Ik ga toch even terugkomen op mijn eigen woorden, want we zijn nu een weekje verder en ik zie eindelijk wat de Series X goed doet. Ik denk dat ik gewoon even moest wennen en hier en daar wat verwachting bij moest stellen.
Wat doet de console dan, in mijn ogen, goed?
• Wat is hij stil!
(Zolang er geen disc in zit)
Mijn One X kwam bij zware belasting in de buurt van een passagiersvliegtuig dat op het punt van opstijgen stond, dus dan is dit echt wel een verademing.
• Wat is hij snel!
Opstarten - ook een 'cold boot', laden en navigeren door het menu: het gaat lekker vlot.
• 4K/60FPS/120FPS
De Series X doet het, ook al gaat het gepaard met de nodige aanpassingen. Dat doet niet onder voor het feit dat de console krachtig genoeg is om het op je scherm te toveren in 4K@60FPS/120FPS.
Wat doet de Series X op dit moment, in mijn ogen, minder goed?
• Disc drive is luidruchtig.
Meer bewegende onderdelen = meer geluid. Toch een kleine smet op zo'n stille console.
• Jammer dat je voor Series X games verplicht bent om de Seagate Expansion Card te kopen, als je opslag uit wilt breiden.
Ik snap dat Microsoft een bepaalde ervaring wil garanderen, maar ik had dan liever de optie gehad om 'quick resume' e.d. uit te zetten op een externe schijf e.d. Nu ben ik € 250 verder.