Elias2020 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:24:
Gisteravond met Control Ultimate Edition begonnen na de positieve reacties hier.

Maarru, is het normaal dat ik er na de eerste anderhalf uur maar de ballen van snap?
You're not alone. :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-01 00:44
dannyvz schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:54:
[...]

Verhaal is op zich vaag, maar hoe verder je het speelt hoe duidelijker het wordt.
Mwoah. Voor elk antwoord krijg je weer 10 nieuwe vragen. Nee, Control is niet een game die je moet spelen omdat het verhaal zo duidelijk is en zo logisch is. Het is wat het is en daar moet je het maar mee doen. Ik vond het verhaal niet het sterkste punt van de game. Vooral bedoeld om je in bepaalde situaties te krijgen, maar hoe of wat wordt nooit echt duidelijk. Misschien als je de tientallen lappen tekst gaat lezen van collectibles maar volgens mij is het bewust vaag.

Maar goed, bij Alan Wake en Quantum Break was het wel te verwachten dat het een hoop poeha is, maar weinig inhoud en weinig antwoorden. Ik blijf het slecht design vinden. Zeker als het leunt op het vinden van specifieke collectibles of leunt op veel emotie. Zonder achterliggende redenen duidelijk te maken, komt emotie niet goed tot uiting.

Het is een aardige game en grafisch wel mooi. Gameplay vond ik vrij snel saai worden, maar je gaat hem toch wel uitspelen.

Ik weet niet wat het is met Remedy. Ze zitten de laatste jaren met allerlei vage verhalen en hele ambitieuze projecten maar het is het allemaal net niet imo. Volgens mij moeten ze maar weer gewoon normale shooters gaan maken ala Max Payne en diepgaande verhalen aan andere studio's overlaten.

[ Voor 37% gewijzigd door Martinspire op 20-05-2021 10:31 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:31
Kaasje123 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:26:
[...]

Het is voor mij DE reden dan ik er geen interesse meer in heb om verder te spelen. Ik heb niks tegen mysterieuze verhalen, maar dit soort dingen trek ik heel slecht. Ik speel al 6 uur en ben nog geen stap wijzer. Dan speel ik wel wat anders. Genoeg te doen. :)
Ik vraag me bij zulke berichten altijd af of jullie ook gevonden berichten etc. lezen? Of de filmpjes bekijken op projectors. Dan wordt het verhaal echt wel duidelijk.

(of ik heb gewoon teveel sci-fi gekeken waardoor het verhaal bijna logisch in elkaar valt.. het lijkt ook erg veel op Warehouse 13 qua onderliggend verhaal, alleen is het hier niet zo goed afgelopen met het warehouse)

• Elias2020
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 15-01 11:57

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

Kaasje123 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:26:
[...]

Het is voor mij DE reden dan ik er geen interesse meer in heb om verder te spelen. Ik heb niks tegen mysterieuze verhalen, maar dit soort dingen trek ik heel slecht. Ik speel al 6 uur en ben nog geen stap wijzer. Dan speel ik wel wat anders. Genoeg te doen. :)
Dan heroverweeg ik ook of ik verder speel. Ik ben ook niet vies van een niet lineaire abstracte verhaallijn, maar ik merkte gisteren dat ik sneller afgeleid raak omdat het verhaal me nog niet echt grijpt. En daardoor wordt het dan nog onduidelijker. Soms werkt een game ergens naar toe en vallen de puzzelstukjes op het einde in elkaar en zorgt dat voor een euforie momentje, maar zo te lezen is dat hier niet het geval.

• Elias2020

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

SunnieNL schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:31:
[...]

Ik vraag me bij zulke berichten altijd af of jullie ook gevonden berichten etc. lezen? Of de filmpjes bekijken op projectors. Dan wordt het verhaal echt wel duidelijk
Tot nu toe allemaal gelezen en bekeken. De hoofdlijn heb ik wel te pakken denk ik. Maar de details eromheen nog niet.

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-01 13:12
SunnieNL schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:31:
[...]

Ik vraag me bij zulke berichten altijd af of jullie ook gevonden berichten etc. lezen? Of de filmpjes bekijken op projectors. Dan wordt het verhaal echt wel duidelijk.

(of ik heb gewoon teveel sci-fi gekeken waardoor het verhaal bijna logisch in elkaar valt.. het lijkt ook erg veel op Warehouse 13 qua onderliggend verhaal, alleen is het hier niet zo goed afgelopen met het warehouse)
Geprobeerd, maar ik vind dat altijd slecht design als ik collectibles moet zoeken om te snappen wat het verhaal is. Als ik ze niet vind heb ik geen verhaal? Daarnaast is het dan een action game? Of een puzzelgame? Ik vond hun games van Remedy over het algemeen heel goed. Max Payne, Alan Wake, Quantum Break. Maar dit? Neuh

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ik vond persoonlijk de lore en world building in Control fantastisch. Ik was super nieuwsgierig over wie de protagonist nou precies is en wie er achter 'The Oldest House' zitten. Er is bovendien een duidelijke link met een andere franchise van Remedy, zeker met de DLC. De in-world documenten die je vindt die deels redacted zijn vond ik er juist heel erg goed bij passen. Velen omschrijven Control als SCP maar dan in game vorm. Zie Wikipedia: SCP Foundation

Dat thema moet je wel liggen en je moet denk ik ook open staan voor dit type sci-fi, dan is het fantastisch. Als je dat minder hebt kan ik me voorstellen dat je het niks vindt.

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:52
Ik vond Control echt een heerlijke game! Gameplay was gewoon lekker en het zag er (in combi met raytracing) echt fantastisch uit :)

Verhaal technisch kan het verwarrend zijn maar zoals met elke Remedy game zijn de collectibles er om veel detail te geven maar het is duidelijk dat de game in een groter geheel valt.

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20-01 08:29
justifire schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 07:14:
[...]

Je hoeft mij niets uit te leggen hoor :+
4K graphics > ray tracing > framerate
Graphics boven gameplay? In alle genres? Of zijn er ook genres waar je toch de gameplay boven de graphics kiest?
Ik vond het verhaal van Control ook erg cool... Ja er blijven veel vragen, dat zit een beetje in de aard van het beestje (de FBC handelt met het onbekende en bovennatuurlijke, ze weten zelf veel meer niet dan wel, Mulder en Scully wisten ook meer niet dan wel).

Maar wat betreft het verhaal om te spelen, dat is toch niet zo moeilijk volgens mij? De FBC is aangevallen door de 'hiss', jij vecht tegen ze met als achterliggende reden dat je je broer zoekt die na een bovennatuurlijk event waar jullie als kinderen getuige van waren weggevoerd is door die FBC.

Dat is de background die volgens mij nog wel buiten spoiler tags kan... Ik begon net in spoiler wat te schrijven maar kwam al snel tot de conclusie dat ik er eigenlijk gewoon al heel veel over kan schrijven en dat het verhaal gewoon echt erg goed in elkaar steekt... Maar ja, daarvoor moet je dus wel een beetje opletten en zoveel mogelijk de collectibles lezen en de hotline berichten beluisteren. Ik heb echter bij lange na niet alle collectibles gevonden hoor, ik heb geen enkele van de find 80% of collectibles in x achievements behaald. En toch heb ik volgens mij een heel goed beeld van het verhaal.

Maar goed, niet ieders smaak is hetzelfde natuurlijk... Ik wil alleen maar zeggen dat mensen zich niet per se af moeten laten schrikken omdat het verhaal voor sommigen misschien wat te goed verborgen is :)

Gamertag: FinrazielNL

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22-01 13:30
Timothy3000 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 11:56:
[...]

Graphics boven gameplay? In alle genres? Of zijn er ook genres waar je toch de gameplay boven de graphics kiest?
framerate bedoel je zeker?

• Elias2020

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

Maar wat betreft het verhaal om te spelen, dat is toch niet zo moeilijk volgens mij? De FBC is aangevallen door de 'hiss', jij vecht tegen ze met als achterliggende reden dat je je broer zoekt die na een bovennatuurlijk event waar jullie als kinderen getuige van waren weggevoerd is door die FBC.
Aha zit het zo, ik dacht al zoiets. Maar ik snap, tot nu toe, niet zo goed dat
spoiler:
ik Director ben van de organisatie waar ik tegen vecht. Dacht dat de 'hiss' ook iets was dat in mij zat.

Ik ga in ieder geval wel verder spelen.

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-01 20:49

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Jaguar645 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:00:

Zijn er nog bijzondere dingen om op te letten volgens de andere oled gebruikers hier?
Nee, maar een foto van de zijkant hoe dicht je tv op de muur hangt wordt ook wel gewaardeerd hier :p Iig wel door mij.

Verder gaat er nog een of andere guide rond van resetera met alle instellingen voor je tv om per bron het beste beeld te krijgen. Die heb ik zelf vorige week ook weer toegepast en daar mijn eigen draai aan gegeven. Want het best mogelijke beeld blijft een kwestie van smaak.

XBL: MRE Inc

• Timothy3000
zetje01 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 12:08:
[...]

framerate bedoel je zeker?
Framerate / FPS is toch onderdeel van de gameplay? Justifire verkiest mooiere beelden boven soepelere gameplay. Ik was benieuwd of dat voor elk type game zo is voor hem.

• zetje01
Timothy3000 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 12:16:
[...]

Framerate / FPS is toch onderdeel van de gameplay? Justifire verkiest mooiere beelden boven soepelere gameplay. Ik was benieuwd of dat voor elk type game zo is voor hem.
Justfire noemt "4K graphics > ray tracing > framerate"
Hij heeft het zuiver over beeld(kwaliteit). En jij haalt gameplay er bij.
Nou ja, ik zal het wel niet begrepen hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door zetje01 op 20-05-2021 12:21 ]

• Jaguar645
Ga ik doen voor je als ik straks weer beneden ben :)
MRE-Inc schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 12:11:
[...]

Nee, maar een foto van de zijkant hoe dicht je tv op de muur hangt wordt ook wel gewaardeerd hier :p Iig wel door mij.

Verder gaat er nog een of andere guide rond van resetera met alle instellingen voor je tv om per bron het beste beeld te krijgen. Die heb ik zelf vorige week ook weer toegepast en daar mijn eigen draai aan gegeven. Want het best mogelijke beeld blijft een kwestie van smaak.
[...]

Jup, deze:

https://www.resetera.com/...d-webos-sdr-hdr-dv.73304/

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Er gaan weer geruchten dat Everwild in productie hell zit, waarbij veel mensen uiteraard hopen dat dat het geval is.

Ik zelf verwacht deze game ook niet zo snel bij de E3 presentatie volgende maand. Wat mij betreft ook niet zo erg. Zolang ze gewoon de tijd krijgen om er aan te werken komt het wel goed. Als ik zie hoe tof Sea of Thieves is geworden en hoe die game wordt gesupport is dat echt top. Die game wordt na 3 jaar nog steeds onwijs veel gespeeld. Die game hadden ze gewoon net wat te vroeg uitgebracht. Hoop dat ze dat met Everwild niet doen. Dus ook al wordt het 2022 of 23. Ik zie het dan wel :).

Sea of Thieves is gewoon mijn meest gespeelde game sinds 2013. (ruim 250 uur en zou zeker verdubbeld zijn als ik een vaste crew had om mee te spelen :)) Het is echt voor mij gewoon een fenomenale ervaring geweest.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:15
zetje01 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 12:19:
[...]

Denk ook niet dat je ze zo makkelijk los van elkaar kan zien, Cyberpunk quality mag wel 'iets' beter ogen, maar die 30fps (zeker als je uit Division/destiny komt) is ronduit irritant. En ik ben best uniek qua voorkeur, dat ik sommige games juist 'mooier' vind op lagere resolutie, sommige games op 4k ogen gewoon te scherp, te strak, je mist dat beetje blurry dat het plaatje meer compleet maakt.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-01 12:53
Jaguar645 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:00:
*O* nieuwe gaming setup! upgrade met LG Oled 65G1 :D

[Afbeelding]

Moest wel even stoeien omdat de versterker nog geen HDR/VRR/ALLM/etc doet. dus Xbox gaat naar de TV en dan via ARC terug naar de versterker. Was even vergeten dat ik daar hdmi-cec uitgezet had (blijft een schijt protocol :r) nadat dat aanstond was er in elk geval geluid, in stereo.... De Xbox stond nog op DTS en daar doet de LG niets mee even op DD gezet en gelukkig weer normaal geluid :)

Hopen dat marantz gewoon met een versterker zonder problemen komt dit jaar en alles weer daar via kan werken.

Vanavond maar eens het eea gaan spelen en vooral qualibratie van HDR/beeldinstellingen etc doen :)

Zijn er nog bijzondere dingen om op te letten volgens de andere oled gebruikers hier?
Ik gebruik zelf nog een apart kastje wat eARC simuleert, hierdoor kan ik Atmos gebruiken met de Xbox/Netflix, etc, samen met VRR/ALLM. CEC blijft inderdaad gewoon ruk..

Verwijderd

Romius schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 13:18:
[...]

Ik gebruik zelf nog een apart kastje wat eARC simuleert, hierdoor kan ik Atmos gebruiken met de Xbox/Netflix, etc, samen met VRR/ALLM. CEC blijft inderdaad gewoon ruk..
Wat voor kastje gebruik je?
[Twitter: https://twitter.com/RaveofRavendale/status/1395336747530301443]
Ontwikkelaar van Descenders, zijn met nieuwe game bezig. Ik gok dat het daar mee te maken heeft.

[ Voor 40% gewijzigd door Wom op 20-05-2021 14:42 ]

Wom schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 14:42:
[Twitter]
Ontwikkelaar van Descenders, zijn met nieuwe game bezig. Ik gok dat het daar mee te maken heeft.
Vond die game zelf niet zo geweldig. Was de nieuwe game niet iets van een zoo game?

Demo van Scarlet Nexus op NZ Marketplace.

https://forum.xboxera.com...tion-is-up-on-xbl-nz/7413

[ Voor 26% gewijzigd door devilsnight op 20-05-2021 14:44 ]

devilsnight schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 14:43:
[...]

Vond die game zelf niet zo geweldig. Was de nieuwe game niet iets van een zoo game?

Demo van Scarlet Nexus op NZ Marketplace.

https://forum.xboxera.com...tion-is-up-on-xbl-nz/7413
Yup - https://store.steampowered.com/app/1547890/Lets_Build_a_Zoo/

Het type game wat ik van mijzelf niet meer mag spelen, omdat ik daar echt 1000 uur in kan steken. En als 14-jarige gaat dat nog, maar dat is tegenwoordig wat lastiger voor mij :+
Steken trouwens geruchten de kop op dat EA en Ubisoft een aantal titels gaan aankondigen voor Gamepass tijdens de E3. Denk aan Valhalla en Legions, maar ook nieuwe EA titels die 'day one' op Gamepass gaan verschijnen.

/dikkekorrelzout
Na deze twee tweets plaats ik geen tweets van "insiders" meer. Jason Schreier heeft keer op keer wel bewezen dat hij echt weet waar hij over praat. Mijn hype is helemaal naar de tyfus nu.

Fucking Fallout 76 zeg.
Gears 5 & F1 2020 Free To Play This Weekend Thanks To Xbox Free Play Days

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-01 13:12
devilsnight schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 14:59:
Na deze twee tweets plaats ik geen tweets van "insiders" meer. Jason Schreier heeft keer op keer wel bewezen dat hij echt weet waar hij over praat. Mijn hype is helemaal naar de tyfus nu.

[Embed]

[Embed]

Fucking Fallout 76 zeg.
Starfield os de enige game die je wil dan? Kom op zeg. Even wachten is toch geen probleem? Zolang het maar goed wordt. :)
Kaasje123 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 15:21:
[...]

Starfield os de enige game die je wil dan? Kom op zeg. Even wachten is toch geen probleem? Zolang het maar goed wordt. :)
Mijn hype voor de game he, mijn hype dat de kans heel groot was dat we Todd's nieuwe IP eindelijk begin volgend jaar gingen spelen. Al die verhalen van insiders wisten mijn hype levels aardig hoog te krijgen, wat kan ik zeggen, ik ben een super BGS fan. Dus dit is immens teleurstellend om te lezen. Kan maar zo een 2023 titel zijn als de game nog niet eens "far into development" was vorig jaar.

• Timothy3000
Niet geheel onverwacht allemaal. :P

Het zou me verbazen als deze game binnen nu een een paar jaar (of misschien zelfs überhaupt) ooit uit gaat komen. Of in elk geval in de vorm die ze beloofden. Vandaar mijn vergelijking met Beyond Good and Evil 2 een paar dagen geleden. Jaren geleden aangekondigd maar het blijft maar vaag allemaal.

[ Voor 116% gewijzigd door Timothy3000 op 20-05-2021 15:37 ]

Timothy3000 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 15:33:
Niet geheel onverwacht allemaal. :P

Het zou me verbazen als deze game überhaupt ooit uit gaat komen. Of in elk geval in de vorm die ze beloofden.
Het is maar hoe je het bekijkt vind ik. Verschillende betrouwbare bronnen, waaronder Grub die oa vorig jaar zo'n beetje alles goed had geraden over de E3 streams was heel duidelijk over de game. En vele andere bronnen ook. Dus zij hebben allemaal fake info gekregen. Tenzij Todd en team Jason expres hard trollen nu, aangezien Jason jaren geleden vóór release van Fallout 4 het hele script had gelekt en toen werd Jason meteen door Bethesda op de blacklist gezet.

Wat bedoel je precies met wat ze beloofden? Want eigenlijk hebben ze bar weinig gezegd over de game, niets wat als luchtkastelen klonk.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-01 00:44
Finraziel schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 11:58:
Ik vond het verhaal van Control ook erg cool... Ja er blijven veel vragen, dat zit een beetje in de aard van het beestje

...

Maar ja, daarvoor moet je dus wel een beetje opletten en zoveel mogelijk de collectibles lezen en de hotline berichten beluisteren.
Mijns inziens moet een game toch ook wel wat antwoorden geven zonder dat je sherlock moet uithangen en veel tijd besteed aan lezen.

Ik heb zelf nooit veel zin om die collectibles te zoeken (liggen vaak op plekken die niet even mooi zijn en haalt je uit de game) en wil meestal me meer bezig houden met objectives en wat ik zelf wil doen, dan dat ik helemaal eruit moet gaan, met 1 of andere vage interface het item opzoeken om te lezen en dan een paar minuten besteden aan die tekst. Dat haalt me altijd enorm uit de game en speelt gewoon niet prettig. Als ik wil lezen, pak ik wel een boek. Gaming is een visueel medium, geef me dan ook wat daarmee.

Er zijn wel meer games de afgelopen tijd die teveel verhaal verbergen in collectibles of die de gedachten of denkwijze van het personage daar verbergen. Vervolgens krijg je dan een heel 1-dimensionaal persoon als speler indien je die dingen niet leest.

Daarom heb ik ook de schurft aan die Japanse games die geen stemmen inspreken maar gewoon een lap tekst erop gooien en je next moet spammen voor ie door gaat. Doe mij maar gewoon een cutscene waar daadwerkelijk wat aan gedaan is dan zoiets. Helemaal muf als ze dan zo'n brabbeltaaltje gebruiken op de achtergrond. Had dan lekker een boek gemaakt en een game zonder verhaal uitgebracht.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-01 09:44

Vagax

Hehe

Bethseda heeft gewoon dom hun kaarten gespeeld door Starfield en TES 6 zo vroeg aan te kondigen, we wisten allemaal wel dat TES 6 ooit zou komen maar het is veel leuker dat ze iets aankondigen en je weet dat je het over uiterlijk 2 jaar kan spelen

Starfield kon een ander verhaal zijn maar het was blijkbaar dus amper in ontwikkeling.

Overigens weet ik niks van Starfield af dus ligt mijn hype ook op een lekker laag pitje, Bethesda kan goede RPG's maken naar mijn mening en dit lijkt een nieuwe weg in te slaan dus het is afwachten hoe goed ze dit kunnen maken. Maar goed, ben natuurlijk zeer benieuwd naar al dat moois

• Timothy3000
devilsnight schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 15:38:
[...]

Het is maar hoe je het bekijkt vind ik. Verschillende betrouwbare bronnen, waaronder Grub die oa vorig jaar zo'n beetje alles goed had geraden over de E3 streams was heel duidelijk over de game. En vele andere bronnen ook. Dus zij hebben allemaal fake info gekregen. Tenzij Todd en team Jason expres hard trollen nu, aangezien Jason jaren geleden vóór release van Fallout 4 het hele script had gelekt en toen werd Jason meteen door Bethesda op de blacklist gezet.

Wat bedoel je precies met wat ze beloofden? Want eigenlijk hebben ze bar weinig gezegd over de game, niets wat als luchtkastelen klonk.
Ja, had mijn comment al aangepast. Überhaupt uitkomen was wellicht te negatief.

Ik denk dat zowel Grub als de anderen gewoon in valse marketing zijn getrapt.
Jason zou zoals gewoonlijk wel weer de waarheid spreken.

Ze beloven volgens jouw quotes van een paar dagen terug een science fiction wereld als nooit tevoren enzo. Ik ben daar wat sceptisch in.

Denk dat het allemaal door de marketing van Cyberpunk komt dat ik wat sceptischer ben geworden.
Na dat debacle vertrouw ik grootste woorden en marketing gewoon minder dan voorheen.

Het gaat ongetwijfeld een fantastische RPG worden (ik blijf van Bethesda houden), maar ben een stuk afwachtender en minder gevoelig voor hype dan ik voorheen was.

[ Voor 7% gewijzigd door Timothy3000 op 20-05-2021 15:44 ]

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:20
Mogen we de afgelopen 1,5 jaar sowieso niet als verloren beschouwen? In ieder geval bij lange na niet zo productief. Dat in combinatie met dat sommige games gewoon te vroeg zijn aangekondigd maakt het natuurlijk wel logisch dat grote titels langer op zich laten wachten. Persoonlijk stel ik me sowieso in dat games waarvan enkel een logo oid geteased wordt het nog jaren duurt voordat die uit gaan komen. Starfield heb ik niet zo gevold, maar is er uberhaupt al iets meer getoond dan alleen die teaser?
Wat mij betreft mogen sommige uitgevers echt een voorbeeld nemen aan Nintendo. Ja, zij hebben ook hun uitzonderingen (Metroid 4, BOTW2). Maar over het algemeen krijgen ze het toch vaak voor elkaar om een titel binnen enkele maanden na aankondiging te releasen.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• rogierba
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-01 10:35
Ik vindt het een beetje raar dat die Jason Schreier zegt dat BGS pas sinds 2019 volledig focussen op Starfield en daarvoor bezig waren met Fallout 76. Ik weet niet beter dan dat de studio in BGS Austin daar vooral mee bezig is geweest en BGS Maryland (de main studio waar ook onder andere Skyrim en Fallout 4 vandaan komen) alleen maar een ondersteunende rol heeft gehad om die mensen opweg te helpen met de engine en verder bezig waren met Starfield. Iets wat volgens mij ook gewoon in de Noclip documentaire van Fallout 76 gezegd wordt door Todd Howard zelf.

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-01 09:44

Vagax

Hehe

In ander nieuws:

Bethesda en Microsoft combineren hun persconferentie voor E3 :)

[ Voor 43% gewijzigd door Vagax op 20-05-2021 15:52 ]

Timothy3000 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 15:42:
[...]

Ja, had mijn comment al aangepast. Überhaupt uitkomen was wellicht te negatief.

Ik denk dat zowel Grub als de anderen gewoon in valse marketing zijn getrapt.
Jason zou zoals gewoonlijk wel weer de waarheid spreken.

Ze beloven volgens jouw quotes van een paar dagen terug een science fiction wereld als nooit tevoren enzo. Ik ben daar wat sceptisch in.

Denk dat het allemaal door de marketing van Cyberpunk komt dat ik wat sceptischer ben geworden.
Na dat debacle vertrouw ik grootste woorden en marketing gewoon minder dan voorheen.

Het gaat ongetwijfeld een fantastische RPG worden (ik blijf van Bethesda houden), maar ben een stuk afwachtender en minder gevoelig voor hype dan ik voorheen was.
Ik begrijp je ook zeker man. Cyberpunk is absoluut een goed voorbeeld ook, Jezus wat is die krankzinnig te vroeg aangekondigd zeg. Het is jammer om zoiets te zien gebeuren, want Witcher 3 heb ik echt als fenomenaal ervaren en ik was zeer blij met de studio. CD Projekt RED heeft onlangs wel gezegd dat ze vanaf nu met een jaarlijkse roadmap komen, dus zo'n Cyberpunk geval zou verleden tijd moeten zijn. Erg fijn.

Uiteraard is "the most epic, science fiction thing you can imagine" market praat, ik vind Todd een hele toffe peer maar hij heeft altijd behoorlijke praatjes en helaas liegt ie soms zelfs. Maar het is zijn job om zijn game te verkopen op die manier, exclusief de leugens, haha. Al zou het "maar" Fallout in space zijn ben ik al tevreden, maar het is ongetwijfeld meer dan dat.

Nu we het er toch over hebben Jason heeft zojuist ook gezegd dat hij een specifieke 2022 datum heeft gehoord, maar hij laat het aan de makers om dit aan te kondigen aangezien het altijd ineens kan veranderen. We wachten af, hopelijk op zijn minst een gameplay trailer @ E3.
rogierba schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 15:49:
Ik vindt het een beetje raar dat die Jason Schreier zegt dat BGS pas sinds 2019 volledig focussen op Starfield en daarvoor bezig waren met Fallout 76. Ik weet niet beter dan dat de studio in BGS Austin daar vooral mee bezig is geweest en BGS Maryland (de main studio waar ook onder andere Skyrim en Fallout 4 vandaan komen) alleen maar een ondersteunende rol heeft gehad om die mensen opweg te helpen met de engine en verder bezig waren met Starfield. Iets wat volgens mij ook gewoon in de Noclip documentaire van Fallout 76 gezegd wordt door Todd Howard zelf.
Dat klopt helemaal inderdaad!

Maryland was support, Austin deed het grote werk en de rest van Maryland zat op Starfield. Tegenstrijdige info van Jason dan.

Nou ja, we zien wel. Heel eerlijk gezegd mis ik soms best de tijden dat insiders nog geen dingetje waren. Games werden officieel aangekondigd, mensen blij, E3, geen ge-spoil en wel verassingen.

Maar ja.

• Timothy3000
Is die tijd er ooit geweest? Vroeger deed de Powerspy van de Power Unlimited ook al goed zijn werk! :P
Timothy3000 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 16:29:
Is die tijd er ooit geweest? Vroeger deed de Powerspy van de Power Unlimited ook al goed zijn werk! :P
Online wel heb ik het idee. Toen ik nog niet op sites zoals NeoGAF > RetardEra zat kreeg ik veel en veel minder vaak leaks van grote games. Op die sites begon dat echt heel erg. Eerst zat ik een beetje op sites zoals Vg247 en Gametrailers, en in het begin deden zij nog niet zoveel bericht over leaks. Althans ik herinner me dat niet.

Maar de laatste jaren worden gewoon volledige E3 shows gelekt, doodzonde eigenlijk vind ik.

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-01 12:53
Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 14:05:
[...]

Wat voor kastje gebruik je?
Ik gebruik deze: https://www.amazon.nl/gp/..._asin_title?ie=UTF8&psc=1

Er is nog 1, weet zo even de naam niet meer, die was wel duurder, maar heeft wel betere support (firmware updates ed).

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:59

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

devilsnight schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 16:22:
Nou ja, we zien wel. Heel eerlijk gezegd mis ik soms best de tijden dat insiders nog geen dingetje waren. Games werden officieel aangekondigd, mensen blij, E3, geen ge-spoil en wel verassingen.
Maar ja.
Nou inderdaad, tegenwoordig wordt je blij gemaakt met een dode mus. Vroeger had je ook wat aan een E3, je kreeg tenminste games te zien waar je niets vanaf wist er waren daadwerkelijk verassingen. Om een of andere reden moet tegenwoordig alles al vantevoren lekken of bekend gemaakt te worden.

Wat ik helemaal een dieptepunt vind zijn de aankondigingen waarbij er alleen een naam of logo getoond wordt... Wacht dan 1-2 jaar tot je daadwerkelijk iets kunt laten zien.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Xbox Network issues?

/edit: ook support.xbox.com ligt plat.

[ Voor 58% gewijzigd door Rivanov op 20-05-2021 18:03 ]

Ach, we hebben dit toch nu al zo vaak meegemaakt? Ik ben niet echt teleurgesteld meer in games die worden uitgesteld. Ze komen wanneer ze komen. Zeker zoals @Raem aangeeft is de afgelopen anderhalf jaar een redelijk verloren jaar.

Juist die jaarlijkse verplichte games zijn irritant.

Ik zit al 3.5 jaar te “wachten” op de dlc van Cuphead. Ik kan echt wel uitkijken naar games, maar super gehyped ben ik zo snel niet meer te krijgen.

Als het waar is wat Jason zegt over "late 2022" voor Starfield, dan betekent dit sowieso pas 2023 of 24 voor Avowed en/of Fable. Ouch, ouch, ouch man. Ik hoopte op een E3 2021 gameplay reveal voor Avowed, maar betwijfel het!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Wellicht dat MS zich niet zo druk maakt op de goedkope gamepass ultimate members omdat er de komende 3 jaar toch niets groots uitkomt? :+

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

devilsnight schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 18:26:
Als het waar is wat Jason zegt over "late 2022" voor Starfield, dan betekent dit sowieso pas 2023 of 24 voor Avowed en/of Fable. Ouch, ouch, ouch man. Ik hoopte op een E3 2021 gameplay reveal voor Avowed, maar betwijfel het!
Avowed gameplay kun je gewoon vergeten imho. Echt even je verwachtingen managen want anders kom je van een koude kermis thuis terwijl er wellicht echt ontzettend veel toffe dingen worden getoond. :)

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:06
devilsnight schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 18:26:
Wat @uchiha tijntje ook zegt, ik raad je aan om je verwachtingen behoorlijk te temperen. Ik merk aan jou dat je er enorm in opgaat allemaal, dat voorkomt al te grote teleurstellingen d:)b

Persoonlijk heb ik Fable, Avowed, Everwild niet voor 2024 staan. Dit had ik al diverse malen meegekregen van een aantal hier "verguisde" Youtubers :+

Voor Halo 5 en Forza Horizon 5 dit najaar teken ik direct, helemaal prima. Daarnaast de Ubi games naar GP, en wellicht wat eerder de EA games ook. Er komen vast nog hele leuke aankondigingen in de aanloop en tijdens E3.

Edit: en natuurlijk Flight Simulator van de zomer :9~

[ Voor 3% gewijzigd door DutchOwnage op 20-05-2021 18:49 ]

uchiha tijntje schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 18:36:
[...]

Avowed gameplay kun je gewoon vergeten imho. Echt even je verwachtingen managen want anders kom je van een koude kermis thuis terwijl er wellicht echt ontzettend veel toffe dingen worden getoond. :)
Oh geloof me, het mag misschien niet zo overkomen, maar mijn verwachtingen voor E3 zijn super neutraal. Halo Infinite deep dive/gameplay demo, MSFS, iets van Starfield (ging uit van gameplay, we'll see nu), Psychonauts 2, en verder dingen zoals The Ascent, The Gunk, CrossfireX, Stalker 2 updates.

Heel tof zou zijn Forza Horizon 5 (in Mexico), beter is dat gerucht waar en iets van Xbox Global Publishing.

Avowed ging ik misschien een heel klein beetje van uit vanwege een "verified" user op RE, die had gezegd dat Avowed een reveal zou krijgen dit jaar met mogelijke release volgend jaar. Maar het is mooi geweest met al die verified en insider luitjes. Official info, facts or else bust! :)

Avowed lijkt op het eind van de trailer wel heel kort gameplay te tonen, dat zag er al erg tof uit.

• Jaguar645
[...]

Hoop dat ze een beetje duidelijk genoeg zijn :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/67_7Yi9ww8FK61pi9MhrtwhdW34=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L5vVuYgXxPPDxfr50qtAnXxi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6SXQGKawJQ-k1hW_Nd_m-1fA4vE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KDQvqejdw34LuM48mBp4sAFq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aydqGYBKFsZiM3oFuu9tJAHQUdY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ES9ScN0OwoqEfcp42t0aGnia.jpg?f=fotoalbum_large

Gebruik dus niet de LG beugel (want met speakers eromheen vind ik praktischer ;)) en dat hij iets van de muur komt zie ik echt niet als ik aan het gamen ben :P

Het is wel echt een pareltje hoor en heel fijn gamen zo <3
Romius schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 13:18:
[...]

Thanks voor de tip! ik heb heel even gekeken maar ik denk dat ik het ook wel even red met alleen DD :) verwacht over niet al te lange tijd gewoon een nette update van Marantz aan hun AVR lijn zonder HDMI2.1 bug en dan kan ik die upgraden :P
Timothy3000 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 11:56:
[...]

Waar lees jij gameplay :?

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

zetje01 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 12:19:
[...]

Volgens mij ben jij juist degene die het wel begrepen heeft ;)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:20
uchiha tijntje schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 18:05:
Ach, we hebben dit toch nu al zo vaak meegemaakt? Ik ben niet echt teleurgesteld meer in games die worden uitgesteld. Ze komen wanneer ze komen. Zeker zoals @Raem aangeeft is de afgelopen anderhalf jaar een redelijk verloren jaar.

Juist die jaarlijkse verplichte games zijn irritant.

Ik zit al 3.5 jaar te “wachten” op de dlc van Cuphead. Ik kan echt wel uitkijken naar games, maar super gehyped ben ik zo snel niet meer te krijgen.
Niet helemaal fair. Afgelopen periode heeft de concurrent wel gewoon nieuwe games geproduceerd. Ms is gewoon nog niet hersteld op het gebied van maken van nieuwe games. Zal vast ook nog we even duren maar heb er door de investeringen de afgelopen periode wel vertrouwen in.

• zetje01
justifire schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 19:12:
[...]

Volgens mij ben jij juist degene die het wel begrepen heeft ;)
Dank je.
Jullie conversatie begon over de beeldkwaliteit van een specifiek spelletje op een bepaalde LG-tv
Iemand noemde zijn voorkeur "4K graphics > ray tracing > framerate"
(naar mijn mening precies verkeerd om, maar goed, meningen verschillen)
En toen kwam iemand anders en die begon over gameplay.
Dat dat ook belangrijk is (wie is het hier niet mee eens?).
En toen werd ik heel moe en moest ik huilen.

edit: ik ben heeel slecht in namen.

[ Voor 3% gewijzigd door zetje01 op 20-05-2021 19:21 ]

zetje01 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 19:19:
[...]

Dank je.
Jullie conversatie begon over de beeldkwaliteit van een specifiek spelletje op een bepaalde LG-tv
:(:)
Hier iets om je op te vrolijken : Series X Gameplay

4K 60fps *O* *O* *O* *O* *O* en pre-ordered !! :9 _/-\o_ oOo

[ Voor 5% gewijzigd door justifire op 20-05-2021 19:23 ]

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
@justifire Was toevallig net op Reddit en las daar ook dat het toch 4k60 was op de XSX, vette shit dit, ga hem ondanks dat ik net aan ME.LE begonnen ben dan toch wel op release halen denk ik d:)b

• hifigamefreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:49

hifigamefreak

aka C3rb3r7s

@justifire

Mooi om te zien dat Biomutant op 4k60 gaat runnen, jammer om te zien dat Xbox Series S beperkt is tot 1440p30 fps…

Edit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ykrLartaRTyQH2xhu94_WmRrOdc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XaYVT0vSMunRGg2dcjhVKqyD.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 56% gewijzigd door hifigamefreak op 20-05-2021 19:56 ]

• hifigamefreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:49

hifigamefreak

aka C3rb3r7s

Valt toch op dat de PS5 versie upscaled 1080p is…
justifire schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 19:21:
[...]

:(:)
Hier iets om je op te vrolijken : Series X Gameplay

[YouTube: Biomutant - Gameplay Footage (Xbox Series X)]

4K 60fps *O* *O* *O* *O* *O* en pre-ordered !! :9 _/-\o_ oOo
Zo dan! Dus toch!

Maar er komt dus ook nog een speciale Series en PS5 patch?

• Thalaron
  • Nu online
Wow... dat had ik niet meer verwacht... Biomutant 4K60 :D

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Oké dan wil ik Biomutant wel. :+

giantgiantus schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 19:17:
[...]

Niet helemaal fair. Afgelopen periode heeft de concurrent wel gewoon nieuwe games geproduceerd. Ms is gewoon nog niet hersteld op het gebied van maken van nieuwe games. Zal vast ook nog we even duren maar heb er door de investeringen de afgelopen periode wel vertrouwen in.
Mwoah. Wat is fair? Het is toch duidelijk dat enorm veel studio’s gewoon last hebben gehad van het afgelopen anderhalf jaar?

Het is bijvoorbeeld ook niet echt fair om een game als Ratchet and Clank, een Spiderman dlc+ en een dual sense demo+ als standaard te nemen voor game development. En het is ook wel een beetje krom als je dit soort games afzet tegen games met de scope en complexiteit als een Halo Infinite of een flight Sim of een Forza Horizon of desnoods een God of war of een Horizon of een Last of us.

Als ik zo kijk, zijn dat dus de enige drie first party studio games in de afgelopen 6 maanden. Oja en MLB the show natuurlijk! :) dus zo indrukwekkend is dat ook niet. Want een returnal of een demons souls zijn gewoon 2nd / 3rd party exclusives. En die zijn er ook voor het xbox platform.

En verder niet lullig bedoeld, want Ratchet And Clank ziet er erg goed uit. Maar op gameplay vlak met wat ik tot nu toe in alle trailers heb gezien doet het erg weinig anders dan de game die ik zelf speelde op de ps3. Dat je een baziljoen particles en 100 voertuigen in de achtergrond ziet die niet interactief zijn doet daar niets aan af. Ook al is het dus erg mooi wat Insomniac presteert, het blijft in de basis een simpele lineaire (in de laatste trailers wel heeeeeel erg lineaire) platform adventure game. En daar is niets mis mee, want Crash Bandicoot is nog steeds een van mijn meest favoriete franchises, maar het geeft wel wat perspectief

[ Voor 4% gewijzigd door uchiha tijntje op 20-05-2021 21:40 ]

Native 4K zelfs, wauw.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wB7kzZERJNoNW92baZaVhqXj0Xs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nibfBJQm5QAolrod84kB3jSr.jpg?f=fotoalbum_large

De reactie van die tweede dude, wauw, wat een kneus. De PS5 heeft tech issues op dit moment. Wat een reactie van die gast.

[ Voor 13% gewijzigd door devilsnight op 20-05-2021 22:23 ]

uchiha tijntje schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 18:05:

Wat is daar mee gebeurd eik? Die DLC is idd al heel lang geleden aangekondigd, maar is nu wel echt stil daar rond. Goed, in de tussentijd wel PS en Switch releases natuurlijk, maar dan nog. Op 3,5 jaar moet je toch wel een eindbaas of vier in elkaar kunnen draaien?

Laten we hopen op surprise release tijdens E3 dan maar.

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-12-2025
Ik weet weinig van Biomutant, maar als ik het zo zie zijn er geen XSX/PS5 versies of zie ik het verkeerd?

• SunnieNL
Steven030 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 22:51:
Ik weet weinig van Biomutant, maar als ik het zo zie zijn er geen XSX/PS5 versies of zie ik het verkeerd?
60fps. Native 4K op series X. Waarom zou je er dan nog een speciale versie van willen hebben?
SunnieNL schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 22:54:
[...]

60fps. Native 4K op series X. Waarom zou je er dan nog een speciale versie van willen hebben?
Misschien high-res textures of iets van ray-tracing.
Maar als ik zie dat de PS5 als next gen console op 1080/60 draait zie ik eigenlijk geen speelruimte voor zwaardere assets.

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-12-2025
SunnieNL schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 22:54:
[...]

Geen idee, maar het valt me op dat het X-logo niet op het doosje staat, en er evenmin een PS5 doosje is. 4K/60 hoeft niet persee een mooie game op te leveren natuurlijk. Al zag ik hierboven een gameplay video dat er wel degelijk mooi uitziet, benieuwd naar de reviews. Maar vroeg me gewoon af of ik wat over het hoofd zag, maar is dus inderdaad een old gen game

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:59

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

justifire schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 22:59:
[...]

Maar als ik zie dat de PS5 als next gen console op 1080/60 draait zie ik eigenlijk geen speelruimte voor zwaardere assets.
Als andere games het kunnen waarom Biomutant dan niet? Dat ligt aan de developer niet aan de consoles. Er zijn zelfs genoeg last gen games die mooier zijn dan Biomutant. Genoeg ruimte voor een current gen versie lijkt me.

[ Voor 5% gewijzigd door Chaoss op 20-05-2021 23:04 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Scarlet Nexus Demo is beschikbaar : https://www.microsoft.com/en-nz/p/scarlet-nexus/9NQSCBDLHN18

In ander nieuws :

• Thalaron
  • Nu online
Damnzzz...

Zojuist bericht ontvangen vanuit MS dat ik 69,99 refund krijg voor Cyberpunk 2077.

Ik had dit niet meer verwacht maar goed... ik wacht nu wel op de next gen patch icm een dikke korting :)

• Timothy3000
zetje01 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 19:19:
[...]

Dank je.

edit: ik ben heeel slecht in namen.
Misschien lees ik het wel helemaal verkeerd hoor, maar als je 4K graphics en Ray Tracing boven FPS verkiest, dan verkies je toch graphics (4K graphics, Ray Tracing) boven gameplay (FPS)?

Als je bij bv een game als Control de quality mode met RT boven 60 FPS verkiest, dan kies je imo voor mooiere graphics boven soepelere gameplay.

Maar wat ik zei, misschien las ik het wel verkeerd en was het een heel andere conversatie. :)

Sorry dat je moest huilen trouwens. Niet de bedoeling. ;)

Weet iemand wanneer de Biomutant reviews komen? Wel nieuwsgierig maar nog niet helemaal overtuigd.

[ Voor 9% gewijzigd door Timothy3000 op 20-05-2021 23:23 ]

• SunnieNL
Net deel van de scarlet demo gespeeld... die staat nu dus in pre-order :)

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:11
@Timothy3000 wat heeft FPS nou direct met gameplay te maken? Fps is een grafisch ding. Het heeft hooguit indirect impact op de gameplay vanwege responsiveness/input lag.

• Timothy3000
Caelorum schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 23:24:
@Timothy3000 wat heeft FPS nou direct met gameplay te maken? Fps is een grafisch ding. Het heeft hooguit indirect impact op de gameplay vanwege responsiveness/input lag.
Ik leg het denk ik helemaal verkeerd uit geloof ik. :P

Wat ik bedoelde te zeggen is dat een game op 60fps of 120 fps (voor mij iig) een stuk soepeler speelt dan een game op 30fps. Vandaar dat ik vroeg of Justifire voor games in elk genre native 4K of Raytracing verkiest boven fps. :)

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-01 15:20

v8power67

Psn: Mausosaurus

justifire schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 22:59:
[...]

Ps5 draait de game in bc modus net als de Xbox alleen kan de xbox meer doen in bc modus. Zoals ze zeggen technical issues weerhouden op dit moment de ps5 van hogere resolutie. Dalijk komt er een native next gen patch en draaien ze beide gewoon 4k/60. Met wat next gen features. Wel apart dat dit nu al ruim half jaar bekend is van het verschil van de 2 bc oplossingen maar toch elke keer weer aangehaald moet worden. De meeste native next gen games hebben vaak genoeg laten zien dat de 2 consoles mekaar echt amper ontlopen. Soms de een iets beter soms de ander met hier en daar een uitspringer.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• zetje01
Timothy3000 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 23:19:
[...]

Misschien lees ik het wel helemaal verkeerd hoor, maar als je 4K graphics en Ray Tracing boven FPS verkiest, dan verkies je toch graphics (4K graphics, Ray Tracing) boven gameplay (FPS)?

Als je bij bv een game als Control de quality mode met RT boven 60 FPS verkiest, dan kies je imo voor mooiere graphics boven soepelere gameplay.

Maar wat ik zei, misschien las ik het wel verkeerd en was het een heel andere conversatie. :)

Sorry dat je moest huilen trouwens. Niet de bedoeling. ;)

Weet iemand wanneer de Biomutant reviews komen? Wel nieuwsgierig maar nog niet helemaal overtuigd.
- Ik vind gameplay een heel ander begrip dan graphics.

- Hahaha, Dank je, ik begin net weer een beetje bij te komen. Luchtte op, hoor :-)
Timothy3000 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 23:27:
[...]

Wat ik bedoelde te zeggen is dat een game op 60fps of 120 fps (voor mij iig) een stuk soepeler speelt dan een game op 30fps. Vandaar dat ik vroeg of Justifire voor games in elk genre native 4K of Raytracing verkiest boven fps. :)
Ik begrijp je punt wel, maar fps heeft niet altijd impact op gameplay, en andere grafische opties hebben dat soms juist wel.
Zo ben ik in control terug geschakeld naar 30 fps met raytracing omdat ik in sommige hoekjes in de 60 fps modus gewoon letterlijk niks zag, alleen een zwart vlak. Met raytracing zag ik door strooilicht toch nog net een beetje. Ben toen op 30 fps blijven spelen en kwam tot de conclusie dat de lagere framerate in die game eigenlijk nauwelijks een negatieve invloed op de gameplay had voor mij terwijl het net wat beter in de schaduwen kunnen kijken (Control is af en toe net één grote schaduw lijkt het) de gameplay wel positief beïnvloede.

Timothy3000 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 23:27:
[...]

Dat vroeg je dus niet ;)
Ik speel momenteel Curse of the Dead Gods, vermoed dat dat wel genoeg zegt over mijn waardering van gameplay tov graphics.

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-01 09:24
Voor de audio liefhebbers!

Yamaha announces new receivers ready for 8K, 4K/120 and the Xbox Series X (via engadget)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EN9jeqYT9kC5Hu6kWT6tt1Wzgj8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tyoxezjloyB1POzKjhkxW1N1.webp?f=user_large

• SunnieNL
drakiesoft schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 07:57:

Yamaha announces new receivers ready for 8K, 4K/120 and the Xbox Series X (via engadget)

[Afbeelding]
Dan zal de rest zo wel volgen. Zag dat HDFury ook komt met de Vrroom en een Dr HDMI 8k. Dat zou inhouden dat ik de output ook kan splitten naar de tv (met behoud van 4k 120hz VRR) en mijn hue box (die helaas maar HDMI 2.0 heeft).

• Timothy3000
Finraziel schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 06:37:
[...]

Ik begrijp je punt wel, maar fps heeft niet altijd impact op gameplay, en andere grafische opties hebben dat soms juist wel.
Zo ben ik in control terug geschakeld naar 30 fps met raytracing omdat ik in sommige hoekjes in de 60 fps modus gewoon letterlijk niks zag, alleen een zwart vlak. Met raytracing zag ik door strooilicht toch nog net een beetje. Ben toen op 30 fps blijven spelen en kwam tot de conclusie dat de lagere framerate in die game eigenlijk nauwelijks een negatieve invloed op de gameplay had voor mij terwijl het net wat beter in de schaduwen kunnen kijken (Control is af en toe net één grote schaduw lijkt het) de gameplay wel positief beïnvloede.
Het is interessant hoe dat zo per persoon kan verschillen. Control is voor mij echt een game die ik niet in 30fps zou kunnen spelen en een game waarvan 60fps het verschil maakt tussen het wel of niet spelen. Gaat voor mijn gevoel veel soepeler en veel sneller in al die shoot outs en bijna in slowmo op 30fps. Raytracing vind ik sowieso nooit zo boeiend, dus de keuze tussen performance mode of graphics mode als die gemaakt moet worden is voor mij altijd performance.

Sinds ik games ik 60fps heb gespeeld vind ik het sowieso lastig terugschakelen naar 30. Een GTA of RDR e.d. zijn voor mij praktisch onspeelbaar geworden. :P

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-01 09:31

[Afbeelding]
Ik zit dus echt met smart te wachten op deze receivers, maar nu zijn ze veel te duur |:(

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

• rogierba
Timothy3000 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 23:19:
[...]

24 mei volgens de FAQ

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:27
Dat vind ik altijd wel spannend. Dat is nèt voor de release.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• rogierba
Ja inderdaad maar dat hebben ze volgens mij zelf ook wel door als je het volledige antwoord in de FAQ ziet van wanneer de reviews komen
Review embargo will lift on May 24th at 5pm CEST, so still enough time to do a last-minute pre-order!

• Jaguar645

[Afbeelding]
Ik zag het op wat hifi ook al voorbij komen. Goed nieuws in elk geval! dat betekend voor mij iig dat Marantz ook wel met een goede update zal komen straks :P
Timothy3000 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 08:41:
[...]

Het is interessant hoe dat zo per persoon kan verschillen. Control is voor mij echt een game die ik niet in 30fps zou kunnen spelen en een game waarvan 60fps het verschil maakt tussen het wel of niet spelen. Gaat voor mijn gevoel veel soepeler en veel sneller in al die shoot outs en bijna in slowmo op 30fps. Raytracing vind ik sowieso nooit zo boeiend, dus de keuze tussen performance mode of graphics mode als die gemaakt moet worden is voor mij altijd performance.

Sinds ik games ik 60fps heb gespeeld vind ik het sowieso lastig terugschakelen naar 30. Een GTA of RDR e.d. zijn voor mij praktisch onspeelbaar geworden. :P
In Control scheelt het mogelijk ook nog hoe je het spel speelt. 'Shootouts' heb ik eigenlijk nauwelijks, ik ben alleen maar met dingen aan het gooien. Mijn mods zijn ook daar op gericht, 2 mods om sneller energie terug te krijgen en een om launch wat zuiniger te maken. Ik gebruik mijn gun hooguit als mijn energie op is, dan knal ik zo snel mogelijk mijn hele magazine er uit en dan zit mijn energie ondertussen alweer vol en ga ik door met dingen gooien. Launch hoef je niet echt te richten dus is minder gevoelig voor fps.

v8power67 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 23:59:
[...]

Ps5 draait de game in bc modus net als de Xbox alleen kan de xbox meer doen in bc modus. Zoals ze zeggen technical issues weerhouden op dit moment de ps5 van hogere resolutie. Dalijk komt er een native next gen patch en draaien ze beide gewoon 4k/60. Met wat next gen features. Wel apart dat dit nu al ruim half jaar bekend is van het verschil van de 2 bc oplossingen maar toch elke keer weer aangehaald moet worden. De meeste native next gen games hebben vaak genoeg laten zien dat de 2 consoles mekaar echt amper ontlopen. Soms de een iets beter soms de ander met hier en daar een uitspringer.
Je zou denken dat dit inderdaad wat meer bekendheid geniet, maar blijkbaar is dat zelfs bij best wel wat PS5 eigenaren niet echt bekend als je de sneue reacties ziet op de twitterfeed van THQ Nordiq. Wel leuk hoe het social media team van THQ reageert op die reacties trouwens.

En mensen maar lacherig doen over "Smart Delivery", "Quick Resume" etc.
Was allemaal maar marketing praat etc. etc.

En kijk nu in de praktijk. Microsoft geeft hier Sony echt wel het nakijken .. dat wordt nu pijnlijk duidelijk met diverse games.

Hier ook een mooi artikel van Windows Central Gaming.

No More Mister Nice Guy

https://www.windowscentra...dy-to-start-playing-dirty

• Amaze86
  • Laatst online: 19:42
uchiha tijntje schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 09:52:
[...]

Je zou denken dat dit inderdaad wat meer bekendheid geniet, maar blijkbaar is dat zelfs bij best wel wat PS5 eigenaren niet echt bekend als je de sneue reacties ziet op de twitterfeed van THQ Nordiq. Wel leuk hoe het social media team van THQ reageert op die reacties trouwens.
En zal je zien dat hierdoor de game slecht zal scoren op metacritic door userreviews..

xbox heeft eenmaal een voorsprong op dit vlak, zo moeilijk is dat toch niet om toe te gegeven.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Amaze86 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 10:07:
[...]

En zal je zien dat hierdoor de game slecht zal scoren op metacritic door userreviews..

xbox heeft eenmaal een voorsprong op dit vlak, zo moeilijk is dat toch niet om toe te gegeven.
Dat zal ongetwijfeld een effect hebben op de userreviews. Maar laten wij eerlijk zijn, voor de meeste grotere titels is metacritic waardeloos als maatstaaf.

Zelf gebruik ik Steam gebruikers recensies wat grappig genoeg prima werkt voor multiplatform titels. Het is zeker niet perfect maar het geeft mij doorgaans een beter beeld dan metacritic omdat je dan de meeste console-warrior nonsense recensies er niet tussen hebt zitten.

[ Voor 5% gewijzigd door Caayn op 21-05-2021 10:14 ]

• Amaze86
  • Laatst online: 19:42
@Caayn Geef zelf niks om die userreviews. Niet iedereen heeft dezelfde smaak.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Het is wel Playstation footage, maar de game is hetzelfde. ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Rivanov op 21-05-2021 10:37 ]

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18-01 20:00
SunnieNL schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 08:15:
[...]

Dan zal de rest zo wel volgen. Zag dat HDFury ook komt met de Vrroom en een Dr HDMI 8k. Dat zou inhouden dat ik de output ook kan splitten naar de tv (met behoud van 4k 120hz VRR) en mijn hue box (die helaas maar HDMI 2.0 heeft).
Denon heeft dit al wat langer in de etalage staan.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• SunnieNL
Lekker Ventje schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 10:48:
[...]

Denon heeft dit al wat langer in de etalage staan.
Helaas niet, ik heb zo'n denon AVR en die kan geen output converteren. Die voert 2x een output naar buiten op de hoogst mogelijke gezamenlijke standaard van beide outputs.
Dus als je een TV voor 4k 120hz VRR aan output 1 hebt en eenHue Syncbox op output 2 die niet hoger gaat dan 4k 60fps, dan is die laatste de output die wordt doorgegeven als maximum aan de xbox en zal de xbox dus niet naar 4k 120hz VRR gaan.

Tenzij je een ander apparaat van Denon bedoelt, maar een maand geleden kon ik nog niets vinden wat voldeed aan wat ik zoek.
Pagina: 1 ... 163 ... 347 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord