• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21:11
Mick3112 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 17:05:
[...]

ok. goed om te weten. Op welke console speel jij hem?

Ik op series X maar ik ondervind wel rare haperingen die de ervaring behoorlijk bederven.
Ook Series X hier. Heb geen framedrops of haperingen meegemaakt tot nu toe gelukkig. Wel af en toe dat de camera raar beweegt als je corrigeert met de handrem. De camera schiet dan iets door. Helpt de console resetten? Dat moest ik sowieso doen om door het startmenu te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
Finraziel schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 19:15:
Eerste paar rallies er op zitten :) (in the art of...)

Leuke game... Ik vind het wel ergens jammer dat de rallies compleet random zijn. De eerste twee heb ik met de 'meanie' gedaan en waren beiden Kenia waar mijn Mini om de haverklap aan het revven was, dus ik denk laat ik eens proberen of die fontein (Alpine?) dat beter doet... Herstart ik die tweede rally, kom ik in Finland uit op een superbochtige track waar ik in de verste verte niet de snelheid haal van die banen in Kenia. En je moet je auto kiezen voor je überhaupt weet waar je naar toe gaat |:(

Begrijp wel waarom ze het doen, om het langer leuk te houden, alleen dat betekent dus ook dat je een parcours niet kunt proberen te masteren of verschillende auto's uitproberen, want... Tja, pak een andere auto en je zit waarschijnlijk niet eens meer in hetzelfde land, laat staan hetzelfde parcours.

Maar goed, alsnog wel leuk, en ben weer terug bij de Mini want die lijkt gewoon een stuk harder te accelereren dan de volgende paar auto's die weliswaar een iets hogere top hebben maar die bereik ik vrijwel nooit.
Je kunt op het plaatje van de rally wel ontcijferen naar welk land je gaat. Op zich is topsnelheid voor Finland wel het devies. (Veel lange stukken met enorme sprongen) Althans in de meeste rally games. Dus je 'gok' zat in de richting. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20-10 14:17
Exactor it schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 19:35:
[...]

Ook Series X hier. Heb geen framedrops of haperingen meegemaakt tot nu toe gelukkig. Wel af en toe dat de camera raar beweegt als je corrigeert met de handrem. De camera schiet dan iets door. Helpt de console resetten? Dat moest ik sowieso doen om door het startmenu te komen.
Nee, hielp niet. Bij mij laadt hij dan weer wel altijd door.

Ik heb hem nu aan een Freesynq monitor hangen. Dan zijn alle rare haperingen weg. Verder heeft die monitor een snellere response time dan mijn tv dus dat voelt ook nog iets directer.

Dat van die andere rally als je herstart is wel vreemde designkeuze idd. Overkwam mij ook net.
Ik denk dat als je echt serieus stages wilt gaan masteren dat je dan in de timeattack mode moet zijn.
Denk dat ik die tijd wel beetje achter me heb gelaten. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Senua onder de loep bij DF (8>

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:54

Rmg

steefje schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:31:
[...]

Heb hetzelfde. ook naar meerdere restarts. Tevens is nagenoeg alle tekst in het Chinees.
Zelfde probleem hier, blijft na meerdere restarts :|

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:18
Rmg schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 20:34:
[...]

Zelfde probleem hier, blijft na meerdere restarts :|
Je moet even de taal van je Xbox op Engels zetten. Dat schijnt t probleem te zijn

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23:46
Staan er 8 racespellen in de 'recent toegevoegd op gamepass', zit ik een spel anno 1993 te spelen ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:54

Rmg

steefje schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 20:44:
[...]

Je moet even de taal van je Xbox op Engels zetten. Dat schijnt t probleem te zijn
Had niet eens door dat m'n Xbox op Nederlands stond, maar het werkt inderdaad

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:07
Daarnet even 'Art of Rally' geprobeerd, maar heb gemengde gevoelens.

Het concept is leuk, maar de uitvoering is 'okay at best'. Naar mijn mening slaat de port aardig wat planken mis. Allereerst zijn daar de bugs die op dit moment het spel teisteren (Login- en Japanse UI-bug). Daarnaast stelt het spel op grafisch gebied teleur, imho. Waarom heb ik bijv. last van 'texture pop-in' op een Series X bij een spel als dit? De Series X hoeft nu niet echt zijn spierballen te gebruiken, ondanks dat levels 'on the spot genereren'.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-10 08:16
Man met baard beantwoordt vraag op Twitter waarom Quick resume niet altijd direct bij launch beschikbaar is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Even een klein geruchtje:

‘Grand Theft Auto remaster trilogy is in ontwikkeling en verschijnt eind dit jaar’

Lijkt me wel echt vet om deze titels op de Series X te kunnen herbeleven, want de laatste keer dat ik GTA 3 en Vice City heb gespeeld was op de orginele Xbox. Daarna zijn ze nooit meer speelbaar geweest op de Xbox 360, Xbox One en Series X na mijn weten?

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:43
@G_Dragon die trilogie is zo keihard uitgemolken dat het op nog meer platformen is uitgekomen dan Skyrim. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
polopolo150 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 08:15:
@G_Dragon die trilogie is zo keihard uitgemolken dat het op nog meer platformen is uitgekomen dan Skyrim. :+
Is dat zo? want de laatste keer dat ik weet is de Orginele Xbox, daarna nooit meer weer gezien op GTA SA Tablet versie op de Xbox 360 na.

[ Voor 5% gewijzigd door G_Dragon op 13-08-2021 08:17 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polopolo150
  • Laatst online: 19:43
Verrek. Op de Xbox is dat dus niet gebeurd. Zelfs in de Windows Store is de game te vinden maar niet op de Xbox. Excuus. :-(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
G_Dragon schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 08:12:

‘Grand Theft Auto remaster trilogy is in ontwikkeling en verschijnt eind dit jaar’

Lijkt me wel echt vet om deze titels op de Series X te kunnen herbeleven, want de laatste keer dat ik GTA 3 en Vice City heb gespeeld was op de orginele Xbox. Daarna zijn ze nooit meer speelbaar geweest op de Xbox 360, Xbox One en Series X na mijn weten?
Ik laat deze lekker in mijn herinnering zitten. Heb dat uitmelken van Rock* nu echt wel gehad, loopt de spuigaten uit.

Schiet maar op met deel 6.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
De release van het jaar is online dames en heren! Uiteraard gaat het over Hades Paw Patrol!

Althans, voor mensen hier die ouder zijn van kind(eren) in de leeftijdscatagorie waar ook mijn zoontje in zit :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wLYyjpALl9_sMHxHGLe7DEr3ZSg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZvUl3bmJ4ju4woKoSg4rH0CQ.png?f=fotoalbum_large

Maar, uhm, ja, Hades is dus ook beschikbaar vandaag: https://majornelson.com/2...series-xs-xbox-game-pass/

[ Voor 15% gewijzigd door Wom op 13-08-2021 08:54 ]

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Ik ben er voorzichtig enthousiast over... Hangt er vooral van af hoe goed ze het gaan doen, maar als ze zelfs al een andere engine gebruiken dan belooft dat wel wat.

Zelfs als ze wel beschikbaar zouden zijn in originele vorm nog, ik heb San Andreas nog wel eens op mijn one x geprobeerd maar dat vond ik echt niet meer om aan te zien. Als ze er echt iets moois van weten te maken (en dat hoeft zich niet te kunnen meten met het nieuwste grafische geweld, als het maar geen pijn meer aan de ogen doet en de controls een beetje lekker werken) dan wil ik wel weer eens door de drie heen :9

SA heb ik het meeste mee, maar 3 heb ik ook nog goede herinneringen aan en kost volgens mij niet te veel tijd om nog eens doorheen te gaan. VC heb ik wel gespeeld maar om een of andere reden niet zoveel als de andere twee (volgens mij ook niet uitgespeeld). Misschien een goede kans om dat ook recht te zetten.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:18
Yonix schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 23:08:

Het concept is leuk, maar de uitvoering is 'okay at best'. Naar mijn mening slaat de port aardig wat planken mis. Allereerst zijn daar de bugs die op dit moment het spel teisteren (Login- en Japanse UI-bug). Daarnaast stelt het spel op grafisch gebied teleur, imho. Waarom heb ik bijv. last van 'texture pop-in' op een Series X bij een spel als dit? De Series X hoeft nu niet echt zijn spierballen te gebruiken, ondanks dat levels 'on the spot genereren'.
Ik vind het een grappig spelletje en grafisch heeft het een leuk sfeertje. Qua racegames ben ik nooit zo een fan van Rally games, omdat ik altijd het gevoel heb over de baan te glijden en het mij de skills ontbreekt om controle te houden. Ik ben er dan wel weer klaar mee.

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Too many games, so little time. Ik zit nog diep in Flight Sim en haar bush trips. Daarnaast gestart met Art of Rally wat ik graag wil completen, maar vannacht tot 4 uur doorgegaan voor Hades. Wat een game is dat zeg!

En dan komt volgende week 12 minutes al weer uit en daarna Psychonauts en nog veel en veel meer. Echt een bizarre paar maanden. En dan nog t meeste in gamepass ook nog. Nu dus prioriteiten stellen! Paar races per dag in art of rally en voor de rest Hades. Was gisteren al tot het einde van het derde gebied gekomen. Echt tof. :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-10 10:57
Melantrix schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 14:59:
[...]

Ik ben wel benieuwd naar dat artikel als je die zou willen delen, evt via DM.
Heb even gezocht, weet niet meer zeker of het één van deze artikelen was, maar de strekking is wel ongeveer hetzelfde:

Artikel 1
Artikel 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:23
Yonix schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 23:08:

Als ie niet als Series S/X game draait, dan komt het vanwege de backwards compatibility. Dus dan gebruikt ie ook niet alle processoren. Misschien zijn ze ermee bezig, misschien ook niet. Ik vind het ook wel vreemd. Ik snap het bij dit soort spellen ook niet helemaal. De S/X is nu lang genoeg uit om gewoon een extra build te maken, ook al doe je daar niet veel anders aan. Maar FPS dips moeten gewoon weg, dat kan prima. MS moet hier echt op pushen imo.

[ Voor 12% gewijzigd door Martinspire op 13-08-2021 10:23 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Martinspire schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 10:22:
[...]

Als ie niet als Series S/X game draait, dan komt het vanwege de backwards compatibility. Dus dan gebruikt ie ook niet alle processoren. Misschien zijn ze ermee bezig, misschien ook niet. Ik vind het ook wel vreemd. Ik snap het bij dit soort spellen ook niet helemaal. De S/X is nu lang genoeg uit om gewoon een extra build te maken, ook al doe je daar niet veel anders aan. Maar FPS dips moeten gewoon weg, dat kan prima. MS moet hier echt op pushen imo.
Ik had verwacht / gedacht dat 'Art of Rally' geoptimaliseerd was voor de X|S. I was wrong? 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 10:03:
Too many games, so little time. Ik zit nog diep in Flight Sim en haar bush trips. Daarnaast gestart met Art of Rally wat ik graag wil completen, maar vannacht tot 4 uur doorgegaan voor Hades. Wat een game is dat zeg!

En dan komt volgende week 12 minutes al weer uit en daarna Psychonauts en nog veel en veel meer. Echt een bizarre paar maanden. En dan nog t meeste in gamepass ook nog. Nu dus prioriteiten stellen! Paar races per dag in art of rally en voor de rest Hades. Was gisteren al tot het einde van het derde gebied gekomen. Echt tof. :)
Ach ja Hades, de easy-mode van Curse of the Dead Gods.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:19

San Andreas moeten ze toch eigenlijk laten? Al dat ge-remaster van tegenwoordig. Zelfs de X360 versie van SA is eigenlijk al niet echt meer SA, vind ik (kleuren en dat soort zaken).

[ Voor 6% gewijzigd door Rossi46 op 13-08-2021 11:11 ]

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-10 14:17
justifire schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 11:06:
[...]

T'is de betere Curse of the Dead Gods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:59
Ik gebruik mijn toetsenbord en muis voor zowel mijn PC als Xbox Series X (shooters), maar het is nogal omslachtig om steeds de usb-connector uit m'n PC en in de XSX te moeten stoppen, om dat vervolgens weer terug te stoppen als ik op mijn PC wil werken.
Ben dus op zoek naar een oplossing om m'n toetsenbord en muis zowel op m'n XSX als PC aan te sluiten. Ze hoeven niet tegelijkertijd te kunnen werken, maar puur en alleen om niet steeds te klooien met de kabels.

Heeft iemand ervaring met het gebruiken van een toetsenbord en muis met de Xbox Series X, waarbij de usb-connector wordt gesplitst?

Bijv. met zoiets:
https://nl.aliexpress.com...22%3A%2265260808214%22%7D

[ Voor 48% gewijzigd door Perzikvrucht op 13-08-2021 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
Perzikvrucht schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 11:16:
Ik gebruik mijn toetsenbord en muis voor zowel mijn PC als Xbox Series X (shooters), maar het is nogal omslachtig om steeds de usb-connector uit m'n PC en in de XSX te moeten stoppen, om dat vervolgens weer terug te stoppen als ik op mijn PC wil werken.
Ben dus op zoek naar een oplossing om m'n toetsenbord en muis zowel op m'n XSX als PC aan te sluiten. Ze hoeven niet tegelijkertijd te kunnen werken, maar puur en alleen om niet steeds te klooien met de kabels.

Heeft iemand ervaring met het gebruiken van een toetsenbord en muis met de Xbox Series X, waarbij de usb-connector wordt gesplitst?
Volgens mij is het een heel slecht idee om je USB-muis via een splitter in twee verschillende apparaten tegelijk te steken. Ik denk dat er stroompjes gaan lopen (tussen die 3 apparaten) waar die apparaten niet op berekend zijn en zo kan je de boel slopen.

(Graag hoor ik hier dat ik het helemaal verkeerd heb, trouwens)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
Kaasje123 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 11:13:
[...]

T'is de betere Curse of the Dead Gods.
Het zijn best wel andere spellen maar Hades is echt veel completer dan CotDG. Alleen de combat vna CotDG vind ik persoonlijk beter. Voor de rest wint Hades met gemak in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:24

Bijv. met zoiets:
Als je een splitter zou willen nemen, zou ik absoluut voor een 'echte' splitter gaan, console en PC blijven veelal 5v geven over de USB ook als hij uitstaat, dat wil je niet met een vage versie gaan kruisen/mixen. Mechanische switches schakelen fysiek over naar andere poort.

Ik heb een EEEKit splitter voor mijn printer, werkt al jaren prima en sluit echt de andere usb-poort fysiek af.

https://www.allekabels.nl/na/4961/7638/usb-schakelaar.html
Geen idee of deze werkt, maar beetje ter illustratie.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:08

Phydomir

Dennis

Bijv. met zoiets:
Ik denk dat je eerder een USB switch moet kijken. Maar of dat ook lekker werkt met een X-BOX?

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Hier mensen met de PS5 als base console en die een Series S hebben als Game Pass console? Zit daar zelf zwaar over te twijfelen. XCloud werkt prima in de browser, maar achter de tv is toch fijner...

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wom schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 08:54:
De release van het jaar is online dames en heren! Uiteraard gaat het over Hades Paw Patrol!

Althans, voor mensen hier die ouder zijn van kind(eren) in de leeftijdscatagorie waar ook mijn zoontje in zit :+

[Afbeelding]

Maar, uhm, ja, Hades is dus ook beschikbaar vandaag: https://majornelson.com/2...series-xs-xbox-game-pass/
Mijn zoontje zal de Xbox de komende weken wel weer opeisen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20-10 14:17
Yonix schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 10:24:
[...]

Ik had verwacht / gedacht dat 'Art of Rally' geoptimaliseerd was voor de X|S. I was wrong? 🤔
Hij staat ook als X/S optimized op de store/pass.

Kan alleen nergens teruglezen wat dit zou inhouden.

Ik had stiekem nog op een 120HZ mode gehoopt, maar dat is niet het geval.
Ik lees trouwens dat dit spel op de PC ook gewoon slecht draait hoor. Mensen met een 3090 en framedrops.
Gewoon slecht geoptimaliseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
SinergyX schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 11:31:
[...]

Als je een splitter zou willen nemen, zou ik absoluut voor een 'echte' splitter gaan, console en PC blijven veelal 5v geven over de USB ook als hij uitstaat, dat wil je niet met een vage versie gaan kruisen/mixen. Mechanische switches schakelen fysiek over naar andere poort.

Ik heb een EEEKit splitter voor mijn printer, werkt al jaren prima en sluit echt de andere usb-poort fysiek af.

https://www.allekabels.nl/na/4961/7638/usb-schakelaar.html
Geen idee of deze werkt, maar beetje ter illustratie.
Dank voor jullie reacties!
Bedoel je dan meer zoiets?

https://nl.aliexpress.com...ZVf&device=c&gclsrc=aw.ds

De term USB-switch had ik nodig, blijkbaar werkt het goed:
https://www.reddit.com/r/...yboardmouse_between_xbox/

[ Voor 5% gewijzigd door Perzikvrucht op 13-08-2021 11:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:08

Phydomir

Dennis

Jup. Met die knop bovenop kun je dan schakelen tussen PC en XSX.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-10 14:14

kronolith

[EDIT]

Peter_Aragorn schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 11:37:
Hier mensen met de PS5 als base console en die een Series S hebben als Game Pass console? Zit daar zelf zwaar over te twijfelen. XCloud werkt prima in de browser, maar achter de tv is toch fijner...
Yep, heb een PS5 met daarnaast een S. Moet zeggen dat ik, sinds ik de series S heb, de PS5 nauwlijks nog gebruik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rossi46 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 11:09:
[...]

San Andreas moeten ze toch eigenlijk laten? Al dat ge-remaster van tegenwoordig. Zelfs de X360 versie van SA is eigenlijk al niet echt meer SA, vind ik (kleuren en dat soort zaken).

[YouTube: Grand Theft Auto San Andreas: Xbox One Back-Compat vs PS4 Emulation - Which Is Best?]
Is dat niet eigenlijk juist een argument om het wel te remasteren, als ze het dit keer dan in ieder geval wel goed doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Phydomir schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 11:50:
[...]

Jup. Met die knop bovenop kun je dan schakelen tussen PC en XSX.
Dan ga ik voor zoiets, tenzij..
Ik ben ook op zoek naar een nieuwe monitor. Werken de USB-poorten in een monitor, die via HDMI is verbonden is met de XSX? Iemand daar ervaring mee? Dat lost het bovenstaande probleem namelijk ook op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Perzikvrucht schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 11:59:
[...]

Dan ga ik voor zoiets, tenzij..
Ik ben ook op zoek naar een nieuwe monitor. Werken de USB-poorten in een monitor, die via HDMI is verbonden is met de XSX? Iemand daar ervaring mee? Dat lost het bovenstaande probleem namelijk ook op.
Nee dat soort monitoren moeten ook met een USB kabel aan de pc of Xbox gekoppeld worden. Dus ja eigenlijk, het werkt wel, maar niet als switch. Je zou dan de USB kabel van de monitor weer aan een switch moeten hangen als je tussen pc en Xbox wil kunnen schakelen.

Uitgezonderd sommige monitoren die ook echt als switch werken maar dat zijn er niet zoveel en dan staat het er wel expliciet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23:16
Peter_Aragorn schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 11:37:
Ik had de PS5 als base console. Toen een S gekocht en vond die zo fantastisch dat ik de S uiteindelijk heb verkocht en een X heb gehaald. Nu is de Series X met Gamepass mijn base console. Vrij onverwacht. :P

De S was me uiteindelijk toch wat te beperkt qua storage.

[ Voor 5% gewijzigd door Timothy3000 op 13-08-2021 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Timothy3000 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 12:04:
[...]

Ik had de PS5 als base console. Toen een S gekocht en vond die zo fantastisch dat ik hem uiteindelijk heb verkocht en een X heb gehaald. Nu is de Series X met Gamepass mijn base console. Vrij onverwacht. :P

De S was me uiteindelijk toch wat te beperkt qua storage.
Beiden op een 4K tv? Merk je veel verschil? Dat is het enige waar ik dan over twijfel tussen de S en de X. Storage maakt me niet veel uit, speel niet veel games tegelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23:16
Ja, beide op een 4K TV en je merkt wel verschil. Op de S moet je qua graphics wel wat inleveren. Vond dat persoonlijk niet heel storend - Die storage was voor mij een groter probleem. 364 gig vond ik persoonlijk echt te weinig.

[ Voor 11% gewijzigd door Timothy3000 op 13-08-2021 12:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01:55

Vagax

Hehe

Rossi46 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 11:09:
[...]

[YouTube: Grand Theft Auto San Andreas: Xbox One Back-Compat vs PS4 Emulation - Which Is Best?]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OY2Ep5vr_Mmsq-mQeUQ52LOHCo4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/twgS7pRvxnucrKNvqhSOJw33.png?f=fotoalbum_large

Merkte het altijd erg bij de Android versie die ik speelde, die versie was gebaseerd op de Xbox 360/Ps3 versie.

Ik herinnerde me altijd een soort warmte, hitte golf in San Andreas en dat zie je ook op de PS2 versie met de zon, de trillende lucht en zachtere oranje kleuren.

Edit, video van de vergelijking

[ Voor 6% gewijzigd door Vagax op 13-08-2021 12:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
Vagax schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 12:18:
[...]

[Afbeelding]

Merkte het altijd erg bij de Android versie die ik speelde, die versie was gebaseerd op de Xbox 360/Ps3 versie.

Ik herinnerde me altijd een soort warmte, hitte golf in San Andreas en dat zie je ook op de PS2 versie met de zon, de trillende lucht en zachtere oranje kleuren.

[YouTube: GTA San andreas | Original PS2 VS HD Xbox360]
Precies dat soort dingen inderdaad, erg zonde dat ze dat los hebben gelaten toen. Het maakte juist de sfeer. Dat werkte in GTA5 ook ontzettend goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Timothy3000 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 12:08:
Ja, beide op een 4K TV en je merkt wel verschil. Op de S moet je qua graphics wel wat inleveren. Vond dat persoonlijk niet heel storend - Die storage was voor mij een groter probleem. 364 gig vond ik persoonlijk echt te weinig.
Op zich geen ramp. Als je maar niet een enorm verschil in performance merkt. 1440p vs 4k op een meter of drie, zie je toch niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Peter_Aragorn schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 12:28:
[...]

Op zich geen ramp. Als je maar niet een enorm verschil in performance merkt. 1440p vs 4k op een meter of drie, zie je toch niet.
Ik zou even gaan googlen op de games die je wilt spelen welke resolutie ze op de s zijn. Helaas is het lang niet altijd 1440, en als je ook 60fps wilt ook lang niet altijd 1080.

Mijn zeer subjectieve kijk erop is"De S is een schitterend apparaat voor een super prijs, maar als je het kan betalen, haal de X"

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

[Afbeelding]

Andersom zelfs, de 360 versie is gebaseerd op de Android port 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Trouwens, ik heb mijn Series X en PlayStation 5 nu op een FullHD Samsung-tv aangesloten, want binnenkort verbouwen en nu tijdelijk een andere (tevens gemeubileerde) woning met televisie, en ik merk dat de 'input latency' aanzienlijk hoger is / lijkt op de Xbox.

De televisie heeft gelukkig een 'Game Mode' en alle 'bells and whistles' staan uit. Iemand enig idee wat ik nog zou kunnen doen? Het is niet héél storend, maar ik merk het wel.

Laat wel zien dat we tegenwoordig toch wel ontzettend verwend zijn, want van een 55" OLED televisie naar een 37" LCD televisie uit 2009 is toch wel een verschil. :') Gelukkig is het maar voor vier maanden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:28
Yonix schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 12:52:
Trouwens, ik heb mijn Series X en PlayStation 5 nu op een FullHD Samsung-tv aangesloten, want binnenkort verbouwen en nu tijdelijk een andere (tevens gemeubileerde) woning met televisie, en ik merk dat de 'input latency' aanzienlijk hoger is / lijkt op de Xbox.

De televisie heeft gelukkig een 'Game Mode' en alle 'bells and whistles' staan uit. Iemand enig idee wat ik nog zou kunnen doen? Het is niet héél storend, maar ik merk het wel.

Laat wel zien dat we tegenwoordig toch wel ontzettend verwend zijn, want van een 55" OLED televisie naar een 37" LCD televisie uit 2009 is toch wel een verschil. :') Gelukkig is het maar voor vier maanden. :P
Ik merk dit totaal niet (speel wel op LG Oled). Vreemd? De XSX controller heeft juist Dynamic Latency Input (DLI) ingebouwd om dit te voorkomen, dus ik vind hem juist echt retesnel reageren..

Succes met overbruggen in ieder geval d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

[Afbeelding]

Wat een verschil, echt zonde dat ze het allemaal zo hebben aangepast en die oranje gloed hebben losgelaten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[...]

Nou, ben er nu al beetje hooked aan (zelfs even geprobeerd via Xcloud met touchcontrol, maar dat is wat lastig :P) en wat ik van @Exactor it begrijp is hades een stukje minder RNG dan Curse of the Dead Gods. Ik ben namelijk niet zo’n heel groot fan van RNG.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
JDL15 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 12:58:
[...]

Ik merk dit totaal niet (speel wel op LG Oled). Vreemd? De XSX controller heeft juist Dynamic Latency Input (DLI) ingebouwd om dit te voorkomen, dus ik vind hem juist echt retesnel reageren..

Succes met overbruggen in ieder geval d:)b
Op mijn OLED is dit totaal ook niet aanwezig. Het lijkt me dan ook aan de televisie te liggen, maar het is wel bijzonder dat de latency op de PlayStation 5 minder groot lijkt, maar goed ik kan het verschil verder niet staven ofzo; het is een gevoel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Timothy3000 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 12:08:
Ohja, scherp, zou ik bijna vergeten dat de XSS maar 500gb storage heeft. Pfff, zo gezien is de PS5 'digital' toch wel echt een betere deal eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.bakker84
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 29-08 10:55

d.bakker84

XBL: BloodyB2121

Rossi46 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 13:30:
[...]

Ohja, scherp, zou ik bijna vergeten dat de XSS maar 500gb storage heeft. Pfff, zo gezien is de PS5 'digital' toch wel echt een betere deal eigenlijk.
Andere deal natuurlijk. Die is wel 33% duurder...

XBox Series X: BloodyB2121

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Yonix schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 12:52:

Wissel de inputs eens om? Dus de Xbox op de input van de PlayStation en andersom, kijken of het probleem bij de console of bij de input ligt (ik vermoed de tweede).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 10:29
De Series X nu 3/4 jaar in bezit en nog altijd de beste console hardware die ik heb gehad.

Muisstil, veel power, wordt niet te warm en geen grote issues. En Quick Resume is icing on the cake.

[ Voor 81% gewijzigd door sohus op 13-08-2021 15:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JDL15
Yonix schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 13:26:
[...]

Op mijn OLED is dit totaal ook niet aanwezig. Het lijkt me dan ook aan de televisie te liggen, maar het is wel bijzonder dat de latency op de PlayStation 5 minder groot lijkt, maar goed ik kan het verschil verder niet staven ofzo; het is een gevoel. :)
Ja best wel interessant om te achterhalen, misschien heeft de tv slechts 1 dedicated HMDI gaming port (zoals @Finraziel zegt). Mij lijkt het ook aan de TV te liggen. Speel je op beide consoles dezelfde spellen? Dan zou je nog wat beter je gevoel kunnen staven..

Misschien dat andere mensen dit ook op een oudere tv ervaren of juist helemaal niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darow
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-10 10:20
Ik merk totaal geen verschil in latency tussen de ps5 en de xsx. Zoals eerder aangegeven zou ik de aansluitingen eens wisselen

[ Voor 91% gewijzigd door Darow op 13-08-2021 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissMe NL
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-10 00:20
sohus schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 15:01:
De Series X nu 3/4 jaar in bezit en nog altijd de beste console hardware die ik heb gehad.

Muisstil, veel power, wordt niet te warm en geen grote issues. En Quick Resume is icing on the cake.
3/4 jaar? Dat is knap als de Series X sinds november 2020 verkrijgbaar is 🤣

Ik heb beide xsx en ps5. Vind ze beide fantastisch. Op ps5 speel ik wel grotendeels ps4 games die ik nooit heb kunnen spelen(flinke backlog).

[ Voor 15% gewijzigd door MissMe NL op 13-08-2021 15:49 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kezzza
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-10 11:07
MissMe NL schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 15:46:
[...]

Ik heb beide xsx en ps5. Vind ze beide fantastisch. Op ps5 speel ik wel grotendeels ps4 games die ik nooit heb kunnen spelen(flinke backlog).
Driekwart jaar gaat prima toch?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:24
MissMe NL schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 15:46:
[...]

Zitten we nu toch op goeie 9 maanden, wat zover mijn wiskunde gaat, nog steeds 3/4de van 12 toch 9 :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zetje01
SinergyX schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 16:01:
[...]

Zitten we nu toch op goeie 9 maanden, wat zover mijn wiskunde gaat, nog steeds 3/4de van 12 toch 9 :P
Yeah, ik heb mijn S ook in december opgehaald. En dat is dus 9 maanden.

[ Voor 4% gewijzigd door zetje01 op 13-08-2021 16:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-10 08:16
Deze Duitsert beweert dat msfs het best in dolby vision te spelen is. Had overigens geen idee dat dit aan te passen is. Bij deze iemand in de gelegenheid dit uit te proberen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MissMe NL
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-10 00:20
SinergyX schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 16:01:
[...]

My bad. Las het als 3 a 4 jaar. Dacht al 🤣🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
d.bakker84 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 13:35:
[...]

Andere deal natuurlijk. Die is wel 33% duurder...
Tsja, klinkt procentueel als veel, maar als je de 500gb disk van de XSS wilt upgraden (en dat wil je) dan verdwijnt alweer veel van het prijsverschil. En vergeet niet dat de XSS significant minder krachtig is. Xbox One X upgrades kunnen ook niet worden toegepast (al sterft dat verder ook uit natuurlijk). Tsja, ik heb de XSS altijd als een beetje lastige propositie gezien. Maar toch zou ik 'em er eigenlijk best graag bij willen hebben voor erbij.

Ik heb de XSS altijd als een beetje lastige propositie gezien.

EDIT: Alsof de duvel er mee speelt :)

[ Voor 10% gewijzigd door Rossi46 op 13-08-2021 18:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Graft
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:42
Rossi46 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 18:52:
[...]

Tsja, klinkt procentueel als veel, maar als je de 500gb disk van de XSS wilt upgraden (en dat wil je) dan verdwijnt alweer veel van het prijsverschil. En vergeet niet dat de XSS significant minder krachtig is. Xbox One X upgrades kunnen ook niet worden toegepast (al sterft dat verder ook uit natuurlijk). Tsja, ik heb de XSS altijd als een beetje lastige propositie gezien. Maar toch zou ik 'em er eigenlijk best graag bij willen hebben voor erbij.

Ik heb de XSS altijd als een beetje lastige propositie gezien.

EDIT: Alsof de duvel er mee speelt :)
[YouTube: Xbox Series S Complete Teardown: Inside Microsoft's Superb Mini-Console]
De HDD is echt het enige nadeel dat ik heb ondervonden bij de XSS. Met name omdat sommige games echt ranzig groot zijn terwijl dat volgens mij helemaal niet hoeft.

Sea of Thieves is daar een super goed voorbeeld van waarbij de game zonder 4K textures maar iets van ~18GB in beslag neemt.

Doordat die Seagate expansion ook zo duur is toch maar geupgrade naar de XSX. De Series S aan m'n broertje gegeven. Maar mis dat schattige ding toch. O+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hifigamefreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:37

hifigamefreak

aka C3rb3r7s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-10 14:17
Wat een bagger telkens met die betas. Gisteren kon ik al niet in back for blood en nu weer niet in diablo 2 resurected.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
Series S - 165W voeding, en gebruikt maximaal 82W
Series X - 315W voeding, en gebruikt maximaal 165W

Dit vind ik ook meetellen, bij het maken van de keuze der keuzes.

Even simpel rekenen:

Aanname: 20 uur per week gamen
Aanname: 1 kWh kost 20 cent
Aanname: verschil tussen S en X is 80W
Aanname: console gaat 4 jaar mee

80 (W) * 20*52*4 (h) * 0,2 (euro/kWh) = 66,56 euro

Toegegeven: het is niet spectaculair. Voor een gemiddelde gamer.
Maar een beetje fanatieke gamer kost de Series X toch echt meer dan 100 euro méér dan de Series S aan elektriciteit.

[ Voor 57% gewijzigd door zetje01 op 13-08-2021 22:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 13:17:
[...]

Nou, ben er nu al beetje hooked aan (zelfs even geprobeerd via Xcloud met touchcontrol, maar dat is wat lastig :P) en wat ik van @Exactor it begrijp is hades een stukje minder RNG dan Curse of the Dead Gods. Ik ben namelijk niet zo’n heel groot fan van RNG.
Dat RNG in Curse of the Dead Gods valt ook wel mee.
Ja, de rooms zijn rng zodat je niet telkens dezelfde saaie route loopt.
Het pad van de tempel is vooraf bekend en je kan zelfs onderweg nog kiezen welke kant je op wilt.
Heb je eenmaal wat blessings en wapens vrijgespeeld dan wordt het al een stuk minder rng.
Heb je alle altaars vrijgespeeld dan worden de wapens ook nog eens een stuk minder rng.
Nee, de hele term rng wordt veels te veel misbruikt om eigen tekortkomingen te verbloemen.
GIT GUD !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pff... Ik moet denk ik maar weer kappen met the art of rally...
Aan een kant vind ik hem heel leuk, maar aan de andere kant raak ik er enorm gefrustreerd van. Ik krijg gewoon geen gevoel met de auto en geen gevoel voor de snelheid met dat vlieger perspectief. Bij een game als Forza vind ik het al moeilijk te rijden met een camera achter de auto (maar is bij online racen min of meer nodig), laat staan zo hoog.

Maar goed, nog even wachten op FH4 :9

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Finraziel schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 21:14:
Aan een kant vind ik hem heel leuk, maar aan de andere kant raak ik er enorm gefrustreerd van. Ik krijg gewoon geen gevoel met de auto en geen gevoel voor de snelheid met dat vlieger perspectief. Bij een game als Forza vind ik het al moeilijk te rijden met een camera achter de auto (maar is bij online racen min of meer nodig), laat staan zo hoog.

Ik heb net gehoord dat je gewoon gud moet gitten :P Ik heb ook soms nog lastig om bochten in te schatten. Maar als je wat leuke drifts hebt gemaakt is dat gevoel ook snel verdwenen.

Acties:
  • +13 Henk 'm!
Stop daar maar mee, heb goed nieuws :

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83

Simpel maar leuk spelletje, vooral voor de dagelijkse gamepass AMEM ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
justifire schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 21:10:
[...]

Het pad van de tempel is vooraf bekend en je kan zelfs onderweg nog kiezen welke kant je op wilt.
Heb je eenmaal wat blessings en wapens vrijgespeeld dan wordt het al een stuk minder rng.
Heb je alle altaars vrijgespeeld dan worden de wapens ook nog eens een stuk minder rng.
Nee, de hele term rng wordt veels te veel misbruikt om eigen tekortkomingen te verbloemen.
In CotDG vind ik de RNG hoger dan in Hades. Tuurlijk is pathing belangrijk, de ellende (of lol) komt daarna. Ik heb tien divine favours. Dan zou je verwachten dat ik in een weapon rooms met tien keer rollen wel een shield zou kunnen krijgen, nope. Of een keer een relic met crit als ik daarmee bezig ben, nope. De mogelijke builds zijn best beperkt dus als je puzzelstukjes mist ga je nooit de HP en/of power hebben om de eindbazen te verslaan (of zelfs de laatste drie kamers op hard voor de eindbaas te overleven. Drie klappen en je bent af. Dan is chip damage niet genoeg.

Edit: zijn de kamers RNG of procedurally generated? Ik geloof van niet eigenlijk. Na 40 pogingen op 1 exploration kan ik elk kamertje dromen.
GIT GUD !!
Ben je al voorbij de tweede set normal explorations? Er wachten nog wat bazen op je. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Exactor it op 13-08-2021 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:16
[...]

GIT GUD !!
Stop eens met dat belachelijke superieuriteitsgevoel omdat iemand ander jouw favoriete spelletje kut vind. Echt zo onnozel

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Eh ja, was wel toe aan weekend zullen we maar zeggen :+

@Vinnocchio dude... Chill :(:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Vinnocchio schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 21:57:
[...]

Stop eens met dat belachelijke superieuriteitsgevoel omdat iemand ander jouw favoriete spelletje kut vind. Echt zo onnozel
:')
Heb het hier niet over Remnant From the Ashes hoor :>
Gewoon een lolletje onderling, niets om je zo over op te winden :(:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rossi46
zetje01 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 20:56:
Series S - 165W voeding, en gebruikt maximaal 82W
Series X - 315W voeding, en gebruikt maximaal 165W

Dit vind ik ook meetellen, bij het maken van de keuze der keuzes.

Even simpel rekenen:

Aanname: 20 uur per week gamen
Aanname: 1 kWh kost 20 cent
Aanname: verschil tussen S en X is 80W
Aanname: console gaat 4 jaar mee

80 (W) * 20*52*4 (h) * 0,2 (euro/kWh) = 66,56 euro

Toegegeven: het is niet spectaculair. Voor een gemiddelde gamer.
Maar een beetje fanatieke gamer kost de Series X toch echt meer dan 100 euro méér dan de Series S aan elektriciteit.
Over 4 jaar tijd hebben we het dan over iets meer dan 15 euro per jaar :') Dat mag voor niemand een verschil maken in hun beslissing, mag ik hopen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zetje01
Rossi46 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 23:29:
[...]

Over 4 jaar tijd hebben we het dan over iets meer dan 15 euro per jaar :') Dat mag voor niemand een verschil maken in hun beslissing, mag ik hopen...
Ik geef toe:

- Ik had het bedrag vooraf hoger ingeschat
- Misschien heb ik verkeerd gerekend?
- (een antwoord op 4 cijfers nauwkeurig slaat nergens op, als elke ingevoerde waarde slechts op 1 cijfer nauwkeurig is)
- (I.i.g. heb ik nu een aardige schatting van wat de Series S/X aan energie kost)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
justifire schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 23:06:
[...]

Don’t get me started over de RNG in Remnant From the Ashes. Na 8 uur hopen op een bepaalde missie heb ik het opgegeven. Die game heeft RNG echt voor me verpest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:16
justifire schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 23:06:
[...]

Bijzonder gevoel voor humor heb je dan:
[...]

[...]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
zetje01 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 23:42:
[...]

Ik geef toe:

- Ik had het bedrag vooraf hoger ingeschat
- Misschien heb ik verkeerd gerekend?
- (een antwoord op 4 cijfers nauwkeurig slaat nergens op, als elke ingevoerde waarde slechts op 1 cijfer nauwkeurig is)
- (I.i.g. heb ik nu een aardige schatting van wat de Series S/X aan energie kost)
Volgens mij klopt je berekening gewoon. Misschien een wat lage kWh prijs waardoor je al snel 10-20% te laag uitkomt zelfs, mijn kwh prijs is zo te zien momenteel 23,8 cent.
In je post staat niet dat je nog door 1000 deelt om van watt naar kilowatt te komen maar dat doe je wel, gezien je uitkomst.
Een consideratie kan nog zijn dat de xsx die extra energie dus ook je huiskamer in gooit. In de winter helpt dat met verwarmen wat dus een deel van de kosten weer compenseert, in de zomer minder fijn (hoewel het met de huidige koele zomer minder erg is).

Mij houdt het niet tegen maar het is niet verkeerd om je er van bewust te zijn inderdaad. Als je echt zuinig wil zijn dan moet je eigenlijk ook een kleinere tv gebruiken, dat scheelt ook veel. En dan maakt de lagere resolutie van die xss ook weer minder uit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
Finraziel schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 05:41:
[...]

Volgens mij klopt je berekening gewoon. Misschien een wat lage kWh prijs waardoor je al snel 10-20% te laag uitkomt zelfs, mijn kwh prijs is zo te zien momenteel 23,8 cent.
In je post staat niet dat je nog door 1000 deelt om van watt naar kilowatt te komen maar dat doe je wel, gezien je uitkomst.
Een consideratie kan nog zijn dat de xsx die extra energie dus ook je huiskamer in gooit. In de winter helpt dat met verwarmen wat dus een deel van de kosten weer compenseert, in de zomer minder fijn (hoewel het met de huidige koele zomer minder erg is).

Mij houdt het niet tegen maar het is niet verkeerd om je er van bewust te zijn inderdaad. Als je echt zuinig wil zijn dan moet je eigenlijk ook een kleinere tv gebruiken, dat scheelt ook veel. En dan maakt de lagere resolutie van die xss ook weer minder uit :+
En er bestaat ook zoiets als zonnepanelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Laatst online: 01:37
JDL15 schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 07:36:
[...]

En er bestaat ook zoiets als zonnepanelen :)
Indien je écht energiebewust bent/wilt zijn, dan besef je lijkt mij dat zonnepanelen niet veel doen wanneer de zon er niet boven staat. Já, we kunnen (nog) terugleveren, echter heeft dat mijn inziens niets te maken met duurzaamheid.

Tenzij je enkel speelt wanneer je PV installatie ten minste opwekt wat de combinatie console + TV verbruikt, is het simpelweg zo dat je ergens stroom moet afnemen :)

Puur op kosten besparen lijkt mij een console op zich al een goede keuze wanneer je het zou vergelijken met een game PC gezien een beetje grafische kaart al meer trekt dan een XSX.

Al met al blijft het altijd goed om kritisch te kijken naar wat heb ik nodig / wat verbruikt het? Juist sinds ik zonnepanelen let ik daar nog meer op. Ik heb b.v. mijn NAS de deur uit gedaan voor een Raspberry Pi die ik nog had liggen. Financieel gezien maakt het voor mij niets uit maar het voelt goed dat het (sluip)verbruik iets lager is :)

[ Voor 18% gewijzigd door Thalaron op 14-08-2021 09:11 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graft
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:42
Vraagje, ik kan er heel weinig over vinden op t internet.. heb sinds gisteren m'n Elite series 2 controller binnen en man wat ga ik er hard vanaf in Warzone / APEX..

Iemand die z'n buttenmappings wil delen? Ik heb dit nu:

A (rechtsonder)
B (rechtsboven)
Y (linksboven)
X (rechtsonder)

Met name de bovenste paddles heb ik echt moeite mee.. mss zijn m'n handen te groot?

Anyway, tips zijn meer dan welkom! 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
Graft schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 10:43:
Vraagje, ik kan er heel weinig over vinden op t internet.. heb sinds gisteren m'n Elite series 2 controller binnen en man wat ga ik er hard vanaf in Warzone / APEX..

A (rechtsonder)
B (rechtsboven)
Y (linksboven)
X (rechtsonder)

Met name de bovenste paddles heb ik echt moeite mee.. mss zijn m'n handen te groot?

Ik ben met twee paddles begonnen vanwege wat jij omschrijft. Ik had altijd springen en bukken er op. Herladen en wapenwissel hoef je toch niet tijdens het aimen te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:24
Graft schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 10:43:

A (rechtsonder)
B (rechtsboven)
Y (linksboven)
X (rechtsonder)

Blijven oefenen, mijn inziens moet je leren je controller op je handpalmen te laten rusten ipv met je vingers vasthouden.

Even doorzetten en dan ga je een stuk harder!

Vooral door een deur heengaan en direct achter je dicht doen, ideaal! :) En natuurlijk ergens vanaf springen, tijdens de sprong omdraaien en wapen wisselen en meteen kunnen schieten :+ realisme ten top!

X reload/deur (Rechtsonder)
Y wapenwissel (rechtsboven)
B bukken (linksboven)
A jump (linksonder)

[ Voor 13% gewijzigd door LuisjeNL op 14-08-2021 11:31 ]

Lichtpuntje...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:00

BM

Moderator Spielerij
Ik gebruik max 2 paddles, heel in het begin 4 geprobeerd, maar dat krijg ik echt niet werkend :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik gebruik 4 paddles. In begin was het inderdaad wennen, maar kan nu niet meer zonder..

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik gebruik inderdaad ook 2 paddles. 4 paddles is voor mij geen prettige grip.

Trouwens, bij meer mensen achievements kapot? Heb net een succesvolle escape gedaan met Hades, maar helaas geen achievement die unlockte. :/

[ Voor 3% gewijzigd door uchiha tijntje op 14-08-2021 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
uchiha tijntje schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 12:24:

Trouwens, bij meer mensen achievements kapot? Heb net een succesvolle escape gedaan met Hades, maar helaas geen achievement die unlockte. :/
Jups, had net in Art of Rally 1 moeten krijgen, maar die unlockt ook niet. Algemeen probleem als ik het zo lees. Hopelijk zijn ze wel naar MS gestuurd, en unlocken ze achteraf nog.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +1 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 12:24:

Hades heeft een bug dat achievements het niet doen als je hem via QR terug start.

[ Voor 8% gewijzigd door Wom op 14-08-2021 12:32 ]

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Dit is geen Hades bug. Op TA een thread vol mensen met dezelfde issues: https://www.trueachieveme...ewthread.aspx?tid=1308937

Nog geen reactie/response vanuit MS

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wom schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 12:31:
[...]

Hades heeft een bug dat achievements het niet doen als je hem via QR terug start.

[Twitter]
Pff ik hoop dat het idd een algemene bug is.. anders vind ik het wel erg vervelend dat dit soort zaken na zo’n lange tijd nog steeds niet opgelost zijn. Mag MS echt eens een keer voor aan de bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
uchiha tijntje schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 12:34:
[...]

Pff ik hoop dat het idd een algemene bug is.. anders vind ik het wel erg vervelend dat dit soort zaken na zo’n lange tijd nog steeds niet opgelost zijn. Mag MS echt eens een keer voor aan de bak.
Echt slecht inderdaad dat ze dit niet fixen / oppakken. En als het dan weer werkt, dan is het 2 dagen later weer mis.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Game Pass day one boys and girls :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:47
Blij te zien dat er nog een game in de Dark Pictures serie zit aan te komen. Little Hope had weer enkele goede schrik effecten. Blijf het alleen lastig vinden om de games meerdere malen te spelen om alle achievements te halen.
De eerste keer wil ik toch op eigen houtje doen, waardoor ik nu 2 doden heb, wat niet voldoet aan iedereen dood of iedereen gered :p
Pagina: 1 ... 211 ... 347 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord