Ik heb nu ruim een week de Series S staan en ik ben echt heel erg tevreden. De Series S staat nu lekker beneden aangesloten op mijn 55 inch Sony Oled en zit er iets van 5.5 meter vanaf. Op die afstand zie ik echt geen verschil meer met mijn Series X op mijn 65 inch LG Oled op 2.5 meter. Dus persoonlijk maakt het me niet zoveel uit dat die op een lagere resolutie draait en wellicht niet alle special features zoals raytracing. Wat me wel uitmaakt is dat ik dus gewoon dit weekend beneden Forza Horizon 5 heb gespeeld op 60 fps met near instant fast travel. En dat voor een doosje van 299 euro.
Ik vind het sowieso erg tof dat je gewoon je games op bijna alle devices kunt spelen. Zo ging ik tussen de middag even naar boven om verder te spelen. Binnen een halve minuut was mijn save gesynched en kon ik lekker door met Forza op mijn Series X met alle pracht en praal en om het af te maken heb ik ook even Grounded gespeeld in de stad toen ik even moest wachten via Xcloud via mijn iphone.
Forza Horizon 5 is trouwens weer echt een pareltje. Zowel gameplaytechnisch als visueel. Als ik zie hoe goed deze game eruit ziet ben ik erg benieuwd naar hoe een Forza Motorsport eruit kan gaan zien. En stiekem ook erg benieuwd naar hoe de nieuwe Fable eruit kan gaan zien. Hopelijk wel een andere animator en writer voor de cutscenes dan die ze hebben gebruikt voor Forza Horizon, want die zijn wel erg cringe.

Dat is het enige kritiekpuntje dat ik heb op de game. Namelijk het niet kunnen doorskippen van die nietszeggende cutscenes aan het einde van een storymissie. Zeker als je hem net niet gehaald hebt en hem nog een keer wil proberen.
Verder ook erg tof om te zien hoe ze de GP catalogus hebben uitgebreid sinds de launch van de series console met games die in het afgelopen jaar zijn uitgekomen. Met name als je die afzet tegen de games met de hoogste metacritic scores van dit jaar. Ik noem ze maar even:
- Tetris Connected (88 MC)
- Hades (93 MC)
- Forza Horizon 5 (91 MC)
- Psychonauts 2 (91 MC)
- MS Flight SIM (90 MC)
- It takes two (89 MC)
- Deathloop volgend jaar
(88 MC) - Quake remastered (85 MC)
- The Forgotten City (86 MC)
- Unsighted (87 MC)
- Football Manager 2022 (87 MC)
- Unpacking (84 MC)
- Subnautica below zero (83 MC)
- Knockout City (83 MC)
- MLB The Show (81 MC)
- The Artful Escape (81 MC)
- Genesis Noir (81 MC)
- Signs of the Sojourner (80 MC)
Ben verder benieuwd hoe Battlefield 2042 het gaat doen. Zit er wel aan te denken om de 10 uur trial te spelen. En mij kennende zal ik hem dan waarschijnlijk ook gaan kopen. Halo is me toch nog even te lang wachten tot de 8e

.
Als ik daarnaast beelden zie van Vanguard... Ze hebben nu de Akimbo Shotgun tot in de perfectie geevenaard. Die franchise mogen ze 3 jaar in de ijskast zetten om daarna met een fatsoenlijke reboot terug te komen.
[
Voor 3% gewijzigd door
uchiha tijntje op 08-11-2021 16:42
]
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.