@
tado Ik heb een probleem met 1 kamer die niet meer wil verwarmen en ik heb geen idee hoe dit zit.
Het is een kamer met 1 radiatorknop en een draadloze temperatuursensor. Nu het weer kouder wordt wil ik de ruimte (mijn thuiswerkplek) verwarmen, maar dit werkt niet meer. Tado zelf zegt vrolijk dat er verwarmd wordt (100% warmtevraag), maar de ketel reageert niet en de knop hoor ik ook niet iets doen. Testoptie 'HI' laten knipperen doet niets, op de sensor werkt dit wel.
Ik heb nu de knop vervangen door een andere knop die ik nog over had, dit geeft hetzelfde probleem. Ik heb daarna een hele nieuwe kamer aangemaakt en nog steeds hetzelfde probleem.. Als ik aan de knop draai voor handmatige bediening krijg ik even twee streepjes te zien die heen en weer bewegen
Bij andere kamers reageert alles nog wel gewoon zoals het hoort, dus ik heb geen flauw idee wat er aan de hand is.
En dan heb ik nu dat ik de woonkamer waar het nu 18.9 is volgens de thermostaat, op 20.0 graden heb gezet, en er gebeurt nu al minutenlang niks. Waarom komt er geen signaal naar de CV om te gaan verwarmen?
En dan heb ik het nog niet eens gehad over het doorverwarmen terwijl de temperatuur al lang bereikt is, terwijl je bij een systeem met vloerverwarming juist veel eerder zou moeten stoppen. Ik heb bij de instellingen aangegeven dat er vloerverwarming is, maar of daar verder ook maar iets mee gedaan wordt betwijfel ik (sowieso zou je het per ruimte aan moeten kunnen geven om echt iets nuttigs met die informatie te moeten doen)
Toen ik het systeem twee jaar geleden installeerde was ik er wel blij mee, maar op de manier zoals het nu gaat zou ik het teruggestuurd hebben en ik zal het ook niet meer zo snel aanraden om aan te schaffen.
[
Voor 32% gewijzigd door
Haan op 15-11-2022 13:12
]