Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArthurMorgan schreef op donderdag 4 november 2021 @ 12:18:
[...]

Hoezo? Bij mij kiest hij gewoon wat er is. dus hij start gewoon in HDR in dat geval.
Of course, my bad! Ik dacht even niet goed na.

Maar hoop wel dat ze het gaan toevoegen, ben erg blij met DV so far.

Is de HDR proper in de game?

En is de quality mode goed te doen qua framerate vind je?

[ Voor 14% gewijzigd door devilsnight op 04-11-2021 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-10 12:34
DoctorV64 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 11:06:
[...]

Kan ook via xbox.com als je hem op IJsland zet, kost dan 4.699 Kr omgerekend ook onder 30 euro en gewoon met mijn CC betaald. Geen gedoe met VPN, misschien voor de premium add-on wel makkelijker zo in dit geval.
DIt lukt mij dus niet. Kan location veranderen in van alles maar IJsland staat er niet bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11-10 09:49
Review embargo is los van Forza Horizon 5. Lijkt een aardige masterpiece te zijn!
IGN: 10
Gamespot: 9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-10 15:20

Vagax

Hehe

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AMeVqQsNNdQPN-DHDyYyyHA32q8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/pXmWKHZUB3P856kIF6VQ75VY.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:12
ArthurMorgan schreef op donderdag 4 november 2021 @ 12:18:
[...]

Hoezo? Bij mij kiest hij gewoon wat er is. dus hij start gewoon in HDR in dat geval.
Lekker "oldskool" in HGIG HDR spelen dus. Ik loop nog wel even de calibratie tool opnieuw door, is al een tijdje geleden weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Trouwens hoe kan ik Forza dan eerder spelen, moet ik alleen op mijn Xbox de region op Nieuw Zeeland zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zou willen dat ik enthousiast kon worden van een race game. Het ziet er netjes uit allemaal.
Geef mij maar mario kart. :P

Nuchtere korte review:

Meer in depth:

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2021 13:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vagax schreef op donderdag 4 november 2021 @ 12:45:
Trouwens hoe kan ik Forza dan eerder spelen, moet ik alleen op mijn Xbox de region op Nieuw Zeeland zetten?
Regio en tijdzone, dat was bij mij tenminste zo.
Want toen ik de regio had aangepast was de tijd nog niet omgezet naar New Zealand.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

https://www.reddit.com/r/...e_today_exactly_the_same/Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wIyGX92TOqnO3LFH9afKZXbAEQs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8xl7Gk3SUhgutyrg7rxFyP1j.jpg?f=user_large

Gejat van @Melantrix, voor de komende release

[ Voor 3% gewijzigd door Vagax op 04-11-2021 12:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark_78
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-10 15:18
Voor wie Vanguard in pre-order heeft gekost. met de Regio op Nieuw Zeeland kun je hem al spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op XboxEra lees ik dat sommige mensen al alle achievements hebben. Hoe dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mark_78 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 13:02:
Voor wie Vanguard in pre-order heeft gekost. met de Regio op Nieuw Zeeland kun je hem al spelen!
Haha ook als je hem in Brazilië hebt gekocht? :P

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-10 20:09
devilsnight schreef op donderdag 4 november 2021 @ 13:09:
Waarschijnlijk PC en bestandjes aanpassen. Zag op trueachievements al een completion voor FH5.

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kadardar schreef op donderdag 4 november 2021 @ 13:32:
[...]

Waarschijnlijk PC en bestandjes aanpassen. Zag op trueachievements al een completion voor FH5.
Zucht, wauw. Doet men dit puur zodat ze kunnen braggen dat ze hem al uit hebben gespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

devilsnight schreef op donderdag 4 november 2021 @ 13:34:
[...]

Zucht, wauw. Doet men dit puur zodat ze kunnen braggen dat ze hem al uit hebben gespeeld?
Niet eens, het is denk kijken of het uberhaupt mogelijk is. Ik weet namelijk dat je met Steam ook bij sommige games met een tool heel makkelijk achievements kan unlocken, maar die hoort geen score bij, bij Xbox heb je natuurlijk GP wat je er bij krijgt (wat eigenlijk niks betekend, maar alsnog)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
devilsnight schreef op donderdag 4 november 2021 @ 13:34:
[...]

Denk vooral om te laten zien dat het achievement systeem een probleem heeft en heel gemakkelijk via lokaal wat aan te passen te behalen is.

Kan me niet voorstellen dat je wilt braggen met "ik heb me game uitgespeeld in een uurtje tijd want het was zo makkelijk terwijl het duidelijk is dat het veel langer hoort te duren". Mag hopen meer dat het is "De game achievements zijn broken want je kan ze halen zonder ook maar te spelen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr1542
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-01-2024
DoctorV64 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 12:19:
[...]

Nope. Gewoon met Chrome gedaan die automatisch vertaald. Op kopen button gedrukt en betaald met mijn CC die gekoppeld is aan mijn MS/xbox account gekoppeld is.
Bedankt voor de tip. Het is inmiddels gelukt. Ik moet alleen geen hardware bestelle, want mijn billing en shipping adres is een mengsel van Nederland, Brazilië en IJsland nu en ik kan het niet erg makkelijk aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:23
Mmm.. ik heb tot nu toe alleen de McLaren gekregen voor het spelen van FH4. Zou toch wel leuk zijn als ik ook de extras krijg van Forza 5-7 die ik ook gespeeld heb.

Weet iemand of de Forza Hub ook al aangepast is en geld geeft voor FH5?

[ Voor 18% gewijzigd door SunnieNL op 04-11-2021 13:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gr1542
Vinnocchio schreef op donderdag 4 november 2021 @ 12:26:
[...]

DIt lukt mij dus niet. Kan location veranderen in van alles maar IJsland staat er niet bij
Ik had ook problemen, maar ik ben via https://www.xbox-now.com/...n-5-premium-addons-bundle en de knop purchase naar de IJsland store gegaan. Daar pakte hij gewoon mijn cc gegevens uit mijn microsoft account en hoefde ik geen adres op te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
devilsnight schreef op donderdag 4 november 2021 @ 13:09:
Review keys.
Wel bijzonder dat zoveel “reviewers” hem al op 100% hebben :o

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +1 Henk 'm!
justifire schreef op donderdag 4 november 2021 @ 14:06:
[...]

Review keys.
Wel bijzonder dat zoveel “reviewers” hem al op 100% hebben :o
Ja dat zeker. Ik verwacht echt wel een behoorlijk lange career in deze, zeker nu dit de FH is met de langste development van allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuka
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-10 17:41
mark_78 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 13:02:
Ik heb m'n code nog niet ontvangen :-( Zal morgen wel komen.

Xbox Series X "The Tower Of Power" - Skoda Enyaq iV80 Sportline '22 "The Beast"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:39
Erg veel zin in om vanavond FH5 te starten 😃 Is nog sprake van een day-one patch? Want dan laad ik die eerst ff tijdens het eten 😉

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Homefront the Revolution is maar 2 euro, die nemen we mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
gr1542 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 13:57:
[...]

Ik had ook problemen, maar ik ben via https://www.xbox-now.com/...n-5-premium-addons-bundle en de knop purchase naar de IJsland store gegaan. Daar pakte hij gewoon mijn cc gegevens uit mijn microsoft account en hoefde ik geen adres op te geven.
Dank voor de tip, maar ik moet nog steeds een IJslands adres toevoegen, ook al staat mijn CC in mijn account.

Edit: een pop-up vertaald Chrome dan weer niet, apart.

Edit 2: gelukt, toch maar een adres ingevuld.

[ Voor 9% gewijzigd door Segafreak83 op 04-11-2021 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:05
SunnieNL schreef op donderdag 4 november 2021 @ 13:53:
Mmm.. ik heb tot nu toe alleen de McLaren gekregen voor het spelen van FH4. Zou toch wel leuk zijn als ik ook de extras krijg van Forza 5-7 die ik ook gespeeld heb.

Weet iemand of de Forza Hub ook al aangepast is en geld geeft voor FH5?
Nee, de Forza Hub wordt uitgefaseerd.
De Forza Hub app is al niet meer te downloaden sinds 15 september en verdwijnt helemaal aankomende zomder juni-juli.
Als de hub is geïnstalleerd voor 15 september kun je deze noge gebruiken tot halverwege 2022. Giften kunnen overigens ook geclaimd worden via de Forza website.

Let wel, dit is slechts de theorie want de praktijk leert dat bepaalde serverfunctionaliteit niet meer functioneerd. Het is onmogelijk om wekelijkse giften in FH2, FH3, FM5, FM6 te claimen. FM7 en FH4 werken nog wel.
De dagelijkse "inlogbonus" (drivatar rewards) zijn nog wel te claimen - m.u.v. FH2 en FM6 - mits er contact gelegd kan worden met de server en dat werkt slecht sinds 15 september.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
Rossi46 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 14:15:
Erg veel zin in om vanavond FH5 te starten 😃 Is nog sprake van een day-one patch? Want dan laad ik die eerst ff tijdens het eten 😉
Nee, geen day one patch gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 13:14
Kadardar schreef op donderdag 4 november 2021 @ 13:32:
[...]

Die is wel van de leaderboard afgehaald. Ik denk dat hij geglitched heeft en dat TA hem daarom verwijderd heeft. De twee hoogste op de leaderboard spelen als sinds eind september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-10 16:09

kronolith

[EDIT]

It Takes Two komt vandaag in Game Pass, toch? Enig idee hoe laat ik die kan verwachten? :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kadardar
Exactor it schreef op donderdag 4 november 2021 @ 15:19:
[...]

Die is wel van de leaderboard afgehaald. Ik denk dat hij geglitched heeft en dat TA hem daarom verwijderd heeft. De twee hoogste op de leaderboard spelen als sinds eind september.
Kijk, mooi zo actieve website die dit soort fratsen gewoon verwijderd. Niet dat ik ook maar enige vorm van mee wil doen in de race, dat haal ik toch niet maar vind dat de gamers die wel echt hard en druk bezig zijn ook daadwerkelijk als eersten naar het 100% doel toewerken en eerlijk behalen daarvoor ook bovenaan mogen staan.

[ Voor 4% gewijzigd door Kadardar op 04-11-2021 15:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tering wat ziet dit er goed uit. Grote grafische upgrade TOV trailer eerder dit jaar.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

Acties:
  • +2 Henk 'm!
devilsnight schreef op donderdag 4 november 2021 @ 15:27:
Tering wat ziet dit er goed uit. Grote grafische upgrade TOV trailer eerder dit jaar.

[YouTube: ELDEN RING - Gameplay Preview]
GOTY 2022. Punt.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Als ik de website van ER goed begrijp gaan ze 9 november codes versturen voor de network test. Hoop zo eentje te krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Deel van een samenvatting van de video van iemand op XboxEra. Deze studio heeft echt alles uit de kast getrokken, wow.

-On the Series X Quality mode hits a native 4K with 4xMSAA with the highest detail settings while performance mode aims for 4K but can drop down around 1600p during the most demanding scenes.

-Series S is 1440p to 1080p in quality mode while hitting 1080p to 810p in performance mode

-Motion blur is reduced slightly in quality, one notch lower than ultra in performance mode, but the shutter speed remains the same

-LOD management is slightly more aggressive in performance mode as well

-Quality mode is a completely stable 30fps while the performance mode is a completely stable 60fps with maybe a rare single frame dip here and there.

-Cars match the detail found in the motorsport series but with improved shading and the inclusion of bent normals to improve lighting and shading

-Both POM and conestep mapping is used in the environment to increase depth and detail conestep mapping is only used in the quality mode.

-The procedurally painted ground system allows multiple layers of meshes and textures can be applied to the ground. The quality mode can be up to 5 layers.

-Foliage system is improved with better SSS and physics

-The GI system was upgraded from the voxel based implementation to a surface driven GI. This new GI is on all platforms but the resolution of the GI is 4x higher on the series x.

-AO is also used to improve depth in the environment.

-Sky system is improved to properly reflect weather changes

-volumetrics and lit particles add another layer of depth in the world.

-audio is amazing with RT allowing for sound to bounce realistically based on the surrounding materials.

-Music will also dynamically change during specific events to drive the experience home

There’s a lot more discussed and shown in detail in the video, but those were some the highlights for me (edited)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Amen! Heel benieuwd naar de mix van open world en klassieke Souls world design.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:24
https://www.xbox.com/en-u...d-ons-bundle/9mz0sr207mg8

Is dit de enige pass om eerder toegang te krijgen icm gamepass? Of zijn er goedkopere passes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
swoutr schreef op donderdag 4 november 2021 @ 18:49:

Is dit de enige pass om eerder toegang te krijgen icm gamepass? Of zijn er goedkopere passes?
Nope dat is hem.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Wel weer heerlijk die quick resume in Forza Horizon 5.
Xbox aan en raggen maar !! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ectra
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-10 16:52
justifire schreef op donderdag 4 november 2021 @ 19:09:
Ik was zelfs verbaasd hoe snel de game opstart zonder Quick Resume.
~45 seconden van Dashboard naar Auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P3rf3ct1on
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 11-10 13:49
Ik zit al vast en weet niet wat te doen 😂
Moet ergens naartoe racen en stoppen om een foto te nemen om daana naar een ander punt te racen…
Probleem is: hoe maak je een foto? Alle knoppen al geprobeerd maar niks lijkt te werken..

Acties:
  • +3 Henk 'm!
P3rf3ct1on schreef op donderdag 4 november 2021 @ 19:42:
Ik zit al vast en weet niet wat te doen 😂
Moet ergens naartoe racen en stoppen om een foto te nemen om daana naar een ander punt te racen…
Probleem is: hoe maak je een foto? Alle knoppen al geprobeerd maar niks lijkt te werken..
D-Pad Up.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P3rf3ct1on
  • Laatst online: 11-10 13:49
Godver… het enige wat ik niet geprobeerd heb! 😂
Tnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
P3rf3ct1on schreef op donderdag 4 november 2021 @ 19:52:
[...]

Godver… het enige wat ik niet geprobeerd heb! 😂
Tnx.
Je weet dat je bij de Settings je Controls kunt bekijken / aanpassen? ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!
justifire schreef op donderdag 4 november 2021 @ 19:09:
Sweet! En je wordt dan meteen in-game gegooid of wel main menu vanwege disconnected server? Is het echte quick resume of meer wat Xbox One X ook al had?

Dus kan je switchen tussen bijvoorbeeld Death's Door en dan FH5?

[ Voor 42% gewijzigd door devilsnight op 04-11-2021 20:17 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!
Dolby Vision is geactiveerd voor Forza Horizon 5. Reboot van console kan nodig zijn.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
YES!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar als het maar een 'druk op de knop' was.. waarom deden ze dit niet eerder voor FH4?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reputatio
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 12:23
Ik zit te twijfelen tussen een Xbox Series S of Series X.
Ik dacht namelijk goed te doen aan de Series S, wil namelijk vooral met Game Pass gamen en heb geen (oude) Xbox games. Nu zie ik wel dat de XSS maar 512gb heeft tov de XSX, en de expansion card een whopping 225€ is. Hoeveel games (gemiddeld) zou je kwijt kunnen van Game Pass? (Internetsnelheid is erg goed hier met glasvezel voor evt switchen).

Wat adviseren jullie? Heb veel reviews gekeken, de XSX is een stuk beter, maar het ligt er ook aan hoe veeleisend je bent natuurlijk. Daarom ben ik benieuwd naar ervaringen, met name het verschil tussen de twee :). De XSS is natuurlijk goed verkrijgbaar, al zou dat geen reden moeten zijn om dan die maar te kiezen.

Kleine (maar niet onbelangrijke) sidenote, ik ben één van de gelukkigen met een PS5, maar ik vind de Game Pass erg aantrekkelijk, vooral met de oudere Xbox only games. En wil graag simpel kunnen gamen op mijn TV, controller pakken en gaan, dus Xcloud ben ik nog geen fan van.

[ Voor 6% gewijzigd door reputatio op 04-11-2021 21:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:00
reputatio schreef op donderdag 4 november 2021 @ 21:09:
Ik zit te twijfelen tussen een Xbox Series S of Series X.
Ik dacht namelijk goed te doen aan de Series S, wil namelijk vooral met Game Pass gamen en heb geen (oude) Xbox games. Nu zie ik wel dat de XSS maar 512gb heeft tov de XSX, en de expansion card een whopping 225€ is. Hoeveel games (gemiddeld) zou je kwijt kunnen van Game Pass? (Internetsnelheid is erg goed hier met glasvezel voor evt switchen).

Wat adviseren jullie? Heb veel reviews gekeken, de XSX is een stuk beter, maar het ligt er ook aan hoe veeleisend je bent natuurlijk. Daarom ben ik benieuwd naar ervaringen, met name het verschil tussen de twee :). De XSS is natuurlijk goed verkrijgbaar, al zou dat geen reden moeten zijn om dan die maar te kiezen.

Kleine (maar niet onbelangrijke) sidenote, ik ben één van de gelukkigen met een PS5, maar ik vind de Game Pass erg aantrekkelijk, vooral met de oudere Xbox only games. En wil graag simpel kunnen gamen op mijn TV, controller pakken en gaan, dus Xcloud ben ik nog geen fan van.
Vond dit ook een lastige keuze gezien ik ook ps5 had, maar uiteindelijk toch voor series x gegaan omdat ik toch het gevoel had dat je bij series
S eigenlijk altijd gaat denken aan hoe mooi de game er dan wel niet op de series X uit zal zien :+ maar als je 1080 p prima vind zou ik voor de series S gaan, games downloaden gaat toch rete snel dus die schijf maakt niet heel veel uit imo.

Playstation 5

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik zou het van meerdere dingen laten afhangen, je TV Heb je een strakke OLED van 65 inch dan gaat een series S echt krap zijn. Heb je nog een 32 inch uit 2012 staan, dan is de series S op dat vlak gewoon meer dan voldoende.
Wat ook een rol speelt is de opslagruimte. Speel je altijd maar 1 of 2 spellen tegelijk, dan is de series S echt ruim voldoende. Wissel je veel en speel je de ene dag dit dan weer dat, dan zou ik toch wel voor de series X gaan.

Mijn persoonlijke mening is, heb je het geld er voor. Kies gewoon de Series X want wat nu misschien nog wel gaat hoeft dat over 3 of 4 jaar niet meer te zijn. En de echt nieuwe generatie komt waarschijnlijk pas over een jaar of 5-6.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
devilsnight schreef op donderdag 4 november 2021 @ 20:14:
[...]

Sweet! En je wordt dan meteen in-game gegooid of wel main menu vanwege disconnected server? Is het echte quick resume of meer wat Xbox One X ook al had?

Dus kan je switchen tussen bijvoorbeeld Death's Door en dan FH5?
Zorgen dat je RT ingedrukt houd en je knalt zo verder waar je gebleven was :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
justifire schreef op donderdag 4 november 2021 @ 22:06:
[...]

Zorgen dat je RT ingedrukt houd en je knalt zo verder waar je gebleven was :)
Dat is heel erg tof, zou leuk zijn als dit met meer games werkt die constant connected zijn.

En je kunt prima van de ene game terug naar FH5 hoppen met QR?

[ Voor 9% gewijzigd door devilsnight op 04-11-2021 22:19 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Eerst een uurtje of anderhalf mijn dochter ‘geholpen’ met FH5 en nu zelf aan de slag.. Het lijkt alsof ik hier meer plezier mee ga beleven dan met deel 4,.

De omgevingen zien er zo kleurrijk uit, de auto’s voelen allemaal ook weer wat ‘echter’ aan en man man, ik krijg nu echt een beter snelheidsgevoel in races.. Zal wel aan mij liggen maar blij met Forza Horizon 5 _/-\o_

Wel even het geluid aanpassen dat die teringherrie wat zachter staat.. En die irritante dansjes etc. mogen ze er ook uitslapen maar goed… “Oldie in the house”… Mijn dochter vond die dansjes wél leuk namelijk :F

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Forza is wel weer een pareltje hoor. Game ziet er geweldig uit, en speelt als vanouds heerlijk weg. Beetje wennen aan de aangepaste physics, maar dat hoort erbij.

Hij staat nu op performance mode, maar enige wat ze nog mogen aanpassen is de LoD pop-in, die is op sommige punten wat te heftig naar mijn smaak.

QR ook nog niet helemaal foutloos, nu 1 keer gehad dat ik daarna geluid kwijt was, maar game start snel genoeg op dat dat geen heel groot probleem is, slordig is het wel.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Rossi46
Hier mixed feeling betreffende FH5. Of eigenlijk alles afgewogen vind ik het tegenvallen.

Grootste probleem vind ik dat teveel hetzelfde is gebleven. Uiteraard is de omgeving anders, maar de rest is in de basis gewoon hetzelfde als in FH4. En die game vond ik erg goed, maar nu verwacht ik een 'nieuw gevoel' en dat krijg ik totaal niet. Voorbeeldje als je gaat painten en tunen, is eigenlijk alles hetzelfde. Zelfs de beschikbare wielen zijn volgens mij identiek aan FH4. Ook de 'bot' auto's zijn (in ieder geval gedeeltelijk) identiek aan die in FH4. En eigenlijk alles wel.

De omgeving zelf is groot en kleurrijk, maar voor mijn gevoel wel erg leeg. Wellicht dat ik me gewoon beter kan verplaatsen in een Britse omgeving dan in een Mexicaanse, maar ik vind het allemaal niet heel erg spannend. Ik kom ook heel weinig 'bot' auto's tegen in de wereld, veel minder dan in FH4 (in FH3 waren het er nòg meer, maar daar was geen sprake van een online spelwereld).

Ik speel in de 60fps modus en mijn hemel wat heeft die last van pop-in. Het komt zo vaak voor dat het stotend wordt. Daar merkte ik in FH4 niets van.

Ik vind het rijgedrag lastig te definiëren. Voor mijn gevoel klopt het niet en gaat het allemaal veel te makkelijk. Ik merk ook weinig verschil in ondergrond via de controller. FH4 voelde beter en FH3 vond ik het beste rijden.

De graphics zijn wel erg mooi en ook ik bemerk veel meer snelheidsensatie dan in FH4. Lijkt alsof ze dit bereikt hebben door veel meer motion blur toe te passen. Hoe dan, ik vind dat absoluut een pluspunt want in FH4 was daar een gebrek aan.

Nog even apart vermelden dat ik de rookeffecten erg gaaf geworden vind!

Negatief punt vind ik dan weer de menu's, met die idioot grote knoppen. Alles is enorm 'in your face'. Erg lelijk.

Verder nog wat optimalisatie probleempjes. Ik heb vanavond 5x een disconnect gehad en het kwam geregeld voor dat verkeer ineens voor m'n neus verdween.

Lang verhaal kort: ik vraag me af of ik hier even veel tijd aan ga besteden als in FH4 (en FH3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:17
Daarnet 'Forza Horizon 5' gespeeld op mijn Series X en los van het spel valt HDR mij enorm tegen op mijn LG C9. :S Heb DV nog niet geprobeerd.

Dit is nu het tweede spel in korte tijd, naast 'Marvel's Guardians of the Galaxy', waarbij HDR stück of niet goed geïmplementeerd lijkt. Of ligt dit aan de Series X?

Instellingen tv staan goed en HDR is gekalibreerd via de Xbox-app op de console.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
Rossi46 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 23:07:
Hier mixed feeling betreffende FH5. Of eigenlijk alles afgewogen vind ik het tegenvallen.

Grootste probleem vind ik dat teveel hetzelfde is gebleven. Uiteraard is de omgeving anders, maar de rest is in de basis gewoon hetzelfde als in FH4. En die game vond ik erg goed, maar nu verwacht ik een 'nieuw gevoel' en dat krijg ik totaal niet. Voorbeeldje als je gaat painten en tunen, is eigenlijk alles hetzelfde. Zelfs de beschikbare wielen zijn volgens mij identiek aan FH4. Ook de 'bot' auto's zijn (in ieder geval gedeeltelijk) identiek aan die in FH4. En eigenlijk alles wel.

De omgeving zelf is groot en kleurrijk, maar voor mijn gevoel wel erg leeg. Wellicht dat ik me gewoon beter kan verplaatsen in een Britse omgeving dan in een Mexicaanse, maar ik vind het allemaal niet heel erg spannend. Ik kom ook heel weinig 'bot' auto's tegen in de wereld, veel minder dan in FH4 (in FH3 waren het er nòg meer, maar daar was geen sprake van een online spelwereld).

Ik speel in de 60fps modus en mijn hemel wat heeft die last van pop-in. Het komt zo vaak voor dat het stotend wordt. Daar merkte ik in FH4 niets van.

Ik vind het rijgedrag lastig te definiëren. Voor mijn gevoel klopt het niet en gaat het allemaal veel te makkelijk. Ik merk ook weinig verschil in ondergrond via de controller. FH4 voelde beter en FH3 vond ik het beste rijden.

De graphics zijn wel erg mooi en ook ik bemerk veel meer snelheidsensatie dan in FH4. Lijkt alsof ze dit bereikt hebben door veel meer motion blur toe te passen. Hoe dan, ik vind dat absoluut een pluspunt want in FH4 was daar een gebrek aan.

Negatief punt vind ik dan weer de menu's, met die idioot grote knoppen. Alles is enorm 'in your face'. Erg lelijk.

Verder nog wat optimalisatie probleempjes. Ik heb vanavond 5x een disconnect gehad en het kwam geregeld voor dat verkeer ineens voor m'n neus verdween.

Lang verhaal kort: ik vraag me af of ik hier even veel tijd aan ga besteden als in FH4 (en FH3).
Ik kan mij hier voor een groot deel wel in vinden. Nog steeds is de game super, iets beters vind je niet in deze categorie. Missc3is dat ook wel gelijk het grote manco: hoe ga je iets nog beter maken, wat al bijna perfect is... Ik heb (helaas) ook een groot "been there, done that" gevoel...

Maar goed, ik blijf het heerlijke games vinden en ga er zeker een hoop tijd insteken, maar ik hoop dat ze voor een volgend deel het zaakje eens grondig onder de loep nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Yonix schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 01:12:
Daarnet 'Forza Horizon 5' gespeeld op mijn Series X en los van het spel valt HDR mij enorm tegen op mijn LG C9. :S Heb DV nog niet geprobeerd.

Dit is nu het tweede spel in korte tijd, naast 'Marvel's Guardians of the Galaxy', waarbij HDR stück of niet goed geïmplementeerd lijkt. Of ligt dit aan de Series X?

Instellingen tv staan goed en HDR is gekalibreerd via de Xbox-app op de console.
HDR vind ik dan juist weer top-notch. Was in FH4 zo, en nu zeker weer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Als ze dingen te veel veranderen heb je ook kans dat het juist slechter wordt. Verandering alleen om de verandering ben ik nooit zo'n fan van.

In mijn eerste uurtjes gisteren vond ik het in ieder geval top. De omgeving bevalt mij ook veel beter, ik vond Engeland maar saai. Ik vond Australië ook veel leuker en vond FH2 weer minder (hoewel beter dan Engeland), doe mij juist graag maar exotische locaties die net niet lijken op waar ik met mijn eigen auto rond kan rijden. Dus ik ben happy met Mexico :) (maar hoop nog steeds op een Japan editie later :+)

Popin is mijn niet echt opgevallen maar ik ben vaak redelijk blind voor dat soort problemen (gelukkig). Merkte wel echt dat, hoewel quality mode stukken beter is dan in 4 (ik merkte niks van inputlag die ik in 4 wel enorm had), ik in performance zelf ook gelijk stukken beter ging rijden dus daar hou ik hem op.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!
:9~

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V3VCp7YewCZOZKVExGFEv6Vsdgg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hPFs46T30V1p9fGXWIL2FegW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guerilla
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 25-08 23:47
swoutr schreef op donderdag 4 november 2021 @ 18:49:

Ja dit is de enige pass, maar hij is goedkoper te verkrijgen :
https://xbox-store-checke...d-Ons-Bundle/9mz0sr207mg8

Ik ga de add on bundel waarschijnlijk ook kopen, maar ik ben nu nog even zoet met COD Vanguard

[ Voor 9% gewijzigd door Guerilla op 05-11-2021 08:28 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik niet begrijp, wat is al dat pre-release gedoe met FH5? Day 1 roepen ze toch altijd met Microsoft games in gamepass? Lijkt erop dat ze steeds meer gaan pushen om alsnog games/bundels/dlc aan te schaffen ipv het netflix model.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 12:35
Rossi46 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 23:07:

Ik heb precies hetzelfde. De setting doet mij ook niet zo heel veel. Akkertje hier, jungleweggetje daar..
Ik vind de setting overdag ook maar een behoorlijk dorre kleurloze bedoeling.

De popup in 60FPS mode is ook best wel tegenvallend. Ik heb het in een race meegemaakt dat er langs de kant opeens een boom opdook en ik hierdoor afgeleid raakte en zo mijn rempunt volledig mistte.

Snelheidsgevoel is wel hoger. Dermate hoog dat ik de Hypercars nog niet eens geprobeerd heb en er eigenlijk niet eens benieuwd naar ben . Ik heb de meeste races nog gewoon gedaan in een "eenvoudige" Porsche Cayman.

Ik heb bij veel races en bochtencombinaties ook wel een deja vu gevoel naar eerdere Horizons. Maargoed, vanavond weer verder en misschien eens aan de gang met die custom route creator.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-10 12:55

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Wom schreef op donderdag 4 november 2021 @ 20:54:
Dolby Vision is geactiveerd voor Forza Horizon 5. Reboot van console kan nodig zijn.
[Twitter]
Ik heb gisteren een video van Vincent Teo gekeken die 2x een Series X op twee LG C1 had aangesloten en de verschillen besprak. Dat was een video van augustus met games die niet waren geoptimaliseerd voor DV.

Uit die video kwam naar voren dat de verschillen echt minimaal zijn, maar dat kan dus ook komen door de games die oorspronkelijk niet voor DV gemaakt waren maar soort van achteraf ingebouwde DV ondersteuning hebben gekregen.

Vincent zegt ook op het eind van de video dat hij deze vergelijking nog een keer moet maken als er wel games zijn die met DV in het achterhoofd gemaakt zijn.

Ben dus wel benieuwd, maar als ik de video van gisteren moet geloven, dan mis je op dit moment eigenlijk niks. of nauwelijks iets. Verder is het ook een kwestie van smaak. Vooral ook met kleurenwarmte.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Finraziel schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 06:35:
Als ze dingen te veel veranderen heb je ook kans dat het juist slechter wordt. Verandering alleen om de verandering ben ik nooit zo'n fan van.
Dice en Battlefield zeggen hoi :w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:40
MRE-Inc schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 09:00:
[...]

Ik heb gisteren een video van Vincent Teo gekeken die 2x een Series X op twee LG C1 had aangesloten en de verschillen besprak. Dat was een video van augustus met games die niet waren geoptimaliseerd voor DV.

Uit die video kwam naar voren dat de verschillen echt minimaal zijn, maar dat kan dus ook komen door de games die oorspronkelijk niet voor DV gemaakt waren maar soort van achteraf ingebouwde DV ondersteuning hebben gekregen.

Vincent zegt ook op het eind van de video dat hij deze vergelijking nog een keer moet maken als er wel games zijn die met DV in het achterhoofd gemaakt zijn.

Ben dus wel benieuwd, maar als ik de video van gisteren moet geloven, dan mis je op dit moment eigenlijk niks. of nauwelijks iets. Verder is het ook een kwestie van smaak. Vooral ook met kleurenwarmte.
Ben ik dus ook heel benieuwd naar, die vergelijking kun je ook bijna alleen maar maken met 2 tv's naast elkaar. In een thuis setup is dat al bijna niet te doen (wie heeft er 2 Oleds naast elkaar of gaat de slaapkamerunit even beneden zetten met een 2e Xbox SX), dus ben ik ook even afhankelijk van deze beste meneer. Ga het wel absoluut inschakelen, ben alleen ook aan het balen net als @Verwijderd van die pre-release BS, dacht ook day 1 te kunnen gamen vanavond, moet ik nog wachten.

Heb 2 vrienden omgeluld om een Series S te halen en wilde het FH 5 bij hun spelen vanavond, lijkt dus niet te lukken zonder extra premium add-on te kopen :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

JDL15 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 09:31:
[...]

Ben ik dus ook heel benieuwd naar, die vergelijking kun je ook bijna alleen maar maken met 2 tv's naast elkaar. In een thuis setup is dat al bijna niet te doen (wie heeft er 2 Oleds naast elkaar of gaat de slaapkamerunit even beneden zetten met een 2e Xbox SX), dus ben ik ook even afhankelijk van deze beste meneer. Ga het wel absoluut inschakelen, ben alleen ook aan het balen net als @Verwijderd van die pre-release BS, dacht ook day 1 te kunnen gamen vanavond, moet ik nog wachten.

Heb 2 vrienden omgeluld om een Series S te halen en wilde het FH 5 bij hun spelen vanavond, lijkt dus niet te lukken zonder extra premium add-on te kopen :F
De video is ook een side by side comparison. De grote vraag is nu: is FH5 vanaf scratch gebouwd voor DV of is dat kunstmatig toegevoegd ?

Verder eens met je stelling mbt day one in Gamepass maar via een Premium add-on bundle toch niet...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gr1542
JDL15 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 09:31:
[...]

Premium add on geeft o.a. early access op 5 november. Standaard release is 9 november.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchOwnage
MRE-Inc schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 09:35:
[...]

De video is ook een side by side comparison. De grote vraag is nu: is FH5 vanaf scratch gebouwd voor DV of is dat kunstmatig toegevoegd ?

Verder eens met je stelling mbt day one in Gamepass maar via een Premium add-on bundle toch niet...

[YouTube: Dolby Vision vs HDR10 Gaming (Tested on 2 Xbox Series X & LG C1 OLED)]
Nee. FH5 is dus niet vanaf scratch gemaakt voor DV. Anders hadden ze het niet een paar uur na release pas mogelijk gemaakt. Halo Infinite wordt echt de eerste. Maar ik vraag me wel af of óók een native DV game grafisch zo'n groot verschil zal maken. Volgens mij is het meer gemak, je bent dan als het goed is af van HDR sliders en dergelijke.

Verder niet eens met het commentaar op Day one GP. Dit werd duidelijk gecommuniceerd dat je enkel met premium 5 dagen eerder speelt. Dit was bij FH4 trouwens ook al het geval.

Wat ik trouwens wél een enorm pluspunt vind, is idd het gevoel van snelheid. Dat is echt fantastisch. Gister m'n eerste Goliath in een S2 hypercar. Puntje van m'n stoel die 12 minuten :9

[ Voor 18% gewijzigd door DutchOwnage op 05-11-2021 10:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:05
Verwijderd schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 08:51:
Wat ik niet begrijp, wat is al dat pre-release gedoe met FH5? Day 1 roepen ze toch altijd met Microsoft games in gamepass? Lijkt erop dat ze steeds meer gaan pushen om alsnog games/bundels/dlc aan te schaffen ipv het netflix model.
Dat is ook de doelstelling, ze willen je het liefst dat je ook het spel dat via Game Pass beschikbaar is ook daadwerkelijk aanschaft.
En als je het (basis)spel eenmaal speelt dan proberen ze je de DLC en in-game-valuta of tokens aan te smeren tegen een relatief laag bedrag in vergelijking met de prijs van het basisspel. Upselling.

En in de kwartaal- en jaarcijfers is terug te lezen dat Game Pass spelers veel spellen uitproberen, en als een spel in de smaak valt veel gebruikers alsnog over gaan tot aanschaf (al of niet in de aanbieding).
De mythe dat Game Pass-abonnees geen spellen zullen aanschaffen is onjuist.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-10 08:13
Toch een vraagje. Die voet op z'n kant. Zouden jullie zo'n deksel er op plaatsen en is dat verstandig vanwege lucht instroom?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Af7TVFpXKLz89_IWAqUf4M7fAlw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/otVoJnD47eGB2FNbkNoUpyYn.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zkmp-blFrjp9MphRQ7CM-5zDCOI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jxtw5wG8ikMHRnnmvRlT2UfA.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7a_Z7v0QY9NoURtC7gZNGPmhdDM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2xqvN2iC57GMOVvFA55Io8Px.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-yhTOsCYMx0TRBI6ekP7H6jy5WA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9RJzxMuKhG5D8ClMnUHs7YNn.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ariekanari schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 10:29:
[...]

Dat is ook de doelstelling, ze willen je het liefst dat je ook het spel dat via Game Pass beschikbaar is ook daadwerkelijk aanschaft.
En als je het (basis)spel eenmaal speelt dan proberen ze je de DLC en in-game-valuta of tokens aan te smeren tegen een relatief laag bedrag in vergelijking met de prijs van het basisspel. Upselling.

En in de kwartaal- en jaarcijfers is terug te lezen dat Game Pass spelers veel spellen uitproberen, en als een spel in de smaak valt veel gebruikers alsnog over gaan tot aanschaf (al of niet in de aanbieding).
Ik koop met name Game Pass games die uit Game Pass verdwijnen en die ik tof vond maar zou niet snel de noodzaak zien om games die sowieso voor altijd in GP blijven aan te schaffen. Wat de reden zijn dat mensen dat wel doen?

[ Voor 3% gewijzigd door Timothy3000 op 05-11-2021 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Timothy3000 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 10:42:
[...]

Ik koop met name Game Pass games die uit Game Pass verdwijnen maar zou niet snel de noodzaak zien om games die sowieso voor altijd in GP blijven aan te schaffen.
En daarom komen ze dus met zo'n lokkertje om een paar dagen eerder te kunnen gamen + DLC ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Rossi46 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 10:43:
[...]

En daarom komen ze dus met zo'n lokkertje om een paar dagen eerder te kunnen gamen + DLC ;)
Voor mij is het de DLC die ik toch ooit ga kopen. Als het enkel early acces was had ik nog wel even gewacht. En die vier dagen zijn nou ook niet echt onoverkomelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ariekanari schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 10:29:
[...]

Iets waar ik vanaf het begin al "bang" voor was. Geen alternatief maar een aanvulling waarbij je eind van het jaar simpelweg meer geld kwijt bent dan jaren terug met dezelfde hobby. In dat geval zie ik liever een demo platform verschijnen waarbij je alle games in verschillende vormen kunt checken voordat je tot aankoop overgaat. (desnoods via cloud)
Bij games van third party developers vind ik het nog prima maar nu ze meer en meer gaan pushen bij eigen games(FH5 eerder spelen bijvoorbeeld) geeft een vieze nasmaak. Het lijkt dat ze nu iedere keer een stapje verder gaan.

Op dit moment krijg je nog veel waar voor je geld maar vind het interessant om te zien welke kant het uit gaat. (zeer karig base games oid)
Wanneer mijn GPU afgelopen is gaan we de boel opnieuw evalueren. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

DutchOwnage schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 09:50:
[...]

Nee. FH5 is dus niet vanaf scratch gemaakt voor DV. Anders hadden ze het niet een paar uur na release pas mogelijk gemaakt. Halo Infinite wordt echt de eerste. Maar ik vraag me wel af of óók een native DV game grafisch zo'n groot verschil zal maken. Volgens mij is het meer gemak, je bent dan als het goed is af van HDR sliders en dergelijke.
Ik zag idd dat ze het een paar uur na de release mogelijk hadden gemaakt om met DV te spelen, echter weet ik niet hoe eea technisch in elkaar zit. Het had best kunnen zijn dat het vanaf scratch mogelijk was, maar uitgeschakeld is bij release. Ik kom zoiets in mijn eigen werk namelijk ook tegen. Verder geen idee hoe lang DV in ontwikkeling is en of dat al beschikbaar was voor de ontwikkeling van FH5.
Verder niet eens met het commentaar op Day one GP. Dit werd duidelijk gecommuniceerd dat je enkel met premium 5 dagen eerder speelt. Dit was bij FH4 trouwens ook al het geval.

Wat ik trouwens wél een enorm pluspunt vind, is idd het gevoel van snelheid. Dat is echt fantastisch. Gister m'n eerste Goliath in een S2 hypercar. Puntje van m'n stoel die 12 minuten :9
Daar ben ik het dan niet mee eens ;)

Als je continu aangeeft dat 9 november de game te spelen is, dan is dat voor mijn Day 1. Dan gaan ze een premium bundel beschikbaar stellen waarmee je 4 dagen eerder kan spelen. De game zit dus al op 5 november in Gamepass want de mensen die de basis game niet gekocht hebben, maar wel de Premium bundle kunnen dus wel eerder spelen. Dus eigenlijk is Day 1 dus 5 november.

Ik zou het met je eens zijn als Microsoft bij de Gold/Deluxe of hoe die duurdere versie ook heet, had gezegd: Met deze losstaande versie, die dus niet in Gamepass zit, kun je 4 dagen eerder spelen.

Nu spelen de mensen dus ook al eerder met de Gamepass versie. De Gamepass versie is Day 1 op 9 november. De losstaande versie is 5 november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 10:47:
[...]
Iets waar ik vanaf het begin al "bang" voor was. Geen alternatief maar een aanvulling waarbij je eind van het jaar simpelweg meer geld kwijt bent dan jaren terug met dezelfde hobby.
Dat is niet het geval nu toch? Er zullen vast mensen zijn die extra betalen omdat ze een paar dagen eerder willen spelen, maar de meeste mensen zullen hem gewoon ''gratis'' meepakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:19

On_E

Housemusic

Ik wacht wel tot maandag, ff naar Nieuw-Zeeland verhuizen en racen maar. Een uitbreiding kopen terwijl ik nog niet eens weet wat die zijn, nah. :)

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-10 10:45
MRE-Inc schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 10:47:

Als je continu aangeeft dat 9 november de game te spelen is, dan is dat voor mijn Day 1. Dan gaan ze een premium bundel beschikbaar stellen waarmee je 4 dagen eerder kan spelen. De game zit dus al op 5 november in Gamepass want de mensen die de basis game niet gekocht hebben, maar wel de Premium bundle kunnen dus wel eerder spelen. Dus eigenlijk is Day 1 dus 5 november.

Ik zou het met je eens zijn als Microsoft bij de Gold/Deluxe of hoe die duurdere versie ook heet, had gezegd: Met deze losstaande versie, die dus niet in Gamepass zit, kun je 4 dagen eerder spelen.

Nu spelen de mensen dus ook al eerder met de Gamepass versie. De Gamepass versie is Day 1 op 9 november. De losstaande versie is 5 november.
Het loopt precies gelijk met de fysieke versies, de Premium versie is vandaag uitgekomen, de standaard versie komt op 9 november. Dus is niet specifiek voor GPU.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Dat "early access" geneuzel hadden ze van mij achterwegen mogen laten. Ik zie dergelijke acties eerder als iets negatiefs dan iets positiefs. Uiteindelijk koop de premium upgrade wel omdat ik de uitbreidingen en extra auto's wil hebben, niet vanwege de paar dagen vroege toegang.

Ik zal FH5 komende week wel spelen wanneer de game op de mat valt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
[...]

[...]

Je bent me ff kwijt hoor :9 . Maar zoals jij de boel anaylseert, zou het kunnen ja :9 . Feit is, enkel als je 45 euro neertelt kun je nú al spelen, dan is het toch geen "gratis" day-one GP release?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46

Wat een onzin... Wat boeit het nou of je in de basis vanuit GP speelt of dat je de volledige game via de store hebt gekocht? In beide gevallen heb je enkel early access door extra betalen, inclusief bepaalde (toekomstige) DLC. Zo is het al jaren bij FH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
uchiha tijntje schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 10:45:
[...]

Voor mij is het de DLC die ik toch ooit ga kopen. Als het enkel early acces was had ik nog wel even gewacht. En die vier dagen zijn nou ook niet echt onoverkomelijk :P
Same here. Hoewel, zoals ik gisteren al schreef vind ik de game tot nu toe tegenvallen... Maar goed, wellicht dat ik gaandeweg de game van gedachte verander.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Als je op welke manier dan ook early access krijgt door te betalen staat de game niet day one in Gamepass. Die eerste Early Access datum is day one :)

[ Voor 16% gewijzigd door Timothy3000 op 05-11-2021 10:59 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Rossi46 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 10:55:
[...]

Wat een onzin... Wat boeit het nou of je in de basis vanuit GP speelt of dat je de volledige game via de store hebt gekocht? In beide gevallen heb je enkel early access door extra betalen, inclusief bepaalde (toekomstige) DLC. Zo is het al jaren bij FH.
Leuk dat je het onzin noemt, maar het is Microsoft zelf die continu van de daken loopt te schreeuwen dat First Party games zoals FH5 dag 1 in Gamepass zitten en dan te spelen zijn. Klaarblijkelijk is dag 1 dus niet 9 november maar 5 november maar dus niet te spelen voor diegene die geen premium bundle kopen.

Dan moet Microsoft eerlijk zijn en zeggen: Dag 1 op Gamespass is 9 november. Heb je wel Gamepass maar wil je eerder spelen dan koop je de losse versie van de Game buiten gamepass om in de vorm van de Deluxe/Gold versie.

Wat @Timothy3000 dus zegt !!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DutchOwnage
MRE-Inc schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 10:59:
[...]

Dan moet Microsoft eerlijk zijn en zeggen: Dag 1 op Gamespass is 9 november. Heb je wel Gamepass maar wil je eerder spelen dan koop je de losse versie van de Game buiten gamepass om in de vorm van de Deluxe/Gold versie.

Volgens mij zeggen ze dat voor de basis game ook ;) .

Ik snap echt geen ene malle moer van deze hele discussie, sorry.

[ Voor 7% gewijzigd door DutchOwnage op 05-11-2021 11:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Wat gaan we dan krijgen in de toekomst? Game Pass Ultimate Giga Deluxe voor 40 euro per maand waarbij je wel alle Microsoft uitgebrachte games volledig tot je beschikking krijgt op de echte day one?

Wij als consument moeten hier kritisch over zijn. :P

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2021 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krimglas
  • Laatst online: 14-03-2023
[...]

Leuk dat je het onzin noemt, maar het is Microsoft zelf die continu van de daken loopt te schreeuwen dat First Party games zoals FH5 dag 1 in Gamepass zitten en dan te spelen zijn. Klaarblijkelijk is dag 1 dus niet 9 november maar 5 november maar dus niet te spelen voor diegene die geen premium bundle kopen.

Nu doe je net alsof early access voor special editions al niet decennia lang toegepast wordt door publishers.

De echte release datum is gewoon op 9 november. Dat er whales zijn die steevast gemakkelijk verleid worden om een hoop geld neer te leggen om 4 dagen vroeger te spelen is de reden waarom publishers dit altijd zullen blijven aanbieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-10 10:45
[...]

Het is en blijft Dag 1 op Gamepass. Het loopt precies hetzelfde als de fysieke versies. De premium versie komt vandaag uit, Dag 1 voor de premium versie.
De standaard versie komt ook op schijf uit op 9 november, en dat is dus Dag 1 voor de standaard versie en dan ook gelijk op Gamepass.

In Gamepass zit enkel de standaard versie, dus release Dag 1 op 9 november.

Gebeurde in het verleden volgens mij wel eens eerder, toen GPU nog niet eens bestond, dat een premium versie een release van een aantal dagen eerder had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-10 12:34
Als iemand interesse heeft in premium Forza bundle; ik heb een extra key. 25€ pm

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Krimglas schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 11:16:
[...]

Nu doe je net alsof early access voor special editions al niet decennia lang toegepast wordt door publishers.

De echte release datum is gewoon op 9 november. Dat er whales zijn die steevast gemakkelijk verleid worden om een hoop geld neer te leggen om 4 dagen vroeger te spelen is de reden waarom publishers dit altijd zullen blijven aanbieden.
Is er nog sprake van een ''echte release datum'' in een geval als deze? Release datum is imo gewoon de datum waarop de game voor het eerst te spelen is. Als je dan adverteert met Day One Gamepass is dat de dag waarop de game in GP zou moeten staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gr1542
Ik heb ook de Premium add on voor FH5 gekocht. Mij gaat het meer om de rest, dan om de early access overigens.
Ik heb nu wel het gevoel, dat ik lekker goedkoop aan een uitgebreide versie van de game ben gekomen.
FH5 is gratis voor GP leden. Ik denk dan dat ik EUR 60,= terugverdien op mijn GP abonnement, aangezien ik hem anders toch had moeten kopen. Maar misschien ben ik te positief in deze maatschappij, waarin iedereen wel iets te zeuren heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Los van al het premium gezeur: Nog een paar dagen en dan los! Kijk er wel naar uit. Reviews zijn lovend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krimglas
  • Laatst online: 14-03-2023
Timothy3000 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 11:21:
[...]

Is er nog sprake van een ''echte release datum'' in een geval als deze? Release datum is imo gewoon de datum waarop de game voor het eerst te spelen is. Als je dan adverteert met Day One Gamepass is dat de dag waarop de game in GP zou moeten staan.
Welja, 9 november. Die is al maandenlang gekend. Zoek voor de lol eens op wat "early access" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
FH5 officiële datum is toch echt 9 november als globale release date (even los van de timezones). Die dag kan je ook spelen op Steam en in dit geval ook GP. Volgens mij redenatie krijg je toch waar je voor betaald of zie ik het verkeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Krimglas schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 11:25:
[...]
Welja, 9 november. Die is al maandenlang gekend. Zoek voor de lol eens op wat "early access" is.
Niet helemaal dus. Zodra een game ''Early Access'' heeft waarin je de volledige game eerder kan spelen is de datum van die ''early access'' imo de ware releasedatum. Da's namelijk de datum waarop de game gespeeld kan worden. :)

Early Access is voor mijn gevoel alleen logisch als je een game maanden eerder kunt proberen oid en testen, zoals op Steam.

Verder is het gezeur natuurlijk, want het scheelt maar een paar dagen, maar het is wel feit dat je Forza niet day one maar day four in GP krijgt. :P

[ Voor 10% gewijzigd door Timothy3000 op 05-11-2021 11:29 ]

Pagina: 1 ... 263 ... 347 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord