XBL: KalkieNL PSN: KalkieNL
30fps en idd niet volledig stabiel maar ik heb de xsx. Ga er van uit dat het tenminste een stabiele framerate heeft. Je krijgt de oneX versie dus ziet er ook weer beter uit.devilsnight schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:39:
[...]
Klinkt goed!
Ik wil zelf niks meer zien, maar kun je me zeggen hoe de framerate eruit zag? In de officiële footage zag ik zeker wel schokkerige momenten in de One X beelden.
Het deed me een klein beetje denken aan hoe Witcher 3 op launch was. Als je dan de camera ronddraaide had je constant van die mini stotteringen, heel irritant.
Heb het nu een week zo ingesteld voor XSX en PS5 en ook normale SDR en HDR content via de tv en ik moet zeggen dat het me wel bevalt. Het was in het begin wel even wennen. Vooral het wit is niet meer zo fel, maar meer crème achtig wit waardoor ik nu veel meer het gevoel heb dat het wat rustiger oogt (lastig uit te leggen).Amaze86 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 00:47:
Beste tv settings voor LG OLED C9/CX tv's
[Afbeelding]
Geen idee of deze instellingen ideaal zijn, dat is een kwestie van smaak, maar ik moet wel zeggen dat je het een paar dagen de tijd moet geven om er aan te wennen.
XBL: MRE Inc
Het mooie is dat Gears 5 laat zien dat de performance van de series X behoorlijk goed is (vergelijkbaar met een RTX 3090/Ryzen 9 3950X - ultimate settings). Dit was echter ook niet mogelijk geweest zonder gebruik te maken van VRS en andere RDNA 2.0 features. Heeft het dan wat met Microsoft te maken, of eerder met de DEVS en de prioriteiten die ze stellen? Als een game een lagere framerate heeft (binnen een bepaalde marge), maar nog altijd redelijk draait, waarom zou je er dan nog moeite in steken als het ook gewoon met raw performance lukt?steefje schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:01:
Mensen zijn vooral op zoek naar een bevestiging van de gemaakte keuze voor een console. Op het moment dat je verwacht dat de series X de sterkte console is, dan wil je dit een soort bevestigd zien. Nog niet eens bewust, maar dat is een stukje psychologie zoals dat bij de meeste mensen werkt.
Helaas laat de series X nog wat steekjes momenteel vallen en een kanaal als DF toont dit aan.
Ik zelf stoor me niet zo aan de "flaws" het hoort bij zowel een nieuw product als bij een nieuwe game. Dat lost zich van zelf wel op.
Vergeet ook niet dat de mannen van DF, hoe goed ze dit ook doen, wel gigantische pixelneukers zijn. Het feit dat ze bij vergelijkingen geregeld slowmotrions gebruiken en moeten inzoomen om de verschillen aan te tonen, geeft wel aan dat de verschillen vaak niet enorm zijn.
- Ik zie soms met alle wil op de wereld geen verschillen.
VRS zou ook in DIRT 5 moeten zitten, maar daar hoor je dus niets meer over. Enkel en alleen dat ze zouden samenwerken met AMD om dit mogelijk te maken voor de 6x00 GPUs.
YouTube: Radeon™ RX 6000 Partner Showcase Ep. 1: DIRT 5 & Codemasters
psn: lupusergo
Verwijderd
Er zijn twee redenen dat ik een Xbox heb gekocht: Gamepass en de prestaties i.c.m. form factor. Gamepass hoef ik niet zoveel over te zeggen. Qua prestaties is het jammer om te zien dat niet helemaal het niveau van de beloofde prestaties worden gehaald, maar zelfs als de twee consoles gelijk presteren dan is er nog steeds eentje 30-40% kleiner en stiller.steefje schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:01:
Mensen zijn vooral op zoek naar een bevestiging van de gemaakte keuze voor een console. Op het moment dat je verwacht dat de series X de sterkte console is, dan wil je dit een soort bevestigd zien. Nog niet eens bewust, maar dat is een stukje psychologie zoals dat bij de meeste mensen werkt.
Helaas laat de series X nog wat steekjes momenteel vallen en een kanaal als DF toont dit aan.
Ik zelf stoor me niet zo aan de "flaws" het hoort bij zowel een nieuw product als bij een nieuwe game. Dat lost zich van zelf wel op.
Vergeet ook niet dat de mannen van DF, hoe goed ze dit ook doen, wel gigantische pixelneukers zijn. Het feit dat ze bij vergelijkingen geregeld slowmotrions gebruiken en moeten inzoomen om de verschillen aan te tonen, geeft wel aan dat de verschillen vaak niet enorm zijn.
- Ik zie soms met alle wil op de wereld geen verschillen.
Digital Foundry vind ik vooral interessant om te zien of de game het kopen waard is op mijn platform. Ik ben erg gevoelig voor lage frame rates en frame drops en DF helpt mij om van te voren te zien hoe het speelt. Het pixelgeneuk boeit mij ook niet zoveel, maar bij de vorige generatie zag je zeer regelmatig dat de frame rate op de One X veel stabieler was als op de PS4 Pro. Dat zijn dingen die er voor mij toe doen. Van wat ik tot nu toe heb gezien maakt het mij niet uit of ik de game op de PS5 of Series X zou spelen.
Ter land, ter zee en in de kroeg
Heb hje 'm op Warm 2 staan? Want ondanks dat het overal wordt geadviseerd, raadt ik je toch aan om Warm 1 of Medium te gebruiken. Tenzij jij dat "piss filter" mooi vind.MRE-Inc schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:55:
[...]
Heb het nu een week zo ingesteld voor XSX en PS5 en ook normale SDR en HDR content via de tv en ik moet zeggen dat het me wel bevalt. Het was in het begin wel even wennen. Vooral het wit is niet meer zo fel, maar meer crème achtig wit waardoor ik nu veel meer het gevoel heb dat het wat rustiger oogt (lastig uit te leggen).
Geen idee of deze instellingen ideaal zijn, dat is een kwestie van smaak, maar ik moet wel zeggen dat je het een paar dagen de tijd moet geven om er aan te wennen.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ah I see. Dan is superhuman hearing echt puur alleen voor online shooters. En dan nog, ik wil echt wel bass in mijn explosies en gunshots, moet gewoon!kesj schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:59:
[...]
Ik heb haar nog nooit low horen zeggen. Maar dat kan aan mij liggen?
Volgens mij filtert hij ongewenste achtergrondgeluiden weg. Dat is gekraak ook (vind ik), maar ik weet niet hoe hard je dat doet en of het werkt ;-)
Zo ver ik weet werkt de super human hearing op basis van de mode die je hebt geselecteerd. Hij pakt dan die settings en haalt het laag eruit en gooit de hoge tonen omhoog. Versterk het ook volgens mij.
Ik ben erg benieuwd!MissMe NL schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:53:
[...]
30fps en idd niet volledig stabiel maar ik heb de xsx. Ga er van uit dat het tenminste een stabiele framerate heeft. Je krijgt de oneX versie dus ziet er ook weer beter uit.
Ik hoop wel dat die hele drukke straat nog in de game zit. Of althans, de straat zal er wel zijn maar of er ook zo'n menigte aan mensen loopt zoals in de 2018 beelden is afwachten. Leek in de Xbox footage vorige week een stuk rustiger, maar het is een open world met dag/nacht system dus anything can be the case here.
Ik blijf hopen dat ze er een mode in stoppen met unlocked framerate zoals Witcher 3's performance mode.
Ha, dat viel mij ook al op. Ik heb beide even geprobeerd en ben ik idd teruggegaan naar Warm1. Warm2 werd me idd iets te gelig, maar het zal ook wel wennen zijn. Je gaat namelijk van fel wit naar wit gelig en warm1 zit daar wat tussen in. Al moet ik zeggen dat ik het witte van warm2 toch best wel kon waarderen, maar warm1 meer mijn eigen smaak is.Rivanov schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:07:
[...]
Heb hje 'm op Warm 2 staan? Want ondanks dat het overal wordt geadviseerd, raadt ik je toch aan om Warm 1 of Medium te gebruiken. Tenzij jij dat "piss filter" mooi vind.
[ Voor 3% gewijzigd door Koning-Admiraal op 24-11-2020 12:18 ]
Set your goals high, and don't stop till you get there.
Niks is gratis bij Take 2.Koning-Admiraal schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:18:
Zal GTA 5 een gratis upgrade krijgen als je al over de Xbox One versie beschikt, of moet je voor de enhanced versie, dat volgend jaar uit gaat komen, opnieuw gaan betalen?
Verwijderd
Dat maakt de game inderdaad net even anders. Misschien ga ik een ouder deel eens checken, kan mij herinneren dat deel 1 mij wel beviel. Of mijn smaak is veranderd, dat kan ook.Springbokkie schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:30:
[...]
Dat kan. Voor mij is Gears Of War die 3rd person cover based shooter, net even anders dan al die FPS's met een Battlefield, een Halo, een Destiny of een Call Of Duty.
Zaterdag weer een potje gespeeld in de MP van Gears Of War 4. Dan pop je een koppie... dat headshotgeluid is zó baas, dat mis je gewoon in Gears 5.
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2020 12:26 ]
Gaat wel erg gemakkelijk, wordt er een soort van hebberig van. Wil ik allemaal games gaan halen waar ik de komende tijd toch geen tijd voor vrij maak. Ik denk bijv. dat ik Sekiro wil spelen, maar misschien is dit helemaal geen game voor mij.
XBL: theArthurrrr
Ik heb het via de app zo ingesteld dat ik via het draaiknop op mijn headset (die onder de volume schijf zit) de intensiteit kan instellen. Dan kun je er zelf wat meer bas indraaien. Maar het is idd vooral handig voor shooters.devilsnight schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:07:
[...]
Ah I see. Dan is superhuman hearing echt puur alleen voor online shooters. En dan nog, ik wil echt wel bass in mijn explosies en gunshots, moet gewoon!
[ Voor 32% gewijzigd door kesj op 24-11-2020 13:03 ]
Waar staat het overzicht van instellingen van HDTVtest ? Of is dat terug te vinden in de video. Moet idd zeggen dat je aan het gelige wel moet wennen, maar ik heb hier niks gezegd aan de rest van de gebruikers dat ik wat instellingen heb aangepast en tot nu toe geen commentaar gehad.Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:23:
Ze zeggen dat warm2 meer is zoals de kleuren bedoeld zijn. In mijn ervaring moet je er vooral aan wennen, aan het begin is het inderdaad wat gelig. Ik heb iig de settings van HDTVtest overgenomen, en zo te zien is dat lijstje met settings wat hier ergens stond hetzelfde.
[...]
Dat maakt de game inderdaad net even anders. Misschien ga ik een ouder deel eens checken, kan mij herinneren dat deel 1 mij wel beviel. Of mijn smaak is veranderd, dat kan ook.
Het zijn hele goede instellingen maar de colorbalance moet je gewoon je eigen smaak kiezen, Warm2 vind ik te dof/gelig dus ik ga voor Warm1.MRE-Inc schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:55:
[...]
Heb het nu een week zo ingesteld voor XSX en PS5 en ook normale SDR en HDR content via de tv en ik moet zeggen dat het me wel bevalt. Het was in het begin wel even wennen. Vooral het wit is niet meer zo fel, maar meer crème achtig wit waardoor ik nu veel meer het gevoel heb dat het wat rustiger oogt (lastig uit te leggen).
Behalve dat GTA Online upgrade straks gratis bij PS+ zit is er volgens mij nog niets over bekend. Voor zo ver ik weet is het officieel ook nog niets eens bekend gemaakt of ze alleen GTA Online upgraden of ook de SP. Ga er maar van uit dat je daar dan gewoon voor moet betalen net als van PS3/360 naar XO/PS4Koning-Admiraal schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:18:
Zal GTA 5 een gratis upgrade krijgen als je al over de Xbox One versie beschikt, of moet je voor de enhanced versie, dat volgend jaar uit gaat komen, opnieuw gaan betalen?
In de trailer staat er dat GTA V "Expanded and enhanced" is, gok dat ze niet per se alleen de online variant daar mee doelen dus de single player wordt ook wel aangepakt.Tim01 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:42:
[...]
Behalve dat GTA Online upgrade straks gratis bij PS+ zit is er volgens mij nog niets over bekend. Voor zo ver ik weet is het officieel ook nog niets eens bekend gemaakt of ze alleen GTA Online upgraden of ook de SP. Ga er maar van uit dat je daar dan gewoon voor moet betalen net als van PS3/360 naar XO/PS4
Alleen gok ik er wel op dat het gewoon weer betalen wordt en geen smart delivery zal zijn
Enkel een gerucht maar het lijkt erop dat de PS4 eigenaren wel een gratis upgrade krijgen.Tim01 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:42:
[...]
Behalve dat GTA Online upgrade straks gratis bij PS+ zit is er volgens mij nog niets over bekend. Voor zo ver ik weet is het officieel ook nog niets eens bekend gemaakt of ze alleen GTA Online upgraden of ook de SP. Ga er maar van uit dat je daar dan gewoon voor moet betalen net als van PS3/360 naar XO/PS4
https://www.psx-sense.nl/...grade-naar-de-ps5-versie/
Ik verwacht dat het op de Playstation ook puur om een gratis upgrade van het online gedeelte gaat anders had Sony dit destijds ook maar wat te graag bekend gemaaktKoning-Admiraal schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:52:
[...]
Enkel een gerucht maar het lijkt erop dat de PS4 eigenaren wel een gratis upgrade krijgen.
https://www.psx-sense.nl/...grade-naar-de-ps5-versie/
Haha precies hetzelfde. Gisteren dus cyberpunk gepreordered. Had een vriend verteld erover en nu ook nog extra gamesharing erbij. 20 euro pp voor cyberpunk. Net belde hij. Wil hij nu ook star wars squadrons(of hoe heet dat) kopen. Beetje verslavend omdat het zo goedkoop is. Ook nog ff samen 3 jaar ultimate genomen.DeWaanzin schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:32:
Net even om Toon Haak 1+2 geweest. Was de eerste keer dat ik naar Brazilië ging.
Gaat wel erg gemakkelijk, wordt er een soort van hebberig van. Wil ik allemaal games gaan halen waar ik de komende tijd toch geen tijd voor vrij maak. Ik denk bijv. dat ik Sekiro wil spelen, maar misschien is dit helemaal geen game voor mij.
Mij bevalt de Turtlebeach Stealth 600X Gen2 erg goed met bril.Engineer Stewie schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 07:47:
Iemand een aanrader voor een goede headset voor een brildrager die goed op de XSX werkt?
Het wordt gewoon de PC versie met hier en daar wat geoptimaliseerd specifiek voor de consoles, daar zal de SP ook gewoon bij zitten. Al zit ik eerlijk niet te wachten dat ze de game half gimpen naar 30 fps om onzin als RT toe te gaan voegen (PC had al zo'n mod ervoor), maar dat ze voor eens in het bestaan van GTA iets zouden gaan doen aan die belachelijke laadtijden van online (wat ook nvme's niet oplossen).Tim01 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:42:
[...]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Dat is de ps4/xbox one versie dus. Origineel was het een ps3/360 spel waar ze een pc versie van gemaakt hebben.SinergyX schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:16:
[...]
Het wordt gewoon de PC versie met hier en daar wat geoptimaliseerd specifiek voor de consoles
De one en ps4 versie kwam een jaar voor de PC versie uit.Krimglas schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:19:
[...]
Dat is de ps4/xbox one versie dus. Origineel was het een ps3/360 spel waar ze een pc versie van gemaakt hebben.
2013 360/ps3
2014 One/ps4
2015 PC
2021 Series/ps5
[ Voor 8% gewijzigd door ArthurMorgan op 24-11-2020 13:25 ]
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Nou kan ik volgens mij heel veel mensen hierop quoten, maar ik neem deze post even. Sinds de release lukt het me niet om alles nog bij te houden en te lezen in dit topic, dus ik vraag me oprecht af of er zoveel voorbeelden zijn dat de Series X aanzienlijk minder loopt dan verwacht.Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:57:
[...]
Qua prestaties is het jammer om te zien dat niet helemaal het niveau van de beloofde prestaties worden gehaald [...]
Nu met de screen tearing wordt het vaak vergeleken met de PS5 die er beter mee omgaat, maar VRR moet dit oplossen. Het is bovendien een voorbeeld van een paar games die allemaal nog suboptimaal zijn voor next gen. Rond release waren er ook filmpjes die lieten zien dat de laadtijden op de Series X weer in vergelijking erg sterk zijn. Zoals je aangeeft is de XSX enorm stil en niet erg warm. Die positieve punten, die ook bij prestaties horen, lijken nu allemaal te zijn vergeten door de screen tearing en dips in framerate.
Het kan goed dat ik vanalles mis hoor, maar je kijkt een week niet in dit topic en de XSX is veranderd van super console naar iets wat de beloofde prestaties niet waarmaakt. Ik snap het gewoon even niet meer.
Wat ik wel snap is dat de XSX een veraaaademing is t.o.v. mijn Xbox One uit 2013.
Niet helemaal, indirect een evolutie maar specifiek voor volgend jaar wordt het de PC versie, de console versie heeft nooit de 4k textures gehad die de PC kreeg (op very high), of uberhaubt ondersteuning voor RT gehad.Krimglas schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:19:
[...]
Dat is de ps4/xbox one versie dus. Origineel was het een ps3/360 spel waar ze een pc versie van gemaakt hebben.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ja, je moet eenmalig een dev account activeren à €20. Heb je al een dev account op de Xbox One dan kun je de Series X|S gewoon toevoegen (mijn eigen situatie).Wom schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 09:03:
[...]
Dit is wel tof eigenlijk. Playstation 1, mogelijk PS2, N64, etc. etc. Maar nog belangrijker, ook Dreamcast!
Als ik het goed begrijp moet je dus de Xbox in Dev mode draaien, de emulator aanschaffen en zorgen dat je Xbox Live hebt. Dan heb je toegang tot al die games?
Je moet wel eigenaar zijn van de originele games om het legaal te maken, toch?
Je hebt twee apps uit de XBOX Store nodig: "Dev Mode Activation" en "Devkit Activation" (Dev Mode)
De developermodus op de Series X|S activeer je met de "Dev Mode Activation" app en dan kun je niet verder bij "Almost There". Hier moet een update worden geïnstalleerd, maar deze wordt niet geïnstalleerd.
Wat er handmatig geïnstalleerd moet worden is een tweede app "Devkit Activation" (Dev Mode). Daarmee kun je heen en weer schakelen tussen retail- en developer modus.
Het kan ook nadat je bovenstaande handelingen eenmalig heb uitgevoerd via het Instellingen > Systeem > Console Info > (toetscombinatie, gelijktijdig) LB, RB, LT, RT. Dan verschijnt er een ontwikkelaarsinstellingenmenu.
[ Voor 3% gewijzigd door ariekanari op 24-11-2020 13:34 ]
Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements
Het is aanstellerij van een klein select groepje. Als je de XBX aanzet en ermee speelt, dan merk je aan alles dat het next-gen is. Ook de games die vergeleken worden met de PS5, aangezien je met het blote oog het verschil niet eens kunt zien tussen die 2.Dioscuri schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:29:
[...]
Het kan goed dat ik vanalles mis hoor, maar je kijkt een week niet in dit topic en de XSX is veranderd van super console naar iets wat de beloofde prestaties niet waarmaakt. Ik snap het gewoon even niet meer.
Tevens zitten we in de eerste week en is de optimalisatie nog niet eens daar.
Hadden die mensen geen YouTube gekeken, dan hadden ze ook niks gemerkt en niet geklaagd. Daarom is het gewoon aanstellerij!

Dat komt omdat Auto Installing enabled is voor de Series X; hij doet dat dus automatisch al. Dat staat ook duidelijk in dat screenshotKoning-Admiraal schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:34:
Sinds ik de Xbox Series X heb kan ik niet van de Microsoft website games meteen op mijn Xbox Series X geïnstalleerd krijgen. Iemand enige idee hoe ik dit op los? De Xbox Series X kan ik niet aanklikken.
[Afbeelding]
Als je dat wilt uitzetten; Automatisch bijwerken van software in je settings uitzetten:
https://answers.microsoft...17-4d5a-8349-fa12921372a3
(ja, dat is voor updates én (nieuwe) games installeren)
[ Voor 6% gewijzigd door Notna op 24-11-2020 13:39 ]
[ Voor 90% gewijzigd door Koning-Admiraal op 24-11-2020 14:15 ]
Check mijn onderschrift onder mijn avatarSpringbokkie schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:41:
[...]
Ik zou zeggen Gears Of War 4. Mijn ervaring is dat Gears Of War 4 qua controls het strakst speelt.
Europese servers van Gears Of War Ultimate Edition zijn dood. En op een Amerikaanse server spelen wil je niet vanwege de ping.
Gears Of War 2 is de slechtste multiplayer van allemaal.
Gears Of War: Judgment is de meest "arcade-ish" multiplayer, dat heeft bijna niets meer met Gears te maken.
Gears Of War 3 is niet onaardig.
Gears 5 speelt vrij "unresponsive". Clunkier en minder adequaat dan Gears Of War 4. Een andere controller scheme en dan buttons remappen schijnt het iets te verhelpen.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Die had ik al gespot ja. Het is spot on.uchiha tijntje schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:48:
[...]
Check mijn onderschrift onder mijn avatar
Op zich best wel jammer, want er zaten een paar verdomd goede mappen in GOW2: Jacinto, Hail, Pavillion, Courtyard, Gold Rush, Underhill, Grind Yard, Nowhere, Allfathers Garden, Sanctuary, Memorial
Xbox Live: Springbok NL
Heb je een linkje toevallig?doobieters schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:08:
[Afbeelding]
Eerste carry case voor de Series S is ook al te bestellen! Wel prijzig.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Waarom zitten daar een X360 en een One controller in?doobieters schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:08:
[Afbeelding]
Eerste carry case voor de Series S is ook al te bestellen! Wel prijzig.
Heb dit vandaag voor m'n PS5 gedaan, ga hetzelfde doen voor m'n XSX zodra ie de kast in gaat.
:strip_exif()/f/image/4pS4qkQTjw1QtuqWc7KOHoFR.jpg?f=fotoalbum_large)
Rck010 in "[PS5] PlayStation 5"
(Weet dat op de foto een PS5 te zien is, maar gaat zich even om de oplossing, welk merk dan ook)
Edit: in rest-modus zal de fan blijven draaien. Maak je echt gebruik van die modus, dan zou je een andere oplossing moeten verzinnen. Wellicht een schakelaartje ertussen bevestigen ofzo.
[ Voor 11% gewijzigd door Rck010 op 24-11-2020 14:38 ]
Niemand die mijn vraag over Auto HDR kan beantwoorden? Het gaat dus om dit icoontje:Larentix schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:37:
Even een vraagje tussendoor. Als jullie een BC game opstarten die Auto HDR ondersteunt, zien jullie dan ook het icoontje onder de klok? Ik heb dat namelijk nog niet 1 keer gezien, terwijl games als Gears of War Ultimate Edition en Ori and the Blind Forest Auto HDR voor zover ik weet wel zouden moeten ondersteunen. Auto HDR staat ingeschakeld in de settings en ook mijn tv geeft aan dat HDR ingeschakeld is.
Wat ik vreemd vind: als ik Gears of War Ultimate Edition opstart, zie je kortstondig het launch screen. In eerste instantie is deze echt mooi diep rood. Zodra de tv overschakelt naar HDR, worden de kleuren een stuk fletser en ook in-game lijkt dat zo te blijven. Ik heb mijn tv al diverse malen gekalibreerd via guides op YouTube, Reddit, AVForums etc. maar dat lijkt allemaal niet te helpen. Als ik de kleuren weer op hetzelfde niveau wil krijgen in HDR, moet ik de colorsettings verhogen van de aangeraden 50 naar tenminste 65. Het lijkt me toch niet dat dat hoort? Het gaat overigens om een Samsung KS7000. Ik begin serieus te twijfelen of HDR bij mij wel goed functioneert...
:strip_exif()/f/image/EML4wZr2R9kPFMVXAiQgLDKl.png?f=user_large)
Ik zie dit dus bij geen enkele game, terwijl het volgens Xbox Support wel zichtbaar zou moeten zijn als Auto HDR actief is:
Bron (onder tabje 'What is AUto HDR?)Once you have the Auto HDR feature enabled, launch any game you wish to play from My games & apps. Once the game has loaded, you can press the Xbox button to see if the game supports Auto HDR. If it does, you’ll see an Auto HDR badge in the top right corner, under the clock.
Als jullie dat allemaal wel zien en ik niet, is dat voor mij een extra bevestiging dat er bij mij iets niet goed zit met HDR. Ik denk dat het aan m'n tv ligt omdat ik op de PS4 Pro ook al mijn twijfels heb of HDR wel goed werkt.
XBL / PSN: Larentix
Thanks voor de suggestie! mijn kast is open aan de achterkant dus zal wel goed komen. Maar dit is een mooie oplossing.Rck010 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:31:
Ook hier even, voor mede-Tweakers die hun XSX in een kast willen plaatsen.
Heb dit vandaag voor m'n PS5 gedaan, ga hetzelfde doen voor m'n XSX zodra ie de kast in gaat.
[Afbeelding]
Rck010 in "[PS5] PlayStation 5"
(Weet dat op de foto een PS5 te zien is, maar gaat zich even om de oplossing, welk merk dan ook)
Edit: in rest-modus zal de fan blijven draaien. Maak je echt gebruik van die modus, dan zou je een andere oplossing moeten verzinnen. Wellicht een schakelaartje ertussen bevestigen ofzo.
"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"
3900 WP O / 4100 WP W | Daikin 2mxm50n | Daikin FTXM 25 | Daikin FTXM 35
aantal keer gehad ja, ook bij AC valhalla. Is ook een thread bij Microsoft met +100 reacties.deurklinkje schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:43:
Xbox series x blijft crashen bij cod Cold War hebben jullie daar ook last van?
Vandaag nog niet geprobeerd, maar gisteren kon ik gemiddeld zo'n 3 tot 4 potjes spelen. Het spel hangt dan even, vervolgens sluit de Xbox volledig af. Ik lees dat er meer mensen hetzelfde probleem hebben, wel jammer want het spel zelf speelt best leuk.deurklinkje schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:43:
Voor mij begonnen de problemen pas na de laatste update vorige week vrijdag. Daarvoor geen enkele crash. Zal wel gefixt worden,.. Als ik het goed las zou er vandaag weer een update moeten komen. Meeste dinsdag avond?
Laten we het hopenmark_78 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:47:
[...]
Vandaag nog niet geprobeerd, maar gisteren kon ik gemiddeld zo'n 3 tot 4 potjes spelen. Het spel hangt dan even, vervolgens sluit de Xbox volledig af. Ik lees dat er meer mensen hetzelfde probleem hebben, wel jammer want het spel zelf speelt best leuk.
Voor mij begonnen de problemen pas na de laatste update vorige week vrijdag. Daarvoor geen enkele crash. Zal wel gefixt worden,.. Als ik het goed las zou er vandaag weer een update moeten komen. Meeste dinsdag avond?
3900 WP O / 4100 WP W | Daikin 2mxm50n | Daikin FTXM 25 | Daikin FTXM 35
Gratis inbegrepen op Game Pass / EA Play.
Ik had hier ook last van in 60 fps met ray tracing aan. Elk potje online wel last van veel frame drops maar ook complete vastlopers gehad. Gisteren ben ik overgeschakeld naar 120 fps en ray tracing uit en ik heb de hele avond nergens last van gehad. Gek genoeg lees ik ook ervaringen die precies andersom zijn.deurklinkje schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:43:
Eén van de beste SP campaigns op de vorige generatiesohus schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:56:
Net even stuk van Titanfall 2 campaign gespeeld. Man man wat ziet dat er goed uit en speelt het vloeiend. Oogt beter dan Jedi Fallen Order.
Gratis inbegrepen op Game Pass / EA Play.

Zal het eens testen vanavond. Wist niet eens dat je dat kon zien. Ik zie de laatste tijd wel het HDR logo van mijn LG C9 verschijnen als ik Lego Batman speel met mijn zoon. Volgens mij ondersteunt die game het dus, maar zal via de XBox knop eens checken of ik ook dat logo/icoon zie die jij in je foto hebt.Larentix schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:39:
[...]
Niemand die mijn vraag over Auto HDR kan beantwoorden? Het gaat dus om dit icoontje:
[Afbeelding]
Ik zie dit dus bij geen enkele game, terwijl het volgens Xbox Support wel zichtbaar zou moeten zijn als Auto HDR actief is:
[...]
Bron (onder tabje 'What is AUto HDR?)
Als jullie dat allemaal wel zien en ik niet, is dat voor mij een extra bevestiging dat er bij mij iets niet goed zit met HDR. Ik denk dat het aan m'n tv ligt omdat ik op de PS4 Pro ook al mijn twijfels heb of HDR wel goed werkt.
Interessant interview met Phil Spencer, waar hij wat achtergrond geeft bij een aantal topics die spelen tijdens een launch van een console. Ook de keuze van het uitbrengen van twee consoles komt aan bod.
Als je interesse hebt in de business-kant van gaming zeker tot het einde lezen
[ Voor 12% gewijzigd door Wom op 24-11-2020 15:51 ]
Net ff getest maar ik zie het ook niet.Larentix schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:39:
[...]
Niemand die mijn vraag over Auto HDR kan beantwoorden? Het gaat dus om dit icoontje:
[Afbeelding]
[...]
Ik heb zelf dit icoontje nog nooit gezien. Echter zag ik wel het normale HDR icoontje verschijnen toen ik Skyrim en Banjo-Kazooie Nuts and Bolts opstartte. En deze twee games hebben normaal geen HDR. Dus auto HDR doet zijn werk, alleen staat op het icoontje zelf "HDR" op mijn C9 tv. Niet alle SDR games zullen auto HDR vertonen hé. Bij bepaalde titels hebben ze het eruit gelaten.Larentix schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:39:
[...]
[Afbeelding]
[...]
Het is heel tof, maar in die video hoorde ik niks over dat je instellingen zoals resolutie of framerate kon aanpassen. Het was te zien ook wanneer je Mario Galaxy ziet. Dus de games zullen helaas niet op hogere visuele settings draaien zoals je wel kunt op PC met emulators. Jammer hoor.ariekanari schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:33:
[...]
Ja, je moet eenmalig een dev account activeren à €20. Heb je al een dev account op de Xbox One dan kun je de Series X|S gewoon toevoegen (mijn eigen situatie).
Je hebt twee apps uit de XBOX Store nodig: "Dev Mode Activation" en "Devkit Activation" (Dev Mode)
De developermodus op de Series X|S activeer je met de "Dev Mode Activation" app en dan kun je niet verder bij "Almost There". Hier moet een update worden geïnstalleerd, maar deze wordt niet geïnstalleerd.
Wat er handmatig geïnstalleerd moet worden is een tweede app "Devkit Activation" (Dev Mode). Daarmee kun je heen en weer schakelen tussen retail- en developer modus.
Het kan ook nadat je bovenstaande handelingen eenmalig heb uitgevoerd via het Instellingen > Systeem > Console Info > (toetscombinatie, gelijktijdig) LB, RB, LT, RT. Dan verschijnt er een ontwikkelaarsinstellingenmenu.
Verwijderd
Haha, gaan we weer....Rzarect0r schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 16:23:
Best vreemd om te zien dat de xbox wat minder performed dan de PS5 versies van sommige games, had eigenlijk gehoopt dat de multiplats beter zouden draaien. Nou is het geen dramatisch verschil, maar toch best vreemd gezien de GPU een stuk krachtiger zou zijn op papier.
/verstopt zich
Interessant stukje inderdaad, ook duidelijk over game pass. Voor het huidige bedrag (1euro manier) vind ik het prima maar ik blijf opletten hoe het verder gaat ontwikkelen, dat het geen soort van demo/freeware plek word want dan is 13 euro wel veel iedere maand. Of dat de games vol komen met shop verwijzingen of heel snel zijn uitgespeeld.Voor nu in ieder geval dik tevreden.Wom schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:36:
https://www.theverge.com/...-x-launch-decoder-podcast
Interessant interview met Phil Spencer, waar hij wat achtergrond geeft bij een aantal topics die spelen tijdens een launch van een console. Ook de keuze van het uitbrengen van twee consoles komt aan bod.
[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2020 16:37 ]
Er was hier al een hele discussie eerder over enkele pagina's terug, misschien even dat lezen voor alle opmerking hier over.Rzarect0r schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 16:23:
Best vreemd om te zien dat de xbox wat minder performed dan de PS5 versies van sommige games, had eigenlijk gehoopt dat de multiplats beter zouden draaien. Nou is het geen dramatisch verschil, maar toch best vreemd gezien de GPU een stuk krachtiger zou zijn op papier.
Om het kort te houden, we zijn pas echt bij het begin van deze generatie en blijkbaar was er wat aan de hand met de dev tools van Microsoft (XDK = Back compat, GDK = volledig benut van de SXS, pas sinds niet erg lang geleden ook echt in gebruik genomen)
Maar je ziet dan vervolgens weer dat de Series X beter presteert in raytracing dan de PS5 (stabiel 60 fps tegen 40 fps frame drops) in Black Ops terwijl de PS5 weer stabieler is met de 120 fps modus. Alles wat we nu zien zegt echt vrij weinig.
[ Voor 18% gewijzigd door Vagax op 24-11-2020 16:33 ]
De video van DF over Cod Black ops cold War was niet een hoogstandje en bevatte helaas de nodig fouten.Vagax schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 16:30:
[...]
Er was hier al een hele discussie eerder over enkele pagina's terug, misschien even dat lezen voor alle opmerking hier over.
Om het kort te houden, we zijn pas echt bij het begin van deze generatie en blijkbaar was er wat aan de hand met de dev tools van Microsoft (XDK = Back compat, GDK = volledig benut van de SXS, pas sinds niet erg lang geleden ook echt in gebruik genomen)
Maar je ziet dan vervolgens weer dat de Series X beter presteert in raytracing dan de PS5 (stabiel 60 fps tegen 40 fps frame drops) in Black Ops terwijl de PS5 weer stabieler is met de 120 fps modus. Alles wat we nu zien zegt echt vrij weinig.
De PS5 performance met RT lijkt deels te wijten aan een bug/hitch.
Positief voor XSS bezitters: De XSS versie lijkt ook gewoon Ray Tracing te ondersteunen. edit: hier lijkt dus meer aan de hand te zijn.
Ik snap dat 48gbps een eis is, maar dat is niet altijd helder aangegeven. Zelf heb ik prima ervaring met Audioquest Pearl. Maar de kabel is HDMI 2.0, 1 meter en vrij prijzig voor 1 meter (30 euro). Audioquest komt niet altijd even goed uit het eerder genoemde topic als het gaat om prijs/kwaliteit. Ik vind het belangrijk dat prijs/kwaliteit in verhouding is, dus gewoon werken op de Xbox series X en niet te duur.
[ Voor 5% gewijzigd door MuVo op 24-11-2020 16:53 ]
Samsung 49RU8000 | Xbox Series X | Xbox One X | Xbox One | Xbox 360 | Xbox
Dit heb ik dus ook.Koning-Admiraal schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:34:
Sinds ik de Xbox Series X heb kan ik niet van de Microsoft website games meteen op mijn Xbox Series X geïnstalleerd krijgen. Iemand enige idee hoe ik dit op los? De Xbox Series X kan ik niet aanklikken.
[Afbeelding]
Kan wel op de One X installeren die op zolder in een doos zit
Moet dan eerst weer door mijn gamelibrary bladeren, nieuw aangeschafte game zoeken en daar vanuit installeren....
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Wederom een game die waarschijnlijk goed gaat laten zien wat next-gen kan in plaats van die bug-ridden Ubisoft engines (al is het uiteraard nog altijd te vroeg om het maximale eruit te halen).
Als het goed is kan je alle Hitman en Hitman 2 levels ook via deze engine spelen. Geloof ook dat deze games nu in de aanbieding zijn in de Microsoft store sale.
Maar ik denk dat Hitman 3wel een aanschaf gaat worden voor mij, zei het met een goede aanbieding, want dat gaat een bak content zijn en een mooi slot van de trilogie, in zijn geheel speelbaar in de meest recente engine.
En daarna door naar hun 007 game
[ Voor 130% gewijzigd door sohus op 24-11-2020 17:08 ]
Mogelijk ligt het aan mn receiver afstelling, maar eerst hier vragen
Zoals ik eerder al zei, het is allemaal mierenneuken om niks in dit stadium.Vagax schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 16:30:
[...]
En dat werkt uiteraard twee kanten op, dus ook als het in het voordeel van Xbox Series X is moeten we hier niet gaan overdreven. Beide consoles zijn extreem capabel en de performance verschillen zijn 99% het resultaat van development issues/bugs/prioriteiten/lead platform etc.
Enige verschil dat ik wel vrij stellig durf te benoemen is dat de Xbox Series de beste bouw kwaliteit/engineering finesse heeft en de PS5 de meest innovatieve controller. Beiden zijn makkelijk op te lossen met revisie.
Xbox Live Gold is wel echt een beetje dood sinds Game Pass.
[ Voor 24% gewijzigd door sohus op 24-11-2020 17:17 ]
Bedankt voor je antwoord (net als @airwolf83 en @MRE-Inc). Ik weet dat het niet op alle games werkt, maar de games die ik geprobeerd heb staan vermeld op diverse lijstjes (o.a. op ResetEra) als games die Auto HDR ondersteunen. Nu ik lees dat het icoontje bij meerdere mensen kennelijk niet verschijnt, ligt dat dan misschien toch aan Microsoft. Neemt niet weg dat ik nog steeds denk dat er iets mis is met de HDR op mijn tv...devilsnight schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:54:
[...]
Ik heb zelf dit icoontje nog nooit gezien. Echter zag ik wel het normale HDR icoontje verschijnen toen ik Skyrim en Banjo-Kazooie Nuts and Bolts opstartte. En deze twee games hebben normaal geen HDR. Dus auto HDR doet zijn werk, alleen staat op het icoontje zelf "HDR" op mijn C9 tv. Niet alle SDR games zullen auto HDR vertonen hé. Bij bepaalde titels hebben ze het eruit gelaten.
Dat ziet er erg goed uit zeg! Als Hitman fan kan ik deze sowieso niet laten liggen. Ik hoop dat ze ook op het gebied van de AI weer een flinke stap voorwaarts kunnen maken, want ook daar is nog wel voldoende ruimte voor verbetering.sohus schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 17:04:
[YouTube: Hitman 3 Location Revealed]
Wederom een game die waarschijnlijk goed gaat laten zien wat next-gen kan in plaats van die bug-ridden Ubisoft engines (al is het uiteraard nog altijd te vroeg om het maximale eruit te halen).
Als het goed is kan je alle Hitman en Hitman 2 levels ook via deze engine spelen. Geloof ook dat deze games nu in de aanbieding zijn in de Microsoft store sale.
Maar ik denk dat Hitman 3wel een aanschaf gaat worden voor mij, zei het met een goede aanbieding, want dat gaat een bak content zijn en een mooi slot van de trilogie, in zijn geheel speelbaar in de meest recente engine.
En daarna door naar hun 007 game
Even hier op reagerend, je tv zal ook nooit Auto-HDR aangeven. Auto-HDR is een specifieke Xbox functie, en geen tv weergave ding. Het zal je LG (en die van mij) een rotzorg zijn hoe de Xbox bepaald of het HDR is[b]devilsnight schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:54:
Ik heb zelf dit icoontje nog nooit gezien. Echter zag ik wel het normale HDR icoontje verschijnen toen ik Skyrim en Banjo-Kazooie Nuts and Bolts opstartte. En deze twee games hebben normaal geen HDR. Dus auto HDR doet zijn werk, alleen staat op het icoontje zelf "HDR" op mijn C9 tv. Niet alle SDR games zullen auto HDR vertonen hé. Bij bepaalde titels hebben ze het eruit gelaten.
Dit is helaas niet waarCaayn schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 16:49:
[...]
Positief voor XSS bezitters: De XSS versie lijkt ook gewoon Ray Tracing te ondersteunen.
[ Voor 8% gewijzigd door Vagax op 24-11-2020 17:31 . Reden: Blijkbaar heeft Series S helemaal geen RT ]
Het leek me ook al zo raar dat ik zo'n icoontje zou krijgen, maar die foto toont dat wel. Vandaar dacht ik...huh?Larentix schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 17:17:
[...]
Bedankt voor je antwoord (net als @airwolf83 en @MRE-Inc). Ik weet dat het niet op alle games werkt, maar de games die ik geprobeerd heb staan vermeld op diverse lijstjes (o.a. op ResetEra) als games die Auto HDR ondersteunen. Nu ik lees dat het icoontje bij meerdere mensen kennelijk niet verschijnt, ligt dat dan misschien toch aan Microsoft. Neemt niet weg dat ik nog steeds denk dat er iets mis is met de HDR op mijn tv...
Dus eigenlijk heeft XSX hier nog geen "win" te pakken om het maar zo te zeggen. De 120fps mode is nog niet foutloos erop, maar de RT mode draait wel top. Dat is nice. Het had mij niet verbaasd als PS5 qua dit wel wat minder zou zijn, de XSX biedt immers hogere specs, maar dat lijkt dus hier niet het geval te zijn.Caayn schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 16:49:
[...]
De video van DF over Cod Black ops cold War was niet een hoogstandje en bevatte helaas de nodig fouten.
De PS5 performance met RT lijkt deels te wijten aan een bug/hitch.
Positief voor XSS bezitters: De XSS versie lijkt ook gewoon Ray Tracing te ondersteunen.
Beetje hetzelfde dus als in de 120fps mode van Dirt, waar door een bug lagere settings worden ingeladen, maar de 120 fps rock solid is (nogal logisch met die lagere settingsdevilsnight schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 17:44:
[...]
Dus eigenlijk heeft XSX hier nog geen "win" te pakken om het maar zo te zeggen. De 120fps mode is nog niet foutloos erop, maar de RT mode draait wel top. Dat is nice. Het had mij niet verbaasd als PS5 qua dit wel wat minder zou zijn, de XSX biedt immers hogere specs, maar dat lijkt dus hier niet het geval te zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door Xgar op 24-11-2020 17:49 ]
Ja precies! Maar bij Dirt 5 missen er ook details op de auto's toch? Hoe dan ook, het komt vast goed!Xgar schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 17:47:
[...]
Beetje hetzelfde dus als in de 120fps mode van Dirt, waar door een bug lagere settings worden ingeladen, maar de 120 fps rock solid is.
Codemasters en Treyarch zijn allebei hele ervaren developers en je ziet het echt aan de RT mode in CoD. Dit terwijl Bloober Team met Observer op dit moment een beetje problemen heeft met raytracing. Maar ja, veel kleinere studio ook. Ik denk wel dat dit meespeelt. Ik hoop uiteindelijk wel dat dit zich allemaal oplost, ook bij de kleinere devs.
Mmhhh, dank voor de link
Benieuwd naar de vervolg video om te zien wat Tom gevonden heeft. Een bug om RT aan te zetten
[ Voor 10% gewijzigd door Caayn op 24-11-2020 18:00 ]
Ja, dat bedoel ik met lagere settings, patch is ook al bevestigd door de lead dev van codemasters.devilsnight schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 17:51:
[...]
Ja precies! Maar bij Dirt 5 missen er ook details op de auto's toch? Hoe dan ook, het komt vast goed!
Halo MCC heeft een update gehad naar 4K 120FPS. Speelt als een zonnetje.Ananas_NL schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 17:38:
Welke Halo heeft nu een update gehad voor de series X? En is dat de meest recente die leuk is voor multiplayer?
Het zijn wel oudere games ook qua multiplayer maar ik vind dat wel lekker.
Dat hele snelle en chaotische van CoD of Apex is niet zo aan mij besteed
Kan ik dus met mijn LG B8 tv, maximaal 4K op 60HZ draaien?
Dus niet bijvoorbeeld 4K op 100HZ (wat de tv ondersteund).
[ Voor 7% gewijzigd door Brainsz op 24-11-2020 18:01 ]
Computers are useless. They can only give you answers.
Ik heb ook nog een B8 en dat klopt. Je kunt max 4k60 draaien. Hij heeft geen HDMI 2.1 aansluiting en dus geen bandbreedte voor 4k120.Brainsz schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 18:00:
Als ik het hier goed lees: reviews: Framerates tot 120fps op consoles - Wel op Xbox Series X, nog niet a...
Of het ligt eraan welk standpunt ze in de game gebruiken, standpunt van je character of standpunt van de cameraGyrolion schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 17:11:
Heeft iemand ook last dat het geluid uit de achterste surround speakers een stuk luider is dan uit de voorste speakers? Ik merk het bij Jedi Fallen order heel erg als ik ronddraai met de camera tijdens dialogen.
Mogelijk ligt het aan mn receiver afstelling, maar eerst hier vragen
Anders op je receiver de testtoon aanzetten, dan hoor je het ook wel.
Lichtpuntje...
Verwijderd
Op die LG kan je wel 1080p120 spelen, ik kan dat in ieder geval op mijn 2017 model dus dat zal met de B8 ook wel kunnen.Brainsz schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 18:00:
Als ik het hier goed lees: reviews: Framerates tot 120fps op consoles - Wel op Xbox Series X, nog niet a...
Ik krijg wel het gekleurde hdr icoontje te zien als hij overspringt naar het spel.Larentix schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 17:17:
[...]
Bedankt voor je antwoord (net als @airwolf83 en @MRE-Inc). Ik weet dat het niet op alle games werkt, maar de games die ik geprobeerd heb staan vermeld op diverse lijstjes (o.a. op ResetEra) als games die Auto HDR ondersteunen. Nu ik lees dat het icoontje bij meerdere mensen kennelijk niet verschijnt, ligt dat dan misschien toch aan Microsoft. Neemt niet weg dat ik nog steeds denk dat er iets mis is met de HDR op mijn tv...
De auteur van dat stuk, een collega, heeft volgens mij zelf een LG B8 en hij kan 1080p met 120Hz als ik het goed heb begrepen. 4K en 100Hz is sowieso een te hoge bandbreedte voor de HDMI 2.0-standaard van deze tv, zoals hierboven ook al is aangegeven. Bij HDMI 2.0 is bij 4k-resolutie 60Hz echt de max. Wat overigens geen straf is, want het zal wel vaker voor gaan komen dat het kiezen wordt tussen 4k120 of 4k60 maar bij dat laatste wel met raytracing. Dan zou ik het wel weten, al kan ik me voorstellen dat 120fps bijvoorbeeld bij zo'n sidescroller als Ori wel echt heel nice is.Brainsz schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 18:00:
Bah, jammer dat dat nog niet gefixt is. Had echt nog eens zin om een CoD te spelen (geleden van 1e Black Ops). Maar als het crashfest is, hou ik liever mijn 60 EUR op zak.Kapitein187 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 18:07:
Ben net maar gestopt met gamen, 6(!) keer Cold war die de XSX laat crashen, achter elkaar binnen 40 min tijd.
Xbox GT: Shyheim87 | PSN: Shyheimz-
YouTube: Cyberpunk 2077 – PlayStation Gameplay
Misschien dat het een bepaalde handeling is die ervoor zorgt dat hij crasht. Wel apart, want ik zie ook mensen op de PS5 die zeggen dat ze last hebben van crashes. Er is dus wel wat mis met die game.
Ziet er al heel goed uit zonder patch.devilsnight schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 18:36:
Nieuwe gameplay van Cyberpunk. Het is op PS platforms hier, maar dat moet niet uitmaken. Ik wilde eigenlijk wachten met het kopen van de game omdat die next gen patch ergens volgend jaar zal komen. Maar ik weet al dat ik niet kan wachten.
YouTube: Cyberpunk 2077 – PlayStation Gameplay
Aaaah sorry man, haha.quorumz schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 19:08:
[...]
ik post het 7 posts boven je.... (en mooier: embedded )
Ik weet hoe je tweets moet embedden, maar niet videos.
Deze wil ik zo graag spelen zodra ik een xbx of ps5 weet te bemachtigen
Halo: MCC. Halo 5 niet maar is een fixed 60fps game met dynamische resolutie dus zou top moeten draaien. Heb hem nog niet geprobeerd, vanavond maar even doen!Ananas_NL schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 17:38:
Welke Halo heeft nu een update gehad voor de series X? En is dat de meest recente die leuk is voor multiplayer?
devilsnight schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 19:13:
[...]
Aaaah sorry man, haha.
Ik weet hoe je tweets moet embedden, maar niet videos.
1
| [Video]https://youptjoep.com/123555[/] |
In doom eternal hetzelfde verhaal. Doe ik via de receicer de testtoon is overal het geluid hetzelfde.LuisjeNL schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 18:06:
[...]
Of het ligt eraan welk standpunt ze in de game gebruiken, standpunt van je character of standpunt van de camera![]()
Anders op je receiver de testtoon aanzetten, dan hoor je het ook wel.
Dus lijkt toch aan de xbox te liggen
Diverse audio settings getest maar de front speakers blijven zacht klinken in vergelijking met de rears... zijn er andere mensen die een surround setup hebben?
[ Voor 14% gewijzigd door Gyrolion op 24-11-2020 20:08 ]
In dit interview zegt hij rond 20:00 minuten dat productie Series S|X "Late summer" is gestart wat later was dan Sony. Waarom? Ze waren aan het wachten op AMD technologie zodat ze die gegarandeerd konden integreren.Wom schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:36:
https://www.theverge.com/...-x-launch-decoder-podcast
Wederom een bevestiging dat het allemaal klokslag 12 bij elkaar is gekomen.
Dit topic is gesloten.
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen
Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |