Acties:
  • +9 Henk 'm!

Game improvements

Performance and Stability

Improved stability and performance.

(Xbox Series) Improved experience on Xbox Series S | X consoles including screen tearing

(PC) Addressed a VRAM/RAM leakage issue when alt tabbing to desktop.

60 fps mode for Series S!

This option is available for Xbox Series X|S & PlayStation5.

Choosing Performance allows the game to adapt the resolution and graphic settings to maintain 60 FPS.

Choosing Quality enables the game to run maximum resolution and graphic settings while maintaining 30 FPS.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:34

BM

Moderator Spielerij
devilsnight schreef op woensdag 25 november 2020 @ 21:44:
(Xbox Series) Improved experience on Xbox Series S | X consoles including screen tearing
Dat had ie toch al? :+

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:03
Ok. Dus terug naar 30fps voor highest fidelity... Nou, dat dacht ik dus niet. Matig zeg. Leuk dat ze de optie geven, maar dat zou toch gewoon met 60fps moeten kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DutchOwnage schreef op woensdag 25 november 2020 @ 21:49:
Ok. Dus terug naar 30fps voor highest fidelity... Nou, dat dacht ik dus niet. Matig zeg. Leuk dat ze de optie geven, maar dat zou toch gewoon met 60fps moeten kunnen.
Ik ga het voor de gein morgen eens testen. Ik denk zelf dat vooral de wat agressieve pop in veel minder erg zal zijn met de 30fps mode. Maar inderdaad man, terug naar 30fps? Dan moet het verschil wel ZO groot zijn, nah!

Al moet ik zeggen, er zijn voorbeelden van 30fps die echt prima zijn. Witcher 3 bijvoorbeeld. Het schokt veel minder erg dan vele andere 30fps games.

Verder begrijp ik je wel man. Deze sterke nieuwe consoles zouden dat moeten kunnen zou je denken, want het betreft hier niet eens een echte next gen game. Het is een cross gen game.

[ Voor 12% gewijzigd door devilsnight op 25-11-2020 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
DutchOwnage schreef op woensdag 25 november 2020 @ 21:49:
Volledig 4K is toch echt nutteloos? Ik zie echt geen verschil met goede checkerboard rendering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Ik ga morgen voor mezelf even voor Digital Foundry spelen :+. We gaan het zien >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
giantgiantus schreef op woensdag 25 november 2020 @ 21:56:
[...]

Volledig 4K is toch echt nutteloos? Ik zie echt geen verschil met goede checkerboard rendering.
Hoeft niet eens perse (alleen) native 4K te zijn he. Misschien wel wat meer grafische toeters en bellen (waarvan vooral DF het grootste deel zal opmerken) en minder slechte draw distance qua grass, struiken etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Nu online
devilsnight schreef op woensdag 25 november 2020 @ 22:01:
[...]

Hoeft niet eens perse (alleen) native 4K te zijn he. Misschien wel wat meer grafische toeters en bellen (waarvan vooral DF het grootste deel zal opmerken) en minder slechte draw distance qua grass, struiken etc.
Dat zou idd wel echt jammer zijn ja.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:43
Ik zag eens een reclame voor assisins creed met een xbox series x (de nieuwe xbox noemde ze het) stuk aan het einde. Lang geleden dat ik xbox aan het einde heb gezien. Tijdens Ajax net.

[ Voor 5% gewijzigd door menzo op 25-11-2020 22:07 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• kloon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-09 21:11
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d3DnC_MGLieoRSNAql1bzl-H9t0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3xxZlwcwStaNmytTObyiR84g.jpg?f=fotoalbum_large. Eindelijk!

http://web.mac.com/kl00n

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Nu online
Game je op zo’n mini scherm?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
https://www.windowscentra...risons-microsoft-responds

Interessant stukje is dit, waar The Verge het niet over had.
Through our own sourcing, we’ve heard from developers at two separate publishers that Microsoft is working to issue a GDK (game development kit) platform update before the end of the year to address specific bugs that cause performance degradation in certain situations.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Laat ze er aub mee wachten tot januari!! Gun die gasten van Digital Foundry ook hun kerst :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 14:52
menzo schreef op woensdag 25 november 2020 @ 22:06:
Ik zag eens een reclame voor assisins creed met een xbox series x (de nieuwe xbox noemde ze het) stuk aan het einde. Lang geleden dat ik xbox aan het einde heb gezien. Tijdens Ajax net.
Zit ook te kijken en viel mij ook op. Kijk weinig reguliere TV, dus geen idee of er meer reclames te zien zijn van Xbox.

Wel interessant dat men duidelijk de nieuwe Xbox zegt en niet de Series X of S. Al klopt het wel bij de info die gegeven werd tijdens het bekendmaken van de naam.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
B)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wom schreef op woensdag 25 november 2020 @ 22:20:
[...]

Zit ook te kijken en viel mij ook op. Kijk weinig reguliere TV, dus geen idee of er meer reclames te zien zijn van Xbox.

Wel interessant dat men duidelijk de nieuwe Xbox zegt en niet de Series X of S. Al klopt het wel bij de info die gegeven werd tijdens het bekendmaken van de naam.
Eigenlijk had MS het net zo goed gewoon Xbox kunnen noemen, had ik tof gevonden. Ik vind Series X en S maar niks. Toen het vorig jaar werd aangekondigd had ik echt zoiets van "wtf is dat voor naam.". Maar ja, met de naam Xbox voor XSX, hoe noem je dan de XSS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Yakuza wel smart delivery, maar geen HDR 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Goed nu heb ik sinds vandaag een S1X en heb de geüpdatet versie van Forza Horizon 4 geïnstalleerd. Het zag er op de normale X al goed uit maar apart van de erg verbeterde snelheid zie ik niet veel verschil. Ik bedoel je zal toch 1 op 1 moeten vergelijken om dat te doen.

Tv is een volgens mij prima 4K van LG met HDR10 en dolby vision etc. Heb ik te hoge verwachtingen of is FH4 niet het meest goede voorbeeld van een optimized game.

Valhalla staat op m’n lijstje om nog aan te schaffen

[ Voor 14% gewijzigd door Gunner op 25-11-2020 23:00 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:27
Gunner schreef op woensdag 25 november 2020 @ 22:57:
Goed nu heb ik sinds vandaag een S1X en heb de geüpdatet versie van Forza Horizon 4 geïnstalleerd. Het zag er op de normale X al goed uit maar apart van de erg verbeterde snelheid zie ik niet veel verschil. Ik bedoel je zal toch 1 op 1 moeten vergelijken om dat te doen.

Tv is een volgens mij prima 4K van LG met HDR10 en dolby vision etc. Heb ik te hoge verwachtingen of is FH4 niet het meest goede voorbeeld van een optimized game.

Hoe speelde je op de XOX? Ik heb idee op de 4k/30 stand. Dan is alsnog sprake van een grafische update op de XSX, maar die stap is niet giga. Je speelt echter weleens ineens op 60fps ipv 30fps. Da's 'nogal' een stap hoor... ;)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Mechwarrior 5:
While exploring our options, we saw the potential to fulfill a longstanding dream of Piranha Games. To simultaneously ship across multiple platforms, including delivering a modern MechWarrior title to console gamers worldwide. So after much consideration and debate, we have decided that moving the release date of MechWarrior 5 Mercenaries DLC Heroes of the Inner Sphere to Spring 2021 is the right choice. This will allow us to fulfill that dream and more. We are excited and proud to announce that now, in addition to playing MechWarrior 5 Mercenaries on PC, it will also be available on the XBox Series X|S and XBox One. This will be the first MechWarrior title on a console since 2004’s MechAssault 2, and in our opinion, the first true MechWarrior experience ever on a console.
https://mw5mercs.com/news/2020/11/48-special-announcement

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchOwnage
Gunner schreef op woensdag 25 november 2020 @ 22:57:

Het is dan ook voornamelijk de nu standaard 60fps wat de show steelt. Voorheen was dat alleen mogelijk als de performance mode werd ingesteld, echter dan werd er teruggeschaald naar 1080p. Nu is het 4k60.

Grafisch is er niet zo veel veranderd idd. Sterker nog, enkele kleine grafische settings zijn nu niet meer aanwezig, terwijl die wel in de One X versie zaten. Niet dat ik dat opgemerkt heb verder. %

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DutchOwnage schreef op woensdag 25 november 2020 @ 23:07:
[...]

Het is dan ook voornamelijk de nu standaard 60fps wat de show steelt. Voorheen was dat alleen mogelijk als de performance mode werd ingesteld, echter dan werd er teruggeschaald naar 1080p. Nu is het 4k60.

Grafisch is er niet zo veel veranderd idd. Sterker nog, enkele kleine grafische settings zijn nu niet meer aanwezig, terwijl die wel in de One X versie zaten. Niet dat ik dat opgemerkt heb verder. %
Wat ik ervan begrepen heb is dat Panic Button, de studio die de port deed de performance mode van FH4 gepakt heeft en dat is nu de XSX versie. Dat vind ik wel echt zwaar faal als dat waar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

DutchOwnage schreef op woensdag 25 november 2020 @ 23:07:
[...]

Het loopt zeker super soepel en ik heb me ook wel verdiept in de verbeteringen in deze specifieke update maa de echte wow ontbreekt. Maar dat kan dus kloppen als fh4 niet het allerbeste voorbeeld is dus.
Rossi46 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 23:05:
[...]

Hoe speelde je op de XOX? Ik heb idee op de 4k/30 stand. Dan is alsnog sprake van een grafische update op de XSX, maar die stap is niet giga. Je speelt echter weleens ineens op 60fps ipv 30fps. Da's 'nogal' een stap hoor... ;)
Dat zal wel 4K/30 zijn ja. Zoals ik hierboven zeg draait het zeker super smooth maar ik had misschien teveel van de graphics verwacht.

[ Voor 24% gewijzigd door Gunner op 25-11-2020 23:22 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Voor de liefhebber. 9 december komt die uit. Volgens mij ook in gamepass. :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
giantgiantus schreef op woensdag 25 november 2020 @ 22:09:
[...]

Game je op zo’n mini scherm?
Wat is dat weer voor zinloze opmerking?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-09 19:37
uchiha tijntje schreef op woensdag 25 november 2020 @ 23:24:
[YouTube: Unto The End | Release Date December 9]

Voor de liefhebber. 9 december komt die uit. Volgens mij ook in gamepass. :)
Deze ga ik even in de gaten houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 13:22
Vagax schreef op woensdag 25 november 2020 @ 16:46:
Valt me op dat je geen screenshots of fimpjes kan delen direct naar mensen via Xbox live. Wel een beetje jammer
Als je screenshots of filmpjes wil delen met anderen kan dat oa. via https://gameclips.io/Sunnie%20NL

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Johnny E
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:47

Johnny E

Dôh !!

Vanmiddag m’n XSX vanuit “Italië” in ontvangst mogen nemen.
Na het boren van een gat in AV meubel voor de kabels en het installeren kon ik vanavond eindelijk aan de gang. M’n laatste Xbox was een 360, heb verder een Switch voor de casual games met de kids. Moet zeggen day ik best onder de indruk ben van 4K 120hz, man wat scherp en smooth allemaal.
Omdat de dag tekort was tot nu toe alleen FH4 gespeeld en dat stelde zeker niet teleur.

Heeft er nog iemand goede tips voor casual kids games om de XSX? Dochter lief is 7 en wil af en toe samen met paps mee spelen.

Specs!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SunnieNL
Johnny E schreef op woensdag 25 november 2020 @ 23:37:
Na het boren van een gat in AV meubel voor de kabels en het installeren kon ik vanavond eindelijk aan de gang. M’n laatste Xbox was een 360, heb verder een Switch voor de casual games met de kids. Moet zeggen day ik best onder de indruk ben van 4K 120hz, man wat scherp en smooth allemaal.
Omdat de dag tekort was tot nu toe alleen FH4 gespeeld en dat stelde zeker niet teleur.

Heeft er nog iemand goede tips voor casual kids games om de XSX? Dochter lief is 7 en wil af en toe samen met paps mee spelen.
Overcooked!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Onderstaande games zitten in gamepass:

-New Super Lucky Tales. Leuke platformer om samen te spelen (geen coop trouwens, maar wel leuk voor je dochter). Wel even opletten. Er zijn twee versies. je moet de NEW super lucky tales hebben :)
-Battletoads. Leuk in couch coop! Alleen cartoon geweld, dus kan prima met je dochter.
-Disneyland adventures. Zelf niet gespeeld maar tja, zullen vast wel prinsessen inzitten :P
-Max and the curse of brotherhood
-Minecraft dungeons. Leuk in couch coop!
-Unravel 2. Kan in coop. Best pittig soms, maar wel een topgame.
-Viva piñata (360 versie)

Tot zover :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Blij dat Valhalla nu ook op de S op 60fps zal draaien. Zit er zelf echt niet zo mee als ik op 1080p speel i.p.v. 1440p, mijn TV is toch maar full HD en dat geldt waarschijnlijk voor de meesten die een Series S hebben. 60fps vind ik wel belangrijk. Als het blijkt dat het toch allemaal tegenvalt op de S ga ik over een paar maanden toch maar een X oppikken.

• kesj
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 05:27
Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2020 @ 17:14:
[...]

haha oke, dan is dat het. ik zag het X/S logo staan bij Gamepass. :P
Heb jij de year 1 en 2 operators werkend gekregen? Ik heb de game ook via Game Pass, maar die operators zijn hier niet unlocked.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 15:37
HenkyNL schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:48:
Hoe zijn jullie ervaringen met de Elite V2 controller?
Ik was voornemens om deze aan te schaffen voor mijn Series X maar alle negatieve reviews over betrouwbaarheid/hardware problemen hebben mij toch afgeschrokken.

Zijn er nog steeds zoveel issues? Of heeft Microsoft ondertussen verbeteringen aangebracht?
Super fijne controller, mijne wel net opgestuurd ter reparatie. Linker trigger klikte niet meer en rechter bumper deed het niet meer....

Verwijderd

kesj schreef op donderdag 26 november 2020 @ 00:25:
[...]

Heb jij de year 1 en 2 operators werkend gekregen? Ik heb de game ook via Game Pass, maar die operators zijn hier niet unlocked.
Heb de game maar heel even gespeeld, alleen wat trainingen gedaan :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:31

Vagax

Hehe

Is het mogelijk om video op te nemen met geluid van je Party?

Unruly Heroes !

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 10:29
DutchOwnage schreef op woensdag 25 november 2020 @ 20:48:
[...]
Dat gezegd hebbende, heb ik toch wel een beetje een nare smaak. Aan wat voor termijn moet gedacht worden, alvorens 3rd party devs het volle potentieel weten te benutten? 1st party devs zullen daar minder moeite mee hebben, want volle support van Microsoft, maar ja, wanneer mogen we de eerste AAA exclusive verwachten... Het komt in mijn ogen een beetje neer op een Ferrari aan de toerenbegrenzer op deze manier. Dat is toch zonde?
Waarom een nare smaak? Tesla komt toch ook na release met updates die performance verbeteren? Heeft alles te maken met prioriteiten, tijdsplanningen van componenten/software etc.

Het is toch echt een vrij plat verhaal en ik snap al het drama niet:
- Microsoft zet in op volledige RDNA 2 compabiliteit
- RDNA 2 loopt vertraging of op komt vrij dicht op release pas uit
- Microsoft kiest ervoor om aan release datum inclusief volledige RDNA 2 compabiliteit vast te houden
- Dit resulteert op de korte termijn in nadelen (development kits laat klaar) en op de lange termijn in grote voordelen (as in >2021 gezien RDNA 2 net een maand uit is)

Geen vs aub

Dat ik liever had dat alles gelijk af was met showcase games lijkt me duidelijk. Maar dat die gaan komen met 23 studios met grotendeels 2 of 3 teams die aan games werken lijkt me nog veel duidelijker. Tot slot koop je bij ieder merk op een belofte / een verwachtingsbeeld. Ook bij Sony.

[ Voor 26% gewijzigd door Chaoss op 27-11-2020 19:20 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
hcwizz_fts schreef op woensdag 25 november 2020 @ 20:32:
[...]

Ff ontopic, mensen wel tevreden over de series X/S ? 🥳😃 ik namelijk wel!
Zeker, ik ben tussendoor lekker bezig met Yakuza like a dragon.

Bedenk mij nu dat ik een tijdje geleden een kort lijstje heb gemaakt met mijn ervaringen over de PS5 kort na launch maar dit nooit gedaan heb voor de XSX. Sta mij toe om dit alsnog te doen:

(uiteraard telt niet ieder punt even zwaar en zijn sommige "mierenneukeriger" dan andere)

Console:
- Design is een beetje dubbel voor mij. Horizontaal is hij lomp, verticaal oogt hij prima.
- Qua volume en effectief benodigde ruimte is hij best compact voor de hardware, het design neemt ook niet meer ruimte in dan nodig.
- Geluidsproductie. Hij ligt in een semi open kastje maar ik hoor hem niet, ook niet 's avonds in een stille woonkamer. Als het Xbox logo geen licht geeft zou je mij zo wijs kunnen maken dat hij uitstaat.
- De standaard kan er niet af wanneer je hem horizontaal neerlegt.

UI:
- Tja, de XB1 UI met een paar kleine refinements.
- Gaf mij niet hetzelfde next-gen/nieuwe hardware als de PS5 maar inruil daarvoor is de UI al wel nagenoeg feature complete.
- Achievements op de console zelf vind ik sinds de overgang naar de XB1 in 2013 al flink achteruit gegaan ten opzichte van de Xbox 360 en daar is zeven jaar later voor mij niet veel aan veranderd.
- UI heeft geen HDR metadata waardoor je een zwarte flikker krijgt als je een HDR game start/opent/sluit.
- Auto HDR is optioneel en een losse instelling (ik kijk naar jou PS5)
- Cloud saves nog steeds gratis en volledig automatisch.
- Games upgraden van een XB1 naar een XSX|S gaat automatisch.
- Quick Resume geen gebruik van gemaakt (ik schakel nog steeds mijn spellen met de hand uit als ik stop).
- Lokalisatie is nog steeds niet in orde.

Controller:
- Mijn Elite V1 werkt prima _/-\o_ helaas nog geen update voor de DLI stack voor een verbeterde input latency.
- Ligt lekker in de hand en voelt als een mooie evolutie van de XB1 controller. Graag zie ik een Elite V3 op basis van de XSX|S controller, maar dan wel met een verwisselbare accu zoals de Elite V1 en niet zoals de Elite V2.
- Toch wel jammer dat de impulse triggers niet een flinke upgrade hebben gekregen, de PS5's adaptive triggers voelen in dat opzicht als duidelijke verbetering.

Games:
- Een "echte next-gen" launch game ontbreekt.
- Jammer dat 343i hier flink de bal heeft laten vallen.
- Groot pluspunt dat MS de nodige eigen games voorziet van gratis X|S upgrades _/-\o_

Ondertussen is de eerste 1000/1000GS ook alweer binnen (Maneater, leuke maar repetitieve game).

offtopic:
Ditmaal geen welkom bij de familie plaatje, alles zit in verhuisdozen.

• dubbeldekkert
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:58
Caayn schreef op donderdag 26 november 2020 @ 08:24:
[...]
- Quick Resume geen gebruik van gemaakt (ik schakel nog steeds mijn spellen met de hand uit als ik stop).
Waarom als ik vragen mag? Er is letterlijk geen reden om dit te doen en niet van quick resume gebruik te maken.

De ruimte op de SSD om de save state(s) van de laatste drie gespeelde games op te slaan is hoe dan ook gereserveerd.

Verwijderd

Ik blijf het wel spijtig vinden dat er niet iets extra met de controller is gedaan.
Daar heeft PS5 toch een streepje voor naar speel ervaring toe. Maar wat niet is kan nog komen.

Form factor is goed, ervaring is goed maar een next-gen gevoel heb je toch niet bij die controller.

edit: als ze meer game feedback in Elite V3 zouden toevoegen is het een heel ander verhaal!

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2020 08:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 12:53
Het is toch duidelijk dat MS gekozen heeft voor volledige RDNA2-featureset ondersteuning of zoals @sohus het omschrijft het platform. Om PC en XBOX synchroon met elkaar te laten oplopen. XBOX en PC zijn niet voor niets DirectX-machines.

*knip*Geen vs aub

On topic: ik ben te vreden met mijn Series X, geen hardwareproblemen, alleen met Quick Resume (QR) ondervind ik problemen. QR werkt gewoon niet goed. Met name bij games die opnieuw proberen te verbinden met een eerder verbroken sessie (Forza Horizon-serie, QR werkt met FH4 zeer slecht) of met een gamespecifieke server.
Kennelijk is er ergens een verschil met "herverbinden" (bijQR) en normaal verbinden met een server, zoals bij een volledige koude start van een spel.

[ Voor 35% gewijzigd door Chaoss op 27-11-2020 19:16 ]

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2020 @ 08:50:
Ik blijf het wel spijtig vinden dat er niet iets extra met de controller is gedaan.
Daar heeft PS5 toch een streepje voor naar speel ervaring toe. Maar wat niet is kan nog komen.

Form factor is goed, ervaring is goed maar een next-gen gevoel heb je toch niet bij die controller.
Dat next gen gevoel heb ik al sinds de Elite controller :P.

• Notna
  • Registratie: November 2002

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

dubbeldekkert schreef op donderdag 26 november 2020 @ 08:43:
[...]

Waarom als ik vragen mag? Er is letterlijk geen reden om dit te doen en niet van quick resume gebruik te maken.

De ruimte op de SSD om de save state(s) van de laatste drie gespeelde games op te slaan is hoe dan ook gereserveerd.
Behalve dat je download snelheid er onder te lijden heeft. Tenminste dat denk ik, aangezien ik voornamelijk Valhalla speel op het moment en daar doet QR het niet meer. Als ik die game laat draaien heb ik zo goed als geen downloadsnelheid.

[ Voor 0% gewijzigd door Notna op 26-11-2020 08:58 . Reden: leiden is iets anders dan lijden :') ]

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

uchiha tijntje schreef op donderdag 26 november 2020 @ 08:53:
[...]

Dat next gen gevoel heb ik al sinds de Elite controller :P.
Verdorie ja ik zat nu net op de MS pagina van de V2 Elite omdat dit het enige alternatief is, maar die prijs :X
Ik kan mijn 2de controller en de bijgeleverde wel verkopen, met een kleine opleg heb ik dan een Elite.

Ai ai, keuzes...

• Krimglas
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14-03-2023
Notna schreef op donderdag 26 november 2020 @ 08:55:
[...]

Behalve dat je download snelheid er onder te lijden heeft. Tenminste dat denk ik, aangezien ik voornamelijk Valhalla speel op het moment en daar doet QR het niet meer. Als ik die game laat draaien heb ik zo goed als geen downloadsnelheid.
Dat staat volledig los van quick resume: Terwijl games actief zijn is staat het download proces (dat via BITS werkt) op laagste prioriteit.

[ Voor 3% gewijzigd door Krimglas op 26-11-2020 09:04 ]

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:56

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

lentenaro schreef op woensdag 25 november 2020 @ 14:27:
Zojuist de Xbox series x geregistreerd in mijn Microsoft account. De garantieperiode loopt tot 1-3-2023. Is dit een gunst van Microsoft om langer dan 2 jaar service aan te bieden?
Die van mij loopt tot 1-11-2023 :o ...

Verder leuk om te lezen, en om misschien de discussie over Xbox vs PS plat te slaan:
Phil Spencer heeft er iets leuks over gezegd :)

[ Voor 22% gewijzigd door Thrace Grumble op 26-11-2020 09:10 ]

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Nogne schreef op donderdag 26 november 2020 @ 08:15:
[...]

Daarom gaf ik ook dat je het beste dit kan negeren want het gaat van kwaad tot erger. Beide consoles presteren goed, de ene draait game X beter en de andere game Y. Beide consoles hebben nog geen echte next gen game (en nee Demon Souls is dat ook niet, ziet er goed uit maar ik geloof echt niet dat beide consoles dit als max hebben). Laten we allemaal even geduld hebben en lekker genieten van de consoles.
Dat zei ik in mijn aller eerste post ook al, dus snap niet zozeer die frustratie dan bij sommige als bv @DutchOwnage andere gedachte over heeft. Alleen is er 1 persoon die dan voor alles een verklaring probeert te zoeken terwijl dat nergens over gaat.

Zoals je zegt, wacht af...het zijn verder geen wonder machines en sommige moeten ook geen wonder verwachten.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ariekanari schreef op donderdag 26 november 2020 @ 08:53:
On topic: ik ben te vreden met mijn Series X, geen hardwareproblemen, alleen met Quick Resume (QR) ondervind ik problemen. QR werkt gewoon niet goed. Met name bij games die opnieuw proberen te verbinden met een eerder verbroken sessie (Forza Horizon-serie, QR werkt met FH4 zeer slecht) of met een gamespecifieke server.
Kennelijk is er ergens een verschil met "herverbinden" (bijQR) en normaal verbinden met een server, zoals bij een volledige koude start van een spel.
QR en online werkt niet. Ik speel FH4 alleen solo voorlopig en dan werkt het gewoon goed. Je zou kunnen kijken of het helpt om voor je het spel afsluit naar een solosession te gaan, en dan nadat je hem weer opstart online te gaan. Ik heb het niet getest, maar ik verwacht dat het dan gewoon wel werkt.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TheKillingBean
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-08 18:20
Spellen die ik met mijn 7 jarige dochter heb gespeeld zijn oa:

Golf With Your Friends
Untitled Goose Game (Uitgespeeld)
Minecraft (Uitgespeeld?)
Minecraft Dungeons (Uitgespeeld)
Unruly Heroes
Unravel Two (Uitgespeeld)
Tony Hawk's Pro Skater
Lara Croft and the Temple of Osiris (Uitgespeeld)
Pikuniku
Lego Spellen (zoals Ninjago, Marvel)
Moving Out
Human Fall Flat
Overcooked!
Castle Crashers Remastered

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:35

Phydomir

Dennis

ArthurMorgan schreef op donderdag 26 november 2020 @ 09:10:
[...]

QR en online werkt niet. Ik speel FH4 alleen solo voorlopig en dan werkt het gewoon goed. Je zou kunnen kijken of het helpt om voor je het spel afsluit naar een solosession te gaan, en dan nadat je hem weer opstart online te gaan. Ik heb het niet getest, maar ik verwacht dat het dan gewoon wel werkt.
Ik heb wel het idee dat dit iets is wat vanuit de ontwikkelaar moet komen. Ik speel nu State of Decay 2 en daarbij werkt quick resume perfect. Als je het spel vanuit quick resume weer laadt staat er even in beeld: "Internet connection lost" en even daarna "internet conenction resumed". Gears 5 blijft bij mij nu ook altijd in quick resume staan maar daarbij heb ik wel wisselende ervaringen met de verbroken verbinding. Meestal werkt het in eerste instantie niet, maar bij een 2e zoek poging naar een online match herstelt hij de verbinding wel.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Phydomir schreef op donderdag 26 november 2020 @ 09:15:
[...]

Ik heb wel het idee dat dit iets is wat vanuit de ontwikkelaar moet komen. Ik speel nu State of Decay 2 en daarbij werkt quick resume perfect. Als je het spel vanuit quick resume weer laadt staat er even in beeld: "Internet connection lost" en even daarna "internet conenction resumed". Gears 5 blijft bij mij nu ook altijd in quick resume staan maar daarbij heb ik wel wisselende ervaringen met de verbroken verbinding. Meestal werkt het in eerste instantie niet, maar bij een 2e zoek poging naar een online match herstelt hij de verbinding wel.
Er zijn absoluut game dev keuzes. In RDR2 kan ik zelfs niet naar de story mode voor QR, zodra ik de volgende dag inlogt heeft hij intern de tijd van de dag ervoor bewaard waardoor ik als ik naar online ga niet de dagelijkse opdrachten kan doen...

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Krimglas
ArthurMorgan schreef op donderdag 26 november 2020 @ 09:17:
[...]

Er zijn absoluut game dev keuzes. In RDR2 kan ik zelfs niet naar de story mode voor QR, zodra ik de volgende dag inlogt heeft hij intern de tijd van de dag ervoor bewaard waardoor ik als ik naar online ga niet de dagelijkse opdrachten kan doen...
Dat is wel heel slecht design van Rockstar. Voordat er quick resume was hadden we ook de "gewone" suspend/resume, waar developers ook rekening moeten houden met dat de klok plots kan verspringen omdat de gebruiker zijn console een dagje uitgezet had.
Ik ben nu bijvoorbeeld Dragon Age Inquisition aan het spelen, en de speciale agent quests (die op timers van een paar uur werken) worden netjes afgewerkt wanneer ik uit quick resume kom.

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:27
[...]

Mijn ervaring met QR en FH4 is op dit moment ook prima. Uiteraard moet je wel opnieuw verbinden met de server voor een online sessie, maar je komt wel direct netjes terecht in het deelgebied waar je gebleven bent.

Al werkt het niet altijd. Gisteren startte de game ineens opnieuw op, nadat ik de Xbox een uurtje daarvoor netjes uitgeschakeld had. Onduidelijk waarom QR toen niet werkte.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• quorumz
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
(overleden)
[...]

als het nu nog zou werken, het werkt zelfs voor assassins creed valhalla bij mij niet meer

oh briljant:

For several days after the launch of the new Xbox Series X and S, Assassin’s Creed Valhalla supported the consoles’ best new feature, Quick Resume. Today, that no longer appears to be the case, another sign that something is awry with what was supposed to be a key next-gen Xbox perk.

[ Voor 25% gewijzigd door quorumz op 26-11-2020 09:29 ]

• Caayn
  • Niet online
[...]

Voornamelijk macht der gewoonte :)

Als het kon zou ik QR dan ook uitschakelen inruil voor de gereserveerde ruimte.

Verwijderd

[...]

QR werkt bij mij wel gewoon goed volgens mij? Als je resumed gaat hij weer op zoek naar een nieuwe sessie.

• Protax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:20
Vraagje, ik heb gister mijn nieuwe Xbox Elite Controller Series 2 ontvangen, man wat een geweldig apparaat! Alleen merkte ik naar verloop van tijd dat de A toets niet altijd lekker reageert. Een simpele Google search leverde mij heel veel resultaten op, maar niet echt een oplossing.

Nu wilde ik contact opnemen met Microsoft, maar ik krijg met geen mogelijkheid een nummer of chat te zien. Tips? Of zouden jullie hem retourneren aan bol.com?

:)

• Rpower18
  • Laatst online: 11-09 10:01

Rpower18

PSN: Rpower18

Protax schreef op donderdag 26 november 2020 @ 09:33:
Vraagje, ik heb gister mijn nieuwe Xbox Elite Controller Series 2 ontvangen, man wat een geweldig apparaat! Alleen merkte ik naar verloop van tijd dat de A toets niet altijd lekker reageert. Een simpele Google search leverde mij heel veel resultaten op, maar niet echt een oplossing.

Nu wilde ik contact opnemen met Microsoft, maar ik krijg met geen mogelijkheid een nummer of chat te zien. Tips? Of zouden jullie hem retourneren aan bol.com?

:)
Ik zou contact opnemen met bol, dat is wel de snelste manier en de snelste oplossing. Via Microsoft zelf gaat het langer duren denk ik..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krimglas
Waarom ben je plots zo zuur over RDNA2 :? Wat hoop je juist te bereiken met je posts?

• Rpower18
  • Laatst online: 11-09 10:01

Rpower18

PSN: Rpower18

Als we het nu over de Elite 2 controller hebben. Ik heb die zelf ook sinds een aantal maanden.

Waar ik erg benieuwd naar ben is een vergelijking met de Dualsense qua functionaliteit. Op YouTube heb ik helaas daar geen video's van gevonden. Iemand die daar wel iets over kan vertellen?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Negeer hem nou, dit is gewoon baiting aangezien iedereen het hier blijkbaar fout doet die reageert

[ Voor 45% gewijzigd door Vagax op 26-11-2020 09:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rob112
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20:54
Wom schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:31:
Mag ik twee tips geven?

- Katana Zero. Zit in Game Pass. Don't sleep on it.
- Bulletstorm is voor iets meer dan 5 euro uit de Black Friday sale te halen. Doen.
nog bedankt voor de tip, ik heb me gisteren prima vermaakt met Bulletstorm :)

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:02

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EnsAlfYW4AIYs6Y?format=jpg&name=900x900

:-(

Speel hem zelf op de PS, dus dat zal wel nóg langer wachten zijn. :P

https://psnprofiles.com/RaemNL

• DutchOwnage
Laten we verder maar gewoon on-topic gaan. Het is lopen op eieren heb ik het idee, het was niet mijn bedoeling om de zoveelste vs discussie aan te gaan wakkeren. Ik gaf een mening op reactie van iemand, maar dat is verder mijn persoonlijke mening. Laat ik voorop stellen, dat ik érg tevreden ben met de XSX en ik ben al lang blij dat het apparaat zonder kuren is. Ik ben ervan overtuigd dat MS natuurlijk niet stilzit, en de consoles nog genoeg zal gaan verbeteren/ functies zal gaan toevoegen die de algehele prestatie zal verbeteren. Dat de console nú niet op de toppen van zijn kunnen presteert is naar mijn mening jammer, maar niet meer dan dat.

Wat bereft de patch voor AC Valhalla vandaag:de performance mode die nu 60fps gaat targetten,, dat was al de mode die we nu speelden sinds launch. Dat was mij even ontgaan. Ik ben wél beniewd of er nog downgrades te verwachten zijn qua IQ, afgezien van dat er waarschijnlijk vaker teruggeschaald zal gaan worden richting 1440p.
Feature breakdown:

This option is available for Xbox Series X|S & PlayStation®5.
Choosing Performance allows the game to adapt the resolution and graphic settings to maintain 60 FPS.
Choosing Quality enables the game to run maximum resolution and graphic settings while maintaining 30 FPS.
Default values since the launch of the game are as follows:
Xbox Series X / PlayStation®5: Performance
Xbox Series S: Quality

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Krimglas schreef op donderdag 26 november 2020 @ 09:37:
Waarom ben je plots zo zuur over RDNA2 :? Wat hoop je juist te bereiken met je posts?
Niet meer op reageren. Die hele negatieve Xbox vs. Playstation discussie maakt dat er een negatieve sfeer hangt in dit topic en doet mij al neigen het topic niet meer te volgen. Hoop dat er snel een moderator ingrijpt :(

• Notna
  • Registratie: November 2002

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Krimglas schreef op donderdag 26 november 2020 @ 09:03:
[...]

Dat staat volledig los van quick resume: Terwijl games actief zijn is staat het download proces (dat via BITS werkt) op laagste prioriteit.
Dan werkt QR bij Valhalla niet naar behoren op dit moment. Want als ik die game speel, terug ga naar het Xbox menu en dan een game download zal ik eerst de game moeten afsluiten.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
Raem schreef op donderdag 26 november 2020 @ 09:53:
[Twitter]
[Afbeelding]

:-(

Speel hem zelf op de PS, dus dat zal wel nóg langer wachten zijn. :P
Het origineel is ook een paar keer uitgesteld geweest. Dus ergens verbaast mij dit niet helemaal. Maar ik vrees dat er meer games gaan zijn die een flink stuk uitstel gaan krijgen. Games die al ver klaar waren hebben minder last van de pandemie dan games die vol in ontwikkeling zijn lijkt mij.

Heb ik wel meer tijd op het origineel uit te spelen, want dat is mij nog niet gelukt :+

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Notna schreef op donderdag 26 november 2020 @ 10:00:
[...]

Dan werkt QR bij Valhalla niet naar behoren op dit moment. Want als ik die game speel, terug ga naar het Xbox menu en dan een game download zal ik eerst de game moeten afsluiten.
Als je via de Xbox knop naar het menu gaat dan betekend dit niet dat een game direct in quick resume status gaat. Je kan dat meer vergelijken met op een PC alt-tabben naar je desktop. Die game draait op de achtergrond nog gewoon door en daarom blijft de download snelheid laag. Pas als je een andere game start zal de oude game in QR status gaan.

Al werkt dit in ACV momenteel niet zoals het hoort waardoor deze niet goed in QR komt.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• kesj
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 05:27
Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2020 @ 01:15:
[...]

Heb de game maar heel even gespeeld, alleen wat trainingen gedaan :P
Zou je dat eens willen checken voor me? Je kunt uit Game Pass twee packs downloaden: operators year 1 en year 2. In game kun je dan bij het tabje operators zien of ze ook echt zijn toegevoegd of dat je ze met renown moet kopen. Ze zijn dan 1000/stuk en het gaat om de eerste rijen operators.

Sowieso wil jij die ook hebben als je de game gaat spelen, want met een recruit gaat snel vervelen 😉

Thanks!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Krimglas
Ga squadrons toch eens uitproberen dan. Zit niet in game pass, maar game pass subscribers kunnen hem wel 10 uur gratis uitproberen.

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Krimglas schreef op donderdag 26 november 2020 @ 10:33:
Ga squadrons toch eens uitproberen dan. Zit niet in game pass, maar game pass subscribers kunnen hem wel 10 uur gratis uitproberen.
Volgens mij is Squadrons gelimiteerd tot de eerste twee grote story missies. Anders zou je hem in de 10 uur namelijk wel uit kunnen spelen. Maar dan nog moet dat voldoende zijn om je een goed idee te geven of het iets voor jou is.

• DeLyon
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-08 11:58
Krimglas schreef op donderdag 26 november 2020 @ 10:33:
Same here, ga ook de trial doen. Twijfel nog om te kopen met de Black Friday sale, omdat ik vermoed dat hij over een paar maanden misschien wel in EA Play en Gamepass zit.

Momenteel ook nog met Ori 2 bezig. Wat draait deze game prachtig met de downscaled 6K mode op de Series X _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DutchOwnage schreef op donderdag 26 november 2020 @ 09:59:
Laten we verder maar gewoon on-topic gaan. Het is lopen op eieren heb ik het idee, het was niet mijn bedoeling om de zoveelste vs discussie aan te gaan wakkeren. Ik gaf een mening op reactie van iemand, maar dat is verder mijn persoonlijke mening. Laat ik voorop stellen, dat ik érg tevreden ben met de XSX en ik ben al lang blij dat het apparaat zonder kuren is. Ik ben ervan overtuigd dat MS natuurlijk niet stilzit, en de consoles nog genoeg zal gaan verbeteren/ functies zal gaan toevoegen die de algehele prestatie zal verbeteren. Dat de console nú niet op de toppen van zijn kunnen presteert is naar mijn mening jammer, maar niet meer dan dat.

Wat bereft de patch voor AC Valhalla vandaag:de performance mode die nu 60fps gaat targetten,, dat was al de mode die we nu speelden sinds launch. Dat was mij even ontgaan. Ik ben wél beniewd of er nog downgrades te verwachten zijn qua IQ, afgezien van dat er waarschijnlijk vaker teruggeschaald zal gaan worden richting 1440p.
Feature breakdown:

This option is available for Xbox Series X|S & PlayStation®5.
Default values since the launch of the game are as follows:
Xbox Series X / PlayStation®5: Performance
Xbox Series S: Quality
Ik mag toch hopen dat het puur bij een miniscule resolutie verlaging blijft. Bij mij zijn er alleen gekke stotteringen tijdens de eerste cutscene en daarna niet meer, tijdens gameplay ook niet. Tearing sowieso niet met VRR. Hoop echt dat een "downgrade" heel minimaal is.

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-09 11:09
Ik heb toch nog wat zitten stoeien met het delen/uploaden van game clips/pictures en kan iemand mij vertellen wat er precies wordt opgenomen als je de opname knop inhoudt? Zijn dat de X seconden (afhankelijk van je gekozen instelling) na het indrukken van de knop of de X seconden voor het indrukken van de knop? Ik vind het sowieso een beetje vaag werken, want ik krijg eerst gameclip voorbereiden te zien en 2-3 seconden later gameclip verwerkt (of geupload ofzoiets), terwijl ik bijv 45 seconden instel.
Screenshots: geen problemen mee ervaren
Game clips SDR 1080P werkt, maar die game clips zie ik alleen in mijn Xbox zelf? Ik krijg ze niet op mijn mobiele telefoon te zien in de Xbox app. Vreemd genoeg worden ze hier niet naar geupload. Bij screenshots zie ik dat wel
Game clips HDR werkt niet (zoals hier al bekend), beeld is veel te donker. Clips zie ik ook alleen in mijn Xbox en niet in de Xbox app.

Ik weet dat ze deze bug gaan squashen, hoop alleen snel want ik wil graag clips delen met vrienden..

• DutchOwnage
Daar ben ik het volkomen mee eens. Tearing idd voornamelijk bij cutscenes, hoewel toen ik gisteren voor het eerst in Asgard aankwam, het mij ook wel behoorlijk opviel moet ik zeggen.

• Martinspire
  • Laatst online: 19-09 09:35
Phydomir schreef op donderdag 26 november 2020 @ 10:36:
[...]

Volgens mij is Squadrons gelimiteerd tot de eerste twee grote story missies. Anders zou je hem in de 10 uur namelijk wel uit kunnen spelen. Maar dan nog moet dat voldoende zijn om je een goed idee te geven of het iets voor jou is.
Mja en de rest van de tijd kun je dan de multiplayer doen, dus dan haal je die 10 uur wel. Ik denk echter dat ik hem liever voor PC voor de VR haal, want dat gaf Jurian in de Tweakers review ook al aan dat het veel toffer was.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Jammer dat Cuphead DLC is uitgesteld. Een van de tofste games van deze generatie :). Maar als ze hem nu op de X weten te brengen met 120fps. Dan ben ik een gelukkige gamer!

• Antifon
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:44
Finraziel schreef op woensdag 25 november 2020 @ 21:37:
[...]

De controller rapporteert nog altijd zijn gewone range... Ik weet niet precies hoe het technisch werkt maar het zal wel iets zijn als een waarde die 0 is als je de trigger niet aanraakt tot 255 als hij helemaal ingedrukt is.

Als een game de triggers gebruikt om te schieten dan zal de game naar die waarde kijken en een bepaalde threshold hebben waarbij deze de trigger zal interpreteren als ingedrukt. De meeste shooters zullen al een vrij lage waarde zien als ingedrukt zodat de game meer responsief voelt (hij reageert sneller als je de trigger indrukt).

Stel dus dat de game al reageert bij 10% of 20% ingedrukt dan is er geen probleem bij het gebruik van trigger stops die na zeg 25% indrukken je trigger blokkeren (ik weet niet of het 25% is, verzin ik even).

Maar ik heb bij sommige games gemerkt dat ze niet meer reageerden als ik de stops gebruikte. Zo'n game reageert dan misschien pas als de gerapporteerde waarde 40% van maximum is of zo en zover kun je de trigger dan niet indrukken. Als je echter zoals ik instelt dat het volledige bereik van de trigger op de eerste 30% van de beweging gemapt moet worden dan lukt dat wel weer. Als je dan de triggerstop er op hebt zitten en je kunt hem maar voor 25% indrukken, dan rekent de Xbox dat om, 25 van 30 is zo'n 83%, dus dat rapporteert de Xbox dan aan de game en dat is wel altijd genoeg.

Die 30% heb ik ook maar lukraak gekozen en werkt goed voor mij tot nu toe. De meeste games is het ook niet voor nodig maar je zal er maar net een hebben en je af zitten te vragen waarom je triggers niet werken :)
En je hebt nog een klein voordeel dat je weer net nog iets sneller op het punt zit waar de game de triggerstand interpreteert als ingedrukt, dus weer net een milliseconde winst misschien :+
Ah ja dan is de range bij shooters dus vooral nuttig wanneer je stops gebruikt. Heldere uitleg, thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SunnieNL
JDL15 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 10:47:
Ik heb toch nog wat zitten stoeien met het delen/uploaden van game clips/pictures en kan iemand mij vertellen wat er precies wordt opgenomen als je de opname knop inhoudt? Zijn dat de X seconden (afhankelijk van je gekozen instelling) na het indrukken van de knop of de X seconden voor het indrukken van de knop? Ik vind het sowieso een beetje vaag werken, want ik krijg eerst gameclip voorbereiden te zien en 2-3 seconden later gameclip verwerkt (of geupload ofzoiets), terwijl ik bijv 45 seconden instel.
Screenshots: geen problemen mee ervaren
Game clips SDR 1080P werkt, maar die game clips zie ik alleen in mijn Xbox zelf? Ik krijg ze niet op mijn mobiele telefoon te zien in de Xbox app. Vreemd genoeg worden ze hier niet naar geupload. Bij screenshots zie ik dat wel
Game clips HDR werkt niet (zoals hier al bekend), beeld is veel te donker. Clips zie ik ook alleen in mijn Xbox en niet in de Xbox app.

Ik weet dat ze deze bug gaan squashen, hoop alleen snel want ik wil graag clips delen met vrienden..
Game snapshots zijn op de Series X standaard 4K HDR volgens mij.
Videoclips is afhankelijk van gekozen instelling. Als je een keer op de xbox knop drukt in een spel en dan (volgens mij) 4 naar rechts gaat in dat menu kom je bij de recording tab aan. Daar kun je naar instellingen. Daarbinnen kun je aangeven:
720p: 5 minuten
1080P: 3 minuten
4K: 1 minuut
4K + HDR: 30 seconden.

Als je een gewone NTFS disk aansluit en kiest voor Media na aansluiten, dan kun je in het record menu ook kiezen voor External storage. Dan kloppen bovenstaande tijden niet meer en neemt hij tot maximaal een uur achter elkaar op. Echter, die opnames kun je alleen terugkijken en niet uploaden of bewerken.

In dat menu heb je ook de mogelijkheid aan te geven of ze automatisch naar xbox live moeten worden geupload. Die instellingen heb je nodig om ze ook op je telefoon te krijgen (duurt wel even, want de upload gebeurd op de achtergrond en als je aan het gamen bent heeft dat lagere prioriteit)

De xbox neemt continue op de achtergrond op als je clips wegschrijft op de interne disk. Als jij op de knop drukt op de controller wordt dus de laatste x seconden/minuten (afhankelijk van kwaliteit) weggeschreven.
Alleen op een externe schijf gaat de opname pas lopen op het moment dat je op de knop op de controller drukt.

[ Voor 13% gewijzigd door SunnieNL op 26-11-2020 10:57 ]

• Melantrix
  • Laatst online: 16-09 13:19
Martinspire schreef op donderdag 26 november 2020 @ 10:48:
[...]

Mja en de rest van de tijd kun je dan de multiplayer doen, dus dan haal je die 10 uur wel. Ik denk echter dat ik hem liever voor PC voor de VR haal, want dat gaf Jurian in de Tweakers review ook al aan dat het veel toffer was.
Als je GPU hebt kan je het natuurlijk ook op pc uitproberen vanaf aankomende maand. Weet je gelijk of PCVR leuk genoeg is om het op PC te spelen.

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
uchiha tijntje schreef op donderdag 26 november 2020 @ 10:49:
Jammer dat Cuphead DLC is uitgesteld. Een van de tofste games van deze generatie :). Maar als ze hem nu op de X weten te brengen met 120fps. Dan ben ik een gelukkige gamer!
Stomme vraag van mijn kant, maar aangezien alle animaties met de hand getekend zijn, zou dat ook niet betekenen dat ze bij een hogere FPS ook meer frames moeten tekenen? Of draait de game op 60FPS en zijn de animaties op 24FPS? Want je ziet in de game duidelijk een filmisch effect, wat overigens perfect past bij de algehele presentatie.

Of zeg ik nu rare dingen? :P

• sohus
  • Laatst online: 02-03 10:29
Wom schreef op donderdag 26 november 2020 @ 11:00:
[...]

Stomme vraag van mijn kant, maar aangezien alle animaties met de hand getekend zijn, zou dat ook niet betekenen dat ze bij een hogere FPS ook meer frames moeten tekenen? Of draait de game op 60FPS en zijn de animaties op 24FPS? Want je ziet in de game duidelijk een filmisch effect, wat overigens perfect past bij de algehele presentatie.

Nee dacht ik ook.
[...]

Nee nu ik erover nadenk klopt het wat je zegt :).

• Vagax

Vagax

Hehe

Heb al heel wat uurtjes in mijn Xbox gestopt, gisteren voor het eerst tijdens Titanfall 2 een random disconnect. Was redelijk snel weer gereconnect en sindsdien is het niet meer gebeurt

• airwolf83
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 14:52
devilsnight schreef op woensdag 25 november 2020 @ 21:44:
[Embed]

Game improvements

Performance and Stability

Improved stability and performance.

(PC) Addressed a VRAM/RAM leakage issue when alt tabbing to desktop.

60 fps mode for Series S!

This option is available for Xbox Series X|S & PlayStation5.

Had gehoopt tegen beter weten in dat ze ook de nederlandse ondertiteling alsnog toegevoegd hadden maar helaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Nou, Ubisoft komt deze week ook met een (grote) update voor WD:Legion. Maar kennelijk zonder de fix voor de save-game issues waar volgens mij bijna iedereen met een next-gen console last van heeft.

Dat je het als uitgever/developer nog durft om een update uit te brengen waar zoiets fundamenteels niet in gefixed is :/

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 12:53
Volgens mij is iedere hard- en software ontwikkelaar de schaamte allang voorbij en brengen ze een product meteen de markt op en achteraf fixen ze e.e.a. met firm- en softwareupdates.

[ Voor 3% gewijzigd door ariekanari op 26-11-2020 11:42 ]

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• Rudoo
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
BM schreef op donderdag 26 november 2020 @ 11:37:
Nou, Ubisoft komt deze week ook met een (grote) update voor WD:Legion. Maar kennelijk zonder de fix voor de save-game issues waar volgens mij bijna iedereen met een next-gen console last van heeft.

Dat je het als uitgever/developer nog durft om een update uit te brengen waar zoiets fundamenteels niet in gefixed is :/
Dat moet je los van elkaar zien in software ontwikkeling.
Zo'n grote update staat lang van te voren gepland en is waarschijnlijk al lang klaar (development wise) en in het test traject.
Een issue uit het veld wordt afzonderlijk (waarschijnlijk zelfs door ander team) afgehandeld en kan dus goed dat die tijdslijnen elkaar doorkruisen.

Omdat er een issue in het veld is (ik weet niet hoe groot het probleem is) betekent niet dat je je geld maak machine daarvoor op stop moet zetten ;) Zonder inkomsten ook geen fix ;)

• BM

BM

Moderator Spielerij
Ik snap wel hoe dat qua planning werkt, maar als ik software zou opleveren waar een dusdanige bug in zou zitten zouden alle andere geplande updates per direct stil gezet worden, tot de basis in principe weer werkt. Sterker nog, dat is precies wat er momenteel gebeurd is waar ik op dit moment werk.

Maar goed, dat is enigszins offtopic hier. Ik verbaasde me er vooral over, maar misschien moet ik meer als @ariekanari daarin staan, en me daar dus niet meer over verbazen :p

Xbox

• Wom
Vagax schreef op donderdag 26 november 2020 @ 11:29:
Heb al heel wat uurtjes in mijn Xbox gestopt, gisteren voor het eerst tijdens Titanfall 2 een random disconnect. Was redelijk snel weer gereconnect en sindsdien is het niet meer gebeurt
Gisteren was er een grote storing bij de Cloud services van Amazon. Meerdere games hebben daar wat last van gehad las ik wel. Zou zomaar kunnen zijn dat Respawn/EA ook wat last daar van heeft gehad :)

[...]

Ik heb de game niet gespeeld nog, maar op zich kun je de animaties wel los trekken van de positie op het scherm van karakters en kogels en zo.
Bijvoorbeeld als je springt dan zouden de verschillende frames van het karakter best op 30 fps kunnen blijven (24 lijkt me niet want dat mapt niet lekker naar 60 Hz), maar de positie wordt wel 120 keer per seconde bijgewerkt. Dat gaat toch een vloeiendere ervaring opleveren ook al blijven de animaties gelijk.

Gamertag: FinrazielNL

• Krimglas
Mario's loopanimatie op de NES bestaat uit 2 frames, maar het spel loopt aan 60 fps. Staat volledig los van elkaar ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Laatst online: 19-09 09:35

Mja idd belachelijk, maar aan de andere kant moeten de andere bugs ook gewoon gefixed worden. Er zijn nog genoeg andere game-breaking bugs. De save-fix treed ook niet bij iedereen op, maar anderen dan weer wel en is het dus belangrijk dat ook die stuff gepatched wordt.

Als je eenmaal last hebt van de save-bug dan gaat dat niet meer weg. Maar van wat ik begreep kan het zijn dat je zonder dat probleem nog zat andere momenten hebt dat de game niet goed werkt. Ik kon 2 missies niet normaal afronden bv zonder even de missie te herstarten. Ik neem aan dat het voor meer dingen zo is.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Wom
Krimglas schreef op donderdag 26 november 2020 @ 12:08:
Mario's loopanimatie op de NES bestaat uit 2 frames, maar het spel loopt aan 60 fps. Staat volledig los van elkaar ;)
Daar heb je een punt.

Zat er over te denken omdat bij Forza Horizon 4 de animaties van de karakters op 30FPS bewegen en al de rest op 60FPS. Dat ziet er bij cabrio's erg vreemd uit. Bij Miles Morales is het een bewuste keuze geweest, maar bij Forza Horizon hoort het niet echt.

• C4D
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-09 20:21

C4D

Ik heb mijn geld terug gekregen/via Microsoft refund request.. Koop er wel wat anders voor.

psn: lupusergo

• SantinoNL
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-09 13:48
Verwijderd schreef op maandag 23 november 2020 @ 18:12:
[...]

Je zou ook kunnen kijken naar de vorige Play and Charge Kit. Die heb ik iets van 4 jaar geleden voor een Xbox One controller gekost. En warempel, ook al gaf Microsoft aan dat het mogelijk niet ging passen....hij past in ieder geval bij mij. :). Batterijduur is iets minder geworden maar werkt prima.
Beetje late reactie...
Ik heb een oude P&C kit in huis, maar die past niet op de nieuwe controller. Ik heb overigens wel inmiddels de juiste in huis. :)
Zijn de issues zo erg in WD Legion joh? Dat is wel echt ernstig hoor. Ik heb de game meteen op launch gekocht net als AC Valhalla, maar hadden we net zo goed niet kunnen doen.

Twee grote open world games tegelijk spelen wordt hem niet. Maar nu met die bugs wacht ik sowieso wel. Corrupt saves en crashes vind ik de ergste soort.

• Caayn
  • Niet online
devilsnight schreef op donderdag 26 november 2020 @ 12:48:
Zijn de issues zo erg in WD Legion joh? Dat is wel echt ernstig hoor. Ik heb de game meteen op launch gekocht net als AC Valhalla, maar hadden we net zo goed niet kunnen doen.

Twee grote open world games tegelijk spelen wordt hem niet. Maar nu met die bugs wacht ik sowieso wel. Corrupt saves en crashes vind ik de ergste soort.
WD:L gekocht op launch. Begonnen op de XB1X en daarna kort op de XSX zonder problemen.

Sinds het weekend (14/15-nov) na de XSX launch slaat het spel niet meer op. Sindsdien kan ik dus niet meer spelen zonder steeds al mijn progressie kwijt te raken. Super irritant als je net lekker een groot deel van de zondagmiddag gespeeld hebt om er bij de eerst volgende keer vervolgens erachter te komen dat je weer terug bij af bent |:(
Pagina: 1 ... 47 ... 347 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord