Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:46

Louw Post

Cerenas

medu80 schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 18:04:
Ik laad ze op met de GP oplader, maar Ikea heeft ook opladers voor een paar euro. Denk dat je voor een tientje klaar bent. Trouwens er zijn geruchten en verhalen dat de LADDA 1900 van de IKEA onderhuids Enerloops zijn. Geen idee of dat zo is, maar deze passen er wel in.
De Ladda 2450's zijn onderhuids Eneloops afaik, voor de 1900's weet ik het niet zeker, maar beide goed geprijsd voor wat je krijgt in ieder geval. Beide goede opties voor de Tado knoppen ook. Heb zelf de 2450's er voornamelijk inzitten, gaan lekker lang mee! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantastic_fox
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-10 21:42
Allen en @tado :-),

dank voor de respons mbt de batterijen!

Ik kwam er gisteren achter dat wanneer de woonkamer op temperatuur is, dat de tado kleine correcties maakt en dat alle radiatoren warm waren behalve die waarop tado's zitten :-(

Als ik dan de tado knop eraf draai springt de kraan direct open en warmt het geheel op.

Het probleem lijkt te zijn dat de knop niet (of niet ver genoeg) open gestuurd wordt bij het opstoken in de morgen na nachtverlaging gaan de tado's wel gewoon open. de ruimte meting gebeurt op de thermostaat en de knoppen worden dan vervolgens aangestuurd dus die sturen niet zelf.

Reeds genomen acties:
* Kalibratie een keer of 3 opnieuw gedaan
* Batterijen vervangen door een verse set
* Kranen tussen radiatoren gewisseld
* Software versie 95.1 (even uit mijn hoofd)
* Pinnetjes van de thermostaat zijn soepel lopend

probleem is nu dat ik relatief veel gas verstook, met als resultaat de ruimtes die ik warm wil worden niet warm(tado ruimtes) en de andere ruimtes zijn te warm wat onnodig is.

Een beejte wat hier ook beschreven is : Thttps://community.tado.com/nl/discussion/11459/tado-radiator-knoppen-openen-te-laat-of-niet#latest

APS QS1 en Y600 3*340w 38graden en 3*340w 20Graden alles naar het Oosten 92 graden. Zuid set sma sunnyboy 2100b 8*255w 38 graden 178graden zuid || Warmtepomp onder cnstructie Panasonic MDC 9kw j-series enkel radiatoren maar lage temperaturen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Titus
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:54
Yalopa schreef op woensdag 21 december 2022 @ 12:39:
Net ook het ganse huis uitgerust met tado. Nog nooit iets gedaan waar ik werkelijk niets van ken, wat zo eenvoudig ging door goeie documentatie (in de app). In 3h was ik klaar met alle kamers. Ook schedelles aanmaken voor individuele kamers was eenvoudig.

Nu zit k met volgende case:
Wij hebben geen voorspelbaar patroon.

Ikzelf werk op onregelmatige dagen en uren thuis, mijn vrouw werkt shiften volgens een onregelmatig patroon.. Afhankelijk wie thuis is willen we een ruimte opwarmen. Als ik thuis ben dan moet mijn bureau warm hebben maar de woonkamer niet. Als zijn vrouw thuis is dan wil ze de woonkamer warm hebben.

Bij vroegdiensten van mijn vrouw willen we de badkamer om 5h warm hebben, in de andere gevallen willen ze de badkamer om 10 warm hebben. Ikzelf wil de badkamer om 6h warm hebben (dat is dus wel voorspelbaar)

elke dag uitzoeken welk schema we de volgende dag nodig hebben is geen gemak, liefst zou ik gewoon knoppen hebben die een scenario vertegenwoordigen:

Morgen werkt Yalopa thuis, Mevrouw Yalopa heeft vroegdienst
-Badkamer warm tussen 5-7h
-Bureau warm tussen 8-17h
-Woonkamer warm tussen 15-21h

Morgen werkt Yalopa uit, Mevrouw Yalopa heeft laatdienst
-Badkamer warm tussen 6-7h, 10-11h
-Bureau niet verwarmen
-Woonkamer warm tussen 10-14h

etc.

Uiteraard een overide waneer geofencing ziet dat geen van ons beiden thuis is, dan mag er niets warmen.

Hoe zou je dit aanpakken?
Disclaimer: geen ervaring mee

Maar misschien iets als IFTTT
https://ifttt.com/tado_heating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:04
Net ook het ganse huis uitgerust met tado. Nog nooit iets gedaan waar ik werkelijk niets van ken, wat zo eenvoudig ging door goeie documentatie (in de app). In 3h was ik klaar met alle kamers. Ook schedelles aanmaken voor individuele kamers was eenvoudig.

Ikzelf werk op onregelmatige dagen en uren thuis, mijn vrouw werkt shiften volgens een onregelmatig patroon.. Afhankelijk wie thuis is willen we een ruimte opwarmen. Als ik thuis ben dan moet mijn bureau warm hebben maar de woonkamer niet. Als zijn vrouw thuis is dan wil ze de woonkamer warm hebben.

Bij vroegdiensten van mijn vrouw willen we de badkamer om 5h warm hebben, in de andere gevallen willen ze de badkamer om 10 warm hebben. Ikzelf wil de badkamer om 6h warm hebben (dat is dus wel voorspelbaar)

elke dag uitzoeken welk schema we de volgende dag nodig hebben is geen gemak, liefst zou ik gewoon knoppen hebben die een scenario vertegenwoordigen:

-Bureau niet verwarmen

etc.

Uiteraard een overide waneer geofencing ziet dat geen van ons beiden thuis is, dan mag er niets warmen.

Ik heb dat sinds het thuiswerken okk, wellicht in iets mindere mate. Aangezien het zo verschilt dat het niet te automatiseren is, stel ik op zondag het schema voor de komende week in. De afwezigheid regelt dan wel de details zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkert1985
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 03-10 08:02
Fantastic_fox schreef op woensdag 21 december 2022 @ 14:08:

Ik kwam er gisteren achter dat wanneer de woonkamer op temperatuur is, dat de tado kleine correcties maakt en dat alle radiatoren warm waren behalve die waarop tado's zitten :-(

Als ik dan de tado knop eraf draai springt de kraan direct open en warmt het geheel op.

Het probleem lijkt te zijn dat de knop niet (of niet ver genoeg) open gestuurd wordt bij het opstoken in de morgen na nachtverlaging gaan de tado's wel gewoon open. de ruimte meting gebeurt op de thermostaat en de knoppen worden dan vervolgens aangestuurd dus die sturen niet zelf.

Reeds genomen acties:

probleem is nu dat ik relatief veel gas verstook, met als resultaat de ruimtes die ik warm wil worden niet warm(tado ruimtes) en de andere ruimtes zijn te warm wat onnodig is.

Een beejte wat hier ook beschreven is : Thttps://community.tado.com/nl/discussion/11459/tado-radiator-knoppen-openen-te-laat-of-niet#latest
Ik had ook iets soortgelijks. Waar het op neerkomt is dat de warmtevraag van Tado en het daadwerkelijk stoken van de ketel niet 1 op 1 zijn.

1 golfje, ketel gaat 33% van de tijd aan
2 golfjes, 66%
3 golfjes, 100%

Kortom, staat de verwarming een uur op 1 golfje, dan is de ketel maar 20 min aan en dan hangt het nog van de ketel zelf af (indien modulerend), hoe warm hij dan wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantastic_fox
@Folkert1985 zoiets heb ik ook ergens gelezen maar mijn probleem is dus dat hij de thermostaat kranen niet voldoende open stuurt en dus alle by-pass radiatoren wel warm worden maar de doel ruimte niet open gaat.

APS QS1 en Y600 3*340w 38graden en 3*340w 20Graden alles naar het Oosten 92 graden. Zuid set sma sunnyboy 2100b 8*255w 38 graden 178graden zuid || Warmtepomp onder cnstructie Panasonic MDC 9kw j-series enkel radiatoren maar lage temperaturen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Folkert1985
@Fantastic_fox Ja, realiseerde me na het posten dat dit eigenlijk niet echt antwoord op je vraag was 😉. Maar had zelf ook het probleem met radiatoren die niet warm leken te worden en dat lag hier aan. Maar ik lees nog wel even mee want ben wel benieuwd wat je probleem dan is. Of eerder, wat de oplossing van jouw probleem is.

[ Voor 8% gewijzigd door Folkert1985 op 21-12-2022 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:04
Vraagje aan de experts hier. Ik heb reeds een Tado v3+ bedrade thermostaat en wil een extra draadloze temperatuur sensor aansluiten die ik op de badkamer kan hangen. Ik wil dus vooralsnog geen tado radiator knop maar alleen die extra sensor, kan dat of moet je persé die sensor koppelen met een of meer radiatorknoppen?

De reden waarom? Ik maak sinds kort gebruik van de airco om te verwarmen. Een deel van luchtstroom komt bij de thermostaat uit waardoor de CV nooit meer zal aanslaan. Verplaatsen is bijna onmogelijk vandaar deze oplossingsrichting. Ik wil dan toch de CV laten aanslaan om de radiator in badkamer (en bijkeuken) te voorzien van warmte (beide ruimtes hebben ongeveer dezelfde warmtevraag nodig).

I know het is niet de mooiste oplossing maar wil weten of het kan.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 19:09
Fantastic_fox schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 07:31:
Allen,

Is er hier iemand die de ean code heeft van de eneloop batterijen? Ik lijk nl wat verschillende varianten tegen te komen 1900/2500 en wat lijkt ook dan nog varianten volgens mij.

Is de eneloop eigen lader ook nog aan te raden of maakt dat niets uit?
Ik heb overal deze :https://www.amazon.nl/gp/...itle_o06_s01?ie=UTF8&th=1. Zijn 1900 mAh versies die tado adviseert. Ik heb ook de Eneloop lader omdat die in een combideal aantrekkelijk geprijsd was. Of ie ook “beter” is? Geen idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remixtyle
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-10 11:09

remixtyle

Member

renzo4000 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 16:29:
Vraagje aan de experts hier. Ik heb reeds een Tado v3+ bedrade thermostaat en wil een extra draadloze temperatuur sensor aansluiten die ik op de badkamer kan hangen. Ik wil dus vooralsnog geen tado radiator knop maar alleen die extra sensor, kan dat of moet je persé die sensor koppelen met een of meer radiatorknoppen?

De reden waarom? Ik maak sinds kort gebruik van de airco om te verwarmen. Een deel van luchtstroom komt bij de thermostaat uit waardoor de CV nooit meer zal aanslaan. Verplaatsen is bijna onmogelijk vandaar deze oplossingsrichting. Ik wil dan toch de CV laten aanslaan om de radiator in badkamer (en bijkeuken) te voorzien van warmte (beide ruimtes hebben ongeveer dezelfde warmtevraag nodig).

Naar mijn weten kan dit gewoon. Het is een sensor en in de app kan je aangeven wat je daarmee wil. Je kan m gewoon de ketel laten aansturen via je hoofd temperatuur sensor die in verbinding staat met de ketel. Je hoeft geen tado knop te hebben om de ketel aan te laten gaan.

Bugs Bunny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remixtyle
  • Laatst online: 23-10 11:09

remixtyle

Member

Reeds genomen acties:

Wat je kan doen is je ketel instellen dat deze niet luistert naar OT (open therm) vragen onder de xx (bijvoorbeeld 43 graden). Hierdoor springt de ketel niet aan als tado een warmte vraag doet onder de ~10% (gelinkt aan OT temperatuur) en gaat de ketel dus pas aan als de radiator knop minstens 10-15 procent geopend is. Nu pendelt je ketel niet meer. Ja, het duurt iets langer voordat temperatuur op gaat lopen, maar als het buiten koud is en je wilt m op 18-19 houden staat die sowieso al minimaal 15 procent open.

Op dit moment ben ik met @tado in gesprek over een oplossing om de knoppen altijd op 20% open te hebben staan bij een warmtevraag <20. Nu heeft tado mijn knoppen volledig open gezet bij lage warmtevraag, ik ga dit komende dagen testen. Hier zitten ook nadelen aan, maar dit is misschien voorlopig even een goede tussenoplossing.
Ik ken mijn ketel inmiddels volledig en heb alles waterzijdig ingeregeld wat een enorme verbetering is. Ook helpt het vermogen terug te schroeven van je ketel, waardoor het langer duurt voordat OT aanvraag temp bereikt is en kan warmte langzamer (beter) worden afgegeven en gaat ketel later pendelen.

Bugs Bunny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantastic_fox
@remixtyle ik heb een nefit en dus geen ot 😆

Als @tado ook eens wil kijken naar een oplossing voor het aansturen van de knoppen met minimal warmtevraag waarbij de knoppen wat verder open gaan zou ik blij zijn.

Valt me ook op dat ze relatief langzaam dichtgaan na warmtevraag.

Dus @tado wat verder open aub en wat sneller laten reageren zou top zijn. Mooi product maar de woonkamer bij ons blijft nu dus niet lekker op temperatuur en meer gasverbruik als voorheen als ik kijk naar graaddagen en dat was niet echt de bedoeling🥹

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:54
(..)

(..)

Als je handig bent met scripting (ivm Tado API), dan zou je met een druk op een knop het schema voor de volgende dag kunnen aanpassen op basis van templates (=schema). Geofence override gaat dan automagisch.

Je zou dan verschillende templates hebben:
1) Meneer thuis, mevrouw vroege dienst
2) Meneer thuis, mevrouw late dienst
3) Meneer niet thuis, mevrouw vroege dienst
4) Meneer niet thuis, mevrouw late dienst
5) etc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsbroer
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-10 09:03
renzo4000 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 16:29:

Ja hoor, dat werkt gewoon.
Je kunt zelfs een tado radiator knop los in de badkamer plaatsen en gebruiken als draadloze temperatuur sensor (dus niet op de radiator bevestigd), misschien is dit goedkoper dan een (echte) draadloze sensor ?

8x 370 Wp Zuid, Growatt 2500-S, 2x 370Wp Oost-West, APS 600Y, 2x Marstek Venus 5.12 kW, CT-003, HW P1, Daikin PERFERA FTXM35N, Mitsubishi Heavy SRK 35ZS-W, Jaga DIY DBE 12x 14cm, 6x 14cm, Tado V3, bridge, thermostaat, 6x radiatorknop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JorzoR
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-10 16:48
rsbroer schreef op donderdag 22 december 2022 @ 10:26:
[...]

Je kunt zelfs een tado radiator knop los in de badkamer plaatsen en gebruiken als draadloze temperatuur sensor (dus niet op de radiator bevestigd), misschien is dit goedkoper dan een (echte) draadloze sensor ?
Dit inderdaad. Hier door t hele huis Tado radiator knoppen als temperatuursensoren. Mede omdat ik de huidige knoppen op de radiator ooit nog moet vervangen, omdat ze er nu niet op kunnen.

Ander voordeel is dat je ze goed kan verstoppen.

Had ooit een mooie aanbieding voor 6 van die knoppen. Was een heel stuk goedkoper in ieder geval.

[ Voor 3% gewijzigd door JorzoR op 22-12-2022 10:37 ]

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-10 08:40

-Bureau niet verwarmen

etc.

Lijkt mij een klusje voor HomeAssistant? Dit ga je niet zelf met Tado kunnen regelen. Heb je toevallig iets van Unifi? De Unifi Presence mogelijkheid kan je hier goed mee combineren. Dan weet je precies wanneer iemand thuis is (verbonden met WiFi) en zelf waar iemand zit (eventueel).

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:04
rsbroer schreef op donderdag 22 december 2022 @ 10:26:
[...]

Oh dat wist ik niet, wel een goed idee van die radiatorknoppen als "losse temp sensor" maar ik zie dat de draadloze temperatuur sensor ongeveer 85EUR kost en een losse radiatorknop ongeveer 75EUR. Ik ga eens op onderzoek uit.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-10 16:27
Sinds een paar dagen een Tado na een leuke aanbieding. Echter zit ik met een automatiseer dingetje.
Ik heb een vloerverwarmings pomp die met door middel van een Shelly aan/uit schakel. Na de Tado kijk ik naar de status van de verwarming en zet hem aan/uit. Werkt tot nu toe prima. Op dit moment loopt dit via de Online integratie van Tado, hier heb ik dus internet voor nodig, en dat vind ik dus niet echt betrouwbaar. Goed pak ik toch gewoon die HomeKit integratie. Check echter krijg ik dan het volgende

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/13ccf0buYUp0cvkpoVeCuAYAnSQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eYH35zS2BleI04kRsVhbUmT1.jpg?f=fotoalbum_large

De internet integratie is dus betrouwbaarde als de Locale HomeKit, super gek.

Ik zag ook dat de Tado een relay aansluiting had, dus ik dacht, nice gebruik ik die gewoon als input schakelaar voor de shelly. Echter doet die relay dus helemaal niets. En ik kan ook niet een manier vinden om deze wel te laten werken. Dus ik denk dat deze uit staat als de Ketel aansturing middels modulatie loopt.

Iemand hier een betere oplossing voor offline aan/uit detectie?

• Elazz
  • Laatst online: 14-10 09:14
Sinds een paar dagen Tado aangekocht en ben vrij tevreden. Installatie ging vrij vlot en de mogelijkheden in de app zijn voldoende voor mijn gebruik.

Nu kijk ik ook naar de radiatorknoppen. Heb er 2 en nog 9 nodig maar zijn vrij duur. Op amazon.de zie ik een goede deal. Alleen op de afbeelding zien die er anders uit dan degene die ik heb.

Zijn er verschillende versies van de radiatorknop?
De tripple pack op amazon.de heeft een gekarteld uiteinde terwijl die van mij glad zijn. Als er functioneel geen verschil is haal ik die x3

• Fantastic_fox
@Elazz ik durf het je zo niet te zeggen maar controleer de ean nummers anders eens? Plaatjes kloppen vaak niet helemaal, of anders even bij de verkoper navragen of de link even delen?

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:24
Elazz schreef op donderdag 22 december 2022 @ 17:20:
Sinds een paar dagen Tado aangekocht en ben vrij tevreden. Installatie ging vrij vlot en de mogelijkheden in de app zijn voldoende voor mijn gebruik.

Nu kijk ik ook naar de radiatorknoppen. Heb er 2 en nog 9 nodig maar zijn vrij duur. Op amazon.de zie ik een goede deal. Alleen op de afbeelding zien die er anders uit dan degene die ik heb.

Zijn er verschillende versies van de radiatorknop?
De tripple pack op amazon.de heeft een gekarteld uiteinde terwijl die van mij glad zijn. Als er functioneel geen verschil is haal ik die x3
Je hebt normale en basic knoppen, de basic knoppen hebben geen scherm maar werken in de app precies het zelfde.

• Fantastic_fox
Wie hier heeft ervaring met tado maar niet op alle radiatoren? Bij mij lopen radiatoren als de kamer op temperatuur is maar een klein beetje open.

Doordat ik op andere plaatsen in huis gewone knoppen heb stroom alle water hierdoorheen.

Gevolg woonkamer waar de thermostaat hangt komt niet lekker op temperatuur.

De tado knoppen verder open sturen bij minimale warmtevraag (1streepje)kan volgens mij niet(of via de helpdesk?)

Voorheen had ik gewone thermostaat knoppen op de plek waar nu de tado’s zitten op stand 5 open. Dus doorstroming was nooit een probleem.

Iemand hier een oplossing voor, er komen straks nog 2 knoppen bij maar ik weet niet of dit de oplossing gaat zijn.

• Elazz
  • Laatst online: 14-10 09:14
menzo schreef op donderdag 22 december 2022 @ 17:24:
[...]

Je hebt normale en basic knoppen, de basic knoppen hebben geen scherm maar werken in de app precies het zelfde.
Thanks, de basic line is een stuk goedkoper maar je krijgt inderdaad minder info op de knoppen zelf te zien en je kan enkel tussen 19 en 25 graden afstellen. Openraam, buitenlucht detectie is ook niet aanwezig.

Zal misschien maar een combinatie halen.

• menzo
Elazz schreef op donderdag 22 december 2022 @ 21:26:
[...]

Thanks, de basic line is een stuk goedkoper maar je krijgt inderdaad minder info op de knoppen zelf te zien en je kan enkel tussen 19 en 25 graden afstellen. Openraam, buitenlucht detectie is ook niet aanwezig.

Zal misschien maar een combinatie halen.
Je kan hem wel op meer dan die temperaturen zetten, alleen niet door aan de knop te draaien, wel vanuit de app.

• Titus
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:54
menzo schreef op donderdag 22 december 2022 @ 17:24:
[...]

Wait whut? Ik heb er altijd maar 1 gezien:
https://nl.shop.tado.com/?utm_campaign=website-nl-nl en daarmee dus deze: https://nl.shop.tado.com/products/smart-radiator-thermostat

Is dat de basic of de normale? En wat is dan de andere? Ik kan echt niets vinden online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
Titus schreef op donderdag 22 december 2022 @ 23:20:
[...]

Wait whut? Ik heb er altijd maar 1 gezien:
https://nl.shop.tado.com/?utm_campaign=website-nl-nl en daarmee dus deze: https://nl.shop.tado.com/products/smart-radiator-thermostat

Is dat de basic of de normale? En wat is dan de andere? Ik kan echt niets vinden online.
Dat zijn de normale, de basic lijkt alleen nog maar in Duitsland beschikbaar te zijn, dat is waarom hij wel op amazon.de te vinden is.

https://www.tado.com/de-de/basic-srt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBoK
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 14:25
BGFG schreef op maandag 12 december 2022 @ 07:34:
[...]

Ik heb dezelfde setting. Je moet de tado AC modules hebben. Wel moet alles in een aparte “kamer” anders zitten ze elkaar in de weg.

https://www.tado.com/nl-n...TLzDnI7A7aU8aAsWjEALw_wcB
Naast dit apparaatje geen aanvullende dingen nodig voor het aansturen van de Airco?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BGFG
BaBoK schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 16:33:
[...]

Naast dit apparaatje geen aanvullende dingen nodig voor het aansturen van de Airco?
Nope. De tado ac remote is de enige die zonder de tado bridge werkt. De gewone thermostaten werken wel via de bridge. Hij moet wel in het “zicht” van de airco hangen en heeft 230 v voeding nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tije
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-10 13:21
Hopelijk kan ik hier om adapter advies vragen. Ik heb de volgende Danfoss thermostaat kranen, maar de meegeleverde Tado adapters zijn niet geschikt. Zijn er andere adapters beschikbaar, of moet ik ingrijpende wijzigingen doen? Uiteraard niet veel zin om het hele systeem leeg te laten lopen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FXlNUggOrJ2mwXGtYV8yAoCYLZQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d0CCksyz66VbrAg6UdhpGmma.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kUm4pOoNVr-BBcOyITDs7-mTs1M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/waKc86UvPUAaa8SJACnT0cEm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/utZsSy5LPOGlp6MCjkJyLknGlrI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/caDpWsn2VY0Vlj1bY58ajQTK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XBVaQ2EZi-7oB6aqYN8p8X76U3s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UBpG8biDwDP1xl0XunlzfolG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
Tije schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 21:18:
Hopelijk kan ik hier om adapter advies vragen. Ik heb de volgende Danfoss thermostaat kranen, maar de meegeleverde Tado adapters zijn niet geschikt. Zijn er andere adapters beschikbaar, of moet ik ingrijpende wijzigingen doen? Uiteraard niet veel zin om het hele systeem leeg te laten lopen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ken je Google? https://support.tado.com/...-slimme-radiatorknop-past

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tije
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-10 13:21
Als je weet waar je op moet zoeken, dan wordt het makkelijker om Google te gebruiken - ik heb geen idee welk type ventiel ik heb (ja, ik heb de Tado handleiding doorgenomen). Ik heb alle meegeleverde adapters geprobeerd, maar zal het morgen nog eens proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BGFG
Tije schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 21:56:
[...]

Als je weet waar je op moet zoeken, dan wordt het makkelijker om Google te gebruiken - ik heb geen idee welk type ventiel ik heb (ja, ik heb de Tado handleiding doorgenomen). Ik heb alle meegeleverde adapters geprobeerd, maar zal het morgen nog eens proberen.
Je geeft zelf aan dat je danfoss kranen hebt, duzzz Google tado danfoss adapter 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBoK
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 14:25
Klopt het dat de TADO ectensiekit niet meer leverbaar is? (Ja ik heb gegoogled). Wat is hiervoor de vervanger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webarcher
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23-10 22:11
Bestaat er ook zoiets als een afwezigheid/vakantie stand per kamer? Had gisteren mijn werkkamer op uit gezet, maar vanochtend begon hij doodleuk met verwarmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BGFG
Webarcher schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 08:45:
Bestaat er ook zoiets als een afwezigheid/vakantie stand per kamer? Had gisteren mijn werkkamer op uit gezet, maar vanochtend begon hij doodleuk met verwarmen.
Ja. Handmatig die kamer op “uit” zetten, en de schuifbalk naar “tot je het schema hervat”. Dat moet je dan wel doen anders blijft ie uit ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/krKTcEIFsDozjlRi82I_7cJyHaY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5TW96Lf7vOwa0dqytIwgZeFp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
BaBoK schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 06:13:
Klopt het dat de TADO ectensiekit niet meer leverbaar is? (Ja ik heb gegoogled). Wat is hiervoor de vervanger?
Nee klopt niet. Bijvoorbeeld bij coolblue:

https://www.coolblue.nl/p...et-2-radiatorknoppen.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brobbel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-10 06:21
Wij hebben onlangs TADO geinstalleerd bij een groepsaccomodatie.

Hier is het probleem dat wanneer de jeugd aan de knoppen wil draaien, deze snel losgekoppeld raken - met als gevolg dat deze onbedoeld helemaal open gaat staan en de temperatuur dus flink oploopt.

Is hier iets aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Ik vind ook wel dat de knop snel loskomt. Daar is niet echt iets tegen te doen denk ik.

Enerzijds uitschakelen dat de temp met de knop ingesteld kan worden (kinderbeveiliging) en anderzijds de knop wat beter vastzetten met wat ductape wellicht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:46

Louw Post

Cerenas

Tije schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 21:18:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Volgens mij heb ik precies dezelfde radiatorkranen. Als het goed is kan de wat kleinere adapter waar het boutje in kan er gewoon omheen. Je moet het adaptertje alleen even een beetje uit elkaar trekken zodat hij er omheen klikt. (Dat de richel aan de binnenkant van de adapter in de gleuf valt.) Dan kun je de bout erin stoppen en vastschroeven.

Edit: Ziet er dan zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KX32nmXpkOM_ZyJHfe58RPXsfb0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/00RGGFT3xPJLAjKpYk776DFc.jpg?f=user_large

[ Voor 6% gewijzigd door Louw Post op 27-12-2022 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spherix
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:08
Vastzetten met een waterpomptang ipv op de hand, en allicht een stukje UX verbetering door de draaibare ring van een ander kleurtje te voorzien (tape, stift, etc?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
Spherix schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 10:24:
[...]

Vastzetten met een waterpomptang ipv op de hand, en allicht een stukje UX verbetering door de draaibare ring van een ander kleurtje te voorzien (tape, stift, etc?).
Ik neem aan dat @Brobbel de knop zelf bedoelt en niet de wartel. Die knop komt inderdaad makkelijk los van de “grondplaat”; ik heb daar ook last van als er gasten zijn die ouderwetse knoppen gewend zijn. Die draaien de hele knop eraf. Nog geen gouden idee daarvoor helaas…..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23-10 01:17
BaBoK schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 06:13:
Dat is de draadloze ontvanger geworden.
https://nl.shop.tado.com/products/wireless-receiver
Is bij tado echter uitverkocht.

Bij andere webshops zoals Robbshop en Warmteservice ook gewoon te verkrijgen.

Edit: Ik zie dat het al gelukt is via Warmteservice

[ Voor 6% gewijzigd door qwasd op 27-12-2022 19:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
m3gA schreef op maandag 19 december 2022 @ 10:32:
Ik wil mijn tado aan mijn zus geven, gebruik hem zelf niet omdat hij niet lekker werkt met de Elga Ace. maar ben de adapters kwijt voor de radiatorkranen. Zijn deze ergens los te krijgen? @tado
Ja, gewoon googlen. U hoeft niet de tado adapters te gebruiken. Als u M28 adapter nodig heeft, zoekt u gewoon "m28 adapter" op google.

Kunt u ook mooie metalen adapters kopen.

Reeds genomen acties:

Even contact opnemen met onze support. Misschien is wat mogelijk.

• Fantastic_fox
@tado dank voor je antwoord, ik ben inmiddels met Wendy van de helpdesk in gesprek maar het contact verloopt langzaam. ik snap dat er eerst een aantal zaken uitgesloten moeten worden.

Indien je dit zou kunnen versnellen hebben jullie weer een tevreden klant erbij :-) als je mijn account gegevens moet hebben die kan ik je via DM wel even sturen dat is geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkert1985
Weet iemand of je de mailtjes over het verwisselen van de batterijen uit kunt zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
Folkert1985 schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 15:44:
Weet iemand of je de mailtjes over het verwisselen van de batterijen uit kunt zetten?
Zover ik weet niet, maar waarom zou je dat willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Folkert1985 schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 15:44:
Is helaas niet mogelijk. Enige optie is om het hoofd e-mail van uw account te wijzigen naar een email waar u er minder last van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantastic_fox
@tado moeten de tado knoppen een tijd lang leren voordat ze efficiënter worden? En zo ja hoe lang heeft het systeem ongeveer nodig?

Ik zie nl dat met alleen de thermostaat zonder knoppen mijn verbruik normaal is, op het moment dat ik de knoppen toevoeg schiet het verbruik omhoog. Normaal iets van 0,45 per graaddag maar ik zit nu de laatste 2 dagen ineens op 0,7-0,8 kuub per graaddag programma is gewoon gelijk dus heel veel afwijking zou ik niet verwachten eigenlijk

Herken je dit? Ben via de helpdesk in gesprek maar dat gaat heel traag nu, en het gas vliegt eruit zoals je ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkert1985
Fantastic_fox schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 18:05:
@tado moeten de tado knoppen een tijd lang leren voordat ze efficiënter worden? En zo ja hoe lang heeft het systeem ongeveer nodig?

Ik zie nl dat met alleen de thermostaat zonder knoppen mijn verbruik normaal is, op het moment dat ik de knoppen toevoeg schiet het verbruik omhoog. Normaal iets van 0,45 per graaddag maar ik zit nu de laatste 2 dagen ineens op 0,7-0,8 kuub per graaddag programma is gewoon gelijk dus heel veel afwijking zou ik niet verwachten eigenlijk

Herken je dit? Ben via de helpdesk in gesprek maar dat gaat heel traag nu, en het gas vliegt eruit zoals je ziet.
Dat is wel heftig zeg, ik heb ook het idee dat ik meer stook nu ik deze knoppen heb. Het is wel zo dat ik sommige kamers nu opeens apart verwarm terwijl daar vroeger de radiator altijd uit stond ivm een baby maar ik heb het idee dat ook beneden meer moet worden gestookt om dezelfde temperatuur te bereiken als voorheen. Ik ga de knoppen beneden weer eens terugwisselen denk ik en kijken wat dat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantastic_fox
@Folkert1985 idd ik schrik er ook van eigenlijk, klinkt allemaal zo lekker zone regeling en besparen de realiteit lijkt anders.

Ik denk ook niet dat @tado een inleer effect heeft en dat dit een mismatch lijkt tussen lowload ems bus en low load die tado doet.

Ik laat het heel even zitten als het morgen weer zo belachelijk hoog is ga ik nog een keer contact opnemen met @tado want dit echt niet grappig voor milieu maatschappelijk en financieel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-10 17:50
Volgens mij heeft dat niets met inleren te maken, maar gewoonweg met het feit dat je in de andere kamers meer comfort hebt. De reden dat je voordien minder verbruikte is volgens mij simpelweg omdat de kamers die mee piggy-backen met de Tado's in de woonkamer, gewoon niet (altijd) op de gewenste temperatuur te krijgen zijn.
De reden dat ik hier zelf jaren geleden voor Tado ging in een hoop kamers, was ook gewoon voor het comfort, en beter te regelen temperatuur per kamer, en zeker niet voor zogezegde besparing. Was ook opvallend dat maandelijks de 'besparing' die Tado rapporteerde echt nihil was (hooguit 3% of zo)
Idem met die geo-fencing. Tado stelt dat voor als een besparingsmiddel. Sorry hoor, vroeger deden we gewoon manueel de verwarming uit wanneer we het huis uit gingen. En ja, dan kwam je 's avonds thuis in een koude woonkamer. Nu heb je de luxe dat je daar niet moet naar omkijken, maar ook dat het huis al begint op te warmen wanneer je huiswaarts rijdt. Dus opnieuw vooral gebruiksgemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantastic_fox
@Twixie eens, verschil is dat de thermostaat niet zozeer het probleem is. Ik had voorheen over alle kranen open staan (en ja die deed ik nooit dicht). Nu met tado looen de kranen in de woonkamer naar mijn mening te snel dicht waardoor de ketel te lang stookt. Dit speelt met name bij het op temperatuur houden van de ruimte dus bij minimal temperatuur vraag.

Dat gemak en comfort wat mag kosten akkoord maar dit verschil vind ik persoonlijk alle doelen voorbij gaan. Ik wilde de woonkamer met de airco gaan doen en dan de rest op cv maar dit lijkt erg lastig

Ik snap je punt maar dit is mijn standpunt 😎

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• janne_nl
Die zuinigheidsdiscussie heb ik wel vaker met mensen. Kwa zuinigheid kan er niks op tegen een handmatige thermostaat die je correct uit en aanzet. Elke slimmere (klok) thermostaat zorgt voor meer comfort en meer verbruik.

Zeker als je kamers apart gaat verwarmen zal je verbuik stijgen.

Wat natuurlijk helpt is dat als je vergeet de verwarming omlaag te zetten de slimmere thermostaten daar mogelijkheden voor hebben om dat al dan niet automatisch of afstand te kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantastic_fox
@janne_nl ik snap je punt en je hebt gelijk comfort mag best wat kosten.

Ik blijf er tegenaan lopen dat van de 4 knoppen ee 2 netjes en betrouwbaar open lopen en de andere twee niet. Op het moment dat ik een of twee van die slechte knoppen in de woonkamer gebruik is het verbruik zo belachelijk hoog, bij die andere twee niet zo (denk ik ben ik nu aan het testen 🥹) maar op een dag als gisteren 7,8kuub met een huis waar je normaal 1200-1300kuub per jaar verbruikt is een beetje bizar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Ik heb in de woonkamer nog geen knoppen (ik heb bijna nergens passende thermostaatkranen en geen zin om dat zelf te doen en dus uitbesteed, maar die mannen hebben het druk). Dus nu 1 passieve die wel af en toe opengaat wat eigenlijk prima werkt. 2 andere staan op vorstbeveiliging en die gaan niet open.

Er hangt een airco in de woonkamer die tot december de woonkamer heeft verwarmd. Maar er is een huisgenoot die het dan te koud in de badkamer en toilet vind. Mede daarom Tado. Hoop dat over een paar weken alles werkt.

Ook voor de werkkamer(s) natuurlijk. Tenslotte is een elektrisch kacheltje nog wel duurder dan op gas, maar dat ga ik nog zien.

Hoop dit jaar onder de 500m3 gas te blijven. Sinds augustus ongeveer 200 gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Fantastic_fox schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 20:55:
@Folkert1985 idd ik schrik er ook van eigenlijk, klinkt allemaal zo lekker zone regeling en besparen de realiteit lijkt anders.

Ik denk ook niet dat @tado een inleer effect heeft en dat dit een mismatch lijkt tussen lowload ems bus en low load die tado doet.

Ik laat het heel even zitten als het morgen weer zo belachelijk hoog is ga ik nog een keer contact opnemen met @tado want dit echt niet grappig voor milieu maatschappelijk en financieel
In mijn ervaring komt dit exact door wat @Twixie ook zegt. U bent nu kamers aan het verwarmen die voorheen aan het meeliften waren en dus vaker koud waren.

U kunt elke tado kamer ook weer in "slave modus" zetten. Doe dat via de kamer instellingen (en dan zone-instellingen).
Stel zoveel mogelijk kamers in als "onafhankelijk" als u voor maximale besparing wilt gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Fantastic_fox schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 11:00:
@janne_nl ik snap je punt en je hebt gelijk comfort mag best wat kosten.

Ik blijf er tegenaan lopen dat van de 4 knoppen ee 2 netjes en betrouwbaar open lopen en de andere twee niet. Op het moment dat ik een of twee van die slechte knoppen in de woonkamer gebruik is het verbruik zo belachelijk hoog, bij die andere twee niet zo (denk ik ben ik nu aan het testen 🥹) maar op een dag als gisteren 7,8kuub met een huis waar je normaal 1200-1300kuub per jaar verbruikt is een beetje bizar.
Al uw verbruik zal ergens in warmte omgezet zijn.
Het is dus aan u om uit te zoeken waar die warmte heen gaat.

Als er een knop is die de radiator niet juist kan sluiten, dan kunt u altijd de tado knop opnieuw kalibreren door kort de batterijen eruit te halen en weer in te stoppen.
Ook belangrijk: Duw een paar keer goed de metalen pin van de radiatorkraan zelf in (stop een muntje tussen uw vinger en de pin om pijn te voorkomen). Misschien loopt die pin niet meer soepel.
Daarna tado opnieuw monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantastic_fox
@tado allereerst dank dat je even gereageerd hebt!

ik snap je opmerkingen: maar de tado knoppen zitten alleen in de woonkamer, pinnetjes lopen soepel 100% zeker.

Mijn punt is het volgende als ik alle tado’s op een en dezelfde kraan kalibreer en ze dan naast elkaar zet en de cv temperatuur verhoog dan zie je dit beeld (let even op de onderlinge verschillen in de pinnetjes afstand(zwart). Opvallend is dat de knoppen met va17/19 veer verder op schuiven dan de knoppen met va3* (Rechts).

De knoppen reageren bij hoge warmte vraag redelijk hetzelfde alleen bij lage warmtevraag verstellen ze heel anders (en dat verwacht je niet als je op een knop kalibreert). Batterijen zijn van de week al vervangen door een verse set alkaline dus dat kunnen we uitsluiten.

Daarnaast gaat mijn verbruik omhoog terwijl ik alleen in de woonkamer de tado’s heb geïnstalleerd de rest van de installatie staan alle knoppen als voorheen.

Nu kan het zijn dat die andere kamers inderdaad warmer worden maar als alle knoppen nu eens hetzelfde open gaan kan ik die ook in andere ruimtes gaan monteren.

Nogmaals ik hoop dat dit op te lossen is want ik vind het product top alleen de werking nog even niet😎

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3DiRea6Nfx5VvO5VTUNHYekqsCg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/v8j5VpQ3pJYvCSWdZ7kBwd4m.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Folkert1985
Fantastic_fox schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 13:03:

ik snap je opmerkingen: maar de tado knoppen zitten alleen in de woonkamer, pinnetjes lopen soepel 100% zeker.

Mijn punt is het volgende als ik alle tado’s op een en dezelfde kraan kalibreer en ze dan naast elkaar zet en de cv temperatuur verhoog dan zie je dit beeld (let even op de onderlinge verschillen in de pinnetjes afstand(zwart). Opvallend is dat de knoppen met va17/19 veer verder op schuiven dan de knoppen met va3* (Rechts).

De knoppen reageren bij hoge warmte vraag redelijk hetzelfde alleen bij lage warmtevraag verstellen ze heel anders (en dat verwacht je niet als je op een knop kalibreert). Batterijen zijn van de week al vervangen door een verse set alkaline dus dat kunnen we uitsluiten.

Daarnaast gaat mijn verbruik omhoog terwijl ik alleen in de woonkamer de tado’s heb geïnstalleerd de rest van de installatie staan alle knoppen als voorheen.

Nu kan het zijn dat die andere kamers inderdaad warmer worden maar als alle knoppen nu eens hetzelfde open gaan kan ik die ook in andere ruimtes gaan monteren.

Nogmaals ik hoop dat dit op te lossen is want ik vind het product top alleen de werking nog even niet😎

[Afbeelding]
@tado Ik lees en reageer even mee want ik heb eenzelfde soort issue. Vanochtend werd bij de warmtevraag vanuit de woonkamer de radiator in de badkamer (zonder slimme radiatorknop) warm terwijl de radiatoren beneden (met slimme knoppen) koud bleven. Dit lijkt alleen te gebeuren met 1 golfje warmtevraag, vanaf 2 golfjes gaan de knoppen ver genoeg open.

Ik blijf het sowieso vreemd vinden dat het systeem op twee plekken de warmte moduleert. Mij lijkt het logischer dat de kranen bij warmtevraag helemaal open gaan en dat de modulerende ketel (in mijn geval) bepaalt hoeveel warmte er dan naar de radiatoren gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• medu80
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:35
Goh. Nu ik bovenstaande ook getest heb valt het mij ook op. 1 golfje is totaal geen warmte in de radiator. Pas bij 2 golfjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Folkert1985 schreef op maandag 2 januari 2023 @ 13:48:
[...]

@tado Ik lees en reageer even mee want ik heb eenzelfde soort issue. Vanochtend werd bij de warmtevraag vanuit de woonkamer de radiator in de badkamer (zonder slimme radiatorknop) warm terwijl de radiatoren beneden (met slimme knoppen) koud bleven. Dit lijkt alleen te gebeuren met 1 golfje warmtevraag, vanaf 2 golfjes gaan de knoppen ver genoeg open.

Ik blijf het sowieso vreemd vinden dat het systeem op twee plekken de warmte moduleert. Mij lijkt het logischer dat de kranen bij warmtevraag helemaal open gaan en dat de modulerende ketel (in mijn geval) bepaalt hoeveel warmte er dan naar de radiatoren gaat.
Dat werkt alleen maar als je installatie waterzijdig ingeregeld is, is dat niet het geval dan zullen niet alle ruimtes de warmte krijgen die ze willen en zul je ook veel lastiger de ruimtes op temperatuur krijgen in dat geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkert1985
janne_nl schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 09:00:
[...]

Dat werkt alleen maar als je installatie waterzijdig ingeregeld is, is dat niet het geval dan zullen niet alle ruimtes de warmte krijgen die ze willen en zul je ook veel lastiger de ruimtes op temperatuur krijgen in dat geval.
Denk je dat dat het is want ik vind het wel vreemd dat in het geval dat de ketel vaker aanslaat (2 golfjes), het geen probleem is om de radiatoren op temperatuur te krijgen.

Waterzijdig inregelen moet ik inderdaad nog wel (laten) doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Wat ik bedoel is, dat als een radiator altijd helemaal open is als een ruimte warmte vraagt, de installatie waterzijdig ingeregeld moet zijn omdat anders de mogelijkheid bestaat dat niet alle ruimtes warm genoeg worden.

Over een paar weken heb ik ook overal Tado knoppen zitten en hoop niet (teveel) tegen dit fenomeen op te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantastic_fox
@janne_nl wat je zegt klopt misschien bij een dynamisch inregelde installatie maar stel je eens voor je hebt een kraan met een tuinslang en een y stuk verloop naar 2 andere tuinslangen. op dit moment is er sprake van een waterzijdige balans (zelfde slangen even als aanname).

Als je nu met je voet gaat staan op een van beide slangen (kranen lopen minder open) wat er dan gebeurd is dat door die slang minder water loopt en door de andere meer simpelweg omdat water de weg van de minste weerstand kies en zo ontstaat dus door de manier van sturen een waterzijdige onbalans.

Bij veel warmte vraag staat er niemand op de slang heb heb je weer waterzijdige balans...

Snap je wat ik bedoel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Wat ik zeg klopt bij een statische installatie. In de meeste huizen, zonder waterzijdige inregeling, met alle radiatoren volledig open zal het normaal gesproken niet overal even (snel) warm worden, inderdaad omdat het water de weg van de minste weerstand zal kiezen. Zo werd het bij ons in een toilet heel snel heel warm en in de woonkamer duurde het heel lang, hetgeen ook aanzienlijk meer gas verbruikt. Omdat ik geen uitstroom ventielen had, dit opgelost door de statische kranen minder ver open te draaien. In de grond moet de water temperatuur 20 a 30graden dalen in een radiator (ongeveer dacht ik).

Als het dynamisch wordt, zoals bij Tado (of een normale thermostatische kraan), zou de warmte meer evenredig verdeeld moeten worden doordat de kranen dicht gaan als een ruimte op temperatuur is. Probleem hierbij is alleen dat dat bij Tado niet goed werkt.

En je voorbeeld, als 1 van de 2 slangen veel dikker is (grotere radiator, die verder weg zit), dan werkt dat ook al anders. Maar waterzijdig inregelen bij een CV is meer richting temperatuur dan richting contante druk (daar is je oa ook expansievat voor en een evt bypass of radiator die altijd openstaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:07
tado schreef op donderdag 29 december 2022 @ 10:29:
[...]

Ja, gewoon googlen. U hoeft niet de tado adapters te gebruiken. Als u M28 adapter nodig heeft, zoekt u gewoon "m28 adapter" op google.

Kunt u ook mooie metalen adapters kopen.
Kan ik trouwens een v3(+) bridge gebruiken met een v2 thermostaat? dan kan ik mijn bridge houden en haar een andere geven. Ik heb nog 2 knoppen die ik wil blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webarcher
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23-10 22:11
JohnAlbregtse schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 12:11:
[...]
Ja , omdat je voordien de flow over heel je syteem rondstuurde en nu gericht naar 1 of enkele radiatoren

Kloppende geluiden duiden op eentje die verkeerd om zit (found out the hard way ) , na 2 stookseizoenen geprust met instellingen , andere kranen , bypass plaatsen enz , 2 radiatoren gevonden bij mn zoon die verkeerd om zaten

Bij mn dochter (geen tado ) ging een Heimeier kraan regelmaatig tikken en fluiten bij het dichtlopen van de thermostaatknop. Na bovenstaand bevinding , ook hier op verder onderzoek gegaan en ook 1 gevonden die verkeerd om zat
Ik heb het nu op 3 radiatoren die af en toe een hels kabaal maken. Ik weet 100% dat deze niet verkeerd zijn aangesloten.

Onderstaand de positie van de ByPass

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wdDWOFwndRpye_lB1p9em_TXAWk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L7ULVKBjrnHZZDchByfDEOzk.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door Webarcher op 04-01-2023 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkert1985
Fantastic_fox schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 13:03:

[Afbeelding]
Heb inmiddels contact gehad met Tado en ze hebben de parameters van de knoppen aangepast zodat deze zich volledig opendraaien als er warmte gevraagd wordt. In de app merk ik meteen dat de warmtevraag niet meer naar 2 golfjes gaat, de ketel slaat dus minder vaak aan maar de ruimte blijft wel op temperatuur. Ik ga m'n verbruik in de gaten houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantastic_fox
@Folkert1985 met welke medewerker heb je contact gehad? ik heb eergisteren een airco laten monteren dus ik heb nu de zone regeling even anders gemaakt (keuken moet ik nl nog een kraan wisselen).

Wil je me de komende paar dagen even op de hoogte houden aub ? dan kan ik eventueel naar jouw aanpassingen verwijzen, want nu blijft het niet echt lekke werken margoed eerst nog wat kranen wisselen ergens een keer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Folkert1985
@Fantastic_fox Dat was met Wendy, zij heeft het doorgezet naar de developers en die hebben de aanpassing gemaakt. Ik ga even kijken hoe het nu gaat al is het qua verbruik lastig omdat elke dag natuurlijk anders is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantastic_fox
@Folkert1985 dat is dezelfde waar ik
Mee in contact ben.

Je bent bekend met graaddagen ? Dat maakt het een beetje vergelijkbaar geen absolute wetenschap maar toch wel een goede indicatie!

[ Voor 53% gewijzigd door Fantastic_fox op 04-01-2023 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
m3gA schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 13:54:
[...]

Kan ik trouwens een v3(+) bridge gebruiken met een v2 thermostaat? dan kan ik mijn bridge houden en haar een andere geven. Ik heb nog 2 knoppen die ik wil blijven gebruiken.
Ja, dat is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axebreak
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 20-06 11:34
@tado Hallo, ik heb een vraag waarvan ik hoop dat je hierbij zou kunnen helpen.

Wij hebben in ons huis het tado systeem gekoppeld aan een Remeha Avanta CV-ketel en sinds een tijdje lopen we tegen het probleem op dat onze CV-ketel eens in de zoveel tijd in een zogenaamde E2-storing valt (Retourtemperatuur is groter dan Aanvoertemperatuur). Dit gebeurd eigenlijk alleen wanneer een kamer op de ingestelde temperatuur is of daar vlak bij in de buurt zit. Naar mijn idee komt het misschien omdat de slimme radiator knop dat zo ver terugdraait dat het de radiator sluit maar nog wel tegen de CV-ketel om warmte blijft vragen.

Is dit iets wat jullie vaker gehoord hebben en misschien advies voor hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:04

GVR

Tado android app crasht bij openen sinds laatste update (versie 7.11.0)

Edit: ik draai op de beta versie

[ Voor 20% gewijzigd door GVR op 05-01-2023 07:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Oei, ik heb 7.10.0 en zie geen nieuwere in de store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkert1985
Fantastic_fox schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 16:47:
@Folkert1985 dat is dezelfde waar ik
Mee in contact ben.

Je bent bekend met graaddagen ? Dat maakt het een beetje vergelijkbaar geen absolute wetenschap maar toch wel een goede indicatie!
Nee, ken ik niet. Hoe werkt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 19:02
GVR schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 00:02:

Ik draai ook de beta, geen problemen. Misschien verwijderen en opnieuw installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:50
Ben privé aan het verbouwen en volgende week komen ze hier de vloerverwarming plaatsen.

Als voorbereiding heb ik voor bij mijn V2 thermostaat nu een draadloze extensiekit gekocht welke ik aan de ketel heb gekoppeld (Remeha Tzerra Ace 39C CW5). De V2 thermostaat wil ik straks koppelen aan een Honeywell zoneklep (Honeywell Home Y-VC8615AG1100). Deze komt dan in de woonkamer te hangen.
Alle radiatoren boven zijn voorzien van Tado thermostaat knoppen.

Om de draadloze extensiekit met de ketel te laten werken heb ik contact gehad met support, gezien mijn ketel niet direct ondersteund werd. Kon me nog herrineren dat dit met de V2 ook moest gebeuren.

Nu zou ik graag mijn V2 omzetten naar relais geschakeld om straks de klep te kunnen sturen.
Op veel forums staat dat er contact is geweest met Tado support, alleen ik krijg deze met geen mogelijkheid te pakken (zowel chat, mail naar support als reactie op de bevestiging mbt aanpassing niet).

Daarbij dus 2 vragen;
  • Iemand zelfstandig de configuratie zoals ik aangeef gemaakt?
  • Iemand anders een kanaal om bij support te komen?
Bedankt alvast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:22
GVR schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 00:02:

Same here.

Die app wordt zo vaak bijgewerkt dat er later vandaag wel een nieuwe versie zal komen. Ik wacht wel even. Je kunt altijd nog even uit het beta programma stappen.

Volgens my.tado ben ik wel thuis, dus wellicht werkt de geofencing wel nog... :?
ardvark99 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 08:28:
[...]

Ik draai ook de beta, geen problemen. Misschien verwijderen en opnieuw installeren?
Misschien heb je de laatste versie nog niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
FrenzyFreak schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 09:13:
[...]

Same here.

Die app wordt zo vaak bijgewerkt dat er later vandaag wel een nieuwe versie zal komen. Ik wacht wel even. Je kunt altijd nog even uit het beta programma stappen.

Volgens my.tado ben ik wel thuis, dus wellicht werkt de geofencing wel nog... :?

[...]

Misschien heb je de laatste versie nog niet?
Jawel, ook de 7.11.0

Edit: btw, ik heb dit probleem maanden geleden ook gehad op de beta, opnieuw installeren hielp toen.

[ Voor 9% gewijzigd door ardvark99 op 05-01-2023 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:22
Baseje schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 09:04:
Ben privé aan het verbouwen en volgende week komen ze hier de vloerverwarming plaatsen.

Als voorbereiding heb ik voor bij mijn V2 thermostaat nu een draadloze extensiekit gekocht welke ik aan de ketel heb gekoppeld (Remeha Tzerra Ace 39C CW5). De V2 thermostaat wil ik straks koppelen aan een Honeywell zoneklep (Honeywell Home Y-VC8615AG1100). Deze komt dan in de woonkamer te hangen.
Alle radiatoren boven zijn voorzien van Tado thermostaat knoppen.

Om de draadloze extensiekit met de ketel te laten werken heb ik contact gehad met support, gezien mijn ketel niet direct ondersteund werd. Kon me nog herrineren dat dit met de V2 ook moest gebeuren.

Nu zou ik graag mijn V2 omzetten naar relais geschakeld om straks de klep te kunnen sturen.
Op veel forums staat dat er contact is geweest met Tado support, alleen ik krijg deze met geen mogelijkheid te pakken (zowel chat, mail naar support als reactie op de bevestiging mbt aanpassing niet).

Daarbij dus 2 vragen;
  • Iemand zelfstandig de configuratie zoals ik aangeef gemaakt?
  • Iemand anders een kanaal om bij support te komen?
Bedankt alvast!
Je kunt de Tado Pro app installeren voor installateurs, of de handleidingen hier doorpluizen. Daarmee lukt het relais wel.

De Tado v2 heeft iets minder ondersteuning voor ketels ten opzichte van de v3+. Zo wordt mijn oude Nefit met zijn iRT protocol niet ondersteund zonder converter naar Opentherm. Jouw ketel is volgens mij vrij nieuw, dus dat zou geen probleem moeten zijn.

Het grootste voordeel van de helpdesk is dat zij de settings voor je goedzetten en je plaatjes leveren waar de kabels moeten op de extensiekit EN de ketel. Met een beetje zoekwerk heb je ook zo de handleiding van je ketel wel zelf te pakken ;)

Helaas maakt Tado (volgens mij) geen onderscheid in de handleiding tussen v2 of v3. Dus probeer de handleidingen maar eens uit en als je ergens een optie mist, weet je waar het aan kan liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fantastic_fox
@Folkert1985 ik heb even niet heel vele tijd om het uit te leggen maar kijk hier even naar dit is in de essentie wel wat het is.

wat je eigenlijk doet is je gasverbruik afzetten tegen het verschil tussen gemiddelde buiten vs gemiddelde binnentemperatuur. (dit verschil bepald nl voor een groot deel je warmteverlies en zal dus een redelijke graadmeter zijn om gasverbruik te vergelijken

dag 1 10 kuub met een verschil tussen binnen en buiten temp voor 24 uur van 20 (binnen temp 20 graden voor 24 uur en gemiddelde buiten temp 0 graden) = 10/20= 0.5kuub per graaddag

dag 2 verbruik 7 kuub verschil in graaddagen binnen buiten 16 bv = 7/16=0.4375 kuub per graad dag

Hiermee kun je enigzins vergelijken, pak een weerstation in je buurt bv via deze site https://www.degreedays.net/

http://www.olino.org/blog...2D10%3D)%208%20graaddagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Axebreak schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 19:58:

Wij hebben in ons huis het tado systeem gekoppeld aan een Remeha Avanta CV-ketel en sinds een tijdje lopen we tegen het probleem op dat onze CV-ketel eens in de zoveel tijd in een zogenaamde E2-storing valt (Retourtemperatuur is groter dan Aanvoertemperatuur). Dit gebeurd eigenlijk alleen wanneer een kamer op de ingestelde temperatuur is of daar vlak bij in de buurt zit. Naar mijn idee komt het misschien omdat de slimme radiator knop dat zo ver terugdraait dat het de radiator sluit maar nog wel tegen de CV-ketel om warmte blijft vragen.

Helaas komt dat wel vaker voor.

Eventueel een "Bypass" laten plaatsen.
Of even testen of dit probleem opgelost is door een kleinere radiator (in uw woonkamer bijvoorbeeld) open te laten met een normale (geen tado) knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
Mijn app wil niet meer openen na de laatste update op mijn pixel 7 pro op Android 13.

Hebben jullie daar ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
menzo schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 09:57:
Mijn app wil niet meer openen na de laatste update op mijn pixel 7 pro op Android 13.

Hebben jullie daar ook last van?
Zie hierboven. Misschien opnieuw installeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GVR

GVR

Na verwijderen data van de app kon ik weer opnieuw inloggen (zelfde effect als app verwijderen en opnieuw installeren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axebreak
tado schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 09:50:
[...]

Helaas komt dat wel vaker voor.

Eventueel een "Bypass" laten plaatsen.
Of even testen of dit probleem opgelost is door een kleinere radiator (in uw woonkamer bijvoorbeeld) open te laten met een normale (geen tado) knop.
Wat bedoel je met een "Bypass"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

GVR schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 10:14:
Na verwijderen data van de app kon ik weer opnieuw inloggen (zelfde effect als app verwijderen en opnieuw installeren).
Vergeet wat ik gezegd heb, het issue is weer terug.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Axebreak schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 12:37:
[...]

Wat bedoel je met een "Bypass"?
Neem dit niet op een verkeerde manier ;)
Dit is allemaal in de spirit van een gelukkig 2023!
https://letmegooglethat.com/?q=bypass+verwarming

@GVR De issues met de laatste BETA Android release zullen als het goed is met een hotfix opgelost worden. De verwachting is dat deze tegen het einde van de dag beschikbaar zal zijn.

Tot die tijd kunt u altijd via my.tado.com uw verwarming besturen (normale browser).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GVR

GVR

tado schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 14:26:
[...]

@GVR De issues met de laatste BETA Android release zullen als het goed is met een hotfix opgelost worden. De verwachting is dat deze tegen het einde van de dag beschikbaar zal zijn.

Tot die tijd kunt u altijd via my.tado.com uw verwarming besturen (normale browser).
Dank, gefixed met de nieuwste versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wnwiigrtz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:50
tado schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 12:49:
[...]
In mijn ervaring komt dit exact door wat @Twixie ook zegt. U bent nu kamers aan het verwarmen die voorheen aan het meeliften waren en dus vaker koud waren.

U kunt elke tado kamer ook weer in "slave modus" zetten. Doe dat via de kamer instellingen (en dan zone-instellingen).
Stel zoveel mogelijk kamers in als "onafhankelijk" als u voor maximale besparing wilt gaan.
Hoi Tado,

Hier wil ik toch nog even op inhaken. Het "slave" maken van een slimme thermostaatknop (dus door 'm geen zoneregelaar te geven) werkt hiervoor inderdaad, je kunt 'm dan instellen op een gewenste temperatuur en tot die temperatuur warmt een ruimte mee, daarna gaat ie dicht. In dat geval is het eigenlijk gewoon als een normale thermostaatknop, maar dan met een digitaal schermpje in plaats van cijfertjes 1 t/m 5 op een knop die je met de hand open/dicht moet draaien.

Op dit moment ben ik hier mee aan het testen, kijken wat nu wel/niet goed werkt. Bij ons in de badkamer heb ik een slimme thermostaatknop op de radiator zitten, die mag in principe gewoon heel de dag mee verwarmen met andere kamers die vragen om warmte. Deze heb ik dus ingesteld op 24'C (bijna maximaal), maar dit wordt het daar bijna nooit, oftewel: Hij warmt gewoon lekker heel de dag mee :) Toch 2 vragen hierover:

1. Rondom de kerst zijn we een paar dagen van huis geweest, waardoor er in de andere kamers weinig vraag was, hierdoor was de temperatuur gezakt tot 13.5'C in de badkamer. Hij stond dus wel op 24'C, maar... geen zoneregelaar, dus geen warmtevraag, dus koud! Is het mogelijk om het vragen van warmte aan de ketel (via de zoneregelaar) op basis van een temperatuursinstelling te doen?

Ik wil bijv. instellen dat tussen de 17'C en de 20'C de slimme radiatorknop open gaat én de zoneregelaar aanspreekt t.b.v. vragen om warmte, maar dat boven de 20'C alleen de slimme radiatorknop open gaat, maar de zoneregelaar niet wordt aangestuurd. Als het dan té koud wordt, warmt de badkamer weer een beetje op (tot dus bijv. 20'C). Als de temperatuur is bereikt, blijft de knop open staan, als andere kamers vragen warmt het nog een beetje bij/door, tot max 24'C. Komt de temperatuur weer onder de 17'C, dan mag de ketel weer aanspringen.

2. Ik betaal voor de Auto-Assist functie, die bij Care & Protect in de app o.a. inzicht geeft in het verbruik per kamer. Dit heeft mij al een paar keer geholpen om bepaalde schema's efficiënter in te stellen, zodat ik minder verwarmingsvraag nodig heb. Het loskoppelen van de zoneregelaar van de slimme thermostaat in de badkamer en het instellen van de temperatuur op 24'C lijkt hierin echter niet te worden meegenomen.

In juli, augustus had ik geen verwarmingsactiviteit, in september en oktober liep dit iets op (+/- 16 uur), november was dit weer iets meer (300 uur), in december was dit mega (600+ uur)! Dit komt omdat in het overzicht de badkamer wordt meegenomen, deze staat nu 7 dagen per week, 24 uur per dag aan. De slimme radiatorknop in de badkamer heb ik ontkoppeld van de zoneregelaar, maar volgens de app zou 60% van mijn totale verwarmingsactiviteit uit de badkamer komen... Ik mag toch hopen dat dit een foutje in de app is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantastic_fox
@Folkert1985 heb je al een idee of de knoppen bij jouw nu wel goed open lopen?

Was het nog gelukt met de graaddagen?

[ Voor 20% gewijzigd door Fantastic_fox op 08-01-2023 15:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarkAllMan
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
Axebreak schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 19:58:

Ik heb een Remeha Tzerra Ace met het Tado systeem met dezelfde issues. Ik heb altijd open radiator en een bypass en deze zelfs laten verplaatsen, maar dit had geen effect.

Uiteindelijk door CV tuning de fout eruit kunnen halen. Zie:
DarkAllMan in "Gas besparen door middel van CV tuning deel III"

Ik kan je dus aanraden op zoek te gaan naar die parameter in jouw systeem en deze wellicht aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkert1985
Fantastic_fox schreef op zondag 8 januari 2023 @ 15:38:
@Folkert1985 heb je al een idee of de knoppen bij jouw nu wel goed open lopen?

Was het nog gelukt met de graaddagen?
De knopen gaan nu idd een stuk beter open. De graaddagen heb ik helaas nog geen tijd voor gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axebreak
DarkAllMan schreef op maandag 9 januari 2023 @ 11:08:
[...]

Ik heb een Remeha Tzerra Ace met het Tado systeem met dezelfde issues. Ik heb altijd open radiator en een bypass en deze zelfs laten verplaatsen, maar dit had geen effect.

Uiteindelijk door CV tuning de fout eruit kunnen halen. Zie:
DarkAllMan in "Gas besparen door middel van CV tuning deel III"

Ik kan je dus aanraden op zoek te gaan naar die parameter in jouw systeem en deze wellicht aan te passen.
Top, dank voor je toevoeging! Daar ga ik eens induiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petre
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-01 13:07
Dag Tado,

Ik ben al jaren een tevreden gebruiker, maar heb twee vragen:

1: Staat op de planning om slimme radiatorknoppen (en evt thermostaat) samen met de Airco in 1 kamer in de app te kunnen gebruiken? Nu staan ze in losse kamers en moet ik handmatig de zaken regelen. Ik zou graag met airco verwarmen en alleen de CV aansturen als de temperatuur toch daalt/ te weinig opwarmt.

2: De batterijen van mijn slimme thermostaat zijn bijna leeg, geeft de app aan. In de mail wordt aangegeven dat ze nog minimaal 3 weken mee gaan. Kan ik deze melding ook eerder krijgen? Zonder thermostaat werkt de CV namelijk niet en wanneer je langer dan 3 weken afwezig bent, is je huis ineens niet meer tegen vorst beschermd. (Bij de slimme radiatorknop wordt 1 week aangegeven, dat is dan soms ook te kort)

Ik zie de status van de batterijen in de app eigenlijk altijd op 'goed' staan, behalve als ze op 'lage batterijspanning' staan. Is het mogelijk om aan te geven hoeveel % ze vol zijn? Dan kun je ook preventief voor een lange afwezigheid de batterijen vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Petre schreef op maandag 9 januari 2023 @ 16:54:
Dag Tado,

Ik ben al jaren een tevreden gebruiker, maar heb twee vragen:

1: Staat op de planning om slimme radiatorknoppen (en evt thermostaat) samen met de Airco in 1 kamer in de app te kunnen gebruiken? Nu staan ze in losse kamers en moet ik handmatig de zaken regelen. Ik zou graag met airco verwarmen en alleen de CV aansturen als de temperatuur toch daalt/ te weinig opwarmt.

2: De batterijen van mijn slimme thermostaat zijn bijna leeg, geeft de app aan. In de mail wordt aangegeven dat ze nog minimaal 3 weken mee gaan. Kan ik deze melding ook eerder krijgen? Zonder thermostaat werkt de CV namelijk niet en wanneer je langer dan 3 weken afwezig bent, is je huis ineens niet meer tegen vorst beschermd. (Bij de slimme radiatorknop wordt 1 week aangegeven, dat is dan soms ook te kort)

Ik zie de status van de batterijen in de app eigenlijk altijd op 'goed' staan, behalve als ze op 'lage batterijspanning' staan. Is het mogelijk om aan te geven hoeveel % ze vol zijn? Dan kun je ook preventief voor een lange afwezigheid de batterijen vervangen.
1. Daar zijn op dit moment geen plannen voor. De hoeveelheid gebruikers met beide apparaten is te laag om dit prioriteit te geven. Daarnaast is het niet triviaal want voor Airco heb je allemaal modes, terwijl voor radiatoren er alleen een verwarm optie is.

2. Goede feedback, helaas op dit moment geen nieuws over mogelijke toekomstige verbeteringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BGFG
tado schreef op maandag 9 januari 2023 @ 19:24:
[...]

1. Daar zijn op dit moment geen plannen voor. De hoeveelheid gebruikers met beide apparaten is te laag om dit prioriteit te geven. Daarnaast is het niet triviaal want voor Airco heb je allemaal modes, terwijl voor radiatoren er alleen een verwarm optie is.
Dat zal heel rap gaan veranderen ;) Ik heb sinds een half jaar airco’s als (bij)verwarming. Gasverbruik -40%. En ik ben niet de enige, kijk maar eens op het lucht/lucht topic hier……
Dus als dit het officiële antwoord van Tado is 8)7
Pagina: 1 ... 48 ... 67 Laatste