• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-01 13:12
Playstation footage met een xbox controller? Uhuh... ;)

• Springbokkie
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08-01-2025
Zojuist Biomutant in de pre-order geplaatst, ik kon het toch niet laten.

Xbox Live: Springbok NL

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:27
Ik ben erg benieuwd wat iedereen van Biomutant gaat vinden. Zelf weinig/geen tijd en nog heel veel liggen, dus ik wacht z'n minst op de daadwerkelijke Series X versie. Want daar is dus wel sprake van blijkbaar? :)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Graft
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:07
Melantrix schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 08:45:
[...]

Ik zit dus echt met smart te wachten op deze receivers, maar nu zijn ze veel te duur |:(
Gelukkig schrijft bijna niks zo snel af als een receiver. Dus nog even geduld. :9

• Lincor
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 15:54
Rossi46 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 13:57:
Ik ben erg benieuwd wat iedereen van Biomutant gaat vinden. Zelf weinig/geen tijd en nog heel veel liggen, dus ik wacht z'n minst op de daadwerkelijke Series X versie. Want daar is dus wel sprake van blijkbaar? :)
Laat hem voorlopig ook nog even liggen. Wil even de reviews afwachten.
Ook inderdaad gelezen dat er een Series X versie komt, en het momenteel nog maar de vraag is of deze gratis of betaald wordt.

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-01 09:24

• Krimglas
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14-03-2023
Het is een heel relevant artikel, want ik heb letterlijk vorige week nog sony fans MS zien verketteren omdat het "laag bij de grond" is om (tijdelijke) exclusiviteit te kopen bij multiplatform titels. Dat sony al decennia identiek hetzelfde doet (met Fall Guys en FF7 remake als meest recente voorbeeld) registreert zelfs niet eens in hun hoofd.

• Timothy3000
  • Laatst online: 20-01 08:29
Ik vind het ook maf. Sony doet al jaren niets anders.

Ik heb echt helemaal niks met exclusives (wat mij betreft kun je het liefst elke game gewoon op elke console spelen) maar het is vrij logisch dat Microsoft Sony volgt hierin.

• Springbokkie
Krimglas schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 14:26:
[...]

Dat sony al decennia identiek hetzelfde doet (met Fall Guys en FF7 remake als meest recente voorbeeld) registreert zelfs niet eens in hun hoofd.
Deathloop, Ghostwire Tokyo.

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:09
Springbokkie schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 12:16:
Haha! ik twijfel nog heel erg. Het ziet er echt super uit, maar de combinatie niet helemaal zeker plus een flinke (digitale) stapel games liggen weerhouden mij ervan. Ik ga hem zeker blijven volgen.

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-01 23:22
Ik game niet zo veel, meestal prime of Netflix wat ik op de one S deed. Ondanks dat ik nog een tv uit 2011 heb (21/9 Philips cinema) toch maar overstag en een Xbox series x gehaald.
- Eerste indruk: hij ruikt naar azijn (4 seals zaten echt goed dicht hoor, gister binnen van bol.). Hadden jullie dit ook?
- tweede indruk: ik hoor geen geluid, oh verrek ik heb wel beeld :)

Pak stiller weer dan de one s die je altijd wel wat hoorde zoemen. Ideaal voor films dus. Nu nog bedenken of het heractiveren van game pass unlimited t waard is. Tot 2 weken geleden had ik een jaar abbo voor 30 euro. Alleen halo 5 single player ermee gespeeld ...

• Springbokkie
lifeguard schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 14:55:
[...]

Haha! ik twijfel nog heel erg. Het ziet er echt super uit, maar de combinatie niet helemaal zeker plus een flinke (digitale) stapel games liggen weerhouden mij ervan. Ik ga hem zeker blijven volgen.
Voor mij was de XSX gameplay footage op 4K60 toch het doorslaggevende zetje en denk dat mijn wederhelft de game ook leuk zal vinden.

En mien jong van bijna 4 maanden ziet felle kleurtjes, dus hij vindt het misschien óók leuk :+ :+

• voog
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:37
lifeguard schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 14:55:
[...]

Idem hier!

• DaitoX
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20-01 19:51
Timothy3000 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 14:49:
Ik vind het ook maf. Sony doet al jaren niets anders.

Ik heb echt helemaal niks met exclusives (wat mij betreft kun je het liefst elke game gewoon op elke console spelen) maar het is vrij logisch dat Microsoft Sony volgt hierin.
MS doet ook al jaren niet anders hoor, alleen zijn de first party games van Sony over het algemeen wat groter (en meer) gewoon waardoor het misschien meer opvalt. Maar bijvoorbeeld een Elite Dangerous of Outer Wilds was ook een timed exclusive paar jaar terug, of Sunset Overdrive (gemaakt door Insomniac nog wel) of als je nog iets verder terug wil: Bioshock. En in de toekomst al aangekondigd: Stalker 2.

Het enige grote verschil is dat MS wel veel gewoon op de PC laat uitkomen, ook bij 3rd party exclusives zie je ook vaak gewoon een PC release en is het dus "console exclusive" alleen. Mogelijk dat mensen daarom ook minder klagen over exclusiviteit van MS. En Tomb Raider schoot misschien het verkeerde keel gat in bij veel mensen omdat dat toch een franchise is die veel mensen aan de playstation linken denk ik (ik zelf wel in ieder geval).

Overigens zie ik liever ook geen exclusives, ik heb liever dat ze puur op platform en randzaken concurreren dan de games zelf.

[ Voor 3% gewijzigd door DaitoX op 21-05-2021 15:31 ]

• brushaway
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-10-2024
Ha, mede xbox genieters.

Ik ben nu bijna klaar met Yakuza;like a dragon en op zoek naar een nieuw avontuur.
Mij gaan games vooral om het sterke verhaal, het genre maakt me niet zoveel uit.

Hebben jullie aanraders? En dan vooral games die fijn uit de verf komen op de series X :)

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Het probleem is dat de winst in de games zit en niet in de hardware. Dus ik vrees er voor dat we er nooit meer vanaf komen. Ik hoop in elk geval dat MS nooit gaat stoppen met externe verkoopkanalen. Dat is voor mij een van de grote voordelen van de Xbox. Niet hoeven wachten tot een spel weer eens in de aanbieding is, maar gewoon bij Eneba of iets dergelijks halen voor een nette prijs. (en dan ben ik nog zo aardig ( :+ ) om alleen keys te halen die europees of global zijn :D )

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-01 13:12
Springbokkie schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 15:00:
[...]

Voor mij was de XSX gameplay footage op 4K60 toch het doorslaggevende zetje en denk dat mijn wederhelft de game ook leuk zal vinden.

En mien jong van bijna 4 maanden ziet felle kleurtjes, dus hij vindt het misschien óók leuk :+ :+
Mijn dochter van anderhalf interesseert het geen biet wat er op tv gebeurd zolang het maar beweegt. Ik moet me eens gaan verdiepen op welke leeftijd papa beter even die ene game links kan laten liggen en dan beter maar even Mario of iets anders zoals biomutant kan gaan spelen. :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Springbokkie
Kaasje123 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 16:01:
[...]
Mijn dochter van anderhalf interesseert het geen biet wat er op tv gebeurd zolang het maar beweegt.
Goed om te weten, dan heb ik nog minimaal een jaartje. :+

Van de week vond ie Call Of Duty interessanter dan Resident Evil: Village. Denk dat Call Of Durt sneller beweegt en had fellere kleuren op dat moment.

• Timothy3000
brushaway schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 15:45:
Ha, mede xbox genieters.

Ik ben nu bijna klaar met Yakuza;like a dragon en op zoek naar een nieuw avontuur.
Mij gaan games vooral om het sterke verhaal, het genre maakt me niet zoveel uit.

Hebben jullie aanraders? En dan vooral games die fijn uit de verf komen op de series X :)
Andere Yakuza games al gespeeld? Anders zijn die ook zeer de moeite waard, te beginnen met 0.

Dragon Quest XI is ook fantastisch. Staat ook op Game Pass volgens mij.

Erg genoten van A Little Acre. Leuk verhaal, wel erg kort.

Nier Automata. Grafisch niet geweldig maar qua verhaal echt niet te toppen.

Mass Effect Legendary Edition is ook genieten, maar maakt niet echt gebruik van de kracht van de X.

The Witcher 3, ook een zeer sterk verhaal.

[ Voor 7% gewijzigd door Timothy3000 op 21-05-2021 16:27 ]

Verwijderd

Ha, mede xbox genieters.

Het haalt niet alles uit de Xbox Series X, maar ik raad alle Tomb Raider games aan. Alle 3 recentelijk uitgespeeld op de Series X. Ze waren zo goed dat ik het erg jammer vond dat ik ze had uitgespeeld.

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:27
Verwijderd schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 16:28:
[...]

Het haalt niet alles uit de Xbox Series X, maar ik raad alle Tomb Raider games aan. Alle 3 recentelijk uitgespeeld op de Series X. Ze waren zo goed dat ik het erg jammer vond dat ik ze had uitgespeeld.
Waarbij de eerste en de laatste gebruik maken van FPS boost :)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

THPS3 gerucht van band die opmerkt in podcast dat ze muziek uitbrengen voor de nieuwe Tony Hawk game. DLC binnen de huidige game? Zou perfect bij de opzet passen toch?

YouTube: E3 LEAKS: Crash Bandicoot Wumpa League & New Tony Hawk's 3!
https://www.pushsquare.co...e_coming_says_cky_drummer

[ Voor 12% gewijzigd door Wom op 21-05-2021 17:06 ]

Springbokkie schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 15:00:
[...]

Voor mij was de XSX gameplay footage op 4K60 toch het doorslaggevende zetje
+1 :)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Ha, mede xbox genieters.

Nier : Automata

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13:30
Springbokkie schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 16:19:
[...]

Goed om te weten, dan heb ik nog minimaal een jaartje. :+

Van de week vond ie Call Of Duty interessanter dan Resident Evil: Village. Denk dat Call Of Durt sneller beweegt en had fellere kleuren op dat moment.
Het is gewoon de gameplay.
Gameplay > Graphics heb ik hier wel eens gelezen, geloof ik.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:11
Springbokkie schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 16:19:
[...]
Goed om te weten, dan heb ik nog minimaal een jaartje. :+[...]
Maar niet veel langer :D

• lifeguard
Kregen we binnenkort ook niet FS2020 ?
Game Pass Delivers 💪🏼

Nadat Alpha Skip Ahead en Alpha insiders Dolby Vision kregen, zijn nu de Beta insiders aan de beurt.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Beakzz
  • Nu online
Oeh groot fan van de Steam demo (al meerdere keren uitgespeeld en blijft updates krijgen)

Cant wait

• Springbokkie
zetje01 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 17:28:
[...]

Het is gewoon de gameplay.
Gameplay > Graphics heb ik hier wel eens gelezen, geloof ik.
Gameplay > Graphics of Graphics > Gameplay bepaal ik zelf wel voor mijzelf, hoef je niet op door te gaan.

• RenegadexRIPxx
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23:03
Springbokkie schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 12:16:
Ja ben ook overstag gegaan, op amazon.fr voor 45€ de disc versie. Leek het mij wel waard voor hetgeen er tegenover staat.

Deze verwacht ik ook niet direct in de gamepass of zo, in tegenstelling tot de games van ubisoft. Want was aan het twijfelen tussen deze of immortals fenyx rising.

Maar mijn lijst van games blijft gewoon groeien... ik heb cyberpunk ook nog liggen waaraan ik moet beginnen... net zoals red dead redemption 2... zucht... tijd, ik kom tijd te kort :(
Ik weet nog dat ik die game meteen kocht. Ik kwam bij de eerste boss, had de boel niet goed in de gaten en ik ging dood. No problem dacht ik. Toen bleek ik het hele stuk overnieuw te moeten doen, inclusief de unskippable cutscenes. Ik vond dat zo'n bizarre beslissing van de maker dat ik het heb weggelegd en moet het nog altijd weer oppakken.

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:06
Rivanov schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 20:15:
Nadat Alpha Skip Ahead en Alpha insiders Dolby Vision kregen, zijn nu de Beta insiders aan de beurt.
[Twitter]
Mooi. Heb eigenlijk geen idee wat ik nou precies ben, maar krijg over 't algemeen updates wel net wat eerder dacht ik. Ben benieuwd :o
Heeft iemand Knockout City al getest? De nieuwe game van EA Play via Game Pass? Hier is het prima, maar bij mijn broer gebeuren er vreemde dingen. Main menu heeft gewoon geluid, maar ingame totaal niet. Anyone dit ook?

• Timothy3000
RenegadexRIPxx schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 21:25:
[...]

Ja ben ook overstag gegaan, op amazon.fr voor 45€ de disc versie. Leek het mij wel waard voor hetgeen er tegenover staat.

Deze verwacht ik ook niet direct in de gamepass of zo, in tegenstelling tot de games van ubisoft. Want was aan het twijfelen tussen deze of immortals fenyx rising.

Maar mijn lijst van games blijft gewoon groeien... ik heb cyberpunk ook nog liggen waaraan ik moet beginnen... net zoals red dead redemption 2... zucht... tijd, ik kom tijd te kort :(
Er staan niet zo heel veel games van Ubi in Game Pass toch? Ik zie een game als Biomutant eerder in Game Pass verschijnen dan Immortals. Al gaat het vermoedelijk nog wel een tijdje duren, als ze er al in verschijnen.

[ Voor 6% gewijzigd door Timothy3000 op 21-05-2021 21:54 ]

• Springbokkie
RenegadexRIPxx schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 21:25:
[...]

Immortal Fenyx Rising is ook een goede game inderdaad. Zeker technisch gezien de beste game van Ubisoft in 2020, maar ik kom er gewoon niet in. Een paar keer opgestart, maar nooit de drang om door te pakken. Ik weet niet wat het is.

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01:10
Springbokkie schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 22:00:
[...]

Immortal Fenyx Rising is ook een goede game inderdaad. Zeker technisch gezien de beste game van Ubisoft in 2020, maar ik kom er gewoon niet in. Een paar keer opgestart, maar nooit de drang om door te pakken. Ik weet niet wat het is.
Heb ik met elke Ubisoft game. Been there, done that.

• Timothy3000
Immortals was niet echt een typische Ubisoft game imo. Met name door de vele tempels boordevol leuke puzzels en de fantastische humor. Erg mee vermaakt en voor mij één van de leukste games van vorig jaar.
Necromunda Hired Gun FAQ : https://forums.focus-home.../necromunda-hired-gun-faq

Wederom 4K 60fps :9

• Springbokkie
Kan, maar hoeft (voor mij) niet per sé erg te zijn. Ik kijk heel erg uit naar Far Cry 6. Far Cry is voor mij toch dé franchise van Ubisoft en ook in FC6 zullen ze ongetwijfeld bepaalde truucjes weer herhalen.

En liever een nieuwe Far Cry dan een nieuwe Splinter Cell. Stealth ligt mij wat minder.

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:41
FrankoNL schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 22:23:
[...]

Heb ik met elke Ubisoft game. Been there, done that.
Dit gevoel heb ik bij iedere Ubi game uit het verleden gehad. Vaak veel potentie maar dat het hem dan nét niet is. Fenyx Rising om die rede dan ook maar niet aangeschaft.

Mocht deze ooit op GamePass komen ga ik hem zeker proberen... maar kopen zal ik een Ubi game niet snel doen.

De laatste Ubi game die ik heb aangeschaft was Assasins Creed Unity (voor een dikke €0,89... dat voelde als een miskoop(je).. :o

Dit gevoel heb ik overigens niet alleen bij Ubisoft... maar ook bij Activision en (hetzij tegenwoordig in iets mindere mate) EA.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• Beakzz
  • Nu online
Vermaak mij nu best met AC Rogue remastered met de fps boost. Weet precies wat mensen bedoelen met het Ubi sausje maar zolang ik er genoeg andere type spellen tussendoor speel gaat het best. AC Black Flags, Brotherhood en Anno 1800 horen bij mijn favo spellen ooit. The Division en Far Cry 4 er vlak na en dan hebben ze de Trials serie nog.

Eigenlijk kan ik best veel waarderen van Ubi. Watchdogs kan ik dan weer echt niet handelen.. 1 ging nog maar daarna dikke troep imo.
Toffe demo van Scarlet Nexus. Morgen ga ik er eens goed voor zitten.

De combat vooral voelt heel goed aan en is echt fun! Best aparte grafische style ook, maar kan het wel waarderen. Alleen blijf ik de enemy design wel heel raar vinden. Ongetwijfeld zal het verhaal uitleg geven wtf zij moeten voorstellen, maar toch.
devilsnight schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 23:35:
Toffe demo van Scarlet Nexus. Morgen ga ik er eens goed voor zitten.

De combat vooral voelt heel goed aan en is echt fun! Best aparte grafische style ook, maar kan het wel waarderen. Alleen blijf ik de enemy design wel heel raar vinden. Ongetwijfeld zal het verhaal uitleg geven wtf zij moeten voorstellen, maar toch.
Ik kon er niet inkomen.
Al die knoppencombinaties, wisselen van characters, perks, abilities, charge attacks, combofinishers en dan ook geneens weten wat ik moest doen, waarvoor ik het deed en waar ik heen moest…..
*zucht* ik word oud :P
Hopelijk is Biomutant wat toegankelijker voor gamers uit de vorige eeuw.

[ Voor 5% gewijzigd door justifire op 21-05-2021 23:41 ]

justifire schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 23:40:
[...]

Ik kon er niet inkomen.
Al die knoppencombinaties, wisselen van characters, perks, abilities, charge attacks, combofinishers en dan ook geneens weten wat ik moest doen, waarvoor ik het deed en waar ik heen moest…..
*zucht* ik word oud :P
Hopelijk is Biomutant wat toegankelijker voor gamers uit de vorige eeuw.
Ik begrijp je, haha. Maar gelukkig verschijnen er genoeg button prompts tijdens de battles en herinneren ze je eraan wat je kan doen, I like that. Maar het is wel wat veel inderdaad.

• brushaway
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-10-2024
Timothy3000 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 16:25:
[...]

Andere Yakuza games al gespeeld? Anders zijn die ook zeer de moeite waard, te beginnen met 0.

Dragon Quest XI is ook fantastisch. Staat ook op Game Pass volgens mij.

Erg genoten van A Little Acre. Leuk verhaal, wel erg kort.

Nier Automata. Grafisch niet geweldig maar qua verhaal echt niet te toppen.

Mass Effect Legendary Edition is ook genieten, maar maakt niet echt gebruik van de kracht van de X.

The Witcher 3, ook een zeer sterk verhaal.
Dank! Ik ga voor dragon Quest :) daarna the Witcher toch eens proberen
Finraziel schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 09:26:
[...]

Huh, het nieuws voor mij daar is meer dat Take Two dacht dat het van hun was...
Zou grappig zijn als zowel MS als Take Two tijdens een E3 beide The outer worlds 2 aan kondigen :P

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Bam bam bam bam ! 💥

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GI9wmMPxAPlZQu2zktAuvN9APS8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yAjHmWEust5te3MRAwfOuJW8.jpg?f=fotoalbum_large

4K/30 .. maar wat is de resolutie bij 120FPS?

In ander nieuws.. zó win je de World Series. 8)

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Rivanov schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 11:01:
[...]

4K/30 .. maar wat is de resolutie bij 120FPS?
Echt een vage keuze. Als het 4k/30 is dan zou ik toch liever een 60 fps performance mode zien ipv 120. Nu moet het verschil echt gigantisch zijn op grafisch gebied. (of een slechte 4k implementatie, maar dat lijkt me toch niet.)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Knockout City zit in Gamepass. Ken het spel niet maar kwam deze review tegen en krijgt een 8.5:

https://www.gameinformer....-review-dodgeball-delight

"Knockout City, With a fun core, approachable gameplay, and intense rubber-ball firefights, Knockout City lets everyone get in on the enjoyable dodgeball action."

• Timothy3000
Die Scarlett Nexus demo is echt fantastisch. Deed me wat aan Astral Chain denken. Maar even pre-orderen binnenkort.
🦮

• Zhankou
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-05-2025
Timothy3000 schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 12:05:
Die Scarlett Nexus demo is echt fantastisch. Deed me wat aan Astral Chain denken. Maar even pre-orderen binnenkort.
Vind het nog een beetje apart, maar heb dan ook nooit echt dit type games gespeeld.

Combat is wel nice, wel heel veel QTE, maar ziet er grappig uit.

• d.bakker84
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17:02

d.bakker84

XBL: BloodyB2121

Samsung T5 2TB nu voor 160 euro te krijgen. Goede deal voor opslag van je series x optimized games en snel genoeg voor spelen van alle andere games!

XBox Series X: BloodyB2121

• Rotinomm
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 15:42
Ik ben opzoek naar een langere hdmi kabel voor de series X, echter welke hdmi voldoet aan de eisen van hdmi 2.1.

De tv waar hij op gebruikt wordt is een LG CX

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13:30
d.bakker84 schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 15:06:
Samsung T5 2GB nu voor 160 euro te krijgen. Goede deal voor opslag van je series x optimized games en snel genoeg voor spelen van alle andere games!
Het is 2TB en volgens mij niet geschikt voor je series x optimized games.

edit: ik heb verkeerd geïnterpreteerd.
Hij is wèl geschikt voor opslag van je series x optimized games.

edit2: verder is het natuurlijk een prima prijs voor 2TB externe SSD.

[ Voor 21% gewijzigd door zetje01 op 22-05-2021 16:18 ]

• d.bakker84
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17:02

d.bakker84

XBL: BloodyB2121

GB is inderdaad TB. Inderdaad, optimized games niet te spelen vanaf de schijf (vanaf geen enkele extreme), maar wel mogelijk om op te slaan.

XBox Series X: BloodyB2121

• Thalaron
Grappig... ik zou op de XSX liever de optie van de XSS zien (1440p 60fps)...gezien XSS ook 1080p 120fps kan... zou het dan niet 1440p 120fps moeten zijn op de XSX? Dat zou mijn inziens veel logischer zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door Thalaron op 22-05-2021 16:30 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:33
doobieters schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 22:55:
[...]

Ik heb die gameplay volledig gezien maar wie zegt dat dit PS5 gameplay was? Dit was eerder op een PS4 Pro. ;) Maar ik neem aan dat je dit ook mag verwachten op de PS5 en Series S | X idd. Ben zo benieuwd naar die game.

Nog even wat anders.. Zijn er hier nog mensen die een carry / travelcase zoeken voor hun Series S? Ik heb een goedkope (lees €11) gevonden op Ali.

[Afbeelding]
De case is vandaag binnen gekomen! Stevige case. Aanrader voor dat geld. Ik zou het wel alleen gebruiken om je Series S incidenteel mee te vervoeren en niet om de console structureel in op te bergen. Aangezien de sticks een beetje naar de zijkant worden gedrukt door de strap. Dus kans op drifting als ze continue zo blijven staan in de case. Daarnaast zou ik er nog wel een folietje of bubbels tussen doen zodat je geen krassen krijgt op de controller en console.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tto-YdBov416XZ2N_xuplh0rTPU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ndB3qOJ2GcPy1kQlOBzqslE2.jpg?f=user_large

🔋 2 x Marstek Venus E v3 (V135) - 3,1 kWp panelen

Dit zou heel tof zijn. Ben erg benieuwd naar de game, en de game leek in dev hell te zitten dus hopelijk is er inderdaad een event volgende week en zien we een nice gameplay update.

[Twitter: https://mobile.twitter.com/IdleSloth84/status/1395966476864086019?s=19]

• Darow
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:01
Na lang klungelen en zoeken naar de oorzaak, zie ik dat de hdmi out connector kapot is. Er is een stukje afgebroken. Wanneer ik het stappenplan doorloop op de support krijg ik te zien dat me dit dus 329 euro gaat kosten. Is er ook nog een telefoon nummer beschikbaar?
Darow schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 18:21:
Na lang klungelen en zoeken naar de oorzaak, zie ik dat de hdmi out connector kapot is. Er is een stukje afgebroken. Wanneer ik het stappenplan doorloop op de support krijg ik te zien dat me dit dus 329 euro gaat kosten. Is er ook nog een telefoon nummer beschikbaar?
Van de Series X of S? Hoe dan ook valt dat onder garantie toch?

• Darow
devilsnight schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 18:28:
[...]

De series x. Zoals ik nu rondlees ben ik bang van niet.
Zweihander Strength Build -> Mercenary it is !! 💪🏼

Ik gebruikte het niet vaak, maar nu mis ik wel de tools van de Xbox One, waarbij je zelf filmpjes kon editten en achter elkaar plakken, etc. Wil namelijk een filmpje maken van Grounded, en het is nu wel erg omslachtig. Heb een stuk of 5 filmpjes ofzo en screenshots die ik tot 1 filmpje wil maken met leuke overgangen. Ik weet dat ik dat nog voor Titanfall 1 had gemaakt op de One. Die tools zijn er volledig uitgesloopt volgens mij? Echt jammer.

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:31
devilsnight schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 18:28:
[...]

Zal er aan liggen waardoor het komt. Als die een half jaar goed gewerkt heeft is het vreemd als er ineens een stukje afgebroken is. Dan heb je hem laten vallen of wat dan ook, en dat valt vaak buiten garantie.
Afhankelijk van hoe het gebeurd is kun je het mogelijk wel op de inboedelverzekering gooien.

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:40

Phydomir

Dennis

Afgebroken poorten vallen nooit onder garantie.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

uchiha tijntje schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 18:56:
Ik gebruikte het niet vaak, maar nu mis ik wel de tools van de Xbox One, waarbij je zelf filmpjes kon editten en achter elkaar plakken, etc. Wil namelijk een filmpje maken van Grounded, en het is nu wel erg omslachtig. Heb een stuk of 5 filmpjes ofzo en screenshots die ik tot 1 filmpje wil maken met leuke overgangen. Ik weet dat ik dat nog voor Titanfall 1 had gemaakt op de One. Die tools zijn er volledig uitgesloopt volgens mij? Echt jammer.
Kan je hem niet downloaden op je telefoon via de xbox app ?
En dan vervolgens met een programma editen ?
Omslachtig is het zeker tov hoe het vroeger ging.
Vroeger riep ik “Xbox record that !”, tegenwoordig moet ik twee keer op een knop drukken …

justifire schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 20:05:
[...]

Kan je hem niet downloaden op je telefoon via de xbox app ?
En dan vervolgens met een programma editen ?
Omslachtig is het zeker tov hoe het vroeger ging.
Vroeger riep ik “Xbox record that !”, tegenwoordig moet ik twee keer op een knop drukken …
Ja ben nu even aan het kijken hoe. Als ik de gameclips upload naar onedrive dan krijg ik sdr clips wat ik niet wil. Als ik de clips wil uploaden naar xbox live krijg ik een melding dat het nu even niet werkt... beetje irritant :)

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-01 19:19
uchiha tijntje schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 20:26:
[...]

Ja ben nu even aan het kijken hoe. Als ik de gameclips upload naar onedrive dan krijg ik sdr clips wat ik niet wil. Als ik de clips wil uploaden naar xbox live krijg ik een melding dat het nu even niet werkt... beetje irritant :)
Ik heb overigens ook nog steeds een probleem met het maken van gameclips. Halo MCC clips zijn bijv. nog steeds zo goed als zwart. Ik ben lid van Microsoft communities en er zijn echt veel andere mensen die het probleem ook kennen.

Ik heb al 10x een report aangemaakt via de XSX (erg omslachtig dat typen) en ook al 3 topics gemaakt op MS communities, maar er wordt maar niks mee gedaan; ik zie het ook niet terug komen op xbox wire..

Op die MS communities meldt overigens iemand dat het switchen van bijv. 4k naar 1080 en vervolgens weer terug zetten zou helpen, maar dat werkt bij mij iig niet.

Erg slordig dat dit na 7mnd nog steeds niet is gefixt!

• ilm
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:30

ilm

Eindelijk aan gears 5 geraakt. Het begon met GOW 3 dat al wat kleurrijker begon te worden, dan Gears 4 al helemaal en nu Gears 5 met HDR ziet er echt fantastisch uit. Gears judgement nog niet gespeeld maar na Gears 5 denk ik niet dat ik nog terug kan.

Echter, op 5 uur Gears 5 waren er 2 crashes (console valt gewoon uit). Ik weet dat dit een probleem was in het begin met de XSX maar ik dacht dat dit toch opgelost moest zijn? Altijd bang dat het hardware-matig is wat je pas ontdekt wanneer je alles uit de console begint te halen. Echter is daar geen aanleiding toe (al de rest werkt perfect). Waarschijnlijk gewoon pech.

ps: hierna MCC en dan ben ik helemaal bij met de xbox crowd (wss halo 1 overslaan: indertijd op de pc gespeeld en mss nu wat outdated).
SunnieNL schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 18:59:
[...]

Zal er aan liggen waardoor het komt. Als die een half jaar goed gewerkt heeft is het vreemd als er ineens een stukje afgebroken is. Dan heb je hem laten vallen of wat dan ook, en dat valt vaak buiten garantie.
Afhankelijk van hoe het gebeurd is kun je het mogelijk wel op de inboedelverzekering gooien.
Oooh, dat wist ik niet. Ik was me niet bewust van het hele probleem.

• Beakzz
  • Nu online
Met gamepass speel ik echt van alles wat ik normaal zou skippen. Vandaag urenlang door de modder gereden in Snowrunner. Helaas voelde het op de Xbox niet lekker aan door de 30fps (schijnt wel een patch aan te komen) dus op de pc geinstalleerd.

Perfecte game tijdens wat races die ik wou zien en wat Youtube op het 2e scherm, want kleine ritjes kunnen erg lang duren in dat spel :+

• kesj
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-01 09:41
JDL15 schreef op zondag 23 mei 2021 @ 00:22:
[...]

Ik heb overigens ook nog steeds een probleem met het maken van gameclips. Halo MCC clips zijn bijv. nog steeds zo goed als zwart. Ik ben lid van Microsoft communities en er zijn echt veel andere mensen die het probleem ook kennen.

Ik heb al 10x een report aangemaakt via de XSX (erg omslachtig dat typen) en ook al 3 topics gemaakt op MS communities, maar er wordt maar niks mee gedaan; ik zie het ook niet terug komen op xbox wire..

Op die MS communities meldt overigens iemand dat het switchen van bijv. 4k naar 1080 en vervolgens weer terug zetten zou helpen, maar dat werkt bij mij iig niet.

Erg slordig dat dit na 7mnd nog steeds niet is gefixt!
Ik heb het ook regelmatig. Het gebeurt heel random. Overigens is het niet helemaal zwart. Als ik zo'n clip naar mijn telefoon haal kan ik het wat met de blacks, het contrast en de helderheid optrekken. Dan zie je iets, maar goed wordt het nooit.

Bij mij heeft clips opslaan nooit echt goed gewerkt. Af en toe heb ik ook missende audio in een clip. Heb van alles geprobeerd: HD, 4k etc.

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-01 12:53
ilm schreef op zondag 23 mei 2021 @ 00:37:
Eindelijk aan gears 5 geraakt. Het begon met GOW 3 dat al wat kleurrijker begon te worden, dan Gears 4 al helemaal en nu Gears 5 met HDR ziet er echt fantastisch uit. Gears judgement nog niet gespeeld maar na Gears 5 denk ik niet dat ik nog terug kan.

Echter, op 5 uur Gears 5 waren er 2 crashes (console valt gewoon uit). Ik weet dat dit een probleem was in het begin met de XSX maar ik dacht dat dit toch opgelost moest zijn? Altijd bang dat het hardware-matig is wat je pas ontdekt wanneer je alles uit de console begint te halen. Echter is daar geen aanleiding toe (al de rest werkt perfect). Waarschijnlijk gewoon pech.

ps: hierna MCC en dan ben ik helemaal bij met de xbox crowd (wss halo 1 overslaan: indertijd op de pc gespeeld en mss nu wat outdated).
Heb je je XSX toevallig op een stekkerdoos aangesloten met overspanningsbeveiliging? Dat schijnt nog steeds niet te moeten, uitval kan dan het gevolg zijn namelijk.

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
ilm schreef op zondag 23 mei 2021 @ 00:37:
Gewoon proberen :) Zelf heb ik Judgement nog een keer gespeeld nadat ik Gears 5 Hivebusters had uitgespeeld. Hivebusters vond ik zelf trouwens weer een stapje omhoog ten opzichte van Gears 5.

Maar Judgment was nog prima te doen, echt een titel die nog alles uit de 360 wist te persen. Een beetje een vergeten titel qua graphics. Ergens vond ik Judgment nog leuker, meer de oude stijl van Gears games. Plus als je aftermath unlocked krijg je nog een extra chapter wat zich gelijktijdig met Gears 3 afspeelt.

[ Voor 10% gewijzigd door Caayn op 23-05-2021 09:22 ]

• Thalaron
Wel jammer dat BioMutant pas ná het lange weekend komt... En dat terwijl de game fysiek al bij verschillende gamers ontvangen is.

Wel weer een nadeel aan digitaal dus... geen kans op een vroegtijdige verzending...

Een post op XboxEra.

Interesting!
I have the Dolby Vision feature on the Beta insider ring now, and wow Assassin’s Creed Valhalla looks that much better on my TV now with richer/more vibrant colors it seems. I have played many hours of this, so I am used to looking at it for comparison

• Darow
SunnieNL schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 18:59:
[...]

Ik heb een andere tv geplaatst en de home cinema set erbij op de kast geplaatst. Daarbij de per ongeluk de stekker er harder uitgetrokken als normaal.
Er zijn meerdere mensen die hier last van hebben gehad en het valt gewoon buiten de garantie.

Ik ben nu in contact met iemand die reparaties aan consoles uitvoert. Het betreffende losse hdmi component is gewoon los te koop dus ik neem de gok en laat hem zo repareren. Voor hetgeen wat er gedaan moet worden vind ik 329 euro gewoon te veel.

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:06
devilsnight schreef op zondag 23 mei 2021 @ 10:20:
Een post op XboxEra.

Interesting!

[...]
Ik baal ervan. Dacht dat ik in Beta zat, maar heb de optie DV nog niet. Zou ook heel graag willen gaan vergelijken. Nou ja, zal niet zo lang meer duren denk ik.

• Linksquest
  • Laatst online: 17:44
Misschien een beetje off topic, maar leuk me wel leuk om het te delen. Meer dan 20 jaar na de lancering van de eerste Xbox console, heeft Kotaku het bestaan van een easter egg onthuld. Het gaat om een klein, statisch scherm waarin credits worden gegeven aan leden van het Xbox-team die aan het inmiddels iconische menu van de console hebben gewerkt.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:31
devilsnight schreef op zondag 23 mei 2021 @ 10:20:
Een post op XboxEra.

Interesting!

[...]
Is Valhalla al geschikt gemaakt voor dynamische HDR via dolbyvision dan?
Anders is het waarschijnlijk zijn tv die op een andere gamemodus springt met andere beeldinstellingen en moet die gewoon zijn HDR gamemodus eens goed afstellen ;)

• ilm
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:30

ilm

Romius schreef op zondag 23 mei 2021 @ 09:07:
[...]

Heb je je XSX toevallig op een stekkerdoos aangesloten met overspanningsbeveiliging? Dat schijnt nog steeds niet te moeten, uitval kan dan het gevolg zijn namelijk.
Dat is inderdaad het geval. Draad is tekort voor het dichtsbijzijnde stopcontact, maar het zal heel waarschijnlijk dit dus zijn.
Gewoon proberen :) Zelf heb ik Judgement nog een keer gespeeld nadat ik Gears 5 Hivebusters had uitgespeeld. Hivebusters vond ik zelf trouwens weer een stapje omhoog ten opzichte van Gears 5.
Stiekem was ik al in Act 2 van Judgement, maar na de eerste drie delen was ik even uitgeblust. Even Gears 4 opgezet en dan werd het moeilijk. Ik kom er nog wel aan toe :-)
SunnieNL schreef op zondag 23 mei 2021 @ 11:27:
[...]

Anders is het waarschijnlijk zijn tv die op een andere gamemodus springt met andere beeldinstellingen en moet die gewoon zijn HDR gamemodus eens goed afstellen ;)
Hmmm, good point!

• lifeguard
Beakzz schreef op zondag 23 mei 2021 @ 01:16:
Met gamepass speel ik echt van alles wat ik normaal zou skippen. Vandaag urenlang door de modder gereden in Snowrunner. Helaas voelde het op de Xbox niet lekker aan door de 30fps (schijnt wel een patch aan te komen) dus op de pc geinstalleerd.

Perfecte game tijdens wat races die ik wou zien en wat Youtube op het 2e scherm, want kleine ritjes kunnen erg lang duren in dat spel :+
Onwijs goede game.
Speelde op PC veel mudrunner want snowrunner draait niet lekker op mijn huidige pc.

In het begin is het wel even doorbijten, maar zodra je wat betere voertuigen kunt kopen begint de echte fun!
Vermaak me er echt prima mee.
Helaas had ik hem al gekocht voordat die op GP kwam, maar het kan me niet heel veel schelen. Game is die 39 euro wel waard.

• Beakzz
  • Nu online
lifeguard schreef op zondag 23 mei 2021 @ 12:43:
[...]

Onwijs goede game.
Speelde op PC veel mudrunner want snowrunner draait niet lekker op mijn huidige pc.

In het begin is het wel even doorbijten, maar zodra je wat betere voertuigen kunt kopen begint de echte fun!
Vermaak me er echt prima mee.
Helaas had ik hem al gekocht voordat die op GP kwam, maar het kan me niet heel veel schelen. Game is die 39 euro wel waard.
Ja snap niet dat ze je in de tutorial naar Alaska sturen, want daar wilde ik het bijna opgeven vanwege het materiaal dat ik had. Terug in Michigan vermaak ik mij weer best.

Heb je ook de Season 1 pass? Wil ze nu wat geld geven namelijk 😅
SunnieNL schreef op zondag 23 mei 2021 @ 11:27:
[...]

Ik heb het hem gevraagd en hij zegt
Absolutely not, I made 100% sure that the TV was in equivalent picture modes for my checking. The difference is real and amazing.

• lifeguard
Beakzz schreef op zondag 23 mei 2021 @ 16:10:
[...]

Ja snap niet dat ze je in de tutorial naar Alaska sturen, want daar wilde ik het bijna opgeven vanwege het materiaal dat ik had. Terug in Michigan vermaak ik mij weer best.

Heb je ook de Season 1 pass? Wil ze nu wat geld geven namelijk 😅
Ik ben van plan alle passen te kopen. totaal iets van 24 euro dacht ik. Maar ik heb ondanks veel tijd nog erg veel te doen in de huidige "werelden" dat ik er nog even mee wacht :)

• bartd1983
  • Laatst online: 23-10-2025
Iemand idee waarom de Gears serie enigszins onder de radar vliegt (kijk bijv naar aantal reddit subscribers etc.) Ik vind 'm echt fantastisch.
devilsnight schreef op zondag 23 mei 2021 @ 19:11:
[...]

Ik heb het hem gevraagd en hij zegt

[...]
Sowieso springt de TV in een andere Picture Mode, namelijk Dolby Vision picture mode ipv HDR Picture Mode. Dus er zit wel degelijk verschil in. ;)

Bron? Mijn eigen TV en ervaring met DV for Gaming. :+

In ander nieuws..

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3moFHnc.jpg

Pagina: 1 ... 164 ... 347 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord