m.robers schreef op maandag 1 maart 2021 @ 11:55:
[...]

Ik heb ook een tweede slimme thermostaat die ik in zou willen stellen als draadloze temperatuursensor. Hoe kan ik die instructies aanvragen of hoe kan ik dat zelf omzetten?
Ik zou voorstellen dat u eens goed alle "instellingen" doorloopt.

Als u op het serienummer drukt in de instellingen kunt u installatie-instructies aanvragen.
Dan heeft u ook een mogelijkheid om in te stellen dat deze thermostaat als draadloze sensor moet fungeren.

• RobboNL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:06
Ik heb de Tado geinstalleerd volgens de handleiding maar krijg geen reactie van de ketel. Wat zou dit kunnen zijn ?

De ketel betreft een Quinta 35C die ik aangesloten heb op aansluiting 1 en 2 (OpenTherm).
De Tado is aangesloten op - en +.
Configuratie vd Tado is doorlopen volgens handleiding (pairing gelukt, configuratie warm water etc).
De draad naar CV heb ik gecontroleerd. Deze heeft geen breuk.
De CV is ingesteld op OpenTherm (servicemenu 09 = waarde 00)
De CV is van stroom geweest bij het aansluiten. En is handmatig te bedienen op de CV zelf (hij werkt dus).
RobboNL schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:42:
Ik heb de Tado geinstalleerd volgens de handleiding maar krijg geen reactie van de ketel. Wat zou dit kunnen zijn ?

De ketel betreft een Quinta 35C die ik aangesloten heb op aansluiting 1 en 2 (OpenTherm).
De Tado is aangesloten op - en +.
Configuratie vd Tado is doorlopen volgens handleiding (pairing gelukt, configuratie warm water etc).
De draad naar CV heb ik gecontroleerd. Deze heeft geen breuk.
De CV is ingesteld op OpenTherm (servicemenu 09 = waarde 00)
De CV is van stroom geweest bij het aansluiten. En is handmatig te bedienen op de CV zelf (hij werkt dus).
Installeer weer de oude thermostaat.
Werkt de ketel nog?

Volg nu de stap voor stap handleiding via my.tado.com en dan instellingen. (ook al is uw oude thermostaat misschien niet OpenTherm).

Werkt tado nu wel?

• RobboNL
tado schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:47:
[...]

Installeer weer de oude thermostaat.
Werkt de ketel nog?
Oude thermostaat weer geinstalleerd. Ketel reageert weer op CV warmte vraag.
Volg nu de stap voor stap handleiding via my.tado.com en dan instellingen. (ook al is uw oude thermostaat misschien niet OpenTherm).

Werkt tado nu wel?
Als je hiermee de installatie instructies (onder Instellingen->Kamer-Slimme Thermostaat) bedoelt dan kom ik daar niet verder mee.

Mijn huidige thermostaat is een Cenvax VAG4000 roomunit + controller), maar dan krijg ik de opmerking dat de Tado niet compatible is.
Gezien ik de Tado rechtstreeks op de Remeha Quinta 35c aansluit en dus de Cenvax controller ook buitenspel zet, zie ik niet in waarom die compatabiliteitscheck nodig is.

De Remeha Quinta 35c is OpenTherm geschikt.
Daarom heb ik de installatie handleiding https://www.tado.com/star...mostaat%20Handleiding.pdf
gebruikt. En daarmee kom ik weer terug bij mijn oorspronkelijk vraag :D

[ Voor 9% gewijzigd door RobboNL op 01-03-2021 14:31 ]

RobboNL schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:27:
[...]

Oude thermostaat weer geinstalleerd. Ketel reageert weer op CV warmte vraag.

[...]

Als je hiermee de installatie instructies (onder Instellingen->Kamer-Slimme Thermostaat) bedoelt dan kom ik daar niet verder mee.

Mijn huidige thermostaat is een Cenvax VAG4000 roomunit + controller), maar dan krijg ik de opmerking dat de Tado niet compatible is.
Gezien ik de Tado rechtstreeks op de Remeha Quinta 35c aansluit en dus de Cenvax controller ook buitenspel zet, zie ik niet in waarom die compatabiliteitscheck nodig is.

De Remeha Quinta 35c is OpenTherm geschikt.
Daarom heb ik de installatie handleiding https://www.tado.com/star...mostaat%20Handleiding.pdf
gebruikt. En daarmee kom ik weer terug bij mijn oorspronkelijk vraag :D
Niet alle Quinta's zijn OpenTherm geschikt. Soms hebben ze zelfs de aansluiting maar doen toch alleen een relais/aan uit sturing.

Cenvax VAG4000 is volgens mij een aan/uit thermostaat.

Graag dus de R01 Relais instructies volgen via de handleiding (NO en COM).
Werkt het dan wel?

[ Voor 5% gewijzigd door tado op 01-03-2021 14:36 ]

• RobboNL
Wacht nu trigger je me. Onder bovengenomende installatie handleiding stap 4 staat
Fabrikant : Diverse OpenTherm - > Config Menu = D01

Ik had in stap 5(E) : de default R01 gekozen.....

[ Voor 3% gewijzigd door RobboNL op 01-03-2021 14:41 ]

RobboNL schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:40:
Wacht nu trigger je me. Onder bovengenomende installatie handleiding stap 4 staat
Fabrikant : Diverse OpenTherm - > Config Menu = D01

Ik had in stap 5(E) : de default R01 gekozen.....
Opentherm = D01, aansluiten op PLUS en MIN op tado
Relais = R01, aansluiten op NO en COM op tado

[ Voor 9% gewijzigd door tado op 01-03-2021 14:46 ]

• RobboNL
Config staat nu op D01, HC01, HW aan, EK uit
Maar ondanks dat geen reactie van de ketel (Tado op 25 graden).

Ketel al eens van stroom gehaald. Geen effect.
Warm water kraan doet het wel.

• tagican
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:27
Heb je de draden binnen de CV-ketel ook aangepast voor OpenTherm? Als je enkel de draden van de thermostaat hebt aangepast, dan zitten die aan de kant van de CV-ketel nog aangesloten op de ontvangst voor relais.

• RobboNL
Ja in de CV zitten ze op 1 en 2 (= Modulerende regelaar BUS, GND en + )
Met de oude thermostaat op 3 en 4 (= aan/uit thermostaat)

[ Voor 32% gewijzigd door RobboNL op 01-03-2021 16:41 ]

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08:33
Mavamaarten schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 10:54:
[...]

Is dat icoon niet rood omdat die kamers momenteel warmte vragen ("heating") en de slaapkamer niet ("idle")?
Geen idee. Het lijkt mij dat hij geen verbinding kan maken.

• jan100
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-03 10:07
Ook een tado aangeschaft en heb met name vragen over het smart gedeelte.

Een aantal dingen die mooi zouden zijn:
- Als weersvoorspelling voor mijn locatie <- 5 graden -> start uur eerder met opwarmen
- Als temperatuur buiten >20 graden -> niet verwarmen, todat temp buiten weer < 20 graden is
- Automatisch opwarmtijd van "gisteren" gebruiken. Dus bijvoorbeeld: stel ik stel temp in om 8 uur op 20 graden en het duur 2 uur om die temp te bereiken -> automatisch starten om 6.00

Met IFTTT wat geprobeerd, maar dan krijg je dit soort dingen niet voor elkaar. Iemand suggesties voor andere tools ?

NB:
Tado werkt tot op heden allemaal prima, maar qua "smart" had ik out of the box veel meer van dit soort rules verwacht. Hopelijk komen dit soort mogelijkheden nog.

• Robbiedobbie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:52
Ik heb 1.5 maand terug ook tados aangeschaft (4 thermostaatkranen, een bridge en een wireless thermostat + extension kit voor aan de cv ketel, niets spannends dus). In het begin alleen maar verbindingsproblemen gehad. Toen ben ik met een powerline adapter in de weer gegaan om de bridge letterlijk in het midden tussen alle devices te plaatsen, en leek het geholpen te hebben.

Nu heb ik al 2 dagen weer dat de extensionkit uren lang connectie verliest. Meer in die richting plaatsen kan niet, want dan verliezen de thermostaat kranen de verbinding. Iemand nog tips/tricks, of moet ik de tado's toch maar gaan terugsturen omdat ze met geen mogelijkheid stabiel te krijgen zijn.

• wvanommen
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 18-12 20:11
Robbiedobbie schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 07:49:
Ik heb 1.5 maand terug ook tados aangeschaft (4 thermostaatkranen, een bridge en een wireless thermostat + extension kit voor aan de cv ketel, niets spannends dus). In het begin alleen maar verbindingsproblemen gehad. Toen ben ik met een powerline adapter in de weer gegaan om de bridge letterlijk in het midden tussen alle devices te plaatsen, en leek het geholpen te hebben.

Nu heb ik al 2 dagen weer dat de extensionkit uren lang connectie verliest. Meer in die richting plaatsen kan niet, want dan verliezen de thermostaat kranen de verbinding. Iemand nog tips/tricks, of moet ik de tado's toch maar gaan terugsturen omdat ze met geen mogelijkheid stabiel te krijgen zijn.
Heb je de bridge anders plaatsen geprobeerd (als in fysiek), het blijkt dat de Tado bridge maar 1 antenne heeft en richting daarvan uitmaakt. Bij mij hangt hij van het plafond naar beneden en midden in het huis en ik heb nooit problemen met verbindingen.

• Robbiedobbie
wvanommen schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:00:
[...]

Heb je de bridge anders plaatsen geprobeerd (als in fysiek), het blijkt dat de Tado bridge maar 1 antenne heeft en richting daarvan uitmaakt. Bij mij hangt hij van het plafond naar beneden en midden in het huis en ik heb nooit problemen met verbindingen.
Ja, dit heb ik in het begin gedaan, waardoor het uiteindelijk stabiel leek te werken. Nu helaas weer niet meer. Als ik de bridge 10 cm dichter bij extensionkit zet dan verliest de eerste thermostaatkraan al z'n verbinding. Iets draaien van de bridge zorgt er ook al voor dat apparaten connectie gaan verliezen.

Ik vind het eigenlijk bizar dat er geen range extender is...

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-11 19:42
Al genoeg vraag achter geweest achter de mogelijkheid om een extra bridge/range extender te installeren. Ik sta op de eerste rij om ene te kopen alleszins...

En wat is de volgende feature, na het kinderslot, die op het programma staat?

• wvanommen
Robbiedobbie schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:01:
[...]

Ja, dit heb ik in het begin gedaan, waardoor het uiteindelijk stabiel leek te werken. Nu helaas weer niet meer. Als ik de bridge 10 cm dichter bij extensionkit zet dan verliest de eerste thermostaatkraan al z'n verbinding. Iets draaien van de bridge zorgt er ook al voor dat apparaten connectie gaan verliezen.

Ik vind het eigenlijk bizar dat er geen range extender is...
Je hebt op deze al gestemd neem ik aan, anders even doen lijkt me:
https://community.tado.co...dge-range-extender#latest

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Ik gebruik Tado naar volle tevredenheid. Het werkt zeer betrouwbaar en in vergelijking met mijn vorige systeem werkt het veel beter. (Dat vorige systeem was wel aanzienlijk goedkoper maar gaf toch wel problemen)
Met mijn vorige systeem haalde ik de thermostaat knoppen van mijn radiatoren zodra ik de verwarming niet meer nodig had. Meestal rond eind april tot ergens eind september. Op die manier verbruikte ik veel minder batterijen en gingen ook mijn radiatoren niet onnodig aan. (ik heb stadsverwarming)
Nu ik Tado heb weet ik nog niet hoe ik dit in de warmere maanden moet/ga aanpakken. Eigenlijk wil ik de thermostaat kranen laten zitten. Het zou handig zijn als er een soort master switch in Tado zit die het hele systeem uitschakelt of overruled. is dit mogelijk?
Ik heb geen zin om al mijn schema's aan te passen en zodra het weer kouder wordt weer andere schema's in te stellen. Of zit er al een soort gelijke functie in die ik over het hoofd zie?

UPDATE:
Ik log sinds lange tijd in op my.tado.com en zie daar de knop turn off all rooms. Misschien is dat wat ik zoek. In de app heb ik dat niet gezien.

[ Voor 7% gewijzigd door chippie777 op 03-03-2021 10:39 ]

• Robbiedobbie
wvanommen schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 10:13:
[...]

Je hebt op deze al gestemd neem ik aan, anders even doen lijkt me:
https://community.tado.co...dge-range-extender#latest
Ja, en ook op de engelse variant die in dat topic gelinkt staat ;)

Ik heb ondertussen maar support gecontacteerd om te kijken of nu net na die 30 dagen het alsnog mogelijk is om mijn tado systeem terug te sturen. Ik heb al teveel problemen gehad waardoor ik echt geen vertrouwen meer heb in de betrouwbaarheid...

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

chippie777 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 10:32:
Het zou handig zijn als er een soort master switch in Tado zit die het hele systeem uitschakelt of overruled. is dit mogelijk?
Ik heb geen zin om al mijn schema's aan te passen en zodra het weer kouder wordt weer andere schema's in te stellen. Of zit er al een soort gelijke functie in die ik over het hoofd zie?

UPDATE:
Ik log sinds lange tijd in op my.tado.com en zie daar de knop turn off all rooms. Misschien is dat wat ik zoek. In de app heb ik dat niet gezien.
Klopt, deze functionaliteit is in beta maar zal dus op korte termijn ook beschikbaar zijn in de app. Mocht je die functionaliteit nu al in de app willen moet je je op Google play of de Apple store even aanmelden voor beta programma's, dan krijg je deze functionaliteit nu al.

• Firstjazz
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 14-04 16:14
Vandaag 5 radiatorkranen vervangen door Heimeier Eclips Thermostatische radiatorkranen en die zouden zonder adapter te gebruiken zijn met de Tado Slimme radiatorknop...

Bij de eerste Tado knop loop ik tegen een probleem met de melding: "Apparaat is niet gemonteerd".
De radiatorknop is aangemeld is ook in de app zichtbaar, maar kalibreert niet en blijft de foutmelding geven.
Een kritische blik na het loshalen van de knop doet mij sterk vermoeden dat de pin van de Heimeier Eclips te kort is en geen contact maakt met de motor in de Tado knop. Dat is flink balen, want volgens Tado werkt de knop zonder adapter met dit type Heimeier thermostatische kraan.

Iemand bekend met dit probleem? Hoe kan ik dit oplossen?

• HGBMason
  • Registratie: Januari 2017
  • Niet online
Firstjazz schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 14:45:
Vandaag 5 radiatorkranen vervangen door Heimeier Eclips Thermostatische radiatorkranen en die zouden zonder adapter te gebruiken zijn met de Tado Slimme radiatorknop...

Bij de eerste Tado knop loop ik tegen een probleem met de melding: "Apparaat is niet gemonteerd".
De radiatorknop is aangemeld is ook in de app zichtbaar, maar kalibreert niet en blijft de foutmelding geven.
Een kritische blik na het loshalen van de knop doet mij sterk vermoeden dat de pin van de Heimeier Eclips te kort is en geen contact maakt met de motor in de Tado knop. Dat is flink balen, want volgens Tado werkt de knop zonder adapter met dit type Heimeier thermostatische kraan.

Iemand bekend met dit probleem? Hoe kan ik dit oplossen?
Ik heb 6 x Eclips + Tado. Geen problemen mee gehad bij de installatie.

• Firstjazz
HGBMason schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 16:35:
[...]

Ik heb 6 x Eclips + Tado. Geen problemen mee gehad bij de installatie.
Ben er inmiddels achter wat het probleem is. Van het schroef gedeelte van de Tado knop is van de binnenrand een stukje afgebroken. Daardoor wordt aangegeven dat de knop niet juist is gemonteerd. Is wel een heel lullig ontworpen. Had best van metaal mogen zijn.

• ETH0.1
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 04-10-2023
Firstjazz schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 17:26:
[...]

Ben er inmiddels achter wat het probleem is. Van het schroef gedeelte van de Tado knop is van de binnenrand een stukje afgebroken. Daardoor wordt aangegeven dat de knop niet juist is gemonteerd. Is wel een heel lullig ontworpen. Had best van metaal mogen zijn.
Maar dat is toch van metaal?

Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/71ObSaJh14L._AC_SX425_.jpg

die bovenste metalen ring met plastic houdertje schroef je zonder verloop op je heimeier tot hij gewoon goed vast zit, daarna doe je pas de knop er op?

YouTube: Tado Smart Radiator Thermostat Installation & Setup
(vanaf 2:55) ik snap niet wat er bij jou afgebroken is?

[ Voor 11% gewijzigd door ETH0.1 op 06-03-2021 17:35 ]

• Firstjazz
Aan de binnenkant van de schroefverbinding is een heel dun uitstekend stukje plastic (zie rode pijl).
Het lukte niet om de knop er goed op te krijgen en na een aantal pogingen bleek het uitstekend stuk plastic te zijn afgebroken. Persoonlijk vind ik dit een heel zwak punt van dit ontwerp.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oGhv4NU8iRGPlihXPfdgAPYoEX0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ibwVkrBxA9dgbWek4RztqzjY.jpg?f=user_large

• Tomskii5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-12 16:57
Dag allen,

Ik kijk al even voor een slimme thermostaat, maar zit met een Belgische Vaillant VCW 346 uit 2019. Tado zelf geeft aan dat deze zowel modulerend als aan/uit zou moeten werken, maar ik lees veel tegenstrijdige berichten dus heb ik mijn order even geannuleerd.

Wat belgische tweakers die zijn ervaringen toevallig kan delen?

Momenteel werkt onze ketel met een draadloze vaillant thermostaat

https://valid.x86.fr/s6z3z0

Firstjazz schreef op zondag 7 maart 2021 @ 23:12:
Aan de binnenkant van de schroefverbinding is een heel dun uitstekend stukje plastic (zie rode pijl).
Het lukte niet om de knop er goed op te krijgen en na een aantal pogingen bleek het uitstekend stuk plastic te zijn afgebroken. Persoonlijk vind ik dit een heel zwak punt van dit ontwerp.

[Afbeelding]
Dat is geen schroefverbinding, maar draai/klik. Er zit geen schroefdraad in. ;)

Mijn ervaring. Bij mijn 8 knoppen is het me nog niet gelukt dit af te laten breken. Zolang je het met een klein beetje beleid doet gebeurt dit volgens mij ook niet. Wat funest is voor een soepele handeling is wanneer je probeert de knop erop te duwen in de actieve toestand, dwz dat het zwarte palletje niet helemaal naar binnen zit. Je moet dan heel hard duwen voordat hij ver genoeg zit, en zet je de knop scheef op de houder dan ipv erin dan zal het wel lukken het stuk te krijgen. En als je hem er al goed op zet dan moet je bij het draaien zoveel druk houden dat het koppelstuk meedraait met de knop, die moet je dan ook nog eens tegenhouden.

Moraal van het verhaal: knop netjes initialiseren (zwarte palletje in), even rustig mikken bij het op het koppelstuk zetten, niet hard drukken, rustig draaien. Geen centje pijn, m.i. ;)

PS het vastklik mechanisme moet vast en zeker beter en gemakkelijker kunnen hoor, dat zeker. Het mooiste zou zijn als je niet hoeft te mikken maar het in elke stand "pakt". En dat de knop automatisch het zwarte palletje helemaal intrekt zodra je hem van de radiator haalt.

Ook is het irritant dat het koppelstuk snel meedraait, gevolg is bij mij altijd dat bij het erop draaien van de knop het schermpje niet meer recht bovenaan zit, en dus het Tado logo / meetgaatje ook niet. Dat is al snel lelijk dus dan moet het opnieuw, waarbij ik expres de houder wat tegen de klok ingedraaid zet zodat je daarna wat meedraai marge hebt voor de knop. Andere methode is na het erop zetten de hele knop een hele slag met de klok meedraaien tot ie recht zit.

Minor gripes, een beetje gepriegel. ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Cap op 08-03-2021 11:33 ]

• Firstjazz
Cap schreef op maandag 8 maart 2021 @ 11:27:
[...]

Dat is geen schroefverbinding, maar draai/klik. Er zit geen schroefdraad in. ;)

Mijn ervaring. Bij mijn 8 knoppen is het me nog niet gelukt dit af te laten breken. Zolang je het met een klein beetje beleid doet gebeurt dit volgens mij ook niet. Wat funest is voor een soepele handeling is wanneer je probeert de knop erop te duwen in de actieve toestand, dwz dat het zwarte palletje niet helemaal naar binnen zit. Je moet dan heel hard duwen voordat hij ver genoeg zit, en zet je de knop scheef op de houder dan ipv erin dan zal het wel lukken het stuk te krijgen. En als je hem er al goed op zet dan moet je bij het draaien zoveel druk houden dat het koppelstuk meedraait met de knop, die moet je dan ook nog eens tegenhouden.

Moraal van het verhaal: knop netjes initialiseren (zwarte palletje in), even rustig mikken bij het op het koppelstuk zetten, niet hard drukken, rustig draaien. Geen centje pijn, m.i. ;)

PS het vastklik mechanisme moet vast en zeker beter en gemakkelijker kunnen hoor, dat zeker. Het mooiste zou zijn als je niet hoeft te mikken maar het in elke stand "pakt". En dat de knop automatisch het zwarte palletje helemaal intrekt zodra je hem van de radiator haalt.

Ook is het irritant dat het koppelstuk snel meedraait, gevolg is bij mij altijd dat bij het erop draaien van de knop het schermpje niet meer recht bovenaan zit, en dus het Tado logo / meetgaatje ook niet. Dat is al snel lelijk dus dan moet het opnieuw, waarbij ik expres de houder wat tegen de klok ingedraaid zet zodat je daarna wat meedraai marge hebt voor de knop. Andere methode is na het erop zetten de hele knop een hele slag met de klok meedraaien tot ie recht zit.

Minor gripes, een beetje gepriegel. ;)
Ik schreef ook aan de binnenkant van de schroefverbinding, want het is nog steeds het gedeelte dat je vastschroeft op de thermostatische kraan van je radiator. De Tado radiatorknop is wat mij betreft het draai/klik gedeelte. Interpretatieverschil waarschijnlijk...

Het was de eerste Tado radiatorknop die ik wilde vastdraaien en er wordt in de handleiding aangegeven dat je een klik moet horen. Die heb ik dus nooit gehoord en de knop zat nog steeds niet goed op het schroefgedeelte. Na een paar keer proberen kreeg ik de knop vast, maar door de aanhoudende foutmelding er weer afgedraaid. Toen bleek het lullig stukje plastic te zijn afgebroken.

Hieronder 2 duidelijke foto's waar dat goed op te zien is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pHnYlCChIDRPJdxaCAxVyV0s3qI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6DV8B5OtHI6bLwbKvb8lYYjs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h2rx5_iqauE3Yid9MtoT8mPnoqA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jPPvB6BNKpFzj0JCSr4HfhqA.jpg?f=fotoalbum_large

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:47
Hier de Tado wireless set een week of 2 zonder problemen hangen. Maar sinds gisteren verliest de Wireless receiver steeds verbinding: “no remote access”. Iemand enig idee? Access point hangt hooguit 2 meter verderop...

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:57
Ik heb nu al een aantal keer gehad dat ik wakker word, op de app kijk en dan zie geen verbinding met bridge en thermostaat knoppen. Lijkt alsof die niet goed up komt na een update of iets. Als ik hem een power cycle geef is die na een paar minuten weer online namelijk.

Overigens, wat doen jullie in de lente/zomer? Zet je dan je thermostaat uit of laat je deze alsnog op 20/21 graden staan en in de nacht +-17/18? Ben zelf niet heel erg thuis in adviestemperatuur in huis.
In de zomer zet je de boel natuurlijk uit ("vorststand" bij gebrek aan zomerstand), geen enkele reden om dan je huis te gaan verwarmen. Hier is ie vanaf mei tot september gewoon uit.

[ Voor 14% gewijzigd door Cap op 09-03-2021 10:52 ]

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Cap schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 10:51:
geen enkele reden om dan je huis te gaan verwarmen.
Dat gebeurt ook niet als de temperatuur niet boven de ingestelde temperatuur komt :p

March of the Eagles

• ferbke
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10-05-2023
Tomskii5 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 00:39:
Dag allen,

Ik kijk al even voor een slimme thermostaat, maar zit met een Belgische Vaillant VCW 346 uit 2019. Tado zelf geeft aan dat deze zowel modulerend als aan/uit zou moeten werken, maar ik lees veel tegenstrijdige berichten dus heb ik mijn order even geannuleerd.

Wat belgische tweakers die zijn ervaringen toevallig kan delen?

Momenteel werkt onze ketel met een draadloze vaillant thermostaat
Werkt zeker hoor. Heb al dikke 2 jaar Ecotec Vaillant en die is perfect compatibel. De tado gebruikt hierbij zelfs minder batterij dan bij andere ketels. Het enige dat je moet verifiëren is of er EBUS op de ketel zit.

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:47
mr.DJ95 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 09:34:
Ik heb nu al een aantal keer gehad dat ik wakker word, op de app kijk en dan zie geen verbinding met bridge en thermostaat knoppen. Lijkt alsof die niet goed up komt na een update of iets. Als ik hem een power cycle geef is die na een paar minuten weer online namelijk.
Klinkt behoorlijk hetzelfde als waar ik tegenaan loop sinds een paar dagen. Vanochtend weer in een koud huis wakker geworden. Hoe lang heb jij de set al, en is dit bij jou ook iets van de laatste tijd?

• Bla65
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17-12 04:54
renegrunn schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 07:40:
[...]

Klinkt behoorlijk hetzelfde als waar ik tegenaan loop sinds een paar dagen. Vanochtend weer in een koud huis wakker geworden. Hoe lang heb jij de set al, en is dit bij jou ook iets van de laatste tijd?
Hier ook al twee keer de afgelopen week de bridge moeten herstarten omdat hij geen cloudconnectie had. Hij draait bij mij nu een paar maanden.

[ Voor 4% gewijzigd door Bla65 op 10-03-2021 08:19 ]

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:57
renegrunn schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 07:40:
[...]

Hangt er sinds eind september en tot nu toe zeker een keer of 6 gehad. Inderdaad vervelend. Koude badkamer, koud kantoor.

• Seafarer
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:20

Seafarer

XXX

XWB schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 10:58:
[...]

Dat gebeurt ook niet als de temperatuur niet boven onder de ingestelde temperatuur komt :p
Ik denk dat je "onder" bedoelde. ;)

Bij mij gaat de kachel op uit als dat kan. Hij stookt wel degelijk als de ingestelde waarde al bereikt is. Wegens de PID regeling. Het is soms maar 1 minuut dat de brander aan is. Het zal niet veel gas zijn.

Ook hebben we wel eens dat de kamer door de zon opgewarmd wordt en het gewoon lekker warm is. Terwijl de thermostaat nog een halve graad onder de ingestelde waarde zit. En dan gaat ook de brander aan.
Waarschijnlijk warmt de binnen muur, waar de thermostaat ophangt niet zo snel op.

Een CV-Ketel is een vlamkoeler en een radiator is een waterkoeler. :) Debiet is vermogen en niet de temperatuur.

• Tomskii5
  • Laatst online: 16-12 16:57
ferbke schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 19:17:
[...]

Werkt zeker hoor. Heb al dikke 2 jaar Ecotec Vaillant en die is perfect compatibel. De tado gebruikt hierbij zelfs minder batterij dan bij andere ketels. Het enige dat je moet verifiëren is of er EBUS op de ketel zit.
EBUS is aanwezig, ik vermoed gewoon aan te sluiten dan via de installatiehandleiding die voor installateurs voorzien was qua ebus? Of heb je zelf een korte uitleg die mogelijks iets toegankelijker is? :-D

https://valid.x86.fr/s6z3z0

• Bla65
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17-12 04:54
mr.DJ95 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 08:30:
[...]

Hangt er sinds eind september en tot nu toe zeker een keer of 6 gehad. Inderdaad vervelend. Koude badkamer, koud kantoor.
Ik heb nu in Domoticz een pingscript gemaakt die de Tado bridge controleert en bij geen antwoord de pomp van de vloerverwarming aanzet (voor alle zekerheid) en mij een mailtje stuurt. Dan heb ik in ieder geval 's morgens vroeg geen koude woonkamer.
Als het vaker fout gaat zet ik een stekkerschakelaar op de voeding voor de bridge en laat ik hem gewoon even uitgaan = reboot

• ferbke
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10-05-2023
Tomskii5 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 13:49:
[...]

EBUS is aanwezig, ik vermoed gewoon aan te sluiten dan via de installatiehandleiding die voor installateurs voorzien was qua ebus? Of heb je zelf een korte uitleg die mogelijks iets toegankelijker is? :-D
Goh, is al even geleden. Ik heb daar geen miserie mee gehad. Ik weet dat ik gewoon een rechtlijnige wizard doorgelopen heb en dat het onmiddellijk OK was. 2 draadjes aansluiten aan beide kanten + wizard en klaar.

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:09
Dat ziet er goed uit! Veel makkelijker en sneller bedienbaar dan de huidige implementatie, en wel lekker overzichtelijk.

Brutale vraag, aangezien ik nét te laat was voor de TADO35 actie, weet je of er binnenkort nog een goeie actie komt? Dan kan ik uitbreiden met een flink aantal extra knoppen :)

Wanna play?

F-Tim schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 16:24:
Dat ziet er goed uit! Veel makkelijker en sneller bedienbaar dan de huidige implementatie, en wel lekker overzichtelijk.

Brutale vraag, aangezien ik nét te laat was voor de TADO35 actie, weet je of er binnenkort nog een goeie actie komt? Dan kan ik uitbreiden met een flink aantal extra knoppen :)
Dank voor de feedback!

Ik ben nu niet op de hoogte van de beste acties. Maar ik denk dat er in de komende weken wel een aanbod aankomt.

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:09
Wat doet de boost functie eigenlijk? En, hoe werkt dat als je meerdere Tado thermostaten in huis hebt (heb meerdere zones i.v.m. vloerverwarming)
tado schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 16:34:
[...]
Dank voor de feedback!

Ik ben nu niet op de hoogte van de beste acties. Maar ik denk dat er in de komende weken wel een aanbod aankomt.
Thanks! Ik ga het in de gaten houden :)

[ Voor 91% gewijzigd door F-Tim op 11-03-2021 16:52 ]

Wanna play?

• HGBMason
  • Registratie: Januari 2017
  • Niet online
tado schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 15:00:
We zijn bezig om de manuele modus in de tado app te verbeteren. Ik zou feedback zeer op prijs stellen in dit topic:

Beide ontwerpen spreken me aan en zijn verbeteringen. Waarom niet zowel homescreen als roomscreen ontwikkelen?
In de huidige app vind ik het vaak lastig om de exacte temperatuur te kiezen die ik wil omdat de schuifjes slecht discrimineren tussen de decimalen. In de voorgestelde screens lijken de schuifjes kleiner dan in de huidige app dus zou het nog lastiger kunnen zijn om de gewenste temoeratuur te kiezen. Ik zou willen uitproberen hoe beide nieuwe screens werken.
Overigens goed dat er over aanpassingen wordt nagedacht.

• tagican
tado schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 15:00:
We zijn bezig om de manuele modus in de tado app te verbeteren. Ik zou feedback zeer op prijs stellen in dit topic:

https://community.tado.co...nts-to-the-manual-control

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er leuk uit! Ik zou de icoontjes van het onderste screenshot juist gebruiken bij de room overview, in plaats van de slider. Omdat de positie van manual en schedule wijzigt, heb ik het gevoel dat je niet in één oog opslag kunt zien welke status actief is. Door icoontjes wit (actief) / witgrijs (niet actief) te maken, creëer je naar mijn idee een beter overzicht.

Qua eerste overzicht vind ik het icoontje voor uitschakelen wel handig, maar ik denk dat ik de temperatuurslider niet snel ga gebruiken. Het even klikken en dan sliden vind ik persoonlijk handiger. In het voorbeeld gaat het sliden ook niet echt vlekkeloos :P

In dit overzicht vind ik de eerste optie het mooiste. De increments die in het laatste plaatje staan, lijken me ook wel wat, maar dan zou het nog wel iets minder prominent moeten zijn.

Wat betreft temperatuur instellen: het kan persoonlijk zijn, maar ik vind het logischer om in halve graden te schakelen dan in tienden van graden. Wellicht een optie om halve graden juist standaard te maken en voor mensen die per se op tienden willen sturen, op het temperatuur getal de laten klikken zodat een invul veld naar voren komt?
tagican schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 21:25:
[...]

Wat betreft temperatuur instellen: het kan persoonlijk zijn, maar ik vind het logischer om in halve graden te schakelen dan in tienden van graden. Wellicht een optie om halve graden juist standaard te maken en voor mensen die per se op tienden willen sturen, op het temperatuur getal de laten klikken zodat een invul veld naar voren komt?
En op zijn minst een mogelijkheid om het precies in te stellen met taps zoals met dat + en - toetsje ernaast. Nu moet je zoals @HGBMason zegt flink mikken met de slider om de gewenste temp te krijgen, vaak ga je er 1 of 2 tienden naast. Niet dat dat per se heel erg is, maar juist die tienden van graden werkt het in de hand dat je het dan ook "goed" wilt krijgen, dus geen 20.1 of 20.2 maar 20.0.

Betere oplossing is natuurlijk gewoon halve graden instelling icm een tiende graads meetresolutie. ;)
@tagican @Cap @HGBMason Persoonlijk ben ik voor de 0.5 graden optie. En voor de mensen die meer willen misschien een tekstveld waar je je exacte ingestelde temperatuur kan invoeren met een toetsenbord.

Zouden jullie de feedback in het EN kunnen plaatsen op het tado forum? Dan kan ik het makkelijker meenemen in de discussie met onze designers.

We zullen ook wat user tests doen met een interactieve mock up. Dus als jullie daar open voor staan, laat het dan ook even weten op het tado forum.

[ Voor 19% gewijzigd door tado op 12-03-2021 09:52 ]

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:24

mphilipp

Romanes eunt domus

Tado servers down?

[edit]
De website werkt wel, maar de app zegt dat ie geen contact kan krijgen. Misschien dat tobbeke on the blink.

[ Voor 76% gewijzigd door mphilipp op 12-03-2021 15:50 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:10

GVR

tado schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 09:41:
@tagican @Cap @HGBMason Persoonlijk ben ik voor de 0.5 graden optie. En voor de mensen die meer willen misschien een tekstveld waar je je exacte ingestelde temperatuur kan invoeren met een toetsenbord.

Zouden jullie de feedback in het EN kunnen plaatsen op het tado forum? Dan kan ik het makkelijker meenemen in de discussie met onze designers.

We zullen ook wat user tests doen met een interactieve mock up. Dus als jullie daar open voor staan, laat het dan ook even weten op het tado forum.
Zal ik ook even doen.
Persoonlijk loop ik ook altijd te hannessen met de slider. Maar als ik hem gebruik is het 9 van de 10x altijd om de temperatuur op een vaste instelling (hier 20,5) te zetten, omdat de verwarming aan eerder aan moet dan in het schema is ingesteld. Dus eigenlijk switch je meestal alleen tussen de uit en aan temperatuur, hier 16 en 20,5 graden.

• tagican
tado schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 09:41:

Done. Eventueel zou je de instellingen voor "increment" ook nog als user prefered setting kunnen wegwerken, maar dat heb ik nu even niet in mijn feedback meegenomen :)

• bommel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:01
@tado een tijdje terug hier gevraagd naar de status van de multi woning functie die ooit wel op de roadmap stond. Is er misschien iets te melden hierover?

• wvanommen
@tado Ik heb het vage fenomeen dat al mijn kamers ingesteld staan op Manual Control on Device -> Until next automatic change, maar dat wordt om de één of andere reden toch niet doorgevoerd als die Manual Control, door middel van de fysieke knop is. Als diezelfde kamers met Homekit schakel werkt het in de ene kamer wel, en in een andere kamer waar dit ingesteld staat niet. Naar mijn idee heeft het in die beide kamers eerder (ten tijde van de vorige app) wel goed gewerkt. Als ik ze via de app instel komen ze wel netjes op Until next time block. Mis ik nog iets, kan ik nog iets checken.

• edvanleeuwen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-12 09:39
@tado , kijk even waarom de laatste verwijzing nu naar een nietbestaande pagina staat.
@wvanommen tado ziet geen verschil tussen HOmeKit en een manuele modus die op het tado apparaat zelf geactiveerd is. Daarom moet u per tado apparaat instellen hoe lang de manuele modus op het apparaat moet duren, om het zo voor HomeKit in te stellen.

@edvanleeuwen Ik heb geen idee waar u het over heeft?

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:54
Ik ben in het bezit van 3 Tado radiator thermostaten. Het enige dat ik nog mis is een bridge, om zo de knoppen te kunnen laten communiceren met Homey.

Mijn vraag is, is een v2 bridge hiervoor net zo geschikt als een v3(+) bridge?

Het enige verschil dat ik kan vinden is het design, en de V3+ versie die compatible is met Apple homekit. Is dat echt het enige?

De v2 bridge (GW02) kan ik een stuk goedkoper op de kip tikken.. Vandaar de vraag..

• Kevv1990
  • Laatst online: 15-06-2022
Een maandje terug heb ik de Tado slimme thermostaat aangeschaft omdat ik toen een nieuwe (elektrische) cv-ketel geïnstalleerd had. Door problemen met deze ketel, heb ik nu gekozen voor een ander verwarmingsysteem, waardoor ik Tado niet meer kan gebruiken.

Mocht iemand overwegen om Tado aan te schaffen, kan ik dit van harte aanbevelen en bied mijn splinternieuwe starterset incl. 4 radiatorknoppen te koop aan. Zie: V&A aangeboden: Tado Slimme Thermostaat V3 (bedrade versie) incl. 4 radiatork...

Om dit topic schoon te houden, graag direct op de advertentie of via PM reageren.

Verkocht!

[ Voor 6% gewijzigd door Kevv1990 op 18-03-2021 08:37 ]

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-12 08:51
Kevv1990 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 14:44:
Een maandje terug heb ik de Tado slimme thermostaat aangeschaft omdat ik toen een nieuwe (elektrische) cv-ketel geïnstalleerd had. Door problemen met deze ketel, heb ik nu gekozen voor een ander verwarmingsysteem, waardoor ik Tado niet meer kan gebruiken.

Mocht iemand overwegen om Tado aan te schaffen, kan ik dit van harte aanbevelen en bied mijn splinternieuwe starterset incl. 4 radiatorknoppen te koop aan. Zie: V&A aangeboden: Tado Slimme Thermostaat V3 (bedrade versie) incl. 4 radiatork...

Om dit topic schoon te houden, graag direct op de advertentie of via PM reageren.
Ojee dat bericht gaat verwijderd worden. Laatst ook in het 3D printer topic.
Jammer dat je Tado niet meer kan gebruiken. Ik ben er uiterst tevreden over. Ontwikkelingen gaan wel minder snel maar de basis werkt gewoon erg goed.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• Kevv1990
Daniel. schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 16:06:
[...]

Jammer dat je Tado niet meer kan gebruiken. Ik ben er uiterst tevreden over. Ontwikkelingen gaan wel minder snel maar de basis werkt gewoon erg goed.
Ik was in die korte tijd ook tevreden hoor. Het deed precies wat ik ervan verwaxhttye: Controle geven over de temperatuur in elke ruimte. Enig minpuntje vond ik de slimme start, en hoewel niet optimaal, daar valt wel mee te leven.

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Daniel. schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 16:06:
[...]

Ontwikkelingen gaan de laatste maanden naar mijn ervaring juist veel sneller dan de 1,5 jaar ervoor. Tado lijkt door te hebben dat een volwassen platform voorwaarde is om klanten aan boord te houden en dat is wat mij betreft een zeer goede ontwikkeling.

Waar ik mij voorheen wat zorgen maakte over de levensduur van vooral de Tado back-end lijkt men dit nu serieus op te pakken en komen er mondjesmaat verbeteringen beschikbaar.

• Geertss5
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 27-03-2024
Sinds enige dagen moet ik elke keer inloggen op de
Tado app, krijg dan eerst instructie beelden te zien, voorheen nooit last van, kon direct de app openen..

Meer mensen last van?
Geen last van hier in iOS. Welk platform heb jij het over?

• bleekie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:12
@tado

Ik merk dat hier in huis verschillende slimme radiator knoppen soms hun connectie met de bridge verliezen. Is er, of komt er, een mogelijkheid om het bereik uit te breiden met een extra bridge o.i.d.?

• Seafarer
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:20

Seafarer

XXX

Kevv1990 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 14:44:

Ik ben even nieuwsgierig. Hoe kun je met een veredelde waterkoker problemen hebben?
Zo'n elektrische ketel is zo eenvoudig dat het eigenlijk niet verkeerd kan gaan,toch..........

Een CV-Ketel is een vlamkoeler en een radiator is een waterkoeler. :) Debiet is vermogen en niet de temperatuur.

• Geertss5
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 27-03-2024
Cap schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 20:42:
Geen last van hier in iOS. Welk platform heb jij het over?
Op mijn Apple iPad en mijn Samsung Galaxy A71
Gaat hier goed op mijn iPhone en ook op mijn computer (web app). Zal dus toch iets lokaals / account gebondens zijn bij jou?

• GVR

GVR

bleekie schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 20:54:
@tado

Ik merk dat hier in huis verschillende slimme radiator knoppen soms hun connectie met de bridge verliezen. Is er, of komt er, een mogelijkheid om het bereik uit te breiden met een extra bridge o.i.d.?
Nee, die vraag is hier al heel vaak voorbij gekomen. Het kan helpen om de extender van plek te veranderen of in een andere richting te hangen/leggen.

En verder zou je kunnen stemmen op deze voorgestelde verbetering: https://community.tado.co...de-to-mesh-network#latest

• Kevv1990
Seafarer schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 21:29:
[...]

Ik ben even nieuwsgierig. Hoe kun je met een veredelde waterkoker problemen hebben?
Zo'n elektrische ketel is zo eenvoudig dat het eigenlijk niet verkeerd kan gaan,toch..........
Heel kort antwoord omdat offtopic. Op 6 kW vermogen was het hier in huis bijna niet warm te krijgen, verbruikte énorm veel energie (regelmatig 45-50 kWh per dag), de ingebouwde boiler bleek véél te klein en toen deze nog een lekkage had na 3 weken, was de maat vol.

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

GVR schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 07:38:
[...]

Nee, die vraag is hier al heel vaak voorbij gekomen. Het kan helpen om de extender van plek te veranderen of in een andere richting te hangen/leggen.

En verder zou je kunnen stemmen op deze voorgestelde verbetering: https://community.tado.co...de-to-mesh-network#latest
Ik begrijp dat hier geen 100% antwoord op gegeven kan worden, maar wat is in nederlandse huizen normaliter de maximale range? 1 verdieping? 2 verdiepingen?

Als ik de verhalen zo lees lijkt mijn situatie waar ik een knop op de zolder wil gebruiken redelijk kansloos?

Default blanke hetero

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:47
Ebayzo schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 08:45:
[...]
Ik begrijp dat hier geen 100% antwoord op gegeven kan worden, maar wat is in nederlandse huizen normaliter de maximale range? 1 verdieping? 2 verdiepingen?

Als ik de verhalen zo lees lijkt mijn situatie waar ik een knop op de zolder wil gebruiken redelijk kansloos?
Heb hier betonnen verdiepingsvloeren en een knop op zolder; werkt perfect. Je kan het proberen toch en retouren als het niet werkt.

[ Voor 12% gewijzigd door GermanPivo op 17-03-2021 08:56 ]

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Ik heb een tado radiator kraan welke geen verbinding meer heeft met de Woning app van apple. In de woning app wordt aangegeven dat de thermostaat niet reageert. Echter in de tado app werkt hij prima en heb ik geen verbindingsproblemen. Iemand een idee hoe dit op te lossen?

UPDATE:

Via de helpdesk van tado werd aangeraden de tado hub uit HomeKit te verwijderen en opnieuw te installeren. Ik wilde dat net doen maar spontaan begon de thermostaatkraan gewoon weer te werken nog voordat ik iets gedaan had. Dagen heeft deze niet gewerkt en alleen al contact maken met de helpdesk zorgt ervoor dat de kraan weer gaat werken ;-)

[ Voor 39% gewijzigd door chippie777 op 18-03-2021 17:11 . Reden: Oplossing? Toegevoegd. ]

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

GermanPivo schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 08:55:
[...]

Heb hier betonnen verdiepingsvloeren en een knop op zolder; werkt perfect. Je kan het proberen toch en retouren als het niet werkt.
Ja is ook weer zo. Proberen is weinig effort lijkt mij inderdaad.

Default blanke hetero

• GVR

GVR

GermanPivo schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 08:55:
[...]

Same here, betonnen vloeren en een knop op zolder, nog nooit problemen gehad met het bereik van de extender.

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

GVR schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 09:28:
[...]

Same here, betonnen vloeren en een knop op zolder, nog nooit problemen gehad met het bereik van de extender.
Nou, goed om te horen dat het niet bij voorbaat kansloos is dan. 8)

Default blanke hetero

• smooky
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik krijg net de mail van tado met “ Einde Seizoen Uitverkoop” en zie dat er voor de draadloze thermostaat en de draadloze temperatuur sensor een houder beschikbaar is. Dat was mij onbekend en zou die graag willen hebben. Ik heb al even gezocht, niet gevonden, maar kan je die ook los kopen?

• GVR

GVR

smooky schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 17:31:
Ik krijg net de mail van tado met “ Einde Seizoen Uitverkoop” en zie dat er voor de draadloze thermostaat en de draadloze temperatuur sensor een houder beschikbaar is. Dat was mij onbekend en zou die graag willen hebben. Ik heb al even gezocht, niet gevonden, maar kan je die ook los kopen?
https://www.thingiverse.c...type=things&sort=relevant Hier? ;)

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:54
Ik heb me wel ingelezen maar soms is de vraag stellen makkelijker. Mijn oma woont in een complex met blokverwarmingen. Destijds toen Tado nog niet actief was een Max Q3 systeem geïnstalleerd, geeft alleen maar storing. Dus aan het kijken voor iets anders.

Ze heeft 2 radiatoren in de woonkamer, 1 in de keuken, 1 badkamer en 1 in de slaapkamer.

Voor de kamers wil ik een vaste temperatuur instellen welke op bepaalde tijdschema’s constant is en ook een display in de woonkamer welke gekoppeld staat aan de radiatoren in de woonkamer op een keer bij te plussen als het te koud is.

Automatische uit/aan, geolocation hoeft niet en via internet vanaf buiten hoeft ook niet.

Heb ik dan wel of niet een bridge nodig, kan het überhaupt?

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:18

Haan

dotnetter

Tado werkt alleen maar via internet dus je hebt sowieso de bridge nodig. (tenzij je oma zelf met Homekit aan de slag gaat, maar dat zal niet heel waarschijnlijk zijn ;) )

Kater? Eerst water, de rest komt later

Haan schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 09:45:
Tado werkt alleen maar via internet dus je hebt sowieso de bridge nodig. (tenzij je oma zelf met Homekit aan de slag gaat, maar dat zal niet heel waarschijnlijk zijn ;) )
Zelfs voor HomeKit is de tado bridge nodig.

Er lijkt een probleem te zijn met onze servers:
https://status.tado.com/

[ Voor 10% gewijzigd door tado op 18-03-2021 11:38 ]

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-12 18:10
Blijft vervelend dat de knoppen internet nodig hebben om hun programma te volgen. Niet alleen omdat internet er bij de gebruiker uit kan liggen, maar ook jullie servers (zoals op dit moment weer gebeurd...)

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-12 08:51
Kan het niet net zoals hue werken, dat de server van Tado alleen nodig is voor speciale services en voor de verbinding op afstand. Zonder internet zou het schema gewoon moeten werken en ook lokaal zou je tado bridge benaderd moeten kunnen worden. Het is een ontwerp/designkeuze geweest, maar daardoor heb je externe factoren die je eigenlijk zou willen elimineren. Verder werkt het wel gewoon goed en volgende maand ga ik de Tado Airco ook ophangen.

[ Voor 10% gewijzigd door Daniel. op 18-03-2021 11:54 ]

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:37

page404

Website says no

tado schreef op maandag 15 februari 2021 @ 19:38:
[...]

De RA adapter hoort een beetje los te zitten. Vooral de schroef in de adapter niet te strak zetten.

Eventueel in een metalen adapter investeren?
https://www.google.com/se...&sourceid=chrome&ie=UTF-8
Nog even op terug komend, ik kreeg die adapters er maar niet goed op. Nu heeft iemand meegekeken en die haalde de adapterschroef er helemaal uit alvorens de adapter op de Danfoss kraan te schuiven. Met een tikje of wat kracht op de adapter schuift hij er dan wel helemaal overheen. Als je dan de schroef vastdraait en de thermostaat monteert gaat het echt nergens meer heen. Wellicht een leuke om in een nieuwe versie van de handleiding te verduidelijken :)

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

tado schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 11:34:
[...]

Zelfs voor HomeKit is de tado bridge nodig.

Er lijkt een probleem te zijn met onze servers:
https://status.tado.com/
Deze storing in combinatie met de recent geïntroduceerde kinder beveiliging maakt een knop ook fysiek onbruikbaar. Wel iets om rekening mee te houden..
JBS schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:17:
[...]
Deze storing in combinatie met de recent geïntroduceerde kinder beveiliging maakt een knop ook fysiek onbruikbaar. Wel iets om rekening mee te houden..
Daar hebben we over nagedacht. Als je de knop een reset geeft (batterijen eruit en dan weer erin), dan zal hij wel weer gewoon werken.

Zodra de verbinding met de server er weer is, zal het apparaat weer op kinderslot gaan.

Maar of dat bij deze specifieke outage ook werkt, weet ik niet. Het kan zijn door de unieke situatie waar maar een deel van de service niet werkt, het niet zo zal werken als hierboven beschreven.

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

tado schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 15:12:
[...]

Daar hebben we over nagedacht. Als je de knop een reset geeft (batterijen eruit en dan weer erin), dan zal hij wel weer gewoon werken.

Zodra de verbinding met de server er weer is, zal het apparaat weer op kinderslot gaan.

Maar of dat bij deze specifieke outage ook werkt, weet ik niet. Het kan zijn door de unieke situatie waar maar een deel van de service niet werkt, het niet zo zal werken als hierboven beschreven.
Goed te weten.
In de situatie van vandaag (pakweg 14:05) was het overigens nog mogelijk in de app het kinderslot uit te schakelen.

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:32
Ik heb Tado geïntegreerd in Home Assistant, enkel merk ik de laatste tijd dat deze vaak unavailable is.
Zie bijvoorbeeld de onderstaande screenshot, waarbij je duidelijk de gaten ziet dat deze niet beschikbaar is en geen informatie meer doorgeeft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bkSNkvFYONIs755vaxCbGtlkkRQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OVbPjX4cyJQdOKcVaOMLK9KR.png?f=fotoalbum_large

Ik heb een nu nog een V3, waarbij de bridge nog geen homekit ondersteuning heeft.
Zou ik deze problemen kunnen oplossen door mijn bridge te upgraden naar een versie met homekit zodat mijn Home Assistant niet meer hoeft te communiceren met de Tado cloud, maar direct met de thermostaat of gaat dit mijn probleem niet verhelpen?
markisoke schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 15:24:
Ik heb Tado geïntegreerd in Home Assistant, enkel merk ik de laatste tijd dat deze vaak unavailable is.
Zie bijvoorbeeld de onderstaande screenshot, waarbij je duidelijk de gaten ziet dat deze niet beschikbaar is en geen informatie meer doorgeeft.

[Afbeelding]

Ik heb een nu nog een V3, waarbij de bridge nog geen homekit ondersteuning heeft.
Zou ik deze problemen kunnen oplossen door mijn bridge te upgraden naar een versie met homekit zodat mijn Home Assistant niet meer hoeft te communiceren met de Tado cloud, maar direct met de thermostaat of gaat dit mijn probleem niet verhelpen?
Kijk eerst eens of dit een Home assistant probleem is, of een probleem met de RF tussen de bridge en de tado apparaten OF een probleem tussen de bridge en de tado cloud.

Ik denk niet dat een nieuwe bridge hier de oplossing gaat zijn (bij alle 3 de oorzaken niet).

• markisoke
tado schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 15:27:
[...]

Kijk eerst eens of dit een Home assistant probleem is, of een probleem met de RF tussen de bridge en de tado apparaten OF een probleem tussen de bridge en de tado cloud.

Ik denk niet dat een nieuwe bridge hier de oplossing gaat zijn (bij alle 3 de oorzaken niet).
Home assistant lijkt me het probleem niet, deze draait rustig door en ik zie in de logs dat verbinding en data van andere cloudproviders wel binnenkomen op deze momenten.

Verder, als de intergratie in HA op unavailable staat, dan kan ik de thermostaat ook niet meer bereiken via de app of de website. Mogelijk dat er dus een verbindingsprobleem is tussen de bridge, maar het draait nu al meer dan een jaar goed en heb deze problemen nog niet eerder gehad. Dit is ook niet iets waat ik historische data van heb, ik weet niet of jullie terug kunnen kijken in de data onder mijn account?

Ook punt 3 kan ik helaas niet checken, mogelijk dat jullie hierin iets kunnen zien?
markisoke schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 15:34:
[...]

Home assistant lijkt me het probleem niet, deze draait rustig door en ik zie in de logs dat verbinding en data van andere cloudproviders wel binnenkomen op deze momenten.

Verder, als de intergratie in HA op unavailable staat, dan kan ik de thermostaat ook niet meer bereiken via de app of de website. Mogelijk dat er dus een verbindingsprobleem is tussen de bridge, maar het draait nu al meer dan een jaar goed en heb deze problemen nog niet eerder gehad. Dit is ook niet iets waat ik historische data van heb, ik weet niet of jullie terug kunnen kijken in de data onder mijn account?

Ook punt 3 kan ik helaas niet checken, mogelijk dat jullie hierin iets kunnen zien?
Punt 2 en 3 kunt u uitzoeken via de app.
Ga naar de grafieken van tado, zijn die ook een gatenkaas?

Als u dan meerdere kamers heeft met tado kunt u zien of het RF of de LAN verbinding is die niet stabiel is.

Daarna de stappen volgen uit ons helpcentrum.

• markisoke
tado schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 15:42:
[...]

Punt 2 en 3 kunt u uitzoeken via de app.
Ga naar de grafieken van tado, zijn die ook een gatenkaas?

Als u dan meerdere kamers heeft met tado kunt u zien of het RF of de LAN verbinding is die niet stabiel is.

Daarna de stappen volgen uit ons helpcentrum.
Via de app heb ik dezelfde gaten inderdaad in de tijdlijn:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u8oVS613SUVQWoSSDNeHif-Kjpw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uWYWO9RGKhtBAAhb8IiVoCQd.jpg?f=fotoalbum_large

Helaas maar 1 kamer, dus ik kan niet zien of het probleem met de RF is.

Als ik in de switch log kijk waar de bridge mee verbonden is zie ik een uptime van 6 dagen op die specifieke poort, dus daar geen problemen mee. Verder monitor ik ook wat services vanaf buiten mijn huis en daar heb ik ook geen onderbrekingen in gevonden.

De problemen lijken 8 maart te zijn begonnen. Vanaf dat moment zie ik constant gaten in het log. Voor dat moment eigenlijk helemaal niet (ik heb logs vanaf juli 2020):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BLwekl5Efuw0BufVesmoeq_s_Jo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GSIYQApQAPhlJdUlXGxJdUF5.png?f=fotoalbum_large

Is er misschien rond die tijd een update geweest?

• wvanommen
markisoke schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 15:24:

[Afbeelding]

Zou ik deze problemen kunnen oplossen door mijn bridge te upgraden naar een versie met Homekit zodat mijn Home Assistant niet meer hoeft te communiceren met de Tado cloud, maar direct met de thermostaat of gaat dit mijn probleem niet verhelpen?
Als je echt een v3 hebt, heb je wel Homekit support, de v2 heeft geen Homekit support. Weet je zeker dat je niet bedoeld te zeggen dat je een v2 hebt?

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-12 19:58

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Sinds een paar maanden gebruik ik Tado via Google Assistent. Een overzicht van de mogelijke commando's staat hier:
Iemand een idee of en hoe het mogelijk is om thermostaten weer volgens schema te laten lopen vanaf een handmatige instelling via de Google Assistent?

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:18

Haan

dotnetter

@Edmin Ik denk dat je een linkje vergeten bent toe te voegen ;)

Kater? Eerst water, de rest komt later

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Gisteravond Tado aan het installeren bij een vriend, en de pairing van de radiatorknoppen ging echt zeer moeizaam (traag). Duurde minuten per knop en sommigen wilde uberhaupt niet.

Is er nog een tip om dat te versnellen/verbeteren? Dichter bij de bridge staan op het moment van pairen bijv.? Hebben het niet af kunnen maken ivm avondklok dus tips zijn welkom!
Ja dicht bij de bridge pairen, knop hoeft niet op de radiator te zitten om te pairen.

Als het zo moeizaam gaat dan vast veel betonnen muren? Dan ook even afwachten of de bridge niet beter geplaatst moet worden naar meer middenin de woning zodat alle knoppen ontvangst hebben.

• tinus73
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-12 05:03
robbinonline schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 09:32:
Ik heb me wel ingelezen maar soms is de vraag stellen makkelijker. Mijn oma woont in een complex met blokverwarmingen. Destijds toen Tado nog niet actief was een Max Q3 systeem geïnstalleerd, geeft alleen maar storing. Dus aan het kijken voor iets anders.
Hi, ik ben nog een gebruiker van een voorloper hiervan ELV FS20/FHT-80b etc. Opzich goed spul en weinig problemen gehad, maar de laatste tijd ook wat problemen. Er wordt melding gemaakt dat dit aan het nieuwe mobiele netwerk ligt, die te dicht bij de 868 MHz ligt. Ik lees dat dit Tado systeem ook van deze band gebruik maakt. Zijn hier ook al problemen mee bekend?
Ik ben onlangs verhuisd en ben aan het kijken naar een nieuw systeem (ik moet nu ook de ketel zelf gaan sturen ipv blokverwarming)

Daarnaast nog een vraag in hoeverre Tado ook verschillende temperaturen kan instellen, dwz in de ochtend mag het voor mij 19 graden zijn maar 's avonds heb ik het liever 20. En dit dus ingesteld op de thermostaat zonder (altijd/constant) gebruik van internet; maw kan je dit uitgebreide programma ook instellen op de locale thermostaat.

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-12 22:19
BadEendTerror schreef op zondag 31 januari 2021 @ 12:48:
@tado
Ik heb een nieuwbouwhuis met overal vloerverwarming. Hij word aangestuurd door een Alpha Direct Comfort Basis met zoneregeling.
Hier zitten de thermostaten op aangesloten, de basis is vervolgens aangesloten op de CV ketel.
Het probleem is nu dat de bedrade tado thermostaat in de woonkamer te lang bllijft doorstoken (ketel blijft aan tot ruim boven de ingestelde temperatuur) en bij een kleine temperatuurverhoging gaat de ketel pas heel erg laat aan. Dit terwijl je de thermostaat al wel meteen hoort klikken, maar vervolgens geeft deze geen signaal naar de vv basis.

Kunnen jullie dit oplossen? (bijv instelling welke soort vv je gebruikt of aantal schakelingen per uur instelbaar maken)
Interessant, heb je dit al kunnen oplossen?

Ook wij hebben een nieuwbouwwoning met op elke verdieping een Alpha Direkt Comfort verdeler (3 verdelers in totaal). Deze verdeler (zoneregeling) heeft op elke verdieping 3 kamerthermostaten. Deze 3 kamerthermostaten sturen dan weer individueel de zonemotor(s) aan, ik noem ze maar even minithermostaten.

Het lijkt een vrij complex systeem, en Eneco Toon hield het helaas ook niet vol (lees: deed het helemaal niet).

Tado is besteld en ik hoop uiteraard dat het gaat werken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vwScXDX67rIrpOv4M6vojVeowm0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YUl7uUVOjm23duQaOi7qq5hp.jpg?f=fotoalbum_large

• Arie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-11 22:55

Arie

One Man Army

Wij gaan na de zomervakantie verbouwen en dan komt er in ieder geval op zolder een airco. Ik wil deze graag smart maken en ik ben zeer te spreken over onze Tado Smart Thermostat in de woonkamer en de Tado radiatorknoppen op de slaapkamers en in de badkamer, daarom dat mijn oog in eerste instantie op de Tado Aircobediening was gevallen. Nu ik mij er wat meer in verdiep, lijkt het dat de Tado geen swing kan instellen bijvoorbeeld, maar de Sensibo Air bijvoorbeeld wel. Beiden bieden HomeKit ondersteuning, maar de Sensibo Air kan ook nog verder geïntegreerd worden met Homebridge lijkt het in vergelijking met de Tado. Voordeel van de Tado is dan weer dat je deze ook op het kastje zelf kunt bedienen (alleen temperatuur en snelheid?), wat met de Sensibo Air niet kan. Ik vraag me af of ik iets over het hoofd zie? Iemand hier ervaring met beide producten?

Not trying to pretend the enemy that I am.

Pagina: 1 ... 17 ... 68 Laatste