• Bionaut93
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01-12-2025
Voor wie is de 1440p 45Hz optie dan eigenlijk bedoeld in Resident Evil Village?

Ik gebruik een 27" QHD monitor en vind 1080p 60Hz op de series s wazig ogen, maar wel speelbaar.

[ Voor 12% gewijzigd door Bionaut93 op 17-04-2021 12:24 ]

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:52

Phydomir

Dennis

Bionaut93 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 12:22:
Voor wie is de 1440p 45Hz optie dan eigenlijk bedoeld in Resident Evil Village?

Ik gebruik een 27" QHD monitor en vind 1080p 60Hz op de series s wazig ogen, maar wel speelbaar.
45fps is zo'n rare keuze. Al zou het met VRR prima te doen moeten zijn.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Ja met vrr zal het beduidend beter zijn dan 30 fps, maar ja dat hebben de meeste mensen niet.

Maar ik heb bv assassin's creed Odyssey op mijn pc gespeeld met gsync scherm. Kreeg die niet op 60 fps maar door gsync was het rond de 45 fps ook zeer goed speelbaar. Hogere settings waardoor het richting de 30 fps ging vond ik echt helemaal niks. Dus ja, deze optie lijkt gewoon alleen goed te zijn voor mensen met een vrr capable scherm.

Gamertag: FinrazielNL

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Finraziel schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 12:46:
Ja met vrr zal het beduidend beter zijn dan 30 fps, maar ja dat hebben de meeste mensen niet.

Maar ik heb bv assassin's creed Odyssey op mijn pc gespeeld met gsync scherm. Kreeg die niet op 60 fps maar door gsync was het rond de 45 fps ook zeer goed speelbaar. Hogere settings waardoor het richting de 30 fps ging vond ik echt helemaal niks. Dus ja, deze optie lijkt gewoon alleen goed te zijn voor mensen met een vrr capable scherm.
Klopt, maar voor mensen die het niet hebben zou er beter voor gekozen kunnen worden om dan maar helemaal terug te gaan naar 30. zonder VRR is 30 soepeler dan 45, maar ik hoop wel dat VRR echt heel snel gewoon op alle tv's komt. Nu is het nog een 'luxe' extra, maar ik denk dat dat over een paar jaar niet meer zo zal zijn. (misschien nog een poosje bij het aller onderste segement, en nog wel een poos met 60 als top bij de middensegment modellen, dat wel.)

(als je ook kijkt naar de introductie van gsync, en de prijzen voor monitoren toen en nu dan is dat echt best snel gegaan. Ook door de concurrentie van AMD natuurlijk.)

[ Voor 7% gewijzigd door ArthurMorgan op 17-04-2021 12:54 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

En toen had ik gewoon een gloednieuwe Elite Series 2 controller.

Ik legde het probleem uit van de RB knop en de vrouw vertelde me dat ze een nieuwe mogen meegeven. Ik heb echt alleen maar super service van MM gehad so far door de jaren.

• Bionaut93
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01-12-2025
Phydomir schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 12:27:
[...]

45fps is zo'n rare keuze. Al zou het met VRR prima te doen moeten zijn.
Op mijn monitor werkt Freesync dus alleen tussen de 48Hz-75Hz....

Hopelijk komt er nog een 60fps modus. Heel vreemd inderdaad.

• airwolf83
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-10-2025
[fout

[ Voor 98% gewijzigd door airwolf83 op 17-04-2021 22:37 ]

• airwolf83
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-10-2025
Thalaron schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 15:45:
Zo... kreeg net even een price alert;
pricewatch: Seagate Storage Expansion Card voor Xbox Series X|S 1TB 1TB Zwart

€189,26

Was het niet van plan... maar toch maar besteld...
Ben blij dat ik jouw bericht gisteren gelezen had en heel kort twijfelde of ik hem zou bestellen.

Want nu kost hij weer 225 euro.
Voor mezelf toch een goedmakertje dat ik hem toch gisteren besteld heb, haha

[ Voor 6% gewijzigd door airwolf83 op 17-04-2021 22:42 ]

• bartd1983
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23-10-2025
Diablo 3 spelen in bed met telefoon plus Razer Kishi streamend van de XSX. Hopelijk hebben jullie net zoeen goede zondag ;).
devilsnight schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 13:54:
En toen had ik gewoon een gloednieuwe Elite Series 2 controller.

Ik legde het probleem uit van de RB knop en de vrouw vertelde me dat ze een nieuwe mogen meegeven. Ik heb echt alleen maar super service van MM gehad so far door de jaren.
Jup. Ik had een Elite 2 met een linker thumb stick die niet meer klikte. Teruggegaan naar de Mediamarkt en ze wilden me direct een nieuwe geven, maar die was niet op voorraad. Maar hij gaf toen direct aan om het geld terug te geven zodat ik hem zelf online kon bestellen, waar hij nog goedkoper was dan in de winkel.

Top service van Mediamarkt.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Fiscalist
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 17-02-2023
Weet iemand waarom mijn headsets niet werken als ik die aansluit op de controller?

Ik heb twee headsets en beiden werken niet.. heb ook al gekeken bij de geluidsinstellingen.

Iemand suggesties?
Iets meer info? ;)
Welke headset, hoe sluit je ‘m aan etc.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:33
airwolf83 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 22:38:
[...]

Ben blij dat ik jouw bericht gisteren gelezen had en heel kort twijfelde of ik hem zou bestellen.

Want nu kost hij weer 225 euro.
Voor mezelf toch een goedmakertje dat ik hem toch gisteren besteld heb, haha
Het blijft prijzig maar nu hij erin zit ben ik er wel blij mee. Ik heb nu álle games die op mijn bewaar voor later lijst stonden geïnstalleerd met ruimte over :):)

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:49
Thalaron schreef op zondag 18 april 2021 @ 13:51:
[...]

Het blijft prijzig maar nu hij erin zit ben ik er wel blij mee. Ik heb nu álle games die op mijn bewaar voor later lijst stonden geïnstalleerd met ruimte over :):)
Totdat je straks weer met ruimtegebrek te maken krijgt, en je had gehoopt dat er een 2TB expansion bestond :+

Op dat laatste hoop ik eigenlijk wel een beetje.

• Slomy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-01 20:46
Vaag issue: in een game (the division 2) doet de X button het niet in bepaalde situaties (looten / in de menu’s) ik andere weer wel (reload), terwijl er niks mis is met de controller (test menu werkt alles) & restarten doet ook niks. Controller mapping heb ik gereset naar standaard, ik weet verder even niet meer waar ik het moet zoeken :’)

• Thalaron
DutchOwnage schreef op zondag 18 april 2021 @ 14:03:
[...]

Totdat je straks weer met ruimtegebrek te maken krijgt, en je had gehoopt dat er een 2TB expansion bestond :+

Op dat laatste hoop ik eigenlijk wel een beetje.
Tsja, dat klopt uiteraard. Anderzijds verwacht ik niet dat dit op korte termijn zal zijn + dat gelet op alle tekorten in hardware land zal dat wel even duren.

Ik had per toeval diezelfde dag een prijs alert ingesteld omdat ik hem wel wilde zodra die onder de 190 euro beschikbaar was. 4 uur later kreeg ik een bericht :+

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-01 15:20

v8power67

Psn: Mausosaurus

Lees net op resetera dat voor die resident evil game waar 45fps werd opgegeven dat dit een minumum fps aangeeft, demo is al getest op een ps5 en haalt gewoon 60fps maar dropt meer ivm de non raytraced optie daarom dus dien45 fps in de lijst.
https://www.resetera.com/...on-s.410727/post-63111228

Wel jammer dat ze niet gewoon een dynamische resolutie toepassen ipv unlocked fps. Persoonlijk liever rock solid 60fps ipv hogere resolutie. Maja op de xbox geluk dat vrr aanwezig is dus dat scheelt. Dit jaar ook maar eens een xsx scoren!

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Dat geschommel van download speeds op Xbox he, kan dat ook liggen aan het feit dat mijn XSX nogal ver (5m)van mijn router afstaat en ik echt een long ass kabel gebruik? Cat 5 geloof ik. Of moet dat echt niets uitmaken?
Vrijdag Judgment Release :*)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Timothy3000
  • Laatst online: 09:20
Groot van de Yakuza serie maar die viel me een partij tegen! Mocht je die nog niet gespeeld hebben zou ik je aanraden te wachten tot hij ooit in Gamepass komt en eerst de Yakuza games spelen.

Met name de instant fail tail missies waarin je mensen moest volgen (en dat waren er best een hoop) waren erg saai.

[ Voor 23% gewijzigd door Timothy3000 op 18-04-2021 21:13 ]

Verwijderd

devilsnight schreef op zondag 18 april 2021 @ 20:41:
Dat geschommel van download speeds op Xbox he, kan dat ook liggen aan het feit dat mijn XSX nogal ver (5m)van mijn router afstaat en ik echt een long ass kabel gebruik? Cat 5 geloof ik. Of moet dat echt niets uitmaken?
100m is het maximale voor utp.
Maar je kunt toch die kabel uitsluiten door even een kortere er tussen te doen? Simpele test.
Ik heb een Cat6 (wat zal het zijn... 10m? Van de console naar de switch via de wcd) en Gbit connectie naar buiten toe en heb em nog nooit echt boven de 500mbit zien uitkomen.
Ander device op dezelfde kabel en poort haalt wel de snelheid.

Vraag is ook wat ga je er qua tijd mee winnen...? 5 minuten? Is het echt zo belangrijk?
Persoonlijk denk ik dat de snelheid tijdens gamen belangrijker is dan een continue rate van 1Gbit tijdens de download.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16:19
Nou, dan zouden we er toch niet allemaal 'last van hebben'.

Mij interesseert het geen ruk; ik ga gewoon een anders spelletje spelen, of ik lig te slapen.

• MissMe NL
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-10-2025
bartd1983 schreef op zondag 18 april 2021 @ 09:40:
Diablo 3 spelen in bed met telefoon plus Razer Kishi streamend van de XSX. Hopelijk hebben jullie net zoeen goede zondag ;).
Heb sinds een paar dagen ook de razer kishi. Prijzig dingetje maar het geld waard. Nog niet getest op de xsx(morgen ff doen met valhalla). Met Google stadia werkt het zo fijn. Diablo 3 heb ik bewust op de switch gekocht voor handheld gameplay.

[ Voor 7% gewijzigd door MissMe NL op 18-04-2021 23:54 ]

Verwijderd schreef op zondag 18 april 2021 @ 21:43:
[...]

100m is het maximale voor utp.
Maar je kunt toch die kabel uitsluiten door even een kortere er tussen te doen? Simpele test.
Ik heb een Cat6 (wat zal het zijn... 10m? Van de console naar de switch via de wcd) en Gbit connectie naar buiten toe en heb em nog nooit echt boven de 500mbit zien uitkomen.
Ander device op dezelfde kabel en poort haalt wel de snelheid.

Vraag is ook wat ga je er qua tijd mee winnen...? 5 minuten? Is het echt zo belangrijk?
Persoonlijk denk ik dat de snelheid tijdens gamen belangrijker is dan een continue rate van 1Gbit tijdens de download.
Ik zit met Zigggo hier op 250mbits maar ik haal het zelden op Xbox. Het springt dan naar 200+ en tijdens de hele download schommelt het als een gek. Echt van 50 naar lager en dan ineens weer omhoog. Als het stabiel zou blijven zou dat nice zijn.
zetje01 schreef op zondag 18 april 2021 @ 23:01:
[...]

Nou, dan zouden we er toch niet allemaal 'last van hebben'.

Mij interesseert het geen ruk; ik ga gewoon een anders spelletje spelen, of ik lig te slapen.
Mij interesseert het wel een ruk, iedereen is daar weer anders in hé.

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:49
devilsnight schreef op maandag 19 april 2021 @ 00:25:
[...]

Ik zit met Zigggo hier op 250mbits maar ik haal het zelden op Xbox. Het springt dan naar 200+ en tijdens de hele download schommelt het als een gek. Echt van 50 naar lager en dan ineens weer omhoog. Als het stabiel zou blijven zou dat nice zijn.
Je snelheid is als 't goed is afgelopen week verhoogd naar 300mbits ;)

Overigens fluctueert 't hier ook als een malle. Bekabeld nog wel... Nog geen oplossing voor kunnen verzinnen.

• zetje01
DutchOwnage schreef op maandag 19 april 2021 @ 00:40:
[...]

Je snelheid is als 't goed is afgelopen week verhoogd naar 300mbits ;)

Overigens fluctueert 't hier ook als een malle. Bekabeld nog wel... Nog geen oplossing voor kunnen verzinnen.
Ik geloof er niks van dat dat getal precies de downloadsnelheid van dat moment weergeeft.
Het is gewoon een getalletje wat uit een algoritme komt rollen en weergegeven wordt.

ik beschouw het net zo betrouwbaar als de resterende downloadtijden als je 20 jaar geleden een bestand ging downloaden: dan was het 3 minuten, dan werd het 5 uur en dan 6 weken en dan weer 12 minuten.

[ Voor 17% gewijzigd door zetje01 op 19-04-2021 01:06 ]

[...]

Heb ik ook, ligt gewoon aan Microsoft... Sterker nog, toen ik vorig jaar nog wel eens wat van gamepass op mijn pc installeerde had ik het daar ook, terwijl Steam, Epic en Ubisoft gewoon vrijwel altijd mijn 250 Mbps volledig en stabiel gebruiken.

Of het aan dat bits protocol wat genoemd werd ligt of aan de servers van Microsoft weet ik niet, maar ik vind het ook best irritant. Geen dealbreaker, maar wel een punt waarvan ik het fijn zou vinden als ze het zouden fixen.

Punt is ook dat je bij een stabiele snelheid ongeveer weet hoelang hij er over gaat doen en kunt besluiten om even iets anders te doen terwijl de Xbox op volle snelheid door gaat of dat je maar een andere game gaat spelen. Op de Xbox kan het zomaar zijn dat hij besluit ineens een stuk trager te gaan en is er geen peil op te trekken wanneer hij klaar is. In de praktijk gooi ik ze daarom ook in de queue en kijk er de volgende dag weer eens naar, maar dat is dus omdat het zo slecht werkt, niet omdat het me toch niet boeit.

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

[...]

Hier schommelt het ook met een 1Gbit verbinding. Al moet ik zeggen dat het de afgelopen week redelijk stabiel tussen de 400 en 500mbit lag. Voorheen schommelde het echt van 500 naar 40 en weer terug naar 250 etc etc.
zetje01 schreef op maandag 19 april 2021 @ 01:03:
[...]

Ik geloof er niks van dat dat getal precies de downloadsnelheid van dat moment weergeeft.
Het is gewoon een getalletje wat uit een algoritme komt rollen en weergegeven wordt.

ik beschouw het net zo betrouwbaar als de resterende downloadtijden als je 20 jaar geleden een bestand ging downloaden: dan was het 3 minuten, dan werd het 5 uur en dan 6 weken en dan weer 12 minuten.
Ik kan in mijn Edge router gewoon meekijken met de snelheid wat dan ook nog eens in een grafiekje wordt weergegeven. Dat heb ik eens bekeken toen ik Fifa21 aan het downloaden was op zowel de PS5 als de XSX, na elkaar uiteraard. De PS5 trok die 41Gb in ongeveer 7 minuten naar binnen en dat was ook prima in de grafiek weer te zien. De PS5 grafiek vertoonde veel minder schommelingen. De XSX deed er ruim 13 minuten over en de grafiek zag er gewoon belabberd uit.

EDIT: had er toen een screenshot van gemaakt: Dit is dus op de PS5. De verticale as geeft ook netjes 1000 weer als max snelheid. Het grafiekje van de XSX gaf op de Y-as 600 aan als max omdat die snelheid gewoon niet hoger kwam.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vPNDufkLBDLpSjgwjvBMq-CJwgw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NbtomwqECtpLEydJ5M413M2p.jpg?f=fotoalbum_large

XBL: MRE Inc

Verwijderd

Ik snap niet dat ze de downloads bij Microsoft niet op orde hebben, terwijl het bij Sony wel goed gaat. Sony draait op Azure servers...

• Krimglas
  • Laatst online: 14-03-2023
Rain on your parade eens geprobeerd, maar toch zeer snel weer verwijderd. Ik verwachtte iets in de trend van Untitled Goose Game, maar het is nog veel simplistischer dan dat.
Ondertussen wel volop geobsedeerd door Monster Train, waardoor ik amper aan andere games toekom. Heb hierdoor wel hernieuwde interesse in meer tactische RPG's en heb wasteland 3 eens geinstalleerd. Weet iemand toevallig of er nog een framerate boost gepland staat hiervoor?

• Jinoh
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-01 14:52
Sinds donderdag een blije nieuwe eigenaar van een Xbox Series S. . Ik ben sinds 12 jaar voornamelijk PC+handheld gamer, en toch maar weer terug naar console gamen gegaan, omdat het mij i.c.m. Tech Support niet echt meer lukt om te genieten van gamen achter mijn PC.

Heb bewust gekozen voor een Series S, omdat ik nog een goede 1080P TV + Surround heb, die ik over de 6 jaar amper gebruikt heb en pas echt het laatste half jaar goed in gebruik heb genomen. Als ik voor de Series X was gegaan, zou ik het gevoel hebben dat mijn TV inadequaat is, en ik moet upgraden. De Series S heb ik gecombineerd met Gamepass Ultimate, via de Live Gold omzetting, en ben er ruim tevreden over dat ik voor minder dan 500 euro, de komende 3 jaar geheel voorzien ben van games.

[ Voor 11% gewijzigd door Jinoh op 19-04-2021 10:23 ]

• Krimglas
  • Laatst online: 14-03-2023
Prima keuze, hier ook sinds launch een Series S op een 1080p televisie, en nog geen seconde spijt gehad dat ik niet voor een duurder model gegaan ben :). Alleen de 500GB storage kan krap worden als je veel games wil uitproberen, kan je best op zoek gaan naar een externe USB ssd drive.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:25:
Ik snap niet dat ze de downloads bij Microsoft niet op orde hebben, terwijl het bij Sony wel goed gaat. Sony draait op Azure servers...
Ik ervaar zelf geen problemen. Gewoon volle 375Mbit bij het binnenhalen van games. Belangrijk is wel dat een openstaande game dus echt afgesloten is :) Anders valt ie terug naar 40Mbit. Dat is geen Azure beperking, maar een beperking die op OS level van je Xbox zit. Wat ik overgins wel een vreemde beperking vind als je game toch in ''stand-by'' staat (daarmee bedoel ik niet QR).

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:32:
[...]

Ik ervaar zelf geen problemen. Gewoon volle 375Mbit bij het binnenhalen van games. Belangrijk is wel dat een openstaande game dus echt afgesloten is :) Anders valt ie terug naar 40Mbit. Dat is geen Azure beperking, maar een beperking die op OS level van je Xbox zit. Wat ik overgins wel een vreemde beperking vind als je game toch in ''stand-by'' staat (daarmee bedoel ik niet QR).
Ik heb 500mbit en ik trek dat echt nooit vol. Bekabeld aangesloten direct op het modem. Steam, Origin, Battle.net....allemaal volle bak. Maar op de Xbox is haalt tie het nooit. De servers zijn gewoon niet goed genoeg, want bij die andere partijen schiet hij in het begin boven de 500mbit uit en wordt hij gethrotteld(spelling?) naar de cap die ik heb.

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-01 17:13

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Zijn er hier mensen die veel race games spelen en een 'sim setup' hebben?
Ben zelf aan het kijken voor een stoel en stuurtje voor max 500 Euro.

90% van wat ik speel zijn namelijk race games en lijkt me een mooie aanvulling.
Vrouwlief wil wel dat het niet teveel ruimte inneemt, dus neig naar de Playseat Challenges + Logitech G923.

• d.bakker84
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 11:32

d.bakker84

XBL: BloodyB2121

Kunnen we "Downloadsnelheid" ook niet toevoegen aan dat mooie rode blok boven de reacties?
Volgens mij hebben we nu al 100x geconcludeerd dat de downloadsnelheid van de XBox omlaag gaat als er een game open staat en zelfs als er geen game open staat schommelt hij en is hij niet zo snel en stabiel als de PS5.

XBox Series X: BloodyB2121

• zetje01
AndereKoekoek schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:45:
Zijn er hier mensen die veel race games spelen en een 'sim setup' hebben?
Ben zelf aan het kijken voor een stoel en stuurtje voor max 500 Euro.

90% van wat ik speel zijn namelijk race games en lijkt me een mooie aanvulling.
Vrouwlief wil wel dat het niet teveel ruimte inneemt, dus neig naar de Playseat Challenges + Logitech G923.
Ow... Ik wou playseat challenge voorstellen, maar je zegt het al in je laatste regel :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:35:
[...]

Ik heb 500mbit en ik trek dat echt nooit vol. Bekabeld aangesloten direct op het modem. Steam, Origin, Battle.net....allemaal volle bak. Maar op de Xbox is haalt tie het nooit. De servers zijn gewoon niet goed genoeg, want bij die andere partijen schiet hij in het begin boven de 500mbit uit en wordt hij gethrotteld(spelling?) naar de cap die ik heb.
Sluit je games is af ;) Dat doet wonderen.

Verwijderd

d.bakker84 schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:48:
Kunnen we "Downloadsnelheid" ook niet toevoegen aan dat mooie rode blok boven de reacties?
Volgens mij hebben we nu al 100x geconcludeerd dat de downloadsnelheid van de XBox omlaag gaat als er een game open staat en zelfs als er geen game open staat schommelt hij en is hij niet zo snel en stabiel als de PS5.
Eens, eventueel met duidelijk instructie als ''zorg er voor dat de game afgesloten is, via menu > afsluiten, dus geen QR'' oid. Valt ondertussen in hetzelfde rijtje als ''welke beste setting voor mijn tv'', de GamePass 3 year trick en ''ik heb nog steeds geen XDoos, waar kan ik hem kopen''.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:32:
[...]

Sluit je games is af ;) Dat doet wonderen.
Dat heb ik al lang gedaan.

Let jij ook een beetje op je toon ajb

[ Voor 18% gewijzigd door BM op 19-04-2021 11:39 ]

d.bakker84 schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:48:
Wat wil je toevoegen? Dat we weten dat de download snelheid van Microsoft crap is? Want het ligt dus niet aan het actief hebben van een game. Dan komt de snelheid immers helemaal niet boven de 40 Mbps en dat doet deze wel.
Moeten we alle onderwerpen waar iemand van vindt dat het nu al genoeg besproken is in het rode blok zetten? Wordt een flink blok dan denk ik.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik vind het wel raar. Ik heb een 450 megabit glazvezelverbinding van caiway en ervaar die schommelingen dus eigenlijk helemaal niet. Ja tussen de 400 en hoger. Maar mijn vrouw kijkt ook netflix en dergelijke.
Ik had in het begin wel problemen, maar dat was met alle apparaten boven. Maar dat kwam door een brakke kabel tussen de router beneden en boven.

edit: ik ben nu 5 minuten lang WDL aan het ophalen en er zit een schommeling van 15 megabit in in die tijd...

[ Voor 13% gewijzigd door ArthurMorgan op 19-04-2021 11:57 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:09

Nogne

>.<

Heb Ziggo en heb hier ook geen last van schommelingen, alleen zoals meerdere keren is aangegeven als een game nog draait dan is de snelheid echt waardeloos.

Maar heb zelf hier weinig last van want updates gaan automatisch en vaak als ik een spel wil spelen installeer ik die vanaf afstand zodat ik het spel gelijk kan spelen als ik de Xbox opstart.

PS/XBL: Nogne

• d.bakker84

d.bakker84

Finraziel schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:45:
[...]

Wat wil je toevoegen? Dat we weten dat de download snelheid van Microsoft crap is? Want het ligt dus niet aan het actief hebben van een game. Dan komt de snelheid immers helemaal niet boven de 40 Mbps en dat doet deze wel.
Moeten we alle onderwerpen waar iemand van vindt dat het nu al genoeg besproken is in het rode blok zetten? Wordt een flink blok dan denk ik.
Wat ik vooral wil voorkomen is dat we nu weer voor de 101ste keer dezelfde conclusie gaan trekken. Discussie / elkaar helpen prima, maar het voegt niks nieuws meer toe.

Enige wat ik me voor kan stellen is dat het ook van het tijdstip afhangt wellicht... Het ligt niet aan een game actief hebben. Brakke kabel lijkt me ook onwaarschijnlijk bij al die mensen. Andere apparaten/diensten halen wel de volledige snelheid dus dat sluit uit dat je internet verbinding zelf niet goed is. Dat de isp geen goede verbinding heeft met Microsoft lijkt me ook niet want hierboven ook iemand met Ziggo zonder problemen en ik en iemand anders eerder dus ook al op Ziggo met problemen...
Tja je kunt er volgens mij gewoon ook niks aan doen. Ik denk toch dat het aan Microsoft moet liggen... Enige reden die ik kan bedenken dat het bij sommige mensen wel snel blijft is als die mensen misschien dus op rustigere momenten downloaden, anders... Slechte aardstralen of zo? :?

Dit is nu wel de laatste keer dat ik iets koop bij MTCGame. Echt klaar met die winkel. Elke keer als ik er een code koop (via Ideal) moet ik de chat in gaan en met support praten. Zij moeten dan de code bevestigen en het duurt altijd godsgruwelijk lang. Wederom nu weer.

Ik heb betaald, zij versturen de code. Lijkt me niet zo moeilijk. Nu negeren ze me in de chat aan alle kanten ook. Wauw.

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-01 15:54
De downloadsnelheid schommelt nu eenmaal. Een andere kabel, en de huidige kabel goed is, zal daarin geen verandering in brengen.

Ik vind een afstand van 5m overigens niets. Ik ben er van overtuigd dat >98% van de consolebezitters langere kabels gebruikt. Bij ons staat de console inmiddels boven en de kabellengte bedraagt minimaal 35-40m (lang geleden aangelegd met standaard cat5-kabels)
Aangezien je zo dicht bij de router zit kun je m.i. de console beter naast de router zetten (uit het zicht in de meterkast). Met de controller kun je dan prima de xbox bedienen ook door muren heen.

Met de opmerking over MTCgame ben ik het volledig eens. Op de vraag wanneer Xbox-tegoed van land x of y weer beschikbaar is, is het antwoord altijd "soon" maar weken of maanden later is het nog steeds niet verkrijgbaar.

[ Voor 11% gewijzigd door ariekanari op 19-04-2021 13:00 ]

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• d.bakker84

d.bakker84

devilsnight schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:42:
Dit is nu wel de laatste keer dat ik iets koop bij MTCGame. Echt klaar met die winkel. Elke keer als ik er een code koop (via Ideal) moet ik de chat in gaan en met support praten. Zij moeten dan de code bevestigen en het duurt altijd godsgruwelijk lang. Wederom nu weer.

Ik heb betaald, zij versturen de code. Lijkt me niet zo moeilijk. Nu negeren ze me in de chat aan alle kanten ook. Wauw.
Ze hebben mensen in dienst die de codes kopen op het moment dat jij ze van hun koopt. Het is gebruikelijk om een half uur of ietsje meer te moeten wachten. Is bij mij ook altijd zo, maar uiteindelijk ontvang ik altijd netjes de code in de mailbox en ook in mijn account.

Werkt de Nieuw-Zeeland truc toevallig voor MLB The Show via GamePass? :)

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-10-2025
d.bakker84 schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:59:
[...]

Ze hebben mensen in dienst die de codes kopen op het moment dat jij ze van hun koopt. Het is gebruikelijk om een half uur of ietsje meer te moeten wachten. Is bij mij ook altijd zo, maar uiteindelijk ontvang ik altijd netjes de code in de mailbox en ook in mijn account.
Bij mij ook altijd. Gegarandeerd binnen een uur heb ik die code altijd, meestal ongeveer binnen 10 minuten. Via chat krijg je hem meestal instant, maar heb nooit haast dus wacht tegenwoordig gewoon liever.
d.bakker84 schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:59:
[...]

I see, helder.

Dus de volgende keer zou ik gewoon kunnen wachten en hoef ik niet perse de chat in te duiken? Het komt sowieso goed?

• d.bakker84

d.bakker84

devilsnight schreef op maandag 19 april 2021 @ 13:37:
[...]

I see, helder.

Dus de volgende keer zou ik gewoon kunnen wachten en hoef ik niet perse de chat in te duiken? Het komt sowieso goed?
Exact. Hadden ze wel wat helderder kunnen communiceren op de site.

• sohus
  • Laatst online: 29-10-2025
devilsnight schreef op maandag 19 april 2021 @ 13:37:
[...]

I see, helder.

Bij mij altijd wel, tientallen keren gebruikt.

• Wingie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:50
(jarig!)
Yonix schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 09:44:
Zijn er hier Tweakers die Xbox Insider zijn en ook last hebben van wegvallend geluid? De Series X staat hier ingesteld op Dolby Atmos en het geluid valt hier sporadisch weg. Is, tot nu toe, twee keer voorgekomen.

Oplossing: instellingen > geluid > Dolby Atmos opnieuw selecteren.
Ja hier af en toe ook en tegelijkertijd ook witte spikkels op het scherm. Het scherm valt soms ook even weg. Als ik de HDMI kabel van de XBOX uit de tv haal en erop nieuw in doe is het weg. (is originele xbox HDMI die mee geleverd is.)

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-01 17:50
Wingie schreef op maandag 19 april 2021 @ 13:44:
[...]

Ja hier af en toe ook en tegelijkertijd ook witte spikkels op het scherm. Het scherm valt soms ook even weg. Als ik de HDMI kabel van de XBOX uit de tv haal en erop nieuw in doe is het weg. (is originele xbox HDMI die mee geleverd is.)
Dit heb ik ook, met m'n LG TV, vooral als ik van HDR game terug naar het dashboard ga is het vaak raak. Als ik dan op B druk (om terug in het spel te gaan) dan hersteld het beeld zich weer. Erg irritant wel.

Vandaag wordt er weer een nieuwe feature voor Xbox gepresenteerd. Uitbreiding app? xCloud op iOS? Dolby Vision voor games?

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:59
d.bakker84 schreef op maandag 19 april 2021 @ 13:40:
[...]
Exact. Hadden ze wel wat helderder kunnen communiceren op de site.
Of in de chat. Bij mij gaven ze iig aan in de chat dat het een half uur kon duren en als ik het dan nog niet had ik ze weer kon bereiken.
Wom schreef op maandag 19 april 2021 @ 14:20:
[Twitter]

Vandaag wordt er weer een nieuwe feature voor Xbox gepresenteerd. Uitbreiding app? xCloud op iOS? Dolby Vision voor games?
Ik hoop op xCloud for iOS. Morgen is ook het Apple Event .. en Tom Warren van The Verge hintte kortgeleden al dat xCloud for iOS "really soon" zou verschijnen.

[ Voor 7% gewijzigd door Rivanov op 19-04-2021 14:43 ]

Rivanov schreef op maandag 19 april 2021 @ 14:40:
[...]

Ik hoop op xCloud for iOS. Morgen is ook het Apple Event .. en Tom Warren van The Verge hintte kortgeleden al dat xCloud for iOS "really soon" zou verschijnen.

[Twitter]
Dat zou mooi zijn! Kan ik eindelijk mijn Razor Kishi voor Iphone proberen :). Die ligt nu stof te happen...

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

[Twitter]

Vorige week was er iemand die refereerde naar het opnieuw installeren van Sunset Overdrive. Dus mensen op XboxEra dachten dat deze game mogelijk een fps en/of resolution boost zou krijgen. Dat had echt geweldig geweest. Super toffe game, maar echt niet meer om aan te zien nu met die jaggies, en sowieso 30fps.

Maar ben benieuwd wat de feature is.
Rivanov schreef op maandag 19 april 2021 @ 13:18:
Werkt de Nieuw-Zeeland truc toevallig voor MLB The Show via GamePass? :)
Kan iemand even testen? :P

• MRE-Inc

MRE-Inc

[Twitter]

Zag het zaterdag in mijn tijdlijn voorbijkomen, maar zag dat die Brad Rossetti zich voornamelijk met het Insider Programma bezig houdt. Dus ik zou eerder verwachten wat nieuwe features voor de insiders en dat die dan over een maand of 2 naar de final build komen. Er staat ook nog niks op Xbox Wire. Meestal doen ze dat 15:00 uur NL tijd.

_/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EzTswQkVkAEnUfo?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EzTswb-VcAAE41Q?format=jpg&name=medium

[ Voor 12% gewijzigd door MRE-Inc op 19-04-2021 15:24 ]

• KBE91
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05:42
Morgen normaal komt de series S toe, na lang wikken en wegen toch een gekocht.
Ga hem aansluiten op mijn 1080p 144hz gaming scherm.
Na jaren pc te gamen heb ik er wat genoeg van.
Zal al een serieuze upgrade zijn van mijn one s naar series s.

Al heel wat Youtube video's bekeken van gameplay en snap niet waarom ik zolang gewacht heb.
Natuurlijk wilde ik de series X ook kopen, maar eigenlijk game ik niet graag op een grote 4k TV.
Series X leek me wel wat overkill voor een 1080p scherm en eigenlijk is er toch nergens stock.

Heb ook niets van discs liggen, zal puur gamepass worden.
Nu vraag ik mij af, heb al lange tijd geen gamepass meer gehad. Hopelijk kan ik de truck van 3 jaar live omzetten naar ultimate nog eens doen voor 1 euro.

Gaming pc gaat dienen boven voor mijn simulators voor vliegen ( RC vliegers en drones )
BOEM!

https://news.xbox.com/en-...c-and-apple-limited-beta/

[ Voor 34% gewijzigd door Rivanov op 19-04-2021 16:03 ]

Nou @uchiha tijntje - we verwachten een uitgebreid verslag van je ervaringen op iOS :+

// althans, mocht je een invite krijgen natuurlijk :+

[ Voor 24% gewijzigd door Wom op 19-04-2021 16:08 ]

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-01 19:14
XCloud voor pc beta (select invites)
https://news.xbox.com/en-us/2021/04/19/xbox-cloud-gaming-windows-pc-and-apple-limited-beta/

As we shared at the end of last year, we’re bringing Xbox to more players on more devices via the cloud this year. Starting tomorrow, we’ll begin sending out invites to select Xbox Game Pass Ultimate members to start testing the Xbox Cloud Gaming limited beta for Windows 10 PCs and Apple phones and tablets via web browsers

[ Voor 41% gewijzigd door drakiesoft op 19-04-2021 16:06 ]

GIMME INVITE! *;

Ik hoop dat ik het kan gaan proberen :P. Want wil het echt actief gaan gebruiken. Maar helaas zal de beta beperkt worden en zal ik waarschijnlijk buiten de boot vallen. Zou leuk zijn als ze gaan selecteren op het aantal jaar actief Xbox Live abonnee gecombineerd met gamerscore ofzo :P

uchiha tijntje schreef op maandag 19 april 2021 @ 16:10:
[...]

Ik hoop dat ik het kan gaan proberen :P. Want wil het echt actief gaan gebruiken. Maar helaas zal de beta beperkt worden en zal ik waarschijnlijk buiten de boot vallen. Zou leuk zijn als ze gaan selecteren op het aantal jaar actief Xbox Live abonnee gecombineerd met gamerscore ofzo :P
Ze roepen wel dat ze een limited aantal invites versturen. Maar wie weet wat ze in de praktijk gaan doen. Misschien wel gewoon iedereen. ;)

• drakiesoft
Ja lijkt me ook leuk. Had de Android app via bluestacks al draaien op m'n arcade kast pc.
Dit zal zeker beter draaien verwacht ik.

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:06

BM

Admin Softe Goederen
Gewoon inschrijven, heb ik toen voor de 'closed'-beta in NL ook gedaan, en zat ook gewoon bij de 1e lichting.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Wauw, domme ik. Ik dacht dat PC XCloud allang had joh.

• drakiesoft
BM schreef op maandag 19 april 2021 @ 16:13:
Gewoon inschrijven, heb ik toen voor de 'closed'-beta in NL ook gedaan, en zat ook gewoon bij de 1e lichting.
Had ik destijds gedaan, maar dat kan nu niet meer. Kan geen opties meer vinden.

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-01 18:01
Wel opvallend dat Safari MacOS er niet bij zit maar safari op de iphone / ipad wel.

• Xlast88
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-04-2025
Ik hoop dat Chrome op Mac ook wordt ondersteund !

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:52

Phydomir

Dennis

Rivanov schreef op maandag 19 april 2021 @ 14:50:
[...]

Kan iemand even testen? :P
Moet je nog iets anders doen dan alleen de regio op Nieuw Zeeland zetten? Zo niet, dan werkt het helaas niet.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

uchiha tijntje schreef op maandag 19 april 2021 @ 16:10:
[...]

Zolang je in de USA woont zal het vast lukken ;)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• MRE-Inc

MRE-Inc

Nieuwe systeem update loopt hier binnen

https://news.xbox.com/en-...9/xbox-update-april-2021/

• zetje01
Bedoel je de (een) windows app?

• MRE-Inc

MRE-Inc

zetje01 schreef op maandag 19 april 2021 @ 19:08:
[...]

Bedoel je de (een) windows app?
Ook. Net een update op mijn iPhone van de Xbox app, maar ook op de Series S en X is er een systeem update, namelijk de april update zoals het artikel ook aangeeft.

Phydomir schreef op maandag 19 april 2021 @ 16:25:
[...]

Moet je nog iets anders doen dan alleen de regio op Nieuw Zeeland zetten? Zo niet, dan werkt het helaas niet.
Dat is de enige stap inderdaad. Maar voor MLB werkt het niet helaas, global release.

Dat is ook wel mooi nieuws. Als je dan toch games wilt spelen die enkel op de pc uitkomen en je niet een game pc of laptop hebt.

Wat houdt dit in Jip en Janneke taal precies in ?

justifire schreef op maandag 19 april 2021 @ 20:15:
[...]

Wat houdt dit in Jip en Janneke taal precies in ?
In plaats van dat de Xbox de audio processing doet, stuurt het nu de raw / uncompressed audio door naar je receiver die vervolgens de audio processing op zich neemt.

Nu zie ik Multi In op m’n receiver staan en met Pass Through zie je netjes Dolby Digital, DTS, Atmos etc op je receiver.

Rivanov schreef op maandag 19 april 2021 @ 20:22:
[...]

In plaats van dat de Xbox de audio processing doet, stuurt het nu de raw / uncompressed audio door naar je receiver die vervolgens de audio processing op zich neemt.

Nu zie ik Multi In op m’n receiver staan en met Pass Through zie je netjes Dolby Digital, DTS, Atmos etc op je receiver.
Dit had ik voorheen ook al via 7.1 uncompressed :?

Ben trouwens erg benieuwd naar wanneer de eerste “gamepass” app of “device ala chromecast wordt uitgebracht voor onder tv. Als dat gebeurd is dat wel echt een dingetje.

• Thalaron
uchiha tijntje schreef op maandag 19 april 2021 @ 20:37:
Ben trouwens erg benieuwd naar wanneer de eerste “gamepass” app of “device ala chromecast wordt uitgebracht voor onder tv. Als dat gebeurd is dat wel echt een dingetje.
Ik zie liever een App voor de Apple TV en ChromeCast dan een extra kastje, maar zou leuk zijn inderdaad. Ik zou hem direct achter de TV opende slaapkamer hangen in ieder geval :)

• Timothy3000
  • Laatst online: 09:20
Zonet twee uur Empire of Sin gespeeld via Gamepass. Na twee uur bugged een quest, loopt de game vast en is mijn autosave corrupt.

Lekker dan.

• MRE-Inc

MRE-Inc

Had ik dus toch gelijk. Een feature alleen voor het insider programma en komt dus later naar de final. Maar wel goed om te zien dat ze hier ook aandacht aan geven. Niet iedereen speelt met een headset en er zullen er genoeg zijn die flink geïnvesteerd hebben in een surround setup.
MRE-Inc schreef op maandag 19 april 2021 @ 15:23:
[...]

Zag het zaterdag in mijn tijdlijn voorbijkomen, maar zag dat die Brad Rossetti zich voornamelijk met het Insider Programma bezig houdt. Dus ik zou eerder verwachten wat nieuwe features voor de insiders en dat die dan over een maand of 2 naar de final build komen. Er staat ook nog niks op Xbox Wire. Meestal doen ze dat 15:00 uur NL tijd.

[ Voor 10% gewijzigd door MRE-Inc op 19-04-2021 20:46 ]

• Martinspire
  • Laatst online: 12:20
Moet je voor passthrough niet ook een audio-in hebben? Of denk ik nu aan iets anders?

Martinspire - PC, PS5, XSX

• MRE-Inc

MRE-Inc

En deze komt er dus ook aan in een komende update.
A much requested user-feature is being included in today’s update! Users will now have access to a new group that will show all active Quick Resume titles running on the console. Additionally, the Guide will now indicate if your actively running game supports Quick Resume.
Verder dit nog mbt Xcloud en streaming. Microsoft maakt dus gebruik van een 3rd party leverancier om xcloud naar webbrowsers te brengen.

https://rainway.com/news/...hip&utm_content=microsoft

https://rainway.com/blog/2021/04/19/xbox-cloud-gaming/

[ Voor 13% gewijzigd door MRE-Inc op 19-04-2021 21:06 ]

Echt top die nieuwe functies! Morgenochtend direct de nieuwe Alpha Skip Ahead update installeren! :)

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-01 18:01
Mijn controller van de series x is stuk en die heb ik geprobeerd aan te melden bij MS. Maar wat ik ook probeer, op verschillende apparaten met verschillende browsers, ik krijg bij de laatste stap: u blokkeert cookies van derde partijen gebruik een ander apparaat. Dit terwijl de browser geen cookies blokkeert....

Iemand hier ervaring mee?
Pagina: 1 ... 145 ... 347 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord