Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 10:29
Caayn schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:18:
[...]
Het zou MS sieren om de transparantie door te zetten en dat Jason hier wat opheldering over geeft, desnoods in samenwerking met DF om te zorgen dat de boodschap goed overkomt.

De tech en dev director van Dirt 5 hebben trouwens al te kennen gegeven dat er een patch komt voor o.a. de Xbox Series versie welke een aantal van de "problemen" moet verhelpen waaronder het vreemde verschil in LOD tussen de PS5 en XSX versies.

(Klik door zodat je de context van de tweet story (heet dat zo :?) hebt)
[Twitter]

[...]

[Twitter]

[...]
Waar maken jullie je allemaal druk over. Microsoft heeft qua specificaties de beste console, of developers het er ook uit kunnen halen is een ander verhaal en gaat de tijd uitwijzen. Hoe dan ook boeit dat allemaal niet zoveel en Microsoft is jullie al helemaal geen statement of uitleg verplicht. Sony net zo min.

Negen van de tien keer is de oorzaak veel platter: games worden traditioneel ontwikkeld voor 1 console (lead development platform), en dan omgezet naar de andere. Dit is altijd de console die het meest verkoopt, op dit moment dus de PlayStation (want we zitten nog in current-gen/cross-gen games). Veelal heeft die console dan ook betere performance puur vanwege een gebrek aan optimalisatie op de andere console. Waarvoor in dit geval dus dat de Devkits gewoon later klaar waren. Uiteindelijk zijn er dus ook deze generatie weer gewoon games die beter op het andere platform draaien. Dit is 100% afhankelijk van de developer, hun focus en de resources die ze tot hun beschikking hebben. En vaak wordt na de lancering van een game het platform dat achterblijft aardig recht getrokken omdat er dan weer tijd voor is.

Devil May Cry 5 SE en WRC 9 zijn games die op beide consoles gewoon allebei goed draait, maar daar hoor ik niemand over. Jullie focussen je alleen maar op de uitzonderingen, en zitten veel te veel te geilen op filmpjes van Digital Foundry die jullie voor absolute waarheid aanhouden terwijl het slechts moment opnames zijn, want al deze games worden nog actief geoptimaliseerd en gepatched.

Geniet gewoon van je games en hou op met multi-platform games vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-09 19:37
swoutr schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:04:
Kunnen we nog een officieel statement verwachten vanuit Microsoft omtrent de huidige achterstand op PS5 wat betreft performance?

Ik verwacht wel dat het tij gaat keren, maar vind het wel apart dat ze de Xbox marketen als de meest krachtige console ever en de tower of power blabla. Maar vervolgens met elke game underperformen ten opzichte van de concurrentie. Ik verwacht wel verbetering, en we horen hier en daar dat het aan de devkits ligt. Maar waarom geen statement vanuit Xbox?

Waar is de transparantie nu? Een van de USPs van de xbox voor mij was namelijk zeer zeker de krachtigere hardware. Als blijkt dat dat in praktijk niet zo lijkt te zijn voel ik me toch enigszins bedonderd. En zoals ik al aangaf, het zal allemaal wel meevallen. Maar snap niet dat er nergens over gecommuniceerd wordt.
Denk dat toegeven geen optie is atm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-08 09:25
Rivanov schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:51:
Aangepast schema met calibratiesettings voor LG CX en C9.

[Afbeelding]
Zou dit ook werken voor de C8? Zelfde paneel geloof ik toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afca020
  • Laatst online: 23-08 15:28

afca020

X X X

Steven030 schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:41:
[...]

Ik heb de battery pack ook, maar toen ik die ging gebruiken viel de controller regelmatig uit en dat resulteerde uiteindelijk in een crash van de hele console tijdens het spelen van Valhalla. Ik durf hem voorlopig even niet meer te gebruiken. Maar het kan ook dat mijn specifieke battery pack defect is hoor. Ik ben weer terug bij de IKEA Eneloops
Die IKEA batterijen zijn ook 2450 mAh per stuk (dus 4900 tezamen), in tegenstelling tot de 1400 mAh van de Microsoft play & charge kit. De charge kit zal daarentegen wel iets efficiënter gebruikt worden door de controller, maar meer dan 3x de capaciteit is voor mij voldoende reden om Eneloops te gebruiken i.p.v. die charge kit. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-09 22:28
Verwijderd schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:52:
Ik heb hier met een C9 ook geen problemen ondervonden, enkel soms te donker beeld maar dat is een kwestie van instellen lijkt. Wat ik wel heb is als ik een game afsluit er heel even een flits van kleur in beeld is, hebben jullie dat ook?
Ik vermoed dat het komt door schakelen van hdr naar sdr, had ik namelijk ook bij de xbox one x netflix app en denk dat het "normaal" is.
Klopt, die korte flits komt daar het schakelen naar Xbox UI.

Het enige dat ik op 120fps heb waargenomen is dat ik in Warzone in de Gulag en op het startscherm met die metro een kleine flickering zag bij de donkere ruimte (Gulag in cel) of zwart bij het startscherm die flickeringen zag (pas toen iemand erop wees viel het me op). Helderheid stond op 50 en op 49 gezet dankzij @Rivanov en het was praktisch verdwenen. Nu kom ik dus geen enkele problemen tegen :)

Wel vind ik de kleuren nog te grauw en flets (bij bijv. Hellblade), maar andere games weer niet. Heb het idee dat dit te maken heeft met HDR/HGIG en settings met color gamma (warm 1/2, etc). Ga er vnv nog maar even mee stoeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nipje schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:56:
[...]

Zou dit ook werken voor de C8? Zelfde paneel geloof ik toch?
Probeer het zou ik zeggen. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-09 09:31

Vagax

Hehe

DutchOwnage schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:53:
En toch denk ik dat ik mij niet kan beheersen, en gewoon op 10 december instap. 30 of 60fps...

Aangezien er 3 verschillende life paths zijn om uit te kiezen, schijnt de replay value erg groot te zijn. Dus de eerste life path heel rustig aan doen, en dan hopelijk als je die uit hebt, dat dan de next-gen patch er ook is.
Ik ga hem ook gewoon halen, als ik echt totaal niet met 30 fps om kon gaan kon ik hem altijd nog op PC halen en dan maar op medium/low spelen, maar ik ga hem op de SXS halen en inderdaad de eerste playthrough rustig aan doen, dan als de patch ergens later komt dan speel ik hem opnieuw, misschien met de intentie om hem 100% uit te spelen, met een game als Cyberpunk 277 gok ik dat je er na 1 playthrough niet gelijk helemaal klaar mee zal zijn, en dan nog te zwijgen over eventuele extra DLC expansions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
loekf2 schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:38:
[...]

Er zijn verschillen in SoC architectuur. Ik heb nog geen goeie analyse gezien. Probleem is ook dat Sony van de PS5 SoC geen gedetailleerde info heeft gedeeld, behalve de Cerny slides.

Zou hem wel kunnen maken, beetje speculatief, maar werk niet voor Tweakers.net ;-)
Zeker zijn er verschillen, maar zolang Cerny daar niet verder op in gaat (de video van februari was vrij basaal en high-over) blijft dat gissen. Hopelijk is er iemand met een microscoop die binnenkort een dieshot weet te maken van de SoC :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:55
Lekker Ventje schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:44:
[...]

Er zijn nu eenmaal mensen die het meer om de FPS dan om de games zelf te doen is. Sta er echt verbaasd van hoe die FPS zo enorm gehyped worden. Wellicht dat ik het verschil tussen 30 en 120 wel zie met mijn ogen maar verschil tussen 50 en 60 sowieso al niet. En dat laatste geldt voor minstens 90% van de mensen.
Ik denk dat je je hierin vergist. Een framerate die schommelt tussen de 40 en de 60 fps zorgt voor zichtbaar 'niet soepel' beeld, omdat het aantal frames per seconde dat de - in dit geval - Xbox rendert niet overeenkomst met de verversing van het scherm (60 fps). Dit is de reden dat locked 30fps over het algemeen zelfs als meer plezierig wordt ervaren dan een schommeling tussen 40 fps en 60 fps. En dit is ook de reden waarom VRR nu zo'n ding is, want die lost dit probleem op.

ZIe bijvoorbeeld het eerste gedeelte van onderstaand filmpje. Infamous Second Son op de PS4 Pro loopt zichtbaar niet soepel. Beetje tussen de 40 en de 50 fps. De PS5 lost dit volledig op en het oogt - zelfs op een gecomprimeerde - YouTube video - veel soepeler.

Legendarisch op dit vlak is Batman Return to Arkham voor de Xbox One X. In ieder geval één van die games is locked op 45 fps. Die game loopt daardoor dus NOOIT soepel, op geen enkel moment in de game :F .

[ Voor 4% gewijzigd door Rossi46 op 23-11-2020 18:53 ]

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:10

Phydomir

Dennis

Een game locken op 45fps. Dan snap je het gewoon niet als ontwikkelaar.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
sohus schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:54:
[...]

Waar maken jullie je allemaal druk over. Microsoft heeft qua specificaties de beste console, of developers het er ook uit kunnen halen is een ander verhaal en gaat de tijd uitwijzen. Hoe dan ook boeit dat allemaal niet zoveel en Microsoft is jullie al helemaal geen statement of uitleg verplicht. Sony net zo min.

Negen van de tien keer is de oorzaak veel platter: games worden traditioneel ontwikkeld voor 1 console (lead development platform), en dan omgezet naar de andere. Dit is altijd de console die het meest verkoopt, op dit moment dus de PlayStation (want we zitten nog in current-gen/cross-gen games). Veelal heeft die console dan ook betere performance puur vanwege een gebrek aan optimalisatie op de andere console. Waarvoor in dit geval dus dat de Devkits gewoon later klaar waren. Uiteindelijk zijn er dus ook deze generatie weer gewoon games die beter op het andere platform draaien. Dit is 100% afhankelijk van de developer, hun focus en de resources die ze tot hun beschikking hebben. En vaak wordt na de lancering van een game het platform dat achterblijft aardig recht getrokken omdat er dan weer tijd voor is.

Devil May Cry 5 SE en WRC 9 zijn games die op beide consoles gewoon allebei goed draait, maar daar hoor ik niemand over. Jullie focussen je alleen maar op de uitzonderingen, en zitten veel te veel te geilen op filmpjes van Digital Foundry die jullie voor absolute waarheid aanhouden terwijl het slechts moment opnames zijn, want al deze games worden nog actief geoptimaliseerd en gepatched.

Geniet gewoon van je games en hou op met multi-platform games vergelijken.
Waarom probeer je het gelijk weg te zetten als "druk maken"? Ik ben gewoon oprecht geïnterreseerd in de andere kant van het verhaal en de waarom. Volgens mij heb ik niet gezegd dat de games niet goed spelen. Launch games inderdaad zijn representatief voor wat wij over een jaar zien maar dat het maakt het niet minder interresant, imo, om te weten waarom ze op dit moment zo draaien.

Games houden inderdaad altijd een lead-platform maar de impact daarvan is al jaren kleiner dan ooit omdat de consoles steeds meer op elkaar lijken. Vroeger met de PS3 en 360 was de impact van een lead console veel groter dan wij al zagen met de PS4 en XB1. Ik vind het ook te makkelijk om de verschillen af te schuiven op "lead platform".

Grappig dat je noemt DMC5 noemt, die game heeft juist op de XSX vreemde onverklaarbare performance drops in de 120Hz mode.

Het is helemaal prima als jij geen interrese hebt in de tech kant van het verhaal en jij veel plezier hebt met de games en de manier waarop zij nu draaien. Ook ik haal op dit moment veel plezier uit mijn XSX, wat mijn main platform is, mijn PS5 doet nu niks nu ik Astro heb uitgespeeld ;) Maar dat betekend niet dat de tech kant niet besproken kan worden, imo, wij zitten immers op "Tweakers".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
G_Dragon schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:28:
[...]

Oh no hebben de nextgen consoles dit ook al?
Ik irriteer me er ontzettend aan op de Xbox One X, hopelijk komt er snel een patch voor! :'(
Ik blijf mijzelf herhalen: Ubisoft games zijn geen benchmark voor wat consoles kunnen. En ook niet voor wat je PC kan.

Deze publisher staat bekend om zijn shoddy programmeerwerk, brakke engines en veelvuldig gebruik van ctrl+c/ctrl+v kopie plakwerk tussen games. Wat ze leveren is al een decennia middelmatig.

Zelfs high-end PCs met een RTX3080/3090 struikelen over hun brakke engines, en hebben last van tearing en wat al dan niet. Tearing is overigens een bij-product van hun implementatie van een dynamische resolution scaler.

Wacht maar tot Doom Eternal straks een Optimized S|X en PS5 patch krijgt dan kan je zien wat een fatsoenlijke engine doet op beide consoles, en sowieso met de power van de hardware.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sohus
Caayn schreef op maandag 23 november 2020 @ 15:05:
[...]
Games houden inderdaad altijd een lead-platform maar de impact daarvan is al jaren kleiner dan ooit omdat de consoles steeds meer op elkaar lijken. Vroeger met de PS3 en 360 was de impact van een lead console veel groter dan wij al zagen met de PS4 en XB1.
Het verschil is inderdaad kleiner geworden. Maar nog altijd absoluut aanwezig. Er zijn wel degelijk grote verschillen in de implementatie van dezelfde architecturen. Xbox One had heel ander geheugen, wat de performance enorm onderuit haalde. PS5 gaat heel anders met zijn clocks om dan een Series X en heeft andere geheugen pipeline. Dus ook deze generatie is er gewoon weer een lead platform, en moet het worden aangepast aan de andere, en nou net die 10% verschil in hardware zorgt ook voor 10% verschil in performance waar jullie nadat de consoles 2 weken uit zijn, al van een mug een olifant maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Overigens kan ik dus echt niet wachten hoe een Horizon 5 er uit zou zien die volledig gemaakt zal zijn voor de S/X. Verbaas me telkens weer als ik Horizon 4 zit te spelen in 4k 60fp

Eerst eens kijken wat Playground gaat doen met Fable. :D

[ Voor 7% gewijzigd door Vagax op 23-11-2020 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen, jullie rennen rondje om het onderwerp van slecht geoptimaliseerde DKs en games op het moment. Lees nog eens het topic, meerdere hebben al een antwoord gegeven maar jullie willen dat niet lezen/begrijpen blijkbaar.

Indien cyberpunk 30fps word bij launch dan wacht ik mooi tot volgend jaar. (indien wel 60fps)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
Caayn schreef op maandag 23 november 2020 @ 15:05:
[...]
Grappig dat je noemt DMC5 noemt, die game heeft juist op de XSX vreemde onverklaarbare performance drops in de 120Hz mode.
En de PS5 heeft aal speciale patch ontvangen voor 120fps mode. Daarnaast zou de game oorspronkelijk na de lancering pas uitkomen met Ray Tracing maar was er dan toch ineens. Ook dit is weer een voorbeeld van een game die 100% voor PS als lead platform is ontwikkeld, waardoor de Xbox versie dus op het tweede plan is gekomen en de paar kleine verschillen komende weken/maanden gewoon worden gepatched.

Ook games als NieR: Automata draaiden beter op een PS4 Pro dan een Xbox One X. Dit is gewoon het gevolg van het feit dat Japanse developers PlayStation first ontwikkelen en dan porten naar Xbox en PC. Niks om je over druk te maken of Microsoft aan te rekenen (al irriteer ik me er uiteraard wel aan).

Ik blijf erbij dat 80% van de voorbeelden die nu worden aangehaald gewoon developer kennis/aandacht gerelateerd zijn en niks zeggen over de hardware.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Wat betreft dat de xsx zou underperformen, zijn we allemaal alweer vergeten dat de xsx zijn concurrent juist verslaat op laadtijden in veel bc titels? Ligt ook aan software (aan de bc implementatie daar), betekent niet dat Sony's claims over de snelle SSD ineens niet zouden kloppen. Net zo voor de xsx.
En er in duiken vanuit interesse in de techniek zoals @Caayn is niks mis mee, maar andere mensen hangen er gelijk een waardeoordeel aan of vinden dat Microsoft met een statement zou moeten komen en dat is heel wat anders.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
Vagax schreef op maandag 23 november 2020 @ 15:10:
Overigens kan ik dus echt niet wachten hoe een Horizon 5 er uit zou zien die volledig gemaakt zal zijn voor de S/X. Verbaas me telkens weer als ik Horizon 4 zit te spelen in 4k 60fp

Eerst eens kijken wat Playground gaat doen met Fable. :D
Hopelijk eind volgend jaar Forza Motorsport. Horizon ga je komende 2-3 jaar niet zien verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

sohus schreef op maandag 23 november 2020 @ 15:13:
[...]

Hopelijk eind volgend jaar Forza Motorsport. Horizon ga je komende 2-3 jaar niet zien verwacht ik.
Daar kijk ik ook naar uit natuurlijk, maar het losse en frisse sfeertje van Horizon spreekt me wel erg aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
Finraziel schreef op maandag 23 november 2020 @ 15:13:
Wat betreft dat de xsx zou underperformen, zijn we allemaal alweer vergeten dat de xsx zijn concurrent juist verslaat op laadtijden in veel bc titels? Ligt ook aan software (aan de bc implementatie daar), betekent niet dat Sony's claims over de snelle SSD ineens niet zouden kloppen. Net zo voor de xsx.
En er in duiken vanuit interesse in de techniek zoals @Caayn is niks mis mee, maar andere mensen hangen er gelijk een waardeoordeel aan of vinden dat Microsoft met een statement zou moeten komen en dat is heel wat anders.
Dank!

Ik heb geen problemen met diep de technologie ingaan, en vind dat ook interessant, maar om daar in vroeg stadium al conclusies aan te gaan koppelen, of gaan roepen dat je een console gaat verkopen, gaat mij gewoon ver en getuigd ook niet van een goede kijk op zaken.

Ik ben overigens erg blij met mijn XSX maar draag de PS5 een warm hart toe. Ik zou ze het liefst allebei halen maar daar gewoon de tijd niet voor en ik vind de XSX qua engineering en filosofie de meest aantrekkelijke console. Hoop tzt wat PS5 exclusives via PS Now te kunnen spelen op Xbox of PC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn perfecte console zou zijn: De XsX icm Sony exclusives. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Ach ik doe hetzelfde als vorige generaties, Xbox (of PC) als hoofd platform en een Playstation later ergens halen alleen voor die exclusives die hier en daar een keertje uitkomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Waar we met zijn allen vooral voor moeten waken, ik reken mijzelf daar ook toe, is om inderdaad niet al te gefocust zijn op DF en zijn filmpjes, hoe waardevol en interessant die ook zijn. Laat vooral het plezier van je nieuwe console en de games daardoor niet ondersneeuwen. Ik zette net nog even m'n One X aan(vanavond komt er een koper voor), en man man ik denk wat duurt dat toch lang voordat ik in Home ben. Alleen dat aspect is al goud waard :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hcwizz_fts
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 25-04-2022
DutchOwnage schreef op maandag 23 november 2020 @ 15:24:
Waar we met zijn allen vooral voor moeten waken, ik reken mijzelf daar ook toe, is om inderdaad niet al te gefocust zijn op DF en zijn filmpjes, hoe waardevol en interessant die ook zijn. Laat vooral het plezier van je nieuwe console en de games daardoor niet ondersneeuwen. Ik zette net nog even m'n One X aan(vanavond komt er een koper voor), en man man ik denk wat duurt dat toch lang voordat ik in Home ben. Alleen dat aspect is al goud waard :)
En wees content met datgene wat je hebt gekocht, incl de evt kinderziektes die er in het begin zullen zijn.
Tenzij dingen echt niet werken etc, heeft het toch geen zin om continue van alles te gaan vergelijken.
Prima als de Ps bepaalde games iets beter draait, lig er geen seconde wakker van. Series X draait fantastisch, snel, geruisloos en ja grafisch gezien kan het nog veel beter. Boeiend, komt vanzelf. Als ik puur graphics wil, moet ik geen COD MP spelen ; maar doe ik wel, want vind ik leuk. En waar draait het nu om?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Tribalisme zou je altijd al krijgen met nieuwe consoles. Je maakt bewust de keuze tussen een van de twee consoles en 500 euro is gewoon veel geld, voor veel mensen is dit het teken dat je in kamp X of Y zit. Vervolgens verdiep je natuurlijk in je investering en kom je vanzelf wel uit bij een artikel of video wat aanduid dat X ietsjes sneller is dan Y en vervolgens ga sommige daar vol op in want oh nee mijn 500 euro spelletjes computer is 3 frames lager dan Y.

De gelukkigste mensen zijn de meest nuchtere mensen die inderdaad gewoon blij zijn met wat ze hebben.

[ Voor 24% gewijzigd door Vagax op 23-11-2020 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springbokkie
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08-01 19:42
sohus schreef op maandag 23 november 2020 @ 15:13:
[...]

Wie weet?

Motorsport is "van" Turn 10 en Horizon "van" Playground Games. En ik geloof niet dat het race-team van Playground werkt aan Fable.

Xbox Live: Springbok NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

afca020 schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:56:
[...]

Die IKEA batterijen zijn ook 2450 mAh per stuk (dus 4900 tezamen), in tegenstelling tot de 1400 mAh van de Microsoft play & charge kit. De charge kit zal daarentegen wel iets efficiënter gebruikt worden door de controller, maar meer dan 3x de capaciteit is voor mij voldoende reden om Eneloops te gebruiken i.p.v. die charge kit. :)
Link eens je setje.

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afca020

afca020

X X X

Zie hier. De 1400 mAh was trouwens de capaciteit van de Xbox One versie van de Play & Charge kit aldus de achterkant van die accu, wellicht dat de XSX versie een upgrade heeft gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnS72
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
afca020 schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:56:
[...]

Zo mag je die capaciteit niet berekenen, dacht ik. Twee oplaadbare batterijen leveren 2,4V aan de controller, met 2450 mAh (niet 1,2V / 4900 mAh).
De play & charge kit kan dan waarschijnlijk 3V met 1400 mAh leveren. (En zou door die 3V daarom wat langer mee gaan dan een oplaadbare batterij met dezelfde capaciteit van 1400 mAh).

Ik gebruik overigens zelf ook naar tevredenheid Eneloop/IKEA Ladda.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Graft
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 08:44
Weet niet of het al gepost is, maar emulators schijnen via developer mode als een zonnetje te draaien op de Series S/X.

[ Voor 7% gewijzigd door Graft op 23-11-2020 15:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Torgo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:01
afca020 schreef op maandag 23 november 2020 @ 15:38:
[...]

Zie hier. De 1400 mAh was trouwens de capaciteit van de Xbox One versie van de Play & Charge kit aldus de achterkant van die accu, wellicht dat de XSX versie een upgrade heeft gehad.
Ik heb het recent nog gecheckt en volgens mij de IKEA batterijen niet meer uit Japan maar uit China. Hetzelfde geldt voor de Amazon basics. Of dit uitmaakt weet ik niet, maar 'dezelfde fabriek' is dus niet (meer) waar.

De Eneloops komen nog wel uit Japan, maar zijn wel duurder.

https://www.amazon.nl/gp/...tle_o02_s00?ie=UTF8&psc=1

[ Voor 5% gewijzigd door Torgo op 23-11-2020 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilm
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:49

ilm

afca020 schreef op maandag 23 november 2020 @ 15:38:
[...]

Mag je de mAh samentellen? Volgens mij heb je er 2 nodig om aan de nodige voltage (5V) te geraken. Capaciteit blijft 2450 mAh.

Verschil is dat de charge kit lithium is. In theorie beter voor hoge energietoepassingen (er blijft meer mAh over bij hoge stromen). Geen idee of dat in praktijk een verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
Graft schreef op maandag 23 november 2020 @ 15:43:
Weet niet of het al gepost is, maar emulators schijnen via developer mode als een zonnetje te draaien op de Series S/X.

[YouTube: The $299 XBOX Series S is an Emulation Beast | MVG]
Op de One X ging dat ook best prima :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-09 19:28
MrGizMo schreef op maandag 23 november 2020 @ 15:53:
[...]

Op de One X ging dat ook best prima :D
In Dev mode draaien heeft toch beperkingen? Zoals achievments en dergelijke werken dan toch niet meer?

BP on the move!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
G_Dragon schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:51:
[...]

1. Ja
2. Ja maar dat is keuze
3. Nee

Over uitbreiden, ik heb alle games op mijn Samsung T5 1TB staan.
Zou dan toch nog even geduld opbrengen om te zien of je een series X op de kop kan tikken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-09 11:52
Krimglas schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:23:

Krachtigste xbox (niet console) roept MS al van het begin. Het heeft dan nog aardig wat maanden geduurd vooraleer de specs bij sony bekend werden.
Nope niet waar zelfs recent nog: https://twitter.com/Xbox/status/1321540986200186880

Krachtigste console en niet Xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afca020

afca020

X X X

Torgo schreef op maandag 23 november 2020 @ 15:48:
[...]

Ik heb het recent nog gecheckt en volgens mij de IKEA batterijen niet meer uit Japan maar uit China. Hetzelfde geldt voor de Amazon basics. Of dit uitmaakt weet ik niet, maar 'dezelfde fabriek' is dus niet (meer) waar.

Mijne heb ik een paar weken geleden gekocht, deze zijn in ieder geval wel made in Japan. Blijkbaar is er maar één fabriek in Japan die Eneloops maakt of mag maken?
MartijnS72 schreef op maandag 23 november 2020 @ 15:42:
[...]

Zo mag je die capaciteit niet berekenen, dacht ik. Twee oplaadbare batterijen leveren 2,4V aan de controller, met 2450 mAh (niet 1,2V / 4900 mAh).
De play & charge kit kan dan waarschijnlijk 3V met 1400 mAh leveren. (En zou door die 3V daarom wat langer mee gaan dan een oplaadbare batterij met dezelfde capaciteit van 1400 mAh).

Ik gebruik overigens zelf ook naar tevredenheid Eneloop/IKEA Ladda.
Zo leer ik ook weer eens wat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zometeen bij thuiskomst meteen de nieuwe LG update (03.11.30) installeren die de stuttering in VRR zou moeten verhelpen. :)

Hopelijk vind m'n TV 'm al via OTA.

[ Voor 13% gewijzigd door Rivanov op 23-11-2020 16:14 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
ilm schreef op maandag 23 november 2020 @ 15:49:
[...]

Mag je de mAh samentellen? Volgens mij heb je er 2 nodig om aan de nodige voltage (5V) te geraken. Capaciteit blijft 2450 mAh.

Verschil is dat de charge kit lithium is. In theorie beter voor hoge energietoepassingen (er blijft meer mAh over bij hoge stromen). Geen idee of dat in praktijk een verschil maakt.
Wellicht dat de carge kit daardoor een beetje inloopt, maar mijn ervaring is dat de (Landa) 2450 mAh batterijen veruit superieur zijn aan de play & carge kit. Die laatst heeft wel het voordeel dat het klepje nooit open hoeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:41
Wil ook een Xbox X aanschaffen, niet eerder beschikbaar dan Februari 2021 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Rivanov schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:14:
Zometeen bij thuiskomst meteen de nieuwe LG update (03.11.30) installeren die de stuttering in VRR zou moeten verhelpen. :)

Komt de C9 ook nog aan de beurt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-09 22:52
@Caayn wat ik vooral ook interessant vind is dat er geroepen wordt dat het aan de dev kits light en dat GDK heel anders is dan XDK maar dat de beter BC dit eigenlijk deels tegenspreekt.

De reden dat MS BC zo goed in order heeft is dat games op Xbox one al met GDK konden worden gemaakt en in iedergeval dat de transitie van XDK games naar GDK zo makkelijk moet zijn voor developers.

Daarom is bij MS is en kleine patch voldoende om de extra power van de xsx voor oude titels te gebruiken en voor ps5 een hele rebuild van de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rossi46 schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:15:
[...]

Komt de C9 ook nog aan de beurt? ;)
Vooralsnog niet. Ouderwets ding. :+
CX for the win.. je weet toch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Kaasje123 schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:08:
[...]

Nope niet waar zelfs recent nog: https://twitter.com/Xbox/status/1321540986200186880

Lijkt me dat daar weinig aan gelogen is. Beide dezelfde architectuur, maar meer CU's voor Xbox Series X. Het is daarna aan de software en ontwikkelaar om daar het meeste uit te halen. Vooral bij dit soort gloednieuwe systemen zou ik me niet bepaald druk gaan maken om enkele fps verschil.

[ Voor 10% gewijzigd door NotSoSteady op 23-11-2020 16:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Grappig, Ik had dat afgelopen weekend ook met mijn One X, instellen naar fabrieksinstellingen en het voelde niet traag ofzo maar eenmaal gewend aan de Series X en je merkt het direct..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
NotSoSteady schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:18:
[...]

Lijkt me dat daar weinig aan gelogen is. Beide dezelfde architectuur, maar meer CU's voor Xbox Series X. Het is daarna aan de software en ontwikkelaar om daar het meeste uit te halen.
Meer Cu's maar lagere kloksnelheid en een vreemde setup als het om geheugen gaat met een split pool. Dus zolang Valhalla nog enorme screentearing veroorzaakt terwijl het op de ps5 bijna vlekkeloos speelt is er nog niks bewezen over wat er krachtiger is en zou ik als ik MS was maar even mijn marketing aanpassen tot het tegendeel bewezen kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Kaasje123 schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:21:
[...]

Meer Cu's maar lagere kloksnelheid en een vreemde setup als het om geheugen gaat met een split pool. Dus zolang Valhalla nog enorme screentearing veroorzaakt terwijl het op de ps5 bijna vlekkeloos speelt is er nog niks bewezen over wat er krachtiger is en zou ik als ik MS was maar even mijn marketing aanpassen tot het tegendeel bewezen kan worden.
Kan natuurlijk ook gewoon met ontwikkeltools te maken hebben. Volgens mij hadden studio's eerder toegang tot de PS5-sdk en het is goed mogelijk dat deze 'problemen' daardoor zijn veroorzaakt. Zou me er niet druk om maken, komt vanzelf goed. Ik zal op basis van wat launchgames van derden niet allerlei conclusies willen trekken.

[ Voor 8% gewijzigd door NotSoSteady op 23-11-2020 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Het is toch maar een marketing term, beide consoles hebben specifieke eigenschappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
Verwijderd schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:26:
[...]

Het is toch maar een marketing term, beide consoles hebben specifieke eigenschappen.
Als ergens mee geadverteerd wordt mag ik er als consument toch vanuit gaan dat het klopt? Nogal wiedes dat mensen dan teleurgesteld raken als de nieuwere games vervolgens een stuk slechter draaien dan bij de concurrent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozznl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:10

Bozznl

GT: The Bozzz88

Rivanov schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:14:

Heb m sinds vanochtend OTA gehad. Overigens heb ik nooit last gehad van stuttering in VRR echt totaal niet gewoon. Of ik heb er gewoon geen oog voor...

GT: The Bozzz88

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
D-Ed schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:20:
[...]

Grappig, Ik had dat afgelopen weekend ook met mijn One X, instellen naar fabrieksinstellingen en het voelde niet traag ofzo maar eenmaal gewend aan de Series X en je merkt het direct..
Ik moest de One X opstarten... ik dacht echt even dat hij kapot was en vastgelopen..... ik speel nog geen twee weken op de series X :D

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Graft schreef op maandag 23 november 2020 @ 15:43:

[YouTube: The $299 XBOX Series S is an Emulation Beast | MVG]
Wow das wel vet. Ik kijk zijn video's altijd. Met de OG Xbox heb ik zelf ook veel homebres en emulatoren gespeeld.
Weet iemand of het vrij eenvoudig te switches is tussen 'normale' modus en dev mode op de Series S/X, en gaat daarbij geen data verloren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerandoX.nl
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 19:28

CerandoX.nl

Vides

[...]

Ze hebben eigenlijk net voor de launch al snel de marketing aangepast van "The most powerful console" naar "The most powerful Xbox".

Vlekkeloos zou ik de PS5-versie ook niet noemen, maar goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
ArthurMorgan schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:35:
[...]

Ik moest de One X opstarten... ik dacht echt even dat hij kapot was en vastgelopen..... ik speel nog geen twee weken op de series X :D
Een beetje nostalgie kan geen kwaad ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nogne
  • Laatst online: 22:00

Nogne

>.<

Kaasje123 schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:28:
[...]

Als ergens mee geadverteerd wordt mag ik er als consument toch vanuit gaan dat het klopt? Nogal wiedes dat mensen dan teleurgesteld raken als de nieuwere games vervolgens een stuk slechter draaien dan bij de concurrent.
Maar wie zegt dat het niet klopt? Want er worden nu voorbeelden er bij gehaald waar de Xbox minder presteert maar de games waar die wel beter draait worden maar snel vergeten. Ik snap deze ophef echt niet, gelukkig hangt mijn tevredenheid niet af van wat YT filmpjes of opmerkingen van andere.

Mijn Xbox draait als een zonnetje en heb nog 0 problemen gehad dus in mijn eigen is het de meeste krachtigste. Maar dat komt ook omdat mijn PS5 nog niet binnen is dus kan ook niet vergelijken, maar al had ik hem wel binnen blijft de X een beest van een machine waar ik super blij mee ben.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
Bas Post schreef op maandag 23 november 2020 @ 15:57:
[...]

In Dev mode draaien heeft toch beperkingen? Zoals achievments en dergelijke werken dan toch niet meer?
Zoals het filmpje al zegt je hebt 2 omgevingen. Retail (zoals we normaal hebben) en Dev mode
Beetje goede prijs kunnen krijgen? Twijfel nog wat ik met die van mij ga doen. Heb ook nog de One S staan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bozznl schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:34:
[...]

Heb m sinds vanochtend OTA gehad. Overigens heb ik nooit last gehad van stuttering in VRR echt totaal niet gewoon. Of ik heb er gewoon geen oog voor...
Ik ook niet.. maar alle beetjes helpen. :+
Overigens vind mijn 65CX geen update als ik Check for Updates doe? :{

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
[...]

Wat klopt er niet aan die claim dan? Hij is toch het meest krachtig als het op die 'terra flops' aankomt?

je moet de pk's ook op de weg krijgen he.. En dat zal vast allemaal wel goed komen. De visite die we hier (Corona proof) langs hebben gehad was verbluft over hetgeen ze zagen en ik ook nog steeds..

En ik heb ook nog geen mensen gezien of gehoord die hun Series X/S open hebben geschroefd om plastic lipjes weg te halen of rubbertjes onder de fans hebben moeten schroeven ivm de geluidsoverlast. Dat ding is gewoon een hele fijne machine en 'de klachten' die er nu zijn worden nogal (mijn inziens) overdreven en zijn met wat patches te fixen. Iedereen blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit is wel bizar gaaf. Het enige wat jammer is, is dat je niet zoals op PC een hogere resolutie of framerate kan kiezen.

YouTube: The $299 XBOX Series S is an Emulation Beast | MVG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SantinoNL
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-09 13:48
Klopt het dat de Play and Charge kit nergens anders verkrijgbaar is dan bij Nedgame (waar hij wat duurder is)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Peter711
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21-01 22:52
D-Ed schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:50:
[...]
En ik heb ook nog geen mensen gezien of gehoord die hun Series X/S open hebben geschroefd om plastic lipjes weg te halen of rubbertjes onder de fans hebben moeten schroeven ivm de geluidsoverlast. Dat ding is gewoon een hele fijne machine en 'de klachten' die er nu zijn worden nogal (mijn inziens) overdreven en zijn met wat patches te fixen. Iedereen blij :)
Klopt ,mijn PS5 maakt ook lawaai en de zijplaten trillen als de ventilator draait. Mijn XBSX hoor ik totaal niet als ie aan staat of ik een game speel.
Te gek voor woorden dat ze de ventilator direct op het metaal hebben vastgemaakt, zonder rubbers te gebruiken en een plakker tegen de fan bladen aan komt.
Wat mij betreft heeft XBOX de betere case. Degene die de PS5 case heeft ontworpen kunnen ze wat mij betreft ;^&&***( 8)

[ Voor 4% gewijzigd door Peter711 op 23-11-2020 17:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

SantinoNL schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:56:
Klopt het dat de Play and Charge kit nergens anders verkrijgbaar is dan bij Nedgame (waar hij wat duurder is)?
https://www.xbox.com/nl-n...rgers/play-and-charge-kit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 09:47

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
MrGizMo schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:42:
[...]

[...]

Beetje goede prijs kunnen krijgen? Twijfel nog wat ik met die van mij ga doen. Heb ook nog de One S staan :P
Nee, met moeite nog 150.Pijn in me hart hoor, is en blijft een fantastisch apparaat maar ja heb er echt geen doel meer voor. Geen 2e tv bijvoorbeeld op de slaapkamer.

Maar goed, het was te verwachten. Wellicht dat ik er een paar weken geleden nog 200 of 250 voor kon krijgen, maar goed so be it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Denk dat ik voor mijn One S ook niet echt veel meer ga krijgen, als een One X al zo weinig opbrengt. Misschien dan schenken aan een ziekenhuis oid? Want zie dat V&A vol staat, dus veel interesse zal er ook wel niet voor zijn.

Wat gaat dit topic trouwens bizar hard. Meestal was dit topic een tabje wat ik zo af en toe even kon bijlezen, maar dat is niet meer mogelijk nu.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
DutchOwnage schreef op maandag 23 november 2020 @ 17:19:
[...]

Nee, met moeite nog 150.Pijn in me hart hoor, is en blijft een fantastisch apparaat maar ja heb er echt geen doel meer voor. Geen 2e tv bijvoorbeeld op de slaapkamer.

Maar goed, het was te verwachten. Wellicht dat ik er een paar weken geleden nog 200 of 250 voor kon krijgen, maar goed so be it.
Ah kijk dan gaat de mijne dus niet weg. Dan gaat ie wel naar een andere kamer toe en misschien dat mijn vriendin hem dan nog een keer aanraakt :P

Die Scorpio controller zit ook nog in de verpakking _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheXplicit
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 24-07 11:26
Iemand enige tips of advies omtrent een goede betaalbare (onder de 100) Xbox headset. Wired of wireless met een degelijke mic.

Gebruik momenteel de Hyperx Cloud flight op pc en heel tevreden over. Alleen ondersteunt die geen wireless of wired met mic op xbox en kost de cloudx variant opnieuw 150...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
kesj schreef op zondag 22 november 2020 @ 23:46:
[...]

Of ik had het niet goed gelezen 😉

In de DTS unbound app kun je headset activeren. Ergens in de settings kun je kiezen voor spatial sound. Daar stond hij bij mij niet standaard op. Waar het precies staat en hoe het exact heet kan ik je nu niet zeggen, omdat ik niet in de buurt van mijn Xbox ben. Maar ik denk dat je het wel gaat vinden. Je moet in ieder geval bij het tabje voor de headset zijn. Navigeren binnen die app is een beetje lastig.
Gevonden!

Bij configure en dan bij spatial mode Spacious kiezen. Ik ga het eens testen.

Nog twee dingetjes. Je kunt echt gericht zoeken naar je headphones he, maar mijne kan hij niet vinden, dus ik laat het wel op generic over ear headphones staan.

Dan heb je in die app ook nog explore. Wat kun je precies hier doen behalve een demo krijgen van het geluid en die cirkel rondbewegen zodat je het verder af of dichterbij hoort. En dan die Z balk aan de rechterkant. Wat is dit allemaal? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

TheXplicit schreef op maandag 23 november 2020 @ 17:42:
Iemand enige tips of advies omtrent een goede betaalbare (onder de 100) Xbox headset. Wired of wireless met een degelijke mic.

Gebruik momenteel de Hyperx Cloud flight op pc en heel tevreden over. Alleen ondersteunt die geen wireless of wired met mic op xbox en kost de cloudx variant opnieuw 150...
Turtle Beach 600 gen2? :)

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
[...]

Ik heb mijn One S gisteren verkocht voor 120euro (console + 1 controller), via Facebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SantinoNL schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:56:
Je zou ook kunnen kijken naar de vorige Play and Charge Kit. Die heb ik iets van 4 jaar geleden voor een Xbox One controller gekost. En warempel, ook al gaf Microsoft aan dat het mogelijk niet ging passen....hij past in ieder geval bij mij. :). Batterijduur is iets minder geworden maar werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad! Ik heb zelf de 700, maar qua audio schijnt de 600 amper te verschillen.

Mocht om een of andere die het niet worden is de Stealth 420x+ ook heel goed. Flink oud alweer, maar klinkt prima en is heel cheap als ie nog te vinden is. Maar ik zou lekker voor die gaan die echt voor Xbox Series is gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:07
devilsnight schreef op maandag 23 november 2020 @ 17:51:
[...]. Dan heb je in die app ook nog explore. Wat kun je precies hier doen behalve een demo krijgen van het geluid en die cirkel rondbewegen zodat je het verder af of dichterbij hoort. En dan die Z balk aan de rechterkant. Wat is dit allemaal? :)
Niets. Het is om het effect te testen. De cirkel is rondom je op horizontaal vlak. De z staat voor de z axis, dus naar boven en beneden. Zet je het bolletje op het persoontje en dan z omhoog wordt geluid van boven gesimuleerd, enz.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• airwolf83
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 14:52
DutchOwnage schreef op maandag 23 november 2020 @ 17:19:
[...]

Ik heb voor de one x nog 170 euro kunnen krijgen.
Eigenlijk 165 maar ik had geen wisselgeld dus werd het 170.

Had er eigenlijk 200 euro aan overgehouden maar ik ben een iets te eerlijk persoon.
De persoon die mij het geld gaf had per ongeluk 200 gegeven en ging weg. Dacht eerst dat het gewoon 165 was maar het onderste briefje was ook een 50je. Ben hem toen achteraan gerend dat hij toch iets teveel had gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooraalkikker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-09 14:56
[...]

Ik heb besloten om mijn xbox one s nog wel te houden. Uiteindelijk ga je er niet veel voor krijgen, en aangezien je heel makkelijk game pass ultimate kan delen met een andere console, heb ik nou dus een ideaal apparaat om met samen met vrienden spelletjes te doen.

Had nog een oude full HD 43 inch tv, komt die ook nog van pas. Beetje warzone en sea of thieves samen met iemand spelen op 1 game pass/gold abbo.

Acties:
  • +10 Henk 'm!
[...]

Maar wat wil je nu eigenlijk? Wat verwacht je van ons?
Ze hebben niks gezegd wat pertinent niet waar bleek te zijn dus van false advertising kun je ze niet echt betichten (althans, je doet het toch geloof ik, maar het klopt gewoon niet). Ok, jij bent teleurgesteld in het ding, jammer voor je... Maar nogmaals, wat verwacht je nou precies van ons?

Overigens vind ik het wel heel frappant hoe jij omgeslagen bent... In het begin was je heel positief en blij met het ding en ineens lijk je het ding met de grond gelijk te willen maken. Waarom? Doet hij niet meer waar je in het begin zo blij van werd? Heb je zelf echt ergens last van waardoor het ding ineens totaal niet meer voldoet? Of laat je je eigenlijk gek maken door wat YouTube filmpjes?

Ik hoop dat je niet denkt dat ik nu maar lullig probeer te doen. Ik hoop eigenlijk dat je bij jezelf te rade gaat en wellicht concludeert dat het allemaal niet zo erg is als het leek. Daar zou je zelf denk ik ook een stuk gelukkiger bij zijn namelijk.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Krimglas
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14-03-2023
Kaasje123 schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:08:
[...]

Hoe is een tweet van een paar weken geledig tegenstrijdig met wat ik zei :?
*edit* draad verdergelezen. Wat doe je eigenlijk in dit topic? Ik heb slechte ervaring gehad met een wasmachine van wirlpool, maar ik heb -totaal- geen behoefte om te rellen in het witgoed topic, bijvoorbeeld.

[ Voor 25% gewijzigd door Krimglas op 23-11-2020 18:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rossi46
airwolf83 schreef op maandag 23 november 2020 @ 18:22:
[...]

Ik heb voor de one x nog 170 euro kunnen krijgen.
Eigenlijk 165 maar ik had geen wisselgeld dus werd het 170.

Had er eigenlijk 200 euro aan overgehouden maar ik ben een iets te eerlijk persoon.
De persoon die mij het geld gaf had per ongeluk 200 gegeven en ging weg. Dacht eerst dat het gewoon 165 was maar het onderste briefje was ook een 50je. Ben hem toen achteraan gerend dat hij toch iets teveel had gegeven.
En zo hoort het (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palindrome
D-Ed schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:50:
[...]

Wat klopt er niet aan die claim dan? Hij is toch het meest krachtig als het op die 'terra flops' aankomt?
Dat is vrij duidelijk toch ? Hij presteerde niet het beste in de meest recente grote multiplatform titels. Terwijl MS claimt dat je de games het beste op Xbox speelt. Verschil is niet gigantisch maar het is er wel.

De rest van je sneer naar een paar PS5 bouw defecten lijkt me irrelevant voor die discussie.

[ Voor 4% gewijzigd door Palindrome op 23-11-2020 18:35 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• hcwizz_fts
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 25-04-2022
Zullen we de Xbox vs PS discussie sluiten? Beetje kinderachtig en voegt mijns inziens 0,0 toe.

[ Voor 36% gewijzigd door hcwizz_fts op 23-11-2020 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 23 november 2020 @ 09:23:
[...]

Ik zeg niet dat het er niet gaat komen, maar deze bundle is vrijwel zeker fake. Xbox One box-art op een Series X doos? Denk het niet...
Heb de bron er onder vermeld.... lijkt mij sterk dat ze dit verzinnen.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• airwolf83
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 14:52
Precies, maar moet wel heel eerlijk zeggen dat ik 10 seconden dacht van: Verdorie zal ik het gewoon zo laten maar gelukkig was dat boze stemmetje snel verdwenen, haha maar ik heb ook de 2e series x die ik had binnen gekregen gewoon verkocht aan iemand hier op tweakers voor 500 euro. Maakte er wel 3,50 verlies op overigens want ik had via afterpay betaald. 🤣🤣
Die jongen blij dat hij er toch nog 1 kon krijgen en ik hoefde hem niet retour te sturen

[ Voor 15% gewijzigd door airwolf83 op 23-11-2020 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Om de XSX in te stellen heb ik op 10 november de Xbox app geïnstalleerd op mijn telefoon. Dit verliep allemaal super.

Nu echter wil ik ook graag de Xbox app op mijn tablet, maar ik krijg het niet aan de praat. Wanneer ik de Xbox app start en ik wil bijvoorbeeld remote play doen, moet ik eerst "set up a console" doen.

Ik kan dan kiezen voor Set up a new console, maar dan vraagt ie om codes die ik niet zie. Dus ik kies Add an existing console. Ik kies next, en dan staat er Turn on your console and sign in with your account. Met mijn gamertag en pic erbij.

De console staat aan, ik ben ingelogd (ook opnieuw geprobeerd, zelfs met een reboot) maar in de tablet app gebeurd er helemaal niks. Behoorlijk irritant.

Hoe zit dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:38
devilsnight schreef op maandag 23 november 2020 @ 18:42:
Om de XSX in te stellen heb ik op 10 november de Xbox app geïnstalleerd op mijn telefoon. Dit verliep allemaal super.

Nu echter wil ik ook graag de Xbox app op mijn tablet, maar ik krijg het niet aan de praat. Wanneer ik de Xbox app start en ik wil bijvoorbeeld remote play doen, moet ik eerst "set up a console" doen.

Ik kan dan kiezen voor Set up a new console, maar dan vraagt ie om codes die ik niet zie. Dus ik kies Add an existing console. Ik kies next, en dan staat er Turn on your console and sign in with your account. Met mijn gamertag en pic erbij.

De console staat aan, ik ben ingelogd (ook opnieuw geprobeerd, zelfs met een reboot) maar in de tablet app gebeurd er helemaal niks. Behoorlijk irritant.

Hoe zit dit?
Remote play aanstaan op de Xbox zelf? Even als de high power option ipv energy saving

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cvs79 schreef op maandag 23 november 2020 @ 18:45:
[...]

Remote play aanstaan op de Xbox zelf?
Alle features staan aan want op de telefoon werkt het wel. Ik begrijp er niks van.

In de Xbox app op de tablet staat ook echt de oude One X nog (ook op mijn phone app) maar ik zal toch echt Add existing console moeten doen. Of toch set up new console? Maar dan krijg ik "enter the code on your TV."

Niks op mijn tv hoor. Wtf is dit.

Instant on heb ik altijd aan.

[ Voor 3% gewijzigd door devilsnight op 23-11-2020 18:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flash3d
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-08 18:36
Torgo schreef op maandag 23 november 2020 @ 15:48:
[...]

de Ikea Ladda 2450 AA komen nog steeds uit Japan (staat ook op achterkant verpakking), pas 2 setjes van 4 batterijen binnen gehad.
Heb 1 setje van 4 getest en kom uit op gemiddeld 2717 Mah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cvs79 schreef op maandag 23 november 2020 @ 18:45:
[...]

Remote play aanstaan op de Xbox zelf? Even als de high power option ipv energy saving
Gelukt!

Man wat kun je je blind staren op dit soort shit. Google is eigenlijk altijd je maatje met issues, haha. Ik moest in de app naar turn on remote control gaan. Ik heb dan de controls van mijn One X die ik in de doos heb aangezien ik nu de XSX heb. Op een of andere manier is mijn One X nog steeds aan volgens de app (vind ik knap, haha) en je moet dan switch console doen. Klaar.

Hoe haal je überhaupt de oude Xbox uit die app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
Nog een keer de vraag want vorige keer geen antwoord gekregen: is bij jullie ook allemaal de Wenslijst functionaliteit van de Microsoft Store verdwenen? Mijn wenslijst is nog toegankelijk maar ik kan niks meer toevoegen en de "hartje Voeg toe aan wenslijst" knop is verdwenen op de product pagina's.

Is hier wat over aangekondigd of is dit een probleem aan mijn zijde? Ad blocker uitzetten maakt ook geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Palindrome schreef op maandag 23 november 2020 @ 18:34:
[...]

Dat is vrij duidelijk toch ? Hij presteerde niet het beste in de meest recente grote multiplatform titels. Terwijl MS claimt dat je de games het beste op Xbox speelt. Verschil is niet gigantisch maar het is er wel.

De rest van je sneer naar een paar PS5 bouw defecten lijkt me irrelevant voor die discussie.
Dat was niet bedoelt als sneer maar om de boel een beetje te relativeren.. We hebben het over de goedkoopste machines waarmee we erg mooie spellen kunnen spelen.. Men verwacht perfectie ipv gewoon te kijken naar wat het is... Een goedkope manier om 4K 60/120 FPS + andere mooie technieken te ervaren.

(En ook goedkoop is relatief natuurlijk)

Edit: En dat kleine verschil dat er nu is zal waarschijnlijk teniet gedaan worden door een aantal patches. Onder aan de streep is de console krachtiger maar hebben de devs gewoon minder lang met de juiste tools kunnen werken (tenminste, als ik de vakmensen die er meer van weten mag geloven..). Deze eerste fase zie ik gewoon als de eerste vrije training sessies van een Formule 1 weekend ;)

[ Voor 20% gewijzigd door D-Ed op 23-11-2020 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
sohus schreef op maandag 23 november 2020 @ 19:12:
Nog een keer de vraag want vorige keer geen antwoord gekregen: is bij jullie ook allemaal de Wenslijst functionaliteit van de Microsoft Store verdwenen? Mijn wenslijst is nog toegankelijk maar ik kan niks meer toevoegen en de "hartje Voeg toe aan wenslijst" knop is verdwenen op de product pagina's.

Is hier wat over aangekondigd of is dit een probleem aan mijn zijde? Ad blocker uitzetten maakt ook geen verschil.
op de xbox kan ik wel dingen toevoegen, in de shop in de browser zie ik zo snel niet hoe. Op de xbox was het ook even zoeken trouwens, staat niet echt lekker aangegeven. Maar je moet naar het spel gaan dat je wilt hebben en dan op die knop met die 3 streepjes (geen idee hoe die heet :X ) drukken, dan krijg je de optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sohus
D-Ed schreef op maandag 23 november 2020 @ 19:12:
[...]

Dat was niet bedoelt als sneer maar om de boel een beetje te relativeren.. We hebben het over de goedkoopste machines waarmee we erg mooie spellen kunnen spelen.. Men verwacht perfectie ipv gewoon te kijken naar wat het is... Een goedkope manier om 4K 60/120 FPS + andere mooie technieken te ervaren.

(En ook goedkoop is relatief natuurlijk)

Edit: En dat kleine verschil dat er nu is zal waarschijnlijk teniet gedaan worden door een aantal patches. Onder aan de streep is de console krachtiger maar hebben de devs gewoon minder lang met de juiste tools kunnen werken (tenminste, als ik de vakmensen die er meer van weten mag geloven..). Deze eerste fase zie ik gewoon als de eerste vrije training sessies van een Formule 1 weekend ;)
Series S en X hardware is anders aardig perfect voor wat je betaald. Dat mensen RTX3080 performance verwachten is een ander verhaal, maar dat is een probleem met die mensen.

Je krijgt ongeveer de performance van een PC van 1.500 euro voor 499 euro. Uiteraard hier en daar wat verschillen, maar als je alles meeneemt inclusief de snelle SSD, controller, een 3700x achtige Zen2 CPU en een RTX2060-70(Super) achtige GPU dan hoor je mij niet klagen.

En Microsoft heeft echt een van hun beste staaltjes engineering van de afgelopen 10 jaar afgeleverd. De One S/X hadden design hints maar had nog altijd veel issues (die van mij piepte de hele tijd, ik gok statische discharge van de aan/uit knop), was nog steeds erg hoorbaar (maar minder dan een PS4)... maar met de Series X hebben ze voor mij i.i.g. alles opgelost... ding is geruisloos, koel en een beest van een performer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
ArthurMorgan schreef op maandag 23 november 2020 @ 19:20:
[...]

op de xbox kan ik wel dingen toevoegen, in de shop in de browser zie ik zo snel niet hoe. Op de xbox was het ook even zoeken trouwens, staat niet echt lekker aangegeven. Maar je moet naar het spel gaan dat je wilt hebben en dan op die knop met die 3 streepjes (geen idee hoe die heet :X ) drukken, dan krijg je de optie.
Thanks. Gebruik ik voor nu de Xbox even... gebruik normaal altijd store.xbox.com voor mijn window shopping.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
D-Ed schreef op maandag 23 november 2020 @ 19:12:
<knip>[

Deze eerste fase zie ik gewoon als de eerste vrije training sessies van een Formule 1 weekend ;)
En de race eindigt pas over 7 jaar, pas dan kun je echt de definitieve conclusies trekken :D

Maar serieus met games wacht ik steeds vaker tot de bugs eruit zijn voor ik de game koop. (Minder bugs en ook nog eens goedkoper ;) ) Voor een console kun je dat naar mijn mening beter ook doen, enige is dat je gewoon garantie hebt op echte faaldingen, en dat ze ook niet goedkoper worden de eerste tijd. Dat is waarom ik nu voor het eerst ook maar eens meegedaan heb met pre-orderen.
Maar ik speel voorlopig nog wel vooral 'wat' oudere games. (Na 13 jaar ga ik eindelijk GTA 4 uitspelen) de games die nu getest werden door DF zitten voor mij sowieso nog in de bugfase... dus je goed dat het getest wordt, ook door DF want daardoor worden de makers meer onder druk gezet om patches te maken. Maar ik wacht eerst die af voor ik de game koop. (Al is het geval Valhalla voor mij net wat anders, omdat ik daar gewoon VRR op mijn TV heb en dus eigenlijk geen last heb van het 'huidige probleem'.)

[ Voor 59% gewijzigd door ArthurMorgan op 23-11-2020 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:53
sohus schreef op maandag 23 november 2020 @ 19:23:
[...]

Series S en X hardware is anders aardig perfect voor wat je betaald. Dat mensen RTX3080 performance verwachten is een ander verhaal, maar dat is een probleem met die mensen.

Je krijgt ongeveer de performance van een PC van 1.500 euro voor 499 euro. Uiteraard hier en daar wat verschillen, maar als je alles meeneemt inclusief de snelle SSD, controller, een 3700x achtige Zen2 CPU en een RTX2060-70(Super) achtige GPU dan hoor je mij niet klagen.

En Microsoft heeft echt een van hun beste staaltjes engineering van de afgelopen 10 jaar afgeleverd. De One S/X hadden design hints maar had nog altijd veel issues (die van mij piepte de hele tijd, ik gok statische discharge van de aan/uit knop), was nog steeds erg hoorbaar (maar minder dan een PS4)... maar met de Series X hebben ze voor mij i.i.g. alles opgelost... ding is geruisloos, koel en een beest van een performer.
Precies, heerlijk apparaat en sinds ik een Tesla heb kan ik het constant releasen van functionaliteiten en improvements wel waarderen. De model 3 die ik ophaalde haalde ook nog niet alles uit z’n functionaliteiten toen ik hem kreeg. Het gaat om de basis en die is gewoon top bij deze generatie. Het blijft echt een mooie stukje engineering die allemaal maar beter wordt :)

[ Voor 3% gewijzigd door Katseviool op 23-11-2020 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palindrome
ArthurMorgan schreef op maandag 23 november 2020 @ 19:25:
[...]

En de race eindigt pas over 7 jaar, pas dan kun je echt de definitieve conclusies trekken :D
Dus jij koopt hem pas over 7 jaar ? :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Palindrome schreef op maandag 23 november 2020 @ 19:30:
[...]

Dus jij koopt hem pas over 7 jaar ? :+
ik had er net een mooie edit onder gezet, maar jullie gaan zo snel ;)

Nee ik heb die conclusies niet nodig, want voor mij was de kracht van de console geen doorslaggevende factor in de beslissing welke console ik wilde :)
Backwards compability, Game pass waren de hoofdredenen. Ik denk niet dat er uiteindelijk echt veel verschil tussen beide merken zal zijn. Zelfs de verschillen die DF laat zien zie ik voorlopig niet als bijster belangrijk. Daar kan iemand anders tegenaan kijken uiteraard. Zoveel mensen zoveel dingen die men wel of niet belangrijk vindt... (Zo zal ik geen WD legion kopen zolang die geen performance mode heeft, en anderen hebben juist graag supermooie 30 fps games.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sohus
ArthurMorgan schreef op maandag 23 november 2020 @ 19:36:
[...]
Nee ik heb die conclusies niet nodig, want voor mij was de kracht van de console geen doorslaggevende factor in de beslissing welke console ik wilde :)
Backwards compability, Game pass waren de hoofdredenen. Ik denk niet dat er uiteindelijk echt veel verschil tussen beide merken zal zijn. Zelfs de verschillen die DF laat zien zie ik voorlopig niet als bijster belangrijk.
Zelfde verhaal voor mij.... ik koop (a) een ecosysteem [pc + xbox] (b) een infrastructuur [xbox live, game pass en xcloud] (c) een hardware design qua look en feel.... function boven form normaal, maar in dit geval beiden :p. Paar exclusives mis ik wel maar die kan ik ook via PS Now spelen, en sommige op de PC (Death Stranding en Horizon). Daarnaast ben ik tot de volgende conclusie gekomen: gamen is zo groot geworden en mijn tijd zo beperkt dat ik toch niet alles meer kan spelen, dus voor nu geen Nintendo + Sony exclusives en de rest wel :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Voor liefhebbers van rally games kan ik WRC 9 aanraden, ziet er erg goed uit en speelt fijn, daarnaast ook goed nagemaakte rallys.

Merk wel dat het weer even wennen is na de afgelopen tijd vooral Dirt 5 te hebben gespeeld, Dirt 5 heeft wat dat betreft echt niets met rally te maken, zelfs als arcade game staat het ver weg van een rally game (rijden tegen de klok).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-09 22:51

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Xbox Live: Miesjh NL

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Pagina: 1 ... 42 ... 347 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord