Xbox Live : Svenz0r6580 Psn : Svenz0r_93, WoT : Moechy
Vanderaatje in "[Multi] Forza Horizon 5"
Huidige stand 27/01 21:00
:strip_exif()/f/image/HNOIUWTq8WOEf1XcoH6t1jUh.png?f=user_large)
Ter info ik ben morgenavond niet thuis ik zal wel poll sluiten rond 18:00 uur, maar denk dat ik pas donderdagochtend tijd heb om de huidige tijden te noteren, wacht dus nog tot dat ik seintje geef dat alles gereed is voor ronde 3/10.
En ik zou zeggen vooral doorgaan met mooie tijden (proberen) neer te zetten.
Het voelt nu nogal omslachtig, wisselen op de kaart terug naar die race rijden, paar keer proberen. Ahnee toch een andere auto nemen, weer opnieuw starten etc..
Nee helaas niet, is inderdaad waardeloos. Hopelijk zitten dat soort QOL zaken wel in FH6.Moechy schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 09:06:
Is er trouwens een snelle manier om tijdens zo'n rival race van auto te wisselen?
Het voelt nu nogal omslachtig, wisselen op de kaart terug naar die race rijden, paar keer proberen. Ahnee toch een andere auto nemen, weer opnieuw starten etc..
Dat naar die race rijden hoeft niet.Moechy schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 09:06:
Is er trouwens een snelle manier om tijdens zo'n rival race van auto te wisselen?
Uit m'n hoofd: In vrij rond rijden (niet vanuit je home), in het menu naar Online, daar staat Rivals, type race kiezen, track kiezen, class kiezen, evt je Rival veranderen (Y op XBox, en dan paar keer X om alle tijden van de [GOT] club te zien) en starten maar.
En ja ik ben het met je eens dat het erg omslachtig is om van auto/tune te wisselen.
XBL: theArthurrrr
Oh, maar dat scheelt al enorm van de ene naar de andere kant van de kaart rijden. Ga ik ook eens proberen.DeWaanzin schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 10:53:
[...]
Dat naar die race rijden hoeft niet.
Uit m'n hoofd: In vrij rond rijden (niet vanuit je home), in het menu naar Online, daar staat Rivals, type race kiezen, track kiezen, class kiezen, evt je Rival veranderen (Y op XBox, en dan paar keer X om alle tijden van de [GOT] club te zien) en starten maar.
En ja ik ben het met je eens dat het erg omslachtig is om van auto/tune te wisselen.
Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19
Naast rijden heb je ook nog altijd fast travelgeert_s schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 10:55:
[...]
Oh, maar dat scheelt al enorm van de ene naar de andere kant van de kaart rijden. Ga ik ook eens proberen.
Maar idd rivals vanuit het menu is een stuk sneller.
En om de borden voor gratis fast travel vrij te spelen kun je https://mapgenie.io/forza-horizon-5 gebruiken om ze allemaal te vinden. (Je kunt ook de schatkaart kopen als add on.)Arvado schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 14:33:
[...]
Naast rijden heb je ook nog altijd fast travel
Maar idd rivals vanuit het menu is een stuk sneller.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
:strip_exif()/f/image/dmAIqGPiy8eNcPo4HpimNEaD.png?f=user_large)
Iets vertraagd maar het ziet ernaar uit dat we D klasse gaan doen
Er mag vanaf nu gestart worden! GoGoGoooo
/f/image/iw963BU2gu1OCBvQm0yAFO3q.png?f=fotoalbum_large)
De uitslag van ronde 2/10 zal ik vanmiddag posten
[ Voor 4% gewijzigd door Vanderaatje op 29-01-2026 11:17 ]
*in de zin van dat je je echt moet beperken in je keuzes.
[ Voor 12% gewijzigd door ArthurMorgan op 29-01-2026 09:52 ]
Festival Playlist events and rewards Jan. 29 - Feb. 5 (Summer S56)
![]()
|
[ Voor 32% gewijzigd door G_Dragon op 29-01-2026 12:52 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Stom van/en reminder aan mezelf, heb woensdagavond al in D-Class tijden neergezet -> Pas op donderdag doen!Vanderaatje schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 10:03:
Overzicht te verbeteren tijden van ronde 3/10
Road: Cathedral Circuit
[Afbeelding]
Street: El Lago Blanco
[Afbeelding]
Dirt: Cordillera Trail
[Afbeelding]
Cross Country: Las Ranas CC
[Afbeelding]
Succes weer allemaal!
Gelukkig nog niet heel erg m'n best gedaan...........
Worden dus (weer) geen snelle tijden voor mij.Moechy schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 09:44:
Ooh D-class waar elk foutje afgestraft word met tijdverlies 😅
Voordeel is wel dat D-class niet zo heel populair is.drBunhead schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 11:49:
[...]
Worden dus (weer) geen snelle tijden voor mij.
Geef niet, het gaat om de fun he! Voordeel is wel vaak vindt ik dat je er in races ook wat aan hebt. Je leert per circuit je lijnen te verbeteren en leert de banen sws beter kennen. Hierdoor wordt je in online races ook automatisch sneller.drBunhead schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 11:49:
[...]
Worden dus (weer) geen snelle tijden voor mij.
Nog nergens een tijd staan, dat maakt meedoen in ieder geval een stuk eenvoudigerVanderaatje schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 10:03:
Overzicht te verbeteren tijden van ronde 3/10
Road: Cathedral Circuit
[Afbeelding]
Street: El Lago Blanco
[Afbeelding]
Dirt: Cordillera Trail
[Afbeelding]
Cross Country: Las Ranas CC
[Afbeelding]
Succes weer allemaal!
Hier hetzelfdeStefan H schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 12:12:
[...]
Nog nergens een tijd staan, dat maakt meedoen in ieder geval een stuk eenvoudiger
En de winaar van Rival Challenge 2/10 is: V12 Legendary
Van harte gefeliciteerd! 4 van de 4 races gewonnenEn hier alle uitslagen van de 4 races (2/10) van afgelopen week, mocht jouw naam missen laat het mij dan even weten is helaas hoop handmatig werk en zou zomaar kunnen dat ik iemand over het hoofd gezien heb.
:strip_exif()/f/image/S8R5qqAf1V5knlDFBFpdBmNE.png?f=user_large)
En het totaal klassement
Gelukkig een hoop races waarbij (voor nu althans) een schone tijd al voldoende is om in de top 11 te komenMoechy schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 11:58:
[...]
Voordeel is wel dat D-class niet zo heel populair is.
Meer punten gescoord dan ik had verwacht, niet veel kunnen rijden dit keer.Vanderaatje schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 13:02:En de winaar van Rival Challenge 2/10 is: V12 Legendary
Van harte gefeliciteerd! 4 van de 4 races gewonnen![]()
En hier alle uitslagen van de 4 races (2/10) van afgelopen week, mocht jouw naam missen laat het mij dan even weten is helaas hoop handmatig werk en zou zomaar kunnen dat ik iemand over het hoofd gezien heb.
[Afbeelding]
En het totaal klassement
[Afbeelding]
Overigens, wat is Cathedral een kutcircuit zeg 🤣
Veel te technisch voor mij, wel een redelijke tijd kunnen neerzetten maar die zal wel verpulverd worden.
Al die races in de stad zijn uitdagend, ik ben blij dat er geen S1 als klasse gekozen isMoechy schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 15:04:
Ik denk dat het nu al moeilijk is om de top 11 te bepalen.
Overigens, wat is Cathedral een kutcircuit zeg 🤣
Veel te technisch voor mij, wel een redelijke tijd kunnen neerzetten maar die zal wel verpulverd worden.
Pfoeh idd, dan zou het mij nooit lukken om een cleane tijd neer te zetten 😅Stefan H schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 15:57:
[...]
Al die races in de stad zijn uitdagend, ik ben blij dat er geen S1 als klasse gekozen is
2:55.272 was de 11de tijdgeert_s schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 14:38:
@Vanderaatje Het is geen doen zeker om alle tijden erbij te vermelden?
Op street heb ik echt een oncontroleerbaar monster gemaakt. Ik had geen PE meer over voor betere banden dus grip is onbestaande 🤣
Poll: GOT Rival Challenge week 4/10 (Vrije auto keuze)
Circuits Week 4/10:Road: THE GOLIATH (54.6km)
Street: Festival Gatecrash (8.0km)
Dirt: Mangrove Scramble (3.4km)
Cross Country: Festival CC (5.1km)
• D-Class
• C-Class
• B-Class
• A-Class
• S1-Class
• S2-Class
Om resultaten te bekijken klik hier: Tussenstand
Spelregels:Rival Challenge
Me too xDMoechy schreef op zondag 1 februari 2026 @ 15:32:
The goliath, die heb ik nog niet gewoon gereden 🤣
Moet eigenlijk eens kijken of ik hem al geunlocked heb 😅
Het hele weekend gedoe met verbinden naar de horizon servers, na de banker laps nog geen rivals meer kunnen rijden. Hopelijk dinsdagavond wat tijd om nog een poging te wagen.
Ja zat wel aan zoiets te denken, tot nu toe zijn de races gekozen door mijn gappie chatgptdrBunhead schreef op zondag 1 februari 2026 @ 17:55:
Had verwacht dat de "grote" jongens als seizoensfinale voorbij zouden komen. Is wel een interessante om clean te krijgen, heb ik gelijk mijn accolade binnen.
Gelukkig hebben we op road nog een lange race dus kan nog steeds.
Mijn voorstel race 10/10 vier lange races en via poll alleen keuze S1 of S2.
(Maar andere suggesties zijn welkom)
Gelijk hele avond bezig geweest met weer beetje terug in het tunen komen, verschillende auto's proberen... vooralsnog niet heel veel succes
Wel vervelend dat veel van de auto's die ik gebruikt zie worden helemaal niet zo te krijgen zijn. Ik heb al lang niet gespeeld dus al die bijzondere modellen heb ik niet
Gamertag: FinrazielNL
Ja het is altijd een beetje jammer dat er maar een paar meta's zijn. Gebruik je die niet, dan kom je nog niet in de buurt van de top 3.Finraziel schreef op zondag 1 februari 2026 @ 22:57:
Ik heb de game ook weer eens geïnstalleerd (en gamepass PC weer geactiveerd want ik heb de base game niet... hoop dat die nog eens goed in de sale komt tegen de tijd dat deze gedelist wordt) om eens mee te doen met die rivals
Gelijk hele avond bezig geweest met weer beetje terug in het tunen komen, verschillende auto's proberen... vooralsnog niet heel veel succes
Wel vervelend dat veel van de auto's die ik gebruikt zie worden helemaal niet zo te krijgen zijn. Ik heb al lang niet gespeeld dus al die bijzondere modellen heb ik nietMaar goed het gaat om de fun natuurlijk (zeg ik tegen mijn innerlijke streber
)
Hoop dat dit in FH6 iets minder is en dat er daar meer aparte categorieën zijn.
D-klasse, SUV bv. En dit zo per klasse
Gelukkig trouwens om die stomme Peel heen gereden.
[ Voor 23% gewijzigd door Arvado op 03-02-2026 11:44 ]
Kutte is wel dat ik zo dus nooit echt voor top5 (of soms top 11 in dit geval) kan gaan maar ach 🤣
Mee kunnen rijden wil ik het niet noemen, maar met:DeWaanzin schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 11:58:
Ik kan echt niet in die Peel en Reliant rijden, respect voor mensen die dat wel kunnen.
Goede tune
view op motorkap / bumper view
En met heel veel (om)vallen en opstaan een tijd waar ik mee tevreden ben kunnen neerzetten
Ik had nu de Ford Coupe '40 getuned, maar ook compleet onbestuurbaar gemaakt.. veel te weinig grip. Peel en Reliant begin ik niet eens aan.DeWaanzin schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 11:58:
Ik kan echt niet in die Peel en Reliant rijden, respect voor mensen die dat wel kunnen.
Ik dus Peel ook geskipped, had ik geen tijd voor. Had het nog wel 1x geprobeerd maar toen viel de 'Ohja zo kut is dit' en toen ben ik er gelijk weer mee gestopt. Vind het ook niet leuk om mee te rijden en je gamed tenslotte toch voor de fun.
Ja dat is het lastige inderdaad... Je kunt een D500 best veel power geven, maar dan is het alsof je op ijs rijdt. De truc is om de balans te vinden, want vooral op handling focussen betekent weer dat je nooit in de buurt van de snelste tijden kunt komen.geert_s schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 12:32:
[...]
Ik had nu de Ford Coupe '40 getuned, maar ook compleet onbestuurbaar gemaakt.. veel te weinig grip. Peel en Reliant begin ik niet eens aan.
Vind het wel lastig om te weten als ik nog zoveel tijd op tafel laat liggen ten opzichte van anderen met dezelfde auto of ik nou de verkeerde upgrades heb, mijn tune zuigt... Of dat ik zelf gewoon zuig
Gisteren nog een uurtje geprobeerd, maar nergens plaatsen vooruitgekomen. De Peel niet geprobeerd, maar met de Reliant wel veel lol gehad. Die hou ik erin voor D-races.
Hopelijk komt er een snellere klasse uit de poll voor komende week, anders wordt de Goliath een heele lange zit gok ik.
Maar goed de bankertijden staan, en zijn ook niet super slecht. Maar ik had eigenlijk overal nog wat verbetering gebracht op basis van de bankerrounds waar ik weet dat er echt duidelijke fouten in zaten.
Op naar de volgende week, ik zal geen D meer stemmen
Ik vond de D klasse stiekem wel leuk. Iedereen een kutauto, dan komt het toch meer aan op wie het meest snelheid kan meenemen door de bochten. Niet dat ik nu ineens wel goed gescoord zal hebben, maar heb in ieder geval gelachen. S2 is meestal vooral frustratie bij mij.ArthurMorgan schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 09:19:
Ik doe niet aan zelf tunen. En manueel rijden vind ik ook lastig. Ik ben doof, dus ben dan echt afhankelijk van kijken naar de toerenteller ipv op mijn gehoor te kunnen werken. Blijkbaar zijn de echte tuners die ik fijn vind echt alleen bezig met B+ tunes. Dus het is echt veel tunes kopen en weggooien geweest. Waardoor de tijd voor racen en verbeteren ook minder geweest is.
Maar goed de bankertijden staan, en zijn ook niet super slecht. Maar ik had eigenlijk overal nog wat verbetering gebracht op basis van de bankerrounds waar ik weet dat er echt duidelijke fouten in zaten.
Op naar de volgende week, ik zal geen D meer stemmen![]()
*ik weiger dit als een mening te zien
Haha eens. Wel grappig want toen ik begon wilde ik vooral opbouwen naar de hoogste klasse, en na hard werk in de meest exclusieve dikke auto's racen. Toen kreeg ik al snel de meest exotische hypers naar mijn hoofd geslingerd en vond ik dat eigenlijk vrij snel helemaal niet zo interessant meer.ArthurMorgan schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 09:40:
S2 is* verschrikkelijk. Streetrace is nog wel te doen, maar al het andere.... nee dank u.
*ik weiger dit als een mening te zien
Uiteindelijk vind ik de A-klasse de leukste en meest gebalanceerde klasse. Wel de snelheid en toffe (niet te gekke) auto's én goed te tunen voor de juiste grip en downforce e.d., en niet belachelijke over de top snelheden wat eigenlijk niets meer met racen te maken heeft.
In de praktijk haal ik S1 en S2 enkel uit de garage voor challenges op de kaart of voor de snelheidschallenges mijn allereerste "X"
Ja inderdaad maar tot nu toe staat S1 nog voor, wel zin in weer ff wat snelheid 😁drBunhead schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 08:46:
In mijn geval is het vooral het laatste denk ik.![]()
Gisteren nog een uurtje geprobeerd, maar nergens plaatsen vooruitgekomen. De Peel niet geprobeerd, maar met de Reliant wel veel lol gehad. Die hou ik erin voor D-races.
Hopelijk komt er een snellere klasse uit de poll voor komende week, anders wordt de Goliath een heele lange zit gok ik.
Oh dat lijkt me inderdaad echt lastig... Ik vind die electrische auto's in de seasonal challenges met maar één versnelling al vervelend omdat ik zonder versnellingen in combinatie met motorgeluid veel minder gevoel heb voor hoe hard ik ga...ArthurMorgan schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 09:19:
Ik ben doof, dus ben dan echt afhankelijk van kijken naar de toerenteller ipv op mijn gehoor te kunnen werken.
Nou ben ik pas voor het eerst in lange tijd weer mee aan het doen... Maar ik heb eigenlijk het idee dat juist in D klasse je upgrades en tune weer bovenmatig belangrijk worden. Wellicht is dat altijd wel zo maar ik heb het idee dat je als het sneller gaat zelf juist weer meer het verschil kan maken (bij het rijden bedoel ik).geert_s schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 09:30:
[...]
Ik vond de D klasse stiekem wel leuk. Iedereen een kutauto, dan komt het toch meer aan op wie het meest snelheid kan meenemen door de bochten. Niet dat ik nu ineens wel goed gescoord zal hebben, maar heb in ieder geval gelachen. S2 is meestal vooral frustratie bij mij.
Maar S2 vind ik ook niks, dat is te snel. S1 kan leuk zijn maar hangt al af van de track (Goliath is wel echt een van die tracks waar hij erg leuk is).
YEEHHHH!
S1 klasse is het geworden voor ronde 4 van 10
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/K8wSeRqbjyjfQO0yMRAxOuph.jpg?f=user_large)
Tevens print screens gemaakt van de S1 stand van de volgende vier circuits:
Road: THE GOLIATH (54.6km)
/f/image/k5u7yANzPruDeeXbpeFshv9o.png?f=fotoalbum_large)
Street: Festival Gatecrash (8.0km)
/f/image/0LQvpxSgxFB675mFmEOtyQFn.png?f=fotoalbum_large)
Dirt: Mangrove Scramble (3.4km)
/f/image/WPknh3oONRx9KqeGMoNaxxLS.png?f=fotoalbum_large)
Cross Country: Festival CC (5.1km)
/f/image/CcJaK70sOwlDirbKzF1KUjDB.png?f=fotoalbum_large)
Mensen er mag dus weer gereden worden vanaf NU! (S1 klasse 4/10)
De uitslag van race 3/10 volgt later op de avond
En hierbij de uitslagen van race 3 van 10 
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/5B7ukKreloxApOHKp10lx7Gd.jpg?f=user_large)
En het totaal klassement na 3 races 
:strip_exif()/f/image/O8IFVYCg6EEFoFv9Amcvu8GA.jpg?f=fotoalbum_large)
(mocht jouw naam er niet bij staan maar zou dat wel moeten laat het mij dan even weten)
[ Voor 6% gewijzigd door Vanderaatje op 04-02-2026 20:19 ]
Goliath sla ik waarschijnlijk over, maar de rest ga ik wel proberen.....
Circuit en Dirt zelfs compleet uit de top 11 gedonderd.
Ik vind het btw ook moeilijk op welke namen te letten in FH5 om te weten welke tijd ik moet rijden om top 11 te halen.
Ik herken dat probleem. Wat niet iedereen weet is dat je zelf je rival (de ghost car) kunt aanpassen. Het is dan handig om iemand uit de club top5 te selecteren zodat je weet wat je ongeveer moet rijden. De truc is om een niet al te snelle rival te kiezen maar 1 waar je net wat achter zit. Op deze manier kan je ook leren van je rival en makkelijker zien waar je tijd laat liggen.Moechy schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 21:16:
Het word me meer en meer duidelijk dat ik maar net mee kan 🤣
Ik vind het btw ook moeilijk op welke namen te letten in FH5 om te weten welke tijd ik moet rijden om top 11 te halen.
Je kunt ook eerst bijvoorbeeld nummer 15 selecteren en na een paar rondjes bijvoorbeeld nummer 10 of lager.
Ja nu er op veel races meer dan 11 meedoen kan het gebeuren dat je niet op de lijst komt.Moechy schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 21:16:
Het word me meer en meer duidelijk dat ik maar net mee kan 🤣
Zit nu even te kijken op bijvoorbeeld plaza circuit en zie dat je in een VW Scirocco hebt gereden er is verder niemand van het GOT team die voor deze race die ook die auto heeft gebruikt. Dat houdt meestal in dat dan ook moeilijk zal worden.
Makkelijker zou zijn als je 1 van de top 3 auto's neemt voor plaza zijn dat de Sierra 700R, VW ID.4 en de Renault 4L
Complimenten voor de poster hoor, knap gemaakt.Vanderaatje schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 20:39:
En natuurlijk een poster voor race 4 van 10. Credits @FormFirm voor mooie Tweakers GOT livery![]()
[Afbeelding]
XBL gamertag StayingPow3r
Klopt, ik had het eerst met die Abarth gedaan waar ik redelijk goed de Street mee had gedaan maar die was iets te giftig voor dat technisch circuit.Vanderaatje schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 22:35:
[...]
Ja nu er op veel races meer dan 11 meedoen kan het gebeuren dat je niet op de lijst komt.
Zit nu even te kijken op bijvoorbeeld plaza circuit en zie dat je in een VW Scirocco hebt gereden er is verder niemand van het GOT team die voor deze race die ook die auto heeft gebruikt. Dat houdt meestal in dat dan ook moeilijk zal worden.
Makkelijker zou zijn als je 1 van de top 3 auto's neemt voor plaza zijn dat de Sierra 700R, VW ID.4 en de Renault 4L
Circuit lag me ook niet om daar echt nog verschillende auto's en tunes te gebruiken. Die Scirocco had op zich goeie grip maar ik kreeg hem moeilijk ingestuurd, moest elke keer de handrem er bij nemen voor die korte draaiers.
Nu ik de S1 bekijk zijn er meer verschillende auto's dus kan ik weer eens iets helemaal anders proberen
De genoemde top 3 heb ik niet en ik haat het eigenlijk om Meta's te gebruiken, dan donder ik maar uit de top 11 🤣
[ Voor 16% gewijzigd door Moechy op 04-02-2026 23:06 ]
Inderdaad, ik pak meestal de 2de laagste cleane tijd als benchmark. Als ik die vlot voorbij geraak met een auto dan doe ik verder, heb ik daar moeite mee dan zoek ik een andere auto.Arvado schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 21:32:
[...]
Ik herken dat probleem. Wat niet iedereen weet is dat je zelf je rival (de ghost car) kunt aanpassen. Het is dan handig om iemand uit de club top5 te selecteren zodat je weet wat je ongeveer moet rijden. De truc is om een niet al te snelle rival te kiezen maar 1 waar je net wat achter zit. Op deze manier kan je ook leren van je rival en makkelijker zien waar je tijd laat liggen.
Je kunt ook eerst bijvoorbeeld nummer 15 selecteren en na een paar rondjes bijvoorbeeld nummer 10 of lager.
Dan staat waarschijnlijk je voorste ARB te stijf, een beetje toe-in zou dan ook kunnen helpen.Moechy schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 22:59:
[...]
Die Scirocco had op zich goeie grip maar ik kreeg hem moeilijk ingestuurd, moest elke keer de handrem er bij nemen voor die korte draaiers.
Het klopt overigens wel wat @Vanderaatje zegt, elke auto is anders, elke baan is anders. Dus het is logisch dat sommige auto's het goed doen op bepaalde banen en andere weer niet. Ook buiten de meta's zijn er auto's die je kunt gebruiken, ook binnen de top 10. Dan zou je eens moeten kijken wat er global wordt gebruikt vanaf de top 100 ongeveer. Daarvoor is het enkel cheats / gliches of alsnog meta. Ik weet zeker dat je dan een auto kunt vinden die niet meta is maar wel snel op een specifieke baan.
Festival Playlist events and rewards Feb. 5 - Feb. 12 (Autumn S56)
![]()
|
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Valt me nog heel niet tegen :)Vanderaatje schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 20:12:En hierbij de uitslagen van race 3 van 10
[Afbeelding]En het totaal klassement na 3 races
[Afbeelding]
(mocht jouw naam er niet bij staan maar zou dat wel moeten laat het mij dan even weten)
Deze week wordt het dramatischer. Gisteravond de Goliath geprobeerd, eerste rondje clean maar geen fantastische tijd, tweede rondje tikte ik na een paar bochten iets aan, meteen een ragequit. Je moet voor een snelle tijd natuurlijk eerst een rondje voltooien voor de vliegende start, als de ronde erna dan meteen fout gaat.. meteen weer een half uur verder
Tip:geert_s schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 09:41:
[...]
Valt me nog heel niet tegen :)
Je moet voor een snelle tijd natuurlijk eerst een rondje voltooien voor de vliegende start, als de ronde erna dan meteen fout gaat.. meteen weer een half uur verder
Je kunt voor je start eerst een heel stuk terugrijden en dan dus vol gas je eerste ronde starten.
Serieus? Ha dat ga ik eens proberen dan. Goeie tip!DeWaanzin schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 10:10:
[...]
Tip:
Je kunt voor je start eerst een heel stuk terugrijden en dan dus vol gas je eerste ronde starten.
Inderdaad scheelt je 10 minuten 🤪 wel direct achteruit en zorgen dat je niks raakt anders neemt ie het uitroepteken mee in je ronde.DeWaanzin schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 10:10:
[...]
Tip:
Weet niet zeker wat je nu zegt ook werkt (maar natuurlijk gewoon proberen) ook aan terug rijden zitten beperkingen.drBunhead schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 11:08:
Lol, bij fouten in het begin van een ronde ging ik altijd terug met rewind tot vlak voor de start om zo een cleane start te krijgen (levert wel een uitroepteken op in de oude ronde). Maar daar zit een limiet aan, nooit aangedacht om gewoon om te keren en terug te rijden en het op die manier te proberen.
Wat @DeWaanzin zei klopt in ieder geval... Als je nieuwe race start ipv vooruit over de start/finish lijn omkeren en zo ver mogelijk terug zodat je veel vaart kan maken. Als ik geen betere tijd heb gereden, maar wel veel vaart had bij over finish te gaan en het begin bevalt mij niet dan gebruik ik Rewind inderdaad (eerste 2 a 3 bochten).
En wat jezelf aangaf doe dat nooit als je betere foutloze tijd hebt neergezet want die krijgt dan ook uitroepteken door Rewind.
Ik doe dit ook alleen maar bij lange rondes zoals the Goliath, kortere rondjes start ik wel gewoon om een beetje de feel te krijgen.
Ik heb gisteravond al eens de Goliath gedaan en mijn eigen voorgaande tijd flink verbeterd, maar ik zit geloof ik echt nog een halve minuut van de top 11 af en moet echt duidelijk andere auto's gaan proberen (met hogere topsnelheid).
Top 11 van verbeterde tijden in het gegeven tijdsframe (als het goed is).Finraziel schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 13:40:
Is het nou eigenlijk zo dat je in de club standings in de game, of zelfs in Vanderaatje's club+friends lijst in de top 11 moet staan? Of moet je in de top 11 staan van mensen die deze week hun tijd verbeterd hebben en zou dat dus ook plek 15 kunnen zijn als er 4+ mensen tussen zitten die geen nieuwe tijd zetten?
Ik heb gisteravond al eens de Goliath gedaan en mijn eigen voorgaande tijd flink verbeterd, maar ik zit geloof ik echt nog een halve minuut van de top 11 af en moet echt duidelijk andere auto's gaan proberen (met hogere topsnelheid).
Ik ben tegenwoordig ook lid van de club, is eindelijk gelukt, maar wat is dat slecht in de game ingericht via PC zeg.
Zoals @geert_s opmerkt het gaat alleen om nieuwe of verbeterde tijden, als je bijvoorbeeld kijkt bij de printscreen van de Goliath zul je zien dat de meeste geen verbeterde tijd hebben en dus (nog) niet mee doen aan de punten.Finraziel schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 13:40:
Is het nou eigenlijk zo dat je in de club standings in de game, of zelfs in Vanderaatje's club+friends lijst in de top 11 moet staan? Of moet je in de top 11 staan van mensen die deze week hun tijd verbeterd hebben en zou dat dus ook plek 15 kunnen zijn als er 4+ mensen tussen zitten die geen nieuwe tijd zetten?
Echt dramatisch hoe je dat moet bekijken inderdaad.geert_s schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 13:43:
[...]
Top 11 van verbeterde tijden in het gegeven tijdsframe (als het goed is).
Ik ben tegenwoordig ook lid van de club, is eindelijk gelukt, maar wat is dat slecht in de game ingericht via PC zeg.
Ik wil iedereen toevoegen als vrienden ook maar gvd wat een gedoe zeg.
Moet je die xbox live app beginnen etc, ik heb het opgegeven..
Vrienden toevoegen is me uiteindelijk gelukt via de Xbox app op Android. Op het vriendentabblad niet op het plusje, maar op het vergrootglas, naam typen én enter, dan verschijnen alle namen, dan vriend aanklikken en vriend toevoegen klikken.Moechy schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 16:11:
[...]
Echt dramatisch hoe je dat moet bekijken inderdaad.
Ik wil iedereen toevoegen als vrienden ook maar gvd wat een gedoe zeg.
Moet je die xbox live app beginnen etc, ik heb het opgegeven..
lid worden van de club is nog veel erger. Kan niet via de app. De clubeigenaar moet je alvast uitnodigen, en dan moet je zelf via de rivals lijsten (daar waar je ook een andere rival kunt selecteren) op een clubmember gaan staan en overige opties of iets dergelijks openen om daar te vragen of je lid mag worden. Alleen als de eigenaar jou al uit heeft genodigd, zal deze aanvraag direct worden geaccepteerd. Die uitnodiging zelf zie je dus helemaal nergens terug op PC.
Straatrace he, geen road.Moechy schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 15:10:
Rare vraag maar Festival Gatecrash zie ik nergens staan in mijn circuitlijst?
En als je hem gevonden hebt, klik y voor normal event, anders ga je naar seizoens challenge.
[ Voor 18% gewijzigd door Mr. Freeze op 06-02-2026 15:43 ]
Heb je hem in het Nederlands staan toevallig? Hij heet daar 'onuitgenodigd' ofzo, en hij valt samen met een weekly challenge.Moechy schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 15:10:
Rare vraag maar Festival Gatecrash zie ik nergens staan in mijn circuitlijst?
Oh, vreselijk zeg, hebben ze die namen ook vertaald? Is toch helemaal niet handig.geert_s schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 16:01:
[...]
Heb je hem in het Nederlands staan toevallig? Hij heet daar 'onuitgenodigd' ofzo, en hij valt samen met een weekly challenge.
Aah dat is hem inderdaad.geert_s schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 16:01:
[...]
Heb je hem in het Nederlands staan toevallig? Hij heet daar 'onuitgenodigd' ofzo, en hij valt samen met een weekly challenge.
Wat een kutvertaling ook.
Ik ding maar voor 1 race mee deze keer. De rest ligt me echt niet en de Goliath begin ik zelfs niet aan voor Rivals 🤣
[ Voor 17% gewijzigd door Moechy op 06-02-2026 16:55 ]
Gewoon proberen altijd een clean lap te doen op de 4 races, doet mijn oom (Chrico Ceesie) ook elke keer en heeft van de 12 races 10 races punten gehaald 💪Moechy schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 16:28:
[...]
Aah dat is hem inderdaad.
Wat een kutvertaling ook.
Ik ding maar voor 1 race mee deze keer. De rest ligt me echt niet en de Goliath begin ik zelfs niet aan voor Rivals 🤣
Niet alle races worden door meer dan 11 mensen gereden
[ Voor 5% gewijzigd door Vanderaatje op 06-02-2026 17:39 ]
/f/image/THXnTGbgWjwah63spBzeMZK3.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/n7GTVgThyW31zL4eAF6bToJx.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/aiAkaIWrvJ7OMCC4dRhvtOFC.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/9b1CM02019H5NSnQJ0LIn0SA.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/z8JVcPREXFIYmesrmLPKCWCj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RtG3tNDwKjj3lUk05a7P4qwo.jpg?f=fotoalbum_large)