[F1 2020] Race 16 GP van Sakhir Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 33 Laatste
Acties:
  • 100.163 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:05
Pierre schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:04:
Net op het nieuws dat men in België zich afvraagt waarom Stoffel nog steeds reserve rijder is, om alleen koffie te zetten.
Hij kan misschien in de williams rijden dan? Of hadden ze daar al ieman voor aangekondigd.

edit: zie dat ze daar al iemand anders voor hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door Bartske op 02-12-2020 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:23
Bartske schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:36:
[...]

Hij kan misschien in de williams rijden dan? Of hadden ze daar al ieman voor aangekondigd.
Williams zet hun reserve in.

Wat @DaniëlWW2 opmerkt : reserve zijn van Mercedes betekent dat je koffie mag brengen. Ik kan me goed indenken dat George nu zo blij is als een klein kind :9 , en hij nu eindelijk eens het hele veld in zijn spiegels heeft, maar het is gewoon zuur voor Stoffel die al die tijd hoopte dat hij een kansje maakt als iemand uitvalt.

Stoffel was overigens niet beschikbaar toen de Hulk instapte, dus dit was zijn eerste kans.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
DeKaerften schreef op woensdag 2 december 2020 @ 09:26:
Die Aitken is ook niet echt een hoogvlieger, of wel? Ik verwacht dat 'ie stevig om z'n oren gereden gaat worden door Latifi (en de rest van het veld, m.u.v. Fittipaldi).

Aitken:
[Afbeelding]

Fittipaldi:
[Afbeelding]
Gaat LAT in ieder geval niet altijd verslagen het seizoen uit :P

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01:23

rammes

koekebakker 1e klas

Wat zal het straks gezellig zijn in dit topic als Lewis niet meedoet :D

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
gambieter schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:32:
Dat is een klap in het gezicht van Stoffel Vandoorne, zeg. En Bottas staat zo ook lekker onder druk dit weekend, die moet echt winnen want anders zakt hij nog verder door het ijs.
Ach, Russel valt toch uit. Ik bedoel, die auto is al jaren niet stuk te krijgen ondanks omstandigheden waar we de laatste jaren wel eens een Williams, Racing Point of Bottas kapot zien gaan met motorproblemen. Zal je nu zien dat het misgaat. :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

De kans is groot dat er zondag voor de start nu wel iedereen hetzelfde shirt aanheeft en niet een persoon die net weer een ander shirt aan heeft. :+

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
rammes schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:44:
Wat zal het straks gezellig zijn in dit topic als Lewis niet meedoet :D
Mawhh meer een soort van 2e hands racetje nu de echte kampioen niet mee doet 8)

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:43
Eigenlijk zou dit gewoon de standaard moeten worden.

Als het WDC en WCC binnen is, en er nog races zijn te gaan, dan mag de coureur met de minste punten in de kampioenschapsauto stappen :+
en de kampioen (als die wel beschikbaar is) ruilt met 'm van auto.

Of nog leuker, degene die in F2 bovenaan staat! Dan hadden we nu Mick in een Mercedes kunnen zien :9

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:29

Pierre

Van nature lui!

Op dit moment speelt er volgens mij maar 1 ding Russel heeft Toto als manager en dus zijn er belangen die heel veel geld waard zijn, en de resultaten van Stoffel zijn in de Formule E ook niet over naar huis te schrijven.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:37
+ Waarschijnlijk heeft Williams een vergoeding gekregen van waarschijnlijk de $$$ waarde van P9 in WCC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 14:21
Wel fijn dat een op voorhand saai circuit (met deze layout) interessant is gemaakt met de wisselingen van coureurs.

Als er niks geks gebeurt verwacht ik echter toch dat Bottas pole pakt en wint.
Daarnaast nog steeds genoeg interessante dingen:
- wat wordt de snelste tijd op deze layout
- hoe gaan de banden het volhouden, hoeveel pitstops zijn nodig
- hoeveel rondjes worden achterblijvers ingehaald door de voorhoede
- hoe goed gaat Russel het doen in de snelle Mercedes
- welk ander team is goed op zo'n layout en in deze omstandigheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:05
asing schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:33:
[...]

Je vergeet even dat de beide Mercedessen elkaar in de eerste ronde elimineerden. Was dat niet gebeurd, dan was hij 3e geworden. Nog steeds enorm knap.
Correct. Maar Verstappen stapte toen dan ook niet in de auto die dat jaar WCC werd. Russell stapt nu in de auto van de al gekroonde WCC en WDC. Dus jaz Verstappen had toen het geluk dat de Mercedessen uit vielen, maar die waren ook toen al oppermachtig. Russell stapt nu zelf in die oppermachtige auto, dus zou de race moeten kunnen winnen zonder "gekke race".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23:38

Amphiebietje

In de blubber

DaniëlWW2 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:44:
[...]

Ach, Russel valt toch uit. Ik bedoel, die auto is al jaren niet stuk te krijgen ondanks omstandigheden waar we de laatste jaren wel eens een Williams, Racing Point of Bottas kapot zien gaan met motorproblemen. Zal je nu zien dat het misgaat. :+
Straks blijkt gewoon dat de coureur 100% uitmaakt waar de auto eindigt. Dus Russell in de Merc P18 ofzo. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebeh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-09 09:44
Amphiebietje schreef op woensdag 2 december 2020 @ 12:49:
[...]

Straks blijkt gewoon dat de coureur 100% uitmaakt waar de auto eindigt. Dus Russell in de Merc P18 ofzo. :+
Kun je rekenen...
.
.
.
.
.
.
Reken er maar niet op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 16:38

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EoOswCAWEAA_lRv?format=jpg&name=large

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Geen Williams in de teams persco. Opmerkelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

gambieter schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:32:
Dat is een klap in het gezicht van Stoffel Vandoorne, zeg. En Bottas staat zo ook lekker onder druk dit weekend, die moet echt winnen want anders zakt hij nog verder door het ijs.
Stoffel moest vandaag nog testen in de Formule E in Valencia. Die komt dan in verband met quarantaine etc. nooit Bahrein binnen.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Plenkske schreef op woensdag 2 december 2020 @ 12:19:
Wel fijn dat een op voorhand saai circuit (met deze layout) interessant is gemaakt met de wisselingen van coureurs.

Met BOT zijn huidige geluk? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

sjaool schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:06:
[...]

Stoffel moest vandaag nog testen in de Formule E in Valencia. Die komt dan in verband met quarantaine etc. nooit Bahrein binnen.
Was tot gisteren toch?

Vind het wel zuur voor hem,
maar onwijs tof voor Russel

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
  • Laatst online: 12-09 14:21
Jasphur schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:06:
[...]

Met BOT zijn huidige geluk? :P
Om de quali en race (voor plek 1 dan) spannender te maken hoop ik dat het huidige geluk van Bottas zich doorzet ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

basvn schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:11:
[...]

Was tot gisteren toch?

Vind het wel zuur voor hem,
maar onwijs tof voor Russel
Zou kunnen hoor. De tijd gaat ook zo snel. :P

Zuur voor Stoffel maar ik vind dat Russel deze kans gewoon verdiend heeft als je alleen ziet wat hij presteert in de Williams. Ik hoop dat hij aanstaand weekend kan laten zien wat hij waard is voor Mercedes.

Dan kan Lewis naar zijn contractverlenging fluiten en plaatsnemen in de Williams. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Russel met stip door naar nummer 15, het weekend erna met stip door naar nummer 12 ;)

Sky UK zal wel helemaal gaan glibberen de komende dagen, "hun" George eindelijk waar ze hem al jaren zien :)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

sjaool schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:14:
[...]

Zou kunnen hoor. De tijd gaat ook zo snel. :P

Zuur voor Stoffel maar ik vind dat Russel deze kans gewoon verdiend heeft als je alleen ziet wat hij presteert in de Williams. Ik hoop dat hij aanstaand weekend kan laten zien wat hij waard is voor Mercedes.

Dan kan Lewis naar zijn contractverlenging fluiten en plaatsnemen in de Williams. :+
Jammer dat de familie Williams er niet meer bij zit om het hem te kunnen vragen :+

eerste min van het filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:01

Chiron

Moderator Discord
Pierre schreef op woensdag 2 december 2020 @ 12:11:
Op dit moment speelt er volgens mij maar 1 ding Russel heeft Toto als manager en dus zijn er belangen die heel veel geld waard zijn, en de resultaten van Stoffel zijn in de Formule E ook niet over naar huis te schrijven.
Plus dat ik Russell eerder in de Mercedes zie stappen als opvolger van HAM of BOT, dan Stoffel. Wat dat betreft is dit een mooie test voor zowel Russell als Mercedes.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mavamal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09 13:57
Pierre schreef op woensdag 2 december 2020 @ 12:11:
Stoffel eindigde verleden jaar als 2e in de standings in de Formule E, niet echt "niet over naar huis te schrijven".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:30

Martinspire

Awesomeness

Plenkske schreef op woensdag 2 december 2020 @ 12:19:

Ik denk dat de ERS deze race het belangrijkste is. Hoe snel kan ie opladen met de paar rempunten die de baan heeft en wie heeft deze energie het beste gemanaged. We zullen waarschijnlijk veel verschil in rondetijden zien van mensen die even moeten opladen of koelen vs een inhaalactie. En dat er nog wat mensen in de slipstream blijven zitten zonder in te halen, want dan kun je dus erg veel besparen.

Strategie wordt inderdaad ook belangrijk, waarbij ik wel verwacht veel pitstops te zien, omdat inhalen hier wel erg makkelijk gaat worden. Met hoe de baan is heb je eigenlijk 3 punten waar je goed kunt inhalen, dus een extra pitstop is zeker mogelijk. DRS zal ook minder effect hebben omdat iedereen toch wel low-downforce gaat rijden.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

mavamal schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:25:
[...]

Stoffel eindigde verleden jaar als 2e in de standings in de Formule E, niet echt "niet over naar huis te schrijven".
En pakte met Mercedes de constructeurs titel toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:04

Spotmatic

Ken sent me

Vorige race had ik met HAM BOT VER de kwalificatie al goed geraden, maar ditt weekend wordt het ongetwijfeld BOT VER ALB. BOT kan prima kwalificeren, maar RUS zal toch wat voorzichtiger rijden, want hij weet dat als hij de auto afschrijft, hij zijn toekomstig zitje ook vergooit.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Spotmatic schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:30:
Vorige race had ik met HAM BOT VER de kwalificatie al goed geraden, maar ditt weekend wordt het ongetwijfeld BOT VER ALB. BOT kan prima kwalificeren, maar RUS zal toch wat voorzichtiger rijden, want hij weet dat als hij de auto afschrijft, hij zijn toekomstig zitje ook vergooit.
Te langzaam is ook weer niet goed... De hele race met Albon in gevecht is ook niet zo goed voor zijn carriere ;)

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EoPF4iuWEAAuGoh?format=jpg&name=large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:08
Okee.

Als ik deze baan zie, en met de wetenschap dat HAM langs de baan staat in quarantaine zit, kunnen we wel eens een onverwachte winnaar krijgen. De druk ligt bij BOT, en die heeft daar niet heel veel geluk mee gehad in de laatste maanden. Russel... Russel zou een Verstappentje kunnen doen, maar ik reken er even niet op.

Dus. Wat is er nog meer snel op een baan met anderhalve bocht? Gaat STR zijn eerste GP winnen?

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21:46
Ik blijf het waanzin vinden dat ze op deze lay-out gaan rijden. Heeft wat mij betreft niks met F1 te maken deze veredelde oval. 8)7

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lonestander
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-04 14:22
Helixes schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:47:
Okee.

Als ik deze baan zie, en met de wetenschap dat HAM langs de baan staat in quarantaine zit, kunnen we wel eens een onverwachte winnaar krijgen. De druk ligt bij BOT, en die heeft daar niet heel veel geluk mee gehad in de laatste maanden. Russel... Russel zou een Verstappentje kunnen doen, maar ik reken er even niet op.

Dus. Wat is er nog meer snel op een baan met anderhalve bocht? Gaat STR zijn eerste GP winnen?
Mclaren en Renault waren toch ook een van de snelste autos vorige race? En op Monza ook heel goed, wat een hele snelle baan is.

PSN: Lonestander, Steam: Lonestander / Lone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:08
@Lonestander: Persoonlijk denk ik niet dat afgelopen weekend een indicatie is voor wat we dit weekend gaan krijgen.

Ik heb de 2019 Mercedes nog steeds vrij hoog zitten op banen als deze.

@Edit: Ik begrijp dat er een Fittipaldi meedoet - laten we hem een telg uit een Indy-geslacht noemen. Dus... als het rechtdoor gaat :p

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Hoe zit iedereen eigenlijk met de reserve onderdelen? Ik denk dat Fittipaldi er aan moet geloven en Perez heeft in ieder geval een verse MGU-K nodig na die prachtige plof afgelopen weekend.

Prachtig als in spectaculair, hij was erg goed bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Malfunctions schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:50:
[...]

Ik blijf het waanzin vinden dat ze op deze lay-out gaan rijden. Heeft wat mij betreft niks met F1 te maken deze veredelde oval. 8)7
Mwoah...

Afbeeldingslocatie: https://www.circuitsofthepast.nl/wp-content/uploads/2018/02/layout_circuit_zandvoort_1948-1972-1.jpg

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:32

Vuvuzela

My spire is forming

Deze layout gaat dwars door center parcs?

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Vuvuzela schreef op woensdag 2 december 2020 @ 15:25:
[...]

Deze layout gaat dwars door center parcs?
Later is dat gedeelte overgenomen door het bungalowpark idd :) Maar in de oorsprong was Zandvoort ook ooit zo'n knotsgek en bloedsnel ring baantje.

Ik vind het wel wat hebben, is weer eens wat anders en ben benieuwd hoe de huidige coureurs het weten te rooien op zo'n baan.

[ Voor 28% gewijzigd door Chiron op 02-12-2020 15:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
Chiron schreef op woensdag 2 december 2020 @ 15:26:
[...]

Later is dat gedeelte overgenomen door het bungalowpark idd :) Maar in de oorsprong was Zandvoort ook ooit zo'n knotsgek en bloedsnel ring baantje.

[YouTube: Old Zandvoort Circuit 1948-1989]

Ik vind het wel wat hebben, is weer eens wat anders en ben benieuwd hoe de huidige coureurs het weten te rooien op zo'n baan.
De andere semi-oval is de Red Bull Ring en wie was door ook alweer heer en meester in 2018 en 2019? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Type-R739
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:34
asing schreef op woensdag 2 december 2020 @ 15:31:
[...]

De andere semi-oval is de Red Bull Ring en wie was door ook alweer heer en meester in 2018 en 2019? :+
Alleen is het 2020 en zijn de Mercedessen oppermachtig op vrijwel elke baan

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Brik
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-09 11:11
Ik hoop dat Russell wint. Is meteen een declassering voor HAM. Immers is dan wel bewezen dat iedereen in een Mercedes kan winnen.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
asing schreef op woensdag 2 december 2020 @ 15:31:
[...]

Semi-oval? 8)7

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/38/Circuit_A1_Ring.png

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mrkoekie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 20:49
je rijdt hier ook een soort van rondje toch.. dat is bij een oval ook het geval :+

PH-MRK request startup

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:02

MazeWing

The plot thickens...

Erg leuk voor Russel dat hij in de Mercedes mag rijden en voor hem de ultieme kans om te bewijzen dat hij inderdaad zo goed is als men soms zegt.

Maar de druk zal ook enorm zijn. Als hij een flater slaat of crasht dan zal hem dat behoorlijk schaden voor de toekomst...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Leuk voor Russell. Not so much voor Stoffel, maarja, ik snap de keuze van Mercedes wel een beetje.

Ze moeten echt een claxon in die Mercedes zetten dan kan RUS toeteren als ie LAT op een rondje zet :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
Mrkoekie schreef op woensdag 2 december 2020 @ 15:44:
[...]

je rijdt hier ook een soort van rondje toch.. dat is bij een oval ook het geval :+
Laten we het erop houden dat er heel weinig bochten zijn. 10 is wel het minimum op de kalender en beiden hebben er maar 10. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Hippocampus schreef op woensdag 2 december 2020 @ 15:49:
Leuk voor Russell. Not so much voor Stoffel, maarja, ik snap de keuze van Mercedes wel een beetje.

Ze moeten echt een claxon in die Mercedes zetten dan kan RUS toeteren als ie LAT op een rondje zet :P
Dat is wel een goede ja. Deze race heeft namelijk 87 ronden. :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21:46
asing schreef op woensdag 2 december 2020 @ 15:51:
[...]

Laten we het erop houden dat er heel weinig bochten zijn. 10 is wel het minimum op de kalender en beiden hebben er maar 10. ;)
Op de RBR zijn het in elk geval nog echte bochten. Op Sakhir kan ik met de beste wil van de wereld trouwens maar 9 bochtjes ontdekken. Of tellen ze die flauwe kromming rechts bovenin ook als bocht?

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mrkoekie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 20:49
Malfunctions schreef op woensdag 2 december 2020 @ 15:54:
[...]

Op de RBR zijn het in elk geval nog echte bochten. Op Sakhir kan ik met de beste wil van de wereld trouwens maar 9 bochtjes ontdekken. Of tellen ze die flauwe kromming rechts bovenin ook als bocht?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gfkED19l4nYY4xhaCS2rXTBV6wg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XoQc80LIJBuoN7G6vSVdKjJd.png?f=user_large

officieel zelfs 11 :o

PH-MRK request startup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
[...]

Als ik alles meetel waar je toch licht aan je stuur moet draaien kom ik op 11.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Umamiplayer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 21-11-2022
[...]

In de topicstart kun je zien dat er welgeteld 11 bochten zijn op dit circuit. Inderdaad tellen de flauwe krommingen ook als bocht (dit doen ze bijv ook op Spa en de RBRing waar sommige bochten nauwelijks als bocht aan te merken zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
Spotmatic schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:30:
BOT kan prima kwalificeren, maar RUS zal toch wat voorzichtiger rijden, want hij weet dat als hij de auto afschrijft, hij zijn toekomstig zitje ook vergooit.
Als ik RUS was, zou ik juist alles op die Q gooien. Als ie vooraan kan starten en goed weg is, is het vanaf dat moment controleren en cruisen.
Op P5 starten met een auto die in potentie echt wel sneller is, maar het hem alleen maar moeilijk...en veel meer risico op iets dat mis gaat

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:01

Melkaz

Melkazar

Waarschijnlijk is dit die ene race in het jaar waar auto nr 44 wel ineens technisch malheur heeft :+

[ Voor 6% gewijzigd door Melkaz op 02-12-2020 16:01 ]

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Melkaz schreef op woensdag 2 december 2020 @ 16:01:
Waarschijnlijk is dit die ene race in het jaar waar auto nr 44 wel ineens technisch malheur heeft :+
Ik denk toch dat er een 63 op komt te staan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

[...]

Toch denk ik dat het wel eens kan gaan verrassen. De motoren draaien gigantisch lang op vol vermogen en iedereen zit al op zijn 3e motor. We zouden nog wel eens een plof kunnen gaan zien. Is het geen ICE dan wel weer een MGU-K. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

sjaool schreef op woensdag 2 december 2020 @ 16:06:
[...]

Toch denk ik dat het wel eens kan gaan verrassen. De motoren draaien gigantisch lang op vol vermogen en iedereen zit al op zijn 3e motor. We zouden nog wel eens een plof kunnen gaan zien. Is het geen ICE dan wel weer een MGU-K. :P
74% is vol gas :9~

de warmte van de omgeving zal ook niet mee werken, ondanks dat het een nacht race is

daarnaast is het een race, die voor alle invallers erg belangrijk is.
ene kant moeten ze voorzichtig doen, aan de andere kant is dit hun enige kans om zich te bewijzen binnen F1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 22:18

DataGhost

iPL dev

asing schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:33:
[...]

Je vergeet even dat de beide Mercedessen elkaar in de eerste ronde elimineerden. Was dat niet gebeurd, dan was hij 3e geworden. Nog steeds enorm knap.
Nou ja, misschien gebeurt dat deze race wel nog een keer. Dan kan Russel gewo... oh, wacht. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox-Racing
  • Laatst online: 12-09 16:11
Ahh dit is de A1-Ring versie (zelfde layout als Red Bull Ring)
alleen vond al zo vreemd dat de bochtnamen niet kloppen..

Bocht 1 is Niki Lauda kurve tegenwoordig :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P67kjjXWz_8omrYYyWLthRJPZu8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nLL3oy6SwHp4k346WVHjL7K2.png?f=fotoalbum_large

RichardVos.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Fox-Racing schreef op woensdag 2 december 2020 @ 16:14:
[...]
Ahh dit is de A1-Ring versie (zelfde layout als Red Bull Ring)
alleen vond al zo vreemd dat de bochtnamen niet kloppen..

Bocht 1 is Niki Lauda kurve tegenwoordig :)

[Afbeelding]
Oude Österrichring;
Afbeeldingslocatie: https://www.racingcircuits.info/assets/components/phpthumbof/cache/Osterreichring69.f61f25b2a451cdca638f133c05cf284d.png
Edit; zo vloeiend zal het niet gaan komend weekeinde :+

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 02-12-2020 16:25 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

[...]

Enerzijds met je eens dat het niet echt een F1 baan is, maar anderzijds wil ik het best een keertje zien. Er zijn nu in ieder geval genoeg elementen voor een leuke race. En daarbij vond ik de andere 2x dit seizoen dat we een dubbele race deden ook de 2e keer wel saaier dan de eerste (voor wat betreft de baan). Nu dus echt wat anders en op zich een unicum voor F1. Nieuwe challenge voor de monteurs en technici. Ik vind het wel prima.

Zolang ze dit maar niet elk jaar gaan doen, vind ik het wel prima.

[ Voor 4% gewijzigd door Martinspire op 02-12-2020 16:36 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:30

pro_6or

amateur_60r

Ernemmer schreef op woensdag 2 december 2020 @ 10:17:
Wel grappig dat een aantal hier denken dat RUS (zonder Mercedes ervaring) even snel kan rijden als iemand die er al 7 keer wereldkampioen in is geworden.

Ik denk dat het ongeveer zo zal gaan als bij VER-ALB, RUS zal echt wel langzamer zijn dan BOT en een podium zie ik hem niet halen.
Het zal denk ik wel een leuke race worden met een paar nieuwe rijders.
ik niet. ALB was 7 tienden langzamer dan VER toen hij instapte en was dat vorig weekend nog steeds.

Rus stapt in en we gaan het zien. Ik denk dat hij Bot afdroogt.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FelizNavidad
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 03-10-2023
Het wordt echt lachen
We gaan het zien maar ik denk ook dat RUS BOT afdroogt
Ik zie veel talent bij RUS en weinig bij BOT

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
pro_6or schreef op woensdag 2 december 2020 @ 17:13:
ik niet. ALB was 7 tienden langzamer dan VER toen hij instapte en was dat vorig weekend nog steeds.

Rus stapt in en we gaan het zien. Ik denk dat hij Bot afdroogt.
Ik denk dat dat wel losloopt. In de kwalificatie doet Bottas niet veel onder voor Hamilton, uitzonderingen daargelaten. In de race wel, maar tot dus ver is dat ook niet het sterkste punt van Russel...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:04

Spotmatic

Ken sent me

Het zal voor Russell vooral een verademing worden om zijn echte team te lappen! :o

[ Voor 3% gewijzigd door Spotmatic op 02-12-2020 20:18 ]

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jasphur
Happy eyes

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EoQVLqJWMAUiX7f?format=jpg&name=900x900

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
:P

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EoOR3kHXYAcG8lf?format=jpg&name=large

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Ben ik nu werkelijk de enige die zich realiseert dat dit helemaal niet zo ideaal kan zijn voor Russel?
Laten we eens kijken naar een aantal echt uitzonderlijk getalenteerde coureurs.
-Schumacher presteerde zo goed in zijn enige race voor Jordan dat hij meteen werd weggekocht door Benneton.
-Hamilton kwam meteen in een topteam en presteerde uitstekend tegen geregend kampioen Alonso.
-Vettel liet meteen zien een zeer snelle coureur te zijn en bevestigde dat nog eens met zijn briljante overwinning in Monza 2008.
-Verstappen was 17 jaar, deed dingen die een Toro Rosso ook niet zomaar zou kunnen en won zijn eerste race voor een topteam meteen door de geboden kans te maximaliseren.
-Leclerc scoorde bij zijn eerste echte gelegenheid voor Ferrari al een pole en liet het jaar ervoor in Sauber ook zien dat daar wat bijzonders was.

Zo kan ik denk ik nog wel even doorgaan. De absolute toppers laten het meteen zien. Nu hoor ik voornamelijk de Engelstalige media al verkondigen dat hij Bottas niet hoeft te verslaan, er staat meer druk op Bottas etc. Wat een onzin. Russel komt nu een race te zitten in het meest dominante team in de Formule 1 geschiedenis in wat misschien wel hun meest dominante seizoen is. Nota bene ook nog eens de plaats van de teamleider, de meest succesvolle coureur in Formule 1 geschiedenis. Hij zal Bottas moeten afmaken net zoals Hamilton dat doet. En denk echt niet dat Bottas zo slecht is ondanks dat hij vrijwel elke race zijn banden weet te slopen en alsnog vaak het tempo niet kan bijhouden dat Hamilton zet en vaak gepakt word door Verstappen. Bottas is ook in het huidige Formule 1 veld, bovengemiddeld.

Dat matchen en dan is het wel klaar met teamleider aspiraties bij een topteam. Bij de media mogen ze onzin roepen wat ze willen, de teambazen gaan over de coureurs. Die zien echt wel of een coureur echt WDC materiaal is of niet. De echt exceptionele coureurs laten het namelijk meteen zien. Juist Mercedes zal langzaam kijken naar een Hamilton vervanger en daarom zullen ze nu Russel uitproberen. Die kan immers ook helemaal niks laten zien. Even heel bot, maar een matige pay driver en een coureur met een goed functionerende arm verslaan in kwalificatie, is geen standaard. De momenten dat hij een punt had kunnen scoren, gooide Russel zelf weg.

Dus nee, die onzin dat hij Bottas alleen maar hoef te matchen of er van mag verliezen, absoluut niet. Die auto is te dominant, dat team is te dominant en de coureur heeft inmiddels bijna twee seizoenen afgewerkt in de Formule 1. Er zijn geen excuses meer als hij werkelijk zo goed is. Genoeg coureurs geweest die heel goed leken te zijn in de junioren categorieën, maar niks bereikt in de Formule 1. Recentelijk nog Vandoorne of Hulkenberg. F2 winnen maakt je niet tot gedoodverfde toekomstige kampioen, zeker niet in een veld waar een van je primaire tegenstanders Albon was. Dezelfde coureur die volledig afgemaakt word door Verstappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 00:13
Komende race gaat toch best interessant worden op die manier. Russell kan/moet het laten zien in de Mercedes, Haas en Williams met reservecoureurs, een baan die nog niemand volledig heeft gereden, en dat 87 rondes lang met verwachte rondetijden rond de minuut. En met zo een korte baan, kan de kwalificatie weer knotsgek worden.

Misschien nog een extra voordeel dat Hamilton niet mee doet, nu zal aan het eind iets meer dan alleen de top 2 in dezelfde ronde zitten, want met zo een korte baan, is 30s gewoon al de halve ronde...

[ Voor 6% gewijzigd door Transportman op 02-12-2020 22:12 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jasphur
@DaniëlWW2 misschien vanuit proffessioneel oogpunt gezien. Maar denk voor de casual fan zal dit gewoon een veredelde test voor RUS worden. En als een publiekslieveling in een al uitgemaakt seizoen voor zowel Williams als Mercedes zal hij weinig fout kunnen doen, denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Heel benieuwd hoe RUS het gaat doen, dit wordt heel interessant :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sanderb
DaniëlWW2 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 21:53:
Dus nee, die onzin dat hij Bottas alleen maar hoef te matchen of er van mag verliezen, absoluut niet. Die auto is te dominant, dat team is te dominant en de coureur heeft inmiddels bijna twee seizoenen afgewerkt in de Formule 1. Er zijn geen excuses meer als hij werkelijk zo goed is. Genoeg coureurs geweest die heel goed leken te zijn in de junioren categorieën, maar niks bereikt in de Formule 1. Recentelijk nog Vandoorne of Hulkenberg. F2 winnen maakt je niet tot gedoodverfde toekomstige kampioen, zeker niet in een veld waar een van je primaire tegenstanders Albon was. Dezelfde coureur die volledig afgemaakt word door Verstappen.
Je geeft zelf al aan dat hij op dit moment niets kán laten zien. Wat kan die jongen meer doen in die veredelde trapskelter dan zijn teamgenoten vernederen?
In die zin heeft hij niets te verliezen. Het is DE kans voor hem om te laten zien wat hij kan. Nog een jaar achteraan in het veld met Williams gaat hem niet dichter bij dat stoeltje van Mercedes brengen...en de rest van de interessante stoeltjes is vergeven.

Je hebt helemaal gelijk dat de toppers direct boven kwamen drijven. Maar je moet wel de kans krijgen...en hem vervolgens verzilveren. Hij heeft in ieder geval al zelf die kans afgedwongen, dus dat heeft hij alvast als overeenkomst.

Wat betreft Vandoorne: Ik durf nog steeds niet te zeggen waartoe die in staat zou zijn geweest als hij niet in de slechtste periode van McLaren in een giftige sfeer naast Alonso had gezeten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Ben ik nu werkelijk de enige die zich realiseert dat dit helemaal niet zo ideaal kan zijn voor Russel?
Nee vast niet ;)
Ik denk dat met name Russell zelf ook best weet wat er op het spel staat.
Maar wil je als coureur titels pakken dan moet je ook de kansen grijpen die langs komen en niet lafjes wegduiken. Gewoon gassen met dat hok en laten zien waarom jij de volgende Mercedes kandidaat bent.

(toch? :9)
Het is moeilijk in te schatten wat Russell nou eigenlijk kan dus ik wacht geduldig de vrije trainingen af alvorens mij aan een voorspelling te wagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

sanderb schreef op woensdag 2 december 2020 @ 22:38:
[...]

Je hebt helemaal gelijk dat de toppers direct boven kwamen drijven. Maar je moet wel de kans krijgen...en hem vervolgens verzilveren. Hij heeft in ieder geval al zelf die kans afgedwongen, dus dat heeft hij alvast als overeenkomst.
Op zich heeft ie wel wat kansen gehad om een punt te pakken met de Williams, maar daarin heeft ie gefaald, dus in dat opzicht heeft ie al wel gefaald. Verder heeft ie zich al meerdere keren in Q2 laten, zien wat ook wel weer bijzonder was en is ie nu (Latifi overigens ook nog wel) regelmatig in het midden van het veld te vinden rond de start van de race. Dat ie terug valt is dan wel weer jammer, maar op menig baan kan ie zijn positie tot de pitstops wel vasthouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Wat een afwijkende tijden tov afgelopen weekend zeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Jasphur schreef op woensdag 2 december 2020 @ 22:22:
@DaniëlWW2 misschien vanuit proffessioneel oogpunt gezien. Maar denk voor de casual fan zal dit gewoon een veredelde test voor RUS worden. En als een publiekslieveling in een al uitgemaakt seizoen voor zowel Williams als Mercedes zal hij weinig fout kunnen doen, denk ik.
Professioneel oogpunt is het enige dat hier telt. ;)
Maar het is niet alsof hij een keuze heeft. Hij moet nu wel en hij zal ook echt moeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Russel heeft ervaring met een auto die niet puur gebouwd is om als eerste te rijden.
We weten allemaal hoe lastig die Mercedes het heeft in verkeer, zelfs Bottas heeft dan moeite om naar de voorligger toe te rijden en er voorbij te komen.
De Mercedes is prima geschikt om vanaf pole een race te winnen, de Williams hoeven ze daar niet op te ontwerpen, die heeft veel meer te maken met voorliggers. Lijken mij een totaal andere rij karakteristiek te hebben deze wagens.
Ik schat dat Bottas veel meer kans maakt en Russel met flink veel geluk de top 5 haalt, dat zou ik al een hele prestatie vinden binnen een week. Mocht hij Bottas outqualifyen dan is het wel finito voor de Fin en blijft deze eeuwig 2e rijder. Dat soort BBC/Sky/UK wensdenken qua overwinning geloof ik ook niet zo veel van, eentje die met HAM om de poles vecht blaas je niet zomaar weg als "nieuw" talent in een onbekende auto.

Ergens denk ik dat HAM helemaal geen haast heeft met z'n contract voor volgend jaar, de laatste 2 races uitziekt en het dan wel best vind. Tijd om een beetje te gaan genieten van z'n centen en fulltime te gaan deugen ofzo.
Mercedes een leuke kostenbesparing met RUS en HAM fulltime met z'n hobby's bezig, zonder dat deze onderbroken moeten worden door zo af en toe een weekendje een F1 race te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Nvm

[ Voor 97% gewijzigd door Jasphur op 03-12-2020 08:02 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 21:47
Kan natuurlijk ook dat HAM met pensioen gaat en dat dit een verkapte manier is om te kijken hoe RUS het doet in de Merc, en dan volgend jaar RUS naast BOT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EoS4DHUXIAAVt0D?format=jpg&name=large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EoS5nBSW4AEVmgm?format=png&name=large

data van na de eerste race in Bahrein.
(dus hier is alles wat vervangen gaat worden bij de auto van GRO, niet in mee genomen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18:53
Why Mercedes had to replace Hamilton with Russell and what's really at stake:
YouTube: Why Mercedes had to replace Hamilton with Russell and what's really ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 07:14
Vierkant circuit zeg, dat moet snel zijn. Ik ben wel benieuwd naar RUS en hoe hij presteert bij Mercedes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

basvn schreef op donderdag 3 december 2020 @ 08:15:
[Afbeelding]

data van na de eerste race in Bahrein.
(dus hier is alles wat vervangen gaat worden bij de auto van GRO, niet in mee genomen)
En mogelijk Perez met de brandende achterkant.
Het bluspoeder wat daarna de uitlaat in ging zal die motor ook geen goed hebben gedaan.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005

Pierre

Van nature lui!

Jolke schreef op donderdag 3 december 2020 @ 08:42:
Vierkant circuit zeg, dat moet snel zijn. Ik ben wel benieuwd naar RUS en hoe hij presteert bij Mercedes.
Het is een rondje van onder de 1 min volgens mij? maar dat weet ik niet zeker.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mavamal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09 13:57
Laten we eens kijken naar een aantal echt uitzonderlijk getalenteerde coureurs.
-Schumacher presteerde zo goed in zijn enige race voor Jordan dat hij meteen werd weggekocht door Benneton.
-Hamilton kwam meteen in een topteam en presteerde uitstekend tegen geregend kampioen Alonso.
-Vettel liet meteen zien een zeer snelle coureur te zijn en bevestigde dat nog eens met zijn briljante overwinning in Monza 2008.
-Verstappen was 17 jaar, deed dingen die een Toro Rosso ook niet zomaar zou kunnen en won zijn eerste race voor een topteam meteen door de geboden kans te maximaliseren.
-Leclerc scoorde bij zijn eerste echte gelegenheid voor Ferrari al een pole en liet het jaar ervoor in Sauber ook zien dat daar wat bijzonders was.
Counterpoint: Gasly die in zijn 2e race 4e werd in een auto die daar eigenlijk niet toe in staat was was geen opmaat naar een wereldveroveraar, Mansell die jaren zich moest bewijzen maar toch aan het eind van zijn carrière een topcoureur was, Sainz die zich eerst moest aanpassen maar inmiddels toch echt tot de betere in de F1 gerekend mag worden, de schier eindeloze lijst "toekomstige wereldkampioenen" van Alesi, Barrichello, Irvine, Montoya tot Wehrlein en Ocon die wel goede prestaties neerzetten maar nooit echt meededen.

Iedere coureur heeft zijn eigen ontwikkeling en dat kan snel of langzaam gaan. Dat is niet per se de grootste indicatie van toekomstig succes, hoewel een coureur die niet gelijk een goede snelheid heeft ook niet lang mee mag doen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:47

mrc4nl

Procrastinatie expert

Russel maakt naar mijn inzien nog teveel foutjes om echt vooraan te kunnen rijden (met een mercedes)

Zoals het niet de eerste keer is dat hij bijna in de punten eindigde maar om wat voor reden dan ook er iedere keer toch weer buiten belandde. (crashen onder safetycar is wat mij bijstaat)

Hamilton heeft ontzettend veel ervaring en weet gewoon heel erg goed wanneer hij beter rustig kan blijven rijden (banden sparen) en afwachten ipv te gretig zijn met vooraan te belanden.
Dat is nog maar de vraag bij russel

Dat russell in de top 6 kan kwalificeren moet wel mogelijk zijn, maar ook finishen is een ander verhaal.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
mrc4nl schreef op donderdag 3 december 2020 @ 08:55:
Russel maakt naar mijn inzien nog teveel foutjes om echt vooraan te kunnen rijden (met een mercedes)
Behalve wat aanrijdingkjes heb ik 'm weinig fouten zien maken, hij is dan ook amper in beeld...

En hoeveel fouten kan hij nou eigenlijk maken? Hij vecht steevast om de laatste 5 plekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Pierre schreef op donderdag 3 december 2020 @ 08:55:
[...]

Het is een rondje van onder de 1 min volgens mij? maar dat weet ik niet zeker.
Ze verwachten iets van 50 of 55 seconden dacht ik ergens te hebben gelezen. 3,5 km met 3 echte bochten :P
We zullen het vrijdag zien :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Laatst online: 12-09 11:23
Circuit ziet er beetje uit als Monza+ of de oude nurburgering (basicly 3 rechte stukken met 3 chicanes).

Wss gaan de Merc motor hier erg goed.

Twitch

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MazeWing
  • Laatst online: 21:02

MazeWing

The plot thickens...

Als Mercedes echt lef had (en RBR het toe zou staan) zouden ze Verstappen in die auto moeten zetten om eens te zien wat die auto ECHT kan... :+ :o

Maar ik hoop van harte dat Russel iets kan laten zien en niet dat het noodlot meteen toe slaat en hij er binnen de kortste keren uit ligt of van de baan spint, etc.
Zowel Perez als Stroll gaven al aan dat hun 2020 auto (en dus feitelijk de 2019 mercedes auto) extreem soepel en met een (voor hun) ongekende snelheid door bochten gaat en gewoon heel goed en makkelijk te besturen valt.

Laten we hopen dat dit ook voor de 2020 Mercedes op gaat en Russel hierdoor de auto behoorlijk kan pushen. Het laatste wat je wil is dat hij als een veredelde Albon de auto (en al z'n eigenaardigheden) niet voldoende onder controle heeft en daardoor gewoon matig gaat rijden...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Martin0 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 09:12:
Circuit ziet er beetje uit als Monza+ of de oude nurburgering (basicly 3 rechte stukken met 3 chicanes).

Wss gaan de Merc motor hier erg goed.
Aan welke oude Nurburgring refereer je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
FastFred schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:18:
[...]

Aan welke oude Nurburgring refereer je?
Sorry ik haalde circuits door elkaar.
Ik bedoelde de hockenheimring van tussen 1965 en 2001.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-09 13:13

CoronelHimself

Division Brabant

Martin0 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:21:
[...]

Sorry ik haalde circuits door elkaar.
Ik bedoelde de hockenheimring van tussen 1965 en 2001.
Als je nou Reims had gezegd. 8) Maar die stond in 1966 voor het laatst op de kalender.

Steam - PTR83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

In ieder geval zijn dit soort dingen, RUS in de mercedes, wel de kleine dingen die F1 leuk blijven houden in de Mercedes optocht era.

Heb er in ieder geval veel zin in om te zien hoe het gaat uitpakken. Ik heb vaak wel sympathie voor BOT dus hoop niet dat hij hem wegrijdt.

RUS is geen pannekoek ik denk dat hij het vrij goed gaat doen maar denk niet dat hij BOT gaat verslaan.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
CoronelHimself schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:28:
[...]

Als je nou Reims had gezegd. 8) Maar die stond in 1966 voor het laatst op de kalender.
Reims heb ik zelf nooit gezien, ja op een YT kanaal over vergeten en verloren circuits (waar amus bvb ook meerdere keren bezocht is).

Die van de hockenheim kan ik me nog herinneren vanwege een N64 spelletje Monaco GP of zoiets, waar het een van mijn favo tracks was omdat het bijna alleen maar gas geven was :P.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Help!!!! schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:29:
In ieder geval zijn dit soort dingen, RUS in de mercedes, wel de kleine dingen die F1 leuk blijven houden in de Mercedes optocht era.

Heb er in ieder geval veel zin in om te zien hoe het gaat uitpakken. Ik heb vaak wel sympathie voor BOT dus hoop niet dat hij hem wegrijdt.

RUS is geen pannekoek ik denk dat hij het vrij goed gaat doen maar denk niet dat hij BOT gaat verslaan.
In de Williams heeft Russell anders al wel wat pannekoek momenten gehad, zonder enige vorm van druk... Wel zeer interessant verder. Zowel Bottas als Russell hebben echt wat te bewijzen dit weekend.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
PalingDrone schreef op donderdag 3 december 2020 @ 01:15:
Ergens denk ik dat HAM helemaal geen haast heeft met z'n contract voor volgend jaar, de laatste 2 races uitziekt en het dan wel best vind. Tijd om een beetje te gaan genieten van z'n centen en fulltime te gaan deugen ofzo.
Daarvoor is hij volgens mij nog veel te ambitieus, en voor dat 'deugen' moet hij toch echt de aandacht hebben wil het zoden aan de dijk zetten. Dus als dat zijn doel is kan hij beter nog een tijdje vooraan rijden i.p.v. met pensioen gaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CousinBoneless
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-09 16:27
PalingDrone schreef op donderdag 3 december 2020 @ 01:15:
....
Ik schat dat Bottas veel meer kans maakt en Russel met flink veel geluk de top 5 haalt, dat zou ik al een hele prestatie vinden binnen een week. Mocht hij Bottas outqualifyen dan is het wel finito voor de Fin en blijft deze eeuwig 2e rijder. Dat soort BBC/Sky/UK wensdenken qua overwinning geloof ik ook niet zo veel van, eentje die met HAM om de poles vecht blaas je niet zomaar weg als "nieuw" talent in een onbekende auto.
...
Russell wordt door de (Britse) media (en hemzelf) gezien als de next big thing; niveau Hamilton/Verstappen.

Max stapte in bij Red Bull en kwam direct in de buurt van Ricciardo en deed mee om de plekken waar de Red Bull thuishoorde.

Als Russell inderdaad tot de absolute top behoort dan verwacht ik dat hij direct mee doet voor P1 tm P3. De snelste Mercedes was afgelopen weekend in qualifying al 0.4 seconde sneller dan de snelste Red Bull. Ik schat zo in dat de layout voor komend weekend beter bij Mercedes past dan bij Red Bull (want high-power circuit).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:37

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 07:14
mrc4nl schreef op donderdag 3 december 2020 @ 08:55:
[...]
Iets met linksaf de muur in met koude banden achter een safety car? O-)
Pagina: 1 ... 4 ... 33 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
  • We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
  • Geen naamverbasteringen zoals: Tracing Point, Crashstappen, Mission Spinnow, Crashjean etc
  • Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
    -Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
    -Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
    -Ongefundeerd Ferrari/Renault bashen.
    -Gezeur over Hamilton.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.