[Multi] Forza Horizon 5

Pagina: 1 ... 65 66 Laatste
Acties:

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik ben bezig 2 accolades proberen te pakken voor aankoop en verkoop van auto's voor 20M of meer. Is er iemand die mijn Porsche 911 GT3 RS 2023 wil oppikken staat de komende 24 uur te koop, verkoper is wybo76. Daarna graag weer te koop zetten voor 24 uur en mij een DM sturen dan koop ik hem gelijk terug.

(Ter herinnering mij helpen kost je wel de opslag voor de veiling ;) maar mijn dank is erg groot.)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• cjpostma
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:20

cjpostma

Break like the wind

ArthurMorgan schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 09:54:
Ik ben bezig 2 accolades proberen te pakken voor aankoop en verkoop van auto's voor 20M of meer. Is er iemand die mijn Porsche 911 GT3 RS 2023 wil oppikken staat de komende 24 uur te koop, verkoper is wybo76. Daarna graag weer te koop zetten voor 24 uur en mij een DM sturen dan koop ik hem gelijk terug.

(Ter herinnering mij helpen kost je wel de opslag voor de veiling ;) maar mijn dank is erg groot.)
Done en weer te koop. GT antikriz. Edit: al gekocht door een andere onverlaat...

[ Voor 3% gewijzigd door cjpostma op 19-12-2025 10:28 ]

Gamertag: antikriz

• ArthurMorgan
  • Niet online
cjpostma schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 10:17:
[...]

Done en weer te koop. GT antikriz. Edit: al gekocht door een andere onverlaat...
Heb ik maar gelijk een geupgrade terug gekocht van iemand anders. :D Ik had speciaal gekozen voor een auto die wel voor 20M ging maar waar de auction op zich vol mee staat.

In elk geval bedankt.

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:48

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Sorry dat ik afgelopen donderdag niet gepost heb, iets met een kleine die ons nachten wakker heeft gehouden.

[ Voor 5% gewijzigd door G_Dragon op 20-12-2025 12:07 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• tomlord
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22-12-2025
Vraagje, gisteren in de wintersale FH5 gekocht op pc. Half uurtje gespeeld maar ik merk dat ik de drivability vrij zwak vind. Weinig response wanneer ik A en D indruk waardoor ik de feeling mis. Veranderd dit nog of is dit een setting? Ben bang dat ik anders afhaak.

(Vergelijk het met dirt 2 en 3 waarin je veel meer response krijgt bij insturen)

• Moechy
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 22:05
Beste tip is om dit met een controller te spelen ipv met toetsenbord´

Psn : Svenz0r_93, WoT : Moechy

• Vanderaatje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23:55
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_HC1qm9R9IDmS1YMj4qozGIo14U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GQnACef6HRV9VvNFsDA84Whz.png?f=fotoalbum_large

• Vanderaatje
Maar wees niet getreurd oOo we gaan zaterdag een dubbele race dag houden YEEH!
Als eerst hebben we op het programma van 13:00 uur t/m 15::00 uur het doen van eventlabs de lijst van volgorde zal ik vrijdag posten (is nu nog niet af)
  • Geen headset of geen zin om in party te zitten geen probleem
  • PlayStation of XBox geen probleem
  • Geen lid van GOT groep binnen xbox geen probleem
  • Niet zo goed of heel goed in racen geen probleem
Ik zal die dag aanpassen dat iedereen mij mag joinen dus ook een vriendschap verzoek is niet nodig (mag natuurlijk wel als je vaker mee wilt rijden)

Mijn gamerstag is: vanderaatje

De tweede ronde zal om 19:30 zijn en is de wekelijkse races die we normaal op donderdag doen.

Hierbij wens ik iedereen al vast prettige feestdagen en hopelijk doen jullie allemaal zaterdag mee d:)b

Ps. Weet je nog leuke eventlabs races die je met meerdere kan rijden laat het mij dan weten via Persoonlijk bericht

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:24
Kijk al een poosje langs de zijlijn mee in dit topic maar heb recent ook FH5 aangeschaft op de PS5 en wil ook wel eens meedoen maar hoe werkt dit precies?
Ik ga online en zoek jouw XBox gamertag en join sessie of hoe gaat dat?

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-01 06:41
schumi2004 schreef op woensdag 24 december 2025 @ 10:25:
Kijk al een poosje langs de zijlijn mee in dit topic maar heb recent ook FH5 aangeschaft op de PS5 en wil ook wel eens meedoen maar hoe werkt dit precies?
Ik ga online en zoek jouw XBox gamertag en join sessie of hoe gaat dat?
Als jij je gamertag even doorgeeft, zoeken wij jou wel als je online bent op afgesproken tijd, leuk als je mee gaat doen.

PS, aangezien er ook een xbox party bij is, is het nog leuker met een headset, maar is niet verplicht.

[ Voor 10% gewijzigd door Mr. Freeze op 24-12-2025 11:20 ]

XBL gamertag StayingPow3r

• Demonitzu
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Demonitzu

Incidentele gebruiker

Same here. Ik hou dit topic ook al een tijdje in de gaten, maar ik vind dat deze game niet echt beginnersvriendelijk is met de vele features en termen die naar je toegegooid worden

TekkenZone - Dutch Tekken Community

• Mr. Freeze
Demonitzu schreef op woensdag 24 december 2025 @ 15:52:
Same here. Ik hou dit topic ook al een tijdje in de gaten, maar ik vind dat deze game niet echt beginnersvriendelijk is met de vele features en termen die naar je toegegooid worden
Doe ook gewoon eens een keer leuk mee met ons, we kletsen je er wel doorheen.

• Arvado
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:12
Heb al tijdje voornemens om een keer mee te doen echter lukt me het telkens niet. Ga toch binnenkort even m'n best doen om mee te kunnen doen. Weet niet of dat zaterdag al lukt.

• Stefan H
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16:27
Wat leuk, nog meer nieuwe aanwas! Dat worden binnenkort twee volle teams! :P

Ik probeer zaterdagavond ook aan te sluiten, zal waarschijnlijk wat later worden.

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter

Festival Playlist events and rewards Dec. 25 - Jan. 1 (Spring S54)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yNuov87_PwFdW3fAewCmZKuM0IY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z8JVcPREXFIYmesrmLPKCWCj.jpg?f=fotoalbum_large

Playlist Points
Series total: 273 Points
  • Series Reward: 2013 Cadillac XTS Limousine (80 points)
  • Series Reward: 1964 Plymouth Belvedere (160 points)
Season total: 67 Points
  • Season Reward: 1970 AMC Rebel 'The Machine' (20 points)
  • Season Reward: Horizon Backstage Pass (40 points)
Afbeeldingslocatie: https://global.discourse-cdn.com/forza/original/4X/1/8/1/18157b5a89ce345ec5683e2ead58157ddbfa6335.jpeg

Playlist Event Rewards
In addition to the rewards for seasonal and series progress, this season you can also earn these rewards from completing individual events:
  • Car: 2015 Audi TTS Coupé
  • Car: 2008 BMW Z4 M Coupé
  • Car: 2002 Chevrolet Corvette Z06
  • Car: 2016 Cadillac ATS-V
  • Car: 2017 Jaguar F-PACE S
  • Car: 2018 Mercedes-Benz X-Class
  • Clothing: Sad Snowman Head (Seasonal item)
  • Clothing: Grit Reapers Cap
  • Super Wheelspins
  • Forzathon Points

Horizon Backstage
Two cars are added with the change of each season and voting for the next week begins. Backstage Passes can be earned from seasonal playlist points and the Forzathon Shop. See details on Horizon Backstage voting and car selection in the official post.

Forzathon Shop
600 FP Car 2009 Pagani Zonda Cinque Roadster
300 FP Car 2015 Mercedes-Benz #24 Tankpool24 Racing Truck
75 FP Clothing Green Suit Outfit
75 FP Clothing Yellow SPAIK Sundress
1000 FP Backstage Pass 1 Pass
60 FP / 150 FP Wheelspin & Super Wheelspin

Forzathon Events
Completing these challenges earn seasonal points plus Forzathon Points (FP) which can be used in the Forzathon Shop.

