Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
SecondGuess schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 20:18:
Het nieuws van een remaster van red dead 2 laat me wel twijfelen of ik verder moet met mijn campain.
De huidige red dead heeft best een probleem met HDR.
Zelfs na de patch bij mij ziet er nog steeds niet lekker uit.

Zover ik kan zien ligt het niet aan mijn tv of de instellingen.

Read dead red 2 ziet er op momenten flets of grijs uit.
Heb je bij de instellingen bij display je hdr instellingen wel aangepast van cinematic naar game? Bij game ziet het er goed uit, mits je tv instellingen ook goed zijn ;)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Phydomir schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 20:25:
[...]

Vind ik ook een rare keuze. Zei het van de week al maar meestal heeft helemaal uitzetten mijn voorkeur. Maar als ik dan toch en download aan heb staan is het wel makkelijk als ik hem eenmalig in standby kan zetten zonder dat ik daarvoor helemaal de system settings in moet.
Klopt, maar is niet zo lastig om een icoontje extra bij te zetten voor totale shutdown. Ruimte zat in het venster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maak vandaag weer iets geks mee...

Voorheen kon ik altijd mijn tegoed in de Store ophogen via de Microsoft Cadeaukaarten site van Microsoft zelf via iDeal. Vandaag wou ik weer even het tegoed ophogen...staat er doodleuk dat de optie niet is ondersteund.

...WTF?

Nu moet ik aan de CC of een Paypal gaan aanmaken. Of via een retailer een code kopen. Werkt ook wel hoor maar...tsja...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2020 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 20:32:
Maak vandaag weer iets geks mee...

Voorheen kon ik altijd mijn tegoed in de Store ophogen via de Microsoft Cadeaukaarten site van Microsoft zelf via iDeal. Vandaag wou ik weer even het tegoed ophogen...staat er doodleuk dat de optie niet is ondersteund.

...WTF?

Nu moet ik aan de CC of een Paypal gaan aanmaken. Of via een retailer een code kopen. Werkt ook wel hoor maar...tsja...
Kaarten kan je dan wel regelmatig met korting kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Nu online
Ja zal jullie niet verder vermoeien met mijn overwegingen. Veel plezier met de console en waarschijnlijk tot in 2022👍.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SecondGuess
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-09 06:41
ArthurMorgan schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 20:28:
[...]

Heb je bij de instellingen bij display je hdr instellingen wel aangepast van cinematic naar game? Bij game ziet het er goed uit, mits je tv instellingen ook goed zijn ;)
Zal t straks eens proberen.
Het is ook dat de series de game met quick resume veel aantrekkelijker maakt.
Die laadtijden waren eerst echt een afknapper.

Nu ben ik weer begonnen maar is die hdr implementatie irritant.
Klink misschien als een zeikerd, maar als je net ori will of the wisp gespeeld hebt of forza dan is het echt een groot verschil. Bij die games tilt de HDR weergave het echt grafisch naar een hoger niveau.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
giantgiantus schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 20:37:
[...]

Ja zal jullie niet verder vermoeien met mijn overwegingen. Veel plezier met de console en waarschijnlijk tot in 2022👍.
Dramaqueen :z

Sorry hoor maar echt, ga van je zaterdagavond genieten of zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starbucks
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-02-2021
SecondGuess schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 20:43:
[...]

Zal t straks eens proberen.
Het is ook dat de series de game met quick resume veel aantrekkelijker maakt.
Die laadtijden waren eerst echt een afknapper.

Nu ben ik weer begonnen maar is die hdr implementatie irritant.
Klink misschien als een zeikerd, maar als je net ori will of the wisp gespeeld hebt of forza dan is het echt een groot verschil. Bij die games tilt de HDR weergave het echt grafisch naar een hoger niveau.
Ori en Forza zien er ook heeel kleurrijk uit en zijn ook zo gemaakt. Ik denk dat RDR juist veel grauwer is gemaakt dankzij de setting.

Dus weet niet of het er wel zo mooi en levendig uit komt te zien wanneer HDR helemaal goed lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
RDR2 gaat je niet lukken om mooier te krijgen. Dat ding is gewoon lelijk geboren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
[...]

Van mij mag je gewoon je mening blijven verkondigen 👍

Heb zelf ook de xsx in bestelling staan en kan niet wachten totdat ik hem heb, maar ben zeker ook nog op jacht voor de PS5, en waar het ook aan ligt, dev kits etc, DF werd toch altijd wel gewaardeerd volgens mij en tot nu toe komt de XSX gewoon niet goed voor de dag imo <---

Als je die screenhot ziet van die koplampen in die Dirt 5 video dan is dat imo gewoon echt slecht, dat gezegd hebbende is kan het aan meerdere dingen liggen, ben zelf totaal geen technicus maar stel dat ik nu maar 1 next gen console zou kopen en dan als leek alleen DF videos zou hebben gekeken van een aantal vergelijkingen zou ik zeker voor de PS5 zijn gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shyheim
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15-08 21:55

shyheim

busta! straight busta!

[...]

close the door behind you :w

Xbox GT: Shyheim87 | PSN: Shyheimz-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Nu online
DutchOwnage schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 20:45:
[...]

Oh lol. Nee was niet dramatisch bedoeld hoor. Gewoon besluit genomen. Ik heb mijn overwegingen gedeeld en dan lijkt het me wel genoeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:25

Superkiwi

Hoi doei

DutchOwnage schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 20:45:
[...]

De ironie :+

:P

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Ah, jij ook hier :z :w

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Je moet wat als het rustig is op het werk he ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Sipio schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 20:49:
[...]

Van mij mag je gewoon je mening blijven verkondigen 👍

Heb zelf ook de xsx in bestelling staan en kan niet wachten totdat ik hem heb, maar ben zeker ook nog op jacht voor de PS5, en waar het ook aan ligt, dev kits etc, DF werd toch altijd wel gewaardeerd volgens mij en tot nu toe komt de XSX gewoon niet goed voor de dag imo <---

Als je die screenhot ziet van die koplampen in die Dirt 5 video dan is dat imo gewoon echt slecht, dat gezegd hebbende is kan het aan meerdere dingen liggen, ben zelf totaal geen technicus maar stel dat ik nu maar 1 next gen console zou kopen en dan als leek alleen DF videos zou hebben gekeken van een aantal vergelijkingen zou ik zeker voor de PS5 zijn gegaan.
Ja, het is wel echt gewoon shit dat juist deze console dit nou heeft. Je verwacht dat het gewoon de lead zou nemen van de twee next gen consoles maar nope, not yet. Laten we maar hopen dat het echt met devkits en tools te maken heeft. Tom Warren van The Verge twijfelt hierover, maar DF zegt heel duidelijk van wel.

