[F1 2020] Race 16 GP van Sakhir Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 33 Laatste
Acties:
  • 100.177 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Nu online
De Rikster schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 22:16:
[...]

Heel erg ‘leuk’ natuurlijk dat Max een beetje bijdehand en populair loopt te doen en passend bij het imago van Red Bull maar dit is absoluut niet het gedrag wat zijn kansen op een Mercedes stoeltje vergroot. Dat is en blijft een oer-Duits bedrijf en degelijkheid en nederigheid zijn kernwaarden die voor de hele organisatie gelden.
Vandaar dat ze normaal iemand in dat stoeltje hebben zitten die zijn voorkeur voor enigszins dubieuze organisaties niet onder stoelen of banken steekt. Want BLM en Black Power zijn nou niet echt dingen die ik met oer-Duits, degelijkheid of nederigheid kan verbinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 18:45
Ik vond het een gave quali. Russel doet echt FANTASTISCH werk in die mercedes.

Voordegen die denken dat zo'n kort baantje makkelijker is, nee dus, er is veel minder ruimte om het verschil te maken, de marges zijn extreem klein. Checkl eens het verschil tussen 1 en 10....precies

Kvyat heeft het echt supernetjes gedaan. en Albon, was daar geen sprake van dat hij moest liften oid? Alks dat niet zo is, dan is het definitief exit ALB. Geen f1 meer voor hem volgend jaar...

en Perez, ik vind hem totaal geen prettige persoonlijkheid hebben, dan liever de Hulk, ook al denk ik dat perez beter is (marginaal)

Bottas laat het trouwens wel een beetje hangenimho. Met hamilton weg is het open goal, maar toch laat ie Russel zo dichtbij komen. Als niet niet had opgepast was Russel nog steeds ongeslagen in quali...

Ik denk dat de race morgen zeer zeer leuk gaat worden, veel rijders die gelapped gaan worden, veel ruimte voor strategieen enzo...jup. Ik vermoed dat binnen de eerste 3 ronden er een SC komt en max naar hard gaat. Dan is het gele voordeel voor de Mercs weg :)

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
[...]

Heel erg ‘leuk’ natuurlijk dat Max een beetje bijdehand en populair loopt te doen en passend bij het imago van Red Bull maar dit is absoluut niet het gedrag wat zijn kansen op een Mercedes stoeltje vergroot. Dat is en blijft een oer-Duits bedrijf en degelijkheid en nederigheid zijn kernwaarden die voor de hele organisatie gelden.

https://streamable.com/vd3t16

:z

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:07
20 auto’s op een rondje van iets minder dan 60 seconden (tijdens de race). Als je dan de auto’s gelijkmatig zou verdelen zit er 3 seconden tussen. Dit wordt dus één lang treintje met flink wat DRS inhaalacties verwacht ik. En natuurlijk een record aantal blauwe vlaggen! :+

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
PatrickC schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 22:55:
20 auto’s op een rondje van iets minder dan 60 seconden (tijdens de race). Als je dan de auto’s gelijkmatig zou verdelen zit er 3 seconden tussen. Dit wordt dus één lang treintje met flink wat DRS inhaalacties verwacht ik. En natuurlijk een record aantal blauwe vlaggen! :+
Hopelijk gaat RUS niet uit gewoonte opzij wanneer hij blauwe vlaggen ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:26

rammes

koekebakker 1e klas

Ik voorzie eigenlijk een heleboel crashes met al die drukte en DRS zones.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

rammes schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 22:59:
Als ze dat nou in ronde 10 doen, kan Max mooi van rood naar geel zonder problemen.

Als je mag kiezen wil je natuurlijk geel, maar met rood en de hoge kans op een SC l, zeker in het begin, zijn er nog wel mooie kansen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
MikeyMan schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 22:20:
[...]

Nou nou, zure pruimen gegeten?

Best een leuk grapje toch...
Ik vind het wel fijn. Persconferenties zijn meestal nogal saai waar obligate antwoorden worden gegeven op obligate vraagjes. Grapjes, al zijn ze een beetje suf, zijn wat mij betreft van harte welkom :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dit gebeurde bij de F2 totaal niet, was eigenlijk een behoorlijk cleane race. Zou niet weten waarom het dan bij de F1 niet ook zou kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:12
wowly schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 22:46:
Ik vond het een gave quali. Russel doet echt FANTASTISCH werk in die mercedes.

Voordegen die denken dat zo'n kort baantje makkelijker is, nee dus, er is veel minder ruimte om het verschil te maken, de marges zijn extreem klein. Checkl eens het verschil tussen 1 en 10....precies
8)7 hoe korter de baan hoe makkelijker om geen fouten te maken, hoe makkelijker je een goed rondje rijdt, zeker als je 2/3e van de baan vorige week nog 90x hebt rond gereden. je mist de essentie compleet helaas. Russell heeft exact gedaan wat hij moest doen, 2e worden. Goed werk dus, niet speciaal, niet fantastisch en geen basis voor conclusies.

erutangiS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Het is één DRS zone minder dan vorige week. En die crashes, het kan alle kanten op, dus ook (weer) de verkeerde (zoals we vorige week hebben kunnen zien).

Testing, one, two ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:31

sjaool

Every life should have 9 cats

[...]

Wat zegt Max nu weer verkeerd dan volgens jou? Hij zegt alleen maar dat je als team een coureur als Hamilton wil hebben omdat die op cruciale momenten wat extra's heeft dat net dat bepalende verschil kan geven. Dat is dus helemaal niet populair of negatief. Ik weet niet wat jij erin hoort... :?

Neem een Kimi, die geeft af en toe ook antwoorden waarvan je denkt waarom zeg je dat? Is hij daarom minder professioneel? Ik zie liever een coureur die zegt waarop het staat dan weer het zoveelste politiek correcte antwoord waarbij je het ene hoort terwijl je weet dat de coureur het tegenovergestelde bedoeld.

Horner legde het ook zo uit dat Max nogal direct is met wat hij zegt en meent. Daar hebben ze bij Red Bull in ieder geval geen enkele moeite mee.

[ Voor 25% gewijzigd door sjaool op 06-12-2020 03:48 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:48

Pierre

Van nature lui!

Goedemorgen het is Russell Day.

O nee Race Day *O*

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:59

Blokker_1999

Full steam ahead

Pierre schreef op zondag 6 december 2020 @ 07:07:
Goedemorgen het is Russell Day.

O nee Race Day *O*
Ik denk dat George vandaag flink gaat af zien. 1 van de slechtste starters op de grid en dan nog eens op de vuile kant staan ook.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Wanneer Russel wint kan je twee dingen vaststellen. Bottas is niet compentatief en wordt gecompenseerd door de auto. Alle WK's van Hamilton zijn te wijten aan de Auto en niet specifiek aan Hamilton.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSparkels
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:56
Môge Race vriendjes en vriendinnetjes.... *O*

Gaat dit racejaar als een nachtkaars uit of beleven we wéér een knotsgekke race??

Benieuwd hoe RUS het gaat doen in die Duitse bak zo'n hele race.... Als tie maar niet aan het einde van de race gaat roepen dat ze daar de best fans hebben, of erger nog dat hij vibraties voelt en dan het snelste rondje eruit perst :+

Het zal best vermakelijk worden die blauwe vlaggen trein, maar of het dan ook een spannende race wordt :? ?

Ik moet zo mijn race poule nog invullen maar omdat alles zo kort op elkaar rijd en de (V)SC er waarschijnlijk veel aan te pas gaat komen heb ik totaal geen idee hoe de uitslag gaat worden.

Gokje:

BOT
VER
PER

Benieuwd naar jullie voorspellingen.... d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Blokker_1999 schreef op zondag 6 december 2020 @ 07:23:
[...]

Ik denk dat George vandaag flink gaat af zien. 1 van de slechtste starters op de grid en dan nog eens op de vuile kant staan ook.
Zoveel plekken zijn er niet op deze baan waar het moeilijk wordt voor de coureurs, een groot gedeelte van de baan is het plankgas en rechtuit. Tenzij je auto stukken beter is wordt het lastig voor een coureur om daar het verschil te maken. Die vuile kant is alleen bij de start even naar voor nummers 2,4,6 etc. maar er zijn daarna nog heel veel rondjes en heel vaak DRS. Op een technisch gedeelte van de baan maakt het uit wie er in de auto zit, het grootste gedeelte simpelweg een gaspedaal intrappen kan iedereen.
Lekker dat RUS er even op een relatief simpele baan aan kan wennen.
Volgend weekend, mocht Lewis nog afwezig zijn, kan hij dan helemaal laten zien wat hij waard is.

Voor LH hoop ik dat hij er dan weer bij kan zijn, net als GRO, beide verdienen een leuke afsluiter van dit seizoen.
Even dit baluwevlaggenfestijn uitzitten maar wat er ook gebeurt krijgen we volgende week een uitdagendere baan te zien, met een nog onbekende line-up van rijders.
Met een korte onderbreking van het silly season zitten we tot de laatste races weer helemaal in het crazy season 2020 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

Wim-Bart schreef op zondag 6 december 2020 @ 08:00:
Wanneer Russel wint kan je twee dingen vaststellen. Bottas is niet compentatief en wordt gecompenseerd door de auto. Alle WK's van Hamilton zijn te wijten aan de Auto en niet specifiek aan Hamilton.
Die vind ik heel kort door de bocht. Om te beginnen vergeet je dat Hamilton ook een WK heeft gewonnen met McLaren. Je vergeet dat hij in elk seizoen waarin hij in de F1 reed races heeft gewonnen, ook al reed hij met een wagen die niet dominant was. In zijn eerste seizoen pakte hij bijna de titel (had ie in China maar eerder moeten pitten).

Hamilton weet wat racen is, hij weet hoe hij snel kan zijn in een wagen. Hoe denk je dat hij kampioen is kunnen worden in de GP2 waar iedereen met dezelfde wagen rijdt? Of denk je dat ze daar bij hem ook een andere motor in hebben geplaatst?

Wanneer Russel wint kan je alleen maar zeggen dat hij vandaag de snelste was. Een combinatie van talent en een goede auto. En wat ga je zeggen als hij niet wint? Dat hij dat zitje niet waard is?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
We hebben duidelijk weer een kenner van de F1 hier .

Is goed om te weten dat Max nooit naar Mercedes kan zodat we achteraf niet kunnen zeggen "zie je wel Max Verstappen had geen talent"

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:11
Racedag met de nasmaak van pepernoten, oliebollen, gourmet en (iets teveel) rode wijn... :)

Echt jammer dat Russell die 26 duizendste tekort kwam, nu staat hij aan de verkeerde kant van de grid. Het was mooi geweest als Valtteri op het vuil zijn race verloor en George en Max er samen a-la Silverstone een mooi gevecht van hadden gemaakt. Dan had ik het niet eens erg gevonden als het weer P2 werd voor onze oranje vriend, wil die smile van Russell wel zien als hij de beker krijgt.

Hoop ook dat Albon vandaag definitief door het ijs zakt, snap dat het een aardige jongen is maar wil volgend seizoen echt graag Perez naast Verstappen in die wagen zien. Dat zal het nodige vuurwerk opleveren, ook tussen de teamgenoten onderling.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-09 20:08
Ik denk dat als RUS al een podium pakt, het al ontzettend goed is. We hebben het toch over de top 3 waar hij rond rijdt vandaag, en dat zijn allemaal geen pannenkoeken.

Ikzelf verwacht deze races gesplitste Mercedessen (figuurlijk is gepaster op dit circuit) tot een winst voor VER.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Blokker_1999 schreef op zondag 6 december 2020 @ 08:36:
[...]

Die vind ik heel kort door de bocht. Om te beginnen vergeet je dat Hamilton ook een WK heeft gewonnen met McLaren. Je vergeet dat hij in elk seizoen waarin hij in de F1 reed races heeft gewonnen, ook al reed hij met een wagen die niet dominant was. In zijn eerste seizoen pakte hij bijna de titel (had ie in China maar eerder moeten pitten).

Hamilton weet wat racen is, hij weet hoe hij snel kan zijn in een wagen. Hoe denk je dat hij kampioen is kunnen worden in de GP2 waar iedereen met dezelfde wagen rijdt? Of denk je dat ze daar bij hem ook een andere motor in hebben geplaatst?

Wanneer Russel wint kan je alleen maar zeggen dat hij vandaag de snelste was. Een combinatie van talent en een goede auto. En wat ga je zeggen als hij niet wint? Dat hij dat zitje niet waard is?
Nee Hamilton is en blijft dan gewoon een exceptioneel goede coureur maar het plaatst zijn wereldkampioenschappen wel in een bepaald perspectief en ik vind hem persoonlijk door de absolute overmacht van een Mercedes niet in het rijtje van GOAT’s passen. Ja hij is goed maar een team uit het slop trekken heeft hij nooit hoeven doen, voor Hamilton was het altijd een gespreid bedje waar hij in terecht kwam, vanaf dag 1 dat hij in de McLaren stapte had hij een winnende auto.

Mercedes leek een matig team toen hij er tekende maar Brawn heeft wel eens geroepen dat Mercedes altijd vol in heeft gezet op de huidige motoren formule en de jaren ervoor er eigenlijk niet toe deden.

Bovenstaand kun je Hamilton niet kwalijk nemen maar is hij echt beter dan een Schumacher? Ik blijf toch echt van mening van niet, al breekt hij al Schumachers records die in de boeken staan, zolang het met zo’n verschrikkelijk dominante auto is hoort hij niet in dat rijtje met GOAT’s.

Dat Russel er nu zo goed mee weg komt zegt ook wel wat, naast het feit dat Russel echt wel wat talent heeft blijkt dit weekend ook wel dat de W11 wel erg “makkelijk” te rijden is, in de RBR of Ferrari van dit jaar die nou niet echt als een trein op rails liggen was hem dit waarschijnlijk niet gelukt. Daarnaast is Russel altijd snel over een rondje maar blijft zijn race pace vaak wat achter.

Heel kort door de bocht genomen, in zijn Williams kostuum staat hij in het kampioenschap nog steeds onder een paydriver in zijn rookie seizoen en heeft Russel nog altijd meer “dure” fouten gemaakt tijdens een race dan Latifi.

Dit weekend / deze baan zegt dus nog niet zoveel. Laat Hamilton nog een race vrijaf nemen en dan maar eens zien waar Russel staat op Yas Marina.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:23
R2D2 schreef op zondag 6 december 2020 @ 09:00:
[...]
Bovenstaand kun je Hamilton niet kwalijk nemen maar is hij echt beter dan een Schumacher? Ik blijf toch echt van mening van niet, al breekt hij al Schumachers records die in de boeken staan, zolang het met zo’n verschrikkelijk dominante auto is hoort hij niet in dat rijtje met GOAT’s.
Schumacher was goed, maar door zijn gemene spelletjes zal hij nooit een GOAT voor mij zijn. Persoonlijk vind ik HAM beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19:11
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EogOrmfW4AMGtWU?format=jpg&name=medium

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

[...]

Nee Hamilton is en blijft dan gewoon een exceptioneel goede coureur maar het plaatst zijn wereldkampioenschappen wel in een bepaald perspectief en ik vind hem persoonlijk door de absolute overmacht van een Mercedes niet in het rijtje van GOAT’s passen. Ja hij is goed maar een team uit het slop trekken heeft hij nooit hoeven doen, voor Hamilton was het altijd een gespreid bedje waar hij in terecht kwam, vanaf dag 1 dat hij in de McLaren stapte had hij een winnende auto.
Hij had een winnende auto, maar geen dominante auto. Zijn eerste titel in 2008 liep hij uiteindelijk ook bijna mis, had Glock op het einde in Brazilië niet op de verkeerde banden gestaan toen het begon te regenen. Ik denk dat Lewis, zeker in de McLaren maar ook in de jaren ervoor in de lagere klasses zeer goed heeft laten zien dat hij wel dagelijk kan racen. Net door die dominantie van Mercedes vergeet men blijkbaar dat Hamilton echt wel kan rijden.
Ik snap niet dat mensen willen vergelijken tussen verschillende periodes. Om te weten of Hamilton beter is dan Schumacher hadden ze tegen elkaar moeten racen in hetzelfde materiaal. Dat hebben ze nooit gedaan. De beste vergelijking die je zou kunnen maken is het feit dat Schumacher in zijn laatste jaren verslagen werd door Rosberg die dan weer verslagen werd door Hamilton. Maar Schumacher was toen al niet meer op zijn best natuurlijk. Je kan Hamilton niet vergelijken met Schumacher, evenmin als dat je Schumacher kunt vergelijken met Senna.

[quote]Dat Russel er nu zo goed mee weg komt zegt ook wel wat, naast het feit dat Russel echt wel wat talent heeft blijkt dit weekend ook wel dat de W11 wel erg “makkelijk” te rijden is, in de RBR of Ferrari van dit jaar die nou niet echt als een trein op rails liggen was hem dit waarschijnlijk niet gelukt. Daarnaast is Russel altijd snel over een rondje maar blijft zijn race pace vaak wat achter. [/quuote]

Opnieuw, je kan geen vergelijkingen maken. Neen, met een RBR of Ferrari had hij niet op P2 gestaan, maar we kunnen niet inschatten hoeveel sneller of trager hij zou zijn dan een Verstappen of Leclerc. En snel zijn over 1 ronde is leuk, maar je moet ook snel zijn in de race, en dat is iets anders. En als we de data van Vrijdag mogen geloven dan heeft Russel daar wel degelijk een probleem.
Heel kort door de bocht genomen, in zijn Williams kostuum staat hij in het kampioenschap nog steeds onder een paydriver in zijn rookie seizoen en heeft Russel nog altijd meer “dure” fouten gemaakt tijdens een race dan Latifi.

Dit weekend / deze baan zegt dus nog niet zoveel. Laat Hamilton nog een race vrijaf nemen en dan maar eens zien waar Russel staat op Yas Marina.
Aan de andere kant, wie rijdt meer in de kijker? Latifi of Russel? En dat Latifi hoger geklasseerd is, is ook niet veelzeggend daar ze alle 2 geen punten hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19:11

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

MrSparkels schreef op zondag 6 december 2020 @ 08:10:
Môge Race vriendjes en vriendinnetjes.... *O*

Gaat dit racejaar als een nachtkaars uit of beleven we wéér een knotsgekke race??
...

Gokje:

BOT
VER
PER

Benieuwd naar jullie voorspellingen.... d:)b
Hou Kvyat en Ocon ook in de gaten. Één van hen in de top vijf zie ik wel gebeuren vanavond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 12:47
sjaool schreef op zondag 6 december 2020 @ 03:41:
[...]

Wat zegt Max nu weer verkeerd dan volgens jou?
Hij zegt (nu) niks verkeerd, alleen hij hoeft/moet niet alles te zeggen wat hij denkt als hij bij bijvoorbeeld een Mercedes binnen wil komen.
Neem een Kimi, die geeft af en toe ook antwoorden waarvan je denkt waarom zeg je dat? Is hij daarom minder professioneel?
Ja maar voor hem is het meer een hobby. Hij is al wereldkampioen geweest en heeft geen toekomst meer van meerdere jaren in de F1, dat is wel een ‘klein’ verschil.
Ik zie liever een coureur die zegt waarop het staat dan weer het zoveelste politiek correcte antwoord waarbij je het ene hoort terwijl je weet dat de coureur het tegenovergestelde bedoeld.
Maar jij (en ik ook niet) bent geen CEO van een globaal bedrijf wat F1 als uithangbord van de kernwaarden van het bedrijf gebruikt.

Verveld voor Max en iedereen die graag dit soort optredens ziet maar politiek is een wezenlijk deel van de sport, strijk de verkeerde mensen tegen de haren en dan is je talent alleen niet genoeg meer.
Horner legde het ook zo uit dat Max nogal direct is met wat hij zegt en meent. Daar hebben ze bij Red Bull in ieder geval geen enkele moeite mee.
Dat is toch precies wat ik zeg, bij Red Bull kan het makkelijk uit. Dat betekent niet dat het altijd even handig is wat hij zegt met het oog op de toekomst.
Ik zie nog wel een paar mogelijkheden waar je gemakshalve aan voorbij gaat:
3. Russel is inderdaad net zo goed als je aan zijn resultaten in bijvoorbeeld de F2 kan verwachten (68 punten voorsprong op Lando Norris).
4. Dit circuit is niet bepaald representatief voor een heel seizoen en de auto hier waarschijnlijk een groter deel bijdraait dan de coureur dan op andere circuits.
5. De auto is zo goed juist omdat hij is (door-)ontwikkeld met en voor Hamilton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Blokker_1999 schreef op zondag 6 december 2020 @ 09:15:
[...]
Hij had een winnende auto, maar geen dominante auto. Zijn eerste titel in 2008 liep hij uiteindelijk ook bijna mis, had Glock op het einde in Brazilië niet op de verkeerde banden gestaan toen het begon te regenen. Ik denk dat Lewis, zeker in de McLaren maar ook in de jaren ervoor in de lagere klasses zeer goed heeft laten zien dat hij wel dagelijk kan racen. Net door die dominantie van Mercedes vergeet men blijkbaar dat Hamilton echt wel kan rijden.
Oh nee, dat hij een kampioen is staat vast, zeker in zijn beginjaren was dat echt wel duidelijk, de laatste jaren is dat veel wat vertroebeld door de auto waar hij in rijd maar het is en blijft zeker een coureur die het verschil kan maken.
Ik snap niet dat mensen willen vergelijken tussen verschillende periodes. Om te weten of Hamilton beter is dan Schumacher hadden ze tegen elkaar moeten racen in hetzelfde materiaal. Dat hebben ze nooit gedaan. De beste vergelijking die je zou kunnen maken is het feit dat Schumacher in zijn laatste jaren verslagen werd door Rosberg die dan weer verslagen werd door Hamilton. Maar Schumacher was toen al niet meer op zijn best natuurlijk. Je kan Hamilton niet vergelijken met Schumacher, evenmin als dat je Schumacher kunt vergelijken met Senna.
Heb je een punt maar dat zal nooit gebeuren, kampioenen die strijden in gelijk materiaal dus dan zou je nooit een vergelijking mogen maken. Schumacher is voor mij een grotere kampioen omdat hij er alles voor over had om te winnen incl de “smerige trucs” maar ook de man was die het team bij elkaar kon houden door de simpele dingen als weten wanneer een monteur jarig was e.d.

Neemt niet weg dat Schumacher ook nooit zo groot was geweest zonder Todt, Brawn, Byrne
Opnieuw, je kan geen vergelijkingen maken. Neen, met een RBR of Ferrari had hij niet op P2 gestaan, maar we kunnen niet inschatten hoeveel sneller of trager hij zou zijn dan een Verstappen of Leclerc. En snel zijn over 1 ronde is leuk, maar je moet ook snel zijn in de race, en dat is iets anders. En als we de data van Vrijdag mogen geloven dan heeft Russel daar wel degelijk een probleem.
Flink trager waarschijnlijk, de W11 lijkt op de baan op rails te liggen, veel minder last van onder stuur dan een RBR of ander raar gedrag als bij de Ferrari. Dat vergt veel meer aanpassingsvermogen dan je in een weekend even dicht kan rijden op talent. Daarnaast schat ik Bottas een paar niveaus lager in dan een Leclerc of Verstappen.

Kijk naar een Vettel of een Albon, zeker Vettel is geen pannenkoek met zijn ervaring maar beiden leggen ze het dit jaar dik af ten opzichte van hun teamgenoot en natuurlijk spelen er andere zaken mee bij die 2 maar hij had zich er nooit zo dicht achter gekwalificeerd ;-)
Aan de andere kant, wie rijdt meer in de kijker? Latifi of Russel? En dat Latifi hoger geklasseerd is, is ook niet veelzeggend daar ze alle 2 geen punten hebben.
Ik herinner me vooral de domme acties en het geluk wat hij soms had dit jaar. Je auto in de muur parkeren terwijl je achter de safety car rijd, ongelukje op weg naar de pits (Verstappen had er ook zo’n èèn dit jaar maar die weet er nog wat van te maken met wat mazzel), Oostenrijkse gp (als ik het me goed herinner) waarin hij bocht 4 al zijn race vergooid in een duel met Magnussen.

Het enige waar Russel dit jaar beter in heeft gepresteerd dan een rookie paydriver is de kwalificatie... en laat je daar nou net heel weinig aan hebben op zondag wanneer je over het algemeen van de laatste rij af start. Ik geloof overigens best dat de jongen talent heeft hoor (anders zit je niet in de F1, zelfs niet als pay driver) maar of het net zo’n groot talent is als een Leclerc, Hamilton, Verstappen e.d betwijfel ik.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Het verschil tussen rijden voor een drankjes fabrikant en een auto fabrikant is dat als je kritiek hebt op je auto dat geen enkele invloed heeft op de kwaliteit van het drankje, terwijl kritiek op de auto directe imago invloed heeft op de auto. Dus als je ooit nog voor een auto fabrikant wil racen, moet je toch wat genuanceerder je kritiek uiten over de auto.

Maar Verstappen is nog jong en kan dit allemaal nog leren. Zelfs Alonso met z’n GP2 engine over de Honda mag terugkomen bij Renault. Voordeel voor hem is dan wel dat hij al de WDC in z’n pocket heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 21:27

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hoop vooral dat die Honda's een keer fatsoenlijk van hun plek komen. Alle vier...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
MikeyMan schreef op zondag 6 december 2020 @ 10:07:
Hoop vooral dat die Honda's een keer fatsoenlijk van hun plek komen. Alle vier...
Max en Pierre staan in ieder geval aan de goede kant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

hoevenpe schreef op zondag 6 december 2020 @ 10:08:
[...]

Max en Pierre staan in ieder geval aan de goede kant.
Mjah, das een ding... Maar dan moet dat blok ook nog eens doen wat het moet doen. De Renaults zijn gemiddeld sneller van hun plek.

Hadden we hier trouwens al gezeurd over Albon?

ik weet wat je doormaakt, ook iets teveel bockbier en glühwein hier :X

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

MikeyMan schreef op zondag 6 december 2020 @ 10:10:
[...]

Hadden we hier trouwens al gezeurd over Albon?
Ja, en hij moet imo weg. Erg symphatieke kerel maar hij heeft nu genoeg kansen gehad, dit kan zo niet langer. :X

Perez of Hulk erin. Liefst Hulk want Perez gaat ongetwijfeld gezeik worden met Max.

[ Voor 3% gewijzigd door Help!!!! op 06-12-2020 10:15 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:50
Het enige hoe je er nu achter kunt komen wat de kwaliteiten van Hamilton zijn is door hem naast Max in de Redbull te zetten. 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 23:27

Franko P.

Hit it.

Wilde bij de vorige race hier nog reageren dat ik er niet veel van verwachtte en dat races waar ik van denk dat ze saai gaan zijn meestal spannend worden. :+
En dat heb ik weer bij deze race. Korte baan, gaat dit een blue flag festijn worden denken jullie?

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Franko P. schreef op zondag 6 december 2020 @ 10:28:
Wilde bij de vorige race hier nog reageren dat ik er niet veel van verwachtte en dat races waar ik van denk dat ze saai gaan zijn meestal spannend worden. :+
En dat heb ik weer bij deze race. Korte baan, gaat dit een blue flag festijn worden denken jullie?
Zal er vanaf hangen hoeveel safety car periodes er zijn :)
Sub 1 min rondjes zullen wel voor veel blauwe vlaggen zorgen idd.
Vlak na de start ligt #20 vaak al op 20 seconden.

Gelukkig is het makkelijk inhalen op dit circuit.

[ Voor 16% gewijzigd door YakuzA op 06-12-2020 10:37 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Ben benieuwd naar deze race merk ik, de baan is zo kort dat je overal op de baan auto's bij elkaar gaat zien. Bijna niemand rijdt voor langere tijd in vrije lucht.

Zonder Hamilton is het nogal onvoorspelbaar, Bottas zal de kar nu zelf moeten trekken en hij kan niet leunen op de strategie van zijn teammaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:49

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

hoevenpe schreef op zondag 6 december 2020 @ 10:45:
Ben benieuwd naar deze race merk ik, de baan is zo kort dat je overal op de baan auto's bij elkaar gaat zien. Bijna niemand rijdt voor langere tijd in vrije lucht.

Zonder Hamilton is het nogal onvoorspelbaar, Bottas zal de kar nu zelf moeten trekken en hij kan niet leunen op de strategie van zijn teammaat.
Ach, meestal wordt hij geslachtofferd voor Ham, dat is nu niet dus dat zal wennen zijn. Ik denk wel dat als ie hem heel weet te houden en dezelfde ‘het komt wel naar me toe’ manier van rijden als Ham oppakt hij hem wel wint. Verder gaan er wellicht remmetjes of motoren ploffen? Iig gaan we veel mooi gloeiende schijven zien en blokjes die continu op vol vermogen draaien.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:18

pro_6or

amateur_60r

Blokker_1999 schreef op zondag 6 december 2020 @ 08:36:
[...]

Het is eigenlijk allemaal totaal off topic. Dit is een race topic. En ik ben het met je eens dat Hamilton een geweldige coureur is hoor, maar niets van wat je aanhaalt is bewijs. Die McLaren was een van de beste wagens met de mighty merc power unit. Ja in de gp2 kan er vast ook van alles gedaan worden met de motor e.d. Ik vertrouwde de wederopstanding van Mick Schumacher in de F3 ook niet. Hamilton is Engels, dezelfde reden dat Russell nu de kans krijgt. Al schat ik Hamilton nog hoger in. Zelfs bij Tsunoda zie je nu dat de Carlin ineens een topwagen is. Zelfs Daruvala stond vrij ver voor aan.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
[...]

Nee Hamilton is en blijft dan gewoon een exceptioneel goede coureur maar het plaatst zijn wereldkampioenschappen wel in een bepaald perspectief en ik vind hem persoonlijk door de absolute overmacht van een Mercedes niet in het rijtje van GOAT’s passen. [sic]
Doornbos zegt het altijd wel aardig. De winst zit m in 80% auto en 20% coureur. Mercedes oppermachtig en met HAM een coureur die uitstijgt boven de middelmaat heb je een winnende combinatie.

RUS doet het natuurlijk uitstekend in de Mercedes en is denk ik een goed coureur. Maar dat zijn ze in principe allemaal. Een ieder ander coureur is in staat om met deze Mercedes te winnen en zeker binnen de top 3 te eindigen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Aan de ene kant hoop ik erg op een overwinning van RUS. Aan de andere kant, het is wel erg lood om oud ijzer. De kans dat RUS binnen nu en 2 jaar wereldkampioen is, lijkt mij een stuk aannemelijker dan dat VER dat voor elkaar krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:28

JB

Cédric roelt!

PWM schreef op zondag 6 december 2020 @ 11:10:
Aan de ene kant hoop ik erg op een overwinning van RUS. Aan de andere kant, het is wel erg lood om oud ijzer. De kans dat RUS binnen nu en 2 jaar wereldkampioen is, lijkt mij een stuk aannemelijker dan dat VER dat voor elkaar krijgt.
Dat is wat de meeste “fans” ook dwars zit denk ik. Je bent afhankelijk van de winnende auto. Dat zie ik op korte termijn niet gebeuren bij RBR. Hoe goed Max ook zijn best doet, als die auto niet kan wat de MER kan, blijft het plaats nemen op die 3e stoel in de persco

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
PWM schreef op zondag 6 december 2020 @ 11:10:
De kans dat RUS binnen nu en 2 jaar wereldkampioen is, lijkt mij een stuk aannemelijker dan dat VER dat voor elkaar krijgt.
Dat lijkt mij ook. Naja hebben we weer na Joop Zoetmelk een eeuwige tweede [3de] er bij .. ;)

Wikipedia: Eeuwige tweede

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:23

basvn

Breezand - NHN

Russell: geweldig! maar 0.026 langzamer als Bottas
je zit 1 weekend in die auto, en hebt hem onder de knie (en een aantal test dagen in de oudere auto´s, maar ze zijn elk jaar toch anders)

Albon, bijna 0.4s langzamer als Max..
Of hij rijdt de race van zijn leven, of het is echt wel klaar..
En dan hopen op Hulk er naast.
Gasly zit echt op zijn plek bij AT, en levert daar wat hij moet doen. en in het krappe middenveld, is dat veel €€€.

Hulk zal een status als 2e rijder imo eerder accepteren dan dat Perez dat doet.

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EojJTMDXEAAJW80?format=jpg&name=large

Bandjes!
Max nog 1 setje nieuwe mediums, kan gunstig zijn!

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Grosjean stopt definitief staat op NU
https://www.nu.nl/formule...rriere-lijkt-voorbij.html

[ Voor 58% gewijzigd door Pierre op 06-12-2020 12:48 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

basvn schreef op zondag 6 december 2020 @ 11:58:
[Afbeelding]

Bandjes!
Max nog 1 setje nieuwe mediums, kan gunstig zijn!
Albon gaat vlammen. Vierstopper met twee keer verse softs eronder :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 20:44

Spotmatic

Ken sent me

Ik kijk nu naar de F2. Wat is het foggy in Sakhir!

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Spotmatic schreef op zondag 6 december 2020 @ 13:17:
Ik kijk nu naar de F2. Wat is het foggy in Sakhir!
Lijkt wel soort zandstorm inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

- verkeerde topic

[ Voor 188% gewijzigd door basvn op 06-12-2020 13:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
Pierre schreef op zondag 6 december 2020 @ 13:19:
[...]

Lijkt wel soort zandstorm inderdaad.
Had @Will_M toch gelijk

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:20

DataGhost

iPL dev

RoD schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 23:26:
[...]

Dit gebeurde bij de F2 totaal niet, was eigenlijk een behoorlijk cleane race. Zou niet weten waarom het dan bij de F1 niet ook zou kunnen.
Nu weer in de F2, top10 binnen 10 seconden van elkaar, al het grootste deel van de (tot nu toe) 26 ronden van deze race. P3-P11 zelfs binnen 5 seconden van elkaar. Dat kan ik de F1 niet eens zonder alle banden op te roken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alesandro_46
F2 past beter hier: Algemeen race topic Deel 2.
(Iets met spoilers voor anderen die F2 nog willen kijken en wel alvast dit topic doorlezen)

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Justevo
  • Nu online
basvn schreef op zondag 6 december 2020 @ 11:57:
Russell: geweldig! maar 0.026 langzamer als Bottas
je zit 1 weekend in die auto, en hebt hem onder de knie (en een aantal test dagen in de oudere auto´s, maar ze zijn elk jaar toch anders)

Albon, bijna 0.4s langzamer als Max..
Of hij rijdt de race van zijn leven, of het is echt wel klaar..
En dan hopen op Hulk er naast.
Gasly zit echt op zijn plek bij AT, en levert daar wat hij moet doen. en in het krappe middenveld, is dat veel €€€.

Hulk zal een status als 2e rijder imo eerder accepteren dan dat Perez dat doet.
Hoe korter het rondje des te kleiner het verschil in tijd natuurlijk. Dat maakt het verschil tussen Verstappen en Albon ook zo gigantisch.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Jongejonge Spuit 11 ook weer hoor.. 8)7

Zou toch zweren dat de race om 15:10 was.. hele tijd in mn hoofd gehad.. Gister ging t ook al zo lekker met de tijden en mij }:O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:20

DataGhost

iPL dev

alesandro_46 schreef op zondag 6 december 2020 @ 14:03:
F2 past beter hier: Algemeen race topic Deel 2.
(Iets met spoilers voor anderen die F2 nog willen kijken en wel alvast dit topic doorlezen)
De vraag was wat voor chaos het zou zijn in de F1 met 20 auto's op zo'n korte baan (dus maximaal 3 seconden afstand tussen elkaar). Er werd een onterecht vergelijking met F2 gemaakt dus dat probeerde ik recht te zetten met deze race, helemaal zonder spoilers volgens mij. Het was geen F2-nieuws in dit topic ofzo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:27
poor Leno schreef op zondag 6 december 2020 @ 14:25:
Jongejonge Spuit 11 ook weer hoor.. 8)7

Zou toch zweren dat de race om 15:10 was.. hele tijd in mn hoofd gehad.. Gister ging t ook al zo lekker met de tijden en mij }:O
Wees blij dat je dacht dat de race eerder was. Nu kan je nog kijken, andersom had je de hele race gemist :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Terranova schreef op zondag 6 december 2020 @ 14:32:
[...]

Wees blij dat je dacht dat de race eerder was. Nu kan je nog kijken, andersom had je de hele race gemist :+
Ja dat is waar :D

Maar ja.. nu heb ik al die biertjes en snacks voor niets klaarstaan.. die er dan maar gewoon zo aan gaan 'helaas' :9B

[ Voor 7% gewijzigd door poor Leno op 06-12-2020 14:42 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DoubleDutch
poor Leno schreef op zondag 6 december 2020 @ 14:36:
[...]

Ja dat is waar :D

Maar ja.. nu heb ik al die biertjes en snacks voor niets klaarstaan.. die er dan maar gewoon zo aan gaan 'helaas' :9B
Gewoon opmaken en straks weer nieuwe klaarzetten, had ik in ieder geval gedaan. 😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:54

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ik voorspel dat deze race niet zo lekker zal gaan voor russel.

Of 1) hij maakt een fout waardoor hij lager eindigt, denk aan tijdstraf,spin,vierkante banden(=extra pitstop)
of 2) hij doet het geweldig goed en rijd aan het einde van de race op een podium plaats, en dan ploft de motor en wordt hij dnf. (zoals perez vorige race)

ora et labora

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Krankenhausen
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Ben benieuwd of ze nog een "Hi George, it's James" zouden overwegen om de tweede plek in het WDC veilig te stellen voor Bottas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14:30
Krankenhausen schreef op zondag 6 december 2020 @ 15:12:
Ben benieuwd of ze nog een "Hi George, it's James" zouden overwegen om de tweede plek in het WDC veilig te stellen voor Bottas
Zou mij niet verbazen, zeker als George dan alsnog op het podium komt.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Of een verspreking :P

Get in there lew........eorge!

[ Voor 7% gewijzigd door Paulus07 op 06-12-2020 15:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noo
  • Niet online

noo

Sakhir F1 Live Build Up over een uurtje: https://www.youtube.com/watch?v=vwzPjan5SRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo te zien is het verschil 12 punten tussen Verstappen en Bottas. De kans op teamorders voor de tweede plek lijkt mij dan eigenlijk klein. Wil Verstappen Bottas nog inhalen moet Bottas of beide races buiten het podium finishen, of Verstappen moet ze beiden winnen. Kans op dat laatste lijkt mij relatief klein. Dat Bottas weer twee slechte races heeft kan natuurlijk wel, maar is ook niet extreem realistisch. En als Verstappen een goede race heeft of Bottas weer door de mand zakt zullen denk ik die twee of drie punten verschil tussen een plekje ook niet het verschil maken. Het grootste verschil zit immers tussen P1 en P2, met 7 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Aardige kerel, maar missen we niks aan. Notoire brokkenpiloot.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
MaZo schreef op zondag 6 december 2020 @ 15:27:
[...]
Aardige kerel, maar missen we niks aan. Notoire brokkenpiloot.
Oh huh, ik had begrepen dat ie alleen dit seizoen 'even klaar' was :X

Maar als het klopt, dan zou het me niet verbazen als de schrik (understatement) er toch goed in is geslopen.. Echt heel erg begrijpelijk zelfs.. Dit was geen kattenpis..

Op zoveel geluk of een "ja maar áls.." mag je bijna niet op rekenen, niet nog een keer.. Hij is echt door de halo van de naald gekropen :')

En ik kan er alleen maar groot respect voor hebben dat je zo'n enorme en belangrijke life-changing beslissing neemt en je "droombaan" opzij zet voor de belangrijkere dingen in t leven.. Zoals..je leven :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:27
poor Leno schreef op zondag 6 december 2020 @ 15:44:
[...]

Maar als het klopt, dan zou het me niet verbazen als de schrik (understatement) er toch goed in is geslopen.. Echt heel erg begrijpelijk zelfs.. Dit was geen kattenpis..

Op zoveel geluk of een "ja maar áls.." mag je bijna niet op rekenen, niet nog een keer.. Hij is echt door de halo van de naald gekropen :')

En ik kan er alleen maar groot respect voor hebben dat je zo'n enorme en belangrijke life-changing beslissing neemt en je "droombaan" opzij zet voor de belangrijkere dingen in t leven.. Zoals..je leven :>
Hij had geen zitje meer voor na dit seizoen he

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krankenhausen
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
RobertMe schreef op zondag 6 december 2020 @ 15:25:
[...]

Zo te zien is het verschil 12 punten tussen Verstappen en Bottas. De kans op teamorders voor de tweede plek lijkt mij dan eigenlijk klein. Wil Verstappen Bottas nog inhalen moet Bottas of beide races buiten het podium finishen, of Verstappen moet ze beiden winnen. Kans op dat laatste lijkt mij relatief klein. Dat Bottas weer twee slechte races heeft kan natuurlijk wel, maar is ook niet extreem realistisch. En als Verstappen een goede race heeft of Bottas weer door de mand zakt zullen denk ik die twee of drie punten verschil tussen een plekje ook niet het verschil maken. Het grootste verschil zit immers tussen P1 en P2, met 7 punten.
Ik had daar over zitten denken. Als Max op kop ligt, Russel tweede en Bottas derde dan kunnen die 3 punten best veel uitmaken. Dat is het dan verschil tussen Verstappen moet Abu Dhabi winnen of hij hoeft alleen maar voor Bottas te eindigen. Meeste andere volgordes maakt het inderdaad niet zo veel uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:19
En het dan door de radio van Bottas zelf roepen :+ omdat ze dat gewend zijn...

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Terranova schreef op zondag 6 december 2020 @ 15:45:
[...]

Hij had geen zitje meer voor na dit seizoen he
Nee, maar het kon nog wel 'alle kanten op'.. Maar als hij z'n helm echt aan de wilgen hangt, dan is dat sowieso geen issue meer.

Afgezien daarvan, blijf ik bij mn redenatie.. Persoonlijk zou ik er echt ook wel heel klaar mee zijn, denk ik :X

Door zoiets worden je ogen echt wel geopend en realiseer je pas echt hoe kwetsbaar je eigenlijk bent..

Dit gaat denk ik wel een stukje verder dan 'professioneel' zijn en 'Je bent een coureur en je bent je bewust van de gevaren, dat hoort erbij' etc..

Waarschijnlijk denk je dat eerst, maar na dat moment zal je denk ik ook heel snel denken 'Nou jongens, succes ermee. Doei.' ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Nu online
poor Leno schreef op zondag 6 december 2020 @ 15:58:
[...]

Nee, maar het kon nog wel 'alle kanten op'.. Maar als hij z'n helm echt aan de wilgen hangt, dan is dat sowieso geen issue meer.

Afgezien daarvan, blijf ik bij mn redenatie.. Persoonlijk zou ik er echt ook wel heel klaar mee zijn, denk ik :X

Door zoiets worden je ogen echt wel geopend en realiseer je pas echt hoe kwetsbaar je eigenlijk bent..

Dit gaat denk ik wel een stukje verder dan 'professioneel' zijn en 'Je bent een coureur en je bent je bewust van de gevaren, dat hoort erbij' etc..

Waarschijnlijk denk je dat eerst, maar na dat moment zal je denk ik ook heel snel denken 'Nou jongens, succes ermee. Doei.' ;w
Hij had geen zitje voor volgend seizoen, en als hij realistisch is dan weet hij ook wel dat na volgend jaar er ook geen zitje voor hem zal zijn. Geen groot talent en ik denk dat de sponsors ook niet voor hem in de rij staan, waardoor beide wegen terug de F1 in eigenlijk geblokkeerd zijn voor hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Transportman schreef op zondag 6 december 2020 @ 16:04:
[...]

Hij had geen zitje voor volgend seizoen, en als hij realistisch is dan weet hij ook wel dat na volgend jaar er ook geen zitje voor hem zal zijn. Geen groot talent en ik denk dat de sponsors ook niet voor hem in de rij staan, waardoor beide wegen terug de F1 in eigenlijk geblokkeerd zijn voor hem.
Voor zover ik weet, konden zowel hij als MAG nog steeds in de stoel terecht komen. (Theoretisch gezien)

Maar goed, dat maakt nu verder niet veel meer uit. Wat ook het plan was, die beslissing is nu voor hem gemaakt iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
poor Leno schreef op zondag 6 december 2020 @ 15:58:
[...]

In Oostenrijk werd er al door o.a. Will Buxton aan getwijfeld of Grosjean er nog wel zin in had. In die zin was corona, al een eye-opener voor Grosjean geweest. In de zin dat hij ook zijn tijd op een andere manier kon doorbrengen (lees: met zijn vrouw & kinderen) en het racen van hem niet meer zo hoefde. Dat hij zou stoppen na dit seizoen werd dus al veelvuldig over gesproken / geroddeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:44
mrc4nl schreef op zondag 6 december 2020 @ 15:11:
Ik voorspel dat deze race niet zo lekker zal gaan voor russel.

Of 1) hij maakt een fout waardoor hij lager eindigt, denk aan tijdstraf,spin,vierkante banden(=extra pitstop)
of 2) hij doet het geweldig goed en rijd aan het einde van de race op een podium plaats, en dan ploft de motor en wordt hij dnf. (zoals perez vorige race)
Hoop vooral dat hij goed weg komt aan die vuile kant want daar liet BOT het vorige week liggen. Het lijkt mij ook niet makkelijk om de concentratie er bij te houden als je niet comfortabel zit in die auto. Misschien dat ze nog wat aanpassingen mogen doen aan zijn zitpositie maar het zal allerminst optimaal zijn om zo een hele race te moeten rijden. Een foutje is dan zo gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SurfBoy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:38
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=vwzPjan5SRM]

[ Voor 52% gewijzigd door SurfBoy op 06-12-2020 16:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:41

Chiron

Moderator Discord
poor Leno schreef op zondag 6 december 2020 @ 15:44:
[...]

Het had niks met angst te maken.
De beslissing is gemaakt na een gesprek met zijn arts, het was simpelweg niet medisch verantwoord om volgende week alweer in te stappen. Grosjean vertelde al dat ie zo zijn carriere niet af wil sluiten en als het racen volgende week niet ging lukken, ie hopelijk nog een ronde of vijftien in een F1 wagen mag testen, puur om het af te kunnen sluiten. Toto heeft al aangeboden dat als het niet lukt bij de teams waar hij voor geraced heeft, ie het in een (oudere spec) Mercedes mag komen doen.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Doe eens gek: VER-RUS-RIC met Bottas op P5 en Albon buiten de punten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleDutch
Mijn glazen bol is een beetje vaag maar zie Kvyat op het podium staan. 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:50

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Bot P1
Rus P2
Gas P3
Alb P11
Ver DNF

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:36

Edd

DoubleDutch schreef op zondag 6 december 2020 @ 16:49:
Heb je hem weer laten vallen? :+
Een uurtje in de vriezer leggen wil weleens helpen ;)

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Dat zou wel mooi zijn omdat dat de 13e rijder dit seizoen zou zijn die het podium op mag. Dat had ik aan het begin van dit jaar niet durven denken. Maar als Russell het clean kan houden maakt ie ook een goede kans om die 13e te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Chiron schreef op zondag 6 december 2020 @ 16:44:
[...]

Het had niks met angst te maken.
De beslissing is gemaakt na een gesprek met zijn arts, het was simpelweg niet medisch verantwoord om volgende week alweer in te stappen. Grosjean vertelde al dat ie zo zijn carriere niet af wil sluiten en als het racen volgende week niet ging lukken, ie hopelijk nog een ronde of vijftien in een F1 wagen mag testen, puur om het af te kunnen sluiten. Toto heeft al aangeboden dat als het niet lukt bij de teams waar hij voor geraced heeft, ie het in een (oudere spec) Mercedes mag komen doen.
Een 'relaxte' afsluiter was idd wel beter geweest..

Maar dat van Toto had ik niet meegekregen, dat is wel heel tof, dat moet ik m nageven :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:28
Pre race show nu ook gestart op F1tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Hm, hoop t niet.. De komende twee races ben ik wel voor m aan t rooten :X (Daarna weer voor Alfa natuurlijk)

Hij zit natuurlijk op de wip, en ja - hij doet het niet altijd even goed.. maar er zijn ook heel veel dingen gebeurd waar hij niets aan kon doen, maar wat wel wordt meegenomen in de eindbeoordeling..

Daarnaast moet je met VER samen rijden, wat ook niet echt altijd even wenselijk is als je jezelf moet bewijzen, denk ik.. (En daarbij lijkt de auto van Albon gewoon steeds net van iets mindere kwaliteit dan die van Max..)

Maar ik gun het hem iig wel; ik vind t een leuk joch en ik denk dat hij het wel kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:30

Sagat

Is pappa x2!

poor Leno schreef op zondag 6 december 2020 @ 17:06:
[...]

Hm, hoop t niet.. De komende twee races ben ik wel voor m aan t rooten :X (Daarna weer voor Alfa natuurlijk)

Hij zit natuurlijk op de wip, en ja - hij doet het niet altijd even goed.. maar er zijn ook heel veel dingen gebeurd waar hij niets aan kon doen, maar wat wel wordt meegenomen in de eindbeoordeling..

Daarnaast moet je met VER samen rijden, wat ook niet echt altijd even wenselijk is als je jezelf moet bewijzen, denk ik.. (En daarbij lijkt de auto van Albon gewoon steeds net van iets mindere kwaliteit dan die van Max..)

Maar ik gun het hem iig wel; ik vind t een leuk joch en ik denk dat hij het wel kan :)
Ik vind het ook een ontzettende sympathieke gozer, en tuurlijk kan hij rijden, anders haal je de F1 niet, maar op dit moment is hij iig niet goed genoeg, en ja niet makkelijk om naast Max te rijden en tuurlijk hij zal bij twijfel niet het beste spul krijgen, maar dan nog, van te voren zou je eigenlijk plek 4 mogen invullen voor hem, en belangrijker dat hij relevant voor de taktiek is, nou dat is er niet bepaald uitgekomen dit seizoen.

Ik kan me ook haast niet voorstellen dat hij er volgend seizoen nog bij is bij red bull....maar we gaan het zien!

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Ik flip helemaal uit, vorige week gemist omdat ik aan het verbouwen was, daarnet maar op tijd vertrokken om deze wel te kijken. Sta inmiddels al een kwartier stil op de A2.... Fml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

mark-k schreef op zondag 6 december 2020 @ 17:19:
Ik flip helemaal uit, vorige week gemist omdat ik aan het verbouwen was, daarnet maar op tijd vertrokken om deze wel te kijken. Sta inmiddels al een kwartier stil op de A2.... Fml
Je hebt nog 50 minuten. ;)

Ik zet meestal de mobiel met F1TV Pro of Ziggo aan als ik het niet thuis kan kijken. Kost wel wat data, maar dat moet dan maar. :)

Gelukkig, ken ik hier in de polder het fenomeen file niet. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

sjaool schreef op zondag 6 december 2020 @ 17:20:
[...]

Je hebt nog 50 minuten. ;)

Ik zet meestal de mobiel met F1TV Pro of Ziggo aan als ik het niet thuis kan kijken. Kost wel wat data, maar dat moet dan maar. :)

Gelukkig, ken ik hier in de polder het fenomeen file niet. :P
Ik moet ook nog ff, en had willen douchen want vrij stoffig :X

Als ik er over 3 kwartier nog sta gaat ziggo aan idd, mag de werk SIM eens over zn limiet heen.

Oh en ik had ook al n jaar geen file meer gehad want thuiswerken enzo, dus geen automatisch Navi aan voor de files...

[ Voor 10% gewijzigd door mark-k op 06-12-2020 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Ik probeer zoveel mogelijk gewoon thuis te zijn, een verjaardag sla ik over. Dan kijk gewoon F1, vorige week toevallig naar mijn broer geweest. Aangezien ik die al maanden niet gezien had, vond het wel moeilijk om niets van de race mee te krijgen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 18:45
Doet hij de prijsuitreiking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Sagat schreef op zondag 6 december 2020 @ 17:16:
[...]

Ik vind het ook een ontzettende sympathieke gozer, en tuurlijk kan hij rijden, anders haal je de F1 niet, maar op dit moment is hij iig niet goed genoeg, en ja niet makkelijk om naast Max te rijden en tuurlijk hij zal bij twijfel niet het beste spul krijgen, maar dan nog, van te voren zou je eigenlijk plek 4 mogen invullen voor hem, en belangrijker dat hij relevant voor de taktiek is, nou dat is er niet bepaald uitgekomen dit seizoen.

Ik kan me ook haast niet voorstellen dat hij er volgend seizoen nog bij is bij red bull....maar we gaan het zien!
Ja nee klopt hoor :)

Maar afgezien daarvan heeft ie wel nogal wat pech gehad.. Niet alleen met de auto, maar ook dankzij andere coureurs.

Daarbij komt ook nog dat een paar teams, zoals bijv Racing Point, vrij onverwacht voorin lopen te kloten en het er niet makkelijker op maken om voorin en bij Max te blijven :/

Maar ik denk eerlijk gezegd ook niet dat ie er volgend jaar bij zit hoor.. maar ik hoop t wel voor hem :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:06

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Zo, de tv staat hier aan. Buurman komt straks ook gezellig langs om mee te kijken! :)
Hopen op een spannende race zonder extreme ongelukken :)

Fijne race allemaal!

[ Voor 8% gewijzigd door AW_Bos op 06-12-2020 17:39 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Fijne race iedereen alvast.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01-09 20:48
Staat een flink windje als ik zo naar de F1TV pre-race show zit te kijken, hoop zand in de lucht ook. Ben benieuwd of de motoren daar nog last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

chevsticks schreef op zondag 6 december 2020 @ 17:33:
Staat een flink windje als ik zo naar de F1TV pre-race show zit te kijken, hoop zand in de lucht ook. Ben benieuwd of de motoren daar nog last van hebben.
Tailwind kan nog wel een dingetje zijn voor bepaalde wagens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
AW_Bos schreef op zondag 6 december 2020 @ 17:32:

Hopen op een spannende race zonder extreme ongelukken :)
Niks mis met een goede crash toch../s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

NoahAmber schreef op zondag 6 december 2020 @ 17:40:
[...]

Niks mis met een goede crash toch../s
Net nog een goede crash op Ziggo... :P

[ Voor 18% gewijzigd door sjaool op 06-12-2020 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Zó, Sinterklaas bij m'n ouders ook weer met de boot terug naar Spanje gestuurd én de neefjes en nichtjes weer even rond zien stuiteren. Nu snel naar huis om de TV daar weer eens aan te gaan zwengelen zodat ik in alle RUST de F1 kan gaan volgen ;)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Pagina: 1 ... 15 ... 33 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
  • We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
  • Geen naamverbasteringen zoals: Tracing Point, Crashstappen, Mission Spinnow, Crashjean etc
  • Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
    -Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
    -Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
    -Ongefundeerd Ferrari/Renault bashen.
    -Gezeur over Hamilton.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.