3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Maar dan ben je imo toch niet gelijk ook een pannekoekBansheeben schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:34:
[...]
In de Williams heeft Russell anders al wel wat pannekoek momenten gehad, zonder enige vorm van druk... Wel zeer interessant verder. Zowel Bottas als Russell hebben echt wat te bewijzen dit weekend.
We gaan het zien
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Ach, kan me ook nog zo'n actie herinneren van ene Jenson Button op Monza in de BAR (dacht ik zo uit m'n hoofd) en die is later nog wereldkampioen geworden (weliswaar met een auto die superieur aan alles was). Dus zegt ook niet allesJolke schreef op donderdag 3 december 2020 @ 11:37:
[...]
Iets met linksaf de muur in met koude banden achter een safety car?
edit: even nagezocht; was in de Williams
edit2: het is zelfs Schumacher (Michael uiteraard
https://wtf1.com/post/6-d...d-it-behind-a-safety-car/
[ Voor 17% gewijzigd door DesireHD op 03-12-2020 11:57 ]
Conveyor belt? Gaan ze F1 onderdelen sorteren?
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Factorio F1-mod!TommyGun schreef op donderdag 3 december 2020 @ 11:53:
[...]
Conveyor belt? Gaan ze F1 onderdelen sorteren?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sVRXc3YKYPuOoFTU4oIGVOm8.jpg?f=user_large)
Daar wil je ook niet onder schuiven als er iets in de brand staat.Fox-Racing schreef op donderdag 3 december 2020 @ 12:00:
is dat niet die band om de bandenstapels heen?
[Afbeelding]
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Als je dat lijstje ziet, dan wordt niet alleen Russell ooit wereldkampioen, maar gaat Grosjean ook nog een comeback maken en kampioen worden.DesireHD schreef op donderdag 3 december 2020 @ 11:52:
[...]
Ach, kan me ook nog zo'n actie herinneren van ene Jenson Button op Monza in de BAR (dacht ik zo uit m'n hoofd) en die is later nog wereldkampioen geworden (weliswaar met een auto die superieur aan alles was). Dus zegt ook niet alles
edit: even nagezocht; was in de Williams
edit2: het is zelfs Schumacher (Michael uiteraard) en Hamilton ook "gelukt"
https://wtf1.com/post/6-d...d-it-behind-a-safety-car/
BUT, MSC, VET, HAM, JPM zijn allemaal kampioen geworden!
(ok..JPM in CART..maar toch)
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Perez zal wel een eindje naar achteren worden gezet voor de race zelf, mocht ie vooraan kwalificeren.renzo4000 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 12:07:
Ik verwacht dat Max wel op P4 of P5 kan kwalificeren. Vermoedelijk zal RBR extra weinig vleugel zetten tov concurrentie en met de overdrive capaciteit van Max kan hij dat nog wel redelijk opvangen met de beperkte bochten. Dan is het zaak om op zondag geduldig te blijven en niet te snel te willen aanvallen, in de regel zijn de Racingpoints en Renaults een stuk minder met de banden. MB verslaan kan alleen door strategische fouten aan hun kant of problemen. Oftewel, het wordt voor Max een solide 3e plaats
Heeft al zijn 3e MGU-K en dat was de reden voor zijn uitvallen wordt er geopperd (los van wat er nog meer beschadigd is geraakt door brand/blussen?).
I.p.v. deze hele korte lay-out, hadden ze natuurlijk ook voor de 2010 extended version kunnen kiezen
[ Voor 8% gewijzigd door hardware-lover op 03-12-2020 13:10 ]
Testing, one, two ...
Albon gaat het wel moeilijk krijgen vrees ik.renzo4000 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 12:07:
Ik verwacht dat Max wel op P4 of P5 kan kwalificeren. Vermoedelijk zal RBR extra weinig vleugel zetten tov concurrentie en met de overdrive capaciteit van Max kan hij dat nog wel redelijk opvangen met de beperkte bochten. Dan is het zaak om op zondag geduldig te blijven en niet te snel te willen aanvallen, in de regel zijn de Racingpoints en Renaults een stuk minder met de banden. MB verslaan kan alleen door strategische fouten aan hun kant of problemen. Oftewel, het wordt voor Max een solide 3e plaats
"When you grow up your heart dies"
Misschien heeft Perez nog een werkende MGU-K in zijn poule, we weten ook niet welke er mee opgehouden is. Met nog 2 races te gaan zullen ze een gridpenalty voor 1 van die 2 wel proberen te vermijden.hardware-lover schreef op donderdag 3 december 2020 @ 13:04:
[...]
Perez zal wel een eindje naar achteren worden gezet voor de race zelf, mocht ie vooraan kwalificeren.
Heeft al zijn 3e MGU-K en dat was de reden voor zijn uitvallen wordt er geopperd (los van wat er nog meer beschadigd is geraakt door brand/blussen?).
I.p.v. deze hele korte lay-out, hadden ze natuurlijk ook voor de 2010 extended version kunnen kiezen
[YouTube: Bahrain 2010 circuit guide]
Russel beste optie, want die heeft op papier nog niets laten zien en is een talent (als die wint, dan kun je zeggen, kiek! talentje hoor!, als hij in middenmoot beland, kun je zeggen, hij heeft het goed gedaan, moeilijk om zomaar in een ander auto aan kop te rijden.
Hoe zouden de prestaties van Hamilton zijn de afgelopen jaren als iemand (hulkenberg) die jarenlang F1,5 heeft gereden nu ineens met twee vingers in de neus gaat winnen?
Iets meer Aluhoedje:
Mercedes gaat zelf voor zorgen dat Russel niet al te hoog eindigt.
[ Voor 5% gewijzigd door Bloodclot op 03-12-2020 13:43 ]
Strategie a la ferrari zeg maarBloodclot schreef op donderdag 3 december 2020 @ 13:43:
ora et labora
Ook al in het gewone F1 topic besproken, maar dit is niet logisch. Mercedes heeft er geen belang bij om Russell terug te houden. Ham heeft nog geen contract, dus als Russell ineens heel goed is, hoeven ze Ham niet meer zoveel geld te geven... En Mercedes heeft er ook geen belang bij om Hamiltons reputatie te beschermen. Als iemand als Hulkenberg net zo snel of nog veel sneller dan Hamilton zou zijn, zouden ze hem wel in die auto zetten. Waarom zou er zo'n groot complot zijn om Hamilton beter te laten lijken dan hij is? Makes no sense....Bloodclot schreef op donderdag 3 december 2020 @ 13:43:
Semi aluhoedje:
Russel beste optie, want die heeft op papier nog niets laten zien en is een talent (als die wint, dan kun je zeggen, kiek! talentje hoor!, als hij in middenmoot beland, kun je zeggen, hij heeft het goed gedaan, moeilijk om zomaar in een ander auto aan kop te rijden.
Hoe zouden de prestaties van Hamilton zijn de afgelopen jaren als iemand (hulkenberg) die jarenlang F1,5 heeft gereden nu ineens met twee vingers in de neus gaat winnen?
Iets meer Aluhoedje:
Dit zal voornamelijk zijn voor de naam die Lewis met zich mee breng. Hij is tenslotte de 2e 7-voudig wereld kampioen.Tomcatter_31 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 13:52:
[...]
Ook al in het gewone F1 topic besproken, maar dit is niet logisch. Mercedes heeft er geen belang bij om Russell terug te houden. Ham heeft nog geen contract, dus als Russell ineens heel goed is, hoeven ze Ham niet meer zoveel geld te geven... En Mercedes heeft er ook geen belang bij om Hamiltons reputatie te beschermen. Als iemand als Hulkenberg net zo snel of nog veel sneller dan Hamilton zou zijn, zouden ze hem wel in die auto zetten. Waarom zou er zo'n groot complot zijn om Hamilton beter te laten lijken dan hij is? Makes no sense....
Maar ik verwacht ook niet dat ze George tegen gaan houden, ze zullen een goede evaluatie willen.
Ik denk dat mercedes het trotste is op het feit dat ze de beste auto maken en niet perse dat ze het meeste geld uitgeven aan de beste driver. Dus dat gaat echt niet gebeuren.Bloodclot schreef op donderdag 3 december 2020 @ 13:43:
Semi aluhoedje:
Iets meer Aluhoedje:
Mercedes heeft wel zeker baat bij de verdiensten van Hamilton. Zijn marktwaarde is tig-tig-tig keer groter dan die van Russel. Russel is maar een blank ventje die alles nog op moet bouwen. Hamilton is voor mercedes veeeel meer dan coureur. Hamilton is één groot reclamebord met zijn huidskleur en daardoor ook zwarte achterban. Als mercedes niet in zee gaat met Hamilton, dan gooien ze heel veel marktwaarde weg die wel veel meer is dan die 40 miljoen die ze hamilton gaan betalen. Het is gewoon erg goede reclame als je een donkere rijder in jouw auto wereldkampioen (vooral in deze tijd) laat worden (of die nou goed is of niet).Tomcatter_31 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 13:52:
[...]
Ook al in het gewone F1 topic besproken, maar dit is niet logisch. Mercedes heeft er geen belang bij om Russell terug te houden. Ham heeft nog geen contract, dus als Russell ineens heel goed is, hoeven ze Ham niet meer zoveel geld te geven... En Mercedes heeft er ook geen belang bij om Hamiltons reputatie te beschermen. Als iemand als Hulkenberg net zo snel of nog veel sneller dan Hamilton zou zijn, zouden ze hem wel in die auto zetten. Waarom zou er zo'n groot complot zijn om Hamilton beter te laten lijken dan hij is? Makes no sense....
Mercedes = constructeurBartske schreef op donderdag 3 december 2020 @ 14:01:
[...]
Ik denk dat mercedes het trotste is op het feit dat ze de beste auto maken en niet perse dat ze het meeste geld uitgeven aan de beste driver. Dus dat gaat echt niet gebeuren.
Belangrijkste blijft het constructeurskampioenschap, poppetjes kan je gewoon wisselen.
Ik vraag me dus echt heel erg af in hoeverre dit nou zo is. Een ventje wat meteen in zijn eerste jaar in een topteam WDC wordt, zou ook best wel marketable zijn denk ik. Ook iets meer relatable voor de jonge garde die oh zo gevoelig is voor merchandise. Maar uiteindelijk weet ik op dat vlak ook niets natuurlijk. Als Mercedes geen moeite had met z'n contract eisen, hadden ze Lewis al lang getekend, dat staat wel als een paal boven water lijkt me.Bloodclot schreef op donderdag 3 december 2020 @ 14:05:
[...]
Mercedes heeft wel zeker baat bij de verdiensten van Hamilton. Zijn marktwaarde is tig-tig-tig keer groter dan die van Russel. Russel is maar een blank ventje die alles nog op moet bouwen. Hamilton is voor mercedes veeeel meer dan coureur. Hamilton is één groot reclamebord met zijn huidskleur en daardoor ook zwarte achterban. Als mercedes niet in zee gaat met Hamilton, dan gooien ze heel veel marktwaarde weg die wel veel meer is dan die 40 miljoen die ze hamilton gaan betalen. Het is gewoon erg goede reclame als je een donkere rijder in jouw auto wereldkampioen (vooral in deze tijd) laat worden (of die nou goed is of niet).
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Maar diezelfde zwarte achterban is, statistisch gezien, volgens mij geen Mercedes klant. Dus hoewel het PR technisch vast erg goed voor ze is, betwijfel ik of de Mercedes verkopen terug zouden lopen als ze HAM zouden wisselen voor een blanke coureur die dezelfde prestaties levert.Bloodclot schreef op donderdag 3 december 2020 @ 14:05:
Hamilton is één groot reclamebord met zijn huidskleur en daardoor ook zwarte achterban. [...] Het is gewoon erg goede reclame als je een donkere rijder in jouw auto wereldkampioen (vooral in deze tijd) laat worden (of die nou goed is of niet).
Iedereen maakt fouten. Ook kampioenen :sanderb schreef op donderdag 3 december 2020 @ 12:30:
[...]
Als je dat lijstje ziet, dan wordt niet alleen Russell ooit wereldkampioen, maar gaat Grosjean ook nog een comeback maken en kampioen worden.
BUT, MSC, VET, HAM, JPM zijn allemaal kampioen geworden!![]()
(ok..JPM in CART..maar toch)
Alleen Mercedes als motor is redelijk immuun voor de aantrekkingskracht.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Alhoewel ene Bottas hier toch wel enige moeite mee heeft.
Slakken en zout ja ...

The Bahrain “OVAL”
— MoneyGram Haas F1 Team (@HaasF1Team) 3 december 2020
ⓘ 𝗧𝗵𝗶𝘀 𝗰𝗹𝗮𝗶𝗺 𝗶𝘀 𝗱𝗶𝘀𝗽𝘂𝘁𝗲𝗱 pic.twitter.com/8ajeCmBJfF
Fake News
Humor hebben ze nog wel bij HAAS.
nachtnet schreef op donderdag 3 december 2020 @ 14:40:
Als Russell wint is hij toch 1 van de 3 rijders die in een Merc gewonnen heeft? 3 van 20 = 15% vh veld..
Slakken en zout ja ...
Kan winnen en heeft gewonnen zijn natuurlijk twee verschillende dingen. Ja idd slakken en zoutsjaool schreef op donderdag 3 december 2020 @ 14:38:
Als Russell komend weekend de race wint heeft ene Max Verstappen het gelijk weer aan zijn zijde dat zo'n 90% van het veld in de Mercedes kan winnen.
Overigens denk ik dat als je (bijvoorbeeld) Magnussen en Grosjean in de Mercedes had gezet, Verstappen wel wat meer overwinningen had gepakt dit jaar.
Als KMAG 'm op pole knalt met een Merc. Zie er dan nog maar eens voorbij te komen zonder brokkenmavamal schreef op donderdag 3 december 2020 @ 14:54:
Als Latifi, Button of Vandoorne in de Mercedes zou stappen en zou winnen, dan zou ik het eens zijn dat iedere coureur in de Mercedes kan winnen. Maar Russell is een groot talent met recente ervaring in de F1, niet gelijk 'iedereen'.
Overigens denk ik dat als je (bijvoorbeeld) Magnussen en Grosjean in de Mercedes had gezet, Verstappen wel wat meer overwinningen had gepakt dit jaar.
Wat zeker is is dat hij een auto onder zijn kont krijgt die al wereldkampioen is dus daar kan het niet aan liggen. Nu wordt het dan belangrijk hoe snel hij zich aan kan passen aan een nieuwe auto en hoeveel druk er is/hij ervaart. Als hij gewoon relaxt in die auto zit en hij past bij zijn rijstijl dan kunnen we mooie dingen verwachten gok ik zo. Aan de andere kant: in de F1 dient alles te kloppen natuurlijk en omdat in 1 weekend zonder testen voor mekaar te krijgen is een behoorlijke opgave. Dus hoe erg is het als dat niet meteen in 1 weekend lukt?
Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel
https://streamable.com/1yb10m
kijk is wie er terug is op de paddock!
weer doet insta embedden het niet
dan maar via streamable
[ Voor 44% gewijzigd door basvn op 03-12-2020 17:02 ]
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Edit, gevonden:
Dat was terug in 2018, maar toch;
https://www.autosport.com...-test-fastest-with-recordMercedes Formula 1 junior George Russell ended the post-Hungarian Grand Prix test with the fastest time and a new unofficial circuit lap record.
Toen mocht-ie ook even wat rondjes rijden in de Merc, dat ging vrij goed. Ik verwacht wel wat van 'm komend weekend. Hopelijk kan hij veel tracktime pakken op vrijdag!
Ja zoiets was zelfs Mazepin gelukt vorig jaar in in-season testing dus ik verwacht inderdaad een hoge Q- en eindpositie.Razr schreef op donderdag 3 december 2020 @ 17:41:
RUS heeft toch al ook wel eens (test) kilometers gemaakt in de MERC? Ik kan me herinneren dat hij op de Hungaroring snelle tijden had neergezet.
Edit, gevonden:
Dat was terug in 2018, maar toch;
[...]
https://www.autosport.com...-test-fastest-with-record
Toen mocht-ie ook even wat rondjes rijden in de Merc, dat ging vrij goed. Ik verwacht wel wat van 'm komend weekend. Hopelijk kan hij veel tracktime pakken op vrijdag!
[ Voor 96% gewijzigd door Illegal_Alien op 03-12-2020 19:09 ]
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Formula 1 Race Director Michael Masi has announced two rows of tyres will be installed at the barrier where Romain Grosjean crashed in Sunday’s Bahrain Grand Prix, ahead of this weekend’s race at the same venue.
[ Voor 38% gewijzigd door Illegal_Alien op 03-12-2020 19:09 ]
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
It's great to see you, @RGrosjean 👋#SakhirGP 🇧🇭 #F1 pic.twitter.com/BW2zuXzpZd
— Formula 1 (@F1) 3 december 2020
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Altijd jammer dat het monteren zo lang duurt maar ik kijk echt wel uit naar seizoen 3 van Drive to Survive! En hoop toch stiekem weer op een mooie "wanker" uitspraak van SteinerChiron schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:11:
Grosjean terug op de paddock, met volgens mij de Netflix filmcrew
Als je het interview tussen Edwin Evers en Max Verstappen hebt gezien dan weet je dat hij geen fan is van de Netflix show. Niet omdat ze het niet mooi in beeld brengen maar omdat ze dingen die opgenomen zijn in het seizoen door elkaar gooien. Dingen bij elkaar monteren die in verschillende weekenden plaats vonden puur om het een beetje "op te fluffen".Chiron schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:11:
Grosjean terug op de paddock, met volgens mij de Netflix filmcrew
[Twitter]
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
https://streamable.com/sc979v
Ook wel leuk trouwens, Russel is een stukje groter dan Lewis en Bottas en eigenlijk niet met zijn schoenmaat. Zoals hij toelicht in het interview. Hier de technische beschrijving (klikken voor foto's):
GR has size 11 (UK) feet, that means they're ~28.3cm long. With an unmodified car/pedals and the #F1 rules allowing the footwell to be as small as 27.5cm, you see the problem pic.twitter.com/2JzpGabhPl
— Craig Scarborough (@ScarbsTech) 3 december 2020
Heb nooit zoveel met LEC als persoon maar hier komt ie best leuk/symphatiek voor de dag.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
De F3 heeft hij niet in zijn eerste jaar gewonnen, sterker nog deze heeft hij überhaupt niet gewonnen. Hij won de GP3 (wel voorloper van de F3 nu natuurlijk) in zijn eerste jaar maar had daarvoor wel al 2 jaar rondgereden in de F3 European Championship (6e en 3e).Tijn96 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 15:17:
Hij heeft dit jaar natuurlijk een paar onnodige foutjes gemaakt maar aan de andere kant heeft hij wel F2 én F3 in zijn rookie jaar gewonnen. Dan ben je geen pannenkoek natuurlijk.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Edit: Google leert ons.
Bottas 173 cm
Russel 185 cm
[ Voor 17% gewijzigd door Jasphur op 03-12-2020 21:14 ]
Top van Grosjean ook om als shirt een Alpinestars aan te doen, de fabrikant van zijn racepak. Hij zal het niet verplicht zijn geweest, maar kan me voorstellen dat ie ze ook veel te danken heeft.BlackMonkey schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:52:
GRO gaat op de foto met zijn helden:
[Streamable]
https://streamable.com/26wo6c
En de uiteindelijke foto:
[Afbeelding]
Ik vond hier trouwens nog een artikel waar iemand van Alpinestars zelf reageert op wat er gebeurde:
https://www.autosport.com...eralls-helped-to-save-him
Het pak gaat dus naar hun eigen onderzoekscentrum voor analyse.
[ Voor 15% gewijzigd door Martinspire op 03-12-2020 21:21 ]
Niet mooi als je het mij vraagt..Jasphur schreef op donderdag 3 december 2020 @ 21:11:
Rijden in een andere wagen == nieuwe helm livery
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro Watch S7 AirPods Pro

Invloeden van Schotland zijn groot, maar erg mooi.
En Fittipaldi dit weekend:

Hier een betere foto:

Het is ook een beetje een eerbetoon aan zijn grootvader en 2-voudig wereldkampioen Emmerson Fittipaldi:

[ Voor 25% gewijzigd door Martinspire op 03-12-2020 22:42 ]
RUS stapt morgen van een rammelbakchassis met sterke motor, over naar het beste chassis met een optimaal afgestemde krachtbron. Hoe gaat dat volgend weekeinde dan voelen voor RUS als hij weer terug naar die rammelbak moet?
Verwacht dat RUS ook Abu Dhabi in de Merc zit.(& dan volgend seizoen terug naar een rammelbak)
Hoeft niet mooi te zijn, toch?
Dan weet hij misschien beter waar het rammelt en kan er met het team aan werken om het minder te laten rammelen hehe.nachtnet schreef op donderdag 3 december 2020 @ 21:38:
even een donderdag avond gedachte...
RUS stapt morgen van een rammelbakchassis met sterke motor, over naar het beste chassis met een optimaal afgestemde krachtbron. Hoe gaat dat volgend weekeinde dan voelen voor RUS als hij weer terug naar die rammelbak moet?
Verwacht dat RUS ook Abu Dhabi in de Merc zit.(dan volgend seizoe terug naar een rammelbak)
Ik vat hem niet helemaal, wat is precies het issue met zijn voeten? Als het met F1 regels te maken heeft, had hij er dan niet in de Williams ook last van gehad? (Wat dan ook het issue moge zijn).BlackMonkey schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:51:
Mooi interview met Russel. Er is achter de schermen heel wat geregeld om hem in die auto te krijgen. Mijn vermoeden is dat Williams een aanbod heeft gekregen dat het niet kon afstaan...Toto kennende moeten we niet eens verbaasd zijn als er op deze manier legaal ook weer wat kennisdeling plaatsvind.
[Streamable: Russell thankful to Mercedes - Sky Sports UK]
https://streamable.com/sc979v
Ook wel leuk trouwens, Russel is een stukje groter dan Lewis en Bottas en eigenlijk niet met zijn schoenmaat. Zoals hij toelicht in het interview. Hier de technische beschrijving (klikken voor foto's):
[Twitter]
* nachtnet is geen gamer...
De Williams heeft meer ruimte bij de voeten omdat ze weten dat Russell in die auto zit. Mercedes heeft 2 rijders met kleinere voeten en minder lengte, dus daar is de auto op ontworpen. Het is voor Russell te krap.Shinji schreef op donderdag 3 december 2020 @ 21:49:
[...]
Ik vat hem niet helemaal, wat is precies het issue met zijn voeten? Als het met F1 regels te maken heeft, had hij er dan niet in de Williams ook last van gehad? (Wat dan ook het issue moge zijn).
Ik vind het opvallend dat ie dan met een maat te klein wel ruimte heeft, maar gok dat ie dan ook wel andere schoenen aan gaat doen na sessies.
Ik vind het in ieder geval erg gaaf om te zien dat Russell zijn kans krijgt, dat Aitken een kans krijgt en dat Fittipaldi ook even mag rijden. Die laatste 2 weten eigenlijk al wel dat er voor de F1 geen plek gaat zijn, dus een race meedoen is zowel leuk voor hen zelf als voor hun CV. En nieuwe gezichten is altijd wel mooi imo, ook al zijn ze misschien niet de beste beschikbare rijders. Voor Aitken is zijn vader in ieder geval in de pits aanwezig, dus die hebben ook een mooi moment samen. Weet iemand waar de familie van die andere 2 zijn? Ik gok dat die gewoon thuis zitten?
[ Voor 29% gewijzigd door Martinspire op 03-12-2020 22:05 ]
Geen regels, hij vind het gewoon irritant (I'm sure I will endure the pain) dat de schoenen letterlijk wringen. Ze hebben het carbon stuk om de voeten waarschijnlijk op maat gemaakt voor Lewis en die heeft iets kleinere voeten. Ze trekken best wat G bij het remmen en 'staan' dus eigenlijk rechtop in de auto op het rempedaal - zal allemaal wel heel precies passen om het comfortabel voor Lewis te maken.Shinji schreef op donderdag 3 december 2020 @ 21:49:
[...]
Ik vat hem niet helemaal, wat is precies het issue met zijn voeten? Als het met F1 regels te maken heeft, had hij er dan niet in de Williams ook last van gehad? (Wat dan ook het issue moge zijn).
It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.
OT. Van mij mag je ze altijd via streamable plaatsen. Werkt fijner op de telefoon en als de linkjes eronderstaan kan je ze zo delen via Whatsapp bijvoorbeeld. Ze openen ook direct in Whatsapp wat voor de ontvanger fijn is. Bij twitter moet je ook altijd eerst openen.basvn schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:57:
weer doet insta embedden het niet
dan maar via streamable
Maar de achterzijde is niet de helft die in de fik heeft gestaan, dus misschien dat het iets minder rampzalig is dan verwacht...basvn schreef op donderdag 3 december 2020 @ 08:15:
[Afbeelding]
data van na de eerste race in Bahrein.
(dus hier is alles wat vervangen gaat worden bij de auto van GRO, niet in mee genomen)
Russel zijn voeten zijn groter dan minimale afmetingen van het voetencompartiment zoals voorgeschreven door de FIA. Mercedes kan deze minimale afmetingen namelijk precies aanhouden omdat normaalgesproken Bottas en Hamilton erin rijden en zij aan deze afmetingen voldoende hebben (zijn kleiner). Hierdoor kan Mercedes deze ruimtebesparing weer voor andere zaken gebruiken. Williams heeft er rekening mee gehouden omdat ze weten dat Russel erin rijdt en deze ruimte dus groter gemaakt.Shinji schreef op donderdag 3 december 2020 @ 21:49:
[...]
Persoonlijk vind ik het vreemd dat de FIA eigenlijk met een te laag minimum werkt. Gewicht van rijders compenseren ze immers ook.
@Martinspire Toch niet zo vreemd? Krul je tenen iets op en je hebt de beschreven marge te pakken. Comfortabel is anders.
Ik denk dat de crash van Grosjean waar ie zijn schoen verliest omdat ie klem zat, alleen maar aangeeft dat die ruimte idd groter moet. Ik denk dat dit ook wel van invloed gaat zijn op de 2022 auto's.Ik denk dat begin 2021 te vroeg is om die regel al in te stellen, maar later dat jaar of het jaar erop moet dat inderdaad wel aangepast zijn.BlackMonkey schreef op donderdag 3 december 2020 @ 22:53:
[...]
Russel zijn voeten zijn groter dan minimale afmetingen van het voetencompartiment zoals voorgeschreven door de FIA. Mercedes kan deze minimale afmetingen namelijk precies aanhouden omdat normaalgesproken Bottas en Hamilton erin rijden en zij aan deze afmetingen voldoende hebben (zijn kleiner). Hierdoor kan Mercedes deze ruimtebesparing weer voor andere zaken gebruiken. Williams heeft er rekening mee gehouden omdat ze weten dat Russel erin rijdt en deze ruimte dus groter gemaakt.
Persoonlijk vind ik het vreemd dat de FIA eigenlijk met een te laag minimum werkt. Gewicht van rijders compenseren ze immers ook.
[ Voor 6% gewijzigd door Martinspire op 03-12-2020 22:59 ]
Het schijnt dat hij zijn schoen helemaal niet verloren was maar dat deze zwartgeblakerd was door het vuur.Martinspire schreef op donderdag 3 december 2020 @ 22:58:
[...]
Ik denk dat de crash van Grosjean waar ie zijn schoen verliest omdat ie klem zat, alleen maar aangeeft dat die ruimte idd groter moet. Ik denk dat dit ook wel van invloed gaat zijn op de 2022 auto's.Ik denk dat begin 2021 te vroeg is om die regel al in te stellen, maar later dat jaar of het jaar erop moet dat inderdaad wel aangepast zijn.
Dat heeft alsnog een dermate harde klap gehad dat je daar niet mee wil racen. Daarnaast is alles wat er van de Haas over was meegenomen voor onderzoek. Nu zal je denken : dikke crash, veel vuur en Grosjean liep ervan weg, dus wat zal het.Amphiebietje schreef op donderdag 3 december 2020 @ 22:17:
[...]
Maar de achterzijde is niet de helft die in de fik heeft gestaan, dus misschien dat het iets minder rampzalig is dan verwacht...
Maar ook in dit geval wordt al het materiaal verzameld en onderzocht. Het eerste doel is weten wat er precies gebeurd is, het tweede om ervan te leren. Hetzelfde geldt voor het racepak, dat is terug naar Alpinestars om te zien wat er beter kan. De helm zal denk ik hetzelfde zijn.
laat ik het zo zeggen : je kan een test ontwikkelen, van alles proberen en dan iets maken wat aan de eisen voldoet, maar je komt niet in de buurt van wat zo'n crash doet.
Zijn linkerschoen zat vast onder het rempedaal. Dat heeft hij gezegd in het interview wat hij eergisteren gaf.Gekkenhuis schreef op donderdag 3 december 2020 @ 23:16:
[...]
Het schijnt dat hij zijn schoen helemaal niet verloren was maar dat deze zwartgeblakerd was door het vuur.
Ook op de eindeloos herhaalde beelden afgelopen zondag was goed te zien dat hij geen linkerschoen meer aan had.
[ Voor 13% gewijzigd door Taakbalk op 04-12-2020 00:29 ]
Computing bit by bit
Die trekken ze bij de eerste pit box wel naar binnen, springt er wel eentje met een lollypop voor.Tommy The Cat schreef op donderdag 3 december 2020 @ 23:58:
Nu maar hopen voor Russel dat hij, met alle aandacht die dit weekend van hem zal vragen, de tegenwoordigheid van geest heeft om niet per ongeluk bij Williams te pitten.
Die Mercedes boxen zitten helemaal aan het begin van de pitsstraat, tegen de tijd dat hij langs Williams komt heeft ie allang 4 nieuwe banden, dan gaat hij echt niet voor een 2e keer stoppen
Everyone in Bahrain will miss @RGrosjean being on the grid, but all send their warmest wishes 🤗#SakhirGP 🇧🇭 #F1 pic.twitter.com/azRUpnn7iq
— Formula 1 (@F1) 3 december 2020
Klik linkje voor de video
[ Voor 17% gewijzigd door Martinspire op 04-12-2020 00:44 ]
Inderdaad leuk als inkijkje in hoe leclerc professioneel antwoord geeft en toch rustig en persoonlijk blijft. Ook een goed antwoord op de vraag “what is the most annoying thing about Max”.
Gaat vooral om de hoogte van de neus, je kan er moeilijk een soort "powerdome" opzetten om die maat 45 van RUS te herbergen in de monocoque.Kaaswagen schreef op donderdag 3 december 2020 @ 22:03:
[...]
Geen regels, hij vind het gewoon irritant (I'm sure I will endure the pain) dat de schoenen letterlijk wringen. Ze hebben het carbon stuk om de voeten waarschijnlijk op maat gemaakt voor Lewis en die heeft iets kleinere voeten. Ze trekken best wat G bij het remmen en 'staan' dus eigenlijk rechtop in de auto op het rempedaal - zal allemaal wel heel precies passen om het comfortabel voor Lewis te maken.
Raceschoenen zijn eigenlijk een soort veredelde sokken om het gevoel van de pedalen optimaal door te geven aan de coureur. Lijkt me echt beroerd om als een soort ballerina op spitzen te moeten rijden in een auto die een (schoen) maatje te klein voor je is.
[YouTube: Russell on big Mercedes chance]
Ik denk dat Bono hem er ook nog wel even aan zal herinneren. Tenminste ik neem dat Bono zijn race-engineer zal zijn.PalingDrone schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 00:36:
[...]
Die trekken ze bij de eerste pit box wel naar binnen, springt er wel eentje met een lollypop voor.
Die Mercedes boxen zitten helemaal aan het begin van de pitsstraat, tegen de tijd dat hij langs Williams komt heeft ie allang 4 nieuwe banden, dan gaat hij echt niet voor een 2e keer stoppen
Kijken hoeveel mensen per ongeluk rechtaf gaan slaan richting het gebruikelijk baandeel.
0. Want het zijn pro’s.Amphiebietje schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 08:49:
[...]
Kijken hoeveel mensen per ongeluk rechtaf gaan slaan richting het gebruikelijk baandeel.
Jokerlap ipv stop en goAmphiebietje schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 08:49:
[...]
Jasphur schreef op donderdag 3 december 2020 @ 21:43:
[...]
Dan weet hij misschien beter waar het rammelt en kan er met het team aan werken om het minder te laten rammelen hehe.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4Sy4D9bck5VjX2XpTiKyAI2P.jpg?f=user_large)
[ Voor 37% gewijzigd door DeKaerften op 04-12-2020 09:16 ]
En het licht is daar uit
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Dat interview had ik dan gemist. Thanks voor de info iig!Taakbalk schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 00:28:
[...]
Zijn linkerschoen zat vast onder het rempedaal. Dat heeft hij gezegd in het interview wat hij eergisteren gaf.
Ook op de eindeloos herhaalde beelden afgelopen zondag was goed te zien dat hij geen linkerschoen meer aan had.
Toch een beetje onheilspellend hoe die baan eruitziet als het zijaanzicht van Darth Vader z'n helm
Ben benieuwd naar wat voor gekkigheid we deze race allemaal weer gaan kijken.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Edit: Woops verkeerde post gequoteGekkenhuis schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 09:49:
De weekend warm-up van F1tv:
[YouTube: 2020 Sakhir Grand Prix: Weekend Warm-up]
Best wel interessant dat ze nu al wijzigingen gemaakt hebben aan de helmen voor de gasten in de medical car.
Hier hebben ze het over in het einde van het filmpje(laatste 2 a 3 minuten).
[ Voor 25% gewijzigd door Martin0 op 04-12-2020 09:58 ]
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Darth Helmut bedoel je.Chiron schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 09:57:
[...]
Toch een beetje onheilspellend hoe die baan eruitziet als het zijaanzicht van Darth Vader z'n helm
Ben benieuwd naar wat voor gekkigheid we deze race allemaal weer gaan kijken.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ze wilden een open helm omdat ze moeten kunnen communiceren met de coureurs en met elkaar, maar er zit een vizier in wat omlaag kan.Martin0 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 09:57:
[...]
Edit: Woops verkeerde post gequote
Best wel interessant dat ze nu al wijzigingen gemaakt hebben aan de helmen voor de gasten in de medical car.
Hier hebben ze het over in het einde van het filmpje(laatste 2 a 3 minuten).
Denk dat het lijkt op dit:

(Dat gouden gedeelte voor het gezicht kan omhoog schuiven)
Mogen naamsverbasteringen nu wel?
Mijn boefje is liev!
Hij is geen coureur hè.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
In een Mercedes rijden?G_Dragon schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 11:12:
Ben erg benieuwd naar wat Russel gaat doen dit weekend!
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Haha goh echt?
Maar hoe gaat die het doen in die Mercedes!
Dat is de grote vraag

✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Rondjes rijden.G_Dragon schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 11:18:
[...]
Haha goh echt?![]()
Maar hoe gaat die het doen in die Mercedes!
Dat is de grote vraag
Excuses ik had je bericht verkeerd gelezen.
Waarschijnlijk top 5.
Die Merc is de snelste auto op de grid met minimaal 5 tiende.
[ Voor 22% gewijzigd door Martin0 op 04-12-2020 11:20 ]
Alles minder dan top 3 valt tegen, Max en Bottas horen sneller te zijn maar de rest zou hem echt niet mogen pakken.Martin0 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 11:18:
[...]
Rondjes rijden.
Excuses ik had je bericht verkeerd gelezen.
Waarschijnlijk top 5.
Die Merc is de snelste auto op de grid met minimaal 5 tiende.
[ Voor 11% gewijzigd door Icephase op 04-12-2020 11:26 ]
Haha wat zijn we heerlijk aan het grappen

Kan natuurlijk ook een flinke backlash geven, zie je wel dat Hamilton niets bijzonders is, elke idioot kan WDC worden in die Mercedes. (natuurlijk met counter dat Russel WDC materiaal is).Icephase schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 11:25:
[...]
Alles minder dan top 3 valt tegen, Max en Bottas horen sneller te zijn maar de rest zou hem echt niet mogen pakken.
Ik gun het Russel wel, echt vechten heeft hij nooit kunnen doen in die Williams, nu eens zien of hij ook ballen heeft om voorin mee te rijden. Het is alleen best zuur dat (zonder tegenbericht rond Ham) hij daarna gewoon weer in die Williams zit, misschien wel deurtje heeft opengedaan voor z'n verdere carriere, maar lijkt me qua mindset toch best bizar om 1x met absolute overmacht te mogen rijden en daarna weer in je F2.0 auto moet gaan rijden.
Vond de referentie naar Max op Barcelona wel grappig, overstap naar 'top team' en meteen P1 pakken, verschil was dat juist in die race de Merc's uitvielen
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Dan kan het nog wel eens een interessant tactisch spelletje gaan worden met gele vlaggen en safety cars.
Om jou te pesten.sambalbaj schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 12:04:
Waarom begint het vandaag zo laat?
Vorige week waren ze op dezelfde baan uren eerder.
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Pijn lijden

Nee ik heb de interviews terug geluisterd, George heeft nu 1 maat kleinere schoenen aan om maar te passen.asing schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 12:15:
[...]
Pijn lijden. Ik denk dat je niet moet onderschatten hoe zwaar het wordt als je beseft dat George groter is dan Lewis en Valtteri en hij daadwerkelijk in de Mercedes gelepeld moet worden die aan alle kanten eigenlijk te klein is.
Had begrepen dat ze de bodywork moesten aanpassen en er nu twee grote bulten op de neus van de Mercedes zitten.Martin0 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 12:17:
[...]
Nee ik heb de interviews terug geluisterd, George heeft nu 1 maat kleinere schoenen aan om maar te passen.
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
- We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
- Geen naamverbasteringen zoals: Tracing Point, Crashstappen, Mission Spinnow, Crashjean etc
- Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
-Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
-Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
-Ongefundeerd Ferrari/Renault bashen.
-Gezeur over Hamilton.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2020
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2020
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.