Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Luuk1983 schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 13:20:
[...]

Ok goed om te weten. Het is sowieso overduidelijk een deal met Dolby natuurlijk qua naamsbekendheid. Dus een ander naampje in beeld is het ze blijkbaar al waard. De potentie voor dynamische meta data is er dus wel, maar er wordt nog amper gebruik van gemaakt blijkbaar. Werkt het wel beter bij UHD Blu-ray zover je weet?
Yup. het werkt op zich ook wel met games... maar wel pas zodra de games die data kunnen leveren. En misschien vindt MS ook nog wel een methode om een soort auto dynamische metadata te ontwikkelen zoals het ze ook (best aardig) gelukt is met auto HDR. (geen idee of dat uberhaupt kan hoor, is gewoon een gedachtespinsel van mij. Maar sowieso is dynamische metadata lastig voor iets dat van zichzelf al dynamisch is. Dat is het voordeel van films, het volgende frame is altijd hetzelfde, dus kan zonder moeite berekend worden.)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier weer een review van Mack, van de CoD Avengers campaign om van te genieten haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:36
Rivanov schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 07:42:
[...]

FH5 kun je sowieso pas volgende week via Cloud spelen.
Dat had ik gemist, maar ja het elk spel werkt niet hier dus Xcloud is niets voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-10 02:29
Famous schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 11:48:
Hebben ze de manier van aankopen in Brazilië aangepast? :p

Op een of andere manier krijg ik de giftcard niet in mijn account.
Iemand een tip?

Normaal kocht ik het spel en kon ik in de pop-up de giftcard code toevoegen maar dat lijkt niet meer te werken :D
Vanochtend nog gedaan en bij mij werkt het nog op de manier zoals ik het zelf altijd deed.

Na dat ik de giftcard codes heb kies ik het spel dat ik wil hebben(de braziliaanse uiteraard) en log ik in op de Braziliaanse microsoft store (gewoon op internet via de laptop) om het spel te kopen en dan betaal ik die met de ingevoerde giftcard codes(nog steeds op de Braziliaanse ms store).

Deze methode werkte dus vanochtend nog bij mij.

Overigens over het veranderen van regio op je console? Volgens mij mag dat toch maar een paar keer en daarna zit je een tijd vast aan die bepaalde regio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
airwolf83 schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 19:19:
[...]

Vanochtend nog gedaan en bij mij werkt het nog op de manier zoals ik het zelf altijd deed.

Na dat ik de giftcard codes heb kies ik het spel dat ik wil hebben(de braziliaanse uiteraard) en log ik in op de Braziliaanse microsoft store (gewoon op internet via de laptop) om het spel te kopen en dan betaal ik die met de ingevoerde giftcard codes(nog steeds op de Braziliaanse ms store).

Overigens over het veranderen van regio op je console? Volgens mij mag dat toch maar een paar keer en daarna zit je een tijd vast aan die bepaalde regio?
Ik kan niet eens wisselen naar een andere regio op mijn Xbox, geeft aan dat het niet kan ivm het ip adres.

Edit: blijkbaar werkte het een tijdje niet, maar nu wel (weer).

[ Voor 3% gewijzigd door Segafreak83 op 06-11-2021 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Segafreak83 schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 19:39:
[...]

Ik kan niet eens wisselen naar een andere regio op mijn Xbox, geeft aan dat het niet kan ivm het ip adres.
Que?!
Dat heeft daar niks mee te maken. Ik kan gewoon switchen naar iedere willekeurige regio op m'n Xbox.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Rivanov schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 19:39:
[...]

Que?!
Dat heeft daar niks mee te maken. Ik kan gewoon switchen naar iedere willekeurige regio op m'n Xbox.
Tijdje terug was dat zo, misschien een glitch op dat moment, maar nu werkt het wel, net getest, excuus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

airwolf83 schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 19:19:
[...]

Zo deed ik het normaal ook maar dat werkt dus niet meer, althans rond 11:00 ofzo niet.

De andere methode, via xbox en regio, werkte perfect (gelukkig :D ).

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-10 02:29
Famous schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 20:06:
[...]

Zo deed ik het normaal ook maar dat werkt dus niet meer, althans rond 11:00 ofzo niet.

De andere methode, via xbox en regio, werkte perfect (gelukkig :D ).
Ik had hem ingevoerd on 6:52 om precies te zijn.
Maar weet nu in elk geval mocht het de volgende keer bij mij ook niet meer werken, hoe het dan nog wel werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MissMe NL
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 00:20
JimmyNL schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 12:30:
Heeft iemand wel eens serieus gebruik gemaakt van KODI op de XSX? Ik vind het zó traag lopen en zo buggy dat ik er maar mee gestopt ben. Vorige week kwam KODI Matrix uit en deze als clean install gedaan maar nog steeds een drama in gebruik en performance. Normaal draai ik Libreelec op een pi3 dus ik dacht mooi een device minder. Maar daar lijkt het bij lange na nog niet op. Wat zijn jullie ervaringen?
Bij mij werkt kodi redelijk goed misschien soms traag maar het werkt. Enige grote nadeel is dat 4k hdr niet werkt. Of kan dat nu wel met kodi matrix?

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Dat Hades is de lovende commentaren zeker waard. Vind het een lastige game, maar speelt zeer goed. Wel af en toe net wat te chaotisch misschien, maar ik ben dan ook Minecraft Dungeons gewend.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Met de misses begonnen aan It Takes Two.
Lach me rot en zij zit zich op te vreten :')
Unruly Heroes ging best goed, 3D is toch net ff wat lastiger met die rechterstick erbij :P
Maar, toffe game, we worstelen ons er stapje voor stapje doorheen.
Echter de achievements unlocken niet, misschien omdat het de game pass versie is ?

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 18:54
justifire schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 23:57:
Met de misses begonnen aan It Takes Two.
Lach me rot en zij zit zich op te vreten :')
Unruly Heroes ging best goed, 3D is toch net ff wat lastiger met die rechterstick erbij :P
Maar, toffe game, we worstelen ons er stapje voor stapje doorheen.
Echter de achievements unlocken niet, misschien omdat het de game pass versie is ?
Je hebt toch wel vaker een spel in 3d gespeeld of type je namens een introducé? :) De achievements in dat spel bij release werkten alleen voor degene die het spel gekocht hadden. Er zat een guest pass in. Iedereen die je uitnodigde kon spelen, ongeacht of ze het spel zelf gekocht hadden. Guest spelers konden geen achievements unlocken. Misschien dat dat slecht doorwerkt in de gamepass versie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
sinds een paar dagen met guardians of the galaxy bezig. eerlijk gezegd wilde ik het spel na een half uur afkraken want ik schrik altijd als ik het logotje van square enix voorbij zie komen. ze proberen sinds 2013 hetzelfde trucje van tomb raider. dit spel voelde ook een beetje in het begin zo. maar na het eerste uur vond ik de teamwerking met gevechten en objecten erg goed gedaan. de onzin-dialogen vind ik geweldig in het spel.

voor het eerst gaf youtube-gameplay mij een vertekend beeld. in die filmpjes zie je peter alleen maar eentonig schieten. maar dat is gelukkig niet het geval.

even samengevat: we gaan dit uitspelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-10 22:27

snmght

imho dan he

Wom schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 23:12:
Dat Hades is de lovende commentaren zeker waard. Vind het een lastige game, maar speelt zeer goed. Wel af en toe net wat te chaotisch misschien, maar ik ben dan ook Minecraft Dungeons gewend.
Ik zou Dungeons toch ook tamelijk chaotisch noemen. Maar ik heb Hades dan ook niet zo heel lang gespeeld, ik vond het ongelofelijk saai. Heb het gelukkig kunnen lenen want na alle lovende recensies was ik al van plan om het binnen te hengelen.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Krijgen jullie nog regelmatig disconnects in FH5 of is het nu beter?

Want dinsdag komt er een hele beste lading aan spelers bij, hopelijk gaat dat goed. Wanneer je disconnected raakt wordt je dan gewoon terug gezet naar de offline mode in de game?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
devilsnight schreef op zondag 7 november 2021 @ 12:41:

Want dinsdag komt er een hele beste lading aan spelers bij, hopelijk gaat dat goed. Wanneer je disconnected raakt wordt je dan gewoon terug gezet naar de offline mode in de game?
Je kan kiezen : retry to connect / play solo

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:00
devilsnight schreef op zondag 7 november 2021 @ 12:41:

Gisteravond kwamen de disconnects nog geregeld voor.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • +1 Henk 'm!
justifire schreef op zondag 7 november 2021 @ 13:13:
[...]

Je kan kiezen : retry to connect / play solo
Beter, je wordt dus niet terug naar main menu gegooid eerst.
Rossi46 schreef op zondag 7 november 2021 @ 13:26:
[...]

Gisteravond kwamen de disconnects nog geregeld voor.
Dan vrees ik voor dinsdag, want dan komen er veel meer mensen bij, nu zijn het alleen premium edition en reviewers. In het ergste geval is het vrij slecht dinsdag maar zulke zaken worden altijd opgelost.

Voor dit soort issues zou het beter geweest zijn als ze wel wat meer NPC auto's erin hadden gestopt , want ik blijf lezen dat er nogal weinig verkeer is, wat ik jammer vind.

Online zie je tenminste de drivatars nog. Een optie voor traffic density Zou top zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door devilsnight op 07-11-2021 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
devilsnight schreef op zondag 7 november 2021 @ 13:32:
[...]

Beter, je wordt dus niet terug naar main menu gegooid eerst.

[...]

Dan vrees ik voor dinsdag, want dan komen er veel meer mensen bij, nu zijn het alleen premium edition en reviewers. In het ergste geval is het vrij slecht dinsdag maar zulke zaken worden altijd opgelost.

Voor dit soort issues zou het beter geweest zijn als ze wel wat meer NPC auto's erin hadden gestopt , want ik blijf lezen dat er nogal weinig verkeer is, wat ik jammer vind.

Online zie je tenminste de drivatars nog. Een optie voor traffic density Zou top zijn.
Offline heb je juist veel meer verkeer. Dat was in 4 ook al zo omdat de drivatars dan allemaal in je directe omgeving spawnen terwijl online de echte spelers over de hele map verspreid zijn. Vond dat eigenlijk juist vervelend aan offline spelen.
Het probleem is dat als je online speelt maar je connectie is weg je wel gewoon door kunt spelen maar er geen informatie over verkeer meer komt, dus is het leeg.
Maar die server issues zullen ze inderdaad vast wel oplossen.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
<verkeerde topic>

[ Voor 94% gewijzigd door ArthurMorgan op 07-11-2021 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Finraziel schreef op zondag 7 november 2021 @ 14:28:
[...]

Offline heb je juist veel meer verkeer. Dat was in 4 ook al zo omdat de drivatars dan allemaal in je directe omgeving spawnen terwijl online de echte spelers over de hele map verspreid zijn. Vond dat eigenlijk juist vervelend aan offline spelen.
Het probleem is dat als je online speelt maar je connectie is weg je wel gewoon door kunt spelen maar er geen informatie over verkeer meer komt, dus is het leeg.
Maar die server issues zullen ze inderdaad vast wel oplossen.
Oh dat is wel vervelend. Nou stel er zijn veel issues dinsdag dan ga ik hem mooi op offline zetten, want zulke onzin wil ik niet.

Eigenlijk zouden ze naast drivatars ook ander soort verkeer moeten hebben. Tractors die rondrijden op de velden bijvoorbeeld, een paar mensen die rondlopen op de stoep, voor mijn part doen ze er zelfs honden bij enzovoort.

Ik heb alleen de E3 beelden gezien, dus wie weet zit ten dit soort dingen er in, maar ik gok van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissMe NL
Zit nu te denken. FH5 gamepass editie krijgt waarschijnlijk dan geen uitbreidingen in de toekomst. Vandaar de premium addon bundel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
MissMe NL schreef op zondag 7 november 2021 @ 16:12:
Zit nu te denken. FH5 gamepass editie krijgt waarschijnlijk dan geen uitbreidingen in de toekomst. Vandaar de premium addon bundel.
Zo ging dat bij FH4 ook. Ook daar kon je de addon bundel kopen voor de extra's. Alleen de basis FH4 zit in Gamepass.

[ Voor 5% gewijzigd door ArthurMorgan op 07-11-2021 16:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MissMe NL schreef op zondag 7 november 2021 @ 16:12:
Je zult ze wel gewoon los kunnen kopen, maar betaalde DLC zit in principe nooit er bij in gamepass, op een paar uitzonderingen na (maar vaak is dat dan dat ze er al als complete edition of zo in komen, niet dat er later DLC bij komt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MissMe NL
Finraziel schreef op zondag 7 november 2021 @ 16:56:
[...]

