pro_6or schreef op zondag 29 november 2020 @ 23:22:
Ik las ergens dat een van de twee doppen van de benzinetank er af lag, wellicht dat de helft van de brandstof er uit heeft kunnen lopen.
Wel iets om naar te kijken. Of dat nóg beter kan. Dat Romain er uit kon klimmen is verre van vanzelfsprekend. Ik was er naar van, we zijn de dans ontsprongen vandaag. Zo dicht bij is de dood dus nog.
Vangrails moeten beter. Blussen ook. Met schuiminstallaties oid.
De tank is sowieso een soort zak en die zal echt wel van extreem hoge kwaliteit zijn en aan weet ik hoe veel eisen moeten voldoen, maar tegen dit soort ongewone en niet te voorspellen crashes zijn eigenlijk geen maatregelen opgewassen. Maar het geeft inderdaad wel stof tot nadenken met betrekking tot de positie van de brandstoftank/zak.
Wat betreft de vangrails. Grosjean crasht op een punt waar je normaal gesproken helemaal niet op deze manier crasht. Dit is een scenario met een kans van 1 op de 1.000.000. We moeten ook wel realistisch blijven en het risico beoordelen op basis van kans x effect en niet ineens overal beton of 5 rijen bandenstapels naarzetten.
In een F1 wagen zit een blusinstallatie in het motorcompartiment, maar die doet het niet meer na zo'n impact ben ik bang. Tegen dit geweld is echt niks opgewassen... ofja, de halo en de monocoque dan gelukkig wel
Wat ik opvallender vind is dat de eerste brandweerman naar wat ik vermoed, met een waterblusser komt aanzetten. 0,0 effect en de worplengte is ook nog eens bagger. Als je op dat stukje doelde dat de blussing beter moet, dan ben ik het wel met je eens. Overal gewoon flinke poederblussers neerzetten. Smerige rommel, maar werkt wel het allerbeste