Forzathon Weekly Challenge (5 pts)
(5 pts) All four challenges must be completed in sequence to earn points.

Rise to the Challenge
Chapter 1: Flex those MusclesOwn and drive the 2018 Dodge Challenger SRT Demon
Chapter 2: In the GrooveWin an A Class Drag Race in a stock Dodge Challenger SRT Demon
Chapter 3: Power UpUpgrade the Dodge Challenger SRT Demon to S1 Class and win a Drag Race
Chapter 4: Limited EditionTake a photo of the Dodge Challenger SRT Demon

(1 pt each) Each new challenge starts daily at 6:30am PT and is open for 7 days.

Daily Challenges
Energy to BurnEarn a Burnout Skill in the Dunas Blancas
Take OffTake a picture of the Plane at the Horizon Festival Mexico
Crafted for GreatnessEarn a total of 5 Stars from Trailblazers in an Alumi Craft vehicle
Happy New Year!Send a Gift Drop to another player
New GroundWin a Dirt Race in any Retro Rally vehicle upgraded to 'A' class
Lightning SpeedsReach 100 mph in any Expedition
Throwing ShadeChange the colour of your vehicle’s window tint

Season Event Details
PtsEventNameRequirementRoute
10The TrialHoliday Rush(C600) Hot HatchRoad Racing (Cathedral Circuit)
3Playground GamesWe 3 Kings(S1 900) Anything GoesEstadio Horizon - Team King
2Danger SignHeights of Mulegé(S2 998) Anything Goes
2Speed ZoneLa Subida(S2 998) Anything Goes - 140 mph (226 km/h)
2TrailblazerSand and Deliver(S2 998) Anything Goes - 35 seconds
5ChampionshipFeliz Navidad(B700) 2010sDirt Racing (Fuera del Camino Trail)
5ChampionshipNew Beginnings(A800) Modern Sports CarsRoad Racing (Tierra Próspera Circuit)
5ChampionshipDown for the Countdown(C600) Pickups & 4x4sCross Country Racing (Las Dunas Cross Country)
3Horizon TourCo-Op ChampionshipsComplete a Horizon Tour
2Photo Challenge#HideAndSeekPhotograph the Snowman at the Buena Esperanza Player House near Ek’ Balam
2RA Speed ZoneCráteres Secos(A800) Modern Muscle - 65 mph (105 km/h)
5RA ChampionshipMini-utes to Midnight(B700) MINIValle de Pozas
2HW Danger SignIce Crash(S2 998) Anything Goes - 2297 ft (700 m)
5HW ChampionshipBy the Fire(A800) Sports Utility HeroesCanyon’s Drop Hazard Sprint

Monthly Rivals
The total point value of Monthly events is divided by four when applied to individual seasons; completing the two Rivals events will apply 2 points to each season in this series. Post a clean lap to complete Rivals events. Monthly Rivals cars are stock and provided as free rentals for the event, allowing you to test drive the car before collecting it from seasonal points.

PtsEventRouteCar
1Monthly RivalsEstadio CircuitCaddy Limo
1Forza EV RivalsArch of Mulegé CircuitCUPRA UrbanRebel Concept

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Vanderaatje
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/efaBSIyVgAiDUNyozNmNwmiUogo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/J8b1H9aO0YhCraHHdQb9mMts.png?f=fotoalbum_large

Beste allemaal het race schema voor vanmiddag 13:00 uur!

Bij de meeste races kan je zelf kiezen welke klasse je wilt rijden, maar is wel leuker als we allemaal in de zelfde klasse rijden, dus graag kiezen voor de type klasse die achter elke race staat!

Share code 475 506 140 - Scalextric Speedway - road - 3 laps 15,7 km - B class
Share code 258 762 136 - Midnight Scene - road - 4 laps 10,2 km - A class
Share code 163 843 176 - Freedom city circuit - road - 6 laps 19,0 km - S1 class
Share code 122 219 771 - By land, air and sea - Cross Country - 4 laps 10,9 km - A class
Share code 881 768 508 - Deer park - road - 6,1 km - B class
Share code 391 935 962 - Night owl city - road - 2 laps 17,7 km - A class
Share code 163 330 841 - East mangrove circuit - 4 laps 33,2 km B class
Pause 15 minuten
Share code 288 955 132 - Cordilerra rally - Dirt - 6,3 km - A class
Share code 141 138 808 - Circuit del diablo - 2 laps 23,1 km - A class
Share code 100 073 376 - Snowy mountain pass - Road - 5,9 km - S1 class
Share code 142 413 753 - Hoshimachi street curcuit - road - 4 laps 20,5 km - S2 class
Share code 104 451 199 - Egypt part 1 cairo - road - 3 laps - S1 class
Share code 445 409 933 - The fall of Jakku - cross country - 4,6 km - A class
Share code 881 768 508 - Deer park - road - 6,1 km - B class

Tip! mocht jezelf geen goede auto hebben in de klasse dan kan je altijd nog kiezen voor "borrow leaders car" maar het is natuurlijk leuker om in je eigen auto te rijden.

Ik zie helaas dat ik voor een convoy niet mijn account gewoon open kan zetten.
Dus volgende opties:
PB je gamerstag naar mijn tweakers account
Of stuur een vriendschap verzoek via Xbox / gamebar naar vanderaatje (mijn gamerstag)

Tot zo allemaal!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik moet helaas weer stoppen, was eigenlijk niet eens van plan mee te doen, maar had nog wel even de tijd :D

• Farrell
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:26
Vanderaatje schreef op maandag 22 september 2025 @ 17:08:
[...]

Ja juiste settings vinden is inderdaad een drama.
TIP! noteer je settings als je denkt dat het redelijk is, volgens mij rijden meeste mensen met een controller binnen Forza Horizon zelf rij ik wel met stuur maar eentje van Fanatec en op een xbox serie X, dus daar heb je niet zoveel aan.
Vooral veel google'en en proberen helaas |:(
Rijdt jij uitsluitend met een stuurtje? Ik ben namelijk aan het oriënteren om te kijken of ik voor de volgende Forza Horizon 6 een stuur wil gaan aanschaffen.

Poll: Wat gebruik je als input-device?
Toetsenbord
Controller
Racestuur
Afbeeldingslocatie: https://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=407386&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Klik hier voor de recente tussenstand: https://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=407386
Ik denk dat Tweakers geen extern gegenereerde plaatjes meer toestaat o.i.d. ?

[ Voor 34% gewijzigd door Farrell op 30-12-2025 10:53 ]

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik heb op de Xbox wel een poosje met stuur gereden. Maar ik vond het niet echt fijn. Op de PS besloten geen stuur meer te kopen. (FH5 is sowieso het enige racespel dat ik echt speel.)
Ik heb echt het idee dat dit spel echt ontwikkeld is voor de controller. En dat de stuurbesturing echt een afterthought is. De bocht houden is met de controller goed aan te voelen en te leren. Met een stuur bleef ik er echt uit schieten. (Of ik werd echt veel trager.)

• Arvado
Ik heb in het begin ook moeite met een stuur gehad (op PC). Maar het probleem zit echt in je instellingen. Nadat ik die allemaal goed had ingesteld en de rotatie ook verlaagd had werkt het een stuk beter. Ik rij nu alles met stuur en zou niet terug naar controller willen.

• Vanderaatje
Farrell schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 10:42:
[...]

Rijdt jij uitsluitend met een stuurtje? Ik ben namelijk aan het oriënteren om te kijken of ik voor de volgende Forza Horizon 6 een stuur wil gaan aanschaffen.
Ja rij alleen maar met stuur wel met race stoel op frame voor het "echte" gevoel

• Farrell
Afbeeldingslocatie: https://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=407386

Ondanks dat de meeste met controller racen, zijn er ook nog best een aantal met een racestuur. En zo'n Fanatec stuurtje is natuurlijk ook wel fantastisch, toch eens echt nog naar kijken. Bedankt allen!

• Arvado
Fanatec is wel overrated, betaal je ook voor het merk. Als ik nu een nieuwe zou moeten kopen zou het hoogstwaarschijnlijk een Moza worden. Deze hebben betere prijs/kwaliteit verhouding en er zijn veel voorbeelden van gebruikers die het icm FH5 gebruiken.

Moza heeft voor €300 een DD bundle, wat echt een scherpe prijs is. Dan heb je wel de R3 en die heeft max 3,9NM wat niet heel veel is maar voor die prijs heb je dan gewoon echt een goede deal.

[ Voor 27% gewijzigd door Arvado op 31-12-2025 13:13 ]

• Vanderaatje
Arvado schreef op woensdag 31 december 2025 @ 13:09:
Fanatec is wel overrated, betaal je ook voor het merk. Als ik nu een nieuwe zou moeten kopen zou het hoogstwaarschijnlijk een Moza worden. Deze hebben betere prijs/kwaliteit verhouding en er zijn veel voorbeelden van gebruikers die het icm FH5 gebruiken.

Moza heeft voor €300 een DD bundle, wat echt een scherpe prijs is. Dan heb je wel de R3 en die heeft max 3,9NM wat niet heel veel is maar voor die prijs heb je dan gewoon echt een goede deal.
Zeker met je eens maar heb een xbox en ps5 en in begin konden andere merken nog niet beide

• Arvado
Beste wensen allemaal, dacht na het vuurwerk nog even YouTube en toevallig een FH5 filmpje aangeklikt en daar kwamen we opeens een GOT-er in tegen: filmpje

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter

Festival Playlist events and rewards Jan. 1 - Jan. 8 (Summer S55)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yNuov87_PwFdW3fAewCmZKuM0IY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z8JVcPREXFIYmesrmLPKCWCj.jpg?f=fotoalbum_large

Playlist Points
Series Rewards
  • Series Reward: 2010 Nissan Tsuru (80 points)
  • Series Reward: 1985 Nissan Safari Turbo (160 points)
Season Rewards
  • Season Reward: 1995 Mitsubishi Lancer Evolution III GSR (20 points)
Afbeeldingslocatie: https://global.discourse-cdn.com/forza/original/4X/5/5/c/55cf22515a0e93856739ea4f35b7aba30847e4e1.jpeg

Playlist Event Rewards
In addition to the rewards for seasonal and series progress, this season you can also earn these rewards from completing individual events:
  • Car: 2018 Jaguar I-PACE
  • Car: 1961 Jaguar E-type
  • Car: 2008 Mitsubishi Lancer Evolution X GSR
  • Car: 2008 Renault Mégane R26.R
  • Car: 2015 Formula Drift #13 Ford Mustang
  • Car: 1966 Ford Lotus Cortina
  • Clothing: Camo Race Suit
  • Super Wheelspins
  • Forzathon Points

Horizon Backstage
Two cars are added with the change of each season and voting for the next week begins. Backstage Passes can be earned from seasonal playlist points and the Forzathon Shop. See details on Horizon Backstage voting and car selection in the official post.

Forzathon Shop
500 FP Car 1954 Mercedes-Benz 300 SL Coupé
400 FP Car 1969 Toyota 2000GT
75 FP Clothing Horizon Colorado Tee Top
75 FP Car Horn Colorado Cover Car

Forzathon Events
Completing these challenges earn seasonal points plus Forzathon Points (FP) which can be used in the Forzathon Shop.

Fruits of Your Labor
Chapter 1: Saloon ScooterOwn and drive the 1965 Peel Trident
Chapter 2: Tortoise & HareUpgrade the Trident to B class or above and earn a total of 3 Stars at Speed Zones
Chapter 3: A-Peel-ing VictoryWin a Road or Drag Race in the Trident
Chapter 4: Cherry PickedTake a photo of the Trident

(1 pt each) Each new challenge starts daily at 6:30am PT and is open for 7 days.

Daily Challenges
A-Maze-ing!Visit the Hidden Horizons Stadium Maze
Sneaky But SpeedyEarn 5 Speed Skills in a game of Hide & Seek
Suited UpEquip the Camo Race Suit in the Character Customizer
Utility in DemandTake a photo of the 1955 Chevrolet 150 Utility Sedan
Undercover OperationsWin a Street Race
3, 2, 1…Earn 3 Stars at the Launch Control Danger Sign
Testing GroundsPlay any EventLab from the Creative Hub

Season Event Details
10The TrialSecret Service(B700) UKDirt Racing (Montaña Trail, Mulegé Town Scramble, Cordillera Trail)
3EventLabR3volv3r5848 presents Meereen Creek Oasis(B700) Modern & Retro Rally
2Danger SignBoardwalk(A800) Mitsubishi - 321 ft (100 m)
2Speed ZonePunto De Vista(A800) Mitsubishi - 80 mph (129 km/h)
5ChampionshipCat’s Out of the Barn(A800) Barn FindsRoad Racing (Horizon Mexico Circuit)
5ChampionshipBuilt Tough(B700) Pickups & 4x4’sCross Country Racing (Las Ranas Cross Country)
5Championship3AM Zoomies(A800) JaguarStreet Racing (Costa Rocosa)
8Horizon TourCo-Op ChampionshipsComplete a Horizon Tour
3Treasure HuntEv-En the OddsCharge ahead speed through the zone, 6 stars your target to be shown!
2Photo Challenge#EXPEDITIONPhotograph the Detective Tank at Ek’ Balam
2RA Speed TrapDevil’s Pass(B700) Volkswagen - 73 mph (118 km/h)
5RA ChampionshipC For Classic(C600) Classic RallyThree Hills
2HW Speed TrapHorizon Nexus(B700) Volkswagen - 160 mph (258 km/h)
5HW ChampionshipFlex Those Muscles(S1 900) Modern MuscleRam’s Head Speed Sprint

Monthly Rivals
The total point value of Monthly events is divided by four when applied to individual seasons; completing the two Rivals events will apply 2 points to each season in this series. Post a clean lap to complete Rivals events. Monthly Rivals cars are stock and provided as free rentals for the event, allowing you to test drive the car before collecting it from seasonal points.

PtsEventRouteCar
1Monthly RivalsPlaza Circuit1995 Mitsubishi Lancer Evolution III
1Monthly RivalsLookout Circuit2013 Volvo C30 Polestar

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yQCvFtDFIiYHzmIEW8Ww9He2ywo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jzpwNG3bROzLvZJWt6FuOP9K.jpg?f=fotoalbum_large

• Vanderaatje
De beste wensen allemaal!
Voor iedereen die nog een controller of stuur kan vast houden we gaan zo om 19:30 gewoon de wekelijkse races doen, dus kom ook!

Mijn gamerstag is: vanderaatje

• Farrell
Vanderaatje schreef op woensdag 31 december 2025 @ 17:51:
[...]

Zeker met je eens maar heb een xbox en ps5 en in begin konden andere merken nog niet beide
Met hoeveel nm rijdt jij eigenlijk?

• Vanderaatje
Farrell schreef op maandag 5 januari 2026 @ 15:48:
[...]

Met hoeveel nm rijdt jij eigenlijk?
Gran Turismo DD Pro Wheel Base (8 Nm)
Toen bewust de base voor PS5 en stuur voor XBOX genomen, dan kan je ze namelijk voor beide consoles gebruiken 🥳

• Arvado
Gister keer aan rivals begonnen. Gelijk maar even nieuwe GOT tijd neergezet op de Volcan Sprint A-class :)

Dus jullie mogen weer gaan oefenen ;P

• cjpostma
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:20

cjpostma

Break like the wind

Arvado schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 12:16:
Gister keer aan rivals begonnen. Gelijk maar even nieuwe GOT tijd neergezet op de Volcan Sprint A-class :)

Dus jullie mogen weer gaan oefenen ;P
Challange: Accepted. Wellicht dit topic reanimeren? ;)

Gamertag: antikriz

• Vanderaatje
cjpostma schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 19:22:
[...]

Kom op Chris je kan het!

• Arvado
Overigens heb ik voor mijn verjaardag een nieuwe hoofdtelefoon gevraagd, een Beyerdynamic DT770. Ben heel benieuwd naar de engine sounds met dat ding.

• Stefan H
cjpostma schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 19:22:
[...]

Nice! Wist niet dat dat topic er überhaupt was, vanavond ook eens een poging wagen :*)

• Vanderaatje
Oeps code vergeten te kopiëren |:(
(eerste poging poll)

[ Voor 53% gewijzigd door Vanderaatje op 07-01-2026 23:36 ]

• Vanderaatje
Poll: GOT FH5 Monthly Rivals Class (vrije auto keuze)
D-Class
C-Class
B-Class
A-Class
S1-Class
S2-Class
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: https://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=407400&layout=6&sort=org

Link om tussenstand te bekijken: https://poll.dezeserver.n...s.cgi?pid=407400&layout=6

(2de poging)

[ Voor 6% gewijzigd door Vanderaatje op 07-01-2026 23:49 ]

• Stefan H
Ah nee, ik wilde B class stemmen, heb ik A gekozen 8)7

• Vanderaatje
Vanavond gaan we weer proberen alle wekelijkse races te voltooien.
Leuk als je ook komt we beginnen om 19:30.

Mijn gamerstag: vanderaatje

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter

Festival Playlist events and rewards Jan. 8 - Jan. 15 (Autumn S55)

Playlist Points
Series Rewards
  • Series Reward: 2010 Nissan Tsuru (80 points)
  • Series Reward: 1985 Nissan Safari Turbo (160 points)
Season Rewards
  • Season Reward: 2010 Rossion Q1 (20 points)
Afbeeldingslocatie: https://global.discourse-cdn.com/forza/original/4X/6/6/7/66718cad37fa81aadefbe0118ef471f8f6822f99.jpeg

Playlist Event Rewards
  • Car: 2017 Acura NSX
  • Car: 2016 Ford Shelby GT350R
  • Car: 2009 Chevrolet Corvette ZR1
  • Car: 2013 KTM X-Bow R
  • Car: 2015 Audi RS 6 Avant
  • Car: 1982 Porsche 911 Turbo 3.3
  • Car Horn: Confetti Cannon
  • ForzaLINK Phrase: "KINDA SUS"
  • Super Wheelspins
  • Forzathon Points

Horizon Backstage

Forzathon Shop
500 FP Car 2020 Koenigsegg Jesko
400 FP Car 2014 Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6
75 FP Clothing Hot Wheels Orange Hoodie
75 FP Car Horn Hot Wheels Guitar Stadium

Forzathon Events

Street King
Chapter 1: Bark & BiteOwn and drive the 1971 Plymouth Cuda 426 HEMI
Chapter 2: All the PowerEarn 2 Hard Charger Skills in the Cuda
Chapter 3: 2G HEMIEarn a total of 426 mph across Speed Traps in the Cuda
Chapter 4: Rainbow of ColorWin a Street Race in the Cuda

Daily Challenges
I Have the High Ground!Reach the top of the tower at the center of the Hidden Horizons Stadium Maze
From Me to YouSend a Gift Drop to another player
Sand & SkillsBank a Skill Chain worth at least 25,000 Skill Score in Dunas Blancas
Porsche PerfectTake a photo of any Porsche
Old ReliantEarn a Wrecking Ball Skill in the 1972 Reliant Supervan III
Drifting to the ExtremeEarn 6 Stars across Drift Zones
Show Off!Complete any Showcase Event

Season Event Details
2Horizon ArcadeMini GamesComplete any Horizon Arcade event
10The TrialAcura-Te Detail(A800) JapanStreet Racing (Canyon Run)
3EventLabTorquedemonz presents Circuit Des Reines(S1 900) Track Toys
3EventLabVeixity presents Close & Technical // Street(A800) Super Saloons
2Danger SignCannonball(S1 900) Chevrolet - 722 ft (220 m)
2Speed TrapCanyon Pass(S1 900) Chevrolet - 162 mph (261 km/h)
5ChampionshipHistory Lesson(B800) 1960sDirt Racing (La Selva Scramble)
5ChampionshipBenz and Curve(A800) Mercedes-Benz & AMGRoad Racing (Tierra Próspera Circuit)
5ChampionshipRight on the Money(A800) Value 100,000 CR+Cross Country Racing (Festival Cross Country)
3Treasure HuntFree as a BluebirdLet this Cult Car show off and have fun, jump it 5 times towards Datsun.
2Photo Challenge#SpyTrainingPhotograph the Detective Tank at Hotel Castillo Santa Cecilia
2Horizon OpenBring Your ‘A’ GameComplete a Horizon Open Custom Race in any A Class car
2RA Danger SignCanyon Snap(A800) Toyota - 657 ft (200 m)
5RA ChampionshipOld Sport(C600) Retro Hot HatchDevil’s Pass
2HW Speed ZoneThe Ribbon(A800) Toyota - 150 mph (242 km/h)
5HW ChampionshipAgainst the Elements(A800) Sports Utility HeroesVolcano Pass Hazard Sprint

Monthly Rivals

PtsEventRouteCar
1Monthly RivalsPlaza Circuit1995 Mitsubishi Lancer Evolution III
1Monthly RivalsLookout Circuit2013 Volvo C30 Polestar

• Vanderaatje
Voor in de agenda *O*

22 jan 19:00 Forza Horizon 6 info in developer direct

https://nl.ign.com/fable-...a-horizon-6-van-de-partij

• Demonitzu
  • Niet online

Demonitzu

Incidentele gebruiker

Ik kan de sessie niet vinden

• Vanderaatje
Vanderaatje schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 09:16:
Vanavond gaan we weer proberen alle wekelijkse races te voltooien.
Leuk als je ook komt we beginnen om 19:30.

Allemaal weer super bedankt voor het meedoen _/-\o_
@Demonitzu als je een vriendschap verzoek indient op mijn gamerstag vanderaatje kan je volgende keer wel meedoen dan kan ik namelijk uitnodiging sturen voor party en game.

• Vanderaatje
Vanderaatje schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 23:43:
Poll: GOT FH5 Monthly Rivals Class (vrije auto keuze)
D-Class
C-Class
B-Class
A-Class
S1-Class
S2-Class
Tussenstand:
[Afbeelding]

Link om tussenstand te bekijken: https://poll.dezeserver.n...s.cgi?pid=407400&layout=6

(2de poging)
Rival vrienden ik ga deze poll sluiten vrijdagavond laat, dus als je nog een voorkeur hebt breng je stem uit !

Zal dan ook printscreen maken van huidige lijst (GOT + Vrienden)
Dus als je niet in het GOT team zit bijvoorbeeld omdat je een PlayStation hebt, kan je via vriendschapsverzoek toch meedoen in de resultaten.

Zat zelf te denken om dan woensdagavond laat de resultaten te posten (is even een opzet als iemand anders andere ideeen heeft laat het even weten)

• Arvado
Ook voor het eerst een keer meegedaan. Was leuk! Ga proberen vaker mee te doen, alhoewel het me niet iedere week zal lukken.

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-01 10:57
Vanderaatje schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 22:14:
[...]

Rival vrienden ik ga deze poll sluiten vrijdagavond laat, dus als je nog een voorkeur hebt breng je stem uit !

Zal dan ook printscreen maken van huidige lijst (GOT + Vrienden)
Dus als je niet in het GOT team zit bijvoorbeeld omdat je een PlayStation hebt, kan je via vriendschapsverzoek toch meedoen in de resultaten.

Zat zelf te denken om dan woensdagavond laat de resultaten te posten (is even een opzet als iemand anders andere ideeen heeft laat het even weten)

Ik zit niet in het GOT team, heb vrijwel nooit tijd om op donderdag mee te racen, maar voor rivals vind ik het misschien wel leuk. Hoe word ik lid?

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

• Vanderaatje
geert_s schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 10:39:
[...]

Ik zit niet in het GOT team, heb vrijwel nooit tijd om op donderdag mee te racen, maar voor rivals vind ik het misschien wel leuk. Hoe word ik lid?
PS5 niet (via vriendschap kom je dan wel in rival lijst bij mij)
Xbox --> start FH5 --> Menu --> Online --> Clubs --> search clubs --> GOT Tweakers Forza Horizon 5 --> request join
PC weet ik niet precies even googlen op join clubs Forza Horizon 5 on PC

• Arvado
Volgens mij werkt club joinen op Xbox en PC op dezelfde manier.

• schumi2004
Vanderaatje schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 11:26:
[...]

