Ghostrunner update 8)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-01 16:19

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Rivanov schreef op donderdag 15 april 2021 @ 07:00:
Gisteravond ook maar eens de DTS:X for Headphones licentie gekocht na jarenlang enkel Atmos gebruikt te hebben met m’n headsets. Wilde toch eens goed vergelijken. (En nu afgeprijsd van € 19,95 voor € 13,95)
DTS klinkt inderdaad veel meer spacious en vond m vroeger vrij tinny klinken. Maar heb het gisteravond in Halo 3 getest en af en toe geswitched tussen Atmos en DTS en het klonk nog eens niet zóveel anders in de zin van dat Atmos weer bassier klonk.
Nadeel van DTS vind ik dat het standaard te zacht klinkt qua volume. Op een schaal van 1-10 staat Dolby op stand 5 wat normaal geluid is, dus niet te hard of te zacht. DTS staat op 2 en moet ik nadat ik het heb ingeschakeld altijd 3 stappen hoger zetten wil ik fatsoenlijk het geluid kunnen horen.

XBL: MRE Inc

MRE-Inc schreef op donderdag 15 april 2021 @ 08:49:
[...]

Nadeel van DTS vind ik dat het standaard te zacht klinkt qua volume. Op een schaal van 1-10 staat Dolby op stand 5 wat normaal geluid is, dus niet te hard of te zacht. DTS staat op 2 en moet ik nadat ik het heb ingeschakeld altijd 3 stappen hoger zetten wil ik fatsoenlijk het geluid kunnen horen.
Kan niet zeggen dat ik daar een groot verschil in ervaar met de Xbox Wireless Headset. Ik ga het de komende dagen nog even verder testen, maar vooralsnog valt het zeker niet tegen eerlijk gezegd. Je merkt echt dat het geluid veel ruimtelijker is dan bij Dolby Atmos. Moet het enkel nog in een grotere diversiteit aan games testen.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-01 17:11
Over de Xbox Wireless Headset gesproken:

Ik merk dat hij vaak disconnect op het moment dat ik even een bierie uit de keuken ga pakken.
Dat wil zeggen, ik loop terug en ik hoor niks meer uit de headset. Ik moet hem dan uit zetten en weer aan en hij moet dan opnieuw worden geassigned.

Is er geen optie om hem automatisch terug te laten connecten met de XSX, hopelijk iets voor een toekomstige update?

Wel chill dat hij overigens paired met mijn Nvidea Shield, ideaal als ik laat weer iets te horen krijg dat het geluid te hard staat :)

[ Voor 14% gewijzigd door JDL15 op 15-04-2021 09:00 ]

• Tiny
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-12-2025

Tiny

Wat eten we?

Oh overal en nergens, momenteel veel in The Division 2

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 27-01 09:20
Hoe lang zou het duren voordat Mass Effect Remastered in EA Play (en daarmee Gamepass) komt?

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:43

BM

Admin Softe Goederen
Timothy3000 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 09:16:
Hoe lang zou het duren voordat Mass Effect Remastered in EA Play (en daarmee Gamepass) komt?
Volgens mij meestal na een jaar ongeveer? Dat is wat ik ongeveer in m'n hoofd had in ieder geval :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Springbokkie
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08-01-2025
MRE-Inc schreef op donderdag 15 april 2021 @ 00:44:

Oh jee wat schrijf ik nu, heb ik zomaar plezier van een game uit 2011 op mijn next gen console ;)
Kijk je wel uit?

Xbox Live: Springbok NL

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-01 18:01
Tiny schreef op donderdag 15 april 2021 @ 09:08:
[...]

Oh overal en nergens, momenteel veel in The Division 2
Ik bedoelde waar gekocht ;)

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
wat vinden jullie van auto-hdr? is dit volgens jullie goed verwerkt in spellen? of laten jullie de originele stand staan?

• Tiny
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-12-2025

Tiny

Wat eten we?

Oh zo.... Bij Microsoft zelf, leuk voor de rewards punten.

Verwijderd

MRE-Inc schreef op donderdag 15 april 2021 @ 08:49:
[...]

Dat is toch geen nadeel?

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:41

• Krimglas
  • Laatst online: 14-03-2023
Maar wat is het argument hier nu? Dat drie stappen stiller ervoor zorgt dat stap tien niet luid genoeg meer is? Want in dat geval ben je wel klinisch doof denk ik :p

• d.bakker84
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 27-01 11:32

d.bakker84

XBL: BloodyB2121

Tiny schreef op donderdag 15 april 2021 @ 10:10:
[...]

Oh zo.... Bij Microsoft zelf, leuk voor de rewards punten.
Helaas krijg je voor de hardware haast geen points.

XBox Series X: BloodyB2121

Is Hood: Outlaws & Legends een Single player of Multiplayer game?
Want het ziet er best goed uit en ik hoop ergens stiekem dat het een single player ervaring is maar kon het uit de trailer van laatst niet zien..

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• MRE-Inc

MRE-Inc

Hangt er van af hoe je het bekijkt. DTS doet natuurlijk wat het moet doen, dus in dat opzicht is het geen nadeel. Je kan natuurlijk ook zeggen dat Dolby te hard staat :)

Verder zag ik dit nog. Battlefield 3 heeft trouwens ook Quick Resume. Dat werkt wel lekker aangezien je bij BF3 toch eerst door ruim een minuut aan intro's door moet alvorens je in het menu kan komen.

• Springbokkie
MRE-Inc schreef op donderdag 15 april 2021 @ 10:52:
[...]

Hangt er van af hoe je het bekijkt. DTS doet natuurlijk wat het moet doen, dus in dat opzicht is het geen nadeel. Je kan natuurlijk ook zeggen dat Dolby te hard staat :)

Verder zag ik dit nog. Battlefield 3 heeft trouwens ook Quick Resume. Dat werkt wel lekker aangezien je bij BF3 toch eerst door ruim een minuut aan intro's door moet alvorens je in het menu kan komen.

[Twitter]
Wat speel je in BF3? Conquest?

• MRE-Inc

MRE-Inc

Springbokkie schreef op donderdag 15 april 2021 @ 10:56:
[...]

Wat speel je in BF3? Conquest?
Helaas wel. Gisteren waren en maar 3 server vol (als in 21/24 spelers). De rest was allemaal leeg. Waren helaas CQ servers en ik speel liever Rush. Server browser staat op EU only maar ik kreeg een foutmelding toen ik WEST US en East US aanklikte.

Blijkbaar zit er iets mis met de netwerkverbinding binnen BF3. Het joinen van servers werkt bij mij ook niet totdat ik de Series X een reboot geef. Dat was trouwens ook al zo op de One X vorig jaar. Joinen van servers en switchen naar een andere server vereist bij mij een reboot van mijn console. Denk dat het niet eens Series X gerelateerd is.

Verwijderd

MRE-Inc schreef op donderdag 15 april 2021 @ 10:52:
[...]

De kans is aanwezig dat Dolby clipped bij pieken en DTS niet. Of dat het dynamisch bereik bij Dolby minder is.

• Springbokkie
MRE-Inc schreef op donderdag 15 april 2021 @ 11:00:
[...]

Helaas wel. Gisteren waren en maar 3 server vol (als in 21/24 spelers). De rest was allemaal leeg. Waren helaas CQ servers en ik speel liever Rush. Server browser staat op EU only maar ik kreeg een foutmelding toen ik WEST US en East US aanklikte.

Blijkbaar zit er iets mis met de netwerkverbinding binnen BF3. Het joinen van servers werkt bij mij ook niet totdat ik de Series X een reboot geef. Dat was trouwens ook al zo op de One X vorig jaar. Joinen van servers en switchen naar een andere server vereist bij mij een reboot van mijn console. Denk dat het niet eens Series X gerelateerd is.
Was het gros alweer vergeten van BF3, maar zaten toch een paar parelkes van mappen in die game. :)

• Farabi
  • Niet online
werken de savegames digital en fysiek samen met elkaar op de xbox? of is dat per spel anders?
G_Dragon schreef op donderdag 15 april 2021 @ 10:35:
Is Hood: Outlaws & Legends een Single player of Multiplayer game?
Want het ziet er best goed uit en ik hoop ergens stiekem dat het een single player ervaring is maar kon het uit de trailer van laatst niet zien..
Het is volgens mij een PVPVE game :P. Dus vier tegen vier waarbij je ook nog de AI hebt als tegenstander :P

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

uchiha tijntje schreef op donderdag 15 april 2021 @ 14:06:
[...]

Het is volgens mij een PVPVE game :P. Dus vier tegen vier waarbij je ook nog de AI hebt als tegenstander :P
Ah oke :)
Dat vind ik niet zoveel aan om eerlijk te zijn.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

G_Dragon schreef op donderdag 15 april 2021 @ 14:31:
[...]

Ah oke :)
Dat vind ik niet zoveel aan om eerlijk te zijn.
Snap ik. Dat soort type games trekt me ook niet zo erg.

• Springbokkie
uchiha tijntje schreef op donderdag 15 april 2021 @ 14:31:
[...]

Snap ik. Dat soort type games trekt me ook niet zo erg.
Titanfall was wel een brute game met dat principe.

Springbokkie schreef op donderdag 15 april 2021 @ 14:36:
[...]

Haha grappig, want zat daar zelf ook aan te denken, maar dat zag ik toch iets minder als pvpve, ook al zaten er natuurlijk AI in. Ik denk dat ik misschien 1 keer gekilled ben door een AI in de 100+ uur dat ik het gespeeld heb :P

Samen met Doom 2016 de leukste MP game van de vorige generatie.

• Bionaut93
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01-12-2025
Springbokkie schreef op donderdag 15 april 2021 @ 14:36:
[...]

Klopt, in Titanfall draagt het bij aan de immersie.

De multiplayer lijkt daardoor meer op een single player ervaring.
Farabi schreef op donderdag 15 april 2021 @ 13:40:
werken de savegames digital en fysiek samen met elkaar op de xbox? of is dat per spel anders?
Dezelfde game die je digitaal hebt ook fysiek? Dan heb je dezelfde savegames te pakken, in mijn ervaring (die bestaat uit 2 games in dit geval :+)

• Springbokkie
uchiha tijntje schreef op donderdag 15 april 2021 @ 14:55:
[...]

de leukste MP game van de vorige generatie.
Ik neig daarvoor naar Gears Of War 4. Helemaal kapot gespeeld en zeker de MP van GOW4 speelt nu nog steeds lekkerder dan die van Gears 5.

Oke, ik weet dat ik er weinig mensen blij mee maak, maar dit soort games tussendoor en met name het stijltje maakt mij enorm happy :P

@Springbokkie

Is volgens mij een point en click spel ten voeten uit :)

Trouwens, in juni DLC van wasteland 3. Had niet verwacht dat er nog DLC zou komen :) Instant buy!

[ Voor 36% gewijzigd door uchiha tijntje op 15-04-2021 17:56 ]

• Springbokkie
uchiha tijntje schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:46:
Oke, ik weet dat ik er weinig mensen blij mee maak, maar dit soort games tussendoor en met name het stijltje maakt mij enorm happy :P

[YouTube: AntVentor - Official Trailer]
Meme's over mierenneuken incoming :+

Lijkt op een platformer met "schuil in de schaduw"?

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-10-2025
uchiha tijntje schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:46:

[YouTube: AntVentor - Official Trailer]

@Springbokkie

Is volgens mij een point en click spel ten voeten uit :)

Trouwens, in juni DLC van wasteland 3. Had niet verwacht dat er nog DLC zou komen :) Instant buy!
[YouTube: Wasteland 3: The Battle of Steeltown Announcement Teaser]
Laat ze eerst maar met een Series S/X patch komen.
sohus schreef op donderdag 15 april 2021 @ 20:12:
[...]

Laat ze eerst maar met een Series S/X patch komen.
Waarvoor? Ik heb liever nieuwe content dan een upgrade van dezelfde game... Dit begrijp ik echt niet. Behalve als je de game nog niet gespeeld hebt, maar dan vraag ik me af, waarom heb je de game nog niet gespeeld. :P

En wat voor patch wil je hebben? Enige wat ik kan bedenken zijn de laadtijden, maar dat is het ook wel.

[ Voor 16% gewijzigd door uchiha tijntje op 15-04-2021 20:38 ]

• sohus
uchiha tijntje schreef op donderdag 15 april 2021 @ 20:28:
[...]

Waarvoor? Ik heb liever nieuwe content dan een upgrade van dezelfde game... Dit begrijp ik echt niet. Behalve als je de game nog niet gespeeld hebt, maar dan vraag ik me af, waarom heb je de game nog niet gespeeld. :P

En wat voor patch wil je hebben? Enige wat ik kan bedenken zijn de laadtijden, maar dat is het ook wel.
Een patch die de Series X ten volste benut. Lijkt me niet teveel gevraagd bij een recente game van een Microsoft studio? Goed voorbeeld doet volgen.

Om dezelfde reden speel ik een aantal games nog niet, omdat ik nog genoeg backlog heb qua games die al wel netjes een update hebben gehad.

Maar er is hoop:

"The Battle of Steeltown will come shortly after the release of Patch 1.4.0 which introduces some exciting new features."

[ Voor 8% gewijzigd door sohus op 15-04-2021 23:53 ]

sohus schreef op donderdag 15 april 2021 @ 23:23:
[...]

Een patch die de Series X ten volste benut. Lijkt me niet teveel gevraagd bij een recente game van een Microsoft studio? Goed voorbeeld doet volgen.

Om dezelfde reden speel ik een aantal games nog niet, omdat ik nog genoeg backlog heb qua games die al wel netjes een update hebben gehad.
Zonde van de tijd en energie als je het mij vraagt. Deze game is geweldig door het verhaal, de sfeer, de keuzes die je als speler hebt, de vrijheid in het bepalen van je team, de muziek, de humor, etc. Niet door een hogere fps of resolutie. Laat ze maar lekker aan nieuwe content en games werken. :)

Die drang naar upgrades van games vak de vorige generatie snap ik niet helemaal. Leuk dat het er is, zeker bij games die baat hebben bij een hogere FPS, zoals shooters en platformers, en als goed voorbeeld de FPS boost zoals bij Prey, maar om daar spellen voor te laten liggen die sowieso weinig baat hebben bij dat soort verbeteringen snap ik niet.

Maar als ik het goed begrijp heb je de game nog niet gespeeld? Want ik zou persoonlijk niet weten hoe deze game, uitgezonderd de laadtijden, de Series X ten volste moet benutten zonder enorm veel tijd kwijt te zijn en de game volledig op de schop te gooien. Als je toch ruimte hebt in je backlog zou ik hem zeker gaan proberen (wellicht na juni). :)

Maar ik laat me verrassen door de nieuwe features! :)

———

Early access met de demo van RE Village op basis van het platform waar je de demo op speelt. Het moet niet gekker worden...

Oké, er moet uiteraard weer extra modi worden toegevoegd die gewoon niet zo boeiend zijn in mijn optiek. Dit lijkt meer op een slechte CoD zombies dan een RE game.

Haha, laat die resident evil 8 op gamepass maar achterwege. Sony heeft ze genoeg geld gegeven :P

Oja, betreft de RE Village showcase.

Ik wacht wel eerst de reviews af. De sfeer in dat huis met die huge chick van een vampier ziet er fantastisch uit maar vrees dat dat maar van korte duur is in het gehele spel.

[ Voor 23% gewijzigd door uchiha tijntje op 16-04-2021 00:24 ]

• sohus
uchiha tijntje schreef op donderdag 15 april 2021 @ 23:58:
[...]

Maar als ik het goed begrijp heb je de game nog niet gespeeld? Want ik zou persoonlijk niet weten hoe deze game, uitgezonderd de laadtijden, de Series X ten volste moet benutten zonder enorm veel tijd kwijt te zijn en de game volledig op de schop te gooien. Als je toch ruimte hebt in je backlog zou ik hem zeker gaan proberen (wellicht na juni). :)

Maar ik laat me verrassen door de nieuwe features! :)
Nope. Waarom sub-optimaal spelen? Van wat ik even snel lees zijn de textures vrij blurry, zitten er nog altijd aardig wat bugs in en zijn de laadtijden vrij lang. Genoeg reden om nu nog niet te spelen.

Om dezelfde reden speel ik RDR 2 ook niet... 60fps or bust. Leven is te kort om overal gelijk op te springen terwijl als je jaartje wacht je een veel betere ervaring krijgt. Genoeg voorbeelden.
uchiha tijntje schreef op donderdag 15 april 2021 @ 20:28:
[...]
Ray Tracing update ? :9

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

RE : Village

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/717fCRIIzAj9uKcBtdauGUflxt0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MoG3D8OmotK0I1L6OX1FonTH.jpg?f=fotoalbum_large

Duidelijk slecht geoptimaliseerd, de spierballen van de Series X worden totaal niet aangespannen :|

sohus schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 00:38:
[...]

Nope. Waarom sub-optimaal spelen? Van wat ik even snel lees zijn de textures vrij blurry, zitten er nog altijd aardig wat bugs in en zijn de laadtijden vrij lang. Genoeg reden om nu nog niet te spelen.

Om dezelfde reden speel ik RDR 2 ook niet... 60fps or bust. Leven is te kort om overal gelijk op te springen terwijl als je jaartje wacht je een veel betere ervaring krijgt. Genoeg voorbeelden.
Tja, als je de game niet eens hebt opgestart heeft het weinig zin om het er verder over te hebben. :) Hoop dan voor je op een update want je mist zo een enorm tof spel.

Benieuwd wat voor games je dan eigenlijk wel hebt gespeeld sinds de release van de Series X.

----

Zelf heb ik amper meer een backlog eigenlijk. Nog wel een paar spellen die ik nog niet heb uitgespeeld die ik wil gaan oppakken deze maand, maar dat zijn vrij korte spellen. Daarnaast nog wat DLC zoals The Outer Worlds en Minecraft Dungeons. Maar verder is het nog wat karig bij mij. Ik heb nog wel AC Valhalla liggen, en dat biedt nog ruimte voor 80 uur... maar ik vind het maar echt saai. Ik denk dat ik The Show 21 wel een kans ga geven, ook al is dat misschien net zo saai haha.

En ik zit vast net zoals @timmie271 te wachten op een update van Human Fall Flat!

Trouwens, gisteren is Rain on your parade uitgekomen in Gamepass. Best wel een grappig spelletje. Je bent er in een uurtje of 2/3 doorheen. Behalve als je net zoals @timmie271 alle achievements wilt halen :P

--------

Iemand hier al Breathedge geprobeerd?

[ Voor 34% gewijzigd door uchiha tijntje op 16-04-2021 08:57 ]

Was afgelopen weekend weer eens begonnen met elder Scrolls online. Vroeger wel even gespeeld maar niet heel ver gekomen... Had er op zich nou toch wel lol in en ook al vrij snel maar eso plus geactiveerd omdat je inventory anders wel erg snel vol zit (met eso plus heb je een onbeperkte crafting bag waardoor alle crafting spul geen plek inneemt in je reguliere ruimte).

Maar na een paar dagen toch al het gevoel dat het veel te veel tijd kostte en ik zoveel andere games te spelen heb, dus ik denk laat ik dat abonnement maar gelijk weer stop zetten. Tot mijn verbazing kreeg ik echter in het account scherm gelijk de keuze of ik dan de maand uit wou laten lopen of dat ik de hele aankoop wou annuleren, geld terug maar natuurlijk wel gelijk toegang verliezen.

Dat vind ik toch wel erg netjes. :) Heb er toch 2 dagen echt wel gebruik van gemaakt, erg netjes dat je er dan toch nog op terug kunt komen.

ESO is overigens echt wel een aanrader als je een mmorpg voor de Xbox zoekt, mijn enige probleem er mee is dat het echt zo'n game is die dan de rest van het jaar zo ongeveer al mijn game tijd op slokt als ik er echt voor ga, en dat vind ik dan weer een beetje zonde als ik denk wat ik voor de rest nog allemaal zou kunnen spelen.

Gamertag: FinrazielNL

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-01 10:59
uchiha tijntje schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 07:46:
[...]
En ik zit vast net zoals @timmie271 te wachten op een update van Human Fall Flat!
Klopt. Al moet ik Golf ook nog doen :+
Doe het nu af en toe met m'n broertje. Ouders zijn dan nog wel eens verbaasd over de herrie die dan van boven komt :Y)
Trouwens, gisteren is Rain on your parade uitgekomen in Gamepass. Best wel een grappig spelletje. Je bent er in een uurtje of 2/3 doorheen. Behalve als je net zoals @timmie271 en @uchiha tijntje alle achievements wilt halen :P
Fixed that for you :Y)

Gamertag: timmie271

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Farabi schreef op donderdag 15 april 2021 @ 13:40:
Jup. Fysiek en digitaal wordt in mijn ervaring op Xbox niet als twee verschillende versies gezien maar gewoon als één game met dezelfde save files.

• Timothy3000
RE Village ziet er echt fantastisch uit zeg! Hoop echt dat die in Gamepass komt. Zo niet heb ik hem al op preorder haha. Binnenkort de nieuwe demo maar eens spelen.

Eens trouwens met Tijntje. Een Wasteland 3 upgrade voor XSX is echt volledig onnodig. Bugs zijn inmiddels al gefixed. Zo'n patch voegt niets toe. Zie ze dan liever op meer DLC focussen.

Sommige games hebben een XSX enhancement upgrade echt niet nodig. Wasteland is daar imo één van.

[ Voor 33% gewijzigd door Timothy3000 op 16-04-2021 09:45 ]

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:43
Zijn er hier Tweakers die Xbox Insider zijn en ook last hebben van wegvallend geluid? De Series X staat hier ingesteld op Dolby Atmos en het geluid valt hier sporadisch weg. Is, tot nu toe, twee keer voorgekomen.

Oplossing: instellingen > geluid > Dolby Atmos opnieuw selecteren.
Omdat die hier nog niet gepost is, had hem gisteren wel al in het F1 2021 topic gepost. Maar hier zie ik hem nog niet voorbij komen :)

*O* *O* *O*

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:22
justifire schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 07:29:
RE : Village

[Afbeelding]

Duidelijk slecht geoptimaliseerd, de spierballen van de Series X worden totaal niet aangespannen :|
Sarcastisch neem ik aan :+ 4K60 of 4K45/RT is toch prima?
45FPS is toch best wel een vage framerate? Met VRR is dat misschien niet op te merken, maar anders kom je die framerate niet echt tegen toch?

• timmie271
Yonix schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 09:44:
Zijn er hier Tweakers die Xbox Insider zijn en ook last hebben van wegvallend geluid? De Series X staat hier ingesteld op Dolby Atmos en het geluid valt hier sporadisch weg. Is, tot nu toe, twee keer voorgekomen.

Oplossing: instellingen > geluid > Dolby Atmos opnieuw selecteren.
Heb om eerlijk te zijn nog geen één keer met geluid gespeeld via de versterker sinds ik de series X heb. Speel op dit moment spellen waarbij het geluid 0,0 meerwaarde heeft voor mij en anders maar via de headset die ik dan ook voor de partychat gebruik :+

• Timothy3000
DutchOwnage schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 09:58:
[...]

Dat dacht ik ook! 4K60 is altijd goed!

En mooi toch dat het niet 30fps met RT maar 45 is? Halen ze er juist toch meer uit dan bijvoorbeeld Control Ultimate?

• DutchOwnage
uchiha tijntje schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:06:
45FPS is toch best wel een vage framerate? Met VRR is dat misschien niet op te merken, maar anders kom je die framerate niet echt tegen toch?
Is met raytracing aan. Het is toch algemeen bekend, dat raytracing écht een grote impact heeft op de performance. Ik vind in dat opzicht 45FPS netjes hoor, meer dan in Control Ultimate zoals @Timothy3000 ook aangeeft. En idd , gooi er VRR tegenaan en je zit lekker.

Wellicht is die 45FPS in RE iets makkelijker te halen tov van Control, gezien de spelwereld.

[ Voor 3% gewijzigd door DutchOwnage op 16-04-2021 10:30 ]

DutchOwnage schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:28:
[...]

Is met raytracing aan. Het is toch algemeen bekend, dat raytracing écht een grote impact heeft op de performance. Ik vind in dat opzicht 45FPS netjes hoor, meer dan in Control Ultimate zoals @Timothy3000 ook aangeeft. En idd , gooi er VRR tegenaan en je zit lekker.

Wellicht is die 45FPS in RE iets makkelijker te halen tov van Control, gezien de spelwereld.
Nee begrijp dat het een grote impact heeft. Maar ik vroeg me even af hoe 45 fps nu werkt in de praktijk. Meestal zie je 30/60/120.

45 zie je niet vaak :) Dus geen idee hoe je dat ervaart op een tv zonder VRR.

• DutchOwnage
uchiha tijntje schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:37:
[...]

45 zie je niet vaak :) Dus geen idee hoe je dat ervaart op een tv zonder VRR.
Daar heb je gelijk in hoor. Welke game was dat nou ook alweer, welke ook 45FPS hanteerde. Daar waren de meningen inderdaad verdeeld over, zonder VRR.

Maar vind het wel netjes dat ze proberen te pushen. Ze hadden ook de makkelijk weg kunnen kiezen door voor 30FPS te kiezen toch.

[ Voor 15% gewijzigd door DutchOwnage op 16-04-2021 10:45 ]

• 2dope
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-01 21:55
Als dat overzichtje klopt betekent dat dus dat Series S-bezitters Village niet kunnen spelen in 60fps, terwijl One X-bezitters dat wel kunnen? Zou ik wel apart vinden, en als ik een S had vooral heel zuur.

Verwijderd

45 fps is een slechte optie, slechts een fractie van de mensen heeft een VRR scherm staan. Op niet VRR schermen is het een stutter fest.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2021 10:53 ]

45 fps op een 60 Hz tv is inderdaad rot... Probleem is dat de berekende beelden dan uit de pas lopen met het scherm. Het is dan vaak beter het te beperken tot 30 fps omdat dat gelijkmatiger is.

Wat er gebeurt is het volgende:
Stel op t=0 beginnen we met frame 1 en refresh 1.
Na 1/60e seconde (0,017s) is er nog geen nieuw frame, maar de tv ververst het beeld en toont gewoon frame 1 nog een keer.
Na 1/45e seconde (0,022s) is een nieuw frame klaar, maar je ziet deze nog niet tot de tv weer refresht.
Na 2/60e van een seconde (0,033s) gaat de tv weer refreshen en toont nu frame 2.
Na 2/45e seconde (0,044s) is frame 3 klaar.
Na 3/60e van een seconde (0,05s) gaat de tv weer refreshen en toont frame 3.

Nu is frame 1 dus 2 refreshes in beeld geweest en frame 2 maar 1 refresh, of 0,033 seconde tegen 0,016 seconde. Maar de 3d renderer ging uit van een frame per 1/45e seconde, oftewel elk frame had 0,022 seconde in beeld moeten zijn. Frame 1 is dus veel te lang in beeld geweest en frame 2 te kort. Dit resulteert in hakkelen. Wat een vloeiende beweging had moeten zijn is dat niet meer.

Edit: ik ga er in dit geval overigens vanuit dat vsync aan staat, anders heb je gewoon een dikke streep halverwege je beeld als het nieuwe frame begint.. Kan ook, is wel soepeler, maar lelijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Finraziel op 16-04-2021 10:58 ]

• Timothy3000
2dope schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:46:
Als dat overzichtje klopt betekent dat dus dat Series S-bezitters Village niet kunnen spelen in 60fps, terwijl One X-bezitters dat wel kunnen? Zou ik wel apart vinden, en als ik een S had vooral heel zuur.
Ik vind dat Microsoft hier wel wat harder op mag gaan ingrijpen en het developers moet gaan verplichten (waar het kan). De belofte was immers dat de games op Series S op 60fps zouden gaan draaien.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:41
Finraziel schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:54:
45 fps op een 60 Hz tv is inderdaad rot... Probleem is dat de berekende beelden dan uit de pas lopen met het scherm. Het is dan vaak beter het te beperken tot 30 fps omdat dat gelijkmatiger is.

Wat er gebeurt is het volgende:
Stel op t=0 beginnen we met frame 1 en refresh 1.
Na 1/60e seconde (0,017s) is er nog geen nieuw frame, maar de tv ververst het beeld en toont gewoon frame 1 nog een keer.
Na 1/45e seconde (0,022s) is een nieuw frame klaar, maar je ziet deze nog niet tot de tv weer refresht.
Na 2/60e van een seconde (0,033s) gaat de tv weer refreshen en toont nu frame 2.
Na 2/45e seconde (0,044s) is frame 3 klaar.
Na 3/60e van een seconde (0,05s) gaat de tv weer refreshen en toont frame 3.

Nu is frame 1 dus 2 refreshes in beeld geweest en frame 2 maar 1 refresh, of 0,033 seconde tegen 0,016 seconde. Maar de 3d renderer ging uit van een frame per 1/45e seconde, oftewel elk frame had 0,022 seconde in beeld moeten zijn. Frame 1 is dus veel te lang in beeld geweest en frame 2 te kort. Dit resulteert in hakkelen. Wat een vloeiende beweging had moeten zijn is dat niet meer.

Edit: ik ga er in dit geval overigens vanuit dat vsync aan staat, anders heb je gewoon een dikke streep halverwege je beeld als het nieuwe frame begint.. Kan ook, is wel soepeler, maar lelijk.
Ik ben een beetje dom hoor, maar draaien onze tv's niet (gewoon) 50Hz/100Hz ?
(ik bedoel natuurlijk niet de tv's met vrr)

• Caelorum
Finraziel schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:54:
[...]

Ze kunnen dan weer triple buffering inzetten om het nog iets meer te smoothen, maar dan heb je weer meer input delay, dus dat wordt nog maar sporadisch gebruikt.
Timothy3000 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:56:
[...]

Ik vind dat Microsoft hier wel wat harder op mag gaan ingrijpen en het developers moet gaan verplichten (waar het kan). De belofte was immers dat de games op Series S op 60fps zouden gaan draaien.
Dat Capcom rare keuzes maakt voor resolutie en output is gewoon aan hen, niet zozeer aan MS toch? Ze hadden ook naar 1080P kunnen gaan met 60FPS ipv 1440 met 45FPS. Net zoals de Series X naar 18xx of 1440 met 60FPS en RT.

• hifigamefreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-01 20:20

hifigamefreak

aka C3rb3r7s

DutchOwnage schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:43:
[...]

Daar heb je gelijk in hoor. Welke game was dat nou ook alweer, welke ook 45FPS hanteerde. Daar waren de meningen inderdaad verdeeld over, zonder VRR.

Maar vind het wel netjes dat ze proberen te pushen. Ze hadden ook de makkelijk weg kunnen kiezen door voor 30FPS te kiezen toch.
Star Wars Fallen Order had dat tot voor kort op de Series S. Daar is 60FPS sinds de laatste patch toch wel erg prettig 8)

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:25

On_E

Housemusic

Weer lekker casual Road to the Show spelen. :)
Ik maak altijd een right fielder zodat ik simpel ballen kan vangen en me kan focussen op hits, RBI’s en home-runs.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

• Blaauw87
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-01 09:34
hifigamefreak schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 11:32:
[...]

Star Wars Fallen Order had dat tot voor kort op de Series S. Daar is 60FPS sinds de laatste patch toch wel erg prettig 8)
Onlangs uitgespeeld, wat heb ik genoten van dit spel zeg :)

• sohus
uchiha tijntje schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 07:46:
[...]

Tja, als je de game niet eens hebt opgestart heeft het weinig zin om het er verder over te hebben. :) Hoop dan voor je op een update want je mist zo een enorm tof spel.

Benieuwd wat voor games je dan eigenlijk wel hebt gespeeld sinds de release van de Series X.
Devil May Cry 5 SE, Gears Tactics, Halo: MCC, Donut Country, Dead Cells, Hollow Knight, WRC 9, Diablo III, Control, Stars Wars: Jedi Fallen Order, Star Wars Squadrons, Dragon Quest XI S, Ori 2.

Zoals ik zei, ik geniet van alles maar heb geen haast... ik speel uiteraard ook games die geen patch hebben maar games waarvan ik denk dat er een patch komt en die het kunnen gebruiken daar wacht ik graag mee.

Wellicht ga ik Wasteland 3 op mijn PC spelen maar ik denk dat ik gewoon wacht.

• Timothy3000
Maar waar wacht je dan precies op? Die blurry text en de bugs zijn gefixed. Er is verder weinig wat zo'n patch zou toevoegen. Ik denk dan ook niet dat die überhaupt komt.

[ Voor 15% gewijzigd door Timothy3000 op 16-04-2021 12:15 ]

zetje01 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 11:10:
[...]

Ik ben een beetje dom hoor, maar draaien onze tv's niet (gewoon) 50Hz/100Hz ?
(ik bedoel natuurlijk niet de tv's met vrr)
Nee. Onze tv signalen zijn geloof ik 50 Hz (als dat nog niet aangepast is, geen idee, vind lineaire tv al jaren niet interessant meer) en dus als je dat signaal kijkt schakelt de tv naar 50 Hz. Het wordt om die reden ook vaak in de specificaties zo getoond want traditioneel was dat de primaire, zo niet enige, manier waarop tv's gebruikt werden. Maar de consoles sturen gewoon een 60 Hz signaal uit en dan tonen tv's dat ook.

Vroeger met oude consoles was het anders, toen consoles ook echt nog een analoog signaal uitstuurden. Toen had je ook wel dat games hier in Europa trager liepen dan in de VS op ntsc tv's. Maar met de komst van digitale connecties (HDMI) is dat verschil er niet meer voor consoles.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:41
Finraziel schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 12:18:
[...]

Nee. Onze tv signalen zijn geloof ik 50 Hz (als dat nog niet aangepast is, geen idee, vind lineaire tv al jaren niet interessant meer) en dus als je dat signaal kijkt schakelt de tv naar 50 Hz. Het wordt om die reden ook vaak in de specificaties zo getoond want traditioneel was dat de primaire, zo niet enige, manier waarop tv's gebruikt werden. Maar de consoles sturen gewoon een 60 Hz signaal uit en dan tonen tv's dat ook.

Vroeger met oude consoles was het anders, toen consoles ook echt nog een analoog signaal uitstuurden. Toen had je ook wel dat games hier in Europa trager liepen dan in de VS op ntsc tv's. Maar met de komst van digitale connecties (HDMI) is dat verschil er niet meer voor consoles.
Dank je voor je antwoord. Maar toch wil ik wat beter weten hoe het zit.
Uit ons stopcontact komt 50 Hz, toch?
En daar komt toch ook de beeldfrequentie van onze tv's vandaan?
(en niet van scart of s-video aansluitingen?)

[ Voor 5% gewijzigd door zetje01 op 16-04-2021 12:25 ]

zetje01 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 12:22:
[...]

Dank je voor je antwoord. Maar toch wil ik wat beter weten hoe het zit.
Uit ons stopcontact komt 50 Hz, toch?
En daar komt toch ook de beeldfrequentie van onze tv's vandaan?
Ehhh... Of dat er ooit iets mee te maken had durf ik niet met 100% zekerheid te ontkennen maar nu staat dat zeker compleet los van elkaar :)

• Caelorum
YouTube: Why is TV 29.97 frames per second? :)
Dus ja. Het is 29.97 (of het dubbele daarvan) in de VS want dat is de frequentie (60hz) waarop hun mains draait. De onze in Europa was 25fps want 50hz.

[ Voor 42% gewijzigd door Caelorum op 16-04-2021 12:32 ]

• Timothy3000
Is het niet gewoon een foutje van Capcom?

[ Voor 4% gewijzigd door Timothy3000 op 16-04-2021 12:43 ]

• timmie271
2dope schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:46:
Ik vraag mij dan ook af waar de 1080p/60fps optie is voor de Series S dan. De one X draait op 1080p en de Series S 1440p in het tabel.

• hifigamefreak

hifigamefreak

aka C3rb3r7s

Blaauw87 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 11:43:
[...]

Onlangs uitgespeeld, wat heb ik genoten van dit spel zeg :)
Ben nog druk bezig maar inderdaad geweldig spel, ben alsnog wel blij dat ik even ‘gewacht’ heb tot de patch er was.

Niet bewust want ik had eerst Gears 1 Ultimate Edition uit gespeeld en die was ook vrij goed, wacht nu met doorspelen van deel 2 gezien de mogelijkheid tot FPS boost voor X360 games er komt.

spoiler: voortgang
Heb net de Split-Lightsaber unlocked in Ilum, dat was wel een badass moment hoor _/-\o_ :9~
Zie ook de reacties: YouTube reaction video

• timmie271
hifigamefreak schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 12:57:
[...]
Niet bewust want ik had eerst Gears 1 Ultimate Edition uit gespeeld en die was ook vrij goed, wacht nu met doorspelen van deel 2 gezien de mogelijkheid tot FPS boost voor X360 games er komt.
Heb jij in Gears UE ook dat het scherm af en toe flikkert of gek doet? Heb daar zelf last van in de MP met tussen- en laadschermpjes op zowel de one als de series X....

Dit is mooi kut...

De RB button op mijn Elite V2 werkt niet helemaal naar behoren meer. Ik moet hem echt hard in drukken anders registreert ie totaal niet. Immens irritant bij een game als Shadow Tactics waar je heel veel van character switched.
devilsnight schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 15:34:
Dit is mooi kut...

De RB button op mijn Elite V2 werkt niet helemaal naar behoren meer. Ik moet hem echt hard in drukken anders registreert ie totaal niet. Immens irritant bij een game als Shadow Tactics waar je heel veel van character switched.
Als je nog garantie hebt gewoon retour sturen. Als je geen garantie hebt kunt je de RB button vrij eenvoudig vervangen/repareren.

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:10
Zo... kreeg net even een price alert;
pricewatch: Seagate Storage Expansion Card voor Xbox Series X|S 1TB 1TB Zwart

€189,26

Was het niet van plan... maar toch maar besteld...

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• hifigamefreak

hifigamefreak

aka C3rb3r7s

Thalaron schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 15:45:

€189,26

Kreeg dezelfde alert maar twijfel toch, al genoeg aan de interne storage van de S en een externe SSD van 500GB voor oudere games op het moment.

Voelt toch als een impuls aankoop gezien ik het niet nodig heb atm maar wel een interessante prijs alsnog.

• hifigamefreak

hifigamefreak

aka C3rb3r7s

timmie271 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 13:24:
[...]

Heb jij in Gears UE ook dat het scherm af en toe flikkert of gek doet? Heb daar zelf last van in de MP met tussen- en laadschermpjes op zowel de one als de series X....
Heb hem al verwijderd gezien ik alleen de SP heb gespeeld, daar geen last gehad van enige grafische klachten zoals jij omschrijft.
uchiha tijntje schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 15:44:
[...]

Als je nog garantie hebt gewoon retour sturen. Als je geen garantie hebt kunt je de RB button vrij eenvoudig vervangen/repareren.
Ik ga direct eens checken zo of ik nog garantie heb. Bedoel je dan garantie bij de shop (Mediamarkt) of juist MS?

• Farabi
  • Niet online
Is de max storage maar 1TB SSD wat je erbij kan kopen? of heb je al grotere capaciteiten?
Farabi schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 16:04:
Is de max storage maar 1TB SSD wat je erbij kan kopen? of heb je al grotere capaciteiten?
Voor de specifieke XSX/XSS storage is dat enkel nog de 1TB inderdaad.

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:10
hifigamefreak schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 15:59:
[...]

Kreeg dezelfde alert maar twijfel toch, al genoeg aan de interne storage van de S en een externe SSD van 500GB voor oudere games op het moment.

Voelt toch als een impuls aankoop gezien ik het niet nodig heb atm maar wel een interessante prijs alsnog.
Ja.. nodig is een groot woord inderdaad, zeker met 1000/1000 glas hier (voorlopig wel via WIFI maar toch). Ik wissel graag wat af en gezien ik al een aantal keren wat heb moeten verwijderen... iets met lui/gemak :)

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

DutchOwnage schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 09:58:
[...]

Prima inderdaad, daar heb je het juiste woord te pakken :)
De twee TeraFlops aan extra rekenkracht hebben onze vrienden bij Capcom zo te zien volledig onbenut gelaten.

• DutchOwnage
Heb 't lijstje voor de PS5 niet gezien. Is dat identiek, of gaat de PS5 op 1800p zitten zoals wel vaker 't geval is bij third party.
devilsnight schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 16:01:
[...]

Ik ga direct eens checken zo of ik nog garantie heb. Bedoel je dan garantie bij de shop (Mediamarkt) of juist MS?
Volgens mij maakt dat niet uit. Ik heb met beide erg goede ervaringen.

uchiha tijntje schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 17:48:
[...]

Volgens mij maakt dat niet uit. Ik heb met beide erg goede ervaringen.
Same here! Ze gaven me een nieuwe One X toen mijn launch One X het ineens niet meer deed. Ze zeiden dat ze het normaal naar MS opsturen, maar MS doet er vaak nogal lang over zeiden ze. Haha.

Twee jaar garantie als het goed is toch? Ik heb dan nog garantie tot 11 november dit jaar. Alleen even kijken hoe ik erheen kan, want kun je zonder afspraak wel gewoon naar die service afdeling ivm covid?

[ Voor 18% gewijzigd door devilsnight op 16-04-2021 18:24 ]

justifire schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 16:44:
[...]

Prima inderdaad, daar heb je het juiste woord te pakken :)
De twee TeraFlops aan extra rekenkracht hebben onze vrienden bij Capcom zo te zien volledig onbenut gelaten.
Vrees dat bij 3rd party je dat wel vaker gaat zien. Door de hoeveelheid aan systemen (door de twee generaties) zijn console specifieke optimalisaties nog vrij beperkt. Maar MS heeft tig 1st party studios, dus in die hoek verwacht ik wel iets meer.

Mogen jullie trouwens raden wat ik momenteel aan het spelen ben. Inderdaad, THPS1+2 :+
Over nostalgie gesproken *O* oOo *O*

• MRE-Inc

MRE-Inc

Zag net een melding op mijn iPhone dat ik een achievement had gehaald in Lego Jurassic Park. Die had ik een tijd niet gezien op mijn telefoon. Maar ze zijn dus weer terug in de Xbox app op iOS. Android zal dan ook wel, maar niet kunnen controleren. Het begint zowaar weer wat op iets te lijken die Xbox app. :D

• timmie271
hifigamefreak schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 16:00:
[...]

Heb hem al verwijderd gezien ik alleen de SP heb gespeeld, daar geen last gehad van enige grafische klachten zoals jij omschrijft.
Zelf de single player al heel lang niet aangeraakt, moet nog maar één achievement daarvoor.

Het viel mij ook alleen op bij de multiplayer, maar als jij die niet gespeelt hebt houd het op met het constateren ervan :P
MRE-Inc schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 20:04:
Zag net een melding op mijn iPhone dat ik een achievement had gehaald in Lego Jurassic Park. Die had ik een tijd niet gezien op mijn telefoon. Maar ze zijn dus weer terug in de Xbox app op iOS. Android zal dan ook wel, maar niet kunnen controleren. Het begint zowaar weer wat op iets te lijken die Xbox app. :D
Bij Android ook weer sinds deze week inderdaad. Nu gaat mijn telefoon dus ook iedere keer weer los samen met de andere apparaten :+

MRE-Inc schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 20:04:
Hier sinds twee weken weer werkzaam :)
Vraag me wel af waarom ze dit gefaseerd uitrollen.
Overigens wel jammer dat het zo beknopt is, vergelijken met vrienden of selecteren op unlocked/locked word (nog) niet ondersteund.
Nu maar hopen dat ook de activity feed snel toegevoegd wordt, groot gemis in de app.
Aparte keuze icm de share-button op de controller 8)7

• RenegadexRIPxx
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20:46

€189,26

Idem.

Al te veel games moeten deïnstalleren om plaats te maken voor iets anders.
Was even slikken maar bon, dan gaan we dit jaar maar niet op verlof ;).

• Hoianddoei
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-01 14:06
Ik heb een raar probleem met mijn vandaag binnengekregen Xbox Wireless Headset.

Alle stappen doorlopen om de headset te verbinden, waarna ik ook de "bliepjes" als bevestiging hoor in mijn headset. Echter krijg ik het niet voor elkaar om het game geluid af te laten spelen via mijn headset. Geluid gaat via mijn Sonos soundbar, maar wil ik door mijn headset heen krijgen.

In-game staat er ook dat ik een headset gekoppeld heb, alleen hoor ik niets en horen anderen mij ook niet. Mijn microfoon staat wel aan.

Ook geprobeerd om de headset op mijn telefoon te verbinden, waar ik dezelfde bevestigings"bliepjes hoor, echter bij het afspelen van een YouTube video hoor ik geen geluid.

Iemand enig idee wat ik verkeerd doe?

• Caelorum
@Hoianddoei geluid van de soundbar/tv gaar niet automatisch uit. Die moet je zelf even uitzetten. Op je headset even aan de linkerwiel/schelp draaien. Waarschijnlijk heb je hem nu geheel op het tweede apparaat staan. Of anders de rechterkant draaien voor volume. Of beide. Weet je wat
Draai even aan de oorschelpen ^_^

• Hoianddoei
Caelorum schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 22:30:
@Hoianddoei geluid van de soundbar/tv gaar niet automatisch uit. Die moet je zelf even uitzetten. Op je headset even aan de linkerwiel/schelp draaien. Waarschijnlijk heb je hem nu geheel op het tweede apparaat staan. Of anders de rechterkant draaien voor volume. Of beide. Weet je wat
Draai even aan de oorschelpen ^_^
Thanks voor je snelle reactie. Linker oorschelp staat ongeveer in het midden (krijg lichte feedback als die in het midden staat). Rechter oorschelp ook mee gespeeld.

Geluid van de TV had ik ook zelf uitgezet, alleen krijg het gewoon niet voor elkaar om het geluid via de headset te krijgen. Staat goed connected en heb ook al een hard reset gedaan, maar geen resultaat..

Ik krijg wel geluiden uit de headset bij het verbinden / uitschakelen van de console. De headset doet het dus in ieder geval wel.

Waarschijnlijk doe ik iets gewoon verkeerd, maar kom er niet uit :'(

• Hoianddoei
Ik ben waarschijnlijk achter de oorzaak. Wanneer ik aan de linkerschelp draai, veranderd de "chatmixer van headset" wel mee. Als ik aan de rechterschelp draai (voor volume), dan draait de volume niet mee. Lijkt er dus op dat de rechterschelp gewoon niet werkt. De bliepjes zijn namelijk allemaal even hard. Vandaar dat er geen output is, omdat volume op 0 staat..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kTU8tdphx1e08DG0sO4TGoti8gQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GPiBWunaihAHcHunqdD9k9Pf.jpg?f=fotoalbum_large

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-01 08:34
Ik heb vandaag een xim apex gekocht zodat ik apex legends met muis/keyboard kan spelen.
Wat een verademing, kan nu een beetje mee met de PC jongens.

Waarom geven ze dat spel niet native muis support.
Word wel weer een spelletje hoor oOo

• airwolf83
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-10-2025

€189,26

Hmm, ik was het ook niet van plan maar dit was toch zeer verleidelijk dus toch ook maar besteld.
Pagina: 1 ... 144 ... 347 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord