Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-09 19:37
Ja alleen G2A en deceptie. Maar goed als je het voor je wilt houden is dat ook prima
devilsnight schreef op zondag 22 november 2020 @ 00:36:
[...]

Dat is precies waar ik gisteren Ethan Carter haalde en bij de checkout zeg maar toen het tijd was om te betalen stond er G2A Pay. Vraag me nu af of dit alleen bij game codes gebeurd en dan niet bij gift cards.
Gewoon je gift cards ergens anders kopen dan G2A dan heb je dat probleem alvast niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
devilsnight schreef op zondag 22 november 2020 @ 00:36:
[...]

Dat is precies waar ik gisteren Ethan Carter haalde en bij de checkout zeg maar toen het tijd was om te betalen stond er G2A Pay. Vraag me nu af of dit alleen bij game codes gebeurd en dan niet bij gift cards.
https://pay.g2a.com/

Mogelijk dat MTC voor bepaalde transacties (afhankelijk van welke betaalmethode je kiest?) hier gebruik van maakt, lijkt dus wel los te staan van keys van G2A.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 13:11
justifire schreef op zondag 22 november 2020 @ 00:15:
[...]

Ach wat maakt resolutie en framerate nou eigenlijk helemaal uit ?
Waar men zich hier druk over kan maken zeg !
Om een wijs man uit vervlogen tijden te quoten : “Op gepaste afstand zie je dat geneens”
Heb de proef op de som genomen, de achtertuin in gelopen en daarvandaan op mijn tv gekeken die in de voorkamer staat.
Wat blijkt, de beste man had gelijk, zie geen verschil tussen Mortal Kombat 11 op mijn Series X of Mortal Kombat op mijn Sega Megadrive d:)b
Mij maakt het opzich wel veel uit, ik snap dat het niet voor iedereen is en die kunnen dan beter gewoon de ervarings reviews bekijken dan de pixel analyses van Digital foundry maar we zitten nou eenmaal op tweakers waar technische analysis tot op detail toch wel gewenst worden denk ik zo.

Als ik mijn bril af zet zie ik ook geen verschil meer B)

[ Voor 3% gewijzigd door Palindrome op 22-11-2020 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

MrGizMo schreef op zondag 22 november 2020 @ 00:38:
[...]

Ja alleen G2A en deceptie. Maar goed als je het voor je wilt houden is dat ook prima

[...]
Dan lees je niet goed.
Koning-Admiraal schreef op zondag 22 november 2020 @ 00:20:
[...]

Je loopt altijd via G2A het risico om een key te kopen van een seller die het frauduleus verkregen heeft. En dan trekt Microsoft het gewoon in. Kun je het een paar dagen spelen om dan vervolgens er achter te komen dat je code niet meer werkt, terwijl je het ter goede trouw het gekocht hebt. Nooit meer dus.

[ Voor 5% gewijzigd door Koning-Admiraal op 22-11-2020 00:46 ]

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kleine vraag over de Elite controller: zijn de analoge sticks daarvan beter? Ik ben de trial aan het spelen van Star Wars Squadrons en merk dat het niet echt prettig vliegt. Qua bediening vind ik de gimbals op de radio van m'n FPV quadcopter echt een stuk beter. Probleem wat ik voornamelijk heb is dat wanneer je de stick centreert de overgang zo enorm abrupt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Homeland schreef op zondag 22 november 2020 @ 00:39:
[...]

https://pay.g2a.com/

Mogelijk dat MTC voor bepaalde transacties (afhankelijk van welke betaalmethode je kiest?) hier gebruik van maakt, lijkt dus wel los te staan van keys van G2A.
Ja het vreemde is dat er eerst stond dat ik PayPal kon kiezen, maar uiteindelijk zag ik de optie niet. Volgens mij koos ik voor klarna ofzo. Maar inprincipe zou ik game codes kunnen blijven kopen dan. Ik zal er in elk geval extra goed op letten nu.

Wat betreft een adres invoeren waar je zelf niet woont (Brazilië, VS) en dan vervolgens games kopen met gift cards is eigenlijk natuurijk wel "tegen de regels" lijkt me toch? Ik denk dat MS het echt wel weer, maar het is officieel niet echt de bedoeling. Maar ja, net als het hele game sharen eigenlijk, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
Ah ok. Dus het ging er meer om dat je een key hebt gekocht en eigenlijk niet weet waar het vandaan komt en dan twijfelt.

Fair enough (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
devilsnight schreef op zondag 22 november 2020 @ 00:52:
[...]

Ja het vreemde is dat er eerst stond dat ik PayPal kon kiezen, maar uiteindelijk zag ik de optie niet. Volgens mij koos ik voor klarna ofzo. Maar inprincipe zou ik game codes kunnen blijven kopen dan. Ik zal er in elk geval extra goed op letten nu.

Wat betreft een adres invoeren waar je zelf niet woont (Brazilië, VS) en dan vervolgens games kopen met gift cards is eigenlijk natuurijk wel "tegen de regels" lijkt me toch? Ik denk dat MS het echt wel weer, maar het is officieel niet echt de bedoeling. Maar ja, net als het hele game sharen eigenlijk, haha.
MS is absoluut bekend met deze methodes en zal er zelf voor kiezen hier niets aan te doen, denk dat het wel meevalt hoeveel mensen deze methodes gebruiken en uiteindelijk is het toch extra omzet voor ze.

Zelf "woon" ik in een McDonalds in Sao Paolo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09 22:49

Nitai

Live the life you love.

Welke games hebben jullie aangeschaft met de Black Friday deals? Zitten er nog echt must haves tussen? Ben eigenlijk nog wel zoet met Valhalla, maar een game a la Devil May Cry zag er niet tussen zo 1-2-3.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

MrGizMo schreef op zondag 22 november 2020 @ 00:54:
[...]

Ah ok. Dus het ging er meer om dat je een key hebt gekocht en eigenlijk niet weet waar het vandaan komt en dan twijfelt.

Fair enough (y)
Je leest weer niet goed. Knap trouwens dat als jij iets van G2A zou kopen wel weet waar een key vandaan komt.. Dat weet niemand namelijk behalve een verkoper. Maar je hebt zoals je ziet overal uitzonderingen op (y).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Homeland schreef op zondag 22 november 2020 @ 00:55:
[...]

MS is absoluut bekend met deze methodes en zal er zelf voor kiezen hier niets aan te doen, denk dat het wel meevalt hoeveel mensen deze methodes gebruiken en uiteindelijk is het toch extra omzet voor ze.

Zelf "woon" ik in een McDonalds in Sao Paolo :P
Ik sinds de Europese Xbox One release in 2014 in Dewey Beach in de VS. En sinds gisteren in Acre, Brazilië. Nice hoor dat real life fast travelen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
Koning-Admiraal schreef op zondag 22 november 2020 @ 00:58:
[...]

Je leest weer niet goed. Knap trouwens dat als jij iets van G2A zou kopen wel weet waar een key vandaan komt.. Dat weet niemand namelijk behalve een verkoper. Maar je hebt zoals je ziet overal uitzonderingen op (y).
Goed MS heeft je key ingetrokken dan? Want anders haal ik het er niet uit hoor. Never mind verder, antwoord geven is schijnbaar te moeilijk _O-

En nee dat weet je zeker niet bij G2A maar ze hebben wel een naam vanuit het verleden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

MrGizMo schreef op zondag 22 november 2020 @ 01:01:
[...]

Goed MS heeft je key ingetrokken dan? Want anders haal ik het er niet uit hoor. Never mind verder, antwoord geven is schijnbaar te moeilijk _O-

En nee dat weet je zeker niet bij G2A maar ze hebben wel een naam vanuit het verleden
Het antwoord staat er letterlijk in wat ik zojuist opnieuw gequote heb _O-. Tenzij je echt alles voorgekauwd wil hebben. Maar goed kan het wel nog een keer benoemen. Op G2A loop je al snel het risico om een game key van een verkoper over te nemen dat frauduleus verkregen is.

Overigens niet bekend met de historie van G2A en de verkopers op het platform (helaas verpesten de kwaadwillenden het voor de goede), koop normaliter alle games fysiek. Behalve op de Xbox Series X, dit keer gaat alles digitaal worden.

[ Voor 9% gewijzigd door Koning-Admiraal op 22-11-2020 01:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik heb de hele avond AC Valhalla gespeeld met de Turtle Beach Stealth 700 gen 2 op. Poeh, fijn dingetje hoor. Prima geluid!

Heel erg tof ook dat ie net als de controller gewoon wireless paired met de XSX. Geen gekke issues gehad zoals ik wel veel te vaak had met de Elite 800x. Als het zo blijft de aankomende dagen dan is het een keeper!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 14:34
devilsnight schreef op zondag 22 november 2020 @ 01:18:
Ik heb de hele avond AC Valhalla gespeeld met de Turtle Beach Stealth 700 gen 2 op. Poeh, fijn dingetje hoor. Prima geluid!

Heel erg tof ook dat ie net als de controller gewoon wireless paired met de XSX. Geen gekke issues gehad zoals ik wel veel te vaak had met de Elite 800x. Als het zo blijft de aankomende dagen dan is het een keeper!
Heb gisteren ook alles aangesloten incl een turtle beach 700 gen2. Heb zelf helaas we issues ermee:
- als ik iets van 10 sec geen input geef op de controller gaat de verbinding naar de headset storen, kraken en wegvallen van geluid. Even een knopje op een controller indrukken en dan is het weer even normaal.
- chatmix knop lijkt niks te doen

Beide bekende issues voor zover ik zie op internet, hopelijk komt er snel een fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissMe NL
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-08 08:16
[...]

Ik hielp gister iemand met de Braziliaanse giftcard methode en kwam hij tot de conclusie dat je zelfs geen Braziliaanse adres hoeft te gebruiken. Kan het niet bevestigen maar adres en vpn is dus niet nodig. Het is tegen de regels maar denk dat Microsoft het door de vingers ziet. Ze hadden er toch al lang wat tegen kunnen doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mikey NL schreef op zondag 22 november 2020 @ 03:14:
[...]

Heb gisteren ook alles aangesloten incl een turtle beach 700 gen2. Heb zelf helaas we issues ermee:
- als ik iets van 10 sec geen input geef op de controller gaat de verbinding naar de headset storen, kraken en wegvallen van geluid. Even een knopje op een controller indrukken en dan is het weer even normaal.

Beide bekende issues voor zover ik zie op internet, hopelijk komt er snel een fix.
Dat eerste is zoals ik het begrijp geen issue met de 700g2 maar met de nieuwe controller. Mensen hier hebben het met verschillende headsets die rechtstreeks met de Xbox verbinden ervaren. Zelf heb ik er geen last van maar ik gebruik dan ook de elite v1.

Wat dat tweede betreft, moet je dat niet instellen in de app? Heb het zelf nog niet geprobeerd want heb de headset nog niet gebruikt voor multiplayer (ben 99% een singleplayert).

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:55
MissMe NL schreef op zondag 22 november 2020 @ 03:23:
[...]
Ik hielp gister iemand met de Braziliaanse giftcard methode en kwam hij tot de conclusie dat je zelfs geen Braziliaanse adres hoeft te gebruiken. [...]
Bij mij werd er gisteren nog wel om gevraagd. Ik woon dus in de Apple store in San Paolo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 14:34
Finraziel schreef op zondag 22 november 2020 @ 07:50:
[...]

Dat eerste is zoals ik het begrijp geen issue met de 700g2 maar met de nieuwe controller. Mensen hier hebben het met verschillende headsets die rechtstreeks met de Xbox verbinden ervaren. Zelf heb ik er geen last van maar ik gebruik dan ook de elite v1.

Wat dat tweede betreft, moet je dat niet instellen in de app? Heb het zelf nog niet geprobeerd want heb de headset nog niet gebruikt voor multiplayer (ben 99% een singleplayert).
Zie net hier (onder kopje "Third Party Headsets and Adapters") dat het beide bekende issues zijn. Even afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 05:27
devilsnight schreef op zondag 22 november 2020 @ 01:18:

Heb je de DTS X trial al geprobeerd? Ik overweeg die te gaan kopen. Kost nu de helft van de normale prijs, wat nu op 9,99 euro komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommymeerNL
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-08 12:13
kesj schreef op zondag 22 november 2020 @ 08:24:
[...]

Heb je de DTS X trial al geprobeerd? Ik overweeg die te gaan kopen. Kost nu de helft van de normale prijs, wat nu op 9,99 euro komt.
Ik overweeg juist dolby atmos te kopen.
Wat is het voordeel van DTS X ten opzichte van Atmos?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kesj
[...]

Ik had dus precies hetzelfde. Heb daarom maar twee Braziliaanse keys twv 300 BR op Eneba gekocht. Daarna 20 BR op mtcgame (eneba had die niet op voorraad). Wilde het daar eerst met een klein bedrag proberen. Klarna gekozen, daarna iDeal en toen kwam de pop-up dat de betaling via G2A Pay liep. Van hun site zelf wil ik ver wegblijven, maar dit risico heb ik genomen omdat ik die 20 BR nodig had en ik dacht dat de key zelf gewoon via mtcgame zou komen. D

e betaling leek trouwens mis te gaan (geld wel afgeschreven, maar G2A Pay gaf een time-out error), maar de chat van mtcgame stond me vriendelijk te woord en na 5 minuten had ik de key.

Al met al zou ik liever voor Eneba gaan, omdat ik daar al langere tijd probleemloos aankopen doe. Ik koppel mijn creditcard ook liever niet op dit soort sites en daar werkt iDeal zeg maar ideaal 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
tommymeerNL schreef op zondag 22 november 2020 @ 08:27:
[...]

Ik overweeg juist dolby atmos te kopen.
Wat is het voordeel van DTS X ten opzichte van Atmos?
Smaak denk ik? Ik heb spatial sound aangezet en hoor echt exact waar tegenstanders in COD vandaan komen. Voordat je atmos koopt misschien goed om ook DTS X te testen, kan 14 dagen gratis. Verder uiteraard kiezen wat jij het fijnst vindt werken. DTS X lijkt een equalizer te missen, maar die zit ook in de TB app.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-09 20:01

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Caelorum schreef op zondag 22 november 2020 @ 08:06:
[...]

Bij mij werd er gisteren nog wel om gevraagd. Ik woon dus in de Apple store in San Paolo.
Kunnen de frauduleuze praktijken in een apart topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:38

Christiano007

Ich bin der champion

Nog een laatste vraag over games kopen bij Brazilië , is die altijd het goedkoopste of wisselt dat een beetje met de US ?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:27
Christiano007 schreef op zondag 22 november 2020 @ 08:47:
Nog een laatste vraag over games kopen bij Brazilië , is die altijd het goedkoopste of wisselt dat een beetje met de US ?
https://www.google.com/ur...Vaw2j6ELhbKjb-pYsWhqNH7Zc

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissMe NL
Christiano007 schreef op zondag 22 november 2020 @ 08:47:
Altijd goedkoper alleen de giftcards kunnen soms duurder worden. Maar zakken ook weer vaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:12
Dirt 5 voor €15 bij Gamivo, KOOPJE

*knip* Dubieuze link

[ Voor 58% gewijzigd door Chaoss op 22-11-2020 12:34 ]

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
This is a restricted product and it can be activated and played ONLY in Argentina.

Wel handig om er even bij te vermelden....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjalabert
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20-09 16:16
Amaze86 schreef op zondag 22 november 2020 @ 09:57:
Daar koop ik dus never nooit meer iets. Geven geen keys maar delen accounts (Xbox Home methode). Bandieten!

[ Voor 16% gewijzigd door Chaoss op 22-11-2020 12:34 ]

Wie met één vinger naar een ander wijst, wijst met drie vingers naar zichzelf!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:05
Beter om even je post aan te passen. Lijkt me niet echt zuivere koffie...

[ Voor 18% gewijzigd door Chaoss op 22-11-2020 12:35 ]

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Thnx, net gekocht via je link en is gewoon een Argentijnse key, die ik heb kunnen activeren via een vpn.
Is dus geen account zoals ze hierboven zeggen

Edit: en ik moest maar €13,97 betalen trouwens, met kortingscode AKS3
En via shopbuddies krijg je achteraf nog eens 3,5% terug, dus dan zou hij op zo'n €13,50 komen

Edit2: Hij is inmiddels al iets duurder geworden op gamivo zie ik

[ Voor 30% gewijzigd door Chaoss op 22-11-2020 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:12
Rossi46 schreef op zondag 22 november 2020 @ 10:11:
[...]

Beter om even je post aan te passen. Lijkt me niet echt zuivere koffie...
ehm werkt gewoon, me broer kreeg een key.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
Sjalabert schreef op zondag 22 november 2020 @ 10:04:
[...]

Daar koop ik dus never nooit meer iets. Geven geen keys maar delen accounts (Xbox Home methode). Bandieten!
Neem aan dat het er dan ook duidelijk bij staat :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• derKaiser29
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:05
Besloten om voor het eerst in mijn leven een Xbox te kopen. De series S welteverstaan. Ben erg benieuwd naar mijn ervaringen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torgo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:45
Ik zit dat de Witcher 3: Wild Hunt en The Witcher 3: Wild Hunt Game of the Year Edition ook in de sale zitten. Nou heb ik hem op GamePass, maar ik weet niet voor hoelang en ik wil eigenlijk pas beginnen als de XSX patch er is.

Nou vroeg ik mij af welke ik moet kopen. Want als het over de upgrade pass gaat dan hebben ze het specifiek over de Witcher 3: Wild Hunt en niet The Witcher 3: Wild Hunt Game of the Year Edition.

Maar zouden ze dan alleen de base game patchen en niet de expansions?

Kan ik The Witcher 3: Wild Hunt Game of the Year Edition kopen en krijgt die dan een XSX patch of moet ik Witcher 3: Wild Hunt kopen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:57
Yonix schreef op zondag 15 november 2020 @ 15:52:
Ik zit er toch aan te denken om mijn Series X terug te sturen of met een kleine winst te verkopen. Het ding is al een aantal dagen niet meer gebruikt en ben toch aardig underwhelmed.
Ik ga toch even terugkomen op mijn eigen woorden, want we zijn nu een weekje verder en ik zie eindelijk wat de Series X goed doet. Ik denk dat ik gewoon even moest wennen en hier en daar wat verwachting bij moest stellen. :)

Wat doet de console dan, in mijn ogen, goed?

• Wat is hij stil! (Zolang er geen disc in zit)
Mijn One X kwam bij zware belasting in de buurt van een passagiersvliegtuig dat op het punt van opstijgen stond, dus dan is dit echt wel een verademing. :D

• Wat is hij snel!
Opstarten - ook een 'cold boot', laden en navigeren door het menu: het gaat lekker vlot. (y)

• 4K/60FPS/120FPS
De Series X doet het, ook al gaat het gepaard met de nodige aanpassingen. Dat doet niet onder voor het feit dat de console krachtig genoeg is om het op je scherm te toveren in 4K@60FPS/120FPS. 8)

Wat doet de Series X op dit moment, in mijn ogen, minder goed?

• Disc drive is luidruchtig.
Meer bewegende onderdelen = meer geluid. Toch een kleine smet op zo'n stille console.

• Jammer dat je voor Series X games verplicht bent om de Seagate Expansion Card te kopen, als je opslag uit wilt breiden.
Ik snap dat Microsoft een bepaalde ervaring wil garanderen, maar ik had dan liever de optie gehad om 'quick resume' e.d. uit te zetten op een externe schijf e.d. Nu ben ik € 250 verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
Torgo schreef op zondag 22 november 2020 @ 10:39:
Ik zit dat de Witcher 3: Wild Hunt en The Witcher 3: Wild Hunt Game of the Year Edition ook in de sale zitten. Nou heb ik hem op GamePass, maar ik weet niet voor hoelang en ik wil eigenlijk pas beginnen als de XSX patch er is.

Nou vroeg ik mij af welke ik moet kopen. Want als het over de upgrade pass gaat dan hebben ze het specifiek over de Witcher 3: Wild Hunt en niet The Witcher 3: Wild Hunt Game of the Year Edition.

Kan ik The Witcher 3: Wild Hunt Game of the Year Edition kopen en krijgt die dan een XSX patch of moet ik Witcher 3: Wild Hunt kopen?
De goty versie is wel een aparte game. Ook een aparte lijst met achievements.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Yonix schreef op zondag 22 november 2020 @ 10:42:
[...]

• Wat is hij snel!
Opstarten - ook een 'cold boot', laden en navigeren door het menu: het gaat lekker vlot. (y)

Fijn dat je het nu wat meer waardeert :) . Maar no offence, dit merkte je toch al vanaf het eerste moment dat je de console in gebruik nam? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darow
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:29
Ik weet niet of ik deze vraag hier moet stellen.
Ik heb onlangs een lgcx6 aangeschaft. De afstandsbediening werkt ook op de xsx. Alleen wanneer ik nu mijn console uitzet met mijn controller en de afstandsbediening pak, springt de xbox weer aan en kan hij niet meer connecten met mijn controller. Dan moet ik de stroom eraf halen en opnieuw aanzetten om weer verbinding met mijn controller te krijgen.

Kortom hoe verbreek ik de verbinding tussen de afstandbediening van mijn tv en de xsx?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Darow schreef op zondag 22 november 2020 @ 10:50:
Ik weet niet of ik deze vraag hier moet stellen.
Ik heb onlangs een lgcx6 aangeschaft. De afstandsbediening werkt ook op de xsx. Alleen wanneer ik nu mijn console uitzet met mijn controller en de afstandsbediening pak, springt de xbox weer aan en kan hij niet meer connecten met mijn controller. Dan moet ik de stroom eraf halen en opnieuw aanzetten om weer verbinding met mijn controller te krijgen.

Kortom hoe verbreek ik de verbinding tussen de afstandbediening van mijn tv en de xsx?
HDMI CEC uitzetten in de opties van je Xbox

https://support.xbox.com/...tions%20settings%20screen.

Ik moet op mijn Q90R van Samsung overigens ook vaak even wisselen naar een andere input (alles behalve de Series X poort) voordat ik Smart TV gebruik bijv. Anders gaat mijn Series X ook aan, ondanks dat CEC uit staat.

[ Voor 21% gewijzigd door Notna op 22-11-2020 10:55 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guerilla
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 25-08 23:47
@Rivanov en @MissMe NL, jullie hebben gelijk. Ik zat naar de verkeerde prijzen van de gift cards te kijken 🤦‍♂️🤦‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin_Lomax
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 26-10-2022
Ik had mij de eerste dagen met mijn XBX anders voorgesteld. Bijna elk spel (interne storage/ook na hard reset en de-install) leidt tot een crash en/of freeze van het beeld (vaak al na 10-15 minuten spelen; gek genoeg gaat geluid veelal wel gewoon door).

Kan het dan alleen oplossen door Xbox knop 5 seconden ingedrukt te houden. Zowel bij RDR2, GTA5, BF1, Forza Horizon 3. Alles. Nog geen enkel moment fatsoenlijk kunnen spelen. Ook uitschakelen van HDR10 of Auto HDR leidt niet tot verbetering.

Wordt dus een belletje naar MS maandag...

[ Voor 6% gewijzigd door Kevin_Lomax op 22-11-2020 11:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:56

Phydomir

Dennis

• Jammer dat je voor Series X games verplicht bent om de Seagate Expansion Card te kopen, als je opslag uit wilt breiden.
Ik snap dat Microsoft een bepaalde ervaring wil garanderen, maar ik had dan liever de optie gehad om 'quick resume' e.d. uit te zetten op een externe schijf e.d. Nu ben ik € 250 verder.
Maar dat zou ook betekenen dat ontwikkelaars nooit gameplay mechanics in games kunnen stoppen die gebruiken maken van de gerandeerde snelheid van de SSD, dat lijkt me een hele slechte zaak.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-08 15:09
[...]

Ik ga toch even terugkomen op mijn eigen woorden, want we zijn nu een weekje verder en ik zie eindelijk wat de Series X goed doet. Ik denk dat ik gewoon even moest wennen en hier en daar wat verwachting bij moest stellen. :)

Mijn One X kwam bij zware belasting in de buurt van een passagiersvliegtuig dat op het punt van opstijgen stond, dus dan is dit echt wel een verademing. :D

• Wat is hij snel!

• 4K/60FPS/120FPS
De Series X doet het, ook al gaat het gepaard met de nodige aanpassingen. Dat doet niet onder voor het feit dat de console krachtig genoeg is om het op je scherm te toveren in 4K@60FPS/120FPS. 8)

Meer bewegende onderdelen = meer geluid. Toch een kleine smet op zo'n stille console.

Mijn lijstje met voor en nadelen is ongeveer hetzelfde. Vooral jammer van de disc drive inderdaad. De One X was iets stiller als er een disc in zit. Je laatste nadeel stoor ik me niet echt aan, dus voor mij is het eigenlijk puur de disc drive.

Het is ook niet fijn dat hij regelmatig een crash geeft bij wat mensen (bij mij enkel in FH4 gelukkig), maar hopelijk word dat gewoon opgelost; hoort er ook wel een beetje bij bij een launch. Heb wel het idee dat er wat minder issues zijn dan bij de eerste lading PS5’s. Ben blij dat ik die pas over een paar maanden haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Yonix
"Ik snap dat Microsoft een bepaalde ervaring wil garanderen, maar ik had dan liever de optie gehad om 'quick resume' e.d. uit te zetten op een externe schijf e.d. Nu ben ik € 250 verder."

En als er straks games komen die echt gebruik gaan maken van de xbox ssd, moeten die dan ook nog eens een aparte sticker krijgen waarop staat; 'werkt enkel met de officiele ssd'?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

• Wat is hij snel!

• 4K/60FPS/120FPS

Quick resume uitzetten zou niks uitmaken. Sterker nog, als je een bc titel vanaf een USB schijf draait dan werkt quick resume gewoon nog want dit wordt altijd op het daarvoor gereserveerde stuk van de ingebouwde SSD gezet.
Maar zoals gezegd zit het probleem juist in dat nieuw ontwikkelde games er vanuit moeten kunnen gaan dat ze altijd dezelfde prestaties krijgen als ze proberen iets in te lezen. Als je straks ineens dikke stotters krijgt in bepaalde games afhankelijk van op welke schijf je hem hebt staan omdat de dev er vanuit ging dat asset x altijd op tijd ingeladen zou zijn, maar op jouw schijf niet, dan zou het ook weer niet goed zijn.

Wat betreft geluid van een schijf er in, ik dacht eigenlijk dat die alleen even draaide als je de game er van startte, maar ik start mijn xsx nu eens om te proberen en hoor hem inderdaad... En blijft nu ook al een paar minuten draaien, dat vind ik wel raar. Dat ding dient toch alleen voor authenticatie na installatie dus waarom laten draaien... Echter vind ik hem hier ook niet zo luid dus, het was me vanaf de bank nog niet opgevallen, al gaat meestal ook de headset gelijk wel op. Maar goed, ik hoop dus eigenlijk wel op een patch om de schijf gewoon weer te stoppen als de game niet draait of liefst ook dan na verifiëren dat de juiste schijf er in zit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• midego
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-01 08:49
Gisteren in 1 zit A Way Out uitgespeeld met een vriend.
Wat een unieke game, dikke 5+ uur plezier gehad.

Aanrader voor een vernieuwende co-op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
hcwizz_fts schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 13:39:
Wellicht hier al eens beantwoord (excuses in dat geval)!

Wanneer ik m’n console via de Xbox knop op de controller indruk en dan —> turn off console doe , dan gaat deze regelmatig niet uit maar juist naar m’n Xbox ID inlog scherm. Echter blijft de controller dan wel knipperen / uit.

Iemand enig idee?
Had het ook en heb net volgens mij "ontdekt" wanneer dit gebeurt. Ik had energy saving aanstaan bij power mode & startup, de modus waarin de Xbox helemaal uit zou moeten gaan. Heb het nu aangepast naar instant en afsluiten gaat goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zyron
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-09 17:05

Zyron

BWRAAAAP

Dank voor de tip. :)

[ Voor 22% gewijzigd door Chaoss op 22-11-2020 12:36 ]

Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissMe NL
Finraziel schreef op zondag 22 november 2020 @ 11:57:
[...]

Quick resume uitzetten zou niks uitmaken. Sterker nog, als je een bc titel vanaf een USB schijf draait dan werkt quick resume gewoon nog want dit wordt altijd op het daarvoor gereserveerde stuk van de ingebouwde SSD gezet.
Maar zoals gezegd zit het probleem juist in dat nieuw ontwikkelde games er vanuit moeten kunnen gaan dat ze altijd dezelfde prestaties krijgen als ze proberen iets in te lezen. Als je straks ineens dikke stotters krijgt in bepaalde games afhankelijk van op welke schijf je hem hebt staan omdat de dev er vanuit ging dat asset x altijd op tijd ingeladen zou zijn, maar op jouw schijf niet, dan zou het ook weer niet goed zijn.

Wat betreft geluid van een schijf er in, ik dacht eigenlijk dat die alleen even draaide als je de game er van startte, maar ik start mijn xsx nu eens om te proberen en hoor hem inderdaad... En blijft nu ook al een paar minuten draaien, dat vind ik wel raar. Dat ding dient toch alleen voor authenticatie na installatie dus waarom laten draaien... Echter vind ik hem hier ook niet zo luid dus, het was me vanaf de bank nog niet opgevallen, al gaat meestal ook de headset gelijk wel op. Maar goed, ik hoop dus eigenlijk wel op een patch om de schijf gewoon weer te stoppen als de game niet draait of liefst ook dan na verifiëren dat de juiste schijf er in zit.
Dat van de disc snap ik niet. Ik heb borderlands 3 op disc. Ik hoor geen disc tijdens spelen. Zo ff tony hawk testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MissMe NL schreef op zondag 22 november 2020 @ 12:14:
[...]

Dat van de disc snap ik niet. Ik heb borderlands 3 op disc. Ik hoor geen disc tijdens spelen.
Misschien duurt het wat langer... Ben nu weer Gears tactics aan het spelen en ondertussen draait de disc ook niet meer.
Maar goed, dan is dat eigenlijk ook geen issue meer, behalve als je blu-rays wil kijken op de console.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H-Jd3AYN43wUhozcWatl_GYa0pQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tzm3FifincMCiwnWm9pinDjO.jpg?f=fotoalbum_large
Een belangrijke reden voor mij om voor de Xbox te gaan was ook het feit dat games backwards compatible zijn. Nu had ik vorig weekend een aantal 360 games getest en toen viel het me tegen. Wilde het visualiseren en heb vandaag maar even een wat grotere selectie uit m'n collectie gepakt, maar de hoeveelheid dat compatible is valt me toch wel tegen (linkerrij doet het wel, rechter niet). Uiteraard was ik ook niet van plan om al die games opnieuw te gaan spelen, maar toch is het idee dat je een gedeelte niet kan spelen jammer.

Verder wel heel erg tevreden met m'n Series X in combinatie met Game Pass. Inmiddels al aardig wat uurtjes in Forza Horizon zitten, heb Jedi: The Last Order uitgespeeld en ben afgelopen weekend aan Control, The Crew 2 en Unravel begonnen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Krimglas
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14-03-2023
Wat een drama over dirt 5 zeg. Vooral dat gedoe met die achthoekige koplampen: Ben ik dan de enige voor wie dit een overduidelijk voorbeeld is van een LOD bug? Tenzij ze stiekem nintendo 64 port gemaakt hebben kan dit namelijk niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krimglas
  • Laatst online: 14-03-2023

[mbr] *knip* Dubieuze link[/mbr]
Region: AR. Werkt dit wel op een Europese console?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Krimglas schreef op zondag 22 november 2020 @ 12:36:
[...]

Region: AR. Werkt dit wel op een Europese console?
Ja, code redeemen met een vpn in Argentinië en gaan met die banaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-09 23:59

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Krimglas schreef op zondag 22 november 2020 @ 12:34:
Wat een drama over dirt 5 zeg. Vooral dat gedoe met die achthoekige koplampen: Ben ik dan de enige voor wie dit een overduidelijk voorbeeld is van een LOD bug? Tenzij ze stiekem nintendo 64 port gemaakt hebben kan dit namelijk niet anders.
Modbreak:Dit, laten we gewoon stoppen met de Dirt 5 discussie voegt niets toe aan het topic.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Finraziel schreef op zondag 22 november 2020 @ 12:16:
[...]

Misschien duurt het wat langer... Ben nu weer Gears tactics aan het spelen en ondertussen draait de disc ook niet meer.
Maar goed, dan is dat eigenlijk ook geen issue meer, behalve als je blu-rays wil kijken op de console.
Ben nu op Insane aan het spelen. Pff wel erg pittig :). Echt elke move moet je 3 keer doordenken. Wel erg tof dan als een plannetje lukt! :D

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:14
Laatste puntje over Dirt dan, John is van DF, Robert is een dev bij codemasters.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nL5ffLMIdpN7gWgCMu8OKcGu8F4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BEp48mEpgMDkTYHtAVqVlIcA.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
midego schreef op zondag 22 november 2020 @ 12:02:
Gisteren in 1 zit A Way Out uitgespeeld met een vriend.
Wat een unieke game, dikke 5+ uur plezier gehad.

Aanrader voor een vernieuwende co-op.
Hoe toegankelijk is de game? Lijkt me tof om met mijn vriendin te spelen maar weet niet of dit te doen is voor iemand die heel soms met tegenzin een racegame speelt en verder vooral The Sims 4 op pc... Wil voorkomen dat het voor haar vooral frustrerend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Kun je met de X of S ook Cloud games spelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mikey NL schreef op zondag 22 november 2020 @ 03:14:
[...]

Aaaah, dat is minder man. Wat betreft de chatmix. Ik heb die alleen gebruikt om party chat volume omlaag of omhoog te doen. Je kunt die knop mappen voor allerlei andere dingen, maar dat heb ik nog niet gedaan.

De issues die ik wel heb, echt sinds ik de XSX heb is dat mensen in mijn party als robot klinken. Maar eigenlijk zijn dat meestal de mensen met een eigen XSX. De mensen met een One X in de party klinken normaal. Het is echter niet zo dat ik dat robot/haperend effect constant hoor, maar wel echt te vaak.

Dus ik hoop dat die fix ook hiervoor is bedoeld.
kesj schreef op zondag 22 november 2020 @ 08:24:
[...]

Oh dat is een damn goede tip! Ik heb een paar maanden geleden de trial geprobeerd toen ik nog de Elite 800x had van TB en in Fallout 4 klonk het beter, voller vond ik. Niet dat Atmos slecht klinkt, maar toch. De handleiding van mijn Stealth 700 gen 2 raadt Windows Sonic aan, nah!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Walkman schreef op zondag 22 november 2020 @ 12:19:
[Afbeelding]
Een belangrijke reden voor mij om voor de Xbox te gaan was ook het feit dat games backwards compatible zijn. Nu had ik vorig weekend een aantal 360 games getest en toen viel het me tegen. Wilde het visualiseren en heb vandaag maar even een wat grotere selectie uit m'n collectie gepakt, maar de hoeveelheid dat compatible is valt me toch wel tegen (linkerrij doet het wel, rechter niet). Uiteraard was ik ook niet van plan om al die games opnieuw te gaan spelen, maar toch is het idee dat je een gedeelte niet kan spelen jammer.

Verder wel heel erg tevreden met m'n Series X in combinatie met Game Pass. Inmiddels al aardig wat uurtjes in Forza Horizon zitten, heb Jedi: The Last Order uitgespeeld en ben afgelopen weekend aan Control, The Crew 2 en Unravel begonnen.
Tsja, nooit leuk als iets niet aan de verwachtingen voldoet. Toch snap ik het niet helemaal. De BC support is al heel lang ongewijzigd. Veel games zitten erin, maar inderdaad ook een hoop niet. Was je daar niet van op de hoogte? MS is daar volledig transparant over middels o.a. dit overzicht dat altijd up-to-date gehouden wordt.
Albert020 schreef op zondag 22 november 2020 @ 13:04:
Kun je met de X of S ook Cloud games spelen ?
Wat versta je onder 'cloud games'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
[b]devilsnight in "[XSX | XSS] Xbox Series X|S"devilsnight schreef op zondag 22 november 2020 @ 13:18

Oh dat is een damn goede tip! Ik heb een paar maanden geleden de trial geprobeerd toen ik nog de Elite 800x had van TB en in Fallout 4 klonk het beter, voller vond ik. Niet dat Atmos slecht klinkt, maar toch. De handleiding van mijn Stealth 700 gen 2 raadt Windows Sonic aan, nah!
Weet jij toevallig of wanneer je de app koopt op een ander account dan waarop de Xbox als Home is ingesteld, dat iedere gebruiker dan toegang krijgt tot de DTS X setting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0h4life
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:43
Kevin_Lomax schreef op zondag 22 november 2020 @ 11:09:
Ik had mij de eerste dagen met mijn XBX anders voorgesteld. Bijna elk spel (interne storage/ook na hard reset en de-install) leidt tot een crash en/of freeze van het beeld (vaak al na 10-15 minuten spelen; gek genoeg gaat geluid veelal wel gewoon door).

Kan het dan alleen oplossen door Xbox knop 5 seconden ingedrukt te houden. Zowel bij RDR2, GTA5, BF1, Forza Horizon 3. Alles. Nog geen enkel moment fatsoenlijk kunnen spelen. Ook uitschakelen van HDR10 of Auto HDR leidt niet tot verbetering.

Wordt dus een belletje naar MS maandag...
Balen, had hier hetzelfde met mijn launch Xbox, die heb ik retour moeten sturen op aanraden van de bol klantenservice...
Wat je eventueel nog kan proberen is de resolutie terug te zetten naar 1080, maar als het probleem echt gelijk is aan die van mij dan zal dat ook niet helpen.
Toevallig ook dat de console zichzelf uitzet als je games quick-resumed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Rossi46 schreef op zondag 22 november 2020 @ 13:19:
[...]

Wat versta je onder 'cloud games'?
Dat je de game vanuit de Cloud speelt, dus niet hoeft te downloaden, net als Game Pass voor Android....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chirrel
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21-09 15:50
Koop je een next-gen console, speel ik het hele weekend alleen maar Rocksmith 2014, Skate 3, Tetris en Fable 1. Geniaal dat het mogelijk is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Chirrel schreef op zondag 22 november 2020 @ 13:48:
Koop je een next-gen console, speel ik het hele weekend alleen maar Rocksmith 2014, Skate 3, Tetris en Fable 1. Geniaal dat het mogelijk is.
Haha herkenbaar, ben The Tourist aan het afronden :P
Al zit daar dan wel weer next gen Ray Tracing in :*)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
Torgo schreef op zondag 22 november 2020 @ 10:39:

Zeker weten doe ik het niet, maar het lijkt mij heel sterk als de GOTY edition de X|S update niet zou krijgen. Feitelijk is de GOTY edition niets anders dan een bundel van de base game en alle DLC. Daarbij is de GOTY ook Xbox One X enhanced, dus de X|S upgrade zal 'ie dan ook wel krijgen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
Albert020 schreef op zondag 22 november 2020 @ 13:45:
[...]

Dat je de game vanuit de Cloud speelt, dus niet hoeft te downloaden, net als Game Pass voor Android....
Die functie bestaat wel, maar is nog in bèta.

https://www.xbox.com/nl-NL/xbox-game-pass/cloud-gaming/home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-09 11:52
Je punt is duidelijk, zie eerdere waarschuwingen, dit is de laatste

[ Voor 105% gewijzigd door Chaoss op 22-11-2020 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Rossi46 schreef op zondag 22 november 2020 @ 13:19:
[...]

Tsja, nooit leuk als iets niet aan de verwachtingen voldoet. Toch snap ik het niet helemaal. De BC support is al heel lang ongewijzigd. Veel games zitten erin, maar inderdaad ook een hoop niet. Was je daar niet van op de hoogte? MS is daar volledig transparant over middels o.a. dit overzicht dat altijd up-to-date gehouden wordt
Ik ben alleen van het marketing materiaal uitgegaan en heb niet de lijst in detail doorgenomen, vandaar in dat opzicht de teleurstelling. Er is echter maar een handjevol games die ik nog wel een keer wil spelen dus het is geen ramp, maar voor het aantal dat niet wordt ondersteund zal ik de 360 toch nog aangesloten moeten houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op zondag 22 november 2020 @ 12:45:
[...]

Ben nu op Insane aan het spelen. Pff wel erg pittig :). Echt elke move moet je 3 keer doordenken. Wel erg tof dan als een plannetje lukt! :D
Poeh, dat denk ik... Denk niet dat ik daar het geduld voor op ga brengen :+
Speel nu op intermediate wat meestal vrij makkelijk gaat, maar af en toe zijn er wel ineens lastige momenten. Vooral de 'side' missies kunnen af en toe ineens erg lastige worden. Is me ook nog niet echt duidelijk of die condities daarvan willekeurig zijn of dat ze altijd zo zijn in de campaign.

Had gisteren een control missie waarbij ik maar twee Gears mee mocht nemen... En de game vervolgens zo ongeveer elke ronde meer vijanden op je af gooien waaronder boomers die basically snipers zijn met hun boomshot (had een moment waarbij ik achter een gebouw verscholen zat, nog net in de control point... Boomer wandelt een paar passen en weet zijn schot zo omhoog te schieten dat hij door het dak zo in het gebouw valt dat de explosie mij via de deuropening nog net raakt 7(8)7)

Maar ook op intermediate genoeg van die momenten dat een plannetje perfect werkt en je sniper bv met de extra moves van twee support paragons ver genoeg naar voren weet te rennen en in een toren te klimmen om vervolgens met een granaat, alle damage bonussen en extra move gevende skills een groep van 8 grubs uit weet te wipen :D

Goed, topgame dus :)

Ik heb xcom 2 trouwens ook maar op mijn wishlist gezet om waarschijnlijk voor de sale afgelopen is mee te pikken... Samen met control ultimate en wellicht de goty van Witcher 3 inderdaad want die wil ik ook spelen als de patch er is, en ongeacht of hij nog in de gamepass zit wil ik de dlc dan ook... En cdpr verdient het wel (bij control eigenlijk niet, maar ben wel heel benieuwd naar die game).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin_Lomax
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 26-10-2022
m0h4life schreef op zondag 22 november 2020 @ 13:36:
[...]
Wat je eventueel nog kan proberen is de resolutie terug te zetten naar 1080, maar als het probleem echt gelijk is aan die van mij dan zal dat ook niet helpen.
Toevallig ook dat de console zichzelf uitzet als je games quick-resumed?
Thanks; videokwaliteit staat idd (ook al) op 1080p; geen enkele verbetering in situatie. Quick resume aspect nog niet echt ondervonden (wellicht omdat er nog weinig te hervatten valt ;-). Ik hoop dat MS een nieuwe op de plank heeft liggen (heb hem daar nl vandaan) en dat er daadwerkelijk een nieuwe afgestuurd kan worden; dit is nl weinig bemoedigend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb ineens iets heel raars.

Ik share games samen met mijn broer. Zijn Xbox staat als "my home Xbox" en vice versa. De game AC Oddysey bijvoorbeeld en GTA 5 heeft hij gekocht. GTA 5 kan ik echter niet spelen. Er staat dat ik moet inloggen met het account die de game gekocht heeft.

AC Oddysey die bij Ready to install hoort te staan staat er niet. Het lijkt nu bijna alsof zijn console tegelijk met mijne aan moet staan. Dat klopt niet toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
YouTube: Xbox Series X - Why Games Are Having Performance Problems

Komt wel goed op termijn. Basically wat wij hier al besproken hebben, wordt hier min of meer bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
Je punt was wel duidelijk

[ Voor 89% gewijzigd door Chaoss op 23-11-2020 08:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nickdew
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-09 19:30
Heb net mijn Xbox aangesloten op een full HD tv. Normaal 4K tv. Heb nu een input lag. Heel extreem. Vooral met cod merk je dit heel erg. Wat kan dit voor een setting zijn? Geen gamemode op deze tv. Ps4 helemaal geen problemen.

[ Voor 13% gewijzigd door nickdew op 22-11-2020 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
nickdew schreef op zondag 22 november 2020 @ 14:27:
Heb net mijn Xbox aangesloten op een full HD tv. Normaal 4K tv. Heb nu een input lag. Heel extreem. Vooral met cod merk je dit heel erg. Wat kan dit voor een setting zijn? Geen gamemode op deze tv. Ps4 helemaal geen problemen.
Je zult dit toch in de verschillende modi moeten zoeken. Of zet anders handmatig alle 'beeldverbeteraars' uit. Want feitelijk is dat wat een 'game mode' doet.

Maar goed, zat tv's die van zichzelf gewoon een vrij hoge input lag met zich meebrengen. Om welk toestel gaat het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickdew
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-09 19:30
Heb 14 ms dus daar ligt het niet aan. Gaat puur om een setting in de Xbox zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 12:53
Ik had vandaag voor het eerst een audio issue dat m.i. gerelateerd aan Quick Resume.
Ik had gewoon geluid in het XBOX Dashboard of GUI zowel op de tv-speaker als bluetooth hoofdtelefoon (gekoppeld aan de tv dus als de tv geen geluid ontvangt ook geen geluid over BT)

Ik start vervolgens FH3 op met gebruik van Quick Resume (QR): geen geluid. Alle geluidsinstellingen staan goed: default, enabled of on. Logisch, want aan de geluidsinstellingen in FH3 zit ik nooit.
Ik heb FH3 daarna geforceerd afgesloten en opnieuw opgestart en waarbij QR standaard niet wordt toegepast. Het geluid was weer terug.

M.i. kan dit geluidsprobleem sporadisch en willekeurig optreden als QR wordt gebruikt.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Kaasje123 schreef op zondag 22 november 2020 @ 13:59:
[...]

Ik ga niet weg gast. Ik maak zelf wel uit of ik hier post of niet. Jammer dan als je mijn mening niet kan waarderen. :) En daarom nogmaals heel triest dat de Xbox series x zo het onderspit delft tegenover crossgen games zoals dirt 5, call of duty en assassin's creed valhalla.
Als ongeveer 1/3e van je posts in dit topic een blauwe mod actie nodig had, dan kun je het best even in de spiegel kijken en jezelf afvragen hoe je wilt blijven communiceren?

Daarnaast, veel plezier met gamen! :)
Finraziel schreef op zondag 22 november 2020 @ 14:07:
[...]

Poeh, dat denk ik... Denk niet dat ik daar het geduld voor op ga brengen :+
Speel nu op intermediate wat meestal vrij makkelijk gaat, maar af en toe zijn er wel ineens lastige momenten. Vooral de 'side' missies kunnen af en toe ineens erg lastige worden. Is me ook nog niet echt duidelijk of die condities daarvan willekeurig zijn of dat ze altijd zo zijn in de campaign.

Had gisteren een control missie waarbij ik maar twee Gears mee mocht nemen... En de game vervolgens zo ongeveer elke ronde meer vijanden op je af gooien waaronder boomers die basically snipers zijn met hun boomshot (had een moment waarbij ik achter een gebouw verscholen zat, nog net in de control point... Boomer wandelt een paar passen en weet zijn schot zo omhoog te schieten dat hij door het dak zo in het gebouw valt dat de explosie mij via de deuropening nog net raakt 7(8)7)

Maar ook op intermediate genoeg van die momenten dat een plannetje perfect werkt en je sniper bv met de extra moves van twee support paragons ver genoeg naar voren weet te rennen en in een toren te klimmen om vervolgens met een granaat, alle damage bonussen en extra move gevende skills een groep van 8 grubs uit weet te wipen :D

Goed, topgame dus :)

Ik heb xcom 2 trouwens ook maar op mijn wishlist gezet om waarschijnlijk voor de sale afgelopen is mee te pikken... Samen met control ultimate en wellicht de goty van Witcher 3 inderdaad want die wil ik ook spelen als de patch er is, en ongeacht of hij nog in de gamepass zit wil ik de dlc dan ook... En cdpr verdient het wel (bij control eigenlijk niet, maar ben wel heel benieuwd naar die game).
Dan kan ik je ook wel even wijzen op Empire of Sin. Die game komt in december uit. Soortgelijk spel, maar dan in de jaren 30 gangster amerika :). Van de enige echte John Romero!

Hm, heeft een leeftijdsbeperking. Hier is de link :) YouTube: Empire of Sin - Gameplay Trailer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-08 15:09
uchiha tijntje schreef op zondag 22 november 2020 @ 14:35:
[...]

Als ongeveer 1/3e van je posts in dit topic een blauwe mod actie nodig had, dan kun je het best even in de spiegel kijken en jezelf afvragen hoe je wilt blijven communiceren?

Daarnaast, veel plezier met gamen! :)
Hij is alleen maar uit op reacties. Geen andere reden om hier meermaals dezelfde posts te plaatsen. Dan zou hij gewoon rustig naar de PS5 reeks gaan om daar rustig mee te posten. Dan is de noodzaak er niet om continue te benoemen hoe kut de X wel niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nickdew schreef op zondag 22 november 2020 @ 14:34:
Heb 14 ms dus daar ligt het niet aan. Gaat puur om een setting in de Xbox zelf.
Waar haal je die vandaan? Inputlag staat vrijwel nooit vermeld in de specificaties, vooral niet bij oudere tv's. Ik vermoed dat dat de pixelresponstijd is, de tijd die een pixel nodig heeft om van de ene kleur naar de andere te gaan (kort door de bocht). Dat heeft verder helemaal niks te maken met de tijd die zit tussen het ontvangen van een signaal via de HDMI poort en het aansturen van die pixel (waarna die pixelresponstijd pas in gaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjalabert
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20-09 16:16
MrGizMo schreef op zondag 22 november 2020 @ 10:28:
[...]

Neem aan dat het er dan ook duidelijk bij staat :)
Stond duidelijk key. Daarna mail ontvangen dat keys ‘out of Stock’ waren. Moest de ‘vage methode’ gebruiken. Gelukkig betaald met pay pal dus heb mijn geld terug gekregen. Voor mij was/is het een ‘les geleerd’.

Wie met één vinger naar een ander wijst, wijst met drie vingers naar zichzelf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-09 18:46
Ik kan de store niet meer vinden in de Xbox app op iOS. Meer mensen die dit hebben? Ik neem aan dat je links bovenin op het Xbox-logo moet drukken, maar die knop doet niets bij mij

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jasmijn22
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 29-07 14:39

Jasmijn22

& Ravenwood

Wat een beest is het. _O_ Zo veel prachtige games op de gamespass. En de bouwkwaliteit is geweldig, totaal stil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Steven030 schreef op zondag 22 november 2020 @ 15:13:
Ik kan de store niet meer vinden in de Xbox app op iOS. Meer mensen die dit hebben? Ik neem aan dat je links bovenin op het Xbox-logo moet drukken, maar die knop doet niets bij mij
De hele app is vernieuwd en het is er niet beter op geworden. De app heeft geen store en achievementsoverzicht meer. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
heeft dat met die store niet te maken met die 30 procent die apple dan wil hebben?

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrGizMo
Kaasje123 schreef op zondag 22 november 2020 @ 14:21:
[...]

Oh nee iemand heeft zijn mening veranderd. Dat is echt onmogelijk. Dus wat? Ja de Xbox is momenteel zwaar ondermaats aan het presteren. :)
Jij blijft maar aan de gang he _O-
devilsnight schreef op zondag 22 november 2020 @ 14:13:
Ik heb ineens iets heel raars.

Ik share games samen met mijn broer. Zijn Xbox staat als "my home Xbox" en vice versa. De game AC Oddysey bijvoorbeeld en GTA 5 heeft hij gekocht. GTA 5 kan ik echter niet spelen. Er staat dat ik moet inloggen met het account die de game gekocht heeft.

AC Oddysey die bij Ready to install hoort te staan staat er niet. Het lijkt nu bijna alsof zijn console tegelijk met mijne aan moet staan. Dat klopt niet toch?
Dan gaat er iets niet goed :)
[...]

[...]

Dan kan ik je ook wel even wijzen op Empire of Sin. Die game komt in december uit. Soortgelijk spel, maar dan in de jaren 30 gangster amerika :). Van de enige echte John Romero!

Hm, heeft een leeftijdsbeperking. Hier is de link :) YouTube: Empire of Sin - Gameplay Trailer
Helemaal vergeten dat die naar voren is gehaald ja _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
[...]

Lol ja ik heb echt hele erge dingen gezegd.... Moderators zijn ook maar mensen. Anyway nogmaals ik geef gewoon een mening maar wordt door iedereen aangevallen en verteld dat ik een aansteller ben en dat ben ik niet. Ik ben teleurgesteld in de kwaliteit van de machine en de ondermaatse prestaties. Iedereen die dat verdedigt als onzin of aanstellerij doet dat om zichzelf beter over hun aankoop te voelen. Snap ik wel maar ik ben er tenminste eerlijk over. :)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-09 18:46
Kaasje123 schreef op zondag 22 november 2020 @ 15:56:
[...]
Ik ben teleurgesteld in de kwaliteit van de machine en de ondermaatse prestaties. Iedereen die dat verdedigt als onzin of aanstellerij doet dat om zichzelf beter over hun aankoop te voelen.
Of heeft simpelweg een andere mening/ervaring dan jou? Ik heb beide consoles staan en ik vind de XSX juist een fantastisch apparaat en ben er superblij mee...

Heb je überhaupt de PS5 in huis? Die heeft minstens net zoveel kinderziektes hoor. Mijn PS5 is al een aantal keer gecrasht en maakt lawaai, maar ook daar ben ik superblij mee.

[ Voor 18% gewijzigd door Steven030 op 22-11-2020 16:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
quorumz schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 13:02:
[...]

zo ver ik weet in ieder geval raytracing en improved frame rate, dit spel was 'de' demo voor de pc en raytracing videokaarten

One thing 505 Games did confirm is that Control will "take full advantage of the power and features provided by these new consoles". The publisher didn't outline just how Control will play on next-gen, but expect hardware-based raytracing, high FPS, and native 4K resolution to name a few.
Dan toch maar gekocht, als er na de Smart Delivery update geen ray tracing in zit weet ik je te vinden ! >:)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ik wil yakuza like a dragon kopen. nu zoek ik naar de specs over smart deliviery, maar deze heeft het alleen over de savegames die je kan overdragen van je oude xbox naar de nieuwe? ik dacht dat smart deliviry automatisch de beste grafische instellingen kreeg? op welke website kan ik dit soort dingen het beste onderzoeken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:56

Phydomir

Dennis

Hamazaki schreef op zondag 22 november 2020 @ 16:04:
ik wil yakuza like a dragon kopen. nu zoek ik naar de specs over smart deliviery, maar deze heeft het alleen over de savegames die je kan overdragen van je oude xbox naar de nieuwe? ik dacht dat smart deliviry automatisch de beste grafische instellingen kreeg? op welke website kan ik dit soort dingen het beste onderzoeken?
Dat staat aangegeven op de Microsoft store pagina van de game. In dit geval heeft hij smart delivery. Save gaan gewoon mee naar welk platform je de game ook op speelt.

Op de X/S krijg je dus ook automatisch de X/S optimized versie.

[ Voor 5% gewijzigd door Phydomir op 22-11-2020 16:10 ]

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuka
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 20:12
Korte vraag, graag een pm. Is MK 11 de moeite waard? Zie dat deze bij de review op tweakers maar een 7,5 kreeg.

Xbox Series X "The Tower Of Power" - Skoda Enyaq iV80 Sportline '22 "The Beast"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rossi46
kuka schreef op zondag 22 november 2020 @ 16:22:
Korte vraag, graag een pm. Is MK 11 de moeite waard? Zie dat deze bij de review op tweakers maar een 7,5 kreeg.
Waarom per pm? Dit forum is juist waardevol doordat we alles 'in het openbaar' met elkaar bespreken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-09 22:28
[...]

Lol ja ik heb echt hele erge dingen gezegd.... Moderators zijn ook maar mensen. Anyway nogmaals ik geef gewoon een mening maar wordt door iedereen aangevallen en verteld dat ik een aansteller ben en dat ben ik niet. Ik ben teleurgesteld in de kwaliteit van de machine en de ondermaatse prestaties. Iedereen die dat verdedigt als onzin of aanstellerij doet dat om zichzelf beter over hun aankoop te voelen. Snap ik wel maar ik ben er tenminste eerlijk over. :)
Jij vindt het een slechte console, ik vind het de beste console die er op dit moment is, sluit meer dan welke andere console aan op mijn wensen, ook die van de PS5. Die mening mag je zeker hebben, maar om te stellen dat iedereen hier de Xbox verdedigt om zich beter te voelen over zijn of haar aankoop :?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• bartd1983
  • Laatst online: 21-09 13:16
Iemand ook Gears 5 gespeeld? Ik heb met open mond gespeeld, wow!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[...]

je begint met te zeggen dat het een mening is, en je eindigt ermee dat het een feit is. (want anderen die je mening niet delen hebben ongelijk en zijn oneerlijk)

Dat je na een week je conclusies trekt moet jezelf weten. Dat je hier zo je mening door wil drukken is al een stuk minder fijn. Maar mijn mening is totaal anders dan die van jou, ik ben gewoon tevreden met mijn Series X. En ik denk inderdaad dat er nog wat patches nodig zijn voor sommige spellen. Maar zelfs als die niet komen vind ik dat geen halszaak. Dat is mijn eerlijke mening. Sowieso komen de spellen die echt gebruik maken van de console toch pas over een paar jaar. (vergelijk GTA 5 op de one met RDR2 op de one. Tweede is jaren later en inderdaad veel mooier.)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Pagina: 1 ... 39 ... 347 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord