Naar mijn idee, gaat een draadloze temperatuursensor die zich niet is de zelfde ruimte bevind als de knoppen, maar wel de knoppen moet sturen niet werken, en zeker niet op 0.1 graad naukeurig.VindiGoosh schreef op zondag 24 november 2024 @ 19:22:
[...]
Die laatste zin zit het ‘m in, inderdaad.
Ik heb een draadloze extensiekit van Tado V3. Dat is een draadloze ontvanger in combinatie met de “draadloze temperatuursensor” die je ziet in het screenshot hierboven.
Omdat ik warmtepompen heb, gebruik ik in de meest gebruikte ruimte(s), zone beneden, geen thermostaat knoppen. Voor de warmtepompen moeten er immers minimaal 3 radiatoren helemaal open staan voor een goede duurzame werking van de pomp. Thermostaatknoppen zijn daar dus overbodig.
Met de “Zone boven” wil ik 3 kamers aansturen. In de schema’s wil ik echter gebruik kunnen maken van stapjes van 0.1 graden en een meettoestel op de overloop, omdat deze locatie het beste meetpunt is, in plaats van 1 van de 3 radiatoren uit die kamers.
Omdat ik de oude bedrade thermostaat nog in de kast had liggen, vond ik het zonde om een nieuwe draadloze temperatuursensor te kopen. Daarom wilde ik die oude thermostaat daarvoor gebruiken.
Dit kan verder gewoon, hetzij met de hulp van support, maar het probleem wat ik nu heb is dat hij geen warmtevraag doorgeeft aan de draadloze ontvanger (de zoneregelaar). Mijn vraag is of dit een (bekend) probleem is waar ik zelf iets aan kan doen, of dat ik hiervoor toch weer bij de support moet zijn.
Hopelijk is de zo verduidelijkt
Als het op de overloop wat te koud is, gaan in de kamers de knoppen een beetje open, maar de sensor merkt daar niks van. Gevolg: knoppen nog verder open, nog geen verandering op de overloop, enz...
Helaas lukt het me niet om je situatie in mijn hoofd te visualiseren, ik kan je verder niet helpen, sorry !