Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matth111
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17:26
Een vraagje over deze kit die ik wens aan te schaffen: tado° Slimme Thermostaat V3+ Starterskit - Draadloze variant

https://www.bol.com/nl/p/...stat-v3/9300000009933399/

Probleem bij ons thuis: huidige thermostaat staat in woonkamer en eens temp bereikt is (21°) wordt er boven niet verder verwarmd, boven is het te koud in de studeerkamer.

Kan ik met het nieuwe draadloze tado systeem, de thermostaat meenemen naar de studeerkamer zodat de verwarming pas afslaat eens de temp bereikt is?
En na het studeren vervolgens de thermostaat meenemen naar beneden om daar hetzelfde te bereiken?

Ik las namelijk dat je elk tado apparaat maar aan 1 kamer kan toewijzen? Kan ik dan de thermostaat niet meenemen per kamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 13:59
Jahoor! Alleen dan gaat je ketel wel voor elke ruimte stoken waar de radiator open staat. Dus heel veel loze warmte op dat moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matth111
Zeker dat dit gaat?
Want ik las dit: https://support.tado.com/...vice%20from%20your%20Home.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@matth111 het punt is dus dat je van alle thermostaatknoppen die aan de thermostaat hangen 1 "kamer" moet maken. Kamer betekent in Tado termen dat ze onder 1 regelaar vallen. Dat het in werkelijkheid niet 1 kamer is maakt natuurlijk niet uit. Dus jij maakt in jouw geval slechts 1 Tado "kamer" aan met daarin de woonkamerthermostaat/knoppen en de studeerkamerknoppen.

Maar zoals @g00gle al aangeeft en in dit topic ook al vaak is aangegeven: het echte voordeel behaal je pas als je kamers / zones onafhankelijk van elkaar kan afsluiten. Dat bereik je alleen met zoneklep(pen) in je leidingstelsel of overal in huis op elke radiator een slimme knop plaatsen die de toevoer afsluit op het moment dat er geen warmtevraag in die ruimte is, of steeds zelf de knoppen dicht draaien van de ruimtes die je niet wilt verwarmen (je kan er een paar standaard dicht hebben, bijv die van de logeerkamer en rommelkamer). Doe je dat niet dan verwarmen de ruimtes die niet dicht staan automatisch mee.

Dat kan Tado of geen enkel ander systeem niet magisch voor je oplossen zonder hardware, het warme water stroomt nu eenmaal door alle leidingen die open staan.

[ Voor 13% gewijzigd door Cap op 06-12-2020 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08 15:23
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wKOgzctQ5yDvP2r6H39_E82XHqk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mpS5ZJmBrausf7c4IwAOFgdk.jpg?f=fotoalbum_large

Weet iemand of ik er deze knop gewoon veilig vanaf kan draaien en kan vervangen door een Tado knop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
matth111 schreef op zondag 6 december 2020 @ 10:03:
Een vraagje over deze kit die ik wens aan te schaffen: tado° Slimme Thermostaat V3+ Starterskit - Draadloze variant

Probleem bij ons thuis: huidige thermostaat staat in woonkamer en eens temp bereikt is (21°) wordt er boven niet verder verwarmd, boven is het te koud in de studeerkamer.

Kan ik met het nieuwe draadloze tado systeem, de thermostaat meenemen naar de studeerkamer zodat de verwarming pas afslaat eens de temp bereikt is?
En na het studeren vervolgens de thermostaat meenemen naar beneden om daar hetzelfde te bereiken?

Ik las namelijk dat je elk tado apparaat maar aan 1 kamer kan toewijzen? Kan ik dan de thermostaat niet meenemen per kamer?
In theorie kan dat, alleen je moet dan handmatig alle radiatoren boven of beneden steeds dicht zetten want anders wordt alles nog steeds mee warm natuurlijk.

Als je dit optimaal wilt krijgen plaats je en boven en beneden een thermostaat en daarbij automatische knoppen op alle radiatoren. Op die manier kan je dit wel perfect regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvanommen
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 16:42
Stalkert schreef op zondag 6 december 2020 @ 11:46:
Weet iemand of ik er deze knop gewoon veilig vanaf kan draaien en kan vervangen door een Tado knop?
Misschien handig om even te vertellen waar we naar kijken? Ik gok dat het een design badkamer radiator is? In dat geval zou ik zeggen dat dat moet kunnen, want het lijkt een thermostaatknop te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:46

Haan

dotnetter

Stalkert schreef op zondag 6 december 2020 @ 11:46:
[Afbeelding]

Zou geen probleem moeten zijn. En nee, er komt geen water uit de leiding als je een radiatorknop los draait ;)

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAirwaver
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06:01
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rK7xM5lLHQU9PsTIgvfKI08NQoI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z7epQ3xxGzX70wEqqcTUG5ek.jpg?f=fotoalbum_large

Beste mede-tweakers,

Hopelijk kunnen jullie mij helpen met een probleem bij de installatie van onze tado thermostaat.
Ik heb hem zojuist aangesloten via opentherm maar hij maakt geen contact met de cv ketel (een Remeha Avanta 35C uit 2013, die hiervoor wel opentherm was aangesloten op de Isense).

Uiteraard al geprobeerd om de draden om te wisselen, maar dit mag helaas niet helpen.
Thermostaat geeft wel beeld en via de app kan ik die dus wel aansturen, maar geen contact met de ketel.
Voor de duidelijkheid de instelling bij de ketel staat al op opentherm (dus de draden zitten bij 3 en 4).
Ik kan de draden bij de thermostaat helaas niet mooier plaatsen ivm draadgebrek die door de vorige/eerste bewoners zo kort is geplaatst, maar ik voel duidelijk dat ze vast zitten wanneer ik ze aangedraaid heb....

Heeft 1 van jullie een idee?
Alvast erg bedankt voor jullie ideeën!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
TheAirwaver schreef op zondag 6 december 2020 @ 16:13:
[Afbeelding]

Beste mede-tweakers,

Hopelijk kunnen jullie mij helpen met een probleem bij de installatie van onze tado thermostaat.
Ik heb hem zojuist aangesloten via opentherm maar hij maakt geen contact met de cv ketel (een Remeha Avanta 35C uit 2013, die hiervoor wel opentherm was aangesloten op de Isense).

Uiteraard al geprobeerd om de draden om te wisselen, maar dit mag helaas niet helpen.
Thermostaat geeft wel beeld en via de app kan ik die dus wel aansturen, maar geen contact met de ketel.
Voor de duidelijkheid de instelling bij de ketel staat al op opentherm (dus de draden zitten bij 3 en 4).
Ik kan de draden bij de thermostaat helaas niet mooier plaatsen ivm draadgebrek die door de vorige/eerste bewoners zo kort is geplaatst, maar ik voel duidelijk dat ze vast zitten wanneer ik ze aangedraaid heb....

Heeft 1 van jullie een idee?
Alvast erg bedankt voor jullie ideeën!
Heb je de Tado thermostaat ook correct geconfigureerd op modus D01 zodat deze Opentherm gaat doen?

Zie https://www.google.com/ur...Vaw3EyoGrSDhY0vOKTiDUeDVT

[ Voor 7% gewijzigd door ik222 op 06-12-2020 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
matth111 schreef op zondag 6 december 2020 @ 10:03:

Als je de thermostaatknoppen erbij koopt kan je prima de studeerkamer afzonderlijk verwarmen, en kan de thermostaat gewoon beneden blijven hangen.

https://www.amazon.de/-/nl/dp/B07FYK2QYS

Ze zijn ook los verkrijgbaar.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:49
HuHu schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 19:53:
Is er een mogelijkheid om de maximale warmtevraag van een specifieke thermostaat te beperken?

Ik merk dat de tado op drie niveau's warmte kan aanvragen, in de app te zien als 1, 2 of 3 "golfjes". Als ik dan op de cv-ketel ga kijken, dan zie ik dat dit ongeveer overeenkomt met 30, 45 of 65 graden aanvoertemperatuur.

Nu heb ik beneden vloerverwarming en de maximale temperatuur daarvan is gelimiteerd op ongeveer 37 graden. Het heeft dus geen enkel nut dat de tado op "3 gofljes" == 65 graden warmte gaat aanvragen, want dat gaat nooit direct de vloer in. Die ongebruikte warmte is dus een beetje zonde. Kan ik dit limiteren op een of andere manier, bijvoorbeeld tot maximaal "2 golfjes"?

Ik wil de temperatuur van de ketel niet verder verlagen, want elders in het huis hangen gewone radiatoren (met tado knoppen) en die wil ik wel genoeg warmte geven.
Dit vraag ik me ook af. Hoe zit dit eigenlijk? Ik heb precies hetzelfde en hij staat nu vaak op 3 streepjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheAirwaver
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06:01
ik222 schreef op zondag 6 december 2020 @ 16:16:
[...]

Heb je de Tado thermostaat ook correct geconfigureerd op modus D01 zodat deze Opentherm gaat doen?

Zie https://www.google.com/ur...Vaw3EyoGrSDhY0vOKTiDUeDVT
Bedankt voor je reactie!

Helaas heb ik die stappen al doorlopen en de thermostaat geeft aan dat ie ze succesvol heeft opgeslagen.... ;(

Update: Na stuk of (fucking) 10x die stappen te hebben gevolgd lijkt hij nu ineens wel te pakken..... Dus nu stuurt ie de ketel wel aan....

[ Voor 11% gewijzigd door TheAirwaver op 06-12-2020 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-08 20:10

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Ik moet zometeen voor 8 Tado knoppen bij alle radiatoren de niet-thermostatische radiatorkranen vervangen met thermostatische radiatorkranen. Gezien de prijzen nogal variëren had ik deze op het oog van €12,50 per stuk. Hebben jullie nog aanraders voor goedkopere die ook prima werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

apNia schreef op zondag 6 december 2020 @ 18:10:
Ik moet zometeen voor 8 Tado knoppen bij alle radiatoren de niet-thermostatische radiatorkranen vervangen met thermostatische radiatorkranen. Gezien de prijzen nogal variëren had ik deze op het oog van €12,50 per stuk. Hebben jullie nog aanraders voor goedkopere die ook prima werken?
Veel goedkoper ga je dat volgens mij niet krijgen, en 8x een klein beetje minder gaat ook niet zoveel verschil meer maken ;) Weet je wel zeker dat dat een thermostatische kraan is (staat er niet echt bij vermeld)? Bij deze staat het er wel duidelijk bij.

Iets anders, ik heb nu zo'n ding in huis, die wil ik deze week gaan installeren voor aansturen van de vloerverwarming beneden. Zie foto:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YRcp4A2E0IGdgZxsZI6aqjeeO_4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KIxtvMD5wzt9WCBKopG9TQwJ.jpg?f=fotoalbum_large
Deze zal op de rechterleiding, ergens ten hoogte van de huidige bevestigingsbeugel moeten komen, dat is het enige rechte stuk leiding waar het past :( Ik vraag me alleen nog even af of het handig is om het hele stuk leiding los te halen en dan te gaan zagen? Want ik heb geen buizensnijder en ik begreep dat je anders eventueel last kan krijgen van metaaldeeltjes in je leidingen. Of ga ik dan juist risico lopen dat het gaat lekken als ik het weer terug plaats?

[ Voor 36% gewijzigd door Haan op 06-12-2020 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matth111
XWB schreef op zondag 6 december 2020 @ 16:18:
[...]

Als je de thermostaatknoppen erbij koopt kan je prima de studeerkamer afzonderlijk verwarmen, en kan de thermostaat gewoon beneden blijven hangen.

https://www.amazon.de/-/nl/dp/B07FYK2QYS

Ze zijn ook los verkrijgbaar.
Het probleem is dat de radiator in de studeerkamer laag hangt en onder een venster tablet. De temperatuur onder de tablet loopt rapper op dan in de kamer dus de warmte wordt te snel bereikt aan de radiator terwijl het nog niet voldoende warm is in de kamer.
Met de draadloze thermostaat zou dit dan opgelost worden gezien ik deze dan kan plaatsen aan de bureau zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:01
Ik zit met hetzelfde dilemma, en ga denk ik voor deze: https://www.toolstation.n...sche-radiatorkraan/p85616

Volgens Tado (https://support.tado.com/...rmostatisch-of-manueel-is) moet je echter M30x1.5mm hebben als je zonder adapter wil werken. Ben die echter nog niet tegen gekomen.

Ben benieuwd bij welke kranen je uiteindelijk uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:02

GVR

Ik heb deze incl nieuwe knelring (en dat was nodig als ik de oude weer gebruikte lekte het). https://www.warmteservice...205?origin=-tl001-11-170-

Deze zijn zonder adapter te gebruiken

[ Voor 3% gewijzigd door GVR op 06-12-2020 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

@Haan @peligro2k @GVR thanks voor de replies! <3

Volgens mij werkt degene die ik linkte wel, hier staat onder andere
Bediening Thermostatisch met knop
En op de compatibiliteitsgids van Tado staat onder andere, voor productnummer V2000DBB15:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t0viO7OHUNKNdv7MpsgxY7xHTTQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BGovZWM9jlbEYwHHJvT7wcjR.png?f=fotoalbum_large

So that should work, right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

apNia schreef op zondag 6 december 2020 @ 21:40:
@Haan @peligro2k @GVR thanks voor de replies! <3

Volgens mij werkt degene die ik linkte wel, hier staat onder andere

[...]

En op de compatibiliteitsgids van Tado staat onder andere, voor productnummer V2000DBB15:

[Afbeelding]

So that should work, right?
Ik zie geen overeenkomsten in het typenummer, maar het is inderdaad een thermostatische kraan met M30x 1,5 dus dat zou moeten passen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

GVR schreef op maandag 7 december 2020 @ 07:32:
[...]

Ik zie geen overeenkomsten in het typenummer, maar het is inderdaad een thermostatische kraan met M30x 1,5 dus dat zou moeten passen ja.
Oh shit je hebt gelijk. V2000 series staat daar, niet T2000

@tado is deze compatible met de warmteknoppen?

[ Voor 15% gewijzigd door apNia op 07-12-2020 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

Moet bij een AWB Thermoelegance 3A ook een brug geplaatst worden in het 24v circuit als ik eBus wil gebruiken? Ik zie dat in ieder geval wel staan in de laatste manuals van Thermoelegance 3/4 (zonder A).

ik krijg de bus niet aan de praat met mn Tado, wel het gewone relais-circuit

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-08 18:58

Jeoh

blaat

Is er een manier om het bereik van de Bridge te verbeteren? Ik heb regelmatig dat de TRVs aan het uiteinde van mijn huis niet bereikt kunnen worden. Verplaatsen is niet echt een optie, tenzij ik 'm middenin de woonkamer laat bungelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Hebben jullie nog aanraders voor goedkopere die ook prima werken?
Plieger van de bouwmarkt. Moet je wel de hoekige plastic moer rond dremelen (5 minuten werk) en een 7 mm plastic palletje op de Tado actuator lijmen. palletje uit het meegeleverde setje is prima. Wel strak dremelen die moer, tot aan de messing kraag

Werkt als een speer.

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ckriek
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:41
GVR schreef op zondag 6 december 2020 @ 20:58:
[...]

Ik heb deze incl nieuwe knelring (en dat was nodig als ik de oude weer gebruikte lekte het). https://www.warmteservice...205?origin=-tl001-11-170-

Deze zijn zonder adapter te gebruiken
Dit zijn inderdaad de beste, en goedkoopste kranen geschikt voor tado, zonder adapter te hoeven gebruiken.
Let bij deze kranen wel op, zit nl een begrens bare instelling op,voor evt inregelen waterflow, kwam er gisteren achter dat de begrenzing op standje 3 stond, is met heijmeier sleuteltje, of tang in te stellen, op stand 1 tm 8,
Zet deze bij aanvang monteren op standje 8, is maximaal open, ik kreeg gisteren te weinig flow op radiator, na instellen stand 8, was flow prima, en ook het geruis verdwenen, dus let hier op.
Uiteraard is de instelling, te gebruiken voor inregelen, indien u geen voetventiel hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fdkuyper
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:52
Jeoh schreef op maandag 7 december 2020 @ 12:06:
Is er een manier om het bereik van de Bridge te verbeteren? Ik heb regelmatig dat de TRVs aan het uiteinde van mijn huis niet bereikt kunnen worden. Verplaatsen is niet echt een optie, tenzij ik 'm middenin de woonkamer laat bungelen.
Ik ben ook op zoek naar een oplossing hiervoor. Voor zover ik heb kunnen ontdekken bestaat er geen repeater voor de bridge. Dus kan je altijd alleen maar met 1 bridge werken. Het resultaat is dat mensen met een groot huis, of "dikke" muren en plafonds met knoppen komen te zitten die niet of heel slecht verbinding maken.

Helaas blijkt er bij Tado weinig animo om hier iets aan te doen, getuige hun forum waar dit al in mei 2019 werd gevraagd: https://community.tado.co...egelmatig-niet-bereikbaar

Wat mij betreft een essentieel gemis voor zo'n systeem. En ik zou dan ook graag zien dat dit in de topic-start wordt opgenomen. Want nu kom ik er pas achter na een behoorlijk flinke investering :(

PS3/4/5 PSN: FDK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

Ckriek schreef op maandag 7 december 2020 @ 12:52:
[...]

Dit zijn inderdaad de beste, en goedkoopste kranen geschikt voor tado, zonder adapter te hoeven gebruiken.
Let bij deze kranen wel op, zit nl een begrens bare instelling op,voor evt inregelen waterflow, kwam er gisteren achter dat de begrenzing op standje 3 stond, is met heijmeier sleuteltje, of tang in te stellen, op stand 1 tm 8,
Zet deze bij aanvang monteren op standje 8, is maximaal open, ik kreeg gisteren te weinig flow op radiator, na instellen stand 8, was flow prima, en ook het geruis verdwenen, dus let hier op.
Uiteraard is de instelling, te gebruiken voor inregelen, indien u geen voetventiel hebt.
Bedankt! Daar heb ik helemaal niet naar gekeken bij het plaatsen, dus dat moet ik nog even na gaan kijken. Merk wel meer ruis dan voor het plaatsen van deze kranen dus kan goed zijn dat ze standaard niet helemaal open staan.

Het inregelen moet ik ook nog eens aan beginnen, heb geen voetventielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
apNia schreef op maandag 7 december 2020 @ 09:51:
[...]

Oh shit je hebt gelijk. V2000 series staat daar, niet T2000

@tado is deze compatible met de warmteknoppen?
Er staat M30x1,5

Dus vrij zeker dat die gaat werken.
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Sinds vandaag zijn er speciale "Factory Refurbished Deals" via https://www.tado.com/nl-nl/gecertificeerd-refurbished

Zowel starter kits als add-ons sterk afgeprijsd (Factory Refurbished, met de normale 2 jaar garantie)

[ Voor 27% gewijzigd door tado op 07-12-2020 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waffel10
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 24-06 21:08
Sinds een paar maanden hebben we het Tado systeem. In de woonkamer een thermostaat bedraad naar de ketel en vloerverwarming. In de andere kamers een Tado thermostaatknop. Nu merken we dat het in de woonkamer snel te warm wordt, dus zal er een zoneklep geplaatst moeten worden.

Het liefst wil ik deze bij de verdeler van de vloerverwarming plaatsen, maar het is niet mogelijk om hier, zonder breken en hakken, een kabel vanaf de thermostaat naar toe te trekken. Een veel voorkomend probleem.
Is het mogelijk om een tweede thermostaat hiervoor in te zetten? Die in de woonkamer kan dan gewoon blijven hangen om de boel aan te sturen.

Ik weet dat ik ook een extensiekit en een temperatuursensor kan aanschaffen, maar die zijn slecht leverbaar op het moment en duurder in aanschaf.

Benieuwd of iemand dit al heeft geprobeerd of werkend heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
waffel10 schreef op maandag 7 december 2020 @ 15:15:
Sinds een paar maanden hebben we het Tado systeem. In de woonkamer een thermostaat bedraad naar de ketel en vloerverwarming. In de andere kamers een Tado thermostaatknop. Nu merken we dat het in de woonkamer snel te warm wordt, dus zal er een zoneklep geplaatst moeten worden.

Het liefst wil ik deze bij de verdeler van de vloerverwarming plaatsen, maar het is niet mogelijk om hier, zonder breken en hakken, een kabel vanaf de thermostaat naar toe te trekken. Een veel voorkomend probleem.
Is het mogelijk om een tweede thermostaat hiervoor in te zetten? Die in de woonkamer kan dan gewoon blijven hangen om de boel aan te sturen.

Ik weet dat ik ook een extensiekit en een temperatuursensor kan aanschaffen, maar die zijn slecht leverbaar op het moment en duurder in aanschaf.

Benieuwd of iemand dit al heeft geprobeerd of werkend heeft.
Hier kan je de nieuwe versie van de Extensiekit los kopen:
https://shop.tado.com/sto...1715:1?no_cart_clear=true

Daarnaast inderdaad een losse Slimme Tempeatuursensor kopen:
https://shop.tado.com/sto...1708:1?no_cart_clear=true

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waffel10
Hi Tado,

Hartelijk dank voor de links, maar dat was niet helemaal de vraag. De vraag was of dit ook met alleen een extra thermostaat te bereiken is. Dat scheelt namelijk EUR 100, daar kan ik bijna een zoneklep van kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
waffel10 schreef op maandag 7 december 2020 @ 15:26:
Hi Tado,

Hartelijk dank voor de links, maar dat was niet helemaal de vraag. De vraag was of dit ook met alleen een extra thermostaat te bereiken is. Dat scheelt namelijk EUR 100, daar kan ik bijna een zoneklep van kopen...
Hoe kan het 100 euro schelen ?
Het apparaat kost maar 100 euro ?

We raden af om het met een slimme thermostaat te doen. In theorie wel mogelijk maar dan heeft u 1 kamer waar u geen radiator heeft hangen maar wel een schema voor moet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waffel10
Het boodschappenlijstje dat je me stuurde kost EUR 180 (EUR 100 voor de extensiekit, EUR 80 voor de temperatuursensor). Een losse thermostaat, gereviseerd via de link die je zelf deelde, kost EUR 80. Dat is toch EUR 100 verschil? En dat is dan weer bijna een zoneklep.

Iemand ervaring met deze opstelling? Volgens Tado is het dus theoretisch wel mogelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Cap schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 18:08:
In verband met de steeds terugkerende vragen / verzoeken dacht ik, laat ik eens een setje voorstellen tot verandering in het Tado suggestie topic van het Tado support forum hier linken waarvan ik denk:

- dat hoort tot de basisfunctionaliteit die eigenlijk elke klokthermostaat al heeft of;
- dat is heel wenselijk voor een slimme thermostaat.

Denk je ook, "dit is nou wat ik mis", upvoten dan die handel. :)

Hoe meer een suggestie ge-upvote wordt hoe groter de kans dat Tado ermee aan de slag gaat. Upvoten kan simpelweg door op het vakje met het aantal votes te klikken, het driehoekje eronder wordt dan zwart en het tellertje gaat 1 up.

[Afbeelding]

Schema gerelateerd:Handmatige aanpassing gerelateerd:Overig:Dus als er iets voor je bij zit: vooral upvoten! d:)b
Ik had op "Thermostaatknop ook als simpele open / dicht knop kunnen aansturen" letterlijk al die punten al eens een vote gegeven. :)

Die optie om een kamer als "slave" mee te verwarmen wanneer er warmte is vind ik echter ook interessant dus ook maar een stem gegeven.

Er staan best veel dingen met een groot aantal votes, ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
waffel10 schreef op maandag 7 december 2020 @ 15:39:
Het boodschappenlijstje dat je me stuurde kost EUR 180 (EUR 100 voor de extensiekit, EUR 80 voor de temperatuursensor). Een losse thermostaat, gereviseerd via de link die je zelf deelde, kost EUR 80. Dat is toch EUR 100 verschil? En dat is dan weer bijna een zoneklep.

Iemand ervaring met deze opstelling? Volgens Tado is het dus theoretisch wel mogelijk...
Ik snap u niet.

Een tado thermostaat kan maar 1 ding tegelijk sturen. (Ketel of zoneklep)
Kan niet tegelijk.

Er moet dus nog een losse draadloze ontvanger aan de ketel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.robers
  • Laatst online: 13-09-2024
Ik ben al jaren fan van TADO en heb deze dan ook meegenomen na mijn verhuizing. In totaal heb ik 6 slimme radiatorknoppen. Nu wil ik in 4 kamers in mijn nieuwe woning een airco laten plaatsen en die wil ik dan weer bedienen met een slimme aircobediening van TADO. Heeft iemand ervaring met de combinatie van verwarming en koeling in de TADO app? En is het bijvoorbeeld mogelijk om de slimme aircobediening toe te wijzen als waar de temperatuur in de kamer wordt gemeten i.p.v. de radiatorknop? En kun je de airco via de app ook laten verwarmen als hij die optie heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
m.robers schreef op maandag 7 december 2020 @ 15:49:
Ik ben al jaren fan van TADO en heb deze dan ook meegenomen na mijn verhuizing. In totaal heb ik 6 slimme radiatorknoppen. Nu wil ik in 4 kamers in mijn nieuwe woning een airco laten plaatsen en die wil ik dan weer bedienen met een slimme aircobediening van TADO. Heeft iemand ervaring met de combinatie van verwarming en koeling in de TADO app? En is het bijvoorbeeld mogelijk om de slimme aircobediening toe te wijzen als waar de temperatuur in de kamer wordt gemeten i.p.v. de radiatorknop? En kun je de airco via de app ook laten verwarmen als hij die optie heeft?
Verwarmen kan
Airco en verwarmingsproducten ook in dezelfde app
Maar dan wel gescheiden kamers.

U moet dus bijvoorbeeld 2 kamers aanmaken:
Slaapkamer radiator
Slaapkamer airco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.robers
  • Laatst online: 13-09-2024
tado schreef op maandag 7 december 2020 @ 15:57:
[...]

Verwarmen kan
Airco en verwarmingsproducten ook in dezelfde app
Maar dan wel gescheiden kamers.

U moet dus bijvoorbeeld 2 kamers aanmaken:
Slaapkamer radiator
Slaapkamer airco
Oh dat had ik niet verwacht. Dus je kunt niet 1 kamer hebben en op basis van temperatuur aangeven of je wilt koelen of verwarmen? Dat is wel onhandig. Je kunt hem dus ook niet gebruiken als bron voor de temperatuur meting omdat ie in een andere kamer zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
m.robers schreef op maandag 7 december 2020 @ 16:00:
[...]

Oh dat had ik niet verwacht. Dus je kunt niet 1 kamer hebben en op basis van temperatuur aangeven of je wilt koelen of verwarmen? Dat is wel onhandig. Je kunt hem dus ook niet gebruiken als bron voor de temperatuur meting omdat ie in een andere kamer zit.
Exact.

Ook al zitten ze in dezelfde app, zijn ze vrij losstaand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waffel10
tado schreef op maandag 7 december 2020 @ 15:44:
[...]

Ik snap u niet.

Een tado thermostaat kan maar 1 ding tegelijk sturen. (Ketel of zoneklep)
Kan niet tegelijk.

Er moet dus nog een losse draadloze ontvanger aan de ketel.
Ik wil dus het volgende doen: een thermostaat in de woonkamer, verbonden aan de ketel. Deze hangt er al en deze stuurt bedraad de ketel aan.
Nu wil ik een zoneklep toevoegen en deze zoneklep aansturen met een tweede thermostaat.
Beide thermostaten doen in deze situatie maar 1 ding.
Mijn oorspronkelijke vraag is: gaat dit werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het doel is toch de zoneklep sluiten zodra er geen warmtevraag is uit de woonkamer (zodat je niet onbedoeld de woonkamer meeverwarmt als je de knoppen in andere ruimtes aanzet)? Die actie van sluiten van de zoneklep moet dan gekoppeld zijn aan de woonkamerthermostaat. Hoe wil je dat doen met een tweede thermostaat? Die staat namelijk onafhankelijk van de woonkamerthermostaat te regelen. Lijkt me niet de bedoeling.

Wat je dus doet is de zoneklep aansluiten op het relais van de woonkamerthermostaat, en je hangt de extensiekit (draadloze ontvanger) op bij de ketel zodat deze de communicatie met de ketel afhandelt. Of die draadloze ontvanger juist bij de zoneklep hangen.

[ Voor 28% gewijzigd door Cap op 07-12-2020 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
waffel10 schreef op maandag 7 december 2020 @ 16:12:
[...]

Ik wil dus het volgende doen: een thermostaat in de woonkamer, verbonden aan de ketel. Deze hangt er al en deze stuurt bedraad de ketel aan.
Nu wil ik een zoneklep toevoegen en deze zoneklep aansturen met een tweede thermostaat.
Beide thermostaten doen in deze situatie maar 1 ding.
Mijn oorspronkelijke vraag is: gaat dit werken?
Waarom gaat u dan de 2e thermostaat kopen?
Dan beter de draadloze ontvanger, die ervoor gemaakt is en ook geen batterijen nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waffel10
Cap schreef op maandag 7 december 2020 @ 16:17:
Het doel is toch de zoneklep sluiten zodra er geen warmtevraag is uit de woonkamer (zodat je niet onbedoeld de woonkamer meeverwarmt als je de knoppen in andere ruimtes aanzet)? Die actie van sluiten van de zoneklep moet dan gekoppeld zijn aan de woonkamerthermostaat. Hoe wil je dat doen met een tweede thermostaat? Die staat namelijk onafhankelijk van de woonkamerthermostaat te regelen. Lijkt me niet de bedoeling.

Wat je dus doet is de zoneklep aansluiten op het relais van de woonkamerthermostaat, en je hangt de extensiekit (draadloze ontvanger) op bij de ketel zodat deze de communicatie met de ketel afhandelt. Of die draadloze ontvanger juist bij de zoneklep hangen.
Bedoel je dat ik de extensiekit ook kan gebruiken om de zoneklep te schakelen? Ik kan namelijk niet de zoneklep aan de thermostaat hangen zonder dat ik moet breken.
Ik begrijp dat de gebruikelijke oplossing is om een extensiekit te plaatsen bij de ketel, de thermostaat te verplaatsen naar bij de zoneklep en dan een temperatuursensor op de plek van de thermostaat. Ik vraag me alleen af of het ook anders kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-K
  • Niet online

Jay-K

1337 Bhagwag

Goed, ik heb de Tado aangesloten op een Nefit ketel, nu dien ik deze in te stellen op TS -- HC00 -- HK -- EK -- D31 en dan Save.

Alleen ik kan niet kiezen voor HC00, wel voor 01 t/m 10.
Heb ik toch iets verkeerds gedaan?

Before me there were many, after me there will be none

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

Ckriek schreef op maandag 7 december 2020 @ 12:52:
[...]

Gelukkig stonden ze hier blijkbaar default al op 8:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/QJLqxpp/IMG-20201207-185835-compress96.jpg

Kom er wel achter dat er eentje op zn kop gemonteerd is 🙈. Zal vast niet uitmaken hoop ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ckriek
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:41
GVR schreef op maandag 7 december 2020 @ 19:24:
[...]

Gelukkig stonden ze hier blijkbaar default al op 8:
[Afbeelding]

Kom er wel achter dat er eentje op zn kop gemonteerd is 🙈. Zal vast niet uitmaken hoop ik
. Goed dat je het nagekeken hebt, op zijn kop maakt voor functioneren, niet uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NHamelton
  • Laatst online: 18-12-2020
Hallo Allemaal!

Na lang zoeken en veel lezen ben ik hier terecht gekomen gelukkig :)
Ik heb een vraagje over de tado producten.

Ik woon in een soort studio waar centraal geregelde verwarming is en in m'n studio los te bedienen radiatoren zitten (3stuks) Deze zou ik graag smart maken aangezien je ze nu zelf open en dicht moet draaien en het vaak te warm of te koud is.
Nu was mijn oog gevallen op tado en wil ik dus graag de 3 radiatoren bedienen via de app maar ook door een draadloze thermostaat aan de muur.

Wat heb ik dan precies nodig?

Coolblue zegt namelijk tado slimme radiator thermostaat starters 3-pack maar dan kan ik hem alleen via de app en aan de 3 knoppen zelf bedienen.

Als ik het wireless pakket zie dan zit daar een langwerpig kastje bij wat bij de instructies bij de stadsverwarming of CV komt te hangen naar die heb ik dus niet nodig.

Dus zou graag even hulp willen, tado klantenservice reageert niet.

Dus concreet denk ik nodig te hebben,
3 radiator knoppen
1 draadloze thermostaat
En een gateway?

op tink zie ik in ieder geval niet het kloppende pakket helaas

Dankjewel alvast

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:01

Sabbi

je denkt aan mij.

NHamelton schreef op maandag 7 december 2020 @ 22:22:
Hallo Allemaal!

Na lang zoeken en veel lezen ben ik hier terecht gekomen gelukkig :)
Ik heb een vraagje over de tado producten.

Ik woon in een soort studio waar centraal geregelde verwarming is en in m'n studio los te bedienen radiatoren zitten (3stuks) Deze zou ik graag smart maken aangezien je ze nu zelf open en dicht moet draaien en het vaak te warm of te koud is.
Nu was mijn oog gevallen op tado en wil ik dus graag de 3 radiatoren bedienen via de app maar ook door een draadloze thermostaat aan de muur.

Wat heb ik dan precies nodig?

Coolblue zegt namelijk tado slimme radiator thermostaat starters 3-pack maar dan kan ik hem alleen via de app en aan de 3 knoppen zelf bedienen.

Als ik het wireless pakket zie dan zit daar een langwerpig kastje bij wat bij de instructies bij de stadsverwarming of CV komt te hangen naar die heb ik dus niet nodig.

Dus zou graag even hulp willen, tado klantenservice reageert niet.

Dus concreet denk ik nodig te hebben,
3 radiator knoppen
1 draadloze thermostaat
En een gateway?

op tink zie ik in ieder geval niet het kloppende pakket helaas

Dankjewel alvast
Je hebt in ieder geval de Draadloze thermostaat starterkit nodig (met alvast 3 knoppen) Het langwerpige kastje hierbij is de gateway,die prik je in je router.

Als je nog op een andere plek op de muur een sensor/bediening wilt hebben heb je de draadloze sensor nodig. Dat is opzich aan te raden omdat je dan beter de temperatuur kan meten dan op de radiator, maar voor bedienen hoef je het niet te doen, het idee van Tado is natuurlijk dat je het automagisch laat bepalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
@NHamelton Je hebt minimaal 3 radiatorknoppen en een gateway/bridge nodig. Dan kan die via de app inderdaad de radiatoren laten bedienen.

Draadloze temperatuur sensor is optioneel, die kan dan eventueel de meting centraal doen (kan soms betrouwbaarder zijn) en daarop de radiatoren aansturen. En ja je kan daarop dan ook de gewenste temperatuur instellen maar dat doe je denk ik zelden, ik tenminste niet

[ Voor 18% gewijzigd door ik222 op 07-12-2020 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jay-K schreef op maandag 7 december 2020 @ 19:18:
Goed, ik heb de Tado aangesloten op een Nefit ketel, nu dien ik deze in te stellen op TS -- HC00 -- HK -- EK -- D31 en dan Save.

Dat is gewoon HC01 hoor, dat staat ook zo in de Tado handleiding voor installateurs (google). Hoe kom je aan HC00, heeft de helpdesk je dat gestuurd? HC00 bestaat niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@NHamelton je hebt altijd 1 starterspakket nodig omdat daar de bridge (wat jij gateway noemt) in zit die de communicatie met de Tado server verzorgt. Dus het bovengenoemd starterspakket van bridge + 3 knoppen en dan nog een draadloze temperatuursensor voor de veel betere temperatuurmeting en het gemak van het bedienen van de 3 knoppen tegelijk met die temperatuursensor.

Je temperatuursensor wordt dan het hoofdapparaat waarmee je meet en bedient, de 3 knoppen zijn slaves van de temperatuursensor.

De temperatuursensor oogt en bedient precies hetzelfde als de thermostaat, thermostaat is duurder en niet nodig omdat je geen ketel hoeft aan te sturen.

[ Voor 22% gewijzigd door Cap op 07-12-2020 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NHamelton
Cap schreef op maandag 7 december 2020 @ 23:42:
@NHamelton je hebt altijd 1 starterspakket nodig omdat daar de bridge (wat jij gateway noemt) in zit die de communicatie met de Tado server verzorgt. Dus het bovengenoemd starterspakket van bridge + 3 knoppen en dan nog een draadloze temperatuursensor voor de veel betere temperatuurmeting en het gemak van het bedienen van de 3 knoppen tegelijk met die temperatuursensor.

Je temperatuursensor wordt dan het hoofdapparaat waarmee je meet en bedient, de 3 knoppen zijn slaves van de temperatuursensor.

De temperatuursensor oogt en bedient precies hetzelfde als de thermostaat, thermostaat is duurder en niet nodig omdat je geen ketel hoeft aan te sturen.
Bedankt voor jullie uitleg.

Ik heb nu dit starterspakket gekocht voor 200 euro, en 1 losse radiatorknop voor €55.

Ik heb dus nu 3 knoppen en de bedrade thermostaat met bridge. Kan ik ook met bedrade versie mijn radiatorknoppen aansturen, ook al heb ik geen ketel en dus ook geen bedrading? Of is het enkel functioneel en/of goedkoper de 3 knoppen met bridge en de draadloze thermostaat te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja dat kan ook, ik denk dat je je thermostaat dan in aan/uit modus moet instellen. Ik heb hier in 1 kamer ook een thermostaat als temperatuursensor + 2 knoppen als slaves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NHamelton
Cap schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 00:47:
Ja dat kan ook, ik denk dat je je thermostaat dan in aan/uit modus moet instellen. Ik heb hier in 1 kamer ook een thermostaat als temperatuursensor + 2 knoppen als slaves.
Bedankt voor je reactie, dan zit het alvast goed. Blijkbaar qua functionaliteit en qua prijs! Wat is aan/uit-modus?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g00gle
@NHamelton Als ik het goed begrijp kun je geen warmtevraag naar de ketel sturen?
Ik denk dat je ketel dan via een "buitentemperatuur sensor" werkt. Oftewel deze gaat stoken als het buiten koud is en hij kan z'n warmte binnen kwijt. Jij stelt vervolgens via de thermostaat knop op de radiator de temperatuur in.

Ik denk wel dat de Tado knoppen een device nodig hebben waar ze de warmte vraag naar kunnen sturen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een "muur thermostaat" of deze dan ook aangesloten is op de ketel of niet zal niet zoveel uitmaken denk ik. De Tado thermostaat denkt tenslotte dat die aan het stoken is. Ook al is de communicatie er niet met de ketel. Wel denk ik dat je hierbij de thermostaat op aan/uit moet instellen. Opentherm zal niet werken denk ik.

Ik vraag me oprecht af of je het goed werkend gaat krijgen. Ik weet namelijk niet hoe goed jullie verwarming systeem nu is. Heb je voldoende warm water om op de juiste momenten aan de warmte vraag te voldoen. Dan zal Tado je een comfortabele temperatuur geven.

Wel heb je sowieso als voordeel dat een wand thermostaat beter de temperatuur kan meten als thermostaat knoppen alleen.

Ik durf niet met zekerheid te zeggen of Tado hiervoor de juiste keuze is. Omdat dit echt gemaakt is om de daadwerkelijke warmte vraag te doen.

Met stadsverwarming werkt het bijvoorbeeld ook altijd goed. Omdat je daar een zoneklep tussen kan zetten. Zodra het circuit circulatie kan ontvangen zal er direct warmte binnen komen. Maar ik weet niet of dit op dezelfde manier werkt bij jou in je studio.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jay-K schreef op maandag 7 december 2020 @ 19:18:

In hele oude versies van de handleiding staat inderdaad HC00 beschreven voor de Nefit EMS Bus.

Zoals al beschreven in dit forum bestaat HC00 nu niet meer, in nieuwe handleidingen hebben we het dus ook over HC01 tm HC10

Voor de Nefit EMS Bus (en alle andere bussen die vaak in NL voorkomen) kan je altijd gewoon HC01 gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
HuHu schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 19:53:
Is er een mogelijkheid om de maximale warmtevraag van een specifieke thermostaat te beperken?

Ik merk dat de tado op drie niveau's warmte kan aanvragen, in de app te zien als 1, 2 of 3 "golfjes". Als ik dan op de cv-ketel ga kijken, dan zie ik dat dit ongeveer overeenkomt met 30, 45 of 65 graden aanvoertemperatuur.

Nu heb ik beneden vloerverwarming en de maximale temperatuur daarvan is gelimiteerd op ongeveer 37 graden. Het heeft dus geen enkel nut dat de tado op "3 gofljes" == 65 graden warmte gaat aanvragen, want dat gaat nooit direct de vloer in. Die ongebruikte warmte is dus een beetje zonde. Kan ik dit limiteren op een of andere manier, bijvoorbeeld tot maximaal "2 golfjes"?

Ik wil de temperatuur van de ketel niet verder verlagen, want elders in het huis hangen gewone radiatoren (met tado knoppen) en die wil ik wel genoeg warmte geven.
@tado is dit mogelijk op één of andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonky
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-08-2023
@tado Ik heb een vraag. Ik heb sinds vorige week 8 stuks slimme radiatorknoppen geïnstalleerd in 6 verschillende ruimtes. In 3 van de 6 ruimtes werkt het perfect en kan de gewenste temperatuur goed ingesteld en behaald worden. In de andere 3 ruimtes heb ik het probleem dat de radiatoren achter gordijnen en in een ombouw zitten, waardoor de temperatuur van de ruimtes zelf niet goed kan worden bepaald door de slimme radiatorknoppen. Om dit probleem op te lossen ben ik van plan 3 draadloze temperatuur sensoren aan te schaffen.

Klopt het dat ik hiervoor niet nog eens een aparte extensie kit hoef aan te schaffen? In mijn woonkamer zit een bedrade slimme thermostaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Haan schreef op zondag 6 december 2020 @ 19:13:
ik heb nu zo'n ding in huis, die wil ik deze week gaan installeren voor aansturen van de vloerverwarming beneden. Zie foto:
[Afbeelding]
Deze zal op de rechterleiding, ergens ten hoogte van de huidige bevestigingsbeugel moeten komen, dat is het enige rechte stuk leiding waar het past :( Ik vraag me alleen nog even af of het handig is om het hele stuk leiding los te halen en dan te gaan zagen? Want ik heb geen buizensnijder en ik begreep dat je anders eventueel last kan krijgen van metaaldeeltjes in je leidingen. Of ga ik dan juist risico lopen dat het gaat lekken als ik het weer terug plaats?
Iemand hier nog een mening over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Haan schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 11:19:
[...]

Ik zou gewoon even een simpele pijpensnijder kopen bij de bouwmarkt, die kosten iets van een tientje ofzo en dan heb je geen gedoe met metaalsplinters e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
jonk_jeroen schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 11:10:
@tado Ik heb een vraag. Ik heb sinds vorige week 8 stuks slimme radiatorknoppen geïnstalleerd in 6 verschillende ruimtes. In 3 van de 6 ruimtes werkt het perfect en kan de gewenste temperatuur goed ingesteld en behaald worden. In de andere 3 ruimtes heb ik het probleem dat de radiatoren achter gordijnen en in een ombouw zitten, waardoor de temperatuur van de ruimtes zelf niet goed kan worden bepaald door de slimme radiatorknoppen. Om dit probleem op te lossen ben ik van plan 3 draadloze temperatuur sensoren aan te schaffen.

Klopt het dat ik hiervoor niet nog eens een aparte extensie kit hoef aan te schaffen? In mijn woonkamer zit een bedrade slimme thermostaat.
Ja hoor dat kan, extensiekit heb je niet nodig als je die nu ook niet nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonky
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-08-2023
@ik222 Dat is mooi! Dank voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
g00gle schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 08:10:
@NHamelton Als ik het goed begrijp kun je geen warmtevraag naar de ketel sturen?

Ik vraag me oprecht af of je het goed werkend gaat krijgen. Ik weet namelijk niet hoe goed jullie verwarming systeem nu is. Heb je voldoende warm water om op de juiste momenten aan de warmte vraag te voldoen. Dan zal Tado je een comfortabele temperatuur geven.

Wel heb je sowieso als voordeel dat een wand thermostaat beter de temperatuur kan meten als thermostaat knoppen alleen.

Ik durf niet met zekerheid te zeggen of Tado hiervoor de juiste keuze is. Omdat dit echt gemaakt is om de daadwerkelijke warmte vraag te doen.

Met stadsverwarming werkt het bijvoorbeeld ook altijd goed. Omdat je daar een zoneklep tussen kan zetten. Zodra het circuit circulatie kan ontvangen zal er direct warmte binnen komen. Maar ik weet niet of dit op dezelfde manier werkt bij jou in je studio.
Goed punt, ik ging eigenlijk uit van stadsverwarming waar de juiste hoeveelheid warm water altijd beschikbaar is, en dat het nu simpelweg met knoppen op de radiator geregeld wordt of er warm water moet doorstromen of niet. Geen warmtevraag dus. Ligt het anders dan wordt het verhaal idd moeilijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heraut
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:12
Hoe lang gaan batterijen mee in een Slimme Thermostaatkraan? Ik heb Duracell batterijen, die al binnen 6 maanden op zijn... Dat is best kort toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
6 maanden zou best kunnen. De mijne zitten er al anderhalf jaar op zonder vervangen batterijen, maar ja, slaapkamers, en wij stoken boven alleen in ochtend en avond even, en zuinig dus hij is alleen af en toe bezig tussen pakweg nov en maart.

Het hangt helemaal af van de situatie: als die knop 90% van de tijd dicht staat is het heel wat anders dan dat ie de hele dag staat te regelen. Ook kan de ontvangstkwaliteit tussen knop en bridge invloed hebben, zit ie ver weg / met veel muren ertussen dan moet ie meer zijn best doen voor de communicatie.

Volgens mij was er ook een oude serie van de knoppen waarbij de batterij sneller leeg ging, maar dat weet ik niet zeker.

Anyway, die batterijen is en blijft het nadeel van al die losse knoppen. Ik ben hier blij met de zoneklep beneden, dat bespaart weer 6 knoppen met batterijen vervangen.

[ Voor 8% gewijzigd door Cap op 08-12-2020 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
[...]

Wat wil je bereiken? Er zit al een thermostaatkraan op die leiding. Daar moet dan een thermische motor op om er een zoneklep van te maken (of zoiets, weet niet precies hoe het heet). Maar ik zou er geen tado knop op zetten.

Die zoneklep laat je dan aansturen door de slimme thermostaat en een extensiekit aan je ketel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

HuHu schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 11:57:
[...]

Wat wil je bereiken? Er zit al een thermostaatkraan op die leiding. Daar moet dan een thermische motor op om er een zoneklep van te maken (of zoiets, weet niet precies hoe het heet). Maar ik zou er geen tado knop op zetten.

Die zoneklep laat je dan aansturen door de slimme thermostaat en een extensiekit aan je ketel.
Het doel is om de vloerverwarming los aan te kunnen sturen, nu verwarmt de woonkamer mee als er ergens anders in huis een radiator warmte vraagt.
Ik weet dat een zoneklep de beste manier is, maar dat is ook veel duurder. Dan moet ik een extensiekit aanschaffen en een draadloze thermostaat en de zoneklep zelf, dus dan ben ik honderden euro's verder, nog afgezien van het gedoe om dat goed aangesloten te krijgen. Er zijn ook veel mensen die gewoon een slimme knop geplaatst hebben, dan ben ik voor ongeveer 75 euro klaar (en die spullen heb ik nu sowieso al liggen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
Haan schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 12:05:
[...]

Het doel is om de vloerverwarming los aan te kunnen sturen, nu verwarmt de woonkamer mee als er ergens anders in huis een radiator warmte vraagt.
Ik weet dat een zoneklep de beste manier is, maar dat is ook veel duurder. Dan moet ik een extensiekit aanschaffen en een draadloze thermostaat en de zoneklep zelf, dus dan ben ik honderden euro's verder, nog afgezien van het gedoe om dat goed aangesloten te krijgen. Er zijn ook veel mensen die gewoon een slimme knop geplaatst hebben, dan ben ik voor ongeveer 75 euro klaar (en die spullen heb ik nu sowieso al liggen ;) )
  • Slimme thermostaat: heb je in beide gevallen nodig (een tado knop bij je installatie meet nooit de goede temperatuur).
  • Knop versus thermische motor: geen idee, ik gok even duur (motor misschien zelfs goedkoper).
  • Voor de "correcte" oplossing moet je inderdaad de extensiekit extra kopen t.o.v. de knutsel-oplossing. Als je de pricewatch ( pricewatch: Tado Extension Box ) een beetje in de gaten houd, kun je die scoren voor 65 euro.
  • Aansluiten: het zagen in de leiding is het meeste werk, dat heb je ook sowieso.
Ik zou kiezen voor "hoe het hoort". Als er dan later iets met het systeem is, dan is het ook gewoon duidelijk hoe het in elkaar steekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08 12:12

MrScratch

I am rubber, you are glue

peligro2k schreef op zondag 6 december 2020 @ 20:31:
[...]

Ik zit met hetzelfde dilemma, en ga denk ik voor deze: https://www.toolstation.n...sche-radiatorkraan/p85616

Volgens Tado (https://support.tado.com/...rmostatisch-of-manueel-is) moet je echter M30x1.5mm hebben als je zonder adapter wil werken. Ben die echter nog niet tegen gekomen.

Ben benieuwd bij welke kranen je uiteindelijk uit komt.
Je kunt overwegen om naar dynamic flow radiatorkranen te gaan. Deze zorgen voor automatische waterzijdig inregelen van je radiatoren doordat ze met de veranderende druk op je CV kunnen omgaan. Zoals bijvoorbeeld de Heimeier Eclipse of de Danfoss Dynamic Valve. Als je toch je radiatorkranen gaat vervangen, zou ik het meteen met dit soort kranen doen.

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanpaulh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:18
heraut schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 11:47:
Hoe lang gaan batterijen mee in een Slimme Thermostaatkraan? Ik heb Duracell batterijen, die al binnen 6 maanden op zijn... Dat is best kort toch?
Ik haalde maximaal een maand of 2 als ik dure batterijen er in stopte. Met supermarkt batterijen een week of drie.

Dit was voor mij de reden de knoppen weer de deur uit te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ja. Ik heb ook gewoon gezaagd met een kleine handijzerzaag met fijn zaagblad, want losmaken was geen optie in mijn situatie. Niet teveel zorgen maken over die metaaldeeltjes. Snijden of zagen, er komt toch altijd wat vrij en er zit ook echt zat zooi (roestdeeltjes) in je radiatoren hoor. En daar komt ook wat van vrij tijdens legen en weer bijvullen van je systeem.

Dus tips:
1. koop een klep met een (metalen) kogelventiel, die is veel minder gevoelig voor vervuiling dan een zuigerventiel
2. indien van toepassing: zet de klep liefst niet in de retour bij de ketel maar in de aanvoer, of verderop in het circuit. Zo het minste kans op die metaaldeeltjes in je pomp
3. maak je niet teveel zorgen om dat beetje zaagsel ;)

PS buizensnijder kopen zou ook kunnen, maar dan wel de goede. Ik weet niet om wat voor leidingen het precies gaat maar met zo'n klein buizensnijdertje uit de bouwmarkt kom je er iig niet bij een RVS buis, die zijn bedoeld voor de dunnere, koperen leidingen. Koper is veel zachter. Bij die dikke RVS buizen maak je dan alleen je snijder bot en maak je een krasje in het RVS. :P Misschien hebben ze ook andere uitvoeringen die geschikt zijn voor de grotere RVS buizen, even navragen. En let op: je moet natuurlijk wel genoeg ruimte rondom de buis hebben om de snijder rond te kunnen draaien. Dat was bij mij niet het geval.

[ Voor 30% gewijzigd door Cap op 08-12-2020 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

HuHu schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 12:22:
[...]
• Slimme thermostaat: heb je in beide gevallen nodig (een tado knop bij je installatie meet nooit de goede temperatuur).
Die heb ik nu al in de woonkamer hangen ;) Die moet dus worden vervangen voor een draadloze sensor
• Knop versus thermische motor: geen idee, ik gok even duur (motor misschien zelfs goedkoper).
Ik zie geen zoneklep voor minder dan 139 euro, dus dat is een flink verschil tov een knop van 55 euro.
• Voor de "correcte" oplossing moet je inderdaad de extensiekit extra kopen t.o.v. de knutsel-oplossing. Als je de pricewatch ( pricewatch: Tado Extension Box ) een beetje in de gaten houd, kun je die scoren voor 65 euro.
Als ik nu die dingen zou kopen via de pricewatch kom ik op:
sensor: €80
extensie: €100
zoneklep: €140
Totaal: €320

Een ander nadeel van een zoneklep is overigens dat die alleen via aan/uit bestuurd kan worden en niet via OpenTherm.

[ Voor 5% gewijzigd door Haan op 08-12-2020 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vraagje: ik heb al jaren het Tado systeem maar recentelijk verhuisd naar een nieuwe woning waar Danfoss RA aansluitingen op de radiatoren zitten. Ik blij want de verloopstukken werden meegeleverd blijkbaar (vorige keer moest ik een nieuwe set bestellen) en aangezien ik alles bewaard had, kon ik gelijk installeren.

Nu loop ik echter tegen het probleem aan dat de Tado knoppen er incl. mount van de radiator af vallen! Ik merkte al met erop schroeven dat hij doorklikt, hij schiet dan weer wat losser. Dit had ik met vorige adapters niet, die zaten letterlijk muurvast.

Ik heb met wat PTFE tape nu een tijdelijke oplossing, maar ook daarmee zit hij verre van goed vast en eenmaal los is het vaak dusdanig beschadigd (de PTFE tape) dat ik er weer nieuwe op kan zetten.

Nu heb ik de adapters al zo'n 4 jaar geleden erbij gekregen, weten jullie of er nieuwere adapters zijn of kan ik ergens betere vandaan halen? Ik heb Tado zelf ook al gemaild maar nog geen reactie.

Welke aansluiting heeft de Tado mount zelf eigenlijk? Want ik kan mij goed voorstellen dat er op internet adapters, hopelijk metalen, te verkrijgen zijn voor Danfoss RA naar datgene wat Tado gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Haan schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 13:40:
[...]

Die heb ik nu al in de woonkamer hangen ;) Die moet dus worden vervangen voor een draadloze sensor

[...]

Ik zie geen zoneklep voor minder dan 139 euro, dus dat is een flink verschil tov een knop van 55 euro.

Een ander nadeel van een zoneklep is overigens dat die alleen via aan/uit bestuurd kan worden en niet via OpenTherm.
Zie eerder in dit topic, o.a.

https://tameson.nl/kleppen/kogelkraan/elektrisch/2-weg/
https://www.belimo.nl/nl_NL/products/valves
https://www.warmteservice...-trafo-24-Volt/p/37651565

Opentherm icm met een zonklep gaat prima mits je de communicatie met de ketel via de extensiekit (nu draadloze ontvanger) laat lopen. Bij mij communiceert de extensiekit naast de ketel via Opentherm (EK -> D01), zodra er warmtevraag is van de woonkamerthermostaat gaat de klep open omdat die aangesloten is op het relais van die thermostaat (Thermostaat -> R01). Klopt dus prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
jeanpaulh schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 13:08:
[...]

Ik haalde maximaal een maand of 2 als ik dure batterijen er in stopte. Met supermarkt batterijen een week of drie.

Dit was voor mij de reden de knoppen weer de deur uit te doen.
Dat lijkt mij niet een normaal verbruik.
Al contact gehad met ons ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
Haan schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 13:40:
[...]

[...]

[...]

Je bestaande bedrade slimme thermostaat sluit je aan op de zoneklep. De extensiekit op de ketel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

HuHu schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 14:33:
[...]

Je bestaande bedrade slimme thermostaat sluit je aan op de zoneklep. De extensiekit op de ketel.
Ja dat snap ik, en dan heb ik dus voor de woonkamer een temperatuursensor nodig, situatie 3 uit de documentatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-K
  • Niet online

Jay-K

1337 Bhagwag

tado schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:39:
[...]

In hele oude versies van de handleiding staat inderdaad HC00 beschreven voor de Nefit EMS Bus.

Zoals al beschreven in dit forum bestaat HC00 nu niet meer, in nieuwe handleidingen hebben we het dus ook over HC01 tm HC10

Voor de Nefit EMS Bus (en alle andere bussen die vaak in NL voorkomen) kan je altijd gewoon HC01 gebruiken.
Ok, ik heb hem nu aangesloten op mijn Nefit Proline NxT CV ketel.
Alleen deze word nu niet warm. Ik neem aan dat de bekabeling op op de Tado via het Digitaal aansluit schema gedaan dient te worden en niet Potentiaalvrij Relais?

Before me there were many, after me there will be none

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jay-K schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 16:05:
[...]

Ok, ik heb hem nu aangesloten op mijn Nefit Proline NxT CV ketel.
Alleen deze word nu niet warm. Ik neem aan dat de bekabeling op op de Tado via het Digitaal aansluit schema gedaan dient te worden en niet Potentiaalvrij Relais?
Dat ligt aan hoe u hem in de ketel aangesloten heeft.

Is dit ook niet een ketel die OpenTherm heeft en geen Nefit EMS ?

Kijk naar de poorten op de ketel en documentatie van de ketel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvanommen
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 16:42
MooDyBLueS schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 13:58:
Vraagje: ik heb al jaren het Tado systeem maar recentelijk verhuisd naar een nieuwe woning waar Danfoss RA aansluitingen op de radiatoren zitten. Ik blij want de verloopstukken werden meegeleverd blijkbaar (vorige keer moest ik een nieuwe set bestellen) en aangezien ik alles bewaard had, kon ik gelijk installeren.

Nu loop ik echter tegen het probleem aan dat de Tado knoppen er incl. mount van de radiator af vallen! Ik merkte al met erop schroeven dat hij doorklikt, hij schiet dan weer wat losser. Dit had ik met vorige adapters niet, die zaten letterlijk muurvast.

Ik heb met wat PTFE tape nu een tijdelijke oplossing, maar ook daarmee zit hij verre van goed vast en eenmaal los is het vaak dusdanig beschadigd (de PTFE tape) dat ik er weer nieuwe op kan zetten.

Nu heb ik de adapters al zo'n 4 jaar geleden erbij gekregen, weten jullie of er nieuwere adapters zijn of kan ik ergens betere vandaan halen? Ik heb Tado zelf ook al gemaild maar nog geen reactie.

Welke aansluiting heeft de Tado mount zelf eigenlijk? Want ik kan mij goed voorstellen dat er op internet adapters, hopelijk metalen, te verkrijgen zijn voor Danfoss RA naar datgene wat Tado gebruikt.
Je moet naar M30, die bijgeleverd adapter voor Danfoss RA zijn inderdaad bagger, ik heb uiteindelijke mijn kranen overal laten vervangen omdat dat het beste werkt. Maar deze: https://www.wildkamp.nl/p...u6nsODJecBXoaAp4eEALw_wcB
zien er in ieder geval veel degelijker uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marck11
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-01 16:53
Bra-Jo schreef op woensdag 4 november 2020 @ 10:56:
[...]

Tnx voor je reactie. :)

Ik ben toch maar een andere kant op gegaan. Ik had alles zelf willen samenstellen (klep, motor enz) maar heb uiteindelijk besloten om "maar" 100 euro extra uit te trekken en een 24v klep van Honeywell te bestellen. Als ik zie wat dat heel Tado-spul kost, dan maakt die 100 euro ook niet meer zoveel uit. Plus een hoop frustratie en gepiel vermeden hiermee (hoop ik).
Genoeg andere merken beschikbaar. Caleffi, Esbe, https://www.wasco.nl/Sear...px?SearchTerm=zoneventiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je reageert op een heel oude reactie maar goeie link. ;)

Daarbij wil ik toevoegen, ga vooral voor een exemplaar met draaiend kogelventiel / kogelafsluiter ipv een zuiger / veerklep model als in de Honeywells zit, die zijn een stuk minder gevoelig voor vervuiling, dus minder kans op storingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Had je dat een maand geleden niet kunnen melden? :(

:P
Tnx, namens andere geïnteresseerden. Ik heb ondertussen de hierboven geposte klep van Warmteservice geïnstalleerd, die doet prima wat ie moet doen.
Edit: deze dus. https://www.warmteservice...-trafo-24-Volt/p/37651565

[ Voor 13% gewijzigd door Bra-Jo op 08-12-2020 20:36 ]

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanpaulh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:18
tado schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 14:11:
[...]

Dat lijkt mij niet een normaal verbruik.
Al contact gehad met ons ?
Ja; heel vaak. Ik moest het steeds nog eens proberen met andere batterijen. Ook toen ik aangaf dit al meerdere malen gedaan te hebben en had gevraagd dit in jullie systeem terug te zoeken.

Helaas werd ik nooit serieus geholpen door de support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00gle
Bra-Jo schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 20:35:
[...]

Had je dat een maand geleden niet kunnen melden? :(

:P
Tnx, namens andere geïnteresseerden. Ik heb ondertussen de hierboven geposte klep van Warmteservice geïnstalleerd, die doet prima wat ie moet doen.
Edit: deze dus. https://www.warmteservice...-trafo-24-Volt/p/37651565
Hij is langzaam, maar wel degelijk naar mijn idee! Ik ben er in iedergeval blij mee 👍🏼

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wvanommen schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 17:12:
[...]

Je moet naar M30, die bijgeleverd adapter voor Danfoss RA zijn inderdaad bagger, ik heb uiteindelijke mijn kranen overal laten vervangen omdat dat het beste werkt. Maar deze: https://www.wildkamp.nl/p...u6nsODJecBXoaAp4eEALw_wcB
zien er in ieder geval veel degelijker uit.
Thanks! Weer wat geleerd, dat M30 blijkbaar ook een standaard is die o.a. Honeywell en dus Tado gebruiken. Ik heb ze elders besteld, maar ze zien er identiek uit. Worden vrijdag geleverd en waren iets duurder dan in jouw link, maar is me de prijs wel waard voor iets wat gewoon vast moet zitten. Ik bedoel: mijn hele Tado systeem was al een paar honderd euro, dan is een paar tientjes voor wat kwaliteitsverloopstukken het echt wel waard.

Zal binnenkort wel laten weten hoe het zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:06

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

Even een snelle vraag;

Op dit moment heb ik in huis het Evohome systeem. Echter ben ik hier niet tevreden mee en ben voornemens over te stappen naar Tado.

Nu wil ik als test 1 Slimme Radiatorknop kopen en op een radiator plaatsen. Nu snap ik dat hij geen warmtevraag kan sturen, maar gaat hij wel open/dicht om de temperatuur te bereiken? Zodra hij open gaat zal er namelijk wel gewoon warm water beschikbaar zijn omdat de kachel in huis wel gewoon staat te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

@WishmasterNL Ja hij werkt dan als een normale thermostaat knop, met als voordeel dat je deze remote kan besturen via de app. En ook een eigen schema voor kunt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@WishmasterNL waar ben je ontevreden mee wat betreft het Evohome systeem en in welke mate zal het Tado systeem dat oplossen denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demiesehv
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 19-07 01:43
Ik heb beneden vloerverwarming in samenwerking met een toon 2.
Geen radiatoren beneden verder.
Op alle slaapkamers op de 1e verdieping staan de radiatoren uit.
Op de 2e verdieping staan de radiatoren op stand 1.
Nu hebben we nog een radiator op een werk kamer en badkamer.
Nu zouden we deze beter willen regelen.
Kan ik hier gewoon slimmer radiatorkranen op zetten en wat moet ik dan aanschaffen van tado.
En werkt dit samen met toon eventueel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:06

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

@Haan bedankt voor je antwoord. Dan kan ik dus eens gaan testen.

@Cap Ik vind Evohome ontzettend traag werken. Ook zijn er meerdere radiatoren die gewoon helemaal niks doen. Althans, de knop die er op zit doet niks. Als ik diezelfde radiatoren handmatig opendraai, worden deze wel direct warm.
Vanochtend ook, kamer staat ingesteld op 19 graden. Het is er echter 17,5 graden. Knop doet niks. Als ik deze overdreven instel op 21 graden, word de setting overgenomen maar doet de knop verder niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@WishmasterNL dat trage is natuurlijk irritant. Maar dat die knop niets doet lijkt me een ontvangst / communicatie probleem, het lijkt me zo niet te werken zoals bedoeld door Evohome. Als de er een afwijking groter dan de drempelwaarde is dan ontstaat er natuurlijk warmtevraag. Heb je hierover al contact gehad met Evohome?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:26
Haan schreef op woensdag 9 december 2020 @ 09:38:
@WishmasterNL Ja hij werkt dan als een normale thermostaat knop, met als voordeel dat je deze remote kan besturen via de app. En ook een eigen schema voor kunt maken.
Dan heb je ook een bridge nodig toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

robkrekel schreef op woensdag 9 december 2020 @ 10:54:
[...]

Dan heb je ook een bridge nodig toch?
Eh ja daar heb je wel een punt ja. Die knop gaat niks doen zonder bridge. Ik zat even aan mijn eigen situatie te denken waar ik eerst ook alleen twee knoppen had, maar dat was wel met de bridge ook. Anders kan je de knop niet activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldM
  • Laatst online: 17:16
heraut schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 11:47:
Het startpakket van mij is van 25 jan. 2020 en werken nog prima met de bijgeleverde batterijen (5 knoppen en de thermostaat), dan hebben we het over 10 maanden. Ik denk zelfs dat ze de winterperiode (dan moeten de knoppen echt aan het werk) nog wel doorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TgrKing
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-07 11:06

[...]

Ik heb een andere oplossing gekozen. Niet zeker of dit te creatief is, maar voor mij werkt het.
Ik heb de vloerpomp op een slimme stekker aangesloten. Daarbij via home-assistant aangegeven dat wanneer de temp>21.5 de stekker uit te zetten en <21.0 de stekker weer aan te zetten. De pomp gaat niet vaak aan en uit door de .5 graad verschil. Ik ben benieuwd wat de experts hiervan vinden 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• acidfever
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

RonaldM schreef op woensdag 9 december 2020 @ 13:50:
[...]
Het startpakket van mij is van 25 jan. 2020 en werken nog prima met de bijgeleverde batterijen (5 knoppen en de thermostaat), dan hebben we het over 10 maanden. Ik denk zelfs dat ze de winterperiode (dan moeten de knoppen echt aan het werk) nog wel doorkomen.
Zelfde hier 4 januari 2020 in gebruik genomen en nog altijd dezelfde batterijen.

Ik vermoed dat bij deze persoon het bereik een probleem was (wellicht dikke betonnen vloeren of andere bereik beperkende factoren). Ik zit in een huis uit 1927 dus voornamelijk houten vloeren en wanden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NIB0R
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:02
TgrKing schreef op woensdag 9 december 2020 @ 14:01:
[...]

Ik heb een andere oplossing gekozen. Niet zeker of dit te creatief is, maar voor mij werkt het.
Ik heb de vloerpomp op een slimme stekker aangesloten. Daarbij via home-assistant aangegeven dat wanneer de temp>21.5 de stekker uit te zetten en <21.0 de stekker weer aan te zetten. De pomp gaat niet vaak aan en uit door de .5 graad verschil. Ik ben benieuwd wat de experts hiervan vinden 8)7
Ik heb hetzelfde gedaan met home assistant en een slimme stekker maar bij mij gaat hij uit als er 0% verwarmingsvraag is. En weer aan bij > 0. Nadeel van deze methode is als de zone van de vloerverwarming 10% vraagt en een andere zone de volle 100% dat de vloerverwarming dan wel gewoon 100% mee verwarmd. Misschien moet ik hem eerder uitschakelen dan bij 0.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TgrKing
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-07 11:06
NIB0R schreef op woensdag 9 december 2020 @ 14:38:
[...]

Ik heb hetzelfde gedaan met home assistant en een slimme stekker maar bij mij gaat hij uit als er 0% verwarmingsvraag is. En weer aan bij > 0. Nadeel van deze methode is als de zone van de vloerverwarming 10% vraagt en een andere zone de volle 100% dat de vloerverwarming dan wel gewoon 100% mee verwarmd. Misschien moet ik hem eerder uitschakelen dan bij 0.
Dat is nog mooier gedaan! Ik wist niet hoe ik dat precies moest uitlezen en daarom via de temperatuur geregeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jeanpaulh schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 21:03:
[...]

Ja; heel vaak. Ik moest het steeds nog eens proberen met andere batterijen. Ook toen ik aangaf dit al meerdere malen gedaan te hebben en had gevraagd dit in jullie systeem terug te zoeken.

Helaas werd ik nooit serieus geholpen door de support.
Schrijf data op dat u batterijen vervangen heeft.

Geeft die dan door aan support en vraag om vervangend apparaat.
Pagina: 1 ... 6 ... 65 Laatste