• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:10
devilsnight schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 14:08:
[...]

Ben hem aan het spelen nu. Ah dat 60fps blijft toch heerlijk he!

Even kort off topic, hoe kan ik deze thread saven zeg maar? Elke keer als ik even hier snel wil kijken dan ga ik eerst naar mijn notificaties en klik op rek reply die ik van iemand heb gekregen, maar dan kom ik vaak weer pagina's terug hier terecht. Is er een snellere manier?
Heel herkenbaar dit :+

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-01 16:55
Finraziel schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 14:11:
[...]

Klik bovenaan deze pagina op bookmark.
Als je dan naar forum gaat dan is er tabblad bookmarks. Je ziet daar bij de topics met nieuwe posts een gekleurd icoontje voor de topic titel. Klik daarop en je gaat naar de eerste nieuwe post.
En als je het tabblad bookmark bookmarkt of toevoegt aan de favorieten van een webbrowser ben je snel waar je zijn moet. Ik open Tweakers vrijwel altijd zo i.p.v. met of via de hoofdpagina.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

devilsnight schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 14:08:
[...]
Even kort off topic, hoe kan ik deze thread saven zeg maar? Elke keer als ik even hier snel wil kijken dan ga ik eerst naar mijn notificaties en klik op rek reply die ik van iemand heb gekregen, maar dan kom ik vaak weer pagina's terug hier terecht. Is er een snellere manier?
Klik op [XSX | XSS] Xbox Series X|S
In je browser toevoegen aan favorieten en je komt altijd automatisch op de laatste pagina terecht :)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Engineer Stewie schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 09:17:
[...]

Heb mijn pre-order gisteren geannuleerd. Ga het wel spelen als het in de budget bak komt of ik koop het 2de hands op disc.
Zal vanavond mijn oordeel geven.
Vooralsnog heb ik er onwijs veel zin in :)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Maneater, wederom een game die God mag weten niet Quick Resume support. Kom nog maar wat vaak games tegen, zelfs BC games die gewoon niet werken ermee.

Hopelijk krijgen ze het uiteindelijk echt voor elkaar dat vrijwel elke game werkt, maar ik betwijfel het. Heel erg hit or miss dit voor mij.
Donderdag om 21:00 op de Twitch van Techland. Dying Light 2. Het is dus waar!

Gameplay verwacht ik en misschien zelfs release date.

[ Voor 13% gewijzigd door devilsnight op 25-05-2021 17:29 ]

🤞🏻

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:24
Battlefield 6 tease?

[Twitter: https://twitter.com/IdleSloth84/status/1397247888984522756?s=20]

Schijnt ook dat een complete E3 presentatie van een van de studio's gelekt is.
Kon wel eens een fragment van zijn.

[ Voor 34% gewijzigd door drakiesoft op 25-05-2021 19:56 ]

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-01 15:20

v8power67

Psn: Mausosaurus

Cloud tech van ninja theory voor hellblade 2.

Klikken voor de video.

[ Voor 29% gewijzigd door v8power67 op 25-05-2021 20:47 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• drakiesoft
v8power67 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 20:47:
[Twitter]
Cloud tech van ninja theory voor hellblade 2.

Klikken voor de video.
Niet echt onder de indruk sinds ik Flight Sim clouds gewend ben.
Ze hadden beter even kunnen buurten bij Asobo.

• v8power67

v8power67

drakiesoft schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 20:52:
[...]

[YouTube: MICROSOFT FLIGHT SIMULATOR 2020 CLOUDS 4K 60FPS]
Je vergelijkt nu wel een pc game( xbox footage nog niet getoont als goed is ? ) Met een xbox als main platform game. Dat is lastig. Kan de specs van de pc ook niet zien in die video, mogelijk een 3090( 1500 euro gpu) dat is natuurlijk niet echt een goed vergelijk.
Ik vind het in hellblade 2 video er prima uitzien voor een 3rd person game. En dit is wip dus kan altijd nog beter worden.

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-01 22:34
Nog even wachten op de eerste toepassing van AMD FidelityFX in games, dan ziet het er misschien opeens heel anders uit allemaal. Kan niet wachten :+

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19:20
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lwUURlQcESDcSaEdEzH8NM4BJDw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0xQlLIg5hRY9GDQYzaONWkhX.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb jullie hulp nodig. Als ik de game Control opstart laad hij de quick resume maar daar reageert niks. De xbox s laad een vastgelopen spel. Wat nu?

• drakiesoft
v8power67 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 20:58:
[...]

Je vergelijkt nu wel een pc game( xbox footage nog niet getoont als goed is ? ) Met een xbox als main platform game. Dat is lastig. Kan de specs van de pc ook niet zien in die video, mogelijk een 3090( 1500 euro gpu) dat is natuurlijk niet echt een goed vergelijk.
Ik vind het in hellblade 2 video er prima uitzien voor een 3rd person game. En dit is wip dus kan altijd nog beter worden.
MS FS draait prima op mn last gen pc. Wolken hebben niet echt scherpe resolutie nodig, dus asobo's techniek kan prima op geupscalede 1080p. Ben tot nu toe dus niet onder de indruk van Ninja Theorie's versie.

• drakiesoft
MetalSonic schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 21:11:
[Afbeelding]

Ik heb jullie hulp nodig. Als ik de game Control opstart laad hij de quick resume maar daar reageert niks. De xbox s laad een vastgelopen spel. Wat nu?
Volgens mij kan je de game killen vanuit het menu.

• ariekanari
Inderdaad, indien geen respons van de controller met een QR game: menu knop ( = rechterknop) > Afsluiten

• v8power67

v8power67

drakiesoft schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 21:15:
[...]

MS FS draait prima op mn last gen pc. Wolken hebben niet echt scherpe resolutie nodig, dus asobo's techniek kan prima op geupscalede 1080p. Ben tot nu toe dus niet onder de indruk van Ninja Theorie's versie.
Naja laten we even final product afwachten, dit is een 480p Twitter compressed video. En nog wip. Plus compleet andere game dus willen hun resources mogelijk efficiënter inzetten. Flight sim spendeer je 90% van de tijd in of rond de wolken. Dus logisch dat daar zoveel tijd aan besteed is.

Maar ben wel benieuwd naar wat gameplay, al denk ik dat die game nog wel wat jaartjes weg is.
Ben vooral benieuwd hoe dichtbij ze kunnen komen van die reveal beelden. Al was het wel een rare resolutie 3840x1608 en 24fps. Denk nog steeds dat gewoon prerenderd target render was. Dus wat gameplay zou mooi zijn om te zien wat we kunnen verwachten.

• MetalSonic
Ik ben bang dat mijn Xbox S instabiel is geworden ik snap er niks van.

Controle:
Ik kan dit spel opstarten maar dan kom ik dus in een vastgelopen spel. Enige wat ik kan doen is mijn Xbox knop in het midden ingedrukt houden en terug naar dashboard maar dan zit ik nog steeds met een spel dat is vastgelopen?

Gears Tactics:
Dit gaat ook niet goed. Bij het laden van de quick resume kwam ik waar ik was maar daarna sloot het spel zich af. OPnieuw opstarten en ik kwam in het titel menu. Net bij het spel bij een checkpoint gekomen ik ging dood en hij laadde niet opnieuw de checkpoint maar ik kwam bij het begin van de hele missie.

Iemand tips? :)

• v8power67

v8power67

MetalSonic schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 21:32:
Ik ben bang dat mijn Xbox S instabiel is geworden ik snap er niks van.

Controle:
Ik kan dit spel opstarten maar dan kom ik dus in een vastgelopen spel. Enige wat ik kan doen is mijn Xbox knop in het midden ingedrukt houden en terug naar dashboard maar dan zit ik nog steeds met een spel dat is vastgelopen?

Gears Tactics:
Dit gaat ook niet goed. Bij het laden van de quick resume kwam ik waar ik was maar daarna sloot het spel zich af. OPnieuw opstarten en ik kwam in het titel menu. Net bij het spel bij een checkpoint gekomen ik ging dood en hij laadde niet opnieuw de checkpoint maar ik kwam bij het begin van de hele missie.

Iemand tips? :)
Even de volledig reboot doen van de console? Heb geen Xbox series console, maar bij de x1 was het 10 sec de powerbutton op console vasthouden om hem volledig uit te zetten. Dit lost vaak wat issues op.

Was er ook niet een clear cache optie ?

[ Voor 4% gewijzigd door v8power67 op 25-05-2021 21:37 ]

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:01
Dashboard, tegel met je game selecteren, hamburgerknop indrukken, afsluiten.

Dan sluit je hem geforceerd af.

Lichtpuntje...

• MetalSonic
Bedankt voor de snelle reacties toppers. Spel afsluiten via guide knop , Xbx opnieuw opstarten daarna opnieuw control gestart die speelt weer normaal.

Probleem heb ik wellicht zelf veroorzaakt. Soul calibour 5 zat nog in het geheugen van de resume. Dat spel heb ik verwijderd via games beheer. Wellicht hierdoor.

[ Voor 3% gewijzigd door MetalSonic op 25-05-2021 22:01 ]

MetalSonic schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 21:57:
Bedankt voor de snelle reacties toppers. Spel afsluiten via guide knop , Xbx opnieuw opstarten daarna opnieuw control gestart die speelt weer normaal.

Probleem heb ik wellicht zelf veroorzaakt. Soul calibour 5 zat nog in het geheugen van de resume. Dat spel heb ik verwijderd via games beheer. Wellicht hierdoor.
Nee hoor, het is juist de bedoeling dat je verschillende games 'actief' kan houden met quick resume.

Als je nog problemen houdt kan het sowieso geen kwaad de console zelf ook eens een reboot te geven (tenzij je de Xbox al op spaarstand hebt staan, dan reboot je hem elke keer als je hem uit zet :) )
Dat kan vanuit hetzelfde popup menu waar je de console mee in standby zet (xbox knop twee tellen vast houden), hoeft dus niet door de knop op de console zelf 10 seconden vast te houden.

Gamertag: FinrazielNL

• m0h4life
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-01 16:17
MetalSonic schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 21:57:

Heb het vandaag ook met Control, ook bij de tv's met de Threshold Kids hangt het spel soms. Laden lijkt ook steeds te duren na mate ik verder kom. Ik denk dat het meer met het spel te maken heeft dan je xbox, al zal een spel verwijderen die in quick resume staat niet helpen waarschijnlijk.

• v8power67

v8power67

Finraziel schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 22:05:
[...]

Nee hoor, het is juist de bedoeling dat je verschillende games 'actief' kan houden met quick resume.

Als je nog problemen houdt kan het sowieso geen kwaad de console zelf ook eens een reboot te geven (tenzij je de Xbox al op spaarstand hebt staan, dan reboot je hem elke keer als je hem uit zet :) )
Dat kan vanuit hetzelfde popup menu waar je de console mee in standby zet (xbox knop twee tellen vast houden), hoeft dus niet door de knop op de console zelf 10 seconden vast te houden.
In mijn herinnering was het zo met de xbox one dat als je de 10sec knop vasthouden op console actie deed, hij ook cache leegmaakte. Weet niet 100% maar staat me iets van bij. Weet dat dit destijds sommige problemen kon oplossen.

• jordgubbbe
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:25
Ik ervaar ook twee problemen met quick resume.

Soms loopt de controller vast zoals eerder beschreven, alleen een force restart van de game verhelpt dit probleem.

In AS: Valhalla krijg ik soms de melding dat het spel geen save games meer kan opslaan en dat het spel herstart moet worden.

Lijkt er op dat er met de laatste update een bug is..

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:44

Vagax

Hehe

drakiesoft schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 20:52:
[...]

[YouTube: MICROSOFT FLIGHT SIMULATOR 2020 CLOUDS 4K 60FPS]
Sinds de wolken daar een vrij grote rol spelen vind ik dat niet zo gek, alsnog allebij de filmpjes gekeken en vind Hellblade erg indrukwekkend en realistisch, zie daarom niet super veel verschil tussen die twee naast dat MFS allemaal luchtdruk simulaties enzo heeft wat Hellblade natuurlijk niet nodig heeft.

Edit: Als ik beelde van MSF die vanaf de grond zijn opgenomen bekijk met de beelden van Hellblade vind ik Hellblade toch wel iets mooier

[ Voor 9% gewijzigd door Vagax op 25-05-2021 22:20 ]

Ben zelf net door de proloog heen, kijk al weer uit naar morgenavond O+

Maneater is erg fun, vermaak me hier prima mee. Zorgt er echter helaas wel voor dat ik weer niet verder ga met Yakuza 0. Ik ga proberen ze te combineren.

• v8power67

v8power67

devilsnight schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 23:57:
Maneater is erg fun, vermaak me hier prima mee. Zorgt er echter helaas wel voor dat ik weer niet verder ga met Yakuza 0. Ik ga proberen ze te combineren.
Een van de weinige games waar ik de platinum trophy heb gehaald paar weken terug. Echt veel fun en best nice qua graphics. Zeker die grotto's zijn mooi gemaakt!
Zeker als je eenmaal gaat levelen en je echt een monster word gaat het echt steeds bruter worden.
Las dat er binnenkort een dlc aankomt :

Heb hem via ps plus maar ga dlc zeker kopen!

v8power67 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 00:06:
[...]

Een van de weinige games waar ik de platinum trophy heb gehaald paar weken terug. Echt veel fun en best nice qua graphics. Zeker die grotto's zijn mooi gemaakt!
Zeker als je eenmaal gaat levelen en je echt een monster word gaat het echt steeds bruter worden.
Las dat er binnenkort een dlc aankomt :
[YouTube: Maneater: Truth Quest - Official Reveal Trailer]
Heb hem via ps plus maar ga dlc zeker kopen!
Grafisch is het in de grottos inderdaad wel nice, maar over het algemeen niet bijzonder verder vind ik. Vooral wanneer je bovenwater komt vind ik het er echt heel last gen uit zien. Animaties zijn wel heel nice weer en het is absoluut origineel te noemen ook. Dat upgraden maakt het ook tof.

Maar hoe kan het dat ik al een andere skin/body (tiger shark) heb en een vriend van mij niet, hij is echter een hoger level en is verder qua progress. Bij hem zit er echter geen slotje meer op "Jaws" en wat andere dingen van de haai in het upgrade menu, bij mij wel. Maar dat komt denk ik omdat ik gewoon nog niet zo ver als hem ben.

Hij zou echter allang deze tiger shark body moeten hebben, toch?
Klopt het dat Knock-out City niet in HDR is? Zonde voor zo’n kleurrijke game.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:30
justifire schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 15:17:
[...]

Klik op [XSX | XSS] Xbox Series X|S
In je browser toevoegen aan favorieten en je komt altijd automatisch op de laatste pagina terecht :)
Waarom niet gewoon het forum binnen Tweakers bookmarken? Onderaan staat een knop bookmark.

Voordeel?
Al je bookmarks van Tweakers onder het kopje forum - bookmarks. Je ziet dan aan het gekleurde spreekballon of er nieuwe post zijn sinds je laatste bezoek en in welk forum/topic.

Druk je op de spreekballon van het betreffende forum waar je naar toe wil, opent hij het forum waar je was gebleven met lezen (uiteraard gaat dit niet altijd goed, maar verbazingwekkende heel vaak wel).
devilsnight schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 00:18:
[...]

Grafisch is het in de grottos inderdaad wel nice, maar over het algemeen niet bijzonder verder vind ik. Vooral wanneer je bovenwater komt vind ik het er echt heel last gen uit zien. Animaties zijn wel heel nice weer en het is absoluut origineel te noemen ook. Dat upgraden maakt het ook tof.

Maar hoe kan het dat ik al een andere skin/body (tiger shark) heb en een vriend van mij niet, hij is echter een hoger level en is verder qua progress. Bij hem zit er echter geen slotje meer op "Jaws" en wat andere dingen van de haai in het upgrade menu, bij mij wel. Maar dat komt denk ik omdat ik gewoon nog niet zo ver als hem ben.

Hij zou echter allang deze tiger shark body moeten hebben, toch?
Tiger Shark skin was oorspronkelijk voor de pre-orders.
Met de next-gen update hebben ze deze volgens mij vrijgegeven.
Even naar manage game en add-on installeren vermoed ik zo.

Verwijderd

G_Dragon schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 10:53:
Ik wil het liefst mijn games Fysiek hebben, maar door de gehorige Disc drive van de Series X houdt mij dit toch best wel tegen :o. Hij is zonder cd toch een stuk stiller O-)
Dat kan ook liggen aan de kwaliteit van het schijfje, heb je lawaai met alle schijfjes?
stijn1309 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 06:53:
[...]

Waarom niet gewoon het forum binnen Tweakers bookmarken? Onderaan staat een knop bookmark.

Voordeel?
Al je bookmarks van Tweakers onder het kopje forum - bookmarks. Je ziet dan aan het gekleurde spreekballon of er nieuwe post zijn sinds je laatste bezoek en in welk forum/topic.

Druk je op de spreekballon van het betreffende forum waar je naar toe wil, opent hij het forum waar je was gebleven met lezen (uiteraard gaat dit niet altijd goed, maar verbazingwekkende heel vaak wel).
Maar net wat je fijner vindt.
Bij mijn staan alle tabs gewoon open bovenaan mijn browser en zie dan in één oogopslag hoeveel nieuwe reacties er zijn.

Hellblade 2 : realistische wolkvorming :9

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
stijn1309 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 06:53:
[...]

Voordeel?

Je kan dit topic volgen met de knop/vinkje links bovenin (of dit linkje https://gathering.tweakers.net/forum/subscribe_topic/2030412) . Als je dan op Tweakers komt zie je rechtsbovenin een melding, waar je er ook 1 krijgt als je gequote wordt, die je altijd naar de laatse brengt. Enige wat je dan niet kort doen is die mooie "er zijn nieuwe berichten"-balk aan de onderkant van de pagina aanraken (of wel en dan handmatig die melding weer markeren als gelezen).

[ Voor 3% gewijzigd door Caelorum op 26-05-2021 07:48 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:21

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:12
ja leuk, maar ik merk qua graphics en speelbaarheid 0 verschil en nu werkt quickresume niet meer met de nieuwe versie :-(

• drakiesoft
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NHGepY1-uXWvNatxp2KE_c4m5bA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f2khcnJAFNqpMwZECN9shGRb.jpg?f=fotoalbum_large

• Vagax
  • Laatst online: 09:44

Vagax

Hehe

De beste machine om Gears of War en Hellblade op te spelen :P

Kaasje123 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 10:14:
[...]

ja leuk, maar ik merk qua graphics en speelbaarheid 0 verschil en nu werkt quickresume niet meer met de nieuwe versie :-(
oh.. balen zeg :o

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:02

Willybubba

Nut up or shut up.

Quick Resume vind ik echt fantastisch, ALS het werkt. En dat doet het bij mij eigenlijk bij ongeveer niks meer wat ik speel. Maneater? Nope. Mass Effect Legendary Edition? Nope. Outer Worlds? Nope. Sea of Thieves? Jawel, maar daar heeft het geen nut want online. Valhalla? Soms, maar ga er maar niet vanuit als je je saves wilt houden. Ik heb momenteel eigenlijk alleen Cyberpunk in Quick Resume draaien, of all games. En die heb ik al uitgespeeld :P

Jammer, want het kan zo'n vette feature zijn.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

NBA 2K21 Mamba Forever Edition staat momenteel voor $ 9,99 in de US Store.
Deze versie bevat ook de Series X|S Upgrade.
Get it while you can. ;)

https://www.microsoft.com...tivetab=pivot:overviewtab

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• ariekanari
Ik haal de Xbox Series update voor Maid of Sker nu binnen. Een update van ruim 6GB. Ik ben geen horror fan maar ga een beginnetje maken.

• Kaasje123
Willybubba schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 11:13:
Quick Resume vind ik echt fantastisch, ALS het werkt. En dat doet het bij mij eigenlijk bij ongeveer niks meer wat ik speel. Maneater? Nope. Mass Effect Legendary Edition? Nope. Outer Worlds? Nope. Sea of Thieves? Jawel, maar daar heeft het geen nut want online. Valhalla? Soms, maar ga er maar niet vanuit als je je saves wilt houden. Ik heb momenteel eigenlijk alleen Cyberpunk in Quick Resume draaien, of all games. En die heb ik al uitgespeeld :P

Ja dat vind ik dus ook zo jammer. Laatst Dragon age inquisition er mee gebruikt blijft vervolgens het savescherm hangen. Kan ik alsnog de game opnieuw opstarten.

Overigens werkt dragons quest builders 2 ook niet net als MK11 of Borderlands 3. En nu dus ook de series X versie van Saints Row 3. Het voelt echt als een beta feature die ze echt nog even flink onder handen moeten nemen
Post op XboxEra over Quick Resume
Microsoft specified somewhere the following details are now how they’re handling Quick Resume.

Games which use the new GDK are QR compatible
Games which still use the old XDK are flagged as not compatible by default but the Developers themselves can flag their game as QR Compatible
Games which still use the old XDK not flagged as compatible by the developer can be tested extensively by Microsoft to determine if they are QR compatible.
I believe earlier they flagged all games as QR compatible but then ran into issues, so switched the default to off until specified by Devs or Testing evidence. Given the earlier handling is why it didn’t make sense to have this thread at that time. Now that default behavior has changed, it makes sense.
Dat verklaart waarom de demo van Scarlet Nexus bijvoorbeeld wel werkt, die gebruikt zo te zien dus GDK (Xbox Series) en niet XDK (Xbox One).

[ Voor 9% gewijzigd door devilsnight op 26-05-2021 11:37 ]

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:31
Willybubba schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 11:13:

In heel veel gevallen komt dit door een online component. AC Valhalla bijvoorbeeld vereist voor de savegame toegang tot de cloud van ubi, maar weet dit niet te herstellen op het moment dat die uit QR komt. Wees blij dat daar ondertussen een waarschuwing op zit want ik heb regelmatig zitten vloeken omdat hij wel uit QR kwam en ik 6 uur speelde voor niets, omdat de savegame niet werd opgeslagen.

In Outer Worlds heeft het wel gewerkt (heb het in het verleden er wel mee gespeeld) en ME legendary weet ik zeker dat ik ook QR heb gehad. Zal eens kijken of dat nog steeds bij mij werkt (mogelijk speelt de alpha ring daar wel in mee).

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:51
SunnieNL schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 11:58:
[...]

In heel veel gevallen komt dit door een online component. AC Valhalla bijvoorbeeld vereist voor de savegame toegang tot de cloud van ubi, maar weet dit niet te herstellen op het moment dat die uit QR komt. Wees blij dat daar ondertussen een waarschuwing op zit want ik heb regelmatig zitten vloeken omdat hij wel uit QR kwam en ik 6 uur speelde voor niets, omdat de savegame niet werd opgeslagen.

In Outer Worlds heeft het wel gewerkt (heb het in het verleden er wel mee gespeeld) en ME legendary weet ik zeker dat ik ook QR heb gehad. Zal eens kijken of dat nog steeds bij mij werkt (mogelijk speelt de alpha ring daar wel in mee).
Ik hoop echt dat er snel een update komt waarmee ik dat hele quick resume uit kan schakelen. Wat mij betreft is het een mislukte implementatie. Dat hele QR was ook veel belangrijker met de vorige generatie consoles toen opstarten mega traag was. Nu is het met de huidige generatie zo snel dat die 10-15 sec me niet veel uitmaakt.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Het lijkt wel heel erg situatie afhankelijk te zijn. Ik heb er plusminus 250 uur valhalla opzitten en werkte altijd met QR. Ik heb slechts 1 keer gehad dat de saves niet opgeslagen werden.
De connectie met ubisoft connect was wat minder stabiel. In een aantal gevallen moest ik dan ACV opnieuw opstarten. Echter, de save die ik dan maakte werkte gewoon steeds.

edit: ik herinner me overigens wel dat ik een paar keer (3 of zo) geen quick save kon maken. Het save symbool verscheen dan niet, en ze stonden ook niet tussen mijn saves. Maar een echte save via het save menu werkte wel op dat moment. Maar nogmaals dat was echt super sporadisch.)

[ Voor 28% gewijzigd door ArthurMorgan op 26-05-2021 12:11 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Kaasje123
giantgiantus schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 12:02:
[...]

Ik hoop echt dat er snel een update komt waarmee ik dat hele quick resume uit kan schakelen. Wat mij betreft is het een mislukte implementatie. Dat hele QR was ook veel belangrijker met de vorige generatie consoles toen opstarten mega traag was. Nu is het met de huidige generatie zo snel dat die 10-15 sec me niet veel uitmaakt.
Helemaal mee eens. Dat laden is dusdanig veel sneller tegewoordig dat even door die splashscreens heen klikken veel beter werkt. Want nu start je de game op crasht het soms en wordt je alsnog gedwongen de game opnieuw op te starten wat daardoor veel langer duurt
devilsnight schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 11:36:
Post op XboxEra over Quick Resume

[...]

Dat verklaart waarom de demo van Scarlet Nexus bijvoorbeeld wel werkt, die gebruikt zo te zien dus GDK (Xbox Series) en niet XDK (Xbox One).
Die Demo deed het bij mij niet met quick resume? 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door Kaasje123 op 26-05-2021 12:13 ]

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20-01 08:29
Scarlett Nexus demo deed het bij mij ook niet met QR.
Kaasje123 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 12:12:
[...]

Helemaal mee eens. Dat laden is dusdanig veel sneller tegewoordig dat even door die splashscreens heen klikken veel beter werkt. Want nu start je de game op crasht het soms en wordt je alsnog gedwongen de game opnieuw op te starten wat daardoor veel langer duurt

[...]

Die Demo deed het bij mij niet met quick resume? 8)7
Oh wauw, bizar. Ik zag het rechtsbovenin het scherm staan, quick resume.

Oh nevermind, net getest. Er STAAT quick resume bovenin het scherm. Ik switch naar een andere game die QR draait en vervolgens staat de demo niet tussen de QR. Man man man. Dus weer een fout erbij voor QR, zucht.

• ariekanari
Met de laatste update van FH4 is het mogelijk om de Xbox Studios en Playground intro's meteen te skippen en dat scheelt zeker 20 seconden. Andere spellen waarbij intro's kunnen worden overgeslagen/weggeklikt ben ik nog niet tegengekomen.

[ Voor 26% gewijzigd door ariekanari op 26-05-2021 12:29 ]

ariekanari schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 12:28:
Met de laatste update van FH4 is het mogelijk om de Xbox Studios en Playground intro's meteen te skippen en dat scheelt zeker 20 seconden. Andere spellen waarbij intro's kunnen worden overgeslagen/weggeklikt ben ik nog niet tegengekomen.
Dat is heel erg chill. Ik heb nog wat meer games gehad die dit hebben, heel erg tof. Dit zou eigenlijk standaard moeten.

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:40

Phydomir

Dennis

Heb het idee dat QR in het begin eigenlijk beter werkte dan nu. Laatste paar games die ik heb gespeeld heeft het eigenlijk niet gewerkt. RE8 maar één keer. Mass Effect werkt niet. MLB werkte in het begin niet, maar tegenwoordig dan weer wel. Knock Out City ook niet (geen ramp, is zo gestart).

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• giantgiantus
Phydomir schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 12:45:
Heb het idee dat QR in het begin eigenlijk beter werkte dan nu. Laatste paar games die ik heb gespeeld heeft het eigenlijk niet gewerkt. RE8 maar één keer. Mass Effect werkt niet. MLB werkte in het begin niet, maar tegenwoordig dan weer wel. Knock Out City ook niet (geen ramp, is zo gestart).
Eens. Maar geef gebruikers gewoon de mogelijkheid om deze beta functie uit te schakelen.

• ArthurMorgan
  • Niet online
giantgiantus schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 12:45:
[...]

Eens. Maar geef gebruikers gewoon de mogelijkheid om deze beta functie uit te schakelen.
Op zich niet mee oneens hoor. Maar je kunt toch gewoon zelf de games afsluiten? Dat is 3 seconden werk.

giantgiantus schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 12:02:
[...]

Ik hoop dat ze het gewoon weten te fixen... Er is eigenlijk geen reden waarom dat niet zou kunnen. Vanuit de game bezien zou er geen verschil hoeven zitten tussen in qr gesuspend worden of dat de hele console gesuspend wordt. En dat laatste werkte voor de meeste games prima op de Xbox one. In beide gevallen is er vanuit de game bezien ineens x uur verstreken en is een eventuele online verbinding verbroken... Waarom veroorzaakt dat nu ineens zoveel meer problemen?

• SunnieNL
Finraziel schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 13:04:
[...]

Ik hoop dat ze het gewoon weten te fixen... Er is eigenlijk geen reden waarom dat niet zou kunnen. Vanuit de game bezien zou er geen verschil hoeven zitten tussen in qr gesuspend worden of dat de hele console gesuspend wordt. En dat laatste werkte voor de meeste games prima op de Xbox one. In beide gevallen is er vanuit de game bezien ineens x uur verstreken en is een eventuele online verbinding verbroken... Waarom veroorzaakt dat nu ineens zoveel meer problemen?
In het geval van AC:V werkt(e) ook de console suspend niet lekker (heb al even niet gespeeld, maar als ik in een game zit gebruik ik voornamelijk de oude suspend methode omdat ik niet veel games door elkaar speel). En dat geldt bij meerdere online games. Maar daar lijkt een trigger in te zitten. Veel van die oudere games springen dan naar het beginscherm bij unsuspend (bv. Forza Horizon doet dat). Dat merk je nog steeds als je die console suspend doet. Want die methode werkt nog steeds bij het spel wat je op dit moment speelt. Die gaat niet in QR maar in de memory suspend (tenzij je de console helemaal uit zet, dan doet die wel een QR).

• giantgiantus
ArthurMorgan schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 12:49:
[...]

Op zich niet mee oneens hoor. Maar je kunt toch gewoon zelf de games afsluiten? Dat is 3 seconden werk.
Goed Punt. Maar vergeet t vaak en loop gewoon weg van de console.

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:40

Phydomir

Dennis

Wordt gewoon tijd dat ontwikkelaars rekening houden met deze feature. State of Decay 2 deed het echt perfect. Vanuit QR een melding dat de internet verbinding verbroken was, paar seconde later een melding dat deze hersteld was.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:02

Willybubba

Nut up or shut up.

Phydomir schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 13:21:
Wordt gewoon tijd dat ontwikkelaars rekening houden met deze feature. State of Decay 2 deed het echt perfect. Vanuit QR een melding dat de internet verbinding verbroken was, paar seconde later een melding dat deze hersteld was.
Zelfde bij Hitman 3, dat werkt ook dikke prima met QR.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

• NukaWorldNL
  • Laatst online: 18-01 02:07
Ik zit er toch steeds meer aan te denken om wellicht te stoppen met bepaalde franchises en genres. De laatste tijd merk ik gewoon dat ik het best lastig vind om meerdere online games bij te houden en andere games te spelen. Nu is RPG al heel lang mijn favoriete genre, maar er zijn zoveel games van dat ik heel veel andere games niet meer zal spelen. Misschien moet ik voor mezelf toch echt een keuze maken en niet alle RPG's willen spelen want er zijn zoveel andere leuke games die ik zou willen spelen.

Op dit moment speel ik Destiny 2, Fallout 76, Rocket League, The Elder Scrolls Online, Warzone. Persoonlijk zijn Rocket League en Warzone voor mij niet lastig aangezien dat puur games zijn om gewoon even een paar potjes te spelen. De andere games vergen veel meer tijd en begin je aan de ene dan vergeet ik de rest weer en vice versa. Denk dat 3 online games gewoon teveel is want je gaat toch automatisch 1 game veel meer spelen tenminste dat merk ik.

Singleplayer RPG games zijn wat makkelijker aangezien je die lekker op je eigen tempo kan spelen en saven, maar toch merk ik dat ik veel andere genres niet meer speel omdat ik gewoon veel RPG;s speel. Zo zou ik nog steeds de nieuwere Resident Evil games, RDR 2, Metro Exodus, Hellblade, The Outer Worlds (ok toch weer een RPG) en nog vele games die ik eigenlijk al veel eerder zou willen spelen. Maar merk gewoon als je veel RPG's speelt dat je heel veel andere games gewoon zal missen.

Als puber speelde ik alles (zelfs alle CODs SP en MP en andere zooi, maar toen had ik ook veel meer tijd) en wilde ik alles hebben, maar toen ik ouder werd heb ik toch keuzes gemaakt. Misschien moet ik nu na al die jaren toch hetzelfde doen en gewoon wat minder RPG's spelen. Het wordt soms gewoon teveel man.

Hebben meer mensen dit?

• Kaasje123
NukaWorldNL schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 13:56:
Ik zit er toch steeds meer aan te denken om wellicht te stoppen met bepaalde franchises en genres. De laatste tijd merk ik gewoon dat ik het best lastig vind om meerdere online games bij te houden en andere games te spelen. Nu is RPG al heel lang mijn favoriete genre, maar er zijn zoveel games van dat ik heel veel andere games niet meer zal spelen. Misschien moet ik voor mezelf toch echt een keuze maken en niet alle RPG's willen spelen want er zijn zoveel andere leuke games die ik zou willen spelen.

Op dit moment speel ik Destiny 2, Fallout 76, Rocket League, The Elder Scrolls Online, Warzone. Persoonlijk zijn Rocket League en Warzone voor mij niet lastig aangezien dat puur games zijn om gewoon even een paar potjes te spelen. De andere games vergen veel meer tijd en begin je aan de ene dan vergeet ik de rest weer en vice versa. Denk dat 3 online games gewoon teveel is want je gaat toch automatisch 1 game veel meer spelen tenminste dat merk ik.

Singleplayer RPG games zijn wat makkelijker aangezien je die lekker op je eigen tempo kan spelen en saven, maar toch merk ik dat ik veel andere genres niet meer speel omdat ik gewoon veel RPG;s speel. Zo zou ik nog steeds de nieuwere Resident Evil games, RDR 2, Metro Exodus, Hellblade, The Outer Worlds (ok toch weer een RPG) en nog vele games die ik eigenlijk al veel eerder zou willen spelen. Maar merk gewoon als je veel RPG's speelt dat je heel veel andere games gewoon zal missen.

Als puber speelde ik alles (zelfs alle CODs SP en MP en andere zooi, maar toen had ik ook veel meer tijd) en wilde ik alles hebben, maar toen ik ouder werd heb ik toch keuzes gemaakt. Misschien moet ik nu na al die jaren toch hetzelfde doen en gewoon wat minder RPG's spelen. Het wordt soms gewoon teveel man.

Hebben meer mensen dit?
Dit is niet echt een series X topic, maar ja natuurlijk heb je dit als je ouder wordt met meer verantwoordelijkheden. Ik denk dat de meeste mensen zich hier uiteraard in zullen herkennen. :)

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13:30
devilsnight schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 12:40:
[...]

Dat is heel erg chill. Ik heb nog wat meer games gehad die dit hebben, heel erg tof. Dit zou eigenlijk standaard moeten.
En dan heb je dat hele QR niet eens meer nodig.

Verwijderd

ArthurMorgan schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 12:49:
[...]

Dat klopt. Maar uitzetten zou nog mooier zijn, van mij hoeft die functie namelijk niet. Ik speel toch maar 1 game tegelijk en die staat toch al in je memory. Als QR uitgeschakeld kan worden levert dat wellicht ook 100GB extra opslag op (ik noem maar even wat).

• mrtl
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 14:58
Ik wil graag een bestaande 1 TB SSD (Samsung, 2.5 inch) aansluiten voor BC games, en heb daarom een behuizing of een adapter (zolang die er een beetje goed uitziet) nodig. Ik zag in een Digital Foundry video een adapter van Sabrent, die zag er goed uit, maar lees in de reviews op Amazon dat deze soms niet werkt, alsof het niet genoeg stroom krijgt of verwerkt om de schijf aan te houden. En dat felle LEDje dat altijd aanstaat :X.

Mijn vraag is dan ook of mensen hier ervaringen mee hebben in combinatie met een Series S, of ervaringen met andere adapters/behuizingen voor 2,5 inch schijven. Ik kan ze zelf ook wel zoeken in de Pricewatch, maar ik wil graag iets dat echt goed werkt.

Overigens blijf ik mij verbazen over de voorraad van de Series S die Bol.com heeft. Of ze hebben echt heel veel ingekocht, of niemand wil zo'n compact apparaatje :P

• ArthurMorgan
  • Niet online
giantgiantus schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 13:20:
[...]

Goed Punt. Maar vergeet t vaak en loop gewoon weg van de console.
Maar je saved dus wel? In dat geval kun je de QR groep aan je startscherm toevoegen en de volgende keer voor je het spel opstart hem alsnog uit de QR verwijderen. Is inderdaad een extra handeling, maar misschien scheelt het je alsnog iig iets aan frustratie.

Verwijderd

mrtl schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 14:51:
Ik wil graag een bestaande 1 TB SSD (Samsung, 2.5 inch) aansluiten voor BC games, en heb daarom een behuizing of een adapter (zolang die er een beetje goed uitziet) nodig. Ik zag in een Digital Foundry video een adapter van Sabrent, die zag er goed uit, maar lees in de reviews op Amazon dat deze soms niet werkt, alsof het niet genoeg stroom krijgt of verwerkt om de schijf aan te houden. En dat felle LEDje dat altijd aanstaat :X.

Mijn vraag is dan ook of mensen hier ervaringen mee hebben in combinatie met een Series S, of ervaringen met andere adapters/behuizingen voor 2,5 inch schijven. Ik kan ze zelf ook wel zoeken in de Pricewatch, maar ik wil graag iets dat echt goed werkt.

Overigens blijf ik mij verbazen over de voorraad van de Series S die Bol.com heeft. Of ze hebben echt heel veel ingekocht, of niemand wil zo'n compact apparaatje :P
Ik heb een pre-build als zelf-bouw externe SSD gebruikt. Al weet ik niet meer wat voor merk printplaatje er in de zelf-bouw zat (ondertussen verkocht). Maar mijn ervaring waren met beide oplossingen niet echt super.
Soms vastlopers in games- en de laadtijden zijn niet zo snel als de interne SSD van de Xbox Series S en X. De Xbox had soms een harde reboot nodig om weer te werken. Sindsdien werk ik alleen nog maar met de interne opslag, en wellicht komt er ooit een officiële uitbreiding in van Seagate.
Misschien dat het ondertussen verbeterd is met de laatste firmware updates, aangezien het alweer een paar maand geleden was dat ik externe SSD's heb gebruikt.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2021 15:09 ]

• NukaWorldNL
  • Laatst online: 18-01 02:07
Kaasje123 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 14:03:
[...]
Dit is niet echt een series X topic, maar ja natuurlijk heb je dit als je ouder wordt met meer verantwoordelijkheden. Ik denk dat de meeste mensen zich hier uiteraard in zullen herkennen. :)
Nee dat snap ik. Het is meer dat ik bijna alleen maar RPG's speel en daardoor geen andere games meer speel, omdat ik geen tijd meer heb daarvoor en daarnaast gewoon teveel is soms. Het zijn allemaal zulke grote werelden en verhalen dat ik vaak allang weer vergeten ben wat voor keuzes ik heb gemaakt etc in een ander spel die ik weer heb laten liggen, omdat ik dan weer een tijd lang in een andere RPG zit.. Dus ik wil mijn RPG liefde toch een beetje minderen en gewoon een paar kiezen die ik ga spelen.

• d.bakker84
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17:02

d.bakker84

XBL: BloodyB2121

Verwijderd schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 15:08:
[...]

Ik heb een pre-build als zelf-bouw externe SSD gebruikt. Al weet ik niet meer wat voor merk printplaatje er in de zelf-bouw zat (ondertussen verkocht). Maar mijn ervaring waren met beide oplossingen niet echt super.
Soms vastlopers in games- en de laadtijden zijn niet zo snel als de interne SSD van de Xbox Series S en X. De Xbox had soms een harde reboot nodig om weer te werken. Sindsdien werk ik alleen nog maar met de interne opslag, en wellicht komt er ooit een officiële uitbreiding in van Seagate.
Misschien dat het ondertussen verbeterd is met de laatste firmware updates, aangezien het alweer een paar maand geleden was dat ik externe SSD's heb gebruikt.
Ik gebruik een Samsung T7 Touch externe schijf van 1TB zonder enige problemen vanaf dag één.

XBox Series X: BloodyB2121

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 14:46:
[...]

Dat klopt. Maar uitzetten zou nog mooier zijn, van mij hoeft die functie namelijk niet. Ik speel toch maar 1 game tegelijk en die staat toch al in je memory. Als QR uitgeschakeld kan worden levert dat wellicht ook 100GB extra opslag op (ik noem maar even wat).
Ik zou QR ook graag uitschakelen, eventueel vrijgekomen opslag is dan een mooie bonus. Ik gebruik de feature niet, "save-/continue-everywhere" is een mooi idee maar dan moet het wel betrouwbaar werken. Daarnaast vind ik het onnodige writes op de SSD (maar dat is de autist in mij :+), al denk ik niet dat je je hier daadwerkelijk zorgen om hoeft te maken.

Graag zou ik voor QR de optie hebben om deze feature op systeem en/of op titel niveau aan/uit te kunnen zetten. Voor nu zit het in mijn systeem dat ik games geforceerd afsluit.

Ik verwacht niet dat MS ooit de QR storage reservering vrijgeeft.

[ Voor 3% gewijzigd door Caayn op 26-05-2021 16:00 ]

NukaWorldNL schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 15:19:
[...]

Nee dat snap ik. Het is meer dat ik bijna alleen maar RPG's speel en daardoor geen andere games meer speel, omdat ik geen tijd meer heb daarvoor en daarnaast gewoon teveel is soms. Het zijn allemaal zulke grote werelden en verhalen dat ik vaak allang weer vergeten ben wat voor keuzes ik heb gemaakt etc in een ander spel die ik weer heb laten liggen, omdat ik dan weer een tijd lang in een andere RPG zit.. Dus ik wil mijn RPG liefde toch een beetje minderen en gewoon een paar kiezen die ik ga spelen.
Ik speel van die lange games ook liefst niet door elkaar... Ben nu dark souls 3 aan het doen wat ook veel tijd kost en dan focus ik me daarop. Ga ik iets anders tussendoor proberen dan heb je inderdaad goed kans dat ik weken later pas weer terug kom en dan er helemaal uit ben. In het geval van dark souls is dat killing omdat je je skills kwijt bent, maar bij verhalende games ook want ik weet het dan niet meer goed en dan wil ik eigenlijk liefst opnieuw beginnen (wat natuurlijk nog veel meer tijd kost).
Alleen korte simpele games dus of van die games die je inderdaad even een snel potje doet (of even stukje karren in Forza horizon of zo) kan wel maar geen grote verhalende games.

Maar een genre compleet uit bannen, tja, het hangt er vanaf wat je wil. Ik kijk gewoon als ik aan een nieuwe game toe ben wel weer waar ik zin in heb. Er is altijd veel wat ik graag zou willen spelen maar waar ik gewoon niet aan toe kom. Dat is iets wat je dan maar moet accepteren want er komt zoveel goeds uit... Bij mij is het issue dan nog niet eens per se tijd maar ook gewoon de energie. Zo af en toe heb ik ineens weer zo'n aanval dat ik 6 uur aan een stuk kan gamen (ds3 triggert dat nu soms weer :) ), maar meestal heb ik na 1,5 tot 2 uur er alweer genoeg van. Dus ondanks dat ik parttime werk, single ben en buiten mijn hond weinig heb wat tijd opslokt, kom ik ook nooit door mijn collectie heen. Zoals 20 jaar geleden gewoon in het weekend 14-16 uur per dag in een game knallen, dat zit er in ieder geval echt niet meer in :+

Gamepass helpt wat dat betreft toch ook wel. Dat heeft geholpen met het loslaten van grote verzamelingen games in sales kopen en me dan schuldig voelen omdat ik er niet aan toekom ze allemaal te spelen. Alleen games die ik écht graag wil spelen koop ik (en dan nog ligt bv Shadow of the Tomb Raider alweer een half jaar of zo te wachten), en verder graaf ik lekker in de collectie van gamepass... Waarvan ik ook gelijk wist dat ik nooit alles zal spelen en als iets weg is voor ik het gespeeld heb, jammer dan. Maakt het wel wat relaxter :)

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb dat ook altijd met van die dikke Story games, het liefst koop ik die altijd net tijdens mijn vakantie zodat ik 'erin' kan blijven, als ik overdag werk heb ik savonds misschien nog hooguit een uurtje zin om te gamen en dan raak ik ook al gauw de interesse kwijt omdat ik voor dat uurtje dan eerder een BF5 oid zou opstarten.

Gelijk op release bijvoorbeeld Mass Effect Legendary gekocht maar gewoon te weinig tijd om er echt lekker voor te gaan zitten.

Was ook een goede reden om Biomutant te kopen want dat lijkt mij ook wel een game om zo ff een uurtje in te stoppen maar denk dat ik nog ff wacht op een aanbieding/patches daarvoor.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mCVBwmL.jpg

• SunnieNL
Tss, de controller is niet eens meegenomen.. daar hadden ze ook wel iets mee mogen doen dan alleen zo'n stickertje op de xbox :)

• drakiesoft
Lets go!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XzShn2TN8GROrhPCY2KKs7b5dfQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oe4V43r11YH5VMqApLJhHc75.jpg?f=fotoalbum_large
Today, we are thrilled to announce the Xbox & Bethesda Games Showcase will stream on Sunday, June 13 at 10:00 a.m. PT. The show will be focused on games from Xbox Game Studios, Bethesda, and many game creators from our partners around the world.

You’ve told us how excited you are about welcoming Bethesda into the Xbox family, so we know you’re going to want a front-row seat to the Xbox & Bethesda Games showcase – a 90-minute show packed with everything you want to know about the epic gaming lineup coming out of this partnership, the incredible games coming to Xbox this holiday, upcoming releases on Xbox Game Pass, and more.

You’ll be able to watch the Xbox & Bethesda Games Showcase in a variety of ways. Be sure to visit any of the links below before the show starts:

Twitch.tv/Xbox
YouTube.com/Xbox
Twitter.com/Xbox
Facebook.com/Xbox
We miss being able to see our fans and celebrate in person, so we will be hosting a digital Xbox FanFest this year. Sign up as an Xbox FanFest fan at Xbox.com/FanFest to learn more.

Mark your calendars for Sunday, June 13 at 10:00 a.m. PT and we’ll see you there!

[ Voor 107% gewijzigd door drakiesoft op 26-05-2021 21:27 ]

Heel erg benieuwd naar de grafische verbeteringen in Halo, kan niet wachten om Starfield te zien, anything zolang het maar geen teaser is. Ik hoop echt dat dit een gameplay focused E3 is, unlike vorig jaar!

Halo aan de bovenkant en Starfield aan de onderkant. En volgens XboxEra staat aan de linkerkant 2002 (release van Morowind op Xbox) etc.

[ Voor 9% gewijzigd door devilsnight op 26-05-2021 21:36 ]

• Rossi46
devilsnight schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 21:34:
[...]

Heel erg benieuwd naar de grafische verbeteringen in Halo, kan niet wachten om Starfield te zien, anything zolang het maar geen teaser is. Ik hoop echt dat dit een gameplay focused E3 is, unlike vorig jaar!

Halo aan de bovenkant en Starfield aan de onderkant. En volgens XboxEra staat aan de linkerkant 2002 (release van Morowind op Xbox) etc.
Dat Halo wordt nu wel spannend 🙂

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:24
Ben ineens toch wel blij dat ik een Series S heb gekocht. Al is het alleen al voor de nieuwe TES.

🔋 2 x Marstek Venus E v3 (V135) - 3,1 kWp panelen

• FrankoNL
doobieters schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 22:56:
Ben ineens toch wel blij dat ik een Series S heb gekocht. Al is het alleen al voor de nieuwe TES.
Ik zou daar niet op rekenen voor 2025.
FrankoNL schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 00:19:
[...]

Of later zelfs.

Starfield 2022 en de kans is heel groot dat ze met DLC zullen komen zoals met Skyrim en Fallout 4. Dus worst case scenario gaan ze pas echt volledig aan de slag met TES VI 2023 of zelfs 2024. Hoop dat ik het volledig mis heb, maar we zullen zien.

Gelukkig maakt Obsidian Avowed, wij TES fans komen wel aan onze trekken gelukkig. En sowieso, Xbox is deze gen gewoon RPG valhalla hoor, wauw.
Rossi46 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 22:20:
[...]

Dat Halo wordt nu wel spannend 🙂
Staat ook in de agenda hier!

• ilm
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:30

ilm

Ik denk dat Halo alleen maar kan teleurstellen. Het grafische gaat echt onder een vergrootglas komen en er zullen altijd zaken gevonden worden.

Ik vond de laatste trailer prima. Op een paar maanden gaat dat er niet compleet anders uitzien (alhoewel... :) ).

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18-01 20:00
ilm schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 00:57:
Ik denk dat Halo alleen maar kan teleurstellen. Het grafische gaat echt onder een vergrootglas komen en er zullen altijd zaken gevonden worden.

Ik vond de laatste trailer prima. Op een paar maanden gaat dat er niet compleet anders uitzien (alhoewel... :) ).
Er zullen altijd mensen blijven die grafische zaken uitgebreid gaan bestuderen. Als de gameplay goed is zie je dat niet eens. Anders zou Minecraft nooit een succes geworden zijn.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

3 Juni ook op de Xbox :)

[ Voor 6% gewijzigd door justifire op 27-05-2021 07:12 ]

• Dioscuri
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14-01 07:18
devilsnight schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 21:34:
[...]

Die wens van gameplay komt ieder jaar terug en ieder jaar zijn die mensen achteraf teleurgesteld. Ik zou niet teveel verwachten op dat vlak. Overigens vond ik Microsoft vorig jaar eigenlijk wel sterk (afgezien van het 3rd party debacle). Er zijn best wat nieuwe games uit de doeken gedaan en het lijkt me wat optimistisch om een jaar later al veel gameplay daarvan te zien.

Maar goed, ik ben dan ook één van de weinigen die helemaal niet zo kritisch was op de demo van Halo: Infinite, dus hoe serieus moet je mij nemen? :+

• drakiesoft
Op speciaal verzoek en voor de liefhebbers E3 showcase artwork wallpaper version.

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:42
doobieters schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 22:56:
haha tot die tijd moet je een X kopen :)

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:03
FrankoNL schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 00:19:
[...]

Hoewel ik daar ook bang voor ben, is het wel erg lomp om een game 4-6 jaar voor release te teasen...

Wie weet hoelang de onderhandelingen tussen Bethesda en MS al liepen. Met wat geluk zitten we dichter bij release dan wij vermoeden. Je kan het moeilijk uit je hoed toveren natuurlijk maar dat zou mijn inziens wél een serieuze game zijn waarbij je twijfelaars tussen X-Box en PS (die dus niet beide aanschaffen) naar kamp MS te trekken.

Genoeg mensen die in de veronderstelling zijn dat Bethesda games toch multiplatform zal worden... en dat gaat het ook... maar dan PC + X-Box...

Als je dan met een release komt van 2027 dan is de volgende generatie consoles er zowat weer...

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• Rossi46
Lekker Ventje schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 06:38:
[...]

Er zullen altijd mensen blijven die grafische zaken uitgebreid gaan bestuderen. Als de gameplay goed is zie je dat niet eens. Anders zou Minecraft nooit een succes geworden zijn.
Dat is natuurlijk een vergelijk van niks _O- Eén van de USP's van Minecraft is juist de 'simpele' grafische stijl. Halo is een dikke triple-A exclusive, die ook nog eens launch titel zou zijn (check je XSX doos nog maar eens ;) ). Zo'n game moet er gewoon strak uit zien.

• FrankoNL
Thalaron schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 08:04:
[...]

Hoewel ik daar ook bang voor ben, is het wel erg lomp om een game 4-6 jaar voor release te teasen...

Wie weet hoelang de onderhandelingen tussen Bethesda en MS al liepen. Met wat geluk zitten we dichter bij release dan wij vermoeden. Je kan het moeilijk uit je hoed toveren natuurlijk maar dat zou mijn inziens wél een serieuze game zijn waarbij je twijfelaars tussen X-Box en PS (die dus niet beide aanschaffen) naar kamp MS te trekken.

Genoeg mensen die in de veronderstelling zijn dat Bethesda games toch multiplatform zal worden... en dat gaat het ook... maar dan PC + X-Box...

Als je dan met een release komt van 2027 dan is de volgende generatie consoles er zowat weer...
Ja dat is tegenwoordig helaas steeds meer gewoonte dan uitzondering. Ze hadden tijdens de tease niks. Niet eens een cinematic trailer. Sterker nog, niet eens een naam.

Als Starfield volgend jaar uitkomt, wat de verwachting is, dan is 2025 echt geen gek idee.

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-01 19:19
ilm schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 00:57:

Teleurstellen qua wat?

Ik denk dat hij zowel grafisch/verhaaltechnisch én qua gameplay gaat shinen 8) Maar goed dat is mijn mening en over een paar weken weten we het zeker.

Op basis van alles dat ik bijhoud via YouTube/Halo Waypoint en gamesites lijkt het mij echt helemaal in mijn straatje te vallen. Brutes als enemies en een grapple hook is alleen al voor mij een dikke vette + _/-\o_
Pagina: 1 ... 166 ... 347 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord