"When you grow up your heart dies"
Dat klopt. Maar hoeveel extra verbruik hebben ze door alle wheelspin, uitaccelereren met lage snelheden, hogere weerstand door de banden en regen etc?TinusTegengas schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 10:24:
[...]
Veel lager verbruik aangezien ze minder vol gas kunnen rijden
Maar zoals ik begrijp hier compenseert dit makkelijk met lagere snelheden en minder gas
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Bij een wheelspin heb je geen weestand.Rene schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 10:28:
[...]
Dat klopt. Maar hoeveel extra verbruik hebben ze door alle wheelspin, uitaccelereren met lage snelheden, hogere weerstand door de banden en regen etc?
Maar zoals ik begrijp hier compenseert dit makkelijk met lagere snelheden en minder gas
wheelspin zal er geen effect op hebben, dat zijn gewoon de banden die geen grip meer hebben, niet dat je extra aan het verbruiken bent. De banden hebben een kleiner contactoppervlak door de groeven. Men accelereert net een heel stuk minder. Je kan niet midden in de bocht aggressief op het gas, je bent net heel de tijd heel voorzichtig en geeft net minder gas dan gebruikelijk.Rene schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 10:28:
[...]
Dat klopt. Maar hoeveel extra verbruik hebben ze door alle wheelspin, uitaccelereren met lage snelheden, hogere weerstand door de banden en regen etc?
In een regenrace is het verbruik een stuk lager dan in een droge race.
No keyboard detected. Press F1 to continue.
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Beduidend minder. Ze gaan langzamer door elke bocht en dat bekend dat ze later op het gas gaan. Ze komen langzamer uit de bocht waardoor ze minder snelheid kunnen opbouwen op een recht stuk en ze remmen alsnog eerder omdat er minder grip is en ze de bochten langzamer moeten nemen. Scheelt heel wat brandstof.Rene schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 10:22:
Iemand een idee hoe het zit met het brandstofverbruik in zulke condities?
Zit er genoeg in de tank om heel de race met wheelspin en regen te rijden?
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Het is inderdaad de lagere gemiddelde snelheid die het meeste invloed heeft op het verbruikRene schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 10:28:
[...]
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
- DaniëlWW2
- Niet online
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Protest Mercedes incoming... Of ze moeten de uitdaging zien.YakuzA schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 10:33:
Ik call alvast de uitslag van FP3 op de huidige volgorde
En dan vergeet je nog de weestand van de auto. De grootste "zuiper" van het stel.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 10:32:
[...]
Beduidend minder. Ze gaan langzamer door elke bocht en dat bekend dat ze later op het gas gaan. Ze komen langzamer uit de bocht waardoor ze minder snelheid kunnen opbouwen op een recht stuk en ze remmen alsnog eerder omdat er minder grip is en ze de bochten langzamer moeten nemen. Scheelt heel wat brandstof.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Mooi, ik hou ervan. Nu zijn de coureurs aan de beurt en is de wagen minder van belang.Quad schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 10:35:
Lekker glijden inderdaad. Kwalificatie wordt lastig want met deze FP's weinig informatie behalve dat de baan heel glad is.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.
er is 40% kans op regen morgen. dan wil je toch een setup proberen?
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Van mij mag hij dit doorzetten naar Q1, Q2, Q3 en natuurlijk de race!
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Hij bereidt zich steeds minder voor, volgens mij vertrouwt hij op zijn ervaring en voelt hij het wel aan tijdens de kwali en race.basvn schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 10:40:
Ik snap niet dat Hamilton niet de baan op gaat
Hij heeft een paar rondjes gemaakt en dat was het ook, maar zo te zien heeft iedereen wel gevoeld hoe glad de baan is.
Kvyat stapt nog wel de auto in.
Die worden toch weken van tevoren besteld?hjs schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 10:44:
Hoezo maar drie blauwe setjes voor een weekend? Dat is niet veel als het hele weekend nat is.
https://trackweather.live/formula1/dhl-turkish-grand-prix
“Hi Lewis, please proof that you can drive within 117% of Max’ time!”psy schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 10:41:
Zou me een bak zijn. Geen kwali maar fp3 standen. Leuk voor HAM 🥳
Dan wordt dit de grid toch? Lijkt me hilarischsjaool schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 10:19:
Ik hoop niet dat ze kwalificatie hierom afblazen. Dat zou echt te belachelijk voor woorden zijn.
In deze omstandigheden dan 😇
[ Voor 18% gewijzigd door psy op 14-11-2020 10:48 ]
Klopt. Maar ik wil wel graag een kwalificatie zien.DataGhost schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 10:46:
[...]
Dan wordt dit de grid toch? Lijkt me hilarischpast ook wel bij dit weekend eigenlijk
Waiting on the world to change
107%Cass Casey schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 10:46:
[...]
“Hi Lewis, please proof that you can drive within 117% of Max’ time!”
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
- DaniëlWW2
- Niet online
Hij was even op de baan op wets. Hij spinde bijna meteen.basvn schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 10:40:
Ik snap niet dat Hamilton niet de baan op gaat
Dus dacht hij "Laat maar?DaniëlWW2 schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 10:52:
[...]
Hij was even op de baan op wets. Hij spinde bijna meteen.
- DaniëlWW2
- Niet online
Aangezien hij meteen naar binnen ging, kan je dat denken ja.
- DaniëlWW2
- Niet online
eerste dit weekend die hem in de muur ´zet´?
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Kwam goed weg zeg!!!
iets minder fel toeren maken na het schakelen? (of is dat al weer driver aid?)
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
- DaniëlWW2
- Niet online
Volgens mij wel ja. Niet slecht eigenlijk voor zulke omstandigheden.basvn schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 10:55:
[...]
eerste dit weekend die hem in de muur ´zet´?
Geluk dat je bij dit circuit niet heel snel de muur in kan gaan.
Bottas zit niet eens binnen de 107% van Max. Wordt gewoon een leuke race met 5 deelnemers
een treffende spreuk

[ Voor 20% gewijzigd door SinergyX op 14-11-2020 10:59 ]
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear
Dan heb je F1 on ice Turkey editionSinergyX schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 10:58:
Maar deze situatie morgen, dan kunnen ze toch nooit die auto's laten rijden?
Tja, dat kom iedere keer in dit soort omstandigheden naar boven. Ik vind het heel eerlijk te belachelijk voor woorden dat er dan niet gereden wordt. De omstandigheden zijn voor iedereen hetzelfde. Dan rijden ze maar wat minder hard. Voorheen werd er in dit soort omstandigheden gewoon gereden. Alleen als de regen echt met bakken uit de lucht kwam vallen werd er niet gereden.SinergyX schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 10:58:
Maar deze situatie morgen, dan kunnen ze toch nooit die auto's laten rijden?
9x 455 wp (op 3x Hoymiles HMS-2000) op 13 graden 6 ozo, 3 nwn
- DaniëlWW2
- Niet online
Max wel lekker 3x een P1 in de vrije trainingen
Maar van tevoren weet je dat niet. Regen heb je niet vaak, laat staan een heel weekend. Voor een training, Q en race hebben ze waarschijnlijk gemiddeld genoeg banden mee. Er is tijdens een natte race ook geen bandenreglement meer van toepassing trouwens.hjs schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 10:44:
Hoezo maar drie blauwe setjes voor een weekend? Dat is niet veel als het hele weekend nat is.
Flinke stap gemaakt de afgelopen 2 weken
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
- DaniëlWW2
- Niet online
De regen zal moeten stoppen want anders gaan ze uitstellen.
Nee hoor, mogen gewoon meedoen. De kwalificatie is volgens de regels ook gewoon een vrije training en je moet aan minstens 1 vrije training hebben deelgenomen om te mogen starten.sjaool schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 10:52:
RUS, LAT en HAM hebben nog geen tijd. Als ze die niet zetten mogen ze volgens mij naar de stewards om ontheffing voor de kwalificatie te vragen. Tenminste het staat mij bij dat dit moet om te mogen kwalificeren.
Enkel als je in Q1 geëlimineerd wordt en daarbij trager bent dan 107% van de snelste tijd moet je langs de stewards om toestemming te vragen of je mag starten in de race zelf.
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Als Q "declared wet" is geldt 107% niet meer.Blokker_1999 schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 11:05:
[...]
Enkel als je in Q1 geëlimineerd wordt en daarbij trager bent dan 107% van de snelste tijd moet je langs de stewards om toestemming te vragen of je mag starten in de race zelf.
Huawei?basvn schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 11:05:
De plaatjes waar iederen F1 fan van droomt
[Afbeelding]
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
normaal is deze per seconde, nu per 5
[ Voor 80% gewijzigd door DaniëlWW2 op 14-11-2020 12:28 ]
een treffende spreuk
Horner heeft deze al ingelijst en boven zijn bed gehangen...
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
En toen ging je wekker?CF230 schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 12:00:
Max tot nu toe alle sessies bovenaan. Stel dat ‘ie ook q1, q2 en q3 topt, morgen de gp wint en de snelste ronde neerzet. Dan heet dat toch een grand slam?
Maar nee, dat is wanneer je ook de hele race P1 blijft rijden.
Volgens mij heeft Vettel er toen bij RBR 1 gehaald.
[ Voor 7% gewijzigd door SinergyX op 14-11-2020 12:02 ]
Je hebt gelijk idd. En de Q en FP sessies tellen hiervoor niet mee...SinergyX schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 12:01:
[...]
En toen ging je wekker?
Vettel had er 4 bij Red Bull: Wikipedia: List of Formula One driver recordsSinergyX schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 12:01:
[...]
En toen ging je wekker?
Volgens mij heeft Vettel er toen bij RBR 1 gehaald.
⛔ Trackers of betalen ⛔
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Persoonlijk zie ik liever *TETS* in de muur, klots, klotspro_6or schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 11:20:
Jammer dat DAS weer een enorm voordeel gaat zijn. Lewis the best, kots kots.
*Reverse grid entered the chat *basvn schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 11:05:
De plaatjes waar iederen F1 fan van droomt
[Afbeelding]
Beetje jammer, dit asfalt bij zo'n mooie baan. Van mij mag die terug op de kalender.
Ben ook wel benieuwd naar de engine modes met nat weer vandaag en een droge race morgen.
zal drama worden op het eind van elke Q, omdat iedereen op de meest droge baan wilt rijden
- DaniëlWW2
- Niet online
[YouTube: 'Ik keek er echt naar uit op deze baan te rijden' | Max Verstappen over Turkije | Formule 1 2020]
Lando is een prutser.
https://www.ziggosport.nl...s-maakt-zichzelf-nat.html

- DaniëlWW2
- Niet online

Dat is in die zuidelijke landen echt een probleem. Je snapt niet dat ze dat maar niet onder controle kunnen krijgen. Zo zonde voor die dieren.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 12:50:
Dus nog steeds de wilde honden rond de baan. Dat is een aantal jaar echt gruwelijk misgegaan. Hopelijk niet weer.
Eigenlijk gek dat F1 dat nog steeds niet heeft. In de Amerikaanse racerij hebben ze die vrachtwagens wel. Even de straalkachel er overheen en klaar!SinergyX schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 12:54:
Kijk, blowers om dat stukje droog te krijgen.. als ze dan meteen de hele baan kunnen doen
- DaniëlWW2
- Niet online
Het is ook dat het asfalt zo waardeloos lijkt te zijn dat je het weinig uitmaakt of de wets genoeg water kunnen afvoeren.
Kost geld en dat geld zal er niet zijn.sjaool schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 12:54:
[...]
Dat is in die zuidelijke landen echt een probleem. Je snapt niet dat ze dat maar niet onder controle kunnen krijgen. Zo zonde voor die dieren.
Nu tevreden!
een treffende spreuk

Moet niet zo moeilijk zijn om die mee te laten draaien in het circus.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Op een oval is dat nog wel te doen maar een circuit van 5 à 6 km?pinda powerrr schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 12:55:
[...]
Eigenlijk gek dat F1 dat nog steeds niet heeft. In de Amerikaanse racerij hebben ze die vrachtwagens wel. Even de straalkachel er overheen en klaar!
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
- We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
- Geen naamverbasteringen zoals: Tracing Point, Crashstappen, Mission Spinnow, Crashjean etc
- Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
-Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
-Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
-Ongefundeerd Ferrari/Renault bashen.
-Gezeur over Hamilton.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2020
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2020
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.