Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
De huidige TV’s doen inderdaad een beetje net wel/niet of half.

Als ze dan “joins forces” gaan doen mag ik hopen dat het volgende model alles wel gewoon netjes doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 12:53
Het is wel een unicum, dan wordt er eindelijk eens op tv reclame uitgezonden m.b.t. XBOX maar het blijft bedroevend dat ze daar een derde partij (LG) voor nodig hebben.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArthurMorgan schreef op maandag 23 november 2020 @ 19:20:
[...]

op de xbox kan ik wel dingen toevoegen, in de shop in de browser zie ik zo snel niet hoe. Op de xbox was het ook even zoeken trouwens, staat niet echt lekker aangegeven. Maar je moet naar het spel gaan dat je wilt hebben en dan op die knop met die 3 streepjes (geen idee hoe die heet :X ) drukken, dan krijg je de optie.
Vreemd, ik heb gewoon een knop met een hartje met een plusje er in:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BnmLj1bdx71h73yGhQjqmuXvsRs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QI8dotfERa8Ot7HIR7RmNMGp.jpg?f=fotoalbum_large
Zelfs een pop-up die zegt wat het is als je hem selecteert.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NukaWorldNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 17:34
Als ik nou een keer een Xbox/Xbox 360 game wil kopen op de Xbox Series X, kan ik dat dan ook via mijn tegoed kopen? Want weet nog wel dat ik het een keer wilde doen op de normale Xbox One en toen wilde ik dat via iDeal doen, maar dat kon dus niet en heb er eigenlijk toen verder niet meer naar gekeken. Ik weet wel dat je het via een CC kan doen, maar dat heb ik helaas niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ariekanari
NukaWorldNL schreef op maandag 23 november 2020 @ 21:25:
Als ik nou een keer een Xbox/Xbox 360 game wil kopen op de Xbox Series X, kan ik dat dan ook via mijn tegoed kopen? Want weet nog wel dat ik het een keer wilde doen op de normale Xbox One en toen wilde ik dat via iDeal doen, maar dat kon dus niet en heb er eigenlijk toen verder niet meer naar gekeken. Ik weet wel dat je het via een CC kan doen, maar dat heb ik helaas niet.
In je MS account kun je bij betalingsopties toch iDeal kiezen? Zelfs mobiele facturering is mogelijk. Zelf alleen ervaring met CC.

@NukaWorldNL Ja, spellen in de marketplace (de oude XBOX 360 store) maar er zijn de afgelopen maanden heel wat 360 en OG titels overgezet naar de reguliere MS Store. Kun je die wel aankopen?

@NukaWorldNL heeft hieronder bevestigd dat het mogelijk is en zeer waarschijnlijk kun je ze ook afrekenen met giftcards/shoptegoed.

[ Voor 22% gewijzigd door ariekanari op 23-11-2020 22:46 . Reden: reactie toegevoegd. ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
ArthurMorgan schreef op maandag 23 november 2020 @ 19:20:
[...]

op de xbox kan ik wel dingen toevoegen, in de shop in de browser zie ik zo snel niet hoe. Op de xbox was het ook even zoeken trouwens, staat niet echt lekker aangegeven. Maar je moet naar het spel gaan dat je wilt hebben en dan op die knop met die 3 streepjes (geen idee hoe die heet :X ) drukken, dan krijg je de optie.
Menu knopje met die drie streepjes heet het Hamburger menu knopje 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NukaWorldNL
ariekanari schreef op maandag 23 november 2020 @ 21:32:
[...]

In je MS account kun je bij betalingsopties toch iDeal kiezen? Zelfs mobiele facturering is mogelijk. Zelf alleen ervaring met CC.
Ja Xbox One games wel, maar Xbox/Xbox 360 games kan ik helaas vooralsnog echt alleen maar met CC betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
weggehaald. Fout!

[ Voor 94% gewijzigd door ariekanari op 23-11-2020 21:52 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Zojuist ook even de DTS X app gedownload, maar gek genoeg ben ik hier zelfs nog meer van onder de indruk dan de Dolby Atmos app. Met de DTS X instellingen kun je haarscherp horen waar al het geluid vandaan komt. Het klinkt veel ruimtelijker. Echt een voordeel online.

[ Voor 5% gewijzigd door Koning-Admiraal op 23-11-2020 22:07 ]

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

:)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De accu duur van die Turtle Beach Stealth 700 gen 2 is wel geweldig zeg. Zaterdagmiddag uit de doos gehaald en gaan gebruiken en vele game uurtjes verder en battery is nu medium zegt de stem. Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NukaWorldNL
ariekanari schreef op maandag 23 november 2020 @ 21:32:
[...]

@NukaWorldNL Ja, spellen in de marketplace (de oude XBOX 360 store) maar er zijn de afgelopen maanden heel wat 360 en OG titels overgezet naar de reguliere MS Store. Kun je die wel aankopen?
Thanks man _/-\o_ Via dia weg had ik nog niet gekeken. Nu kan ik wel betalen via iDeal.

Ik heb besloten dat ik deze nieuwe generatie echt gewoon 100% digitaal ga en wil daarom ook bepaalde Xbox 360 digitaal hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Finraziel schreef op maandag 23 november 2020 @ 21:15:
[...]

Vreemd, ik heb gewoon een knop met een hartje met een plusje er in:
[Afbeelding]
Zelfs een pop-up die zegt wat het is als je hem selecteert.
Vaag zeg, eerder had ik dat ook maar nu dus niet meer. Maar goed met die hamburger knop lukt het ook, dus echt vervelend is het niet.
gise schreef op maandag 23 november 2020 @ 21:33:
[...]

Wat een naam :D

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 19:15
devilsnight schreef op maandag 23 november 2020 @ 22:31:
De accu duur van die Turtle Beach Stealth 700 gen 2 is wel geweldig zeg. Zaterdagmiddag uit de doos gehaald en gaan gebruiken en vele game uurtjes verder en battery is nu medium zegt de stem. Top!
Ik krijg die van mij morgen binnen. Hoe is het geluid en gebruik je m met Dolby atmos?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

8 december in gamepass :) Kijk er al sinds juni naar uit!

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Koning-Admiraal schreef op maandag 23 november 2020 @ 22:06:
Zojuist ook even de DTS X app gedownload, maar gek genoeg ben ik hier zelfs nog meer van onder de indruk dan de Dolby Atmos app. Met de DTS X instellingen kun je haarscherp horen waar al het geluid vandaan komt. Het klinkt veel ruimtelijker. Echt een voordeel online.
Welke games heb je allemaal getest? Ik heb zelf alleen nog maar AC Valhalla veel gespeeld, maar echt veel verschil merk ik nog niet perse. Heb je spatial mode op spacious gezet of balanced?
moca schreef op maandag 23 november 2020 @ 22:39:
[...]

Ik krijg die van mij morgen binnen. Hoe is het geluid en gebruik je m met Dolby atmos?
Geluid is top!

Ik had hiervoor een TB Elite 800x en qua bass was die overweldigend (ben bang dat deze jongen mij tinnitus heeft bezorgd) en dat vond ik prachtig, maar wat me altijd wel op viel was hoe stemmen, voetstappen, etc altijd nogal dof klonken. Zeker wanneer ik dan mijn oudere TB Stealth 420x+ opzette waar het geluid echt helder is en ook een goede bass.

Met deze Stealth 700 gen 2 heb je zowel een sterke bass als heldere treble. Omgevingsgeluiden zijn duidelijk te horen, worden niet verzopen door de bass en het is gewoon top! Ik heb met zowel Atmos als DTS X getest. Wel echt alleen maar in AC Valhalla. Can't put it down. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antigo
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 07:45
moca schreef op maandag 23 november 2020 @ 22:39:
[...]

Ik ben ook zeer benieuwd naar de ervaringen hiermee! De headset zelf is heel mooi.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• C4D
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-09 20:21

C4D

Kaasje123 schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:28:
[...]

Als ergens mee geadverteerd wordt mag ik er als consument toch vanuit gaan dat het klopt? Nogal wiedes dat mensen dan teleurgesteld raken als de nieuwere games vervolgens een stuk slechter draaien dan bij de concurrent.
Het heeft allemaal niet zoveel te maken met de series X hardware.
Er is een gevecht gaande tussen Vulkan en Directx en het grappige is dat AMD altijd camp Vulkan is geweest (misschien nog steeds).

''Vulkan™ supports close-to-metal control enabling faster performance and better image quality across Windows® 7, Windows® 8.1, Windows® 10, and Linux®. No other graphics API offers the same powerful combination of OS compatibility, rendering features, and hardware efficiency.''
(https://www.amd.com/en/technologies/vulkan)

Dan nog te bedenken dat de adoption rate van DX12 gewoon niet geweldig is, laat staan Ultimate. Dit heeft tijd nodig. En dan nog het grootste probleem. Microsoft wil cross-platform en Dirextx 12 Ultimate moet dit mogelijk maken, echter is er dan niet meer 1 systeem waarvoor men moet ontwikkelen. Games moeten goed draaien op een Series S,X en alle PCs met een DX12 Ultimate certified videokaart en windows 10. Probeer dat maar eens te optimaliseren.

''Microsoft's push for DirectX 12 should also nudge developers to embrace the DirectX 12 API. So far, DirectX 12 has seen very little adoption rate from game developers, with the vast majority of titles using DirectX 11, which is much simpler to develop for, too. Maybe we'll even see the DirectX 12 Ultimate Logo associated with games — to highlight that a game uses the four magical features, and will thus deliver next-gen graphics. The dark horse in consumer graphics is the Vulkan API by Khronos Group. There are plenty of AAA games that provide next-gen eye-candy with this API. It's supported across multiple PC operating systems, and is implemented alongside OpenGL in PlayStation 5. It also has a full-fleged ray-tracing feature-set. Microsoft could also be targeting Vulkan's growing popularity.''
(https://www.techpowerup.c...proof-graphics-cards?cp=2)

Het doel is in eerste instantie dan ook niet performance, maar het creeren van een cyclus wat begint bij de series X. Zorg voor een enorme boost in DirectX 12 Ultimate compatible videokaarten, waardoor game devs deze API beter en sneller zullen ondersteunen. Door de focus op cross-platform zal er ook sneller elders een adoptie plaatsvinden (PC hardware).

''By unifying the graphics platform across PC and Xbox Series X, DX12 Ultimate serves as a force multiplier for the entire gaming ecosystem. No longer do the cycles operate independently! Instead, they now combine synergistically: when Xbox Series X releases, there will already be many millions of DX12 Ultimate PC graphics cards in the world with the same feature set, catalyzing a rapid adoption of new features, and when Xbox Series X brings a wave of new console gamers, PC will likewise benefit from this vast surge of new DX12 Ultimate capable hardware!''
(https://devblogs.microsof...cing-directx-12-ultimate/)

Kortom, met de series X staan wij aan het begin van een potentiele revolutie. De performance zal ook heus wel beter worden, maar dit zal meer tijd kosten vergeleken met de PS5 (slechts een evolutie van de PS4 SDK, ipv een geheel nieuwe aanpak).

psn: lupusergo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 19:15
devilsnight schreef op maandag 23 november 2020 @ 23:03:
[...]

Welke games heb je allemaal getest? Ik heb zelf alleen nog maar AC Valhalla veel gespeeld, maar echt veel verschil merk ik nog niet perse. Heb je spatial mode op spacious gezet of balanced?

[...]

Geluid is top!

Ik had hiervoor een TB Elite 800x en qua bass was die overweldigend (ben bang dat deze jongen mij tinnitus heeft bezorgd) en dat vond ik prachtig, maar wat me altijd wel op viel was hoe stemmen, voetstappen, etc altijd nogal dof klonken. Zeker wanneer ik dan mijn oudere TB Stealth 420x+ opzette waar het geluid echt helder is en ook een goede bass.

Met deze Stealth 700 gen 2 heb je zowel een sterke bass als heldere treble. Omgevingsgeluiden zijn duidelijk te horen, worden niet verzopen door de bass en het is gewoon top! Ik heb met zowel Atmos als DTS X getest. Wel echt alleen maar in AC Valhalla. Can't put it down. :)
Goed om te horen! Morgen maar eens goed voor gaan zitten. Kan je m trouwens ook gewoon met de bluetooth van je tv etc verbinden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Guerilla
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 25-08 23:47
De Xbox Wireless Controller is nu al in de aanbieding in de Verenigde Staten. Was $59, nu $39.
https://www.xbox.com/en-U...o_buy_11.23.1#controllers

Waarom hebben wij nooit zulke deals in de Microsoft Store in NL? :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-09 19:37
40fps op de PS5.

SNEL VERKOPEN HOOR

:P
December zit ook weer vol met leuke titels :D :9

[ Voor 30% gewijzigd door MrGizMo op 23-11-2020 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Call of the Sea lijkt me ook zeer nice. Perfect om tussen al dat RPG geweld te spelen. Alleen in de laatste footage viel me schokkerige framerate wel op. Hopelijk hebben ze hem soepel bij launch.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• shyheim
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15-08 21:55

shyheim

busta! straight busta!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zyjxLzp.png

kaasje gaat kunnen slapen vannacht

Xbox GT: Shyheim87 | PSN: Shyheimz-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:21
Nooit geweten dat dit kon, maar ziet er erg cool uit. Nog een plusje voor de Xbox series s/X. En dan vooral voor de S:)

YouTube: The $299 XBOX Series S is an Emulation Beast | MVG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 05:27
Koning-Admiraal schreef op maandag 23 november 2020 @ 22:06:
Dat vond ik ook. Moet mijn keus nog maken, maar denk dat het DTS X wordt. Heb je spatial sound al aanstaan?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:06
Beste tv settings voor LG OLED C9/CX tv's
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/91YJhmO.png

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
devilsnight schreef op maandag 23 november 2020 @ 22:31:
Ik ben ook erg tevreden over deze hs. Maar let wel op, de stem geeft heel lang medium aan en dan gaat ie ineens niet meer aan 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-09 22:52
komt vast wel een patch of API update voor om het recht te trekken toch ? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35
Staar je niet blind op dit soort vergelijkingen. De eerste generatie heeft altijd games die bij de een beter gaan dan bij de ander wat veroorzaakt wordt door bugs en nog niet geoptimaliseerde code. Geef het een paar weken tot er de eerste updates zijn die goed zijn getest op release-hardware...

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

devilsnight schreef op maandag 23 november 2020 @ 23:03:
[...]

[...]
Gears 5, PUGB, Call of Duty Warzone. Ga nu ook DTS X kopen nu het een goede korting heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

kesj schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 00:46:
[...]

Dat vond ik ook. Moet mijn keus nog maken, maar denk dat het DTS X wordt. Heb je spatial sound al aanstaan?
Ja dat staan aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissMe NL
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-08 08:16
Toch een paar clips kunnen zien van de gelekte ps4 cyberpunk versie. Wat ziet dat er al goed uit. Twijfel is totaal weg. Heb um net gepreordered.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

gise schreef op maandag 23 november 2020 @ 21:33:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4OUkqM3ol818oJzJvWJntMaA9DQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KH1LdVakQKHU4yEr6QXzxTWf.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Amaze86 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 00:47:
[Afbeelding]
Allang gepost. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gyrolion
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
[Afbeelding]
Zou er ook zo een lijstje zijn voor de wat oudere LG C8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:06
Gyrolion schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 07:16:
[...]

Zou er ook zo een lijstje zijn voor de wat oudere LG C8?
yes
https://www.resetera.com/...r-dv.73304/#post-13529172

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Laatst online: 20:13
Ik zal wel een barbaar zijn. Maar warm2 met gamen vind ik echt verschrikkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gyrolion
  • Nu online
*; Thanks!!
Ik ga mn xdoos zo ophalen, dus kan ik gelijk alles netjes instellen!
Spannend!!

Heeft het trouwens zin om te upgraden van een c8 naar een cx voor VRR of is dat nog niet echt nodig?

[ Voor 12% gewijzigd door Gyrolion op 24-11-2020 07:42 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Hoeveel comments zullen er over de ps5 komen dat die beter doet? :+

reviews: Framerates tot 120fps op consoles - Wel op Xbox Series X, nog niet a...
Gyrolion schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 07:42:
[...]

Heeft het trouwens zin om te upgraden van een c8 naar een cx voor VRR of is dat nog niet echt nodig?
Ik heb getwijfeld om van een C7 naar een GX te gaan maar vond het nog niet waard. Misschien volgend jaar als het wat meer/beter geïmplementeerd is.

Nu is het vooral spelen met de instellingen continu voor het “perfecte plaatje”, zo lijkt het.
Weinig behoefte aan :+

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:09
Iemand een aanrader voor een goede headset voor een brildrager die goed op de XSX werkt?
Niet alle panelen zijn gelijk. TV settings overnemen gaat volgens mij niet 100%.
Of zijn de verschillen zo minimaal tegenwoordig?
Anders test ik ze graag eens uit :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 19:30
Andere mensen zware problemen met Cold War?

Operation Red Circus: op het einde van de missie heb ik enorme slowdown, soms misschien maar 5 FPS. Al drie keer heeft de Xbox zichzelf uitgezet tijdens het proberen te spelen van deze missie.

Multiplayer: single player op 60 Hz met RT draait vrij goed. Gisteravond 120 Hz geprobeerd en dat is echt een drama. Met VRR aan continue slowdown en framedrops. Alles ziet er super haperend uit, in plaats van vloeiender dan 60 Hz

Multiplayer: split screen geeft mega FPS dips en crasht bijna elk potje.

Oh en een mooie bug in split screen: als je de tussenstand opent crasht het spel altijd. :/

Andere (zware) games speel ik momenteel niet, dus daar kan ik nog niks over zeggen of die dat probleem ook hebben. Xbox is ondertussen absoluut niet warm als dit gebeurt.

[ Voor 11% gewijzigd door Phusebox op 24-11-2020 08:02 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gyrolion
  • Nu online
Famous schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 07:47:
Hoeveel comments zullen er over de ps5 komen dat die beter doet? :+

reviews: Framerates tot 120fps op consoles - Wel op Xbox Series X, nog niet a...
[...]

Ik heb getwijfeld om van een C7 naar een GX te gaan maar vond het nog niet waard. Misschien volgend jaar als het wat meer/beter geïmplementeerd is.

Nu is het vooral spelen met de instellingen continu voor het “perfecte plaatje”, zo lijkt het.
Weinig behoefte aan :+
Het ligt niet aan de PS5 maar aan de developers, is de reactie.
Maar geen fanboy discussies hier he :>

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:07

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Voor als er nog iemand een 2de Series X|S controller wilt scoren voor een zacht prijsje:

https://www.otto.nl/p/122...oller/#?itemId=1229056889

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xlast88
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-04 18:39
Phusebox schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 07:56:
Andere mensen zware problemen met Cold War?

Operation Red Circus: op het einde van de missie heb ik enorme slowdown, soms misschien maar 5 FPS. Al drie keer heeft de Xbox zichzelf uitgezet tijdens het proberen te spelen van deze missie.

Multiplayer: single player op 60 Hz met RT draait vrij goed. Gisteravond 120 Hz geprobeerd en dat is echt een drama. Met VRR aan continue slowdown en framedrops. Alles ziet er super haperend uit, in plaats van vloeiender dan 60 Hz

Multiplayer: split screen geeft mega FPS dips en crasht bijna elk potje.

Oh en een mooie bug in split screen: als je de tussenstand opent crasht het spel altijd. :/

Andere (zware) games speel ik momenteel niet, dus daar kan ik nog niks over zeggen of die dat probleem ook hebben. Xbox is ondertussen absoluut niet warm als dit gebeurt.
Same issues here, ook alleen maar met Cold War. Volgens mij is het een issue specifiek met die game en niet met de Xbox zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Gisteravond verbrak de verbinding tussen de controller en de xbox (na inactiviteit).
Was de tweede keer en zag er geen probleem in.

Net voor het werk dacht ik nog wat AC Valhalla te spelen maar controller was natuurlijk disconnected.
Houd de sync knop in op zowel de Xbox als de controller maar de Xbox geeft geen kick. Lang inhouden, kort indrukken of de stroom er 10+ sec af maakte allemaal niets uit.

Gelukkig had ik toevallig een USB-C kabel liggen waarmee ik de controller kon uitsluiten.
Hij moest even denken maar toen opeens was de controller weer connected en kon die ook zonder kabel.

Was toch even schrikken :D
Maar eens goed in de gaten houden of het vaker voorkomt anders wordt het een garantie gevalletje als de voorraad weer wat beter is.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09 12:56

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

devilsnight schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 00:17:
Call of the Sea lijkt me ook zeer nice. Perfect om tussen al dat RPG geweld te spelen. Alleen in de laatste footage viel me schokkerige framerate wel op. Hopelijk hebben ze hem soepel bij launch.
Ik krijg er Myst/Riven vibes van. Ziet er sfeervol uit!
Guerilla schreef op maandag 23 november 2020 @ 23:42:
De Xbox Wireless Controller is nu al in de aanbieding in de Verenigde Staten. Was $59, nu $39.
https://www.xbox.com/en-U...o_buy_11.23.1#controllers

Waarom hebben wij nooit zulke deals in de Microsoft Store in NL? :/
Notna in "[XSX | XSS] Xbox Series X|S" ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Thrace Grumble op 24-11-2020 08:41 ]

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guerilla
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 25-08 23:47
Bedankt! Wat een toeval.

[ Voor 15% gewijzigd door Guerilla op 24-11-2020 08:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-09 22:10
Controllers (ook wit en blauw) zijn nu maar 38,90 bij otto incl nieuwsbriefkorting!

http://www.otto.nl/p/1229...lack-wireless-controller/

En nieuwsbrief: https://www.otto.nl/special/OTTO-nieuwsbrief/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HBSVDK schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 00:40:
Nooit geweten dat dit kon, maar ziet er erg cool uit. Nog een plusje voor de Xbox series s/X. En dan vooral voor de S:)

Dit is wel tof eigenlijk. Playstation 1, mogelijk PS2, N64, etc. etc. Maar nog belangrijker, ook Dreamcast!
Als ik het goed begrijp moet je dus de Xbox in Dev mode draaien, de emulator aanschaffen en zorgen dat je Xbox Live hebt. Dan heb je toegang tot al die games?

Je moet wel eigenaar zijn van de originele games om het legaal te maken, toch?

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graft
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 08:44
HBSVDK schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 00:40:

MVG geeft aan dat de Series X dit ook moet kunnen. Dus ben benieuwd naar de eerste bevindingen daarvan.
Zondag maar eens proberen of ik dit ook voor elkaar krijg op mijn S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:46
doobieters schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 09:02:
Controllers (ook wit en blauw) zijn nu maar 38,90 bij otto incl nieuwsbriefkorting!

Zo te zien ook de Seagate expension card voor 240, scheelt toch weer een tientje

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:11
Notna schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 08:19:
Voor als er nog iemand een 2de Series X|S controller wilt scoren voor een zacht prijsje:

https://www.otto.nl/p/122...oller/#?itemId=1229056889
Niet vergeten je (kort) op de nieuwsbrief te abonneren voor een kortingsbon van 5 Euro. Uiteindelijke prijs wordt dan 38,90 Euro :)

(beetje laat zie ik :X )

[ Voor 3% gewijzigd door Timmy op 24-11-2020 09:18 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-09 19:50
Mijn xbox series x was compleet dood na 48 uur, ik heb hem vrijdag 13 november weer terug gestuurd, ik kreeg net een bericht van UPS (10 dagen later) dat er weer en retourzending onderweg is naar mij. Dus voor de gene die willen weten hoe lang het ongeveer duurt met normale service, ongeveer 10 dagen dus.

Ik ben benieuwd of deze het langer uithoudt. Ook benieuwd naar wat ze terug gestuurd hebben. Microsoft gaf expliciet aan dat ik alleen de xbox moest terug sturen en niet de accessoires. Wellicht dat ze nu gewoon een complete doos terug sturen?

Spijtig dat de LG 55 GX van apollo pas later geleverd gaat worden, dat wordt dus nog even wachten op de xbox op volle 4k glorie te zien.,

[ Voor 9% gewijzigd door mannowlahn op 24-11-2020 09:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 12:00
Zag meerdere referenties naar de Otto aanbieding voor de extra controllers, maar deze shop heeft louter 1 sterren reviews, dus hou daar rekening mee. Ik wacht in ieder geval even tot er een shop is met een betere reputatie hem voor een lagere prijs aan gaat bieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
giantgiantus schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 07:39:
[...]

Ik zal wel een barbaar zijn. Maar warm2 met gamen vind ik echt verschrikkelijk.
Gebruik Warm 2 ook nooit. Piss filter vind ik dat.
Medium of Warm 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:08
doobieters schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 09:02:

Jammer, te laat... Bij het bestellen van de XsX (in snelheid) ook gemist om de controller met korting te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:07

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

jeroen11 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 09:53:
Zag meerdere referenties naar de Otto aanbieding voor de extra controllers, maar deze shop heeft louter 1 sterren reviews, dus hou daar rekening mee. Ik wacht in ieder geval even tot er een shop is met een betere reputatie hem voor een lagere prijs aan gaat bieden.
Inmiddels is het ook uitverkocht.

[ Voor 13% gewijzigd door Notna op 24-11-2020 09:59 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19-09 09:16
Top om te zien dat de XSX zijn rug recht houdt in COD met alle eye-candy en raytracing aan in de DF analyse.
Kijk hoopvol uit naar cyberpunk zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowskilled-ftw
  • Laatst online: 18-09 14:58
xminator schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 09:56:
[...]

Jammer, te laat... Bij het bestellen van de XsX (in snelheid) ook gemist om de controller met korting te bestellen.
Ik ben wel op tijd....
Gaan het mee maken wanneer de controller binnenkomt, wel bevestiging ontvangen. Levertijd 5-6 werkdagen.

Krijg mijn xbox series x toch pas 09/12 binnen, dus heb alle tijd. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PepieNL schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 09:58:
Top om te zien dat de XSX zijn rug recht houdt in COD met alle eye-candy en raytracing aan in de DF analyse.
Kijk hoopvol uit naar cyberpunk zo!
Schijnbaar zitten er ook wat (particle) verschillen in de versies. Dus al dat gestaar op framerates zegt sowieso niet alles.

Nu hebben we die vergelijkingen met de eerste games en straks met de eerste games die niet op de oude hardware gaan draaien. Het stopt dus feitelijk nooit meer he? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kesj schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 00:48:
[...]

Ik ben ook erg tevreden over deze hs. Maar let wel op, de stem geeft heel lang medium aan en dan gaat ie ineens niet meer aan 😬
Ooooooh. Dus geen battery low? Goed om te weten!

Dan kan ik hem beter zo op de lader doen zodat ik vanavond weer kan knallen. In de Turtle Beach audio hub staan trouwens dingen zoals noise gate, wtf is dat? Kan ik daarmee instellen hoe goed men mij kan horen snacken bijvoorbeeld?

Want laatst at ik wat chips en met de Elite 800x hoorde niemand ooit en nu konden ze het bizar goed horen, haha. Gevalletje mezelf even muten. En ik zag dat je superhuman hearing aan kan hebben maar ook een preset zoals Signature Sound. Krijg je dan echt een mix van die twee in games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
En zo zal het iedere keer weer stuivertje wisselen zijn :+

Zolang er geen extreem grote verschillen zijn zoals bij Dirt 5 (dat was wel héél erg, gelukkig wordt daar aan gewerkt) vindt ik het allemaal wel best. Leuk hoor dat een explosie meer particle effects heeft, maar jeetje ga je dat écht zien vraag ik me af.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
DutchOwnage schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:36:

Zolang er geen extreem grote verschillen zijn zoals bij Dirt 5 (dat was wel héél erg, gelukkig wordt daar aan gewerkt) vindt ik het allemaal wel best. Leuk hoor dat een explosie meer particle effects heeft, maar jeetje ga je dat écht zien vraag ik me af.
Nee, dat valt alleen maar op in slow-motion, ingezoomd en wetende waar je naar moet kijken. Als je aan het gamen bent, focus je vaak op hele andere dingen. Dat is het dubbele aan die DF videos ook. De uitleg van gebruikte technieken is interessant, maar de (onvermijdelijke) vergelijkingen maken bepaalde dingen opeens belangrijker dan dat ze zijn.

Maar heb het idee dat developers wel wat rekening met dergelijke analyses gaan houden, wat mogelijk meer stabiele framerates kan betekenen. Dus in dat opzicht is dat misschien winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie

Dit heb ik gemist, welke console is slecht in Dirt 5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MissMe NL schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 03:23:
Toch een paar clips kunnen zien van de gelekte ps4 cyberpunk versie. Wat ziet dat er al goed uit. Twijfel is totaal weg. Heb um net gepreordered.
Klinkt goed!

Ik wil zelf niks meer zien, maar kun je me zeggen hoe de framerate eruit zag? In de officiële footage zag ik zeker wel schokkerige momenten in de One X beelden.

Het deed me een klein beetje denken aan hoe Witcher 3 op launch was. Als je dan de camera ronddraaide had je constant van die mini stotteringen, heel irritant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:25

Om een argument te onderbouwen welke van de 2 fanclubs beter is, ga je juist zulke pixels zien :+

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deephallow1
  • Laatst online: 18-09 10:47
Engineer Stewie schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:39:
[...]

XsX had daar een slechtere framerate in de 60 FPS modes, en op 120 FPS was die dan wel weer heel stabiel, maar waren de settings veel harder teruggeschroefd tov de PS5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Engineer Stewie schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:39:
[...]

Series X/S komen er bekaard vanaf. Maar er zijn patches in de maak inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

C4D schreef op maandag 23 november 2020 @ 23:04:
[...]

Het heeft allemaal niet zoveel te maken met de series X hardware.
Er is een gevecht gaande tussen Vulkan en Directx en het grappige is dat AMD altijd camp Vulkan is geweest (misschien nog steeds).

''Vulkan™ supports close-to-metal control enabling faster performance and better image quality across Windows® 7, Windows® 8.1, Windows® 10, and Linux®. No other graphics API offers the same powerful combination of OS compatibility, rendering features, and hardware efficiency.''
(https://www.amd.com/en/technologies/vulkan)

Dan nog te bedenken dat de adoption rate van DX12 gewoon niet geweldig is, laat staan Ultimate. Dit heeft tijd nodig. En dan nog het grootste probleem. Microsoft wil cross-platform en Dirextx 12 Ultimate moet dit mogelijk maken, echter is er dan niet meer 1 systeem waarvoor men moet ontwikkelen. Games moeten goed draaien op een Series S,X en alle PCs met een DX12 Ultimate certified videokaart en windows 10. Probeer dat maar eens te optimaliseren.

''Microsoft's push for DirectX 12 should also nudge developers to embrace the DirectX 12 API. So far, DirectX 12 has seen very little adoption rate from game developers, with the vast majority of titles using DirectX 11, which is much simpler to develop for, too. Maybe we'll even see the DirectX 12 Ultimate Logo associated with games — to highlight that a game uses the four magical features, and will thus deliver next-gen graphics. The dark horse in consumer graphics is the Vulkan API by Khronos Group. There are plenty of AAA games that provide next-gen eye-candy with this API. It's supported across multiple PC operating systems, and is implemented alongside OpenGL in PlayStation 5. It also has a full-fleged ray-tracing feature-set. Microsoft could also be targeting Vulkan's growing popularity.''
(https://www.techpowerup.c...proof-graphics-cards?cp=2)

Het doel is in eerste instantie dan ook niet performance, maar het creeren van een cyclus wat begint bij de series X. Zorg voor een enorme boost in DirectX 12 Ultimate compatible videokaarten, waardoor game devs deze API beter en sneller zullen ondersteunen. Door de focus op cross-platform zal er ook sneller elders een adoptie plaatsvinden (PC hardware).

''By unifying the graphics platform across PC and Xbox Series X, DX12 Ultimate serves as a force multiplier for the entire gaming ecosystem. No longer do the cycles operate independently! Instead, they now combine synergistically: when Xbox Series X releases, there will already be many millions of DX12 Ultimate PC graphics cards in the world with the same feature set, catalyzing a rapid adoption of new features, and when Xbox Series X brings a wave of new console gamers, PC will likewise benefit from this vast surge of new DX12 Ultimate capable hardware!''
(https://devblogs.microsof...cing-directx-12-ultimate/)

Kortom, met de series X staan wij aan het begin van een potentiele revolutie. De performance zal ook heus wel beter worden, maar dit zal meer tijd kosten vergeleken met de PS5 (slechts een evolutie van de PS4 SDK, ipv een geheel nieuwe aanpak).
Goede uitleg hier. ^
Dus voor de mensen die niet gewoon willen roepen dat een game wat beter of minder goed draait op hardware x of y, even lezen. :)

Vergeet trouwens niet dat Digtial Foundry ook maar content wil leveren, ik vind het soms gewoon zonde dat ze diep in een game duiken die net uit is en waar bij een patch nog een hoop kan veranderen. Maar ja, content...
Ik kijk overigens graag naar DF. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Ach, komt wel goed. Uiteindelijk, welke console 3fps meer haalt of 5 vonkjes extra laat zien interesseert me minder.
XSX heeft de gamepass en dat heeft me overhaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:25
DutchOwnage schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:40:
[...]

Series X/S komen er bekaard vanaf. Maar er zijn patches in de maak inmiddels.
Opvolging hoor je maar weinig bij zulke tests, net als die Black ops dip van de PS5 naar 40fps, ik verwacht dat ze daar zeker nog iets voor gaan patchen, maar meer gevalletje 'damage has been done' en ze pakken de eerste versie van een game en pixel-krikken die tot ze zelf miniscule afwijking tussen de 2 hebben gevonden.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Mwah, ik meen mij te herinneren dat ze wel eens ergens op terugkomen. Misschien dat ze op Dirt 5 wel terugkomen, een van die gasten van DF had contact gezocht met een dev van Codemasters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:41:
[...]

Goede uitleg hier. ^
Dus voor de mensen die niet gewoon willen roepen dat een game wat beter of minder goed draait op hardware x of y, even lezen. :)

Vergeet trouwens niet dat Digtial Foundry ook maar content wil leveren, ik vind het soms gewoon zonde dat ze diep in een game duiken die net uit is en waar bij een patch nog een hoop kan veranderen. Maar ja, content...
Ik kijk overigens graag naar DF. :)
Ze komen wel eens op games terug en devs hebben al vaker bugs/performance issues gevonden dankzij de hulp van DF. Op games terug komen, mogen ze imo, wel vaker doen. Sommige games hebben aardige performance verbeteringen gedurende hun levensduur.

Probleem van DF en consorten, niet zozeer door DF zelf maar meer de aard van de content, is dat het snel de verkeerde aandacht trekt van fanboys.

Edit:

Uiteindelijk is het ook belangrijk om in gedachten te houden dat DF niet perfect is. Zo zitten er een aantal incorrecties in de Call Of Duty Cold War video.

[ Voor 8% gewijzigd door Caayn op 24-11-2020 11:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krimglas
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14-03-2023
Maakt het echt uit dan? Moeten ze echt een toekomstige 'correctie' doen om de fanboys beter te laten slapen?
Want als ik Dirt 5 speel zie ik een verdomd mooi spel dat botervlot draait op mijn Series S. Als je het pixelturen van DF dat voor je laat vergallen ligt dat echt wel aan jezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Krimglas schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:51:
Maakt het echt uit dan? Moeten ze echt een toekomstige 'correctie' doen om de fanboys beter te laten slapen?
Want als ik Dirt 5 speel zie ik een verdomd mooi spel dat botervlot draait op mijn Series S. Als je het pixelturen van DF dat voor je laat vergallen ligt dat echt wel aan jezelf.
Daar heb je een punt. Maar in het specifieke geval van Dirt 5, waren de verschillen gewoonweg té groot. Dat riep wel om een verklaring imho.

Anderzijds, als dat filmpje er niet was geweest, had je er ook niemand over gehoord. Dat is ook waar :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
devilsnight schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:35:
[...]

Ooooooh. Dus geen battery low? Goed om te weten!

Dan kan ik hem beter zo op de lader doen zodat ik vanavond weer kan knallen. In de Turtle Beach audio hub staan trouwens dingen zoals noise gate, wtf is dat? Kan ik daarmee instellen hoe goed men mij kan horen snacken bijvoorbeeld?

Want laatst at ik wat chips en met de Elite 800x hoorde niemand ooit en nu konden ze het bizar goed horen, haha. Gevalletje mezelf even muten. En ik zag dat je superhuman hearing aan kan hebben maar ook een preset zoals Signature Sound. Krijg je dan echt een mix van die twee in games?
Ik heb haar nog nooit low horen zeggen. Maar dat kan aan mij liggen?

Volgens mij filtert hij ongewenste achtergrondgeluiden weg. Dat is gekraak ook (vind ik), maar ik weet niet hoe hard je dat doet en of het werkt ;-)

Zo ver ik weet werkt de super human hearing op basis van de mode die je hebt geselecteerd. Hij pakt dan die settings en haalt het laag eruit en gooit de hoge tonen omhoog. Versterk het ook volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Krimglas schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:51:
Nah, het gaat niet zozeer om fanboys, maar ik baseer soms de keuze om een game al wel of nog niet te kopen op filmpjes van hen. Ik kijk naar wat ze tegenkomen aan framedrops en andere bugs (of onvolkomenheden) als ik die klein vind koop ik de game, als ze mij (voorlopig) te groot zijn stel ik de game uit. Als er dan patches uitkomen die het oplossen zou het handig zijn als ik dat dus ook vanuit die kant hoor.

En nogmaals wat de een belangrijk vind hoeft een ander niet te doen. Jij vindt waarschijnlijk ook dingen wel belangrijk die ik onbelangrijk vind... Niks mis mee. Hoef je niet altijd een oordeel aan vast te koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:50
Mensen zijn vooral op zoek naar een bevestiging van de gemaakte keuze voor een console. Op het moment dat je verwacht dat de series X de sterkte console is, dan wil je dit een soort bevestigd zien. Nog niet eens bewust, maar dat is een stukje psychologie zoals dat bij de meeste mensen werkt.
Helaas laat de series X nog wat steekjes momenteel vallen en een kanaal als DF toont dit aan.
Ik zelf stoor me niet zo aan de "flaws" het hoort bij zowel een nieuw product als bij een nieuwe game. Dat lost zich van zelf wel op.

Vergeet ook niet dat de mannen van DF, hoe goed ze dit ook doen, wel gigantische pixelneukers zijn. Het feit dat ze bij vergelijkingen geregeld slowmotrions gebruiken en moeten inzoomen om de verschillen aan te tonen, geeft wel aan dat de verschillen vaak niet enorm zijn.

- Ik zie soms met alle wil op de wereld geen verschillen.

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
steefje schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:01:
Mensen zijn vooral op zoek naar een bevestiging van de gemaakte keuze voor een console. Op het moment dat je verwacht dat de series X de sterkte console is, dan wil je dit een soort bevestigd zien. Nog niet eens bewust, maar dat is een stukje psychologie zoals dat bij de meeste mensen werkt.
Helaas laat de series X nog wat steekjes momenteel vallen en een kanaal als DF toont dit aan.
Ik zelf stoor me niet zo aan de "flaws" het hoort bij zowel een nieuw product als bij een nieuwe game. Dat lost zich van zelf wel op.

Vergeet ook niet dat de mannen van DF, hoe goed ze dit ook doen, wel gigantische pixelneukers zijn. Het feit dat ze bij vergelijkingen geregeld slowmotrions gebruiken en moeten inzoomen om de verschillen aan te tonen, geeft wel aan dat de verschillen vaak niet enorm zijn.

- Ik zie soms met alle wil op de wereld geen verschillen.
Klopt, daar laat ik nooit een game voor liggen. Maar ik vind het wel heel interessant om te zien. Vaak krijg je daardoor inzicht in achterliggende principes. Zo ben ik het Xbox kamp ingerold omdat RDR 2 op echt 4k draait op de one Xen op de Pro op checkerboarding 4k. Tijdens het spelen valt dat niet echt op, maar als je bovenop een berg staat kun je dat dus wel goed zien (op een 55 inch oled scherm wel iig) Daarvoor zijn makers als DF en ElAnalistaDeBits gewoon handige contentmakers die helpen bij keuzes. Je moet alleen onthouden waar je exact naar kijkt en bedenken hoe dat in een game verder werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Maar je zou je nooit mogen baseren opd e kracht van een console.
De switch was de zwakste van de vorige generatie, maar de enige die ik al sinds launch heb.

Ik speel zelden online en heb niet veel met de PS exclusives, behalve spider man lijkt wel awesome.
De XSX heeft gamepass en dat lijkt voor mij ideaal, dus ben daarvoor gegaan. Dat de PS5 beter zou zijn interesseert met op dat moment niet. De XSX gaat ook geen kak graphics hebben eh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexkalin
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 15-05 10:15
Ah, de xbox sale doet me alweer twijfelen of ik moet Skyrim/Fallout 4 bundel kopen. Heb ze natuurlijk op PC, maar Todd wil ons toch op elke platform vermaken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Laat de mensen maar lekker vergelijken, ik geniet weer volop van GoW1, en heb nog een heel lange, maar toffe weg tot GoW 5 _/-\o_ :D

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Weet iemand of crackdown 1 werkt met BC? Heb de originele disc nog steeds liggen hier :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een game review is handig voor een aankoop, digital foundry kijk ik om van te genieten. Pixelneuken af en toe kan ik wel waarderen. ;)

Maar om nu al nieuwe hardware te beoordelen aan de hand van hun info is gewoon te vroeg.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2020 11:19 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Protax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-09 11:20
Zojuist is mijn Steelseries Arctis 7x binnen gekomen. Ik heb nog nooit eerder een Steelseries headset gehad, maar man wat een goed geluid (heel goed belanceerd) en alles werkt direct out of the box.

Misschien niet helemaal voor in dit topic, maar wilde het toch even delen (gezien het een Xbox headset is) ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Springbokkie
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08-01 19:42
Thrace Grumble schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:13:
Laat de mensen maar lekker vergelijken, ik geniet weer volop van GoW1, en heb nog een heel lange, maar toffe weg tot GoW 5 _/-\o_ :D
Groot gelijk. De Gears Of War-franchise vind ik fantastich (ja, al veel delen hetzelfde, boeiâh :+ ). Één van de redenen waarom ik sinds het 360-tijdperk op een Xbox speel.

Xbox Live: Springbok NL

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Springbokkie schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:19:
[...]

Groot gelijk. De Gears Of War-franchise vind ik fantastich (ja, al veel delen hetzelfde, boeiâh :+ ). Één van de redenen waarom ik sinds het 360-tijdperk op een Xbox speel.
Same! Ik ben destijds van de 360 overgestapt naar de PS3, PS4, PS4 Pro, maar nu weer terug naar 'kamp groen'. Wat een genot dat er zoveel games zijn die ik nu kan spelen, waaronder dus weer de GoW reeks. Heerlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springbokkie
Thrace Grumble schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:20:
[...]

Same! Ik ben destijds van de 360 overgestapt naar de PS3, PS4, PS4 Pro, maar nu weer terug naar 'kamp groen'. Wat een genot dat er zoveel games zijn die ik nu kan spelen, waaronder dus weer de GoW reeks. Heerlijk :)
Speel je ook de multiplayers of alleen de campaigns?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Springbokkie schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:19:
[...]

Ik ben nu met G5 bezig en het ziet er goed uit, maar de gameplay wil mij niet echt pakken. Het is zo over de top amerikaans/lomp. Maar ik begrijp dat dat de franchise is.
Mijn vorige gears was deeltje 1 op 360.
Geef mij maar een nieuwe 007 oid.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2020 11:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Springbokkie
Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:23:
[...]

Ik ben nu met G5 bezig en het ziet er goed uit, maar de gameplay wil mij niet echt pakken. Het is zo over de top amerikaans/lomp. Maar ik begrijp dat dat de franchise is.
Mijn vorige gears was deeltje 1 op 360.
Geef mij maar een nieuwe 007 oid.
Dat kan. Voor mij is Gears Of War die 3rd person cover based shooter, net even anders dan al die FPS's met een Battlefield, een Halo, een Destiny of een Call Of Duty.

Zaterdag weer een potje gespeeld in de MP van Gears Of War 4. Dan pop je een koppie... dat headshotgeluid is zó baas, dat mis je gewoon in Gears 5. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Springbokkie schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:23:
[...]

Speel je ook de multiplayers of alleen de campaigns?
Eerst ff campaign, daarna zeker ook wel af en toe multiplayer. Welke is dan t beste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larentix
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-07-2024
Even een vraagje tussendoor. Als jullie een BC game opstarten die Auto HDR ondersteunt, zien jullie dan ook het icoontje onder de klok? Ik heb dat namelijk nog niet 1 keer gezien, terwijl games als Gears of War Ultimate Edition en Ori and the Blind Forest Auto HDR voor zover ik weet wel zouden moeten ondersteunen. Auto HDR staat ingeschakeld in de settings en ook mijn tv geeft aan dat HDR ingeschakeld is.

Wat ik vreemd vind: als ik Gears of War Ultimate Edition opstart, zie je kortstondig het launch screen. In eerste instantie is deze echt mooi diep rood. Zodra de tv overschakelt naar HDR, worden de kleuren een stuk fletser en ook in-game lijkt dat zo te blijven. Ik heb mijn tv al diverse malen gekalibreerd via guides op YouTube, Reddit, AVForums etc. maar dat lijkt allemaal niet te helpen. Als ik de kleuren weer op hetzelfde niveau wil krijgen in HDR, moet ik de colorsettings verhogen van de aangeraden 50 naar tenminste 65. Het lijkt me toch niet dat dat hoort? Het gaat overigens om een Samsung KS7000. Ik begin serieus te twijfelen of HDR bij mij wel goed functioneert...

XBL / PSN: Larentix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draclira M
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 30-07-2023
Mijn Iiyama 40 inch 4k 60hz monitor wordt niet als 4k 60Hz herkent max 1440p op HDMI 2.0.
heb alles gecheckt, iemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larentix
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-07-2024
Thrace Grumble schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:20:
[...]

Grappig, jouw reactie zou zomaar door mij geschreven kunnen zijn, heb precies dezelfde weg bewandeld ;)

XBL / PSN: Larentix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springbokkie
Thrace Grumble schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:34:
[...]

daarna zeker ook wel af en toe multiplayer. Welke is dan t beste?
Ik zou zeggen Gears Of War 4. Mijn ervaring is dat Gears Of War 4 qua controls het strakst speelt.

Europese servers van Gears Of War Ultimate Edition zijn dood. En op een Amerikaanse server spelen wil je niet vanwege de ping.
Gears Of War 2 is de slechtste multiplayer van allemaal.
Gears Of War: Judgment is de meest "arcade-ish" multiplayer, dat heeft bijna niets meer met Gears te maken.
Gears Of War 3 is niet onaardig.
Gears 5 speelt vrij "unresponsive". Clunkier en minder adequaat dan Gears Of War 4. Een andere controller scheme en dan buttons remappen schijnt het iets te verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrightSun
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 16-09 07:31
[Afbeelding]
Bestaat zoiets ook voor de Samsung Q9FN? Of is mijn tv te oud :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Springbokkie schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:41:
[...]

Gears 5 speelt vrij "unresponsive". Clunkier en minder adequaat dan Gears Of War 4. Een andere controller scheme en dan buttons remappen schijnt het iets te verhelpen.
Er is vorige week een grote update geweest blijkbaar, enig idee of dat nu beter is bij Gears 5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jammer dat Auto HDR niet voor iedere game werkt die standaard geen HDR heeft. Want dan kon ik WRC 9 tenminste ook in HDR spelen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springbokkie
Wom schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:43:
[...]

Er is vorige week een grote update geweest blijkbaar, enig idee of dat nu beter is bij Gears 5?
Volgens mij niet. De input lag blijft een dingetje in de mp van Gears 5. Die grote update was de start van Operation 5: Hollow Storm met onder andere 5 nieuwe mappen en 7 nieuwe characters.

Pagina: 1 ... 43 ... 347 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord