Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 10:29
PepieNL schreef op maandag 15 februari 2021 @ 13:40:
[...]
LG heeft het (redelijk) goed voor elkaar, daar hebben we het ook niet over.
Daar is het ook niet helemaal koek en ei, maar vooralsnog zijn de c9 en cX inderdaad erg geschikt.
Verder zijn er weinig andere TV's die 120hz/VRR/4k bieden.
De harde, onprettige waarheid is gewoon dat er geen televisies zijn die 100% lekker werken met combinatie HDMI 2.1, 120hz, VRR, 4K en HDR. Wellicht de in Januari aangekondigde modellen die dit jaar gaan uitkomen, maar voor mij is het een geval van tot eind dit jaar/begin volgend jaar wachten tot de kinderziektes eruit zijn. En ook de Xbox firmware is nog niet helemaal 100% op alle gebieden, o.a. Dolby Vision.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:18
PepieNL schreef op maandag 15 februari 2021 @ 13:40:
[...]

De beste man heeft een probleem met zijn Samsung TV die officieel 120hz zou moeten ondersteunen met VRR aan, maar dat dus niet zonder issues gaat.

LG heeft het (redelijk) goed voor elkaar, daar hebben we het ook niet over.
Daar is het ook niet helemaal koek en ei, maar vooralsnog zijn de c9 en cX inderdaad erg geschikt.
Verder zijn er weinig andere TV's die 120hz/VRR/4k bieden.

Wat ik bedoelde te zeggen is, het gros van de VRR issues zal nog wel boven water komen wanneer Sony VRR inpatched op de PS5.
Heb nu HDMI 4 van de TV (bedoelt voor consoles) op Game mode 'On' staan, dus geen auto. Lijkt met games optimized voor Series S/X beter te gaan.
sohus schreef op maandag 15 februari 2021 @ 13:52:
[...]

De harde, onprettige waarheid is gewoon dat er geen televisies zijn die 100% lekker werken met combinatie HDMI 2.1, 120hz, VRR, 4K en HDR. Wellicht de in Januari aangekondigde modellen die dit jaar gaan uitkomen, maar voor mij is het een geval van tot eind dit jaar/begin volgend jaar wachten tot de kinderziektes eruit zijn. En ook de Xbox firmware is nog niet helemaal 100% op alle gebieden, o.a. Dolby Vision.
Zou goed kunnen, behalve de 'looping' heb ik ook last van Dolby Atmos geluid die om de 25 min even stopt en weer verder gaat. Q90/95 serie van Samsung i.c.m. Sonos ARC geeft ook genoeg ellende, hoewel met de laatste update van Sonos veel minder problemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Nu online

Nogne

>.<

[...]

Welke problemen ervaar jij nu dan met 4K/120hz/VRR? Heb de SeriesX al staan sinds de release en heb echt nog 0 problemen ondervonden.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11:32
[...]

Exact dit.
Al heb ikzelf nog geen issues op 120hz/4k/VRR/HDR met een C9 meegemaakt icm een SeriesX en vrienden met hun CX idem dito, het komt wel eens voor (ook hier in het forum melden mensen zich) dus helemaal heilig is het niet.

Samsung hoor en lees ik niets dan problemen over.
Sony TV's recentelijk nog dit : nieuws: Sony XH90 lijkt gewoon VRR te krijgen, maar een goede werking op tv's...
Meer keus heb je vooralsnog niet als je op zoek bent naar een 120hz VRR TV.

[ Voor 3% gewijzigd door PepieNL op 15-02-2021 14:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:50

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Nogne schreef op maandag 15 februari 2021 @ 13:56:
[...]

Welke problemen ervaar jij nu dan met 4K/120hz/VRR? Heb de SeriesX al staan sinds de release en heb echt nog 0 problemen ondervonden.
Hier ook totaal geen problemen met een C9 en een Series X. Of ze zijn er wel en is het mijn gebruik aan kennis om ze te herkennen, maar tot dus ver geen issues waarvan ik zeg dat het storend is.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Nu online

Nogne

>.<

MRE-Inc schreef op maandag 15 februari 2021 @ 14:24:
[...]

Hier ook totaal geen problemen met een C9 en een Series X. Of ze zijn er wel en is het mijn gebruik aan kennis om ze te herkennen, maar tot dus ver geen issues waarvan ik zeg dat het storend is.
Dat zal het dan ook vast wel bij mij zijn aangezien ik nog geen rare artifacts of storingen heb gehad sinds de release. Vond het juist wel mooi te zien dat ipv allemaal opties als "not supported" in 1x alle opties op groen te zien staan als je het beeld voor de eerste keer instelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Timothy3000 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 13:04:
[...]

Ik kies ook altijd voor de FPS dus zou ook voor performance mode kiezen. Vind raytracing niet zo bijzonder. Een game als Crysis moet je niet op 30fps willen spelen als het ook op 60 kan! :P
Precies, 60fps>de rest.
Al ga ik er wel van uit dat 60fps en een vorm van raytracing de norm gaat worden op ten duur. raytracing is relatief nieuw voor games en het kan op vele manieren geïmplementeerd worden. Dit icm een upscaling techniek, zouden we toch een eind moeten kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-10 10:56
Nogne schreef op maandag 15 februari 2021 @ 13:56:
[...]

Welke TV heb je en welke games speel je? Ik deel de mening van @sohus en er zijn naar mijn mening geen TV's op de markt die ALLE games vlekkeloos afspelen, sowieso de C9 en CX van LG hebben er last van alsook de laatste Samsung modellen, heb het met eigen ogen mogen aanschouwen en ik was niet de enige die het zag. Heb er al heel wat uurtjes in gestoken om het te achterhalen, maar helaas lang niet ALLE games lopen vlekkeloos ICM 120hZ/4K/VRR...

Waar ik problemen op zie (icm rechtstreeks aansluiten HDMI 2.1 kabel van de XSX zelf):

LG C9
LG B9
LG GX
Samsung QLED Q60

[ Voor 8% gewijzigd door JDL15 op 15-02-2021 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-10 11:27
DaMarcus schreef op maandag 15 februari 2021 @ 12:57:
Deze foto kwam ik tegen op Reddit, wiens woonkamer van jullie is dit? :+

[Afbeelding]
Knip de afbeelding door de helft en je hebt mijn woonkamer / mancave ongeveer, met dezelfde XSX / LG 65C9 setup, enkel min de airco. Aangezien ik heerlijk alleen woon, is mijn woonkamer de mancave en omgekeerd...
:D

Acties:
  • +1 Henk 'm!
https://www.metrothegame....eoGame&utm_source=twitter

Metro Exodus komt met een upgrade voor de Series X en S.

4k / 60fps / Ray tracing voor Series X
Target 1080 / 60fps / Ray tracing voor Series S

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Ik heb de Samsung Q80T en ook geen problemen, werkt allemaal perfect, ook Ori in 4K 120fps.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op maandag 15 februari 2021 @ 17:01:
https://www.metrothegame....eoGame&utm_source=twitter

Metro Exodus komt met een upgrade voor de Series X en S.

4k / 60fps / Ray tracing voor Series X
Target 1080 / 60fps / Ray tracing voor Series S
Ein-de-lijk !!
Zal wel verdomd mooi worden :9

En spatial audio _/-\o_

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
justifire schreef op maandag 15 februari 2021 @ 18:11:
[...]

Ein-de-lijk !!
Zal wel verdomd mooi worden :9
PC beelden maar deze gasten kunnen toveren dus Series X zal ook wel in orde zijn

[ Voor 16% gewijzigd door sohus op 15-02-2021 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sohus schreef op maandag 15 februari 2021 @ 18:14:
[...]

PC beelden maar deze gasten kunnen toveren dus Series X zal ook wel in orde zijn
Waar zie jij beelden ?
Ik zie alleen maar een hele lange lap tekst :?

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sohus
justifire schreef op maandag 15 februari 2021 @ 18:18:
[...]

Waar zie jij beelden ?
Ik zie alleen maar een hele lange lap tekst :?
Dacht dat het nieuwe trailer was, maar was een oude trailer blijkbaar dus had hem weer weggehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-10 13:03
Powder Toastman schreef op maandag 15 februari 2021 @ 16:41:
[...]

Knip de afbeelding door de helft en je hebt mijn woonkamer / mancave ongeveer, met dezelfde XSX / LG 65C9 setup, enkel min de airco. Aangezien ik heerlijk alleen woon, is mijn woonkamer de mancave en omgekeerd...
Hmmm, mijn vriendin kijkt op de 65C9 tv, de kinderen hebben hun game room boven met switch en XSS en ik ben met mijn XSX verbannen naar mijn monitor. Een Benq EW3280u, 4k@60Hz en HDR.
Tot eind vorig jaar woonde ik alleen met mijn zoontje in co-ouderschap, good memories :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breg87
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-10 16:12
Beetje een gekke vraag: Mijn Xbox Series X consoledoos is beschadigd afgeleverd. In mijn gameverzameling zijn consoledozen ook belangrijk 8). Ik heb niet veel zin om alles weer terug te sturen... De Xbox is voorlopig niet op voorraad en het is niet gegarandeerd dat ik de volgende keer een nettere consoledoos ontvang. Is er iemand die zijn consoledoos niet hoeft en misschien aan mij wil geven. Ik woon in de buurt van Alphen aan den Rijn. Alvast bedankt! :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Powder Toastman schreef op maandag 15 februari 2021 @ 16:41:
[...]

Dat dus, mijn hele appartement is mijn mancave :+

En als ik jullie allemaal zo hoor over the division 2 zou ik hem bijna ook kopen, ook al heb ik hem op pc al geprobeerd en verveelde hij me binnen een paar uur... "Maar misschien was ik niet in de juiste mood, misschien is hij stiekem heel goed..." Dus thanks @MRE-Inc dat er toch nog iemand anders is die die game niet helemaal geweldig vindt :+

In other news...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G7EG3VGx1B1otw_PzTaaaZKqoMk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ebp8WqNdl6akvBbEWWNxbtSA.jpg?f=user_large

It's so cute :o <3

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Finraziel schreef op maandag 15 februari 2021 @ 20:23:
[...]

Dat dus, mijn hele appartement is mijn mancave :+

En als ik jullie allemaal zo hoor over the division 2 zou ik hem bijna ook kopen, ook al heb ik hem op pc al geprobeerd en verveelde hij me binnen een paar uur... "Maar misschien was ik niet in de juiste mood, misschien is hij stiekem heel goed..." Dus thanks @MRE-Inc dat er toch nog iemand anders is die die game niet helemaal geweldig vindt :+

In other news...

[Afbeelding]

It's so cute :o <3
Klein maar fijn :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Hitman 2 aan het spelen. Indrukwekkend op de S, unlocked framerate zorgt voor 60fps, dikke prima. Eigenlijk best blij dat ik toch maar de S heb gekozen, zodra er een mid-gen upgrade uitkomt koop ik die en verhuist dit kleintje naar de slaapkamer.

Zou nu alleen wel de levels van 1 ook willen maar dat kost dan weer een fortuin. Maar even doorheen spelen en kijken, e.v.t. 3 ook aanschaffen. Leuke game!

[ Voor 24% gewijzigd door Thomas op 15-02-2021 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.bakker84
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 29-08 10:55

d.bakker84

XBL: BloodyB2121

JDL15 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 16:17:
[...]

Welke TV heb je en welke games speel je? Ik deel de mening van @sohus en er zijn naar mijn mening geen TV's op de markt die ALLE games vlekkeloos afspelen, sowieso de C9 en CX van LG hebben er last van alsook de laatste Samsung modellen, heb het met eigen ogen mogen aanschouwen en ik was niet de enige die het zag. Heb er al heel wat uurtjes in gestoken om het te achterhalen, maar helaas lang niet ALLE games lopen vlekkeloos ICM 120hZ/4K/VRR...

Waar ik problemen op zie (icm rechtstreeks aansluiten HDMI 2.1 kabel van de XSX zelf):

LG C9
LG B9
LG GX
Samsung QLED Q60
Ik heb de b9, maar ik heb nog geen problemen gezien... Wat voor soort problemen zou ik tegen moeten komen dan?

XBox Series X: BloodyB2121

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Thomas schreef op maandag 15 februari 2021 @ 22:26:
Hitman 2 aan het spelen. Indrukwekkend op de S, unlocked framerate zorgt voor 60fps, dikke prima. Eigenlijk best blij dat ik toch maar de S heb gekozen, zodra er een mid-gen upgrade uitkomt koop ik die en verhuist dit kleintje naar de slaapkamer.

Zou nu alleen wel de levels van 1 ook willen maar dat kost dan weer een fortuin. Maar even doorheen spelen en kijken, e.v.t. 3 ook aanschaffen. Leuke game!
Had weer het financiële voordeel van de X geweest, gezien je de discs van res. Hitman 1 en 2 voor een prikkie tweedehands kunt kopen ipv. afhankelijk te zijn van kortingen in de store. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
  • Laatst online: 03-10 16:41
Van het weekend gta 4 op de kop getikt in de sale voor 8 euro, dit ivm de unlocked 60fps.

Vanavond 2 uurtjes zitten spelen en nog steeds onder de indruk van de goede dialogen en het toffe verhaal, Niko is echt een baas! En wat heb ik in een deuk gelegen na een half uurtje freeroamen. De game kan nog goed mee. Oa. Door de prima physics, in veel gevallen beter dan bij deeltje 5. Wachtende op de echte next-gen games is de series X toch wel echt een heel tof apparaat voor dit soort zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
d.bakker84 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 22:54:
[...]

Ik heb de b9, maar ik heb nog geen problemen gezien... Wat voor soort problemen zou ik tegen moeten komen dan?
Nou bepaalde games geven dus echt wat problemen op 4k /120hZ/VRR. Ik heb het dus op de GX/C9/B9 gezien en het lijkt me stug dat ze alle 3 een maandagochtendmodel zijn. Ik kan je verzekeren dat het probleem zichtbaar is bij de volgende 2 games:

- warzone
- jedi fallen order (ondersteunt overigens geen 120hz)

Als je deze games speelt in een donkere omgeving dan zie je én flickering én artifacts, zeg het niet om te stangen of iets maar heb er zoveel mee zitten klooien en het blijft zichtbaar. Het is misschien niet heel erg zichtbaar, maar once you see.. Ga je terug naar 60hz, nergens last van...

Andere games hebben er geen last van op 4k @120hz, zoals bijv Ori, en gelukkig maar want dat is smullen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Exorcist schreef op maandag 15 februari 2021 @ 23:28:
[...]

Had weer het financiële voordeel van de X geweest, gezien je de discs van res. Hitman 1 en 2 voor een prikkie tweedehands kunt kopen ipv. afhankelijk te zijn van kortingen in de store. :P
True, maar dan had er ik waarschijnlijk ook nooit naar omgekeken, de sale van de gold edition voor 15 euro heeft me toch wel over de streep getrokken. Ben sowieso wel meer van de digitale games, behalve op de Switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:09
Ben nog steeds benieuwd wanneer de grotere modellen komen, die 1TB raakt al weer aardig vol hier :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Antigo
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 11:48
JDL15 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 23:48:
[...]

Nou bepaalde games geven dus echt wat problemen op 4k /120hZ/VRR. Ik heb het dus op de GX/C9/B9 gezien en het lijkt me stug dat ze alle 3 een maandagochtendmodel zijn. Ik kan je verzekeren dat het probleem zichtbaar is bij de volgende 2 games:

- warzone

Als je deze games speelt in een donkere omgeving dan zie je én flickering én artifacts, zeg het niet om te stangen of iets maar heb er zoveel mee zitten klooien en het blijft zichtbaar. Het is misschien niet heel erg zichtbaar, maar once you see.. Ga je terug naar 60hz, nergens last van...

Andere games hebben er geen last van op 4k @120hz, zoals bijv Ori, en gelukkig maar want dat is smullen!
Ik heb een c9 en ik heb het even getest.

Het klopt wat je zegt. Flickering op 120hz in Warzone op donkere delen. 60hz geen enkel issue.

Lijkt me dus idd geen geïsoleerd geval.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Syndz
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:18
Thomas schreef op maandag 15 februari 2021 @ 22:26:

Heb je al geprobeerd om Hitman Legacy Pack (dat zijn de levens van H1 die je dan kunt spelen in H2) vanuit de Hitman 2 game te kopen? Toen ging de prijs bij mij opeens van 70 euro naar iets van 23 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d.bakker84
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 29-08 10:55

d.bakker84

XBL: BloodyB2121

JDL15 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 23:48:
[...]

- warzone

Dat zijn prcies de twee games die ik erg veel speel op het moment en er is me nog helemaal niks opgevallen :P. Houden zo dus zou ik zeggen. :D

XBox Series X: BloodyB2121

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
swoutr schreef op maandag 15 februari 2021 @ 23:37:
Van het weekend gta 4 op de kop getikt in de sale voor 8 euro, dit ivm de unlocked 60fps.
is het dan zeker dat de spellen unlocked worden? of was dit al unlocked?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-10 19:34
Voor de vaders: er zijn een aantal Lego games in de aanbieding https://xbox-store-checker.com/en/game/search?search=lego welke niet zo heel vaak in de aanbieding zijn. Je kunt ze met vpn verbinding en giftcards kopen op xbox/brazil. Ik heb zelf gisteravond DC Super Villains Deluxe gekocht voor <€10 en koop straks nog even de Marvel Collection (3 Marvel games) voor €9.

Wel opschieten als je dit wil, over 2 uur verloopt de actie! En het ontvangen van een giftcard kan ook nog wel een half uur duren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:32

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

In navolging van de warmte blow-out vid van Gamers Nexus; de thermals van de Series X !

En ja; dit is al vaker besproken, maar Steve van GN is altijd erg grondig :Y

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Voor wie van een potje tennis houdt, AO Tennis 2 is nu flink in de aanbieding. Zie deze niet zo vaak voorbij komen in de sales, dus vandaar. Ziet er prima uit en is echt leuk om te doen.

https://www.microsoft.com...tivetab=pivot:overviewtab

Was al eens te spelen een weekend tijdens de "gratis spelen dagen" ergens afgelopen zomer. En niet te vergeten: 4k UHD + HDR.

[ Voor 3% gewijzigd door MRE-Inc op 16-02-2021 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Nu online

Nogne

>.<

JDL15 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 16:17:
[...]

LG C9
LG B9
LG GX
Samsung QLED Q60
Heb zelf een CX in gebruik en speel de volgende spellen:
The Division 2
Sea of Thieves
Forza 4 Horizon
DMC5
Battlefield 1
Ori
Verschillende lego games
BFBC2 (oud maar goud)
Jedi the fallen order
Grounded
The Falconeer
Fallout 76

En zo kan ik nog wel even doorgaan, maar bovenstaande games start ik het meest op. Maar met Gamepass speel ik nu zo veel verschillende spellen dat het niet echt handig is om maar alles hier neer te zetten.

Indien ik in de woonkamer speel, dan is alles aangesloten op een C9 (rechtstreeks) en ook daar heb ik geen last van artifacts of wazige beelden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:48

Sagat

Is pappa x2!

G_Dragon schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 08:49:
[...]

Yes why not, ik maak gebruik van Retroarch op de Xbox One X.
Daarmee kan ik de onderstaande dingen spelen met me Xbox One Controller Elite Series 2.

[...]
Pssssssst, gebruik je dit nog steeds? Ik gister N64 geprobeerd maar......behalve Super mario 64 hadden de meeste games wat issues......Saturn emulatie (wat normaal ook zorgen kindje is) loopt wel goed tot zeer goed imho.
[end of semi dm ] ;)

Ik snap overigens dat de meesten hier niet 'zo heel veel' interesse in zullen hebben, maar bij mij speelde deze functionaliteit zeker mee voor het 'overhalen van de trekker' en de console te halen
Maar mochten anderen hier ook nog wel is mee prutsen zeer benieuwd naar ervaringen!

(maar laatst ook falconeer en de medium gespeeld hoor, ik speel niet uitsluitend ouwe meuk :+ )

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-10 19:34
MRE-Inc schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 09:36:
Voor wie van een potje tennis houdt, AO Tennis 2 is nu flink in de aanbieding. Zie deze niet zo vaak voorbij komen in de sales, dus vandaar. Ziet er prima uit en is echt leuk om te doen.
Is deze beter als Tennis World Tour? Die is namelijk ook in de sale nu. Ik heb ooit een keer Top Spin gespeeld op de Xbox, verder altijd tennis games op de Wii gedaan. Is dit wat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

kleinelievewolff schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 10:45:
[...]
Is deze beter als Tennis World Tour? Die is namelijk ook in de sale nu. Ik heb ooit een keer Top Spin gespeeld op de Xbox, verder altijd tennis games op de Wii gedaan. Is dit wat?
Zie mijn Youtube filmpje. Dat is gewoon gameplay welke ik heb opgenomen. Ik ben niet zo heel snel onder de indruk van games, maar was toch verrast hoe vloeiend en goed AO Tennis 2 eruit zag en speelde. Met Tennis World Tour heb ik geen ervaring, dus kan geen vergelijking maken.

Ik vond AO Tennis 2 iig zeer natuurlijk aanvoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagat schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 10:36:
[...]

Pssssssst, gebruik je dit nog steeds? Ik gister N64 geprobeerd maar......behalve Super mario 64 hadden de meeste games wat issues......Saturn emulatie (wat normaal ook zorgen kindje is) loopt wel goed tot zeer goed imho.
[end of semi dm ] ;)

Ik snap overigens dat de meesten hier niet 'zo heel veel' interesse in zullen hebben, maar bij mij speelde deze functionaliteit zeker mee voor het 'overhalen van de trekker' en de console te halen
Maar mochten anderen hier ook nog wel is mee prutsen zeer benieuwd naar ervaringen!

(maar laatst ook falconeer en de medium gespeeld hoor, ik speel niet uitsluitend ouwe meuk :+ )
Ja ik speel soms nog pokemon op mijn Oled :P

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daan2020
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 01-11-2022
Mn controller disconnect om de haverklap..wist wel dat het een bug was maar is dat dus blijvend? Dan retourneer ik het hele zooitje maar denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
Daan2020 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 11:06:
Mn controller disconnect om de haverklap..wist wel dat het een bug was maar is dat dus blijvend? Dan retourneer ik het hele zooitje maar denk ik
Nee, zal zeker niet blijvend zijn want dan is er voor veel gamers natuurlijk de lol vanaf. Ik heb het ook vaker, maar er wordt zeker aan gewerkt:

https://news.xbox.com/en-...omega-2102-210205-1815-2/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit heb ik serieus nog geen 1 keer gehad sinds ik op de Series X speel, hoop dat je snel een oplossing vind! :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Heb er een paar weken ernstig last van gehad. En dat is inderdaad heel erg vervelend, en verpest het plezier. Na een system update afgelopen week is het als sneeuw voor de zon verdwenen.

[ Voor 7% gewijzigd door DutchOwnage op 16-02-2021 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j.f.otten
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 29-09 16:58
Beste allemaal,

mijn zoon is bezig met een maatschappelijke stage voor zijn vmbo school. Hij loopt deze stage bij de voetbalclub. Nu er weinig activiteiten zijn bij de club om stage te lopen, heeft hij bedacht ik ga een fifa toernooi organiseren. Nu heeft hij zelf een Play station en weet hij daarom dat Fifa spelers op een playstation 5 ook tegen playstation 4 spelers kunnen spelen. Maar zijn vraag is, werkt dat ook op die manier bij de nieuwe Xbox? of juist helemaal niet? Ik hoor graag van jullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Dat werkt gewoon :). Zelfde als bij Playstation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brushaway
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-10-2024
j.f.otten schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 11:49:
Beste allemaal,

mijn zoon is bezig met een maatschappelijke stage voor zijn vmbo school. Hij loopt deze stage bij de voetbalclub. Nu er weinig activiteiten zijn bij de club om stage te lopen, heeft hij bedacht ik ga een fifa toernooi organiseren. Nu heeft hij zelf een Play station en weet hij daarom dat Fifa spelers op een playstation 5 ook tegen playstation 4 spelers kunnen spelen. Maar zijn vraag is, werkt dat ook op die manier bij de nieuwe Xbox? of juist helemaal niet? Ik hoor graag van jullie
Dat kan kom ik net achter na een halve seconde googelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Syndz schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 08:03:
[...]

Heb je al geprobeerd om Hitman Legacy Pack (dat zijn de levens van H1 die je dan kunt spelen in H2) vanuit de Hitman 2 game te kopen? Toen ging de prijs bij mij opeens van 70 euro naar iets van 23 euro.
Ik zie het! Dat is dan opeens een stuk interessanter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
metro exodus (gratis) 4k patch komt als update op beide platformen klopt dat? en niet als een aparte disc?

geen taferelen a la 'Control' dus waarvoor je moet betalen?

[ Voor 27% gewijzigd door Farabi op 16-02-2021 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Net the Division 2 gekocht, geraak ik niet verbonden met de servers terwijl ik wel gewoon internet connectie heb op de XSX. Any ideas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
swoutr schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 12:09:
[...]

Nou als je er dan toch vanaf moet!
hoe betrouwbaar is dit eigenlijk via cdkeys?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Farabi schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 12:11:
[...]

hoe betrouwbaar is dit eigenlijk via cdkeys?
Dat werkt gewoon hoor. Heb daar nog nooit probs mee gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

j.f.otten schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 11:49:
Beste allemaal,

DutchOwnage schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 11:51:
Dat werkt gewoon :). Zelfde als bij Playstation.
Als je de PS4 versie op je PS5 installeert wel jah, maar als je alleen de PS5 versie op je PS5 hebt staan, dan dus niet. Dat heb ik zelf ondervonden toen ik met mijn neefje een potje Fifa21 wilde doen. Hij op zijn PS4 en ik op de PS5. Ik had alleen de PS5 versie op mijn PS5 staan maar kon niet tegen hem spelen. Ik heb toen Fifa21 nog een keer moeten installeren als PS4 versie. 88Gb in totaal omdat het dus 2 verschillende games zijn.

Overigens geen idee of het bij Xbox ook zo is. Daar heb je smart delivery maar ik weet niet of Fifa21 op de XBox wel 1 game is met aparte Series X|S upgrade.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05:13
MRE-Inc schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 09:36:

https://www.microsoft.com...tivetab=pivot:overviewtab

Was al eens te spelen een weekend tijdens de "gratis spelen dagen" ergens afgelopen zomer. En niet te vergeten: 4k UHD + HDR.
[YouTube: AO Tennis 2]
En gewoon bagger :o Vond het echt een hele slechte tennis game eerlijk gezegd (aan de Steam reviews te zien ook geen uitzondering). Had liever gezien dat ze Top Spin 4 backwards compatibel hadden gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Beakzz schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 12:27:
[...]

Had liever gezien dat ze Top Spin 4 backwards compatibel hadden gemaakt.
was net op zoek naar top spin 4. ik lees nu via jouw bericht dat het niet BC is. ik stop de zoektocht dan maar :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:42
Engineer Stewie schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 12:00:
Net the Division 2 gekocht, geraak ik niet verbonden met de servers terwijl ik wel gewoon internet connectie heb op de XSX. Any ideas?
Onderhoud aan de servers. Zullen rond 12:45u - 13:00u wel weer live gaan. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

[...]

En gewoon bagger :o Vond het echt een hele slechte tennis game eerlijk gezegd (aan de Steam reviews te zien ook geen uitzondering). Had liever gezien dat ze Top Spin 4 backwards compatibel hadden gemaakt.
Ik heb nooit tennis games gespeeld, dus heb ook geen vergelijkings materiaal. En reviews....tja, die lees ik al niet meer voor games. Ik kan dat prima zelf bepalen. Zolang Xbox regelmatig Free Play Days heeft in het weekend en demo's waardoor je wat games kan proberen die je normaal gesproken niet zo snel zou kopen, kan ik mooi zelf uitvinden of ik het wat vind of niet. Daar heb ik geen reviews voor nodig.

Wellicht kan het beter, wellicht ook niet, dat hangt helemaal af van wat je er zelf van verwacht. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan2020
DutchOwnage schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 11:48:
[...]

Heb er een paar weken ernstig last van gehad. En dat is inderdaad heel erg vervelend, en verpest het plezier. Na een system update afgelopen week is het als sneeuw voor de zon verdwenen.
Vaag..bij mij valt er niks te updaten en toch gebeurt het..ik hoef dat ding maar 10 minuten met rust te laten en ja hoor, kan weer de xbox logo lang ingedrukt gaan houden. Belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Laatst online: 11:17
[...]

Ik vond het ook geen reet aan. Het zijn niet bepaald controls die je meteen oppakt. Er zit een vreemde vertraging in voor het plaatsen en het lopen waardoor ik de bal nooit kreeg waar ik wilde en onnodig veel fouten maakte. Ik snap ook wel waarom MRE in dat filmpje de meeste ballen door het midden laat gaan, net als de AI trouwens. Zelfs Mario Tennis speelt leuker dan dit.

Idd liever een topspin game

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickdew
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:08
Zie hierboven aantal berichten van controller die disconnect. Ik had dit probleem ook af en toe maar krijg hem nu niet eens meer draadloos geconnect. Alleen met draad werkt hij dus. Als ik die sync knop op beide apparaten inhoud gaat de controller uit.. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lincor
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 03-10 15:52
Heb je de console al van het netstroom gehaald en weer terug op netstroom aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daan2020 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 13:23:
[...]

Vaag..bij mij valt er niks te updaten en toch gebeurt het..ik hoef dat ding maar 10 minuten met rust te laten en ja hoor, kan weer de xbox logo lang ingedrukt gaan houden. Belachelijk.
Heb je toevallig ook een headset verbonden (rechtstreeks via Xbox draadloze protocol, dus niet met een dongle)?
Ik meen ergens iets gelezen te hebben waar ze dachten dat het daarmee te maken kon hebben. Ik heb het zelf inderdaad ook vaker als ik wat te lang op de wc blijf zitten spelen met mijn telefoon :+
Ik meen dat wanneer het gebeurde ik steeds ook mijn turtle beach stealth 700 gen 2 in gebruik had maar heb het nog niet echt getest (heb momenteel ook niet echt veel tijd over om een paar keer te gaan zitten wachten tot mijn controller vanzelf uit gaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan2020
nickdew schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 13:34:
Zie hierboven aantal berichten van controller die disconnect. Ik had dit probleem ook af en toe maar krijg hem nu niet eens meer draadloos geconnect. Alleen met draad werkt hij dus. Als ik die sync knop op beide apparaten inhoud gaat de controller uit.. Iemand?
Jezus nog erger dus..elke keer bedraad moeten connecten..daar word je toch helemaal gek van.

Niemand is er op het internet al achter waarom dit gebeurt, laat staan microsoft zelf? Dan is het lang wachten op de oplossing, vrees ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Martinspire schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 13:23:
[...]

Ik vond het ook geen reet aan. Het zijn niet bepaald controls die je meteen oppakt. Er zit een vreemde vertraging in voor het plaatsen en het lopen waardoor ik de bal nooit kreeg waar ik wilde en onnodig veel fouten maakte. Ik snap ook wel waarom MRE in dat filmpje de meeste ballen door het midden laat gaan, net als de AI trouwens. Zelfs Mario Tennis speelt leuker dan dit.

Idd liever een topspin game
Oud filmpje toen ik de controls nog niet helemaal in mn vingers had zitten. Nu wel en dan moet je A, B, X of Y indrukken al dan niet met RT alvorens je de bal raakt en dan kun je de bal ook plaatsen op een plek waar jij wil. Dit is dus niet alleen maar knopje drukken en de bal wordt geslagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
MRE-Inc schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 14:03:
[...]

Oud filmpje toen ik de controls nog niet helemaal in mn vingers had zitten. Nu wel en dan moet je A, B, X of Y indrukken al dan niet met RT alvorens je de bal raakt en dan kun je de bal ook plaatsen op een plek waar jij wil. Dit is dus niet alleen maar knopje drukken en de bal wordt geslagen :)
Ga eens Top spin spelen van de 360 (backwards compatible volgens mij en zal wel voor een appel en een ei ergens te vinden zijn). Dan merk je dat die controls gewoon een stuk beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Martinspire schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 14:13:
[...]

Ga eens Top spin spelen van de 360 (backwards compatible volgens mij en zal wel voor een appel en een ei ergens te vinden zijn). Dan merk je dat die controls gewoon een stuk beter zijn.
Helaas niet backwards compatible en om nou mijn 360 van zolder te halen en aan te sluiten, nah.... Maar zolas ik al zei, ik heb verder geen ervaring met tennis games. Dus ik houd me aanbevolen als er iets beters is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Daan2020 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 13:59:
[...]

Jezus nog erger dus..elke keer bedraad moeten connecten..daar word je toch helemaal gek van.

Niemand is er op het internet al achter waarom dit gebeurt, laat staan microsoft zelf? Dan is het lang wachten op de oplossing, vrees ik..
Microsoft is bekend met dit issue. Zie ook eerder in dit topic.

Overigens zit ik in een of andere alpha/beta(?) insider ring denk ik. Ik krijg nu op andere momenten updates voorgeschoteld.

Bij mij heeft de laatste update het probleem verholpen. Vermoed dan dat deze update spoedig voor iedereen uitgerold zal worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05:13
MRE-Inc schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 13:02:
[...]

Ik heb nooit tennis games gespeeld, dus heb ook geen vergelijkings materiaal. En reviews....tja, die lees ik al niet meer voor games. Ik kan dat prima zelf bepalen. Zolang Xbox regelmatig Free Play Days heeft in het weekend en demo's waardoor je wat games kan proberen die je normaal gesproken niet zo snel zou kopen, kan ik mooi zelf uitvinden of ik het wat vind of niet. Daar heb ik geen reviews voor nodig.

Wellicht kan het beter, wellicht ook niet, dat hangt helemaal af van wat je er zelf van verwacht. ;)
Dat is ook helemaal geen probleem en ook ik haal soms lol uit games met een slechte review, maar dat is wat anders dan een "slechte" game aanraden, want dan neem je een soort verantwoording vind ik op een forum als deze.

Het is goed dat je het allemaal zelf kan bepalen en geen reviews nodig heb, maar pas dan ook op met aanraden voor je mensen teleurstelt die wel eerder tennis games hebben gespeeld.

Edit : Ja ik snap dat het met goede bedoelingen is en vermaak je vooral met de game ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Beakzz op 16-02-2021 15:31 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Xgar
  • Registratie: November 2005
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RGGUdSLhSJkU3wgV8kwIcVMzths=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tUdox1RF2gIBweryCl50eAvS.jpg?f=fotoalbum_large

Dirt 5 nice!

/wachten op de wreckfest fan, die me op de game wijst. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Xgar op 16-02-2021 15:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-10 11:27
Xgar schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 15:37:
[Afbeelding]

Dirt 5 nice!

Wreckfest is top! Heb ik een paar maanden geleden (digitaal) aangeschaft tijdens een sale, erg leuke game!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakefoodjah
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-10 23:49
[Afbeelding]

Dirt 5 nice!

Was zelf vandaag nog aant kijken voor Dirt5 te kopen.
Wreckfest is ook nog wel leuk denk ik 😁

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xgar
  • Registratie: November 2005
Powder Toastman schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 15:47:
[...]

Wreckfest is top! Heb ik een paar maanden geleden (digitaal) aangeschaft tijdens een sale, erg leuke game!
haha, is ook geen kritiek op de game, maar ik zag hier steeds iemand die lyrisch is over die game, maar wist niet meer wie. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-10 22:52

BM

Moderator Spielerij
Xgar schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 15:52:
[...]

haha, is ook geen kritiek op de game, maar ik zag hier steeds iemand die lyrisch is over die game, maar wist niet meer wie. :)
Dat is @Martinspire denk ik? :P

Wreckfest en Dirt 5, leuk :) Had zeker die laatste nog niet zo snel verwacht

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
[Afbeelding]

Dirt 5 nice!

Super!!! Dirt 5 en Wreckfest, heerlijk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
kan de moderator mij uitleggen waarom een bericht van mij is verwijderd? ik kon de (admin)namen niet vinden, anders had ik het via dm gevraagd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Zemmel83
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 04-10 20:37
Microsoft komt met wireless Xbox gaming headset!

https://news.xbox.com/en-...ess-headset-announcement/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Farabi schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 16:11:
kan de moderator mij uitleggen waarom een bericht van mij is verwijderd? ik kon de (admin)namen niet vinden, anders had ik het via dm gevraagd.
Ik was het niet, maar je bericht is (denk ik) verwijderd omdat het onderdeel was van een (offtopic) discussie die weggehaald is, niet zozeer omdat er heel veel mis was met je bericht.

Voor de volgende keer, dit soort vragen kun je beter kwijt in: Feedback op moderatie binnen Spielerij

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Twee games die nog op mijn lijstje stonden die ik nu via GamePass kan spelen. Nice. _/-\o_
Farabi schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 16:11:
Voor dergelijke vragen is er een speciaal topic: Feedback op moderatie binnen Spielerij

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

DutchOwnage schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 16:02:
[...]

Super!!! Dirt 5 en Wreckfest, heerlijk :9
Poeh! Had Dirt 5 bijna gekocht een tijdje terug, ben ik even blij dat ik dat niet heb gedaan :') .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Erg benieuwd wat dit mag kosten, kan ik zo snel even niet zien!

E: 99 dollar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Thomas schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 16:19:
[...]

Poeh! Had Dirt 5 bijna gekocht een tijdje terug, ben ik even blij dat ik dat niet heb gedaan :') .
dit vind ik dus een kwalijke zaak. stel dat ik 2 weken geleden voor €70 dirt heb gekocht in de store en het spel komt vandaag uit op game-pass? wordt er dan wat gecompenseerd?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Thomas schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 16:21:
[...]

Erg benieuwd wat dit mag kosten, kan ik zo snel even niet zien!
Adviesprijs: €99,99

Aldus de productpagina: https://www.xbox.com/nl-N...ets/xbox-wireless-headset
Farabi schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 16:22:
[...]

dit vind ik dus een kwalijke zaak. stel dat ik 2 weken geleden voor €70 dirt heb gekocht in de store en het spel komt vandaag uit op game-pass? wordt er dan wat gecompenseerd?
Waarom zouden ze dat doen? Kennelijk vond je het dan 2 weken terug €70 waard. Netflix gaat je ook je dvd's of blurays niet terugbetalen op het moment dat ze een film toevoegen :)

[ Voor 44% gewijzigd door BM op 16-02-2021 16:23 ]

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

[...]

Dan heb je pech ben ik bang, maar kwalijk is het wel ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Thomas schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 16:19:
[...]

Idem. Bij launch eigenlijk al :+. Wachten wordt weer eens beloond (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Thomas schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 16:22:
[...]

Dan heb je pech ben ik bang, maar kwalijk is het wel ja.
ik vind dat ze een tijdslimiet beschikbaar moeten stellen. bijv. als je een spel koopt in de store, dat je je geld terugkrijgt binnen een maand zodra het op de gamepass verschijnt

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-10 11:01
Farabi schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 16:24:
[...]

ik vind dat ze een tijdslimiet beschikbaar moeten stellen. bijv. als je een spel komt in de store, dat je je geld terugkrijgt binnen een maand zodra het op de gamepass verschijnt
Die is er ook, dat is 2 uur speeltijd.
Dus als je minder dan 2 uur hebt gespeeld kun je je geld nog terug vragen.

Daarnaast, Dirt5 kan over een half jaar zomaar weer uit de gamepass zijn, en dan kun jij hem nog gewoon spelen. Het risico loop je nou eenmaal.
Ik heb Wreckfest in de aanbieding gekocht, nog geen maand geleden. Tja, jammer. Maar heb er al best hoop plezier van gehad.

In de winkels loop je hetzelfde risisco. Kleding die ik vandaag koop kan morgen ineens in de aanbieding zijn. Als ik nu in de AH boodschappen doe, kan het zomaar vanaf komende maandag in de bonus zijn (gebeurd mij vaak genoeg). Life is a bitch, get use to it :)

[ Voor 16% gewijzigd door SunnieNL op 16-02-2021 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
SunnieNL schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 16:26:
[...]

Die is er ook, dat is 2 uur speeltijd.
Dus als je minder dan 2 uur hebt gespeeld kun je je geld nog terug vragen.
dit is iets anders dan wat ik zeg.
BM schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 16:22:
[...]

Waarom zouden ze dat doen? Kennelijk vond je het dan 2 weken terug €70 waard. Netflix gaat je ook je dvd's of blurays niet terugbetalen op het moment dat ze een film toevoegen :)
netflix heeft niks met die uitgever te maken. dus onlogische vergelijking. netflix verkoopt geen films. de diensten zijn anders.

[ Voor 3% gewijzigd door Farabi op 16-02-2021 16:34 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:21

Phydomir

Dennis

[...]

Dan moet je gewoon geen games meer kopen. Er is altijd een "risico" dat iets in Gamepass komt.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Phydomir schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 16:28:
[...]

Dan moet je gewoon geen games meer kopen. Er is altijd een "risico" dat iets in Gamepass komt.
nooit game-pass gekocht + bijna altijd fysieke spellen hier.

[ Voor 8% gewijzigd door Farabi op 16-02-2021 16:31 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fayaqa
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 29-06 19:01
Farabi schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 16:24:
[...]

ik vind dat ze een tijdslimiet beschikbaar moeten stellen. bijv. als je een spel komt in de store, dat je je geld terugkrijgt binnen een maand zodra het op de gamepass verschijnt
Vindt het bijzonder dat mensen zich achtergesteld voelen wanneer een game 'gratis' beschikbaar komt op een bepaalde platform (gamepass). Je hebt het spel gekocht, op dat moment vond je dat spel het waard voor dat bedrag. Maar nu niet meer? Natuurlijk is het jammer, je had er voor minder van kunnen genieten, maar dat betekend niet dat je gecompenseerd moet worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nogne
  • Nu online

Nogne

>.<

Als ze die hadden uitgebracht gelijk met de release had ik er misschien nog over nagedacht. Maar ik ga niet met 2 headsets op mijn hoofd gamen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
fayaqa schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 16:29:
[...]

Vindt het bijzonder dat mensen zich achtergesteld voelen wanneer een game 'gratis' beschikbaar komt op een bepaalde platform (gamepass). Je hebt het spel gekocht, op dat moment vond je dat spel het waard voor dat bedrag. Maar nu niet meer? Natuurlijk is het jammer, je had er voor minder van kunnen genieten, maar dat betekend niet dat je gecompenseerd moet worden.
ik heb geen dirt 5 gekocht ofzo hoor. ik maak even een situatie schets :). ik koop nooit spellen boven de €15 in de store.

dirt 5 kost nu 70 euro in de store. stel dat je dit bericht over de gamepass mist, dan wordt het wel zuur...ze mogen wel een vermelding maken in je winkelwagentje dat het binnenkort op gamepass uitkomt op zn minst.

[ Voor 18% gewijzigd door Farabi op 16-02-2021 16:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nogne
  • Nu online

Nogne

>.<

Farabi schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 16:29:
[...]

nooit game-pass gekocht + bijna altijd fysieke spellen hier.
Wat is dan het probleem? Als je geen Gamepass hebt dan moet je het spel alsnog kopen wil je het spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
Farabi schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 16:30:
[...]

ik heb geen dirt 5 gekocht ofzo hoor. ik maak even een situatie schets :). ik koop nooit spellen boven de €15 in de store.

dirt 5 kost nu 70 euro in de store. stel dat je dit bericht over de gamepass mist, dan wordt het wel zuur...
Zuur is het zeker, maar ik vind niet dat je gecompenseerd moet worden. Dat is het risico van early adopter willen zijn en een uitstekende service als game pass >:)

Had dit ook wel eens op mijn PS 4, kocht een spel en een aantal maanden later zat deze gratis in je PS + game list, c'est la vie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Nogne schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 16:37:
[...]

Wat is dan het probleem? Als je geen Gamepass hebt dan moet je het spel alsnog kopen wil je het spelen.
dus omdat het mijn probleem niet is, is het geen probleem? beetje kort door de bocht. we mogen onszelf als consument wel een beetje beschermen tegen dit soort praktijken :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nogne
  • Nu online

Nogne

>.<

Farabi schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 16:38:
[...]

dus omdat het mijn probleem niet is, is het geen probleem? beetje kort door de bocht. we mogen onszelf als consument wel een beetje beschermen voor dit soort praktijken :)
Dat zeg ik niet, ik vraag wat is nu het probleem? Tegen wat wil je je beschermen?

Ik snap eerlijk gezegd niet welk punt je probeert te maken, eerst is het een probleem dat games in Gamepass komen (als je de game hebt gekocht) en daarna geef je aan dat je geen Gamepass hebt (dus moet je de game alsnog kopen om te spelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Vereist Dirt 5 daadwerkelijk 74.5GB schijfruimte, zoals in de store vermeld staat?

Geldt die aanbieding bij Amazon nog? 200 voor de expansion card.... :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nogne
  • Nu online

Nogne

>.<

DutchOwnage schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 16:41:
Vereist Dirt 5 daadwerkelijk 74.5GB schijfruimte, zoals in de store vermeld staat?

Als er nog geen Series S|X patch is geweest dan zal dat wel kloppen. Of ze zijn gewoon lui en laten de console alle assets downloaden :9

[ Voor 9% gewijzigd door Nogne op 16-02-2021 16:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Farabi schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 16:38:
[...]

dus omdat het mijn probleem niet is, is het geen probleem? beetje kort door de bocht. we mogen onszelf als consument wel een beetje beschermen tegen dit soort praktijken :)
Ik zie oprecht het probleem niet?

Microsoft wi graag games in Gamepass, maar zij bepalen niet (alleen) welke games daar in komen. Kennelijk wilde Codemasters dat rondom de release van Dirt 5 niet, en nu wel. Als er dus iemand is die je daarop moet aanspreken is het Codemasters, niet Microsoft.

Daarbij blijf ik bij mijn vorige post. Als 'iets' in een (streaming)-abonnement word toegevoegd word je daar nooit voor gecompenseerd als je even daarvoor dat 'iets' gekocht hebt.

Dan zouden Netflix, Amazon Prime, e-reader stores, heck, zelfs de bibliotheek een hele zwarte tijd tegemoed gaan.
DutchOwnage schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 16:41:

https://www.amazon.nl/Sea...box&qid=1613490313&sr=8-1

Voor €213,52 ben je het mannetje :)

[ Voor 22% gewijzigd door BM op 16-02-2021 16:45 ]

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Nogne schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 16:40:
[...]

Dat zeg ik niet, ik vraag wat is nu het probleem? Tegen wat wil je je beschermen?

Ik snap eerlijk gezegd niet welk punt je probeert te maken, eerst is het een probleem dat games in Gamepass komen (als je de game hebt gekocht) en daarna geef je aan dat je geen Gamepass hebt (dus moet je de game alsnog kopen om te spelen).
probleem: het volledige bedrag neerleggen voor een spel, terwijl je al een maandelijkse abonnement hebt lopen via game-pass. dus je betaald dubbel-dwars zoveel. jij gaat ook terug naar een winkel neem ik aan als je aangekochte artikel opeens €300 is afgeprijsd? dan eis je ook je korting? (of niet zeker? :) )

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Farabi schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 16:30:
[...]

dirt 5 kost nu 70 euro in de store. stel dat je dit bericht over de gamepass mist, dan wordt het wel zuur...ze mogen wel een vermelding maken in je winkelwagentje dat het binnenkort op gamepass uitkomt op zn minst.
Ik denk dat hier ook een beetje de clue zit... Jij koopt nooit games tegen full price. Voor jou is 70 euro voor een game dus denk ik eigenlijk om te beginnen al een onacceptabel bedrag. Als je je dan voorstelt dat je hem toch gekocht had en opeens zit hij 'gratis' in gamepass dan stel je je voor dat je dat heel erg zou vinden...

Maar je uitgangspunt is al verkeerd. Jij koopt die game om te beginnen al niet. Iemand die dat wel doet zal er waarschijnlijk ook heel anders in staan.

Overigens koop ik zelf ook zo goed als nooit games boven 2 tientjes of zo hoor, en nu ik gamepass heb koop ik nog minder omdat er altijd nog genoeg te spelen is. Alleen als ik een game echt per se wil spelen dan koop ik hem misschien, en als hij dan later in gamepass komt... Tja, pech gehad dan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Martinspire
[Afbeelding]

Dirt 5 nice!

* Martinspire meldt zich :>

Inderdaad erg gaaf dat ie er nu in zit. Ook meteen voor Pc is erg mooi. Ik ben benieuwd of ie daarmee dan ook in de Windows Store komt. Daar staat ie nu namelijk niet. Of misschien is het onderdeel van de deal.

In ieder geval mooi dat meer mensen de game nu gaan spelen. Dat verdient ie echt. Zag laatst weer een berichtje op twitter van iemand die nog met de kickstarter van Next Car Game had meegedaan, daarover een berichtje mailde naar de dev en de dev daarop hem nog een key voor Xbox had gegeven.

Wreckfest is zeg maar Destruction Derby + die gekke GTA races + Forza + Burnout in 1 game, zeg maar. Het is niet de snelste racegame in de wereld, ik meen dat ik op de meeste banen de 200 niet eens haal, maar wel de leukste online racegame. Af en toe mensen de muur in duwen, dive-bombs ontwijken en ook nog eens lekker door de bochten driften alsof het niks is. Briljante game

Qua opzet misschien nog wel wat spartaans, maar online is ie echt zoveel leuker. Er is altijd wel iemand een salto aan het maken voor de 2e bocht. Ga je voor de snelle loadout en probeer je iedereen te ontwijken, of ga je juist voor wat meer armor en hoop je op die manier de finish te halen? Heb je toevallig nog wat mensen pissig gemaakt in de vorige race die zich nu revancheren? Zie je iemand rijden met amper wat armor en wil ie je voorbij? Je benadert de game echt heel anders dan andere racers en moet veel meer op de tegenstanders letten.

Ikzelf rijd eigenlijk alleen mensen die mij hinderen of mensen zonder armor de muur in. De rest ga ik redelijk mee om (tot ze me een reden geven, dan gaan ze ook echt stuk haha). Met weer een heleboel nieuwe mensen ga ik er vanuit dat armor weer heel belangrijk gaat worden in de races, maar na verloop van tijd wil men ook wel de snelste auto's rijden als men genoeg credits daarvoor heeft. In de standaard versie zitten nu aardig wat auto's en je kunt er nog wat winnen met de toernooien. De DLC geeft je vooral meer auto's en wat meer customization maar is niet verplicht. En zoals ik zeg is het misschien nog wat spartaans met aparte lobbies, countdown voor de volgende race, een selectie van races als singleplayer waar je credits verdient om je auto's te upgraden. Maar meer is ook niet nodig. De AI werkt nu ook een stuk boeiender, al is online echt zoveel beter omdat men onvoorspelbaarder is. Maar daarvoor heb je wel wat auto's met meer armor nodig of juist meer snelheid. Echter zijn de leen-auto's prima om een idee van de game te krijgen. En zet je de ABS/Traction Control/Stability Management een tikkie lager, dan is de game ook nog een hele toffe drift-game!

[ Voor 39% gewijzigd door Martinspire op 16-02-2021 16:58 ]

Pagina: 1 ... 114 ... 347 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord