I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Done en weer te koop. GT antikriz. Edit: al gekocht door een andere onverlaat...ArthurMorgan schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 09:54:
Ik ben bezig 2 accolades proberen te pakken voor aankoop en verkoop van auto's voor 20M of meer. Is er iemand die mijn Porsche 911 GT3 RS 2023 wil oppikken staat de komende 24 uur te koop, verkoper is wybo76. Daarna graag weer te koop zetten voor 24 uur en mij een DM sturen dan koop ik hem gelijk terug.
(Ter herinnering mij helpen kost je wel de opslag voor de veilingmaar mijn dank is erg groot.)
[ Voor 3% gewijzigd door cjpostma op 19-12-2025 10:28 ]
Gamertag: antikriz
Heb ik maar gelijk een geupgrade terug gekocht van iemand anders.cjpostma schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 10:17:
[...]
Done en weer te koop. GT antikriz. Edit: al gekocht door een andere onverlaat...
In elk geval bedankt.
[ Voor 5% gewijzigd door G_Dragon op 20-12-2025 12:07 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
(Vergelijk het met dirt 2 en 3 waarin je veel meer response krijgt bij insturen)
Psn : Svenz0r_93, WoT : Moechy
Maar wees niet getreurd
Als eerst hebben we op het programma van 13:00 uur t/m 15::00 uur het doen van eventlabs de lijst van volgorde zal ik vrijdag posten (is nu nog niet af)
- Geen headset of geen zin om in party te zitten geen probleem
- PlayStation of XBox geen probleem
- Geen lid van GOT groep binnen xbox geen probleem
- Niet zo goed of heel goed in racen geen probleem
Mijn gamerstag is: vanderaatje
De tweede ronde zal om 19:30 zijn en is de wekelijkse races die we normaal op donderdag doen.
Hierbij wens ik iedereen al vast prettige feestdagen en hopelijk doen jullie allemaal zaterdag mee
Ps. Weet je nog leuke eventlabs races die je met meerdere kan rijden laat het mij dan weten via Persoonlijk bericht
Ik ga online en zoek jouw XBox gamertag en join sessie of hoe gaat dat?
Als jij je gamertag even doorgeeft, zoeken wij jou wel als je online bent op afgesproken tijd, leuk als je mee gaat doen.schumi2004 schreef op woensdag 24 december 2025 @ 10:25:
Kijk al een poosje langs de zijlijn mee in dit topic maar heb recent ook FH5 aangeschaft op de PS5 en wil ook wel eens meedoen maar hoe werkt dit precies?
Ik ga online en zoek jouw XBox gamertag en join sessie of hoe gaat dat?
PS, aangezien er ook een xbox party bij is, is het nog leuker met een headset, maar is niet verplicht.
[ Voor 10% gewijzigd door Mr. Freeze op 24-12-2025 11:20 ]
XBL gamertag StayingPow3r
Doe ook gewoon eens een keer leuk mee met ons, we kletsen je er wel doorheen.Demonitzu schreef op woensdag 24 december 2025 @ 15:52:
Same here. Ik hou dit topic ook al een tijdje in de gaten, maar ik vind dat deze game niet echt beginnersvriendelijk is met de vele features en termen die naar je toegegooid worden
Ik probeer zaterdagavond ook aan te sluiten, zal waarschijnlijk wat later worden.
Festival Playlist events and rewards Dec. 25 - Jan. 1 (Spring S54)
:strip_exif()/f/image/z8JVcPREXFIYmesrmLPKCWCj.jpg?f=fotoalbum_large)
Playlist Points
Series total: 273 Points- Series Reward: 2013 Cadillac XTS Limousine (80 points)
- Series Reward: 1964 Plymouth Belvedere (160 points)
- Season Reward: 1970 AMC Rebel 'The Machine' (20 points)
- Season Reward: Horizon Backstage Pass (40 points)

Playlist Event Rewards
In addition to the rewards for seasonal and series progress, this season you can also earn these rewards from completing individual events:- Car: 2015 Audi TTS Coupé
- Car: 2008 BMW Z4 M Coupé
- Car: 2002 Chevrolet Corvette Z06
- Car: 2016 Cadillac ATS-V
- Car: 2017 Jaguar F-PACE S
- Car: 2018 Mercedes-Benz X-Class
- Clothing: Sad Snowman Head (Seasonal item)
- Clothing: Grit Reapers Cap
- Super Wheelspins
- Forzathon Points
Horizon Backstage
Two cars are added with the change of each season and voting for the next week begins. Backstage Passes can be earned from seasonal playlist points and the Forzathon Shop. See details on Horizon Backstage voting and car selection in the official post.| Forzathon Shop | |
|---|---|
| 600 FP Car | 2009 Pagani Zonda Cinque Roadster |
| 300 FP Car | 2015 Mercedes-Benz #24 Tankpool24 Racing Truck |
| 75 FP Clothing | Green Suit Outfit |
| 75 FP Clothing | Yellow SPAIK Sundress |
| 1000 FP Backstage Pass | 1 Pass |
| 60 FP / 150 FP | Wheelspin & Super Wheelspin |
Forzathon Events
Completing these challenges earn seasonal points plus Forzathon Points (FP) which can be used in the Forzathon Shop.Forzathon Weekly Challenge (5 pts)
(5 pts) All four challenges must be completed in sequence to earn points.
| Rise to the Challenge | |
|---|---|
| Chapter 1: Flex those Muscles | Own and drive the 2018 Dodge Challenger SRT Demon |
| Chapter 2: In the Groove | Win an A Class Drag Race in a stock Dodge Challenger SRT Demon |
| Chapter 3: Power Up | Upgrade the Dodge Challenger SRT Demon to S1 Class and win a Drag Race |
| Chapter 4: Limited Edition | Take a photo of the Dodge Challenger SRT Demon |
(1 pt each) Each new challenge starts daily at 6:30am PT and is open for 7 days.
| Daily Challenges | |
|---|---|
| Energy to Burn | Earn a Burnout Skill in the Dunas Blancas |
| Take Off | Take a picture of the Plane at the Horizon Festival Mexico |
| Crafted for Greatness | Earn a total of 5 Stars from Trailblazers in an Alumi Craft vehicle |
| Happy New Year! | Send a Gift Drop to another player |
| New Ground | Win a Dirt Race in any Retro Rally vehicle upgraded to 'A' class |
| Lightning Speeds | Reach 100 mph in any Expedition |
| Throwing Shade | Change the colour of your vehicle’s window tint |
Season Event Details
| Pts | Event | Name | Requirement | Route |
|---|---|---|---|---|
| 10 | The Trial | Holiday Rush | (C600) Hot Hatch | Road Racing (Cathedral Circuit) |
| 3 | Playground Games | We 3 Kings | (S1 900) Anything Goes | Estadio Horizon - Team King |
| 2 | Danger Sign | Heights of Mulegé | (S2 998) Anything Goes | |
| 2 | Speed Zone | La Subida | (S2 998) Anything Goes - 140 mph (226 km/h) | |
| 2 | Trailblazer | Sand and Deliver | (S2 998) Anything Goes - 35 seconds | |
| 5 | Championship | Feliz Navidad | (B700) 2010s | Dirt Racing (Fuera del Camino Trail) |
| 5 | Championship | New Beginnings | (A800) Modern Sports Cars | Road Racing (Tierra Próspera Circuit) |
| 5 | Championship | Down for the Countdown | (C600) Pickups & 4x4s | Cross Country Racing (Las Dunas Cross Country) |
| 3 | Horizon Tour | Co-Op Championships | Complete a Horizon Tour | |
| 2 | Photo Challenge | #HideAndSeek | Photograph the Snowman at the Buena Esperanza Player House near Ek’ Balam | |
| 2 | RA Speed Zone | Cráteres Secos | (A800) Modern Muscle - 65 mph (105 km/h) | |
| 5 | RA Championship | Mini-utes to Midnight | (B700) MINI | Valle de Pozas |
| 2 | HW Danger Sign | Ice Crash | (S2 998) Anything Goes - 2297 ft (700 m) | |
| 5 | HW Championship | By the Fire | (A800) Sports Utility Heroes | Canyon’s Drop Hazard Sprint |
Monthly Rivals
The total point value of Monthly events is divided by four when applied to individual seasons; completing the two Rivals events will apply 2 points to each season in this series. Post a clean lap to complete Rivals events. Monthly Rivals cars are stock and provided as free rentals for the event, allowing you to test drive the car before collecting it from seasonal points.| Pts | Event | Route | Car |
|---|---|---|---|
| 1 | Monthly Rivals | Estadio Circuit | Caddy Limo |
| 1 | Forza EV Rivals | Arch of Mulegé Circuit | CUPRA UrbanRebel Concept |
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
/f/image/J8b1H9aO0YhCraHHdQb9mMts.png?f=fotoalbum_large)
Beste allemaal het race schema voor vanmiddag 13:00 uur!
Bij de meeste races kan je zelf kiezen welke klasse je wilt rijden, maar is wel leuker als we allemaal in de zelfde klasse rijden, dus graag kiezen voor de type klasse die achter elke race staat!
Share code 475 506 140 - Scalextric Speedway - road - 3 laps 15,7 km - B class
Share code 258 762 136 - Midnight Scene - road - 4 laps 10,2 km - A class
Share code 163 843 176 - Freedom city circuit - road - 6 laps 19,0 km - S1 class
Share code 122 219 771 - By land, air and sea - Cross Country - 4 laps 10,9 km - A class
Share code 881 768 508 - Deer park - road - 6,1 km - B class
Share code 391 935 962 - Night owl city - road - 2 laps 17,7 km - A class
Share code 163 330 841 - East mangrove circuit - 4 laps 33,2 km B class
Pause 15 minuten
Share code 288 955 132 - Cordilerra rally - Dirt - 6,3 km - A class
Share code 141 138 808 - Circuit del diablo - 2 laps 23,1 km - A class
Share code 100 073 376 - Snowy mountain pass - Road - 5,9 km - S1 class
Share code 142 413 753 - Hoshimachi street curcuit - road - 4 laps 20,5 km - S2 class
Share code 104 451 199 - Egypt part 1 cairo - road - 3 laps - S1 class
Share code 445 409 933 - The fall of Jakku - cross country - 4,6 km - A class
Share code 881 768 508 - Deer park - road - 6,1 km - B class
Tip! mocht jezelf geen goede auto hebben in de klasse dan kan je altijd nog kiezen voor "borrow leaders car" maar het is natuurlijk leuker om in je eigen auto te rijden.
Ik zie helaas dat ik voor een convoy niet mijn account gewoon open kan zetten.
Dus volgende opties:
PB je gamerstag naar mijn tweakers account
Of stuur een vriendschap verzoek via Xbox / gamebar naar vanderaatje (mijn gamerstag)
Tot zo allemaal!
Rijdt jij uitsluitend met een stuurtje? Ik ben namelijk aan het oriënteren om te kijken of ik voor de volgende Forza Horizon 6 een stuur wil gaan aanschaffen.Vanderaatje schreef op maandag 22 september 2025 @ 17:08:
[...]
Ja juiste settings vinden is inderdaad een drama.
TIP! noteer je settings als je denkt dat het redelijk is, volgens mij rijden meeste mensen met een controller binnen Forza Horizon zelf rij ik wel met stuur maar eentje van Fanatec en op een xbox serie X, dus daar heb je niet zoveel aan.
Vooral veel google'en en proberen helaas
Poll: Wat gebruik je als input-device?
• Toetsenbord
• Controller
• Racestuur
Ook een poll maken? Klik hier
Klik hier voor de recente tussenstand: https://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=407386
Ik denk dat Tweakers geen extern gegenereerde plaatjes meer toestaat o.i.d. ?
[ Voor 34% gewijzigd door Farrell op 30-12-2025 10:53 ]
Ik heb echt het idee dat dit spel echt ontwikkeld is voor de controller. En dat de stuurbesturing echt een afterthought is. De bocht houden is met de controller goed aan te voelen en te leren. Met een stuur bleef ik er echt uit schieten. (Of ik werd echt veel trager.)
Ja rij alleen maar met stuur wel met race stoel op frame voor het "echte" gevoelFarrell schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 10:42:
[...]
Rijdt jij uitsluitend met een stuurtje? Ik ben namelijk aan het oriënteren om te kijken of ik voor de volgende Forza Horizon 6 een stuur wil gaan aanschaffen.
Ondanks dat de meeste met controller racen, zijn er ook nog best een aantal met een racestuur. En zo'n Fanatec stuurtje is natuurlijk ook wel fantastisch, toch eens echt nog naar kijken. Bedankt allen!
Moza heeft voor €300 een DD bundle, wat echt een scherpe prijs is. Dan heb je wel de R3 en die heeft max 3,9NM wat niet heel veel is maar voor die prijs heb je dan gewoon echt een goede deal.
[ Voor 27% gewijzigd door Arvado op 31-12-2025 13:13 ]
Zeker met je eens maar heb een xbox en ps5 en in begin konden andere merken nog niet beideArvado schreef op woensdag 31 december 2025 @ 13:09:
Fanatec is wel overrated, betaal je ook voor het merk. Als ik nu een nieuwe zou moeten kopen zou het hoogstwaarschijnlijk een Moza worden. Deze hebben betere prijs/kwaliteit verhouding en er zijn veel voorbeelden van gebruikers die het icm FH5 gebruiken.
Moza heeft voor €300 een DD bundle, wat echt een scherpe prijs is. Dan heb je wel de R3 en die heeft max 3,9NM wat niet heel veel is maar voor die prijs heb je dan gewoon echt een goede deal.
Festival Playlist events and rewards Jan. 1 - Jan. 8 (Summer S55)
Playlist Points
Series Rewards- Series Reward: 2010 Nissan Tsuru (80 points)
- Series Reward: 1985 Nissan Safari Turbo (160 points)
- Season Reward: 1995 Mitsubishi Lancer Evolution III GSR (20 points)

Playlist Event Rewards
In addition to the rewards for seasonal and series progress, this season you can also earn these rewards from completing individual events:- Car: 2018 Jaguar I-PACE
- Car: 1961 Jaguar E-type
- Car: 2008 Mitsubishi Lancer Evolution X GSR
- Car: 2008 Renault Mégane R26.R
- Car: 2015 Formula Drift #13 Ford Mustang
- Car: 1966 Ford Lotus Cortina
- Clothing: Camo Race Suit
- Super Wheelspins
- Forzathon Points
Horizon Backstage
Two cars are added with the change of each season and voting for the next week begins. Backstage Passes can be earned from seasonal playlist points and the Forzathon Shop. See details on Horizon Backstage voting and car selection in the official post.| Forzathon Shop | |
|---|---|
| 500 FP Car | 1954 Mercedes-Benz 300 SL Coupé |
| 400 FP Car | 1969 Toyota 2000GT |
| 75 FP Clothing | Horizon Colorado Tee Top |
| 75 FP Car Horn | Colorado Cover Car |
Forzathon Events
Completing these challenges earn seasonal points plus Forzathon Points (FP) which can be used in the Forzathon Shop.Forzathon Weekly Challenge (5 pts)
| Fruits of Your Labor | |
|---|---|
| Chapter 1: Saloon Scooter | Own and drive the 1965 Peel Trident |
| Chapter 2: Tortoise & Hare | Upgrade the Trident to B class or above and earn a total of 3 Stars at Speed Zones |
| Chapter 3: A-Peel-ing Victory | Win a Road or Drag Race in the Trident |
| Chapter 4: Cherry Picked | Take a photo of the Trident |
(1 pt each) Each new challenge starts daily at 6:30am PT and is open for 7 days.
| Daily Challenges | |
|---|---|
| A-Maze-ing! | Visit the Hidden Horizons Stadium Maze |
| Sneaky But Speedy | Earn 5 Speed Skills in a game of Hide & Seek |
| Suited Up | Equip the Camo Race Suit in the Character Customizer |
| Utility in Demand | Take a photo of the 1955 Chevrolet 150 Utility Sedan |
| Undercover Operations | Win a Street Race |
| 3, 2, 1… | Earn 3 Stars at the Launch Control Danger Sign |
| Testing Grounds | Play any EventLab from the Creative Hub |
Season Event Details
|---|---|---|---|---|
| 10 | The Trial | Secret Service | (B700) UK | Dirt Racing (Montaña Trail, Mulegé Town Scramble, Cordillera Trail) |
| 3 | EventLab | R3volv3r5848 presents Meereen Creek Oasis | (B700) Modern & Retro Rally | |
| 2 | Danger Sign | Boardwalk | (A800) Mitsubishi - 321 ft (100 m) | |
| 2 | Speed Zone | Punto De Vista | (A800) Mitsubishi - 80 mph (129 km/h) | |
| 5 | Championship | Cat’s Out of the Barn | (A800) Barn Finds | Road Racing (Horizon Mexico Circuit) |
| 5 | Championship | Built Tough | (B700) Pickups & 4x4’s | Cross Country Racing (Las Ranas Cross Country) |
| 5 | Championship | 3AM Zoomies | (A800) Jaguar | Street Racing (Costa Rocosa) |
| 8 | Horizon Tour | Co-Op Championships | Complete a Horizon Tour | |
| 3 | Treasure Hunt | Ev-En the Odds | Charge ahead speed through the zone, 6 stars your target to be shown! | |
| 2 | Photo Challenge | #EXPEDITION | Photograph the Detective Tank at Ek’ Balam | |
| 2 | RA Speed Trap | Devil’s Pass | (B700) Volkswagen - 73 mph (118 km/h) | |
| 5 | RA Championship | C For Classic | (C600) Classic Rally | Three Hills |
| 2 | HW Speed Trap | Horizon Nexus | (B700) Volkswagen - 160 mph (258 km/h) | |
| 5 | HW Championship | Flex Those Muscles | (S1 900) Modern Muscle | Ram’s Head Speed Sprint |
Monthly Rivals
The total point value of Monthly events is divided by four when applied to individual seasons; completing the two Rivals events will apply 2 points to each season in this series. Post a clean lap to complete Rivals events. Monthly Rivals cars are stock and provided as free rentals for the event, allowing you to test drive the car before collecting it from seasonal points.| Pts | Event | Route | Car |
|---|---|---|---|
| 1 | Monthly Rivals | Plaza Circuit | 1995 Mitsubishi Lancer Evolution III |
| 1 | Monthly Rivals | Lookout Circuit | 2013 Volvo C30 Polestar |
:strip_exif()/f/image/jzpwNG3bROzLvZJWt6FuOP9K.jpg?f=fotoalbum_large)
We are fast approaching this year's last checkpoint. Set your final records before the countdown starts. Happy New Year! pic.twitter.com/dQl528T00w
— Forza Horizon (@ForzaHorizon) 31 december 2025
Voor iedereen die nog een controller of stuur kan vast houden we gaan zo om 19:30 gewoon de wekelijkse races doen, dus kom ook!
Mijn gamerstag is: vanderaatje
Met hoeveel nm rijdt jij eigenlijk?Vanderaatje schreef op woensdag 31 december 2025 @ 17:51:
[...]
Zeker met je eens maar heb een xbox en ps5 en in begin konden andere merken nog niet beide
Gran Turismo DD Pro Wheel Base (8 Nm)
Toen bewust de base voor PS5 en stuur voor XBOX genomen, dan kan je ze namelijk voor beide consoles gebruiken 🥳
Dus jullie mogen weer gaan oefenen ;P
Challange: Accepted. Wellicht dit topic reanimeren?Arvado schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 12:16:
Gister keer aan rivals begonnen. Gelijk maar even nieuwe GOT tijd neergezet op de Volcan Sprint A-class
Dus jullie mogen weer gaan oefenen ;P
Gamertag: antikriz
Kom op Chris je kan het!cjpostma schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 19:22:
[...]
Challange: Accepted. Wellicht dit topic reanimeren?
Nice! Wist niet dat dat topic er überhaupt was, vanavond ook eens een poging wagencjpostma schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 19:22:
[...]
Challange: Accepted. Wellicht dit topic reanimeren?
(eerste poging poll)
[ Voor 53% gewijzigd door Vanderaatje op 07-01-2026 23:36 ]
• D-Class
• C-Class
• B-Class
• A-Class
• S1-Class
• S2-Class
Tussenstand:
Link om tussenstand te bekijken: https://poll.dezeserver.n...s.cgi?pid=407400&layout=6
(2de poging)
[ Voor 6% gewijzigd door Vanderaatje op 07-01-2026 23:49 ]
Leuk als je ook komt we beginnen om 19:30.
Mijn gamerstag: vanderaatje
Festival Playlist events and rewards Jan. 8 - Jan. 15 (Autumn S55)
Playlist Points
Series Rewards- Series Reward: 2010 Nissan Tsuru (80 points)
- Series Reward: 1985 Nissan Safari Turbo (160 points)
- Season Reward: 2010 Rossion Q1 (20 points)

Playlist Event Rewards
In addition to the rewards for seasonal and series progress, this season you can also earn these rewards from completing individual events:- Car: 2017 Acura NSX
- Car: 2016 Ford Shelby GT350R
- Car: 2009 Chevrolet Corvette ZR1
- Car: 2013 KTM X-Bow R
- Car: 2015 Audi RS 6 Avant
- Car: 1982 Porsche 911 Turbo 3.3
- Car Horn: Confetti Cannon
- ForzaLINK Phrase: "KINDA SUS"
- Super Wheelspins
- Forzathon Points
Horizon Backstage
|---|---|
| 500 FP Car | 2020 Koenigsegg Jesko |
| 400 FP Car | 2014 Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6 |
| 75 FP Clothing | Hot Wheels Orange Hoodie |
| 75 FP Car Horn | Hot Wheels Guitar Stadium |
Forzathon Events
| Street King | |
|---|---|
| Chapter 1: Bark & Bite | Own and drive the 1971 Plymouth Cuda 426 HEMI |
| Chapter 2: All the Power | Earn 2 Hard Charger Skills in the Cuda |
| Chapter 3: 2G HEMI | Earn a total of 426 mph across Speed Traps in the Cuda |
| Chapter 4: Rainbow of Color | Win a Street Race in the Cuda |
| Daily Challenges | |
|---|---|
| I Have the High Ground! | Reach the top of the tower at the center of the Hidden Horizons Stadium Maze |
| From Me to You | Send a Gift Drop to another player |
| Sand & Skills | Bank a Skill Chain worth at least 25,000 Skill Score in Dunas Blancas |
| Porsche Perfect | Take a photo of any Porsche |
| Old Reliant | Earn a Wrecking Ball Skill in the 1972 Reliant Supervan III |
| Drifting to the Extreme | Earn 6 Stars across Drift Zones |
| Show Off! | Complete any Showcase Event |
Season Event Details
|---|---|---|---|---|
| 2 | Horizon Arcade | Mini Games | Complete any Horizon Arcade event | |
| 10 | The Trial | Acura-Te Detail | (A800) Japan | Street Racing (Canyon Run) |
| 3 | EventLab | Torquedemonz presents Circuit Des Reines | (S1 900) Track Toys | |
| 3 | EventLab | Veixity presents Close & Technical // Street | (A800) Super Saloons | |
| 2 | Danger Sign | Cannonball | (S1 900) Chevrolet - 722 ft (220 m) | |
| 2 | Speed Trap | Canyon Pass | (S1 900) Chevrolet - 162 mph (261 km/h) | |
| 5 | Championship | History Lesson | (B800) 1960s | Dirt Racing (La Selva Scramble) |
| 5 | Championship | Benz and Curve | (A800) Mercedes-Benz & AMG | Road Racing (Tierra Próspera Circuit) |
| 5 | Championship | Right on the Money | (A800) Value 100,000 CR+ | Cross Country Racing (Festival Cross Country) |
| 3 | Treasure Hunt | Free as a Bluebird | Let this Cult Car show off and have fun, jump it 5 times towards Datsun. | |
| 2 | Photo Challenge | #SpyTraining | Photograph the Detective Tank at Hotel Castillo Santa Cecilia | |
| 2 | Horizon Open | Bring Your ‘A’ Game | Complete a Horizon Open Custom Race in any A Class car | |
| 2 | RA Danger Sign | Canyon Snap | (A800) Toyota - 657 ft (200 m) | |
| 5 | RA Championship | Old Sport | (C600) Retro Hot Hatch | Devil’s Pass |
| 2 | HW Speed Zone | The Ribbon | (A800) Toyota - 150 mph (242 km/h) | |
| 5 | HW Championship | Against the Elements | (A800) Sports Utility Heroes | Volcano Pass Hazard Sprint |
Monthly Rivals
|---|---|---|---|
| 1 | Monthly Rivals | Plaza Circuit | 1995 Mitsubishi Lancer Evolution III |
| 1 | Monthly Rivals | Lookout Circuit | 2013 Volvo C30 Polestar |
22 jan 19:00 Forza Horizon 6 info in developer direct
https://nl.ign.com/fable-...a-horizon-6-van-de-partij
Allemaal weer super bedankt voor het meedoenVanderaatje schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 09:16:
Vanavond gaan we weer proberen alle wekelijkse races te voltooien.
Leuk als je ook komt we beginnen om 19:30.
@Demonitzu als je een vriendschap verzoek indient op mijn gamerstag vanderaatje kan je volgende keer wel meedoen dan kan ik namelijk uitnodiging sturen voor party en game.
Rival vrienden ik ga deze poll sluiten vrijdagavond laat, dus als je nog een voorkeur hebt breng je stem uit !Vanderaatje schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 23:43:
Poll: GOT FH5 Monthly Rivals Class (vrije auto keuze)
• D-Class
• C-Class
• B-Class
• A-Class
• S1-Class
• S2-Class
Tussenstand:
[Afbeelding]
Link om tussenstand te bekijken: https://poll.dezeserver.n...s.cgi?pid=407400&layout=6
(2de poging)
Zal dan ook printscreen maken van huidige lijst (GOT + Vrienden)
Dus als je niet in het GOT team zit bijvoorbeeld omdat je een PlayStation hebt, kan je via vriendschapsverzoek toch meedoen in de resultaten.
Zat zelf te denken om dan woensdagavond laat de resultaten te posten (is even een opzet als iemand anders andere ideeen heeft laat het even weten)
Ik zit niet in het GOT team, heb vrijwel nooit tijd om op donderdag mee te racen, maar voor rivals vind ik het misschien wel leuk. Hoe word ik lid?Vanderaatje schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 22:14:
[...]
Rival vrienden ik ga deze poll sluiten vrijdagavond laat, dus als je nog een voorkeur hebt breng je stem uit !
Zal dan ook printscreen maken van huidige lijst (GOT + Vrienden)
Dus als je niet in het GOT team zit bijvoorbeeld omdat je een PlayStation hebt, kan je via vriendschapsverzoek toch meedoen in de resultaten.
Zat zelf te denken om dan woensdagavond laat de resultaten te posten (is even een opzet als iemand anders andere ideeen heeft laat het even weten)
Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19
PS5 niet (via vriendschap kom je dan wel in rival lijst bij mij)geert_s schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 10:39:
[...]
Ik zit niet in het GOT team, heb vrijwel nooit tijd om op donderdag mee te racen, maar voor rivals vind ik het misschien wel leuk. Hoe word ik lid?
Xbox --> start FH5 --> Menu --> Online --> Clubs --> search clubs --> GOT Tweakers Forza Horizon 5 --> request join
PC weet ik niet precies even googlen op join clubs Forza Horizon 5 on PC
Ik heb je toegevoegd, mijn gamertag zou moeten zijn: whocarez3588Vanderaatje schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 11:26:
[...]
PS5 niet (via vriendschap kom je dan wel in rival lijst bij mij)
Xbox --> start FH5 --> Menu --> Online --> Clubs --> search clubs --> GOT Tweakers Forza Horizon 5 --> request join
PC weet ik niet precies even googlen op join clubs Forza Horizon 5 on PC
Als ik Google moet geloven werkt het voor geen meter, maar zal straks eens gewoon wat proberen.schumi2004 schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 16:06:
[...]
Ik heb je toegevoegd, mijn gamertag zou moeten zijn: whocarez3588
Oeps. was een reactie op @Arvado
[ Voor 6% gewijzigd door geert_s op 09-01-2026 16:49 . Reden: foutje ]
Als je jouw gamerstag geeft kan ik je toevoegen als dat makkelijker isDemonitzu schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 21:50:
Ik zie op de PS5 nergens de optie om iemand op Xbox/PC een vriendschapsverzoek te versturen
https://poll.dezeserver.n...s.cgi?pid=407400&layout=6
:strip_exif()/f/image/qItKeUz0JTT6z2LqE3k5rBw3.png?f=user_large)
Voor de twee circuits van deze week is gekozen voor (monthly Rivals), maar dan in B-Class met vrije auto keuze:
Road - Lookout Circuit
/f/image/jGKgkH3BtGR3RqxWsCcHdcM2.png?f=fotoalbum_large)
Road - Plaza Circuit
/f/image/Ub80ILG7YmbGuRylBzm3p1Xn.png?f=fotoalbum_large)
Zit nog te twijfelen aan de punten verdeling wat ik kan zien werd voorheen plek 1 t/m 11 beloont met punten waar plek 1 dan 11 punten kreeg en elke plek lager 1 punt minder.
Om het misschien wat meer te baseren op nieuwe tijden zit ik te denken om mensen uit de Top 11 alleen punten te geven als hun huidige tijd is verbeterd (zie huidige tijden in bovengenoemde schermafdrukken)
Mochten jullie nog goede ideeen hebben laat het mij weten, verder wens ik jullie veel succes met deze Rival Challenge
[ Voor 1% gewijzigd door Vanderaatje op 10-01-2026 01:03 . Reden: Typo's ]
[Edit] sub minuut nu op lookout, plaza kom ik echt niet in de buurt...
[ Voor 27% gewijzigd door drBunhead op 10-01-2026 10:31 ]
Welkom bij de rival challenge zie dat je op zich hele goede tijd hebt op plaza circuit, maar met een uitroepteken dat houdt in dat je iets geraakt hebt of Rewind gebruikt. Hierdoor komt je tijd onder alle tijden die geen uitroepteken hebben. Je moet ook goed opletten met ronde circuits dat je niet op laatste stuk wat raakt want dat neemt die dan mee met volgende ronde.drBunhead schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 09:41:
Oeps, ik heb 12 seconden goed te maken. Dat wordt nog een lange zit om ook maar in de buurt te komen.
[Edit] sub minuut nu op lookout, plaza kom ik echt niet in de buurt...
Plaza komt later wel. Maar daar weet ik zeker van dat ik hem niet superscherp kan neerzetten. Wel clean, maar in de races verlies ik ook gewoon steeds te veel posities tov de rest.
Ik heb FH5 ook op de ps5. Je mag mr toevoegen met Gamertag: Oxigeon.Vanderaatje schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 00:52:
Rival vrienden de stemmen zijn geteld en we gaan deze keer voor B-Class:
https://poll.dezeserver.n...s.cgi?pid=407400&layout=6
[Afbeelding]
Voor de twee circuits van deze week is gekozen voor (monthly Rivals), maar dan in B-Class met vrije auto keuze:
Road - Lookout Circuit
[Afbeelding]
Road - Plaza Circuit
[Afbeelding]
Zit nog te twijfelen aan de punten verdeling wat ik kan zien werd voorheen plek 1 t/m 11 beloont met punten waar plek 1 dan 11 punten kreeg en elke plek lager 1 punt minder.
Om het misschien wat meer te baseren op nieuwe tijden zit ik te denken om mensen uit de Top 11 alleen punten te geven als hun huidige tijd is verbeterd (zie huidige tijden in bovengenoemde schermafdrukken)
Mochten jullie nog goede ideeen hebben laat het mij weten, verder wens ik jullie veel succes met deze Rival Challenge
Hoe kan ik meedoen en hoe dit in-game?
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Hoi Oxigeon, volgens mij sta je al in mijn lijst 🥳Oxigeon schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 14:11:
[...]
Ik heb FH5 ook op de ps5. Je mag mr toevoegen met Gamertag: Oxigeon.
Hoe kan ik meedoen en hoe dit in-game?
We willen elke week een paar Rival Challenge doen, deze week hebben we gekozen voor de volgende 2 in B-Class
Road - Plaza Circuit
Road - Lookout Circuit
Je kunt deze vinden door te gaan naar:
FH5 Menu > Online > Rivals > Horizon Rivals > Road > bovengenoemde namen > B-Class
Het is hier de bedoeling om een zo snel mogelijk tijd neer te zetten zonder een muur te raken of Rewind te gebruiken.
Zie eerder bericht met top 11 van club en vrienden om inschatting van tijd te maken.
Maar meedoen is belangrijker dan winnen natuurlijk!
Oef, plaza is een pittige inderdaad!drBunhead schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 11:34:
Vind plaza echt een lastige om netjes te krijgen. Meestal net een olifant in een porselein winkel.
Wat is trouwens het idee, wekelijks nieuwe banen? Persoonlijk zou minimaal tweewekelijks mij beter uitkomen vanwege andere verplichtingen.
[ Voor 21% gewijzigd door Stefan H op 10-01-2026 15:58 ]
Maar het zou wel leuker maken als we meerdere auto's kunnen gebruiken dan enkel de Civic of de Sierra.
Dat is echt onbegonnen werk helaas ik heb zo goed als alle races in mijn beste auto's gedaan veel META dus die tijden kan ik nooit verbeteren en iedereen zou dan alle tijden moeten gaan bijhouden en is niet te controlerenArvado schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 17:20:
Zat nog te denken dat het wellicht een idee is om meta cars uit te sluiten? Alleen dat maakt het lastig om bij te houden denk ik, want dat zullen er weinig tijds verbeteringen zijn...
Maar het zou wel leuker maken als we meerdere auto's kunnen gebruiken dan enkel de Civic of de Sierra.
Zou mooi fijn als FH6 straks deze functies gewoon ingebakken heeft vanuit club ingame. Zou mooi zijn als je dan ook tags aan auto’s kan toevoegen en daarmee het e.e.a kan. Mja we wachten nog even af.
Zoiets is er toch? De monthly rivals die elk seizoen wordt vernieuwd.Arvado schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 19:40:
Nee klopt, is niet te doen helaas. Anders zou je wellicht zelf een event moeten maken maar weer zo niet welke functies dat bied. Dan ga je ook weer autos beperken.
Zou mooi fijn als FH6 straks deze functies gewoon ingebakken heeft vanuit club ingame. Zou mooi zijn als je dan ook tags aan auto’s kan toevoegen en daarmee het e.e.a kan. Mja we wachten nog even af.
Nee dat is festival playlist. Dat is niet vanuit club georganiseerd. Eigenlijk zouden “club leiders” events moeten kunnen maken voor een bepaalde tijd en daar kan dan tijden op bijgehouden worden.Mr. Freeze schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 21:02:
[...]
Zoiets is er toch? De monthly rivals die elk seizoen wordt vernieuwd.
Spelregels GOT FH5 Rival Challange
POLLzondagavond zal ik de Poll posten voor auto klasse + posten welke 4 races het gaan worden.
Woensdagavond na 18:00 uur uitslag poll + posten screenshot van top 11 van nieuwe races in de gekozen klasse.
Woensdagavond na 18:00 uur noteren tijden top 22 om te kunnen filteren op nieuw gereden tijden.
RACES
Rival races voor klassement beginnen vanaf donderdagochtend tot woensdagavond 18:00 uur.
Alleen tijden gereden tussen donderdagochtend en woensdagavond tellen mee voor klassement.
(dit houdt in dat als je punten wilt krijgen voor het klassement je je eigen tijd zult moeten verbeteren)
Elke week zullen we 4 circuits doen: 1x Road, 1x Street, 1x Dirt en 1x Cross Country.
Na 10 weken eindklassementen Serie 1.
(Overall klassement en klassement per type races)
Als er nog genoeg animo is hierna voor een nieuwe ronde van 10 weken dan zullen we dat regelen Serie 2.
De twee races van deze week (try-out) zal ik niet meenemen in het klassement maar zal wel de uitslag natuurlijk posten woensdagavond.
(iedereen die nog niet de twee Rivals heeft gereden je hebt nog tot woensdagavond 18:00 uur)
PUNTEN
De top 11 (nieuw gereden tijden) krijgen punten.
Nummer 1 krijgt 11 punten en elke plek daaronder 1 punt minder t/m plek 11 die dus 1 punt krijgt.
Iedereen die lid is van de GOT club doet automatisch mee als ze een nieuwe Rival tijd neerzetten.
Voor wie geen lid kan worden van de GOT club, maar wel mee wil doen stuur een vriendschap verzoek ik zal deze accepteren en hierdoor zie ik jouw in Rivals onder filter "Club + Vrienden".
Hebben jullie nog op- of aanmerkingen laat het mij dan weten.
En vergeet niet meedoen is belangrijker dan winnen! (het is maar een spelletje
Mijn gamertag: Vanderaatje
Poll: GOT Rival Challenge week 1/10 (Vrije auto keuze)
Circuits Week 1/10:Road: Playa Azul Circuit
Street: Guanajuato Tunnel Run
Dirt: Baja Scramble
Cross Country: Baja Cross Country
• D-Class
• C-Class
• B-Class
• A-Class
• S1-Class
• S2-Class
Om resultaten te bekijken klik hier: Tussenstand
Spelregels:Rival Challenge
Gaat volgens mij alleen via de Xbox app op je toestel en wellicht ook via het web.Demonitzu schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 21:50:
Ik zie op de PS5 nergens de optie om iemand op Xbox/PC een vriendschapsverzoek te versturen
Ik heb via toestel gedaan.
Vraag me alleen af of het volgende werkt. Maatje van me speelt ook FH5 op een PS5 en heeft helemaal geen app gebruikt of iets dergelijks maar heeft wel een gamertag zoals dat hier genoemd wordt. Die lijkt qua naam ook op iets compleet randoms. Die heb ik nu toegevoegd via de Xbox app maar vraag me af of hij deze nu wel kan accepteren?
Ik heb nu al geen zin meer om tegen jullie te racenArthurMorgan schreef op zondag 11 januari 2026 @ 11:56:
4 races vind ik wel erg veel eigenlijk. Ik denk dat ik dan gewoon 1 ga uitkiezen om die te doen. Het een beetje perfectioneren van een ronde komt toch wel neer op een paar uur racen bij mij.
Ik rij een race 2 of 3x dan ben ik er wel weer klaar mee. Als ik 1,5 uur per week de tijd om te spelen is het al veel.
haha ach ik weet ook dat ik nooit verder kom dan de subtop. Om alleen @Vanderaatje te nemen. die pakt gewoon meerdere seconden op vrij korte circuits.geert_s schreef op maandag 12 januari 2026 @ 14:18:
[...]
Ik heb nu al geen zin meer om tegen jullie te racen![]()
Ik rij een race 2 of 3x dan ben ik er wel weer klaar mee. Als ik 1,5 uur per week de tijd om te spelen is het al veel.
Maar Hulkenberg is het uiteindelijk ook gelukt het podium te pakken
SorryArthurMorgan schreef op maandag 12 januari 2026 @ 14:24:
[...]
haha ach ik weet ook dat ik nooit verder kom dan de subtop. Om alleen @Vanderaatje te nemen. die pakt gewoon meerdere seconden op vrij korte circuits.
Maar Hulkenberg is het uiteindelijk ook gelukt het podium te pakken
Maar in het begin had ik ook met top GOT tijden dat ik dacht dat is onmogelijk.
Neem eerst iemand die meestal net boven je staat en probeer bijvoorbeeld eerst in GOT top10 --> top5 --> top3 te komen.
Verder rest zijn er ook allemaal trucjes die je moet leren/weten.... Bijvoorbeeld ik kies vaak mijzelf als tegenstander zodat je precies weet of je vooruitgang boekt en waar iets sneller kan en ook niet de Ghost irritant vlak voor je in de weg zit.
Ik heb uiteindelijk op het plaza circuit ook een acceptabele tijd staan nu met de Sierra 700. Wat daar heel belangrijk bleek te zijn was dat je niet de bochten kort neemt, maar dat je juist om alle stoepjes heen rijdt. Anders springt de auto weg en verlies je veel tijd.
En wat vaak goed om aan te denken is. Neem eens lekker een 'afgekeurde rit' en ga bochten herhalen herhalen herhalen. Kijk waar je moet remmen, kijk hoe je hem in moet snijden, kijk waar je gas kunt geven. En ook je hoeft niet voluit gas te geven of voluit te remmen, dat kan gedoseerd, en gas loslaten is ook een effectieve manier om niet te snel, maar wel snel een bocht in te gaan. Door dat binnen 1 ronde te doen onthoud je het veel beter dan als je ronde na ronde probeert beter te worden.
[ Voor 3% gewijzigd door ArthurMorgan op 12-01-2026 15:12 ]
Daar komt dan ook het probleem van de ps5 spelers. Deze kunnen niet in een team/clan. Dus die moeten maar gokken hoe het in zijn werk gaat haha.Vanderaatje schreef op maandag 12 januari 2026 @ 15:00:
[...]
Sorry![]()
Maar in het begin had ik ook met top GOT tijden dat ik dacht dat is onmogelijk.
Neem eerst iemand die meestal net boven je staat en probeer bijvoorbeeld eerst in GOT top10 --> top5 --> top3 te komen.
Verder rest zijn er ook allemaal trucjes die je moet leren/weten.... Bijvoorbeeld ik kies vaak mijzelf als tegenstander zodat je precies weet of je vooruitgang boekt en waar iets sneller kan en ook niet de Ghost irritant vlak voor je in de weg zit.
Je moet voor de PS5 versie een MS account gebruiken toch? Ik zou eens kijken of dat inhoudt dat je ook een xbox account hebt. https://www.xbox.com/nl-NL/ ik heb dat wel (Maar ik heb in het verleden ook FH5 daarop gespeeld dus kan zijn dat ik meer geluk heb). Maar via die website heb ik een paar maanden geleden nog weer nieuwe tweakers (Uit een van de eerste posts in dit topic) toegevoegd als vrienden.Oxigeon schreef op maandag 12 januari 2026 @ 15:16:
[...]
Daar komt dan ook het probleem van de ps5 spelers. Deze kunnen niet in een team/clan. Dus die moeten maar gokken hoe het in zijn werk gaat haha.
Ik krijg niet alle GOT members in mijn lijst als referentietijden, maar wel een behoorlijk aantal. Verder is het inderdaad afwachten hoeveel er uiteindelijk boven me staan
Xbox account heb ik. maar aangezien ik buiten @Vanderaatje niemand heb toegevoegd omdat ik gewoonweg de namen niet heb/weet is dat wel een vervelende situatie vanuit Forza vind ik. Waarom zit die feature niet gewoon ingebakken in de ps5 versie vraag ik me dan afArthurMorgan schreef op maandag 12 januari 2026 @ 15:24:
[...]
Je moet voor de PS5 versie een MS account gebruiken toch? Ik zou eens kijken of dat inhoudt dat je ook een xbox account hebt. https://www.xbox.com/nl-NL/ ik heb dat wel (Maar ik heb in het verleden ook FH5 daarop gespeeld dus kan zijn dat ik meer geluk heb). Maar via die website heb ik een paar maanden geleden nog weer nieuwe tweakers (Uit een van de eerste posts in dit topic) toegevoegd als vrienden.
Ik krijg niet alle GOT members in mijn lijst als referentietijden, maar wel een behoorlijk aantal. Verder is het inderdaad afwachten hoeveel er uiteindelijk boven me staan
In de startpost staan een aantal namen om te gebruiken.Oxigeon schreef op maandag 12 januari 2026 @ 15:26:
[...]
Xbox account heb ik. maar aangezien ik buiten @Vanderaatje niemand heb toegevoegd omdat ik gewoonweg de namen niet heb/weet is dat wel een vervelende situatie vanuit Forza vind ik. Waarom zit die feature niet gewoon ingebakken in de ps5 versie vraag ik me dan af
Verder helemaal met je eens ik mis mijn [GOT] bij mijn naam.
Ik heb er een aantal toegevoegd. Ik mag trouwens ook in de startpost vermeld worden. Mijn gamertag is hetzelfde als hier op het forum (Oxigeon)ArthurMorgan schreef op maandag 12 januari 2026 @ 15:29:
[...]
In de startpost staan een aantal namen om te gebruiken.
Verder helemaal met je eens ik mis mijn [GOT] bij mijn naam.
Even snel gekeken en Top 5 voor lookout is nu: (nieuwe tijden)ArthurMorgan schreef op maandag 12 januari 2026 @ 15:24:
[...]
Je moet voor de PS5 versie een MS account gebruiken toch? Ik zou eens kijken of dat inhoudt dat je ook een xbox account hebt. https://www.xbox.com/nl-NL/ ik heb dat wel (Maar ik heb in het verleden ook FH5 daarop gespeeld dus kan zijn dat ik meer geluk heb). Maar via die website heb ik een paar maanden geleden nog weer nieuwe tweakers (Uit een van de eerste posts in dit topic) toegevoegd als vrienden.
Arvadoo
Antikriz
Vanderaatje
Wybo76
WalnutCartoon
Dat is komende woensdag natuurlijk ook een methode. Gewoon die hele top 11 doornemen op namen die je nog niet hebt. Ik heb Arvadoo een vriendschapsverzoek gedaan.Vanderaatje schreef op maandag 12 januari 2026 @ 16:12:
[...]
Even snel gekeken en Top 5 is nu: (nieuwe tijden)
Arvadoo
Antikriz
Vanderaatje
Wybo76
WalnutCartoon
[ Voor 5% gewijzigd door ArthurMorgan op 12-01-2026 16:21 ]
Ik zal ook eens wat users gaan toevoegen op mijn Xbox account uit dit topic, mijn gamertag is: whocarez3588 voor de geïnteresseerde
Er mag nog gestemd worden tot 18:00 uurVanderaatje schreef op zondag 11 januari 2026 @ 20:33:Poll: GOT Rival Challenge week 1/10 (Vrije auto keuze)
Circuits Week 1/10:(Stemmen kan vanaf nu tot Woensdagavond 18:00 uur)
Road: Playa Azul Circuit
Street: Guanajuato Tunnel Run
Dirt: Baja Scramble
• D-Class
• C-Class
• B-Class
• A-Class
• S1-Class
• S2-Class
[Afbeelding]
Om resultaten te bekijken klik hier: Tussenstand
Tevens voor wie nog geen nieuwe / betere tijd had neergezet in FH5 Rivals ook dit kan nog tot 18:00 uur
B class - road - lookout circuit
B class - road - plaza circuit
Vanavond al meteen de uitslag van het Try-out Kampioenschap
5 minuten in een clean ronde levert meer op dan 40 seconden in een ronde met muurtjes.drBunhead schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 13:52:
Ik heb de hoop opgegeven dat ik een snellere tijd kan neerzetten (sowieso geen tijd meer voor 18:00). Krijg het niet voor elkaar om een 100% nette ronde neer te zetten. Fingers crossed voor wat kampioenschap puntjes.
Ik begin altijd heel traag. Als je dan zoals @Vanderaatje aangeeft jezelf kiest als ghost dan kun je daar op gaan verbeteren. Neem lookout als voorbeeld. Begin gewoon met een ronde van 1 minuut 10, en dan rustig werken naar de 1 minuut. En daarna wordt het echt pittig ja. Maar je hebt die 1 minuut dan in elk geval staan
Oh ja, kijk naar tunes/auto's die je liggen. Ik heb denk ik 5 auto's gebruikt en per auto tussen de 3 en 10 tunes denk ik (en de meeste tunes na 2 of 3 ronden weer weggegooid) Kijk ook naar de ondersteuningen als ABS en dergelijke.
Het is echt een zoektocht naar wat werkt voor dat circuit.
Ik merk dat ik weer erg moet inkomen, oktober 2023 voor het laatst gespeeld.............Vanderaatje schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 13:47:
Tevens voor wie nog geen nieuwe / betere tijd had neergezet in FH5 Rivals ook dit kan nog tot 18:00 uur
B class - road - lookout circuit
B class - road - plaza circuit
XBL: theArthurrrr
Auto's proberen doe ik zeker ook wel. Met name op lookout zeker wel meer dan 15 auto's geprobeerd. Tunes ben ik zelf niet bedreven in, dus pak ik meestal eentje van mijn favoriete tuners. Uiteindelijk kwam ik uit op zo'n 3 auto's welke ik allemaal wel met een nette ronde onder de 58 seconden verwacht te kunnen krijgen. Alleen die ronde kwam niet, in geen enkele auto...ArthurMorgan schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 15:07:
[...]
5 minuten in een clean ronde levert meer op dan 40 seconden in een ronde met muurtjes.
Ik begin altijd heel traag. Als je dan zoals @Vanderaatje aangeeft jezelf kiest als ghost dan kun je daar op gaan verbeteren. Neem lookout als voorbeeld. Begin gewoon met een ronde van 1 minuut 10, en dan rustig werken naar de 1 minuut. En daarna wordt het echt pittig ja. Maar je hebt die 1 minuut dan in elk geval staan
Oh ja, kijk naar tunes/auto's die je liggen. Ik heb denk ik 5 auto's gebruikt en per auto tussen de 3 en 10 tunes denk ik (en de meeste tunes na 2 of 3 ronden weer weggegooid) Kijk ook naar de ondersteuningen als ABS en dergelijke.
Het is echt een zoektocht naar wat werkt voor dat circuit.
Dan een bocht kort naar rechts, goed afsnijden, dan naar links voor het lange stuk, ook die neem ik zo kort mogelijk. Bocht aan het einde naar links op volle snelheid, op het laatst net van het gas af als je te ver naar rechts dreigt te gaan. En dan pompend remmen voor de scherpe bocht naar rechts... hier probeer ik hem wel snel te nemen, maar de muur links zit dichtbij dus hou je rem in de gaten. Bocht naar rechts half gas, daarna iets doorgassen en dan de slingerbocht proberen om iets gas te blijven geven, maar niet te veel. een na laatste bocht rustig nemen, liefst zoveel mogelijk aan de binnenkant, dan een klein beetje gas geven en steeds meer. Laatste bocht vol gas.
Maar tot de bocht naar het lange stuk kun je ook helemaal terugspoelen tot voor de finish en hem opnieuw beginnen. Zeker de eerste 6 bochten moeten gewoon goed zijn voor ik de ronde afmaak. (Eerlijk? dat lukt me in minder dan 20/25% van de gevallen)
/edit: overigens maak ik ook geen tunes. Ik zit erg in de saeenu/LogikJ hoek qua wat ik fijn vind.
[ Voor 3% gewijzigd door ArthurMorgan op 14-01-2026 15:40 ]
Op een gegeven moment was ik er klaar mee want na de zoveelste auto en tig tunes laden had ik nog niets fatsoenlijks wat me lag.
Hoe doen de gevorderde FH5 spelers dit? Hebben die een vaste favo auto met bijbehorende tune of favo tuner die op elke auto wel goed werkt?
Mijn beide beste tijden vandaag zijn in een meta auto, de Sierra 700R.
Ik heb vervolgens met de Honda uit 1997 (geen idee zo snel welke dat was) nog wel geprobeerd dat te verbeteren maar ik kom er niet mee in de buurt.
Welkom terugDeWaanzin schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 15:09:
[...]
Ik merk dat ik weer erg moet inkomen, oktober 2023 voor het laatst gespeeld.............
(Linkse rij = Plaza Circiut en rechtse rij = Lookout Circuit)
:strip_exif()/f/image/YpW1lkMcNpK2ZKMsFXPOwZsT.png?f=user_large)
Dus de winnaar van de Try-out Challenge is geworden .......
:strip_exif()/f/image/a59T7RfTfXBAAxxXj09tSPKW.png?f=user_large)
@Arvado Gefeliciteerd
Road: Playa Azul Circuit
Street: Tunnel Run
Dirt: Horizon Baja Scramble
/f/image/RhsABaRW6SIMAb5vOfhuxSga.png?f=fotoalbum_large)
(er mag vanaf NU begonnen worden heb schermafdruk van huidige stand gemaakt)
[ Voor 19% gewijzigd door Vanderaatje op 14-01-2026 20:24 ]
hmm, ik snap het niet. Ik heb ook rondes gereden maar sta niet in het lijstje. Hoe is dat dan mogelijk. Of telt een eerste ronde niet?Vanderaatje schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 18:59:
Okay voor de Try-out Challenge hebben we de volgende gegevens weten te verzamelen
(Linkse rij = Plaza Circiut en rechtse rij = Lookout Circuit)
[Afbeelding]
Dus de winnaar van de Try-out Challenge is geworden .......
[Afbeelding]
@Arvado Gefeliciteerd
Zal straks kijken had printscreen gemaakt van top 22 vrienden + club, dus alles daaronder weet ik niet of dat oude of nieuwe tijden zijn.Oxigeon schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 22:00:
[...]
hmm, ik snap het niet. Ik heb ook rondes gereden maar sta niet in het lijstje. Hoe is dat dan mogelijk. Of telt een eerste ronde niet?
Raad wel aan om altijd een hot lap tijd neer te zetten, heb nu voor deze week ook meer screenshots gemaakt.
@Oxigeon #Update heb even gekeken en zie bij lookout en plaza in B klasse geen tijd op jouw naam Oxigeon (S. van D.)
Had je wel bij in ieder geval 1 van de 2 bovengenoemde circuits een Rival tijd in klasse B gedaan en niet bijvoorbeeld een gewone solo race?
[ Voor 19% gewijzigd door Vanderaatje op 14-01-2026 22:46 ]
/f/image/GQnACef6HRV9VvNFsDA84Whz.png?f=fotoalbum_large)