Allereerst heel erg bedankt voor je input! Kan ik zeker wat mee 👍🏼acidfever schreef op maandag 30 november 2020 @ 20:55:
[...]
Mogelijke oplossingen die mij bekend zijn:
- Pompsnelheid van je CV ketel verlagen (kan ook positieve gevolgen voor je gasverbruik hebben maar
moet wel voldoende blijven voor circulatie van het hele systeem). Hier is mooie informatie over te vinden
op o.a. dit forum in CV tuning topics.
- Bypass plaatsen. Wanneer de druk dan oploopt omdat je maximaalregeling knijpt zal het water je
retourleiding in stromen.
Pompsnelheid op je verdeler pomp kan ook nog wel iets verschil maken, hoe sneller deze draait hoe beter die water kwijt kan maar die geeft zelf ook weer strominggeluid bij hogere snelheden.
- Ik zal is onderzoeken of het voor mijn CV ketel van 2009 mogelijk is dit aan te passen. En de snelheid wat te verlagen. Heb inderdaad het idee dat die heel hard staat te pompen. Dus zou mogelijk wel wat minder kunnen worden.
- Bypass heb ik al. Naar mijn idee is die ook goed afgesteld. Zodra ik namelijk ervoor zorg dat alles gesloten is als de CV draait gaat hij via de bypass lopen. Niet eerder. Misschien kan ik deze wat losser zetten. Dat zou ik is moeten proberen.
De pomp van de verdeler staat op 2 streepjes II
Dit is door de installateur gedaan. Ik weet niet precies wat dit betekend. Hij draait niet heel hard, het kan veel sneller.
Ik ga even verder zoeken of ik dit wat kan verbeteren.