Ik sta op het punt om een setje te halen. Al is het voor mij nog een kleine onzekerheid of het gaat werken in onze bestaande setup. We hebben namelijk te maken met twee zone kleppen. Deze zonekleppen staan in verbinding met een relais-box.
De thermostaten, één bedraad en één draadloos, staan in verbinding met de relais-box. Dus NIET DIRECT in verbinding met de zonekleppen.
We hebben dus twee zones:
1. Woonkamer met radiatoren. Hier staat een Honeywell CM927 Thermostaat draadloos in verbinding met de Honeywell BDR91 ontvanger. En de ontvanger staat weer bedraad in connectie met een relais-kastje die op zijn beurt zoneklep 1 opent.
2. Keuken met vloerverwarming. Hier staat een Thermostaat van Siemens REV24DC met een bedrade verbinding op de relais-box,  die op zijn beurt klep 2 opent.
Wat ik niet helemaal begrijp is dat niets in directe verbinding staat met CV ketel, een Junkers Cerapur ZWB30. De thermostaten staan enkel in verbinding met de relais-box. Zodra één van de kleppen open gaat, schiet de ketel in gang. Dit kan ik bevestigen door de zoneklep manueel open te zetten. 
Om uit te sluiten dat de thermostaten communiceren met de CV ketel, heb ik ze op een zeer lage temperatuur ingesteld. De CV ketel branden. Dit bevestigd voor mij dat het door de open zonekleppen komt. Alsof je de warm water kraan open zet. Ik neem aan dat hierdoor geen sprake is van modulatie, en het enkel AAN of UIT gaat.
Vanuit de relais-box loopt er eveneens geen verbinding naar de CV ketel. De relais box bevat een soort module waar ´timer´ op staat en twee relais, een voor elke knop. Het lijkt erop dat de timer module er voor zorgt dat de laatste klep pas na x minuten dicht gaat als er geen signaal voor ´open´ meer binnen komt.
Wat het meest op de setup lijkt is situatie #2 in deze link: 
https://support.tado.com/...adiatorverwarmingssysteem
Maar dan is een van de thermostaten draadloos verbonden. En staan GEEN van de termostaten direct verbonden met de kleppen, maar via een relais-box.
Geen idee of Tado met mijn huidig systeem gaat werken. Misschien moet ik die box omzeilen en Tado direct op de zonekleppen aansluiten? En hoe comminiceert Tado dan met de CV ketel?
Eigenlijk wil ik vooral weten of Tado met mijn setup gaat werken. Maar hoe meer info hoe beter.

[
                        Voor 70% gewijzigd door
                                                     Redox                                                 op 28-11-2021 14:27
                        . Reden: Verduidelijking                    ]