Je zult ze wel gewoon los kunnen kopen, maar betaalde DLC zit in principe nooit er bij in gamepass, op een paar uitzonderingen na (maar vaak is dat dan dat ze er al als complete edition of zo in komen, niet dat er later DLC bij komt).
Had er eigenlijk nog helemaal niet over nagedacht bij gamepass. Vooral dat ik af en toe Ubisoft plus heb en dan krijg je wel gold of ultimate editions. Wel jammer eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
devilsnight schreef op zondag 7 november 2021 @ 14:49:
[...]

Oh dat is wel vervelend. Nou stel er zijn veel issues dinsdag dan ga ik hem mooi op offline zetten, want zulke onzin wil ik niet.

Eigenlijk zouden ze naast drivatars ook ander soort verkeer moeten hebben. Tractors die rondrijden op de velden bijvoorbeeld, een paar mensen die rondlopen op de stoep, voor mijn part doen ze er zelfs honden bij enzovoort.

Ik heb alleen de E3 beelden gezien, dus wie weet zit ten dit soort dingen er in, maar ik gok van niet.
Grappig om te zien dat er zo’n verschil is in wat mensen graag willen zien in games. Liefst wil ik zo weinig mogelijk auto’s (npc’s) zien in een Horizon game en al helemaal geen mensen op een stoep of honden... In mijn optiek totaal geen toegevoegde waarde, net zoals bewegende vegetatie :) Maar het gezegde zoveel mensen zoveel wensen is er niet voor niets. Maar om antwoord te geven op je vraag. Nee geen mensen op een stoep, loslopende honden of arme boeren in een tractor op een veld.

En nog een tip. Speel op 30 fps als je grafisch het beste wilt. Want anders gaan we vast wel van je horen ten aanzien van de kwaliteit van pop up / LOD. :)

@Vinnocchio Het leven dat je ziet voldoet naar mijn inschatting niet aan de verwachtingen die hij heeft van een levendige wereld :p Dus ik houd de verwachtingen laag en kan het altijd meevallen ;)

[ Voor 12% gewijzigd door uchiha tijntje op 07-11-2021 18:33 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Halo Infinite Campaign Re-Reveal Analysis, Digital Foundry.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2021 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-10 12:34
uchiha tijntje schreef op zondag 7 november 2021 @ 18:02:
[...]

Grappig om te zien dat er zo’n verschil is in wat mensen graag willen zien in games. Liefst wil ik zo weinig mogelijk auto’s (npc’s) zien in een Horizon game en al helemaal geen mensen op een stoep of honden... In mijn optiek totaal geen toegevoegde waarde, net zoals bewegende vegetatie :) Maar het gezegde zoveel mensen zoveel wensen is er niet voor niets. Maar om antwoord te geven op je vraag. Nee geen mensen op een stoep, loslopende honden of arme boeren in een tractor op een veld.
Jawel joh; heb honden en kippen gezien dus er zit wel degelijk leven in

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

En nog een tip. Speel op 30 fps als je grafisch het beste wilt. Want anders gaan we vast wel van je horen ten aanzien van de kwaliteit van pop up / LOD. :)

@Vinnocchio Het leven dat je ziet voldoet naar mijn inschatting niet aan de verwachtingen die hij heeft van een levendige wereld :p Dus ik houd de verwachtingen laag en kan het altijd meevallen ;)
Dus voor jou had al die vegetatie in Witcher 3 gerust volledig statisch mogen zijn? Jij vind serieus niet dat het iets toevoegt? Of meer recent, de Elden Ring gameplay, alles bewoog....dat maakt de game wereld een stuk levendiger. :)

Met FH zetten ze een prachtige en gedetailleerde map neer, tof toch juist om dat wat extra in te vullen qua burgers die in stad rondlopen, al zijn het maar een paar, misschien een vliegtuig hier en daar in de lucht of wat dan ook. Ik ben er altijd voor om een game map levendiger te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
devilsnight schreef op zondag 7 november 2021 @ 18:54:
[...]

Dus voor jou had al die vegetatie in Witcher 3 gerust volledig statisch mogen zijn? Jij vind serieus niet dat het iets toevoegt? Of meer recent, de Elden Ring gameplay, alles bewoog....dat maakt de game wereld een stuk levendiger. :)

Met FH zetten ze een prachtige en gedetailleerde map neer, tof toch juist om dat wat extra in te vullen qua burgers die in stad rondlopen, al zijn het maar een paar, misschien een vliegtuig hier en daar in de lucht of wat dan ook. Ik ben er altijd voor om een game map levendiger te maken.
Ik heb de Elder Ring gameplay van 15 minuten inmiddels 3 keer bekeken en ik zou echt niet weten wat de vegetatie doet… serieus waar niet. Laat staan als ik zelf game.

Een game map levendiger maken is voor mij alleen van belang als het functioneel is en niet als grafische gimmick. In een Witcher voegt het wat mij betreft inderdaad wat toe, samen met wildlife die je tegenkwam voor de hunt en craft material. Dit omdat het de game aantrekkelijker maakte, want de core game mechanics van de Witcher waren niet heel solide. In een game als Elder Ring kan het me echt gestolen worden en let er dus ook niet op. Hetzelfde geldt voor burgers in een Horizon game. Het voegt in mijn optiek niets toe aan de core gameplay. :) Maar zoals ik zei. Zoveel mensen zoveel wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op zondag 7 november 2021 @ 19:12:
[...]

Ik heb de Elder Ring gameplay van 15 minuten inmiddels 3 keer bekeken en ik zou echt niet weten wat de vegetatie doet… serieus waar niet. Laat staan als ik zelf game.

Een game map levendiger maken is voor mij alleen van belang als het functioneel is en niet als grafische gimmick. In een Witcher voegt het wat mij betreft inderdaad wat toe, samen met wildlife die je tegenkwam voor de hunt en craft material. Dit omdat het de game aantrekkelijker maakte, want de core game mechanics van de Witcher waren niet heel solide. In een game als Elder Ring kan het me echt gestolen worden en let er dus ook niet op. Hetzelfde geldt voor burgers in een Horizon game. Het voegt in mijn optiek niets toe aan de core gameplay. :) Maar zoals ik zei. Zoveel mensen zoveel wensen.
True!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Elden Ring :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z-ZwxtnyaiJ8hSl_IkdbFMm4YcE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wRD1623CYWdivKbnkTxdpX4P.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 192% gewijzigd door justifire op 07-11-2021 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanneslol
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Beste medetweakers,

Bij deze een twee tal vragen van een Noob die al sinds de xbox 360 geen console meer gekocht heeft.

Als ik een xbox one koop, is er een manier om mijn fysieke xbox 360 games op de console te krijgen als download? Verder als ik een fysiek doosje koop in de winkel krijg je dan alleen de disk of ook een digitale download code? In andere woorden als je hem fysiek koopt moet je dan een xbox one X hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09:37
johanneslol schreef op zondag 7 november 2021 @ 21:03:
Beste medetweakers,

Bij deze een twee tal vragen van een Noob die al sinds de xbox 360 geen console meer gekocht heeft.

Als ik een xbox one koop, is er een manier om mijn fysieke xbox 360 games op de console te krijgen als download? Verder als ik een fysiek doosje koop in de winkel krijg je dan alleen de disk of ook een digitale download code? In andere woorden als je hem fysiek koopt moet je dan een xbox one X hebben?
Koop geen xbox one!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Beste medetweakers,

Nee en nee :)

Sowieso zijn niet alle 360 games backwards compatible, maar wel veel.

Je opmerking over de Xbox One X snap ik niet helemaal. Als je een game fysiek koopt, dan krijg je enkel een game op disc. Die kun je gebruiken op de Xbox One, Xbox One S (mits met discdrive, maar dat zijn ze bijna allemaal), Xbox One X en Xbox Series X. Niet op de Xbox Series S want die heeft geen discdrive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Een Xbox One X vind ik momenteel helemaal geen slechte koop. Zie bijvoorbeeld Guardians of the the Galaxy. De Xbox One X versie valt te prefereren boven die van de Xbox Series S.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MissMe NL
Rossi46 schreef op zondag 7 november 2021 @ 21:24:
[...]

Een Xbox One X vind ik momenteel helemaal geen slechte koop. Zie bijvoorbeeld Guardians of the the Galaxy. De Xbox One X versie valt te prefereren boven die van de Xbox Series S.
Dus voor 1 spel koop jij een oude generatie? Bij de seriesS krijg je ook wat toekomsbestendigheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:07
[...]…al helemaal geen mensen op een stoep of honden...
Ik kwam zelfs ezels tegen!
@Segafreak83 Ha, je bent mij dus tegengekomen.

[ Voor 10% gewijzigd door ariekanari op 07-11-2021 21:55 ]

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Ik ook, in de vorm van tegenstanders op 4 wielen :+

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:09
Forza realisme. 💪

Zelf ook in Mexico geweest en Tulum is echt goed nagemaakt. En de paden gereden waar ik ooit gelopen heb 🤣

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l8kAa-Oxgaeab1nqulIP0KoAFsw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JxJb0VDGCqTrP5zPxJHuryCC.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DEOWxB1tdEu_zk6Ry40X1DZeFBY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qVzhiDkqdbtGpdcPVhGIoXus.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QdUjUXM74Eed_hFTTzVQBCqsrhM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7Fc7ueZ6dTZuuYTibQLOtgph.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yrTfGT902Tm4sIDhufoWFDOCOZQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KSlJ4QO0soBHfXOhSvRjN3W2.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fZzx-WKwNHaRfY-FCfspM8IVy8E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0jXJnAZvVi71QXxRpOaY0j0v.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w6t0zMNUSpQ6KjCSxfn5_qH0c7k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I3w8RG3Jp8guqRtB4c7IZVsZ.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/or-I35WJo-HeddqLSOe4hNCkkyo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gPe2wcn6uDtQ5m7OE5sgHcCR.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/heY-HBpe1SJtpJROt6tzFsDxPjs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RToj8qITdvFR4v3jllenkKgD.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johanneslol
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Rossi46 schreef op zondag 7 november 2021 @ 21:22:
[...]

Nee en nee :)

Sowieso zijn niet alle 360 games backwards compatible, maar wel veel.

Je opmerking over de Xbox One X snap ik niet helemaal. Als je een game fysiek koopt, dan krijg je enkel een game op disc. Die kun je gebruiken op de Xbox One, Xbox One S (mits met discdrive, maar dat zijn ze bijna allemaal), Xbox One X en Xbox Series X. Niet op de Xbox Series S want die heeft geen discdrive.
Thanks ik heb het er verkeerd neergezet xbox series 's en X moet ik hebben.. 😑Microsoft was niet echt handig met die namen.

Sommige pc games krijg je een gamedisk + cd key, die key kan je ook bij bijvoorbeeld origin invullen. Dan ben je de disks niet nodig. Jammer dat dit niet werkt bij de xbox. 😊 Maar thanks, ik weet voldoende. Op zich niet erg als ik geen Xbox 360 games kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hifigamefreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:07

hifigamefreak

aka C3rb3r7s

drakiesoft schreef op zondag 7 november 2021 @ 22:10:
Forza realisme. 💪

Zelf ook in Mexico geweest en Tulum is echt goed nagemaakt. En de paden gereden waar ik ooit gelopen heb 🤣

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Ziet er goed uit, misschien even de bron delen:

Zoals in een van de comments wordt gezegd: het feit dat we real life beelden vergelijken met Forza beelden is gewoon cool 8) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09:37
johanneslol schreef op zondag 7 november 2021 @ 22:23:
[...]

Thanks ik heb het er verkeerd neergezet xbox series 's en X moet ik hebben.. 😑Microsoft was niet echt handig met die namen.

Sommige pc games krijg je een gamedisk + cd key, die key kan je ook bij bijvoorbeeld origin invullen. Dan ben je de disks niet nodig. Jammer dat dit niet werkt bij de xbox. 😊 Maar thanks, ik weet voldoende. Op zich niet erg als ik geen Xbox 360 games kan spelen.
Er zitten best wel wat X360 games in gamepass.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Raytracing via patch, benieuwd of dat bij launch is. En ik zou echt graag willen weten wat de resolutie is bij performance mode, hopelijk dynamic 4K.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exactor it
Vinnocchio schreef op zondag 7 november 2021 @ 18:15:
[...]

Jawel joh; heb honden en kippen gezien dus er zit wel degelijk leven in
Er is zelfs een beer tijdens een race. En af en toe wat swingende mensen bij cafés. Ik heb verder niks bewegends gezien (zelfs vegetatie) toen ik net The Gauntlet en The Colossus Reed. Dat kan komen omdat ik met een Lambo reed die naar X getuned was. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Beste medetweakers,

Wat 360 games betreft, strikt genomen wel. Maar ik denk dat je bedoelde te vragen of je je 360 games dan kon spelen zonder de disc (en daarmee ook op de series s). Daarop is het antwoord inderdaad nee, als het schijfje jouw bewijs is dat je de game bezit dan moet deze altijd in de console zitten (en het kan dus niet op een series s).

Waarom strikt genomen dan wel? Omdat als je een ondersteunde 360 game in een Xbox one of series x schuift de console de game altijd alsnog gaat downloaden en niet vanaf schijf kan installeren.

En let inderdaad op dat lang niet alle 360 games ondersteund worden. Als je googlet op Xbox 360 backwards compatible games of zoiets dan vind je vast een lijst. Probleem met 360 games is dat die individueel geconfigureerd en goedgekeurd moeten worden (draait ook in een emulator, wat niet zo is voor Xbox one games op de series). En volgens mij gaat het ook nog om licenties, Microsoft heeft niet zomaar toestemming om alle 360 games speelbaar te maken op de nieuwere consoles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
MissMe NL schreef op zondag 7 november 2021 @ 21:49:
[...]

Dus voor 1 spel koop jij een oude generatie? Bij de seriesS krijg je ook wat toekomsbestendigheid.
True, maar toch, ik vind die XSS nogal op twee gedachten hinken. Xbox One X optimised games werken er ook niet op (althans, die versie van de game dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissMe NL
Rossi46 schreef op zondag 7 november 2021 @ 22:59:
[...]

True, maar toch, ik vind die XSX nogal op twee gedachten hinken. Xbox One X optimised games werken er ook niet op (althans, die versie van de game dan).
De XSS neem ik aan? XSX werken OneX optimized wel op. Maar goed bijna alle nieuwe releases hebben wel een SX patch. Om dan voor die paar games die dat niet hebben een oude generatie kopen lijkt me gewoon niet slim. Daarbij heb je ook weer spellen die veel slechter draaien op de OneX. De XSS zakt ook heel hard qua prijs trouwens.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Exactor it schreef op zondag 7 november 2021 @ 22:37:
[...]

Er is zelfs een beer tijdens een race. En af en toe wat swingende mensen bij cafés. Ik heb verder niks bewegends gezien (zelfs vegetatie)
Ik denk dat 'bewegende' vegetatie zoiets is wat eigenlijk to-taal niet opvalt, tot het er ineens niet meer is :)
toen ik net The Gauntlet en The Colossus Reed. Dat kan komen omdat ik met een Lambo reed die naar X getuned was. :)
Tijdens het rijden valt het mij ook niet/minder op, maar bij het rondtouren vind ik het wel leuk.

Viel me gister zelfs op dat bij sommige huizen/gebouwen de deuren open staan, en je dus binnen kunt kijken. Kan ik me uit deel 4 niet herinneren :)
uchiha tijntje schreef op zondag 7 november 2021 @ 19:12:
[...]
Een game map levendiger maken is voor mij alleen van belang als het functioneel is en niet als grafische gimmick. [..] Hetzelfde geldt voor burgers in een Horizon game. Het voegt in mijn optiek niets toe aan de core gameplay. :)
Sfeer is toch functioneel? Ik denk dat een Horizon game ongelofelijk saai/statisch gaat worden als er niks meer beweegt, of er niet af en toe een beest door het bos loopt/mensen langs de kant staan, etc.
En nee, het voegt niks toe aan de core gameplay, maar als we games gaan uitkleden tot die core-gameplay overblijft denk ik zomaar dat de meesten dat ook niet zo'n goed idee vinden ;)
Maar zoals ik zei. Zoveel mensen zoveel wensen.
Dat blijft een feit

[ Voor 35% gewijzigd door BM op 08-11-2021 07:36 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is nog al wat:

"According to the racer’s Hall of Fame leaderboard, which compares stats against every other player in the game, some 800,000 users across PC and Xbox are already playing the game via the $99 / £85 Premium Edition, which includes early access."
https://www.videogameschr...ore-its-official-release/

De aanpak van Microsoft lijkt te werken, gamepass titel en alsnog veel geld binnenhalen via een premium/pre-release versie. De tactiek zal wel uitgebreid gaan worden bij toekomstige releases.
Eventueel voordeel: Grotere budgetten voor gamepass games.
MissMe NL schreef op zondag 7 november 2021 @ 17:25:
[...]
Had er eigenlijk nog helemaal niet over nagedacht bij gamepass. Vooral dat ik af en toe Ubisoft plus heb en dan krijg je wel gold of ultimate editions. Wel jammer eigenlijk.
Eens. (in geval van Ultimate)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2021 08:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-10 15:20

Vagax

Hehe

Verwijderd schreef op maandag 8 november 2021 @ 08:38:
Dit is nog al wat:

some 800,000 users across PC and Xbox are already playing the game via the $99 / £85 Premium Edition, which includes early access.
Ehh tja dit klopt niet compleet natuurlijk, dit lijkt wel alsof ik 100 euro ofzo heb besteed maar erg veel mensen die ik hier op Tweakers ken en via een Telegram groep koopte gewoon de addon boven op hun Game Pass versie van FH5. Ik was 30 euro kwijt.

[ Voor 33% gewijzigd door Vagax op 08-11-2021 08:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Vagax schreef op maandag 8 november 2021 @ 08:49:
[...]

Ehh tja dit klopt niet compleet natuurlijk, dit lijkt wel alsof ik 100 euro ofzo heb besteed maar erg veel mensen die ik hier op Tweakers ken en via een Telegram groep koopte gewoon de addon boven op hun Game Pass versie van FH5. Ik was 30 euro kwijt.
Ja, dat staat ook in het linkje. Alsnog ben ik onder de indruk van de aantallen.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2021 08:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
En niet iedereen van die 800K/1M spelers heeft die premium bundel gekocht om maar eerder te spelen. Mocht je interesse hebben in de expansions is het ook gewoon een goeie deal. Dat je dan paar dagen eerder kunt spelen is dan leuk meegenomen.

Tweakers presenteerde het ook al alsof iedereen betaald had voor early acces, maar dat is (iig voor mij) niet de enige reden

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:51
BM schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:00:
En niet iedereen van die 800K/1M spelers heeft die premium bundel gekocht om maar eerder te spelen. Mocht je interesse hebben in de expansions is het ook gewoon een goeie deal. Dat je dan paar dagen eerder kunt spelen is dan leuk meegenomen.

Tweakers presenteerde het ook al alsof iedereen betaald had voor early acces, maar dat is (iig voor mij) niet de enige reden
Ik heb hetzelfde. Betaald voor de extra content niet voor early access.
Ik ben overigens helemaal geen racegamer speler over het algemeen op Mario kart na, maar deze game is wel heel tof en mooi. Ik speel op Tourist mode omdat ik gewoon echt heel slecht ben maar heb wel een hele leuke tijd ermee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Laatst online: 19:15
Ik dacht dat je alleen met de premium bundel van 49,99 early access hebt maar dit is dus niet zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-10 21:21
devilsnight schreef op zondag 7 november 2021 @ 22:32:
[...]

Raytracing via patch, benieuwd of dat bij launch is. En ik zou echt graag willen weten wat de resolutie is bij performance mode, hopelijk dynamic 4K.
Waar ik me met name zorgen om maak, is dat er staat "approach 60 fps" ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:23
Verwijderd schreef op maandag 8 november 2021 @ 08:53:
[...]
Ja, dat staat ook in het linkje. Alsnog ben ik onder de indruk van de aantallen.
Vind je?? Dat gaat om 4,5% van de hoeveelheid gamepass abonnees (18 miljoen in januari 2021).
Dat is toch helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
BM schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:00:

Klopt, ik heb de bundel voornamelijk gekozen omdat ik weet dat ik toch de expensions en vip carset wel zou kopen. Dan is de premium bundel een logische keuze en het is dan mooi meegenomen dat ik dit weekend al lekker op kunnen racen.
Moet ook zeggen, vind het heerlijk om in mexico te racen. Voornamelijk ook omdat ik er 3x geweest ben, waarvan 2x in paar van de gebieden waar we nu ook racen en ik herken gewoon delen ervan :) Daarnaast heeft het nu wel een mooie mix aan gebieden.

Btw, weet iedereen hier dat er ook een [GOT] club is?? (denk deels wel, gezien de hoeveelheid drivators die al aangesloten is :P )

[ Voor 6% gewijzigd door SunnieNL op 08-11-2021 09:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

SunnieNL schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:16:
[...]

Vind je?? Dat gaat om 4,5% van de hoeveelheid gamepass abonnees (18 miljoen in januari 2021).
Dat is toch helemaal niks.
Het is natuurlijk niet zo dat 100% van alle gamepass leden de game hadden gekocht vroeger. Maar voor een game van Microsoft die in gamepass zit, en dus een onderdeel van de reden om gamepass lid te worden(toch?), vind ik het opvallend hoeveel mensen extra geld uitgeven hebben ja. En dat nog voordat de standaard versie op gamepass te spelen is. Ik vermoed dat ze ook bij Microsoft heel blij zijn op dit moment. ;)

Dus ja, ik vind het indrukwekkend. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2021 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
Verwijderd schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:49:
[...]

Het is natuurlijk niet zo dat 100% van de leden de game hadden gekocht vroeger. Maar voor een game van Microsoft die in gamepass zit, en dus een onderdeel van de reden om gamepass lid te worden(toch?), vind ik het opvallend hoeveel mensen extra geld uitgeven hebben ja. En dat nog voordat de standaard versie op gamepass te spelen is. Ik vermoed dat ze ook bij Microsoft heel blij zijn op dit moment. ;)

Dus ja, ik vind het indrukwekkend. :)
Ik denk juist dat dit 100% de mensen zijn die vroeger ook de premium editie gekocht zouden hebben ivm de extra's die er bij zitten. De mensen die de game vroeger niet zouden kopen zitten tussen de mensen die de standaard editie straks gaan spelen.
Het zou interessanter zijn om te zien hoeveel mensen juist de premium upgrade hebben gekocht bovenop de gamepass. Nu gooien ze namelijk alle betaalde content op een hoop. De cijfers die ze noemen zijn alle mensen die de premium hebben gekocht (upgrade en full package)

[ Voor 13% gewijzigd door SunnieNL op 08-11-2021 09:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Voor mij was het makkelijk, normaal zou ik niet voor premium gekkigheid gaan want ik zou wel kunnen wachten tot VIP/Premium ongetwijfeld wel weer eens 20-30 euro word.

Ik heb dus nu Game Pass dus voelt het een beetje aan alsof ik FH5 'gratis' krijg en dus toen ik zag dat ik toen 30 euro maar hoefde te betalen voor iets wat ik later toch wel wil kopen aangezien in deze Forza ook gewoon weer heel veel uren in worden gestopt was het een no brainer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16:57
I am guilty!

Ik koop de premium versie al zolang er premium versies van Foza motorsport/horizon bestaan. Dat koste zonder GP meestal zo’n 100 euro, nu met Horizon 5 in gamepass slechts 28 euro :p

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

schumi1986 schreef op maandag 8 november 2021 @ 10:20:
I am guilty!

Ik koop de premium versie al zolang er premium versies van Foza motorsport/horizon bestaan. Dat koste zonder GP meestal zo’n 100 euro, nu met Horizon 5 in gamepass slechts 28 euro :p
Ah, iemand die ook snel op vakantie ging naar ijsland / Turkije :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FrankoNL schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:15:
[...]

Waar ik me met name zorgen om maak, is dat er staat "approach 60 fps" ...
Ik begrijp waar je het over hebt. From staat niet bekend om top performance in hun games, en als ze dan ook nog eens met raytracing gaan komen houdt ik mijn hart vast. En dat is in de 30fps mode.

VRR zal mogelijk een groot verschil gaan maken bij deze gok ik, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:10
Ik heb gister Vanguard via Braziliaanse gift codes gekocht. Werkte prima.

Nu wil mijn neef de game ook kopen, maar die heeft geen Braziliaans adres en credit card gekoppeld aan zijn MS account. Kan hij dan onderstaande code kopen en redeemen? Het is een Global - vpn code.

https://www.mtcgame.com/n...vanguard-cross-gen-bundle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissMe NL
Kaasje123 schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:04:
[...]

Ik heb hetzelfde. Betaald voor de extra content niet voor early access.
Ik ben overigens helemaal geen racegamer speler over het algemeen op Mario kart na, maar deze game is wel heel tof en mooi. Ik speel op Tourist mode omdat ik gewoon echt heel slecht ben maar heb wel een hele leuke tijd ermee. :)
Wat is tourist mode? Denk ook wel iets voor mij. Alleen horizon vind ik tof door de open wereld. En idd games zoals mario kart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edit: nvm, ik ging toch weer richting een gamepass discussie. ;)

Ik heb trouwens nog wat gekeken naar Halo versies, maar als ik het goed begrijp is er gewoon de standaard versie die dag 1 begint en alles in zich heeft. Geen pre-release gedoe etc. Klopt dat?

Dit zou dus alles zijn, klinkt goed.
https://www.cnet.com/tech...-console-bundle-and-more/

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2021 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissMe NL
Zou het werken om vanavond je console op Nieuw Zeeland te zetten voor horizon 5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MissMe NL schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:22:
Zou het werken om vanavond je console op Nieuw Zeeland te zetten voor horizon 5?
Ja, werkte afgelopen vrijdag ook.
En kan vanmiddag al hoor. Je kunt om 12:00 aan de slag.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ectra
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-10 16:52
MissMe NL schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:10:
[...]

Wat is tourist mode? Denk ook wel iets voor mij. Alleen horizon vind ik tof door de open wereld. En idd games zoals mario kart
Moeilijkheid van de AI bij races. Tourist is de makkelijkste optie, dus makkelijk races winnen. *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• petjekel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-07 20:27
Pas had ik een externe ssd aangesloten op de Xbox zodat er meer opslagruimte beschikbaar is.
Als ik een gamepass game daar naar toe wilde verplaatsen kreeg ik de melding dat de game mogelijk niet werkt.
Toch gedaan om te testen, maar game pass games werken niet.
Moet een game pass game altijd echt op de Xbox zelf staan of werkt het wel met de expansion card?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InTheDisorder
  • Laatst online: 08-10 13:43
Afgelopen weekend Forza Horizon 5 gespeeld op mijn launch day Xbox One, en dat werkt prima maar heb hier en daar wat performance dipjes gehad waardoor ik toch een beetje ben gaan kijken om deze te gaan vervangen. Sowieso verwacht ik niet dat een volgende Forza (Motorsport of Horizon) nog op de originele Xbox One gaat draaien dus die zal toch een keer vervangen moeten worden. Nou zat ik zelf aan de Series S te denken omdat ik niet zo veel meer game als vroeger, dus met een Game Pass abbo om de paar maanden zit ik wel goed waardoor ik de disc drive niet echt nodig heb, en 4K gaming hoeft van mij ook niet perse.

Het enige wat ik me afvraag is of de Series S wel deze hele generatie mee zal gaan, aangezien de Series X een stuk krachtiger is volgens mij. Hoe denken jullie hier over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
petjekel schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:24:
Pas had ik een externe ssd aangesloten op de Xbox zodat er meer opslagruimte beschikbaar is.
Als ik een gamepass game daar naar toe wilde verplaatsen kreeg ik de melding dat de game mogelijk niet werkt.
Moet een game pass game altijd echt op de Xbox zelf staan of werkt het wel met de expansion card?
Dat zou zuur zijn

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:11:
[...]

Meer detail zou inderdaad interessant zijn.

Ik merk toch dat het een ding is van hoe kijkt men naar gamepass, en dat is duidelijk verschillend per persoon.
Naar mijn mening zou gewoon iedere Microsoft game in gamepass ultimate de 'ultieme' versie moeten zijn, en vandaar vind ik de hoeveelheid mensen die gamepass hebben en alsnog extra betalen(wat ik om mij heen hoor) voor wat dan ook in FH5 best hoog. Maar ja, wie ben ik. :)

Ik heb trouwens nog wat gekeken naar Halo versies, maar als ik het goed begrijp is er gewoon de standaard versie die dag 1 begint en alles in zich heeft. Geen pre-release gedoe etc. Klopt dat?

edit: Dit zou dus alles zijn, klinkt goed.
Betaalde DLC zitten inderdaad niet standaard in GPU. Net zoals deze zijn uitgesloten van de base versie van een game die je bij release koopt. In mijn optiek logisch en zeker voor het bedrag van 15 euro per maand. Als ze er echter voor kiezen om een Gamepass Ultimate Extreme uit te brengen met alle DLC erbij, dan ben ik de 1e die het afsluit. :P

Echter heb je al voor best wat Xbox gamestudio games gewoon gratis content updates. Soms zonder dat je GPU nodig heb en soms met GPU. Ik denk daarbij aan de DLC voor Gears 5. De laatste DLC van Sea of Thieves. De content updates van Grounded.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Weet je nog welke game het was? Ik vermoed namelijk dat het een Xbox Series X/S optimized game was, en die werken pertinent niet vanaf externe harddrive (behalve dan die expansion cards van MS/Seagate zelf).

Xbox One/Xbox 360 games zouden wel moeten werken vanaf een externe harddisk

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petjekel
BM schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:31:
[...]

Weet je nog welke game het was? Ik vermoed namelijk dat het een Xbox Series X/S optimized game was, en die werken pertinent niet vanaf externe harddrive (behalve dan die expansion cards van MS/Seagate zelf).

Xbox One/Xbox 360 games zouden wel moeten werken vanaf een externe harddisk
De spellen die ik had getest zijn Dirt 5 en Forza Horizon 4. Beide volgens mij optimized games idd.
FM7 die ik dan origineel heb van Xbox One werkt inderdaad wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissMe NL
Rivanov schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:23:
[...]

Ja, werkte afgelopen vrijdag ook.
En kan vanmiddag al hoor. Je kunt om 12:00 aan de slag.
Ooh dat is nice. Ga zo proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
petjekel schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:42:
[...]

De spellen die ik had getest zijn Dirt 5 en Forza Horizon 4. Beide volgens mij optimized games idd.
FM7 die ik dan origineel heb van Xbox One werkt inderdaad wel.
Dan lijkt het dus precies te werken zoals MS het bedoelde. Dat is mooi. Het blijft wel een beetje een verwarrend verhaal, dus ik snap je vragen/twijfel :)

Xbox

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

uchiha tijntje schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:31:
[...]

Betaalde DLC zitten inderdaad niet standaard in GPU. Net zoals deze zijn uitgesloten van de base versie van een game die je bij release koopt. In mijn optiek logisch en zeker voor het bedrag van 15 euro per maand. Als ze er echter voor kiezen om een Gamepass Ultimate Extreme uit te brengen met alle DLC erbij, dan ben ik de 1e die het afsluit. :P

Echter heb je al voor best wat Xbox gamestudio games gewoon gratis content updates. Soms zonder dat je GPU nodig heb en soms met GPU. Ik denk daarbij aan de DLC voor Gears 5. De laatste DLC van Sea of Thieves. De content updates van Grounded.
Ik ook!
Zo ultiem is die Ultimate gamepass dus toch niet. (heb het over Xbox Game Studios games in dit geval, bij andere partijen vind ik het wel logisch)
Wachten op een Gamepass Ultimate Extreme Pre-Release Insider Gold Plus versie dan maar. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2021 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:40
Is afhankelijk van de game. Welke game was het? Current gen games vereisen velocity-architectuur bij het spelen van games die zijn geoptimaliseerd voor Xbox Series X | S..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• petjekel
BM schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:48:
[...]

Dan lijkt het dus precies te werken zoals MS het bedoelde. Dat is mooi. Het blijft wel een beetje een verwarrend verhaal, dus ik snap je vragen/twijfel :)
Thanks!
Dan wordt het toch een keer een expansion bay aanschaffen.
Zie dat ze in NL nu niet beschikbaar zijn, maar volgens mij komt er eind dit jaar/begin volgend jaar ook een 2TB variant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
Verwijderd schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:11:
Edit: nvm, ik ging toch weer richting een gamepass discussie. ;)

Dit zou dus alles zijn, klinkt goed.
Er komt wel een battlepass waarvoor je apart een tientje moet neerleggen. Die zou cosmetische meuk bevatten volgens alle berichten. In tegenstelling tot de microtransacties in H5 (die gaven je ingame een voordeel) vind ik dit soort 'DLC' wel door de beugel kunnen al vind ik het eigenlijk vrij idioot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
petjekel schreef op maandag 8 november 2021 @ 12:02:
[...]

Thanks!
Dan wordt het toch een keer een expansion bay aanschaffen.
Zie dat ze in NL nu niet beschikbaar zijn, maar volgens mij komt er eind dit jaar/begin volgend jaar ook een 2TB variant.
Klopt; nieuws: Seagate brengt Expansion Cards van 2TB en 512GB uit voor Xbox Series-...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krimglas
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14-03-2023
Ik ben zelf nog altijd op de uitkijk voor het 1TB model, maar heb mijn hoop gezet op Black Friday om een mooie deal te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
Ik heb meerdere gamepass titels op de ssd en hdd staan die aan de XSX hangt, werkt allemaal prima.
Je moet alleen opletten dat er geen optimized for X|S logo bij staat, want dan is hij geoptimaliseerd voor de xbox series en dan moet hij op de expensioncard of interne ssd staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:40
Krimglas schreef op maandag 8 november 2021 @ 12:56:
Ik ben zelf nog altijd op de uitkijk voor het 1TB model, maar heb mijn hoop gezet op Black Friday om een mooie deal te vinden.
Ik denk het wel, houd vooral ook een Amazon ES of DE in de gaten, daar waren ze dacht ik het goedkoopst!

Acties:
  • +15 Henk 'm!
Voor wie ooit nog "bang" is dat Microsoft je banned als je naar Nieuw-Zeeland vliegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Zou ook wel heel erg raar zijn als je daar voor gebanned zou worden. Als ze daar echt problemen mee hadden dan hadden ze wel een betere detectie ingebouwd om dit te verkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vagax schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:30:
Zou ook wel heel erg raar zijn als je daar voor gebanned zou worden. Als ze daar echt problemen mee hadden dan hadden ze wel een betere detectie ingebouwd om dit te verkomen.
Klopt. Maar die posts kwamen vorige week her en der naar boven. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik las op XboxEra dat de BF trial er 12 november zal zijn.

Man wat een game week, FH5, GTA San Andreas op Game Pass en BF trial.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
devilsnight schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:50:

12 november is de Early Access voor Gold en Deluxe Editions.
En als je EA Play hebt (wat iedereen met GamePass Ultimate heeft) dan kun je vanaf 12 november ook aan de slag met de 10-uur trial.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

devilsnight schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:50:

Sherlock holmes chapter one is ook wel iets om in de gaten te houden.
En dan moet de Halo maand nog beginnen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:11:
[...]

Voor mij niet om te kopen, sowieso teveel in de backlog zitten daarvoor en ook vond ik The Devil's Daughter niet heel bijzonder, niet zo tof als Crimes and Punishments.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 19:13
Verwijderd schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:11:
[...]

O damn, komt die deze week al? Die heb ik ook op de pre-order staan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-10 20:39
een beetje laat maar de Xbox series s is uitgepakt, aangesloten, Back4blood en forza horizon 5 aan het downloaden....

als de series s uit staat ( energiebesparing ) dan hoorde ik hem toch nog ( als je je oor er op legt ) heeeeeeeeel zacht, is dit over als ik de optie uit schakel dat hij hem up 2 date moet houden?

als ik klaar ben gaat het deurtje altijd dicht, niet dat ie dan te warm word ofzo?

[ Voor 12% gewijzigd door joey82 op 08-11-2021 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

joey82 schreef op maandag 8 november 2021 @ 16:30:
een beetje laat maar de Xbox series s is uitgepakt, aangesloten, Back4blood en forza horizon 5 aan het downloaden....

als de series s uit staat ( energiebesparing ) dan hoorde ik hem toch nog ( als je je oor er op legt ) heeeeeeeeel zacht, is dit over als ik de optie uit schakel dat hij hem up 2 date moet houden?

als ik klaar ben gaat het deurtje altijd dicht, niet dat ie dan te warm word ofzo?
In standby genereert de Xbox bijna geen warmte, tenzij het compleet geïsoleerd is kan het geen probleem zijn. Het geluid wat je hoort is de ventilator die na het gamen de Xbox koelt, als hij afgekoelt is gaat hij als het goed is niet meer draaien.

Als je inderdaad in instellingen de optie "Energy saving" aanzet dan gaat hij helemaal uit. Let wel op dat dit potentieel vervelend kan zijn als je niet heel vaak speelt, resultaat is namelijk dat soms de helft van je games moet updaten en dan moet je weer lang wachten tot je online kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-10 20:39
Vagax schreef op maandag 8 november 2021 @ 16:35:
[...]

Als je inderdaad in instellingen de optie "Energy saving" aanzet dan gaat hij helemaal uit. Let wel op dat dit potentieel vervelend kan zijn als je niet heel vaak speelt, resultaat is namelijk dat soms de helft van je games moet updaten en dan moet je weer lang wachten tot je online kan.
ben ik gewend, het is wat het is :)

het is wel een afgesloten kastje, wel extreem ruim, ik laat meestal het deurtje nog even open na het gamen....

[ Voor 11% gewijzigd door joey82 op 08-11-2021 16:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Timothy3000 schreef op maandag 8 november 2021 @ 16:26:
[...]

O damn, komt die deze week al? Die heb ik ook op de pre-order staan.
Iets later zie ik net, volgende week. :)
Pagina: 1 ... 265 ... 347 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord