https://intercom.help/tad...rverwarming-en-radiatorenProtax schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 09:22:
Hoe werkt Tado in combinatie met vloerverwarming? Ik hoor een hoop goede dingen over Tado, maar dit is me nog niet helemaal duidelijk.
Mijn huis uit 2013 heeft in totaal slechts 5 radiatoren (en nog 1 design-radiator in de badkamer), verdeeld over drie etages. Ik zou dan al die kranen moet laten vervangen voor thermische kranen, als ik het goed begrijp.
Op dit moment hebben we een Toon, die moet er dan tussen uit, keuzes...
- tado
- Registratie: Februari 2016
- Niet online
Bedrijfsaccount tado
- Slimme thermostaat
- Duracell
- Tado
- Bediening
- Tado Slimme Radiatorknop
- Tado Slimme Radiatorknop V3+ (Starterskit)
- Tado Slimme Thermostaat V3+
- Tado Extension Box
- Duracell Plus Power Alkaline AA-batterijen - 12 stuks
- Tado Smart Thermostat Multi-zone (uitbreiding)
- Tado Smart Thermostat
- Tado Airco Controller
- Tado Slimme Thermostaat V3
- Thermostaten
- Camera-accessoires
/u/735079/crop56bb70d03a088_cropped.png?f=community)
Ik gebruik een iPhone en daar kan het volgens mij niet (gemakkelijk) en daarnaast zou je sowieso een 2e abonnement nodig hebben (voor bijv. geo locatie)?yannickie111 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 20:13:
[...]Is het een optie (al is het natuurlijk geen mooie feature integraded in tado) om de app te clonen (android), zodat je er 2 naast elkaar kunt draaien?
[ Voor 3% gewijzigd door bommel op 17-02-2021 12:48 ]
- tado
- Niet online
Bedrijfsaccount tado
- Slimme thermostaat
- Duracell
- Tado
- Bediening
- Tado Extension Box
- Tado Smart Thermostat
- Tado Airco Controller
- Thermostaten
- Camera-accessoires
Voor de nieuwe "boost" functie, willen we toch wat instellingen toevoegen (denk aan temperatuur, duratie van de boost, en welke kamers er verwarmd moeten worden.)
We zijn op zoek naar gebruikersfeedback over hoe vaak u dit soort instellingen zou veranderen:
Graag uw feedback in deze Engelstalige poll:
https://community.tado.com/en-gb/discussion/8556
We zijn op zoek naar gebruikersfeedback over hoe vaak u dit soort instellingen zou veranderen:
Graag uw feedback in deze Engelstalige poll:
https://community.tado.com/en-gb/discussion/8556
Mijn pas aangeschafte Tado Starterskit Bedrade Slimme Thermostaat V3+ met 2 Slimme Radiatorknoppen V3+ aangeschaft. Inmiddels de Thermostaat aangesloten en werkend gekregen op mijn Intergas Kompakt Kombi HRE 28/24.
Ik moet een thermostatische radiatorkraan plaatsen voordat ik de Tado Slimme thermostaat kan gebruiken, omdat op mijn radiator een gewone radiatorkraan zit (zie foto).
Ik heb echter geen idee welke maatvoering ik moet hanteren voor het aanschaffen van de juiste thermostatische radiatorkraan omdat de maatvoering die Tado aangeeft (M30 x 1,5) ik nergens bij gegevens van thermostatische kranen tegenkom. Welk merk/type heb ik nodig en moet ik daar nog extra accessoires bij aanschaffen?
Bij voorbaat dank voor tips/adviezen.
Ik moet een thermostatische radiatorkraan plaatsen voordat ik de Tado Slimme thermostaat kan gebruiken, omdat op mijn radiator een gewone radiatorkraan zit (zie foto).
Ik heb echter geen idee welke maatvoering ik moet hanteren voor het aanschaffen van de juiste thermostatische radiatorkraan omdat de maatvoering die Tado aangeeft (M30 x 1,5) ik nergens bij gegevens van thermostatische kranen tegenkom. Welk merk/type heb ik nodig en moet ik daar nog extra accessoires bij aanschaffen?
:strip_exif()/f/image/yAHhoiM9mnxuwWDT9aRQQgA7.png?f=user_large)
[ Voor 12% gewijzigd door Firstjazz op 17-02-2021 19:35 ]
https://imihydronic.blob....DF_low/Eclipse_NL_low.pdfFirstjazz schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 19:20:
1. Mijn pas aangeschafte Tado Starterskit Bedrade Slimme Thermostaat V3+ met 2 Slimme Radiatorknoppen V3+ aangeschaft. Inmiddels de Thermostaat aangesloten en werkend gekregen op mijn Intergas Kompakt Kombi HRE 28/24. Af en toe lijkt het alsof de woonkamer niet op temperatuur wordt gehouden en of de ingestelde temperatuur qua gevoel iets lager is dan de instelling voorheen met de oude Honeywell Modulation thermostaat. Ik las hier iets over ijken, hoe doe ik dat in mijn geval?
2. Ik moet een thermostatische radiatorkraan plaatsen voordat ik de Tado Slimme thermostaat kan gebruiken, omdat op mijn radiator een gewone radiatorkraan zit (zie foto).
[Afbeelding]
M30 x 1,5 is de aansluiting waar de thermostaat knop opgeschroefd wordt.
Vele andere merken kunnen dit ook leveren Danfoss, Comap Herz. Foutje voor Danfoss heb je een adapter nodig. Maar Tado levert die erbij.
Een CV-Ketel is een vlamkoeler en een radiator is een waterkoeler.
Deze bijvoorbeeld. Dan heb je ook geen adapter nodig. Meteen een nieuw heimeier knelsetje erbij en je hebt minder kans op lekkende koppelingen.Firstjazz schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 19:20:
Mijn pas aangeschafte Tado Starterskit Bedrade Slimme Thermostaat V3+ met 2 Slimme Radiatorknoppen V3+ aangeschaft. Inmiddels de Thermostaat aangesloten en werkend gekregen op mijn Intergas Kompakt Kombi HRE 28/24.
[Afbeelding]
[ Voor 4% gewijzigd door GVR op 17-02-2021 19:38 ]
Hoezo toeval? 
Edit: Absoluut waar, Heimeier dan ook een nieuw knel setje erbij.
Edit: Absoluut waar, Heimeier dan ook een nieuw knel setje erbij.
[ Voor 68% gewijzigd door Seafarer op 17-02-2021 19:43 ]
Verwacht er niet teveel van. Het is een instructie hoe je de tado moet aansluiten.Kevv1990 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 08:06:
Vorige week Tado geïnstalleerd op mijn bestaande cv-ketel (vr-ketel van ca. 17 jaar oud), en gisteren is mijn nieuwe cv-ketel geplaatst. Dit is (i.v.m een beperking vanuit de gemeente en VVE) een elektrische combi cv-ketel. Wát een verschil qua comfort - Ik heb het nog nooit zo warm in huis gehad als ik 's ochtends uit bed kwam, en nog op 2 graden lager dan m'n oude cv-ketel ook!
Hopelijk ontvang ik snel de Tado installatie instructies die ik heb aangevraagd via de app. Aangezien het (voor zover ik begrijp) een modulerende ketel is wil ik deze correct installeren. Het zou immers zonde zijn om altijd 6 kWh te vragen, terwijl het gedurende dag misschien wel makkelijk 2 kWh zou kunnen zijn
Waarschijnlijk heeft je Tado thermostaat of je vorige thermostaat dan een temperatuur offset :-)Kevv1990 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 08:06:
Wát een verschil qua comfort - Ik heb het nog nooit zo warm in huis gehad als ik 's ochtends uit bed kwam, en nog op 2 graden lager dan m'n oude cv-ketel ook!
2 graden kouder is 2 graden kouder is 2 graden minder behaaglijk. Daar gaat een thermostaat niks aan veranderen.
@ GVR & Seafarer,
Bedankt voor de nuttige tips en info.
Ik ga ermee aan de slag.
Bedankt voor de nuttige tips en info.
Ik ga ermee aan de slag.
En een andere ketel ook niet.jeanpaulh schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 20:53:
[...]
Waarschijnlijk heeft je Tado thermostaat of je vorige thermostaat dan een temperatuur offset :-)
2 graden kouder is 2 graden kouder is 2 graden minder behaaglijk. Daar gaat een thermostaat niks aan veranderen.
Wat wel: vloerverwarming ipv radiatoren, andere radiatoren, goede tochtwering (trek op de vloer!), HR glas. Dit soort zaken kan bij een gelijke thermostaattemparatuur wel voor een behaaglijker gevoel zorgen.
[ Voor 21% gewijzigd door Cap op 17-02-2021 22:01 ]
En dat is er precies wat ik ervan verwachtmedu80 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 20:08:
[...]
Verwacht er niet teveel van. Het is een instructie hoe je de tado moet aansluiten.
@Kevv1990 welke ketel heb je? De handleiding is niet geheim ofzo hoor
De standaardinstelling voor Opentherm is D01, uitzonderingen zijn oa Nefit, Vaillant, zoals in de handleiding staat.
Kater? Eerst water, de rest komt later
ik heb een Vaillant HR solide vhr ketel en een Tado thermostaat. Ik zit met het volgende situatie.
Ik verwarm niet continu water.
Als ik de verwarming uit zet via de thermostaat dan gaat de verwarming netjes uit en worden de buizen koud, bij de ketel en beneden.
Echter slaat de pomp elke 10 min aan met de code S2 pomp doorspoelen en S7 pomp naspoelen. Ik vind dit vervelend omdat ik vlak bij de ketel slaap.
Nu geven ze bij Vaillant aan dat de thermostaat de opdracht geeft terwijl in de app de verwarming uit staat?
Iemand gelijke ervaringen en wellicht een oplossing?
Gr
Ik verwarm niet continu water.
Als ik de verwarming uit zet via de thermostaat dan gaat de verwarming netjes uit en worden de buizen koud, bij de ketel en beneden.
Echter slaat de pomp elke 10 min aan met de code S2 pomp doorspoelen en S7 pomp naspoelen. Ik vind dit vervelend omdat ik vlak bij de ketel slaap.
Nu geven ze bij Vaillant aan dat de thermostaat de opdracht geeft terwijl in de app de verwarming uit staat?
Iemand gelijke ervaringen en wellicht een oplossing?
Gr
Inmiddels zijn de thermostaat kranen allemaal geplaatst en ben ik nu aan het kijken waar ik het beste en met name welke TADO sets ik nu precies moet bestellen.Chris12 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 13:34:
[...]
Ik ben inmiddels al een aardige eindje op weg, ben goed geholpen op het tado eigen forum.
Qua benodigdheden:Wel heb ik nog een vraag over het plaatsen van een thermostaat kraan in de aanvoer van de vloerverwarming.
- 1x bedrade thermostaat woonkamer
- 1x bridge voor bedrade thermostaat
- 2x temperatuur sensoren voor zolderkamer en studeerkamer.
- 4 slimme Tado radiator knoppen voor lus-1
- 5 slimme Tado radiator knoppen voor lus-2 (hierbij dan geen slimme knop voor inloopkast, maar wel 1 voor huiskamer radiator2 en de slimme schakelaar bij aanvoer vloerverwarming)
- 3 extra thermostatische radiatorkranen (huiskamer radiatoren, en vloerverwarming aanvoer)
Ik wil daar een Heimeier E-clipse thermostaatkraan 1/2" recht tussen zetten, maar ik weet niet welke knelset ik nu nog daarbij nodig heb. Daar er aan 1 zijde schroefdraad zit.
De leiding van de aanvoer is een witte buigbare koperleiding. Het zelf doen is lastig volgens mij, daar ik niet een knelkoppeling apparaat heb, dus ik moet het laten doen. Of moet ik dan uitgaan dat de installateur dit wel weet op te lossen.
Als ik het goed heb gelezen zijn de M30 heimeier knoppen gemakkelijk uit te wisselen met de Tado knoppen. Dus het uitwisselen en het plaatsen/vervangen van de thermostaat kan ik zelf wel.
Nog een laatste vraag: waar moet ik de bridge plaatsen vlak bij de CV zelf?
En ik heb nog de vraag waar moet ik de bridge plaatsen vlak bij de CV zelf?
Zijn er naast tink en 50five (helaas geen losse verkoop daar meer) nog andere aan te raden webshops met scherpe prijzen?
En wat zijn nu slimme combinaties:
- 1x bedrade starterset v3 + 1 knop
- 8x losse knop (8-pack)
- 2x temp sensor
Of wellicht andere combinaties?
Eerder deze week een Starterskit Draadloze Slimme Thermostaat V3+ aangeschaft, maar krijg deze maar niet werkend i.c.m. onze Atag I36C. Alles lijkt goed ingesteld en aangesloten, maar CV geeft geen kik wanneer ik b.v. de temperatuur ophoog. Inmiddels via Tado ook de voor Atag specifieke handleiding gekregen, maar geen succes.
Zodra ik de stekker van de CV en Wireless receiver weer aansluit en de CV 'opstart' zie ik overigens wel de lampje 'warmtevraag' en 'storing' branden op de receiver, maar gaan weer uit zodra het process is afgerond.
Kort en goed, waar zit het fout? (en ik weet het, oranje draad moet ik nog afdoppen).
![]() | ![]() |
Zodra ik de stekker van de CV en Wireless receiver weer aansluit en de CV 'opstart' zie ik overigens wel de lampje 'warmtevraag' en 'storing' branden op de receiver, maar gaan weer uit zodra het process is afgerond.
Kort en goed, waar zit het fout? (en ik weet het, oranje draad moet ik nog afdoppen).
[ Voor 12% gewijzigd door renegrunn op 18-02-2021 23:59 ]
Volgens mij is OpenTherm niet polariteitgevoelig, maar misschien zou je desondanks + en - eens kunnen omdraaien. Baat het niet, dan schaadt het niet.
[ Voor 3% gewijzigd door MichelKlok op 18-02-2021 17:37 ]
Parkeren is een vak, geen twee vakken.
Helaas geen verschil. Inmiddels ook een support case bij Tado aangemaakt.MichelKlok schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 13:04:
Volgens mij is OpenTherm niet polariteitgevoelig, maar misschien zou je desondanks + en - eens kunnen omdraaien. Baat het niet, dan schaadt het niet.
Ik ben ook maar aangesloten bij de club van Tado eigenaren.
Gisteren mijn Honeywell thermostaat + draadloze ontvanger met relais vervangen door de Tado Thermostaat + Tado Draadloze ontvanger, aangesloten op een Remeha Avanta CW4 CV-ketel. Ik moet zeggen: wat een fantastische handleiding wordt er online gegeven, tot en met het maken van de foto's aan toe. De beste handleiding voor niet-techneuten wat ik ben tegengekomen so far. Maar goed, ik ben technisch wel vaardig én een ik-weet-het-beter-Nederlander, dus heb maar half/half de stappen gevolgd. Mijn vorige thermostaat / ontvanger was relaisgestuurd en ik wilde juist gebruik maken van OpenTherm omdat mijn Remeha Avanta dat specifiek zou ondersteunen.
Dus in plaats van de aangegeven A --> COM, B --> NO heb ik de kabels aangesloten op + en - voor OT. Ik heb van te voren de handleiding van de CV-ketel gecontroleerd en die gaf aan dat ik X6, input 3 en 4 moet gebruiken. Dit is exact hetzelfde voor de aansturing middels het relais, dus binnen de ketel hoefte ik gelukkig niets aan te passen.
Na het testen bleek dit tóch niet te functioneren. Ik hoorde wel de klik bij het inschakelen van het thermostaat, maar de CV-ketel gaf geen kik. Ik heb toen ook de + / - omgedraaid, maar zonder resultaat. Nogmaals de handleiding van Remeha doorgelezen, maar ook daar stond in wat ik al wist: OpenTherm moest aangesloten worden op 3 en 4 en dan zou dit moeten functioneren. Omdat het laat was én ik wel een werkende thermostaat wilde hebben, uiteindelijk toch maar de 'oude methode' gebruikt: de draden aangesloten op het relais, alles weer aangezet en getest: het werkte.
Vanochtend had ik ineens een ingeving. Ik las de handleiding van de Tado nogmaals door, en ja hoor, een stap vergeten: ik moest nog middels het installateursmenu de optie "D01" instellen (stap 7: Configureren). Daarmee stel je de Tado in op OpenTherm in plaats van relais gestuurd. Ik heb opnieuw de draadloze ontvanger opengeschroeft en de kabels weer aangepast naar + / -. Het heeft even geduurd maar het werkt nu voor mij.
Staat dit bij jou wel correct ingesteld @renegrunn ?
Dus in plaats van de aangegeven A --> COM, B --> NO heb ik de kabels aangesloten op + en - voor OT. Ik heb van te voren de handleiding van de CV-ketel gecontroleerd en die gaf aan dat ik X6, input 3 en 4 moet gebruiken. Dit is exact hetzelfde voor de aansturing middels het relais, dus binnen de ketel hoefte ik gelukkig niets aan te passen.
Na het testen bleek dit tóch niet te functioneren. Ik hoorde wel de klik bij het inschakelen van het thermostaat, maar de CV-ketel gaf geen kik. Ik heb toen ook de + / - omgedraaid, maar zonder resultaat. Nogmaals de handleiding van Remeha doorgelezen, maar ook daar stond in wat ik al wist: OpenTherm moest aangesloten worden op 3 en 4 en dan zou dit moeten functioneren. Omdat het laat was én ik wel een werkende thermostaat wilde hebben, uiteindelijk toch maar de 'oude methode' gebruikt: de draden aangesloten op het relais, alles weer aangezet en getest: het werkte.
Vanochtend had ik ineens een ingeving. Ik las de handleiding van de Tado nogmaals door, en ja hoor, een stap vergeten: ik moest nog middels het installateursmenu de optie "D01" instellen (stap 7: Configureren). Daarmee stel je de Tado in op OpenTherm in plaats van relais gestuurd. Ik heb opnieuw de draadloze ontvanger opengeschroeft en de kabels weer aangepast naar + / -. Het heeft even geduurd maar het werkt nu voor mij.
Staat dit bij jou wel correct ingesteld @renegrunn ?
Dank voor de tips @tagican. Bij mij stond de receiver reeds op D01 ingesteld toen ik deze stappen doornam.
Die handleiding had ik uiteraard al gevonden en gevolgd, maar dat werkte dus niet. Omdat de ketel nadrukkelijk adverteert met modulerende regeling, contact opgenomen met Tado en de fabrikant. Uiteindelijk is de conclusie dat de ketel alleen aangestuurd kan worden met aan/uit, en dat de modulatie in de software van de ketel zelf plaatsvindt middels een zelflerend systeem. Niet ideaal misschien, maar heel benieuwd hoe dit functioneert na een aantal dagen/ weekje.Haan schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 09:12:
@Kevv1990 welke ketel heb je? De handleiding is niet geheim ofzo hoorDe standaardinstelling voor Opentherm is D01, uitzonderingen zijn oa Nefit, Vaillant, zoals in de handleiding staat.
Is de Tado internet bridge enkel benodigd om het systeem van buitenaf te kunnen bedienen? Kan de slimme thermostaat ook communiceren met de radiator knoppen zonder dat de internet bridge is aangesloten?
En is de slimme thermostaat in de starterskit v3 zowel draadloos als bedraad aan te sluiten? Of zijn dat 2 verschillende type thermostaat?
En zijn de Tado radiator knoppen ook zonder problemen te gebruiken met Heimeier E-clipse thermostaat kranen? Ik zag namelijk bij CB dit merk/type niet tussen de geschikte kranen staan.
En is de slimme thermostaat in de starterskit v3 zowel draadloos als bedraad aan te sluiten? Of zijn dat 2 verschillende type thermostaat?
En zijn de Tado radiator knoppen ook zonder problemen te gebruiken met Heimeier E-clipse thermostaat kranen? Ik zag namelijk bij CB dit merk/type niet tussen de geschikte kranen staan.
De bridge is de centrale bediening van het systeem en moet sowieso altijd aan staan. Als er geen internet is zullen de schema's NIET werken, dit komt omdat deze zich in de cloud dienst van Tado bevinden, en niet lokaal ook in de bridge. Als je homekit hebt en een v3 of v3+ bridge, kun je ook lokale schema's en schakelingen maken. Hiervoor is internet niet vereist.Chris12 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 08:29:
Is de Tado internet bridge enkel benodigd om het systeem van buitenaf te kunnen bedienen? Kan de slimme thermostaat ook communiceren met de radiator knoppen zonder dat de internet bridge is aangesloten?
Dit zijn verschillende producten.En is de slimme thermostaat in de starterskit v3 zowel draadloos als bedraad aan te sluiten? Of zijn dat 2 verschillende type thermostaat?
Ja, dat moet geen probleem zijn, en knoppen moeten meteen op passen zonder verloopjes. Ik denk overigens eigenlijk dat je gewoon niet goed in de lijst gekeken hebt, want Heimeier staat er gewoon op.En zijn de Tado radiator knoppen ook zonder problemen te gebruiken met Heimeier E-clipse thermostaat kranen? Ik zag namelijk bij CB dit merk/type niet tussen de geschikte kranen staan.
[ Voor 11% gewijzigd door wvanommen op 19-02-2021 08:46 ]
Lijst: https://tado-hc-downloads...atibility_Guide-NL-V1.pdf
[ Voor 77% gewijzigd door wvanommen op 19-02-2021 08:46 ]
Dank voor je reactie.wvanommen schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 08:41:
[...]
De bridge is de centrale bediening van het systeem en moet sowieso altijd aan staan. Als er geen internet is zullen de schema's NIET werken, dit komt omdat deze zich in de cloud dienst van Tado bevinden, en niet lokaal ook in de bridge. Als je homekit hebt en een v3 of v3+ bridge, kun je ook lokale schema's en schakelingen maken. Hiervoor is internet niet vereist.
[...]
dit zijn verschillende producten.
[...]
Ja dat moet geen probleem zijn.
Ik heb een domoticz systeem thuis, met dasticz als front-end.
Daar valt vast ook wel wat voor te verzinnen.
Als internet er niet is, hoe reageert het Tado systeem dan? Gaat dan s'morgens op de vooraf ingestelde tijd niet meer de CV aan ?
- tado
- Niet online
Bedrijfsaccount tado
- Slimme thermostaat
- Duracell
- Tado
- Bediening
- Tado Extension Box
- Tado Smart Thermostat
- Tado Airco Controller
- Thermostaten
- Camera-accessoires
Weet de draadloze ontvanger wel dat hij OpenTherm moet sturen?renegrunn schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 12:41:
Eerder deze week een Starterskit Draadloze Slimme Thermostaat V3+ aangeschaft, maar krijg deze maar niet werkend i.c.m. onze Atag I36C. Alles lijkt goed ingesteld en aangesloten, maar CV geeft geen kik wanneer ik b.v. de temperatuur ophoog. Inmiddels via Tado ook de voor Atag specifieke handleiding gekregen, maar geen succes.
[Afbeelding] [Afbeelding]
Heeft u uw receiver wel ingesteld op D01 ?
https://www.tado.com/professional-manuals
Daarnaast is het belangrijk om te weten wat voor thermostaat er voor de tado op de ketel zat. Soms moet er een kabelbrug op de relais (aan/uit) poort van de ketel (per ketel verschillend) om de OpenTherm te kunnen gebruiken.
[ Voor 7% gewijzigd door tado op 19-02-2021 09:04 ]
Correct, dat is de meest beklaagde werking van Tado en de functionaliteit om ten minste een backup schema te kunnen instellen is dan ook veelgevraagde functionaliteit.Chris12 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 08:49:
[...]
Als internet er niet is, hoe reageert het Tado systeem dan? Gaat dan s'morgens op de vooraf ingestelde tijd niet meer de CV aan ?
Handmatige bediening werkt nog wel maar zelfs je ingestelde schema's werken bij een storing bij Tado (of je internet verbinding) niet meer. Aangezien er nooit een oplossing voor is gekomen lijkt de suggereren dat de internet bridge geen of onvoldoende geheugen aan boord heeft om zaken lokaal op te slaan (al kan ik me niet voorstellen dat 1 schema voor noodgevallen voor de hele woning zo ontzettend veel ruimte nodig heeft maar goed).
Het is wat het is.
Yeap, die vraag kwam inderdaad eerder voorbij: tagican in "Tado Smart Thermostat Topic - Deel 2"tado schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 09:03:
[...]
Weet de draadloze ontvanger wel dat hij OpenTherm moet sturen?
Heeft u uw receiver wel ingesteld op D01 ?
https://www.tado.com/professional-manuals
Daarnaast is het belangrijk om te weten wat voor thermostaat er voor de tado op de ketel zat. Soms moet er een kabelbrug op de relais (aan/uit) poort van de ketel (per ketel verschillend) om de OpenTherm te kunnen gebruiken.
Er zat een EasyComfort 540 op de ketel (middels aan/uit) aangesloten. Verder aanwijzingen van Atag ook opgevolgd voor zover ik kan zien (zie fotos).
[ Voor 7% gewijzigd door renegrunn op 19-02-2021 09:32 ]
Voor zover ik weet is Homekit echt de enige HA methode om lokaal iets te kunnen met schema's, en alleen als je ze ook echt in Homekit maakt. Andere HA oplossingen praten voor zover ik weet met de clouddiensten van Tado. Als die er niet is verander er simpelweg niets op het moment dat het schema iets zou moeten doen. Dus als je schema naar 20 graden zou moeten gaan en de knop staat op 16, dan blijft hij op 16. Je knoppen/thermostaat blijven/blijft wel werken, dus je kunt ze dan wel handmatig aanpassen (alhoewel ik me nu afvraag hoe dat werkt als je de nieuwe kinderslot feature aanzet op een knopChris12 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 08:49:
[...]
Dank voor je reactie.
Ik heb een domoticz systeem thuis, met dasticz als front-end.
Daar valt vast ook wel wat voor te verzinnen.
[ Voor 5% gewijzigd door wvanommen op 19-02-2021 10:38 ]
Er is een statement van Tado over in het Duits:acidfever schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 09:17:
[...]
Correct, dat is de meest beklaagde werking van Tado en de functionaliteit om ten minste een backup schema te kunnen instellen is dan ook veelgevraagde functionaliteit.
Handmatige bediening werkt nog wel maar zelfs je ingestelde schema's werken bij een storing bij Tado (of je internet verbinding) niet meer. Aangezien er nooit een oplossing voor is gekomen lijkt de suggereren dat de internet bridge geen of onvoldoende geheugen aan boord heeft om zaken lokaal op te slaan (al kan ik me niet voorstellen dat 1 schema voor noodgevallen voor de hele woning zo ontzettend veel ruimte nodig heeft maar goed).
Het is wat het is.
https://tado.vanillacommu...mment/23812#Comment_23812
korte verhaal is inderdaad wat je hierboven beschrijft.
Haan schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 09:12:
@Kevv1990 welke ketel heb je? De handleiding is niet geheim ofzo hoorDe standaardinstelling voor Opentherm is D01, uitzonderingen zijn oa Nefit, Vaillant, zoals in de handleiding staat.
Maar welke ketel heb je nou? Een elektrische combiketel zeg je. Ik ben benieuwd hoe deze zelflerend moduleert namelijk. Gas cv ketels moduleren van zichzelf ook al obv de aanvoer/retour temperatuur maar dat is nog iets anders dan dat ze worden aangestuurd door een modulerende thermostaat.Kevv1990 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 08:04:
[...]
Die handleiding had ik uiteraard al gevonden en gevolgd, maar dat werkte dus niet. Omdat de ketel nadrukkelijk adverteert met modulerende regeling, contact opgenomen met Tado en de fabrikant. Uiteindelijk is de conclusie dat de ketel alleen aangestuurd kan worden met aan/uit, en dat de modulatie in de software van de ketel zelf plaatsvindt middels een zelflerend systeem. Niet ideaal misschien, maar heel benieuwd hoe dit functioneert na een aantal dagen/ weekje.
Ah die uitleg had ik nog nooit gezien, interessant!wvanommen schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 10:40:
[...]
Er is een statement van Tado over in het Duits:
Zoals ik het begrijp zou het theoretisch wel gemaakt kunnen worden, maar het is niet triviaal om te bouwen. De visie van Tado ligt nu eenmaal bij een cloud-oplossing, ik zie dat niet snel veranderen.wvanommen schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 10:40:
[...]
Er is een statement van Tado over in het Duits:
- tado
- Niet online
Bedrijfsaccount tado
- Slimme thermostaat
- Duracell
- Tado
- Bediening
- Tado Extension Box
- Tado Smart Thermostat
- Tado Airco Controller
- Thermostaten
- Camera-accessoires
@XWB en @acidfever Hier ook dezelfde uitleg in het Engels:
https://community.tado.co...ment/22826/#Comment_22826
Daar zijn ook nog wat diepere vragen waar ik ook antwoord op heb proberen te geven.
Daar zijn ook nog wat diepere vragen waar ik ook antwoord op heb proberen te geven.
Ik heb ook nog even rondgekeken naar de manual en zoals jij het aangesloten hebt, zou ik het ook hebben gedaan. Misschien een far stretch, maar misschien zou je eens de kabel die bijgeleverd is even tijdelijk kunnen vervangen door een dunnere 2-aardige kabel (met kleinere doorsnee)? Het is een gokje, maar als je de oude kabel voor je EasyComfort nog hebt liggen, zou het het testen waard kunnen zijn.renegrunn schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 09:27:
[...]
Yeap, die vraag kwam inderdaad eerder voorbij: tagican in "Tado Smart Thermostat Topic - Deel 2"
Er zat een EasyComfort 540 op de ketel (middels aan/uit) aangesloten. Verder aanwijzingen van Atag ook opgevolgd voor zover ik kan zien (zie fotos).
Ah die vraag heb ik gemist. Heb de Gabarrom Mattira CMX15i, idd een elektrische combi ketel. Op basis van de brochure word ik niet veel wijzer hoe de modulatie precies werkt, maar dat het een zelflerend modulerend systeem is heeft de fabrikant telefonisch aangegeven. Meer dan dat weet ik helaas ook nog nietCap schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 11:04:
[...]
[...]
Maar welke ketel heb je nou? Een elektrische combiketel zeg je. Ik ben benieuwd hoe deze zelflerend moduleert namelijk. Gas cv ketels moduleren van zichzelf ook al obv de aanvoer/retour temperatuur maar dat is nog iets anders dan dat ze worden aangestuurd door een modulerende thermostaat.
@Jurian Goed dat je de op de community pages verder ingaat op enkele van de problemen die de 'power users' bezig houden. Dank daarvoor. Nu is het ook duidelijk waarom de Homekit oplossing niet voor andere systemen is weggelegd. Misschien in de toekomst een optionele bridge met een meer generieke chip?tado schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 11:43:
@XWB en @acidfever Hier ook dezelfde uitleg in het Engels:
- tado
- Niet online
Bedrijfsaccount tado
- Slimme thermostaat
- Duracell
- Tado
- Bediening
- Tado Extension Box
- Tado Smart Thermostat
- Tado Airco Controller
- Thermostaten
- Camera-accessoires
@HGBMason Helaas kan ik niet speculeren over toekomstige hardware. Maar natuurlijk nemen we alle feedback over de huidige hardware (en zijn limitaties) mee.
Het viel mij op dat ik in de Tado app (V3+) de temperatuur in stappen van 0,1 kan regelen, maar op de Tado thermostaat kan dat alleen in hele graden, dus b.v. van 18 naar 19.
1. Is het mogelijk met de thermostaat ook stappen van b.v. 0,5 graden te gebruiken?
2. Hoe weet ik zeker dat de thermostaat ook de modulatie-optie van mijn ketel gebruikt? Is dit in de app of op een andere manier te controleren?
1. Is het mogelijk met de thermostaat ook stappen van b.v. 0,5 graden te gebruiken?
2. Hoe weet ik zeker dat de thermostaat ook de modulatie-optie van mijn ketel gebruikt? Is dit in de app of op een andere manier te controleren?
Nee.Firstjazz schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 13:47:
Het viel mij op dat ik in de Tado app (V3+) de temperatuur in stappen van 0,1 kan regelen, maar op de Tado thermostaat kan dat alleen in hele graden, dus b.v. van 18 naar 19.

Cap in "Tado Smart Thermostat Topic - Deel 2":Firstjazz schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 13:47:
enCap schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 18:08:
Denk je ook, "dit is nou wat ik mis", upvoten dan die handel.![]()
Hoe meer een suggestie ge-upvote wordt hoe groter de kans dat Tado ermee aan de slag gaat. Upvoten kan simpelweg door op het vakje met het aantal votes te klikken, het driehoekje eronder wordt dan zwart en het tellertje gaat 1 up.
*knip**knip*
- Instelling per halve graad op de thermostaat / temperatuursensor En wat mij betreft ook op de knop, en zelfs in de app. Uniform, overzichtelijk, doelmatig. Nu: 1 graad op device (is te grof), per tiende graad in app (is te fijn).
Dus als er iets voor je bij zit: vooral upvoten!
Zeker weet je het pas als je een tijdje bij je ketel gaat staan (met de klep eraf, kijkglaasje) en merkt dat de gasvlam (en ventilator) harder / zachter gaat branden bij verandering in de de hoeveelheid warmtevraag, maar via de warmtegolfjes wordt aangegeven hoe de thermostaat de ketel probeert aan te sturen2. Hoe weet ik zeker dat de thermostaat ook de modulatie-optie van mijn ketel gebruikt? Is dit in de app of op een andere manier te controleren?
https://support.tado.com/...gssysteem-aan-en-uit-doet
TLDR: Warmtevraag icoon in het Klimaatrapport
[ Voor 19% gewijzigd door Cap op 19-02-2021 18:57 ]
Kijken waar de kabel aangesloten isFirstjazz schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 13:47:
:fill(white):strip_exif()/f/image/wPQfR8PUx0mXYoLMXhMaaMxu.png?f=user_large)
Ik heb vooralsnog geen zin om zo'n module aan te schaffen, kost toch weer 60 euro. De ketel regelt de watertemperatuur zelf en ik zie vaak 30/40/50 graden voorbij komen, het huis is altijd warm en de ketel tikt zelden de maximaal ingestelde temperatuur (60°C) aan. Waarom zou ik Tado dan de watertemperatuur laten regelen?
Ik heb hetzelfde met een Nefit ketel. Heb er verder geen last van.Kevv1990 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 12:46:
[...]
Ah die vraag heb ik gemist. Heb de Gabarrom Mattira CMX15i, idd een elektrische combi ketel. Op basis van de brochure word ik niet veel wijzer hoe de modulatie precies werkt, maar dat het een zelflerend modulerend systeem is heeft de fabrikant telefonisch aangegeven. Meer dan dat weet ik helaas ook nog niet
[ Voor 18% gewijzigd door XWB op 19-02-2021 19:55 ]
Voor mijn nefitketel (trendline) is géén EMS-OT module nodig.XWB schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 19:54:
[...]
Kijken waar de kabel aangesloten isAls ik naar mijn Nefit ketel kijk dan is de thermostaatkabel simpelweg aangesloten op aan/uit. Voor moduleren via de thermostaat is de EMS-OT module nodig, die op de oranje aansluiting in het plaatje aangesloten moet worden.
[Afbeelding]
Ik heb vooralsnog geen zin om zo'n module aan te schaffen, kost toch weer 60 euro. De ketel regelt de watertemperatuur zelf en ik zie vaak 30/40/50 graden voorbij komen, het huis is altijd warm en de ketel tikt zelden de maximaal ingestelde temperatuur (60°C) aan. Waarom zou ik Tado dan de watertemperatuur laten regelen?
[...]
Ik heb hetzelfde met een Nefit ketel. Heb er verder geen last van.
Oh? Ik heb ook een TrendLine. Misschien heb ik het verkeerd begrepenGVR schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 20:04:
[...]
Voor mijn nefitketel (trendline) is géén EMS-OT module nodig.
Ook een elektrische ketel, of wel op gas?XWB schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 19:54:
[...]
Ik heb hetzelfde met een Nefit ketel. Heb er verder geen last van.
Heb hem hier niet opengeschroeft, maar dat lijkt me wel, zie ook dit topic.XWB schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 20:07:
[...]
Oh? Ik heb ook een TrendLine. Misschien heb ik het verkeerd begrepenmaar jij hebt de thermostaatkabel dan op de oranje aansluiting zitten?
Vandaag een update ontvangen met eindelijk kinderslot mogelijkheid. Hier zat ik op te wachten, want uit het niets 25 graden in de kamer is ook weer niet wat...
Die update heb ik nu ook een week of zo, ideaal. Nu kunnen we de kamer tenminste weer met de thermostaat bedienen (we hadden handmatige wijzigingen op 1 minuut staan, de thermostaat neemt dat dus ook over).thieske1 schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 15:28:
Vandaag een update ontvangen met eindelijk kinderslot mogelijkheid. Hier zat ik op te wachten, want uit het niets 25 graden in de kamer is ook weer niet wat...
En bij de komende update ergens ook de mogelijkheid alle kamers direct uit te zetten wat wel handig is
Ah zou kunnen dat tado al een week een update had. Ik gebruik voor de aansturing normaal gesproken Apple homekit. Bij homekit heb ik dan ook een scène die alle kamers in 1 keer uitzet 😉Tonkey schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 15:51:
[...]
Die update heb ik nu ook een week of zo, ideaal. Nu kunnen we de kamer tenminste weer met de thermostaat bedienen (we hadden handmatige wijzigingen op 1 minuut staan, de thermostaat neemt dat dus ook over).
En bij de komende update ergens ook de mogelijkheid alle kamers direct uit te zetten wat wel handig is
Wat ik niet helemaal snap is waarom je dit op een desktop of in de browser wel kan, maar niet in de app 😅Tonkey schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 15:51:
[...]
In de browser komen updates als eerste. Wat daar dus kan zal later in de app ook kunnen. Zo heb ik het althans begrepenKevv1990 schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 18:28:
[...]
Wat ik niet helemaal snap is waarom je dit op een desktop of in de browser wel kan, maar niet in de app 😅
Updates in de browser kan je op ieder moment doen, voor de app moeten oom Apple en Google meekijken.
Alleen bij Apple moet je een nieuwe update ter beoordeling aanbieden voor zover ik weet. Google is daarin een stuk makkelijker. Vanuit dat perspectief wel logisch dat browser voorrang krijgt, maar kan me niet voorstellen dat de meeste gebruikers dat als default gebruiken (ook dat kan een goede reden zijn overigens - Testen onder een kleinere groep is immers minder risicovol)Jeoh schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 18:56:
Updates in de browser kan je op ieder moment doen, voor de app moeten oom Apple en Google meekijken.
Goedenavond, ik ben me aan oriënteren naar systeem van tado. Voornamelijk om ook mijn vloerverwarming aan te sturen. Ik had tot op heden een systeem van plugwise. Die had op elke verdeler van vloerverwarming een aparte knop. Dus kon elke zone ermee open en dicht draaien. Nu lees ik overal dat een tado ook veel in aanvoer leiding word gezet. Maar ik wil graag elke zone apart kunnen aansturen. Hebben er mensen ervaring met op elke ventiel van vloerverwarming een knop? Dan heb je ook geen zonneklep nodig toch?
Bedoel jij dat je de woonkamer en de hal op dezelfde verdeler hebt zitten. En dan de hal en woonkamer apart kunt regelen?Pascall_1 schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 21:35:
Goedenavond, ik ben me aan oriënteren naar systeem van tado. Voornamelijk om ook mijn vloerverwarming aan te sturen. Ik had tot op heden een systeem van plugwise. Die had op elke verdeler van vloerverwarming een aparte knop. Dus kon elke zone ermee open en dicht draaien. Nu lees ik overal dat een tado ook veel in aanvoer leiding word gezet. Maar ik wil graag elke zone apart kunnen aansturen. Hebben er mensen ervaring met op elke ventiel van vloerverwarming een knop? Dan heb je ook geen zonneklep nodig toch?
Inderdaad. Ik heb 3 zones. En wil die graag apart kunnen bedienen. Bij plugwise had ik op elke zone een knop. Maar was niet tevreden over plugwise helemaal. Vandaar de keuze voor tado. Maar vond dat stukje wel fijn werkenSeafarer schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 21:42:
[...]
Bedoel jij dat je de woonkamer en de hal op dezelfde verdeler hebt zitten. En dan de hal en woonkamer apart kunt regelen?
@tado et al:tado schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 09:30:
[...]
U moet echt elke zoneklep bedraden.
Anders graag naar andere oplossing dan tado zoeken.
Voor kleinere opstellingen laten we nog wel de 3e optie toe (maximaal 1 zone):
https://intercom.help/tad...rverwarming-en-radiatoren
Maar voor uw opstelling zou ik dit echt afraden.
Zo ziet de opstelling er nu bij mij uit, met één bedrade thermostaat richting de CV-ketel. 8 aparte zones, 1 pomp.
:strip_exif()/f/image/KiZNPaxrpFg2iGtIFp1GD6SR.jpg?f=fotoalbum_large)
Kan dit aangestuurd worden met Tado?
Er komt nog een bypass...
[ Voor 21% gewijzigd door RobinFoot op 20-02-2021 23:10 ]
@tado Ik kan inmiddels via de app het kindslot op de meeste knoppen aanzetten, echter twee knoppen hebben de optie niet omdat deze nog op firmware 66.4 zitten. Hoe kom ik er achter wanneer deze knoppen een update krijgen?JBS schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 10:29:
[...]
Nuttige nieuwe feature! Nu beschikbaar![]()
https://support.tado.com/...849684-what-is-child-lock
[Afbeelding]
De meeste knoppen zitten inmiddels al op firmware 79.1, ik ben wel benieuwd waarom twee knoppen zo flink achterlopen.
[ Voor 4% gewijzigd door XWB op 21-02-2021 00:34 ]
Is deze set:wvanommen schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 08:41:
[...]
Dit zijn verschillende producten.
[...]
https://www.coolblue.nl/p...et-5-radiatorknoppen.html
een bedrade of draadloze set, ik denk het eerste. De manual laat zien dat je draden moet aansluiten.
Kan ik dat nog ergens controleren of dat correct is dat het inderdaad de bedrade uitvoering is qua typenummers of zo?
Bedraad, anders zit er een extensiekit bij, zoals hier: https://www.coolblue.nl/p...-smart-thermostat-v3.htmlChris12 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 08:06:
[...]
Is deze set:
https://www.coolblue.nl/p...et-5-radiatorknoppen.html
een bedrade of draadloze set, ik denk het eerste. De manual laat zien dat je draden moet aansluiten.
Kan ik dat nog ergens controleren of dat correct is dat het inderdaad de bedrade uitvoering is qua typenummers of zo?
Nog een andere vraag:
Om in de werkkamer wat beter de temperatuur te kunnen bedienen wil ik de Tado draadloze temperatuur sensor plaatsen van dit type:
https://www.coolblue.nl/p...ze-temperatuursensor.html
Zodat deze sensor de temperatuur in de kamer zal bepalen (niet de knop maar de sensor is dan leidend), en dit gemakkelijk is in te stellen/aan te passen.
Is dat zo te configureren? Dan 1 kamer maken, met zowel de tado radiator knop als de temperatuur sensor, waarbij de radiator knop dan als slave werkt?
Om in de werkkamer wat beter de temperatuur te kunnen bedienen wil ik de Tado draadloze temperatuur sensor plaatsen van dit type:
https://www.coolblue.nl/p...ze-temperatuursensor.html
Zodat deze sensor de temperatuur in de kamer zal bepalen (niet de knop maar de sensor is dan leidend), en dit gemakkelijk is in te stellen/aan te passen.
Is dat zo te configureren? Dan 1 kamer maken, met zowel de tado radiator knop als de temperatuur sensor, waarbij de radiator knop dan als slave werkt?
@Chris12 Dit is zeker mogelijk. Zelf heb ik 3 slaapkamers op dezelfde manier voorzien van draadloze temperatuursensoren. De radiatorknoppen in die kamers werken allemaal als slave en de sensoren zijn leidend.
- tado
- Niet online
Bedrijfsaccount tado
- Slimme thermostaat
- Duracell
- Tado
- Bediening
- Tado Extension Box
- Tado Smart Thermostat
- Tado Airco Controller
- Thermostaten
- Camera-accessoires
Zet eens nieuwe (verse) alkaline batterijen in deze 2 radiatorknoppen.XWB schreef op zondag 21 februari 2021 @ 00:31:
[...]
@tado Ik kan inmiddels via de app het kindslot op de meeste knoppen aanzetten, echter twee knoppen hebben de optie niet omdat deze nog op firmware 66.4 zitten. Hoe kom ik er achter wanneer deze knoppen een update krijgen?
De meeste knoppen zitten inmiddels al op firmware 79.1, ik ben wel benieuwd waarom twee knoppen zo flink achterlopen.
Verwissel deze 2 knoppen eens van radiator met andere knoppen die wel geupdate zijn. (altijd batterijen eruit halen voor het plaatsen op een nieuwe radiator zodat de kalibratie opnieuw start)
@tado Thanks, ik heb de knoppen simpelweg gerest door de batterijen eruit te halen, en kort daarna kwam de nieuwe firmware binnen. Batterijen vervangen was niet nodig, aangezien de knoppen slechts twee maanden oud zijn en dit de originele batterijen zijn.
Wellicht wel een feedback puntje, het zou fijn zijn als de firmware altijd automatisch binnenrolt in plaats van elke knop te moeten te moeten controleren en waar nodig resetten
Wellicht wel een feedback puntje, het zou fijn zijn als de firmware altijd automatisch binnenrolt in plaats van elke knop te moeten te moeten controleren en waar nodig resetten
Ik ben me ook aan het oriënteren op een slimmere sturing van mijn warmte systeem.
Situatie is als volgt:
begane grond. 1 vloerverwarming verdeler met 11 groepen.
Al deze groepen mogen tezamen worden aangestuurd. Geen afzonderlijke zones nodig.
1e verdieping. 1 vloerverwarming verdeler met 5 groepen (waarvan 1 badkamer)
Het geheel wordt aangestuurd en heb de ketel (mogelijk toekomst, 3 jaar, vervangen voor WP) op een max temp van 36gr ingesteld. Dit is voldoende gebleken met de koude temperaturen.
Nu is het enige probleem dat de beneden verdieping vrij snel prima op temperatuur is en daar de thermostaat hangt.
Hierdoor wordt de badkamer (enige groep actief momenteel op 1e verdieping) niet verwarmd.
Is het mogelijk op de verdeler begane grond en 1e verdieping een Tado knop op de hoofdthermostaatknop van de verdeler te zetten.
1 thermostaat beneden hangen die de knop op verdeler op die verdieping aanstuurt.
op de badkamer 1 thermostaat die de verdeler op 1e verdieping aanstuurt.
Ketel is een nefit topline-compact-hrc-30cw5
Situatie is als volgt:
begane grond. 1 vloerverwarming verdeler met 11 groepen.
Al deze groepen mogen tezamen worden aangestuurd. Geen afzonderlijke zones nodig.
1e verdieping. 1 vloerverwarming verdeler met 5 groepen (waarvan 1 badkamer)
Het geheel wordt aangestuurd en heb de ketel (mogelijk toekomst, 3 jaar, vervangen voor WP) op een max temp van 36gr ingesteld. Dit is voldoende gebleken met de koude temperaturen.
Nu is het enige probleem dat de beneden verdieping vrij snel prima op temperatuur is en daar de thermostaat hangt.
Hierdoor wordt de badkamer (enige groep actief momenteel op 1e verdieping) niet verwarmd.
Is het mogelijk op de verdeler begane grond en 1e verdieping een Tado knop op de hoofdthermostaatknop van de verdeler te zetten.
1 thermostaat beneden hangen die de knop op verdeler op die verdieping aanstuurt.
op de badkamer 1 thermostaat die de verdeler op 1e verdieping aanstuurt.
Ketel is een nefit topline-compact-hrc-30cw5
Nou ik heb vanochtend de boel weer aangesloten zodat Tado op het systeem kon meekijken. Maar, surprise, surprise, het werkte! Dus ik alles netjes maken, ontvanger aan de muur / CV kap er weer op... 3x raden.. niks meer... Dus Tado alsnog een berichtje gestuurd met de vraag om even te kijken.tagican schreef op zondag 21 februari 2021 @ 23:57:
@renegrunn Heeft Tado nog antwoord kunnen geven? Werkt het nu?
Ik heb dit afgelopen weekend maar even geprobeerd, de thermostaatkabel heb ik nu op de oranje poort aangesloten en ik heb nu inderdaad hot water control in de Tado app. Ik was altijd onder de illusie dat hiervoor de EMS module nodig wasGVR schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 20:37:
[...]
Heb hem hier niet opengeschroeft, maar dat lijkt me wel, zie ook dit topic.
Maar ik krijg nou niet echt het gevoel dat hot water control voor een flinke besparing zorgt. Zijn er nog voordelen die ik wellicht over het hoofd zie?
Hot water control staat wel in de app erbij maar kan je niet bedienen, ik heb die tegel laten uitschakelen door Tado. Instelling in de ketel staat altijd op Eco hier.XWB schreef op maandag 22 februari 2021 @ 12:16:
[...]
Ik heb dit afgelopen weekend maar even geprobeerd, de thermostaatkabel heb ik nu op de oranje poort aangesloten en ik heb nu inderdaad hot water control in de Tado app. Ik was altijd onder de illusie dat hiervoor de EMS module nodig was
Maar ik krijg nou niet echt het gevoel dat hot water control voor een flinke besparing zorgt. Zijn er nog voordelen die ik wellicht over het hoofd zie?
- tado
- Niet online
Bedrijfsaccount tado
- Slimme thermostaat
- Duracell
- Tado
- Bediening
- Tado Extension Box
- Tado Smart Thermostat
- Tado Airco Controller
- Thermostaten
- Camera-accessoires
Alle firmware komt altijd automatisch. Soms duurt het wat langer en dan kan een reset een nieuwe poging triggeren. Maar als u niets had gedaan, had de firmware ook gewoon automatisch gekomen.XWB schreef op maandag 22 februari 2021 @ 10:59:
@tado Thanks, ik heb de knoppen simpelweg gerest door de batterijen eruit te halen, en kort daarna kwam de nieuwe firmware binnen. Batterijen vervangen was niet nodig, aangezien de knoppen slechts twee maanden oud zijn en dit de originele batterijen zijn.
Als het goed is kan dat alleen voor OpenTherm sturing.GVR schreef op maandag 22 februari 2021 @ 12:38:
[...]
Hot water control staat wel in de app erbij maar kan je niet bedienen, ik heb die tegel laten uitschakelen door Tado. Instelling in de ketel staat altijd op Eco hier.
Voor Nefit EMS, UBA en Vaillant EBUS is het de bedoeling om de warm water tegel wel te houden.
Over de "nuttigheid' van warm water sturing op een combi ketel kunnen we nog lang spreken. Persoonlijk denk ik niet dat dit heel nuttig is.
[ Voor 28% gewijzigd door tado op 23-02-2021 13:47 ]
Wat op zich prima is, ik was vooral verbaasd dat enkele knoppen nog op firmware 66.4 zaten. Die liepen dus al een poos achter, en het is moeilijk in te schatten hoelang het wachten is op nieuwe firmware.tado schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 13:45:
[...]
Alle firmware komt altijd automatisch. Soms duurt het wat langer en dan kan een reset een nieuwe poging triggeren. Maar als u niets had gedaan, had de firmware ook gewoon automatisch gekomen.
De tegel is er dan wel, maar stuurt Tado het warm water dan ook echt aan? Want volgens @GVR is deze niet te bedienen.Als het goed is kan dat alleen voor OpenTherm sturing.
Voor Nefit EMS, UBA en Vaillant EBUS is het de bedoeling om de warm water tegel wel te houden.
Dat was inderdaad bij mij de aanleiding om deze te verwijderen, het gebruik van die tegel deed niets in de ketel.
Ik heb de tile maar weggehaald door warm water controle via het menu uit te schakelen:
:fill(white):strip_exif()/f/image/tZsOeJjgsKmgglK1LSzNlmdn.png?f=user_large)
De thermostaat is nog steeds op de EMS poort aangesloten, maar nu zonder het warme water te bedienen.
:fill(white):strip_exif()/f/image/tZsOeJjgsKmgglK1LSzNlmdn.png?f=user_large)
De thermostaat is nog steeds op de EMS poort aangesloten, maar nu zonder het warme water te bedienen.
Bij mij wilde een aantal knoppen ook niet updaten naar de laatste Firmware met kinderbeveiliging.
De 1e 3 knoppen waren vrij snel bijgewerkt dus ik dacht eerst, laat ik het nog een weekje aankijken.
Gister batterijen er even uit en knop weer terug geplaatst maar dat hielp ook niet.
Vandaag batterijen er even uit gehaald en knop geplaatst op een plek waar een reeds bijgewerkte knop zat en binnen enkele minuten was de Firmware update uitgevoerd.
Dit suggereert wel dat de knoppen die achter liepen blijkbaar niet zo'n goede connectiviteit hebben met de bridge.
De 1e 3 knoppen waren vrij snel bijgewerkt dus ik dacht eerst, laat ik het nog een weekje aankijken.
Gister batterijen er even uit en knop weer terug geplaatst maar dat hielp ook niet.
Vandaag batterijen er even uit gehaald en knop geplaatst op een plek waar een reeds bijgewerkte knop zat en binnen enkele minuten was de Firmware update uitgevoerd.
Dit suggereert wel dat de knoppen die achter liepen blijkbaar niet zo'n goede connectiviteit hebben met de bridge.
Greetings, Phantone :)
Misschien dat mij hier iemand kan helpen. Had het al in het HomeAssistant topic geplaatst, maar daar kon mij niemand helpen.
Ik ben nu al enkele uren verschillende zaken aan het proberen, maar kom er niet verder mee. Hopelijk dat hier iemand een oplossing heeft. De Tado integratie heeft altijd goed gewerkt, echter zit ik nu met het probleem dat ik van de 3 Tado apparaten en nog maar eentje kan bedienen.
Als ik in de woonkamer de temperatuur wil verhogen dan krijg ik de temperatuur in het rood:
:fill(white):strip_exif()/f/image/foVs6veouVucUgQUwsIL68s3.png?f=user_large)
Het viel mij ook op dat het icoon links van woonkamer rood is:
:fill(white):strip_exif()/f/image/2lndv52Md5RjIj5bMVZfnbKa.png?f=user_large)
Op de slaapkamer heb ik nog een Tado hangen, daar werkt het wel, daar is het icoon blauw:
:fill(white):strip_exif()/f/image/4Idd25JPi1HnFfzc8uaGuLK4.png?f=user_large)
Wat ik reeds geprobeerd heb:
- Hypervisor e.d. is allemaal de nieuwste versie
- In de integratie staat op alles op connected
- Integratie verwijderd
- HA herstart
- Integratie toegevoegd. De entities krijgen weer de oude naam, dus die blijven nog ergens bewaard.
Maar toch blijf ik dit probleem houden. Via de Tado app zelf kan ik het wel bedienen. Maar ik heb een aantal automations lopen, die nu dus niet meer werken.
Ik ben nu al enkele uren verschillende zaken aan het proberen, maar kom er niet verder mee. Hopelijk dat hier iemand een oplossing heeft. De Tado integratie heeft altijd goed gewerkt, echter zit ik nu met het probleem dat ik van de 3 Tado apparaten en nog maar eentje kan bedienen.
Als ik in de woonkamer de temperatuur wil verhogen dan krijg ik de temperatuur in het rood:
:fill(white):strip_exif()/f/image/foVs6veouVucUgQUwsIL68s3.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/2lndv52Md5RjIj5bMVZfnbKa.png?f=user_large)
Op de slaapkamer heb ik nog een Tado hangen, daar werkt het wel, daar is het icoon blauw:
:fill(white):strip_exif()/f/image/4Idd25JPi1HnFfzc8uaGuLK4.png?f=user_large)
Wat ik reeds geprobeerd heb:
- Hypervisor e.d. is allemaal de nieuwste versie
- In de integratie staat op alles op connected
- Integratie verwijderd
- HA herstart
- Integratie toegevoegd. De entities krijgen weer de oude naam, dus die blijven nog ergens bewaard.
Maar toch blijf ik dit probleem houden. Via de Tado app zelf kan ik het wel bedienen. Maar ik heb een aantal automations lopen, die nu dus niet meer werken.
Ik heb gisteren de bestelde Tado spullen binnen gekregen, en zojuist bezig gegaan om de boel aan te sluiten.
Ik loop echter vast nadat ik de slimme thermostaat heb aangesloten (bridge/pairing etc. gaat Ok, beide devices zijn zichtbaar en OK in de app).
Ik heb de 2 draden vanuit de CV op de - en de + aangesloten (potentiaal gechecked, zodat het niet verkeerd om zit). Echter blijft de CV nu warmte aanvraag afhandelen, terwijl de gemeten temperatuur 21,5 graden is en de slimme thermostaat op 18 graden ingesteld staat. En zou dus eigenlijk helemaal niet aan moeten slaan.
Mijn CV is een Vailiant ecotec Plus VHR uit 2017
Moet ik de draden op een andere wijze aansluiten?
Ik loop echter vast nadat ik de slimme thermostaat heb aangesloten (bridge/pairing etc. gaat Ok, beide devices zijn zichtbaar en OK in de app).
Ik heb de 2 draden vanuit de CV op de - en de + aangesloten (potentiaal gechecked, zodat het niet verkeerd om zit). Echter blijft de CV nu warmte aanvraag afhandelen, terwijl de gemeten temperatuur 21,5 graden is en de slimme thermostaat op 18 graden ingesteld staat. En zou dus eigenlijk helemaal niet aan moeten slaan.
- tado
- Niet online
Bedrijfsaccount tado
- Slimme thermostaat
- Duracell
- Tado
- Bediening
- Tado Extension Box
- Tado Smart Thermostat
- Tado Airco Controller
- Thermostaten
- Camera-accessoires
U moet de stap voor stap instructies volgen om tado juist in te stellen.Chris12 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 10:44:
Ik heb gisteren de bestelde Tado spullen binnen gekregen, en zojuist bezig gegaan om de boel aan te sluiten.
my.tado.com
instellingen
kamers/apparaten
Klik op de RUxxxx slimme thermostaat
Volg de stap voor stap installatie instructies.
Alternatief:
www.tado.com/professional-manuals
Is dat icoon niet rood omdat die kamers momenteel warmte vragen ("heating") en de slaapkamer niet ("idle")?Thoit schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 14:21:
Misschien dat mij hier iemand kan helpen. Had het al in het HomeAssistant topic geplaatst, maar daar kon mij niemand helpen.
Android developer & dürüm-liefhebber
Na het doorlopen van de stappen wordt ik doorverwezen naar de professional installer guide.tado schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 10:49:
[...]
U moet de stap voor stap instructies volgen om tado juist in te stellen.
my.tado.com
instellingen
kamers/apparaten
Klik op de RUxxxx slimme thermostaat
Volg de stap voor stap installatie instructies.
Alternatief:
www.tado.com/professional-manuals
Daar zie ik 4 aansluit opties:
- potentiaal vrij relais
- 230V relais
- digitaal
- analoog
Wanneer ik in de CV zelf kijk op de printplaat dan zijn de + en - aangesloten op de rode "BUS" aansluiting, dus dan zou ik volgens de handleiding de 'digitale' aansluit methode moeten hebben, dus met de + en - aangesloten op de slimme thermostaat (zoals ik het al had gedaan)
De stappen uit de handleiding doorlopen in het configuratie menu: D07/HC01/HW v /Ek x ingesteld en gesaved (instellingen volgens de tabel in de handleiding voor Vaillant).
Op CV display zie ik vervolgens een zandloper symbool knipperen, en daarna blijft de CV nog steeds warmte afgifte doen voor de radiatoren (knipperend radiator symbool). Pas nadat ik de CV een keer uit en aan heb gezet, en dan weer paar minuten min wachten tot die helemaal de opstart cyclus doorlopen is verdwijnt het knipperende radiator symbool (om even later weer te verschijnen).
Als ik de temperatuur via de app omhoog zet naar 25gr, dan slaat de CV aan. Als ik vervolgens na 1 minuut de temperatuur weer op 18gr zet (gemeten temperatuur is 22gr), dan wordt het verwarmen gestopt en verschijnt er een knipperend zandloper symbool. Dit symbool verdwijnt na 3-4 minuten weer, en daarna gaat de CV weer 5 sec aan en uit, en verschijnt het knipperende zandloper symbool weer en blijft knipperen (de CV doet dan verder niks qua verwarmen/pompen). Is dit zoals het hoort?
Zou ik wellicht de andere configuratie optie uit de tabel moeten instellen: D05/HC01/HW x /Ek x
Ik lees ook in de handleiding bij de * en ** opmerkingen dat de "VR33 OpenTherm vertaalmodule" moet worden verwijderd, en dat bestaande ingebouwde regelaars moeten worden verwijderd.
Waar kan ik die vinden?

- tado
- Niet online
Bedrijfsaccount tado
- Slimme thermostaat
- Duracell
- Tado
- Bediening
- Tado Extension Box
- Tado Smart Thermostat
- Tado Airco Controller
- Thermostaten
- Camera-accessoires
Heeft u gelezen waarom u werd doorverwezen naar de guides?Chris12 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 12:31:
[...]
Na het doorlopen van de stappen wordt ik doorverwezen naar de professional installer guide.
Daar zie ik 4 aansluit opties:
- potentiaal vrij relais
- 230V relais
- digitaal
- analoog
Wanneer ik in de CV zelf kijk op de printplaat dan zijn de + en - aangesloten op de rode "BUS" aansluiting, dus dan zou ik volgens de handleiding de 'digitale' aansluit methode moeten hebben, dus met de + en - aangesloten op de slimme thermostaat (zoals ik het al had gedaan)
De stappen uit de handleiding doorlopen in het configuratie menu: D07/HC01/HW v /Ek x ingesteld en gesaved (instellingen volgens de tabel in de handleiding voor Vaillant).
Op CV display zie ik vervolgens een zandloper symbool knipperen, en daarna blijft de CV nog steeds warmte afgifte doen voor de radiatoren (knipperend radiator symbool). Pas nadat ik de CV een keer uit en aan heb gezet, en dan weer paar minuten min wachten tot die helemaal de opstart cyclus doorlopen is verdwijnt het knipperende radiator symbool (om even later weer te verschijnen).
Als ik de temperatuur via de app omhoog zet naar 25gr, dan slaat de CV aan. Als ik vervolgens na 1 minuut de temperatuur weer op 18gr zet (gemeten temperatuur is 22gr), dan wordt het verwarmen gestopt en verschijnt er een knipperend zandloper symbool. Dit symbool verdwijnt na 3-4 minuten weer, en daarna gaat de CV weer 5 sec aan en uit, en verschijnt het knipperende zandloper symbool weer en blijft knipperen (de CV doet dan verder niks qua verwarmen/pompen). Is dit zoals het hoort?
Zou ik wellicht de andere configuratie optie uit de tabel moeten instellen: D05/HC01/HW x /Ek x
Ik lees ook in de handleiding bij de * en ** opmerkingen dat de "VR33 OpenTherm vertaalmodule" moet worden verwijderd, en dat bestaande ingebouwde regelaars moeten worden verwijderd.
Waar kan ik die vinden?
[Afbeelding]
We voorzien u alleen van stap voor stap instructies als u uw huidige THERMOSTAAT (dus niet ketel) invult.
Probeer dat een keer.
Als u er niet uit komt, u bent vergeten om de VR33 module los te koppelen. Zoek online wat de VR33 module is, en koppel deze los van het moederbord.
OK, ik heb nu de juiste stappen succesvol gevolgd behorende bij de thermostaat (calorMATIC 350) en de VR33 module losgekoppeld van de printplaat.tado schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 12:37:
[...]
Heeft u gelezen waarom u werd doorverwezen naar de guides?
We voorzien u alleen van stap voor stap instructies als u uw huidige THERMOSTAAT (dus niet ketel) invult.
Probeer dat een keer.
Als u er niet uit komt, u bent vergeten om de VR33 module los te koppelen. Zoek online wat de VR33 module is, en koppel deze los van het moederbord.
In de gevolgde instructies stond verder niks over de installateurs settings, welke ik al had gedaan hiervoor. Moet ik dat dan nu weer op default (D07 naar R01 zetten) zetten, of is dat door het doorlopen van de setup wizzard meteen gedaan?
@tado
Ik wil de thermostaat van mijn stadsverwarming in huis vervangen. Het is meer dan 10 jaar oud. Ik heb de stadsverwarming. Ik wil de bedrade tado radiator en 6 radiatorknop installeren.
Ik heb de volgende vragen
1. Ik denk dat ik de klep moet installeren om verbinding te maken met tado, kun je een goede voorstellen? Wordt de honeywell 2 wegklep gesuggereerd.
2. Waar moet u op letten voordat u de klep koopt? Alle bedrijfsnamen in Utrecht om me te helpen het op te lossen
2. Is het mogelijk om elke kamertemperatuur te regelen met tado radiator en tado v3 + thermostaat
Ik heb de video en foto's van de huidige opstelling
video link: https://streamable.com/ol515c
Ik wil de thermostaat van mijn stadsverwarming in huis vervangen. Het is meer dan 10 jaar oud. Ik heb de stadsverwarming. Ik wil de bedrade tado radiator en 6 radiatorknop installeren.
1. Ik denk dat ik de klep moet installeren om verbinding te maken met tado, kun je een goede voorstellen? Wordt de honeywell 2 wegklep gesuggereerd.
2. Waar moet u op letten voordat u de klep koopt? Alle bedrijfsnamen in Utrecht om me te helpen het op te lossen
2. Is het mogelijk om elke kamertemperatuur te regelen met tado radiator en tado v3 + thermostaat
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
:strip_exif()/f/image/NI20VNnBO10Ol9RgiAfLN1vC.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 8% gewijzigd door igix op 25-02-2021 15:33 ]
- tado
- Niet online
Bedrijfsaccount tado
- Slimme thermostaat
- Duracell
- Tado
- Bediening
- Tado Extension Box
- Tado Smart Thermostat
- Tado Airco Controller
- Thermostaten
- Camera-accessoires
Door het volgen van de wizard, zet de wizard het op de juiste (D07) in uw geval.Chris12 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 13:08:
[...]
OK, ik heb nu de juiste stappen succesvol gevolgd behorende bij de thermostaat (calorMATIC 350) en de VR33 module losgekoppeld van de printplaat.
In de gevolgde instructies stond verder niks over de installateurs settings, welke ik al had gedaan hiervoor. Moet ik dat dan nu weer op default (D07 naar R01 zetten) zetten, of is dat door het doorlopen van de setup wizzard meteen gedaan?
- tado
- Niet online
Bedrijfsaccount tado
- Slimme thermostaat
- Duracell
- Tado
- Bediening
- Tado Extension Box
- Tado Smart Thermostat
- Tado Airco Controller
- Thermostaten
- Camera-accessoires
In dit soort gevallen, kunt u dit ook vervangen daar 1 slimme radiatorknop + slimme temperatuursensor.igix schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 13:39:
@tado
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
[Afbeelding]
Dan moet de kraan, waar dat metalen draadje heen gaat wel geschikt zijn voor een M30x1,5 knop (zijn ze vaak wel).
Dat is dan een goedkope makkelijke oplossing.
bedoel je het zo. maar waar is de v3 + bedrade thermostaat aangesloten?tado schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 17:26:
[...]
In dit soort gevallen, kunt u dit ook vervangen daar 1 slimme radiatorknop + slimme temperatuursensor.
Dan moet de kraan, waar dat metalen draadje heen gaat wel geschikt zijn voor een M30x1,5 knop (zijn ze vaak wel).
Dat is dan een goedkope makkelijke oplossing.
Kunt u een andere optie voorstellen?
Thanks,
:strip_exif()/f/image/SjXTjvj5KUBD9J57ZOeOgmEI.jpg?f=fotoalbum_large)
Bedankt voor het wijzen op de juiste installatie stappen!tado schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 17:25:
[...]
Door het volgen van de wizard, zet de wizard het op de juiste (D07) in uw geval.
Ik heb gisteren de 9 radiatorknoppen ook geïnstalleerd en aan de juiste ruimtes toegewezen, en ik heb nu nog een vraag.
In de huiskamer hangt de Tado slimme (bedrade) thermostaat, tevens in de huiskamer zijn er 2 radiatoren met Tado knop, en er is ook vloerverwarming (Tado radiator knop in de aanvoer).
Is het nu zo in te stellen dat de thermostaat de temperatuur aansturing doet voor al deze 3 radiatorknoppen?
Dat de 2x radiator en vloerverwarming dus in een soort van slave mode staan en niet zelf een warmtevraag kunnen doen, maar dat altijd de thermostaat deze aanvraag doet wanneer nodig?
Een zelfde soort vraag maar dan voor een ruimte met zowel een Tado temperatuur sensor als een Tado radiator knop. Kan de temperatuur sensor hier leidend zijn?
Ja in de app is per ruimte het meettoestel te kiezen.Chris12 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 07:29:
[...]
Bedankt voor het wijzen op de juiste installatie stappen!
Ik heb gisteren de 9 radiatorknoppen ook geïnstalleerd en aan de juiste ruimtes toegewezen, en ik heb nu nog een vraag.
In de huiskamer hangt de Tado slimme (bedrade) thermostaat, tevens in de huiskamer zijn er 2 radiatoren met Tado knop, en er is ook vloerverwarming (Tado radiator knop in de aanvoer).
Is het nu zo in te stellen dat de thermostaat de temperatuur aansturing doet voor al deze 3 radiatorknoppen?
Dat de 2x radiator en vloerverwarming dus in een soort van slave mode staan en niet zelf een warmtevraag kunnen doen, maar dat altijd de thermostaat deze aanvraag doet wanneer nodig?
Een zelfde soort vraag maar dan voor een ruimte met zowel een Tado temperatuur sensor als een Tado radiator knop. Kan de temperatuur sensor hier leidend zijn?
Voor de eerste vraag; Zet de thermostaat + radiatorknoppen in 1 kamer, en zet de thermostaat als 'meettoestel'.Chris12 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 07:29:
[...]
Voor de 2e vraag, kan je in de instellingen van de ruimte de temperatuur sensor als meettoestel instellen.
- tado
- Niet online
Bedrijfsaccount tado
- Slimme thermostaat
- Duracell
- Tado
- Bediening
- Tado Extension Box
- Tado Smart Thermostat
- Tado Airco Controller
- Thermostaten
- Camera-accessoires
Waar zou een thermostaat op moeten worden aangesloten?igix schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 18:30:
[...]
bedoel je het zo. maar waar is de v3 + bedrade thermostaat aangesloten?
Kunt u een andere optie voorstellen?
Thanks, [Afbeelding]
Nergens toch?
Gewoon draadloze verbinding naar de tado knop.
Nog een andere vraag over Smart Schedules:
Kan je meer dan 3 tijdsblokken definiëren?
Ik wil bv 00:00-6:30, 6:30-9:30, 9:30-17:30,17:30-22:30, 22:30-00:00 instellen.
Ook al wordt je er voor betaald, toch respect voor het geduld dat je opbrengt en de informatie die je deelt om ons hier te helpen
Ik heb tado bedrade v3 + thermostaat gekocht.tado schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 08:52:
[...]
Waar zou een thermostaat op moeten worden aangesloten?
Nergens toch?
Gewoon draadloze verbinding naar de tado knop.
Dit is mijn huidige oude thermostaat thuis
https://www.badkamerwinkel.nl/danfoss-thermostaatkop-voeler-op-afstand-bediening-capillair-2m-ra-5060-013g5062?gclid=Cj0KCQiA7NKBBhDBARIsAHbXCB4uAMqwHW0a7LxXMC3h4g7jtjEAW98-Mv8H2arT2tM_-ir865dIEvIaAlcOEALw_wcB
heeft iemand op dit forum dit systeem vervangen door een slimme thermostaat
Nu zou ik 2 weg klep correct moeten toevoegen?
Is het dit of
https://www.badkamerwinkel.nl/honeywell-2-wegklep-22mm-klem-24v-eindcontact-yvc8615ag1100?gclid=CjwKCAiA1eKBBhBZEiwAX3gql7CJMyIrU2MuBSaikaGzb_8WnXcZ8IrGZRiDkgE-5UFydWQBZiA_TBoCFQEQAvD_BwE
https://www.verwarmenperkamer.nl/productblad/honeywell-evohome-thermische-motor-mt4-230-installatie-handleiding-instructies.pdf
Meer dan 3 kan sowieso, of er een maximum is weet ik niet, ik heb er 4 of max 5 in gebruik geloof ik in sommigen kamers.Chris12 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 09:27:
Nog een andere vraag over Smart Schedules:
Mijn meeste complexe schema heeft 7 blokken per dag
Kater? Eerst water, de rest komt later
Zit je adapter er wel ver genoeg overheen? De RA adapter moet echt helemaal naar achter geschoven worden.Olaf91 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 22:37:
Ik heb een probleem met het instaleren van de slimme radiator thermostaten. De adapter die ik gebruik lijkt de goede te zijn (RA-02) maar de pin lijkt niet ver genoeg uit te steken om contact te maken met de thermostaat. Iemand een idee?
[Afbeelding]
Ok, ik heb inmiddels het gevonden hoe in de App dit in te stellen is :-)Haan schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 10:16:
Mijn meeste complexe schema heeft 7 blokken per dag
Ja die zit er goed op. Na weet niet hoe lang proberen de thermostaat gereset en hij pakte hem toen in eens wel. Lag dus helemaal niet aan de montage.Bla65 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 10:56:
[...]
Zit je adapter er wel ver genoeg overheen? De RA adapter moet echt helemaal naar achter geschoven worden.
- tado
- Niet online
Bedrijfsaccount tado
- Slimme thermostaat
- Duracell
- Tado
- Bediening
- Tado Extension Box
- Tado Smart Thermostat
- Tado Airco Controller
- Thermostaten
- Camera-accessoires
Gewoon uw tado thermostaat als DRAADLOZE thermostaat instellen. Dit kunt u zelf door instructies aan te vragen en dan "geen thermostaat" te kiezen.igix schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 09:38:
[...]
Ik heb tado bedrade v3 + thermostaat gekocht.
Dit is mijn huidige oude thermostaat thuis
https://www.badkamerwinkel.nl/danfoss-thermostaatkop-voeler-op-afstand-bediening-capillair-2m-ra-5060-013g5062?gclid=Cj0KCQiA7NKBBhDBARIsAHbXCB4uAMqwHW0a7LxXMC3h4g7jtjEAW98-Mv8H2arT2tM_-ir865dIEvIaAlcOEALw_wcB
heeft iemand op dit forum dit systeem vervangen door een slimme thermostaat
Nu zou ik 2 weg klep correct moeten toevoegen?
Is het dit of
https://www.badkamerwinkel.nl/honeywell-2-wegklep-22mm-klem-24v-eindcontact-yvc8615ag1100?gclid=CjwKCAiA1eKBBhBZEiwAX3gql7CJMyIrU2MuBSaikaGzb_8WnXcZ8IrGZRiDkgE-5UFydWQBZiA_TBoCFQEQAvD_BwE
https://www.verwarmenperkamer.nl/productblad/honeywell-evohome-thermische-motor-mt4-230-installatie-handleiding-instructies.pdf
Daarna in dezelfde kamer doen als uw slimme knop die u op die leiding plaatst.
Dat is alles!
Ik heb ook een tweede slimme thermostaat die ik in zou willen stellen als draadloze temperatuursensor. Hoe kan ik die instructies aanvragen of hoe kan ik dat zelf omzetten?tado schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 13:57:
[...]
Gewoon uw tado thermostaat als DRAADLOZE thermostaat instellen. Dit kunt u zelf door instructies aan te vragen en dan "geen thermostaat" te kiezen.
Daarna in dezelfde kamer doen als uw slimme knop die u op die leiding plaatst.
Dat is alles!