PS5 niet (via vriendschap kom je dan wel in rival lijst bij mij)
Xbox --> start FH5 --> Menu --> Online --> Clubs --> search clubs --> GOT Tweakers Forza Horizon 5 --> request join
PC weet ik niet precies even googlen op join clubs Forza Horizon 5 on PC
Ik heb je toegevoegd, mijn gamertag zou moeten zijn: whocarez3588

• geert_s
schumi2004 schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 16:06:
[...]

Ik heb je toegevoegd, mijn gamertag zou moeten zijn: whocarez3588
Als ik Google moet geloven werkt het voor geen meter, maar zal straks eens gewoon wat proberen.

Oeps. was een reactie op @Arvado

[ Voor 6% gewijzigd door geert_s op 09-01-2026 16:49 . Reden: foutje ]

• Demonitzu
  • Niet online

Demonitzu

Incidentele gebruiker

Ik zie op de PS5 nergens de optie om iemand op Xbox/PC een vriendschapsverzoek te versturen

• Vanderaatje
Demonitzu schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 21:50:
Ik zie op de PS5 nergens de optie om iemand op Xbox/PC een vriendschapsverzoek te versturen
Als je jouw gamerstag geeft kan ik je toevoegen als dat makkelijker is

• Vanderaatje
:henk Rival vrienden de stemmen zijn geteld en we gaan deze keer voor B-Class:
https://poll.dezeserver.n...s.cgi?pid=407400&layout=6
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1kYG4VIvmSqDOw846EeNjEahd4Q=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/qItKeUz0JTT6z2LqE3k5rBw3.png?f=user_large

Voor de twee circuits van deze week is gekozen voor (monthly Rivals), maar dan in B-Class met vrije auto keuze:

Road - Lookout Circuit
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Z0xM6S7VAlRuRVZkw8DRCKQgQU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jGKgkH3BtGR3RqxWsCcHdcM2.png?f=fotoalbum_large

Road - Plaza Circuit
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4imFoBFgFgyMj2XxHTi0ftl9eAU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ub80ILG7YmbGuRylBzm3p1Xn.png?f=fotoalbum_large

Zit nog te twijfelen aan de punten verdeling wat ik kan zien werd voorheen plek 1 t/m 11 beloont met punten waar plek 1 dan 11 punten kreeg en elke plek lager 1 punt minder.
Om het misschien wat meer te baseren op nieuwe tijden zit ik te denken om mensen uit de Top 11 alleen punten te geven als hun huidige tijd is verbeterd (zie huidige tijden in bovengenoemde schermafdrukken)

Mochten jullie nog goede ideeen hebben laat het mij weten, verder wens ik jullie veel succes met deze Rival Challenge oOo

[ Voor 1% gewijzigd door Vanderaatje op 10-01-2026 01:03 . Reden: Typo's ]

• drBunhead
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Oeps, ik heb 12 seconden goed te maken. Dat wordt nog een lange zit om ook maar in de buurt te komen.

[Edit] sub minuut nu op lookout, plaza kom ik echt niet in de buurt...

[ Voor 27% gewijzigd door drBunhead op 10-01-2026 10:31 ]

• Vanderaatje
drBunhead schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 09:41:
Oeps, ik heb 12 seconden goed te maken. Dat wordt nog een lange zit om ook maar in de buurt te komen.

[Edit] sub minuut nu op lookout, plaza kom ik echt niet in de buurt...
Welkom bij de rival challenge zie dat je op zich hele goede tijd hebt op plaza circuit, maar met een uitroepteken dat houdt in dat je iets geraakt hebt of Rewind gebruikt. Hierdoor komt je tijd onder alle tijden die geen uitroepteken hebben. Je moet ook goed opletten met ronde circuits dat je niet op laatste stuk wat raakt want dat neemt die dan mee met volgende ronde.

• drBunhead
  • Niet online
Vind plaza echt een lastige om netjes te krijgen. Meestal net een olifant in een porselein winkel.

• ArthurMorgan
  • Niet online
Pff ik had bij lookout wat meer van mezelf verwacht. Zit nu vlak onder de 58 seconden, maar voor de (sub)top zal er zeker 1 a 1,5 seconde af moeten. Heb nog niet helemaal door waar mijn echt zwakke plek zit. Zit nu net als de rest met Honda's te klooien, vanmiddag of morgen ook eens door de andere auto's heen testen.

Plaza komt later wel. Maar daar weet ik zeker van dat ik hem niet superscherp kan neerzetten. Wel clean, maar in de races verlies ik ook gewoon steeds te veel posities tov de rest.

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22:22

Oxigeon

En zo is dat!

Vanderaatje schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 00:52:
:henk Rival vrienden de stemmen zijn geteld en we gaan deze keer voor B-Class:
https://poll.dezeserver.n...s.cgi?pid=407400&layout=6
[Afbeelding]

Voor de twee circuits van deze week is gekozen voor (monthly Rivals), maar dan in B-Class met vrije auto keuze:

Road - Lookout Circuit
[Afbeelding]

Road - Plaza Circuit
[Afbeelding]

Zit nog te twijfelen aan de punten verdeling wat ik kan zien werd voorheen plek 1 t/m 11 beloont met punten waar plek 1 dan 11 punten kreeg en elke plek lager 1 punt minder.
Om het misschien wat meer te baseren op nieuwe tijden zit ik te denken om mensen uit de Top 11 alleen punten te geven als hun huidige tijd is verbeterd (zie huidige tijden in bovengenoemde schermafdrukken)

Mochten jullie nog goede ideeen hebben laat het mij weten, verder wens ik jullie veel succes met deze Rival Challenge oOo
Ik heb FH5 ook op de ps5. Je mag mr toevoegen met Gamertag: Oxigeon.

Hoe kan ik meedoen en hoe dit in-game?

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• Vanderaatje
Oxigeon schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 14:11:
[...]

Ik heb FH5 ook op de ps5. Je mag mr toevoegen met Gamertag: Oxigeon.

Hoe kan ik meedoen en hoe dit in-game?
Hoi Oxigeon, volgens mij sta je al in mijn lijst 🥳
We willen elke week een paar Rival Challenge doen, deze week hebben we gekozen voor de volgende 2 in B-Class
Road - Plaza Circuit
Road - Lookout Circuit
Je kunt deze vinden door te gaan naar:
FH5 Menu > Online > Rivals > Horizon Rivals > Road > bovengenoemde namen > B-Class

Het is hier de bedoeling om een zo snel mogelijk tijd neer te zetten zonder een muur te raken of Rewind te gebruiken.
Zie eerder bericht met top 11 van club en vrienden om inschatting van tijd te maken.

Maar meedoen is belangrijker dan winnen natuurlijk!

• Stefan H
drBunhead schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 11:34:
Vind plaza echt een lastige om netjes te krijgen. Meestal net een olifant in een porselein winkel.
Oef, plaza is een pittige inderdaad!

Wat is trouwens het idee, wekelijks nieuwe banen? Persoonlijk zou minimaal tweewekelijks mij beter uitkomen vanwege andere verplichtingen.

[ Voor 21% gewijzigd door Stefan H op 10-01-2026 15:58 ]

• Arvado
Zat nog te denken dat het wellicht een idee is om meta cars uit te sluiten? Alleen dat maakt het lastig om bij te houden denk ik, want dat zullen er weinig tijds verbeteringen zijn...

Maar het zou wel leuker maken als we meerdere auto's kunnen gebruiken dan enkel de Civic of de Sierra.

• Vanderaatje
Arvado schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 17:20:
Zat nog te denken dat het wellicht een idee is om meta cars uit te sluiten? Alleen dat maakt het lastig om bij te houden denk ik, want dat zullen er weinig tijds verbeteringen zijn...

Maar het zou wel leuker maken als we meerdere auto's kunnen gebruiken dan enkel de Civic of de Sierra.
Dat is echt onbegonnen werk helaas ik heb zo goed als alle races in mijn beste auto's gedaan veel META dus die tijden kan ik nooit verbeteren en iedereen zou dan alle tijden moeten gaan bijhouden en is niet te controleren

• Arvado
Nee klopt, is niet te doen helaas. Anders zou je wellicht zelf een event moeten maken maar weer zo niet welke functies dat bied. Dan ga je ook weer autos beperken.

Zou mooi fijn als FH6 straks deze functies gewoon ingebakken heeft vanuit club ingame. Zou mooi zijn als je dan ook tags aan auto’s kan toevoegen en daarmee het e.e.a kan. Mja we wachten nog even af.

• Mr. Freeze
Arvado schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 19:40:
Nee klopt, is niet te doen helaas. Anders zou je wellicht zelf een event moeten maken maar weer zo niet welke functies dat bied. Dan ga je ook weer autos beperken.

Zou mooi fijn als FH6 straks deze functies gewoon ingebakken heeft vanuit club ingame. Zou mooi zijn als je dan ook tags aan auto’s kan toevoegen en daarmee het e.e.a kan. Mja we wachten nog even af.
Zoiets is er toch? De monthly rivals die elk seizoen wordt vernieuwd.

• drBunhead
  • Niet online
Ik blijf stug zoeken naar een niet-honda of niet-sierra voor een top 10 tijd. Te eigenwijs om de meta te pakken.

• Arvado
Mr. Freeze schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 21:02:
[...]

Zoiets is er toch? De monthly rivals die elk seizoen wordt vernieuwd.
Nee dat is festival playlist. Dat is niet vanuit club georganiseerd. Eigenlijk zouden “club leiders” events moeten kunnen maken voor een bepaalde tijd en daar kan dan tijden op bijgehouden worden.

• Vanderaatje
Spelregels GOT FH5 Rival Challange
POLL
zondagavond zal ik de Poll posten voor auto klasse + posten welke 4 races het gaan worden.
Woensdagavond na 18:00 uur uitslag poll + posten screenshot van top 11 van nieuwe races in de gekozen klasse.
Woensdagavond na 18:00 uur noteren tijden top 22 om te kunnen filteren op nieuw gereden tijden.

RACES
Rival races voor klassement beginnen vanaf donderdagochtend tot woensdagavond 18:00 uur.
Alleen tijden gereden tussen donderdagochtend en woensdagavond tellen mee voor klassement.
(dit houdt in dat als je punten wilt krijgen voor het klassement je je eigen tijd zult moeten verbeteren)
Elke week zullen we 4 circuits doen: 1x Road, 1x Street, 1x Dirt en 1x Cross Country.
Na 10 weken eindklassementen Serie 1.
(Overall klassement en klassement per type races)
Als er nog genoeg animo is hierna voor een nieuwe ronde van 10 weken dan zullen we dat regelen Serie 2.

De twee races van deze week (try-out) zal ik niet meenemen in het klassement maar zal wel de uitslag natuurlijk posten woensdagavond.
(iedereen die nog niet de twee Rivals heeft gereden je hebt nog tot woensdagavond 18:00 uur)

PUNTEN
De top 11 (nieuw gereden tijden) krijgen punten.
Nummer 1 krijgt 11 punten en elke plek daaronder 1 punt minder t/m plek 11 die dus 1 punt krijgt.

Iedereen die lid is van de GOT club doet automatisch mee als ze een nieuwe Rival tijd neerzetten.
Voor wie geen lid kan worden van de GOT club, maar wel mee wil doen stuur een vriendschap verzoek ik zal deze accepteren en hierdoor zie ik jouw in Rivals onder filter "Club + Vrienden".

Hebben jullie nog op- of aanmerkingen laat het mij dan weten.
En vergeet niet meedoen is belangrijker dan winnen! (het is maar een spelletje oOo )

Mijn gamertag: Vanderaatje

• ArthurMorgan
  • Niet online
4 races vind ik wel erg veel eigenlijk. Ik denk dat ik dan gewoon 1 ga uitkiezen om die te doen. Het een beetje perfectioneren van een ronde komt toch wel neer op een paar uur racen bij mij.

• Arvado
@ArthurMorgan wellicht gewoon eerst voor de 4 een bankerlap neerzetten? Daarna kijken welke je nog kunt verbeteren.

• Vanderaatje
Poll: GOT Rival Challenge week 1/10 (Vrije auto keuze)
Circuits Week 1/10: _/-\o_ (Stemmen kan vanaf nu tot Woensdagavond 18:00 uur)

Road: Playa Azul Circuit
Street: Guanajuato Tunnel Run
Dirt: Baja Scramble
Cross Country: Baja Cross Country

D-Class
C-Class
B-Class
A-Class
S1-Class
S2-Class

Afbeeldingslocatie: https://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=407404&layout=6&sort=prc

Om resultaten te bekijken klik hier: Tussenstand

Spelregels:Rival Challenge

• schumi2004
Demonitzu schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 21:50:
Gaat volgens mij alleen via de Xbox app op je toestel en wellicht ook via het web.
Ik heb via toestel gedaan.

Vraag me alleen af of het volgende werkt. Maatje van me speelt ook FH5 op een PS5 en heeft helemaal geen app gebruikt of iets dergelijks maar heeft wel een gamertag zoals dat hier genoemd wordt. Die lijkt qua naam ook op iets compleet randoms. Die heb ik nu toegevoegd via de Xbox app maar vraag me af of hij deze nu wel kan accepteren?

• geert_s
ArthurMorgan schreef op zondag 11 januari 2026 @ 11:56:
4 races vind ik wel erg veel eigenlijk. Ik denk dat ik dan gewoon 1 ga uitkiezen om die te doen. Het een beetje perfectioneren van een ronde komt toch wel neer op een paar uur racen bij mij.
Ik heb nu al geen zin meer om tegen jullie te racen _O-
Ik rij een race 2 of 3x dan ben ik er wel weer klaar mee. Als ik 1,5 uur per week de tijd om te spelen is het al veel.

• ArthurMorgan
  • Niet online
geert_s schreef op maandag 12 januari 2026 @ 14:18:
[...]

Ik heb nu al geen zin meer om tegen jullie te racen _O-
Ik rij een race 2 of 3x dan ben ik er wel weer klaar mee. Als ik 1,5 uur per week de tijd om te spelen is het al veel.
haha ach ik weet ook dat ik nooit verder kom dan de subtop. Om alleen @Vanderaatje te nemen. die pakt gewoon meerdere seconden op vrij korte circuits.

Maar Hulkenberg is het uiteindelijk ook gelukt het podium te pakken :D

• Vanderaatje
ArthurMorgan schreef op maandag 12 januari 2026 @ 14:24:
[...]

haha ach ik weet ook dat ik nooit verder kom dan de subtop. Om alleen @Vanderaatje te nemen. die pakt gewoon meerdere seconden op vrij korte circuits.

Maar Hulkenberg is het uiteindelijk ook gelukt het podium te pakken :D
Sorry _O-
Maar in het begin had ik ook met top GOT tijden dat ik dacht dat is onmogelijk.
Neem eerst iemand die meestal net boven je staat en probeer bijvoorbeeld eerst in GOT top10 --> top5 --> top3 te komen.
Verder rest zijn er ook allemaal trucjes die je moet leren/weten.... Bijvoorbeeld ik kies vaak mijzelf als tegenstander zodat je precies weet of je vooruitgang boekt en waar iets sneller kan en ook niet de Ghost irritant vlak voor je in de weg zit.

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik neem mezelf als referentie als ik gewoon nog genoeg progressie zie. Als ik iets heb van ok, hier zie ik niet echt veel meer in, maar het moet wel kunnen kijk ik naar iemand die ongeveer een halve seconde sneller is. Dan kun je goed zien waar die persoon remt en hoe die de bochten neemt. Zonder dat hij veel te ver voor je zit.

Ik heb uiteindelijk op het plaza circuit ook een acceptabele tijd staan nu met de Sierra 700. Wat daar heel belangrijk bleek te zijn was dat je niet de bochten kort neemt, maar dat je juist om alle stoepjes heen rijdt. Anders springt de auto weg en verlies je veel tijd.

En wat vaak goed om aan te denken is. Neem eens lekker een 'afgekeurde rit' en ga bochten herhalen herhalen herhalen. Kijk waar je moet remmen, kijk hoe je hem in moet snijden, kijk waar je gas kunt geven. En ook je hoeft niet voluit gas te geven of voluit te remmen, dat kan gedoseerd, en gas loslaten is ook een effectieve manier om niet te snel, maar wel snel een bocht in te gaan. Door dat binnen 1 ronde te doen onthoud je het veel beter dan als je ronde na ronde probeert beter te worden.

[ Voor 3% gewijzigd door ArthurMorgan op 12-01-2026 15:12 ]

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Vanderaatje schreef op maandag 12 januari 2026 @ 15:00:
[...]

Sorry _O-
Maar in het begin had ik ook met top GOT tijden dat ik dacht dat is onmogelijk.
Neem eerst iemand die meestal net boven je staat en probeer bijvoorbeeld eerst in GOT top10 --> top5 --> top3 te komen.
Verder rest zijn er ook allemaal trucjes die je moet leren/weten.... Bijvoorbeeld ik kies vaak mijzelf als tegenstander zodat je precies weet of je vooruitgang boekt en waar iets sneller kan en ook niet de Ghost irritant vlak voor je in de weg zit.
Daar komt dan ook het probleem van de ps5 spelers. Deze kunnen niet in een team/clan. Dus die moeten maar gokken hoe het in zijn werk gaat haha.

• ArthurMorgan
  • Niet online
Oxigeon schreef op maandag 12 januari 2026 @ 15:16:
[...]

Daar komt dan ook het probleem van de ps5 spelers. Deze kunnen niet in een team/clan. Dus die moeten maar gokken hoe het in zijn werk gaat haha.
Je moet voor de PS5 versie een MS account gebruiken toch? Ik zou eens kijken of dat inhoudt dat je ook een xbox account hebt. https://www.xbox.com/nl-NL/ ik heb dat wel (Maar ik heb in het verleden ook FH5 daarop gespeeld dus kan zijn dat ik meer geluk heb). Maar via die website heb ik een paar maanden geleden nog weer nieuwe tweakers (Uit een van de eerste posts in dit topic) toegevoegd als vrienden.

Ik krijg niet alle GOT members in mijn lijst als referentietijden, maar wel een behoorlijk aantal. Verder is het inderdaad afwachten hoeveel er uiteindelijk boven me staan :)

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

ArthurMorgan schreef op maandag 12 januari 2026 @ 15:24:
[...]

Je moet voor de PS5 versie een MS account gebruiken toch? Ik zou eens kijken of dat inhoudt dat je ook een xbox account hebt. https://www.xbox.com/nl-NL/ ik heb dat wel (Maar ik heb in het verleden ook FH5 daarop gespeeld dus kan zijn dat ik meer geluk heb). Maar via die website heb ik een paar maanden geleden nog weer nieuwe tweakers (Uit een van de eerste posts in dit topic) toegevoegd als vrienden.

Ik krijg niet alle GOT members in mijn lijst als referentietijden, maar wel een behoorlijk aantal. Verder is het inderdaad afwachten hoeveel er uiteindelijk boven me staan :)
Xbox account heb ik. maar aangezien ik buiten @Vanderaatje niemand heb toegevoegd omdat ik gewoonweg de namen niet heb/weet is dat wel een vervelende situatie vanuit Forza vind ik. Waarom zit die feature niet gewoon ingebakken in de ps5 versie vraag ik me dan af :P

• ArthurMorgan
  • Niet online
Oxigeon schreef op maandag 12 januari 2026 @ 15:26:
[...]

Xbox account heb ik. maar aangezien ik buiten @Vanderaatje niemand heb toegevoegd omdat ik gewoonweg de namen niet heb/weet is dat wel een vervelende situatie vanuit Forza vind ik. Waarom zit die feature niet gewoon ingebakken in de ps5 versie vraag ik me dan af :P
In de startpost staan een aantal namen om te gebruiken.

Verder helemaal met je eens ik mis mijn [GOT] bij mijn naam.

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

ArthurMorgan schreef op maandag 12 januari 2026 @ 15:29:
[...]

In de startpost staan een aantal namen om te gebruiken.

Verder helemaal met je eens ik mis mijn [GOT] bij mijn naam.
Ik heb er een aantal toegevoegd. Ik mag trouwens ook in de startpost vermeld worden. Mijn gamertag is hetzelfde als hier op het forum (Oxigeon)

• geert_s
Ik snap geen pepernoot van hoe ik mensen via de Android app of de website kan toevoegen. Ik kan wel mensen uitnodigen die ik onlangs ben tegengekomen in Forza, maar geen willekeurige namen ingeven. Wat een k*t systeem zeg. Als mensen mij willen toevoegen: Brulbak is de gamertag.

• Vanderaatje
ArthurMorgan schreef op maandag 12 januari 2026 @ 15:24:
[...]

Even snel gekeken en Top 5 voor lookout is nu: (nieuwe tijden)
Arvadoo
Antikriz
Vanderaatje
Wybo76
WalnutCartoon

• ArthurMorgan
  • Niet online
Vanderaatje schreef op maandag 12 januari 2026 @ 16:12:
[...]

Even snel gekeken en Top 5 is nu: (nieuwe tijden)
Arvadoo
Antikriz
Vanderaatje
Wybo76
WalnutCartoon
Dat is komende woensdag natuurlijk ook een methode. Gewoon die hele top 11 doornemen op namen die je nog niet hebt. Ik heb Arvadoo een vriendschapsverzoek gedaan. ;) (de enige die ik nog niet als referentie had.)

[ Voor 5% gewijzigd door ArthurMorgan op 12-01-2026 16:21 ]

• drBunhead
  • Niet online
Ik heb alleen vanderaatje in de lijst staan, is ook automatisch altijd de gekozen rival door het spel. Ansich niet zo erg, ware het niet dat hij demotiverend snel is en niet bij te benen valt.

• schumi2004
Ik heb vandaag maatje van me die op PS5 speel ook in de Xbox app toegevoegd als friend en dat werkt toch een stuk beter dan het friends systeem op de PS5 (we spelen beide op PS5).

Ik zal ook eens wat users gaan toevoegen op mijn Xbox account uit dit topic, mijn gamertag is: whocarez3588 voor de geïnteresseerde ;)

• Vanderaatje
Het is inderdaad zeer jammer dat mensen op PS niet lid kunnen worden, wat ze wel kunnen zien als ik woensdag de klasse bekend maak ik ook de top 11 van rijders voor de circuits als screenshot toevoeg, en dan worden de tijden denk ik al een heel stuk vriendelijker 🏁

• Arvado
Plaza gister ook nieuwe tijd neergezet :)

• Vanderaatje
Vanderaatje schreef op zondag 11 januari 2026 @ 20:33:
Poll: GOT Rival Challenge week 1/10 (Vrije auto keuze)
Circuits Week 1/10: _/-\o_ (Stemmen kan vanaf nu tot Woensdagavond 18:00 uur)

Street: Guanajuato Tunnel Run
Dirt: Baja Scramble

D-Class
C-Class
B-Class
A-Class
S1-Class
S2-Class

[Afbeelding]

Om resultaten te bekijken klik hier: Tussenstand

Er mag nog gestemd worden tot 18:00 uur
Tevens voor wie nog geen nieuwe / betere tijd had neergezet in FH5 Rivals ook dit kan nog tot 18:00 uur
B class - road - lookout circuit
B class - road - plaza circuit

Vanavond al meteen de uitslag van het Try-out Kampioenschap oOo

• drBunhead
  • Niet online
Ik heb de hoop opgegeven dat ik een snellere tijd kan neerzetten (sowieso geen tijd meer voor 18:00). Krijg het niet voor elkaar om een 100% nette ronde neer te zetten. Fingers crossed voor wat kampioenschap puntjes.

• ArthurMorgan
  • Niet online
drBunhead schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 13:52:
Ik heb de hoop opgegeven dat ik een snellere tijd kan neerzetten (sowieso geen tijd meer voor 18:00). Krijg het niet voor elkaar om een 100% nette ronde neer te zetten. Fingers crossed voor wat kampioenschap puntjes.
5 minuten in een clean ronde levert meer op dan 40 seconden in een ronde met muurtjes.

Ik begin altijd heel traag. Als je dan zoals @Vanderaatje aangeeft jezelf kiest als ghost dan kun je daar op gaan verbeteren. Neem lookout als voorbeeld. Begin gewoon met een ronde van 1 minuut 10, en dan rustig werken naar de 1 minuut. En daarna wordt het echt pittig ja. Maar je hebt die 1 minuut dan in elk geval staan ;)

Oh ja, kijk naar tunes/auto's die je liggen. Ik heb denk ik 5 auto's gebruikt en per auto tussen de 3 en 10 tunes denk ik (en de meeste tunes na 2 of 3 ronden weer weggegooid) Kijk ook naar de ondersteuningen als ABS en dergelijke.
Het is echt een zoektocht naar wat werkt voor dat circuit.

• DeWaanzin
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:51

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

Vanderaatje schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 13:47:
Tevens voor wie nog geen nieuwe / betere tijd had neergezet in FH5 Rivals ook dit kan nog tot 18:00 uur
B class - road - lookout circuit
B class - road - plaza circuit
Ik merk dat ik weer erg moet inkomen, oktober 2023 voor het laatst gespeeld.............

XBL: theArthurrrr

• drBunhead
  • Niet online
ArthurMorgan schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 15:07:
[...]

5 minuten in een clean ronde levert meer op dan 40 seconden in een ronde met muurtjes.

Ik begin altijd heel traag. Als je dan zoals @Vanderaatje aangeeft jezelf kiest als ghost dan kun je daar op gaan verbeteren. Neem lookout als voorbeeld. Begin gewoon met een ronde van 1 minuut 10, en dan rustig werken naar de 1 minuut. En daarna wordt het echt pittig ja. Maar je hebt die 1 minuut dan in elk geval staan ;)

Oh ja, kijk naar tunes/auto's die je liggen. Ik heb denk ik 5 auto's gebruikt en per auto tussen de 3 en 10 tunes denk ik (en de meeste tunes na 2 of 3 ronden weer weggegooid) Kijk ook naar de ondersteuningen als ABS en dergelijke.
Het is echt een zoektocht naar wat werkt voor dat circuit.
Auto's proberen doe ik zeker ook wel. Met name op lookout zeker wel meer dan 15 auto's geprobeerd. Tunes ben ik zelf niet bedreven in, dus pak ik meestal eentje van mijn favoriete tuners. Uiteindelijk kwam ik uit op zo'n 3 auto's welke ik allemaal wel met een nette ronde onder de 58 seconden verwacht te kunnen krijgen. Alleen die ronde kwam niet, in geen enkele auto...

• ArthurMorgan
  • Niet online
Het lijkt een simpel rondje maar hij is best verraderlijk. Ik rij hem ook heel inconsistent. De eerste echte bocht is vrij goed op hoge snelheid te nemen, maar ik moet vaak alsnog op de rem omdat ik te vroeg of te laat instuur. Dan 2 bochten die ook snel te nemen zijn (80-100% indrukken), maar de vierde bocht is echt tricky. Daar moet je gewoon bijremmen of vaak helemaal van het gas af. (Ik heb hem geloof ik 1 keer wel vol gas kunnen nemen. Maar dat is me daarna nooit meer gelukt. vervolgens is die ronde later alsnog mislukt :D)
Dan een bocht kort naar rechts, goed afsnijden, dan naar links voor het lange stuk, ook die neem ik zo kort mogelijk. Bocht aan het einde naar links op volle snelheid, op het laatst net van het gas af als je te ver naar rechts dreigt te gaan. En dan pompend remmen voor de scherpe bocht naar rechts... hier probeer ik hem wel snel te nemen, maar de muur links zit dichtbij dus hou je rem in de gaten. Bocht naar rechts half gas, daarna iets doorgassen en dan de slingerbocht proberen om iets gas te blijven geven, maar niet te veel. een na laatste bocht rustig nemen, liefst zoveel mogelijk aan de binnenkant, dan een klein beetje gas geven en steeds meer. Laatste bocht vol gas.

Maar tot de bocht naar het lange stuk kun je ook helemaal terugspoelen tot voor de finish en hem opnieuw beginnen. Zeker de eerste 6 bochten moeten gewoon goed zijn voor ik de ronde afmaak. (Eerlijk? dat lukt me in minder dan 20/25% van de gevallen)

/edit: overigens maak ik ook geen tunes. Ik zit erg in de saeenu/LogikJ hoek qua wat ik fijn vind.

[ Voor 3% gewijzigd door ArthurMorgan op 14-01-2026 15:40 ]

• schumi2004
Ik heb ook een paar keer geprobeerd en dan merk ik vooral dat het echt wel scheelt welke auto maar vooral ook welke tune je gebruikt.
Op een gegeven moment was ik er klaar mee want na de zoveelste auto en tig tunes laden had ik nog niets fatsoenlijks wat me lag.

Hoe doen de gevorderde FH5 spelers dit? Hebben die een vaste favo auto met bijbehorende tune of favo tuner die op elke auto wel goed werkt?

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik heb wat auto's bij mijn favorieten. Ik kijk naar wat de meta auto's zijn. En ik kijk naar wat de huidige top tijden in gereden zijn.
Mijn beide beste tijden vandaag zijn in een meta auto, de Sierra 700R.

Ik heb vervolgens met de Honda uit 1997 (geen idee zo snel welke dat was) nog wel geprobeerd dat te verbeteren maar ik kom er niet mee in de buurt.

• Vanderaatje
DeWaanzin schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 15:09:
[...]

Ik merk dat ik weer erg moet inkomen, oktober 2023 voor het laatst gespeeld.............
Welkom terug _/-\o_

• Vanderaatje
Okay voor de Try-out Challenge hebben we de volgende gegevens weten te verzamelen
(Linkse rij = Plaza Circiut en rechtse rij = Lookout Circuit)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FVBbLUf-QTFHuKY_t3VPO6SnWl0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/YpW1lkMcNpK2ZKMsFXPOwZsT.png?f=user_large

Dus de winnaar van de Try-out Challenge is geworden .......

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/voEa_K9JYf7kCdBCs-k5z49hWO0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/a59T7RfTfXBAAxxXj09tSPKW.png?f=user_large

@Arvado Gefeliciteerd d:)b

• Vanderaatje
Uitslag van de stemronde is ook bekend we gaan komende week de volgende Rivals doen in de A klasse:

Street: Tunnel Run
Dirt: Horizon Baja Scramble

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/81_1Oxt4fwd0qb3-s5DO6TBoNB8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/RhsABaRW6SIMAb5vOfhuxSga.png?f=fotoalbum_large

(er mag vanaf NU begonnen worden heb schermafdruk van huidige stand gemaakt)

[ Voor 19% gewijzigd door Vanderaatje op 14-01-2026 20:24 ]

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Vanderaatje schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 18:59:
Okay voor de Try-out Challenge hebben we de volgende gegevens weten te verzamelen
(Linkse rij = Plaza Circiut en rechtse rij = Lookout Circuit)
[Afbeelding]

Dus de winnaar van de Try-out Challenge is geworden .......

[Afbeelding]

@Arvado Gefeliciteerd d:)b
hmm, ik snap het niet. Ik heb ook rondes gereden maar sta niet in het lijstje. Hoe is dat dan mogelijk. Of telt een eerste ronde niet?

• Vanderaatje
Oxigeon schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 22:00:
[...]

hmm, ik snap het niet. Ik heb ook rondes gereden maar sta niet in het lijstje. Hoe is dat dan mogelijk. Of telt een eerste ronde niet?
Zal straks kijken had printscreen gemaakt van top 22 vrienden + club, dus alles daaronder weet ik niet of dat oude of nieuwe tijden zijn.
Raad wel aan om altijd een hot lap tijd neer te zetten, heb nu voor deze week ook meer screenshots gemaakt.

@Oxigeon #Update heb even gekeken en zie bij lookout en plaza in B klasse geen tijd op jouw naam Oxigeon (S. van D.)
Had je wel bij in ieder geval 1 van de 2 bovengenoemde circuits een Rival tijd in klasse B gedaan en niet bijvoorbeeld een gewone solo race?

[ Voor 19% gewijzigd door Vanderaatje op 14-01-2026 22:46 ]

Pagina: 1 ... 65 66 Laatste