Xbox is zo mega transparent geweest het hele jaar, het zou misschien geen gek idee zijn als ze er iets over gaan zeggen als dit echt lang aanhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SecondGuess
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-09 06:41
Tja De eigen games, Froza, ori, gears, Halo, Sea of Thieves en grounded hebben alle zeer flinke boost in performance gekregen. Dat third party preformance lvooralsnog laten liggen is slechts deels aan Microsoft te wijten. Wat wel pijn doet is dat juist dirt en assassins creed veel zijn gebruikt in de marketing van Xbox.

Dat moet Microsoft toch geweten hebben dat na release ze een tijd niet de fps van Playstation haalde?
Eerlijk zijn in marketing is veel gevraagd natuurlijk. Maar zoiets, al stelt het niet veel voor, kan zeker reputatie schade toebrengen.

Vorige gen is daarin toch duidelijk geweest. Playstation 4 was goedkoper en krachtiger als de XBOX ONE.
En nu is de Playstation digital goedkoper en heeft betere performance op dirt 5 en assassins creed dan de XBOX .Ergens is dit gewoon een afgang.

Zelf speel red dead tot cyberpunk , hopelijk doet de xbox het met cyberpunk beter.
Want die is in de marketing ook zeer xbox georiënteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gise schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 20:33:
[...]

Kaarten kan je dan wel regelmatig met korting kopen :)
True...maar het lijkt alsof de hele iDeal betalingsmogelijkheid is verwijderd. Ik had al mijn Gamepass lopen via een Automatische Incasso en die staat nog steeds maar...het is knap onhandig om elke keer betaalkaarten te kopen. Op die kaarten lijkt nu ook een run want bij alle webshops zijn ze allemaal op (behalve de optie van 30 euro maar dan moet ik dus 3 kaarten gaan kopen...voelt als een caveman).

*zucht* Not happy met dit weer. Sony heeft dat tenminste al jaren goed op orde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Kom op zeg, alsof Valhalla onspeelbaar is op een XSX 7(8)7. En die gasten van DF zeggen toch ook te denken dat het een bug is bij Dirt 5? Laten we eerlijk zijn, dat verschil in IQ en dergelijke kan toch gewoon niet kloppen. Dat foliage verschil, lachwekkend eigenlijk. Het is of gewoon heel slecht geoptimaliseerd, of de devkits zijn achterhaald, of de Series consoles zijn gewoon een b*** om voor te programmeren. In ieder geval op dit moment.

Ik vermoed gewoon een combinatie van. Late toegang tot fatsoenlijke devkits, en tijdsdruk om de deadline te halen icm covid perikelen.

De tijd zal het gaan leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-09 16:34

Ace

Happy Happy Joy Joy

MrGizMo schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 20:25:
[...]

Hoe snel wil je het hebben dan?

Guide knop inhouden -> turn off

:?
Op die manier gaat hij niet uit uit.

Dit is Tweakers waar iedereen om eoa vage reden nooit standby wil gebruiken van welk apparaat dan ook.

Waarom ben ik nog steeds niet achter.

[ Voor 15% gewijzigd door Ace op 21-11-2020 21:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-09 11:52
Starbucks schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 18:25:
[...]

Wat een aanstellerij zeg. Uitleg is allang gegeven, dat had je zelf ook kunnen uitzoeken. Een website genaamd Google kun je gebruiken om te zoeken. Succes!
Lol feiten aangeven is aanstellerij? Ik heb 500 euro betaald voor de krachtigste console ooit volgens Microsoft en het enige wat we zien is dat de ps5 alles beter draait. Zie de video's van digital foundry. Ja dan voel ik me bekocht. Niks met aanstellerij te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Starbucks
Kaasje123 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 21:47:
[...]

Lol feiten aangeven is aanstellerij? Ik heb 500 euro betaald voor de krachtigste console ooit volgens Microsoft en het enige wat we zien is dat de ps5 alles beter draait. Zie de video's van digital foundry. Ja dan voel ik me bekocht. Niks met aanstellerij te maken.
Ja, je stelt je gigantisch aan! Verkoop de Xbox dan, nu kun je er mooi winst op maken en kun je zoeken naar een PS5.

Je zou juist blij moeten zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antigo
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 21-09 22:59
SecondGuess schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 21:28:
Tja De eigen games, Froza, ori, gears, Halo, Sea of Thieves en grounded hebben alle zeer flinke boost in performance gekregen. Dat third party preformance lvooralsnog laten liggen is slechts deels aan Microsoft te wijten. Wat wel pijn doet is dat juist dirt en assassins creed veel zijn gebruikt in de marketing van Xbox.

Dat moet Microsoft toch geweten hebben dat na release ze een tijd niet de fps van Playstation haalde?
Eerlijk zijn in marketing is veel gevraagd natuurlijk. Maar zoiets, al stelt het niet veel voor, kan zeker reputatie schade toebrengen.

Vorige gen is daarin toch duidelijk geweest. Playstation 4 was goedkoper en krachtiger als de XBOX ONE.
En nu is de Playstation digital goedkoper en heeft betere performance op dirt 5 en assassins creed dan de XBOX .Ergens is dit gewoon een afgang.

Zelf speel red dead tot cyberpunk , hopelijk doet de xbox het met cyberpunk beter.
Want die is in de marketing ook zeer xbox georiënteerd.
Wat in assassins opvalt is dat ook de one x trager is dan de PS4 pro. Slechte performance algeheel op Xbox platform dus...

Ik denk dat ze het liever anders hadden gezien, maar om het nu afgang te noemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap_pelflap
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 15-02-2021
Ik zag dat dirt 5 slechts 21 euro kost bij de Turkse ms store. Iemand ervaring met het kopen van game via de Turkse ms store? Heb het voorheen wel via de Braziliaanse gedaan en nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vecodo
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:59
ap_pelflap schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 21:53:
Ik zag dat dirt 5 slechts 21 euro kost bij de Turkse ms store. Iemand ervaring met het kopen van game via de Turkse ms store? Heb het voorheen wel via de Braziliaanse gedaan en nooit problemen mee gehad.
Zou moeten werken alleen zijn Turkse gift cards lastig te vinden. Je kan het eventueel doen met VPN, zijn genoeg filmpjes en instructies te vinden hoe dit te doen :).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kaasje123
MrGizMo schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 18:31:
[...]

Spijt nog wel _O-

Zet dat ding op MP dan zijn wij ook klaar met dat gezever :w
Ja dat mag toch? Als ik 500 euro uitgeef maar het apparaat presteert continu aanzienlijk slechter dan de concurrent dan ben ik teleurgesteld. Dat noem ik geen gezever maar is gewoon mijn mening. Lekker kinderachtig van je om zo te reageren. Als Microsoft zo hoog van de toren blaast met krachtigste console ooit en als enige RDNA2 complete feature set maar vervolgens ondermaats presteert met de games die ze zelf keihard gepromoot hebben met series X en S optimised dan is dat gewoon belachelijk. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Misschien zijn ze bij Ubi pissed dat niet zij, maar Bethesda $7.5 000.000.000 op de bankrekening bijgeschreven zien worden :o. En zoiets hebben van ok f*** it, we zullen jullie launch even lekker verpesten :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaasje123
Nogmaals, houd je een beetje in en blijf fatsoenlijk, met deze manier van posten ben je hard oo weg naar een ban

[ Voor 81% gewijzigd door Chaoss op 22-11-2020 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
DutchOwnage schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 21:46:
Kom op zeg, alsof Valhalla onspeelbaar is op een XSX 7(8)7. En die gasten van DF zeggen toch ook te denken dat het een bug is bij Dirt 5? Laten we eerlijk zijn, dat verschil in IQ en dergelijke kan toch gewoon niet kloppen. Dat foliage verschil, lachwekkend eigenlijk. Het is of gewoon heel slecht geoptimaliseerd, of de devkits zijn achterhaald, of de Series consoles zijn gewoon een b*** om voor te programmeren. In ieder geval op dit moment.

Ik vermoed gewoon een combinatie van. Late toegang tot fatsoenlijke devkits, en tijdsdruk om de deadline te halen icm covid perikelen.

De tijd zal het gaan leren.
Nogmaals ik ben een leek op technisch vlak en denk dat je in het geval van dirt 5 zeker gelijk hebt, daar zit gewoon echt iets niet goed.
ik denk dat beide consoles ook gewoon echt aan elkaar gewaagd zijn en dat we zeker in de nabije toekomst verbetering gaan zien, maar was net ff op reddit aan het kijken en als je daar de teleurstelling leest bij sommigen na de tot nu toe vs videos dan is dat toch niet mals.

Als 49 jaar oude bok maakt het mij echt niet uit, hier komen ze gewoon beide te staan 👍

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Starbucks schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 21:51:
[...]
Ja, je stelt je gigantisch aan!
Hij stelt zich niet aan.
Ook hier op Tweakers hebben een hoop (casual) gamers hun console keuze af laten hangen van welk systeem het beste de multiplats zou draaien. Als MS in de aanloop telkens adverteert met "krachtigste console ooit" en het met multiplatform games uiteindelijk iets slechter doet dan de concurrent snap ik best dat mensen zich bekocht voelen, zeker als dat de doorslag gaf om voor Xbox te gaan.

Net als bij de vorige generaties zegt kracht op papier niet zo heel veel, daarom zijn juist die vergelijkingsvideo's handig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JWFpeters
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 21-09 19:42
Snap alle stress niet zo zowel Codemasters als Ubisoft zijn verre van mega goede ontwikkelaars. Al hun games zijn buggy of hebben framerate problemen een goede oplossing is die zooi niet meer kopen ben er jaren geleden al mee gestopt.

MS komt straks met een berg first party games in de gamepass waardoor je geen third party meer nodig hebt. Probleem opgelost. Er is niks mis met de hardware dat is prima duidelijk zie eigen games de ontwikkelaars zijn lui en laks en brengen vandaag de dag alles buggy en crappy uit.

Beetje geduld en dat komt het allemaal best goed. De console zelf kan ook nog wel een update gebruiken. Dit zijn allemaal normale dingen bij het early adapter zijn....... no panic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
Houd het netjes aub

[ Voor 96% gewijzigd door Chaoss op 21-11-2020 22:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
dvdkiwi schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 22:02:
[...]

Hij stelt zich niet aan.
Ook hier op Tweakers hebben een hoop (casual) gamers hun console keuze af laten hangen van welk systeem het beste de multiplats zou draaien. Als MS in de aanloop telkens adverteert met "krachtigste console ooit" en het op multiplatform games uiteindelijk iets slechter doet dan de concurrent snap ik best dat mensen zich bekocht voelen, zeker als dat de doorslag gaf om voor Xbox te gaan.

Net als bij de vorige generaties zegt kracht op papier niet zo heel veel, daarom zijn juist die vergelijkingsvideo's handig.
Ik snap überhaupt niet zo om je keuze voor een console af te laten hangen of die net ietsiepietsie beter presteert in multiplats dan de ander of niet, maar goed wie ben ik.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Dit zijn de eerste games, die console is echt net uit, geef het allemaal wat tijd en als je je nu bekocht voelt, genoeg mensen die hem over zullen willen nemen van je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

DutchOwnage schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 22:06:
[...]
Ik snap überhaupt niet zo om je keuze voor een console af te laten hangen of die net ietsiepietsie beter presteert in multiplats dan de ander of niet, maar goed wie ben ik.
Om dezelfde reden dat mensen voor een bepaalde tv gaan, of voor een bepaalde audioset. Verschillen zijn vaak minimaal maar voor sommige mensen wel doorslaggevend.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Starbucks
[...]

Hij stelt zich niet aan.
Ook hier op Tweakers hebben een hoop (casual) gamers hun console keuze af laten hangen van welk systeem het beste de multiplats zou draaien. Als MS in de aanloop telkens adverteert met "krachtigste console ooit" en het op multiplatform games uiteindelijk iets slechter doet dan de concurrent snap ik best dat mensen zich bekocht voelen, zeker als dat de doorslag gaf om voor Xbox te gaan.

Jawel, hij stelt zich wel aan.

Wij zijn een week onderweg, games lopen op beide consoles nog niet zoals het moet. Op beide consoles zijn er problemen en lopen consoles soms vast of herstarten deze zich of maken ze lawaai waar ze geen lawaai horen te maken.

Dit is de eerste batch en de geschiedenis heeft al uitgewezen dat er bij een launch vaker probleempjes zijn.

Geef Sony en Microsoft de tijd om deze problemen aan te pakken en ga niet na een paar uur gamen lopen schreeuwen dat een reviewtje tegenvalt en nog niet is zoals je gehoopt had.

Gewoon aanstellerij en onwetendheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Kaasje123 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 22:03:
[...]

Nee je bent echt een sukkel om mij een aansteller te noemen. Wat een zielige figuren in dit Xbox topic. Bah wat een graffiguren allemaal alleen maar omdat ik mijn mening verkondig dat ik teleurgesteld ben. Kleuters.
Relax mate, dit is het xbox topic, in het PS5 topic zou je gelijk krijgen, niks mis met wat tegengas, je bent echt niet de enige, op reddit zijn er veel xbox fans ook teleurgesteld.

Weet dit niet zeker maar ik las ook dat de meest krachtige console ook is terug gedraaid naar meest krachtige xbox, maar dit las ik toevallig daar net en mij maakt het niet uit 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:38
giantgiantus schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 19:34:
[...]

Niet populair hier. Maar ik herken wel wat je zegt eigenlijk. Het kopen van de Xbox voelt bij mij als het kopen van de iPhone 11 nadat ik al de X had. Alles is beter maar de ervaring blijft precies hetzelfde en na een dag merk je al niet meer dat je een tof nieuw ding hebt.

Mijne gaat retour bol.com en ik koop hem begin 2022 als er wat mooie games beschikbaar zijn.
Buiten het feit dat je gevoel snap - al ervaar ik het zelf heel anders - vind ik je oplossing niet zo logisch :? Waarom nu terugsturen en over ruim een jaar terugkopen voor - waarschijnlijk - dezelfde prijs?

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JWFpeters
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 21-09 19:42
Volgens mij is het al jaren zo dat third party op alle systemen zo goed als het zelfde doen ondanks de krachtverschillen dus om nou ke keuze te basseren op dat die ene console 3rd party beter zou kunnen draaien.....

Al jaren steken 3rd party ontwikkelaars niet vaak veel moeite om het onderste uit de kan te halen van alle consoles.

PS5 heeft ook zo zijn problemen met nog erger op hardware gebied dus die paar frames die we mislopen bij crappy Ubisoft of Codemaster games kan ik niet zo wakker van liggen en nogmaals zegt meer over Ubisoft en Codemasters dan Microsoft.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Daaaaaaamn, luitjes. Laten we het leuk houden :)

AC Valhalla vraagje....

Ik heb nu een ability om op de vijand's hoofd te kunnen trappen, yes sir, lol. De vijand moet echter op de grond liggen hiervoor. Hoe doe ik dat het beste? Ik wil die ability echt even doen, ziet er gek uit in die preview.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ApoC
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 22:11
Volgens mij heeft er niemand gelijk of ongelijk hier in deze wat vreemde performance discussie. Het gaat allemaal om een persoonlijke verwachting die wel of niet is ingelost, het gevoel wat dat bij iemand oproept en de manier waarop dat gevoel geuit wordt in dit topic...neem de tijd om je heeeel even in te leven en wacht soms een minuutje met reageren, komen we al een end mee toch? 😊 en doe rustig aan met termen als sukkel, aansteller, onwetend, etc. Als je je zo sterk uit sla je wel direct elke kans op een “normaal” gesprek plat. Just my two cents...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

[Multi] Assassin's Creed: Valhalla
;)

[ Voor 11% gewijzigd door Superkiwi op 21-11-2020 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Sipio schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 22:08:
[...]

Relax mate, dit is het xbox topic, in het PS5 topic zou je gelijk krijgen, niks mis met wat tegengas, je bent echt niet de enige, op reddit zijn er veel xbox fans ook teleurgesteld.

Weet dit niet zeker maar ik las ook dat de meest krachtige console ook is terug gedraaid naar meest krachtige xbox, maar dit las ik toevallig daar net en mij maakt het niet uit 👍
https://www.reddit.com/r/...es_x_series_s_comparison/

Staan anders best goede commentaren bij hoor.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:22
[...]

Haha, dat hebben we gezien, dat men in het ps5 topic tegen tegengas kon, kritiek op de kleur of de vorm was al not done. :*)

On topic, we zijn pas een week onderweg met cross gen games. Dat Dirt screenshotkomt volgens de df video ws door een bug, waar de devs al naar het kijken zijn.

Dat iemand teleurgesteld is, is zijn of haars goed recht, maar als je met termen zoals een "lachertje" oid komt, dan moet je niet raar opkijken als je reacties krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Ubi kennende, hun nieuwe games lanceren ze stampvol met (soms game breaking) bugs, optimalisatie doen ze ook niet zo aan dus het verbaast me ook niet zo erg dat Ubi niet tot het maximale gaat en gewoon veel steken laat vallen, het is Ubi, een AAA producer maar staat niet bekend om het releasen van kwaliteit, vaak gaan er een aantal maanden/patches overheen voordat de games op een echt degelijk niveau zijn.

2 voorbeelden, WD Legion wat echt met veel bugs is uitgebracht, missies die de game vast laten lopen, saves die niet werken etc.

Dirt 5, races waarbij op een bepaald moment voortgang niet meer meetelt (na 32% op een race springt hij op 0 en je kan de race simpelweg niet uitrijden maar moet opnieuw beginnen) en een achievement die ze in eerste instantie zetten op "Drive 10.000 mile" dit blijkt zoń 150uur te kunnen duren dus zetten ze die dan om naar "1.000 mile", van die vrij simpele dingen waarvan je hoopt dat ze die tijdens het testen er wel uit halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
Phydomir schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 20:10:
Dit is natuurlijk niet helemaal correct. Als jij de game instelt op image quality zal de Xbox intern nog steeds op "4k" renderen en daarna downsamplen. Wat ook op een 1080p scherm er beter uit zal zien dat direct 1080p. Zie het als "gratis" anti-aliasing.
Theoretisch heb je gelijk, maar toen ik overstapte van een goede 1080p non-HDR Sony tv naar een 4k HDR OLED stond ik versteld van het verschil bij een game zoals Forza Horizon 4. En dat was dan zelfs nog op de One X...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Iemand op XboxEra zegt dit ook, maar wat ik mij herinner is dat MS met "our most powerful console/Xbox" de marketing begon. Toen de specs van PS5 pretty much bevestigd waren zagen we ineens vaker voorbij komen "the most powerful console" en volgens mij stond op de site het altijd al als "the most powerful Xbox".

Qua specs gezien is het ook de betere hardware. Dat valt volgens mij niet te ontkennen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kesj
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 05:27
Ik had net een update voor COD CW en na twee potjes kreeg ik een UI error. Kon daarna niets anders dan de game via het Xbox menu afsluiten. Meer mensen last hiervan? Of moet ik met mijn vraag naar het COD topic?

Jammer trouwens dat de toon naar elkaar in de laatste berichten niet al te leuk is. Iedereen mag zijn mening geven toch, ook als je eigen perceptie anders is. Persoonlijk denk ik dat zowel MS als Sony hun consoles iets te vroeg gelanceerd hebben. Daar hebben wij als eerste kopers last van. En het lullige is, we wisten waarschijnlijk vooraf ook nog dat dit kon/zou gebeuren 😬

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Klopt kerel maar ff snel gekeken en ook genoeg negatieve.

Maar wil niemand voor het hoofd stoten hier, voor mij is het zo dat beide consoles games hebben die ik niet wil missen, ik neem nog een biertje 👍

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-09 19:37
Kaasje123 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 21:57:
[...]

Ja dat mag toch? Als ik 500 euro uitgeef maar het apparaat presteert continu aanzienlijk slechter dan de concurrent dan ben ik teleurgesteld. Dat noem ik geen gezever maar is gewoon mijn mening. Lekker kinderachtig van je om zo te reageren. Als Microsoft zo hoog van de toren blaast met krachtigste console ooit en als enige RDNA2 complete feature set maar vervolgens ondermaats presteert met de games die ze zelf keihard gepromoot hebben met series X en S optimised dan is dat gewoon belachelijk. :)
En hier was ik gestopt met lezen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Sipio schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 22:27:
[...]

Klopt kerel maar ff snel gekeken en ook genoeg negatieve.

Maar wil niemand voor het hoofd stoten hier, voor mij is het zo dat beide consoles games hebben die ik niet wil missen, ik neem nog een biertje 👍
Lekker, doe ik ff mee met je d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
devilsnight schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 22:24:
[...]

Iemand op XboxEra zegt dit ook, maar wat ik mij herinner is dat MS met "our most powerful console/Xbox" de marketing begon. Toen de specs van PS5 pretty much bevestigd waren zagen we ineens vaker voorbij komen "the most powerful console" en volgens mij stond op de site het altijd al als "the most powerful Xbox".

Qua specs gezien is het ook de betere hardware. Dat valt volgens mij niet te ontkennen.
Zou goed kunnen kerel, ik ben daar echt niet mee bezig, ik las het toevallig net in een of andere comment op reddit en dat haalde ik ff aan, ik ben echt niet van de technische kant en uitspaken ed.

Ik wil gewoon lekker mooie games spelen d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Cheers kerel d:)b

*edit, en ik hoop dat bol de belofte nakomt dat 9 december de XSX hier geleverd wordt, ben speciaal Vikings opnieuw aan het kijken op Netflix om alvast in de mood te komen voor AC Valhalla maar ben er al bijna doorheen :P

[ Voor 38% gewijzigd door Sipio op 21-11-2020 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijfen jullie nou zeuren omdat vlak na launch een aantal games slechter geoptimaliseerd zijn op de xsx? :O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrGizMo
Ace schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 21:47:
[...]

Dit is Tweakers waar iedereen om eoa vage reden nooit standby wil gebruiken van welk apparaat dan ook.

Ja hangt er vanaf hoe de energie stand staat. Maar bij mij is ie gewoon helemaal uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Ik zie veel mensen refereren naar de uitspraak van Microsoft van “de krachtigste console”

Wat ik zie in de video’s is dat MS zegt; “the Xbox series X is our most powerful console yet”.

Hier is toch niks aan gelogen? De series X is krachtiger dan alle voorgangers.

De Xbox one X was ook de krachtigste console van MS die zei maakten, zelfde met de one, 360 en zelfs de originele Xbox, al hadden ze daarvoor natuurlijk nog helemaal geen andere console dus dan is het nogal logisch.

De PS5 is ook de meest krachtigste console die Sony ooit heeft gemaakt.

Welke dan onder de streep de multi platform games beter gaat draaien gaan we over een tijdje zien denk ik, om dat nu al te bepalen op basis van enkele games lijkt me nogal wat voorbarig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Ace schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 21:47:
[...]

Je hebt 2 smaken; instant-on wat een low power standby is zodat je bijna instant start-up hebt én op afstand software kan installeren. En je hebt niet instant on mode en dan gaat hij gewoon uit (hoewel je technisch gezien altijd iets van verbruik zal hebben, omdat er geen fysieke powerbutton is)

Als dat laatste niet geldt al 'uit uit' dan moet je gewoon een KaKu erop zetten :P Maar ik snap niet dat men dit als een minpunt zien :?

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Vandaag 2 nieuwe games gekocht.

Assetto Corsa Competizione, ziet er erg goed uit, speelt ook fijn met een controller maar wel lastig en flink wennen na Dirt 5 wat 90% vol gas is, moet hier zowaar remmen en racelijnen volgen :-D

Mars Horizon, absoluut geen next-gen titel, manage je eigen space-agency, ontwikkel raketten en beleef de space race tegen andere grootmachten door de jaren heen, dus je begint met een eerst raketje de ruimte in, verkent dan steeds meer, kan mensen naar de maan sturen, een sonde rond mars etc. etc. Onverwacht leuke indie-achtige game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat betreft die tools, devkits, al die huppelepup. Dit is wel interessant om morgen (nu gamen!) te lezen.

https://www.thurrott.com/...-latest-on-xbox-game-core

Belangrijkste:
While developers can now use the June 2020 release for games that will head to retail, features like “Multi-process games in Game Core” will not arrive until after launch. There is a work-around for this in the current release, so fret not that this means games can’t be multi-threaded.
The takeaway here is that Microsoft’s Game Core is moving full-steam ahead and will be ready for launch later this year. But it’s not complete and there are quite a few bugs/optimization that need to be worked out before all the functionality meets the targeted spec sheet when the project was first started.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Homeland schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 22:39:
Assetto Corsa Competizione, ziet er erg goed uit, speelt ook fijn met een controller
Heb je deze op de last gen ook gespeeld?
Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen op vlak van performance daar deze game op de 'oude' consoles verre van optimaal draait.

[ Voor 4% gewijzigd door Superkiwi op 21-11-2020 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
dvdkiwi schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 22:50:
[...]

Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen op vlak van performance daar deze game op de 'oude' consoles verre van optimaal draait.
Niet gespeeld op last gen, op XSX draait hij vlekkeloos al heb ik tot nu toe alleen wat career mode dingen gedaan (aan het begin, dat je circuit moet verkennen) met maximaal zo'n 3 andere auto's in beeld, mogelijk dat dit met een vol veld nog wat verandert zal dat later vanavond of morgen eens proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Goed om te horen! :)
Veel plezier ermee verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
Zie eerdere waarschuwing

[ Voor 92% gewijzigd door Chaoss op 22-11-2020 12:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lastpost.
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 14:44
Maak me hier ook geen druk om de prestaties tov Playstation. Zelfs als ze dit 'gat' niet gedicht krijgen zie ik op m'n beeldscherm gewoon prachtige games zoals FH4 en Gears 5 en ook tal van niet geoptimaliseerde games zien er prima uit en draaien top.

Ik verwacht overigens wel dat het uiteindelijk in de praktijk ook de sterkste console blijkt zodra devs er langer mee aan de slag kunnen dan bij de laatste cross-gen games die uitkwamen. Zo niet, vermaak ik me ook prima. 🤣

Acties:
  • +10 Henk 'm!
[...]

Hij stelt zich niet aan.
Ook hier op Tweakers hebben een hoop (casual) gamers hun console keuze af laten hangen van welk systeem het beste de multiplats zou draaien. Als MS in de aanloop telkens adverteert met "krachtigste console ooit" en het met multiplatform games uiteindelijk iets slechter doet dan de concurrent snap ik best dat mensen zich bekocht voelen, zeker als dat de doorslag gaf om voor Xbox te gaan.

Ik denk dat het probleem veel meer zat in hoe hij het zei... Er is nogal een verschil tussen rustig zeggen dat je helaas niet zo tevreden en happy met de Xbox bent als veel anderen hier, dat je hem gaat verkopen en naar de PS5 verkast, maar het beste allemaal verder... Of er vol in knallen met hoe slecht hij wel niet is en dat Xbox een lachertje is. Dat is zo ongeveer het equivalent van bij Ajax binnen wandelen om te roepen dat ze er niks van bakken en dat PSV beter is (ik zeg maar wat, weet niks van voetbal :+). Dat doe je niet tenzij je problemen zoekt. Nou... Die kreeg hij. Hier is het dan gelukkig alleen wat felle woorden op het scherm in plaats van een vuist in je gezicht.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Phydomir

Dennis

Beetje jammer dat de toon in het topic een beetje achteruit gaat. Ben hartstikke blij met de XSX en staat tot nu toe dagelijks genoeg aan maar je mag ook best kritisch zijn. Dat van Dirt 5 ziet er gewoon niet goed uit. Voor een console die op papier sterker zou moeten zijn kan je het gewoon zelfs slecht noemen. Dat persoon A hier geen probleem mee heeft en persoon B wel is aan ieder voor zich om te bepalen. Waar dit nu door veroorzaakt wordt is wat dat betreft om het even.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Geld van de Watchdogs deceptie terug. Koop nooit meer wat bij G2A. Ga nu voor de Braziliaanse gift cards route. Is nog goedkoper ook :p.

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Finraziel schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 23:09:
[...]
(ik zeg maar wat, weet niks van voetbal :+)
Dat blijkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Koning-Admiraal schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 23:12:
Geld van de Watchdogs deceptie terug. Koop nooit meer wat bij G2A. Ga nu voor de Braziliaanse gift cards route. Is nog goedkoper ook :p.
Weet niet wat je daar betaald maar na tips van dit topic had ik Legions voor €38 uit USA store via eneba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
Nee nee hij heeft gelijk :D ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koning-Admiraal schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 23:12:
Wat gebeurde er precies met G2A?

Met gift card route bedoel je die Xbox Store Checker site? Ik heb zelf gisteren een game code gekocht, moest ik even het adres op Xbox site veranderen en VPN aan even. Dat ging via MTCgame.com en de betaling via G2A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissMe NL
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-08 08:16
gise schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 23:13:
[...]

Weet niet wat je daar betaald maar na tips van dit topic had ik Legions voor €38 uit USA store via eneba
Ongeveer 31 euro op het moment van typen.

Edit: ultimate edition ongeveer 51.50. Denk dat het wel goedkoop is.

[ Voor 11% gewijzigd door MissMe NL op 21-11-2020 23:38 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:06
Phydomir schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 23:10:
Beetje jammer dat de toon in het topic een beetje achteruit gaat. Ben hartstikke blij met de XSX en staat tot nu toe dagelijks genoeg aan maar je mag ook best kritisch zijn. Dat van Dirt 5 ziet er gewoon niet goed uit. Voor een console die op papier sterker zou moeten zijn kan je het gewoon zelfs slecht noemen. Dat persoon A hier geen probleem mee heeft en persoon B wel is aan ieder voor zich om te bepalen. Waar dit nu door veroorzaakt wordt is wat dat betreft om het even.
Kritisch is niveau 'toch jammer dat Series X daar niet beter in is, had beter verwacht', of 'ze mogen nog aan de bak om te gaan optimaliseren, want dit valt wat tegen'.

Niveau 'KOLERE IK HAD DAT DING NOOIT MOETEN KOPEN KUT RUK KLOTE DING', is niet kritisch, dat is gewoon butthurt zijn.

Er zullen altijd games zijn die A of op B beter draaien, dat heet stukje optimalisatie en stukje luiheid (120 fps rocketleague anyone?), maar dat is weinig anders dan de top kaarten van Nvidia en AMD, waar de 1 simpel beter draait dan op de ander.

Maar eerlijk, merkt iemand nu echt als die Dirt 5 speelt? Is het zo'n ongelovelijke kut game dat het onspeelbaar is? Totaal niet draait? Of gaan we niveau Nvidia/AMD pixelkrikken dat er 5% marge is en 10 pixels meer op het scherm zijn, waar slechts een directe vergelijking dit zichtbaar zou maken?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dvdkiwi schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 22:50:
[...]

Ik heb m gespeeld op de One X en vandaag gekocht en gespeeld op Series X. Night and day difference. Het is nu eindelijk speelbaar! :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
Mening prima, maar schelden is niet ok

[ Voor 95% gewijzigd door Chaoss op 22-11-2020 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rivanov schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 19:38:
Oke, heb nog 88 BRL.
Welk spel zal ik er nog van kopen..

- GTA 5 (in de hoop dat de Series X upgrade een gratis update wordt)
- Hitman 2
- The Witcher 3: Wild Hunt
- The Division 2 + The Division 2 Warlords of New York
- Metal Gear Solid V: Definitive Edition
- Shadow of the Tomb Raider Definitve Edition

What to do. :+
Ghostrunner natuurlijk :)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
Zie eerdere waarschuwing

[ Voor 94% gewijzigd door Chaoss op 22-11-2020 12:31 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
Mensen, maken we ons nou serieus druk om een vergelijking van Dirt 5? Valhalla kan ik nog enigszins inkomen, maar Dirt 5?

Geef het gewoon wat tijd :). Ikzelf heb hier zowel de XSX als de PS5 staan en ben juist blij dat mijn persoonlijke motivatie bevestigd wordt dat ik multiplats fijner vind spelen op de XSX en met de Xbox controller. Maar ieder zijn eigen smaak en motivatie, allemaal prima, en ik ben enorm blij met beide consoles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Torgo schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 19:07:
Ik ben voor het eerst even aan het rond kijken naar games die niet op GamePass staan en kwam deze tegen.

Kun je dit in de US store kopen zonder problemen?

[Afbeelding]
Ga je geen spijt van krijgen, op dit moment één van de mooiste games voor Series X|S

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:06
Kaasje123 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 23:55:
Fijn dat je digital foundry nu bombardeerd als een reviewtje, maar ik hecht er wel waarde aan.
Oh de ironie..
digital foundry is geen developer maar een zelfbenoemd techspecialisten clubje dus die kunnen ook maar wat roepen

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Steven030 schreef op zondag 22 november 2020 @ 00:01:
Mensen, maken we ons nou serieus druk om een vergelijking van Dirt 5? Valhalla kan ik nog enigszins inkomen, maar Dirt 5?

Geef het gewoon wat tijd :). Ikzelf heb hier zowel de XSX als de PS5 staan en ben juist blij dat mijn persoonlijke motivatie bevestigd wordt dat ik multiplats fijner vind spelen op de XSX en met de Xbox controller. Maar ieder zijn eigen smaak en motivatie, allemaal prima, en ik ben enorm blij met beide consoles.
Om precies te zijn, zijn het nu DMCV (in performance mode, al draait ie op PS5 ook verre van ideaal), CoD Cold War (ook performance dacht ik), Observer System Redux (raytracing ontbreekt op XSX), WD Legion, ACV en Dirt 5.

Het is duidelijk dat het nog echt niet up to snuff is zeg maar. Maar dat artikel wat ik plaatste net geeft daar duidelijkheid over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20:50
nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Palindrome op 23-01-2022 20:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
SinergyX schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 23:38:
[...]

Kritisch is niveau 'toch jammer dat Series X daar niet beter in is, had beter verwacht', of 'ze mogen nog aan de bak om te gaan optimaliseren, want dit valt wat tegen'.

Niveau 'KOLERE IK HAD DAT DING NOOIT MOETEN KOPEN KUT RUK KLOTE DING', is niet kritisch, dat is gewoon butthurt zijn.

Er zullen altijd games zijn die A of op B beter draaien, dat heet stukje optimalisatie en stukje luiheid (120 fps rocketleague anyone?), maar dat is weinig anders dan de top kaarten van Nvidia en AMD, waar de 1 simpel beter draait dan op de ander.

Maar eerlijk, merkt iemand nu echt als die Dirt 5 speelt? Is het zo'n ongelovelijke kut game dat het onspeelbaar is? Totaal niet draait? Of gaan we niveau Nvidia/AMD pixelkrikken dat er 5% marge is en 10 pixels meer op het scherm zijn, waar slechts een directe vergelijking dit zichtbaar zou maken?
Ach wat maakt resolutie en framerate nou eigenlijk helemaal uit ?
Waar men zich hier druk over kan maken zeg !
Om een wijs man uit vervlogen tijden te quoten : “Op gepaste afstand zie je dat geneens”
Heb de proef op de som genomen, de achtertuin in gelopen en daarvandaan op mijn tv gekeken die in de voorkamer staat.
Wat blijkt, de beste man had gelijk, zie geen verschil tussen Mortal Kombat 11 op mijn Series X of Mortal Kombat op mijn Sega Megadrive d:)b

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Rossi46
Kaasje123 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 23:55:
[...]
nee ik stel me niet aan. Ik geef gewoon mijn mening en ik ben gewoon teleurgesteld. Jij hebt niet alle wijsheid in pacht ook al voel je je zo verheven boven de rest. Fijn dat je digital foundry nu bombardeerd als een reviewtje, maar ik hecht er wel waarde aan. Jammer voor je deal with it.

Kleuter die je bent. :r
Kaasje123 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 23:58:
[...]

Ik heb niet gevraagd of je je als een debiel wil gedragen net als de rest van de kleuters hier over een mening die ik spui. Ik zoek nergens problemen, maar jullie geven mij die met jullie achterlijk gedrag
Gast, ga gewoon weg hier. Voor jou beter, voor de anderen beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Palindrome schreef op zondag 22 november 2020 @ 00:14:
Blij dat ik nog even wacht met de aanschaf van een nieuwe console met alle bugs.

Ondertussen kijk ik wel graag de digital foundry analyses zoals velen hier ook daar naar uitgekeken hebben maar ik vind het wel verbazend dat de XSX gewoon minder presteert dan wat er beloofd is.

Ik denk dat velen gewoon de prestaties iets hebben overschat door alle het geroep over TFlops en "most powerful console ever" door Microsoft en welke het internet weergalmden.

We hebben Microsoft ook vaak genoeg geprezen over hen transparantie en openheid maar nu lijken ze geen gehoor te geven op het huidige pijnpunt helaas.
:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OcWkKJA04YVwqhOlkb0kE6ykqyI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6BpHlxLQp1AyDdDiZ3KpAqHx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Het pixelpeepen is ook maar een hobby op zich... Ik heb Dirt 5, speelde eerst op One S en dat zag er niet goed uit, op XSX is het schitterend, blijkbaar op sommige settings/momenten mooier op PS5, tof voor hen die er een hebben maar dat maakt de game voor mij niet minder leuk/mooi.

En bedenk ook dat dit het XSX/XSS topic is, als er iets niet goed is kan je dat best aangeven en heb al veel mensen hier elkaar zien helpen met bijv. de beste settings in voor hun tv, maar eindeloos zeuren daar wordt niemand vrolijk van, als de console zo tegenvalt dan stopt niemand je als je hem wilt verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

devilsnight schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 23:15:
[...]

Wat gebeurde er precies met G2A?

Met gift card route bedoel je die Xbox Store Checker site? Ik heb zelf gisteren een game code gekocht, moest ik even het adres op Xbox site veranderen en VPN aan even. Dat ging via MTCgame.com en de betaling via G2A.
Je loopt altijd via G2A het risico om een key te kopen van een seller die het frauduleus verkregen heeft. En dan trekt Microsoft het gewoon in. Kun je het een paar dagen spelen om dan vervolgens er achter te komen dat je code niet meer werkt, terwijl je het ter goede trouw het gekocht hebt. Nooit meer dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Koning-Admiraal schreef op zondag 22 november 2020 @ 00:20:
[...]

Je loopt altijd via G2A het risico om een key te kopen van een seller die het frauduleus verkregen heeft. En dan trekt Microsoft het gewoon in. Kun je het een paar dagen spelen om dan vervolgens er achter te komen dat je code niet meer werkt, terwijl je het ter goede trouw het gekocht hebt. Nooit meer dus.
G2A is bovengemiddeld dubieus, veel keys die met gestolen credit cards zijn gekocht en daar worden verkocht, dan raak je je game inderdaad kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20:50
Ik weet niet zo goed wat je met je reactie wil zeggen aangezien je alleen maar een plaatje post, nadere toelichten is wel handig of gewoon in woorden overbrengen wat je punt precies is.

Moet ik concluderen dat MS de software niet in orde heeft ? is die Thurrott een MS werknemer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
Foutje

[ Voor 99% gewijzigd door Steven030 op 22-11-2020 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koning-Admiraal schreef op zondag 22 november 2020 @ 00:20:
[...]

Ja toch he? Ik heb gisteren dan 6 euro gespendeerd aan Vanishing of Ethan Carter, dus mochten ze die intrekken, ach. Maar ik wil geen ban. Ik neem het dan wel extra serieus nu.

Gift cards via Xbox store Checker gaat niet via G2A? Want dan durf ik dat wel aan. Normaal haalde ik altijd US gift cards, dan had ik een game voor 50 euro ongeveer. Maar 40 euro is nog leuker, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Homeland schreef op zondag 22 november 2020 @ 00:21:
[...]

G2A is bovengemiddeld dubieus, veel keys die met gestolen credit cards zijn gekocht en daar worden verkocht, dan raak je je game inderdaad kwijt.
Idd, kom je pas later achter. Maar ze doen er niks aan, verdienen er bakken geld mee. Dan maar via gift cards, weet je tenminste zeker dat de game die je koopt van jou blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

devilsnight schreef op zondag 22 november 2020 @ 00:23:
[...]

Ja toch he? Ik heb gisteren dan 6 euro gespendeerd aan Vanishing of Ethan Carter, dus mochten ze die intrekken, ach. Maar ik wil geen ban. Ik neem het dan wel extra serieus nu.

Gift cards via Xbox store Checker gaat niet via G2A? Want dan durf ik dat wel aan. Normaal haalde ik altijd US gift cards, dan had ik een game voor 50 euro ongeveer. Maar 40 euro is nog leuker, haha.
Nee gaat niet via G2A, en games zijn vaak goedkoper ook. In de Braziliaanse store kost Watchdogs nu 29 euro. Niet dat ik het opnieuw ga kopen (valt na een tijd tegen, meeste missies komen op hetzelfde neer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
devilsnight schreef op zondag 22 november 2020 @ 00:23:
[...]

Voor de Brazil store koop ik giftcards via www.mtcgame.com, duurt wel 10 tot 30 minuten voordat je de code binnen hebt na betaling. Die code inwisselen en met het tegoed je game kopen (naar de game pagina via Xbox Store Checker, en waarschijnlijk de eerste keer even een adres in Brazilië toevoegen aan je Microsoft Account als de website daar om vraagt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
Koning-Admiraal schreef op zondag 22 november 2020 @ 00:23:
[...]

Idd, kom je pas later achter. Maar ze doen er niks aan, verdienen er bakken geld mee. Dan maar via gift cards, weet je tenminste zeker dat de game die je koopt van jou blijft.
Wat was er mis met je code dan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Palindrome schreef op zondag 22 november 2020 @ 00:22:
[...]

Ik weet niet zo goed wat je met je reactie wil zeggen aangezien je alleen maar een plaatje post, nadere toelichten is wel handig of gewoon in woorden overbrengen wat je punt precies is.

Moet ik concluderen dat MS de software niet in orde heeft ? is die Thurrott een MS werknemer ?
Ik had beter de link even kunnen neerzetten. Dit is het artikel

https://www.thurrott.com/...-latest-on-xbox-game-core

Paul Thurott schrijft al jaren over MS gerelateerde zaken en Brad Sams die dit artikel schrijft is een prima bron voor Xbox dingen ook.

Het komt er inderdaad op neer dat er genoeg werk aan de winkel nog is qua optimization, bugs squashen enzovoort. De twee quotes die ik neer had gezet zijn het belangrijkste uit dat artikel vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

MrGizMo schreef op zondag 22 november 2020 @ 00:31:
[...]

Wat was er mis met je code dan?
Zie hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Homeland schreef op zondag 22 november 2020 @ 00:30:
[...]

Voor de Brazil store koop ik giftcards via www.mtcgame.com, duurt wel 10 tot 30 minuten voordat je de code binnen hebt na betaling. Die code inwisselen en met het tegoed je game kopen (naar de game pagina via Xbox Store Checker, en waarschijnlijk de eerste keer even een adres in Brazilië toevoegen aan je Microsoft Account als de website daar om vraagt).
Dat is precies waar ik gisteren Ethan Carter haalde en bij de checkout zeg maar toen het tijd was om te betalen stond er G2A Pay. Vraag me nu af of dit alleen bij game codes gebeurd en dan niet bij gift cards.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-08 15:09
Ik ben echt super blij met de series X _/-\o_ Merk een echte vooruitgang ten opzichte van de One X. Laadtijden zijn enorm snel, FPS boost in veel games word gewaardeerd en de graphics zijn top :9

Ik denk; ik breng de discussie weer even wat positiever terug naar de series X. Lief zijn voor elkaar, we zijn allemaal gamers. Elke console heeft pluspunten. En minpunten.

Erg blij met m’n koop in ieder geval. O+
Pagina: 1 ... 38 ... 347 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord