Acties:
  • +7 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Farabi schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 10:54:
Ik denk dat de reden dat mensen makkelijk doen over spellen die verdwijnen in de GP, is dat ze de euro-truc hebben uitgevoerd. Als er 13 euro per maand werd betaald, werd er toch anders over gedacht.
Vier van mijn (volwassen) vrienden (met kids) betalen al vanaf dat GPU is uitgekomen de volle mep.. Ik heb nog geprobeerd ze te overtuigen om makkelijk geld te besparen maar 'al die handelingen' waren het hen niet waard...

En hun kids spelen meestal gewoon Fortnite _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WinterBase
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-10 20:33
Afgelopen weekend goed gebruikt gemaakt van de Far Cry 5 trial. Qua verhaal niet zo sterk maar vermaak me er gameplay wise wel ontzettend mee. Toevoeging van FPS boost is ondanks de lagere resolutie erg fijn. Game was gisteravond op onverklaarbare wijze terug gesprongen naar 30 fps maar vond dat gelijk niet meer te doen :+

Hoop echt dat we deze generatie de keuze blijven houden tussen performance en quality opties, can't go back anymore :9

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-10 16:55

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:46
Wat is dit nou weer? Topic nogal rigoreus opgeschoond? Zelfs mijn reactie op Winterbase betreffende FC5 verwijderd? Pfff... schiet niet op zo om serieus iets te posten als het toch weer verwijderd wordt.

Edit: zie dat het niet verwijderd is maar verplaatst naar GPU topic (waar mijn reactie op Winterbase dan wel weer helemaal niet thuishoort / nergens op slaat).

[ Voor 28% gewijzigd door Powder Toastman op 11-08-2021 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01:55

Vagax

Hehe

Het was inderdaad gewoon een grote copy paste van alle recente reacties

[ Voor 3% gewijzigd door Vagax op 11-08-2021 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr1542
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-01-2024
Vraagje, als je een XBOX Series X en een XBox Series S hebt en je hebt een game alleen op disc, dan kun je hem ook alleen maar op de X afspelen neem ik aan? Je kan onder hetzelfde account onder de S die dan toch niet spelen, omdat je de disk niet hebt (althans niet in het apparaat kan steken)?
Ik wil graag 2 series gaan halen, maar daar moet minstens 1 Series X bij zitten, alleen lijkt het erop dat dat nog wel even kan duren en dat de S inmiddels heel makkelijk verkrijgbaar is.
Afweging is dus wachten of vast een S aanschaffen, waar ik dan niet mijn oude fysieke XBox games op kan spelen. Ik heb overigens wel Game Pass Ultimate, dus vervelen zal ik me sowieso niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-10 22:24
Series S kan je inderdaad geen disc versie spelen, er waren/zijn een paar kleine uitzonderingen met games, ik weet dat bv fifa 19 met disc je voor 10 euro om kon zetten naar een digitale versie (online pass principe), maar die game kan je nu ook al via Gamepass spelen :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powder Toastman
Zou op zich wel een leuke feature zijn, als je bijvoorbeeld een X hebt staan en een S elders in huis, dat je op de S een spel hebt dat je op schijf hebt, de check of fysieke media aanwezig is uitgevoerd wordt op de X.
Enige nadeel is dan wel dat je waarschijnlijk beide consoles aan moet hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-10 19:43
Dit was nou juist dat ze met de Xbox One wouden doen. Disc in de schijf en het zit in je Xbox account. Doorverkopen dan (alleen) bij de Gamestop.

Mensen wouden het niet dus die plan is nooit doorgegaan. Anders had je wel kunnen doen wat je nu wou.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
polopolo150 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 16:17:
Dit was nou juist dat ze met de Xbox One wouden doen. Disc in de schijf en het zit in je Xbox account. Doorverkopen dan (alleen) bij de Gamestop.

Mensen wouden het niet dus die plan is nooit doorgegaan. Anders had je wel kunnen doen wat je nu wou.
Veel van de plannen die toen publiekelijk zijn afgeschoten zijn nu realiteit of wenselijk. Ze waren alleen iets te vroeg met die plannen.

Oh, en de focus op TV, TV, TV, TV en TV ipv. Games heeft daar ook iets mee van doen :+

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, de enige fysieke games die ik in de laatste 15 jaar heb gekocht zijn de 3 collector editions van StarCraft 2 en de expansions, en Crysis. Ik had graag een Series X zonder disc drive gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 20-10 22:24
Wom schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 16:25:
[...]

Veel van de plannen die toen publiekelijk zijn afgeschoten zijn nu realiteit of wenselijk. Ze waren alleen iets te vroeg met die plannen.

Oh, en de focus op TV, TV, TV, TV en TV ipv. Games heeft daar ook iets mee van doen :+
Zelfs TV, achteraf gezien, is doodzonde, fast forward nu paar jaar en 99% is IPTV geworden wat gewoon een simpele app op de TV zou zijn geweest maar omdat het gros de console heeft laten vallen is het nu onderdeel van smart TV en tablets geworden.

Ze hadden dit alsnog door kunnen zetten bij een beetje succes van de MS store (de windows 'store', niet de fysieke :P), zo hadden bv F1, KPN, Ziggo etc hun app UWP kunnen uitbrengen zodat je deze ook gewoon op je console kon draaien.

Achteraf toch jammer, het is humor dat zoveel mensen als argument gaven 'ik heb een setupbox/smart TV' of 'ik hoef geen extra apparaat om TV te kijken', maar fastfoward anno nu.. 99% zit nu weer vast aan zo'n kansloze mediaboxding op z'n HDMI om uberhaubt TV te kunnen kijken.

Discs zouden toen 'digitaal' gemaakt kunnen worden, zodat je oude games dus kan blijven spelen zonder disc, dat werd bijna direct afgeschoten door retailers en publishers, EA harkte in die tijd behoorlijk wat extra binnen vanwege de eenmalig te gebruiken code bij de disc-versie van Fifa om online te spelen, dat was dus nog een extra 10 euro per doorverkochte disc. Plus het had natuurlijk best behoorlijk wat ruimte voor misbruik, disc 'lenen' van de winkel en digitaal activeren, family-share met vrienden, ergens snap ik het wel.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vagax schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 12:23:
Het was inderdaad gewoon een grote copy paste van alle recente reacties
Heb ze net allemaal doorgelezen en volgens mij hebben de mods het prima gedaan... Die fc5 reactie was gewoon een die over twee dingen ging, fc5 en vervolgens ook de over de hele gamepass discussie, tja dan moet je kiezen. Hier laten staan dan slaat het tweede stuk van de post weer nergens op.

Wou er toch even op reageren omdat ik door jullie reacties het idee kreeg dat ze allemaal posts onterecht verplaatst zouden hebben en dat is dus niet zo.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!
8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6tkwc2GxwKHa1TdMBGF82Wl9pvA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8XmcyoC8rzxR4lLJXfgNiCHa.jpg?f=fotoalbum_large

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
de X/S patch voor hellblade vind ik eerlijk gezegd tegenvallen. Hij ziet er nauwelijks mooier uit dan dat ik hem herinner. Dit hebben ze bij andere spellen toch beter afgewerkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Farabi schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 20:13:
de X/S patch voor hellblade vind ik eerlijk gezegd tegenvallen. Hij ziet er nauwelijks mooier uit dan dat ik hem herinner. Dit hebben ze bij andere spellen toch beter afgewerkt
Dan je je herinnert... Maar schakel eens tussen de verschillende grafische modes dan? In je herinneringen zijn games heel vaak veel mooier dan ze echt waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Finraziel schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 20:22:
[...]

Dan je je herinnert... Maar schakel eens tussen de verschillende grafische modes dan? In je herinneringen zijn games heel vaak veel mooier dan ze echt waren.
Al gedaan. Had 'm een jaar geleden uitgespeeld. Niet zo ver weg dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Finraziel schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 20:22:
[...]

Die 120fps versie... wow wat is dat smooth zeg. Bij Ori zag ik het wel maar dat was het ook wel zeg maar. Maar hier weegt het voor mij echt op tegen de 4k. Blijft een spel wat ik echt niet lang kan spelen. Na een half uur begin ik zelf er bijna psychotisch van te raken. :X

Geen spel was grafisch zo mooi als wolfenstein 3d, dat was echt puur realisme joh!

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Farabi schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 20:26:
[...]

Al gedaan. Had 'm een jaar geleden uitgespeeld. Niet zo ver weg dus.
Apart, ik vind de game juist echt nog eens een flinke sprong vooruit maken in graphics met deze update. Welke game vond jij beter dan? Niet om weer een verhitte discussie te starten (ieder mag zijn eigen mening hebben) maar ik ben wel benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Finraziel schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 20:31:
[...]

Apart, ik vind de game juist echt nog eens een flinke sprong vooruit maken in graphics met deze update. Welke game vond jij beter dan? Niet om weer een verhitte discussie te starten (ieder mag zijn eigen mening hebben) maar ik ben wel benieuwd :)
Het is ook puur gebaseerd op gevoel, kan zijn dat ik me vergis. gears 5 en forza vond ik wel een groot stap voor uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Nieuwe trailer van Tails of Iron O+

Komt 17 september uit.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 12:11
@justifire Ik ben bij poging 41 voor een hard temple in Curse of the Dead Gods. Ik vind jouw aanraders sinds deze week maar rottig. Kom je me inhalen?

Prima game dit. Als je roguelikes en dark souls tof vindt, is dit echt een goede. Ik ben te oud en te slecht. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Morgen komt (dacht ik) de nieuwe Valhalla DLC. Zijn er bij de Xbox nog vaste tijden dat zulke downloads uit komen, Of is dat gewoon gedurende de dag ergens?

Edit: Ooh voor de season pass is hij al uit. Mooi gemist dus 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door Donstil op 11-08-2021 22:38 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Exactor it misschien is dit meer "up your alley" : Game Pass surprise drop !

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exactor it
justifire schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 23:01:
@Exactor it misschien is dit meer "up your alley" : Game Pass surprise drop !
[YouTube: Boyfriend Dungeon - Launch Trailer]
Je moet eerst Clovis verslaan voordat je mij richting @uchiha tijntje zijn genre probeert te duwen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Exactor it schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 23:02:
[...]

Je moet eerst Clovis verslaan voordat je mij richting @uchiha tijntje zijn genre probeert te duwen!
Haha, ik zag in de video’s van Hades dat mannetje ook erg veel lopen. Dus volgens mij houd je ook wel van walking simulators! Zeker als je die game 100 uur gespeeld hebt!

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ik wilde Art of Rally even bekijken, die zit vanaf vandaag in Gamepass, maar ik kom niet voorbij het startscherm. Hij geeft aan, press any button to start. Ik druk op een button en krijg dan mijn log in scherm (met who are you). Ik selecteer dan mijn account (die al ingesigned is) maar dan gebeurd er niets. Meer mensen met dit probleem?

---

Ah bekend probleem bij de makers

[ Voor 15% gewijzigd door uchiha tijntje op 12-08-2021 09:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:32

BM

Moderator Spielerij
uchiha tijntje schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:06:
Ik wilde Art of Rally even bekijken, die zit vanaf vandaag in Gamepass, maar ik kom niet voorbij het startscherm. Hij geeft aan, press any button to start. Ik druk op een button en krijg dan mijn log in scherm (met who are you). Ik selecteer dan mijn account (die al ingesigned is) maar dan gebeurd er niets. Meer mensen met dit probleem?
Wellicht dat ie pas op bepaalde tijd beschikbaar komt? Zou raar zijn, maar goed.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
https://gamerant.com/spli...=GR-TW&utm_campaign=GR-TW Splitgate krijgt een PS5/Series update. Hij schiet al erg lekker weg. Hopelijk gaan ze de resolutie iets oppoetsen. Het ziet er bij vlagen wat kartelig uit. Verder schiet en portal dit spel erg lekker weg. Campers zijn nergens en van pc spelers heb ik zo weinig last dat ik crossplay aangelaten heb in tegenstelling tot zo een beetje elke andere shooter.

Nog meer Splitgate spelers hier? Als je hem weggelegd hebt vanwege de login queue issues. Die zijn zo een beetje weg. Ik ben steeds binnen een minuut in het hoofdmenu.

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-10 18:00
uchiha tijntje schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:06:

---

Ah bekend probleem bij de makers
[Twitter]
Ik ben wel een klein stukje verder, maar dan kan ik alleen afghanistan als land kiezen. Links in het scherm staat alles in aziatische tekens. Ik wacht nog maar even op een patch ;).
mobygo76 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:22:
[...]

Ik ben wel een klein stukje verder, maar dan kan ik alleen afghanistan als land kiezen. Links in het scherm staat alles in aziatische tekens. Ik wacht nog maar even op een patch ;).
Oh dat is apart. Bij mij werkt nu gewoon na een restart alles goed. Wellicht ook even een restart doen?

Het is wel erg tricky. Ik denk dat dit stiekem realistischer is qua physics dan de meeste rally games :P

Grappige game! Ook een ideale game voor tussendoor. De stages zijn (in het begin) niet al te lang dus je kunt er zo even een kwartiertje of half uurtje voor gaan zitten.

[ Voor 25% gewijzigd door uchiha tijntje op 12-08-2021 10:19 ]

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-10 19:18
uchiha tijntje schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:27:
[...]

Oh dat is apart. Bij mij werkt nu gewoon na een restart alles goed. Wellicht ook even een restart doen?

Het is wel erg tricky. Ik denk dat dit stiekem realistischer is qua physics dan de meeste rally games :P
Heb hetzelfde. ook naar meerdere restarts. Tevens is nagenoeg alle tekst in het Chinees.

PSN ID Binloading_nl

steefje schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:31:
[...]

Heb hetzelfde. ook naar meerdere restarts. Tevens is nagenoeg alle tekst in het Chinees.
Dat is vaag :) Bij mij is alles gewoon in het engels. Dan inderdaad maar even wachten tot ze het fixen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark_78
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:18
Exactor it schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:19:
https://gamerant.com/spli...=GR-TW&utm_campaign=GR-TW Splitgate krijgt een PS5/Series update. Hij schiet al erg lekker weg. Hopelijk gaan ze de resolutie iets oppoetsen. Het ziet er bij vlagen wat kartelig uit. Verder schiet en portal dit spel erg lekker weg. Campers zijn nergens en van pc spelers heb ik zo weinig last dat ik crossplay aangelaten heb in tegenstelling tot zo een beetje elke andere shooter.

Nog meer Splitgate spelers hier? Als je hem weggelegd hebt vanwege de login queue issues. Die zijn zo een beetje weg. Ik ben steeds binnen een minuut in het hoofdmenu.
Ik heb er ook heel veel lol mee! Had ik vooraf niet echt verwacht eerlijk gezegd..
Ik speel iedere week een shooter (COD MW) met vrienden, helaas zijn we dan meestal met 5, soms met 6 personen.. Splitgate heeft helaas party's van 4 anders was ik flink gaan lobbyen om iedereen over te krijgen.

Ik merk dat ik steeds als ik wat tijd over heb toch even snel een potje wil spelen, dat de potjes vrij snel gaan helpt daar ook bij. De portals zijn ook een leuke verfrissende toevoeging aan de gameplay en zorgen regelmatig voor een grote glimlach op mijn gezicht!
Spel zag er in mijn ogen al meer dan prima uit. Maar tot leuk dat ze voor de XSX daar nog een schepje bovenop gaan doen.
Als je shooters leuk vindt dan is dit spel zeker aan te raden om een keer te spelen. Voor de prijs hoef je het niet te laten ;)

• mobygo76
uchiha tijntje schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:27:
[...]

Heb even doorgeklikt, maar beetje lastig gokken wat ik moet kiezen in het Aziatisch haha. Wacht wel even af, heb nog genoeg andere games, maar deze lijkt me wel leuk!

Acties:
  • +3 Henk 'm!
mobygo76 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:50:
[...]

Heb even doorgeklikt, maar beetje lastig gokken wat ik moet kiezen in het Aziatisch haha. Wacht wel even af, heb nog genoeg andere games, maar deze lijkt me wel leuk!
Heb je je Xbox op Nederlands staan? Klinkt als die oude bug weer dat als de game de taal van de Xbox niet ondersteunt hij gewoon de volgende in de rij pakt of zo in plaats van terug te vallen op Engels.
Als ik me niet vergis is de workaround om je Xbox op Engels te zetten, game een keer starten en dan weer terug op Nederlands. Zelf echter niet geprobeerd want ik heb mijn Xbox gewoon op Engels (ik word nog steeds kriebelig als ik Nederlandse tekst zie bij het gamen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Finraziel schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:52:
[...]
(ik word nog steeds kriebelig als ik Nederlandse tekst zie bij het gamen).
Nog nachtmerries van Ryse op dat vlak :X

• mobygo76
Finraziel schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:52:
[...]

Heb je je Xbox op Nederlands staan? Klinkt als die oude bug weer dat als de game de taal van de Xbox niet ondersteunt hij gewoon de volgende in de rij pakt of zo in plaats van terug te vallen op Engels.
Als ik me niet vergis is de workaround om je Xbox op Engels te zetten, game een keer starten en dan weer terug op Nederlands. Zelf echter niet geprobeerd want ik heb mijn Xbox gewoon op Engels (ik word nog steeds kriebelig als ik Nederlandse tekst zie bij het gamen).
Ok, heb het aangepast, en heb de game daarvoor ook al opnieuw laten installeren, gaan zo checken of het klopt. Ik laat het weten, thanks!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mobygo76
mobygo76 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:56:
[...]

Ok, heb het aangepast, en heb de game daarvoor ook al opnieuw laten installeren, gaan zo checken of het klopt. Ik laat het weten, thanks!
Het werkt !

• Chabio
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 20-10 21:12
Stel, je hebt een one X en een Series X en je wilt op beide consoles tegelijkertijd dezelfde digitale game spelen (zoals the Ascent). Is dit mogelijk?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joneboon
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 09-06 16:29
Chabio schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 10:23:
Stel, je hebt een one X en een Series X en je wilt op beide consoles tegelijkertijd dezelfde digitale game spelen (zoals the Ascent). Is dit mogelijk?
Zolang je niet hetzelfde account gebruikt zou dat prima moeten werken. Moet je 1 van de 2 xboxen je home xbox maken, dan op de home xbox een ander account gebruiken. Zo doe ik dat al jaren met mn broertje, zo deel je alle spellen en alle subscripties

Edit: geen idee wat er gebeurd als je op 1 account tegelijk wilt spelen. Maar kan me voorstellen dat dat niet zo lekker werkt

[ Voor 11% gewijzigd door joneboon op 12-08-2021 10:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chabio
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 20-10 21:12
joneboon schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 10:34:
[...]

Zolang je niet hetzelfde account gebruikt zou dat prima moeten werken. Moet je 1 van de 2 xboxen je home xbox maken, dan op de home xbox een ander account gebruiken. Zo doe ik dat al jaren met mn broertje, zo deel je alle spellen en alle subscripties

Edit: geen idee wat er gebeurd als je op 1 account tegelijk wilt spelen. Maar kan me voorstellen dat dat niet zo lekker werkt
Nee aparte accounts nodig idd, maar werkt nu wel. Thnx!

Acties:
  • +3 Henk 'm!
B)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mobygo76
Krijgt niet echt bijzondere recensies, maar ik ga hem zeker uitspelen. Ben er dan ook wel even klaar mee eerlijk gezegd ;).

Art of Rally is wel pittig, niet echt iets voor mij. Wel leuk om een keer te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Willybubba
  • Laatst online: 07:56

Willybubba

Nut up or shut up.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Nou... in het begin werkte het ook niet bij F1 2021 maar had hem zondag zonder na te denken toch weer afgesloten op het pauze menu en tot mijn grote verbazing zat ik gisteren binnen 1 seconde weer in mijn race :P

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Powder Toastman
Bij mij werkt ca. 90% van de spellen die ik afgelopen half jaar gespeeld heb prima met QR, vind het echt een top functie.
A Plague Tale: Innocence was bij mij één van de weinige games waar QR niet goed werkte.
Wat ik wel merkte bij FC5 dat ik om de zoveel dagen even het spel een keer geforceerd moet afsluiten, want dan had je stotterend beeld (zeg maar 15fps of zo), maar na een keer afsluiten en opnieuw opstarten deed hij het weer dagen prima.

• Willybubba
  • Laatst online: 07:56

Willybubba

Nut up or shut up.

Powder Toastman schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 11:42:
[...]

Bij mij werkt ca. 90% van de spellen die ik afgelopen half jaar gespeeld heb prima met QR, vind het echt een top functie.
A Plague Tale: Innocence was bij mij één van de weinige games waar QR niet goed werkte.
Wat ik wel merkte bij FC5 dat ik om de zoveel dagen even het spel een keer geforceerd moet afsluiten, want dan had je stotterend beeld (zeg maar 15fps of zo), maar na een keer afsluiten en opnieuw opstarten deed hij het weer dagen prima.
Top functie, agreed. ALS het werkt, en dat doet het hier niet zo vaak meer... Death's Door, The Ascent, Hades straks. Allemaal geen QR. Maar ik zal wel net de verkeerde games kiezen :P

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Hitman, Flight Sim, Gears 5, heb alleen maar profijt van van QR.

Ik vertrouw er niet 100% op, laat ik dat maar even zeggen maar als het wel werkt voelt het altijd heel erg next-gen dat de Xbox me zo midden in een game sessie gooit. Voelt een stuk minder next-gen als hij een game probeert te hervatten in QR maar dat het gewoon crasht :+
G_Dragon schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 11:37:
[...]

Nou... in het begin werkte het ook niet bij F1 2021 maar had hem zondag zonder na te denken toch weer afgesloten op het pauze menu en tot mijn grote verbazing zat ik gisteren binnen 1 seconde weer in mijn race :P
Ik las dat wel vaker games launchen zonder QR omdat het niet altijd een hoge prio heeft, ik hoor dat Hades sws erg snel opstart dus het zal geen groot gemis zijn maar dat het later alsnog toegevoegd word is er wel

[ Voor 47% gewijzigd door Vagax op 12-08-2021 11:49 ]

THPS1+2 werkt geniaal met Quick Resume. Even tien minuten een paar levels clearen en weer terug met waar je mee bezig bent.

• R0dsk0ll
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18-10 07:44
Art of Rally blijft hangen bij het start scherm. Heb hem opnieuw geïnstalleerd, geen effect voorlopig. Even wachten op een fix.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!
R0dsk0ll schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 11:55:
Art of Rally blijft hangen bij het start scherm. Heb hem opnieuw geïnstalleerd, geen effect voorlopig. Even wachten op een fix.
Ook je Xbox gereboot zoals op de vorige pagina gezegd?

• Powder Toastman
Willybubba schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 11:45:
[...]

Top functie, agreed. ALS het werkt, en dat doet het hier niet zo vaak meer... Death's Door, The Ascent, Hades straks. Allemaal geen QR. Maar ik zal wel net de verkeerde games kiezen :P
Dat zijn dan inderdaad net allemaal titels die ik (nog) niet gespeeld heb. Alhoewel Death's Door wel op de nominatie staat om binnenkort gespeeld te worden! :)
B)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R0dsk0ll
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18-10 07:44
Finraziel schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 11:57:
[...]

Ook je Xbox gereboot zoals op de vorige pagina gezegd?
Thanks, overheen gelezen. Is inderdaad de oplossing.

iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Exactor it
mobygo76 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 11:18:
[...]

Art of Rally is wel pittig, niet echt iets voor mij. Wel leuk om een keer te doen.
Voor het geval je verder gaat: handling is best realistisch in art of rally. Auto's met voorwielaandrijving (FWD) zijn makkelijker recht te houden dan RWD auto's. De auto zo recht mogelijk houden maakt je sneller dan als je drift (meestal). Je gaat sneller als je traag richting een bocht gaat en snel eruit komt dan andersom. Sowieso ga je bij rally games sneller als je veilig rijdt dan als je als een gek over de baan vliegt. De career mode is een goede start omdat de auto's trager zijn en dus makkelijker. In de daily en weekly challenge zit je in een group b auto. Die dingen zijn lastig bestuurbaar. Je kunt na de eerste event een FWD selecteren.

Ik heb twee uurtjes gespeeld vanmorgen en vind het een erg fijne game. Ik heb de muziek wat zachter gezet omdat de auto's super goed klinken. De moeilijkheidsgraad heb ik nog niet helemaal door. Op medium rij ik 30 sec per stage sneller dan de ai. Eentje hoger en ik rij 30 sec trager dan de ai. Er zou iets tussenin moeten zitten lijkt me. :)

• WinterBase
Zit met een luxeprobleem. Is er hier ook iemand die de Xbox Series S als 2e console gebruikt? Bijvoorbeeld voor in de slaapkamer. In de woonkamer heb ik een Series X staan maar ik mis nu regelmatig een console in de slaapkamer voor als ik zin heb om even wat te gamen vanuit bed. De X heen en weer slepen heb ik weinig zin in. Aangezien de Series X nog steeds niet lekker leverbaar is (en een flinke aanschafprijs heeft) viel m'n oog op de Series S maar ben bang dat het qua performance misschien wat tegenvalt als je de Series X inmiddels gewend bent. Heb in de slaapkamer een 4K tv staan trouwens. Hoe zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:59
WinterBase schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 13:48:
Zit met een luxeprobleem. Is er hier ook iemand die de Xbox Series S als 2e console gebruikt? Bijvoorbeeld voor in de slaapkamer. In de woonkamer heb ik een Series X staan maar ik mis nu regelmatig een console in de slaapkamer voor als ik zin heb om even wat te gamen vanuit bed. De X heen en weer slepen heb ik weinig zin in. Aangezien de Series X nog steeds niet lekker leverbaar is (en een flinke aanschafprijs heeft) viel m'n oog op de Series S maar ben bang dat het qua performance misschien wat tegenvalt als je de Series X inmiddels gewend bent. Heb in de slaapkamer een 4K tv staan trouwens. Hoe zijn jullie ervaringen?
Top tip : TV van je slaapkamer af en pas naar bed gaan als je moe bent :+ Nee doe vooral lekker wat je wil, maar ik heb het pas wel gedaan en slaap nu stukken beter.

Zou wel genoegen nemen met een S als 2e console persoonlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BruceWayne
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 31-08 20:29

BruceWayne

Heeft een alterego

Hier een tevreden gebruiker van de Series S. Heb geen ervaring met de Series X, maar als je kunt leven met de lagere resolutie en het gemis aan fysieke media, dan kan ik hem alleen maar aanraden. Snel, stil en mooi compacte console. Enkel de opslagcapaciteit kan wel een ding worden als je meerdere games tegelijkertijd speelt. Hier is het vooral Sea of Thieves (voor mijn oudste zoon) en Gears of War 5 (voor het oudste kind in huis :+ ).
Beakzz schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 14:11:
[...]

Top tip : TV van je slaapkamer af en pas naar bed gaan als je moe bent :+ Nee doe vooral lekker wat je wil, maar ik heb het pas wel gedaan en slaap nu stukken beter.

Zou wel genoegen nemen met een S als 2e console persoonlijk.
Ik merk zelf sowieso dat ik tegenwoordig een beetje op moet letten of, en wat, ik nog speel vlak voor het slapen. Als ik tot 11 uur 's avonds assassin's creed speel dan slaap ik echt niet goed. Iets als last stop daarentegen gaat prima (hoewel die nou behoorlijk spannend aan het worden is dus weer iets minder :+ )
Beste is als ik het gamen beperk tot wat vroeger op de avond, laat staan in bed nog spelen... Maar is voor iedereen weer anders denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Powder Toastman
Beakzz schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 14:11:
[...]
An sich is het een hele goede tip van je. Maar ik ben echt een avond- / nachtmens, al sinds ik klein was. Als ik pas naar bed ga als ik moe ben, dan ga ik iedere nacht pas om 3 uur slapen. Helaas is onze samenleving vrijwel enkel ingericht op het leven van ochtendmensen, want ook ik moet rond half 9 weer op het werk zijn.
Gelukkig helpt wat lezen of wat tv kijken in bed wel bij het in slaap vallen, zo niet neem ik een rokertje.

Gewoon uit mijzelf rond 23:00 / 0:00 kunnen slapen is er bijna nooit bij, hooguit als ik echt uitgeput ben.

Kreeg van een vriend van mij een paar jaar geleden een wetenschappelijk artikel, het schijnt echt een groot probleem te zijn voor veel mensen dat de samenleving is ingericht op de ochtendmens, de avondmensen dienen zich maar aan te passen. De auteur was dan ook een voorstander van erkenning van avondmensen en de samenleving daar ook wat meer op in te richten door flexibelere werktijden en zo. Dat gebeurt langzaamaan wel een beetje, we krijgen steeds meer een 24 uurs economie, maar in meeste branches geldt nog steeds werken van 9 tot 17 uur (+/-).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Powder Toastman schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 14:50:
[...]

An sich is het een hele goede tip van je. Maar ik ben echt een avond- / nachtmens, al sinds ik klein was. Als ik pas naar bed ga als ik moe ben, dan ga ik iedere nacht pas om 3 uur slapen. Helaas is onze samenleving vrijwel enkel ingericht op het leven van ochtendmensen, want ook ik moet rond half 9 weer op het werk zijn.
Gelukkig helpt wat lezen of wat tv kijken in bed wel bij het in slaap vallen, zo niet neem ik een rokertje.

Gewoon uit mijzelf rond 23:00 / 0:00 kunnen slapen is er bijna nooit bij, hooguit als ik echt uitgeput ben.

Kreeg van een vriend van mij een paar jaar geleden een wetenschappelijk artikel, het schijnt echt een groot probleem te zijn voor veel mensen dat de samenleving is ingericht op de ochtendmens, de avondmensen dienen zich maar aan te passen. De auteur was dan ook een voorstander van erkenning van avondmensen en de samenleving daar ook wat meer op in te richten door flexibelere werktijden en zo. Dat gebeurt langzaamaan wel een beetje, we krijgen steeds meer een 24 uurs economie, maar in meeste branches geldt nog steeds werken van 9 tot 17 uur (+/-).
Ik ben wel benieuwd naar dat artikel als je die zou willen delen, evt via DM.

voor wat betreft je 'probleem':

Is het niet goedkoper om een raspi oid er aan te hangen waar je mee streamt? Dat kan je dan via xcloud doen (als je GPU hebt) en/of streamen vanaf de x naar het scherm. Ben je waarschijnlijk een stuk goedkoper uit, en je hebt niet het probleem dat je net die ene game wilt spelen die je op disk hebt..

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 12:24
Exactor it schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 13:19:
[...]

Voor het geval je verder gaat: handling is best realistisch in art of rally. Auto's met voorwielaandrijving (FWD) zijn makkelijker recht te houden dan RWD auto's. De auto zo recht mogelijk houden maakt je sneller dan als je drift (meestal). Je gaat sneller als je traag richting een bocht gaat en snel eruit komt dan andersom. Sowieso ga je bij rally games sneller als je veilig rijdt dan als je als een gek over de baan vliegt. De career mode is een goede start omdat de auto's trager zijn en dus makkelijker. In de daily en weekly challenge zit je in een group b auto. Die dingen zijn lastig bestuurbaar. Je kunt na de eerste event een FWD selecteren.

Ik heb twee uurtjes gespeeld vanmorgen en vind het een erg fijne game. Ik heb de muziek wat zachter gezet omdat de auto's super goed klinken. De moeilijkheidsgraad heb ik nog niet helemaal door. Op medium rij ik 30 sec per stage sneller dan de ai. Eentje hoger en ik rij 30 sec trager dan de ai. Er zou iets tussenin moeten zitten lijkt me. :)
Ook even gespeeld, zeker leuk spel ja. Auto's voelen allemaal anders aan idd.
Als je het eenmaal beetje doorkrijgt durf je wel steeds meer risico te nemen. Manual schakelen voelt ook goed.

Die BMW reed wel lekker, die kan je lekker de bocht insmijten en dan recht laten trekken door het vermogen.

Goed om te weten van de moeilijkheidsgraad, een foutloos ritje op een relatief veilig tempo en ik werd ook wel makkelijk eerste op de standaard moeilijkheidsgraad. Seconde of 12 volgens mij.

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20-10 10:42
man ik twijfel wel erg. heb de playstation 4 staan en de logische stap zou de ps5 zijn. maar nu met die xbox pass is de xbox toch weer interessant. heb geen vrienden die gamen dus dat is geen probleem.

Misschien toch maar de series x gaan halen ipv de ps5. console vind ik in ieder geval al mooier dan de ps5..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:45
Ik heb in de slaapkamer een One X staan (aan een 1080p tv zonder HDR) en beneden een Series X (aan een 4k tv met HDR). Uiteraard merk ik verschil (zeker in bijvoorbeeld games waarbij de XSX 60fps toont en de XOX 30fps), maar het stoort me niet enorm. Ik accepteer het, wetende dat de hardware (console en tv) in de slaapkamer een stuk minder zijn dan in de woonkamer.

Bij een XSS in de slaapkamer zou het verschil een stuk kleiner zijn, dus daar zou ik al helemaal geen probleem mee hebben. Sterker nog, ik zou daar graag een XSS willen plaatsen. Enige probleem is dan dat ik mijn games op disc niet op die console kan starten...

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
Er zijn in dit topic best wel een aantal mensen die een X en een S in huis hebben.
Met dezelfde 'configuratie' : de X voor in de huiskamer en de S in de kinder/hobby/zolder/werk-kamer.
En naar tevredenheid. Kan ook eigenlijk niet anders hè. De S is een hele fijne console, vind ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:47
Finraziel schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 14:44:
[...]

Ik merk zelf sowieso dat ik tegenwoordig een beetje op moet letten of, en wat, ik nog speel vlak voor het slapen. Als ik tot 11 uur 's avonds assassin's creed speel dan slaap ik echt niet goed. Iets als last stop daarentegen gaat prima (hoewel die nou behoorlijk spannend aan het worden is dus weer iets minder :+ )
Beste is als ik het gamen beperk tot wat vroeger op de avond, laat staan in bed nog spelen... Maar is voor iedereen weer anders denk ik.
Hahah herkenbaar, alleen heb ik dat als ik dus een BR game speel zoals Warzone of een of andere horror game waarin je wordt opgejaagd (ja Dying Light @ night ik bedoel jou ook). Als ik dan het laatste potje voor het slapen gaan bij de laatste pak en beet 25 man zit, krijg ik toch wel klamme handjes, verhoogde hartslag en verwijde pupillen. Dan weet ik al dat ik nog niet binnen een uur in slaap ga vallen en douche ik maar iets langer of wandel ik nog ff met de honden }:|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
jaydenjarno schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 15:03:
man ik twijfel wel erg. heb de playstation 4 staan en de logische stap zou de ps5 zijn. maar nu met die xbox pass is de xbox toch weer interessant. heb geen vrienden die gamen dus dat is geen probleem.

Misschien toch maar de series x gaan halen ipv de ps5. console vind ik in ieder geval al mooier dan de ps5..
Denk je nog veel terug te grijpen naar PS4 games die je wellicht nog bezit? Dat zou ik in ieder geval wel als een beperkende factor zien als je overstapt naar Xbox.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:47

Ik kan het je van harte aanraden (komende van een PS 4).. Zonder een flame war te beginnen vind ik hem beter op heel veel vlakken! Daar wil ik het bij laten, maar zoek maar eens op Youtube op PS 5 VS XSX verschillen/review/why I sold my PS 5 en je krijgt gewoon een eerlijke review :)

• jaydenjarno
Rossi46 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 15:06:
[...]

Denk je nog veel terug te grijpen naar PS4 games die je wellicht nog bezit? Dat zou ik in ieder geval wel als een beperkende factor zien als je overstapt naar Xbox.
de ps4 gaat niet weg. dus als ik daar op wil gamen kan dat gewoon. heb ruimte genoeg om ze beide neer te zetten. dat is dus geen probleem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:29

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Ik heb dit zelfde. Ik heb een Ps4 met een aantal collecties aan games (alle assassins creeds, uncharteds bijv) Met name van de assassins creedd games moet ik de laatste paar nog spelen. Op de Ps5 zou ik ze nog kunnen spelen.. Aan de andere kant ben ik ben ik veel meer gecharmeerd van de Xbox series X. Nu ze zo slecht verkrijgbaar zijn.. wacht ik denk ik gewoon nog maar ff af..

ps. uit de vorige overstappen heb ik geleerd dat ik best oude games kan spelen, maar de oude console zelf raak ik eigenlijk nooit meer aan..

[ Voor 8% gewijzigd door Chrosser op 12-08-2021 15:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Paar dingen die je kan afwegen:
◘ Haal je denk de waarde uit Game Pass? (dus ben je iemand die graag nieuwe games probeert)
◘ Welke Playstation exclusives zou je missen als je naar Xbox overstapt
◘ Hoe groot is jouw PS4 library en hoe veel daar van zou je nog graag willen spelen?
◘ Is VR eventueel iets wat je later interessant lijkt op consoles? (Aangezien de nieuwe PSVR er aan komt)

Ik denk vooral dat, daar naast eigenlijk ook of je al vrienden op het ene platform hebt, dat is vaak ook wel een dingetje maar dat had je al beantwoord. Daarnaast is Xbox gewoon een geweldig platform, qua content moet het nog op gang komen maar met Halo en Forza in zicht word het dit jaar al leuk.

Overigens ben ik van PS4 naar XSX overgestapt. Ik ben van plan over een paar jaar een PS5 te kopen alleen voor de exclusives, multiplatform is XSX wat vriendelijker voor mij dankzij Game Pass

[ Voor 7% gewijzigd door Vagax op 12-08-2021 15:18 ]

• jaydenjarno
Vagax schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 15:17:
[...]

Paar dingen die je kan afwegen:
◘ Haal je denk de waarde uit Game Pass? (dus ben je iemand die graag nieuwe games probeert)
◘ Welke Playstation exclusives zou je missen als je naar Xbox overstapt
◘ Hoe groot is jouw PS4 library en hoe veel daar van zou je nog graag willen spelen?
◘ Is VR eventueel iets wat je later interessant lijkt op consoles? (Aangezien de nieuwe PSVR er aan komt)

Ik denk vooral dat, daar naast eigenlijk ook of je al vrienden op het ene platform hebt, dat is vaak ook wel een dingetje maar dat had je al beantwoord. Daarnaast is Xbox gewoon een geweldig platform, qua content moet het nog op gang komen maar met Halo en Forza in zicht word het dit jaar al leuk.

Overigens ben ik van PS4 naar XSX overgestapt. Ik ben van plan over een paar jaar een PS5 te kopen alleen voor de exclusives, multiplatform is XSX wat vriendelijker voor mij dankzij Game Pass
goede tips. ik ga toch even goed de pass bekijken. dat gaat veel schelen. VR is niks voor mij dus dat scheelt.
de exclusives zijn altijd ellende. bij de PS5 zitten goede, maar de xbox ook. altijd mis je wel een top titel. maar 2 consoles gaat me wel te ver haha

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Syndz
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:59

Ik heb zowel de XSX als de PS5 gehaald.

Ik heb sinds de PS2 geen PlayStation meer gehad dus ik moest en zou 'm halen om al die gave exclusives te spelen die ik gemist heb op de PS3 en PS4 en straks alle nieuwe PS5 titels.

En hoewel ik dat ook doe en erg geniet van de games op de PS5.. Staat vooral de XSX aan hier. Game Pass is zo'n fijne service. Er is altijd wel iets te spelen en zo kan ik ook gemakkelijk wachten tot de volgende PS5 exclusive die ik dan wel op pik voor een paar tientjes.

Beiden zijn echt super goede consoles, dus als je het kunt missen dan zou ik ze gewoon allebei kopen. Als je moet kiezen zou ik toch voor de XSX gaan. Of misschien een PS5 + XSS. Of iets met een PC, whatever floats your boat.

Al hoor je vaak het argument dat er op Xbox geen games zijn, vind ik zelf dat er op Xbox zoveel meer valt te gamen en ontdekken met Game Pass :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:59
Powder Toastman schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 14:50:
[...]

Nou dan kan ik je een handje geven, want ik ga inderdaad ergens tussen 2 en half 4 slapen. Heb gelukkig wel jaren geleden op het werk geregeld dat ik pas tussen 9 en 10 hoef te beginnen en ik ga vanaf eind dit jaar met pensioen :+ (voor mijzelf beginnen dus).

Een samenleving gericht op 2 type mensen zou hoe dan ook een goed idee zijn al is het alleen om de verkeersdrukte.

Maar blijf er bij dat een podcast op mijn oren als ik (voor mijn doen) vroeg naar bed ga beter werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
jaydenjarno schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 15:11:
[...]

de ps4 gaat niet weg. dus als ik daar op wil gamen kan dat gewoon. heb ruimte genoeg om ze beide neer te zetten. dat is dus geen probleem.
In dat geval zou ik het zeker proberen. De XSS is relatief goedkoop, volgens mij goed verkrijgbaar en ook gamepass kun je zeer voordelig voor een kortere periode (dus niet direct 3 jaar ;) ) afsluiten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
14 minutes of direct-feed Forza Horizon 5 gameplay, running on Xbox Series X (4K)

[ Voor 35% gewijzigd door Wom op 12-08-2021 16:09 ]

• Powder Toastman
Melantrix schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 14:59:
[...]

Ik ben wel benieuwd naar dat artikel als je die zou willen delen, evt via DM.

voor wat betreft je 'probleem':

Is het niet goedkoper om een raspi oid er aan te hangen waar je mee streamt? Dat kan je dan via xcloud doen (als je GPU hebt) en/of streamen vanaf de x naar het scherm. Ben je waarschijnlijk een stuk goedkoper uit, en je hebt niet het probleem dat je net die ene game wilt spelen die je op disk hebt..
Zal moeten zoeken online of ik het artikel nog kan vinden, een collega had het op papier gegeven, is alweer een paar jaar geleden.
Het "probleem" was overigens van WinterBase, ik reageerde daar enkel op. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Dat socials team van Xbox blijft toch wel leuke content delen hoor. Hangt een soort positieve en niet al te serieuze sfeer, die mij persoonlijk wel aanstaat :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
Mick3112 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 15:01:
[...]

Ook even gespeeld, zeker leuk spel ja. Auto's voelen allemaal anders aan idd.
Als je het eenmaal beetje doorkrijgt durf je wel steeds meer risico te nemen. Manual schakelen voelt ook goed.

Die BMW reed wel lekker, die kan je lekker de bocht insmijten en dan recht laten trekken door het vermogen.

Goed om te weten van de moeilijkheidsgraad, een foutloos ritje op een relatief veilig tempo en ik werd ook wel makkelijk eerste op de standaard moeilijkheidsgraad. Seconde of 12 volgens mij.
Ik vind de Porsche (911?) in de eerste group een fijne bak. Scheurde ik ook graag mee in Dirt Rally 2.

Terugkomend op de moeilijkheid. Het gat tussen normal en eentje erboven is niet zo groot. Er zit een glitch in dat als je een custom rally doet hij die moeilijkheid meeneemt in je volgende career event. De au was dus op master en die is iets te gortig voor mij. Ik deed net nog een rally op de stand boven normal en reed ongeveer dezelfde tijden als de AI. Dat maakt het net leuker omdat je dan je best moet doen om te winnen. Of in ieder geval zonder grote fouten moet rijden.

• Powder Toastman
Heb ook wel zin om Art of Rally uit te proberen, dacht hem alvast te downloaden naar de Xbox via de Game Pass app. Staat downloaden zodra beschikbaar. Maar hij is toch al beschikbaar? Of hebben jullie, degenen die hem al gespeeld hebben, de Xbox ingesteld op andere tijdzone?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:22
Syndz schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 15:30:
[...]

Ik heb zowel de XSX als de PS5 gehaald.

Ik heb sinds de PS2 geen PlayStation meer gehad dus ik moest en zou 'm halen om al die gave exclusives te spelen die ik gemist heb op de PS3 en PS4 en straks alle nieuwe PS5 titels.

En hoewel ik dat ook doe en erg geniet van de games op de PS5.. Staat vooral de XSX aan hier. Game Pass is zo'n fijne service. Er is altijd wel iets te spelen en zo kan ik ook gemakkelijk wachten tot de volgende PS5 exclusive die ik dan wel op pik voor een paar tientjes.

Beiden zijn echt super goede consoles, dus als je het kunt missen dan zou ik ze gewoon allebei kopen. Als je moet kiezen zou ik toch voor de XSX gaan. Of misschien een PS5 + XSS. Of iets met een PC, whatever floats your boat.

Al hoor je vaak het argument dat er op Xbox geen games zijn, vind ik zelf dat er op Xbox zoveel meer valt te gamen en ontdekken met Game Pass :).
offtopic:
Playstation Now zou voor jou dan ook een hele mooie dienst zijn, vooral omdat je een aantal PS generaties hebt overgeslagen.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Xbox doet zijn marketing prima, om die van Game Pass kan ik altijd wel erg om lachen

[YouTube: Xbox All Access: All-4-One "It's All There (I Swear Remix)"]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

jaydenjarno schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 15:21:
[...]

goede tips. ik ga toch even goed de pass bekijken. dat gaat veel schelen. VR is niks voor mij dus dat scheelt.
de exclusives zijn altijd ellende. bij de PS5 zitten goede, maar de xbox ook. altijd mis je wel een top titel. maar 2 consoles gaat me wel te ver haha
Vergeet overigens niet dat je nog steeds het "Gold naar GP Ultimate" trucje kan doen, in de OP van dit topic staat uitgelegd voor hoe je voor minder dan 200 euro, 3 jaar aan Game Pass Ultimate kan komen (wat normaal 480 euro is)

Oh en natuurlijk is één van de sterkere punten van GP dat alle Microsoft first party titles direct op GP uitkomen.

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 12:24
Exactor it schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 16:25:
[...]

Ik vind de Porsche (911?) in de eerste group een fijne bak. Scheurde ik ook graag mee in Dirt Rally 2.

Terugkomend op de moeilijkheid. Het gat tussen normal en eentje erboven is niet zo groot. Er zit een glitch in dat als je een custom rally doet hij die moeilijkheid meeneemt in je volgende career event. De au was dus op master en die is iets te gortig voor mij. Ik deed net nog een rally op de stand boven normal en reed ongeveer dezelfde tijden als de AI. Dat maakt het net leuker omdat je dan je best moet doen om te winnen. Of in ieder geval zonder grote fouten moet rijden.
ok. goed om te weten. Op welke console speel jij hem?

Ik op series X maar ik ondervind wel rare haperingen die de ervaring behoorlijk bederven.

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-10 14:17
Wom schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 16:09:
14 minutes of direct-feed Forza Horizon 5 gameplay, running on Xbox Series X (4K)

[YouTube: Forza Horizon 5 - 14 Minutes of Xbox Series X Direct Feed Gameplay]
Wat een bizar slechte draw distance in het zand. Wordt letterlijk een meter voor je auto ingeladen. :X :N
Kaasje123 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 17:11:
[...]

Wat een bizar slechte draw distance in het zand. Wordt letterlijk een meter voor je auto ingeladen. :X :N
Dat viel mij ook op, eerste keer dat ik dat zo zie (of dat het opvalt) bij footage van FH5 eigenlijk? Of is dit gevolg van compressie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Powder Toastman schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 16:35:
Heb ook wel zin om Art of Rally uit te proberen, dacht hem alvast te downloaden naar de Xbox via de Game Pass app. Staat downloaden zodra beschikbaar. Maar hij is toch al beschikbaar? Of hebben jullie, degenen die hem al gespeeld hebben, de Xbox ingesteld op andere tijdzone?
Had ik ook inderdaad in de app, op de console zelf is hij wel al beschikbaar. Zal een foutje van iemand ergens zijn denk ik... Gelukkig is de game klein dus toch zo binnen als je eenmaal bij je Xbox bent. Ik ga nu eens een poging wagen :)

Edit: blood type: sake _O-

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-10 22:32

v8power67

Psn: Mausosaurus

[...]

Oef zie deze beelden voor eerst nu, envalt idd behoorlijk op ja. En dit is de 30fps modus dus dan hoop ik niet dat dit 1 van de settings is die lager word in 60fps modus. Verder ziet er wel nice maar vrees beetje voor de 60fps modus. Ik kan echt niet meer op 30fps gamen nu 60fps op consoles eindelijk beetje normaal word. Dus hoop eigenlijk dat het gewoon zelfde settings is maar dan lagere resolutie. Of komen misschien wel met een vrr modus, of zoals bij ratchet and clank een 40fps modus met een 120hz tv. Dat speelt al stukken lekkerder dan gewoon 30fps.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Wom schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 17:19:
[...]

Dat viel mij ook op, eerste keer dat ik dat zo zie (of dat het opvalt) bij footage van FH5 eigenlijk? Of is dit gevolg van compressie?
Denk dat we moeten wachten op een upgrade van de SSD! :P

• WinterBase
Dank voor alle reacties op mijn vraag van de vorige pagina :) Ben wel om voor een Series S in de slaapkamer, even de V&A in de gaten houden en eentje voor een mooie prijs proberen te krijgen. Gamen vanuit m’n bed is overigens iets wat ik meestal in de ochtend doe, in het weekend of op m’n vrije dag. Later op de avond een (intense) game opstarten doet m’n nachtrust vaak ook geen goed :+

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20-10 19:05
[...]

Waar kijk jij dan naar want als ik dat filmpje op een grote OLED bekijk zie ik niet wat precies het probleem is.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-10 15:59
De drawdistance op het strand is m.i. helemaal niet bizar en geeft een realistische weergave van de werkelijkheid. De details van de golfpatronen in het zand en de "verkleuring" van licht naar iets donkerder is alleen waar te nemen in het meer nabije blikveld en een gevolg van een veranderde kijk- en lichtinvalshoek.
Dit effect zie je ook terugkomen in films.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-10 22:32

v8power67

Psn: Mausosaurus

Lekker Ventje schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 19:03:
[...]

Waar kijk jij dan naar want als ik dat filmpje op een grote OLED bekijk zie ik niet wat precies het probleem is.
Vanaf het moment dat hij gaat rijden met de supra ergens in begin zie je het meteen. Net ook op een 55 inch lg cx gezien en ja dat valt echt heel erg op. Maar verder gekeken en ziet er ook dan weer super dik uit. Dus ja hopelijk kunnen ze er nog iets mee. Anders ja jammer.
ariekanari schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 19:08:
De drawdistance op het strand is m.i. helemaal niet bizar en geeft een realistische weergave van de werkelijkheid. De details van de golfpatronen in het zand en de "verkleuring" van licht naar iets donkerder is alleen waar te nemen in het meer nabije blikveld en een gevolg van een veranderde kijk- en lichtinvalshoek.
Dit effect zie je ook terugkomen in films.
Nee dit is gewoon omdat een grotere drawdistance gewoon veel power kost. Je ziet duidelijk een harde lijn lopen waarin je de details ziet inladen. Dat heeft niks met realisme te maken. Dit is gewoon puur een design keuze anders moeten ze andere dingen gaan opofferen. Xsx is krachtig maar niet oneindig, zeker niet als je ook 4k wil draaien dan moet je offeren.

[ Voor 44% gewijzigd door v8power67 op 12-08-2021 19:12 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• Vagax

Vagax

Hehe

Valt mij niet heel erg op dus het zal mij denk ook niet storen tijdens het spelen :)

En ze hebben nog even, misschien dat het wel beter word bij launch

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Eerste paar rallies er op zitten :) (in the art of...)

Leuke game... Ik vind het wel ergens jammer dat de rallies compleet random zijn. De eerste twee heb ik met de 'meanie' gedaan en waren beiden Kenia waar mijn Mini om de haverklap aan het revven was, dus ik denk laat ik eens proberen of die fontein (Alpine?) dat beter doet... Herstart ik die tweede rally, kom ik in Finland uit op een superbochtige track waar ik in de verste verte niet de snelheid haal van die banen in Kenia. En je moet je auto kiezen voor je überhaupt weet waar je naar toe gaat |:(

Begrijp wel waarom ze het doen, om het langer leuk te houden, alleen dat betekent dus ook dat je een parcours niet kunt proberen te masteren of verschillende auto's uitproberen, want... Tja, pak een andere auto en je zit waarschijnlijk niet eens meer in hetzelfde land, laat staan hetzelfde parcours.

Maar goed, alsnog wel leuk, en ben weer terug bij de Mini want die lijkt gewoon een stuk harder te accelereren dan de volgende paar auto's die weliswaar een iets hogere top hebben maar die bereik ik vrijwel nooit.

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20-10 19:05
v8power67 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 19:08:
[...]

Vanaf het moment dat hij gaat rijden met de supra ergens in begin zie je het meteen. Net ook op een 55 inch lg cx gezien en ja dat valt echt heel erg op. Maar verder gekeken en ziet er ook dan weer super dik uit. Dus ja hopelijk kunnen ze er nog iets mee. Anders ja jammer.

[...]

Nee dit is gewoon omdat een grotere drawdistance gewoon veel power kost. Je ziet duidelijk een harde lijn lopen waarin je de details ziet inladen. Dat heeft niks met realisme te maken. Dit is gewoon puur een design keuze anders moeten ze andere dingen gaan opofferen. Xsx is krachtig maar niet oneindig, zeker niet als je ook 4k wil draaien dan moet je offeren.
Ik kijk op een 77" maar het zal dan wel aan mijn ogen liggen want ik zie niet wat er mis is. Zal het mij in ieder geval niet gaan storen :)

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +2 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 18:17:
[...]

Denk dat we moeten wachten op een upgrade van de SSD! :P
Is hij na die upgrade wel RDNA3???

Nee, de ontwikkeltools moeten nog geüpgraded worden, dus de power van de SSD wordt nog niet volledig benut.

:+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Lekker Ventje schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 19:16:
[...]

Ik kijk op een 77" maar het zal dan wel aan mijn ogen liggen want ik zie niet wat er mis is. Zal het mij in ieder geval niet gaan storen :)
Ik zie het wel, maar alleen omdat ik er naar aan het zoeken was. Ik zie het ook alleen als ze over zand rijden. Lijkt er op alsof ze pas een paar meter voor de auto bumpmapping toepassen. Op het strand kun je dat wel zien als een lijn een paar meter voor de auto.
Maar goed, het zal mij bij het spelen ook echt niet dwars zitten. En wie weet is dat iets wat ze nog kunnen verbeteren (geen idee of ze het bv in verschillende gradaties kunnen doen op verschillende afstanden zodat het verschil niet zo groot is).

Edit: heeft trouwens niks met de SSD te maken :+ puur gpu power...

Edit 2: stukje verder gekeken nog, op de zandpaden valt het me dan weer niet op, alleen op het strand zie ik het. Wel zie ik dat de begroeiing gedetailleerder wordt als het dichterbij komt maar dat is logisch, en zie ik nu alleen omdat ik een halve meter voor mijn 65" tv zit te kijken en niet aan het rijden ben.

[ Voor 19% gewijzigd door Finraziel op 12-08-2021 19:44 ]

Pagina: 1 ... 210 ... 347 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord