Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krimglas
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14-03-2023
Timothy3000 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 11:28:
[...]

Niet dus. Zodra een game ''Early Access'' heeft waarin je de volledige game eerder kan spelen is de datum van die ''early access'' imo de ware releasedatum. Da's namelijk de datum waarop de game gespeeld kan worden. :)

Verder is het gezeur natuurlijk, want het scheelt maar een paar dagen, maar het is wel feit dat je de Forza niet day one maar day four in GP krijgt. :P
Vind het eigenlijk vreemd dat je zo zuur bent hierover, op de grond stampt en roept dat de releasedatum fout is, terwijl het altijd al sinds de aankondiging loepzuiver 9 november is geweest. Als die vier dagen zo belangrijk zijn voor je betaal je maar extra voor de early access ja: Dat is exact waar publishers al jaren op hopen.

[ Voor 9% gewijzigd door Krimglas op 05-11-2021 11:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Laatst online: 15:07
Krimglas schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 11:29:
[...]

Vind het eigenlijk vreemd dat je zo zuur bent hierover, op de grond stampt en roept dat de releasedatum fout is, terwijl het altijd al sinds de aankondiging loepzuiver 9 november is geweest. Als die vier dagen zo belangrijk zijn voor je betaal je maar extra voor de early access ja: Dat is exact waar publishers al jaren op hopen.
Ik ben niet zuur. Die paar dagen kunnen mij gestolen worden. Zoals ik eerder al zei: Kijk er naar uit om die game over een paar dagen gratis te kunnen spelen. Ik zeg letterlijk dat het gezeur is, dus waar je op baseert dat ik op de grond stamp is me een raadsel. ;) :)

Maar vond die '''Day One in GP'' discussie wel een geinige. Want zoals Deltos en MRE-Inc al zeiden is dat niet het geval hier natuurlijk. Op deze manier kan day one uiteindelijk oneindig uitgerekt worden. Laten we hopen dat het zover nooit komt.

[ Voor 16% gewijzigd door Timothy3000 op 05-11-2021 11:32 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Krimglas
Timothy3000 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 11:31:
[...]
Laten we hopen dat het zover nooit komt.
Het is de laatste 20 jaar al goed gelopen met die early access, zal wel meevallen, dramaqueen :P

[ Voor 3% gewijzigd door Krimglas op 05-11-2021 11:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-10 15:20

Vagax

Hehe

De hele discussie komtt er op neer dat mensen bepaalde termen anders ervaren als de rest :P

Dat het iemand kan boeien maar day one staat voor de release dag, op de promotie materiaal staat ook "Play the game day one when it gets released" and op dit moment is FH5 nog niet officieel gereleased, kijk maar naar de wiki bijvoorbeeld van FH5.

Maar goed, wat kunnen mensen zich toch ergeren of aanstellen met dit soort dingen 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:23
Verwijderd schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 10:47:
[...]

Iets waar ik vanaf het begin al "bang" voor was. Geen alternatief maar een aanvulling waarbij je eind van het jaar simpelweg meer geld kwijt bent dan jaren terug met dezelfde hobby. In dat geval zie ik liever een demo platform verschijnen waarbij je alle games in verschillende vormen kunt checken voordat je tot aankoop overgaat. (desnoods via cloud)
Bij games van third party developers vind ik het nog prima maar nu ze meer en meer gaan pushen bij eigen games(FH5 eerder spelen bijvoorbeeld) geeft een vieze nasmaak. Het lijkt dat ze nu iedere keer een stapje verder gaan.

Op dit moment krijg je nog veel waar voor je geld maar vind het interessant om te zien welke kant het uit gaat. (zeer karig base games oid)
Wanneer mijn GPU afgelopen is gaan we de boel opnieuw evalueren. ;)
Voordat de gamepass er was werd dat ook al gedaan. Heb meerdere games gehad waarbij de premium versies of the collectible edities eerder toegang gaven tot het spel. Dus ik zie er weinig verschil in.
En een paar dagen is ook weer niet onoverkomelijk. Het scheelt nog steeds een klap geld. Zonder GP had je dan dus de gewone premium besteld, dus het scheelt je nu sowieso 40-50 euro.
Ik heb ook hiervoor EA Play gehad en kocht dan een deel van de games nog steeds direct na uitkomen ipv een jaar te wachten tot die gratis was. Ook daar zie je dat EA je lekker maakt door nieuwe games wel eerst 10 uur weg te geven met EA Play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Vagax schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 11:43:
De hele discussie komtt er op neer dat mensen bepaalde termen anders ervaren als de rest :P

Dat het iemand kan boeien maar day one staat voor de release dag, op de promotie materiaal staat ook "Play the game day one when it gets released" and op dit moment is FH5 nog niet officieel gereleased, kijk maar naar de wiki bijvoorbeeld van FH5.

Maar goed, wat kunnen mensen zich toch ergeren of aanstellen met dit soort dingen 8)7
Ik denk dat niemand zich hier ergert en dat het niemand echt boeit dat er een paar dagjes tussen zitten. Ik niet iig. Vond zelf gewoon die discussie over het oprekken van ''day one'' en het feit dat er voor games soms meerdere releasedata zijn interessant. :)

Vind het allang fantastisch dat ik binnen mijn GP abo net gereleasde games of games day one al zó snel / meteen kan spelen. GP blijft een fantastische uitvinding. :D

[ Voor 12% gewijzigd door Timothy3000 op 05-11-2021 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royalty
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-10 11:23
Dat is snel ?!
Een game dat nog niet zo lang geleden in de Game Pass zat. En nu al in Gold is.
Dan heb ik het over Moving Out.
Is dat al eens eerder gebeurd?

Andere vraag over It Takes Two.
Ik weet dat je het met zijn tweeën moet spelen. Maar hoe zit dat met de achievements?
Krijgen beide spelers de achievements of alleen maar player one?
Ik denk wel beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:23
Royalty schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 11:49:
[...]

Andere vraag over It Takes Two.
Ik weet dat je het met zijn tweeën moet spelen. Maar hoe zit dat met de achievements?
Krijgen beide spelers de achievements of alleen maar player one?
Ik denk wel beide.
Dat verschilt. De eerste keer dat ik met iemand samen speelde niet, dan 2de keer wel (toen we verder gingen) Maar kan zijn dat ik de 1ste keer per ongeluk onder een guest account speelde en niet onder mijn eigen account. Merkte het de 2de keer omdat mijn telefoon ook de achievements liet zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 10:47:
[...]

Iets waar ik vanaf het begin al "bang" voor was. Geen alternatief maar een aanvulling waarbij je eind van het jaar simpelweg meer geld kwijt bent dan jaren terug met dezelfde hobby. In dat geval zie ik liever een demo platform verschijnen waarbij je alle games in verschillende vormen kunt checken voordat je tot aankoop overgaat. (desnoods via cloud)
Bij games van third party developers vind ik het nog prima maar nu ze meer en meer gaan pushen bij eigen games(FH5 eerder spelen bijvoorbeeld) geeft een vieze nasmaak. Het lijkt dat ze nu iedere keer een stapje verder gaan.

Op dit moment krijg je nog veel waar voor je geld maar vind het interessant om te zien welke kant het uit gaat. (zeer karig base games oid)
Wanneer mijn GPU afgelopen is gaan we de boel opnieuw evalueren. ;)
Sorry maar hier overdrijf je in mijn optiek nogal.. Forza heeft altijd Ultimate pakketten gehad van ongeveer €100,- dus daar is nu niets anders aan.

Waar ik het wel mee eens ben (wat ik lees) is het feit dat de mensen die de duurste versie hebben een paar dagen eerder kunnen gamen.. Dat mogen ze van mij per direct stopzetten (ik maak er nu wel blij gebruik van maar kan me wel in die frustratie vinden van mensen die zich gepasseerd voelen. Overigens geld dat ook voor andere games).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:06
drakiesoft schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 10:41:
Toch een vraagje. Die voet op z'n kant. Zouden jullie zo'n deksel er op plaatsen en is dat verstandig vanwege lucht instroom?[...]
Alleen als ik hem op de zijkant zou leggen. Zodra je die deksel erop doet en hem overeind zet is de hele onderkant afgesloten.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp niet waarom die gamepass discussie altijd door een aantal, zuur genoemd moet worden.
Het is toch interessant om te zien hoe gamepass zich ontwikkelt en hoe men hier naar kijkt? Moeten we de hele dag maar roepen hoe geweldig/tof gamepass is? We mogen de boel echt wel af en toe onder de loep nemen. Over het algemeen zijn we echt wel tevreden momenteel toch? :)
En in het geval van FH5, ik ga de game waarschijnlijk niet eens spelen. :P
D-Ed schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 11:59:
[...]

Sorry maar hier overdrijf je in mijn optiek nogal.. Forza heeft altijd Ultimate pakketten gehad van ongeveer €100,- dus daar is nu niets anders aan.

Waar ik het wel mee eens ben (wat ik lees) is het feit dat de mensen die de duurste versie hebben een paar dagen eerder kunnen gamen.. Dat mogen ze van mij per direct stopzetten (ik maak er nu wel blij gebruik van maar kan me wel in die frustratie vinden van mensen die zich gepasseerd voelen. Overigens geld dat ook voor andere games).
Ik snap dat het overdreven overkomt. Ik bedoel dan ook meer welke kant gamepass op kan gaan, op dit moment is dit zeker nog niet van toepassing. Ik had dit beter kunnen verwoorden.
Timothy3000 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 11:31:
[...]

Ik ben niet zuur. Die paar dagen kunnen mij gestolen worden. Zoals ik eerder al zei: Kijk er naar uit om die game over een paar dagen gratis te kunnen spelen. Ik zeg letterlijk dat het gezeur is, dus waar je op baseert dat ik op de grond stamp is me een raadsel. ;) :)

Maar vond die '''Day One in GP'' discussie wel een geinige. Want zoals Deltos en MRE-Inc al zeiden is dat niet het geval hier natuurlijk. Op deze manier kan day one uiteindelijk oneindig uitgerekt worden. Laten we hopen dat het zover nooit komt.
Dat vind ik dus ook, het is gewoon een interessante discussie.
SunnieNL schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 11:43:
[...]

Voordat de gamepass er was werd dat ook al gedaan. Heb meerdere games gehad waarbij de premium versies of the collectible edities eerder toegang gaven tot het spel. Dus ik zie er weinig verschil in.
En een paar dagen is ook weer niet onoverkomelijk. Het scheelt nog steeds een klap geld. Zonder GP had je dan dus de gewone premium besteld, dus het scheelt je nu sowieso 40-50 euro.
Ik heb ook hiervoor EA Play gehad en kocht dan een deel van de games nog steeds direct na uitkomen ipv een jaar te wachten tot die gratis was. Ook daar zie je dat EA je lekker maakt door nieuwe games wel eerst 10 uur weg te geven met EA Play.
Dat klopt, voor gamepass er was had je dat ook al, en vond ik dat ook al waardeloos en deed ik daar ook al niet aan mee. Vind het opvallend dat ze er op dezelfde manier mee omgaan ook al heb ik gamepass ultimate. Ultimate is het ultieme gamepass abo.

Maar goed, tot zover mijn bijdrage. ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2021 12:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Graft
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-10 07:27
Ik ook vol verwachting Xbox opgestart voor FH5.. ongeacht wat je er van vindt is t van Microsoft niet handig om verkeerde verwachtingen te wekken.

Oh well, ben toch weekendje weg. :w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 12:24:
Ik begrijp niet waarom die gamepass discussie altijd door een aantal, zuur genoemd moet worden.
Het is toch interessant om te zien hoe gamepass zich ontwikkelt en hoe men hier naar kijkt? Moeten we de hele dag maar roepen hoe geweldig/tof gamepass is? We mogen de boel echt wel af en toe onder de loep nemen. Over het algemeen zijn we echt wel tevreden momenteel toch? :)
En in het geval van FH5, ik ga de game waarschijnlijk niet eens spelen. :P

[...]

Ik snap dat het overdreven overkomt. Ik bedoel dan ook meer welke kant gamepass op kan gaan, op dit moment is dit zeker nog niet van toepassing. Ik had dit beter kunnen verwoorden.

[...]

Dat vind ik dus ook, het is gewoon een interessante discussie.
[...]

Dat klopt voor gamepass er was had je dat ook al, en vond ik dat ook al waardeloos en deed ik daar ook al niet aan mee. Vind het opvallend dat ze er op dezelfde manier mee omgaan ook al heb ik gamepass ultimate. Ultimate is het ultieme gamepass abo.

Maar goed, tot zover mijn bijdrage. ;)
Goede toelichting _/-\o_

Onder aan de streep is Gamepass op dit moment gewoon een echt hele goede deal. Voor de mensen die drie jaar stapelen maar ook voor de 'gewone consument' die met liefde die 13 Euro aftikt per maand. Je doet dat als je het kan missen.

En vanaf deze winter is er eigenlijk geen betere gamedeal denkbaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:20
- nevermind -

[ Voor 94% gewijzigd door Phusebox op 05-11-2021 13:38 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-10 12:35

Oekol

waka waka hey hey

Kan iemand mij de weg wijzen wat betreft Xbox live kaarten? Ik ga vanaf vandaag vanguard spelen multiplayer en denk dat ik hiervoor iets moet aanschaffen. Xbox net nieuws en had altijd playstation. Ik moet gewoon Xbox live hebben en geen ultimate toch? Zijn er bepaalde site betrouwbaar of gewoon via Xbox zelf kopen?

Ik lees over Turkse en Braziliaanse kaarten. Is dit te vertrouwen?

[ Voor 9% gewijzigd door Oekol op 05-11-2021 13:22 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-10 12:34
* knip * V&A

[ Voor 86% gewijzigd door Geronimous op 05-11-2021 16:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-10 14:31
Oekol schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 13:19:
Kan iemand mij de weg wijzen wat betreft Xbox live kaarten? Ik ga vanaf vandaag vanguard spelen multiplayer en denk dat ik hiervoor iets moet aanschaffen. Xbox net nieuws en had altijd playstation. Ik moet gewoon Xbox live hebben en geen ultimate toch? Zijn er bepaalde site betrouwbaar of gewoon via Xbox zelf kopen?

Ik lees over Turkse en Braziliaanse kaarten. Is dit te vertrouwen?
Ik zou me dan even verdiepen in de methode om je live tegoed om te zetten naar Game Pass Ultimate. Hier staan berichten over in dit topic of op Pepper. Je koopt dan namelijk maximaal voor 3 jaar Live tegoed (kan buitenlandse kaarten zijn), welke je voor een paar euro omzet naar GPU. Dan kun je ook multiplayeren, maar ook gamepass gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-10 12:35

Oekol

waka waka hey hey

kleinelievewolff schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 13:43:
[...]
Ik zou me dan even verdiepen in de methode om je live tegoed om te zetten naar Game Pass Ultimate. Hier staan berichten over in dit topic of op Pepper. Je koopt dan namelijk maximaal voor 3 jaar Live tegoed (kan buitenlandse kaarten zijn), welke je voor een paar euro omzet naar GPU. Dan kun je ook multiplayeren, maar ook gamepass gebruiken.
Zal teveel zijn denk ik. Wil nu even voor 3 maand afsluiten en daarna ga ik gewoon warzone spelen en dat is gratis. Wil even snel wat wapens levelen met multiplayer tot de nieuwe map er is en de anitcheat. Anders doe ik wel gewoon een kaart van 20 euro via de officiële weg. :)

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
Ik heb het gevoel dat deze generatie consoles een langere cyclus gaat krijgen door de chip tekorten die er zijn. Wanneer denken jullie dat er een compleet nieuwe midgen update gaat plaatsvinden, waarbij 120fps in 4K de standaard wordt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:19

On_E

Housemusic

Ik hoop dat er helemaal geen mid-gen upgrade komt. :)

Heb de vorige generatie ook met een launchmodel doorgespeeld, liever 1 keer in de zoveel jaar een echte nieuwe generatie.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax
  • Laatst online: 10-10 15:20

Vagax

Hehe

Een refresh zit er bijna altijd wel aan te komen, kan inderdaad nu wel later zijn dan normaal maar meestal krijgen we eerst een slim versie en over 4 jaar een upgrade/refresh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krimglas
De console is 1 jaar oud en nog niet eens goed verspreid geraakt bij iedereen die er eentje wil hebben. Lijkt me wat vroeg om hierover te gaan speculeren :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 10:29
Vagax schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 14:10:
Een refresh zit er bijna altijd wel aan te komen, kan inderdaad nu wel later zijn dan normaal maar meestal krijgen we eerst een slim versie en over 4 jaar een upgrade/refresh
Gezien lever problemen zal er voorlopig niet zo snel een refresh komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefmeister
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-10 20:07
BramViking schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 14:01:
Ik heb het gevoel dat deze generatie consoles een langere cyclus gaat krijgen door de chip tekorten die er zijn. Wanneer denken jullie dat er een compleet nieuwe midgen update gaat plaatsvinden, waarbij 120fps in 4K de standaard wordt.
Mwah ik zie 120fps in 4k echt nog niet zo snel gebeuren. Volgens mij mag je al blij zijn dat wanneer er een mid-gen update komt die de "quality mode" van de huidige games op 60fps krijgt (ipv 30)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Laatst online: 15:38

Nogne

>.<

Dat gebeurt niet volgende generatie maar die daarna (denk ik). Volgende generatie hopelijk 60fps+RT als standaard en generatie later 120fps+RT.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
drakiesoft schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 10:41:
Toch een vraagje. Die voet op z'n kant. Zouden jullie zo'n deksel er op plaatsen en is dat verstandig vanwege lucht instroom?

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Aan de onderzijde kan het geen kwaad de meeste lucht wordt aangezogen aan de achterzijde. Aan de bovenzijde zou ik het afraden omdat het de warmteafvoer belemmerd.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:58
Dat kan al, prima zelfs, zelfs 10 jaar geleden konden we dat al. Echter, stel geven vragen over de graphics an sich, dat zal niveau blokjes zijn. FPS, resolutie en graphics zijn een trinity, geen van elk punt kan maximaal dus je zal een compromis moeten vinden.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Nogne schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 14:31:
[...]

Dat gebeurt niet volgende generatie maar die daarna (denk ik). Volgende generatie hopelijk 60fps+RT als standaard en generatie later 120fps+RT.
Dat denk ik niet. De nextgen consoles zullen op 8K gaan richten. Elke nieuwe generatie betekent een bump in de resolutie. De Xbox Series X kan nu al 60hz in 4K aan. Dus het is eerder dat men bij een midgen upgrade naar de 120fps op 4K zal gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Laatst online: 15:38

Nogne

>.<

BramViking schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 14:55:
[...]

Dat ik niet. De nextgen consoles zullen op 8K gaan richten. Elke nieuwe generatie betekent een bump in de resolutie. De Xbox Series X kan nu al 60hz in 4K aan. Dus het is eerder dat men bij een midgen upgrade naar de 120fps op 4K zal gaan.
De Xbox Series X kan nu ook al 4K 120Hz aan, dat betekend niet dat het standaard is. Als ze straks gaan focussen op 8K dan zullen de nieuwe game waarschijnlijk ook 30fps quality and 60fps performance krijgen. Als je dan in 4K gaat spelen zal 60fps met RT de standaard worden, want dat kan nu al niet (kijk naar Forza Horizon 5).

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BramViking
SinergyX schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 14:53:
[...]

Dat kan al, prima zelfs, zelfs 10 jaar geleden konden we dat al. Echter, stel geven vragen over de graphics an sich, dat zal niveau blokjes zijn. FPS, resolutie en graphics zijn een trinity, geen van elk punt kan maximaal dus je zal een compromis moeten vinden.
Jij wilt zeggen dat de consoles van 10 jaar geleden al 4K aan konden :D? Voor de rest is er geen pijl op te trekken wat je hierbij probeert te zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Nogne schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 14:58:
[...]

De Xbox Series X kan nu ook al 4K 120Hz aan, dat betekend niet dat het standaard is. Als ze straks gaan focussen op 8K dan zullen de nieuwe game waarschijnlijk ook 30fps quality and 60fps performance krijgen. Als je dan in 4K gaat spelen zal 60fps met RT de standaard worden, want dat kan nu al niet (kijk naar Forza Horizon 5).
De Xbox Series X kan nu inderdaad 4K op 120hz aan maar met een grote kanttekening. De graphics moeten daardoor wel flink teruggeschroefd worden. Het komt nog een stuk te kort om en 120hz aan te kunnen bieden en met al het pracht en praal aan op 4K.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
sohus schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 14:17:
[...]

Gezien lever problemen zal er voorlopig niet zo snel een refresh komen.
Cranberries schijnen te helpen, neem aan dat je de drank al laat staan, sterkte en gezondheid gewenst !

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik gebruik sinds een paar dagen even geen Instant On, maar moet je dan echt met elke game update het handmatig installeren? Is het niet zo dat het automatisch zou moeten gaan installeren zodra de console volledig gestart is? Want ik zie nu al dagen lang updates staan.

Niet dat het met instant on nou altijd werkt naar behoren, vaak had ik updates in de lijst staan die er na een week nog stonden, irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:58
BramViking schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 14:59:
[...]

Jij wilt zeggen dat de consoles van 10 jaar geleden al 4K aan konden :D? Voor de rest is er geen pijl op te trekken wat je hierbij probeert te zeggen...
Ja, dat konden ze, maar niemand deed het omdat je niet verder kwam dan een paar blokjes in beeld.
BramViking schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 15:01:
[...]

De Xbox Series X kan nu inderdaad 4K op 120hz aan maar met een grote kanttekening. De graphics moeten daardoor wel flink teruggeschroefd worden. Het komt nog een stuk te kort om en 120hz aan te kunnen bieden en met al het pracht en praal aan op 4K.
En grappig dat je nu precies zegt wat je dus van mij niet snapt..

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 15:45
devilsnight schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 15:08:
Ik gebruik sinds een paar dagen even geen Instant On, maar moet je dan echt met elke game update het handmatig installeren? Is het niet zo dat het automatisch zou moeten gaan installeren zodra de console volledig gestart is? Want ik zie nu al dagen lang updates staan.

Niet dat het met instant on nou altijd werkt naar behoren, vaak had ik updates in de lijst staan die er na een week nog stonden, irritant.
Dit antwoord kun je vinden met 5 seconden Google. Het staat notabene in het scherm waarin je kiest welke opstartmodus je wilt.

Het antwoord is: ja. Zoals je hebt gemerkt na een week kijken naar updates die niet automatisch installeren, dat updates niet automatisch installeren in energy saving modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
devilsnight schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 15:08:
Ik heb hem ook in energiemodus staan maar zodra de console volledig gestart is gaan games wel automatisch updaten. Er staan bij mij iig vrijwel altijd wel games in de wachtrij die meteen beginnen up te daten zodra ik de console aanzet.

[ Voor 10% gewijzigd door Timothy3000 op 05-11-2021 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Exactor it schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 15:13:
[...]

Dit antwoord kun je vinden met 5 seconden Google. Het staat notabene in het scherm waarin je kiest welke opstartmodus je wilt.

Het antwoord is: ja. Zoals je hebt gemerkt na een week kijken naar updates die niet automatisch installeren, dat updates niet automatisch installeren in energy saving modus.
En te zien aan de reactie van Timothy hier gebeurd dat dus bij hem wel. Ik weet heel goed wat er in de Xbox settings zelf staat, maar ik heb ooit eens gehad dat updates wel begonnen te installeren zelfs met energiemodus.

Lang verhaal kort, dit is gewoon helaas nog steeds een aardig inconsistente feature, want met instant on maar wat vaak dat ik merkte dat updates in de updates lijst bleven staan terwijl ik juist die modus daarvoor gebruikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timothy3000 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 15:23:
[...]

Ik heb hem ook in energiemodus staan maar zodra de console volledig gestart is gaan games wel automatisch updaten.
Dat zou ik echt graag willen ook, maar lijkt niet echt te gebeuren. Het is wel een feature waarvan ik hoop dat die ooit gewoon vlekkeloos zal zijn, net als quick resume, maar ik zie dat eigenlijk niet (snel) gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
devilsnight schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 15:29:
[...]
En te zien aan de laatste reactie hier gebeurd dat dus bij hem wel. Ik weet heel goed wat er in de Xbox settings zelf staat, maar ik heb ooit eens gehad dat updates wel begonnen te installeren zelfs met energiemodus.

Lang verhaal kort, dit is gewoon helaas nog steeds een aardig inconsistente feature, want met instant on maar wat vaak dat ik merkte dat updates in de updates lijst bleven staan terwijl ik juist die modus daarvoor gebruikte.
En dan even voor de zekerheid: Je bedoelt dan niet dat ze updaten als de console uitstaat toch? Want dat gebeurt uiteraard niet als je hem op energy-modus hebt staan. Zodra ik de console aanzet beginnen games weer te downloaden en up te daten, ik hoef daar zelf dan niets voor te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je het hebt over of er een midgen refresh zou komen, dan moet je ook even in gedachten houden dat deze consoles nu relatief veel krachtiger zijn dan de Xbox one en PS4 waren toen die uitkwamen. Omdat die consoles zelfs bij release al zo zwak waren was het ook relatief makkelijk om er gewoon een dikkere chip in te duwen voor de update.

Nu echter zitten de twee consoles (PS5 en XSX bedoel ik dan) al zo op het scherpst van de snede dat het voorlopig niet snel mogelijk zal zijn om tegen een redelijke prijs een veel sneller systeem op de markt te zetten. Los van leveringsproblemen zou ik om die reden gewoon voorlopig echt niks verwachten.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timothy3000 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 15:31:
[...]

En dan even voor de zekerheid: Je bedoelt dan niet dat ze updaten als de console uitstaat toch? Want dat gebeurt uiteraard niet als je hem op energy-modus hebt staan. Zodra ik de console aanzet beginnen games weer te downloaden en up te daten, ik hoef daar zelf dan niets voor te doen.
Ik bedoel inderdaad zodra ie volledig opgestart is, dat je in het dashboard zit. Ik heb nu al een paar dagen een Psychonauts 2 update en nog wat anders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Timothy3000 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 15:31:
[...]

Hier hetzelfde probleem hoor. Xbox staat op instant on modus, maar hij vertikt het om de updates te downloaden, terwijl die optie wel aanstaat.

Moet ze echt handmatig een schop geven voordat er iets gebeurd.

Wat heb je aan de feature als ie niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Ik zit net even te kijken maar volgens mij download de Xbox wel gewoon games terwijl hij uitstaat, ondanks dat ik hem op Energy Save mode hebt staan. Had gisteren toen ik hem uitdeed The Witcher 3 op install gezet en die was nu klaar. Dat lijkt me ook niet helemaal de bedoeling.

[ Voor 8% gewijzigd door Timothy3000 op 05-11-2021 15:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ectra
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-10 16:52
Timothy3000 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 15:46:
Ik zit net even te kijken maar volgens mij download de Xbox wel gewoon games terwijl hij uitstaat, ondanks dat ik hem op Energy Save mode hebt staan. Had gisteren toen ik hem uitdeed The Witcher 3 op install gezet en die was nu klaar. Dat lijkt me ook niet helemaal de bedoeling.
Misschien is het zo dat als je een update/install aanzet, dat die dan pas uit gaat als dat klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
Ectra schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 15:49:
[...]

Misschien is het zo dat als je een update/install aanzet, dat die dan pas uit gaat als dat klaar is.
Klopt, zo doe ik dat ook altijd als ik een nieuwe game wil installeren: 's avonds voor het slapengaan aanzetten en dan de Xbox uitzetten. Dan staat het er 's ochtends op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Maar dat zou in Energy Mode toch niet moeten kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kleinelievewolff schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 15:55:
[...]
Klopt, zo doe ik dat ook altijd als ik een nieuwe game wil installeren: 's avonds voor het slapengaan aanzetten en dan de Xbox uitzetten. Dan staat het er 's ochtends op.
Maar dat is met instant on aan he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timothy3000 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 15:46:
Het zou het moeten gebeuren, maar dit zijn dan weer zeer welkome foutjes te noemen. Ik zou dit zelf ook graag zo hebben,maar ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
devilsnight schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 15:56:
[...]

Maar dat is met instant on aan he?
Dat durf ik niet te zeggen, is ook een One S. Zal thuis eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
devilsnight schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 15:57:
[...]
Het zou het moeten gebeuren, maar dit zijn dan weer zeer welkome foutjes te noemen. Ik zou dit zelf ook graag zo hebben,maar ja.
Ik niet, want ik zet hem op energymode zodat hij niet wanneer hij uitstaat blijft updaten en installeren. Dan had ik hem wel op normal mode gelaten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timothy3000 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 15:59:
[...]

Ik niet, want ik zet hem op energymode zodat hij niet wanneer hij uitstaat blijft updaten en installeren. Dan had ik hem wel op normal mode gelaten. :)
Vanwege het geluid? Anders is het opzich toch geen ramp dat ie dat doet? :)

Met Instant On moet je toch na een tijdje even een full reboot doen omdat het trager gaat draaien of je krijgt wat issues, althans dit was met de One X wel zo. Fijnste zou gewoon zijn dat dit echt eens opgelost wordt, dat het gewoon 100% naar behoren werkt. Maar ja, here we are, terwijl One X dit al had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-10 20:39
zucht,

ik ben denk ik traag van begrip,

smart delivery betekend toch dat als je een game hebt op de xbox one die het ondersteund dat je zodra je een xbox series koopt en de game daar op installeert dat je dan gewoon de versie krijgt voor de series?

ik vroeg het in de game mania maar die zeiden dat het alleen voor de series was.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
joey82 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 16:15:
zucht,

smart delivery betekend toch dat als je een game hebt op de xbox one die het ondersteund dat je zodra je een xbox series koopt en de game daar op installeert dat je dan gewoon de versie krijgt voor de series?

ik vroeg het in de game mania maar die zeiden dat het alleen voor de series was.
Niet naar game Mania sufferds luisteren, klopt gewoon wat je dacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
Finraziel schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 16:20:
[...]

Niet naar game Mania sufferds luisteren, klopt gewoon wat je dacht.
thank you

Edit:

er zijn ook games voor de series x waar smart delivery op staat, dan kan deze game ook gewoon op de one afgespeeld worden?

[ Voor 25% gewijzigd door joey82 op 05-11-2021 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ectra
joey82 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 16:22:
[...]

thank you

Edit:

er zijn ook games voor de series x waar smart delivery op staat, dan kan deze game ook gewoon op de one afgespeeld worden?
Ik zeg het wel even voor de zekerheid. Smart Delivery is niet voor iedere game beschikbaar (misschien is dat de reden dat Game Mania sufferd zei dat die game alleen voor Series X is).

Het is per game/developer of het Smart Delivery ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
Ectra schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 16:59:
[...]

Ik zeg het wel even voor de zekerheid. Smart Delivery is niet voor iedere game beschikbaar (misschien is dat de reden dat Game Mania sufferd zei dat die game alleen voor Series X is).

Het is per game/developer of het Smart Delivery ondersteund.
als er maar smart delivery bij de game staat toch of op het doosje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
joey82 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 16:22:
[...]

thank you

Edit:

Dat laatste zou ik niet 100% vanuit gaan, zou het per game even googlen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ectra
joey82 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 17:02:
[...]

als er maar smart delivery bij de game staat toch of op het doosje?
Als de game het heeft, staat het ook op het doosje ga ik vanuit. Welke game heb je het over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe ervaren jullie Dolby Vision in FH5 tot nu toe? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
devilsnight schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 17:37:
Het blijft HDR met een ander naampje geloof ik. Maar ik vind het er prima uit zien.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De veel te overdreven kleuren die ik ook al in Odyssey opgemerkt had zijn in fh5 nog veel erger... of eigenlijk, in de setting van Forza horizon stoort het veel meer omdat het realistischer is.
Heb mijn kleur setting van de tv nu geloof ik omlaag gezet naar 35 (stond eerst op 70, reguliere hdr stand staat ie op 60) en dan is het te doen maar ik denk dat ik dv voor games misschien gewoon uit moet zetten.
Maar goed, dit ligt waarschijnlijk ook aan mijn tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArthurMorgan schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 18:15:
[...]

Het blijft HDR met een ander naampje geloof ik. Maar ik vind het er prima uit zien.
Ik ben benieuwd naar de verschillen tussen HDR10 en DV in de game. Met verschillende games heb ik absoluut een verschil/verbetering gemerkt met DV. Destroy all Humans is vind ik echt duidelijk mooier ermee, hetzelfde met Psychonauts 2. :)

En ik ben me ervan bewust dat de pros zoals Vincent Teoh hier het misschien niet mee eens is, maar aan het eind van de dag gaat het toch echt om hoe jij het eruit vind zien. Hetzelfde met dat AV pros altijd sharpness op 0 aanraden, ik zeg nee, het is dan gewoonweg te wazig voor games die niet 4K zijn en ik vind het mega onnodig ook.

DV vind ik een hele toffe toevoeging tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik ben het wel met je eens. Maar... Het kan ook liggen aan dat de hdr instellingen op je tv net anders zijn dan dv. Of dat de tv ze anders weergeeft. In elk geval zie ik ook verschil. Maar of het dynamisch is? Volgens mij niet.

[ Voor 8% gewijzigd door ArthurMorgan op 05-11-2021 18:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Erg nice.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Finraziel schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 18:17:
[...]

De veel te overdreven kleuren die ik ook al in Odyssey opgemerkt had zijn in fh5 nog veel erger... of eigenlijk, in de setting van Forza horizon stoort het veel meer omdat het realistischer is.
Heb mijn kleur setting van de tv nu geloof ik omlaag gezet naar 35 (stond eerst op 70, reguliere hdr stand staat ie op 60) en dan is het te doen maar ik denk dat ik dv voor games misschien gewoon uit moet zetten.
Maar goed, dit ligt waarschijnlijk ook aan mijn tv.
Dan kan zeker aan de tv liggen. Zelf heb ik in games nog niet gemerkt dat de kleuren overdreven zijn met DV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:13
joey82 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 16:15:
zucht,

Ik heb vandaag een Xbox One versie uit de seal gehaald van een spel zodat ik in de Xbox Series X kon kijken of ik de juiste versie had.

Maar bovenin de doos stond gewoon "Xbox One". Voor de rest staat er twee keer op de verpakking Xbox Series X ook. Maar dat van bovenin totaal gemist.

Ze maken het echt niet makkelijk met die twee versies soms, voornamelijk als er in mijn geval dus een wel en niet smart delivery versie is fysiek. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!
oOo

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik ging Homefront The Revolution spelen en de insane input lag viel me op. Ik wist dat het 30fps was, dus dat het stroperig zou zijn had ik wel verwacht.

Echter bleek het op DV Standard picture mode te staan en niet game mode, damn wat een gestoord verschil qua input lag. Ik had gisteren Disney Plus gebruikt en met DV content vind ik DV game picture mode niet nice. Zou willen dat de tv automatisch terug zou switchen naar Game mode zodra ik een video app sluit en weer terug naar standard zodra ik de apps gebruik.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16:57
Je moet er van houden, maar ik ben er helemaal weg van!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RKnMx0bFneu-HX4xq-SmxW6xrIs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4m71m9Po4TCZhOfPsUR0v0xf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qI3g5ZGqxoc0UQ3gOS_ZvEQ4jp8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TYJWH4scmSrVsCyk8spmZIgN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

What you need to know

The starting classes that will be available to Elden Ring network test players have been revealed.

The list of classes include the Warrior, Enchanted Knight, Prophet, Champion, and Bloody Wolf.

It has also been revealed that Elden Ring will have a Graphics Mode for 4K gameplay as well as a Performance Mode for 60 FPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjsiebes
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10 21:22
[...]

Misschien een hele domme vraag maar hoe wissel ik tussen hdr10 en dv?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:41
wjsiebes schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 19:21:
[...]

Misschien een hele domme vraag maar hoe wissel ik tussen hdr10 en dv?
Dolby Vision for Games uitschakelen in de video settings van de Xbox.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

schumi1986 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 19:03:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gaaf ding! De 15de krijg ik mijn 20th Anniversary controller :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je moet er van houden en smaken verschillen.
Voor mij deze controller is een spelletje "Ik zie wat jij niet ziet." Want ik zie echt niets herkenbaars aan Forza Horizon (als serie) of overeenkomst met Mexico. Hoezeer ik ook mijn best doe om dit te zien.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furrr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:59
Verwijderd schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 20:07:
[...]

Gaaf ding! De 15de krijg ik mijn 20th Anniversary controller :*)
Me too! 😜👍🏽👍🏽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
SinergyX schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 15:10:
[...]

Ja, dat konden ze, maar niemand deed het omdat je niet verder kwam dan een paar blokjes in beeld.

[...]

En grappig dat je nu precies zegt wat je dus van mij niet snapt..
Kom op, dat is hetzelfde als dat je zou benoemen dat een man ook een vrouw had kunnen worden bij de geboorte. Iets met dezelfde chromosomen hebben... Kul argument.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-10 12:34
ariekanari schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 20:30:
[...]

Je moet er van houden en smaken verschillen.
Voor mij deze controller is een spelletje "Ik zie wat jij niet ziet." Want ik zie echt niets herkenbaars aan Forza Horizon (als serie) of overeenkomst met Mexico. Hoezeer ik ook mijn best doe om dit te zien.
Het vliegtuig. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s-0G8ljPHWJpFfXl6AkLO9wYUBE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/eV2VVv2u7wmHkygCyTJqNjFa.jpg?f=user_large

[ Voor 21% gewijzigd door Vinnocchio op 05-11-2021 22:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mymac
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-10 19:32

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gaaf!! Past goed bij de FH5 sfeer, dus ik hou er van. Ik ga 'm ook maar bestellen. Heb alle ultimate editions van FM1 tot nu, dus deze mág niet ontbreken😁

Overigens kan ik er ondertussen gewoon niet over uit hoe geweldig vet de game is geworden! Wat een map, wat een prachtige graphics, wat een variatie in opdrachten etc.
Ik speel met een aantal vrienden terwijl we samen in een party zitten, en je hoort continu de ene verbazing na de andere, over hoe mooi een bepaald gebied is of bijvoorbeeld over de details van de cactussen, vogelgeluiden en hoe de modder opspat. Geweldig!

[ Voor 21% gewijzigd door mymac op 06-11-2021 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:36
Al die tijd geen idee wat ik met Xcloud zou moeten . Denk ik nu ik op Bonaire zit even Forza 5 proberen ondanks de waarschijnlijke mega lag werkt heel Xcloud hier niet. Tenminste MS vind dat ik niet eens GPU heb hier.

Xcloud gaat weer terug in de hoek kansloos voor mij 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Beakzz schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 01:53:
Al die tijd geen idee wat ik met Xcloud zou moeten . Denk ik nu ik op Bonaire zit even Forza 5 proberen ondanks de waarschijnlijke mega lag werkt heel Xcloud hier niet. Tenminste MS vind dat ik niet eens GPU heb hier.

Xcloud gaat weer terug in de hoek kansloos voor mij 😅
FH5 kun je sowieso pas volgende week via Cloud spelen.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-10 18:09
Net even Vanguard opgestart en de eerste missie gespeeld speelt top op de de serie s .
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Pk8vD1aoRZXilqfwjiNnj2vcIQ=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cfsSBQ2TmsGNFJ9giRtzSAT6.jpg?f=fotoalbum_medium
De dolby atmos track klinkt super .

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou willen dat ze de CoD campaigns los zouden verkopen. Multiplayer in CoD doe ik niet meer aan en om nou full price te betalen voor een paar uur campaign..
Heb me altijd prima vermaakt met de campaign.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2021 09:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• continue12345
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-10 09:32
Ik FH5 nog niet spelen nog niet released staat er?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
continue12345 schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 10:07:
9 november ben je de eerste :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!
d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Graft
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-10 07:27
Ben heel erg benieuwd! Hoop dat het alle issues oplost. Binnenkort maar weer eens avondje voor gaan zitten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srdevil
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-11-2024
Heb je 'm al binnen :9~, of fototje van internet? Dacht dat ze 9 november pas kwamen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
srdevil schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 10:56:
[...]

Heb je 'm al binnen :9~, of fototje van internet? Dacht dat ze 9 november pas kwamen
Ik had de controller bij MS besteld maar zag dat afgelopen donderdag deze op voorraad was bij Nedgame, dus daar besteld en bij MS geannuleerd :)

Zie overigens nu dat nedgame de controller van 69 naar 79 heeft verhoogd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Hebben ze de manier van aankopen in Brazilië aangepast? :p

Op een of andere manier krijg ik de giftcard niet in mijn account.
Iemand een tip?

Normaal kocht ik het spel en kon ik in de pop-up de giftcard code toevoegen maar dat lijkt niet meer te werken :D

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi1986
Famous schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 11:48:

Iemand een tip?

Normaal kocht ik het spel en kon ik in de pop-up de giftcard code toevoegen maar dat lijkt niet meer te werken :D
Is idd aangepast,

Xbox op regio Brazilië zetten en via de Xbox in de store de giftcards invullen werkt nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-10 07:29
Beaudog schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 09:06:
Net even Vanguard opgestart en de eerste missie gespeeld speelt top op de de serie s .
[Afbeelding]
De dolby atmos track klinkt super .
Gisteravond vanguard opgestart... 2x geprobeerd campain op te starten beide keren klapt het spel eruit naar het dashboard.

Toen maar MP gedaan. Hebben ze op het einde soort van filmpje van de operator met de hoogste score en dan de 3 beste van je team. Heel vaak zie je geen operator.. maar alleen de geweerschoten.

Mijn gevoel dus weer direct een bug festijn zoals de laatste CoD en elke WZ update

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

schumi1986 schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 11:56:
[...]

Is idd aangepast,

Xbox op regio Brazilië zetten en via de Xbox in de store de giftcards invullen werkt nog :)
Ik dank u! _/-\o_

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:00

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ohhh, je hebt 'em al! :o Hier nog tot 9 november wachten. Althans, dat hoop ik. Bol.com zegt nu 9 december, maar ik hoop dat dat een foutje is...

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JimmyNL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:47
Heeft iemand wel eens serieus gebruik gemaakt van KODI op de XSX? Ik vind het zó traag lopen en zo buggy dat ik er maar mee gestopt ben. Vorige week kwam KODI Matrix uit en deze als clean install gedaan maar nog steeds een drama in gebruik en performance. Normaal draai ik Libreelec op een pi3 dus ik dacht mooi een device minder. Maar daar lijkt het bij lange na nog niet op. Wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:29
continue12345 schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 10:07:
Of koop de premiere edition of premiere addon voor gamepass voor FH5 en je kan al spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Rossi46 schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 12:22:
[...]

Ohhh, je hebt 'em al! :o Hier nog tot 9 november wachten. Althans, dat hoop ik. Bol.com zegt nu 9 december, maar ik hoop dat dat een foutje is...
Het is het wachten meer dan waard! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:31
[...]

Dolby Vision is in principe superieur aan HDR10 dus niet zomaar een ander naampje. Dolby Vision bevat extra meta data waardoor de helderheid per scène kan verschillen, HDR10 is statisch. HDR10+ is meer vergelijkbaar met Dolby Vision en dat ondersteunen veel TVs en de XBox niet.
Of je het in de praktijk gaat zien is maar de vraag. Maar met name Forza Horizon 4 met Dolby Vision ziet er geweldig uit op de XSX.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Famous schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 11:48:

Iemand een tip?

Doen via je Console.
Regio op Brazilië > Reboot > Invoeren in de store > Kopen > Regio op NL > Reboot.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Luuk1983 schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 13:10:
[...]

Dolby Vision is in principe superieur aan HDR10 dus niet zomaar een ander naampje. Dolby Vision bevat extra meta data waardoor de helderheid per scène kan verschillen, HDR10 is statisch. HDR10+ is meer vergelijkbaar met Dolby Vision en dat ondersteunen veel TVs en de XBox niet.
Of je het in de praktijk gaat zien is maar de vraag. Maar met name Forza Horizon 4 met Dolby Vision ziet er geweldig uit op de XSX.
Maar daarvoor moet er metadata gebruikt worden. En bij het overgrote deel van de games op de Xbox is dat niet het geval. Dat zijn games die gemaakt zijn met HDR data, en vervolgens on de DV container gestopt worden.
De games zijn dus voorzien van statische HDR meta gegevens. Dat ze er beter uitzien dan met de HDR naam ben ik het mee eens. Ik weet niet exact waar dat door komt. (ik denk dat het te maken heeft met TV processen.) Maar dynamische DV is het niet.

Dus ja, op dit moment is het slechts een ander naampje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:31
ArthurMorgan schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 13:17:
[...]

Maar daarvoor moet er metadata gebruikt worden. En bij het overgrote deel van de games op de Xbox is dat niet het geval. Dat zijn games die gemaakt zijn met HDR data, en vervolgens on de DV container gestopt worden.
De games zijn dus voorzien van statische HDR meta gegevens. Dat ze er beter uitzien dan met de HDR naam ben ik het mee eens. Ik weet niet exact waar dat door komt. (ik denk dat het te maken heeft met TV processen.) Maar dynamische DV is het niet.

Dus ja, op dit moment is het slechts een ander naampje.
Ok goed om te weten. Het is sowieso overduidelijk een deal met Dolby natuurlijk qua naamsbekendheid. Dus een ander naampje in beeld is het ze blijkbaar al waard. De potentie voor dynamische meta data is er dus wel, maar er wordt nog amper gebruik van gemaakt blijkbaar. Werkt het wel beter bij UHD Blu-ray zover je weet?

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Pagina: 1 ... 264 ... 347 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord