Zojuist The wild at Heart uitgespeeld. Echt een hele leuke indie titel waar ik de afgelopen dagen echt hooked aan was. De Pikmin invloeden zijn heel erg tof en de game is echt niet kort ook. Aanrader!
Ik gebruik exact dezelfde config op mijn Elite v1 alleen dan X op linksonderGraft schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 10:43:
Vraagje, ik kan er heel weinig over vinden op t internet.. heb sinds gisteren m'n Elite series 2 controller binnen en man wat ga ik er hard vanaf in Warzone / APEX..
Iemand die z'n buttenmappings wil delen? Ik heb dit nu:
A (rechtsonder)
B (rechtsboven)
Y (linksboven)
X (rechtsonder)
Met name de bovenste paddles heb ik echt moeite mee.. mss zijn m'n handen te groot?
Anyway, tips zijn meer dan welkom! 😊
Onderste paddles: ringvingers
Bovenste paddles: middelvingers
Bumper/trigger: wijsvingers
Thumbsticks/D-pad: Duimen
Hiermee kan ik mijn vingers in hun rust positie houden en ligt de controller comfortabel in mijn handpalmen.
[ Voor 5% gewijzigd door Caayn op 14-08-2021 18:51 ]
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Wauw, dombo dat ik ben. Had geen idee dat Hades een rogue like game was.
Afwachten of dit mijn dingetje gaat zijn, ben meestal niet zo'n fan van na het dood gaan dat je alles opnieuw moet doen.
Afwachten of dit mijn dingetje gaat zijn, ben meestal niet zo'n fan van na het dood gaan dat je alles opnieuw moet doen.
Afhankelijk van wie kan je nog wel een andere halenSunnieNL schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 15:46:
Blij te zien dat er nog een game in de Dark Pictures serie zit aan te komen. Little Hope had weer enkele goede schrik effecten. Blijf het alleen lastig vinden om de games meerdere malen te spelen om alle achievements te halen.
De eerste keer wil ik toch op eigen houtje doen, waardoor ik nu 2 doden heb, wat niet voldoet aan iedereen dood of iedereen gered
Dus volgens geruchten gaat er een GTA Trilogy komen met "old and new graphics"m GTA 3, Vice City en San Andreas dus. Ik heb immens genoten van die games, maar ik vraag me af of de games nog echt boeiend zijn om te spelen vandaag de dag, gezien hoe verouderd de controls zijn vooral.
En ik vraag me af wat ik moet verwachten van old and new graphics.
Dezelfde game maar dan met nieuwe visuals. Alles zou identiek moeten zijn als er een mogelijkheid komt voor het switchen van visuals... We zullen zien wat deze remaster gaat brengen, ik verwacht er zelf niks van maar goed.. het is afwachten tot de officiële aankondiging.
Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9
Meestal bij een remaster is het puur een HD of 4K jasje en hogere framerate (maybe) en that's it. Maar als de 3D models echt mooier zijn etc....dat zou wel heel gaaf zijn. Maar dan ga je al gauw spreken over een remake.Toshirou schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 22:14:
Dezelfde game maar dan met nieuwe visuals. Alles zou identiek moeten zijn als er een mogelijkheid komt voor het switchen van visuals... We zullen zien wat deze remaster gaat brengen, ik verwacht er zelf niks van maar goed.. het is afwachten tot de officiële aankondiging.
Zoals de recente Saints Row 3, die game is visueel echt compleet onder handen genomen. Echt tot het punt dat bijna alles wel een nieuw likje verf heeft gekregen. Zou leuk zijn om de remaster van deze trilogie ook op dit niveau te krijgen
Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9
Dat zou wel echt geweldig zijn, zo dan!!!! Maar, not getting my hopes up.Toshirou schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 22:22:
Zoals de recente Saints Row 3, die game is visueel echt compleet onder handen genomen. Echt tot het punt dat bijna alles wel een nieuw likje verf heeft gekregen. Zou leuk zijn om de remaster van deze trilogie ook op dit niveau te krijgen
[ Voor 3% gewijzigd door devilsnight op 14-08-2021 22:27 ]
Ik zag in de Microsoft Store dat je met EA Play Madden 22 kan uitproberen. Dat leek me wel leuk!
Kan je alleen de Xbox One versie uitproberen.
beloofd wat voor FIFA 22 
Spel is ook achterlijk door 90 euro te vragen met korting!
Kan je alleen de Xbox One versie uitproberen.

[ Voor 17% gewijzigd door polopolo150 op 14-08-2021 22:32 ]
Nah ik ga die games laten liggen denk ik. Zitten in mijn geheugen als hele fijne ervaringen en wil dat zo houden.devilsnight schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 21:51:
Dus volgens geruchten gaat er een GTA Trilogy komen met "old and new graphics"m GTA 3, Vice City en San Andreas dus. Ik heb immens genoten van die games, maar ik vraag me af of de games nog echt boeiend zijn om te spelen vandaag de dag, gezien hoe verouderd de controls zijn vooral.
Als aanvulling op dit gerucht, er schijnt ook een remake van Red Dead Redemption 1 uit te komen in de RDR2 engine. Daar zit ik dan weer wel weer op te wachten
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
https://www.microsoft.com...tivetab=pivot:overviewtabpolopolo150 schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 22:30:
Ik zag in de Microsoft Store dat je met EA Play Madden 22 kan uitproberen. Dat leek me wel leuk!
Kan je alleen de Xbox One versie uitproberen.beloofd wat voor FIFA 22
"gewoon" 80 euro voor de standaard editie. Nog wat korting eraf als je Gamepass hebt.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Een remaster van de oude GTA's lijkt me nou niks. Een remake (á la Mafia, Link's Awakening, noem maar op) zou ik wel heel gaaf vinden. M.n. Vice City en zeker San Andreas echt volledig grijsgedraaid vroeger. Zie het alleen niet gebeuren. Kijk wel weer uit naar een nieuwe GTA al ben ik bang dan de online modus die zo ongelofelijk veel potentie heeft weer een gigantische cashgrab zal worden.
Heb vroeger nog wel GTA SAMP (San Andreas Multiplayer Mod) op de PC gespeeld en dat was lachen gieren brullen. Fun servers, meer RPG servers die schrikbarend veel weghadden van GTA Online, echt mogelijkheden te over.
Hier Dirt Rally 2.0 gedownload via Game Pass. Gigantisch leuk, heb jaren terug vrij fanatiek deel 1 gespeeld alleen dat werd me te stressvol. Heb het idee dat deze iets makkelijker en 'relaxter' is. Verder Hades gedownload, op zowel Series S als PC. Ook zin om die game eens uit te proberen.
Heb vroeger nog wel GTA SAMP (San Andreas Multiplayer Mod) op de PC gespeeld en dat was lachen gieren brullen. Fun servers, meer RPG servers die schrikbarend veel weghadden van GTA Online, echt mogelijkheden te over.
Hier Dirt Rally 2.0 gedownload via Game Pass. Gigantisch leuk, heb jaren terug vrij fanatiek deel 1 gespeeld alleen dat werd me te stressvol. Heb het idee dat deze iets makkelijker en 'relaxter' is. Verder Hades gedownload, op zowel Series S als PC. Ook zin om die game eens uit te proberen.
[ Voor 13% gewijzigd door Thomas op 14-08-2021 23:34 ]
Foutje
[ Voor 99% gewijzigd door Thomas op 14-08-2021 23:34 ]
Ah dan zat ik naar zo'n speciale versie te kijken. Excuus.Phydomir schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 23:28:
[...]
https://www.microsoft.com...tivetab=pivot:overviewtab
"gewoon" 80 euro voor de standaard editie. Nog wat korting eraf als je Gamepass hebt.
Het wel de beste roguelite game die er is. Als je eenmaal je upgrades hebt, kun je een enorme held zijn in dit spel. Ik ben door Hades fan van dit soort games geworden. Het is echt een bijzondere game door de manier van verhaal vertellen, progressie en gevoel dat je echt goed bent.devilsnight schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 21:21:
Wauw, dombo dat ik ben. Had geen idee dat Hades een rogue like game was.
Ja ik ben hem echt al flink meer aan het waarderen nu na verschillende tries, ben nog niet voorbij de eerste Boss gekomen. Die irritante maatjes van haar maken het extra vervelend, maar ik kom er wel! Morgen weer een dag.Exactor it schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 00:26:
[...]
Het wel de beste roguelite game die er is. Als je eenmaal je upgrades hebt, kun je een enorme held zijn in dit spel. Ik ben door Hades fan van dit soort games geworden. Het is echt een bijzondere game door de manier van verhaal vertellen, progressie en gevoel dat je echt goed bent.
Heel tof dat de dialogen elke keer weer nieuw zien na je dood en als je bepaalde dingen doet zoals slapen kom je echt meer van het verhaal te weten. Dit is absoluut uniek!
Gaaf he! Zelfs dood gaan brengt je verder in Hades. Meg is wel een rotzak in het begin. Succes met doorkrijgen hoe je haar (en haar zusjes) neerkrijgt. Geeft flink wat voldoening als je dat gevecht gemasterd hebt.devilsnight schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 00:35:
[...]
Ja ik ben hem echt al flink meer aan het waarderen nu na verschillende tries, ben nog niet voorbij de eerste Boss gekomen. Die irritante maatjes van haar maken het extra vervelend, maar ik kom er wel! Morgen weer een dag.
Heel tof dat de dialogen elke keer weer nieuw zien na je dood en als je bepaalde dingen doet zoals slapen kom je echt meer van het verhaal te weten. Dit is absoluut uniek!
Ze had echt nog een heel klein balkje health over, maar helaas. Ik werd gekilled door zo'n trap met spikes. Maar komt goed!Exactor it schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 01:01:
[...]
Gaaf he! Zelfs dood gaan brengt je verder in Hades. Meg is wel een rotzak in het begin. Succes met doorkrijgen hoe je haar (en haar zusjes) neerkrijgt. Geeft flink wat voldoening als je dat gevecht gemasterd hebt.
De perfecte game om te spelen als ik even een break wil hebben van de wat grotere games. En echt heel wat anders dan The wild at Heart, nice die afwisseling.
Inmiddels 3 succesvolle runs met drie verschillende wapens in Hades. Echt een supertoffe game. Wil eerst even met alle wapens een succesvolle run voor elkaar krijgen. Daarna ga ik me gooien op de grind.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Ik heb de startpost van het Pinball Video Games topic geupdate. Mocht je bijv. geïnteresseerd zijn in de nieuwe Pinball FX game voor consoles en PC die dit jaar nog gaat verschijnen neem dan even een kijkje
Pinball Video Games (FX3/TPA/SPA)
Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe
Nee hoor. Ik speel gewoon de Series X|S versie.polopolo150 schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 22:30:
Kan je alleen de Xbox One versie uitproberen.beloofd wat voor FIFA 22
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Bij EA games staan er gewoon 2 versies in de store en moet je altijd opletten welke je haalt:
https://www.microsoft.com...x-series-x-s/9pgmlvnhr966 - X/S
https://www.microsoft.com...-22-xbox-one/9nnrbcqv631v - One
https://www.microsoft.com...x-series-x-s/9pgmlvnhr966 - X/S
https://www.microsoft.com...-22-xbox-one/9nnrbcqv631v - One
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Poehhhhh, hectische game dat Hades hoor.
Even lekker rustig relaxed de game spelen....ain't it. Hier moet je op je hoede zijn en heel snel zijn. Ik bleef echt moeite hebben met die eerste boss. Maar nu met een bepaald wapen doe ik heerlijke damage en eindelijk heb ik het gehaald.
Mijn probleem, het als met Dark Souls is dat ik "greedy" wordt met attacks, ik wil zsm die Boss killen is mijn mindstate, maar het is beter om juist wel geduld te hebben ook. Ah well.
Hold up!!!
Je krijgt gewoon echt nooit een checkpoint? Ik heb de eerste boss verslagen. Ik kwam bij de tweede boss maar die sloopte mij heel vlot. Ik mag echt alles opnieuw doen? Dat gaat mij eigenlijk wel echt te ver man, dit gaat me goed irriteren na een tijdje.
Ik dacht dat je op zijn minst wel gewoon na een boss verder zou kunnen gaan in dat vrijgespeelde gebied, nope.
Even lekker rustig relaxed de game spelen....ain't it. Hier moet je op je hoede zijn en heel snel zijn. Ik bleef echt moeite hebben met die eerste boss. Maar nu met een bepaald wapen doe ik heerlijke damage en eindelijk heb ik het gehaald.
Mijn probleem, het als met Dark Souls is dat ik "greedy" wordt met attacks, ik wil zsm die Boss killen is mijn mindstate, maar het is beter om juist wel geduld te hebben ook. Ah well.
Hold up!!!
Je krijgt gewoon echt nooit een checkpoint? Ik heb de eerste boss verslagen. Ik kwam bij de tweede boss maar die sloopte mij heel vlot. Ik mag echt alles opnieuw doen? Dat gaat mij eigenlijk wel echt te ver man, dit gaat me goed irriteren na een tijdje.
Ik dacht dat je op zijn minst wel gewoon na een boss verder zou kunnen gaan in dat vrijgespeelde gebied, nope.
[ Voor 29% gewijzigd door devilsnight op 15-08-2021 13:07 ]
Rivanov schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 07:25:
[...]
Nee hoor. Ik speel gewoon de Series X|S versie.

Ik zal zo nog eens kijken. Gisteren lukte me dat namelijk echt niet.
Er zijn geen checkpoints nee. Maar je gaat wel steeds makkelijker door de gebieden heen. Dat komt omdat je mirror upgrades je enorm helpen en wapen upgrades die je later kunt kopen. De eerste runs zijn er vooral om he poppetje sterk te maken en het spel te leren. Mijn standaard tijd voor een gewonnen run is rond de 25 minuten.devilsnight schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 12:25:
Hold up!!!
Je hebt alle gebieden overigens nodig om boons en health etc te verzamelen. Het zou niet echt werken bij dit spel als je verderop in de wereld zou starten.
[ Voor 5% gewijzigd door Exactor it op 15-08-2021 13:24 ]
@Rivanov hoe is het jou gelukt om de Xbox Series S|X versie van Madden NFL 22 alvast te spelen? Net mijn Xbox opgestart maar op de Series pagina zie ik het echt niet.polopolo150 schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 13:16:
[...]
Ik zal zo nog eens kijken. Gisteren lukte me dat namelijk echt niet.
Misschien dat Smart Delivery weer niet lekker werkt bij mij?
Verwijderd
Hades is nog relatief relax qua opnieuw beginnen. Het is een Rogue Lite, waarbij je permanente upgrades kan unlocken. Zijn ook games waarbij je écht opnieuw mag beginnen.devilsnight schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 12:25:
Hold up!!!
Ik ben op het moment bij de laatste baas denk ik? Helaas op een fractie na net niet gehaald. Ben ook nog niet echt bezig met efficient boons kiezen e.d., maar kies dingen om snel de prophecy rewards te kijken.
Heb je Gamepass of is dit een aparte actie? Als ik (met GP) zoek op Madden dan kan ik daar gewoon de X/S versie selecteren en dan de 10 uur EA Play trial doen.polopolo150 schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 14:06:
[...]
@Rivanov hoe is het jou gelukt om de Xbox Series S|X versie van Madden NFL 22 alvast te spelen? Net mijn Xbox opgestart maar op de Series pagina zie ik het echt niet.
Misschien dat Smart Delivery weer niet lekker werkt bij mij?
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
@Phydomir Game Pass Ultimate inderdaad.
Ik heb deze keuze wel bij de Xbox One versie maar niet de Xbox Series versie. Als ik de Xbox One versie download dan krijg ik ook die versie alleen maar. Dit dus via de Microsoft Store.
Ik keek net even voor dit te posten op de Xbox app en daarmee kon ik de Xbox Series X versie wel downloaden maar deed die dat niet (waarschijnlijk omdat mijn interne opslag niet de default opslag is). Daarna in de Xbox Game Pass app gekeken en daar waren (eindelijk!) twee knoppen voor Madden 22 waarbij ik de Xbox Series X versie kon downloaden. Die stuurde me door naar een Microsoft Store pagina waar ik dan wel de EA Play trial kan downloaden.
Was even gedoe maar is gelukt! Thanks iedereen!
Ik heb deze keuze wel bij de Xbox One versie maar niet de Xbox Series versie. Als ik de Xbox One versie download dan krijg ik ook die versie alleen maar. Dit dus via de Microsoft Store.
Ik keek net even voor dit te posten op de Xbox app en daarmee kon ik de Xbox Series X versie wel downloaden maar deed die dat niet (waarschijnlijk omdat mijn interne opslag niet de default opslag is). Daarna in de Xbox Game Pass app gekeken en daar waren (eindelijk!) twee knoppen voor Madden 22 waarbij ik de Xbox Series X versie kon downloaden. Die stuurde me door naar een Microsoft Store pagina waar ik dan wel de EA Play trial kan downloaden.
Was even gedoe maar is gelukt! Thanks iedereen!
Goede maand voor 'roguelikes' inderdaad! Na 'Curse of The Dead Gods' nu 'Hades'. Nooit gedacht dat ik dit een leuk genre zou vinden, maar nadat ik met een vriend van me 'Risk of Rain 2' ben gaan spelen ben ik om.
Ik heb zelf een PS5, die staat echter sinds de Series X stof te happenPeter_Aragorn schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 11:37:
Hier mensen met de PS5 als base console en die een Series S hebben als Game Pass console? Zit daar zelf zwaar over te twijfelen. XCloud werkt prima in de browser, maar achter de tv is toch fijner...
Ik heb onlangs een Series X gekocht voor naast de PS5 en inmiddels zelfs mijn Ps5 verkocht omdat er voor mij geen exclusives meer in aantocht zijn die ik nog moest spelen en ik er nu nog een leuk bedrag voor kon krijgen.Peter_Aragorn schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 11:37:
Hier mensen met de PS5 als base console en die een Series S hebben als Game Pass console? Zit daar zelf zwaar over te twijfelen. XCloud werkt prima in de browser, maar achter de tv is toch fijner...
De Series X bevalt heel erg goed. Ding is snel, stiller dan mijn Ps5 en de Xbox controller heeft mij altijd net iets beter gelegen.
Ik speel nu vanuit GamePass de tweede Ori game, Sea of Thieves en FlightSimulator. Als multi platform game heb ik helaas alleen ervaring met Ac Valhalla, voor mijn gevoel draait die op de Series X net iets beter, ik lijk wat minder screen tearing te hebben in drukke gebieden.
Al met al wel een hele fijne aankoop, Microsoft is echt lekker bezig met de combinatie Series console en GamePass als je het mij zou vragen.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ik vind van de rogue likes undermine, binding of Isaac en deadcells ook erg goed.Yonix schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 16:13:
Goede maand voor 'roguelikes' inderdaad! Na 'Curse of The Dead Gods' nu 'Hades'. Nooit gedacht dat ik dit een leuk genre zou vinden, maar nadat ik met een vriend van me 'Risk of Rain 2' ben gaan spelen ben ik om.
Ik word een beetje gek vak mijn xbox series s. Ongeveer een maand niet gespeeld. Laatste keer dat ik speelde was de batterij minimaal op drie kwart.
Mijn xbox s reageert niet op mijn controller.
Al via usb kabel verbonden. Nog steeds werkt het niet.
Wat heb ik verder geprobeerd?
1) xbox aan uit, ook nog xbox uit stroom kabel 20 seconden los
2) controller batterij eruit en weer erin
Kabel, controller etc is allemaal first party. Iemand tips?
:strip_exif()/f/image/5bz6wyO9KoquFlsDVqk6nCZB.jpg?f=fotoalbum_large)
En als je ze opnieuw paired?MetalSonic schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 20:04:
Ik word een beetje gek vak mijn xbox series s. Ongeveer een maand niet gespeeld. Laatste keer dat ik speelde was de batterij minimaal op drie kwart.
[Afbeelding]
Blijkbaar waren ze niet meer gepaired en moest ik langer het knopje om te pairen op mn controller ingedrukt houden.
Ik heb weer wat geleerd. Bedankt voor je reactie
Geen probleem, heb het zelf ook wel eens gehad.MetalSonic schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 20:11:
[...]
Blijkbaar waren ze niet meer gepaired en moest ik langer het knopje om te pairen op mn controller ingedrukt houden.
Ik heb weer wat geleerd. Bedankt voor je reactie
Van 20:00 tot 23:00 samen met vrienden Back4Blood gespeeld. De hele eerste act hebben we toen gehaald. Zo te zien zullen de acts niet kort zijn, nice!
Heel erg leuk dat dit straks gewoon op Game Pass meteen staat. Snel kopen zou ik het zelf niet, dus dit is ideaal.
Heel erg leuk dat dit straks gewoon op Game Pass meteen staat. Snel kopen zou ik het zelf niet, dus dit is ideaal.
Gisteren ook gespeeld met twee vrienden op PC gezien zij wel fan waren van de Left 4 Dead serie.devilsnight schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 23:25:
Van 20:00 tot 23:00 samen met vrienden Back4Blood gespeeld. De hele eerste act hebben we toen gehaald. Zo te zien zullen de acts niet kort zijn, nice!
Een had toch een serieuze technische bug op pc dus die kon uiteindelijk niet mee doen, met de ander wel verder gespeeld probleemloos echter vond ik zelf de game een beetje tegenvallen. Wel leuk maar niet heel speciaal en de cards waren een beetje onduidelijk in het begin.
Er zaten wel veel verschillende wapens in maar onduidelijk wat de verschillende niveaus nou betekenen tegen de zombies gezien ze naar ons idee allemaal effectief waren.
Dat ook in de feedback terug gekoppeld en het feit dat de AI controlled players gewoon erg dom waren

TL;DR: vrienden gaan het sowieso nog niet kopen op pc, ik ga het waarschijnlijk wel spelen als het uitkomt op GamePass maar heb dan wel wat medespelers nodig
Man, hades is ook wel leuk. Ik flipper nu echt alleen nog maar tussen dead cells en hades. Al is hades wel echt aanzienlijk vergevingsgezinder, 2e life was de eerste baas al plat, 5e ofzo de 2e baas. Dat was bij mij wel anders bij dead cells. Man, die concierge vond ik wel pittig.
Allebei wel echt topgames
Allebei wel echt topgames
PSN & XBL: Denkoyugo
Sinds dit weekend weer eens Assetto Corsa Competizione opgepakt. Loopt echt super op de Series X en met Auto HDR ziet het er grafisch ook erg lekker uit. 
Had nog wat Braziliaans geld over, dus direct paar DLC's gekocht die nu in de aanbieding waren.
Had nog wat Braziliaans geld over, dus direct paar DLC's gekocht die nu in de aanbieding waren.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Vandaag is het dan helaas toch gebeurt. Voor het eerst (sinds de introductie van cloud save) is er een save game corrupt geraapt. Ik denk zelf door de wissel van xcloud/xsx. Bij het opstarten van the ascent op mijn xsx merkte ik dat ik een deel van mijn save game kwijt was. Omdat ik de laatste keer via xcloud had gespeeld, heb ik de locale save game verwijderd in de hoop dat hij de cloud save dan zou synchroniseren. Geen idee wat er daarna allemaal gebeurde, maar nu heb ik helaas helemaal geen save game meer. Ook als ik op xcloud the ascent open is het profiel blanco. Zeer spijtig... maar ik realiseer mij hierdoor wel dat xcloud nog wel echt een beta is waar toch nog wat foutjes in kunnen zitten.
Speelt echt heerlijk met een stuurtje. Al staat dat op zolder met een XSS. Ziet er nog steeds wel goed uit.Rivanov schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 11:03:
Sinds dit weekend weer eens Assetto Corsa Competizione opgepakt. Loopt echt super op de Series X en met Auto HDR ziet het er grafisch ook erg lekker uit.
Cloudsaves bestaan al sinds de xbox360 en jij bent echt de aller eerste die ik hier ooit (terecht als het je overkomt) over hoor klagen. Ik zou het echt geen beta willen noemen hoor.Nano2009 schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 11:43:
Vandaag is het dan helaas toch gebeurt. Voor het eerst (sinds de introductie van cloud save) is er een save game corrupt geraapt. Ik denk zelf door de wissel van xcloud/xsx. Bij het opstarten van the ascent op mijn xsx merkte ik dat ik een deel van mijn save game kwijt was. Omdat ik de laatste keer via xcloud had gespeeld, heb ik de locale save game verwijderd in de hoop dat hij de cloud save dan zou synchroniseren. Geen idee wat er daarna allemaal gebeurde, maar nu heb ik helaas helemaal geen save game meer. Ook als ik op xcloud the ascent open is het profiel blanco. Zeer spijtig... maar ik realiseer mij hierdoor wel dat xcloud nog wel echt een beta is waar toch nog wat foutjes in kunnen zitten.
Mogelijk vanwege QR icm Xcloud? Als je via xcloud wilt gamen, zorg er iig voor dat je game op de xsx is afgesloten.Nano2009 schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 11:43:
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Ben je niet toevallig van character gewisseld ? (Optie onder save/load op mainscreen)Nano2009 schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 11:43:
Save systeem van The Assent is echt tenenkrommend

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

@Jessabirdy can't wait for the new preview feature this week. Going to be very cool!
— Shane Osborne (@ShaneOsborne) 14 augustus 2021
Xbox Mini Fridge beta confirmed
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Geruchten gaan over een speelbare Half Life 3 als nieuwe dynamic background
Ja het wat best een prima spel waar ik mij even mee vermaakt hebt, maar ik ga er never nooit niet 60 euro voor betalen. Ik haal 'm wel een keer uit de budget bak.hifigamefreak schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 07:43:
[...]
Gisteren ook gespeeld met twee vrienden op PC gezien zij wel fan waren van de Left 4 Dead serie.
Een had toch een serieuze technische bug op pc dus die kon uiteindelijk niet mee doen, met de ander wel verder gespeeld probleemloos echter vond ik zelf de game een beetje tegenvallen. Wel leuk maar niet heel speciaal en de cards waren een beetje onduidelijk in het begin.
Er zaten wel veel verschillende wapens in maar onduidelijk wat de verschillende niveaus nou betekenen tegen de zombies gezien ze naar ons idee allemaal effectief waren.
Dat ook in de feedback terug gekoppeld en het feit dat de AI controlled players gewoon erg dom waren. Bij L4D schoten ze nog op scherp en speelde ze toch iets slimmer over het algemeen.
TL;DR: vrienden gaan het sowieso nog niet kopen op pc, ik ga het waarschijnlijk wel spelen als het uitkomt op GamePass maar heb dan wel wat medespelers nodig
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
xCloud op de console?Cloud Solution Architect (Azure Data & AI) for Microsoft
Zou wel toffe dingen mogelijk kunnen maken, zoals het instant kunnen starten van een game, terwijl hij op de achtergrond wordt gedownload.
Thanks nog iedereen voor de tips voor t mappen / vasthouden van de paddles op de Elite controller!
Er zit langzaam maar zeker progressie in. Nu oefenen om de controller meer in m'n handpalm te laten rusten. Ik merk dat ik soms nog teveel naar de onderste paddles grijp waardoor m'n wijsvinger weer van de triggers af is. De switch naar de elite heeft iig hilarische momenten opgeleverd in Warzone en APEX.
Ik heb de mappings iets veranderd:
Linksboven: B
Linksonder: Y
Rechtsboven: A
Rechtsonder: X
Er zit langzaam maar zeker progressie in. Nu oefenen om de controller meer in m'n handpalm te laten rusten. Ik merk dat ik soms nog teveel naar de onderste paddles grijp waardoor m'n wijsvinger weer van de triggers af is. De switch naar de elite heeft iig hilarische momenten opgeleverd in Warzone en APEX.
Ik heb de mappings iets veranderd:
Linksboven: B
Linksonder: Y
Rechtsboven: A
Rechtsonder: X
Je hoeft je save niet te deleten als je switched tussen xsx > cloud > xsx. Op de XSX krijg je een notificatie dat je save data out of date is en dan automatisch downloaded. Als je de game in QR had staan, dan reboot die automatisch de game.Nano2009 schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 11:43:
Daar is al opgehint. Oa. om op de vorige generatie toch nog nieuwe games te kunnen aanbieden. Of om direct een preview van een game aan te biden (zoals je zelf aan aanhaald). Biedt wel wat mogelijkheden inderdaadThom2289 schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 14:47:
[...]
[...]
xCloud op de console?![]()
Zou wel toffe dingen mogelijk kunnen maken, zoals het instant kunnen starten van een game, terwijl hij op de achtergrond wordt gedownload.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Heb sinds kort een ps5 digital naast mijn XSX omdat ik van beide consoles de exclusives niet wil missen.Nikey1 schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 16:18:
[...]
Ik heb zelf een PS5, die staat echter sinds de Series X stof te happen
Maar de XSX blijft mijn favo console, gamepass is natuurlijk een geweldige deal en de controller van de XSX bevalt mij veel beter ook voelt zowel de console als de controller kwalitatief veel beter aan.
Hele hordes kopen blind een ps5 zonder een Xbox S/X te overwegen iets wat ik deze generatie echt niet kan begrijpen.
Omdat men dat altijd al kocht vanuit het verleden en velen het niet aandurven om eens iets anders te doen. Plus vrienden kopen dat vaak ook.schumi1986 schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 16:21:
[...]
Heb sinds kort een ps5 digital naast mijn XSX omdat ik van beide consoles de exclusives niet wil missen.
Maar de XSX blijft mijn favo console, gamepass is natuurlijk een geweldige deal en de controller van de XSX bevalt mij veel beter ook voelt zowel de console als de controller kwalitatief veel beter aan.
Hele hordes kopen blind een ps5 zonder een Xbox S/X te overwegen iets wat ik deze generatie echt niet kan begrijpen.
Ze kunnen prima naast elkaar bestaan. Mijn Xbox vrienden zijn ook allemaal vertrokken.
Heb nu nog een S, maar koop later een X, grijp iedere x mis of ben te laat.
Dat werkt al. Ik gebruik dat zelf al maanden.Thom2289 schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 14:47:
[...]
[...]
xCloud op de console?![]()
Met de nieuwe Edge (momenteel alleen als Insider te gebruiken) kun je Cloud Gaming gebruiken, direct op de Xbox Series X. Ideaal voor de Microsoft Rewards.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Wat een spel hè
Ziet er echt geweldig uit.
Ook krankzinnig hoe mooi het er destijds op de X360 al uit zag
Spel heeft de tand des tijds goed doorstaan !
Omdat zoveel mensen erom vragen...
https://news.xbox.com/en-...__twitter_impression=trueWith today’s update, Alpha Skip-Ahead Insiders on Xbox Series X consoles connected to a 4K display can begin flighting an increased resolution UI. This change means Home, Guide, and other areas of the UI will be displayed in a higher native resolution for increased sharpness and text readability.
Weet hier iemand toevallig of die XIII remake ooit nog wat verbeteringen via updates heeft gehad? Het origineel met veel plezier gespeeld, maar de remake had veel bugs bij release.
[ Voor 3% gewijzigd door Wom op 16-08-2021 20:24 ]
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Voor de meeste is die xsx niet eens nodig door cloud gaming icm gamepass, en binnenkort die hdmi stick. Je neemt een maandje gamepass en speel ja favo exclusieve uit op laptop,tablet, telefoon.schumi1986 schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 16:21:
[...]
Heb sinds kort een ps5 digital naast mijn XSX omdat ik van beide consoles de exclusives niet wil missen.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Heeyyyyyy, je maakt mn dag! Dit vind ik heel vet nieuws, tekst en bepaalde images mochten net iets scherper op mijn 65" 4K Oled, heel chillrogierba schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 20:18:
[...]
https://news.xbox.com/en-...__twitter_impression=true
Echt fantastisch nieuws, dat de UI beter wordt in 4K.
Morgenochtend direct bekijken.
Morgenochtend direct bekijken.
rogierba schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 20:18:
[...]

✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Totaal onder mijn radar gebleven maar er komt binnenkort dus eindelijk weer eens een fighter naar het Xbox platform
Welk stuur heb jij?Engineer Stewie schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 11:54:
[...]
Speelt echt heerlijk met een stuurtje. Al staat dat op zolder met een XSS. Ziet er nog steeds wel goed uit.
Ik hoor ze al weer scanderen vanaf de S-siderogierba schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 20:18:
[...]

Ik krijg binnenkort m'n S binnen naast m'n X, puur om met m'n dev-account het ding voor emuleren te gaan gebruiken. Gebruik nu een gewone One, maar de S/X zijn echt formidabel op dat vlak. Krijg echt flashbacks naar de tijd van de Xbox "classic" die een ster was in emuleren.drakiesoft schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 19:52:
Series S doet ps1 games in 4k 60 fps.
[YouTube: DuckStation 4K PS1 Emulator is awesome on the Xbox Series S | MVG]
Weer een minpunt afgestreept, al was dat eigenlijk meer hun minpuntje. 🤣justifire schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 21:33:
[...]
Ik hoor ze al weer scanderen vanaf de S-side
Verwijderd
Ik zie eigenlijk niet in waarom de series S ook geen 4K render zou kunnen krijgen. Zoveel grafische poespas heeft de GUI nou ook niet echt. En met de enorm snelle SSD - lijkt me dat zoiets wel voor een groot deel valt te swappen van RAM naar SSD en vica versa, mocht het een te kort aan memory issue zijn.
Hellblade uiteindelijk uitgespeeld... Wow, ben blij dat ik er uiteindelijk toch toe gekomen ben 
Erg mooie game, en dan bedoel ik niet alleen de graphics. Ik had in het begin wat moeite met er in komen en ik heb de combat ook op easy gezet want hoewel zeker niet slecht was dat niet wat me trok in de game. Verhaal vond ik ook erg cool, en toevallig zo uitgekomen maar was wel cool om dit net na Valhalla te spelen (Senua is blijkbaar een Pict!) En die blood eagle, poeh... Had nog meer impact omdat in Valhalla net even uitgelegd was wat dat is
Ook net de feature gekeken vanuit het menu. Beetje jammer van de slechte kwaliteit (met zwarte borders aan alle kanten, zware compressie en geen media controls behalve pauze), maar wel leuk om wat achtergrond te zien na het spelen van de game.
Ben nou wel extra benieuwd wanneer deel 2 uit zou komen
Erg mooie game, en dan bedoel ik niet alleen de graphics. Ik had in het begin wat moeite met er in komen en ik heb de combat ook op easy gezet want hoewel zeker niet slecht was dat niet wat me trok in de game. Verhaal vond ik ook erg cool, en toevallig zo uitgekomen maar was wel cool om dit net na Valhalla te spelen (Senua is blijkbaar een Pict!) En die blood eagle, poeh... Had nog meer impact omdat in Valhalla net even uitgelegd was wat dat is

Ook net de feature gekeken vanuit het menu. Beetje jammer van de slechte kwaliteit (met zwarte borders aan alle kanten, zware compressie en geen media controls behalve pauze), maar wel leuk om wat achtergrond te zien na het spelen van de game.
Ben nou wel extra benieuwd wanneer deel 2 uit zou komen
Gamertag: FinrazielNL
Zag er op Youtube ook iets over. Het moet allemaal makkelijk te installeren zijn, dus ik ga het waarschijnlijk wel een een kans geven. Lekker om even mee te rommelenExorcist schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 21:33:
[...]
Ik krijg binnenkort m'n S binnen naast m'n X, puur om met m'n dev-account het ding voor emuleren te gaan gebruiken. Gebruik nu een gewone One, maar de S/X zijn echt formidabel op dat vlak. Krijg echt flashbacks naar de tijd van de Xbox "classic" die een ster was in emuleren.
Ik ben de XSX steeds meer gaan waarderen, de controller vind ik ook erg fijn tegen over de PS5. Maar is denk ik persoonlijk.schumi1986 schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 16:21:
[...]
Zelf heb ik ook mensen in mijn directe omgeving die steevast houden aan de playstation. Die overwegen niet eens om de S een kans te geven, erg jammer

Verbeterde resolutie van de UI? Nou en?
Zolang er een rijtje icoontjes naar m'n spelletjes staat vind ik het best.
Moet ook eerlijk zeggen dat dat mijn mening is. Net de upgrade gedaan en eigenlijk zie ik het verschil niet eens.zetje01 schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 23:22:
Verbeterde resolutie van de UI? Nou en?
Het is supersimpel, je moet alleen wel een dev-account hebben wat rond de 14 Euro kostMosin schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 23:14:
[...]
Zag er op Youtube ook iets over. Het moet allemaal makkelijk te installeren zijn, dus ik ga het waarschijnlijk wel een een kans geven. Lekker om even mee te rommelen
Gniffel!SunnieNL schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 23:44:
[...]
Moet ook eerlijk zeggen dat dat mijn mening is. Net de upgrade gedaan en eigenlijk zie ik het verschil niet eens.
Ik was serieus bang dat ik negatieve reacties zou krijgen. Of dat m'n post verwijderd zou worden.
Effe voor de duidelijkheid: de Series vind ik geweldig. Daarvóór speelde ik PS4: ook geweldig. Daar weer voor de X360. Oh boy, wat heb ik daar ook een plezier mee gehad.
Ik heb alle current-gen in huis, net als ik hiervoor ook alles van die generatie had. Xbox is wel de main console in alle generaties. Ik spendeer misschien 5 minuten in een week in het dashboard en knal meestal gelijk door naar de laatste game die ik open had. Dus mogelijk dat het mij daarom ook niet opvalt dat het in hogere resolutie gerenderd wordt nu.zetje01 schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 23:54:
[...]
Gniffel!
Ik was serieus bang dat ik negatieve reacties zou krijgen. Of dat m'n post verwijderd zou worden.
Effe voor de duidelijkheid: de Series vind ik geweldig. Daarvóór speelde ik PS4: ook geweldig. Daar weer voor de X360. Oh boy, wat heb ik daar ook een plezier mee gehad.
Je ziet inderdaad wel dat de UI een stuk scherper is! Ziet er beter uit op m’n 65CX.
Before / After video van Tom Warren.
Before / After video van Tom Warren.
the Xbox Series X dashboard resolution update is out. Text has noticeably improved, but no HDR on the dashboard. Here's a before / after video https://t.co/JdlGW1hkPb
— Tom Warren (@tomwarren) 16 augustus 2021
[ Voor 70% gewijzigd door Rivanov op 17-08-2021 06:39 ]
Klopt. Het is al een tijdje terug dat ik de video zag. Die is van Modern Vintage Gamer. Ik heb net nog even een artikel gelezen, maar ik ben niet helemaal bekend bepaalde zaken zoals de ROMS en UWP. Als ik het beestje heb, moet ik nog maar eens rustig doorlezen.Exorcist schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 23:44:
[...]
Het is supersimpel, je moet alleen wel een dev-account hebben wat rond de 14 Euro kost
@Nikey1
Jammer voor die mensen, eigenlijk. Ze missen toch een hele hoop leuke dingen.
Fanboy gedrag is nergens voor nodig. Je slaat alleen jezelf ermee voor je hoofd
[ Voor 15% gewijzigd door Mosin op 17-08-2021 06:41 ]
can confirm the resolution dashboard changes are ONLY for Xbox Series X right now. Xbox Series S has no changes
not 100% sure this is 4K in the dashboard just yet, but the text / UI elements are certainly improved. Before / after pic.twitter.com/h0IP8y4R8V
Ik heb hem nog niet of zie het gewoon niet. Dat laatste kan zeer zeker. Ik was laatst Hellblade aan het spelen en dacht wat is dit mooi geworden.... bleek ik gewoon in 1080 aan het spelen te zijn in de performance mode
(Die 120 fps was dus wat ik zo 'mooi' vond.)
Dat soort dingen zie ik dus echt vooral als het naast, of direct na elkaar te zien is.
Het suffe is dus dat ik toen ik op de PC speelde echt elk grafische dingetje eruit probeerde te persen en grafische kaart na grafische kaart... had die tijd en geld dus veel beter kunnen besteden blijkt nu
/edit: video van de post hierboven bekeken op de C9 met de 4k/60 videosettings aan... en nope... ik zie het gewoon niet.
Het rare is dat ik het bij films en series dus echt direct zie of iets in 1080 of 4k is. Heb geen idee wat het verschil is bij mij.

Dat soort dingen zie ik dus echt vooral als het naast, of direct na elkaar te zien is.
Het suffe is dus dat ik toen ik op de PC speelde echt elk grafische dingetje eruit probeerde te persen en grafische kaart na grafische kaart... had die tijd en geld dus veel beter kunnen besteden blijkt nu
/edit: video van de post hierboven bekeken op de C9 met de 4k/60 videosettings aan... en nope... ik zie het gewoon niet.
Het rare is dat ik het bij films en series dus echt direct zie of iets in 1080 of 4k is. Heb geen idee wat het verschil is bij mij.
[ Voor 18% gewijzigd door ArthurMorgan op 17-08-2021 06:49 ]
Ik had hetzelfde, video bekeken. 1 minuut dashboard bekeken, 'ah, ben benieuwd hoe de nieuwe er uit ziet' *switch* --> Old Dashboard.... 'Oh...'ArthurMorgan schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 06:43:
Ik zie het niet, en frankly... I don't care. Ik heb tot nu toe nog niet het idee gehad dat de interface blurry was oid. Ja, het zou mooi zijn als dashboard op native resolutie renderd, maar voor mij mogen ze het ook zo laten
Misschien dat het merkbaar is als ik 't zelf op mijn tv zie, maar ik waag het te betwijfelen
[ Voor 7% gewijzigd door BM op 17-08-2021 07:14 ]
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Dat hangt wel ook erg van de game af volgens mij. In die df video over de nieuwe patch van hellblade zeiden ze meen ik ook dat de game hele goede AA heeft waardoor een lagere resolutie daarin nog relatief goed uitziet.ArthurMorgan schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 06:43:
Ik heb hem nog niet of zie het gewoon niet. Dat laatste kan zeer zeker. Ik was laatst Hellblade aan het spelen en dacht wat is dit mooi geworden.... bleek ik gewoon in 1080 aan het spelen te zijn in de performance mode(Die 120 fps was dus wat ik zo 'mooi' vond.)
Ik zie het over het algemeen in games juist eerder dan in films en series, maar het dashboard boeit me ook echt voor geen meter of dat naar 4k gaat eigenlijk...
Gamertag: FinrazielNL
De bewoording wekt bij mij de indruk op dat de render resolutie verhoogt is maar deze niet persé verhoogt is naar 4K.rogierba schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 20:18:
[...]
Als je bijvoorbeeld RDR van 360 naar One X enhanced ziet is dat een wereld van verschil, zelfde tussen RDR2 One en One X. Maar vaak is dat niet alleen de resolutie maar ook veel er omheen.Finraziel schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 07:47:
[...]
Ik zie het over het algemeen in games juist eerder dan in films en series, maar het dashboard boeit me ook echt voor geen meter of dat naar 4k gaat eigenlijk...
Als ik naar AC Valhalla kijk dan zie ik de verschillen wel, maar moet er echt op letten. Ik denk dat ik daar gewoon meer met de actie bezig ben dan met hoe een dak van een huisje er precies uitziet
Maar bij zo'n homescreen... tsja... ik ben daar sowieso zo kort mogelijk
De XSS heeft een halve gig RAM minder voor systeem resources en achtergrond apps/taken dan de XSX heeft.Verwijderd schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 22:40:
Ik zie eigenlijk niet in waarom de series S ook geen 4K render zou kunnen krijgen. Zoveel grafische poespas heeft de GUI nou ook niet echt. En met de enorm snelle SSD - lijkt me dat zoiets wel voor een groot deel valt te swappen van RAM naar SSD en vica versa, mocht het een te kort aan memory issue zijn.
Microsoft heeft in het verleden (rond de release van de XB1X) aangegeven dat ze liever meer RAM beschikbaar stellen aan developers dan de render resolutie van het dashboard te verhogen.
https://www.eurogamer.net...osoft-xbox-one-x-review_1The one fly in the ointment here is that if you run Xbox One X on a 4K screen, you're still getting a 1080p dashboard, upscaled - just as it is on the S model. When we visited Microsoft at the end of March, the original plan was to reserve 1GB of RAM for the upgraded ultra HD dashboard, leaving 8GB total for developers. Microsoft tells us that game-makers said that they could use the extra memory, so plans for the 4K front-end were dropped. GameDVR has been upgraded to support 4K media and this does still operate in ultra HD, but otherwise, all elements of the dash are a little bit blurry owing to the upscale. The bottom line? Xbox One X features nine gigs for games, with 3GB reserved for the system.
Nou lijkt 1GB mij aardig veel, destijds ook met een trage HDD, maar de reserve op de XSX en XSS is al lager dan die van de XB1X*. Maar het probleem met hardware resources reserveren is dat je ze nooit meer terug kan nemen als je ze eenmaal hebt vrijgegeven omdat er altijd wel een game is die verwacht dat er X beschikbaar is, hoe snel je dat ook beschikbaar kan stellen je bent altijd te traag wanneer het op tijd voor de volgende frame moet gebeuren. Je ziet dan ook vaak dat consoles in het begin van hun lifecycle te veel resources reserveren, just in case, die gedurende de generatie langzaam vrij gegeven worden naarmate het (voor MS/Sony) duidelijker wordt hoeveel ze echt nodig hebben om de generatie uit te zitten (toekomstige features, optimalisaties, etc).
*XSX: 2.5GB RAM gereserveerd
XSS: 2GB RAM gereserveerd
XB1X: 3GB RAM gereserveerd
PS5: Onbekend
Edit:
Betekend niet dat ik het helemaal eens ben met de hoeveelheid RAM die gereserveerd wordt als je kijkt wat de Xbox 360 met een miezerige 30MB~15MB voor elkaar kreeg. Maarja, zaken als 4K opnames slurpen natuurlijk het nodige op.
[ Voor 3% gewijzigd door Caayn op 17-08-2021 09:14 ]
UHm, de mensen die het denken niet te zien.. zitten jullie wel in het Alpha Skip Ahead Insider Program? 
Want alleen wij hebben de update momenteel.
D'r is toch een vergelijkingsvideo gepost? Ik neem aan dat iedereen die niet in de Alpha-ring zit het daar over heeft. Ik wel iigRivanov schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 08:23:
UHm, de mensen die het denken niet te zien.. zitten jullie wel in het Alpha Skip Ahead Insider Program?
Xbox
Ook als ik het filmpje van tom Warren bekijk op (op de goede videoinstellingen op de goede TV) zie ik het dus niet.Rivanov schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 08:23:
Het dashboard is toch ook niet zo grafisch intens dat het veel uitmaakt in wlke resolutie het rendert. Mss dat het van die vervelende gaming mode aan/uit verwijderd. Dat zou wel mooi zijn.ArthurMorgan schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 08:26:
[...]
Ook als ik het filmpje van tom Warren bekijk op (op de goede videoinstellingen op de goede TV) zie ik het dus niet.
Ik zie het verschil in ieder geval op mijn Series X en 65CX wel (2.5m kijkafstand). Tekst is scherper en veel UI elementen zijn ook opgepoetst.
[ Voor 7% gewijzigd door Rivanov op 17-08-2021 08:30 ]
Nee, want dat komt omdat het dashboard nog niet in HDR is. Maar wat niet is, kan nog komen.Engineer Stewie schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 08:29:
[...]
Het dashboard is toch ook niet zo grafisch intens dat het veel uitmaakt in wlke resolutie het rendert. Mss dat het van die vervelende gaming mode aan/uit verwijderd. Dat zou wel mooi zijn.
Maar zie je dat op 4 meter afstand? Vind het er allemaal prima uitzien. Ben benieuwd of ik het verschil nu echt ga zien.Rivanov schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 08:29:
Ik zie het verschil in ieder geval op mijn Series X en 65CX wel (2.5m kijkafstand). Tekst is scherper en veel UI elementen zijn ook opgepoetst.
Voor mij ziet het dashboard van de PS5 er niet echt scherper uit.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen
Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen
Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |