Wom schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 16:25:
[...]
Veel van de plannen die toen publiekelijk zijn afgeschoten zijn nu realiteit of wenselijk. Ze waren alleen iets te vroeg met die plannen.
Oh, en de focus op TV, TV, TV, TV en TV ipv. Games heeft daar ook iets mee van doen

Zelfs TV, achteraf gezien, is doodzonde, fast forward nu paar jaar en 99% is IPTV geworden wat gewoon een simpele app op de TV zou zijn geweest maar omdat het gros de console heeft laten vallen is het nu onderdeel van smart TV en tablets geworden.
Ze hadden dit alsnog door kunnen zetten bij een beetje succes van de MS store (de windows 'store', niet de fysieke

), zo hadden bv F1, KPN, Ziggo etc hun app UWP kunnen uitbrengen zodat je deze ook gewoon op je console kon draaien.
Achteraf toch jammer, het is humor dat zoveel mensen als argument gaven 'ik heb een setupbox/smart TV' of 'ik hoef geen extra apparaat om TV te kijken', maar fastfoward anno nu.. 99% zit nu weer vast aan zo'n kansloze mediaboxding op z'n HDMI om uberhaubt TV te kunnen kijken.
Discs zouden toen 'digitaal' gemaakt kunnen worden, zodat je oude games dus kan blijven spelen zonder disc, dat werd bijna direct afgeschoten door retailers en publishers, EA harkte in die tijd behoorlijk wat extra binnen vanwege de eenmalig te gebruiken code bij de disc-versie van Fifa om online te spelen, dat was dus nog een extra 10 euro per doorverkochte disc. Plus het had natuurlijk best behoorlijk wat ruimte voor misbruik, disc 'lenen' van de winkel en digitaal activeren, family-share met vrienden, ergens snap ik het wel.