Tjah, dezelfde clue kan je ook toepassen op game-pass gebruikers. die zijn blij dat ze dit spel straks gratis krijgen en willen mijn standpunt niet begrijpen omdat ik het toch niet gebruikFinraziel schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 16:50:
[...]
Ik denk dat hier ook een beetje de clue zit... Jij koopt nooit games tegen full price. Voor jou is 70 euro voor een game dus denk ik eigenlijk om te beginnen al een onacceptabel bedrag. Als je je dan voorstelt dat je hem toch gekocht had en opeens zit hij 'gratis' in gamepass dan stel je je voor dat je dat heel erg zou vinden...
Maar je uitgangspunt is al verkeerd. Jij koopt die game om te beginnen al niet. Iemand die dat wel doet zal er waarschijnlijk ook heel anders in staan.
Overigens koop ik zelf ook zo goed als nooit games boven 2 tientjes of zo hoor, en nu ik gamepass heb koop ik nog minder omdat er altijd nog genoeg te spelen is. Alleen als ik een game echt per se wil spelen dan koop ik hem misschien, en als hij dan later in gamepass komt... Tja, pech gehad dan.
Ik zal het je sterker vertellen, ik heb Sea of Thieves gekocht nadat ik dit heb gespeeld in Gamepass. En omdat ik deze game zo goed vind heb ik het spel ook nog een keer gekocht zodat als ik ooit op een dag geen Gamepass heb dat ik het spel nog kan spelen. Dus jouw probleem alleen dan andersom.Farabi schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 16:45:
[...]
probleem: het volledige bedrag neerleggen voor een spel, terwijl je al een maandelijkse abonnement hebt lopen via game-pass. dus je betaald dubbel-dwars zoveel. jij gaat ook terug naar een winkel neem ik aan als je aangekochte artikel opeens €300 is afgeprijsd? dan eis je ook je korting? (of niet zeker?)
Als ik 3000 euro betaal voor de Xbox en na 15 dagen is die 1500 dan baal ik als een stekker maar het is niet anders. Ik heb bewust die Xbox voor 3000 gekocht anders had ik wel gewacht tot die goedkoper zou zijn. Als ik mij daar wel aan zou storen dan kan ik bijna elke tech apparaat wel terugsturen want als early adopter betaal je vaak de hoofdprijs (wat ik niet erg vind omdat ik eenmaal gek ben op tech).
PS/XBL: Nogne
Wat een gemiep over het niet eerlijk vinden dat je een game voor een bepaald gedrag koopt en dat het dan toevallig in de gamepass komt. En dat je dan gecompenseerd zou moeten worden... voor wat?. Ze zijn jou helemaal niks verschuldigd.
Dirt 5 was vorige week in de aanbieding voor 35. Dacht er nog aan om hem te kopen, maar gameplay oogt mij te simpel.
Nu een mooie kans om hem te proberen.
Dirt 5 was vorige week in de aanbieding voor 35. Dacht er nog aan om hem te kopen, maar gameplay oogt mij te simpel.
Nu een mooie kans om hem te proberen.
Exact dit ja. Als je een game gekocht hebt en de volgende maand krijg je dezelfde game "cadeau" bij Games with Gold, ga je dan ook je geld terugvragen bij MS? Succes!BM schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 16:43:
[...]
Ik zie oprecht het probleem niet?
Microsoft wi graag games in Gamepass, maar zij bepalen niet (alleen) welke games daar in komen. Kennelijk wilde Codemasters dat rondom de release van Dirt 5 niet, en nu wel. Als er dus iemand is die je daarop moet aanspreken is het Codemasters, niet Microsoft.
Daarbij blijf ik bij mijn vorige post. Als 'iets' in een (streaming)-abonnement word toegevoegd word je daar nooit voor gecompenseerd als je even daarvoor dat 'iets' gekocht hebt.
Dan zouden Netflix, Amazon Prime, e-reader stores, heck, zelfs de bibliotheek een hele zwarte tijd tegemoed tegemoet gaan.
Heeft MS dan wel wat met de uitgever van (in dit geval) Dirt 5 (Codemasters) te maken?Farabi schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 16:27:
[...]
dit is iets anders dan wat ik zeg.
[...]
netflix heeft niks met die uitgever te maken. dus onlogische vergelijking. netflix verkoopt geen films. de diensten zijn anders.
Vond de vergelijking prima. Netflix gaat je BR niet terugbetalen zodra je net aangeschafte film op Netflix uitgebracht wordt.
Blijft pittig voor 1TB, maar goed wel marktconform. Denk dat ik maar toesla, moet nu echt dingen gaan verplaatsen om ruimte vrij te maken.BM schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 16:43:
[...]
[...]
https://www.amazon.nl/Sea...box&qid=1613490313&sr=8-1
Voor €213,52 ben je het mannetje
ja, want het gaat via de dienst van microsoft. en nee, netflix gaat mijn bluray/dvd niet terugbetalen die ik bij de free record shop heb gekocht in 2006. want netflix bestond toen nog niet. dat wereldje heeft een andere insteek.Powder Toastman schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 16:55:
[...]
Heeft MS dan wel wat met de uitgever van (in dit geval) Dirt 5 (Codemasters) te maken?
Vond de vergelijking prima. Netflix gaat je BR niet terugbetalen zodra je net aangeschafte film op Netflix uitgebracht wordt.
[ Voor 7% gewijzigd door Farabi op 16-02-2021 16:59 ]
Of zeg anders Amazon prime video, dan klopt het wel... Ga je klagen als je een blu-ray gekocht hebt en dan komt hij op de streaming dienst?
Gamertag: FinrazielNL
ik kan mijn fysieke bluray doorverkopen, maar mijn aangekochte key van 70 euro niet. heel simpel.Finraziel schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 16:58:
Of zeg anders Amazon prime video, dan klopt het wel... Ga je klagen als je een blu-ray gekocht hebt en dan komt hij op de streaming dienst?
Appels en peren dit, een fysieke game kun je ook doorverkopen, een digitaal aangekochte film ook niet.Farabi schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 17:00:
[...]
ik kan mijn fysieke bluray doorverkopen, maar mijn aangekochte key van 70 euro niet. heel simpel.
Kan je films kopen dan op netflix?Xgar schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 17:09:
[...]
Appels en peren dit, een fysieke game kun je ook doorverkopen, een digitaal aangekochte film ook niet.
Buiten dat is een fysieke film van betere kwaliteit dan op een streamingsdienst. Dus die vlieger gaat ook niet op. De kwaliteit van een spel is digitaal en fysiek hetzelfde.
[ Voor 25% gewijzigd door Farabi op 16-02-2021 17:16 ]
Nee, maar wel in de Xbox store.Farabi schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 17:15:
[...]
Kan je films kopen dan op netflix?
Buiten dat is een fysieke film van betere kwaliteit dan op een streamingsdienst. Dus die vlieger gaat ook niet op. De kwaliteit van een spel is digitaal en fysiek hetzelfde.
Dat is een keuze die je maakt. Bij een spel weet je niet of het over 2 weken in de gamepass komt. Terwijl ze wel met een strakke gezicht nu nog steeds 70 euro durven te vragen voor dirt 5.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Dat is een keuze die je maakt.Farabi schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 17:20:
[...]
Terwijl ze wel met een strakke gezicht nu nog steeds 70 euro durven te vragen voor dirt 5.
Um die aankondiging is toch juist om mensen te informeren dat het gamepass in gaat, als je hem dan nu toch koopt, dan is het toch ook een keuze.Farabi schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 17:20:
[...]
Dat is een keuze die je maakt. Bij een spel weet je niet of het over 2 weken in de gamepass komt. Terwijl ze wel met een strakke gezicht nu nog steeds 70 euro durven te vragen voor dirt 5.
Heb ik niet veel aan gehad dan als ik het 2 dagen geleden gekocht heb.Xgar schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 17:25:
[...]
Um die aankondiging is toch juist om mensen te informeren dat het gamepass in gaat, als je hem dan nu toch koopt, dan is het toch ook een keuze.
Tsja, dat kun je altijd wel zeggen, was het een maand, was het ook weer niet goed.Farabi schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 17:26:
[...]
Heb ik niet veel aan gehad dan als ik het 2 dagen geleden gekocht heb.
Ga je als je nu Dirt 5 koopt klagen dat hij net nog in de sale was? En dus voor dezelfde lagere prijs wilt? Gevalletje te laat, helaas pindakaas. En weet je wat? Dat is met het aankondigen wanneer iets in Gamepass komt precies hetzelfde. Het is altijd voor iemand te laat of net op tijd. You lose some, you win some. In de woorden van Frozen: Let it go.
100 euro
mooi ding, ik wacht op de reviews maar ik verwacht er wel wat van
pre order kan hier:
https://www.microsoft.com...vetab=pivot%3aoverviewtab
[ Voor 18% gewijzigd door Wybob op 16-02-2021 17:28 ]
Hier maak je de aanname dat Microsoft dat van te voren weet. Maar zoals je zelf ook zegt, het is een keuze die je maakt.Farabi schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 17:25:
[...]
Of misleiden? Mag wel ff gezegd worden dat het binnenkort op gamepass komt in je winkelmandje...
Dat weten ze nu toch over dirt 5?Nogne schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 17:27:
[...]
Hier maak je de aanname dat Microsoft dat van te voren weet. Maar zoals je zelf ook zegt, het is een keuze die je maakt.
Over die hele discussie met iets kopen en dan is het later in de aanbieding of game pass dat is een keuze aan de consument. Dat is iets wat je in je afweging mee moet nemen als consument.
Dat doen veel gamers al die zeggen ik wacht op een sale of tot het in de gamepass komt. Je kan wel eeuwig in discussie hierover gaan maar ik denk dat de standpunten wel duidelijk zijn. En @Farabi volgens mij heb jij sowieso weinig met game pass dus dat jij zo in de discussie staat snap ik hoor. Ik zelf heb met bepaalde spellen van, die koop ik ongeacht de prijs. Anderen heb ik van mwah ik wacht een sale af of als het in game pass komt. En de sales bij microsoft zijn redelijk voorspelbaar. En tjah van een consument kan ook wel enige zelfredzaamheid en onderzoek worden verwacht. En dan idd de binnen 2 uur terugbetaaloptie. Als je een game al snel lekker meer dan 2 uur speelt dan is de 70 euro misschien wel goed besteed want dan heb je er veel plezier aan.
Dat doen veel gamers al die zeggen ik wacht op een sale of tot het in de gamepass komt. Je kan wel eeuwig in discussie hierover gaan maar ik denk dat de standpunten wel duidelijk zijn. En @Farabi volgens mij heb jij sowieso weinig met game pass dus dat jij zo in de discussie staat snap ik hoor. Ik zelf heb met bepaalde spellen van, die koop ik ongeacht de prijs. Anderen heb ik van mwah ik wacht een sale af of als het in game pass komt. En de sales bij microsoft zijn redelijk voorspelbaar. En tjah van een consument kan ook wel enige zelfredzaamheid en onderzoek worden verwacht. En dan idd de binnen 2 uur terugbetaaloptie. Als je een game al snel lekker meer dan 2 uur speelt dan is de 70 euro misschien wel goed besteed want dan heb je er veel plezier aan.
Zeker! Mocht het geluid enigszins prima zijn dan overweeg ik wel een aanschaf. Volledig draadloos is toch wel fijn
Mooi sleek design. Ook dat de earcups volume regelaars zijn is tof.
Minder een fan ben ik van die game/chat mix. Op mijn TB Stealth 700 gen 2 heb ik drie wieltjes. Eentje is voor game audio, eentje is voor party chat audio en de laatste is overall volume. Ideaal dat. Jammer dat deze dat niet heeft.
Hier nog een unboxing
Oeh erg prettig dit. Wreckfest speel ik al vanaf Early Acces op de PC, maar die game mis ik op de Xbox als ik lekker onderuit hang. Iemand die weet of deze ook modsupport heeft op de Xbox?Xgar schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 15:37:
[Afbeelding]
Dirt 5 nice!
/wachten op de wreckfest fan, die me op de game wijst.
En Dirt 5 is eigenlijk gewoon niet goed genoeg om te kopen, maar nu zal ik het zeker een keer proberen. Blijft lekker die gamepass voor nog bijna 3 jaar
Daar ben je ook zelf bij, koop de game dan fysiek, dan kan het wel.Farabi schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 17:00:
[...]
ik kan mijn fysieke bluray doorverkopen, maar mijn aangekochte key van 70 euro niet. heel simpel.
Films kun je trouwens ook digitaal aanschaffen.
Maar goed, we gaan elkaar niet overtuigen denk ik
Edit: zie dat dit ook al gezegd was, mijn browser liet maar 1 nieuwe post zien net maar bleken er iets meer te zijn
[ Voor 13% gewijzigd door Finraziel op 16-02-2021 17:46 ]
Gamertag: FinrazielNL
Ik heb die headphones maar besteld, voor €99 is het de moeite waard.
Helemaal hierom:
Virtueel surround sound
Ondersteunt technologieën voor ruimtelijk geluid zoals Windows Sonic, Dolby Atmos en DTS Headphone:X op Xbox Series X|S en Xbox One*
Helemaal hierom:
Virtueel surround sound
Ondersteunt technologieën voor ruimtelijk geluid zoals Windows Sonic, Dolby Atmos en DTS Headphone:X op Xbox Series X|S en Xbox One*
[ Voor 58% gewijzigd door slijkie op 16-02-2021 17:42 ]
Maak mij voor dat geld wel enigszins zorgen over de kwaliteit van het geluid en en de mic. Anders is het wel echt een koopje. En call via bluetooth zou dat ook betekenen dat je dan Discord in kan mixen?? Gezien MS mij geen volledige Discord app wil gevenslijkie schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 17:42:
Helemaal hierom:
Virtueel surround sound

They did it again.
— Patrick Maka (@PMaka1991) 16 februari 2021
It was under our noses the whole time.
The new Xbox Wireless Headset was in the Oct 9 "Power Your Dreams" Series X launch trailer. 🤯 pic.twitter.com/sZDOL5e5ij
Hij zat blijkbaar ook in die trailer van vorig jaar
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Als de kwaliteit aardig is inderdaad een koopje, ik ben in ieder geval wel benieuwd! Toch makkelijker dan elke keer een draadje in mijn controller steken.Beakzz schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 18:06:
[...]
Maak mij voor dat geld wel enigszins zorgen over de kwaliteit van het geluid en en de mic. Anders is het wel echt een koopje. En call via bluetooth zou dat ook betekenen dat je dan Discord in kan mixen?? Gezien MS mij geen volledige Discord app wil geven
Bron: PU.nlMicrosoft heeft een aantal nieuwe titels voor Xbox Game Pass onthuld. Dirt 5 en Pillars of Eternity 2 verschijnen op de dienst.
Op 18 februari komt actie-rpg Code Vein naar pc, verschijnt Pillars of Eternity 2: Deadfire Ultimate Edition voor console en xCloud en komt Wreckfest beschikbaar voor console, pc en xCloud.
Daarnaast komt arcadeklassieker Killer Queen Black op 23 februari naar console en xCloud en is racegame Dirt 5 vanaf 25 februari beschikbaar voor console, pc en xCloud. Op diezelfde dag worden ook Elite Dangerous voor console en Superhot: Mind Control Delete toegevoegd voor pc.
Verder krijgen zeven games op 18 februari touch-besturing op Project xCloud: Bridge Constructor Portal, Morkredd. Neoverse, Nowhere Prophet, Spiritfarer, The Little Acre en Yooka-Laylee and the Impossible Lair
Bekijk hieronder een overzicht van games dat binnenkort verdwijnt van Xbox Game Pass:
24 februari
Dirt 4 (Console)
28 februari
Momodora: Reverie Under the Moonlight (Console en PC)
Mother Russia Bleeds (PC)
Oxenfree (Console en PC)
The Jackbox Party Pack 4 (Console)
Vambrace: Cold Soul (Console en PC)
Edit: Was al gemeld zag ik.
Dirt 5 vanaf 25 februari beschikbaar voor console, pc en xCloudTimothy3000 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 18:40:
[...]
Bron: PU.nl
Edit: Was al gemeld zag ik.
Meer dan een maand van te voren dus, ruim op tijd imo.
Het is voor een consument toch ook niet teveel gevraagd om daar zelf een beetje onderzoek naar te doen voordat hij wat koopt toch? Uitzoeken wat in Gamepass staat is zo gebeurt.Farabi schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 17:25:
[...]
Of misleiden? Mag wel ff gezegd worden dat het binnenkort op gamepass komt in je winkelmandje...
Als ik een game koop en die is later goedkoper of die verschijnt in Gamepass dan heb ik er iig eerder plezier van gehad en dan bezit ik het spel. Kan me er nooit zo druk om maken. Maar ik zou sowieso nooit een digitale game fullprice kopen.
En misschien is Microsoft wel coulant als je ze even belt. Sony gaf ieder die recentelijk Maneater had gekocht ook het geld terug toen hij later in Plus verscheen.
[ Voor 51% gewijzigd door Timothy3000 op 16-02-2021 18:54 ]
Dat ondersteund iedere headset.slijkie schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 17:42:
Helemaal hierom:
Virtueel surround sound
Heb momenteel de TB Stealth 600 gen 1 maar deze kan ‘m wel eens vervangen. Mis af en toe de extra Bluetooth connectivity nog wel eens met de Stealth 600 en deze van Microsoft heeft dat wel. Met een prijs van € 99 is het bijna een no-brainer. Weer een strakke zet van Microsoft!
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik heb bluetooth uitgeschakeld op mijn TB Stealth 700 Gen1. Scheelt accu duur en tijdens het gamen had ik altijd zoiets van: doei, ik ben aan het gamen, dus geen tijd om de telefoon op te nemen.Rivanov schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 18:53:
[...]
Dat ondersteund iedere headset.
Heb momenteel de TB Stealth 600 gen 1 maar deze kan ‘m wel eens vervangen. Mis af en toe de extra Bluetooth connectivity nog wel eens met de Stealth 600 en deze van Microsoft heeft dat wel. Met een prijs van € 99 is het bijna een no-brainer. Weer een strakke zet van Microsoft!

Maar ik heb hem gepre-ordered. Ben er wel benieuwd naar. Vooral het draaien aan de schelpen lijkt me veel fijner dan die kleine knopjes. En auto-mute lijkt me ook wel een leuke feature. Zag al in de unboxing video dat dit ding met de accessoires app geconfigureerd kan worden. Ook mooi, alles in 1 app, controller en headset. Volgens mij heb ik de accessoires app al via een shift+peddle op de Elite controller gemapped, dus ingame kan ik zo van profiel wisselen.
XBL: MRE Inc
Net voor het eerst mijn telefoon verbonden met het wifi netwerk thuis (woon hier al 2 maanden lol). En zag een nieuw knopje als ik op mijn telefoon een foto bekijk. Dus klikken en de foto staat opeens via de xbox op mijn tv scherm! Gaaf! (moest wel een app installeren op de xbox). Youtube app op de telefoon kan ook verbinden en de video besturen. Gaaf!
Is er ook een manier om dit soort dingen te doen met mijn Linux PC (KDE Neon) ipv mijn Android telefoon (LG G5)???
Is er ook een manier om dit soort dingen te doen met mijn Linux PC (KDE Neon) ipv mijn Android telefoon (LG G5)???
Leuk ik kan ineens geen enkele game meer opstarten... Zwart scherm en dan gaat ie weer naar het startscherm...
harde reset geprobeerd?GT-R schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 19:31:
Leuk ik kan ineens geen enkele game meer opstarten... Zwart scherm en dan gaat ie weer naar het startscherm...
YouTube app is Chromecast.borbit schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 19:17:
[...]
Media delen is UPNP, dacht ik.
Scherm mirroren is Miracast/Intel WiDi.
Voor alle drie is er wel iets te vinden voor Linux, maar werkt niet altijd even vlekkeloos.
Het is mij ook niet te doen om te kunnen bellen, maar om podcasts of muziek te luisteren vanaf m’n iPhone / iPad. Doe dat nu met AirPlay via AirServer streamen naar m’n Xbox.MRE-Inc schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 19:12:
[...]
Ik heb bluetooth uitgeschakeld op mijn TB Stealth 700 Gen1. Scheelt accu duur en tijdens het gamen had ik altijd zoiets van: doei, ik ben aan het gamen, dus geen tijd om de telefoon op te nemen.![]()
Maar ik heb hem gepre-ordered. Ben er wel benieuwd naar. Vooral het draaien aan de schelpen lijkt me veel fijner dan die kleine knopjes. En auto-mute lijkt me ook wel een leuke feature. Zag al in de unboxing video dat dit ding met de accessoires app geconfigureerd kan worden. Ook mooi, alles in 1 app, controller en headset. Volgens mij heb ik de accessoires app al via een shift+peddle op de Elite controller gemapped, dus ingame kan ik zo van profiel wisselen.
Blijkbaar heb ik wat gemist maar Wreckfest (soortgelijk aan FlatOut) en DIRT 5 komen deze maand naar Game Pass Ultimate

Heb de laatste dagen dat als ik mijn XSX in standby of helemaal uit zet dat mijn USB 3.0 harddisk op blijft spinnen. Dit start steeds met een behoorlijk hoog en irritant geluidje. Meer mensen die dit hebben? Het is een 1tb Lacie Rugged schijfje.
Siege is alleen multiplayer. Wel zit er een soort trainingsmode met challenges in die je alleen kunt spelen.Farabi schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 19:46:
Heeft rainbow six siege een offline singleplayer campaigne? Of alleen online?
Had ik vorige week ook. Even complete power off via settings kiezen en daarna een minuutje de stroom eraf. Dat hielp bij mij.GT-R schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 19:31:
Drie wieltjes op je Stealth? Ik heb er twee, waarvan 1 algeheel volume is en de tweede te programmeren is via de app...devilsnight schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 17:40:
[...]
Mooi sleek design. Ook dat de earcups volume regelaars zijn is tof.
Minder een fan ben ik van die game/chat mix. Op mijn TB Stealth 700 gen 2 heb ik drie wieltjes. Eentje is voor game audio, eentje is voor party chat audio en de laatste is overall volume. Ideaal dat. Jammer dat deze dat niet heeft.
Hier nog een unboxing
[YouTube: NEW Xbox Wireless Headset Unboxing]
Ben nu bezig met Little Nightmares 2. Ze zetten wel weer een tof sfeertje neer.
Aanrader voor gamers die deel 1 ook konden waarderen. Hij is ook niet erg lang waardoor die nergens saai of herhalend wordt.
In het instellingenmenu onder Algemeen > Energiemodus en opstarten is een optie "als de xbox uitstaat, opslag uitschakelen". Waarschijnlijk is deze niet aangevinkt.kesj schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 20:35:
Heb de laatste dagen dat als ik mijn XSX in standby of helemaal uit zet dat mijn USB 3.0 harddisk op blijft spinnen. Dit start steeds met een behoorlijk hoog en irritant geluidje. Meer mensen die dit hebben? Het is een 1tb Lacie Rugged schijfje.
Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements
Goede tip, ga ik checken. Thanks!ariekanari schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 21:46:
[...]
In het instellingenmenu onder Algemeen > Energiemodus en opstarten is een optie "als de xbox uitstaat, opslag uitschakelen". Waarschijnlijk is deze niet aangevinkt.
't was mij destijds al opgevallen :-)uchiha tijntje schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 18:11:
[...]
[Twitter]
Hij zat blijkbaar ook in die trailer van vorig jaar
Niet wetende dat het eigenlijk een ms product was.
drakiesoft schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 15:48:
Nieuwe B&O headset?
[Afbeelding]
Gezien de samenwerking?
[Twitter]
Kwa design meer razer
https://news.xbox.com/en-...__twitter_impression=true
Gaat over hoe MS zich inzet om developers te helpen meer in te zetten op accessibility van hun games. Mooi streven om meer games beter toegankelijk te maken voor meer gamers.
Gaat over hoe MS zich inzet om developers te helpen meer in te zetten op accessibility van hun games. Mooi streven om meer games beter toegankelijk te maken voor meer gamers.
De headset is alweer uitverkocht en lijkt nog nergens anders te bestellen
https://www.bol.com/nl/p/...paign=CPS&utm_content=txlSteven030 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 23:44:
De headset is alweer uitverkocht en lijkt nog nergens anders te bestellen
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Thanks voor de tip ook besteld.
Lijkt me ideaal icm telefoon/iPad.
En draadloos, scheelt weer een controller die op de grond flikkert bij het bier pakken met headset nog op.
En draadloos, scheelt weer een controller die op de grond flikkert bij het bier pakken met headset nog op.
Haters everywhere but I don’t really care
Pas wel op met voorover buigen, want dan kan ie ook gewoon in de waterbak van de hond vallen of iets anders natsmatthijst schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 00:14:
Thanks voor de tip ook besteld.
Headset besteld bij Bol!
Sinds gister de Xbox S kon hem niet laten liggen voor €200 (na jaren PlayStation fanboy te zijn geweest) wat een fijne console zeker in combinatie met de gamepass krijg je zoveel goede toffe titels! Tot nu toe dik tevreden en het menu is zoveel beter als het PlayStation 4 menu in mijn ogen.
Misschien van de zomer ook wel een X aanschaffen als Xbox met goede aanbiedingen komt. Dan kan ik de S bij mijn vriendin laten staan.
Misschien van de zomer ook wel een X aanschaffen als Xbox met goede aanbiedingen komt. Dan kan ik de S bij mijn vriendin laten staan.
Altijd mooi om te zien dat deze groep de laatste tijd veel meer, verdiende, aandacht van devs krijgt.uchiha tijntje schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 22:03:
https://news.xbox.com/en-...__twitter_impression=true
De laatste tijd zijn er echt flinke stappen gemaakt, met The Last Of Us 2 als hoogtepunt. M'n blinde vriendin heeft deze helemaal uit kunnen spelen zonder maar 1 keer de tv aan te hebben gehad.
Waar heb je hem voor 200 gevonden?Inhumanous schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 07:35:
Sinds gister de Xbox S kon hem niet laten liggen voor €200 (na jaren PlayStation fanboy te zijn geweest) wat een fijne console zeker in combinatie met de gamepass krijg je zoveel goede toffe titels! Tot nu toe dik tevreden en het menu is zoveel beter als het PlayStation 4 menu in mijn ogen.
Net gekeken, maar die optie stond al aangevinkt. Apart, want ik zie het ledje van mijn externe hdd ook continu flikkeren als de XSX uit staat. Heb nu maar energy mode aangezet bij uitschakelen.ariekanari schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 21:46:
[...]
In het instellingenmenu onder Algemeen > Energiemodus en opstarten is een optie "als de xbox uitstaat, opslag uitschakelen". Waarschijnlijk is deze niet aangevinkt.
Weet waar je aan begintInhumanous schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 07:35:
Haha, idd. Ik wist dat iemand het er over gehad had in het oude topic, dus ik moest het weten. Maar het klopt. Ik lees van de Microsoft PR mensen her en der dat de nieuwe headset fantastisch geluid moet geven voor die prijs. Ok, iets met: wc eend, maar toch ben ik wel erg benieuwd. Wellicht dat B&O het binnenwerk levert, zal wel niet, maar het zou eventueel wel kunnen. Om eerlijk te zijn vind ik B&O nou niet een bedrijf die zich ineens op de gaming markt gaat storten. Dat lijkt mij een beetje afbreuk doen aan het merk. Maar ja, geld is geld aan de andere kant.drakiesoft schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 22:02:
[...]
't was mij destijds al opgevallen :-)
Niet wetende dat het eigenlijk een ms product was.
[...]
drakiesoft schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 15:48:
Nieuwe B&O headset?
[Afbeelding]
Gezien de samenwerking?
[Twitter]
Kwa design meer razer
XBL: MRE Inc
Juist daarom is het logisch om niet onder eigen naam iets in gaming uit te brengen, maar wel een deel van de taart op te eisen met zo'n samenwerking.
XBox Series X: BloodyB2121
In dat geval heeft ie het verkeerde topic te pakkenDaMarcus schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 09:09:
[...]
Volgens mij heeft @Inhumanous het over een Xbox One S en niet over de Series S
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Wel de series S. Marktplaats met bon en al erbij!DaMarcus schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 09:09:
[...]
Volgens mij heeft @Inhumanous het over een Xbox One S en niet over de Series S
Dan heb je een goeie deal te pakkenInhumanous schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 10:17:
[...]
Wel de series S. Marktplaats met bon en al erbij!

Je hebt gelijk, my bad.kesj schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 20:42:
[...]
Drie wieltjes op je Stealth? Ik heb er twee, waarvan 1 algeheel volume is en de tweede te programmeren is via de app...
Ik heb voor de bovenste game audio volume en de onderste is chat audio volume. Zo kan ik mijn game geluid zo hard hebben als ik maar wil en tegelijkertijd de chat ook. Dat kan dus niet met de headset van Xbox straks, echt minder! Daar is één zo'n wiel een balance tussen de twee. Tenzij je die ook kan programmeren met een app......
Maar zo niet, dan is het echt zwaar minder. Vindt het ideaal hoe ik in Monster Hunter World of een Halo online altijd met maatjes kan blijven praten en ook het geluid lekker hard hebben staan van de game.
[ Voor 14% gewijzigd door devilsnight op 17-02-2021 10:24 ]
Je kunt toch in het xbox menu (witte xbox knop op controller) audio en chat slider aanpassen? Dat is toch hetzelfde effect? Daar werkt het bij mij ook prima met mijn Arctis 3 (wired).devilsnight schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 10:20:
[...]
Je hebt gelijk, my bad.
Ik heb voor de bovenste game audio volume en de onderste is chat audio volume. Zo kan ik mijn game geluid zo hard hebben als ik maar wil en tegelijkertijd de chat ook. Dat kan dus niet met de headset van Xbox straks, echt minder! Daar is één zo'n wiel een balance tussen de twee. Tenzij je die ook kan programmeren met een app......
Maar zo niet, dan is het echt zwaar minder. Vindt het ideaal hoe ik in Monster Hunter World of een Halo online altijd met maatjes kan blijven praten en ook het geluid lekker hard hebben staan van de game.
Twijfel ook om deze nieuwe headset te halen, vraag me alleen af of dit een meerwaarde levert in de vorm van audio kwaliteit (40mm speaker drivers en nu heb ik 50mm, maar dat wil lang niet alles zeggen). Ook vraag ik me af of het DTS/Atmos geluid beter tot zijn recht komt met deze headset, want ik blijf moeite hebben met bijvoorbeeld voetstappen in Warzone. Misschien een aftakeling van mezelf
Ah, daar zeg je wat. Het kan op die manier ook gedaan worden. Helaas alleen dus niet "on the fly" zoals wanneer het echt op de headset zelf zit.JDL15 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 10:31:
[...]
Je kunt toch in het xbox menu (witte xbox knop op controller) audio en chat slider aanpassen? Dat is toch hetzelfde effect? Daar werkt het bij mij ook prima met mijn Arctis 3 (wired).
Twijfel ook om deze nieuwe headset te halen, vraag me alleen af of dit een meerwaarde levert in de vorm van audio kwaliteit (40mm speaker drivers en nu heb ik 50mm, maar dat wil lang niet alles zeggen). Ook vraag ik me af of het DTS/Atmos geluid beter tot zijn recht komt met deze headset, want ik blijf moeite hebben met bijvoorbeeld voetstappen in Warzone. Misschien een aftakeling van mezelf
Dat andere topic is ook al vrij 'dood' geloof ik. Zat hier ook al een maand of twee voordat ik de XSX had die nu een week in bezit isBM schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 10:03:
[...]
In dat geval heeft ie het verkeerde topic te pakken
Gamertag: timmie271
* BM gaat iemand zoeken met ban-rechtentimmie271 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 11:30:
[...]
Dat andere topic is ook al vrij 'dood' geloof ik. Zat hier ook al een maand of twee voordat ik de XSX had die nu een week in bezit is
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Dodged that bullet matetimmie271 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 11:49:
[...]
Maar nu heb ik er eentje
Ze hadden gewoon subtiele ledjes in de bovenkant moeten zetten die aan/uit te zetten zijn
[Afbeelding]
Welcome to the club
Xbox
Ghehe
Thx! Heerlijk verslavend die snelheid en betere graphics
Alleen nog even uitvogelen waarom ie soms ook warm word als ie uitstaat
Gamertag: timmie271
Na het uitzetten komt er zeker nog een uurtje warmte uit en daarna koelt die af. Pas als je op afstand spellen laat installeren word ie wat warmer (niet warm genoeg om de fan aan te laten gaan).timmie271 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 11:54:
[...]
Ghehe
Thx! Heerlijk verslavend die snelheid en betere graphics![]()
![]()
Alleen nog even uitvogelen waarom ie soms ook warm word als ie uitstaatStaat op dit moment nog op permanent stroom, dus dat maakt ook nog verschil denk ik.
Inzake Control Series S|X crashes, aldus de community manager van Remedy:
Expect an update for Control Ultimate Edition on Wednesday for PS5 and Series X|S. It fixes some of the crash issues on X|S and mission related bugs.
— Thomas Puha (@RiotRMD) 16 februari 2021
Then, we're investigating Series X|S crashes with Microsoft, with a fix currently in testing. This would be another update. We'll have more on this as soon as possible.
— Thomas Puha (@RiotRMD) 16 februari 2021
Interessant.MRE-Inc schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 09:28:
[...]
Haha, idd. Ik wist dat iemand het er over gehad had in het oude topic, dus ik moest het weten. Maar het klopt. Ik lees van de Microsoft PR mensen her en der dat de nieuwe headset fantastisch geluid moet geven voor die prijs. Ok, iets met: wc eend, maar toch ben ik wel erg benieuwd. Wellicht dat B&O het binnenwerk levert, zal wel niet, maar het zou eventueel wel kunnen. Om eerlijk te zijn vind ik B&O nou niet een bedrijf die zich ineens op de gaming markt gaat storten. Dat lijkt mij een beetje afbreuk doen aan het merk. Maar ja, geld is geld aan de andere kant.
[...]
Op de Arctis 9x ook 1 wieltje voor volume en 1 voor balans. Als die laatste in het midden staat heb je, zoals jij wilt, beide op maximaal volume. Daar is geen 3e wieltje voor nodig. Als ik ‘m dus richting game draai wordt alleen de chat zachter, game geluid niet harder. Dat doe je met het tweede wieltje.devilsnight schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 11:05:
[...]
Ah, daar zeg je wat. Het kan op die manier ook gedaan worden. Helaas alleen dus niet "on the fly" zoals wanneer het echt op de headset zelf zit.
Als Flight Simulator deze zomer uit komt op de Xbox hebben we echt een hele mooie showcase.
Er komen steeds meer updates uit. Nu een United Kingdom en Ireland update. 
https://www.trueachieveme...-simulator-world-update-3
En Benelux update komt ook binnenkort.uchiha tijntje schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 12:44:
Als Flight Simulator deze zomer uit komt op de Xbox hebben we echt een hele mooie showcase.Er komen steeds meer updates uit. Nu een United Kingdom en Ireland update.
[YouTube: Microsoft Flight Simulator - United Kingdom & Ireland World Update]
nieuws: Nederland en België zitten in volgende World Update voor Flight Simul...
Ben benieuwdRivanov schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 12:47:
[...]
En Benelux update komt ook binnenkort.
nieuws: Nederland en België zitten in volgende World Update voor Flight Simul...
Toevallig zag vandaag dat Crackdown 1 en 2 met al dlcs staan gratis op MS store. Blast from the past en ook een aanrader volgens mij.
Inderdaad man. En dan hoef ik eigenlijk niet eens te kutten met de settings in de Xbox zelf. Hmmm.Roodaap schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 12:29:
[...]
Op de Arctis 9x ook 1 wieltje voor volume en 1 voor balans. Als die laatste in het midden staat heb je, zoals jij wilt, beide op maximaal volume. Daar is geen 3e wieltje voor nodig. Als ik ‘m dus richting game draai wordt alleen de chat zachter, game geluid niet harder. Dat doe je met het tweede wieltje.
Ik heb eigenlijk helemaal geen tweede headset nodig, en toch iets aan dit ding zegt "you need it" lol. Het is een tof design.
Zou leuk zijn ja! Even een oude 747 de Arena inboren, zijn we gelijk van dat oerlelijke mislukte stadion af.uchiha tijntje schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 12:48:
[...]
Ben benieuwdGok op de Erasmus brug, Arena en domtoren enzo
Iemand al iets gehoord over de 17 February Announcement, met vermoedelijk de backward-compatibility feature?
https://wccftech.com/xbox...mpatibility-announcement/
https://wccftech.com/xbox...mpatibility-announcement/
Ik denk dat er geen destructible environments in zitPowder Toastman schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 14:18:
[...]
Zou leuk zijn ja! Even een oude 747 de Arena inboren, zijn we gelijk van dat oerlelijke mislukte stadion af.Dat ding is vanaf de A'dam ring echt zo enorm lelijk om te zien, het lijkt meer op een kruising tussen een vliegende schotel en een kotsbakje.
Stel je voor als er nog eens een 911 achtig event zou zijn en dan zou lekken dat flightsim heeft bijgedragen aan het vinden van de targets.. omg.. Nee, ik zou dat als MS zijnde ook niet doen.uchiha tijntje schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 14:38:
[...]
Ik denk dat er geen destructible environments in zit
Wat ik me afvraag aan het ontwerp van de XSX: Ik gebruik de mijne staand. Krijgen we op termijn niet het probleem dat er veel stof in valt in tijden dat je hem niet gebruikt en daardoor vast kan komen te zitten / je Xbox sloopt?timmie271 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 11:49:
[...]
Maar nu heb ik er eentje
Ze hadden gewoon subtiele ledjes in de bovenkant moeten zetten die aan/uit te zetten zijn
[Afbeelding]
We hebben hier thuis luchtbevochtigers staan dus het stof dat valt is minimaal maar er zal altijd wel wat in terecht komen.
Eerdere designs hadden weliswaar een meer gesloten systeem voor luchtafvoer dan dit, maar lijkt op de langere termijn beter voor de console dan dit ontwerp. Vind het geen porem om hem neer te leggen om eerlijk te zijn.
Iemand een idee?
www.jordyleenders.com
Ik heb eerder in het topic gelinked naar thermals en visuals van Gamers Nexus voor de Series X die hier, ten dele, ook op in gaat. Ja; MS had beter iets met stoffilters kunnen maken, maar onderhoud is niet rete ingewikkeld. Het maakt voor thermals 0.0 uit of ze liggend of staand gebruikt worden, er vanuit gaande dat de uitgaande lucht niet teveel belemmerd wordt.JL.com schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 15:35:
[...]
Wat ik me afvraag aan het ontwerp van de XSX: Ik gebruik de mijne staand. Krijgen we op termijn niet het probleem dat er veel stof in valt in tijden dat je hem niet gebruikt en daardoor vast kan komen te zitten / je Xbox sloopt?
We hebben hier thuis luchtbevochtigers staan dus het stof dat valt is minimaal maar er zal altijd wel wat in terecht komen.
Eerdere designs hadden weliswaar een meer gesloten systeem voor luchtafvoer dan dit, maar lijkt op de langere termijn beter voor de console dan dit ontwerp. Vind het geen porem om hem neer te leggen om eerlijk te zijn.
Iemand een idee?
Ging me dan indd ook om het stof dat erin kan vallen op termijn, niet zozeer of ie beter koelt staand of liggend.Notna schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 15:40:
[...]
Ik heb eerder in het topic gelinked naar thermals en visuals van Gamers Nexus voor de Series X die hier, ten dele, ook op in gaat. Ja; MS had beter iets met stoffilters kunnen maken, maar onderhoud is niet rete ingewikkeld. Het maakt voor thermals 0.0 uit of ze liggend of staand gebruikt worden, er vanuit gaande dat de uitgaande lucht niet teveel belemmerd wordt.
Scheelt wellicht ook dat een deel van het stof ook weer uitgeblazen zal worden wanneer de console aan staat. Zullen op lange termijn wel zien of het problematisch wordt
www.jordyleenders.com
Och och och, zit het diep?Powder Toastman schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 14:18:
[...]
Zou leuk zijn ja! Even een oude 747 de Arena inboren, zijn we gelijk van dat oerlelijke mislukte stadion af.Dat ding is vanaf de A'dam ring echt zo enorm lelijk om te zien, het lijkt meer op een kruising tussen een vliegende schotel en een kotsbakje.

Nee hoor, want voetbal interesseert mij echt geen kloot. Maar ben wel eens in de Arena geweest voor een concert, is gewoon een oerlelijk sfeerloos misbaksel.
Verwijderd
Zullen we maar weer on-topic gaan?
Volgens mij heeft voetbal/stadions niks te maken met de Xbox

Dit topic is gesloten.
Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen
Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen
Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |