• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Je kunt in de instellingen HDR en DV natuurlijk gewoon redelijk gelijk instellen. Heb ik ook gedaan. Dat je het maximale uit beiden haalt. Zolang hij dat gedaan heeft kan het gewoon kloppen wat hij zegt.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
@Rivanov dat zou enerzijds mooi zijn, anderzijds hebben ze bij een recent interview aangegeven dat Biomutant voorlopig niet naar Gamepass zou komen. Dan stoot je een hoop gamers die de game hebben aangeschaft/gepreorderd wel enigszins tegen het gezicht mijn inziens.

Ja... je moet niets pre-orderen etc. Maar zeg dan niets...

Maar goed, meer dan een gerucht is het niet volgens mij?

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

ArthurMorgan schreef op maandag 24 mei 2021 @ 07:54:
Je kunt in de instellingen HDR en DV natuurlijk gewoon redelijk gelijk instellen. Heb ik ook gedaan. Dat je het maximale uit beiden haalt. Zolang hij dat gedaan heeft kan het gewoon kloppen wat hij zegt.
Uiteraard. Ik heb ook al mijn Picture Modes aangepast conform het topic op ResetEra.

https://www.resetera.com/...s-sdr-hdr-dv.73304/unread

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:31
Thalaron schreef op maandag 24 mei 2021 @ 08:14:
@Rivanov dat zou enerzijds mooi zijn, anderzijds hebben ze bij een recent interview aangegeven dat Biomutant voorlopig niet naar Gamepass zou komen. Dan stoot je een hoop gamers die de game hebben aangeschaft/gepreorderd wel enigszins tegen het gezicht mijn inziens.

Als die er wel vanaf dag 1 inzit is het een kwestie van de chat met Microsoft openen en de game niet starten. Dan kunnen hem nog annuleren.
Vandaag review drop van Biomutant?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• ArthurMorgan
  • Niet online
Vanaf 1 juni 60 fps patch voor (oa) de serie X

https://nl.ign.com/watch-...voor-ps5-en-xbox-series-x

ubisoftlinkje: https://www.ubisoft.com/e...nd-upcoming-content-drops

[ Voor 31% gewijzigd door ArthurMorgan op 24-05-2021 09:10 ]

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:24

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Biomutant heeft een eigen topic, lijkt me handig om de discussie daar te houden: [Multi] Biomutant

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:46

Freak187

geen

Ik weet niet of de vraag eerder al is gesteld, maar ik neig naar de Xbox series S vanwege prijs en omvang. Maar is er een kans dat bepaalde games niet draaien op de S vanwege de lagere specs? Of is er vanuit MS een belofte gedaan dat nieuwe games op zowel de X als de S uitkomen?

Kia Niro-EV 2024

• brushaway
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-10-2024
Freak187 schreef op maandag 24 mei 2021 @ 10:45:
Ik weet niet of de vraag eerder al is gesteld, maar ik neig naar de Xbox series S vanwege prijs en omvang. Maar is er een kans dat bepaalde games niet draaien op de S vanwege de lagere specs? Of is er vanuit MS een belofte gedaan dat nieuwe games op zowel de X als de S uitkomen?
Alle games komen gewoon op beide uit :)

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20-01 08:29
Rivanov schreef op maandag 24 mei 2021 @ 09:06:
Vandaag review drop van Biomutant?
Volgens de geruchten een 6 van IGN. Benieuwd wat de andere sites de game geven.

Twijfel enorm om de game te pre-orderen. Ziet er leuk uit maar ook wel als iets dat vrij leeg kan zijn of snel verveeld.

• Timothy3000
Edit: Had de post van Chaoss over het hoofd gezien. Excuus!
Thalaron schreef op maandag 24 mei 2021 @ 08:14:

Inderdaad weer een mooie clickbait quote van een of andere streamer :z

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MZGV6SXgqJP4wd0w9ZAZrXl_Fnw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RPEmZjLEA6QZX2m0M8ma5yKA.jpg?f=fotoalbum_large

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• hifigamefreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:49

hifigamefreak

aka C3rb3r7s

Gebruik zelf al tijden een series S en alle games komen er gewoon op uit. Enige wat er verschilt is mogelijk mindere graphics en/of frame rates die op de series X wel mogelijk zijn.

Daarnaast hangt het vooral af of je nog van plan bent om in de nabije toekomst een 4K scherm aan te schaffen. Zo ja, dan biedt de series X wel een meerwaarde. Op Full HD televisies zie je dat verschil niet dus dan kan een series S volstaan.

Beiden zijn echter zeer fijne consoles met snelle laadtijden en stille fans dus je kan niet fout gaan 8)

Edit toevallig kwam deze video uit met wat voorbeelden van games die perfect werken op de series S (dus niet met lage FPS)

[ Voor 10% gewijzigd door hifigamefreak op 24-05-2021 11:45 ]

• DaitoX
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20-01 19:51
hifigamefreak schreef op maandag 24 mei 2021 @ 11:30:
[...]

Gebruik zelf al tijden een series S en alle games komen er gewoon op uit. Enige wat er verschilt is mogelijk mindere graphics en/of frame rates die op de series X wel mogelijk zijn.

Daarnaast hangt het vooral af of je nog van plan bent om in de nabije toekomst een 4K scherm aan te schaffen. Zo ja, dan biedt de series X wel een meerwaarde. Op Full HD televisies zie je dat verschil niet dus dan kan een series S volstaan.

Beiden zijn echter zeer fijne consoles met snelle laadtijden en stille fans dus je kan niet fout gaan 8)
Naast de resolutie en frame rates zijn er nog 2 punten waar je mogelijk op wil letten, namelijk de storage ruimte en geen disc natuurlijk.

Voor de kosten van de storage uitbreiding als de S toch te weinig is had je gelijk een series x kunnen halen en zelf vind ik het wel leuk altijd om wat discs te halen + geeft je meer mogelijkheid om ergens iets met korting te halen, je bent niet gebonden aan de digital store.

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
DaitoX schreef op maandag 24 mei 2021 @ 11:58:
[...]

[...]

Naast de resolutie en frame rates zijn er nog 2 punten waar je mogelijk op wil letten, namelijk de storage ruimte en geen disc natuurlijk.

Voor de kosten van uitbreiding had je gelijk een series x kunnen halen en zelf vind ik het wel leuk altijd om wat discs te halen + geeft je meer mogelijkheid om ergens iets met korting te halen, je bent niet gebonden aan de digital store.
Helemaal mee eens. Wat ik ergens wel jammer vind en wel had verwacht was een directe concurrent voor de PS5 Ditigal Edition. Ik denk dat een XSX voor 399 euro een héél erg interessante keuze zou zijn geweest voor velen. Enerzijds heb je dan wel alle voordelen van de XSS maar dan zonder de nadelen ervan voor een prijs die toch minder heftig is dan 499. Anderzijds snoept dat wellicht van de afname van de XSS....

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:21
Thalaron schreef op maandag 24 mei 2021 @ 12:03:
[...]

Helemaal mee eens. Wat ik ergens wel jammer vind en wel had verwacht was een directe concurrent voor de PS5 Ditigal Edition. Ik denk dat een XSX voor 399 euro een héél erg interessante keuze zou zijn geweest voor velen. Enerzijds heb je dan wel alle voordelen van de XSS maar dan zonder de nadelen ervan voor een prijs die toch minder heftig is dan 499. Anderzijds snoept dat wellicht van de afname van de XSS....
Ik vind dat sowieso wel een lastig dingetje. Als je alles digitaal wilt, is de PS5 digital toch wel de betere keuze, denk ik. Daar speelt wel in mee dat je games speelt die op beide consoles draaien.
Beide consoles op de plank hebben liggen is natuurlijk ideaal, maar prijzig.. ofja alsnog goedkoper dan een high-end telefoon :')

Maar aan de andere kant is €200,00 euro meer betalen voor een Series X ook niet heel extreem. Als je er 7 jaar mee doet, mag je het wel uitgeven, om er ook de voordelen van te hebben.

• drakiesoft
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OYyP8lw_nLn2wrSq4QQtvUj6WlM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CBdWvT6EppToELGh6sPebgR4.jpg?f=fotoalbum_large

box
Mosin schreef op maandag 24 mei 2021 @ 12:27:
[...]

Ik vind dat sowieso wel een lastig dingetje. Als je alles digitaal wilt, is de PS5 digital toch wel de betere keuze, denk ik. Daar speelt wel in mee dat je games speelt die op beide consoles draaien.
Beide consoles op de plank hebben liggen is natuurlijk ideaal, maar prijzig.. ofja alsnog goedkoper dan een high-end telefoon :')

Maar aan de andere kant is €200,00 euro meer betalen voor een Series X ook niet heel extreem. Als je er 7 jaar mee doet, mag je het wel uitgeven, om er ook de voordelen van te hebben.
Een PS5 digital kost toch geen €300,- ?

Ik snap overigens heel dat gemekker niet.
Als ik een V6 in mijn auto wil ipv de standaard V4 betaal ik ook meer.
Wil je het beste dan betaal je de hoofdprijs, tot zover je bij 500 euro over een hoofdprijs kan spreken … de gemiddelde videokaart kost nog meer.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:21
justifire schreef op maandag 24 mei 2021 @ 13:29:
[...]

Een PS5 digital kost toch geen €300,- ?

Ik snap overigens heel dat gemekker niet.
Als ik een V6 in mijn auto wil ipv de standaard V4 betaal ik ook meer.
Wil je het beste dan betaal je de hoofdprijs, tot zover je bij 500 euro over een hoofdprijs kan spreken … de gemiddelde videokaart kost nog meer.
Die kost €150,00, toch? :+

Voor die €100,00 meer die je aan de PS5 Digital uitgeeft, krijg je er naar mijn mening ook iets meer voor terug. Maar dat is ieder zijn eigen ding.

• Timothy3000
Mosin schreef op maandag 24 mei 2021 @ 14:51:
[...] Voor die €100,00 meer die je aan de PS5 Digital uitgeeft, krijg je er naar mijn mening ook iets meer voor terug. Maar dat is ieder zijn eigen ding.
Kan het daar niet meer mee oneens zijn. Waar ik het bij Xbox snap als mensen puur digitaal willen gaan (Gamepass, je kunt digitale games op meerdere manieren aanschaffen en bent niet verplicht ze in de Xbox Store te halen) snap ik dat bij de Playstation echt niet. Je hebt daar geen goed alternatief voor Game Pass en je bent volgens mij altijd gebonden aan de (vooral voor nieuwe games, vrij dure) PS Store. Voor die €100,- meer kun je dan imo veel beter een versie met discdrive halen.

Dat waar tussen de S en X tweehonderd euro verschil ligt en je met een digitale console imo veel meer mogelijkheden en daarmee waar voor je geld krijgt dan bij een digital only Playstation.

[ Voor 4% gewijzigd door Timothy3000 op 24-05-2021 15:33 ]

Timothy3000 schreef op maandag 24 mei 2021 @ 15:32:
[...]

Kan het daar niet meer mee oneens zijn. Waar ik het bij Xbox snap als mensen puur digitaal willen gaan (Gamepass, je kunt digitale games op meerdere manieren aanschaffen en bent niet verplicht ze in de Xbox Store te halen) snap ik dat bij de Playstation echt niet. Je hebt daar geen goed alternatief voor Game Pass en je bent volgens mij altijd gebonden aan de (vooral voor nieuwe games, vrij dure) PS Store. Voor die €100,- meer kun je dan imo veel beter een versie met discdrive halen.

Dat waar tussen de S en X tweehonderd euro verschil ligt en je met een digitale console imo veel meer mogelijkheden en daarmee waar voor je geld krijgt dan bij een digital only Playstation.
Het hangt ook vooral van jezelf af... Ik hoef games nooit zo nodig heel snel te kopen en dan is het ook bij PlayStation prima te doen uit de store. Je kunt ook prima uit andere landen kopen daar volgens mij. Wat uiteindelijk een betere deal is hangt toch vooral af van wat je zelf belangrijk vindt.
Maar goed, dit is eigenlijk allemaal off topic natuurlijk hier.

Gamertag: FinrazielNL

• airwolf83
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-10-2025
Voor wie de crysis remaster nog eens wil proberen.
Nu voor 8,61 in de Braziliaanse store..

• Snakefoodjah
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:38
justifire schreef op maandag 24 mei 2021 @ 19:46:
[...]

Even via de Penrose X geluisterd.

[Afbeelding]
Idd zalig geluid via de Penrose X 👌🏻

• Icaru
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16-10-2025
Even benieuwd hoe jullie instellingen zijn…
Op wat zetten jullie de energie instellingen ?
Stand by of spaar stand ?

Icaru schreef op maandag 24 mei 2021 @ 20:11:
Spaarstand. Series X start zo snel op, dat stand-by overbodig is.

Stand-by.
Lekker op afstand downloads starten en game streamen op de ipad :)

• drakiesoft
xbox mini

[Twitter: https://twitter.com/tomwarren/status/1396844670077054979?s=20]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VMsyTGreKGyEAbTygljymCTvO9Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2sreu1jfGAxqMebVlj9jhh60.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R7kc82rnHSWTe6K4BK5BYcQCIac=/800x/filters:strip_exif()/f/image/w0PBgwI9Sqm8wsP675Xq8C6G.webp?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door drakiesoft op 24-05-2021 20:44 ]

• drakiesoft
FIGHT!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vULfrUsJb2UeHs5WQi5AH8lLjYA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KAj1FshfDB76KmNVfTzCAdjy.jpg?f=fotoalbum_large

• drakiesoft
Welke lade in de Series X kan ik deze plaatsen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TWYj9xO1YMD1lsh1u5DGrsEnDRA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/27yxhFGGX2gvfrHryPWWGMtT.jpg?f=fotoalbum_large

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:20
Team Stand-by hier.

Vooral om tijdens de standby tijd updates en downloads te laten lopen.

[ Voor 66% gewijzigd door Xgar op 24-05-2021 21:20 ]

• airwolf83
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-10-2025
Spaarstand..
Iemand hierboven zei het ook al.. Dat ding start zo snel open dat standby helemaal niet nodig is.

En persoonlijk wil ik sowieso nooit dingen in stand by hebben eigenlijk... Vind het al irritant dat mijn lg c9 wel het beste constant stroom moet hebben vanwege het automatische beeld herstellen wat hij doet als ie standby staat.

• Timothy3000
Spaarstand. Ik heb thuis ook niks in stand by staan.

• ArthurMorgan
  • Niet online
even gekeken, voor die prijs kan ik dus 3 series X consoles kopen.... ik pas even ;)

airwolf83 schreef op maandag 24 mei 2021 @ 21:15:
[...]

Spaarstand..
Iemand hierboven zei het ook al.. Dat ding start zo snel open dat standby helemaal niet nodig is.

En persoonlijk wil ik sowieso nooit dingen in stand by hebben eigenlijk... Vind het al irritant dat mijn lg c9 wel het beste constant stroom moet hebben vanwege het automatische beeld herstellen wat hij doet als ie standby staat.
Iemand? IEMAND?!?!11!!??

:+

• Icaru
Weet er iemand wat het verbruik is in beide standen ?
Blijkbaar zou dit in begin rond de 30W zijn in de stand-by mode maar dit zou gecorrigeerd zijn geweest na een firmware update, dit zou nu rond of onder de 13W moeten zijn…

Kan iemand dit bevestigen ?
Icaru schreef op maandag 24 mei 2021 @ 22:05:
Weet er iemand wat het verbruik is in beide standen ?
Blijkbaar zou dit in begin rond de 30W zijn in de stand-by mode maar dit zou gecorrigeerd zijn geweest na een firmware update, dit zou nu rond of onder de 13W moeten zijn…

Kan iemand dit bevestigen ?
Was meteen bij launch al rond de 10 Watt:
Finraziel in "[XSX | XSS] Xbox Series X|S"
Alleen misschien was er een bug waardoor de Xbox bij sommige mensen te lang in de actieve stand bleef staan?

Ik heb hem ook in standby trouwens. Opstarttijd maakt niet uit inderdaad maar als ik na dat opstarten een half uur op een update moet wachten dan word ik niet blij, dat mag hij gewoon doen terwijl ik met andere dingen bezig ben.

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:23

MaDLiVe

.-Observer-.

Hier staat hij ook in standby, toch update hij eigenlijk nooit dingen op de achtergrond en moet ik dat zelf doen helaas.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• SunnieNL
airwolf83 schreef op maandag 24 mei 2021 @ 21:15:
[...]

Spaarstand..

Dat doet de c9 als maar 1x per 30 uur kijken en start 15 minuten nadat hij in stand-by staat en duurt dan 10 min. Mijn home automation schakelt na 30 min minimaal verbruik van de stroommeter bij de tv alles uit behalve de netwerkswitch en de Xbox :)

Xbox staat in stand-by. Ook omdat ik in de alpha ring zit en hij daardoor meer OS updates krijgt en ik geen zin heb te wachten op een OS of game update. Morgen wil ik ook gelijk beginnen met biomutant en niet eerst wachten tot de preorder de day 1 patch heeft gedownload.

[ Voor 16% gewijzigd door SunnieNL op 24-05-2021 22:32 ]

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:06
SunnieNL schreef op maandag 24 mei 2021 @ 22:30:
[...]

Dat doet de c9 als maar 1x per 30 uur kijken en start 15 minuten nadat hij in stand-by staat en duurt dan 10 min. Mijn home automation schakelt na 30 min minimaal verbruik van de stroommeter bij de tv alles uit behalve de netwerkswitch en de Xbox :)

Xbox staat in stand-by. Ook omdat ik in de alpha ring zit en hij daardoor meer OS updates krijgt en ik geen zin heb te wachten op een OS of game update. Morgen wil ik ook gelijk beginnen met biomutant en niet eerst wachten tot de preorder de day 1 patch heeft gedownload.
Nice. Maar hoort je C9 dat niet iedere 4 uur te doen, zoals alle LG Oled's? Neem je daarmee niet een bepaald risico?
8)

Xgar schreef op maandag 24 mei 2021 @ 21:00:
Team Stand-by hier.

Vooral om tijdens de standby tijd updates en downloads te laten lopen.
Ja maar toch regelmatig merk ik dat zodra ik dan ga checken dat er heel wat updates in de queue staan, wat eigenlijk best waardeloos is. Dit had juist geüpdate moeten zijn. Merkte dit vaker met One X ook al.

• SunnieNL
DutchOwnage schreef op maandag 24 mei 2021 @ 22:47:
[...]

Nice. Maar hoort je C9 dat niet iedere 4 uur te doen, zoals alle LG Oled's? Neem je daarmee niet een bepaald risico?
Nee, die mini refresh gebeurd redelijk snel na in stand-by zetten. 1x in de 30 uur doet hij een iets grotere die langere tijd nodig heeft en waar die iets langer op wacht en 1x per 2000 uur is er nog een grotere (vergelijkbaar met de pixel refresh in het menu). Maar daar die geeft hij vanzelf aan als dat zover is.
Ergens in februari dit jaar kreeg ik daar de eerste melding van. Dan geeft hij in beeld dat je de komende 20 minuten na uitzetten de tv niet van de stroom mag halen (doe je dat wel, dan is er nog niets aan de hand omdat die het dan de volgende keer bij uitzetten weer doet).

Risico is dus zeer klein naar mijn idee. En als die bezig is met een pixel refresh aan de achterkant, verbruikt die meer stroom en reset HA ook de 30 minuten timer.

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:06
Ah ok. Die 30 uur refresh is compleet nieuw voor mij. Dacht dat er maar 2 waren, die na 4 uur en die grote na 2000/2500 uur. Weer wat geleerd.
SunnieNL schreef op maandag 24 mei 2021 @ 22:30:
[...]

Mijn Series X haalt de Alpha Skip Ahead updates gewoon automatisch binnen terwijl hij in spaarstand staat. Hoef hier nooit handmatig iets voor te doen of erop te wachten.

Game updates moet ik vaak nog wel handmatig triggeren of ze beginnen pas te downloaden zodra de Xbox aangaat. Maar dat is logisch gezien de “spaarstand”.

[ Voor 8% gewijzigd door Rivanov op 25-05-2021 05:58 ]

Na vier jaar wachten is het vanmiddag dan eindelijk zover ! oOo

• Furrr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-01 14:48
Hoi!

Het volgende:

De Xbox Series X is echt goed man!
PC gamer hier en het laatste half jaar Warzone, Coldwar en Modern Warfare middels een RTX3090 /10900k gespeeld. Nu 2 weken op een 65” LG CX en de Series X en ik heb mijn PC niet meer aangeraakt. Ver boven verwachting en die 120Hz 😍. Op de PC zat ik op 144Hz maar zie echt geen verschill (tussen 60 en 120Hz natuurlijk wel).

Voor de mensen die nog twijfelen, doen!
Ik vermoed dat de Series X, PS van haar troon gaat stoten!

Heel hard in love met dit machientje.

[ Voor 4% gewijzigd door Furrr op 25-05-2021 08:56 ]

• Icaru
Furrr schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 08:15:
Hoi!

Het volgende:

De Xbox Series X is echt goed man!
PC gamer hier en het laatste half jaar Warzone, Coldwar en Modern Warfare middels een RTX3090 /10900k gespeeld. Nu 2 weken op een 65” LG CX en de Series X en ik heb mijn PC niet meer aangeraakt. Ver boven verwachting en die 120Hz 😍. Op de PC zat ik op 144Hz maar zie echt geen verschill (tussen 60 en 120Hz natuurlijk wel).

Voor de mensen die nog twijfelen, doen!
Ik vermoed dat de Series X, PS van haar troon gaat stoten!

Heel hard in love met dit machientjes.
Ik heb hem ook sinds zondag geinstalleerd.
Ik kom van een PS4 pro, dus de stap is net iets groter als jij maar idd, ik heb nog geen seconde spijt van de overstap... _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
De nieuwe deals: Xbox sale round-up: May 25th, 2021

[ Voor 6% gewijzigd door G_Dragon op 25-05-2021 09:04 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-01 13:11
justifire schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 07:25:
Na vier jaar wachten is het vanmiddag dan eindelijk zover ! oOo
Heb mijn pre-order gisteren geannuleerd. Ga het wel spelen als het in de budget bak komt of ik koop het 2de hands op disc.

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:21
Engineer Stewie schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 09:17:
[...]

Heb mijn pre-order gisteren geannuleerd. Ga het wel spelen als het in de budget bak komt of ik koop het 2de hands op disc.
Voor mij inderdaad ook een budgetbak / gamepass game.

• Timothy3000
25 a 30 euro of Gamepass en ik ga hem spelen. Voor nu lijkt het me de volle prijs ook (nog) niet waard.

• Engineer Stewie
Ja, net een beetje te duur. Had hij 40 euro geweest had ik de pre-order laten staan. Maar je weet nu al dat die over een maand aan die prijs te vinden is. Immortals Feniks Rising was ook zo en dat was het geld wel waard in the end.

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:09
ik had hem al gepreorderd en lijkt me ook best leuk. Vanmiddag zeker even proberen, maar misschien had ik ook even moeten wachten nu ik de recensies lees.

• Furrr
Vraag je aan de mensen met Coldwar op de Series X/S.

Ik heb de disc versie van de game.
Kom er zojuist achter dat elke keer wanneer ik de game wil starten perse de disc in de console gestoken moet worden.

Klopt dit wel? Is het niet mogelijk om na install disc-loos de game te starten?

• ArthurMorgan
  • Niet online
Furrr schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 10:04:
Vraag je aan de mensen met Coldwar op de Series X/S.

Ik heb de disc versie van de game.
Kom er zojuist achter dat elke keer wanneer ik de game wil starten perse de disc in de console gestoken moet worden.

Dat klopt. Hij controleert of jij hem nog hebt en niet doorverkocht hebt. Het is dus alleen een controle of je het spel nog echt bezit. Verder wordt er geen gebruik van gemaakt.

• d.bakker84
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17:02

d.bakker84

XBL: BloodyB2121

mobygo76 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 10:01:
ik had hem al gepreorderd en lijkt me ook best leuk. Vanmiddag zeker even proberen, maar misschien had ik ook even moeten wachten nu ik de recensies lees.
Vraagje van een noob: Waarom zou je überhaubt pre-orderen bij digitale versies?

XBox Series X: BloodyB2121

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:44

Vagax

Hehe

d.bakker84 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 10:06:
[...]

En voor iemand denkt dat je dat doet voor pre-loaden zodat je gelijk kan spelen, je kan elk spel pre-loaden via de Xbox app

• MissMe NL
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-10-2025
Vagax schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 10:08:
[...]

En voor iemand denkt dat je dat doet voor pre-loaden zodat je gelijk kan spelen, je kan elk spel pre-loaden via de Xbox app
Eens maar dat geldt alleen voor xbox gebruikers. Heb het trouwens al heel veel gebruikt. Echt heel fijn dat het kan. Enige waarom je zou kunnen preorderen is voor preorder content. Of nu in mijn geval biomutant die je voor 26 euro via vpn/keysite kon kopen en nu niet meer beschikbaar is(heb gekozen om tot vandaag te wachten en is nu uitverkocht.) 😭

• Timothy3000
Ik denk dat met een maandje of anderhalf, maximaal twee, Biomutant sowieso voor ongeveer die prijs wel te verkrijgen gaat zijn. :)

Dat of Gamepass.

[ Voor 14% gewijzigd door Timothy3000 op 25-05-2021 10:26 ]

• Engineer Stewie
[...]

De pre-order had een extra klassen, maar me de 20-30 euro die je uitspaart met wachten niet waard met hetgeen ik gezien heb. Maar dat maakt ieder voor zich uit natuurlijk. Er is nog genoeg te gamen :).
Ik wil het liefst mijn games Fysiek hebben, maar door de gehorige Disc drive van de Series X houdt mij dit toch best wel tegen :o. Hij is zonder cd toch een stuk stiller O-)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Engineer Stewie
G_Dragon schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 10:53:
Ik wil het liefst mijn games Fysiek hebben, maar door de gehorige Disc drive van de Series X houdt mij dit toch best wel tegen :o. Hij is zonder cd toch een stuk stiller O-)
Dat is toch maar de eerste minuut? Als de checks gedaan zijn is de drive terug stil.
Of ik hoor het niet door het sound systeem :D.
Engineer Stewie schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 10:54:
[...]

Dat is toch maar de eerste minuut? Als de checks gedaan zijn is de drive terug stil.
Of ik hoor het niet door het sound systeem :D.
Ja vaak 1 tot 2 minuten bij opstarten, afsluiten en wanneer die uit is.

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
G_Dragon schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 10:53:
Herkenbaar, gelukkig is dit enkel de eerste één á twee minuten, maar je merkt het wel direct. In mijn ervaring spint de disc pas weer na een reboot of nadat je er een nieuwe disc in hebt gestopt. Hij spint gelukkig niet iedere X minuten om een controle uit te voeren.

Zou fijn zijn als de tijd beperkt wordt tot enkele seconden. Ik kan mij lastig voorstellen dat de console twee minuten lang data van de disc aan het lezen is.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Furrr schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 10:04:
Nee. En dat is ook logisch toch? Anders verzamel jij vijf mensen die de game ook willen voor een prikkie en even de disc doorpassen en klaar.

(hoe dat met de originele xbox was weet ik niet, maar vanaf de allereerste 360 was dit al zo in ieder geval)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Springbokkie
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08-01-2025
Dat gepronk met "kijk mij eens kopen via VPN's" ook altijd...

Mijn Biomutant-exemplaar ligt als het goed is in het brievenbussie. Ik heb ook liever fysiek dan digitaal.

Dit weekend weer eens Assassin's Creed: Valhalla gespeeld. Het viking-tijdperk ligt mij toch minder dan het oude Egypte en het oude Griekenland, terwijl Valhalla zich toch voornamelijk in Engeland af speelt en ik vind een Engelse setting altijd wel mooi in games.

Xbox Live: Springbok NL

Caayn schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 11:04:
[...]
Herkenbaar, gelukkig is dit enkel de eerste één á twee minuten, maar je merkt het wel direct. In mijn ervaring spint de disc pas weer na een reboot of nadat je er een nieuwe disc in hebt gestopt. Hij spint gelukkig niet iedere X minuten om een controle uit te voeren.

Zou fijn zijn als de tijd beperkt wordt tot enkele seconden. Ik kan mij lastig voorstellen dat de console twee minuten lang data van de disc aan het lezen is.
Vind het persoonlijk gewoon vreemd dat die zo gehorig is, als je naar de Xbox One X kijkt was die volgens mij stiller met disc? :*)

• Furrr
ArthurMorgan schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 10:06:
[...]

Dat klopt. Hij controleert of jij hem nog hebt en niet doorverkocht hebt. Het is dus alleen een controle of je het spel nog echt bezit. Verder wordt er geen gebruik van gemaakt.
Bedankt!
Gunner schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 11:07:
[...]

Nee. En dat is ook logisch toch? Anders verzamel jij vijf mensen die de game ook willen voor een prikkie en even de disc doorpassen en klaar.

(hoe dat met de originele xbox was weet ik niet, maar vanaf de allereerste 360 was dit al zo in ieder geval)
Er zal toch wel een manier zijn om een disc te koppelen aan een serie nr. oid en die eenmalig aan een account te laten koppelen. Is heus wel iets op te verzinnen lijkt me. Verder geen issue hoor maar was in de veronderstelling dat het 1 maal installen was en dan gewoon gaan.

Bedankt!

[ Voor 19% gewijzigd door Furrr op 25-05-2021 11:16 ]

• Springbokkie
drakiesoft schreef op maandag 24 mei 2021 @ 20:55:
Welke lade in de Series X kan ik deze plaatsen?

[Afbeelding]
Die van Gears 5 is wel nice. Jammer dat de fysieke versie van de Gears 5 alleen op 12" is en niet ook op CD.

Zat er aan te denken om de Gears-OST's origineel op CD te kopen (behalve de eerste, de beste, want die heb ik al) voor de heb en de "Gears merchandise collectie", maar die 12" van Gears 5 is niet zo goedkoop helaas.

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-12-2025
Furrr schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 11:15:
[...]

Er zal toch wel een manier zijn om een disc te koppelen aan een serie nr. oid en die eenmalig aan een account te laten koppelen. Is heus wel iets op te verzinnen lijkt me. Verder geen issue hoor maar was in de veronderstelling dat het 1 maal installen was en dan gewoon gaan.

Bedankt!
Dit heeft Microsoft geprobeerd bij de introductie van de Xbox One. Microsoft is hierdoor op het internet totaal verguisd en het is 1 van de redenen dat veel mensen naar PlayStation overstapten. Ze zullen hier dan ook begrijpelijk niet nog een keer hun vingers aan branden

• ArthurMorgan
  • Niet online
Furrr schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 11:15:

Bedankt!
Dan verlies je de mogelijkheid om het tweedehands door te verkopen. En dat willen veel mensen niet. Dat is voor velen juist een van de redenen om fysiek te willen blijven.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Springbokkie schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 11:11:
Heb hetzelfde hoor. Ik betaal ook gewoon retail price voor Game Pass Ultimate.
Dit weekend weer eens Assassin's Creed: Valhalla gespeeld. Het viking-tijdperk ligt mij toch minder dan het oude Egypte en het oude Griekenland, terwijl Valhalla zich toch voornamelijk in Engeland af speelt en ik vind een Engelse setting altijd wel mooi in games.
Ik had het tegenovergestelde. Daardoor ben ik ook Vikings gaan kijken op Netflix om in het sfeertje te blijven. Hoop dat de DLC snel wat in prijs daalt.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Xgar

Ik heb het juist andersom, heerlijk die Viking era. Egypte vind ik zelf qua setting de minste van de drie.

• Springbokkie
Xgar schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 11:27:
[...]

Ik heb het juist andersom, heerlijk die Viking era. Egypte vind ik zelf qua setting de minste van de drie.
Ik denk dat een Egyptische setting heel goed kan werken in een Tomb Raider: god(inn)en, mythologie, graven, tombes, sarcofagen, hiëroglieven om te ontcijferen, kenmerkende architectuur, oude beschaving etc.

Die Viking-game op de 360 kon ik wel bekoren:

Afbeeldingslocatie: https://resources.budgetgaming.nl/boxarts/98631viking360.jpg

maar was dan ook een andere type game dan Assassin's Creed.

Niet lang meer trouwens tot de "E3", hopelijk word ik ècht verrast door een aankondiging die echt goed geheim is gehouden.

• Royalty
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-11-2025
Ik heb er een Series S er bij.
Dat Microsoft er 2 Duracell batterijen meegeeft voor de controller is wel bekend.
Maar hier zit 2 oplaadbare Duracell batterijen er bij.
Deze:
Afbeeldingslocatie: https://images.wehkamp.nl/i/wehkamp/826920_eb_01/duracell-aa-plus-oplaadbare-batterijen-4-stuks-5000394039247.jpg?w=300

Klopt dit wel, is dit iets nieuws?!

• Furrr
Steven030 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 11:17:
[...]

Dit heeft Microsoft geprobeerd bij de introductie van de Xbox One. Microsoft is hierdoor op het internet totaal verguisd en het is 1 van de redenen dat veel mensen naar PlayStation overstapten. Ze zullen hier dan ook begrijpelijk niet nog een keer hun vingers aan branden
Helder en makes sense.
Thanks man!

• Lincor
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 15:54
Royalty schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 11:36:
Ik heb er een Series S er bij.
Dat Microsoft er 2 Duracell batterijen meegeeft voor de controller is wel bekend.
Maar hier zit 2 oplaadbare Duracell batterijen er bij.
Deze:
[Afbeelding]

Klopt dit wel, is dit iets nieuws?!
Of iets nieuws, of een foutje. Bij zowel de S als X zaten bij mij geen oplaadbare batterijen.

• Furrr
ArthurMorgan schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 11:19:
[...]

Dan verlies je de mogelijkheid om het tweedehands door te verkopen. En dat willen veel mensen niet. Dat is voor velen juist een van de redenen om fysiek te willen blijven.
Makes sense ook.
Thanks!

• Timothy3000
Lincor schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 11:41:
[...]

Of iets nieuws, of een foutje. Bij zowel de S als X zaten bij mij geen oplaadbare batterijen.
Edit: Verkeerd gezien. Nee, bij mij zaten die specifieke Duracell batterijen er ook niet bij.

[ Voor 22% gewijzigd door Timothy3000 op 25-05-2021 11:48 ]

• Royalty
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-11-2025
Iemand bekend met dit ?

Dus dat je niet opnieuw hoeft te syncen met je controller bij veranderen van device.
Ik heb het geprobeerd met de Series en de One X. Maar dat lukt niet. Denk dus dat het niet kan op de One.

• mobygo76
[...]

Goeie vraag, iets om naar uit te kijken denk ik. Enthousiasme is denk ik het beste woord.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:20
mobygo76 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 12:42:
[...]

Goeie vraag, iets om naar uit te kijken denk ik. Enthousiasme is denk ik het beste woord.
Zoiets zal het zijn. Want het is zeker op de Xbox (waar je ook niet gekocht kan frontloaden) geen rationeel logisch gedrag.

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:17

BM

Admin Softe Goederen
Royalty schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 12:23:
Iemand bekend met dit ?[YouTube: Xbox Controller's Secret Hidden Feature - Instantly Switch Sync from Xbox to Other Devices (PC)]

Dus dat je niet opnieuw hoeft te syncen met je controller bij veranderen van device.
Ik heb het geprobeerd met de Series en de One X. Maar dat lukt niet. Denk dus dat het niet kan op de One.
Heb de video niet gezien, puur afgaand op het plaatje gaat het volgens mij om het wisselen tussen Xbox Series (X/S) en telefoon (bluetooth device).

Dat is niet bepaald een secret feature, beetje hidden misschien wel :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• d.bakker84
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17:02

d.bakker84

XBL: BloodyB2121

G_Dragon schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 11:11:
[...]

Vind het persoonlijk gewoon vreemd dat die zo gehorig is, als je naar de Xbox One X kijkt was die volgens mij stiller met disc? :*)
Volgens mij scheelt het echt per XBox. Mijn disc drive hoor ik eigenlijk vrijwel niet.

XBox Series X: BloodyB2121

Het is PS5 gameplay, maar dat boeit niet. Als het goed is is de patch er XSX nu ook. Dit was een games with gold game, dus als je Gold hebt, heb je deze hopelijk gedownload. :)

• Xgar
Maneater staat op GP, blijkbaar is het de XSX versie, want het icoon dat aangeeft dat ie op de interne storage moet staat erbij.

• mobygo76
giantgiantus schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 12:46:
[...]

Zoiets zal het zijn. Want het is zeker op de Xbox (waar je ook niet gekocht kan frontloaden) geen rationeel logisch gedrag.
Hahahaha, jeetje en ik denken dat ik alleen mijn vrouw moest overtuigen. Ik vind het gewoon leuk, kan het betalen en denk nog steeds dat ik veel plezier ga hebben met dit spel. Niet te moeilijk over doen jongens.

• Engineer Stewie
mobygo76 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 13:41:
[...]

Hahahaha, jeetje en ik denken dat ik alleen mijn vrouw moest overtuigen. Ik vind het gewoon leuk, kan het betalen en denk nog steeds dat ik veel plezier ga hebben met dit spel. Niet te moeilijk over doen jongens.
Je moet toch kopen weat je wil en het waard vind... :+

Ik heb 2 weken terug voor de gasten een full blown 6x4,5m springkasteel gekocht. Rationele keuze was een trampoline geweest, maar dat heeft iedereen in de tuin staan O-) .

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:21

Mijn Biomutant-exemplaar ligt als het goed is in het brievenbussie. Ik heb ook liever fysiek dan digitaal.

Nouja pronken is overdreven, maar als ik 3 a 4 keer minder kan betalen … Tsja.
Xgar schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 13:09:
Maneater staat op GP, blijkbaar is het de XSX versie, want het icoon dat aangeeft dat ie op de interne storage moet staat erbij.
Ben hem aan het spelen nu. Ah dat 60fps blijft toch heerlijk he!

Even kort off topic, hoe kan ik deze thread saven zeg maar? Elke keer als ik even hier snel wil kijken dan ga ik eerst naar mijn notificaties en klik op rek reply die ik van iemand heb gekregen, maar dan kom ik vaak weer pagina's terug hier terecht. Is er een snellere manier?
devilsnight schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 14:08:
[...]

Ben hem aan het spelen nu. Ah dat 60fps blijft toch heerlijk he!

Even kort off topic, hoe kan ik deze thread saven zeg maar? Elke keer als ik even hier snel wil kijken dan ga ik eerst naar mijn notificaties en klik op rek reply die ik van iemand heb gekregen, maar dan kom ik vaak weer pagina's terug hier terecht. Is er een snellere manier?
Klik bovenaan deze pagina op bookmark.
Als je dan naar forum gaat dan is er tabblad bookmarks. Je ziet daar bij de topics met nieuwe posts een gekleurd icoontje voor de topic titel. Klik daarop en je gaat naar de eerste nieuwe post.

Finraziel schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 14:11:
[...]

Klik bovenaan deze pagina op bookmark.
Als je dan naar forum gaat dan is er tabblad bookmarks. Je ziet daar bij de topics met nieuwe posts een gekleurd icoontje voor de topic titel. Klik daarop en je gaat naar de eerste nieuwe post.
Mijn dank is groot!
Pagina: 1 ... 165 ... 347 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord