Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonster15
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 05-06-2021
DutchOwnage schreef op maandag 23 november 2020 @ 10:24:
[...]

Dat wordt wel even een dingetje ja...Was zo lang 30fps gewend, maar nu de smaak van 60fps te pakken.
Haha, inderdaad we kunnen nu niet meer terug naar 30 fps. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:12
DutchOwnage schreef op maandag 23 november 2020 @ 10:24:
[...]

Dat wordt wel even een dingetje ja...Was zo lang 30fps gewend, maar nu de smaak van 60fps te pakken.
Ik hoop zo dat je gewoon 2 of 3 gamemodus standaard als keuze krijgt, eyencandy en 30 fps of gewoon al die toeters en bellen uit en gewoon 60fps. (of nog een 120 versie, als je dat wil hebben). Ben bang dat bepaalde nu XBO games een upgrade krijgen, ze massaal voor eyecandy gaan en je weer geforceerd op 30fps moet gaan spelen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antigo
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 22:59
devilsnight schreef op maandag 23 november 2020 @ 10:21:
Cyberpunk copies gesignaleerd voor de PS4, ook al gameplay en alles. Lekker weg ervan blijven, maar dit is goed nieuws....no more delays! Let's go!!!!

Zal wel flink wennen worden om terug te gaan naar 30fps na ongeveer tien uurtjes AC Valhalla nu, poeh!!!

Het mooiste zou zijn een optie om framerate unlocked te hebben. Zoals Witcher 3 dus met performance mode.
Die zijn al lang gedrukt aangezien er een delay was na het gold gaan. Delay is dus enkel om de day 1 patch in orde te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:46
Ik hoop het ook. Maar consoles schuiven wél steeds meer de pc kant op qua instellingsmogelijkheden, dus wie weet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind 60fps in games altijd al heel belangrijk, dan maar minder toeters en bellen. Dit gecombineerd met de snelle laadtijden van de xsx zorgt ervoor dat de gamepass weer interessant is. >:)
Op het gebrek van next gen games na, bevalt de xsx mij boven verwachting. Van het uitpakken van de doos tot de ervaring van het gamen en de stilte van de console.
Dik tevreden.

Vind het trouwens vermakelijk om in de verschillende topics nu te lezen dat mensen zo blij zijn met 60fps en eigenlijk niet meer terug willen, die discussie was een maand geleden anders. ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2020 10:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchOwnage
Verwijderd schreef op maandag 23 november 2020 @ 10:44:

Vind het trouwens vermakelijk om in de verschillende topics nu te lezen dat mensen zo blij zijn met 60fps en eigenlijk niet meer terug willen, die discussie was een maand geleden anders. ;)
Daar was ik er ook 1 van. Altijd 30fps gegamed (zelfs FH4, online). Maar ook in die game merk je het zó enorm, het missen van een checkpoint, waar je op 30fps meestal nét naast het vlaggetje rijdt, heb je met 60fps véél meer controle.

Kwestie van onwetenheid denk ik in mijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:31

Nogne

>.<

PacinoAllstars schreef op maandag 23 november 2020 @ 10:22:
nu ik valhalla zit met 60 fps, ga ik denk wachten met cyberpunk tot de series x patch er is.

Gewoon geen zin meer om op 30fps te gaan spelen.
Hier precies hetzelfde. Wacht al zo lang dat ik het zonde vind om de game op te starten als One game als ik de Series hier heb staan.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Antigo schreef op maandag 23 november 2020 @ 10:43:
[...]

Die zijn al lang gedrukt aangezien er een delay was na het gold gaan. Delay is dus enkel om de day 1 patch in orde te krijgen.
Daarom ook dom om nu al te spelen, die day 1 patch zal best veel verbeteringen hebben denk ik en met een beetje pech wipen ze je savegames met die patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax
  • Laatst online: 01:35

Vagax

Hehe

Dacht ik heb niks nodig qua aankopen omdat ik Game Pass al had maar toch Horizon 4 Ultimate gekocht. Goede aanrader trouwens, voor 20 euro krijg je dus alle DLC van Horizon 4 incl Lego Speed Champions en Fortune Island

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Vagax schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:01:
Dacht ik heb niks nodig qua aankopen omdat ik Game Pass al had maar toch Horizon 4 Ultimate gekocht. Goede aanrader trouwens, voor 20 euro krijg je dus alle DLC van Horizon 4 incl Lego Speed Champions en Fortune Island
Vooral Fortune Island is erg tof, veel mooie gravel weggetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fountain
  • Laatst online: 24-11-2020
Hoi, ik heb nu sinds gister de nieuwe Cod voor de series x en regelmatig loopt m'n Xbox vast. Soms sluit hij ook helemaal af. Dit probleem heb ik niet gehad bij andere spellen. Is dit iets software matigs of heeft m'n Xbox kuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tongpo84
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-09 20:00
Fountain schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:07:
Hoi, ik heb nu sinds gister de nieuwe Cod voor de series x en regelmatig loopt m'n Xbox vast. Soms sluit hij ook helemaal af. Dit probleem heb ik niet gehad bij andere spellen. Is dit iets software matigs of heeft m'n Xbox kuren.
Heb dit probleem ook sinds deze week. Misschien heeft het te maken met de update maar dat weet ik niet zeker. Dit probleem komt bij mij alleen voor bij COD Black ops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In dit topic zijn meerdere mensen die problemen hebben met COD. Lijkt dus aan die game te liggen. Heb je deze direct geinstalleerd op de interne storage van de XSX zelf? Want sommige problemen komen door het kopieren vanaf externe storage.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springbokkie
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08-01 19:42
Tongpo84 schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:09:
[...]

Heb dit probleem ook sinds deze week. Misschien heeft het te maken met de update maar dat weet ik niet zeker. Dit probleem komt bij mij alleen voor bij COD Black ops.
Ik heb zaterdag COD Black Ops nog gespeeld via backwards compatibility en ik had geen issues. Mijn 360 wilt niet meer zo goed met het internet verbinden voor multiplayer.

Xbox Live: Springbok NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fountain
Tongpo84 schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:09:
[...]

Ik hoop het dan maar. Bij mij is het ook alleen bij cold war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fountain
Wom schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:10:
[...]

In dit topic zijn meerdere mensen die problemen hebben met COD. Lijkt dus aan die game te liggen. Heb je deze direct geinstalleerd op de interne storage van de XSX zelf? Want sommige problemen komen door het kopieren vanaf externe storage.
Ja heb de disc erin gestopt en netjes op het interne geheugen geïnstalleerd. Dat kan het dus niet zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Vraagje he.

Ik heb de series x nu ook een week in huis, maar de wat oudere games zoals bijv Far Cry 5 en Far Cry New Dawn draaien op 30 FPS....

Zullen er nog patches oid komen voor deze games? Want dit is wel erg zonde?

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fountain
Ik merk wel dat het voornamelijk bij de single player is. Daar ben ik er nu al 2x in 10 minuten uitgegooid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Format-C schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:17:
Vraagje he.

Ik heb de series x nu ook een week in huis, maar de wat oudere games zoals bijv Far Cry 5 en Far Cry New Dawn draaien op 30 FPS....

Er zijn heel veel games die 30 fps draaien en de meeste zullen denk geen patch krijgen. Het ligt compleet bij de developers of ze daar moeite in willen steken, het ook weer niet zo dat ze 1 variable moeten aanpassen om de framerate te unlocken.

Het is zonde ja, maar het blijft backwards compatibility

[ Voor 7% gewijzigd door Vagax op 23-11-2020 11:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
Vraagje he.

Ik denk dat je daarvoor afhankelijk bent van de goodwill van de ontwikkelaar, maar ik acht de kans nihil dat er voor die games nog een 60fps patch komt.

Ik heb ook New Dawn nog liggen waar ik aan wil beginnen...

[ Voor 5% gewijzigd door DutchOwnage op 23-11-2020 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-08 09:25
Een maatje van me heeft dit ook regelmatig. Ik blijf het wel vreemd vinden. Bij mij draait Black Ops verre van goed maar mijn Xbox sluit nooit af. Denk dat de klachten per systeem en per installatie wat verschillen. Probeer het spel anders eens volledig opnieuw te installeren? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Vraagje he.

Of er vanuit de ontwikkelaar patches komen, is een kwestie van de good-will van de ontwikkelaar. Gezien het releaseschema van Ubisoft zou ik er voor Far Cry niet direct op rekenen.

Maar, mogelijk dat Microsoft hier zelf met een oplossing komt. Want er komt een modus aan die games die op 30FPS draaien op 60FPS laat spelen. Er is al wat materiaal hier van naar buiten gekomen en wordt op dit moment nog door het BC-team aan gewerkt. Dus er is een kleine kans dat dergelijke games via die manier 60FPS gaan worden. Wat de precieze voorwaarden daar voor zijn weet ik niet verder.

Een van de vele bronnen: https://www.pcmag.com/new...frame-rates-on-older-xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-09 19:37
Je hebt wel de Series X of S versie he? Want dat was voorheen het probleem. Nu met de laatste update heb ik het ook al 1x gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fountain
Nipje schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:21:
[...]

Een maatje van me heeft dit ook regelmatig. Ik blijf het wel vreemd vinden. Bij mij draait Black Ops verre van goed maar mijn Xbox sluit nooit af. Denk dat de klachten per systeem en per installatie wat verschillen. Probeer het spel anders eens volledig opnieuw te installeren? :)
Leuk 133 gig opnieuw installeren hahah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fountain
MrGizMo schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:25:
[...]

Je hebt wel de Series X of S versie he? Want dat was voorheen het probleem. Nu met de laatste update heb ik het ook al 1x gehad
Jaaaa als het goed is wel haha. Staat op het doosje dus ga er vanuit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-08 09:25
Fountain schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:25:
[...]

Leuk 133 gig opnieuw installeren hahah.
Ach dat is tegenwoordig toch niet zo een groot probleem meer met de internetsnelheden van tegenwoordig. Gewoon even aanzetten in de ochtend en klaar is Kees.

Edit:
Zelf heb ik het overigens ook een keer gedaan en bij mij draaide het vervolgens stabieler.

[ Voor 13% gewijzigd door Nipje op 23-11-2020 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fountain
Nipje schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:27:
[...]

Ach dat is tegenwoordig toch niet zo een groot probleem meer met de internetsnelheden van tegenwoordig. Gewoon even aanzetten in de ochtend en klaar is Kees.

Edit:
Zelf heb ik het overigens ook een keer gedaan en bij mij draaide het vervolgens stabieler.
Dat is waar. Doe het zo wel even als ik naar m'n werk ga haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afca020
  • Laatst online: 23-08 15:28

afca020

X X X

Heeft iemand ervaring met witte controllers van Xbox zelf? Wil eigenlijk een tweede XSX controller in het wit halen, maar vraag me af hoe lang die ook echt wit blijven. Ging vroeger met de 360 controllers volgens mij wel prima voor zover ik het mij kan herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Overigens lees ik bij het Playstation 5 draad dat CoD Black Ops inderdaad met enige regelmaat vastloopt en crasht. Misschien dat dezelfde crash de console laat uitvallen bij Xbox, geen idee hoe dat werkt maar het lijkt dat Black Ops niet helemaal stabiel is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tongpo84
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-09 20:00
Wom schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:10:
[...]

Direct en digital cross-gen versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
afca020 schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:32:
Heeft iemand ervaring met witte controllers van Xbox zelf? Wil eigenlijk een tweede XSX controller in het wit halen, maar vraag me af hoe lang die ook echt wit blijven. Ging vroeger met de 360 controllers volgens mij wel prima voor zover ik het mij kan herinneren.
One S controllers (heb er twee), zien er nog uit als nieuw. Doe er niks speciaals mee verder en ben ook geen roker oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fountain
Vagax schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:38:
Overigens lees ik bij het Playstation 5 draad dat CoD Black Ops inderdaad met enige regelmaat vastloopt en crasht. Misschien dat dezelfde crash de console laat uitvallen bij Xbox, geen idee hoe dat werkt maar het lijkt dat Black Ops niet helemaal stabiel is
Dan mogen ze het van mij heel snel oplossen. Dit kan echt niet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Fountain schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:44:
[...]

Dan mogen ze het van mij heel snel oplossen. Dit kan echt niet
Gewoon geen COD spelen :+
Serieus: ik vind het sowieso bizar dat een game het voor elkaar krijgt om een device te laten uitvallen. Crashen kan ik nog 'snappen'. Maar je mag toch verwachten dat er wel iets van check/monitoring inzit die in de gaten houd dat alle bitjes van je RAM geheugen vol is, en dat ie tijdig het proces 'netjes' pauzeert / afsluit of iets dergelijks? Om maar een voorbeeld te noemen, ik wil niet beweren dat er een memory leak in COD zit.

[ Voor 7% gewijzigd door Tux3.14 op 23-11-2020 11:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 12:53
Ik heb de witte One S 2 jaar lang gebruikt en was slechts iets vuiler in vergelijking met de sporadisch gebruikte 2e controller. Na het schoonmaken (licht vrijven) met wat ontvetter en afwasmiddel, zag je vrijwel geen verschil meer, eigenlijk alleen gebruikssporen aan de thumsticks.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0h4life
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:07
Hier één witte one s controller, als de controller vies wordt dan is die gewoon schoon te maken en ziet 'ie er weer stralend wit uit. Maar ik kom alleen af en toe wat vuil tegen rond de naden, dat kan er ook aan liggen omdat ik 'm al een keer helemaal los heb gehad omdat ik last had van plakkerige knoppen door wat cola (not mine |:( )
De eerste serie witte controllers (witte xbone sunset overdrive editie) trokken wel wat meer naar geel, maar die worden inmiddels al een tijd niet meer verkocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier nog een 360 controller liggen die er echt nog prima uitziet. Moet alleen nog een keer de thumbsticks vervangen (heb al vervangende liggen). Heb 'm een tijdje terug ook compleet uit elkaar gehaald om hem schoon te maken (vuil tussen randjes bijv.), en dat was echt heel eenvoudig. De 360 controller is van nature niet zo wit als de nieuwe controllers, dus mogelijk dat dat nog verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krimglas
  • Laatst online: 14-03-2023
Mijn 360 controllers zijn nog kraakwit. 2 jaar geleden wel volledig uit elkaar gehaald om alle goorheid er uit te krijgen. Wel versleten analoge sticks, maar die zijn gemakkelijk te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Hoe makkelijk zijn de nieuwe controllers uit elkaar te halen? Ik weet inderdaad nog dat ik niet erg lang geleden de 360 controller uit elkaar had gehaald om schoon te maken en je voelt wel degelijk verschil als je hem schoonmaakt van binnen in de knoppen en triggers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• afca020
  • Laatst online: 23-08 15:28

afca020

X X X

Inmiddels een witte voor erbij besteld, bedankt voor de reacties!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krimglas
Ik weet niet veel over xbox compatibele headsets. Als er iemand goede black friday deals hiervoor weet, graag laten weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-09 22:28
Ik heb net toch maar een rechargeable battery pack gekocht voor de XSX controller met USB-C via de MS store. Heb er toch al 6 batterijen doorheen gejaagd en dat ligt niet aan de kwaliteit van de batterijen en het hoge verbruik van de controller haha.

Zouden binnen 4 uur opgeladen moeten zijn en zeer durable moeten zijn (ben benieuwd), gelukkig niet meer met NiMH batterijen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

JDL15 schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:30:
Ik heb net toch maar een rechargeable battery pack gekocht voor de XSX controller met USB-C via de MS store. Heb er toch al 6 batterijen doorheen gejaagd en dat ligt niet aan de kwaliteit van de batterijen en het hoge verbruik van de controller haha.

Zouden binnen 4 uur opgeladen moeten zijn en zeer durable moeten zijn (ben benieuwd), gelukkig niet meer met NiMH batterijen.
Heb 4 dagen met een charge pack batterij gedaan, ben er super blij mee. Overigens zegt dit niet heel veel eigenlijk aangezien je uren nodig moet hebben om te vergelijken, denk dat ik die 4 dagen wel zeker 6 uur per dag er achter zat

[ Voor 12% gewijzigd door Vagax op 23-11-2020 13:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Krimglas schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:16:
Ik weet niet veel over xbox compatibele headsets. Als er iemand goede black friday deals hiervoor weet, graag laten weten :)
Ik heb zelf net, na enige twijfel welke ik wilde, de Artics 7X gehaald.
Met de code "FORM" is die €158,-.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Laatst online: 16-09 19:37

Heb toch een week volgehouden met de batterijen die bij de controller geleverd werden _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:46

Ik heb de battery pack ook, maar toen ik die ging gebruiken viel de controller regelmatig uit en dat resulteerde uiteindelijk in een crash van de hele console tijdens het spelen van Valhalla. Ik durf hem voorlopig even niet meer te gebruiken. Maar het kan ook dat mijn specifieke battery pack defect is hoor. Ik ben weer terug bij de IKEA Eneloops

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d.bakker84
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 29-08 10:55

d.bakker84

XBL: BloodyB2121

Wat is het voordeel van zo'n pack? Ik heb zelf gewoon oplaadbare batterijen gekocht voor 20 Euro inclusief oplader. Heb ik 8 batterijen, dus kan ik zo doorwisselen als er iets leeg is.

XBox Series X: BloodyB2121

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
d.bakker84 schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:43:
[...]

Wat is het voordeel van zo'n pack? Ik heb zelf gewoon oplaadbare batterijen gekocht voor 20 Euro inclusief oplader. Heb ik 8 batterijen, dus kan ik zo doorwisselen als er iets leeg is.
Heb zelf ook batterijen, vooral omdat sommige charge packs relatief weinig capaciteit hebben (heb voorheen gehad van slechts 800mah, dan is een batterij met 2400mah toch fijner.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nogne

Nogne

>.<

[...]

Zodat je geen batterijen hoeft te wisselen? Zelf raak ik batterijen altijd kwijt en vind het niet echt praktisch om die batterijen er steeds uit te halen en op te laden. Daarom de pack gekocht en elke keer als ik klaar ben met gamen sluit ik mijn controller aan. Zodat die bij de volgende game sessie weer helemaal vol is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

[...]

Capiciteit lijkt hoger te zijn (durf ik niet te zeggen, het gaat iig langer mee dan mijn batterijen) en je krijgt er een lekkere lange USB-C kabel er bij zodat als je batterij bijna op is, gewoon de kabel er in steekt en door kan gamen. Normale AA batterijen kan je niet opladen met een kabel, ook al zijn ze rechargeable

[ Voor 7% gewijzigd door Vagax op 23-11-2020 12:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:43
Firmware update voor de LG CX is uit, nog niet officieel voor NL maar dit zal een deze dagen ook wel omgezet worden.
https://www.lg.com/nl/ondersteuning/software-firmware staat nog op 03.11.25

Betreft versie 03.11.30, dit zou een VRR stuttering fix moeten hebben (voor zover je er last van had..).
Nog niks over de LG C9 gelezen qua updates.

[ Voor 6% gewijzigd door PepieNL op 23-11-2020 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:10

Phydomir

Dennis

Wel jammer trouwens dat die US korting op controllers schijnbaar niet hier in Nederland is. US Xbox store 40 dollar, hier gewoon 60 euro.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Lijkt er op dat we sneller backwards compatible titels kunnen verwachten die 120 fps draaien aangezien bij de Xbox er alleen een patch gemaakt voor hoeft te worden t.o.v een volledige port bij de PS5

Dit zei Psyonix er over na dat er werd gevraagd waarom Rocket League 120 fps draait op SXS en 60 fps op de PS5.

Ik heb nog geen 120 fps TV helaas maar hoop natuurlijk dat meer games geupdate zullen worden voor later :)

[ Voor 6% gewijzigd door Vagax op 23-11-2020 13:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MissMe NL
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-08 08:16

Ik gebruik eneloop pro batterijen. Ideaal. Gaan echt heel lang mee met een controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PacinoAllstars schreef op maandag 23 november 2020 @ 10:22:
nu ik valhalla zit met 60 fps, ga ik denk wachten met cyberpunk tot de series x patch er is.

Gewoon geen zin meer om op 30fps te gaan spelen.
In first person view is het extra erg lijkt wel. Ik testte laatst even Dishonored 2, pfffff niet te doen joh.

Witcher 3 daarentegen was veel smoother om een of andere reden. Het trilde/schokte veel minder erg dan Dishonored 2.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Antigo
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 22:59
Ik vind het echt een heerlijke console na er een week op te gamen. Snel, stil en een heerlijk ergonomische controller.
Services en quality of life zijn top. Een paar bugs links of rechts, maar die gaan er wel uit. Als de XBOX game studios gaan beginnen met games uit te brengen gaat er heel wat momentum komen in 2021-2022.

1 ding dat ik nog zou wensen:. Update van deze controller met betere haptics en adaptive triggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDL15
Nogne schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:45:
[...]

Zodat je geen batterijen hoeft te wisselen? Zelf raak ik batterijen altijd kwijt en vind het niet echt praktisch om die batterijen er steeds uit te halen en op te laden. Daarom de pack gekocht en elke keer als ik klaar ben met gamen sluit ik mijn controller aan. Zodat die bij de volgende game sessie weer helemaal vol is.
Precies dit voor mij, of zo'n momentje dat je erachter komt dat je de batterijen niet hebt opgeladen of dat je snel naar de supermarkt moet om nieuwe batterijen te fixen. Het kan ook prima met Eneloops of andere oplaadbare batterijen, maar ik vind dit een fijn principe (ook om in geval van nood bekabeld te gamen).

Ik geloof dat dit een 1310 mAh lithium-ion cell is, zou best wel een goede tijd vooruit moeten kunnen ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
PepieNL schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:50:
Firmware update voor de LG CX is uit, nog niet officieel voor NL maar dit zal een deze dagen ook wel omgezet worden.
https://www.lg.com/nl/ondersteuning/software-firmware staat nog op 03.11.25

Betreft versie 03.11.30, dit zou een VRR stuttering fix moeten hebben (voor zover je er last van had..).
Nog niks over de LG C9 gelezen qua updates.
Had de C9 hier juist geen last van? Ik heb nu update 5.0 (nog iets) en ik heb geen last van VRR stuttering..

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Vagax schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:00:
Lijkt er op dat we sneller backwards compatible titels kunnen verwachten die 120 fps draaien aangezien bij de Xbox er alleen een patch gemaakt voor hoeft te worden t.o.v een volledige port bij de PS5

Dit zei Psyonix er over na dat er werd gevraagd waarom Rocket League 120 fps draait op SXS en 60 fps op de PS5.

Ik heb nog geen 120 fps TV helaas maar hoop natuurlijk dat meer games geupdate zullen worden voor later :)
Als toevoeging hierop (heb dit geloof ik ook al eens op de frontpage onder een nieuwsartikel uitgelegd)

Momenteel zijn twee SDKs in omloop voor Xbox.

1) XDK:
- De SDK origineel bedoeld voor Xbox One (S|X).
- Geen support voor XSX|S features!

2) GDK:
- De nieuwe tool set bedoeld als één SDK voor alle MS platformen (incl. XB1 en XSX|S).

Veruit de meeste games zijn nog gemaakt op basis van XDK en deze draaien standaard op de Xbox Series consoles via BC. Microsoft heeft de XDK tools wel voorzien van de mogelijkheid om "gen9 aware" te zijn wat inhoudt dat games gemaakt met XDK kunnen detecteren wanneer zei op een Xbox Series machine draaien. Hiermee ze krijgen geen toegang tot nieuwe APIs en RDNA2 features maar kunnen ze gebruik maken de extra rekenkracht. Dit heeft als voordeel dat men met een relatief eenvoudige patch een bestaande game kan upgraden naar Xbox Series optimized zonder de hele tooling aan te moeten passen.

GDK games zijn "native" Xbox Series games en hebben volledig toegang tot het systeem.

Rocket League en Star Wars Squadron, maar ook een paar van Microsoft's eigen titels zoals Halo MCC en Sea of Thieves, draaien op de "gen 9 aware" XDK op de Xbox Series consoles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier met een C9 ook geen problemen ondervonden, enkel soms te donker beeld maar dat is een kwestie van instellen lijkt. Wat ik wel heb is als ik een game afsluit er heel even een flits van kleur in beeld is, hebben jullie dat ook?
Ik vermoed dat het komt door schakelen van hdr naar sdr, had ik namelijk ook bij de xbox one x netflix app en denk dat het "normaal" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Caayn schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:39:
[...]
Als toevoeging hierop (heb dit geloof ik ook al eens op de frontpage onder een nieuwsartikel uitgelegd)

Momenteel zijn twee SDKs in omloop voor Xbox...

Schijnbaar zijn de SDK's ook pas in juni gecertificeerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ijcYSM0PzQzWoDBG_3zJVUqhV4I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5wZpwe1SAHp55GZEdjA6jR8w.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 19:32
Kunnen we nog een officieel statement verwachten vanuit Microsoft omtrent de huidige achterstand op PS5 wat betreft performance?

Ik verwacht wel dat het tij gaat keren, maar vind het wel apart dat ze de Xbox marketen als de meest krachtige console ever en de tower of power blabla. Maar vervolgens met elke game underperformen ten opzichte van de concurrentie. Ik verwacht wel verbetering, en we horen hier en daar dat het aan de devkits ligt. Maar waarom geen statement vanuit Xbox?

Waar is de transparantie nu? Een van de USPs van de xbox voor mij was namelijk zeer zeker de krachtigere hardware. Als blijkt dat dat in praktijk niet zo lijkt te zijn voel ik me toch enigszins bedonderd. En zoals ik al aangaf, het zal allemaal wel meevallen. Maar snap niet dat er nergens over gecommuniceerd wordt.

[ Voor 25% gewijzigd door swoutr op 23-11-2020 14:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Wom schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:55:
[...]

[Twitter]

Schijnbaar zijn de SDK's ook pas in juni gecertificeerd.

[Afbeelding]
Klopt, veel geruchten wijzen er inderdaad erop dat de eerste GDK versie welke bij certificatie geaccepteerd wordt pas in Juni beschikbaar is gesteld aan developers. Welke volgens de geruchten molen nog de nodige verbeterpunten heeft, maar dat is uiteraard de geruchten molen dus neem dat altijd met een korrelzout. De eerst beschikbare GDK kits voor devs zouden van grofweg November 2019 zijn. (Op Beyond3D gaat men hier wat dieper op in, mocht je geïnterreseerd zijn in tech dan is dat een forum wat ik mensen zeker kan aanraden.)

Helaas is het voor ons niet zo eenvoudig te achterhalen welke versie van de tools gebruikt is bij een game. Wel is het eenvoudig om te zien of een game op XDK, XDK+gen9ware of GDK is gebouwd.

[ Voor 4% gewijzigd door Caayn op 23-11-2020 14:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nogne

Nogne

>.<

swoutr schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:04:
Kunnen we nog een officieel statement verwachten vanuit Microsoft omtrent de huidige achterstand op PS5 wat betreft performance?

Ik verwacht wel dat het tij gaat keren, maar vind het wel apart dat ze de Xbox marketen als de meest krachtige console ever en de tower of power blabla. Maar vervolgens met elke game underperformen ten opzichte van de concurrentie. Ik verwacht wel verbetering, en we horen hier en daar dat het aan de devkits ligt. Maar waarom geen statement vanuit Xbox?

Waar is de transparantie nu? Een van de USPs van de xbox voor mij was namelijk zeer zeker de krachtigere hardware. Als blijkt dat dat in praktijk niet zo lijkt te zijn voel ik me toch enigszins bedonderd. En zoals ik al aangaf, het zal allemaal wel meevallen. Maar snap niet dat er nergens over gecommuniceerd wordt.
Ik lees dit vaker maar heb echt 0 last van te weinig performance, wat zou je dan graag zien vanuit Microsoft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Ik gok van niet, misschien dat ze er langzaam naartoe werken met patches en systeem updates, maar de doorn lijkt het gedoe met XDK/GDK te zijn dat sinds niet heel lang geleden pas op orde is gesteld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Nogne schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:11:
[...]

Ik lees dit vaker maar heb echt 0 last van te weinig performance, wat zou je dan graag zien vanuit Microsoft?
Ik denk maar dat tot zo ver bepaalde (meeste?) games net ietsjes beter draaien op de PS5 dan op de Xbox SX terwijl Microsoft loopt te roepen dat het de meest krachtige console ooit is. tja dan verwacht je natuurlijk dat die extra power wel terug komt in misschien stabieleren framerate oid

Maar dan is het wel een beetje apart om te zien dat de SX last heeft van screen tearing en algemeen lagere framerate

[ Voor 9% gewijzigd door Vagax op 23-11-2020 14:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PepieNL
JDL15 schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:36:
[...]

Had de C9 hier juist geen last van? Ik heb nu update 5.0 (nog iets) en ik heb geen last van VRR stuttering..
Mja die stuttering schijnt voornamelijk bij 120hz games voor te komen, en dan vooral COD.
COD lijkt op beide nieuwe consoles veel bugs te brengen, tot crashende consoles aan toe.

De C9 zit op 5.00.03 momenteel.
Ik heb ook nog nergens last van gehad (*klopt af*), speel relatief nog weinig op 120hz dus kan er zelf niet zo over oordelen.
Ori wat uren gedaan en een paar rondes Gears 5 MP, thats it.
Rest vd tijd vooral Valhalla en dat voelt slick aan zoals het hoort, geen VRR issues.
Dan nog veel BC gespeeld en gamepass titels, maar dat loopt allemaal als een tierelier.

[ Voor 12% gewijzigd door PepieNL op 23-11-2020 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:19

IMHO onbegrijpelijke beslissing van Microsoft om weer voor AA batterijen in de controllers te gaan. Ik heb meteen battery packs besteld. Ze hadden ook meteen speciale contactjes kunnen toevoegen, zodat je hem makkelijk op een charging cradle kan leggen, zoals bij de Sony controllers.

Old school Xbox'ers zullen roepen dat AAs veel langer mee gaan, maar milieu vriendelijk is het niet.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne

Nogne

>.<

Vagax schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:13:
[...]

Ik denk maar dat tot zo ver bepaalde (meeste?) games net ietsjes beter draaien op de PS5 dan op de Xbox SX terwijl Microsoft loopt te roepen dat het de meest krachtige console ooit is. tja dan verwacht je natuurlijk dat die extra power wel terug komt in misschien stabieleren framerate oid

Maar dan is het wel een beetje apart om te zien dat de SX last heeft van screen tearing en algemeen lagere framerate
Ah ok, dat heb ik dan deels gemist want ben niet zo bezig met de vergelijkingen. Maar ik dacht juist dat Xbox het voordeel had dat games wel op 120fps kunnen draaien en bij de PS5 niet omdat de Xbox BC net anders werkt (voor PS5 moet het native worden geport en bij Xbox kan BC 120fps al aan).

Dus volgens mij is het ook maar net welke game je bekijkt welke beter draait.

En zelf verwacht ik pas dat je beide op kracht kan vergelijken als er een crossplatform game uit komt die echt native draait op de XSS|X/PS5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online

Het zou MS sieren om de transparantie door te zetten en dat Jason hier wat opheldering over geeft, desnoods in samenwerking met DF om te zorgen dat de boodschap goed overkomt.

De tech en dev director van Dirt 5 hebben trouwens al te kennen gegeven dat er een patch komt voor o.a. de Xbox Series versie welke een aantal van de "problemen" moet verhelpen waaronder het vreemde verschil in LOD tussen de PS5 en XSX versies.

(Klik door zodat je de context van de tweet story (heet dat zo :?) hebt)
It’s not the final result :) we already have an update in the works that fixes many of the things in the video as well as addressing a bunch of other stuff. We also have a big post launch support plans, so please stay tuned :)
[Twitter: https://twitter.com/davidspringate/status/1330544631646457857]
"High Frame Rate Mode" (this is the 120hz mode) - this doesn't happen in the 60hz modes as John said in the video.
Also, this issue won't appear in photo mode.
Thanks for the hard work John! Happy to report, this issue will be fixed in a coming patch.
...
I can only apologise to Xbox Series X 120hz owners, we'll get this resolved for you as quickly as we can.
Diep buigende man

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• d.bakker84

d.bakker84

loekf2 schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:17:
[...]

IMHO onbegrijpelijke beslissing van Microsoft om weer voor AA batterijen in de controllers te gaan. Ik heb meteen battery packs besteld. Ze hadden ook meteen speciale contactjes kunnen toevoegen, zodat je hem makkelijk op een charging cradle kan leggen, zoals bij de Sony controllers.

Old school Xbox'ers zullen roepen dat AAs veel langer mee gaan, maar milieu vriendelijk is het niet.
Als je oplaadbare gebruikt is het toch niet zo veel slechter voor het millieu lijkt me?

Acties:
  • +4 Henk 'm!
[...]

Er zijn in mijn optiek maar 2 juiste keuzes voor een controller. Of werken met batterijen, of werken met een ingebouwde accu die 30+ uur mee kan, zoals bijvoorbeeld de Elite V2.

Ik zou het echt vervelend vinden als ik een controller zou hebben met een ingebouwde accu die 5 tot 10 uur mee gaat.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krimglas
Vagax schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:13:
[...]
Ik denk maar dat tot zo ver bepaalde (meeste?) games net ietsjes beter draaien op de PS5
2 games is niet 'de meeste'. Ik begrijp dat er plots een hoop HEEL passionele Valhalla/Dirt 5 fans zijn, maar laten we niet overdrijven.
terwijl Microsoft loopt te roepen dat het de meest krachtige console ooit is
Krachtigste xbox (niet console) roept MS al van het begin. Het heeft dan nog aardig wat maanden geduurd vooraleer de specs bij sony bekend werden.
Want screen tearing is een fenomeen dat niet bestaat bij andere consoles :?

[ Voor 7% gewijzigd door Krimglas op 23-11-2020 14:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Het kan toch de meest krachtige console zijn, ze hebben nooit aangegeven dat het de console is met de best geoptimaliseerde games bij launch. :+
Ik denk dat dit allemaal vrij snel goed gaat komen, het is gewoon een heel apart jaar. Meer communicatie vanuit microsoft zou ze inderdaad wel sieren, nu hang er een vibe van, "we hebben gamepass dus je hebt genoeg te spelen, volgend jaar vinden we belangrijker."
Wat meer enthousiasme en passie voor de nieuwe consoles vanuit MS zou mooi zijn om te zien. Leuk dat ze blij zijn met het ecosysteem, wij gamers willen gewoon zien wat ons nieuw speeltje kan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
[...]

Een beetje dubbel. Een goede ingebouwde accu (lees: 30+ uur) is inderdaad fijn. Echter van de PSP kan ik mij herinneren dat het ontzettend veel gebeurde dat accu's defect gingen, op het internet zijn genoeg voorbeelden te vinden van accu's die bol zijn gaan staan. In dat geval kun je AA batterijen relatief eenvoudig verwijderen. En vergeet niet dat AA batterijen ook als oplaadbaar verkrijgbaar zijn, die van de IKEA zijn erg goed (ik meende Panasonic met IKEA label). Ingebouwde accu's zijn voor menig tweakers ook prima te vervangen, maar de normale consument gaat dat niet doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Ik speel al 6 jaar met oplaadbare batterijen van de Hema en Lidl en die worden momenteel gebruikt door de Elite Series 1 of de orginele controller. Zelfs na 6 jaar gaan deze batterijen nog wel 30+ uren mee voordat ze leeg zijn.

Gaat om Deze Batterijen.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Krimglas schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:23:
[...]

2 games is niet 'de meeste'. Ik begrijp dat er plots een hoop HEEL passionele Valhalla/Dirt 5 fans zijn, maar laten we niet overdrijven.

[...]

Krachtigste xbox (niet console) roept MS al van het begin. Het heeft dan nog aardig wat maanden geduurd vooraleer de specs bij sony bekend werden.

[...]

Want screen tearing is een fenomeen dat niet bestaat bij andere consoles :?
En er na heeft Microsoft nog altjd lopen roepen dat het de krachtigste is, en ja een beetje lomp maar tot zo ver staat die teller op 2-3 games maar alsog draait het beter, en screen tearing is duidelijk erger op de SX dan de PS5 als je kijkt naar Valhalla.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Het enige wat ze moeten doen is samen met de developers zo snel mogelijk patches uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vraagje, als het echt zo dramatisch blijft met de levering van de Xbox Series X, is het dan misschien eerst de moeite om de Series S te halen? Liever geef ik geen twee keer geld uit, want dat word dan wel een hele dure grap.

Hoe zijn de ervaringen met beide consoles ? :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Nogne schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:18:
[...]

Ah ok, dat heb ik dan deels gemist want ben niet zo bezig met de vergelijkingen. Maar ik dacht juist dat Xbox het voordeel had dat games wel op 120fps kunnen draaien en bij de PS5 niet omdat de Xbox BC net anders werkt (voor PS5 moet het native worden geport en bij Xbox kan BC 120fps al aan).

Dus volgens mij is het ook maar net welke game je bekijkt welke beter draait.

En zelf verwacht ik pas dat je beide op kracht kan vergelijken als er een crossplatform game uit komt die echt native draait op de XSS|X/PS5.
Als je er op inzoomt maakt het ook geen bal uit, screentearing by AC:V is dan rot maar de performance zelf is prima. En inderdaad de Xbox kan zichzelf weer prijzen op de BC laag aangezien we het weer terug zien komen omdat 120fps makkelijk in bestaande games gehaald kan worden doormiddel van een patch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vagax schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:26:
[...]

En er na heeft Microsoft nog altjd lopen roepen dat het de krachtigste is, en ja een beetje lomp maar tot zo ver staat die teller op 2-3 games maar alsog draait het beter, en screen tearing is duidelijk erger op de SX dan de PS5 als je kijkt naar Valhalla.
Oh no hebben de nextgen consoles dit ook al?
Ik irriteer me er ontzettend aan op de Xbox One X, hopelijk komt er snel een patch voor! :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

G_Dragon schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:28:
[...]

Oh no hebben de nextgen consoles dit ook al?
Ik irriteer me er ontzettend aan op de Xbox One X, hopelijk komt er snel een patch voor! :'(
Lijkt wel echt een Ubisoft dingetje trouwens, ik denk er positief over na en denk dat hopelijk een toekomstige patch het lekker oplost :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
d.bakker84 schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:18:
[...]

Als je oplaadbare gebruikt is het toch niet zo veel slechter voor het millieu lijkt me?
Vind het onzin om AAs te kopen en weer af te voeren voor gamen, als je met een Li-Ion accu jaren doet.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vagax schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:28:
[...]

Lijkt wel echt een Ubisoft dingetje trouwens, ik denk er positief over na en denk dat hopelijk een toekomstige patch het lekker oplost :Y
Dat hoop ik ook ! :)
Ik probeer naast die irritatie nog wel van de game te genieten in 30FPS O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d.bakker84

d.bakker84

loekf2 schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:29:
[...]

Vind het onzin om AAs te kopen en weer af te voeren voor gamen, als je met een Li-Ion accu jaren doet.
Je doet ook jaren met oplaadbare batterijen, wat is het verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Caayn schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:18:
[...]
Het zou MS sieren om de transparantie door te zetten en dat Jason hier wat opheldering over geeft, desnoods in samenwerking met DF om te zorgen dat de boodschap goed overkomt.

De tech en dev director van Dirt 5 hebben trouwens al te kennen gegeven dat er een patch komt voor o.a. de Xbox Series versie welke een aantal van de "problemen" moet verhelpen waaronder het vreemde verschil in LOD tussen de PS5 en XSX versies.

(Klik door zodat je de context van de tweet story (heet dat zo :?) hebt)
[Twitter]

[...]

[Twitter]

[...]
Er zijn verschillen in SoC architectuur. Ik heb nog geen goeie analyse gezien. Probleem is ook dat Sony van de PS5 SoC geen gedetailleerde info heeft gedeeld, behalve de Cerny slides.

Zou hem wel kunnen maken, beetje speculatief, maar werk niet voor Tweakers.net ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dubbeldekkert
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-09 15:58
d.bakker84 schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:30:
[...]

Je doet ook jaren met oplaadbare batterijen, wat is het verschil?
Precies dit, ik heb hier 20 Eneloops (2450mAh) in roulatie die in een heleboel apparaten gebruikt worden naast m'n Xbox controllers.

Dit setje heb ik een jaar of 5 geleden gekocht en de batterijen zijn allen nog in perfecte staat.

Voor de gebruikers die een accu prefereren is er een play & charge kit beschikbaar. Wat is nu precies het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shyheim
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15-08 21:55

shyheim

busta! straight busta!

Hou m'n hart al vast voor vergelijkingsvideos van Cyberpunk 2077. Vooral omdat de "next gen"-patches sowieso pas voor Q1 2021 zijn.

Xbox GT: Shyheim87 | PSN: Shyheimz-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
shyheim schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:38:
Hou m'n hart al vast voor vergelijkingsvideos van Cyberpunk 2077. Vooral omdat de "next gen"-patches sowieso pas voor Q1 2021 zijn.
Slik.... dan kan ik de Bol.com pre-order nog even in het doosje laten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepieNL
Raytracing support is voor alle RDNA2 devices uitgesteld, dat zal de reden moeten zijn dat alle nieuwe consoles later de nextgen patch krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dubbeldekkert
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-09 15:58
We hebben de game al zien draaien op Xbox in de laatste showcase van CD Projekt RED. De Series X versie draaide soepel en zag er fantastisch uit.

Ga je minder van de game genieten mocht het zo zijn dat de PS5 een paar FPS meer haalt in bepaalde omstandigheden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Weet niet of het al bevestigd is door CDP maar vind het al erg jammer dat het 30 fps, zo zag het iig naar uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shyheim
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15-08 21:55

shyheim

busta! straight busta!

dubbeldekkert schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:41:
[...]

We hebben de game al zien draaien op Xbox in de laatste showcase van CD Projekt RED. De Series X versie draaide soepel en zag er fantastisch uit.

Ga je minder van de game genieten mocht het zo zijn dat de PS5 een paar FPS meer haalt in bepaalde omstandigheden?
Zolang het niet merkbaar is, zeker niet. Ik vermoed trouwens dat we aan 30 FPS gaan zitten bij release tot aan die patch, niet (zowel XSX als PS5)?
Alleen is dat wel voeder voor fanboy-discussies.

Alleen hoop ik toch inderdaad dat de XSX dit gewoon solide aan 60 FPS zonder drops zal kunnen bollen. CDPR lijkt altijd te showcasen via Xbox - maar dat was met Ubisoft voor Valhalla ook het geval.

[ Voor 18% gewijzigd door shyheim op 23-11-2020 14:45 ]

Xbox GT: Shyheim87 | PSN: Shyheimz-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 19:32
Nogne schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:11:
[...]

"Last hebben van" is inderdaad een groot woord, maar de analyses van DF wijzen allemaal op mindere performance op een (op papier, en marketing van MS) krachtiger apparaat. Hoe komt dit, ben gewoon enorm benieuwd. En ben niet de enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21-09 09:43
dubbeldekkert schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:41:
[...]

Er zijn nu eenmaal mensen die het meer om de FPS dan om de games zelf te doen is. Sta er echt verbaasd van hoe die FPS zo enorm gehyped worden. Wellicht dat ik het verschil tussen 30 en 120 wel zie met mijn ogen maar verschil tussen 50 en 60 sowieso al niet. En dat laatste geldt voor minstens 90% van de mensen.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavel 128
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-09 18:02

Mavel 128

Gamertag: Mavel 128

Ik vind het vooral fijn als er geen gigantische dorps zijn. Ik had just case om die deden weg gelegd en ben hem weer aan het herontdekken. Zo lekker!

Samsung 49RU8000 | Xbox Series X | Xbox One X | Xbox One | Xbox 360 | Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
G_Dragon schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:27:
Vraagje, als het echt zo dramatisch blijft met de levering van de Xbox Series X, is het dan misschien eerst de moeite om de Series S te halen? Liever geef ik geen twee keer geld uit, want dat word dan wel een hele dure grap.

Hoe zijn de ervaringen met beide consoles ? :)
Je moet voor jezelf een aantal vragen stellen:
1. Heb je een 4K TV?
2. Wil je fysieke spellen kopen?
3. Vind je het erg om spellen opnieuw te moeten downloaden?

Als de vraag nee is op alle drie die vragen, dan zou ik gewoon voor de series S kiezen. Bij vraag 3: de SSD is niet supergroot en de kosten voor uitbreiden zijn dan hoger in verlijking met gewoon een series X halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:10

Phydomir

Dennis

shyheim schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:42:
[...]

Zolang het niet merkbaar is, zeker niet. Ik vermoed trouwens dat we aan 30 FPS gaan zitten bij release tot aan die patch, niet (zowel XSX als PS5)?
Alleen is dat wel voeder voor fanboy-discussies.

Alleen hoop ik toch inderdaad dat de XSX dit gewoon solide aan 60 FPS zonder drops zal kunnen bollen. CDPR lijkt altijd te showcasen via Xbox - maar dat was met Ubisoft voor Valhalla ook het geval.
Het zal mij echt niets verbazen als hij met de Next gen update ook gewoon 30fps is maar dan een stuk mooier.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Aangepast schema met calibratiesettings voor LG CX en C9.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/91YJhmO.png

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Walkman schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:49:
[...]

Je moet voor jezelf een aantal vragen stellen:
1. Heb je een 4K TV?
2. Wil je fysieke spellen kopen?
3. Vind je het erg om spellen opnieuw te moeten downloaden?

Als de vraag nee is op alle drie die vragen, dan zou ik gewoon voor de series S kiezen. Bij vraag 3: de SSD is niet supergroot en de kosten voor uitbreiden zijn dan hoger in verlijking met gewoon een series X halen.
1. Ja
2. Ja maar dat is keuze
3. Nee

Over uitbreiden, ik heb alle games op mijn Samsung T5 1TB staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
En toch denk ik dat ik mij niet kan beheersen, en gewoon op 10 december instap. 30 of 60fps...

Aangezien er 3 verschillende life paths zijn om uit te kiezen, schijnt de replay value erg groot te zijn. Dus de eerste life path heel rustig aan doen, en dan hopelijk als je die uit hebt, dat dan de next-gen patch er ook is.
Pagina: 1 ... 41 ... 347 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord