[F1 2020] Race 16 GP van Sakhir Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 32 33 Laatste
Acties:
  • 99.498 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-05 18:22

JB

Cédric roelt!

wowly schreef op maandag 7 december 2020 @ 07:53:

Owja, Hamilton is echtb fabelachtig goed. Zoals Max het al aangaf, de coureur maakt op de juiste momenten het verschil. Hamilton doet dat als de beste, met Max op de 2e plaats.
Denk je echt dat Max dat 100% serieus bedoelde? Lang leven de mondkapjes... Natuurlijk zit daar een kern van waarheid in maar denk ook een korrel zout. Ik zie dat meer als "bedankt voor de snelle service" met een brede glimlach als je (te) lang hebt gewacht ;)

[ Voor 9% gewijzigd door JB op 07-12-2020 08:33 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 09:56
rik86 schreef op maandag 7 december 2020 @ 08:26:
tja, 't is toch altijd zo geweest in de F1 in het bijzonder, maar in de sport in 't algemeen, dat materiaal en/of trainingsfaciliteiten erg belangrijk zijn.

Je moet het ook laten zien als coureur, om kunnen gaan met het verwachtingspatroon, de mentale druk, de juiste keuzes maken. Is Hamilton de beste coureur ooit? Dat betwijfel ik, máár dat is meer omdat het én lastig vergelijken is met andere succesvolle coureurs, want andere omstandigheden. En laten we eerlijk zijn, Bottas is zeker niet de beste of 1-na-beste van 't veld, dus Hamilton hoeft 't randje ook niet op te zoeken. Waarom te veel risico nemen als 't niet nodig is?

De Mercedes is gewoon een ontzettend goede auto en Russel is ook geen pannenkoek. Ik denk vooral dat deze race veel zei over de kwaliteiten van Bottas
Sowieso is eigenlijk alleen Verstappen in de Red Bull vergelijkingsmateriaal voor de pace van de Mercedessen. Helaas viel die uit door de kamikaze-actie van Leclerc, anders had je een wat beter beeld gehad bij de pace van Russell. Dat je de rest van het veld al vrij snel op een seconde of 20-30 zet zegt verder niet zo veel.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FelizNavidad
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 03-10-2023
Max zei vooraf nog dat Bottas geen pannekoek was nou ik begin daaraan te twijfelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

FelizNavidad schreef op maandag 7 december 2020 @ 09:07:
Max zei vooraf nog dat Bottas geen pannekoek was nou ik begin daaraan te twijfelen
Hij is ook geen pannekoek... Op zaterdag. Als ie op zondag ook maar een beetje dirty air meepikt, is hij reddeloos verloren. Wat wel bijzonder is voor iemand die regelmatig een potje rally rijdt.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18:42
Lekker zuur topic weer hier met veel sneue reacties :F

Zelf gisteren een vermakelijke race gezien, en ondanks dat in het Russell had gegund, heeft Perez deze overwinning zeker verdiend, van de laatste plek in de eerste ronde naar de overwinning gereden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
misschien valt het bottas en hamilton wel te prijzen dat ze dusdanige feedback hebben gegeven op de auto, wat bij gedragen heeft aan de ontwikkeling tot niet alleen een super auto, maar ook een auto waar "iedere" courreur zo in weg kan rijden. Feit is dat dat met de Red Bull in ieder geval niet het feit is, in hoeverre dat verstappen is aan te rekenen weet ik natuurlijk niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:31
Blokker_1999 schreef op maandag 7 december 2020 @ 07:42:
Ik snap de wereld vandaag niet meer. Aan de ene kant heb je mensen die er alles aan doen om iemand de grond in te boren, aan de andere kant heb je mensen die overal samenzweringstheorieën zien. Wordt de 21st eeuw nu echt het afvoerputje van het menselijk ras?

In plaats van na te genieten van een goede race staat dit forum weer vol met haat tegenover Hamilton, hoe slecht hij wel niet is of over het feit dat Mercedes het wel opzettelijk gedaan moet hebben.
Tja internet. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-05 19:11
FelizNavidad schreef op maandag 7 december 2020 @ 00:58:
hmm 44+ Miljoen voor Hamilton of 2M voor Russel ?
Best n moeilijke keuze in tijden van een pandemie

Ik denk dat ze het gewoon gaan doen
Mercedes wil/kan niet meer zoveel geld voor een coureur neerleggen en Hamilton neemt geen genoegen met salaris verlaging. Die gaat lekker stoppen en zich bezighouden met gelijkheid en fashion enzo

Russel kampioen in 21!
En dan Ham naast Max. :Y

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• DoeEensGek
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/4q0nwvf2ym361.jpg :p

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09-05 10:51
LEC is na de race nog naar PER gegaan voor excuses en felicitaties

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EolNul1XUAEeRNF?format=jpg&name=large

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 03:08
Wat een race was dit. Dit is wat de F1 nodig heeft; onvoorspelbaarheid en actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:16

backupdevice

Boeh!

Franco10 schreef op maandag 7 december 2020 @ 07:52:
[...]

Ik weet hoe dat seizoen is gegaan. Lewis was toen een guppie. Is er toch uiteindelijk goed uit gekomen? Als gup naast by far de coureur met het slechtste karakter ooit overleven en daarna knallen. Max is toch geen gup meer.
Verdiep je eens in de politiek die is gedreven door hem in dat jaar. Die politiek heeft er toen voor gezorgd dat het team letterlijk uit twee kampen ging bestaan.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:33
Willem30 schreef op maandag 7 december 2020 @ 10:40:
Wat een race was dit. Dit is wat de F1 nodig heeft; onvoorspelbaarheid en actie.
Naast dat was het echt een opluchting om eindelijk coureurs op het podium te zien staan die daar écht van kunnen genieten en het emoties losmaakt bij de coureurs. Wat een contrast was dit podium ten opzichte van wat we gedurende dit jaar hebben gezien. Dít is wat we willen zien in de F1!

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-01 14:30
Fantastische race? Wat ik gezien heb is een rookie die in een Mercedes met 2 vingers in de neus op kop rijd en alleen met een veeeeel te lange en nog een ongeplande stop achterhaald kon worden. 10 ronden eerder dat geneuzel en hij had hem alsnog gewonnen. In normale omstandigheden was dit gewoon een polonaise race geweest, met 1 echte actie. De kamikaze aktie van leClerc.

Nee, dit is precies niet wat de F1 nodig is.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:20

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Leviathius schreef op maandag 7 december 2020 @ 10:51:
[...]

Naast dat was het echt een opluchting om eindelijk coureurs op het podium te zien staan die daar écht van kunnen genieten en het emoties losmaakt bij de coureurs. Wat een contrast was dit podium ten opzichte van wat we gedurende dit jaar hebben gezien. Dít is wat we willen zien in de F1!
Daarbij wel gelijk de constatering dat dit een unieke samenloop van omstandigheden was.

Veel gemist van de race helaas; kwam een beetje in de knoop met het eten.
Zonde van George; maar mooi visitekaartje afgegeven, zal wat hoofdbrekens opleveren. Hoop dat ie volgend weekend weer mag. Wel eens met Ricciardo; ze hadden Perez nooit mogen 'laten' winnen.

Denk dat Albon met dit weekend definitief een krabbel onder z'n ontslag heeft gezet.

[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 07-12-2020 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:33
arbraxas schreef op maandag 7 december 2020 @ 10:54:
Fantastische race? Wat ik gezien heb is een rookie die in een Mercedes met 2 vingers in de neus op kop rijd en alleen met een veeeeel te lange en nog een ongeplande stop achterhaald kon worden. 10 ronden eerder dat geneuzel en hij had hem alsnog gewonnen. In normale omstandigheden was dit gewoon een polonaise race geweest, met 1 echte actie. De kamikaze aktie van leClerc.

Ik neem aan dat je op mijn bericht reageert en ik zeg nergens dat dit een fantastische race was toch? Ik heb het puur en alleen over de reacties van de coureurs zodra ze uit de auto stappen aan het eind van de race. De race zelf was saai en een grote blammage bij Mercedes. Ja, de nr 1, 2 en 3 hadden geluk, maar daar heb ik het niet over.

Ik heb het over emoties zien en niet ieder weekend een winnaar die geen enkele emotie toont bij het uitstappen van de auto. Alsof hij klaar is met z'n bijbaantje bij de supermarkt en naar huis gaat om z'n hond te aaien...

edit: Ah, je reageert op een post 2 posts boven die van mij denk ik. Dan nog blijf ik bij mijn toelichting :9.

[ Voor 4% gewijzigd door Leviathius op 07-12-2020 11:01 ]

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arbraxas
Was een reactie op willem30.
Uiteraard zijn de reacties veel leuker als mensen die daar elk weekend en mediatraining antwoorden geven.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:01

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Russell een rookie noemen :F

Alfa Romeo Giulietta 235pk + 1pk <3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Laatst online: 12:27

Blokker_1999

Full steam ahead

Sorry, maar waarom de focus op wie er vooraan rijdt? Heb je enig idee hoeveel overtakes er zijn gebeurd? Lando Norris heeft op zijn eentje bij de start al 9 wagens ingehaald. Denk die 2 Mercedessen weg en je hebt ene pracht van een Race. Perez die heel het veld inhaalt tijdens de race.

Voor sommige mensen zal het nooit goed genoeg zijn denk ik dan. Commentaar geven op wat iemand als slecht ervaart is blijkbaar het enige dat nog telt vandaag de dag.

Dit was een fantastische race, leuk om te kijken, heel veel inhaalbewegingen en een totaal onverwacht podium. Ik heb niets gezien dat niet normaal is. Er was geen regen, er was geen rode vlag. Dit waren normale omstandigheden in abnormale tijden.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:40

Chiron

Moderator Discord
Ik ben het ermee eens dat het exact aantoont dat het voor een groot deel gewoon de Mercedes wagen is, maar dat wisten we al, toch?

En als Max niet de muur in was gegaan, had hij hem waarschijnlijk gewonnen. Dat is ook de reden dat ie al voor de bocht van zn gas af ging voordat Leclerc Perez torpedeerde. Inhalen kon later ook nog wel. Maar helaas.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
Blokker_1999 schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:17:
[...]

Voor sommige mensen zal het nooit goed genoeg zijn denk ik dan. Commentaar geven op wat iemand als slecht ervaart is blijkbaar het enige dat nog telt vandaag de dag.
Ik gok dat wanneer de Red Bull de afgelopen jaren de dominante auto was/is, dat het voor velen hier ineens wel genoeg zal zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
@Blokker_1999
Je geeft precies het probleem aan, je kijkt al niet meer naar de 2 mercs vooraan.
Ben ik nou de azijnpisser of heb jij een roze bril op?
Dat banden geneuzel heb ik in elk geval nog nooit gezien. volstrekt normaal, gebeurt elke week.
Regen is normaal, dit zeer zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91868

Mooi om te zien dat Stroll weer eens de critici hier de mond snoert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-05 14:15

pro_6or

amateur_60r

Blokker_1999 schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:17:
[...]

is dit bedoeld ironisch? :X

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-05 11:44
Ik heb gisteren de race terug moeten kijken vanwege sinterklaas verplichtingen.

Mijn bevindingen zo snel:
1: Lec was inderdaad erg grettig, te grettig, Was jammer voor Verstappen maar niks aan te doen.
2: Albon valt toch wel weer erg door de mand of de RBR is echt heel veel slechter en Verstappen weet hier beter omheen te rijden en meer uit de auto te halen dan mogelijk is.
3: Jammer voor Russel, deed het erg goed, Bottas daar in tegen liet zich ook weer van zijn slechtste kant zien.
4: Vond het raar dat wanneer Ham er een keer niet is Merc enorm veel fouten maakt.
5: Kudos voor Perez, dat was echt puik staaltje racen.

Wat overigens ook wel grappig was, voor/na de kwali had ik gereageerd via twitter op een post van wtf1.
Iets in de geest van jammer dat de RBR 2 a 3 tiende achterstand heeft op merc anders was het veel spannender geweest het gehele seizoen.
Werd daarop gereageerd dat RBR maar een halve tiende verwijderd is van Merc.

Als dit zo was dan zou Albon met 2 vingers in zijn neus altijd als 4e kunnen rijden.
Ben er zelfs niet eens zo zeker van (zoals hierboven ook aangegeven) of het gat wel 2 a 3 tienden is, wellicht is het groter. en is de RBR zelf niet eens zo veel sneller als de rest van de F1.5 maar haalt Verstappen meer uit die auto dan mogelijk is zoals een Hamilton dit bvb ook kan.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

FabianGTI schreef op maandag 7 december 2020 @ 09:13:
Lekker zuur topic weer hier met veel sneue reacties :F
dit helpt ;(

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-05 12:55
Willem30 schreef op maandag 7 december 2020 @ 10:40:
Ja, exact dit ja. RUS mag nog een keer voor Mercedes rijden. Jammer dat hij niet won, wat een gepruts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-05 21:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

FabianGTI schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:28:
[...]
Ik gok dat wanneer de Red Bull de afgelopen jaren de dominante auto was/is, dat het voor velen hier ineens wel genoeg zal zijn :+
Maar dat is het niet, dus dat is niets meer dan een glazelbol die het toch al niet doet. Stel dat, wat als, wanneer dit, wanneer dat, leuk om over na te denken maar realistisch is het niet. En klein detail, de dominantie was er al voordat Ver de overstap maakte, dat was ook de reden van zijn eerste overwinning ;)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgende race Latifi in de Merc. Ik durf te wedden dat hij dan wél gewoon op het podium finisht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:39
Anoniem: 91868 schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:39:
Dat bericht zie ik hier vaker verschijnen, maar op basis van wat? Een gelukkig podium, terwijl zijn teamgenoot, die zelfs even laatste was, de race heeft gewonnen. Beetje kortzichtig vind ik dat, zeker als je naar de rest van zijn seizoen kijkt.

[ Voor 25% gewijzigd door NotSoSteady op 07-12-2020 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NotSoSteady schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:46:
[...]

Dat bericht zie ik hier vaker verschijnen, maar op basis van wat?
Afgezien van twee kleine foutjes (pit uit, blokkeren wiel met Perez) heeft hij geen fouten gemaakt. In tegenstelling tot een niet nader te noemen halve Belg die de muur in reed. Lance had hem zelfs kunnen winnen denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyperActive
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 08-05 12:52
Martin0 schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:43:
Ik heb gisteren de race terug moeten kijken vanwege sinterklaas verplichtingen.

Mijn bevindingen zo snel:
1: Lec was inderdaad erg grettig, te grettig, Was jammer voor Verstappen maar niks aan te doen.
2: Albon valt toch wel weer erg door de mand of de RBR is echt heel veel slechter en Verstappen weet hier beter omheen te rijden en meer uit de auto te halen dan mogelijk is.
3: Jammer voor Russel, deed het erg goed, Bottas daar in tegen liet zich ook weer van zijn slechtste kant zien.
4: Vond het raar dat wanneer Ham er een keer niet is Merc enorm veel fouten maakt.
5: Kudos voor Perez, dat was echt puik staaltje racen.

Wat overigens ook wel grappig was, voor/na de kwali had ik gereageerd via twitter op een post van wtf1.
Iets in de geest van jammer dat de RBR 2 a 3 tiende achterstand heeft op merc anders was het veel spannender geweest het gehele seizoen.
Werd daarop gereageerd dat RBR maar een halve tiende verwijderd is van Merc.

Als dit zo was dan zou Albon met 2 vingers in zijn neus altijd als 4e kunnen rijden.
Ben er zelfs niet eens zo zeker van (zoals hierboven ook aangegeven) of het gat wel 2 a 3 tienden is, wellicht is het groter. en is de RBR zelf niet eens zo veel sneller als de rest van de F1.5 maar haalt Verstappen meer uit die auto dan mogelijk is zoals een Hamilton dit bvb ook kan.
Ik heb het idee dat die RedBull een hele smalle window heeft om het maximale uit de auto te halen. En dat dit je alleen lukt als je maximaal vertrouwen hebt in je eigen kunnen en de auto. Verstappen heeft dat beide. Albon heeft beide niet op het moment en dan wordt het verschil wel extreem groot en Lijkt de Redbull vergelijkbaar met de McLarens, Renaults, Racing Points. Ik denk serieus als Albon op bijvoorbeeld de plek van een Ocon bij Renault of Norris bij McLaren hij vergelijkbare prestaties zou halen in die auto's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:39

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 07-05 10:54
JB schreef op maandag 7 december 2020 @ 08:32:
[...]

Denk je echt dat Max dat 100% serieus bedoelde? Lang leven de mondkapjes... Natuurlijk zit daar een kern van waarheid in maar denk ook een korrel zout. Ik zie dat meer als "bedankt voor de snelle service" met een brede glimlach als je (te) lang hebt gewacht ;)
Ja, ik denk dat Max dat serieus bedoelde. iedereen die in de F1 wereld zit erkent gewoon dat Ham heel erg goed is. Het zijn voornamelijk de 'armchair warriors' op internet die zelf geen meter in een F1 auto hebben gereden die daaraan twijfelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tomcatter_31 schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:54:
[...]

Ja, ik denk dat Max dat serieus bedoelde. iedereen die in de F1 wereld zit erkent gewoon dat Ham heel erg goed is. Het zijn voornamelijk de 'armchair warriors' op internet die zelf geen meter in een F1 auto hebben gereden die daaraan twijfelen....
Tja niet iedereen wordt met een zilveren lepel geboren in de mond zoals Lewis hé. Betekent dat soms dat critici geen mening meer mogen hebben?

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 07-05 10:54
Anoniem: 91868 schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:55:
[...]

Tja niet iedereen wordt met een zilveren lepel geboren in de mond zoals Lewis hé. Betekent dat soms dat critici geen mening meer mogen hebben?
Lewis is met een zilveren lepel geboren? Zijn vader had 4 banen om zijn race carriere te supporten...
Iedereen mag een mening hebben, tuurlijk. Maar dat wil niet zeggen dat die mening klopt met de werkelijkheid....

[ Voor 9% gewijzigd door Tomcatter_31 op 07-12-2020 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:31

MazeWing

The plot thickens...

groggy schreef op maandag 7 december 2020 @ 09:27:
misschien valt het bottas en hamilton wel te prijzen dat ze dusdanige feedback hebben gegeven op de auto, wat bij gedragen heeft aan de ontwikkeling tot niet alleen een super auto, maar ook een auto waar "iedere" courreur zo in weg kan rijden. Feit is dat dat met de Red Bull in ieder geval niet het feit is, in hoeverre dat verstappen is aan te rekenen weet ik natuurlijk niet.
De mensen die de PU hebben ontwikkeld rijden niet in de auto...

Maar Mercedes heeft de afgelopen 7 jaar al halverwege het seizoen hun pijlen op de auto voor het jaar daarna gezet. In die zin lopen ze dus gewoon maanden en maanden voor qua ontwikkeling. Plus het feit dat de PU (kracht + betrouwbaarheid) nog steeds ongeëvenaard is. Ook hier was een heleboel voorwerk al door Honda gedaan. (Honda -> Brawn GP -> Mercedes).

Maar ik kan Mercedes niet genoeg complimenteren met hetgeen ze voor elkaar gekregen hebben. Helaas is de keerzijde hieraan dat ze eigenhandig heel de F1 aan het slopen zijn.

Maar in de huidige tijd; waar elke vezel voorzien is van telemetrie is de noodzaak van de input voor een coureur een stuk minder relevant dan vroeger...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX3080) | PS5 Pro | XBX | Switch | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Danielson
  • Laatst online: 19:00
Anoniem: 91868 schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:55:
[...]

Volgens mij heb jij je huiswerk niet gedaan... Jij bent af...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-05 00:41

Wom

Tomcatter_31 schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:58:
[...]

Lewis is met een zilveren lepel geboren? Zijn vader had 4 banen om zijn race carriere te supporten...
Iedereen mag een mening hebben, tuurlijk. Maar dat wil niet zeggen dat die mening klopt met de werkelijkheid....
In de biografie van Ron Dennis staat daar wel een leuk stuk over. Hamilton stuurde als kind regelmatig brieven naar Ron Dennis. Geloof dat Ron hem uiteindelijk tekende toen hij 13 was, maar heb dat niet helder voor de geest. Maar voor die tijd was het nu niet zoals een Norris of Stroll hadden qua kruiwagen, integendeel.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

[
Tomcatter_31 schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:58:
[...]

quote]Danielson schreef op maandag 7 december 2020 @ 12:00:
[...]

Volgens mij heb jij je huiswerk niet gedaan... Jij bent af...
[/quote]
https://metro.co.uk/2018/...iltons-slum-home-8264477/

Als je als gewone 'arbeider' je zoon kan laten karten, klopt er iets niet. Alsof dat goedkoop is. En zie het artikel. Verder kijk ik zo rond de 30 jaar, dus weet ik wel een beetje van F1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Nja dat Merc een voordeel heeft met ontwikkelen was vanaf het begin van de hybride ara al bekend.
Merc had dit ontwerp al klaar liggen voor minsten een paar jaar.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Anoniem: 91868 schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:48:
Afgezien van twee kleine foutjes (pit uit, blokkeren wiel met Perez) heeft hij geen fouten gemaakt. In tegenstelling tot een niet nader te noemen halve Belg die de muur in reed. Lance had hem zelfs kunnen winnen denk ik.
Stroll had gewoon puur geluk door het uitvallen VER dankzij LEC en het geklootviool bij Mercedes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

warp schreef op maandag 7 december 2020 @ 12:09:
[...]

Stroll had gewoon puur geluk door het uitvallen VER dankzij LEC en het geklootviool bij Mercedes.
Je moet op het juiste moment op de juiste plaats zijn. Dat is ook een kunst. Die Lewis perfect beheerst bijvoorbeeld en anderen niet. Hoort bij de sport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Laatst online: 18:57

Martinspire

Awesomeness

Wat vonden we eigenlijk van de baan deze race? Ik heb niet het idee dat de lengte echt uit heeft gemaakt en dat de meeste zaken wel prima gingen.

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Stroll kwam Ocon niet voorbij, Perez was er gelijk langs. Vast voor een groot deel door de banden maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-05 00:16

Gé Brander

MS SQL Server

Anoniem: 91868 schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:39:
Gé Brander in "[F1 2020] Race 16 GP van Sakhir"

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja en? Doet uiteraard niets af aan de prestatie van Perez hoor. Maar Stroll had ook gewoon kunnen winnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Even alle discussies ter zijde wil ik even een belangrijke conclusie naar voren brengen....

Wat is het zonde dat een coureur als Russell zo lang zit te verpieteren in een Williams. Die moet met zijn talent volgend jaar echt in een betere auto zitten.

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Anoniem: 91868 schreef op maandag 7 december 2020 @ 12:12:
Je moet op het juiste moment op de juiste plaats zijn. Dat is ook een kunst. Die Lewis perfect beheerst bijvoorbeeld en anderen niet. Hoort bij de sport.
Waarom is hij dan niet vóór Perez geëindigd (die helemaal van achter moest starten) en ook nog eens met een pitstop minder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Anoniem: 91868 schreef op maandag 7 december 2020 @ 12:17:
[...]

Ja en? Doet uiteraard niets af aan de prestatie van Perez hoor. Maar Stroll had ook gewoon kunnen winnen.
Nou, beetje druk van snel iemand achter zich en hij doet een Bottasje ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Vast wel geplaats maargoed. :P

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:45
Trouwens niet helemaal fair om Bottas af te schrijven, door de mixed tire set had Bottas ook nadeel: Russel reed immers met zijn medium set waardoor hij weer terug moest naar zijn 'oude' harde set. Daardoor was die inhaal actie van Russel op Bottas natuurlijk ook niet echt een eerlijk duel op nieuwe verse banden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
albino71 schreef op maandag 7 december 2020 @ 12:17:
Even alle discussies ter zijde wil ik even een belangrijke conclusie naar voren brengen....

Wat is het zonde dat een coureur als Russell zo lang zit te verpieteren in een Williams. Die moet met zijn talent volgend jaar echt in een betere auto zitten.
Ja wat dacht je van ongeveer alle anderen dan :?

Iedereen die niet in een Merc rijdt, of de kwaliteit van de technici achter zich heeft, staat gewoon met 2-0 achter.

Ze zijn allemaal de beste van het beste, ter wereld.

Zet bijvoorbeeld een Norris of een Sainz in HAMs auto en kijk ze shinen..

Ik wil niets afdoen aan RUS, maar in dit geval is de uitspraak "Goed gereedschap is het halve werk" nogal een understatement..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:07
warp schreef op maandag 7 december 2020 @ 12:09:
[...]

tsja jij noemt het geluk. echter in een wagen waarin miljoenen worden gestoken en er een batterij aan backup in de fabriek zit etc. doet RP het maar wel mooi. Alweer! uit mijn hoofd heeft Stroll al 3 podia gehad ondertussen, dat is geen toeval meer. En ja, Stroll is wél met een zilveren lepel grootgebracht en dat heeft hem erg veel geholpen. Maar hij heeft wel maar wel moeten doen. Daarbij is Stroll altijd ERG sterk in de regen doorgaans wat ook wel eea zegt. Ik vind hem vaak slordig en niet altijd even besluitvaardig, maar daarbuiten heb ik geen bezwaren meer tegen hem (meer).

Hamilton zijn pa en hijzelf zijn altijd bezig geweest met f1, en het is ze gelukt. Daarnaast is het een overwegend blanke sport, waarin hij zich heeft opgewerkt. Heeft hij de switch (zegmaar gok) gemaakt naar mercedes toen ze nog niet zo goed was als nu. Weet hij er vaak voor te zorgen dat het dubbeltje zijn kant opvalt in cruciale momenten.
Ik zou het wel gaaf vinden als hij bijvoorbeeld zou verkassen naar Mclaren of ferrari bijvoorbeeld, en om daar dan wdc te worden. Dan kan niemand meer ontkennen dat hij de GOAT van de F1 is.

Ik bedenk me nu opeens: RBR heeft nog geen 2e rijder, en Hamilton heeft nog niet getekend bij mercedes! 1 + 1 = 2?

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
wowly schreef op maandag 7 december 2020 @ 12:24:
tsja jij noemt het geluk. echter in een wagen waarin miljoenen worden gestoken en er een batterij aan backup in de fabriek zit etc. doet RP het maar wel mooi. Alweer! uit mijn hoofd heeft Stroll al 3 podia gehad ondertussen, dat is geen toeval meer.
Nogmaals...
warp schreef op maandag 7 december 2020 @ 12:18:
Waarom is hij dan niet vóór Perez geëindigd (die helemaal van achter moest starten) en ook nog eens met een pitstop minder?
Echt een geweldige coureur is het gewoon niet.

[ Voor 3% gewijzigd door warp op 07-12-2020 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Blijkbaar zat Netflix inderdaad weer bij Mercedes....

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Laatst online: 18:07
warp schreef op maandag 7 december 2020 @ 12:36:
[...]

Nogmaals...

[...]

Dat weet ik niet precies, dan zou ik hun races naast elkaar moeten leggen, en zo belangrijk vind ik dit ook weer niet.

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
tsja, je kunt dit eigenlijk het team Mercedes als geheel aanrekenen. Door deze fouten tijdens de pit-stops. Dan kun je nog een Russel/ Hamilton of Max Verstappen in je superieure wagen hebben zitten, winnen ging je deze wedstrijd niet.

het lijkt op tv soms een strijd tussen 20+ coureurs, maar in feite zijn het 10 teams die tegen elkaar strijden. en team Mercedes heeft het goed gedaan dit keer ( iets te maken met zwakke schakels in de geprezen sterke ketting )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

warp schreef op maandag 7 december 2020 @ 12:36:
[...]

Nogmaals...

[...]

Ik vind niet dat je hun races 1 op 1 kunt vergelijken. Het grootste punt voor Stroll was dat ie niet meer de mazzel had die Perez wel lijkt te hebben gehad met de banden en het punt waarop ie Ocon kon pakken. Ik ben er van overtuigd dat ie ook gewoon mee had kunnen rijden met Perez als ie de move eerder kon doen maar daarna waren zijn banden ook gewoon op. Je zag achter hen vergelijkbaar dat Sainz e.d. ook niet konden inhalen want de banden waren op.

Perez deed Medium > Hards en Stroll Soft -> Medium. Dus die had gewoon veel meer slijtage op zijn banden. Pitten was niet mogelijk want dan zou ie teveel terugvallen. Kijk naar Sainz, die had ook mediums eronder zitten en was op een gegeven moment ook ingekakt. Stroll was ook de enige in de top-10 met die strategie en eigenlijk iedereen die nog stappen maakte, heeft ergens op de hards gereden of een extra stop gemaakt.

Ik heb even geen plaatje met de exacte momenten van pitstop, maar ik denk dat dit toch wel genoeg zegt:
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/06p32271am361.png

Stroll moest gewoon een stuk voorzichtiger doen met zijn banden. Ik denk dat ze nog wel een 2-stop wilden doen, maar dat het niet meer verstandig was door de SC.

[ Voor 13% gewijzigd door Martinspire op 07-12-2020 12:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:24

Pierre

Van nature lui!

Deze kwam ik tegen op Reddit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IhTPvSSHdLpb140HKisBFi5ZkVU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/NcJe39ISUqvudpe3zbfSnt1X.png?f=user_large

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:10

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Is er iemand die begreep waarom Mercedes die switch van med>hard ging doen? Totaal onnodig, toch? Daar begon het verlies mee, lijkt me dat die double stack oorzaak van het probleem was en dat James zich eens goed achter de oren moet krabben.

Verder, eigenlijk wel een vermakelijke race. Mag wel vaker op zo'n kort baantje gereden worden.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-05 23:21
Heeft iemand ergens al kunnen vinden of Hamilton de enige met corona was binnen het team? Ik kan mij niet voorstellen dat er bij Mercedes - in elk geval aan zijn kant van de pitbox - niet meer personen in quarantaine moesten na zijn positieve test. Mogelijk is dit dan weer de oorzaak van het geklungel bij de pitstop(s)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Martinspire schreef op maandag 7 december 2020 @ 12:14:
Wat vonden we eigenlijk van de baan deze race? Ik heb niet het idee dat de lengte echt uit heeft gemaakt en dat de meeste zaken wel prima gingen.
Halverwege in slaap gevallen, toen er opeens een SC was was het opeens spannend. Voor de rest saai circuit.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
KlaasjeNL schreef op maandag 7 december 2020 @ 13:12:
Heeft iemand ergens al kunnen vinden of Hamilton de enige met corona was binnen het team? Ik kan mij niet voorstellen dat er bij Mercedes - in elk geval aan zijn kant van de pitbox - niet meer personen in quarantaine moesten na zijn positieve test. Mogelijk is dit dan weer de oorzaak van het geklungel bij de pitstop(s)?
Iets met een vakantie in Dubai en het daar waarschijnlijk opgelopen.
In de bubbel bij de teams zijn ze gewoon super voorzichtig. Wat iemand in zijn vrije tijd doet, die sowieso carte blanche heeft gekregen van Mercedes, heb je als team weinig invloed op.
Hij mag ook motorcrossen of uit vliegtuigen springen wanneer hij dat vind kunnen. Toto zei dat ze hem daar totaal geen restricties voor opleggen, ze gaan er van uit dat hij zelf wel weet wat goed voor hem en het team is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

KlaasjeNL schreef op maandag 7 december 2020 @ 13:12:
gerucht gaat dat bij post victory feestje besmet geraakt is

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Laatst online: 00:20

DataGhost

iPL dev

pjottum schreef op maandag 7 december 2020 @ 13:11:
Is er iemand die begreep waarom Mercedes die switch van med>hard ging doen? Totaal onnodig, toch? Daar begon het verlies mee, lijkt me dat die double stack oorzaak van het probleem was en dat James zich eens goed achter de oren moet krabben.

Verder, eigenlijk wel een vermakelijke race. Mag wel vaker op zo'n kort baantje gereden worden.
Ze moesten allebei naar mediums. Omdat Russell de verkeerde banden kreeg was er geen volledige set bij de pitcrew buiten aanwezig om bij Bottas te monteren. Anders moesten ze weer naar binnen rennen om een andere set banden te zoeken die waarschijnlijk niet eens meer bestond omdat de rest allemaal versleten was. Dan is het snelste om gewoon terug te gaan naar de set hards die er al onder zat, zeker omdat de remmen ondertussen in de fik stonden. Met de stop van Bottas zijn er dus überhaupt geen banden gewisseld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18:46
Het is een beetje monza, maar dan zonder het historisch perspectief.

Maar zeker voor deze ene keer vond ik het juist hardstikke leuk, hij zou niet elk jaar op de kalender moeten staan.

Het laat alleen goed zien dat F1 anno 2020 erg afhankelijk is van externe factoren om spektakel te bieden.
Weer, gladde baan, slechte pitstops, ineens een onbekend circuit, enz. dat moet er allemaal aan te pas komen. En dan Nog rijd Hamilton / Mercedes bij het veld weg.

Wat als dit een normaals seizoen had geweest. Nu ben ik nog gaan zitten voor de afwijkiende banen zoals mugello en portimao. Hadden ze gewoon de kalender afgewerkt dat had het helemaal geen zin meer gehad om te kijken.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

poor Leno schreef op maandag 7 december 2020 @ 12:24:
[...]

Ja wat dacht je van ongeveer alle anderen dan :?

Iedereen die niet in een Merc rijdt, of de kwaliteit van de technici achter zich heeft, staat gewoon met 2-0 achter.

Ze zijn allemaal de beste van het beste, ter wereld.

Zet bijvoorbeeld een Norris of een Sainz in HAMs auto en kijk ze shinen..

Ik wil niets afdoen aan RUS, maar in dit geval is de uitspraak "Goed gereedschap is het halve werk" nogal een understatement..
Dit. Maar goed er blijken hier veel profi's te zitten die anderen de mond snoeren want het ligt allemaal aan andere zaken en HAM is de beste :z

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:24

Pierre

Van nature lui!

PalingDrone schreef op maandag 7 december 2020 @ 13:20:
[...]

In de bubbel bij de teams zijn ze gewoon super voorzichtig. Wat iemand in zijn vrije tijd doet, die sowieso carte blanche heeft gekregen van Mercedes, heb je als team weinig invloed op.
Hij mag ook motorcrossen of uit vliegtuigen springen wanneer hij dat vind kunnen. Toto zei dat ze hem daar totaal geen restricties voor opleggen, ze gaan er van uit dat hij zelf wel weet wat goed voor hem en het team is.
Dan heeft die toch ergens lopen slapen, en ziek geworden beetje onverantwoordelijk dom als je het mij vraagt.

En Russell is toch nog stil van begrijpelijk uiteraard

[ Voor 8% gewijzigd door Pierre op 07-12-2020 13:55 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

arbraxas schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:30:
@Blokker_1999
Je geeft precies het probleem aan, je kijkt al niet meer naar de 2 mercs vooraan.
Ben ik nou de azijnpisser of heb jij een roze bril op?
Dat banden geneuzel heb ik in elk geval nog nooit gezien. volstrekt normaal, gebeurt elke week.
Regen is normaal, dit zeer zeker niet.
En daar maak jij een aanname. Ik kijk wel degelijk naar die 2 Mercs vooraan en zie ze ook met elkaar racen van tijd tot tijd. Maar ik ben niet diegene die loopt te klagen dat het altijd dezelfde 2 zijn die vooraan rijden.

Nog nooit banden geneuzel gezien? Ik heb al vaker pitstops vernageld zien worden omdat de banden niet klaar waren of de verkeerde banden er lagen. Ja, dit is de eerste keer in heel lang dat een wagen vertrokken is met de banden van een ander, maar zeker niet de eerste keer dat een wagen in de pits staat zonder dat de jusite banden klaar liggen.

Regen is in essentie abnormaal, direct de reden waarom we niet racen in de winter en waarom regenbanden zo zeldzaam gebruikt worden dat Pirelly vandaag nog altijd dezelfde regenbanden heeft als 5 jaar terug. Het is een uitzondering. Ongelukjes en foutjes in de pits of een wagen die zijn voorvleugel verliest? Neen, dat gebeurt regelmatig en hoort er bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:16

backupdevice

Boeh!

Tomcatter_31 schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:54:
[...]

Idd maar dan ook niks meer en minder. Constante rijder en leveren als het moet .

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

pjottum schreef op maandag 7 december 2020 @ 13:11:

Double stack is in het verleden nooit een probleem geweest. Deze keer liep het grondig mis. Het moest er ooit eens van komen. De root cause zou evenwel liggen bij een radiobericht dat niet is aangekomen door een overlappend bericht, mede veroorzaakt door de zeer korte tijd die men had om de banden buiten te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Blokker_1999 schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:02:
[...]

Double stack is in het verleden nooit een probleem geweest. Deze keer liep het grondig mis. Het moest er ooit eens van komen. De root cause zou evenwel liggen bij een radiobericht dat niet is aangekomen door een overlappend bericht, mede veroorzaakt door de zeer korte tijd die men had om de banden buiten te krijgen.
Misschien tijd dat Ellie lust eens langskomt :P :+

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tacoos
  • Laatst online: 18:06

Tacoos

i am i

In de vrije trainingen en met name de qualificatie leek mij de situatie af en toe ronduit gevaarlijk, als je zag hoe groot de snelheidsverschillen waren tussen coureurs in een snelle ronde en zij die ff stil gingen staan om die snelle coureurs niet te hinderen.
Moet er niet aan denken wat er zou zijn gebeurd als daardoor een botsing was ontstaan.

In de race vond ik juist de verwachte opstopping doordat de snelle jongens bij de achterblijvers kwamen wel meevallen.
Ook inhalen leek nog heel wel mogelijk. Daarmee ging het dus beter dan ik had verwacht.
Ook het feit dat er maar liefst 87 ronden moesten worden afgelegd bleek niet zo saai als ik had verwacht, maar dat kwam natuurlijk vooral door de fuck-up bij Mercedes :o

Wat wel ontluisterend was, was het gat van 20+ seconde tussen de nr's 1 en 2 en de rest in de beginfase.
Zonder Ver, Lec of Per is blijkbaar niemand in staat de Mercedessen ook maar enigszins bij te benen, ook hun respectievelijke team maten niet?

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-05 23:40
Mercedes was juist de meester van de double stack.. altijd heel tactisch als ze op P1 en P2 reden: Tijdens de safety car liet Bottas altijd een gaatje vallen zodat hij precies kon double stacken achter Hamilton. Nooit bestraft, en jammer voor Russel, maar mooi voor de race dat het nu eens goed fout ging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KlaasjeNL
PalingDrone schreef op maandag 7 december 2020 @ 13:20:
[...]

Dan nog blijft het opmerkelijk. Hij wordt dinsdagmorgen wakker met milde symptomen. De incubatietijd van Covid-19 is 2 tot 14 dagen. Dan heeft hij het mogelijk zondag voor de race of zelfs op de vrijdag of zaterdag (of nog eerder) opgelopen. De kans dat hij mensen binnen zijn team/bubbel heeft besmet lijkt mij dan aanzienlijk, maar je hoort er verder niets over. Ook niet dat de rest van het team is getest zonder positieve uitslag of iets dergelijks.

Verder is Lewis op social media wel erg stil voor zijn doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 14:40

Chiron

Moderator Discord
Divak schreef op maandag 7 december 2020 @ 15:03:
Mercedes was juist de meester van de double stack.. altijd heel tactisch als ze op P1 en P2 reden: Tijdens de safety car liet Bottas altijd een gaatje vallen zodat hij precies kon double stacken achter Hamilton. Nooit bestraft, en jammer voor Russel, maar mooi voor de race dat het nu eens goed fout ging.
Ben ook benieuwd hoeveel van de originele crew er nog stond, die wellicht ook in quarantaine zitten na Lewis z'n positieve test.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martin0
Tacoos schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:04:
[...]

Wat wel ontluisterend was, was het gat van 20+ seconde tussen de nr's 1 en 2 en de rest in de beginfase.
Zonder Ver, Lec of Per is blijkbaar niemand in staat de Mercedessen ook maar enigszins bij te benen, ook hun respectievelijke team maten niet?
Vraag me af of je serieus bent?

Heel 2020 is Merc al dominant en op afstand het snelste, waarbij enkel Verstappen af en toe dicht bij kan blijven.

Twitch

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
KlaasjeNL schreef op maandag 7 december 2020 @ 15:13:
[...]

Dan nog blijft het opmerkelijk. Hij wordt dinsdagmorgen wakker met milde symptomen. De incubatietijd van Covid-19 is 2 tot 14 dagen. Dan heeft hij het mogelijk zondag voor de race of zelfs op de vrijdag of zaterdag (of nog eerder) opgelopen. De kans dat hij mensen binnen zijn team/bubbel heeft besmet lijkt mij dan aanzienlijk, maar je hoort er verder niets over. Ook niet dat de rest van het team is getest zonder positieve uitslag of iets dergelijks.

Ziek dus sja...
Hij kan moeilijk picas gaan posten van een ritje in een nieuwe hypercar als hij beroerd op bed ligt.
We weten ook niet hoe heftig hij het te pakken heeft, zijn conditie was prima voor deze ellende, overgewicht kan je hem ook niet op betrappen.
Hoop dat hij er snel weer bovenop komt, zou zeggen: eet eens een lekker biefstukje om wat aan te sterken ofzo. ;)
(I know, overtuigd herbivoor)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenhas
  • Laatst online: 09-05 15:19
himlims_ schreef op maandag 7 december 2020 @ 13:22:
[...]

gerucht gaat dat bij post victory feestje besmet geraakt is
Dus de zondag gefeest en de maandag morgen ziek opgestaan ? Yeah, right :?
KlaasjeNL schreef op maandag 7 december 2020 @ 15:13:
[...]

Is op maandag dat hij ziek wakker werd, dacht ik

Sky vertelde gisteren dat Hamilton niet asymptomatisch is dus heeft (had) er blijkbaar toch redelijk wat last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
Kenhas schreef op maandag 7 december 2020 @ 15:41:

Is op maandag dat hij ziek wakker werd, dacht ik

Sky vertelde gisteren dat Hamilton niet asymptomatisch is dus heeft (had) er blijkbaar toch redelijk wat last van
Je hebt gelijk. Maandag werd hij ziek wakker. Dinsdag kwam naar buiten dat hij positief had getest. My bad.

Dus zondag de race winnen, maandagmorgen ziek. Een incubatietijd van 2 tot 14 dagen. Dan kan het haast niet anders dat er meer leden van het team in quarantaine moesten. En dat verhaal van dat feestje op zondagmiddag is dan ook meteen dubieus. Ik geloof best dat iemand anders daar positief is getest, maar dat bewijst nog niet dat Lewis daar ook zijn besmetting heeft opgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Divak schreef op maandag 7 december 2020 @ 15:03:
Mja en op zich vond ik het nog wel prima voor de race, maar dat Russell vervolgens een lek setje krijgt vond ik weer wat te ver gaan met zijn pech.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Prima voor de race? als ze gewoon goed gewisseld hadden waren ze toch gewoon weer p1 en 2 naar buiten gekomen maar nu met bijna nieuw geel? Dan waren ze daarna iedereen gaan lappen zoals een raam.

[ Voor 3% gewijzigd door pro_6or op 07-12-2020 17:19 ]

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
KlaasjeNL schreef op maandag 7 december 2020 @ 15:45:
[...]

Je hebt gelijk. Maandag werd hij ziek wakker. Dinsdag kwam naar buiten dat hij positief had getest. My bad.

Dus zondag de race winnen, maandagmorgen ziek. Een incubatietijd van 2 tot 14 dagen. Dan kan het haast niet anders dat er meer leden van het team in quarantaine moesten. En dat verhaal van dat feestje op zondagmiddag is dan ook meteen dubieus. Ik geloof best dat iemand anders daar positief is getest, maar dat bewijst nog niet dat Lewis daar ook zijn besmetting heeft opgelopen.
tijdens de pitstops bij mercedes waren een aantal monteurs toch behoorlijk wappie bezig ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edgenumber
Ik misgun Hamilton niks, maar voor Russel en mezelf hoop ik toch dat hij nog een dagje extra op bed moet blijven. Als Russel het aankomend weekeind net zo goed gaat doen als afgelopen weekeind dan hoop ik toch echt dat hij uit die williams kan. Naast max, ipv Bottas, waar dan ook. Die jongen verdient meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
Martinspire schreef op maandag 7 december 2020 @ 16:59:
[...]

Mja en op zich vond ik het nog wel prima voor de race, maar dat Russell vervolgens een lek setje krijgt vond ik weer wat te ver gaan met zijn pech.
Hoe kom je er bij dat hij een lek setje heeft gekregen, heeft Mercedes daar iets over gezegd? For all we know heeft RUS hem zelf lek gereden op de curbs of door direct volle bak te gaan op zijn nieuwe sloffen en te veel van zijn banden te vragen.

Zat net de podcast F1 Aan Tafel te luisteren en volgens Frans Verschuur (geen idee wat zijn bron is) is de verwarring rond de pitstop veroorzaakt omdat RUS op het verkeerde moment op de radio zat te kwaken en daarmee de communicatie richting de pitcrew overruled met als gevolg dat die gasten de helft van de communicatie die voor hun was bestemd missen en niet goed op de hoogte zijn wat ze moeten doen. Als dit inderdaad zo gegaan is zet dat de zaken toch weer in een iets ander daglicht. Denk niet dat dit was gebeurd als HAM in de wagen had gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
Jorick schreef op maandag 7 december 2020 @ 21:48:
[...]

Hoe kom je er bij dat hij een lek setje heeft gekregen, heeft Mercedes daar iets over gezegd? For all we know heeft RUS hem zelf lek gereden op de curbs of door direct volle bak te gaan op zijn nieuwe sloffen en te veel van zijn banden te vragen.

Zat net de podcast F1 Aan Tafel te luisteren en volgens Frans Verschuur (geen idee wat zijn bron is) is de verwarring rond de pitstop veroorzaakt omdat RUS op het verkeerde moment op de radio zat te kwaken en daarmee de communicatie richting de pitcrew overruled met als gevolg dat die gasten de helft van de communicatie die voor hun was bestemd missen en niet goed op de hoogte zijn wat ze moeten doen. Als dit inderdaad zo gegaan is zet dat de zaken toch weer in een iets ander daglicht. Denk niet dat dit was gebeurd als HAM in de wagen had gezeten.
Aldus formula1.com
The stewards heard that there was a “radio communications technical issue” which meant Russell’s crew did not hear the pit wall’s call to get ready for Russell because at the same time, a message from Russell was played out on top of that call.
Verder geen idee hoe betrouwbaar Essentially Sports is maar die zeggen dat Toto Wolff vermoedt dat de lekke band van Russell komt van te vaak van de lijn afwijken in verband met het vele inhalen:
“the slow puncture probably came from him having to run off the line so many times in order to overtake.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
[...]

Dus jij zegt dat een top coureur weet wanneer de pitmuur met de pitcrew aan het praten is? Dat is wel erg dubieus, want een coureur weet niet wanneer de pitmuur (/zijn race engineer) met wie aan het praten is.

Als je een race in onboard (terug) kijkt is het vaak genoeg dat de engineer of pas laat antwoord, of dat hij kort antwoord met "ik kom zo er op terug". Immers heeft die engineer een stuk meer lijntjes open staan, met de teambaas, strategie, pitcrew, data engineers, technische (bv over engine modes etc).
De communicatie van de coureur is zeker belangrijk, maar het lijkt mij juist dat er voor de pitcrew communicatie is die belangrijker is dan wat de coureur loopt te tetteren. Waarom de communicatie tussen pitmuur en pitcrew vervolgens "onderbroken" wordt door de coureur die op de radio komt is mij een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
RobertMe schreef op maandag 7 december 2020 @ 23:01:
[...]

Dus jij zegt dat een top coureur weet wanneer de pitmuur met de pitcrew aan het praten is? Dat is wel erg dubieus, want een coureur weet niet wanneer de pitmuur (/zijn race engineer) met wie aan het praten is.

Als je een race in onboard (terug) kijkt is het vaak genoeg dat de engineer of pas laat antwoord, of dat hij kort antwoord met "ik kom zo er op terug". Immers heeft die engineer een stuk meer lijntjes open staan, met de teambaas, strategie, pitcrew, data engineers, technische (bv over engine modes etc).
De communicatie van de coureur is zeker belangrijk, maar het lijkt mij juist dat er voor de pitcrew communicatie is die belangrijker is dan wat de coureur loopt te tetteren. Waarom de communicatie tussen pitmuur en pitcrew vervolgens "onderbroken" wordt door de coureur die op de radio komt is mij een raadsel.
Ik herhaal enkel wat Frans Verschuur er over zegt. Je kunt het zelf ook terugluisteren, https://www.grandprixradio.nl/f1aantafel/ aflevering #49 vanaf 4:40. Of het klopt wat hij zegt of wat zijn bron is weet ik verder ook niet maar de man heeft de nodige ervaring in de racerij dus ik denk dat hij weet waar hij het over heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Jorick schreef op maandag 7 december 2020 @ 23:14:
[...]

Ik herhaal enkel wat Frans Verschuur er over zegt. Je kunt het zelf ook terugluisteren, https://www.grandprixradio.nl/f1aantafel/ aflevering #49 vanaf 4:40. Of het klopt wat hij zegt of wat zijn bron is weet ik verder ook niet maar de man heeft de nodige ervaring in de racerij dus ik denk dat hij weet waar hij het over heeft.
Neen, je geeft je mening over het voorval, inclusief dat je denkt dat het Hamilton niet gebeurd zou zijn. In die zin is mijn opmerking correct en aan jou gericht. In hoeverre de bron, zijnde Verschuur, klopt weet ik niet. Maar ik zou het wel een uiterst dom systeem vinden, als Mercedes radioverkeer van de coureur, die exclusief met de race engineer babbelt, met de hoogste prio ook aan de pitcrew laat horen. Immers wordt de pitcrew helemaal niet aangestuurd door de coureur, maar door de race engineer of strategist. Als het verhaal dus waar is, kan Russell daar dus helemaal niks aan doen. Want die weet niet wanneer de pitcrew zijn instructies krijgt en kan dus ook niet weten wanneer stil te blijven.

Overigens meen ik mij vaag een verhaal van Mark Priestley (F1Elvis) te herinneren dat in zijn tijd bij McLaren ook eens zoiets is mis gegaan. Communicatie A belangrijker dan B terwijl achteraf bleek dat B toch echt ten alle tijden belangrijker is.

Wat overigens net zo goed kan is dat één of meerdere radio's niet goed waren afgesteld. Volgens mij was er ook maar één band fout (linksvoor?) misschien had juist die ene monteur zijn radio niet goed staan waardoor die de call miste doordat Russell er doorheen babbelde (door dus verkeerd ingestelde radio). Als juist de monteur die verantwoordelijk is om die band naar buiten te dragen de call niet meekrijgt krijg je dus ook zo'n fuckup. Maar de schuld daarvan ligt dus zeer zeker niet bij de coureur. Tenzij het de taak van de coureur is om de radio juist af te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

JB schreef op maandag 7 december 2020 @ 13:42:
[...]
Dit. Maar goed er blijken hier veel profi's te zitten die anderen de mond snoeren want het ligt allemaal aan andere zaken en HAM is de beste :z
Als die niet de beste was, was die niet 7 voudig wereldkampioen..

Ham had gewoon de call gemaakt om buiten te blijven, 40 seconden van bottas weg te rijden en gewoon dik de race te winnen.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
RobertMe schreef op maandag 7 december 2020 @ 23:45:
[...]

Neen, je geeft je mening over het voorval, inclusief dat je denkt dat het Hamilton niet gebeurd zou zijn. In die zin is mijn opmerking correct en aan jou gericht.
Het ontgaat mij even wat het er toe doet of het mijn mening is of niet maar als je even de moeite neemt om het stuk terug te luisteren dan zeg ik, met betrekking tot de pitstop, enkel wat Frans Verschuur er over zegt (inclusief de opmerking dat het met HAM waarschijnlijk niet was gebeurd).
In hoeverre de bron, zijnde Verschuur, klopt weet ik niet. Maar ik zou het wel een uiterst dom systeem vinden, als Mercedes radioverkeer van de coureur, die exclusief met de race engineer babbelt, met de hoogste prio ook aan de pitcrew laat horen. Immers wordt de pitcrew helemaal niet aangestuurd door de coureur, maar door de race engineer of strategist. Als het verhaal dus waar is, kan Russell daar dus helemaal niks aan doen. Want die weet niet wanneer de pitcrew zijn instructies krijgt en kan dus ook niet weten wanneer stil te blijven.

Overigens meen ik mij vaag een verhaal van Mark Priestley (F1Elvis) te herinneren dat in zijn tijd bij McLaren ook eens zoiets is mis gegaan. Communicatie A belangrijker dan B terwijl achteraf bleek dat B toch echt ten alle tijden belangrijker is.

Wat overigens net zo goed kan is dat één of meerdere radio's niet goed waren afgesteld. Volgens mij was er ook maar één band fout (linksvoor?) misschien had juist die ene monteur zijn radio niet goed staan waardoor die de call miste doordat Russell er doorheen babbelde (door dus verkeerd ingestelde radio). Als juist de monteur die verantwoordelijk is om die band naar buiten te dragen de call niet meekrijgt krijg je dus ook zo'n fuckup. Maar de schuld daarvan ligt dus zeer zeker niet bij de coureur. Tenzij het de taak van de coureur is om de radio juist af te stellen.
Geen idee of het een dom systeem is. Ik heb nooit in de pits gewerkt en weet verder niet hoe ze dat precies geregeld hebben of welke afspraken daar over gemaakt zijn. Wat mij niet onaannemelijk lijkt is dat het bij Mercedes en Williams anders geregeld is en daar mogelijk de verwarring ontstaat.

Voor zover ik weet is de hele set van BOT op de wagen van RUS gegaan en zat bij BOT de set van RUS er al op totdat de call kwam om de oude set harde banden er weer terug op te zetten. Vind het wel knap dat je zo zeker weet dat het geen (onbewuste) 'fout' van RUS geweest kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

RobertMe schreef op maandag 7 december 2020 @ 23:01:
[...]

Zie Hockenheim 2019, Hamilton rijdt z'n voorkant kort direct bij pit entry. Die roept dan en vervolgens weet de hele pitcrew direct wat er moet gebeuren, ipv dat Bono dat nog eens moet doorgeven. Of erger, die was ondertussen met strategie aan het babbelen en mist het bericht half, kan je even herhalen? In een sport waar honderdsten op pitstops uitmaken scheelt dat zo een paar seconden. In dit geval was het sowieso jammer, maar goed. Het had dus nog een paar seconden langer kunnen duren dan het deed.
De coureur kan ook dingen roepen als ik wil deze banden, extra vleugel, etc. Dat lijkt me allemaal prioriteit te hebben en ook direct naar de pitcrew moeten. Je moet uiteindelijk toch kiezen wat je wilt horen, twee dingen tegelijk gaat niet want dan hoor je geen van beide. Dan kies je logischerwijs voor de coureur. Wat er vooral fout is gegaan is dat de melding naar de pitcrew niet herhaald is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

RobertMe schreef op maandag 7 december 2020 @ 23:45:
[...]

De voorbanden kwamen later pas naar buiten, ik denk gewoon dat het alleen de monteur linksvoor was die in de extra tijd van de pitstop nog eens goed keek naar de markering die de banden verplicht moeten hebben en toen zag van hee dat klopt niet. Hij heeft die band niet zelf mee naar buiten genomen, dat heeft iemand anders gedaan.

Afbeeldingslocatie: https://storage.googleapis.com/stateless-www-f1supernews-com/2020/07/6c7b87e2-mercedes-f1-w11-rear-wing-deta-1.jpg
Ik denk dat er dus "LH" (of zelfs "GR") stond ipv "VB" en dat de monteur dat na montage pas zag. Tijdens het verwisselen zelf heb je daar echt geen tijd voor.

[ Voor 16% gewijzigd door DataGhost op 08-12-2020 02:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
[...]Zat net de podcast F1 Aan Tafel te luisteren en volgens Frans Verschuur (geen idee wat zijn bron is) is de verwarring rond de pitstop veroorzaakt omdat RUS op het verkeerde moment op de radio zat te kwaken en daarmee de communicatie richting de pitcrew overruled met als gevolg dat die gasten de helft van de communicatie die voor hun was bestemd missen en niet goed op de hoogte zijn wat ze moeten doen. Als dit inderdaad zo gegaan is zet dat de zaken toch weer in een iets ander daglicht. Denk niet dat dit was gebeurd als HAM in de wagen had gezeten.
Dat was dan misschien niet gebeurt, maar dan vind ik het nog steeds voor een deel de fout van de mensen aan de pitmuur. Als Russel praat op een moment dat hij niet moet praten dan is het misschien verstandig om het bericht aan de pitcrew nog een keer te herhalen. Want het komt nu een beetje over als Russel dat had moeten weten en het team niet.

Ik zit hier niet Russel 100% vrij te claimen. Maar daarom hoop ik zo dat hij aankomen weekend ook rijd, nu
word 1 race dood geanalyseerd met halve informatie van externe analisten en de betere stuurlui aan wal (en ja daar ben ik er ook een van :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Bensimpel schreef op maandag 7 december 2020 @ 23:48:
[...]

Als die niet de beste was, was die niet 7 voudig wereldkampioen..

Ham had gewoon de call gemaakt om buiten te blijven, 40 seconden van bottas weg te rijden en gewoon dik de race te winnen.
Bottas heb ik het ook niet over. Genoeg andere klasbakken die "HAM attitude/gevoel" hebben. Tuurlijk moet je er staan maar icm de beste auto valt het kwartje een stuk makkelijker jouw kant op hé ;) Ook niet gek dat RUS gewoon keurig doet wat hem gevraagd wordt bij een 1e keer icm invalbeurt, maar dat is ook een coureur die eigen keuzes durft te maken ipv schoothondje BOT. Daar zit het 'm.

[ Voor 15% gewijzigd door JB op 08-12-2020 07:56 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndigoX
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:10
DataGhost schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 02:42:

De coureur kan ook dingen roepen als ik wil deze banden, extra vleugel, etc. Dat lijkt me allemaal prioriteit te hebben en ook direct naar de pitcrew moeten.
Ik denk dat er voorvallen genoeg zijn van de rijder die A, B of C wil, maar dat het uiteindelijk niet wordt uitgevoerd.

Ik zou het straf vinden moest er een directe lijn zijn tussen rijden en pitcrew.
De rijder is 1 bron van input, sensoren en hersenmassa van de raceingenieurs andere bronnen. Dat allemaal komt samen bij 1 persoon aan de pitwall die de keuze maakt rond strategie, en aan de pitcrew om dat te volgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Bensimpel schreef op zondag 6 december 2020 @ 20:36:
[...]

Was netflix weer aanwezig? Gaat een leuke aflevering worden dan :D
Illegal_Alien schreef op maandag 7 december 2020 @ 12:42:
Blijkbaar zat Netflix inderdaad weer bij Mercedes....

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Het laatste topic van het seizoen is open, gaat deze dicht :)
[F1 2020] Race 17 GP van Abu Dhabi

Tweakers Discord

Pagina: 1 ... 32 33 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
  • We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
  • Geen naamverbasteringen zoals: Tracing Point, Crashstappen, Mission Spinnow, Crashjean etc
  • Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
    -Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
    -Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
    -Ongefundeerd Ferrari/Renault bashen.
    -Gezeur over Hamilton.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.