Firstjazz schreef op zondag 7 maart 2021 @ 23:12:
Aan de binnenkant van de schroefverbinding is een heel dun uitstekend stukje plastic (zie rode pijl).
Het lukte niet om de knop er goed op te krijgen en na een aantal pogingen bleek het uitstekend stuk plastic te zijn afgebroken. Persoonlijk vind ik dit een heel zwak punt van dit ontwerp.
[
Afbeelding]
Dat is geen schroefverbinding, maar draai/klik. Er zit geen schroefdraad in.
Mijn ervaring. Bij mijn 8 knoppen is het me nog niet gelukt dit af te laten breken. Zolang je het met een klein beetje beleid doet gebeurt dit volgens mij ook niet. Wat funest is voor een soepele handeling is wanneer je probeert de knop erop te duwen in de actieve toestand, dwz dat het zwarte palletje niet helemaal naar binnen zit. Je moet dan heel hard duwen voordat hij ver genoeg zit, en zet je de knop scheef op de houder dan ipv erin dan zal het wel lukken het stuk te krijgen. En als je hem er al goed op zet dan moet je bij het draaien zoveel druk houden dat het koppelstuk meedraait met de knop, die moet je dan ook nog eens tegenhouden.
Moraal van het verhaal: knop netjes initialiseren (zwarte palletje in), even rustig mikken bij het op het koppelstuk zetten, niet hard drukken, rustig draaien. Geen centje pijn, m.i.
PS het vastklik mechanisme moet vast en zeker beter en gemakkelijker kunnen hoor, dat zeker. Het mooiste zou zijn als je niet hoeft te mikken maar het in elke stand "pakt". En dat de knop automatisch het zwarte palletje helemaal intrekt zodra je hem van de radiator haalt.
Ook is het irritant dat het koppelstuk snel meedraait, gevolg is bij mij altijd dat bij het erop draaien van de knop het schermpje niet meer recht bovenaan zit, en dus het Tado logo / meetgaatje ook niet. Dat is al snel lelijk dus dan moet het opnieuw, waarbij ik expres de houder wat tegen de klok ingedraaid zet zodat je daarna wat meedraai marge hebt voor de knop. Andere methode is na het erop zetten de hele knop een hele slag met de klok meedraaien tot ie recht zit.
Minor gripes, een beetje gepriegel.
[
Voor 20% gewijzigd door
Cap op 08-03-2021 11:33
]