Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• sigmundfreund
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 11:09

Een nieuwe controller?

En niet zo maar een controller. Hoewel veruit het grootste deel van de gamers de 'gewone' Xbox One controller blind en vertrouwd kunnen gebruiken is er ook een groep die wat minder bedeeld is in mobiliteit. In alle vormen en maten kunnen mensen een beperking hebben die ze ervan weerhoudt om mee te kunnen doen met de games die tegenwoordig op de consoles maar ook pc gespeeld worden. De Xbox Adaptive Controller kan hierin hulp bieden.

Hoewel het onderhuids een andere vorm is van de reguliere Xbox One controller (en daarmee dus ook speelbaar op pc!) heeft de Adaptive versie aan de achterkant voor elke knop een 3.5mm jack aansluiting waar je een accessoire op kan aan inpluggen. Denk hierbij aan knoppen, mondstukken, pedalen en meer.

De specs

System requirementsFor use with Xbox One consoles gaming on Windows 7, 8.1, and 10 PCs. Limited functionality on Windows 7 and 8.1.
Xbox Accessories AppAvailable on Xbox One consoles and Windows 10 PC’s.
ConnectivityIncludes Xbox Wireless Bluetooth, and USB-C connectivity for gaming on Xbox One consoles and Windows 10 PCs.
Ports19x 3.5mm ports and 2x USB 2.0 ports for external inputs. 1x 3.5mm stereo headset jack for audio.
Assignable inputsRemap buttons and create multiple controller profiles through the Xbox Accessories App on Xbox One or Windows 10.
What’s in the boxXbox Adaptive Controller and ±3m USB-C cable.
Mounting1/4-20 screw designed for AMPS compatible mounts. °-20 screw designed for tripod mounts.
Battery and chargingContains an internal lithium-ion battery that can be charged via included USB-C cable or power adapter (sold separately)
Dimensions292mm (L) x 130mm (W) x 23mm (H)
WeightXbox Adaptive Controller: 552g, USB-C cable: 64g.

Wat kun je er op aansluiten?

Legio mogelijkheden. Door de 3.5mm jack aansluitingen kan je elke knop toewijzen op een manier die je zelf bedenkt. Er zijn hier kant en klare mogelijkheden voor maar je kunt natuurlijk ook zelf gaan knutselen. Op de overzichtspagina van Microsoft staan enkele ondersteunde accessoires. Denk hierbij aan mondstukken (controle door middel van blazen, of sturen met de mond), buddy buttons, joysticks voor 1 hand (zoals de Wii Nunchuck), etc.

Wat is er allemaal in te stellen?

Ik heb de controller persoonlijk nog heel kort in handen gehad maar zo 1,2,3 heb ik het volgende kunnen uitvogelen. Belangrijke features daarvan:

• Elke knop is toe te wijzen, en te 'shiften' waardoor je per knop meer mogelijkheden hebt
• Analoge as is toe te wijzen aan digitale knoppen (bijv: arcade knop indrukken -> L analoog naar rechts).
• Gevoeligheid/gedrag van de analoge sticks is met verschillende niveaus in te stellen
• Er zijn 3 instelbare profielen die door middel van een knop op de controller gewisseld kunnen worden. Het huidige profiel is aangegeven met een led

Waar haal ik dit?

Vooralsnog alleen via Microsoft.com voor €89,99 incl verzending.

Wat is het doel van dit topic?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Hoe dit geïmplementeerd wordt, wat je ermee wil en gaat doen. Tips delen qua gebruik, settings, DIY oplossingen en meer. Hoewel de insteek van de controller is voor gamers met een beperking kan je dit natuurlijk ook gebruiken om je sim-setup mee aan te vullen en uit te breiden.

• sigmundfreund
Mijn persoonlijke insteek om dit topic aan te maken heeft te maken met mijn schoonbroertje. Hij is 26 jaar oud, al zal je hem dat zeker niet geven. Heel erg kinds van geest en gebonden aan een rolstoel en 24/7 ondersteuning. Hij woont nu enkele jaren ‘op zichzelf’ binnen een zorggroep en buiten zijn uitgebreide dagbesteding om is hij beste vrienden met zijn Xbox.

Een gamer in hart en nieren kan je hem zeker noemen. Helaas kan hij door spastische samentrekkingen niet de volledige controle over zijn lijf hebben en is hij eigenlijk alleen in staat om beperkt met zijn rechterhand een controller te besturen. Hij kan de controller niet vastgrijpen maar het lukt hem wel om de abxy knoppen in te drukken en de analoge stick te bewegen. De triggers en shoulders zijn geen optie om te besturen vanwege de plaatsing op de controller.

Ondanks dat speelt hij, voor zijn niveau, een aardig potje Tekken en houdt ervan om rondjes te maken in Forza / Project Cars / F1 serie en andere racers.

Wij hebben onlangs de controller binnen gekregen en zijn met de familie al aan het schetsen geweest hoe dit het beste gebruikt kan worden. Mijn eerste testen waren vooral op wat kunnen we met de software? Waar ik het meeste op zat te wachten is het invullen van de opties van de analoge stick. Het goede nieuws is je kunt de x/y as vier richtingen toewijzen aan knoppen. Dus omhoog/omlaag/links/rechts kan digitaal toegewezen worden. Dit gaat als het goed is de vrijheid geven om in bepaalde racers de throttle/brake en steering op 1 stick (in dit geval een externe joystick) te plaatsen waardoor hij vooruit door de bocht kan, in plaats van steeds wisselen tussen gas geven en sturen.

Verder hebben wij een setje arcade knoppen besteld en 3,5mm jacks zodat zijn aanraak oppervlak iets groter is. Kwestie van soldeerwerk.

Ik heb op dit moment even geen foto’s, en zelf weet hij ook nog van niets. Deels is dat omdat hij, mijn schoonouders en ik een aardig eindje uit elkaar wonen. De controller ligt bij de schoonouders zolang we hem nog aan het testen zijn. Wij willen hem niet te gek maken met een be-all, end-all oplossing waardoor die heel erg in de spanning schiet. Dus eerst een werkend prototype maken en dan komt de grote reveal aan hem.

Uiteindelijk is het de bedoeling om één versie bij hem thuis te plaatsen, en de andere bij de schoonouders (waar hij 2-3x wekelijks is). De complete setup moet identiek zijn en voor zijn begeleiding op locatie simpel aan te sluiten zijn. Ik heb er een goed gevoel over voorzover ik er tot nu toe mee heb kunnen werken. Later meer!

• Perseverance
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 15:34

Perseverance

Time to lube up

Top openingspost en mooie motivatie, ik hou dit topic in de gaten :)

• tedades
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 16-04 22:40
Goed initiatief, bedankt voor het delen van je ervaringen.

• bram1984
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 15:19
Mooi initiatief dit van MS. (Y)

• Kroketburger
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 06-06 13:05
Gisteren ontvangen, werkt goed en mooi. Ben een hele setup aan het maken voor mijn (fysiek)invalide broer, ik moet zeggen ik loop er wel tegen aan om accessoires te verkrijgen, ik heb nu alleen nog de Logitech Extreme joystick.
Er zijn mooie gadgets te koop bij https://warfighterengaged.org/ maar zij leveren alleen in USA.
Ik heb nog weinig andere alternatieven gevonden.

• exactor it
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 16:20

exactor it

Moderator Spielerij
Kroketburger schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 13:01:
Gisteren ontvangen, werkt goed en mooi. Ben een hele setup aan het maken voor mijn (fysiek)invalide broer, ik moet zeggen ik loop er wel tegen aan om accessoires te verkrijgen, ik heb nu alleen nog de Logitech Extreme joystick.
Er zijn mooie gadgets te koop bij https://warfighterengaged.org/ maar zij leveren alleen in USA.
Ik kwam deze tegen in een polygon artikel. www.ablenetinc.com Bij verzendadres kon ik nl kiezen. Misschien een alternatief.

Jammer dat al deze producten zo schreeuwend duur zijn. Snap het wel omdat er waarschijnlijk niet heel veel vraag naar is maar wel wrang dat juist voor mensen die het wellicht zwaarder hebben. In ieder gevalwel super om te zien dat er betrokken familieleden hier werk van maken. Doet een mens goed om zulke toffe gasten te zien posten!

Ik ga nog ff speuren naar alternatieven in NL. Wat ik tot nu toe gezien heb is dat de ingangen de standaard zijn voor aangepaste inputs. Weet iemand of dat ook echt zo is? Ik verwacht dat er wel Nederlandse bedrijven zijn die het maken. Niet perse op gaming gebied maar vast wel bedrijven die wat meer standaard hulpmiddelen maken.

Edit: aanpassingen.nl lijkt verschillende schakelaars te verkopen on Nederland. Ik zag niet zo gauw waar je kunt bestellen (ik denk dat je altijd contact met ze op moet nemen). Ook misschien een goed alternatief voor je.

exactor it wijzigde deze reactie 11-09-2018 19:29 (7%)

Dutch: That is a fine place for it, the best...

• mickeyhouse
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 13-05 21:45
Hallo allemaal,

mooi om te zien dat de controller nu leverbaar is, top!
Ik zal er waarschijnlijk ook wel 1 gaan bestellen en mee gaan rommelen, we zitten tenslotte op Tweakers :)

Ik werk bij een grote rolstoel leverancier en help mensen aan allerlei aanpassingen op joystick gebied.
Met joystick bedoel ik niet game-joystick, maar rolstoel-joystick.
Daar komt ook vaak aangepaste bedieningen e.d. bij kijken voor de computer.

Laten we bij het begin beginnen: zodra er revalidatie of hulpmiddel bij komt kijken, gaat de prijs 8x over de kop.
Dat is klote, maar is zo.

Er zijn heel veel schakelaars en knoppen e.d. te koop met een standaard 3.5mm aansluiting (hoofdtelefoonjack).
De 3.5mm aansluiting is zo'n beetje de standaard in de rolstoel-wereld.
Handig natuurlijk, want je kan alles uitwisselen en proberen bij de klant.
Ze zijn er in verschillende grootte, druk varianten (dus hoeveel gram druk heb je nodig om 'm in te drukken).

De knoppen van AbleNet zijn kwalitatief goed, maar inderdaad erg kostbaar.
Dit is zo'n beetje de meest gebruikte in Nederland op dit moment.
Is gewoon een schakelaar met een 3.5mm aansluiting.
Het voordeel is, is dat ze goed reageren op input van bijna alle kanten, dus ook van de zijkant (of schuin zeg maar).

Ik heb zelf nog geen XBOX Adaptive Controller, maar ik ga er vanuit dat er verder geen eigenaardigheden met de aansluitingen zijn.
Dat betekent dat je gewoon een losse 3.5mm jack kunt kopen en er een losse schakelaar aan kunt solderen.

Dan zou je dus zoiets krijgen: een knop met een 3.5mm aansluiting.
Ik ben dit in het verleden wel eens tegen gekomen, werkt prima, simpel en goedkoop.
Arcade knoppen hebben als voordeel dat ze onwijs stevig zijn, je kan er flink op rammen dus ook als je spasmes heb moet dit geen probleem zijn.

Mochten er mensen vragen hebben, laat maar weten, misschien kan ik iets betekenen.

• sigmundfreund
Kroketburger schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 13:01:
Toffe website! Geeft weer wat ideeën :) Ben benieuwd naar je oplossing straks.
Die AbleNet schakelaars worden dus volgens mij ook door Microsoft doorverkocht. Het grappige is dat ik dus afgelopen vrijdag aan het googlen was op zoek naar allerlei opties voor 3.5mm schakelaars, kant en klaar en kwam dus niets tegen behalve de duurdere exemplaren. Toen ineens bedacht ik me dat men vroeger bij djtechtools.com hun eigen midi controllers maakten op basis van arcade schakelaars! Een lampje ging branden toen ik bedacht dat je die dingen inderdaad een heuse klap kan geven en dus ideaal hiervoor zijn.

Vandaag is de bestelling binnengekomen en schoonvader is al druk bezig geweest met de eerste stappen. :D

• Kroketburger
Ziet er goed uit! Mag ik vragen waar je die knoppen en kabels hebt besteld?

Ik probeer nu deze knoppen te verkrijgen, wederom USA only maar heb contact me ze opgenomen, ze schijnen ook in Europa ergens te zitten.
https://enablingdevices.com/product/compact-switches/

• exactor it

exactor it

Moderator Spielerij
Kroketburger schreef op woensdag 12 september 2018 @ 12:23:

Ik probeer nu deze knoppen te verkrijgen, wederom USA only maar heb contact me ze opgenomen, ze schijnen ook in Europa ergens te zitten.
https://enablingdevices.com/product/compact-switches/
http://independent-life-t...me_page/How_to_order.html

Op enabling devices staat dat dit hun Europese distributor is.

• sigmundfreund
Kroketburger schreef op woensdag 12 september 2018 @ 12:23:
Het zijn de gekleurde knoppen die je hier kan vinden. De kabels heb ik bij dezelfde webshop besteld. Al met al zal elke schakelaar wel moeten voldoen natuurlijk ;)

• Kroketburger
sigmundfreund schreef op woensdag 12 september 2018 @ 17:34:
[...]

Het zijn de gekleurde knoppen die je hier kan vinden. De kabels heb ik bij dezelfde webshop besteld. Al met al zal elke schakelaar wel moeten voldoen natuurlijk ;)
Thanks! Ik heb besloten om kant en klare knoppen te bestellen bij Liberator, ook aangezien mijn broer grotere knoppen nodig heeft (65mm) ben nu inclusief verzending €30 per stuk kwijt (4 stuks €120).
https://www.liberator.co.uk/lib-switch

Zodra de setup klaar is zal ik eens een foto posten, als jullie dat leuk vinden. :*)

• sigmundfreund
Kroketburger schreef op donderdag 13 september 2018 @ 10:40:
[...]

Zodra de setup klaar is zal ik eens een foto posten, als jullie dat leuk vinden. :*)
Doen _/-\o_

Vandaag even de eerste testen gedaan, dikke grijns op zijn gezicht ook! Het werkt verbazingwekkend goed. Er is wat denkwerk voor nodig om de profielen goed in te stellen (en daar ook de eerste echte tegenslag gehad, ik leg het verderop uit) zodat spellen die wel goed werken op de zorglocatie (waar nu nog even geen tweede XAC ligt) ook zo ingesteld te laten maar dat bij gebruik van deze controller de setup wel goed is. Tot nu toe is alles gelukt en het mooiste is dat je op de joystick bijv. de x as van de linker en de y as van de rechter kan combineren! Daarbij is er ook een optie om de gevoeligheid van de joystick aan te passen zodat als deze iets te zwaar is of juist te licht je daarop kan compenseren.

Het is nog allemaal in testfase en we hebben al gemerkt dat de knoppen dichter bij elkaar mogen staan. Besturing met de joystick gaat redelijk maar deze gaat nog vervangen worden voor een kleiner exemplaar zonder knoppen er op. De layout van de knoppen komt overeen met abxy (ook in kleur) en de linker gele knop is even snel geplaatst voor de home knop. Alles mag straks wat compacter.

Het eerste nadeel wat wij tegengekomen zijn is dat je de profielwissel (je kunt schakelen tussen 3 profielen en default) knop niet kunt toewijzen aan een externe knop. Dit betekent dat hij niet direct zelf kan schakelen tussen welk profiel actief is. De joystick is dat wat het meeste hierdoor beïnvloed raakt en het is wel een essentieel onderdeel dus dat wordt knutselen met toch de XAC op zijn blad of hopelijk dat de software dit ingebouwd krijgt. Ik heb het idee al geopperd op Xbox Ideas maar het is nog in afwachting van goedkeuring door een mod daar. Hopelijk wordt het opgepakt :)

• Kaoh
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 16-05 18:52
Erg cool allemaal. Zelf heb ik een dochter van 7 met Down Syndroom. Haar ontwikkelingsachterstand levert op dat ze zowel motorisch en mentaal achter loopt. De vertaling van controller bewegingen naar op het scherm reacties zijn voor haar nog erg spannend. Ondanks dat ik zeker denk dat ik hiervoor betere knoppen en joysticks kan vinden… moet ik dus ook een toepassing vinden die de interactie heel simpel maakt. Timing en combo's zijn natuurlijk een complexe cognitieve functie. Als iemand tips heeft van spellen of apps die met een controller werken en heel simpel zijn hoor ik ze graag, zou graag voor haar iets kunnen doen. Ze kijkt nu altijd vol verlangen mee als ik zelf zit te gamen, maar een beetje een thumbstick wiebelen levert haar al een gevoel van niet begrijpen op.

• Kroketburger
Hierbij een korte update, zo gaat de setup er ongeveer uit zien. De knoppen, XAC en joystick hebben aan de onderzijde klittenband met plakrand, vervolgens komt op de tafel een strip met de andere kant van het klittenband met plakrand, zo kunnen de knoppen ook nog verplaatst worden indien nodig.

Gezien mijn broer alleen arm functie heeft (kan zijn handen en vingers niet bewegen) heb ik gekozen voor grote knoppen. De joystick had origineel een trigger (voor schietspellen etc.) maar die heb ik verwijderd want zat in de weg en kan hij toch niet gebruiken.

Tot nu toe denk ik dat de volgende spellen simpel genoeg zijn voor alleen arm functie:

- Pinball FX3 (Gratis, maar je kunt extra mappen kopen. maar twee knoppen nodig voor de linker en rechtertrigger)
- Adventure pop (Gratis, drie knoppen nodig + joystick)
- FIFA 2018 (Aantal knoppen + joystick)
- Race games (Aantal knoppen + joystick)

Voor mensen die benieuwd zijn naar kosten overigens:

- €150 - Speciale rolstoeltafel (Revahulp) (op wielen, de poten zitten er op de foto niet onder)
- €90 - XAC Controller (Microsoft)
- €50 - Joystick (Logitech Extreme 3D Pro)
- €120 - Vier knoppen (Liberator Ltd.)

Kroketburger wijzigde deze reactie 17-10-2018 12:24 (12%)

• MRE-Inc
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 12:27

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Kroketburger schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 12:10:
Hierbij een korte update, zo gaat de setup er ongeveer uit zien. De knoppen, XAC en joystick hebben aan de onderzijde klittenband met plakrand, vervolgens komt op de tafel een strip met de andere kant van het klittenband met plakrand, zo kunnen de knoppen ook nog verplaatst worden indien nodig.

[Afbeelding]

Gezien mijn broer alleen arm functie heeft (kan zijn handen en vingers niet bewegen) heb ik gekozen voor grote knoppen. De joystick had origineel een trigger (voor schietspellen etc.) maar die heb ik verwijderd want zat in de weg en kan hij toch niet gebruiken.

Tot nu toe denk ik dat de volgende spellen simpel genoeg zijn voor alleen arm functie:

- Pinball FX3 (Gratis, maar je kunt extra mappen kopen. maar twee knoppen nodig voor de linker en rechtertrigger)
- Adventure pop (Gratis, drie knoppen nodig + joystick)
- FIFA 2018 (Aantal knoppen + joystick)
- Race games (Aantal knoppen + joystick)

Voor mensen die benieuwd zijn naar kosten overigens:

- €150 - Speciale rolstoeltafel (Revahulp) (op wielen, de poten zitten er op de foto niet onder)
- €90 - XAC Controller (Microsoft)
- €50 - Joystick (Logitech Extreme 3D Pro)
- €120 - Vier knoppen (Liberator Ltd.)
Valt op zich nog best mee eigenlijk, ga je zo toch wel een hoop plezier van beleven. Hoe speelde hij voordat hij de XA controller had ?

XBL: MRE Inc | PSN: MRE-Inc | Mixer: MRE-Inc

• Kroketburger
MRE-Inc schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 13:47:
[...]

Valt op zich nog best mee eigenlijk, ga je zo toch wel een hoop plezier van beleven. Hoe speelde hij voordat hij de XA controller had ?
Mijn broer heeft 34 jaar zonder fysieke handicap geleefd, door een bedrijfsongeval is hij permanent verlamd geraakt (hoge dwarslaesie), hiervoor speelde hij dus gewoon met controllers.
Sinds de hoge dwarslaesie (2015) heeft hij tot nu toe geen spel meer kunnen spelen ;)

• MRE-Inc
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 12:27

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Kroketburger schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 14:03:
[...]

Mijn broer heeft 34 jaar zonder fysieke handicap geleefd, door een bedrijfsongeval is hij permanent verlamd geraakt (hoge dwarslaesie), hiervoor speelde hij dus gewoon met controllers.
Sinds de hoge dwarslaesie (2015) heeft hij tot nu toe geen spel meer kunnen spelen ;)
Ah, duidelijk. Pffff, das wel heftig. Kan me nauwelijks voorstellen hoe dat moet zijn. Gamen is voor mij een vorm van ontspanning en lijkt me klote als dat ineens om wat voor reden dan ook niet meer zou kunnen.

Begin van de zomer flink van mijn fiets gevallen en een deel van mijn vingers flink beschadigd. Controller vast houden was toen erg pijnlijk en lukte nauwelijks, maar dat is niks vergeleken bij je broer.

XBL: MRE Inc | PSN: MRE-Inc | Mixer: MRE-Inc

• boefje79
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 09:22
Als vader van een jonge (4) tweeling met ernstige beperkingen, lees ik hier graag mee, mooie ontwikkelingen!

Onze meiden proberen wij te leren kiezen uit, twee, later liefst meer opties, dus aan de knoppen raken ze al gewend.

Nu ben ik benieuwd of er al (hele simpele) games ook te vinden zijn die passen bij hun belevingswereld, dus denk bv aan actie/reactie (een druk op knop rood levert een actie op / een druk op knop geel weer iets anders bijvoorbeeld)

Iemand tips?
Is er een overzicht van instap-games wellicht?

• exactor it

exactor it

Moderator Spielerij
boefje79 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 13:42:
Als vader van een jonge (4) tweeling met ernstige beperkingen, lees ik hier graag mee, mooie ontwikkelingen!

Onze meiden proberen wij te leren kiezen uit, twee, later liefst meer opties, dus aan de knoppen raken ze al gewend.

Nu ben ik benieuwd of er al (hele simpele) games ook te vinden zijn die passen bij hun belevingswereld, dus denk bv aan actie/reactie (een druk op knop rood levert een actie op / een druk op knop geel weer iets anders bijvoorbeeld)

Iemand tips?
Is er een overzicht van instap-games wellicht?
Disneyland Adventures lijkt me o.a. geschikt. Je kunt daarin naar allerlei verschillende Disney figuren lopen en op X drukken (wellicht hebben je dochters hierbij hulp nodig). Vervolgens kun je kiezen voor 4 verschillende acties met die figuur. Dansen, boekje laten tekenen, knuffelen en een high-five. 3 daarvan vinden mijn kids van 5 erg tof. Als je je twee knoppen instelt op bijvoorbeeld dansen en knuffelen, kunnen ze daar wel veel lol van hebben (zeg ik zonder je kinderen te kennen). Juist vanwege de vele verschillende poppen in het spel is dit misschien wel een aanrader.

Zoo Tycoon kent een vergelijkbaar iets waarbij je kunt spelen met apen en volgens mij ook andere dieren door op een knop te drukken. Ook hierbij kun je verschillende acties uitlokken met verschillende spelen. Hierbij is de Kinect overigens ook een aanrader. Handen over de ogen bij het kind , laat de aap hetzelfde doen. Nu weet ik niet of dat tot de mogelijkheden behoort maar wilde de tip wel geven. Los van de Kinect lijkt me dit spel ook voldoen aan je vraag. Bij ZOo Tycoon zul je echter ook wel mee moeten helpen door een bass park in elkaar te bouwen. In mijn herinnering is dat allemaal niet zo moeilijk, als je hulp wil, geef vooral een gil.

exactor it wijzigde deze reactie 22-02-2019 22:46 (21%)

• boefje79
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 09:22
Klinkt tof en moeten helpen is geen probleem. Dan doen we ook wat “samen”.

Gaat met name om wel in situaties te komen dat 1 a 2 a 3 knoppen tot andere gevolgen kunnen leiden en zo klinkt het wel.

Ga het eens proberen, dank!

• sigmundfreund
boefje79 schreef op zondag 24 februari 2019 @ 13:20:
Klinkt tof en moeten helpen is geen probleem. Dan doen we ook wat “samen”.

Gaat met name om wel in situaties te komen dat 1 a 2 a 3 knoppen tot andere gevolgen kunnen leiden en zo klinkt het wel.

Ga het eens proberen, dank!
Je kunt ook gebruik maken van de co-pilot functie (dit is ook los van de adaptive controller te gebruiken). Dan gebruik je twee controllers voor '1 speler'.
Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True