn. Maar dan heb ik mij mogelijk vergist met de ps 5 kabel, welke 1,5 meter is. De kabel van de Xbox is inderdaad 2 meter en Hdmi 2.1Mavel 128 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 16:56:
De bijgeleverde kabel is toch 2 meter en HDMI 2.1? Of mis ik iets?
Ik ga mij echt proberen in te houden om hem niet te kopen maar te wachten tot de next gen patch.devilsnight schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 18:36:
Nieuwe gameplay van Cyberpunk. Het is op PS platforms hier, maar dat moet niet uitmaken. Ik wilde eigenlijk wachten met het kopen van de game omdat die next gen patch ergens volgend jaar zal komen. Maar ik weet al dat ik niet kan wachten.
YouTube: Cyberpunk 2077 – PlayStation Gameplay
Ga eerst wel inmortals fenix rising proberen.
En assassins creed valhalla nog verder spelen
Speel met een 7.4.2 setup en geen afwijking gehoord. Surrounds klinken niet harder tov LCR.Gyrolion schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 19:30:
[...]
In doom eternal hetzelfde verhaal. Doe ik via de receicer de testtoon is overal het geluid hetzelfde.
Dus lijkt toch aan de xbox te liggen
Diverse audio settings getest maar de front speakers blijven zacht klinken in vergelijking met de rears... zijn er andere mensen die een surround setup hebben?
Hier hetzelfde... al heb ik behoorlijk wat liggen om mijn aandacht van Cyberpunk af te houden.. vorige generatie stond mij niet aan en ik ben toen overgestapt op PC Gaming..airwolf83 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 20:13:
[...]
Ik ga mij echt proberen in te houden om hem niet te kopen maar te wachten tot de next gen patch.
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Ok thanks, dan zit er iets in mijn setup niet snor.Flash3d schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 20:19:
[...]
Speel met een 7.4.2 setup en geen afwijking gehoord. Surrounds klinken niet harder tov LCR.
Scheelt weer de nodige euro’sMuVo schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 20:03:
[...]
Dat wist ik niet, had ergens gelezen dat het een korte kabel zou zijn. Maar dan heb ik mij mogelijk vergist met de ps 5 kabel, welke 1,5 meter is. De kabel van de Xbox is inderdaad 2 meter en Hdmi 2.1.
Samsung 49RU8000 | Xbox Series X | Xbox One X | Xbox One | Xbox 360 | Xbox
[ Voor 11% gewijzigd door Koning-Admiraal op 24-11-2020 21:33 ]
Set your goals high, and don't stop till you get there.
Je kunt in je receiver elke individuele speaker adjusten als het goed is. Je kunt e.g. Center channel adjustments doen maar ook rear etc als je die te overheersend vindt.Gyrolion schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 20:33:
[...]
Ok thanks, dan zit er iets in mijn setup niet snor.
Hoop alleen niet dat ik te veel spoilers ga tegenkomen tot de next gen patchThalaron schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 20:20:
[...]
Hier hetzelfde... al heb ik behoorlijk wat liggen om mijn aandacht van Cyberpunk af te houden.. vorige generatie stond mij niet aan en ik ben toen overgestapt op PC Gaming..
Ja dat begrijp ik, maar als ik dan weer eens een film opzet via netflix staan mn fronts weer extreem hard en de surrounds niet hoorbaar.JDL15 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 21:02:
[...]
Je kunt in je receiver elke individuele speaker adjusten als het goed is. Je kunt e.g. Center channel adjustments doen maar ook rear etc als je die te overheersend vindt.
Daarmee doe ik dus het probleem roteren.
Ai.. Hm, heeft geen zin om dat voor elke gelegenheid aan te passen. Heb je al eens andere sound outputs in je Xbox gepakt? Van pcm naar 5.1 uncompressed?Gyrolion schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 21:06:
[...]
Ja dat begrijp ik, maar als ik dan weer eens een film opzet via netflix staan mn fronts weer extreem hard en de surrounds niet hoorbaar.
Daarmee doe ik dus het probleem roteren.
Ik heb die verschillende formats geprobeerd, ook de Atmos app geïnstalleerd.JDL15 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 21:12:
[...]
Ai.. Hm, heeft geen zin om dat voor elke gelegenheid aan te passen. Heb je al eens andere sound outputs in je Xbox gepakt? Van pcm naar 5.1 uncompressed?
Blijf hoog volume houden door de surrounds.
Morgen ga ik mn systeem met audyssey weer is afstellen, hopelijk word het dan beter.
Anders moet ik inderdaad voor iedere gelegenheid alles aanpassen..
Je bedoelt de bovenste op het plaatje toch? Die staat als home Xbox. Je home Xbox installeert automatisch alles wat je koopt. Die komen vanzelf in de queue (daarom staat er auto installing achter)justifire schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 17:02:
[...]
Dit heb ik dus ook.
Kan wel op de One X installeren die op zolder in een doos zitmaar niet op de Series X.
Moet dan eerst weer door mijn gamelibrary bladeren, nieuw aangeschafte game zoeken en daar vanuit installeren....
Ik wilde eerst ook wachten, maar gisteren toch besteld.. de hype is real!!!airwolf83 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 20:13:
[...]
Ik ga mij echt proberen in te houden om hem niet te kopen maar te wachten tot de next gen patch.
Ik doe de tweede playthrough wel met de nextgen patch.
Even in audio een topic hierover openen, foto's en apparatuur en dan kunnen we er vast uitkomen wat het probleem isGyrolion schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 21:25:
[...]
Ik heb die verschillende formats geprobeerd, ook de Atmos app geïnstalleerd.
Blijf hoog volume houden door de surrounds.
Morgen ga ik mn systeem met audyssey weer is afstellen, hopelijk word het dan beter.
Anders moet ik inderdaad voor iedere gelegenheid alles aanpassen..
Bij mijn 7.2.4 geen last van.
Lichtpuntje...
Dat heb ik dus ook. Maar dan vooral met AC Valhalla. Ik vind de zon effecten heel mooi die op sneeuw, gras, oceaan schijnt, maar verder qua kleur en black levels is het gewoon niet heel mooi. Maar dat heb ik dan weer niet bij Gears 5 of een Forza Horizon 4.Larentix schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 19:32:
[...]
Klopt helemaal, maar bij mijn tv lijken de kleuren juist fletser te worden als HDR wordt ingeschakeld. Aangezien dit ook lijkt te gebeuren op m'n PS4 Pro denk ik dat het aan de tv ligt en niet aan de XSX. Heb meerdere soortgelijke problemen gevonden op internet en het lijkt niet aan kalibratie of instellingen te liggen. Toch maar eens de BF deals gaan bekijken...
Als HDR nou de kleuren en black levels had gehad van SDR in AC Valhalla dan was het echt helemaal super geweest!
Kan aan meerdere dingen liggen. Ik weet uiteraard niet wat voor tv je hebt, maar dat kan goed de oorzaak zijn.Larentix schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 19:32:
[...]
Klopt helemaal, maar bij mijn tv lijken de kleuren juist fletser te worden als HDR wordt ingeschakeld. Aangezien dit ook lijkt te gebeuren op m'n PS4 Pro denk ik dat het aan de tv ligt en niet aan de XSX. Heb meerdere soortgelijke problemen gevonden op internet en het lijkt niet aan kalibratie of instellingen te liggen. Toch maar eens de BF deals gaan bekijken...
Een gemiddelde of low-end 4k-lcd-tv, helemaal met ips-paneel en zonder individueel dimbare zones, is vaak nauwelijks een verbetering bij hdr, en soms zelfs een verslechtering. Zeker bij next-genconsoles zou ik iedereen aanraden serieus te overwegen een high-end lcd-tv met full array local dimming of oled-tv aan te schaffen. Dan wordt hdr pas echt een feest, zeker bij games die het goed implementeren.
Is zeker een mooie game!sohus schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 19:36:
Ik heb gisteren de deluxe versie in Turkije voor €12,50 kunnen kopen
Deze middag Jedi Fallen Order zitten spelen en om de 20-25 minuten begon de controller te knipperen, verbinding viel weg en mijn Jedi wandelde vrolijk van cliffs af etc.
XSX gereboot, controller aan de console gehangen met kabel (gewoon voor pairing, niet bekabeld gespeeld), gecheckt op een update maar het probleem bleef.
Nog een keer gereboot, Valhalla gaan spelen voor een paar uur en niks aan de hand.
Nu is Jedi Fallen Order sowieso al een buggy game maar zoiets kunnen veroorzaken lijkt me toch heel erg sterk?
Wtf.SunnieNL schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 23:15:
Ik kan even niet meer vinden van wie de post af kwam dat auto HDR niet getoond werd. Net getest met Geometry Wars en daar komt die netjes in beeld.
[Afbeelding]
Controleer als je het niet krijgt even of je AutoHdr hebt ingeschakeld onder Settings - General - tv and display options - video modes
Het icoontje heet dus wel echt auto HDR? Dat is echt apart. Ik krijg gewoon puur HDR van LG zelf. Welk merk heb jij dan?
Dat Auto HDR icoon is een UI element van de Xbox interface zelf! Niet van de TV.devilsnight schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 23:23:
[...]
Wtf.
Het icoontje heet dus wel echt auto HDR? Dat is echt apart. Ik krijg gewoon puur HDR van LG zelf. Welk merk heb jij dan?
En vind het opmerkelijk dat er zoveel mensen problemen hebben met COD en crashende Series X’en. Ik speel het sinds release dagelijks voor uren aan een stuk en nog geen enkele crash gehad. Ook niet tijdens de campaign (volledig uitgespeeld in eerste weekend)
Speel in 4K 120Hz VRR
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ook een lg. Na starten van oude game met auto HDR krijg Ik eerst HDR en ALLM melding van LG. De Auto HDR krijg je te zien als je daarna een keer op het Xbox icoon op de controller drukt om het zijpaneel te openen.devilsnight schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 23:23:
[...]
Wtf.
Kijk, dat wist ik niet!Rivanov schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 23:26:
[...]
Dat Auto HDR icoon is een UI element van de Xbox interface zelf! Niet van de TV.
En vind het opmerkelijk dat er zoveel mensen problemen hebben met COD en crashende Series X’en. Ik speel het sinds release dagelijks voor uren aan een stuk en nog geen enkele crash gehad. Ook niet tijdens de campaign (volledig uitgespeeld in eerste weekend)
Speel in 4K 120Hz VRR
Een maat van mij heeft Cold War ook en hij heeft de issues ook niet. Maar op XboxEra lees ik ook genoeg comments van crashes. Bizar allemaal.
Aaaah, dat verklaart een boel dan. Ik had namelijk echt verschillende BC games al getest en games die sowieso geen HDR hadden en nu wel. Maar dat icoontje zag ik nooit van Xbox zelf.SunnieNL schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 23:29:
[...]
Ook een lg. Na starten van oude game met auto HDR krijg Ik eerst HDR en ALLM melding van LG. De Auto HDR krijg je te zien als je daarna een keer op het Xbox icoon op de controller drukt om het zijpaneel te openen.
Voor mensen die nog een extra controller zoeken: link
Aanmelden voor nieuwsbrief is nog €5 extra korting, en er komen nog verzendkosten bij, dus totaal voor ongeveer €39 een Series controller
Ik heb ook nergens last van. Vandaag gespeeld op 60hz met raytracing en geen probleem en ook op 120 Hz geen rare dingen gezien. Niet met Cold war, FIFA of ACVRivanov schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 23:26:
[...]
Dat Auto HDR icoon is een UI element van de Xbox interface zelf! Niet van de TV.
Speel in 4K 120Hz VRR
Is er al iets bekend over de next gen patch?airwolf83 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 21:05:
[...]
Hoop alleen niet dat ik te veel spoilers ga tegenkomen tot de next gen patch
Eerst zou het ergens in december uitkomen, maar nu de game zelf uitgesteld is tot december lijkt me dat de next gen patch pas volgend jaar uitkomt.
Dat weet ik wel zeker jaGuerilla schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 23:48:
[...]
Is er al iets bekend over de next gen patch?
Eerst zou het ergens in december uitkomen, maar nu de game zelf uitgesteld is tot december lijkt me dat de next gen patch pas volgend jaar uitkomt.
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Wel kut dat sommige mensen hem al hebben danairwolf83 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 21:05:
[...]
Hoop alleen niet dat ik te veel spoilers ga tegenkomen tot de next gen patch
Nieuwe game zou tof zijn, maar denk eerder update voor de next gen consoles. 60fps zou fantastisch zijn.
Hier ook totaal geen problemen gehad, staat dagelijks 2-3 uur aan.Rivanov schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 23:26:
[...]
Speel in 4K 120Hz VRR
Ik probeer voor AC Valhalla de ren knop (link analog stick click) te mappen naar één van de paddles. Dat lijkt me echt ideaal. Het lukt me echter niet. Ik ga in het configure scherm naar de desbetreffende paddle en ik kies bij tweede optie (shift geloof ik heet het, Xbox is nu uit) left analog stick.
Ik ga AC Valhalla in, ik druk de analog stick omhoog in te gaan rennen en de paddle om harder te rennen, maar er gebeurd niks. Wat doe ik fout? En ook, waarom heet de paddle in die settings A button, het is een paddle......
Druk je wel met het knopje naar het juiste profiel in die je hebt aangepast?devilsnight schreef op woensdag 25 november 2020 @ 00:45:
Vraagje over de mensen met een Elite V2 controller, of wellicht ook V1.
Ik probeer voor AC Valhalla de ren knop (link analog stick click) te mappen naar één van de paddles. Dat lijkt me echt ideaal. Het lukt me echter niet. Ik ga in het configure scherm naar de desbetreffende paddle en ik kies bij tweede optie (shift geloof ik heet het, Xbox is nu uit) left analog stick.
Ik ga AC Valhalla in, ik druk de analog stick omhoog in te gaan rennen en de paddle om harder te rennen, maar er gebeurd niks. Wat doe ik fout? En ook, waarom heet de paddle in die settings A button, het is een paddle......
Je kan wisselen tussen 2 a 3 profielen geloof ik
[ Voor 3% gewijzigd door wimpie007 op 25-11-2020 01:48 ]
Samsung KS7000 (modeljaar 2016). Zal dus zeker niet de meest hoogstaande HDR hebben naar de huidige standaard. Zoals al gezegd ga ik de BF deals maar eens bekijken, VRR is ook de moeite waardKoekiemonsterr schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 23:04:
[...]
Kan aan meerdere dingen liggen. Ik weet uiteraard niet wat voor tv je hebt, maar dat kan goed de oorzaak zijn.
Een gemiddelde of low-end 4k-lcd-tv, helemaal met ips-paneel en zonder individueel dimbare zones, is vaak nauwelijks een verbetering bij hdr, en soms zelfs een verslechtering. Zeker bij next-genconsoles zou ik iedereen aanraden serieus te overwegen een high-end lcd-tv met full array local dimming of oled-tv aan te schaffen. Dan wordt hdr pas echt een feest, zeker bij games die het goed implementeren.
Dat was ik. Jij krijgt het icoontje dus wel... bijzonder dat het bij meerdere anderen niet gebeurt terwijl de tv wel degelijk in HDR modus loopt. De settings staan echt goed bij mij. Ik laat het voor nu maar even los... denk dat alleen MS hier uitsluitsel over kan geven.SunnieNL schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 23:15:
Ik kan even niet meer vinden van wie de post af kwam dat auto HDR niet getoond werd. Net getest met Geometry Wars en daar komt die netjes in beeld.
[Afbeelding]
Controleer als je het niet krijgt even of je AutoHdr hebt ingeschakeld onder Settings - General - tv and display options - video modes
Dat was de eerste game op de XSX die ik heb uitgespeeld en helemaal zonder problemen kunnen spelen.Ace schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 23:19:
Nu is Jedi Fallen Order sowieso al een buggy game maar zoiets kunnen veroorzaken lijkt me toch heel erg sterk?
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Ik speel 'm met controller. Rijdt perfect!
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Dat doen ze dus nietSunnieNL schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 21:37:
[...]
Je bedoelt de bovenste op het plaatje toch? Die staat als home Xbox. Je home Xbox installeert automatisch alles wat je koopt. Die komen vanzelf in de queue (daarom staat er auto installing achter)
Vandaar [my games and apps]-[show all]-[game library]-[zoeken]-[installeren]
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Ray Tracing in deze game zou ook gruwelijk zijndevilsnight schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 23:55:
[Embed]
Nieuwe game zou tof zijn, maar denk eerder update voor de next gen consoles. 60fps zou fantastisch zijn.
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Vraagje speel je dan Warzone of COD cold war? Ik heb een LG C9 en het enige waar ik last van heb is af en toe een flikkerend beeld in Warzone. Gelukkig niet tijdens het spelen zelf maar af en toe in een menu bijvoorbeeld.Rivanov schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 23:26:
[...]
Speel in 4K 120Hz VRR
Gebruikte ze al op de ps4, nu op de xbox controller ook meteen besteld.hcwizz_fts schreef op woensdag 25 november 2020 @ 08:16:
Zijn er hier mensen die control freeks gebruiken op hun controller voor FPS?
Als je ze niet hebt, dan weet je pas hoe erg je ze mist....

cool, ben overtuigdatomix9 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 08:22:
[...]
Gebruikte ze al op de ps4, nu op de xbox controller ook meteen besteld.
Ja voor cod vb speel ik met de high rise.atomix9 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 08:22:
[...]
Gebruikte ze al op de ps4, nu op de xbox controller ook meteen besteld.
Ik ben aan het afwachten voor een elite controller. Twijfel om nu te gaan voor de v2 of te wachten op de v3, helaas nog niets aangekondigd
Ja de high rise ja, die heb ik ook besteld. Ultra, heten die op de kontrolfreek site. Zwart natuurlijk. zou niet willen dat de xbox controller ineens uit de zwarte kleurstelling valtWybob schreef op woensdag 25 november 2020 @ 08:23:
[...]
Ja voor cod vb speel ik met de high rise.
Ik ben aan het afwachten voor een elite controller. Twijfel om nu te gaan voor de v2 of te wachten op de v3, helaas nog niets aangekondigd
top, via bol besteld ! dank mensen!atomix9 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 08:34:
[...]
Ja de high rise ja, die heb ik ook besteld. Ultra, heten die op de kontrolfreek site. Zwart natuurlijk. zou niet willen dat de xbox controller ineens uit de zwarte kleurstelling valt
Ik heb ook een C9, maar nog nergens last van gehad.Ananas_NL schreef op woensdag 25 november 2020 @ 07:56:
[...]
Vraagje speel je dan Warzone of COD cold war? Ik heb een LG C9 en het enige waar ik last van heb is af en toe een flikkerend beeld in Warzone. Gelukkig niet tijdens het spelen zelf maar af en toe in een menu bijvoorbeeld.
Xbox Live: Miesjh NL
Hoe heb jij de tv ingesteld? Ook de HDMI ingesteld als PC ingang?Miesjh schreef op woensdag 25 november 2020 @ 08:53:
[...]
Ik heb ook een C9, maar nog nergens last van gehad.
Nee, dat heb ik niet gedaan. Vond de PC logo niet zo mooi.Ananas_NL schreef op woensdag 25 november 2020 @ 09:02:
[...]
Hoe heb jij de tv ingesteld? Ook de HDMI ingesteld als PC ingang?

En de VRR werkt ook gewoon goed?Miesjh schreef op woensdag 25 november 2020 @ 09:03:
[...]
Nee, dat heb ik niet gedaan. Vond de PC logo niet zo mooi.
Ja, werkt prima. Heb je de laatste firmware? Nadat je deze geïnstalleerd hebt, moet je even 5 min de stroom van je TV halen.
Oke ga dit even proberen! Heb je verder nog bepaalde instellingen?Miesjh schreef op woensdag 25 november 2020 @ 09:08:
[...]
Ja, werkt prima. Heb je de laatste firmware? Nadat je deze geïnstalleerd hebt, moet je even 5 min de stroom van je TV halen.
Hoezo moet dat? Ik heb wel een update gehad maar heb de stroom er niet af gehad..Miesjh schreef op woensdag 25 november 2020 @ 09:08:
[...]
"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Nee werkt 100%.Hamazaki schreef op woensdag 25 november 2020 @ 00:49:
Iemand ook nog af en toe problemen met het wegvallen van bekabelde internetverbinding?
Nope..Ananas_NL schreef op woensdag 25 november 2020 @ 09:13:
[...]
Oke ga dit even proberen! Heb je verder nog bepaalde instellingen?
Ik had problemen met de 120hz modus na het installeren van de laatste firmware. Op reddit las ik dat het stroom eraf halen het probleem kan oplossen. Dit gebeurde dan ook bij mij en @MRE-Inc.Melantrix schreef op woensdag 25 november 2020 @ 09:24:
[...]
Hoezo moet dat? Ik heb wel een update gehad maar heb de stroom er niet af gehad..
Dat kan aan de combinatie van router en internetprovider liggen. Sinds ik de DNS-servers van Cloudflare gebruik (1.1.1.1 en 1.0.0.1) heb ik nergens last meer van.
Als je geen router hebt waarin je de DNS-instellingen kan aanpassen, je kan het ook bij de netwerkinstellingen van de Xbox aanpassen.
- Edit; had de verkeerde reactie gequote

[ Voor 5% gewijzigd door DaMarcus op 25-11-2020 10:19 ]
Speel Cold War.Ananas_NL schreef op woensdag 25 november 2020 @ 07:56:
[...]
Vraagje speel je dan Warzone of COD cold war? Ik heb een LG C9 en het enige waar ik last van heb is af en toe een flikkerend beeld in Warzone. Gelukkig niet tijdens het spelen zelf maar af en toe in een menu bijvoorbeeld.
Ik zat Halo MCC te spelen met wat andere en ik verbaas mijzelf dat er geen muziek is naast het hoofd menu, vervolgens maar de hele 100+ GB opnieuw geinstalleerd want ik dacht misschien is de installatie wel kapot of iets, wat blijkt, een vriend zegt dat hij op PC ook zijn muziek had uitgezet in Halo en in de Xbox versie staat de optie nergens om je muziek aan te passen, dus vervolgens op PC ingelogd, de muziek die uit stond weer op 100% zetten en vrijwel direct sync'de de settings met de Xbox versie en deed de muziek het weer.

Yep!wimpie007 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 01:48:
[...]
Druk je wel met het knopje naar het juiste profiel in die je hebt aangepast?
Je kan wisselen tussen 2 a 3 profielen geloof ik
Profiel 1 en dus het knopje 1x drukken zodat één lichtje brand op de voorkant van de controller.
Ik begrijp het niet.
Ik kan het niet helemaal volgen, maar volgens mij moet je 'left analog stick-click' niet als shift, maar als primary optie van je paddle zetten. De optie die je bij shift insteld werkt alleen als de knop die je als 'shift-knop' hebt ingesteld ook ingedrukt is.devilsnight schreef op woensdag 25 november 2020 @ 00:45:
Vraagje over de mensen met een Elite V2 controller, of wellicht ook V1.
Als de settings die paddle als A aangeeft is dat waarschijnlijk de knop waar dat ie naar toe gemapped is. Er zit in die app ergens een test-optie waarmee je kunt testen welke button-press de Xbox ziet als je elke knop indrukt,.
[ Voor 10% gewijzigd door BM op 25-11-2020 10:24 ]
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Oh wacht even. Dus als ik wil dat de linker stick click mij laat rennen, dan moet ik bij configure dus naar de linker stick gaan, de click optie kiezen dan primary kiezen en dan de paddle indrukken? Ik heb de hele config ook al volledig terug naar default gezet. Ik ga het zo weer eens testen. Hij lijkt die onderste paddle ook helemaal niet te registreren.BM schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:23:
[...]
Ik kan het niet helemaal volgen, maar volgens mij moet je 'left analog stick-click' niet als shift, maar als primary optie van je paddle zetten. De optie die je bij shift insteld werkt alleen als de knop die je als 'shift-knop' hebt ingesteld ook ingedrukt is.
Als de settings die paddle als A aangeeft is dat waarschijnlijk de knop waar dat ie naar toe gemapped is. Er zit in die app ergens een test-optie waarmee je kunt testen welke button-press de Xbox ziet als je elke knop indrukt,.
- Katana Zero. Zit in Game Pass. Don't sleep on it.
- Bulletstorm is voor iets meer dan 5 euro uit de Black Friday sale te halen. Doen.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Wil je dat de stick of de paddle je laat rennen?devilsnight schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:28:
[...]
Oh wacht even. Dus als ik wil dat de linker stick click mij laat rennen, dan moet ik bij configure dus naar de linker stick gaan, de click optie kiezen dan primary kiezen en dan de paddle indrukken? Ik heb de hele config ook al volledig terug naar default gezet. Ik ga het zo weer eens testen. Hij lijkt die onderste paddle ook helemaal niet te registreren.
Ik doe even de aanname dat left-stick-click de standaard manier is om rennen te triggeren. Als dat naar de paddle wilt mappen selecteer je de paddle waar je 'm op wilt hebben, en selecteer je daar als primary actie de left-stick-click. Wat zoveel betekend dat als je die paddle indrukt, je Xbox dat ziet alsof het een left-stick-click is.
Bulletstorm is inderdaad een bijzonder vermakelijk kleur-explosie als ik het me nog goed herinnerWom schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:31:
Mag ik twee tips geven?
- Bulletstorm is voor iets meer dan 5 euro uit de Black Friday sale te halen. Doen.
[ Voor 17% gewijzigd door BM op 25-11-2020 10:37 ]
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Ik heb een 4K (Sony 75 inch) televisie. Niet de beste 4K (gewoon een LCD panel zonder HDMI 2.1). Nu de Series S beschikbaar is, ben ik aan het twijfelen om toch voor een Series S te gaan ipv van de Series X. Ik heb vraagtekens of ik echt daadwerkelijk de drop in resolutie zal zien (bijvoorbeeld als ik FIFA 21 next gen zal spelen). Ik ben geen fanatieke gamer. Ik speel voornamelijk FIFA.
Wat is jullie advies/mening hierover? Mis ik echt veel als ik voor de Series S ga?
Voor FIFA zou ik echt geen nieuwe tv kopen. Hij zal er door de patch vast iets beter uit komen te zien, maar dat zal op de Series S ook het geval zijn. Een nieuwe tv zal FIFA denk ik niet mooier laten ogen.Yavi06 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:38:
Heren,
Ik heb een 4K (Sony 75 inch) televisie. Niet de beste 4K (gewoon een LCD panel zonder HDMI 2.1). Nu de Series S beschikbaar is, ben ik aan het twijfelen om toch voor een Series S te gaan ipv van de Series X. Ik heb vraagtekens of ik echt daadwerkelijk de drop in resolutie zal zien (bijvoorbeeld als ik FIFA 21 next gen zal spelen). Ik ben geen fanatieke gamer. Ik speel voornamelijk FIFA.
Wat is jullie advies/mening hierover? Mis ik echt veel als ik voor de Series S ga?
Sinds de launch kijk ik bijzonder weinig en zit ik gewoon lekker al twee weken Gears Tactics te spelen. Echt een hele toffe launch game. Daarnaast merk ik dat voor veel van die content creators nu na de launch de content wat opdroogt en je merkt hoe weinig boeiend ze eigenlijk zijn om te volgen
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Ik was voornemens om deze aan te schaffen voor mijn Series X maar alle negatieve reviews over betrouwbaarheid/hardware problemen hebben mij toch afgeschrokken.
Zijn er nog steeds zoveel issues? Of heeft Microsoft ondertussen verbeteringen aangebracht?
Denk dat het nu allemaal weinig uitmaakt. Echter kan in de toekomst wel een verschil gaan maken denk ik. Zelf zou ik dan zeker 200€ extra uitgeven voor de series x. Maar als je het geld beter anders kan besteden heb je met de s ook een prima machine.Yavi06 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:38:
Heren,
Gewoon kopen! En als er wat mis mee is opsturen en je hebt binnen een paar dagen een nieuwe. Als je hem eenmaal hebt gebruikt wil je nooit meer anders.HenkyNL schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:48:
Hoe zijn jullie ervaringen met de Elite V2 controller?
Ik was voornemens om deze aan te schaffen voor mijn Series X maar alle negatieve reviews over betrouwbaarheid/hardware problemen hebben mij toch afgeschrokken.
Zijn er nog steeds zoveel issues? Of heeft Microsoft ondertussen verbeteringen aangebracht?
Die krijg ik hopelijk vandaag binnen. Ga die dan ook maar eens testen!
Ok thnx ik ga het weer terug zetten zoals ik het eerst had staan! En check meteen even de update en haal het stroom er dan even af.
[ Voor 14% gewijzigd door Ananas_NL op 25-11-2020 10:52 ]
Verwijderd
Veel "content creators" zijn ook gewoon ****, wanneer je op jacht bent naar nieuws (console launch oid) lijken ze interessant. Uiteindelijk zie je dat 95% helemaal geen content maakt maar gewoon social media/nieuws berichten voorleest, en dan nog alles doen om er geld aan te verdienen ook.uchiha tijntje schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:47:
Ik vind het wel apart van mezelf hoe ik nu na de launch om ga met het checken van social media, podcasts en youtube filmpjes kijken. In de aanloop naar de launch, vanaf het begin van dit jaar eigenlijk, zat ik echt social media en youtube af te struinen en het luisteren naar podcasts op zoek naar nieuwtjes over de Series X en S.
Sinds de launch kijk ik bijzonder weinig en zit ik gewoon lekker al twee weken Gears Tactics te spelen. Echt een hele toffe launch game. Daarnaast merk ik dat voor veel van die content creators nu na de launch de content wat opdroogt en je merkt hoe weinig boeiend ze eigenlijk zijn om te volgen of

Daarom zijn vooral kanalen zoals die van DF leuk om te kijken, die doen nog moeite.
Mja, zelfs DF vind ik niet meer zo boeiend.Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:55:
[...]
Veel "content creators" zijn ook gewoon ****, wanneer je op jacht bent naar nieuws (console launch oid) lijken ze interessant. Uiteindelijk zie je dat 99% helemaal geen content maakt maar gewoon social media/nieuws berichten voorleest, en dan nog alles doen om er geld aan te verdienen ook.![]()
Daarom zijn vooral kanalen zoals die van DF leuk om te kijken, die doen nog moeite.
[ Voor 5% gewijzigd door uchiha tijntje op 25-11-2020 11:06 ]
Ah je maakte idd geen geintje:Wom schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:31:
Mag ik twee tips geven?
https://www.microsoft.com...tivetab=pivot:overviewtab
Dus de Bulletstorm Full Clip Edition (remastered dus), is nu 5 euro
[ Voor 7% gewijzigd door Martinspire op 25-11-2020 11:16 ]
1,5 euro in Brazilië of TurkijeMartinspire schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:14:
[...]
Ah je maakte idd geen geintje:
https://www.microsoft.com...tivetab=pivot:overviewtab
Dus de Bulletstorm Full Clip Edition (remastered dus), is nu 5 euro
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Herkenbaar. Het was ook wel leuk om alles te volgen en er hier over te discussiëren. Maar nu de consoles er zijn, draait het uiteindelijk toch om de games (en om welke tv je nu moet hebben geloof ikuchiha tijntje schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:47:
Ik vind het wel apart van mezelf hoe ik nu na de launch om ga met het checken van social media, podcasts en youtube filmpjes. In de aanloop naar de launch, vanaf het begin van dit jaar eigenlijk, zat ik echt social media en youtube af te struinen en het luisteren naar podcasts op zoek naar nieuwtjes over de Series X en S.
Sinds de launch kijk ik bijzonder weinig en zit ik gewoon lekker al twee weken Gears Tactics te spelen. Echt een hele toffe launch game. Daarnaast merk ik dat voor veel van die content creators nu na de launch de content wat opdroogt en je merkt hoe weinig boeiend ze eigenlijk zijn om te volgen
Gears Tactics is inderdaad een hele goeie game. Ben zelf nog maar bij die drie missies van 2-6, maar door de abilities die je vrijspeelt kun je heel gericht een bepaalde stijl forceren. Dat werkt gewoon goed.
Daarnaast vertrouw ik Sid niet 100% op dit moment, dus benieuwd hoe het verhaal zich verder ontvouwd. Wel fijn dat de setting echt helemaal 'Gears' is.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Werkt op zich prima ... maar helemaal draadloos is natuurlijk fijner.
Dus ik dacht ... Is het ook mogelijk om bij de Xbox een bluetooth USB receiver in een USB poort te doen.
En dan op deze manier mijn 1000xm3 draadloos te koppelen ?
Bij bluetooth verbinding zal de mic van de 1000xm3 actief zijn. Dit is bij bedrade verbinding niet het geval, vandaar het aparte 3,5 kabeltje met mic erin.
Zou dit moeten werken ? of wordt dit op de een of andere manier geblokkeerd ?
Vind het een beetje zonde om een dure koptelefoon te kopen terwijl ik een hele goede heb... dus zou fijn zijn als ik die werkend kan krijgen ...
[ Voor 11% gewijzigd door Rudoo op 25-11-2020 11:41 ]
Heb de V1 gehad en sinds januari de V2. Ben er zelf erg tevreden mee en zou niet zonder willenHenkyNL schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:48:
Hoe zijn jullie ervaringen met de Elite V2 controller?
Okey, maar ik lees verschillende verhalen over 4K upscaling. Denk je dat FIFA 21 (voor de next-gen die 4 dec uitkomt) op 4K - 60FPS te spelen is op de Series S?Starbucks schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:46:
[...]
Voor FIFA zou ik echt geen nieuwe tv kopen. Hij zal er door de patch vast iets beter uit komen te zien, maar dat zal op de Series S ook het geval zijn. Een nieuwe tv zal FIFA denk ik niet mooier laten ogen.
Hier ben ik ook erg benieuwd naar. Heb geen kabel met mic dus moet elke keer switchen van headset als ik met vrienden ga gamen.Rudoo schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:41:
Ik verbind nu mijn Sony 1000xm3 via 3,5 kabeltje (met mic in het kabeltje) met controller.
Werkt op zich prima ... maar helemaal draadloos is natuurlijk fijner.
Dus ik dacht ... Is het ook mogelijk om bij de Xbox een bluetooth USB receiver in een USB poort te doen.
En dan op deze manier mijn 1000xm3 draadloos te koppelen ?
Bij bluetooth verbinding zal de mic van de 1000xm3 actief zijn. Dit is bij bedrade verbinding niet het geval, vandaar het aparte 3,5 kabeltje met mic erin.
Zou dit moeten werken ? of wordt dit op de een of andere manier geblokkeerd ?
Vind het een beetje zonde om een dure koptelefoon te kopen terwijl ik een hele goede heb... dus zou fijn zijn als ik die werkend kan krijgen ...
"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"
Dit topic is gesloten.
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen
Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |