Finraziel schreef op maandag 1 november 2021 @ 13:39:
[...]
Wat betreft die rubbers is het logisch dat dat alleen op de elite gebeurt... De gewone controller is gewoon een stuk plastic. De elite een stuk plastic met rubber er om heen. Is geen kwestie dat de gewone controller uit betere onderdelen bestaat, de elite bestaat uit luxere onderdelen die helaas ook een extra point of failure introduceren.
Zelf had ik er ook last van, maar gelukkig bij mij alleen het rubber aan de binnenkant. Dat was makkelijk te vervangen, je kunt het stukje plastic er af klikken en er een nieuw stukje op klikken. Als het rubber aan de buitenkant ook los laat is het lastiger want dat is onderdeel van het frame van de controller zeg maar.
Overigens wil ik het zeker niet goed praten hè, alleen puur dat het dus geen kwestie is van betere materialen in de standaard controller maar meer een simpeler ontwerp. Net zoals er aan mijn oude Toyota Yaris weinig kapot kan gaan omdat er gewoon bijna niks aan luxe in zit

(ik moet zelfs nog draaien om mijn raam open te doen)
Points of failure als rubber is niet te voorkomen. Rubber is niet sterk genoeg dus moet ergens aan vast zitten. Maar de mechanische kant waar de standaard controller het wel overleefd (dus geen backpaddle knopjes mee gerekend of trigger korter maken) doet een elite controller die zowat (als het niet precies hetzelfde zijn) hetzelfde is dat niet. Ik bedoel ik kan me niet voorstellen dat ze het wiel opnieuw hebben uitgevonden voor een LT en RT knop op dat motortje na in die knoppen toendertijd. Dat motortje zal eigenlijk geen verschil moeten maken om een knop in te drukken.
Mechanische problemen zijn toch wel de LT, RT knoppen voor de meeste. Ik ben helaas niet de eerste. Weet dat er iemand uit het Xbox one topic toen dezelfde issues had en zelf tips heb gegeven hoe ik het toendertijd heb gemaakt. Maar kennelijk was dat geen perma fix uiteindelijk.Niet bij mij iig.
Sowieso is de Elite V1 een early adaptation geweest. Direct bij release. Dus zullen vast wel dingen aanzitten die mogelijk in een andere revisie verholpen zijn.
Daarnaast moet ik ook eerlijk bekennen dat ik die controller eigenlijk altijd maar als nood heb gehouden nadat me kinderen waren begonnen met lopen. Ik en vrouwlief waren geen fan van controllers met loszittende onderdelen die relatief makkelijk eraf te krijgen zijn. Ik weet hoe ik zelf ben, als ik ff wegloop leg ik hem gerust op de bank of tafel zonder zicht erop. Recipe for disaster zeg maar dus hij is ook op een hobby stapeltje beland want ik had er toen al problemen mee maar gebrek aan gebruik ga ik er niet actief achteraan. Nu ik hem weer wil gaan gebruiken is het tijd om het eens even flink onder handen te nemen en goed te doen dit keer.
Het maakt mij verder ook niet uit. Ik vind het leuk om te knutselen aan dit soort dingen dus dat is precies wat ik ga doen. Soms lukt het iets te fixen, soms ook niet. Ik heb hier nogsteeds een een Series controller, Xbox One en die elite. Heb ook die 20 jaar controller in de pre-order staan dus die zal ook 15de binnenkomen en heb ik weer een controller erbij.
[
Voor 6% gewijzigd door
Kadardar op 01-11-2021 14:26
]