Ben ik nu werkelijk de enige die zich realiseert dat dit helemaal niet zo ideaal kan zijn voor Russel?
Laten we eens kijken naar een aantal echt uitzonderlijk getalenteerde coureurs.
-Schumacher presteerde zo goed in zijn enige race voor Jordan dat hij meteen werd weggekocht door Benneton.
-Hamilton kwam meteen in een topteam en presteerde uitstekend tegen geregend kampioen Alonso.
-Vettel liet meteen zien een zeer snelle coureur te zijn en bevestigde dat nog eens met zijn briljante overwinning in Monza 2008.
-Verstappen was 17 jaar, deed dingen die een Toro Rosso ook niet zomaar zou kunnen en won zijn eerste race voor een topteam meteen door de geboden kans te maximaliseren.
-Leclerc scoorde bij zijn eerste echte gelegenheid voor Ferrari al een pole en liet het jaar ervoor in Sauber ook zien dat daar wat bijzonders was.
Zo kan ik denk ik nog wel even doorgaan. De absolute toppers laten het meteen zien. Nu hoor ik voornamelijk de Engelstalige media al verkondigen dat hij Bottas niet hoeft te verslaan, er staat meer druk op Bottas etc. Wat een onzin. Russel komt nu een race te zitten in het meest dominante team in de Formule 1 geschiedenis in wat misschien wel hun meest dominante seizoen is. Nota bene ook nog eens de plaats van de teamleider, de meest succesvolle coureur in Formule 1 geschiedenis. Hij zal Bottas moeten afmaken net zoals Hamilton dat doet. En denk echt niet dat Bottas zo slecht is ondanks dat hij vrijwel elke race zijn banden weet te slopen en alsnog vaak het tempo niet kan bijhouden dat Hamilton zet en vaak gepakt word door Verstappen. Bottas is ook in het huidige Formule 1 veld, bovengemiddeld.
Dat matchen en dan is het wel klaar met teamleider aspiraties bij een topteam. Bij de media mogen ze onzin roepen wat ze willen, de teambazen gaan over de coureurs. Die zien echt wel of een coureur echt WDC materiaal is of niet. De echt exceptionele coureurs laten het namelijk meteen zien. Juist Mercedes zal langzaam kijken naar een Hamilton vervanger en daarom zullen ze nu Russel uitproberen. Die kan immers ook helemaal niks laten zien. Even heel bot, maar een matige pay driver en een coureur met een goed functionerende arm verslaan in kwalificatie, is geen standaard. De momenten dat hij een punt had kunnen scoren, gooide Russel zelf weg.
Dus nee, die onzin dat hij Bottas alleen maar hoef te matchen of er van mag verliezen, absoluut niet. Die auto is te dominant, dat team is te dominant en de coureur heeft inmiddels bijna twee seizoenen afgewerkt in de Formule 1. Er zijn geen excuses meer als hij werkelijk zo goed is. Genoeg coureurs geweest die heel goed leken te zijn in de junioren categorieën, maar niks bereikt in de Formule 1. Recentelijk nog Vandoorne of Hulkenberg. F2 winnen maakt je niet tot gedoodverfde toekomstige kampioen, zeker niet in een veld waar een van je primaire tegenstanders Albon was. Dezelfde coureur die volledig afgemaakt word door Verstappen.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.