Lekker dan. Ik vul die survey in en krijg na vraag 2 te horen dat mijn setup niet aan de criteria voldoet. Ik vulde in dat ik een warmtepomp gebruik om mijn huis te verwarmen en dat ik een combinatie van vloerverwarming en radiatoren heb.menzo schreef op maandag 13 maart 2023 @ 14:22:
Tado heeft een surfey over warmtepomp besturing.
[Twitter]
Toch heb ik toch echt mijn hele huis vol met Tado hangen en stuur ik mijn warmtepomp met Tado aan. Op het moment gebruik ik HomeAssistant om mijn Tado aan te sturen om te zorgen dat hij altijd op 100% warmtevraag staat als ik warmte nodig heb. Anders gaat Todo moduleren en dat is killing met een warmtepomp.
Erg jammer dat ze mijn input kennelijk niet nodig hebben.
Sowieso is die survey totaal waardeloos. Ze vragen alleen dingen over wat voor producten je zou willen hebben met je warmtepomp en hoeveel geld je daar voor over hebt.
Niets over hoe de bestaande producten kunnen worden verbeterd zodat een warmtepomp niet modulerend aangestuurd wordt ipv aan/uit zoals je zou moeten doen met een warmtepomp.
Ik wil dat Tado mijn warmtepomp aanstuurt op basis van een aan/uit regime waarbij deze de WP aanzet zodra de ondergrens qua temperatuur wordt gepasseerd en pas weer uitgaat zodra de bovengrens is bereikt (hysterese sturing). Dit is extreem simpel, maar de Tado kan het niet. Met Home Assistant heb ik dit nu werkend, maar is natuurlijk waardeloos dat het niet standaard kan.
[Voor 29% gewijzigd door MrScratch op 13-03-2023 15:12]
Look behind you! A three headed monkey!