sohus schreef op maandag 15 februari 2021 @ 08:10:
[...]
Wat zijn je top 3 lego games? Ik wil met de kleine die nu 3,5 jaar is langzaam gaan beginnen. Ze kijkt nu soms Hollow Knight of Ori mee of Sonic Racing. Heb ook een Game Boy Color, 2DS en 3DS liggen dus wellicht begin ik daar met een Mario of Kirby.
Lego Batman en Lego Indiana Jones. Dus een top 2.
De vervolg delen hebben allemaal zo'n achterlijk menu / open wereld structuur waarin voor een kind nauwelijks duidelijk is wat er gedaan moet worden.
Lego Batman heeft gewoon een centrale hub, de batcave waarin de batmobiel (auto), bat boot en bat copter staan. Elke heeft 5 levels genummerd van 1 tm 5. Dan kun je ook nog via de batcave naar Arkham Asylum gaan en ook daar staat weer een bus, een onderzeeer en een helicopter met elk 5 levels. Gewoon simpel, ook voor een kind van 4 en ouder.
Bij Lego Batman 2 had je een open wereld waarin je in Gotham rond kon banjeren en dan zag je her en der een blauwe lichtbalk de lucht in gaan. Daar moest je dan naar toe rijden voor een missie/level. Een kind van 4 verdwaalt gewoon omdat er onderweg weer van alles te doen is. Lego Indiana Jones 2 ongeveer het zelfde. Dat was iets met houten kisten waar je wel bij kon komen, maar niet kon openen omdat je de voorgaande levels niet gespeeld had. Dat snapt een kind van 4 niet.
Overigens The Division 2 vrijdag geprobeerd. Ondanks dat het er allemaal mooi uitziet, totaal niet mijn game. Te langzaam en in de eerste missie moest ik een of ander klein meisje van het dak van een gebouw redden. Eerst 6 verdiepingen langs met van die hyena gasten die je 20x moet raken voordat ze neer gaan. Dat werd dus een uninstall.