@Vinny1Vinny1 schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 13:06:
Waarschijnlijk is dit probleem al eerder behandeld hier, maar het lukt me niet te vinden waar. Ik heb op mijn bovenste verdieping twee Tado radiatorknoppen op convectorradiatoren . Deze staan standaard uit. Echter als ik de verwarming in overige ruimtes aanzet, wordt het onderblok van deze radiatoren boven wel warm door het water wat langs de bypass loopt. Doordat het onderblok warmte afgeeft aan de radiatorknop, klopt de temperatuur van geen kanten. Is hier een oplossing voor?
Er zijn in grote lijnen 3 oplossingen mogelijk:
1) Verplaats de radiator kraan naar een andere positie in de aanvoer leiding. Als ie verder van de radiator vandaan zit, is de invloed minder.
Daarvoor moet je wel je CV leeg laten lopen, en wat zaagwerk verrichten. (Meeste werk, maar kan goed werken, met lage kosten)
2) gebruik isolatieplaat en/of houten/kunststof schotjes om de opstijgende warme lucht weg te voeren van de tado knop. (Goedkoopste oplossing, werking kan tegen vallen)
3) bestel een tado draadloze temperatuursensor en laat die de temperatuur in de kamer meten ipv de radiatorknop. (Beste, maar ook duurste oplossing)