Het lijkt erop dat er 2 (of eigenlijk 3) problemen tegelijk spelen:Morpheus2003 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 07:52:
[...]
Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb gisteravond in Tado alles uitgezet, enkel vorstbeveiliging. Ondertussen is er gewoon doorverwarmd en was het vanochtend 22,7 graden in de woonkamer! Kortom, het ligt ws niet aan Tado maar wat dan wel?
Ik heb inderdaad beneden vloerverwarming. De Tado thermostaat in de woonkamer is direct verbonden met de CV Ketel (Intergas Xtreme). Op de 1ste en zolder heb ik op elke radiator een radiatorknop van Tado. Staan allemaal op 12 graden en doen niks.
Aan de CV ketel heb ik de extensiekit hangen zodat ik de knoppen per stuk kan bedienen.
Wat mij vanochtend wel op viel is dat er een symbool op de Tado wordt getoond met ronde pijlen. Op de Tado site staat hierbij dat er wordt gesynchroniseerd.
Ik zie nu trouwens ook in de Tado app dat één radiatorknop een werk in uitvoering icoontje heeft. Ik zal die eens opnieuw koppelen, misschien helpt dat. Zojuist opnieuw gekoppeld, nu is het werk in uitvoering icoon weg in de Tado app. De radiator was ook warm.
1) je hebt een thermostaat in de woonkamer waar je ook vloerverwarming hebt. Maar je hebt geen zoneklep tussen je ketel en de vv verdeler. Dat gaat nooit optimaal werken want dat betekent dat je vloerverwarming altijd meeverwarmt als er elders in huis warmtevraag is, bijvoorbeeld doordat een of meer van je andere thermostaatknoppen warmte vraagt. Dit ongeacht de temperatuur in de woonkamer.
2) dat symbool met de ronde pijlen: zie je dat op de thermostaat? Heb je die al eens gereset?
3) misschien verstandig om ook je hub te resetten