Nogne schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:58:
[...]
Als je de Xbox niet als Home instelt kan zijn zoon geen SoT op de Xbox spelen, wel op de PC. De Xbox moet als Home ingesteld staan wil je andere Xbox/Microsoft account jouw spelen laten spelen.
Verder helemaal met je eens.
Ik denk dat we langs elkaar heen praten, of dat jij je niet bewust bent van wat wel of niet werkt. Immers is wat jij aangeeft (home instelling) bij mij pertinent niet het geval. Nogmaals, voor de goede orde:
1. Ik heb een Series X
2. Ik heb een One X
die als home is ingesteld (kamer zoon)
3. Ik heb een PC (store account = ik, Xbox Gamepass app = zoon (ja; je kan 2 verschillende accounts inloggen)
Ik kan met
mijn account op de Series X (
niet de Home Xbox) spelen én op de PC zijn ingelogged (store) waarbij mijn zoon zelf is ingelogged in the Xbox app (PC) en dat allemaal met mijn account/abbo.
Immers kan mijn zoon op de Series X gewoon gebruik maken van mijn library en GPU, onder zijn eigen account. Daarvoor hoeft de console niet als home ingesteld te zijn. ( Uiteraard moet mijn account wel ingesigned zijn op de Series X om dat te doen, bij een Home Xbox hoeft dat niet (en daarom is die functie er)) Dat moet wél op de X op zijn kamer, als we allebei tegelijkertijd op een Xbox willen spelen.
Je kan op deze manier overigens 2 Xbox-en en een PC tegelijkertijd op 1 abbo laten spelen. Helaas zijn niet alle games cross platform compatible (maar Grounded, SoT, Deep Rock Galactic bijv. wel)
[
Voor 30% gewijzigd door
Notna op 03-11-2021 12:12
]